Revista Presei – 13 ianuarie. “Reforma statului cere eliminarea tututor feudelor care se organizează, spre a proteja incompetenţa şi avariţia.”
13/01/2020 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de luni, 13 ianuarie! Agenția Națională de Meteorologie a transmis că săptămâna viitoare, mai exact în perioada 13-20 ianuarie 2020, maximele se vor situa peste limitele normale ale acestei perioade din an. Prin urmare, în zonele montane și submontane maximele vor fi ridicate. Meteorologii mai anunță că cantitățile de precipitații estimate pentru intervalul menționat vor fi deficitare în toate zonele țării. Regiunile vestice, nordice și sudice ale României vor fi ferite de ploi în cea mai mare parte a prognozei meteo. În Capitală vremea se va menține în continuare plăcută, iar maximele vor depăși normalul acestei perioade din an. Pe timpul zilei cerul va fi predominant însorit, iar maximele se vor încadra între 5 și 7 grade Celsius. Spre finalul prognozei temperatura va depăși 10 grade, urmând ca pe 18 ianuarie să se înregistreze 13 grade Celsius. Pe parcursul nopții temperatura va scădea sub pragul înghețului, dar nu sunt șanse de precipitații. Pe 20 ianuarie meteorologii avertizează că există risc de îngheț.
Poziția AMR, AJADO, UNJR ȘI APR ref. memorandumul de desființare a SIIJ Asociația Magistraților din România (AMR), Asociația Judecătorilor pentru Apărarea Drepturilor Omului (AJADO), Uniunea Națională a Judecătorilor din România (UNJR), Asociația Procurorilor din România (APR) au luat act cu consternare de conținutul incomplet și inexact al Memorandumului adoptat de Guvernul României în data de 27 decembrie 2019, prin care Ministrul Justiției Cătălin Predoiu a propus desființarea Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), și au emis următorul comunicat: „Din cuprinsul Memorandum-ului rezultă ca una din rațiunile adoptării documentului, astfel cum a fost publicat de presă, este: „(…) o schimbare corespunzătoare în poziția statului român în fața CJUE, deoarece, în observațiile scrise anterioare, s-au susținut, în esență, legalitatea și oportunitatea înființării acestei structuri speciale.” Reamintim că, în prezent, pe rolul Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) se află mai multe cauze în care au fost formulate mai multe întrebări preliminare vizând interpretarea dreptului Uniunii Europene raportat la o serie de aspecte referitoare la SIIJ. Poziția Comisiei Europene – publicată recent de presa din România – exprimată în cadrul acestei proceduri este aceea că: „înființarea Secției nu ar putea fi compatibilă cu dreptul Uniunii decât dacă o astfel de măsură ar fi motivată, în mod plauzibil, de anumite considerații legate de buna administrare a justiției. În opinia Comisiei, îi aparține statului român sarcina de a prezenta Curții de Justiție elementele obiective care ar fi determinat înființarea Secției, în vederea asigurării bunei funcționări a sistemului judiciar din România” (par. 87). Prin urmare, Guvernul României are obligația de a prezenta cauzele și argumentele obiective care au stat la baza înființării SIIJ, ca structură în cadrul Parchetului General, cu garanții sporite de profesionalism și in afara controlului politic, în scopul garantării independentei judecătorilor, precum și a independenței procurorilor în îndeplinirea actelor ce le sunt date în competență. Or, contrar obligației cuprinse în poziția Comisiei Europene, ca Guvernul să prezinte în fața CJUE „elementele obiective care ar fi determinat înființarea Secției”, Memorandum-ul elaborat de Ministrul Justiției Cătălin Predoiu și votat de Guvernul Orban – în contextul în care premierul a stabilit linia de urmat, exprimându-se în ședință în sensul desființării SIIJ, prin însușirea Memorandum-ului, deși era trunchiat și subiectiv – nu face nicio referire la cauzele și motivele obiective pentru care SIIJ a fost înființată și care justifică existența ei. Situația creată prin acest Memorandum este lipsită de justificare și, prin urmare inadmisibilă, în condițiile în care Curtea Constituțională a statuat expres ca SIIJ constituie o garanție legală a independenței individuale a judecătorilor. Memorandum-ul, având ca tema evaluarea cadrului legal cu privire la organizarea și funcționarea SIIJ, are un vădit caracter partizan, caracterizat prin superficialitate și omițând exact elementele esențiale ce caracterizează SIIJ. Astfel, în primul rând, Guvernul Orban ignoră prin Memorandum aspecte pozitive incontestabile ale SIIJ, remarcate și de Comisia de la Veneția, și anume procedura de selecție a procurorilor este mai riguroasă și mai transparentă decât pentru orice altă structură de parchet, impunând condiții ridicate de vechime – minim 18 ani – și de verificare a competenței profesionale, prin analizarea activității anterioare pe o perioadă de 5 ani. În al doilea rând, Guvernul Orban „uită” să spună în Memorandum ca selecția procurorilor din SIIJ se face de o comisie alcătuită din membri CSM, iar pentru a fi numiți trebuie validați de Plenul CSM, ce acționează ca un al doilea filtru. Ca atare, aceasta procedură exclude orice influență politică, atât la nivelul funcțiilor de execuție, cât și la nivelul funcțiilor de conducere. Integral: https://www.juridice.ro
