Revista Presei – 14 mai. “Răspunsul la virus deschide calea pentru corupţie/ Achiziţiile directe sunt foarte uşor de folosit, este foarte uşor de semnat un contract cu o companie care are legătură cu rude sau prieteni.”
14/05/2020 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de joi, 14 mai! Pe parcursul zilei de joi si la inceputul noptii, local si temporar vor fi perioade cu manifestari de instabilitate atmosferica accentuata. Se vor semnala vijelii, averse ce pot avea si caracter torential, frecvente descarcari electrice si izolat grindina. Punctiform cantitatile de apavor depasi 25 l/mp. Codul galben de vant intra in vigoare joi la ora 06:00 si expira la ora 23:00. In acest interval, in sudul Banatului, nordul Crisanei, in Maramures si Transilvania, precum si in nord-estul Munteniei si nordul Dobrogei, local si temporar vor fi intensificari ale vantului cu viteze ce vor depasi in general 55…65 km/h. La munte vor fi rafale de 60…80 km/h, iar in zona inalta, vantul va sufla tare, cu peste 90…100 km. In Bucuresti cerul va fi variabil, cu înnorări trecătoare la începutul zilei, apoi din nou spre seară și noaptea, dar probabilitatea pentru averse şi descărcări electrice va fi redusă. Vântul va sufla slab și moderat, cu unele intensificări în orele amiezii, când se vor înregistra rafale de până la 40…45 km/h. Temperatura maximă se va situa în jurul valorii de 30 de grade, iar cea minimă va fi de 16…18 grade, ușor mai scăzută în zona preorășenească.
Cel mai prost scenariu Romania s-a descurcat in aceste doua luni de pandemie, in ceea ce priveste limitarea contaminarilor si prevenirea unei drame umanitare, cum s-a intamplat in Italia si Spania si se intampla in statul New York si in Marea Britanie, desi inca nu stim daca s-a descurcat din prudenta si intelepciunea autoritatilor, responsabilitatea cetatenilor sau din motive care tin de specificul virusului in regiunea central-rasariteana ori chiar de vestitul nostru dram de noroc, acela despre care P.P. Carp spunea ca ne face sa fim bine, chiar si prost condusi. Testul concludent insa se da dupa 15 mai, cand starea de urgenta se va fi incheiat, fara ca asta sa insemne ca pandemia s-a terminat si ea. De altfel, asta e singura constanta din discursul autoritatilor: vom mai avea imbolnaviri, poate chiar mai multe decat media zilnica din ultimele saptamani, in lipsa regulilor de inchidere si a sanctiunilor….. Ridicol prin micimea camuflata in bombasticul functiei de ministru de Interne e stranutul care devine obiect de delatiune. Ridicol e spalatul pe maini obligatoriu si devenit atat de strategic, incat sa fie anuntat de presedintele tarii. Or, ridicolul inseamna pentru simtul comun aflator in treaba, neserios, bun de bascalie, de fatada si, mult mai grav, de ocolit. Aici e cel mai mare risc pe care autoritatile si-l asuma. Lipsa unei strategii coerente si fara izul de tranzactionabil alimenteaza, pe de o parte, scepticismul ca SARS-CoV2 ar exista, cu derapajele de rigoare si fertilizarea fake news-urilor, iar pe de alta parte slabeste si mai mult increderea ca institutiile stiu sa construiasca – sistem de sanatate, educatie functionala – si sa reconstruiasca – economie, asistenta sociala. Statul prezent prin coercitie vreme de doua luni va fi in stare sa fie prezent prin politici publice in normalitate, cand amenintarea sanctiunii directe nu mai exista? Ce au facut institutiile – altele decat cele de sanatate si jandarmii – in timpul celor doua luni de stare de urgenta va conta din 16 mai si va fi si decontat in societate. Pana acum, discursul autoritatilor a ramas in registrul negativ si care se adreseaza mai degraba fricii decat in cel al solutiilor deja identificate si al cauzelor negative corectate, pentru ca Romania sa ramana in zona “buna” si atunci cand vor fi redeschise salile de cinema si de sport. Cel mai prost scenariu pentru Romania e acela in care o parte a populatiei va fi condusa de frica, iar cealalta de convingerea ca autoritatile habar nu au sa conduca o tara, atunci cand politistii nu dau o amenda care, oricum, poate fi invalidata de Curtea Constitutionala. Intre statul politist si care se impune prin specularea fricii si statul mediocru si neispravit, care esueaza ca o balena atunci cand norocul se pierde, se asterne un vid de putere si responsabilitate. Abia atunci un eventual val doi al pandemiei sau o eventuala scapare de sub control a acestuia de acum, despre ale carui proportii stim prea putin in lipsa unor testari generalizate, are potential de drama umanitara…. Cel mai prost scenariu e acela in care, in vreme ce presedintele arata cu degetul PSD-ul ca pune in pericol Ardealul, iar pesedistii il acuza pe presedinte de caderea de calciu a sefului de partid, sistemul de sanatate sa ramana la fel de vulnerabil ca acum doua luni, pentru ca doar echipamentele de protectie si ventilatoarele donate de organizatiile neguvernamentale nu reformeaza un sistem si nu il fac performant nu numai pentru COVID-19, ci si pentru a-i putea ingriji fara a le pune in pericol viata pe toti ceilalti pacienti. Responsabilitatea Presedintiei si a Guvernului nu sta in paza stranutului si a spalatului pe maini, dar sta destul de serios in “resetarea” statului, promisa de presedintele Iohannis cand lupta electoral pentru un nou mandat, imediat dupa moartea Alexandrei si a increderii oamenilor ca statul le poate salva copiii in pericol, daca acestia sunt curajosi si reusesc sa sune la 112. Integral: https://ziare.com
În ce condiții vor reveni elevii în școli. Ordinul care se aplică de astăzi Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății au stabilit noile norme de activitate în instituțiile de învățământ, printr-un ordin comun publicat astăzi în Monitorul Oficial. Ministerul Educației și Cercetării va asigura cadrul general pentru desfășurarea tuturor activităților specifice și va monitoriza, prin inspectoratele școlare județene și prin inspectoratul municipiului București, modul în care se implementează acțiunile de prevenire și combatere a infectării cu SARS-CoV-2. Inspectoratele școlare vor transmite direcțiilor de sănătate publică, cu cel puțin o săptămână înainte, perioada de desfășurare a activităților la care participă elevii în unitățile de învățământ preuniversitar, precum și intervalul orar. Tot inspectoratele școlare vor verifica asigurarea materialelor de igienă și de protecție sanitară necesare atât pentru elevi, cât și pentru personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic, precum și respectarea măsurilor igienico-sanitare. Maximum zece elevi în sală, la cel puțin doi metri distanță Un triaj epidemiologic va fi efectuat zilnic, prin măsurarea temperaturii, de către un medic sau asistent medical în fiecare unitate de învățământ. Conducerile unităților de învățământ răspund de implementarea acțiunilor de prevenire și combatere a infectării cu SARS-CoV-2 și de organizarea și desfășurarea activităților, pe baza unui program, în conformitate cu legislația în vigoare:- la intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depășească 37°C) de către cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată a desfășurării activităților;- în situația în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea sa de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învățământ, cu recomandarea de a se adresa medicului de familie pentru stabilirea diagnosticului și conduitei de tratament;- participarea elevilor la activitățile de pregătire va fi decisă de părinții acestora după evaluarea încadrării în grupele de risc a elevilor sau membrilor familiilor acestora (persoane care suferă de afecțiuni cronice sau persoane cu vârsta de peste 65 de ani);- elevii care nu vor putea intra în unitățile de învățământ vor beneficia de o formă de pregătire alternativă (online sau prin asigurarea de resurse educaționale);- parcursul prin curtea școlii până la intrarea în unitatea de învățământ se va realiza pe un traseu bine delimitat și semnalizat, respectând normele de distanțare fizică;- elevii vor fi însoțiți de către cadrul didactic de la accesul în unitatea de învățământ până în sala de clasă și apoi, după finalizarea activităților, vor fi conduși până la ieșire;- la intrarea în unitatea de învățământ vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc.) Integral: https://stirileprotv.ro
