Revista Presei – 14 august.„Prețul gazelor pentru consumatori ar putea crește cu 26% din aprilie 2025, dacă Guvernul nu pregătește liberalizarea”
14/08/2024 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 14 august! Cod Galben în Crișana, sud-vestul Transilvaniei, nordul Olteniei, și local în vestul și centrul Munteniei va fi caniculă și disconfort termic ridicat. Temperaturile maxime vor fi de 35…37 gr. Local minimele nu vor coborî sub 20 gr și va fi o noapte tropicală. Cod portocaliu: În Banat, sudul și sud-vestul Olteniei, precum și în sud-vestul Munteniei se vor înregistra temperaturi deosebit de ridicate, va fi caniculă și disconfort termic accentuat, iar indicele temperatură-umezeală va depăși pragul critic de 80 de unități. Temperaturile maxime vor fi în general de 38…39 gr. Minimele vor fi de 21…22 gr, izolat de până la 24 gr în sudul Banatului și va fi o noapte tropicală. Bucuresti: 36/22 gr.C.
“Porția de tinerețe: ce să mănânci ca să îți scazi vârsta biologică Dacă vrei să arăți și să te simți mai tânăr decât vârsta din buletin, atunci trebuie să fii atent la alimentație și să eviți, pe cât posibil, zahărul adăugat. Cercetătorii atrag atenția că fiecare gram de dulce pe care îl consumi te îmbătrânește prematur. Există tot mai multe studii care explorează legătura dintre biologia umană, alimentație, îmbătrânire și diverse afecțiuni. Iar unele dintre rezultatele recente ale acestora au început să scoată la iveală că zahărul influențează îmbătrânirea epigenetică, cunoscută și sub denumirea de îmbătrânire biologică. Vârsta biologică se referă la starea de sănătate și funcționalitatea corpului, reflectând modul în care organismul îmbătrânește la nivel celular, fiziologic și funcțional. Aceasta măsoară gradul de îmbătrânire internă și nu este neapărat aliniată cu numărul de ani trăiți. …. Un aport excesiv de zahăr crește riscul de boli cronice și accelerează semnele îmbătrânirii la nivel celular, potrivit unei noi cercetări publicate în revista JAMA Network Open. Pe de altă parte, cercetările au demonstrat că o dietă sănătoasă, cu un conținut ridicat de nutrienți și scăzut în zaharuri adăugate, are efectul opus. …. În urma acestei evaluări detaliate dieta mediteraneană a fost desemnată cea mai bună din lume. Această dietă a primit un scor global de 4,6 pe o scară de la 1 la 5. Dieta mediteraneană se bazează pe consumul de fructe, legume, leguminoase, ulei de măsline extra-virgin și alte alimente vegetale sănătoase. De asemenea, include un aport moderat de pește și fructe de mare. Carnea, produsele lactate și alimentele procesate sunt consumate în cantități limitate. ….” Integral: https://hotnews.ro
“Prețul gazelor pentru consumatori ar putea crește cu 26% din aprilie 2025, dacă Guvernul nu pregătește liberalizarea Prețul gazelor ar putea crește cu până la 26% de la 1 aprilie 2025, dacă autoritățile statului nu pregătesc piața și consumatorii pentru procesul de liberalizare, arată o analiză a Asociației Energia Inteligentă. Aceasta deoarece prețul gazelor pe piețele internaționale este în creștere, iar piața din România preia și ea trendurile de afară. În plus, Guvernul va trebui să găsească între 100 și 300 de milioane de euro pentru a compensa facturile românilor până la liberalizare. „Evoluțiile bursiere arată tendințe de creștere a prețului la gaze, care se vor transpune în creșteri de preț la consumatorul final, care va achita față de prețul plătit acum cu până la 0,5% prețuri mai mari până la data de 31 martie 2025 și cu până la 26% mai mari după 1 aprilie 2025”, arată analiza. ….. Cotațiile pentru trimestrul IV sunt de 42 euro/MWh pe bursa de gaze din Olanda și de 200 lei/MWh (40,24 euro/MWh) pe BRM. În același timp există analiști care estimează că, la iarnă, prețul gazelor pe bursa din Olanda ar putea ajunge la 50-55 euro/MWh. ... Având