Revista Presei – 14 noiembrie.”Doi experți critică mecanismul adoptat de Guvern în domeniul energiei: „Frigul ne va lua pe nepregătite și nu o să mai avem ce repara””
14/11/2022 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intro zi de luni, 14 noiembrie! Valorile termice, în special cele diurne, se vor situa în general peste mediile multianuale specifice perioadei. Temperaturile maxime se vor încadra în general între 10 și 17 gr, iar cele minime vor fi cuprinse între -1 și 8 gr, mai scăzute în estul Transilvaniei. Cerul va fi variabil, local cu nebulozitate joasă sau ceață la începutul zilei și noaptea în zonele joase de relief unde izolat vor fi condiții de burniță. Bucuresti: 14/5 gr.C.
“Doi experți critică mecanismul adoptat de Guvern în domeniul energiei: „Frigul ne va lua pe nepregătite și nu o să mai avem ce repara” Experții consultați de Libertatea critică mecanismul prin care Guvernul vrea să asigure energie ieftină pentru populație și industrie. Aceștia spun că autoritățile se vor lovi de mai multe practici care vor afecta piața, iar, în final, sistemul energetic în ansamblul său va avea probleme de funcționare. Producătorii vor fi forțați să vândă energia către o instituție centrală, controlată de stat, iar aceasta o va redistribui la același preț către furnizori, conform ordonanței adoptate de Executiv. Singurele excepții sunt energia regenerabilă, CET-urile din marile orașe și noile capacități puse în funcțiune după intrarea în vigoare a actului normativ. Mecanismul ar urma să funcționeze timp de doi ani, între 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025. …. Acesta dă câteva exemple: Ce se întâmplă în momentul în care energia furnizată de OPCOM nu acoperă consumul? Cine și la ce preț va achiziționa diferența? Concomitent, energeticianul ridică și problema prețurilor. Mai exact, ce se întâmplă dacă iarăși se ajunge la prețuri mari, de 675 euro pe MWh, așa cum a fost în vară? Energia regenerabilă trebuie preluată cu prioritate în sistemul energetic, iar prețul nu este plafonat. Conform directivelor europene, Transelectrica trebuie să o livreze în rețea. Cine va acoperi diferența de preț și ce se va întâmpla cu energia cotractată deja de OPCOM de la producătorii de stat? Bursa de energie e acum vânzător O altă problemă semnalată este faptul că „achizitorul” desemnat de stat este OPCOM, care este și operatorul pieței de energie din România. „Apoi e o chestie halucinantă. OPCOM-ul e o bursă, ea trebuie să fie neutră. Acum e și cumpărător, și vânzător. Mai e bursă?”, se întreabă retoric Chisăliță. „E clar că nu mai avem piață liberă”, punctează acesta. „Este o chestie gen plan cincinal. Nu îl văd funcțional”, mai arată el. Comparație cu Ordonanța 114 Expertul compară reglementarea cu celebra Ordonanță 114, adoptată de PSD în decembrie 2018, prin care a plafonat prețurile la energie și gaze pentru populație. Doar că acesta spune că situația va fi și mai proastă acum. „OUG 114 a adus din start creșterea cu 20 de puncte procentuale a importurilor de gaze. Au profitat niște băieți deștepți. Apoi, a scăzut prețul la populație, dar a crescut la industrie.”, mai spune acesta. ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Opinie Dragoş Damian, CEO Terapia: Mulţumim PSD că a lămurit PNL să schimbe 119, asta în numele directorilor de întreprinderi mari. Şi pentru cei pasionaţi, un calculator de costuri cu energia electrică. Şi pentru cei nedormiţi pentru că lucrează la bugete, câteva intrebări …. Mai multe consideratii, eventual semne de intrebare:
- daca energia activa intra in sistem la 450 lei schema lasa loc de castig de aproape 400 lei in industrial pentru lantul pana la consumator dar este din start in pierdere pentru casnic (?);
- costurile pe lant, marjele, accizele, taxele, inclusiv TVA, ridica pretul final cu 58% pentru industrial si 233% pentru casnic (?);
- cine il poate obliga pe producator sa vanda la 450 lei, cand poate merge altundeva sa vanda mai scump (?);