Kovesi: Răspunsul la virus deschide calea pentru corupţie/ Achiziţiile directe sunt foarte uşor de folosit, este foarte uşor de semnat un contract cu o companie care are legătură cu rude sau prieteni Promisiunea unor sume vaste de ajutoare UE pentru ţările afectate de coronavirus şi diminuarea controlului asupra fondurilor vor duce probabil la o creştere a fraudelor şi corupţiei, a spus procurorul-şef al UE într-un interviu pentru agenția Reuters, citat de The New York Times. În timp ce detaliile pachetului de stimulente al UE pentru criza Covid-19 sunt încă discutate, este de aşteptat ca liderii să se pună de acord asupra unei sume de până la 2 trilioane de euro în săptămânile următoare, fondurile fiind incluse în bugetul UE. Oficialităţile mai au încă de convenit dacă plata se va face sub formă de împrumuturi sau granturi, ce au de făcut regiunile pentru a se califica şi cum va fi urmărită folosirea fondurilor, dar beneficiarii vor o mai mare flexibilitate care să garanteze că plăţile pot fi făcute rapid. În opinia Laurei Codruţa Kovesi, şeful recent înfiinţatului Birou al Procurorului Public al UE, aceasta este o reţetă pentru o consecinţă neintenţionată: o creştere de proporţii a fraudelor şi corupţiei. „Există multe motive pentru a crede că jurisdicţia noastră va spori”, a spus pentru Reuters Kovesi, care şi-a obţinut notorietatea fiind un procuror anti-corupţie neobosit şi extrem de eficient în ţara ei natală, România. „Dacă sunt mai multe fonduri şi dacă există mai multă flexibilitate în modul de folosire a acestora, atunci anticipez realmente că vom avea mai mult de lucru”. Biroul Procurorului Public European este programat să-şi înceapă funcţionarea deplină abia spre sfârşitul anului curent. Kovesi este încă în proces de construire a echipei de procurori şi de stabilire a sediului central în Luxembourg. Dar organismul are deja jurisdicţie şi va prelua conducerea în toate cazurile de infracţiuni de amploare, transfrontaliere cu implicarea bugetului UE, inclusiv fraude cu TVA, care se estimează că ar costa statele membre nu mai puţin de 64 de miliarde de euro anual…. „Achiziţiile directe sunt foarte uşor de folosit, deoarece, dacă cineva vrea să atribuie un contract fără o licitaţie concurenţială, este foarte uşor de semnat un contract cu o companie care are un interes special sau are legătură cu rude sau prieteni”, a spus ea. Dacă unele ţări din UE sunt renumite pentru criminalitatea organizată şi corupţie, Kovesi a spus că acesta este un fenomen generalizat în toate cele 27 de state membre ale UE….„Grupurile criminale organizate au o putere specială de a anticipa şi a exploata fiecare ocazie la o scară industrială”, a spus ea, îngrijorată de modul în care va fi exploatat virusul. Integral: https://www.g4media.ro
Editorial Transparența, eficiența și buna-credință în achizițiile publice Ne-am trezit față în față cu pandemia fără resurse de niciun fel, fără stocuri de măști, mănuși și dezinfectanți; nu doar noi, ci întreaga lume a fost luată prin surprindere. Aduceți-vă aminte de știrile cu avioane care aterizau cu măști din China sau Coreea de Sud și cum simțeam penuria acelor clipe când noi și prietenii noștri dădeam din colț în colț să găsim soluții. Pentru a urgenta achizițiile necesare, guvernul a renunțat în acel moment la transparență și la prevederile prudențiale din legislația achizițiilor publice. După aproape două luni, panica s-a atenuat, piața acestor materiale s-a așezat. Dacă la început se puteau găsi justificări raționale pentru o serie de derapaje, lumea întreagă era într-o frenezie a achizițiilor, astăzi nu mai există niciun motiv pentru care să cumpărăm măști chirurgicale de la o firmă care vindea pufuleți….. De aceea, am depus un proiect de lege pentru a corecta aceste aspecte și pentru a impune un set de principii care ar trebui respectate de orice guvern, indiferent de culoare politică. 1. Măsurile excepționale, în situații excepționale Guvernul stabilește ce bunuri fac parte din stocul de urgență și care este nivelul necesar din fiecare bun pe care statul trebuie să îl mențină pentru protejarea populației. Pentru achiziția acestor bunuri, prin OUG 11/2020, s-a introdus posibilitatea achiziției prin negociere fără publicare prealabilă. Acest lucru nu ar trebui să însemne ca întreg stocul să fie achiziționat prin această procedură netransparentă și ineficientă, această practică nu ar trebui perpetuată. Soluția pe care o propun este ca după ce stocul de urgență este îndestulat suficient și o proiecție de nevoi se stabilizează în timp, să se poată folosi procedura negocierii fără publicare prealabilă exclusiv pentru cantitatea tampon necesară acoperirii nevoilor populației pe perioada derulării unei licitații publice deschise. 2. Pârghii de control, pentru eliminarea abuzurilor. Nu prezum reaua credință; există exemple de autorități contractante care au arătat și eficiență și inteligență și umanitate în perioada asta, dar au fost și multe abuzuri. Avem nevoie de pârghii de control care să acționeze în primul rând ca factor de prevenție. Am propus ca toate autoritățile contractante să publice anunțurile, documentația de atribuire și ofertantul declarat câștigător chiar și pentru negocierile fără publicare prealabilă. Dacă știi că aceste informații vor fi analizate ulterior și că vei răspunde într-un fel, disciplinar, penal sau politic pentru deciziile tale, cu o mult mai mare grijă vei lua decizii de oportunitate și de legalitate pe bani publici. 3. Reintroducerea măsurilor prudențiale În contextul în care ne aflăm trebuie să admitem că esențiale sunt calitatea bunurilor și seriozitatea serviciilor prestate. Vrem ca medicii noștri să aibă măști de protecție eficiente și livrate azi, nu materiale contrafăcute sau livrate peste trei luni. Dar dacă astăzi contează mai puțin dacă o mască costă doi lei sau doi lei cincizeci, contează în schimb altceva: buna reputație și know-how-ul prestatorului. Exact din acest motiv, am propus reintroducerea unor măsuri prudențiale menite să asigure că livrarea acestor bunuri de importanță strategică se face la termen, în cantitățile și la calitățile agreate. Atunci când discutăm despre aceste stocuri vitale, nu putem, nu avem voie să le tratăm cu superficialitatea cu care unele administrații ne-au obișnuit atunci când asfaltează direct pe pământ sau când ridică borduri peste borduri. Integral: https://www.digi24.ro
Inițiativa USR privind înființarea unei ”DNA a pădurilor”, o unitate de parchet care să ancheteze tăierile ilegale de păduri, depozitările ilegale, traficul de deșeuri și nerespectarea normelor anti-poluare – a fost adoptată de Camera Deputaților Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, miercuri, propunerea legislativă pentru organizarea şi funcţionarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Mediu, structură în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, specializată în combaterea infracţiunilor împotriva mediului înconjurător, care îşi exercită atribuţiile pe întreg teritoriul României. Potrivit proiectului de lege, Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Mediu este condusă de un procuror-şef. Direcţia are următoarele atribuţii: efectuarea urmăririi penale pentru infracţiuni prevăzute în competenţa direcţiei prin prezenta lege şi prin legi speciale; conducerea, supravegherea şi controlul actelor de cercetare penală, efectuate din dispoziţia procurorului de către ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciară organizaţi în cadrul structurilor specializate în combaterea infracţionalităţii de mediu, la nivel central şi teritorial; sesizarea instanţelor judecătoreşti pentru luarea măsurilor prevăzute de lege, pentru judecarea cauzelor, precum şi exercitarea căilor de atac, participarea la şedinţele de judecată în cauzele pentru care procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Mediu au sesizat instanţele de judecată ori au exercitat căile de atac ori în care, potrivit legii, participarea procurorului este obligatorie în raport cu infracţiunile date de prezenta lege în competenţa direcţiei. În cadrul instituţiei funcţionează, prin detaşare, ofiţeri sau agenţi de poliţie judiciară, sub directa conducere şi controlul nemijlocit al procurorilor direcţiei, în limita posturilor prevăzute de lege. „În cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Mediu funcţionează, în limita posturilor prevăzute de lege, ofiţeri şi agenţi de poliţie detaşaţi în vederea efectuării cu celeritate şi în mod temeinic a activităţilor de descoperire şi de urmărire a infracţiunilor date de lege în competenţa direcţiei”, se mai arată în proiect. Integral: https://www.g4media.ro