în vedere că, pe factura lunii iunie 2024, prețul achitat de consumatorii casnici din București a fost de cca 309 lei/MWh cu TVA, se estimează o creștere de preț de cca. 7,5% – 26,7%, din care statul va compensa 7% – 26,2%. Statul va trebui să compenseze facturile la gaze cu 100 – 300 de milioane de euro, ca urmare a acestor creșteri de prețuri pe bursă. „Întrebarea este de unde va lua statul cca 100 – 300 milioane euro pentru a compensa aceste facturi?”, se întreabă analiștii. Aceștia amintesc că, începând cu 1 aprilie 2025, piața se va liberaliza. ….” Integral: https://hotnews.ro
“Deficitul bugetar și un denunț necesar Deficitul bugetar a atins de câțiva ani niveluri nesustenabile. Nu este prima dată, iar experiența ne arată că rareori ne-am angajat pe o pantă de reducere a deficitului înainte de a fi forțați de o criză sau de nevoia de a ne împrumuta de la creditori internaționali oficiali, cum ar fi FMI. Cu alte cuvinte, angajarea pe o astfel de pantă nu a fost de regulă o alegere deliberată a guvernelor, ci o adaptare inevitabilă la întreruperea aproape instantanee a unor finanțări private atunci când vreo criză internațională a dus la recesiune. De obicei, câțiva economiști au reamintit că mărirea cheltuielilor publice mai rapidă decât a veniturilor bugetare în perioade de supraîncălzire a economiei nu este sănătoasă, dar avertismentul lor a fost învăluit într-o discuție acaparatoare și relativ limitată, referitoare la care dintre ratele de impozitare ar fi mai bine să fie crescute pentru a reduce deficitul. Astfel, ideea că nu este sănătos să promovăm politici fiscale nesustenabile (eventual prociclice) nu a ajuns să fie o lecție învățată. Dovada că lecția nu a fost învățată este chiar expansiunea nesustenabilă a politicii fiscale din ultimii ani. În opinia mea, această lecție nu va fi învățată prea curând. Pot aduce câteva argumente pentru a susține afirmația mea, și toate au implicații referitoare la cum se va rezolva problema deficitului excesiv de data aceasta. Cele trei argumente, pe care le voi dezvolta imediat sunt următoarele: (i) concepția predominantă în România, ca și în multe alte țări occidentale, este aceea că aspectele nesatisfăcătoare din economie, inclusiv inegalitatea economică, sunt produse de piață și pot fi corectate prin creșterea redistribuirii; (ii) la această concepție este dificil de renunțat, chiar dacă cei mai mulți oameni susțin ordinea spontană a pieței; (iii) simpla existență a superstiției justiției sociale este suficientă pentru a declanșa o competiție politică referitoare la realizarea ei. Referitor la redistribuire, trebuie făcută o distincție între obiective economic legitime și obiective iluzorii aleguvernului în general. Preluarea de venituri de către guvern este economic legitimă și necesară pentru îndeplinirea unor scopuri specifice lui ca organizație, cum sunt apărarea, securitatea și alte câteva activități pentru care nu există stimulente pentru a fi preluate de inițiativa privată. Totuși, unele obiective cum ar fi justiția socială sau orice alt obiectiv formulat ca scop al ordinii spontane numită „societate” (care prin natura ei este evolutiv-selectivă) nu pot fi realizate de nicio entitate participantă la ordinea spontană și, în consecință, nici de guvern. Din păcate, guvernele tind însă să acționeze și în afara ariei lor economic-legitime, încercând să impună și să atingă obiective pentru ordinea spontană. Concepția că guvernul poate produce justiție distributivă prin redistribuire este costisitoare și nu duce la rezultate. Dimpotrivă, încercările repetate de a realiza ceva irealizabil nu elimină dintre aspectele nesatisfăcătoare existente în societate, ci creează unele noi. ….” Integral: https://luciancroitoru.ro