- schema se refera la contractele din prezent pentru care statul va face compensarea. Contractele care vor fi incheiate ulterior vor fi la preturi mai mari, si atunci efortul de compensare al statului va fi pentru sume mult mai mari, este calculat corect impactul bugetar pentru 2023 (?); ….” Integral: https://www.zf.ro
“Cauzele crizei energetice europene Criza energetică se manifestă în Uniunea Europeană prin lipsa energiei deoarece capacitățile de producție nu au materie primă ceea ce duce la creșterea prețurilor. Piața este organizată deficitar, chiar daca modelul s-a arătat valabil în timp de pace. În situația actuală când Rusia a pornit un război cald împotriva Ucrainei și un război energetic împotriva UE se demonstrează că modelul adoptat nu mai este fiabil pentru o astfel de situație critică. Pentru mediul extern al Uniunii Europene am explicat (intr-un articol anterior aici) că Federația Rusă se comportă ca un imperiu dar fără a mai apela la forța brută a armelor ci la o agresiune hibridă în care componentele sunt economice, energetice, informaționale și cyber. Uniunea Europeană, ca pricipal „beneficiar” nu a reacționat în nici un fel la capcanele intinse, vulnerabilizându-se printr-o poziție de reconciliere, bună înțelegere și pacificare „business as usual”. Era deajuns o scurtă privire pe harta riscurilor macroeconomice de țară: …. Nu încape îndoială că problemele de mediu și încălzirea globală sunt probleme ce trebuie avute în vedere, numai după ce sunt întrebați cercetătorii din mediul academic și profesioniștii industriei energetice, ascultând moderat activiștii de mediu. Dar se pare că Bruxelles-ul este cucerit de aceștia. În anii ’80, activiștii de mediu erau organizați de agenții de influență sovietici și pe bani rusești pentru destabilizarea politică a vestului. Nu este exclus ca aceste legături să se fi păstrat din moment ce extrema dreaptă europeană este sponsorizată tot de Kremlin. Să ne gândim la acțiunile de eliminare a nuclearului și cărbunelui din mixul energetic al Germaniei și migrarea către gazele rusești. Dar nu trebuie să excludem și faptul că aceste organizații neguvernamentale să fi fost preluate de chinezi, deoarece marele câștigător al politicilor de decarbonare de până acum a fost China. Condițiile uniformizatoare cerute tuturor statelor UE nu se pot aplica. S-a cerut reducerea treptată a emisiilor de gaze de seră. Acestea provin din arderea combustibililor fosili: în transport derivatele din petrol, în producerea de energie electrică și / sau termică, gazul, cărbunele și derivatele din petrol. Chiar s-a pus și problema ca și nuclearul sa fie înlocuit. Înlocuitorii acestor combustibili au fost impuși: soarele și vântul, uitandu-se de biomasă, agrobiomasă sau de deșeurile solide urbane. Uniformizarea industriilor energetice ale țărilor membre UE nu a ținut seama de geografie: cerea de energie arată într-un fel în țările sudice, unde soarele produce mult mai multe ore de energie într-o zi decât în țările nordice. De asemenea pe coastele Atlanticului sau a Mării Nordului sau a Mării Baltice sunt mult mai multe zile de vânt decât în pusta maghiară sau pe coasta Mării Negre. Fiecare țară are un mix de resurse energetice diferit. …. Banii alocați prin Green Deal sau Fit for 55, programele majore prin care UE speră să se elibereze din dependența energetică față de Federația Rusă au dus la o dependență față de un monopol și mai crâncen, cel al metalelor și pământurilor rare pe care China le controlează în proporție mai mare de 80%. Este adevărat, capacitățile de producție regenerabile sunt mai iefine pentru un megawatt dar este de neînțeles de ce nu s-a calculat pentru un megawatt produs. Știm că factorul de capacitate, un fel de randament ce ține cont de timpul de funcționare, pentru regenerabile este mult mai mic decât pentru nuclear sau pentru combustibilii fosili, de aici rezultând că de fapt investiția pentru un megawatt pe regenerabile este de fapt de câteva ori mai mare. Deoarece regenerabilele injectează energie intermitent, golurile de producție sunt preluate de capacitățile de producție a energiei din cărbune, gaz și nuclear. Centralele nucleare nu pot fi pornite – oprite pentru perioade scurte. Centralele (românești) pe cărbune și gaz au un