Statul şi cetăţenii: o fotografie neretuşată, după trei decenii de la 1989 Tragedia de la spitalul Floreasca, acolo unde patronajul politic s-a intâlnit cu incompetenţa sistemului medical, este parte din fotografia neretuşată a Românie, la treizeci de ani de la căderea comunismului. După trei decenii, statul român continuă statul comunist în credinţa profundă că viaţa supuşilor peste care domneşte nu are nici o valoare: tot ceea ce contează este puterea şi dreptul de a decide, în impunitate şi în dispreţul legilor. După treizeci de ani, statul îşi priveşte cetăţenii ca pe o masă amorfă, al cărei rol nu poate fi altul decât acela de a oferi temelia bugetară a privilegiilor unei elite. După treizeci de ani, statul român este la fel de dispreţuitor şi de arogant- suita de drame care se abate asupra oamenilor acestei ţări nu are nici o însemnătate în peisajul omnipotenţei şi al cleptocraţiei. Fotografia României , după trei decenii de la înlăturarea lui Nicolae Ceauşescu, este dominată de continuitatea culorilor şi a contururilor. Dincolo de mutaţiile produse, ceva durează, neschimbat şi aparent imposibil de înlăturat: statul român însuşi…. Egalitatea în faţa legii este suspendată ori de câte ori cauzele anchetate o cer: tribulaţiile lui Mario Iorgulescu sau ale lui Daniel Chiţoiu o dovedesc. Constituţia şi curţile de judecată sunt menite să ocrotească această castă. Atotputernicia lor nu trebuie afectată. Reforma statului, atât de des evocată, dar îndepărtată ca o himeră, nu are altă menite decât aceea de a restaura centralitatea demnităţii umane. Reforma statului implică organizarea politică destinată să crească gradul de transparenţă şi de eficacitate. Reforma statului cere eliminarea tututor feudelor care se organizează, spre a proteja incompetenţa şi avariţia. Reforma statului este alternativa la marasmul în care o întreagă societate pare să se cufundă, inexorabil. În cele din urmă, un stat incompetent, arogant şi ineficace nu are nici o legitimitate în faţa cetăţenilor liberi ai României. Pentru ca legitimitatea sa să fie recâştigată, este nevoie de reîntemeierea sa, pe alte principii. Supravieţuirea acestui stat inept şi adeseori criminal prin neglijenţă şi iresponsabilitate este cel mai mare pericol la adresa identităţii noastre occidentale. Refondarea sa autentică trebuie să fie adevărată agendă a viitorului nostru. Integral: https://www.marginaliaetc.ro
De ce ar putea deveni realitate pensionarea la 70 de ani În contextul în care vicepremierul Raluca Turcan a lansat ideea că este nevoie de o discuție în spațiul public despre posibilitatea creșterii vârstei de pensionare la 70 de ani, analistul financiar Adrian Codîrlașu explică de ce acest scenariu ar putea deveni realitate „cel mai probabil în următorii zece ani”. Vicepremierul Raluca Turcan a spus că există la Camera Deputaților un proiect care prevede posibilitatea de a opta pentru a rămâne la serviciu până la 70 de ani, însă nu crede că România este pregătită acum pentru impunerea pensionării obligatorii la 70 de ani…..În condițiile în care populația României continuă să se reducă și să îmbătrânească, economiștii atrag atenția că sistemul public de pensii ar putea să nu mai poată fi susținut în forma actuală, adică în condițiile menținerii vârstei de pensionare, planului de creștere a punctului de pensie și a cuantumului actual al asigurărilor sociale…. Soluțiile la îndemână în acest caz sunt fie înghețarea pensiilor, pentru că nu mai sunt bani suficienți din taxe pentru a putea fi plătite, fie majorarea vârstei de pensionare, fie mărirea taxării…. În opinia lui Adrian Codîrlașu, avansarea cifrei de 70 de ani pentru pensionare nu este doar o vorbă în vânt, iar creșterea vârstei de pensionare va deveni realitate „cel mai probabil în următorii zece ani”, mai cu seamă că „potrivit prognozelor INS, în 2050 România va avea între 12 și 14 milioane de locuitori și efectiv atunci nu o să aibă cine să plătească pensiile acelor pensionari”. Deocamdată, cel mai probabil, niciuna dintre aceste măsuri sau un mix al acestora nu vor fi luate înainte de încheierea anului electoral, cu cele două runde de alegeri locale și parlamentare, crede analistul….Datele Institutului Național de Statistică arată că, în România, sunt peste 5,1 milioane de pensionari, iar pensia medie lunară este de 1.296 de lei (270 de euro). Pensia minimă în România este de 704 lei (147 de euro). Toate acestea, în condițiile în care, coșul minim de consum pentru un trai decent, era în 2019, de 2.684 de lei (560 de euro) pentru o persoană adultă singură, potrivit unui studiu al Fundației Friedrich Ebert. Mai mult, datele Eurostat arată că speranța de viață în România este de 75 de ani, sub media europeană de puțin peste 80 de ani. Integral: https://romania.europalibera.org