OP-ED Contractul de peste 1 milion de euro încheiat de către IGPR pentru dezvoltarea unui sistem IT de recunoaștere faciala îmi ridică o serie de probleme. Unele de metodă, altele de fond Să începem cu metoda. Se vorbește de ani buni de guvernarea deschisă. E asumată ca obiectiv politic de toată lumea, dar nu o practică mai nimeni. Cum poți ajunge să cheltui 1 milion de euro bani publici pe o tehnologie atât de intrusivă în viața privată a cetățenilor, dovedită a ridica mari probleme de respectare a dreptului fundamental la viața privată, fără o dezbatere autentică în societate? Ca să nu mai zic că utilizarea acestei tehnologii ar trebui întâi reglementată legislativ, asumat, inclusiv, responsabil. Cer public, așadar, Poliției Române și, prin extensie, Ministerului de Interne să explice – nu mie, ci nouă, tuturor – nu doar în baza ci și în spiritul cărei legi și în urma cărei forme de dezbatere publică s-a luat decizia alocării bugetare și lansării acestui contract. La nivel european, folosirea tehnologiei de recunoaștere facială este un subiect de dezbatere intensă – nu doar la nivelul decidenților, ci și la nivelul întregii societăți. În pregătirea strategiei europene pentru inteligența artificială, Comisia a luat în calcul la modul cel mai serios posibil interzicerea totală a tehnologiei de recunoaștere facială în instituțiile publice pentru o perioadă determinată, până când măsurile de transparență, de control și de protecție a drepturilor și libertăților cetățenilor sunt destul de mature și puternic înrădăcinate în regulile și normele de funcționare ale autorităților. Formularea aleasă de către Comisie în versiunea finală, chiar dacă nu interzice complet folosirea acestei tehnologii, este la fel de drastică și este în continuare în consultare publică. Mai ales în România, consultarea și dezbaterea publică cu privire la recunoașterea facială și, cu atât mai mult, punerea acestei tehnologii în mâinile forțelor de poliție sunt și trebuie să fie de altă natură decât parodiile de „consultare publică” la care participă actori atent selecționați precum vestitul domn Cumpănașu, lider de ONG..… Și acum să trecem la fond, mult mai important și serios decât metoda de lucru șchioapă aleasă de autorități. Fondul ne duce la o chestiune de natură ideologică, definitorie pentru societatea în care ne dorim să trăim în viitor. Trebuie să înțelegem foarte bine potențialul acestei tehnologii, beneficiile și riscurile – atât cât sunt ele cunoscute la acest moment – și, apoi, să decidem asumat dacă vrem să pășim pe această cale. Un sistem de recunoaștere facială nu este doar o simplă unealtă tehnologică folosită în a rezolva anumite cazuri penale, așa cum încearcă să ne liniștească Poliția Română. Nu este vorba despre un aparat foto sau o cameră video. Dincolo de riscul major (dovedit în foarte multe cazuri la nivel global) că un astfel de sistem poate fi folosit în scopuri mult mai largi decât cel declarat, un algoritm de recunoaștere facială devine precis – și deci fezabil economic și funcțional – cu cât strânge și se sprijină pe o mare masă de date. Și atunci pun o altă întrebare cât se poate de simplă: dacă autoritățile pretind că acest sistem va face recunoașterea facială doar folosind imagini colectate în cadrul unei investigații penale, cu ce alte imagini le va compara în așa fel încât sistemul să aibă vreun sens? Din informațiile publice comunicate de minister, contractul prevede un sistem capabil să compare o imagine pe o baza de date de peste 2 milioane de alte imagini. De unde vine această bază de date de milioane de fotografii? Există deja? Dacă intenția nu e să se compare cu imagini din spațiul public, atunci poate se merge către social media? Forțele polițienești americane folosesc o astfel de tehnologie, bazată pe algoritmi capabili să sondeze în milioane și milioane de fotografii din conturile de social media, dar în cadrul legislativ european o astfel de tehnologie ar fi pur și simplu ilegală. Multe întrebări la care eu cred că Ministerul de Interne datorează un răspuns. În final, aș vrea să fac și câteva considerații cu un caracter mai larg. România are o mare șansă în digitalizare. Șansa asta nu mai trebuie folosită rând pe rând de către politicieni fie pentru a toca bani publici pe sisteme inutile și artificial de scumpe, fie pentru a câștiga puncte electorale cu câte un website, profitând de dezvoltarea primitivă în care se află statul la acest moment și de lipsa de înțelegere a ce înseamnă cu adevărat digitalizarea. E nevoie de conectivitate și acoperire pentru toată suprafața României. Criza actuală îi lovește profund pe cei mai vulnerabili dintre noi, care nu au acces la tehnologie. E nevoie de acces facil, intuitiv și modern la serviciile publice în spațiul virtual, la scară largă. E nevoie de o minimă educație digitală, de siguranță și de securitate online pentru categorii mari de populație. E nevoie de o reformă a administrației și de transformarea administrației și a proceselor administrative astfel încât să fie adaptate erei digitale. Toate aceste nevoi sunt actualmente satisfăcute doar de fațadă, schingiuit, cu cheltuieli mari și cu rezultate nesemnificative. Abia după ce aceste precondiții sunt îndeplinite, putem să intrăm într-o dezbatere națională amplă cu privire la tehnologia de identificare facială, un subiect cu impact pe termen lung. Integral: https://www.g4media.ro
Ordonanța de urgență privind prelungirea cu maximum șase luni a mandatelor aleșilor locali a fost adoptată, cu modificări, de Camera Deputaților / Data alegerilor urmează să fie stabilită de Parlament, nu de Guvern Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, miercuri, Ordonanţa de urgenţă privind prelungirea mandatelor autorităţilor administraţiei publice locale cuprinse în perioada 2016 – 2020, cu amendamente. „Mandatele în curs ale primarilor, primarului general al municipiului Bucureşti, preşedinţilor de consilii judeţene, consiliilor locale, Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi consiliilor judeţene se prelungesc cu cel mult 6 luni de la data încetării stării de urgenţă sau stării de alertă”, se arată în proiect. Acesta mai prevede că procedurile privind organizarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale se iniţiază în termen de 6 luni de la data expirării duratei stării de urgenţă sau stării de alertă, iar data alegerilor se stabileşte prin lege organică, cu cel puţin 75 de zile înaintea votării….. Pe 23 aprilie, Camera Deputaților a adoptat, tot în calitate de for decizional, o inițiativă legislativă similară cu ordonanța de urgență votată azi, depusă de PSD, UDMR, Pro România și ALDE privind prelungirea cu cel mult șase luni a mandatelor primarilor și consilierilor locali. Cele patru partide de opoziție au introdus o modificare majoră în legea alegerilor locale: i-au luat guvernului competența, până acum exclusivă, de a stabili data scrutinului, urmând ca aceasta să fie fixată de Parlament prin lege organică. Această prevedere a fost introdusă acum și în legea de aprobare a ordonanței de urgență a guvernului. Integral: https://www.g4media.ro
Cum (re)invatam Romania sa se hraneasca Daca tot traim pe datorie si din imprumuturi grele si scumpe, macar sa ne cumparam produsele made in Romania. Abia asta ar insemna o crestere sustenabila a consumului. In Romania, nu productia agricola in sine e problema, ci lanturile de desfacere care o aduc pe rafturile supermarketurilor. Daca aceasta problema ar fi rezolvata, nu numai ca nu am mai avea deficitul comercial spectaculos de la alimente si bauturi, ci am putea deveni exportatori neti. Am salva, astfel, 1,5 miliarde de euro deficit comercial, intr-o faza de dezvoltare in care euro nu ne prisosesc. Asta e momentul – cel in care criza COVID-19 a bulversat pe toata lumea si in care o tara organizata poate reseta o industrie, un domeniu: intr-o criza, problemele sacaitoare se pot vedea mult mai bine decat in timpuri normale. Cooperarea dintre cei trei mari actori ai agribusiness-ului romanesc poate confingura, in chiar acest moment, o solutie functionala: – Producatorii – care trebuie invatati sa se asocieze pentru a garanta retailerilor cantitatea si calitatea necesare; – Retailerul – care trebuie sa incurajeze furnizorul local, fie si doar pentru scurtimea lantului de aprovizionare; – Statul – care trebuie, in sfarsit, sa aiba programe tintite pentru crearea infrastructurii de depozitare si desfacere si sa stimuleze aceasta industrie. Cand aude de agribusiness, consumatorul roman intoarce capul. Spre celalalt raft al supermarketului. Integral: https://ziare.com