timp mare de pornire – oprire, de la câteva zile la câteva ore. Acest fapt face ca să avem un consum de cărbune sau gaz mult mai mare din cauza acestor porniri și opriri dictate de cum bate vântul sau cum strălucește soarele. La toate acestea se adaugă și faptul că dacă o instalație este pornită și oprită de multe ori îi scade durata de viață. …. Uniunea Europeană a impus „hidrogenul verde”, adică hidrogenul produs din electroliza energiei electrice provenite de la regenerabile. Nimeni nu a făcut calcule economice de randament și de rentabilitate. La un „randament” al solarului între 10 și 20% sau al eolianului între 25 și 40% adăugăm randamentele din producția de hidrogen (85%), de transport și de stocare (necalculate), și de retransformare a hidrogenului în energie (între 35 și 50%). Ajungem la un randament final infim, adică la un preț imens al energiei. …. Regulile sunt dictate de „piață”, de „prețul marginal”. Adică prețul mic se vinde primul, ultimul preț tranzacționat fiind cel mai mare. În traducere: energia produsă de regenerabile este prima vândută, cel mai mare preț era al cărbunelui și de când au închis gazele rușii este gazul. Vedem că totuși nu este chiar așa: dacă 200 de euro este prețul energiei electrice obținută din gaz sau cărbune, de ce aceasta se vinde uneori și de patru ori mai scump? Răspunsul este mai nuanțat dar motivul principal este că nu există întotdeauna capacități de producție disponibile, deci cererea nu are cum să fie acoperită. O altă problemă a pieței europene de energie (de gaze și de energie electrică) ar fi că nu este pe deplin reglementată. Această piață a fost financiarizață de câteva companii și fonduri de investiții care și-au impus propriile reguli. ….” Integral: https://www.contributors.ro
“De ce creșterea prețului la telemeaua veche de oaie mi-a amintit de un personaj celebru din Kafka. Cel transformat într-o gânganie Când vânzătoarea ți-a întins peste galantar cuțitul în vârful căruia era lipită o bucățică de brânză, până s-o apuci cu două degete și s-o guști, te-ai trezit transformat într-o „gânganie înspăimântătoare”. Asta ai simțit, într-o bună dimineață, când te-ai dus în piață ca să-ți cumperi jumătate de kilogram de telemea veche de oaie: că ești un fel de Gregor Samsa metamorfozat într-o insectă. …. Este posibil ca și tu să fii spălat pe creier de vreme ce n-ai reacționat când doamna din spatele galantarului ți-a întins bucățica de telemea veche de oaie, ca s-o guști, să dai din cap, bună!, cât vă pun, domnu?, jumătate de kilogram, vă rog!, ca și săptămâna trecută. Numai că săptămâna trecută, kilul de telemea veche de oaie a fost 38 lei, în timp ce prețul în clipa în care te-ai simțit ca o gânganie era deja 52 lei. N-ai apucat să calculezi, o creștere de 36,8% într-o singură săptămână pentru telemeaua ta favorită de oaie, telemea veche, poftă veche, pune-ți pofta în cui! Ai observat în vitrină eticheta de 52 de lei, nu ți-a venit să crezi, dar până să apuci bucățica de brânză ca să-o guști te-ai simți ca o insectă. Puteai să reacționezi la fel ca pensionarii tăi, care mișunau în piață, dezamăgiți și irascibili, desfigurați de boli, de promisiunile lui Budăi că le va crește pensiile, de inflație, și să strigi la fel ca ei: hoților, ați scumpit brânza!, de ce-ați scumpit-o?, hoților, nu vă mai ajunge să ne jecmăniți!, vă reclam la Protecția Consumatorilor!, ne omorâți cu zile, o să murim de foame! …. Să cauți o explicație logică, plauzibilă, să iei în calcul creșterea prețurilor la curentul electric, la gaze, benzină și motorină, să te bagi cu gândul într-un talk-show TV, în care toți analiștii și politicieni dau vina pe guvern, pe modul cum s-a făcut liberalizarea pieței de energie, pe Virgil Popescu, cel mai înjurat ministru din ultimii 30 de ani, pe Putin și pe războiul său din Ucraina, dar nimeni nu spune apăsat că politica Uniunii Europene în domeniul energiei a fost proastă, bazată pe obsesia de a trece cât mai repede pe energiile regenerabile, scumpe și nesustenabile (iartă-mă, dar nici prețul la telemeaua ta nu-i sustenabil!), politica asta verde este un eșec!