Cât de speciale sunt pensiile privilegiaților și cum le-au obținut lege sunt denumite pensii militare de stat, a fost anul trecut de 8 miliarde de lei. Cei mai mulți pensionari îi are Ministerul de Interne – peste 83.000, potrivit unei analize a publicației economica.net. SRI se apropie de plata a 10.000 de pensionari, între care se află și cei care au făcut parte din fosta Securitate, la care calculul pensiei a fost actualizat anual. Cum s-a ajuns aici? În cazul pensiilor militare de stat, printr-o lege din 2015, inițiată de Gabriel Oprea, cel care la vremea respectivă era vicepremier în Guvernul Ponta și răspundea de domeniul siguranței naționale. Parlamentul, la acea vreme, era dominat de USL-ul aflat deja în descompunere, iar legea, aprobată fără probleme, a intrat în vigoare în ianuarie 2016. Legea stabilea ca 65% din nivelul soldelor militarilor și al sporurilor din cinci luni alese din ultima perioadă cât au lucrat să devină baza de calcul a pensiei. Important, înainte de adoptarea legii, au fost mărite sporurile din branșă, printre care alocația de hrană sau de uniforme. Și, la fel de important, s-au redus vârstele de pensionare. 2016 a fost an electoral, iar anul următor, când PSD s-a întors la putere, a fost și mai darnic. O ordonanță de urgență a Guvernului Tudose, din august 2017, a introdus ceea ce a dus la exodul din instituțiile de forță ale statului, de la MApN și MAI, până la serviciile secrete. Militarii și colegii lor funcționari din aceste instituții s-au putut pensiona la 40 de ani și, în fiecare 1 ianuarie, pensia lor urma să fie indexată la rata inflației. A fost momentul în care mii de ofițeri și peste 100 sută de generali au ieșit din sistem – într-o singură zi, de pildă, s-au pensionat zece generali de la SRI. Pensiile lor urmau să crească în fiecare an. Ordonanța amintită a stabilit ca toate pensiile speciale, nu doar ale militarilor, să fie indexate anual, în funcție de inflație, iar dacă inflația scade, ele să rămână neschimbate…. Diplomații au obținut legea de la Guvernul Ponta, în 2015. Este suficient să fi lucrat 15 ani în diplomație și beneficiază de 80% din ultimele salarii. Nu au fost uitați nici angajații Departamentului de Comerț Exterior, de pe vremea comuniștilor, unde se învârteau banii Securității. Anii aceia sunt considerați stagiu diplomatic, așa cum și studiile postuniversitare de relații internaționale de la Facultatea de Științe Juridice a epocii comuniste, o școală de cadre a PCR, le oferă pensie specială în zilele noastre. Magistrații au primit de la Guvernul Năstase, în 2004, pensia calculată la 80% din ultimul salariu, cu tot cu sporuri. Parlamentul, în 2017, prin modificarea Legilor Justiției, le-a mai acordat o facilitate – pot ieși la pensie la 45 de ani, după 20 de ani de magistratură, o prevedere pe care au amânat-o până acum toate guvernele care s-au succedat, inclusiv cele ale PSD, de teama de a nu fi golite instanțele și parchetele de judecătorii și procurorii ajunși la maturitate profesională. Grefierii și criminaliștii – din anul 2015 au pensii speciale, 80% din media venitului brut încasat cu un an înainte de pensie, cu o vechime de 25 de ani în domeniu. Parlamentarii și funcționarii de la Parlament – 80% din media veniturilor brute din anul de dinaintea pensionării….Între civilii cu pensii speciale se numără și aleșii locali – de la consilieri județeni sau comunali, la primari, cadorisiți tot de guvernarea Ponta. Ei au fost deja excluși de pe listă, prin OUG114, însă încasarea acestor pensii nu se suspendă până la pronunțarea Curții Constituționale, care a fost sesizată de PSD în acest sens. Integral: https://romania.europalibera.org
…. Ce rezolvă eliminarea pensiilor speciale ale civililor? Nu mare lucru, de vreme ce numărul acestora este în jur de 9.000, iar costul lor total într-un an este de sub un miliard de lei. Celelalte pensii, ale militarilor, au fost anul trecut de peste 150.000. Aici sunt incluși toți angajații, indiferent dacă sunt militari din teatre de operațiuni sau funcționari de birou, preoți ai Ministerului Apărării, toți angajații Internelor, nu doar polițiștii, jandarmii, pompierii, gardienii din închisori. De asemenea, tot la această categorie sunt incluși și angajații serviciilor secrete. Așadar, pensiile acestea s-au acordat unor instituții, nu unor categorii profesionale. Plata acestor pensii, care dupăCe face, de fapt, guvernul Orban? Cel mai adesea s-a afirmat că guvernul Orban nu a făcut nimic, că se încurcă în promisiuni, că nu trece la acțiuni concrete fiindcă se bazează pe o majoritate parlamentară mai mult decât firavă. Deoarece cedează șantajelor în cascadă ba ale UDMR, ba ale ALDE, ba ale USR-PLUS. Drept care una spune azi, și alta mâine. S-a mai spus – et pour cause- că Guvernul amână pe neașteptate reglementări legislative a căror adoptare era dată până mai deunăzi ca sigură. La rându-i, PNL nu și-a respectat promisiunea că nu va deveni un loc în care traseiștii politici sunt mai mult decât bineveniți. Și uite așa se face că aproape zilnic aflăm despre câte un nou transfer cu schepsis. Cu toate privilegiile aferente, cu funcții și promisiuni de dregătorii viitoare. Sunt voci care spun că e vorba despre o strategie a d-lui Orban care astfel vrea să își întărească poziția în raport cu președintele Iohannis dornic să controleze el însuși