BERD: PIB-ul Romaniei va scadea cu 4% in 2020. Picaj de peste 7% fata de ultima estimare Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) si-a inrautatit estimarile privind evolutia economiei Romaniei in 2020, ca rezultat al crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), se arata intr-un raport publicat, miercuri, de institutia financiara internationala. Conform celor mai recente previziuni ale BERD, economia Romaniei ar urma sa inregistreze anul acesta o scadere de 4%, fata de un avans de 3,2% previzionat in noiembrie 2019. Pentru 2021, BERD se asteapta la o expansiune de 4% a PIB-ului Romaniei. Economia romaneasca a continuat ritmul robust de crestere in 2019, de 4,1%, datorita consumului privat, sprijinit de politica fiscala pro-ciclica, inclusiv majorarea pensiilor si a salariilor in sistemului public. Ca rezultat, deficitul bugetar a crescut, ajungand la 4,6% din PIB in 2019, dar datoria guvernamentala a ramas la un nivel moderat, de 35% din PIB la finele anului trecut, se arata in raport. Pentru 2020, BERD estimeaza un declin al PIB-ului de 4%, presupunand o incetinire semnificativa a epidemiei de coronavirus din trimestrul doi, cu toate restrictiile ridicate. In Romania, cheltuielile cu mancarea reprezinta 25%, cea mai mare pondere din UE Starea de urgenta introdusa la mijlocul lunii martie reduce consumul privat, dar impactul ar putea fi compensat intr-o oarecare masura de cresterea cheltuielilor cu alimentele, care reprezinta 25% din totalul cheltuielilor, cel mai ridicat procentaj din UE, se arata in raport. Investitiile sunt in scadere din cauza incertitudinilor si a turbulentelor de pe piete, presiunile asupra lichiditatilor si intreruperea lanturilor de aprovizionare putand sa afecteze proiectele aflate in derulare, apreciaza BERD. Cum ne-a afectat economic criza din Italia Desi Romania este mai putin dependenta de comertul international comparativ cu alte membre UE din regiune, exporturile de bunuri (care reprezinta aproximativ 33% din PIB) au fost afectate, in special din cauza expunerii semnificative la economia italiana, care a suferit de pe urma pandemiei, in conditiile in care exporturile de bunuri catre Italia reprezinta aproximativ 10% din total. Mai mult, Italia este si o sursa importanta de remitente pentru Romania, reprezentand aproximativ o treime din intrarile de bani in Romania, se arata in raport. Integral: https://ziare.com
Nereformabilul, veșnic habarnamistul PSD Lunea trecută, Televiziunile noastre au sacrificat minute bune de emisie pentru a transmite așa-zisele dezbateri prilejuite de moțiune simplă depusă de PSD la adresa ministrului Finanțelor publice, dl. Florin Vasile Cîțu. Au făcut-o și postul Digi 24, și Televiziunea publică, preluarea dezbaterilor parlamentare fiind modul prin care numita Doina Gradea&co se iluzionează că ne-ar mai putea duce de nas și am putea totuși făcuți să credem că leșul mediatic din Calea Dorobanților nr.191 ar mai avea ceva în comun cu echidistanța, cu dorința de informare completă și corectă a telespectatorilor. Nu am la îndemână audiențele, nu știu câți telespectatori și-au pierdut vreme spre a vedea, mai degrabă asculta, hârjoana politică dintre Putere și Opoziție. Felul în care parlamentarii noștri se fac că lucrează spre a-și putea încasa, fără prea multe dureri de cap, nemeritatele indemnizații. Și a crea astfel condițiile ca și inutilul aparat de lucru, mustind de pile, de cunoștințe, de relații, care își face veacul degeaba prin clădirea Parlamentului, trebuie să își încaseze și el salariile, neciuntite de nici un fel de urmă de șomaj tehnic. Știu doar că transmisiunea a fost încheiată doar în clipa în care dl. Marcel Vela, ministrul de Interne, un amestec de actor prost și preot amator și fără vocație, a apărut spre a interpreta Ordonanța militară 11. Or, dacă apariția d-lui Vela a ajuns să fie o salvare, e clar cât interes a putut să stârnească o dezbatere în jurul unei moțiuni prin care PSD și aliații vor, pur și simplu, să se bage în seamă. Să fiu bine înțeles! Nu sunt nici pe departe un admirator al d-lui Florin Cîțu. Am spus-o, și am repetat-o. E foarte posibil ca domnia sa să aibă nenumărate titluri și diplome universitare, luate pe bune, de la școli înalte din străinătate, dar cred că, în aceste zile grele, România ar avea nevoie de un alt fel de ministru de Finanțe. Dl. Cîțu este, în cel mai evident mod cu putință, corigent nu doar la capitolul comunicare (nu, nu îl regret deloc pe histrionicul și vidul ideatic pe nume Eugen Orlando Teodorovici, ministrul-caricatură pus în post de rău famatul Liviu Dragnea și de comunistoidul PSD), ci și în privința luatului de măsuri cu bătaie lungă. Precum guvernul din care face parte, dl. Florin Vasile Cîțu cârpește, nu are, sau nu face dovada că ar deține un program de perspectivă. Se împrumută pentru acoperirea cheltuielilor curente, pentru plata de pensii și salarii, dar nu știe ori nu arată și nouă, muritorii de rând, că ar ști să profite de suspendarea de către organismelor UE, până la data 31 decembrie 2020, a draconicelor reglementări cuprinse în Pactul de Stabilitate și Creștere. E vorba despre restricțiile bugetare, despre ținerea deficitului bugetar în limita “magicului” 3%, despre gradul de îndatorare sub 60% din PIB, ș.a.m.d, ș.a.m.d. Are PSD o alternativă? Dispune el de măsuri concrete? Nici vorbă. Trecem peste realitatea că nu are nici măcar acoperirea morală să vorbească după ceea ce a făcut în cei trei ani cât s-a aflat la guvernare. Dincolo de asta, am aruncat și eu o privire peste măsurile scornite în laboratoarele PSD de pretinșii specialiști ai acestuia…..Măsuri cu caracter populist și electoral. Atât și nimic mai mult. Nu sunt economist. Însă nu trebuie să fii, nu e nevoie să ai nici urmă de studii economice ca să observi că social-democrații români nu fac decât să bată apa în piuă. Integral: http://www.contributors.ro
Comisia Europeana vrea prelungirea pana la 15 iunie a interdictiei intrarii in UE si in spatiul Schengen Comisia Europeana (CE) propune o prelungire cu 30 de zile – pana la 15 iunie – a restrictiilor deplasarilor considerate neesentaile la intrarea in Uniunea Europeana (UE) sau in spatiul Schengen, potrivit unor documente. In cadrul acestor previziuni in vederea unei relansari a turismului si divertismentului – in pofida pandemiei COVID-19 -, Comisia le recomanda statelor membre UE sa tina cont de consideratii personale si sa permita unor persoane sa-si viziteze familia sau rudele care locuiesc in alt stat UE. Pe de alta parte, Europa isi continua timid iesirea din izolarea impusa din cauza pandemiei noului coronavirus – care s-a soldat cu peste 290.000 de morti in lume -, iar bilanturile incep sa creasca din nou in mai multe tari si par mult subestimate in altele, relateaza AFP. CE se pregateste sa prezinte miercuri recomandari in vederea salvarii sezonului estival in sectorul turistic, afectat dur de criza COVID-19, indemnand tarile sa redeschida in mod treptat frontierele interne pe care le-au inchis. Potrivit unui document citat de AFP, Comisia insista asupra faptului ca aceasta redeschidere este necesar sa aba loc in mod “concertat”, “cat mai armonios posibil” si “nediscriminatoriu”. Austria si Germania prevad deja sa restabileasca – incepand de la 15 iunie – libera circulatie la frontiera comuna, inchisa de la jumatatea lui martie. O relaxare a conditiilor trecerii frontierei intre cele doua tari urmeaza sa intre in vigoare inca de la 15 mai. Franta si Spania si-au relaxat si mai mult masurile de izolare a populatiei, dupa saptamani de izolare. O parte a scolilor franceze s-a deschis sau este pe cale sa o faca, iar plaje de pe litoral urmeaza sa fie redeschise in acest weekend promenadei sau sportului. In Spania, multi oameni se bucura de o intoarcere in baruri – cu masuri de igiena stricte. Integral: https://ziare.com
Locuitorii orasului german Coesfeld protesteaza impotriva conditiilor in care muncesc zeci de romani la marele abator Westfleisch. Peste 200 de muncitori de la abatorul din Coesfeld, printre care multi romani, au fost testati pozitiv cu noul coronavirus. Prin subcontractori, abatorul are sute de angajati din Europa de Est. Intre timp, acest abator din landul federal Renania de Nord-Vestfalia a fost inchis. Si alte abatoare din Germania unde lucreaza romani s-ar putea inchide in urma infectarii unui numar mare de lucratori cu COVID-19. “Lucreaza 60 de ore pe saptamana si chiar mai mult. Sunt oameni cazati in imobile degradante, pline de mucegai, suprapopulate. Sunt oameni carati la munca in autobuze si microbuze arhipline. Acesta este un urias potential de risc”, a declarat un protestatar….. Un muncitor roman care lucreaza la abator in Germania a declarat pentru DW ca se considera un “sclav modern”: conditiile de munca sunt foarte grele, se depasesc orele de munca normale, iar lucratorii stau inghesuiti in locuinte insalubre. Integral: https://ziare.com
Măsuri de siguranță la companiile low-cost. Pasagerii vor sta cu capul afară pe geam Mai multe companii care desfășoară curse low-cost în Europa au anunțat că au găsit o soluție pentru a putea păstra prețurile modice la călătoriile aeriene post-pandemie. Astfel, pasagerii care stau la geam vor fi rugați să scoată capul afară, să reducă riscul de a contamina pe ceilalți pasageri. „Înțelegem că această variantă va crea un fel de disconfort pasagerilor, dar vă asigurăm că am făcut toate eforturile necesare pentru a-i face să se simtă confortabil. Astfel, compania noastră le va asigura și câte o căciulă pe perioada zborului și vor putea și fuma, dacă promit că nu sting țigara în fuzelaj”, a declarat Ianek Papicek, directorul unei cunoscute companii aeriene. Din păcate această soluție poate fi folosită doar la zborurile low-cost, care sunt în general scurte și pasagerii pot să-și țină respirația o oră-două. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua.