“Modificarea sistemului de impozitare a proprietăților a fost amânată Sistemul de calcul al valorii de piaţă a imobilelor într-un mod în care impozitul pe proprietate, plătit anual către primării, să fie stabilit la valoarea reală şi nu în funcţie de unii indicatori din Codul Fiscal nu va fi finalizat anul acesta și, în consecință, nu va fi aplicat de la 1 ianuarie 2025. … Majorarea taxelor pe proprietate, prin impozitarea lor la o valoare corelată cu cea de piaţă, este şi printre obiectivele stabilite în cadrul PNRR. “e-Proprietatea este un subiect extrem de important pentru ce înseamnă digitalizarea impozitului pe proprietate, de la sistemul de declaraţii care încă se mai depun în formă scrisă, până la modalitatea de determinare a acestui impozit, cu ajutorul valorilor de piaţă…..Perspectiva de a avea o strategie de digitalizare completă o văd cu 1 ianuarie 2026. Respectiv asigurarea sistemului de declaraţii digitale, determinarea valorii de piaţă şi a impozitului. În legislaţia actuală este 1 ianuarie 2025, însă probabil că termenul trebuie amânat, pentru că posibilitatea de a asigura logistica necesară modernizării acestui tip de impozit pe proprietate nu este una care să fie cu perspectivă de operaţionalizare până la finalul anului. Vom putea discuta despre modernizarea sistemului de impozit pe proprietate începând cu 1 ianuarie 2026″, a declarat ministrul Finanțelor. …. ” Integral: https://spotmedia.ro
“Președintele Ordinului Arhitecților din România critică regulamentul de urbanism propus de Robert Negoiță: „Măsuri fanteziste și distructive” Ștefan Bâlici, președintele Ordinului Arhitecților din România, spune că scopul regulamentului de urbanism propus de primarul Sectorului 3 este demolarea clădirilor vechi și că măsurile prevăzute de acest document nu sunt susținute de studii și argumente tehnice. Potrivit regulamentului propus, în zona centrală a Sectorului se vor putea demola 3 metri pătrați pentru a putea construi 1 metru pătrat de clădire nouă, iar în zona de mijloc – 2 mp pentru a putea construi 1 mp nou. Primarul susține că e nevoie de această măsură pentru a reduce aglomerația, însă Ștefan Bâlici îl contrazice, într-o discuție cu HotNews.ro. „Din expunerea de motive prezentată de Primăria Sectorului 3 – extrem de schematică – reținem că intenția de reglementare pornește de la probleme calificate ca fiind sociale (trafic supraaglomerat și rețele urbane suprasolicitate) și urbanistice (densitate mixtă peste portanța parcelelor/loturilor, lipsa unor reglementări urbanistice unitare, imposibilitatea coordonării dezvoltării durabile de peste 25 de ani). Nu rezultă în nici un fel din aceste temeiuri necesitatea desființării clădirilor existente, or, rezultatul direct al reglementării, admițând că ea ar putea fi aprobată și apoi aplicată, ar fi chiar demolarea – citând din documentul supus aprobării consiliului local: «Încurajarea eliberării loturilor /parcelelor ocupate cu fond construit vechi»”, a declarat Ștefan Bâlici, pentru HotNews.ro. Arhitectul spune că, într-un oraș care a suferit prea mult de pe urma distrugerilor programatice din perioada comunistă și a celor oportuniste din perioada post-comunistă, până astăzi, demolarea de clădiri istorice prezentată ca soluție la problemele urbane este incalificabilă. „Nu conține soluții reale” „Documentul propus aprobării nu este susținut de studii și argumente tehnice și nu conține soluții reale, formulate în mod profesionist și testate, ci măsuri fanteziste și distructive. Pentru a evita decizii profund eronate și distructive, cu efecte nocive ireversibile, autoritatea publică poate – și trebuie – să se consulte cu instituțiile, organizațiile și forurile profesionale cu activitate în domeniul mediului construit – urbanism, arhitectură, patrimoniu și zone construite protejate, peisaj urban”, a mai spus Bâlici. …..” Integral: https://hotnews.ro