partidul. Mă așteptam ca lucrurile să se întâmple astfel. Eram mai mult ca sigur că d-lui Orban&co nu îi va fi deloc moale. Am avertizat asupra iminenței situației într-un editorial publicat în noiembrie 2019. Observ acum în tabăra guvernamentală o hiperactivitate, e drept mai curând verbală, care nu mi se pare deloc de bun augur. Tot felul de vorbeți guvernamentali anunță, sub forma baloanelor de încercare, măsuri cu impact asupra unei bune părți a populației, deși Executivul nu deține o validare obținută prin alegeri. Ce trebuia să facă, de fapt, un guvern a cărui perioadă de viață este strict limitată. Și căruia i-au mai rămas, de fapt, doar câteva luni de viață. Să închidă bugetul pe 2019 (a făcut-o), să elaboreze o lege a Bugetului pentru anul 2020 (iar lucru îndeplinit) și să pregătească desfășurarea în bune condiții a viitoarelor alegeri. La acest din urmă punct, nu avem cum să nu îi declarăm pe dl. Orban&co a fi fără sânge în instalație sau corigenți în masă. În primul rând fiindcă amână adoptarea unei poziții răspicate în privința alegerilor locale în două tururi de scrutin. Oscilează între promisiunile de semn contrar făcute UDMR și, respectiv, USR-PLUS. Guvernul condus de dl. Orban spune că nu are bani pentru dublarea alocațiilor de stat pentru copii. Nu mă îndoiesc că are dreptate. Însă, pe de altă parte, amână la Sfântu Așteaptă adoptarea unei măsuri hotărâte în privința mult discutatelor pensii speciale. Oare nu cumva fiindcă și oamenii lui sunt direct interesați în asta? În schimb, doamna Raluca Turcan, prim-vicepremier și prim-vicepreședinte al PNL, cu ambele funcții decise de stiloul Mont Blanc al președintelui Iohannis, vorbește despre o posibilă creștere a vârstei de pensionare. E drept că după ce i-a ieșit pe gură porumbelul respectiva doamnă cu aerul ei de Julietă demult trecută de prima tinerețe s-a dat de ceasul morții să își înghită vorbele. Ieri a funcționat pe post de pompier de serviciu președintele Iohannis care a tras o minciunică spre a atenua prostioara doamnei Raluca, protejata domniei-sale. Or, creșterea vârstei de pensionare poate fi decisă doar un guvern și un partid ajunse la Palatul Victoria prin alegeri. Care a prevenit electoratul în privința acestor intenții. Ca să nu mai vorbesc despre faptul că guvernul modifică pe șest legea și acordă finanțare și pentru viitoarele campanii electorale ale partidului Pro România a d-lui Victor Ponta. Tare repede a uitat dl. Orban de moralitate. Integral: http://www.contributors.ro
Anticipatele unui guvern minoritar Anunțul premierului Ludovic Orban privind alegerile anticipate a fost salutat doar de USR, care, prin Ban Barna, liderul formațiunii, a spus că este nevoie de o majoritate reformistă în Parlament, adăugând, „cu cât mai repede, cu atât mai bine”. USR ar beneficia de pe urma unor alegeri anticipate. În primul rând, și-ar formaliza alianța cu PLUS, formațiunea condusă de Dacian Cioloș care ar fi validată, astfel în Parlamentul național. Totodată, încheierea discuției despre candidații pe listele comune pentru Parlament și definitivarea candidaților pentru primăriile marilor orașe – miza localelor pentru alianța Barna-Cioloș – ar pune capăt, probabil, tensiunilor dintre cele două partide. În fine, alegeri anticipate înseamnă și intarea la guvernare, din perspectiva USR-PLUS, care au anunțat că ar fi dispuse să formeze un cabinet alături de PNL. Cei de la USR sunt încrezători că vor avea un scor bun la alegerile din acest an, după ce și-au dublat în primavara anului trecut scorul la scrutinul europarlamentar. Între timp însă, în sondajele de opinie, USR a scăzut, de la aproape 20%, este creditat în ultimele cercetări sociologice cu 15%. … UDMR a dat semnale în ultima vreme că ar accepta un scrutin anticipat, iar cei la ALDE sunt în pline negocieri cu liberalii să capete locuri eligibile în viitorul Parlament. PMP negociază deja cu PNL o fuziune prin absorbție. Liberalii au nevoie de alegerile anticipate ca de aer și, după cum arată sondajele, sunt în continuă creștere după cele două rânduri de alegeri care au avut loc în 2019. Sunt la guvernare într-un an electoral, cu deficit excesiv și cu legi împovărătoare pentru buget, lăsate de PSD, cum ar fi creșterea pensiilor. PNL are nevoie de consacrarea în actul guvernării, de legitimarea unor alegeri parlamentare pentru a se putea instala în alte condiții la putere, evengtual cu o majoritate confortabilă printr-o eventuală înțelegere cu alte partide anti-PSD. Absența unei coaliții guvernamentale după alegeri le-ar aduce liberalilor piedici în conservarea imaginii de partid capabil să facă reforme credibile. O coaliție cu USR-PLUS este, de asemenea, demnă de urmărit din perspectiva coeziunii, fiind suficiente semne că formațiunile care o alcătuiesc duc cu ele potențial de tensiune. Dar lucrurile nu sunt stabilite. Există mai multe piedici în calea anticipatelor. În primul rând, găsirea unei majorități în Parlament care să dărâme Guvernul Orban și, apoi, de două ori în 60 de zile, să funcționeze ca unsă la respingerea altor două guverne. Un calendar optimist ar însemna ca procedura de dizolvare a Parlamentului să înceapă în februarie, pentru ca alegerile pentru un nou legislativ să se suprapună cu alegerile locale – probabil în luna mai sau cel mai târziu la începutul lui iunie. Aceasta este varianta optimă pentru PNL. Există însă o decizie mai veche a Curții Constituționale, care spune că nu se pot ține deodată cele două tipuri de alegeri. Integral: https://romania.europalibera.org