Cred ca este o veste foarte buna intr-adevar:
“…Alexandru Rafila a mai precizat că în acest moment, în care ne pregătim să abandonăm starea de urgenţă, indicele de reproducţie al coronavirusului în România este de sub 1, ceea ce înseamnă că o persoană nu infestează mai mult decât încă una, prag considerat acceptabil.
Însă, a mai sunat avertismentul specialistului, după 15 mai, acest indice va creşte. „Dacă acest indice va depăşi anumite valori, asumate aprioric, atunci am putea asista la noi măsuri de carantină. Se va acţiona după principiul văzut şi făcut”, a conchis Alexandru Rafila…”
Este prima data cand invat din sursa credibila ca indicele de reproductie pentru Romania a devenit subunitar.
https://adevarul.ro/news/societate/video-fost-mai-bland-covid-19-romanian-explicatia-surprinzatoare-alexandru-rafila-1_5ebbdf5b5163ec4271bd3e18/index.html
Buna dimineața
sa continuam cu veștile bune….
Daca estimarea făcută in Spania privind %populatie infectat deja.rata mortalității e in jur de 1%,
Nu inteleg care e vestea buna. Mortii sunt tot aceeasi. Iar o eventuala imunizare in grup, e o prostie fara margini
buna ziua
oamenii nu sunt nemuritori! da,e uman a trai cat mai mult ,da “viata nu are pret”dar nu pot sa nu ma intreb “e uman a salva o viata distrugand altele?’si ma refer la cei care au murit din cauza lipsei la acces medical datorita “pandemiei”sau-posibil- la cei care si au luata viata din cauza depresiei
Eu sunt de acord cu Lucian Croitoru
“Ultima noapte de stare de urgență (azi), prima zi de stare de alertă
Graficul acesta arată că pe 31 martie, dacă s-ar fi efectuat câte 100000 de teste în fiecare din ultimele 5 zile, am fi avut în medie 14606 noi cazuri de îmbolnăviri pe zi. Desigur, in ipoteza pastrarii aceluiasi model de formare a esantionului.
La data de 1 mai am fi avut în medie 3530 de noi cazuri pe zi la 100000 de teste făcute pe ultimele 5 zile.
Astăzi, 14 mai, dacă în ultimele 5 zile am fi făcut câte 100000 de teste pe zi am fi avut 3049 noi cazuri în medie pe zi. De aproape 5 ori mai puțin ca la 31 martie. E un progres semnificativ! Știu că voi primi multe critici, dar trebuie să o spun: această evoluție a însemnat salvarea multor vieți, dar și cea mai bună măsură pentru economie, dintre toate. Reciproca este adevărată: dacă după 15 mai fiecare va renunța la măsurile individuale de prevenție/igienă s-ar putea ca trendul să se inverseze. Atunci va crește prețul plătit în vieți omenești și economia va plonja din nou. Neîncrederea care se va instala atunci ar putea fi cu adevărat devastatoare din toate perspectivele.
Să vedem ce va urma!”
https://ziare.com/politica/democratie/corona-si-democratiile-varga-e-pentru-spinarea-nebunilor-1611097
Bună dimineața!
Nu ar fi o surpriză, de la PSD te aștepți la orice mai ales că are pioni plantați în puncte cheie și CCR, Avocatul Poporului au deveni anexele partidului. – ””Lucrăm la un proiect politic şi la un proiect legislativ economic, împreună şi cu alţi parteneri politici de la alte formaţiuni şi când vom avea creionat acest proiect şi această variantă economică pentru români, vom veni cu o moţiune de cenzură, sub nicio formă în această perioadă de stări de urgenţă sau stare de alertă. Am propus colegilor mei ca în lunile iulie şi august Parlamentul să funcţioneze în sesiune extraordinară, cu alte cuvinte, să nu avem vacanţă parlamentară”, a declarat Marcel Ciolacu, la Antena 3, potrivit Agerpres.”
https://www.comisarul.ro/articol/surse/ciolacu-presat-sa-dea-jos-guvernul-altfel-va_1098983.html
Hristos a înviat!
https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23995432-fenomen-care-surprins-alexandru-rafila-mai-multa-lume-strazi-dar-scadere-cazurilor-coronavirus-sunt-curios-perioada-urmatoare.htm
Alexandru Rafila:
„„Am discutat mult că suntem într-o zonă de platou și aveam 300-350 de cazuri în medie pe zi. S-a întâmplat un fenomen – sunt bucuros că s-a întâmplat, dar încă nu știu care e cauza – de patru zile suntem într-o scădere sensibilă a numărului de cazuri și avem o medie de 200 pe zi. Nu s-a întâmplat deloc, sau poate a fost vreo excepție de vreo zi în care s-a testat mai puțin. Dar nu am avut niciodată serie de patru zile cu medie de 200 de cazuri. Vedem dacă e o întâmplare sau acest trend se menține. Sunt oarecum surprins de această evoluție, că în ultima perioadă lumea a fost mai prezentă pe străzi. Sunt curios ce va fi în perioada următoare”, a declarat Rafila, la B1 tv. ”
Ultimul episod despre „Moș” și „Bătrân”:
https://paganelis.wordpress.com/2020/05/14/distributia-spatiala-a-purtatorilor-numelor-mos-si-batran-iii/
Eu cred ca si vestile proaste dar cunoscute din timp, astfel incat indeparteaza viitoare / potentiale iluzii desarte, sunt de fapt vesti bune;
[eu pe acestea le prefer cel mai mult, dar este o chestiune de gust; mie imi displace gustul de iluzie prabusita]
Una dintre ele, cu titlu de avertisment despre o posibilitate:
https://www.sciencealert.com/who-says-a-coronavirus-vaccine-is-a-massive-moonshot-we-shouldn-t-rely-on
“…”This virus may never go away,” he said…
“…Without a vaccine, it could take four to five years to control the COVID-19 outbreak…”
Buna dimineata all 🙂
“Fara precedent! Doua judecatoare CCR acuza Curtea ca incalca statul de drept si decizia CEDO in cazul Kovesi: A gresi e omeneste, a persista in greseala e diabolic
….Iata opinia concurenta
Potrivit Liviei Stanciu si Siminei Tanasescu ideea conform careia Parlamentul si-ar putea depasi in mod arbitrar competentele care i-au fost expres si limitativ atribuite prin art.93 din Constitutie si ar putea nesocoti competentele instantelor judecatoresti expres si formal prevazute de art.126 alin.(6) din Constitutie, procedand la efectuarea unui control de temeinicie si legalitate a actului administrativ normativ edictat de Presedintele Romaniei, este contrara literei explicite a Constitutiei si, in plus, contravine si principiului separatiei puterilor in stat (art.1 alin.4) si dreptului fundamental de liber acces la justitie (art.21) al oricarei persoane ce s-ar putea considera lezata in drepturile sale subiective de astfel de acte administrative.
In acest caz, controlul parlamentar – invocat falacios (in eroare logica- n.red.) de opinia majoritara – ar viza raporturile de natura politica dintre puterea legiuitoare si puterea executiva, “care tocmai in considerarea acestui fapt sunt exceptate de la controlul judecatoresc pe calea contenciosului administrativ, si nicidecum aspectele de legalitate formala si materiala ce pot fi verificate doar de instantele judecatoresti”.
A gresi este omeneste, a persista in greseala este diabolic
Stanciu si Tanasescu precizeaza ca CCR incearca sa-si extinda propria competenta asa cum s-a intamplat in cazul Kovesi, fapt sanctionat de CEDO. Cele doua fac trimitere la un celebru proverb latin: A gresi este omeneste, a persista in greseala este diabolic.
“Opinia majoritara se contrazice singura atunci cand afirma ca si acest decret al Presedintelui Romaniei are o ‘valoare constitutionala’, care aminteste de ‘raporturile de drept constitutional pur’ din decizia nr. 358/2018, doar pentru a-si putea extinde ultra vires (dincolo de puteri – n.red.), propria competenta.
In cauza Kovesi v. Romania (cererea nr.3594/19) Curtea Europeana a Drepturilor Omului a stabilit ca limitarea liberului acces la justitie al reclamantei a rezultat din decizia nr. 358/2018 prin care jurisdictia constitutionala a afirmat ca instantele de contencios administrativ pot verifica doar legalitatea formala a decretelor emise de Presedintele Romaniei (a se vedea in special paragrafele 153-157 din hotararea CEDO in cauza Kovesi v. Romania, 5 mai 2020).
