Revista Presei – 11 noiembrie.”Ultimul zăhărel al pesediștilor, majorarea pensiilor”
11/11/2022 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de vineri, 11 noiembrie! Nebulozitatea se va extinde şi va cuprinde cea mai mare parte a ţãrii, iar ploile se vor semnala în Transilvania, Maramureş, Moldova, local în Oltenia şi pe suprafeţe mai mici în Banat, Crişana şi Muntenia. La altitudini în general de peste 1800 m, trecãtor, vor fi şi precipitaţii slabe sub formã de lapoviţã şi ninsoare. In restul teritoriului temperaturile vor fi în scădere semnificativă şi sunt aşteptate ploi. Temperaturile minime vor coborî până la -1 grad Celsius în estul Transilvaniei. În Bucureşti, vineri, cerul va fi mai mult noros şi temporar va ploua. Temperatura maximă va fi în jur de 12 gr, iar cea minimă va coborî în zona preorăşenească până spre spre 6 gr.
“Cum să conduci România ca pe Las Fierbinţi: Marile întreprinderi nu mai beneficiază de schema de compensare a electricităţii şi astfel se închid. Se închid în efect de domino şi IMM-urile, furnizori şi clienţi ai acestora, care beneficiază de schema de compensare. Toţi angajaţii se duc acasă în şomaj, unde beneficiază de schema de compensare Sa luam ca studiu de caz o intreprindere mare, de exemplu o fabrica de mase plastice de larg consum. Produce toate recipientele de care avem nevoie in casa si la servici. Un pic de export. Cifra de afaceri bunicica, sa spunem sub “Pragul Hunor” de 500 milioane lei, ca sa scape de taxa de solidaritate. Circa 200 de angajati, toti cu familii, rate la banci, alte datorii, etc. Consum de electricitate mediu un gigawatt / luna, la 1000 lei / MWh – pretul plafonat din februarie 2022 prin OUG 27 – 12 milioane lei / an. Inutil sa amintim ca acum, dupa liberalizare, asta inseamna de patru ori mai mult decat platea acum 2 ani… Pentru ca sase luni mai tarziu OUG 119 a scos-o din schema de plafonare, fabrica de mase plastice va ajunge sa plateasca cat o vrea furnizorul, sa zicem 3000 lei / MWh. Asta inseamna ca in doar patru luni va plati cat platea inainte intr-un an intreg si de 15 ori mai mult pe luna fata de cat platea inainte de liberalizare. Fabrica de mase plastice nu va putea sustine genul asta de plati si se va inchide in lunile de iarna, poate chiar o perioada mai lunga, poate de tot. Angajatii merg in somaj, tehnic in cel mai bun caz. Dar acasa, desigur, beneficiaza de schema de plafonare a electricitatii. Fiind in somaj, nu vor avea de unde plati facturile, dar va place cum functioneaza sistemul? Efectul de domino va incepe aproape imediat, se vor inchide total sau partial multi dintre furnizori – materii prime, materiale, mentenanta, service-ul echipamentelor si cladirii, paza, curatenie, etc. – toti IMM-uri, care, desi au ramas in schema de compensare a electricitatii, pierd obiectul de activitate. Angajatii merg in somaj, tehnic in cel mai bun caz. Dar acasa, desigur, beneficiaza de schema de plafonare a electricitatii. Fiind in somaj, nu vor avea de unde plati facturile, dar va place cum functioneaza sistemul? La fel, prin acelasi efect de domino, se vor inchide total sau partial si multi dintre clientii fabricii de mase plastice – toti IMM-uri, care, desi au ramas in schema de compensare a electricitatii, pierd obiectul de activitate. Angajatii merg in somaj, tehnic in cel mai bun caz. Dar acasa, desigur, beneficiaza de schema de plafonare a electricitatii. Fiind in somaj, nu vor avea de unde plati facturile, dar va place cum functioneaza sistemul? ….” Integral: https://www.zf.ro
“Ultimul zăhărel al pesediștilor, majorarea pensiilor Președintele Iohannis spunea – corect, în opinia mea – că nu pensionarii trebuie să suporte costurile inflației. Dar, dacă nici pensionarii, atunci cine? Neputând răspunde la această din urmă întrebare, domnul Ciolacu a încercat s-o ocolească, lansând în spațiul public propriul punct de vedere, nu pentru că ar fi neapărat corect, ci numai pentru că așa ceva „dă bine”: „pensiile nu trebui mărite în mod egal la toată lumea”. …. Românul are însă o vorbă, zice că unde-i lege, nu-i tocmeală. Iar liderul PSD exact asta face, a demarat tocmeala acolo unde este lege și trebuie aplicată