“România vrea să împrumute bani din SUA pentru armată, la fel cum a făcut Polonia / Ministerul Finanțelor a pregătit proiectul Reprezentanții Guvernului SUA au informat partea română cu privire la posibilitatea accesării de fonduri, în condiții avantajoase, prin mecanismul FMF (Foreign Military Financing – Finanțare Militară Externă) pentru finanțarea unor contracte de achiziții în scop militar încheiate cu departamente/agenții coordonate de către Departamentul Apărării din SUA, informează Ministerul Finanțelor, care a pregătit un proiect de OUG în acest sens. Conform sursei citate, în cadrul mecanismului FMF sunt aprobate fonduri la dispoziție de până la 4 mld. dolari pentru împrumuturi directe, cu posibilitate de rambursare în 12 ani, după o perioadă de grație de un an de la data efectuării primei trageri, la o dobândă apropiată de costul de finanțare al SUA, respectiv ratele de dobândă ale obligațiunilor emise de Trezoreria SUA la care se adaugă o marjă. De asemenea, în prin acel mecanism sunt aprobate și fonduri de până la 8 mld. dolari, atrase prin contractarea de împrumuturi din piețele financiare, garantate de către Guvernul SUA. Disponibilitatea acestor sume se modifică pe măsură ce se încheie acorduri de împrumut cu partenerii. Polonia a fost singurul stat care a beneficiat anterior de acest program. ….” Integral: https://hotnews.ro
“Scandalul SNSPA: după două săptămâni, nici o soluție. Noua Ordonanță de Urgență s-a blocat între Educație și Justiție Scandalul sexual în care sunt implicați doi foști profesori de la SNSPA cere măsuri legislative urgente, însă luarea unei decizii trenează de mai bine de două săptămâni. Motivul? Ministerele responsabile – cel al Educației și cel al Justiției – își pasează responsabilitatea. între ele și parcă nici unul nu vrea să ia cu adevărat frâiele în mână. Acuzațiile care li se aduc sociologilor Alfred Bulai și Marius Pieleanu au deschis o adevărată Cutie a Pandorei – abuzul sexual în școala românească – producând o criză de proporții în sistem. La câteva zile după izbucnirea scandalului, ministra Educației, Ligia Deca, promitea în fața premierului Ciolacu legi care să reglementeze acest flagel, care să-l combată și să-l sancționeze. Însă, de atunci și până acum, nu s-a întâmplat mai nimic. Iar asta pentru că propunerile celor din Educație s-au blocat pe masa mai marilor de la Justitie. Concret, Ministerul Educației a propus ca sesizările anonime care vizează abuzul sexual să fie și ele luate în considerare, însă cei de la Justiție invocă afectarea drepturilor persoanelor vizate. În ministerul Justiției s-au blocat și alte propuneri legislative pe motiv că acestea există deja, dar nu ar fi norme clare și eficiente de aplicare. „Războiul” dintre cele două ministere, care încă nu s-au pus de acord asupra reglementărilor, ….În timp ce ministerul Educației și cel al Justiției încă mai joacă ping pong și-și pasează cartoful fierbinte unul altuia, studenții vin și ei cu o serie de propuneri. Sergiu Covaci, vicepreședintele Alianței Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), a precizat pentru „Adevărul” că studenții cer sancțiuni clare, concrete și eficiente care chiar să conteze. Nu doar mustrări verbale. „Am venit cu propunerea de a exista o suspendare a cadrului didactic anchetat, între un semestru și doi ani universitari, în funcție de abatere. Profesorul să fie suspendat de la catedră, să nu mai poată intra în contact cu studenții pe perioada cât este cercetat în Comisia de etică. Deci, cadrul didactic poate rămâne în funcție, însă prestează doar activități de cercetare”. ….” Integral: https://adevarul.ro