In prezenta decizie (nr.152/2020) Curtea Constitutionala merge mai departe si afirma ca instantele de contencios administrativ nu pot verifica nici legalitatea formala a acestor acte administrative cu caracter normativ de vreme ce ele vor fi supuse controlului politic al Parlamentului si controlului jurisdictional al Curtii Constitutionale, ceea ce practica relevanta a instantelor judecatoresti, confirmata recent si de jurisdictii internationale precum CEDO, infirma.”
https://ziare.com/ccr/judecatori/fara-precedent-doua-judecatoare-ccr-acuza-curtea-ca-incalca-statul-de-drept-si-decizia-cedo-in-cazul-kovesi-a-gresi-e-omeneste-a-persista-in-greseala-e-diabolic-1611033
Sarut mana!
Daca mai avea cineva ca Dorneanu scrie dupa dictarea PSD. Omul e din epoica dinozaurilor: partidul a decis, eu si acolitii din CCR executam.
Rusinos mi se pare faptul ca s-au predat Morar si Minea (la Morar nu e deloc o supriza, de cand cu deciziile alea pentru stabilirea “pragului” la abuzul in serviciu, de atunci a avut mereu pozitii oscilante). Minea e o supriza foarte neplacuta de data asta.
Ca element aparte: motivarea nu a mai scris-o Benke Karoly, ci Mihaela Senia Costinescu (are cu vechime mare in CCR, si acum e ca magistrat asistent-sef, director la cabinetul lui Dorneanu).
E tipa care a stat la masa cu Daniel Morar si Florin Iordache, in zilele premergatoare deciziilor CCR pe Completele de 5 (unde PSD a castigat, evident)
https://www.comisarul.ro/articol/intalnirea-dintre-iordache-si-morar-pute-rau!-init_923920.html
Juridic vorbind, Presedintele nu este obligat sa asculte de CCR de data asta. Hotararea CEDO arata clar ca instantele nationale sunt competente sa analizeze pe fond decretele prezidentiale. Chiar daca CEDO se refera strict la decretul de revocare al lui Kovesi, e vorba de dreptul de acces la Justitie, care vizeaza orice decret prezidential care se refera la drepturi si libertati civile. Iar CCR nu are decat sa stea in cap si sa decida in orice fel de CJNC dupa aia.
Instantele din Romania sunt obligate sa aplice direct hotararea CEDO, atat in spata Kovesi, cat si in orice speta similara sau identica.
“Protocolul clasificat publicat de Valcov: O asociatie de procurori ii cere lui Scutea sa redeschida ancheta in cazul Adinei Florea
Asociatia “Miscarea pentru apararea statutului procurorilor” (AMASP) solicita public procurorului general Gabriela Scutea, in calitatea sa de procuror ierarhic superior, sa verifice din oficiu legalitatea si temeinicia solutiei de clasare primita de Adina Florea in dosarul in care era cercetata ca i-ar fi dat lui Darius Valcov spre publicare o copie dupa protocolul secret SRI-Parchet.
Asta dupa ce colegii Adinei Florea din cadrul Sectiei pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie (SIIJ) au clasat, pe 15 mai 2019, ancheta de abuz in serviciu deschisa in acest caz in baza articolului 16 litera a) din Codul de Procedura Penala, adica “fapta nu exista”.
AMASP sustine ca Scutea ar trebui sa analizeze modul in care s-a dat aceasta clasare, iar, in cazul in care va aprecia ca este nelegala, sa dispuna infirmarea solutiei si redeschiderea urmaririi penale.
“Apreciem ca aceasta verificare a solutiei se impune cu atat mai mult cu cat doamna procuror Adina Florea s-a inscris in cursul lunii februarie la concursul pentru ocuparea unor posturi de executie in cadrul Inspectiei Judiciare, or calitatea de inspector judiciar este incompatibila cu existenta oricaror suspiciuni care ar plana asupra carierei profesionale si integritatii sale,” explica AMASP.
Potrivit procurorilor, solutia de clasare a vizat sustragerea din sediul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Constanta a unui document clasificat secret de stat (protocolul din 2016 incheiat intre PICCJ si SRI), document care apoi ar fi fost divulgat opiniei publice de Darius Valcov….”
https://ziare.com/gabriela-scutea/procuror-general/protocolul-clasificat-publicat-de-valcov-o-asociatie-de-procurori-ii-cere-lui-scutea-sa-redeschida-ancheta-in-cazul-adinei-florea-1611115
Au dreptate procurorii.
Asta a sustras acte si informatii secrete prin lege ale magistraturii si le-a dat coruptilor din politica.
Am gasit interesant…
https://www.msn.com/en-us/health/health-news/simply-talking-in-confined-environments-could-lead-to-coronavirus-transmission-researchers-say/ar-BB143hYp?ocid=msedgntp
1 minut de vorbire = 1000 picaturi mici cu virus care pot zabovi in aer pentru inca 8 minute
🙂
Se rezolva: in parlament sa se tina speech-uri direct intre scaune 😛 , cu apropiere fizica intre parlamentari (G/M)
*
De data asta, Ana Birchall are 100% dreptate (are de mai mult timp, de cand a plecat din PSD si poate vorbi libera):
*
Eu mentin ce am scris mai sus: dupa Hotararea CEDO, instantele vor aplica direct CEDO, si cand un procuror va fi revocat de vreun MJ (daca mai e vreunul nebun sa faca asta), instantele au dreptul sa ignore cu superbie Decizia 358/2018, care a devenit nula de drept.
In plus, Presedintele Romanieiu (cine va fi el), cand se va mai institui starea de urgenta prun decret, nu este deloc obligat sa tina seama de decizia CCR de mai sus.
Buna ziua
Revine in forta puscariasul ( de doua ori dupa gratii) Adrian Nastase.
https://m.hotnews.ro/stire/23995851
Este ” omul nou” al societatii post comuniste. Din marea gasca a celor care au furat , mituit , calcat in picioare oricare lege , principiu si morala in numele bunastarii personale si puterii.Adica ce a fost aplicat mereu din 1947 incoace.
Ma intreb cum aduce in tribunal pe presedinte. Ca banuiesc ca are imunitate. Vine Dorneanu si decreteaza sa mearga mascatii la saltat presedintele in functie ?
Sau revine Nastase in PSD sa faca ordine ? Mai ceva ca Dragnea ?
De remarcat. Ambii mari sefi ai partidului. Cindva. Ambii puscariasi.
Partid modern , reformat si reformator. 🙂
Bună ziua!
Sincer, sper să nu o facă! Și sunt cinică, sper că în acestă perioadă să crească nr. de îmbolnăviri. Este inadmisimil comportamentul ciumei roșii. – ”PSD pune presiune pe președintele Iohannis să prelungească starea de urgență: Singura soluţie constituţională pentru a nu avea trei zile de vid legislativ se află la Iohannis. Îl aşteptăm să o propună”
https://www.g4media.ro/psd-pune-presiune-pe-presedintele-iohannis-sa-prelungeasca-starea-de-urgenta-singura-solutie-constitutionala-pentru-a-nu-avea-trei-zile-de-vid-legislativ-se-afla-la-iohannis-il-asteptam-sa-o-propuna.html
Mar, stiu de ce: ca sa foloseasca decizia CCR de ieri in care Dorneanu a scris ca parlamentul poate “verifica” decretul si il poate modifica.
Ca sa il umileasca pe Presedinte si, mai ales, sa decida EI cat tine starea de urgenta. Pariu ca o pot face suficient de mult cat sa amane alegerile pana in martie 2021?
Asta vor, cred că au făcut și modificări pe propunere în acest sens. Nemernicii simt că lse duc în gard și fac orice pentru a rămâne la butoane și a recupera ce au pierdut. Numai că am vaga senzație că populația s-a săturat de mutrele lor, de nenorocirea pe care au făcut-o.
Intreb si eu, nu dau cu parul, mai mult sau mai putin retoric… Nu se poate, direct, asa ca ma jos? Ca ar fi mai putini morti dintre cetatenii romani si mult mai putin stress si chin pentru societate, in general.
***
Se continua starea de urgenta.
Avand in vedere ca parlament, cecere, av popor, partide criminale stiute incurca sistemul de aparare impotriva covid, care a dus la starea de urgenta, se dizolva toate acestea; in plus, criminalii marcanti se pun direct la arest, pana la procesele legale.
Se continua linistiti starea de urgenta cu toate masurile potrivite ca populatia sa se simta libera, dar in acelasi timp sa fie si aparata; fara intruziunea permanenta a criminalilor.