ad litteram. Căci, în sistemul bazat pe contributivitate, pensiile nu se măresc așa cum crede unul sau cum gândește altul. În acest sistem, nu există altă schemă de calcul al majorărilor decât aritmetica punctului de pensie. Punctul de pensie oglindește munca fiecăruia de-a lungul carierei sale profesionale, contribuția depusă la fondul de pensii și nimeni nu are dreptul „să dea” ceva altfel: numai și numai majorând punctul de pensie. În funcție de acesta, calculul arată cuantumul pensiei. Care cuantum rezultă aritmetic, înmulțind valoarea unui punct de pensie cu numărul de puncte acumulate. Scurt, căci oricât de mare ar fi un lider PSD, tot n-are putere să schimbe tabla înmulțirii. S-au dus, stimate domnule Ciolacu, vremurile când modificările de pensii sau de salarii le hotăra Dragnea, de unul singur sau ajutat de Olguța, folosind și materia cenușie a partidului, fostul ministru Vâlcov. Astăzi e mai simplu: aplicăm legea. Care lege nici nu vorbește de majorarea sau nemajorarea pensiilor, ci numai de punctul de pensie. Dacă ai majorat punctul cu un leu, calculul îți va spune exact cu cât ai majorat pensia. Calculul, dragi pesediști, numai calculul, același calcul pentru toată lumea. .... Dar corifeii noștri, de la Ciolacu la Câciu, nu se ostenesc să ne vorbească despre punctul de pensie. Ei vorbesc despre cât „ne vor da” dânșii. Ca să i se pară viitorului alegător că i-a dat Budăi sau Ciolacu, în bunătatea lor, în înțelepciunea și generozitatea cu care însăși Pronia i-a investit. Potentații noștri simt o plăcere să ne pună procentele în brațe, să hotărască cui îi vor „da” mai mult sau mai puțin sau cum se luptă cu procentele, ba 10%, ba 11%, ba chiar 15% – dar, atenție, nu în mod egal la toată lumea. Cum adică, nu în mod egal?? Abandonăm principiul contributivității? Adică, dacă eu am muncit patru decenii și am contribuit cu o anumită sumă, din salariul meu, vine nea Marcel și-mi spune că îmi dă mai puțin decât ceea ce cotizam, atunci când munceam, timp de patru decenii, la rând? Să fie clar, dacă cineva nu-mi plătește chiar și un bănuț din dreptul meu rezultat din contribuția mea, cazul acelui bănuț este un furt, o escrocherie, un jaf prin care statul, reprezentat cândva de Ponta, Dragnea, Grindeanu, Tudose, Viorica, Orban sau Cîțu, îmi încasa contribuția, iar acum tot statul reprezentat poate de Ciucă, poate de Ciolacu, nu știu sigur, nu-mi mai dă dreptul meu, întrucât a hotărât un nea Marcel că pensiile n-ar trebui mărite egal pentru toată lumea (am înțeles că în aceleași proporții). …. A, dacă statul gândește că este nedrept ca aceia care au avut o contributivitate mică să primească bani puțini și că merită să fie susținuți financiar, asta e altă chestie. Să-i susțină, bine face, inițiativa este generoasă și lăudabilă, dar nu tăind din dreptul meu și din buzunarul meu. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Problema „crezului” în România – călătorind la „ia-mă, nene” sau la volan Legislația din România include numeroase prevederi ce au frecvent doar o legătură fragilă cu realitatea. Vedem destule situații de acest gen chiar și la nivelul Constituției. De exemplu, se spune că „[…] demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea […] reprezintă valori supreme […], şi sunt garantate” (art. 1(3)). De asemenea, „Dreptul la ocrotirea sănătăţii este garantat.” (art 34), „Accesul la cultură este garantat, în condiţiile legii” (art 33(1)), „Statul recunoaşte dreptul oricărei persoane la un mediu înconjurător sănătos şi echilibrat ecologic.” (art 35(1)) etc.