Discutii de taina si mers pe sarma, in drumul spre anticipate Dupa toate cate au patit pana acum, nimic nu le-ar da in acest moment o lovitura atat de grea social-democratilor ca alegerile anticipate, capabile sa-i prinda in totala degringolada si nereformati…..“Am hotarat ca cel mai bine pentru Romania este sa organizam anticipate pentru a reda puterea in mana oamenilor” – spune pentru prima oara premierul, care pana acum raspundea cat putea el de evaziv la asemenea intrebare delicata. Cine a hotarat? Premierul si presedintele tarii, doua personalitati de cel mai inalt rang, de cea mai mare credibilitate, dar neinvestite de Constitutie nici impreuna, nici separat, sa hotarasca asupra alegerilor anticipate. Atunci, pe ce baza au hotarat? Evident, pe baza incercarii de a interpreta intr-un anumit fel legea dupa demiterea sau demisia guvernului, intervenite cam netam-nesam, plus doua incercari nereusite de a instala un nou premier.Daca asta s-a discutat la Cotroceni, atunci regret ca se pune la cale mersul pe sarma cu ajutorul Constitutiei. Daca s-a discutat altceva, atunci ma intreb ce….. Putini comentatori cred ca domnul Orban ar fi oferit demisia, avand in vedere “pohta ce a pohtit” inca din vremuri imemorabile. Mai curand, este posibil sa fi fost incurajat de presedinte in acte indraznete, care sa poata duce la demitere: OUG enervante pentru PSD sau angajarea raspunderii, ceva si mai enervant. Iar PSD va fi nevoit sa inghita. Altfel, ar calca pe grebla, ar obtine usor demiterea guvernului prin motiune de cenzura si ar deschide cu propria mana calea spre alegerile anticipate, ravnita de intreaga suflare antiPSD. Cel mai probabil insa este ca PSD nu va face mofturi, va inghiti enervantele decizii ale adversarului, iar domnul Orban va avea ocazia sa se faleasca in fata partidului si a natiunii cu muschii sai neinfranti…. Daca domnul Iohannis si domnul Orban ar fi hotarat ceva concret intr-o problema atat de importanta, la care toata suflarea romaneasca asteapta un raspuns clar, logica imi spune ca presedintele ar fi iesit primul la televizor sa explice limpede cum vede domnia sa efectuandu-se pas cu pas pregatirea si desfasurarea doritelor alegeri anticipate. Dar a iesit premierul singur, explicand la modul cel mai general posibil ca au hotarat sa redea puterea oamenilor prin organizarea unor anticipate pe care nici macar nu spune cum le vor organiza. Mesajul mi se pare mai mult de tipul “asta-i situatia”, decat de tipul “asa vom face”….Din capul locului, timpul scurt ramas pana la alegerile in termen sugereaza ca singura solutie pentru anticipate a ramas desfasurarea simultana a celor doua tipuri de alegeri, generale si locale, in luna iunie. Fostul presedinte al CCR Augustin Zegrean opineaza ca, sub aspect constitutional, este posibil, dar sub aspect tehnic ar fi un dezastru. Caci iata ce spune dansul: “Nu-i poate opri nimeni sa le organizeze deodata, in aceeasi zi, dar mai bine ar fi in preajma localelor decat odata cu acestea, pentru ca vor fi 5 buletine de vot – pentru Senat, Camera Deputatilor, primar, Consiliul Local si Consiliul Judetean, ceea ce este mult. Vorbim in ultima vreme de analfabetii functional, pai daca e asa, ii chemi sa voteze pe 5 buletine odata?” Sunt intr-adevar de speriat cinci buletine de vot deodata. Ganditi-va la lelea Ioana din Ototoaia, nu prea cunoscaoare de carte, care trebuie sa voteze pentru cinci institutii despre care stie prea putin, sau poate deloc. Ce va face? Va aplica stampila la intamplare sau nu o va pune deloc, anuland buletinul. Nu acesta este scopul alegerilor…. Nimic nu este mai confuz, decat un calendar al eventualelor anticipate. Demiterea sau demisia guvernului, nominalizarea altor doi premieri si respingerea lor consecutiva in Parlament, dizolvarea Parlamentului, termenul fatidic de 60 zile pentru noi alegeri sunt doar o parte din necunoscute. Ar fi de necrezut ca este cineva atat de specialist, incat sa fi pus in ecuatie toti acesti parametri si sa inscrie pe agenda termene. Suntem inca prea la inceput, ca sa discutam termene. Dar, iarasi, daca nu asta s-a discutat, atunci ce? Integral: http://www.ziare.com