Cand se mai pune hatul pe covid se organizeaza, simultan sau la perioade scurte, pentru a reveni la situatie de functionare normala: procesele criminalilor, alegeri generale si locale libere.
***
Ce este gresit aici?
Buna ziua
Criminalii ăștia de la pesede își închipuie ca iohannis e la fel de prost ca ei…”sa declare “3 zile stare de urgentă ca sa ce?sanctiuni nu se pot da oricum….ar trebui un studiu serios privind privind modul cum virusul asta distruge unicul neuron pe care Pesediștii îl au…
Buna ziua all 🙂
“Gafă în lanț în legea privind starea de alertă: Persoanele vulnerabile, confundate cu apicultorii. Trei instituţii nu au sesizat eroarea, iar senatorii chiar au votat-o așa Legea iniţiată de Guvern privind măsurile de combatere a efectelor COVID-19 conţine un articol în care centrele pentru categorii vulnerabile sunt nominalizate printr-o hotărâre de guvern greşită, care face referire la apicultori. Greşeala a trecut neobservată prin trei instituţii extrem de importante ale statului român până să fie reparată de Camera Deputaților, după ce fusese votată așa de Senat.
Citeşte întreaga ştire: Gafă în lanț în legea privind starea de alertă: Persoanele vulnerabile, confundate cu apicultorii. Trei instituţii nu au sesizat eroarea, iar senatorii chiar au votat-o așa….Raportul Comisiei Juridice a ajuns să fie redactat de către funcţionarii Senatului, care au simţit nevoia să explice, potrivit normelor de tehnică legislative, la ce Hotărâre de Guvern se referă precis – aşa că au adăugat numele complet al Hotărârii din 2014, fără să observe că titlul era despre apicultori, nu despre persoane vulnerabile. Senatorii votează fără să clipească În plenul Senatului, proiectul de lege a ajuns așadar cu tot cu greșeala trecută clar în document, care spune că centrele sunt „prevăzute în Nomenclatorul privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeoroligice nefavorabile manifestate în perioada mai-iulie 2014 ce au produs pagube asupra sectorului apicol”.
Citeşte întreaga ştire: Gafă în lanț în legea privind starea de alertă: Persoanele vulnerabile, confundate cu apicultorii. Trei instituţii nu au sesizat eroarea, iar senatorii chiar au votat-o așa”
https://www.libertatea.ro/stiri/gafa-in-legea-starii-de-alerta-neobservata-guvern-senat-2997211
Multumim pentru ajutorul dat de persoana care a apelat la rubrica dreapta sus, din putinul sau 🙂 Rog si pe altii sa se uite la rubrica atunci cand pot si au de unde.
“Firma fostului asociat al lui Streinu-Cercel livrează reactivi la Institutul Matei Balș de 9 ani. A făcut-o de două ori și în pandemia COVID-19
Firma Ducos Trading este cea care a cumpărat de 5 milioane de euro, primiți de la stat fără licitație, 1,2 milioane de măști periculoase, pe care Unifarm le-a distribuit în spitale. Firma este deținută de Ion Berciu (50%), fost asociat cu Adrian Streinu-Cercel într-un off-shore din Cipru. Cercel și Berciu continuă să facă afaceri și acum, pe banii institutului public condus de primul….Astfel, unul dintre cei doi acționari al Ducos este Ion Berciu, partener al lui Adrian Streinu-Cercel, până în 2008, într-un off-shore din Cipru: Marsaro Co Limited. Informația a fost făcută publică în 2018 într-o investigație RISE Project. Dar cei doi au rămas în relații bune și după ce au ieșit din afacerea cipriotă. Ei continuă să facă contracte, pe bani publici. Ducos Trading a ajuns la al nouălea an în care livrează reactivi la Spitalul de Boli Infecțioase condus de Adrian Streinu-Cercel. Legătura Cristea Berciu, un apropiat al lui Cristi Burci, nu e singura legătură între Cercel și firme. Amalia Cătălina Cristea este un alt nume pe care îl relevă structura companiilor cu mari afaceri în sănătatea românească…..Lotus Med SRL, care, în aceeași lună noiembrie 2009, a fost cedat de off-shore-ul din Cipru (Marsaro) deținut până în 2008 de Cercel și Berciu. Mai mult, Lotus Med, conform aceleiași investigații RISE Project, avea un laborator privat chiar în incinta institutului Matei Balș din Capitală. Practic, compania care deținea un laborator în incinta institutului Matei Balș avea același administrator cu firma care livra reactivi la Matei Balș. Companie în care, din 2015, apare și fostul asociat al lui Streinu-Cercel, Ion Berciu….În martie și în aprilie 2020, Ducos Trading a livrat ultimele două tranșe de reactivi și consumabile de terapie intensivă către Matei Balș. Conform SEAP, e vorba de consumabile pentru terapie intensivă și reactivi….”
https://www.libertatea.ro/stiri/streinu-cercel-fost-asociat-firma-reactivi-matei-bals-2997187
Am gasit util si clar, din punct de vedere practic, pentru aparare impotriva infectiei cu Covid-19:
https://www.erinbromage.com/post/the-risks-know-them-avoid-them
…If a person is infected, the droplets in a single cough or sneeze may contain as many as 200,000,000 (two hundred million) virus particles which can all be dispersed into the environment around them….
…it appears that only small doses may be needed for infection to take hold.
Some experts estimate that as few as 1000 SARS-CoV2 infectious viral particles are all that will be needed …
AA 🙂
Multumim. Este un rezumat bazat pe experienta proprie de biolog a autorului. Parti din el am citit si in alte articole. Dar, ajuta doar ca imagine brută a dimensiunii … epidemiile nu evolueaza in relatii lineare, cu proportie constanta intre 2 parametri ! E nevoie de mai multi factori dinamici, selectati si calibrati pe evolutia reala a datelor unor epidemii trecute, presupus asemanatoare … un model epidemiologic. De remarcat că epidemiologii veterinari au mai multa experienta practica , posibil si mijloace , decât cei umani !
Zilele astea incerc sa “vizualizez” pentru diverse locuri comune din viata cotidiana a fiecaruia, si folosind diverse surse, cum se realizeaza transmisia.
Desigur ca nu este o imagine fina, dar parca da imagine.
Ni se tot spune ca “are transmisibilitate mare” etc. dar asta practic nu ne spune nimic ref viata practica de zi cu zi. Ca sa nu ne blocam de la termeni prea generali, ma gandesc ca este bine sa avem o imagine usor de purtat in minte.
Se transmite ca orice virus, bacterie….gripa, raceala, etc.
Eu habar n-avem pana recent cat de importanta este “cantitatea” incasata; plus, unde se afla mai multa “cantitate” ref covid – habar n-aveam nici de asta.
Chiar m-a “socat” cata infectie covid transmite simpla vorbire.
Sedinte de Parlament la Suceava, in spitalul lui Flutur, se poate? 😀
City 🙂
Ar fi chiar indicat, langa farmacia/farmaciile domnului ministru Tataru 🙂
‘Nelu Tătaru a spus de ce bolnavii cronici sau în stare terminală sunt trecuți la decesele COVID. “Am ales transparența” Nelu Tătaru a explicat motivul de raportare a deceselor persoanelor infectate cu coronavirus și cu alte afecțiuni grave, care într-un fel sau altul le-ar fi adus sfârșitul. Ministrul sănătății a spus la Realitatea TV că autoritățile nu au comunicat că infecția cu noul coronavirus ar fi fost neapărat cauza decesului. “Am ales transparența, să raportăm toate cazurile”, a declarat Nelu Tătaru, argumentând că Germania a avut o altă abordare. “Noi am ales calea în care să raportăm tot ce a însemnat coronavirus, nimeni nu a spus că acest coronavirus a fost cauza decesului. Ar fi putut acutiza o boală cronică și așa s-a ajuns la deces. Am ales transparența, să raportăm toate cazurile”, a declarat Nelu Tătaru, la Realitatea TV. Astfel a explicat motivul pentru care zilnic sunt comunicate liste cu persoane decedate care în proporție de 75% au și alte comorbidități, adică afecțiuni cronice grave, iar unii chiar maladii în stare terminală. “Virusul determină forme grave la persoane cu apărare slabă, deși am văzut și la cei tineri reacții inflamatorii violente, corpul a reacționat violent la virus și așa a ajuns cu simptome severe”, a precizat ministrul sănătății. Raportarea “transparentă” pe care o invocă ministrul sănătății nu a fost abordată și de Germania, a spus el. “Germania nu a raportat cazurile cu patologii cronice sau comorbidități ca și infecție cu coronavirus. Au fost abordări și abordări”….”
https://www.libertatea.ro/stiri/nelu-tataru-a-spus-de-ce-bolnavii-cronici-sau-in-stare-terminala-sunt-trecuti-la-decesele-covid-am-ales-transparenta-2996941
Abordare parohială … E vorba de “transparenta” fata de Inalta Poarta (OMS), cu neglijarea informarii corecte a publicului român … care trebuie sa ia de bune “opiniile expertilor”, fără acces la date complete si corect … rubricate ! 🙁
Aceeasi OMS care mai avea un pic si il numea pe Xi Jinping….Marele Doctor? 😛
“Coronavirus Sanofi: France resists idea of US getting vaccine first
France has said it would be “unacceptable” for French drug giant Sanofi to prioritise the US market if it develops a Covid-19 vaccine.