… Vânzătoarea te-a recunoscut drept un client zăpăcit și a insistat: „Gustați, domnu, e foarte bună!”. Tu ai dat din cap, ai căutat cu privirea o cale pe unde să fugi, nu-ți mai permiți kilul de telemea la 52 de lei, ai să cauți altceva, poate o brânză topită, poate ai să renunți definitiv la brânză, dar în niciun caz n-ai să mănânci lăcuste sau alte insecte omologate de Uniunea Europeană… Uite ce-a ratat Kafka: biata gânganie Gregor Samsa a sfârșit sub pat, slăbit și neputincios, în timp ce pe nările sale mai adia slab o suflare, apoi slujnica din casă l-a aruncat la gunoi, în loc să-l valorifice comercial, la un preț sustenabil, pe piața europeană, conform normelor UE. .….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Rata anuală a inflaţiei a scăzut ușor, la 15,32%, dar este dublă față de octombrie 2021. La ce alimente sunt cele mai mari scumpiri Rata anuală a inflaţiei a coborât în luna octombrie 2022, de la valoarea de 15,88% înregistrată în septembrie 2022, la 15,32%, adică o scădere de 0,56 puncte procentuale, arată datele publicate vineri, 11 noiembrie, de Institutul Național de Statistică. Față de octombrie 2021, când era 7,9%, rata inflației aproape s-a dublat în octombrie 2022. …. Totodată, potrivit INS, preţurile alimentelor au crescut în octombrie 2022, față de octombrie 2021, cu 20,5%, cele ale mărfurilor nealimentare au fost mai mari cu 14,3%, iar serviciile au fost mai scumpe cu 8,3%. Cele mai mari scumpiri la alimente față de octombrie 2021 au fost la zahăr (62%), ulei comestibil (43%) și cartofi (40%). De asemenea, alte scumpiri importante au fost la lapte (26,2%), la ouă (24,6%), cafeaua s-a scumpit cu 19%, iar țigările cu 7%, raportat la octombrie 2021. În plus, gazele s-au scumpit față de octombrie 2021 cu 40,7%, iar energia electrică s-a majorat cu 27%. ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Foștii parlamentari ar putea deveni cei mai privilegiați dintre pensionari. Politicienii, ocoliți de reforma pensiilor speciale Propunerea Băncii Mondiale de reformă a sistemului de pensii speciale nu prevede modificarea condițiilor de pensionare a foștilor parlamentari. … În documentul elaborat de Banca Mondială sunt propuse reglementări pentru mai multe categorii de angajați ai statului ale căror condiții de pensionare sunt reglementate prin legi speciale: corpul diplomatic, funcționarii publici parlamentari, personalul aeronautic civil, procurorii și judecătorii, personalul auxiliar al instanțelor și angajații Curții de Conturi. …. Propunerile Băncii Mondiale nu vizau pensiile militare, a căror reducere nu o recomandă în contextul războiului din Ucraina, însă nici pe cele ale foștilor parlamentari. În cazul acestora din urmă, niciuna din recomandările Băncii Mondiale nu se poate aplica întrucât modul de calcul este cu totul altul. Dacă acest mod de calcul nu se schimbă în urma reformei sistemului de pensii speciale, foștii deputați și senatori ar fi cei mai avantajați dintre toți beneficiarii acestor pensii, într-o măsură chiar mai mare decât magistrații. Nefiind o profesie, ci o demnitate publică, pentru parlamentari pensia variază în funcție de perioada de timp, calculată în luni, în care au fost membri ai Camerei Deputaților și Senatului. Nu se pune problema unei vechimi minime care să fie crescută gradual…..Dacă aplicăm formula de calcul la nivelul actual al indemnizației brute a parlamentarilor, de 18.720 de lei, rezultă că pensia unui fost deputat/ senator care a avut un mandat complet este de 4.944 lei, iar pentru cei cu două mandate este de 9.888 lei. Aceste sume se adaugă la pensia pe care o primesc parlamentarii pentru activitatea profesională depusă înainte de a deveni membri ai Parlamentului….…” Integral: https://www.fanatik.ro