Daniel P. Funeriu: Am salutat inițiativa de clarificare doctrinară a USR. Am citit documentul lor recent și trag următoarele concluzii: 1) denotă mai multă maturitate ca de obicei, e un prim pas înspre ieșirea din revoluția continuă cu care ne-a obișnuit (pe unii obosit) USR; 2) își asumă un melanj de (ordo)liberalism și creștin-democrație în pas cu dinamica PPE. E bună și destul de corect articulată opțiunea (mie mi-ar fi plăcut mai multă creștin-democrație, dar noh, e opțiunea lor); 3) sectorial, remarc că au renunțat la câteva stridențe mesianice din trecut, ceea ce e bine. Mai e, însă, de muncă pentru a avea un real program de guvernare. All in all, o evoluție față de trecut, demnă de a fi salutată. Vine pe un trend descendent al USR, după prestația neinspirată a lui Dan Barna de la prezidențiale, ceea ce, sper, nu va fi interpretat ca un gest disperat după prezidențiale și seria de excluderi recente. E un lucru bun și pentru că stimulează o competiție cu PNL, obligându-l pe acesta să nu alunece înspre un “pesedism cu față umană”. Am totuși o nedumerire: dacă acest document câștigă, USR migrează înspre PPE și devine incompatibil cu Renew, pentru care ar deveni niște “reacționari”. Să înțelegem că cei patru eurodeputați USR merg la PPE și regretă poziția de la referendumul boicotat? Sursa: https://www.facebook.com
Cătălin Drulă (USR): Cer Guvernului să publice scrisoarea de observaţii a Comisiei şi să vină cu detalii despre cum va fi obţinută finanţarea europeană pentru Sibiu-Piteşti Deputatul USR, Cătălin Drulă, solicită Guvernului să publice scrisoarea de observaţii a Comisiei Europene şi să vină cu detalii despre cum va fi obţinută finanţarea europeană pentru autostrada Sibiu-Piteşti, transmite News.ro…. ”Ieşirea lui Răzvan Cuc de azi este încă o mostră de tupeu neruşinat. Nu se poate numi altcumva să reclami că a respins Comisia Europeană aplicaţia de finanţare pentru Autostrada Sibiu-Piteşti pe care chiar tu ai făcut-o. Prost. Mai ales pe partea de mediu. De ani de zile am spus că trebuie calumea pregătită şi această autostradă şi celelalte proiecte complexe (prin relief greu) de infrastructură pe care vrea România să le facă”, a scris, sâmbătă seară, pe Facebook, Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, nici răspunsul Guvernului PNL nu pare deloc convingător, ”ci din ciclul «staţi liniştiţi că nu e dracu’ aşa negru»”. ”Ba, din ce ştiu eu, e chiar de rău. Pentru că la scrisoarea de observaţii a Comisiei trebuie răspuns în 3 luni, după cum spune şi ministrul, altfel finanţarea proiectului va fi respinsă. Dar problemele reclamate în scrisoare privind ariile Natura 2000 sunt probleme de fond. Nu pot fi rezolvate „din vorbe”, iar pe fond, în niciun caz, în termen de 3 luni”, a mai scris drulă. Acesta solicită Guvernului să publice scrisoarea de observaţii a Comisiei şi să vină cu detalii despre cum va fi obţinută finanţarea europeană pentru Sibiu-Piteşti. ”E vorba de miliarde de euro fără de care nu prea avem perspective să închidem coridorul european Nădlac-Constanţa” mai spus deputatul USR. Integral: https://www.g4media.ro
6 tendințe care pot schimba România în 2020 2020 pare să fie un an impredictibil pentru România: alegerile locale și parlamentare ar putea consfinți o guvernare de dreapta, dacă nu apare o criză economică, în vreme ce legăturile țării cu Statele Unite s-ar putea întări, chiar în detrimentul celor cu Uniunea Europeană, în cazul prelungirii crizei din Orientul Mijlociu 1) România mai aproape de SUA cu orice risc Conflictul din Orientul Mijlociu plasează România în rândul aliaților necondiționați ai Statelor Unite, indiferent de poziționările marilor puteri europene. România a decis încă din 2010 să găzduiască sistemul antirachetă SM-3 pentru a proteja sud-estul Europei de rachetele iraniene cu rază scurtă și medie de acțiune…. 2) Spațiul Schengen rămâne un deziderat Relațiile cu Uniunea Europeană se vor îmbunătăți, pe fondul reparațiilor pe care liberalii au promis să le facă prin modificările legilor juridice și ale codurilor Penal și de Procedură Penală, pentru revenirea la regulile statului de drept. Totuși, chiar dacă următorul Raport al Comisiei Europene referitor la starea justiției (Mecanismul de Cooperare și Verificare) va fi pozitiv, e puțin probabil ca România să adere la Spațiul Schengen de Liberă Circulație. 3) Alegeri generale. PSD ar putea cădea sub 30% PNL și președintele Klaus Iohannis au anunțat că vor alegeri parlamentare anticipate. În acest fel ar conserva tendința electorală manifestată la prezidențialele de anul trecut și ar evita să plătească eventualele complicații economice, determinate de majorarea pensiilor cu 40%, după o strategie legislativă făcută de PSD și păstrată de PNL din rațiuni electorale….. 4) Alegeri locale. Mizele alianțelor Alegerea primarului dintr-un singur tur, regulă care funcționează din 2012, avantajează partidele cu bază solidă în teritoriu, cum era atunci PDL și cum este acum PSD…. 5) Numirea procurorilor șefi Comisia Europeană i-a cerut României să stabilească o metodologie clară și stabile pentru selectarea procurorilor șefi, în așa fel încât să se evite negocierile politice, folosite până nu demult în astfel de situații. O astfel de metodologie ar trebui prevăzută prin lege pentru a determina un model pe termen lung în acest sens. Parchetul General și Direcția Națională Anticorupție au fost conduse în ultima perioadă de procurori interimari, care nu-și pot, deci, asuma decizii și strategii pe termen lung. Numărul demnitarilor anchetați și trimiși în judecată a scăzut, pe acest fond de incertitudini, dar și de acuzații referitoare la eventualele jocuri politice pe care le-ar fi făcut DNA…. 6) Recesiunea se amână Guvernul nu a găsit resursele necesare care să acopere resursele economice necesare pentru a alimenta creșterea pensiilor cu 40%.Cu toate acestea, Comisia Națională de Prognoză a anunțat un Produs Intern Brut de 238 de miliarde de Euro pentru 2020, cu 4% mai mare decât anul trecut. Dacă nu intervin crize internaționale neașteptate. Integral: https://romania.europalibera.org