The government was reacting to remarks by Sanofi CEO Paul Hudson, who said “the US government has the right to the largest pre-order because it’s invested in taking the risk”.
Prime Minister Edouard Philippe said access for all was “non-negotiable”. Many labs worldwide are involved in research to find a Covid-19 vaccine. Vaccines usually take years to develop.
“For us, it would be unacceptable for there to be privileged access to such and such a country for financial reasons,” Deputy Finance Minister Agnès Pannier-Runacher told France’s Sud Radio.
The prime minister later tweeted that a vaccine should be for the benefit of everyone worldwide. President Emmanuel Macron said that recent efforts proved that a vaccine should not be subject to market forces, the Elysée Palace said. He is due to meet top Sanofi officials next week….”
https://www.bbc.com/news/world-europe-52659510
Stim: Donald Trump va fi primul care va fi intepat cu vaccinul, evident, cam cum se lasa intepat Strainu-Cercel cand vine o gripa catastrofala si conturile din off-shore au fost alimentate de baietii cu care face el afaceri 😀
Va fi durere mare… 🙂 🙁
https://edition.cnn.com/politics/live-news/rick-bright-testimony-05-14-20/index.html
Doar pe final vom zari cat de norocoasa, in sensul cel mai pur, poate fi o natiune sa nu aibe asa ceva la criza.
“Definiţiile de caz pentru COVID-19 au fost actualizate / Ce înseamnă pacient suspect sau caz comunitar / Categoriile care sunt testate
Potrivit INSP, prin caz suspect se înţelege:
Orice persoană cu infecţie respiratorie acută – debut brusc cu cel puţin unul dintre următoarele simptome: tuse, febră, dificultate în respiraţie (scurtarea respiraţiei);
Orice persoană cu pneumonie, bronhopneumonie +/- pleurezie;
Orice persoană cu infecţie respiratorie acută severă (SARI) (febră sau istoric de febră, tuse şi dificultate în respiraţie (scurtarea respiraţiei) şi care necesită spitalizare peste noapte).
Un caz COVID-19 poate fi de origine comunitară sau asociat asistenţei medicale (IAAM), în funcţie de:
numărul de zile anterioare datei debutului sau a confirmării în laborator, după data internării într-o unitate sanitară (spital, centru de dializă), centru rezidenţial de şedere prelungită (ziua 1);
argumentele din investigaţia epidemiologică privind originea comunitară sau IAAM (apartenenţa cazului la focare de infecţii cu una sau alta dintre origini).
Pot exista următoarele situaţii:
Caz COVID-19 comunitar
simptome prezente la internare sau debut în primele 48 de ore după internare;
debut în zilele 3-7 după internare şi o suspiciune puternică de transmitere comunitară (apartenenţa la un focar de cazuri comunitare).
Caz COVID-19 asociat asistenţei medicale (IAAM)
debut după 48 ore de la internare şi o suspiciune puternică de transmitere asociată asistenţei medicale;
cazurile la personalul medico-sanitar şi auxiliar, dacă nu există argumente puternice în favoarea unei transmiteri comunitare.
Cazurile cu debut în primele 14 zile după externarea dintr-o unitate sanitară pot fi: IAAM, dacă debutul are loc în primele 48 de ore după externare; cu origine incertă, în cazul debutului la 3 – 14 zile după externare, dacă nu există argumente puternice în favoarea unei origini comunitare sau IAAM.
Caz confirmat este o persoană cu confirmare în laborator a infecţiei cu SARS-CoV-2, indiferent de semnele şi simptomele clinice.
Contactul apropiat este definit ca :
Persoana care locuieşte în aceeaşi gospodărie cu o persoană confirmată cu COVID-19;
Persoana care a avut contact fizic direct cu un caz confirmat cu COVID-19 (ex. strângere de mână fără igiena ulterioară a mâinilor);
Persoana care a avut contact direct neprotejat cu secreţii infecţioase ale unui caz confirmat cu COVID-19 (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejată de mănuşă);
Persoana care a avut contact faţă în faţă cu un caz confirmat cu COVID-19 la o distanţă mai mică de 2 m şi cu o durată de minim 15 minute;
Persoana care s-a aflat în aceeaşi încăpere (ex. sală de clasă, sală de şedinţe, sală de aşteptare din spital) cu un caz confirmat cu COVID-19, timp de minimum 15 minute şi la o distanţă mai mică de 2 m;
Persoana din rândul personalului medico-sanitar sau altă persoană care acordă îngrijire directă unui pacient confirmat cu COVID-19 sau o persoană din rândul personalului de laborator care manipulează probe recoltate de la un pacient confirmat cu COVID-19, fără portul corect al echipamentului de protecţie.
Decesul la pacient confirmat cu COVID-19 este definit ca decesul survenit la un pacient confirmat cu COVID-19, cu excepţia situaţiilor în care există o altă cauză clară de deces care nu poate fi în relaţie cu COVID-19 (ex. traumatism, hemoragie acută majoră, etc) şi la care nu a existat o perioadă de recuperare completă între boală şi momentul decesului.
Decesul la un pacient confirmat cu COVID-19 nu poate fi atribuit unei boli preexistente (de ex. cancer, afecţiuni hematologice etc.) şi COVID-19 trebuie raportată ca şi cauză a decesului, independent de condiţiile medicale preexistente care se suspectează că au favorizat evoluţia severă a infectării cu noul coronavirus.
COVID-19 trebuie menţionată pe certificatul de deces drept cauză a decesului pentru toate persoanele decedate la care COVID-19 a cauzat sau se presupune că a cauzat sau a contribuit la deces, precizează INSP.
Recomandări de prioritizare a testării pentru COVID-19: …….”
https://m.hotnews.ro/stire/23996385
In Italia , imbolnavirea angajatilor cu Covid e considerata ca boala profesionala. Ca urmare produce doua mari efecte.
1- concediul medical retribuit la 100% din valoarea salariului.
2- patronul , proprietarul firmei , administratorul delegat risca proces penal pentru boala profesionala .
Acest punct este lasat mai moale deoarece avind Italia peste 156 medici morti si vreo 100 infirmieri , brancadieri decedati la datorie din cauza Covid , statul prin prim ministru , ministru sanatatii , sefii medicali locali ar risca puscaria. Ca patroni a sanatatii publice. 🙂
Au si decretat ca moartea cadrelor medicale e de considerat ca accident de munca. Cu efectele financiare existente. Pensie urmas , suma baneasca ca despagubire sotului/ sotiei , fiilor.
Se aplica si celor decedati din cauza coronavirus din rindul fortelor de ordine si armata.
Salut, Stef, la noi se musamalizeaza masiv, vezi cazul Sucevei lui Flutur, unde “au uitat” sa declare vreo 600 de imbolnaviti!
Bună seara!
Se vede clar diferența creată la noi, față de italieni, după 1945!… Italia a rămas o democrație, cu multele ei „bube”, pe când România a fost „inundată” de politruci, cozi de topor, pile-cunoștințe-relații, pițipoance, cocălari, toți incompetenți, nesimțiți, ipocriți, indolenți, dar cu „gura mare” și cu pretenții de gen „să ni se dea”!…
„Raportările” alea de la Suceava – unde, cică, au uitat să declare și câteva sute de vindecați! 🙂 – seamănă cu „producțiile-record” la hectar din vremea lui ceașcă!…
Bună seara!
„Calitate” chinezească:
https://www.hotnews.ro/stiri-international-23996910-comisia-europeana-oprit-distributia-10-milioane-masti-defecte-din-china-mastile-erau-trimise-tuturor-statelor-membre.htm
„Ca parte a eforturilor de a combate criza Covid-19, Comisia a început luna aceasta să trimită măști cadrelor medicale în cele 27 de state membre și în Marea Britanie.
După ce un prim lot cu 1,5 milioane de măști a fost trimis către 17 state, ministrul polonez al Sănătății, Lukasz Szumowski, a spus că cele 600.000 de produse pe care le-a primit țara sa nu aveau certificate europene și nu corespund standardelor medicale cerute.”
Interesant: dar, parcă Regatul Unit a ieșit din UE! Sau nu??? E foarte frumos că-i ajută Uniunea și pe briți! Poate se răzgândesc, după covid-19, și se întorc!…