“De ce nu se sparge frăția dintre partide și site-uri. Legătura secretă: 28 de milioane de dolari de la PNL și PSD Peste 125 de milioane de lei (peste 28 milioane de dolari)* au plătit PNL și PSD pentru promovarea în presă și pentru propagandă în ultimele 21 de luni. Deși banii sunt publici, PSD refuză să spună spre ce site-uri s-au dus sumele, iar PNL începe să copieze modelul partenerului de guvernare. Lipsa transparenței cheltuirii banilor publici de către partidele politice este una din problemele semnalate repetat atât de societatea civilă, cât și de instituțiile internaționale – GRECO sau Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei. România are în vigoare din 2001 legea privind informațiile de interes public. Experții din societatea civilă precizează că o corectă aplicare a legii ar obliga partidele care încasează lunar subvenție, bani de la bugetul de stat, să ofere toate datele referitoare la contractele cu mass-media. Subvențiile încasate de partide în ultimii doi ani se apropie de 500 milioane de lei. Pentru presă și propagandă au ajuns peste 125 milioane de lei doar de la PSD și PNL, în intervalul 1 ianuarie 2021 – 30 septembrie 2022. PSD conduce topul cu peste 75 milioane de lei, iar PNL se apropie de 50 milioane de lei. În ultimii doi ani, în loc să crească transparența prin aplicarea legii 544/2001, partidele din actuala Coaliție de guvernare au devenit tot mai opace cu modul în care utilizează fondurile de la bugetul de stat. PSD a refuzat constant să ofere informații concrete despre site-urile care au primit bani publici pentru a promova articole pe baza unui contract, în timp ce PNL a procedat similar în 2022 Un proiect nou cu multe vulnerabilități de la AEP Autoritatea Electorală Permanentă propune un proiect de lege prin care spune că va mări gradul de transparență. O promisiune făcută de președintele AEP, Florin Mitulețu-Buică, dar care nu are acoperire deplină și în proiectul pus în dezbatere publică de Autoritate. Nici în dezbaterea publică organizată marți, președintele AEP nu a putut demonstra cum publicul va putea afla mai multe informații despre contractele încheiate de partide cu presa. … Societatea civilă a venit cu o propunere concretă: partidele politice care primesc subvenție să publice pe propriul site toate contractele peste 5.000 de euro. Ar trebui să fie prezentate date concrete despre obiectul contractului, beneficiar, suma, durata. AEP a refuzat să își asume, până în prezent, acest amendament, iar președintele Autorității a spus că va fi analizat. Autoritatea nu a venit însă cu o propunere proprie pentru a mări gradul de transparență, deși problema a fost semnalată în ultimii doi ani în anchetele Europa Liberă privind contractele partidelor cu presa, dar și de alte instituții media. ….” Integral: https://romania.europalibera.org
“Punct de vedere asupra „proiectului de hotărâre a Guvernului privind declasificarea unor informații clasificate, cuprinse în documente ce aparțin Fondului Arhivistic Național, aflate în depozitele Arhivelor Naționale” … Niciunul dintre cei invitați, cu excepția celor care au lucrat la acest proiect – funcționari ai MAI și istorici apropiați viziunii ministerului – nu a primit sau citit înaintea acestei întâlniri proiectul amintit mai sus. Textul în cauză ne-a fost înmânat, la cererea celor prezenți, abia la sfârșitul întrevederii, deși acesta fusese cerut încă de la începutul întâlnirii. Reprezentanții MAI au spus că acest text ar duce la desecretizarea documentelor, ceea este în realitate foarte departe de adevăr. Reamintim că începând din 26 mai 2022 accesul la documentele deținute de ANR a fost sever restricționat, sub pretextul protejării unor așa-zise „informații clasificate” și, în urma unor recomandări ale Direcției Generale de Protecție Internă a MAI, după cum reiese din răspunsurile emise de ANR în toată această perioadă. Timp de șase luni, o comisie a cărei componență este necunoscută a lucrat la acest proiect de HG într-un mod lipsit de transparență, deși chestiunile în discuție țin în esență de accesul la informații într-o societate democratică, lucru garantat de Constituție și de celelalte legi care reglementează acest domeniu. Rezultatul lucrărilor comisiei în cauză este dezamăgitor. Textul propunerii de HG, aflat deja în circuitul de avizare guvernamental, și care nu a făcut obiectul unor consultări prealabile, nu face decât să confirme și să continue consemnele instituite de regimul comunist. Majoritatea covârșitoare a indicativelor „secret”, „strict secret” sau „strict secret de importanță deosebită” au fost aplicate abuziv de către structurile statului totalitar, din motive care țineau, în primul rând, de îngrădirea accesului cetățenilor români la informații esențiale. Decizia pe care comunitatea istoricilor și arhiviștilor o așteaptă de la noua Hotărâre de Guvern era ridicarea oricărui consemn impus de regimurile dictatoriale, care s-au succedat în România până în anul 1989, precum și includerea în prevederile acestei hotărâri de guvern și a documentelor deținute încă de creatori și deținători, asupra cărora planează și cel mai mare risc de distrugere. O astfel de decizie este în acord cu legile și valorile pe care România pretinde că se întemeiază și nu îi privește doar pe istorici și arhiviști. Ține în realitate de dreptul fundamental al accesului la informația publică și de necesitatea prezervării tezaurului național documentar. Pe fond, proiectul propus de Ministerul de Interne nu rezolvă problema accesului la documentele clasificate deținute de ANR, fiind încălcate drepturile consacrate prin Constituția României și tratatele internaționale ratificate de statul român, precum dreptul la învățare și cunoaștere, dreptul la informație, libertatea de a căuta, de a primi sau de a comunica și răspândi informații ori idei prin orice mijloace, fără amestecul autorităților publice, și independent de frontierele de stat. Textul proiectului de HG propune o declasificare a documentelor cu marcaje „secret de serviciu” și „secret”, al căror termen era oricum expirat, fiind păstrate consemnele de clasificare instituite de regimul comunist pentru documentele cu marcajul „strict secret” emise între 1972 și 1989. În cazul ultimei categorii, vor fi declasificate doar acele documente care au fost cercetate anterior, restul documentelor urmând să fie declasificate după împlinirea termenului de 50 de ani de la crearea lor. Această ultimă prevedere exclude de la cercetare toate documentele cu marcajul „strict secret” care au fost emise de regimul comunist între anii 1972 și 1989, aflate astăzi în depozitele Arhivelor Naționale ale României, și care nu au fost cercetate la sala de studiu a ANR. În același timp, proiectul nu propune nici declasificarea documentelor cu marcajul „Strict Secret de Importanță Deosebită” și nici a documentelor create înainte de 1989 și aflate încă la creatori și deținători. ….” Integral: https://www.contributors.ro
“Precizări eMag. Prețurile de Black Friday au fost în euro, nu în lei! …. ”Inflația este foarte mare și vă dați seama că ar fi imposibil să vindem produsele în continuare în lei. Am trecut la prețuri în euro, dar softul încă nu a făcut update. Nu e vina noastră că unii clienți mai creduli au crezut că un frigider poate costa 1000 lei în loc de 1000 euro, cum e în realitate”, a declarat Robert Acrișor, șeful diviziei relații cu clienți din eMag. ”Se numește țeapă. N-ați mai luat țeapă? Evident, era prea frumos să fie adevărat. Având o istorie de ani de zile de țepe date milioanelor de clienți, era și normal ca eMag să vină și de data aceasta cu o înșelătorie. N-au mai făcut reduceri false, ci pur și simplu au modificat prețurile după vânzare, făcându-le de aproape cinci ori mai mari”, spune Decebal Popescu, antropolog care studiază credulitatea românilor. …” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“EXCLUSIV Rechizitoriul Tel Drum: Ce au declarat Ponta și Șova la DNA despre Dragnea / Cum s-a lipit Daddy de gruparea Mazăre să meargă în Brazilia / Cine sunt jurnaliștii plătiți de presupusul grup infracțional / Cum a zburat un șef din poliție pentru că ar fi refuzat să facă campanie pentru PSD ….”
https://www.g4media.ro/exclusiv-rechizitoriul-tel-drum-ce-au-declarat-ponta-si-sova-la-dna-despre-dragnea-cum-s-a-lipit-daddy-de-gruparea-mazare-sa-mearga-in-brazilia-cine-sunt-jurnalistii-platiti-de-presupusul-grup-in.html
Buna dimineata 🙂
In dosarul Tel Drum, nici mama CCR nu il poate scapa pe Dragnea, caci este vorba despre frauda cu bani europeni, si CJUE a dat voie instantelor sa ignore orice maculatura de la CCR cand vine vorba de bani europeni.