Tot ce trebuie să știi despre taxa Oxigen și absurditățile ei Taxa de poluare impusă de primarul general Gabriela Firea șoferilor care circulă prin București se aplică abia din luna martie. Deocamdată șoferii se află într-o perioadă de grație și nu sunt sancționați, deși vinieta Oxigen a intrat în vigoare de la începutul anului. Totuși, șoferii își pot cumpăra deja vinieta Oxigen, iar peste 100 au și făcut-o. Controversele se întețesc deja: ce taxează de fapt Gabriela Firea – poluarea, accesul sau proprietatea? Ce se întâmplă cu șoferii de mașini vechi care locuiesc în centrul Capitalei? Taxa impusă de primarul Capitalei, Gabriela Firea, șoferilor care circulă prin București, are ca singur criteriu de aplicare norma Euro a autovehiculelor, fără să țină cont de capacitatea motorului sau de tipul de combustibil folosit. De altfel, poluarea este taxată de Primăria Capitalei doar în timpul săptămânii, în intervalul orar 7-22. În rest, în weekend, de sărbătorile legale și noaptea, șoferii pot polua Bucureștiul gratis. De asemenea, Capitala este împărțită de vinieta Oxigen în două mari zone: ZACA (Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului) și restul străzilor din București. Străzile care delimitează ZACA sunt: Piața Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Str. Polonă – Str. Mihai Eminescu – Str. Traian – Bd. Nerva Traian – Bd. Gheorghe Șincai – Str. Lânăriei – Calea Șerban Vodă – Bd. Mărășești – Str. Mitropolit Nifon – Bd. Libertății – Calea 13 Septembrie – Șos. Pandurilor – Șos. Cotroceni – Splaiul Independenței – Str. Ştirbei Vodă – Str. Berzei – Str. Buzești – Piața Victoriei….Un punct pe care proiectul primarului Gabriela Firea nu îl ia în calcul este situația șoferilor care domiciliază în perimetrul ZACA și au în proprietate o mașină Euro 2 sau mai veche. Practic, ei sunt scoși în afara legii, pentru că nu mai pot parca la domiciliu o astfel de mașină, accesul lor fiind interzis în perimetrul ZACA. Chiar și în situația ipotetică în care nu ar mai folosi aceste mașini, ci doar le-ar ține parcate la domiciliu, acest lucru tot nu ar mai fi posibil…. Nu plătesc taxa Oxigen șoferii cu motoare Euro 5 și 6, electrice și hibride, dar și mașinile Euro 3 dotate cu instalație de GPL. Mai sunt exceptate de la taxă motocicletele și scuterele, autovehiculele persoanelor cu dizabilități, cele folosite de posturile radio și tv la transmisiuni. Mai sunt exceptate de la taxă și categorii în care se regăsesc deseori mașini vechi, care poluează masiv: autovehiculele poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, ANAF, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Armatei, SRI, SPP, STS SIE, Penitenciarelor, precum şi mașinile de serviciu ale procurorilor…..Taxa Oxigen nu este introdusă printr-o lege, așa că nu există posibilitatea atacării la Curtea Constituțională. Este vorba despre o hotărâre administrativă, astfel că ea poate fi atacată doar în instanțele obișnuite, de contencios administrativ. Integral: https://romania.europalibera.org
Principele Nicolae l-a invitat pe Harry să stea la el în castel până-și găsește ceva Capetele încoronate ale Europei se ajută la greu așa cum au făcut în nenumărate rânduri în istoria noastră tumultoasă pentru că sângele apă nu se face. Auzind de necazul camaradului său, prințul Harry, care a decis să se lase de Casa Regală a Angliei, principele Nicolae al României, și el trecut prin faze de-astea, s-a oferit să-l țină la el în castel până-și găsește ceva. „Știu și eu cum e să te trezești fără noapte că nu mai ești prinț, n-ai tu un castel, o caleașcă să te ducă de colo colo, un majordom să-ți tragă ciorapii în picioare. Decât să ajungă să stea în hoteluri de lux mai bine să stea la mine vreo câteva luni până se pune pe picioare”, a povestit principele Nicolae unor apropiați. ….. Pe de altă parte, tatăl prințului Harry, prințul Charles, a pus la inimă plecarea fiului său și a zis că dacă-l mai prinde pe la Viscri dă drumul la câne în bătătură. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Bună ziua!
Încep să se adune, să sperăm că vor fi depășite orgoliile și vor ajunge în același punct care le-a adus victoria anul trecut.
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23597061-dragos-tudorache-ales-coordonator-tehnic-aliantei-usr-plus-vom-avea-echipa-vectori-imagine-care-intre-logica-opozitie-actuala-guvernare.htm
Buna ziua!
Dumnezeu sa il ierte pe dragul nostru Theophyle si sa ii dea odihna binemeritata!
Ce mult ne lipseste in aceste vremuri tulburi, numai noi cei care ne-am bucurat de lumina gandirii sale ne putem da seama!
Bună Cedric 🙂
Da, în această perioadă i-am simțit lipsa. Analizele lui despre OM au fost imbatabile și multe sunt aplicabile și în aceste zile.
Bine ai revenit!
Buna ziua.