“România, medaliată la „datul din gură“: federațiile care oferă vorbe goale iau cei mai mulți bani de la stat ANALIZĂ Jocurile Olimpice de la Paris au reprezentat o reușită pentru delegația României. La prima vedere și doar dacă vom compara bilanțul de 9 medalii (3 aur, 4 argint, 2 bronz) cu cel de la edițiile precedente. …. În primul rând, e evident că, în încercarea lor de a atrage sume cât mai mari, anumite federații au livrat vorbe goale. COSR, în schimb, a fost ancorat în realitate, din moment ce Covaliu a vorbit despre 4-6 medalii, la Paris. Din fericire, România s-a descurcat mai bine. Rămâne însă un semn de întrebare: de ce băgăm bani cu nemiluita în niște sporturi la care nu contăm la nivel înalt? Aici, exemplul cel mai bun e rugby-ul. În 2023, naționala noastră s-a făcut de râs la Mondialul din Franța, unde a terminat pe ultimul loc și a stârnit compasiunea rivalelor! În schimb, Federația Română de Natație și Pentatlon Modern, cu rezultate remarcabile la nivel internațional, e finanțată cu doar 600.000 de euro în 2024 din bugetul statului. La ciclism, am aruncat banii pe apa sâmbetei Un alt caz revoltător e cel cu ciclistul Vlad Dascălu (26 de ani) peste care lumea sportului românesc a trecut mult prea ușor. La finalul anului trecut, federația de specialitate a estimat că va cuceri o medalie la JO 2024, la mountain-bike, prin Vlad Dascălu. Doar că, ulterior, acesta a ratat trei contoale antidoping și, firește, a fost suspendat. Când s-a întâmplat acest caz șocant, Traian Goga, director al clubului Olimpia București, a dezvăluit pentru „Adevărul“ un amănunt deranjant: „Comitetul Olimpic și Sportiv Român îi dădea lui Vlad o bursă de 1.500 de euro pe lună. Avea, probabil, și o primă de lot olimpic. Dinamo, clubul la care e legitimat ca ciclist, avea, de asemenea, un contract de activitate sportivă cu el. Deci, lua altă sumă și de acolo. Pe scurt, bani publici au fost cheltuiți cu Vlad de ani buni. Și acest aspect ar fi trebuit să-l pună pe gânduri“. La Paris, singurul ciclist din delegația noastră, Ede Károly Molnár, s-a clasat pe locul 34, la mountain-bike, cross-country. Pentru acest rezultat, forul de specialitate a primit 300.000 de euro din partea statului în acest an…..Dincolo de aceste estimări, dezamăgiri și surprize plăcute, unde a fost cazul, există o realitate incontestabilă în ceea ce privește sportul românesc. Concret, acest domeniu nu reprezintă o prioritate pentru clasa noastră politică. Ceea ce reiese și din faptul că Ministerul de specialitate a fost desființat și transformat în Agenția Națională pentru Sport (ANS). Cu un buget foarte mic pentru 2024, an olimpic: aproximativ 114,2 milioane de euro. ….” Integral: https://adevarul.ro
“Nimic în slujba țării, totul în slujba PNL. Incredibilul preț al cărții generalului Ciucă Peste 2 milioane de euro din banii publici, din banii noștri ai tuturor, au fost cheltuiți de PNL pentru promovarea agresivă, pe toate șoselele țării, a unei cărți care încă nu a fost publicată. O carte care va fi cu siguranță de o mediocritate comparabilă doar cu plictisitoarele cărți ale lui Klaus Iohannis. Dar aceasta nu este o carte promovată pentru a fi citită, ci pentru a face publicitate electorală unui personaj care are oricum dificultăți în a se exprima în limba română. De aceea, e caraghioasă și jignitoare intervenția lui Rareș Bogdan (care a rămas el însuși cu lecturile la stadiul de Cățeluș cu părul creț și la Capra cu trei iezi), visând la o relansare a cititului în rândul românilor prin promovarea acestei cărți. Dacă PNL și Rareș Bogdan ori ostașul din slujba țării chiar doreau să relanseze cititul (cu ministru liberal la Educație…), puteau înzestra de 2 milioane de euro sute de biblioteci rurale sau din micile orașe, acolo unde copiii săraci nu își permit luxul de a-și cumpăra o carte și de a citi. Desigur, miza nu este îndemnul la lectură, ci promovarea electorală frauduloasă a unui personaj care are oricum prea puține argumente în favoarea lui pentru a deveni președinte…..” Integral: https://republica.ro.