Problema e pentru procurori sa arate ca, juridic, Tel Drum ii apartine lui Dragnea. Trebuie mai mult decat declaratiile unor martori care spun ca “stiam ca Tel Drum era a lui Dragnea”. Trebuie dovedit ca el, desi nu era in acte, se comporta ca un sef real si era vazut ca un sef real.
Poate ca procurorii nu reusesc sa puna mana pe documente care sa arate relatia de subordonare intre seful din acte al Tel Drum si Dragnea (nici nu cred ca exista, ca ala a avut grija sa bage pe traseu tot felul de interpusi_, insa ei trebuie sa arate ca intre Dragnea si Tel Drum era o relatie ca de la proprietar la firma personala.
O veste buna din America, de data aceasta: Senatul SUA va fi tot al Democratilor, asa ca Biden va avea continuitate la nivel de politica exerna (sprijin acordat Ucrainei). Un mare plus pentru candidatii democrati din Nevada (rezistat) si Pensylvania (a reusit sa smulga un loc senatorial care parea amanetat de GOP).
Si deja incep discutiile in GOP despre cat de mult a “ajutat” Trump GOP-ul in aceste alegeri 😀 😀 😀
Republicanii vor castiga (se pare) The House, cu cateva voturi peste minimum de 218, insa victoria de tip “red wave” nu s-a produs, ceea de dovedeste clar ca Trump a devenit o piatra de moara electorala. Inca exista etapa negarii in GOP, dar se trezesc ei acus la realitate.
Daca ii imping pe ucrainieni sa faca negocieri asa cum au aparut in ultimul timp (aia cu nimeni sa nu raspunda pentru crimele in masa), o sa regretam ca n-au pierdut si senatul
Salut!
Am vazut declaratiile date de generalul Miley. Se pare ca el si cercurile lui sunt pentru “negocieri”, in timp ce jake Sullivan e pentru continuarea ofensivei Ucrainei. Cand milutarii isi dau cu pararea despre politica…. 🙁
” Exclusiv Minionii lui Putin în România. Partidele de buzunar, cu gura mare, care fac propagandă pentru Rusia
….Foarte multe dintre partidele din noul val al politicii românești au în titulatură cuvântul patriot. Cum este Partidul Patrioților Qanon. Formațiunea a fost înscrisă oficial în luna iulie a acestui an, iar în acte apare ca fiind condusă de Sabou Vasilica Iuliana. În fapt, pe pagina de Facebook a PPQ apare adesea un personaj pe nume Cornel Sabou. Care transmite, prin transmisiuni live, că și-a asumat misiunea de a lupta împotriva Ocultei Mondiale. Cine este Oculta? Aproape toți cei care au condus sau conduc astăzi țările lumii. Cum ar fi, spre exemplu, Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii, la moartea căreia Cornel Sabou scria cu “suntem cu sufletul alături de patrioții britanici care se bucură c-a murit moarta!” și că “dispariția acestei criminale ajută la consacrarea victoriei patrioților pe mapamond!”. Între cei care luptă cu Oculta Mondială, asemenea liderului Patrioților Qanon din România, este și Vladimir Putin, președintele Rusiei….Fost jurnalist de investigații în Baia Mare, Cornel Sabou a fost condamnat la închisoare în două rânduri, în 1998 și în 2008. Din prima condamnare de 10 luni, Sabou a executat doar 45 de zile de închisoare, el fiind grațiat de președintele Emil Constantinescu. La condamnarea din 2008, el a fost încarcerat pentru trei ani. Patriot cu pumnii Partidul Patrioții Poporului Român este o formațiune apărută în luna iulie a acestui an, la Oradea. Liderul noului partid este Mihai Lasca, deputat de Bihor în Parlamentul României, ales pe listele partidului AUR. Condamnat în 2021 la doi ani de închisoare cu suspendare după ce a blocat și bătut în trafic pe partenerul fostei sale iubite,….”
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/minionii-lui-putin-in-romania-partidele-de-buzunar-cu-gura-mare-care-fac-propaganda-pentru-rusia-2147781
“„Pacifiști” din toate țările, uniți-vă!