Asasinat turcesc in Siria:
https://www.bbc.com/news/av/world-middle-east-51068522/hevrin-khalaf-death-of-a-peacemaker
Buna ziua,
Azi in teheran:
https://twitter.com/hashtag/IranProtests?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw
Saeed Ghasseminejad
@SGhasseminejad
·
2h
01/13/2020, Tehran, Protests continue: “They killed our elites and replaced them with mullahs.”
This started in 1979. The real #IranPlaneShootdown happened the day Khomeini’s plane landed in Iran, it was the fall of the modern prosperous Iran.
———-
mesajul se refera la victimele avionului distrus “din greseala” – erau zeci de studenti iranieni care se intorceau la studiu in canada.
si multe mesaje despre lipsa reactiei feministilor din vest cand femeile din iran sunt in prima linie a protestelor.
tot de pe acelasi tweet:
أبو عمّار
@MaajidNawaz
·
1h
And then you wonder why secular liberal reforming muslims & ex-Muslims feel betrayed by the modern Western left? #IranProtests
Quote Tweet
thebradfordfile™
@thebradfordfile
· Jan 11
Tweets by Democrat presidential candidates supporting Iranian protesters today:
Joe Biden: ZERO
Elizabeth Warren: ZERO
Bernie Sanders: ZERO
Tulsi Gabbard: ZERO
Mike Bloomberg: ZERO
Amy Klobuchar: ZERO
Cory Booker: ZERO
Pete Buttigieg: ZERO
Why is that?
————————
dem la zero pt ca trump ii sprijina, halal principii
Mare minune dacă nu vor vota pentru! UDMR este de acord cu alegeri anticipate dar să fie decuplate de alegerile locale, Trădi vrea calendar.
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23597213-planul-pnl-pentru-declansarea-alegerilor-anticipate-liberalii-dispusi-sacrifice-alegerea-primariilor-doua-tururi-favoarea-anticipatelor.htm
””ALDE optează fără niciun echivoc în favoarea alegerea primarilor în două tururi. Se impune ca Guvernul să găsească soluția optimă. Nu sunt pentru asumarea răspunderii pentru un astfel de subiect. Trebuie găsită formula unei OUG, care să reglementeze cât mai rapid. Insist pentru această soluție”, a conchis Tăriceanu.”
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23597219-tariceanu-solutia-optima-este-ordonanta-urgenta-pentru-alegerea-primarilor-doua-tururi-guvernul-prezinte-indata-calendarul-scrutinului.htm
Dumnezeu sa l odihneasca pe John!
Buna seara
Nu ma pot abține,e umor negru
Citesc pe fb ca după moarte contul poate deveni “in memoriam”….mai rămâne sa facă și parastase virtuale
Bună!
Se primesc acatiste și pomelnice virtuale, așa că totul este posibil. Trist este că se moare și ”prietenii”, rudele nu deranjează. Cam aici am ajuns, vom fi din ce în ce mai singuri și mai legați de online/virtual, cea ce duce la însingurare și depersonalizare. Nu știu dacă ai sesizat, că în general toată lumea este cu ochii în telefon/tabletă, nu se mai comunică. De multe ori observ astfel de situații când aștept la semafor.
O carte pe care am gasit-o interesanta in acest sens este The People Vs Tech de Jamie Bartlett, aparuta in 2018. Am vazut-o recent si la Carturesti tradusa in romana (parca de la editura Nemira?)
Generatiile urmatoare se vor paradi masiv la creiere daca o tin asa; mie deja imi pare ca-s mai ciudati astia tineri (vezi retarzii inactivi din multinationale pe la noi)… Priviti si pe tinerii presupusi amorezi cand se intalnesc, eu raman perplex cand ii vad cu ochii beliti prin telefoane si dand scroll la infinit mai tot timpul
Mulțumesc pentru recomandare! Am prieteni care când vor ”liniște”, pronunță cuvântul magic – telefonul/tableta și copilul este fericit, se izolează în ”bula lui” și nu-l mai vezi. Sincer,îmi este greu să mai scriu pagini de mână. Este incredibil unde am ajuns, cât de dependentă am devenit de tot felul de devices.
Bună seara!
Ier am mers cu familia la mall… Așa de aglomerat era că, în timp ce soția a rămas să aștepte fetele (a noastră și a unor prieteni) la ieșirea de la Cinema City, eu m-am dus să „prind” o masă liberă în zona cu șaormării și altele asemenea… Am găsit, după câteva minute de „scanat” zona… După ce am mâncat, o altă familie – mama, tata și un copil (tot fetiță, dar mai mică), aproape că s-au așezat – după ce nea-u întrebat dacă plecăm – fiindcă se pregăteau să se mai năpustească și alții asupra mesei, ca niște hultani…
Reacția tatălui: „Unde am ajuns, ca societate, dacă trebuie să ne năpustim spre o masă!”…
Viitorul “suna bine” pentru cei sub 50 ani
anul asta datoria externa-daca nu apar derapaje-va creste cu “numai vreo 8 miliarde €”….la vot copii,la vot
Bună seara!
Nu pentru mine mă îngrijorez – „schimb prefixul” peste două luni! – ci pentru fiică-mea!… Conaționalii noștri – indolenți, incompetenți, egoiști, ticăloși, perverși – fac eforturi serioase spre a „îngropa” viitorul țării și al neamului!… Dacă le spui asta – ești paria!…
Nebun ar fi o scuză!
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23597787-primarul-din-mures-vrea-ancheta-sociala-obligatorie-pentru-cuplurile-care-vor-faca-copil-florea-tiganii-sunt-problema-serioasa-romaniei-doare-fund-cei-care-fac-nazist.htm