“E timpul ca UE să inițieze o ”operațiune energetică specială” ca să pună la punct putiniștii din interior Atacul fulgerător al armatei ucrainene pe teritoriul Rusiei, până acum încununat de succes, pune într-un con de umbră o inițiativă ucraineană la fel de interesantă: Ucraina dă un brânci delicat Europei să se desprindă odată definitiv de ultimele dependențe rușinoase pe care le mai are față de Kremlin și de care promite de trei ani că se va descotorosi. După trei ani de invazie totală a Rusiei în Ucraina și în ciuda eforturilor la Bruxelles, încă există companii și chiar guverne europene care prosperă pe seama afacerilor cu energie din Rusia, divizând unitatea europeană și afectând securitatea energetică a continentului. Întrebarea e dacă noi în UE suntem în stare să ne folosim de oportunitatea pe care ne-au deschis-o ucrainenii sau nu. Tranzitul de petrol În iunie, Ucraina a impus sancțiuni care blochează tranzitul petrolului Lukoil pe teritoriul ucrainean. Ungaria și apoi Slovacia au început un uriaș scandal, acuzând Ucraina de șantaj și șantajând la rândul lor Ucraina și Bruxelles-ul cu un proces (Ungaria) și cu întreruperea livrărilor de energie electrică și de motorină (Slovacia). Mai mult, Ungaria a anunțat că va bloca plățile de 6,5 miliarde de euro din European Peace Facility pentru înarmarea Ucrainei. Spre cinstea ei, Comisia Europeană a ținut piept pretențiilor aberante ale celor două țări, argumentând că nu există absolut niciun risc de securitate energetică pentru Ungaria sau Slovacia. Tot acest scandal e cu miză populistă de uz intern și deschiderea a încă unui front de declarații belicoase cu Bruxelles-ul, iar toate acuzațiile Ungariei și Slovaciei pot fi desființate punct cu punct.
- In realitate, sancțiunile nu privesc câtuși de puțin importurile celor două țări de la Lukoil: așa cum a confirmat chiar Comisiei Europene, compania MOL care deține rafinăriile din Ungaria și Slovacia cumpără la granița între Ucraina și Rusia și devine proprietarul petrolului care circulă pe teritoriul Ucrainei, deci nu pică sub sancțiunile ucrainene. Totul e o minciună. De altminteri, sancțiunile ucrainene au intrat în vigoare în iunie, iar scandalul celor doi amici ai lui Putin a apărut pe 18 iulie, după o întâlnire Szijjarto – Lavrov.
- Ungaria și Slovacia ar putea cumpăra chiar petrol rusesc și chiar de la propria graniță de la altă companie decât Lukoil (de pildă Rosneft, sau un intermediar care să ia tot de la Lukoil).
- Din 2022 până acum, nici Slovacia, nici Ungaria n-au făcut nimic să-și diversifice sursele de petrol – spre deosebire de Cehia. Indiferent cu cine ții în realitate în acest război, e o chestiune de securitate energetică națională să ai mai multe surse și rute de aprovizionare. Fico și Orban își vulnerabilizează propriile țări, doar pentru a-i face pe plac lui Putin.