De ce avea nevoie președintele Franței de un Forum pentru Pace la Paris cu ,,lideri” care cer ,,negocieri” pentru pace între Ucraina și Rusia? Să ne amintim cum a fost umilit de Putin, să ne amintim că declarațiile sale s-au potrivit ca nuca-n perete cu deciziile ucrainene, americane, englezești și UE. Nu era momentul să tacă și să aștepte? În fond, declarațiile domnului Macron și ale altor ,,pacifiști” vor să ascundă egoismul lor politic. Domnii aceștia ar vrea o pace convenabilă, dar nu ar vrea să cheltuie un euro pentru asta.
Din nefericire pentru ei, criza energetică, declanșată de invazia lui Putin și de abordarea pro-rusă a green deal-ului Comisiei Europene, a secat visteria Franței și riscă să o facă în continuare. Cetățenii francezi s-au trezit că trebuie să suporte acum și costurile sociale și rușinea suferită de președintele lor. Căci domnul Macron a sperat ca printr-o mișcare politică să-l calmeze pe autocratul rus și astfel să împuște doi iepuri dintr-o singură lovitură: să nu cheltuiască un euro pentru a închide agresiunea rusă și să se îmbrace în mantia marelui negociator care a menținut pacea pe continentul european. ….Alt rinocer politic, anume Umaro Sissoco Embalo din Guineea Bissau, care prezidează actualmente Comunitatea Economică a Statelor din Africa de Vest (ECOWAS), regretă că pentru comunitatea internaţională singurul lucru de pe ordinea de zi este conflictul dintre Ucraina şi Rusia, în timp ce în Africa au loc mai multe războaie.
Pe limba literară, îi bate obrazul domnului Macron că Franța n-a putut domoli conflictele din partea de Africă a dumisale pentru că trimite arme în Ucraina. Dar, ca să dreagă busuiocul, individul african are impresia că, dacă ar exista un dialog serios, războiul s-ar putea încheia foarte repede. …. Forumul francez a fost programat imediat după alegerile intermediare din SUA, probabil ca să fie în ton cu mult așteptatul țsunami republican. Deoarece victoria republicanilor a echivalat cu înfrângerea lui Trump, deci cu îngroparea parțială a ideii nesusținerii Ucrainei, și forumul domnului Macron în care ,,liderii” mondiali i-au spus ce voia să audă Putin a căzut cum nu se poate mai nepotrivit.
Mai ales că nesimțitorii și încurcătorii ruși au cedat Hersonul ucrainenilor imediat după pseudo-victoria republicană, fără să mai aștepte concluziile Forumului de Pace de la Paris al domnului Macron. Prin astfel de ,,discursuri” sensul Forumului de Pace de la Paris a fost deturnat. Degeaba lideri responsabili au prezentat corect situația dacă unor trompete pro Kremlin li s-a permis să folosească tribuna forumului pentru propagandă.
Umblă vorba prin târg că Occidentul i-ar fi transmis lui Putin o propunere de capitulare. Lui Putin i s-ar fi cerut ca să se predea și să returneze toate teritoriile ocupate, cu excepția Crimeii care ar trebui demilitarizată, iar statutul ei să fie rediscutat abia în 2029. Țarul ar scăpa de acuzațiile crimelor de război și i se va permite să rămână la putere. ….”
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/pacifisti-din-toate-tarile-uniti-va
Seara buna.
https://cursdeguvernare.ro/greu-cu-bugetul-veniturile-extraordinare-aduse-de-inflatie-si-criza-energiei-nu-compenseaza-franarea-economiei-si-rateurile-din-pnrr.html
Din 4,2 miliarde planificate la investiții din banii nerambursabili ( adică PNRR ) au reușit să atragă doar 43 milioane.
” stratosferic” ținând cont că au mărit masiv salariile celor implicați.
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-25902357-premierul-anunta-procentul-care-pare-normal-pentru-cresterea-pensiilor.htm
15 % mărire de pensii .
“Nu putem să avem creşteri diferenţiate pe pensii”. A declarat pensionatul de servici Ciuca.
Adică are și el dreptul la 15 % mărire de pensie militara.
Curat democratic.
Comparat cu dictatura aia italiană unde pensile mai mari de 7 ori pensia minimă, primesc măriri de 0,0000000 %.
Se pisa ăștia pe voi și cu boltă.
Democrația în uniforma e sublima, măreață .
Practic lipsește cu desăvârșire.