- Dincolo de PR (auzim ajutor militar, auzim Ucraina, înseamnă că Ungaria blochează încă un transfer de arme necesare acum), șantajul Ungariei privind blocarea European Peace Facility e de fapt un șantaj împotriva celorlalte state europene, cu zero implicații pe front. Statele europene au prefinanțat cheltuieli militare pentru Ucraina din propriile bugete și trebuie să-și recupereze banii de la Bruxelles; ce face Ungaria e să blocheze plata de la Bruxelles în bugetele naționale. Mai mult: o făcea de luni întregi și până acum. ….” Integral: https://hotnews.ro
“În caz de război, România va trimite pe front panourile cu ostașul Ciucă Într-o mișcare strategică fără precedent, România a anunțat că, în cazul unui conflict militar, nu va trimite soldați în linia întâi, ci panouri cu generalul Nicolae Ciucă. Fabrica de panouri de la Mizil a primit deja o comandă de 150.000 de panouri, pentru a acoperi toate pozițiile stategice din țară. „Având în vedere ce efect au aceste panouri asupra populației civile care le vede pe marginea drumului, suntem convinși că vor avea același impact și asupra inamicilor”, a declarat un oficial din Ministerul Apărării. …. „Le vom amplasa în linie, iar fiecare va fi dotat cu o boxă de unde se vor auzi discursurile de campanie rostite de Nicolae Ciucă. Dacă nici asta nu va goni inamicii, atunci nimic nu va funcționa”. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Nicușor Dan, despre modificările urbanistice propuse de Robert Negoiță: Suntem în plin delir. Dacă se aprobă mergem în instanță
….„Eu cred că suntem în plin delir și că un om delirează, asta știam, dar că o întreagă majoritate din Consiliu este în stare să voteze așa ceva, pe mine mă șochează. Asta din nou dovedește că suntem un stat fără instituții. Orice reglementare de urbanism, este foarte clar spus în Legea urbanismului, se dă prin PUZ sau PUG. Asta este o reglementare de urbanism, trebuia să capete una din aceste forme și dacă era PUZ sau PUG, trebuie votată de CGMB nu Consiliul Local”, a declarat Nicușor Dan pentru HotNews.ro. ….„Modificare procedurală înseamnă să spui pe ce formular trebuie să completezi cererea, asta înseamnă procedural, dar în momentul în care vorbești de metri pătrați, de posibilitatea de a construi, asta este o reglementare de urbanism. E la mintea cocoșului”, a explicat Nicușor Dan….”
https://hotnews.ro/nicusor-dan-despre-modificarile-urbanistice-propuse-de-robert-negoita-suntem-in-plin-delir-daca-se-aproba-mergem-in-instanta-1770313
Nu doar procurorii, dar si judecatorii stiu acum la greu medicina ATI… Mda, a fost si o interpretare medicala “preliminara” (doar) cu doctori de la medicina legala, pana la interpretarea finala (care probabil va contine si elemente de medicina ATI) tin doctoritele ATI instruite in Franta la bulau, ca asa au gandit oamenii legii sa le faca criminale premeditate…
Misto lucrare, doar prost sa fii sa devii medic si sa stai prin Romania.
Dobitocii astia (dar si doctorii de la medicina legala…) ar fi trebuit sa inceapa in rapoarte cu starea initiala a pacientului, de la sosire in spital si pana cand a fost decuplat, parametrii pe care ii avea organismul la decuplare. Un cuvant nu am vazut despre asta. S-au luat dupa asistente ce au spus ele, da-i dracu de doctori
https://www.g4media.ro/cum-motiveaza-tribunalul-bucuresti-decizia-de-arestare-a-celor-doua-doctorite-de-la-spitalul-pantelimon-inculpatele-au-actionat-cu-intentia-directa-de-a-suprima-viata-victimei-militaru-maria.html