[i] Ambițioși, dar prudenți, americanii au mers în Constituția lor mai mult pe căutarea fericirii. La noi, s-a trecut direct la garantarea a mai tot ce contează. Mai lipsea să se garanteze însăși fericirea. …. Practic, România suferă de faptul că nu există intern vreun „crez” comun de țară asumat cu adevărat, deși acesta este esențial pentru buna construire a viitorului. După 32 de ani de poziționare a țării mai mult ca pieton dezorientat sau ca un călător la „ia-mă, nene”, numeroși români au ajuns să nu mai creadă în nimic. Calitatea de membru al UE și NATO e foarte valoroasă pentru România, dar nu poate ține loc de „crez” pentru ansamblul unei țări. Ar trebui să fie invers. Ce e cu adevărat important pentru România ar trebui să justifice și să genereze ceea ce trebuie făcut intern și extern pe cele mai importante direcții. Oricum, România s-a poziționat față de vehiculul european mai mult ca un pasager letargic, fără contribuții notabile la planul de drum sau la corectarea sau îmbunătățirea vehiculului. E atentă, în principal, să nu fie prinsă când nu respectă regulile de circulație sau când face escapade cu mafioți sau speculanți. …. De altfel, faptul că mai tot ce a fost rău după Revoluție a fost din cauza străinilor este una din marile manipulări din ultimii 32 de ani. Deși lumea nu trebuie văzută deloc naiv, problemele de la noi au fost cauzate, în principal, local. Pe de altă parte, deși deschiderea trebuie asumată strategic, România trebuie să se adune și să se proiecteze mult mai solid și inteligent ca stat național – mai ales în noul context actual. România trebuie să devină, astfel, mult mai activă, inclusiv la Bruxelles. Unele decizii UE actuale măresc interdependențele între statele membre, dar într-un mod discutabil din punctul de vedere al beneficiilor. …. Gestionarea subiectului energiei și a tranziției climatice, de exemplu, lasă clar de dorit. Pe ansamblu, UE reprezintă o șansă deosebită pentru România, dar orice integrare – de alt tip decât stat național suveran – în UE sau în altă organizație trebuie făcută după o analiză așezată și democratic, nu prin decizii judecătorești sau prin alunecare haotică de facto. … 7 Economie de piață versus gradul de implicare al Statului. Individ versus stat. Trebuie înțelese bine cel puțin 3 aspecte: a) Statul nu dă resurse. Statul alocă resurse obținute prin taxe și impozite de la cei care le plătesc – sau prin îndatorare. Adică, ia resurse de la o parte din cetățeni și o parte din agenții economici sau „din viitor”, de la copiii noștri – pentru a-i da altor cetățeni sau agenți economici sau pentru a-i consuma el însuși în activitatea de administrare sau ce-o fi a țării. …. 8 Justiția, poliția, serviciile, o parte din sectorul militar – Ponderi foarte mari de integritate și mari de calitate sunt esențiale. Pentru simbolica dreptății și echilibrului în România, dar și pentru maturitatea medie și eficiența sistemelor de justiție, informații și ordine publică, „mita” legală actuală a plecărilor la pensie la 47-48 de ani trebuie să înceteze. De asemenea, filtre serioase de verificare a integrității sunt o necesitate normală și permanentă. …. Cu caracter mai general, modul de alocare/concentrare a resurselor de investigație ale statului și tendințele de a vâna persoane, nu fapte rele, trebuie modificate. Numirile pe funcții pe bază de detașare/delegație sau pe alte baze subiective nu ar trebui să depășească procente mici, atât în total, cât și pe fiecare nivel relevant. …. 9) Integritatea și Transparența Statului ….Sunt desigur zone și subiecte unde secretul este absolut necesar. Este destul de clar, însă, că la noi se abuzează masiv de noțiunile de secret de serviciu etc și de opacitate și în acele zone – din inerție culturală, sau reflex de a nu da seamă, sau chiar pentru a acoperi, de fapt, potlogării. ….” Integral: https://www.contributors.ro
“Jocul MAI de-a „democrația și transparența” în gestionarea documentelor istorice …. Pe site-ul MAI a apărut un comunicat din care aflăm că Ministerul, cu structurile sale componente, inclusiv ANR, ar avea un mare interes să soluționeze problema în discuție „democratic și transparent”. Atât de transparent a fost totul, încât cei prezenți la întâlnire au aflat, în majoritate, abia la sfârșitul întâlnirii că există un proiect de hotărâre de guvern privind declasificarea „unor informații clasificate” aflate în documentele din Fondul Arhivistic Naționale și deținute de ANR. Netransparent a fost și modul în care au fost selectați participanții la întâlnirea prezidată de ministrul de Interne. Remarc că nu a fost nici măcar un istoric din afara Bucureștiului, de la vreo facultate de istorie, de la vreun institut de cercetare sau muzeu, adică acolo unde se produce cunoașterea istorică. Niciun istoric de la Iași nu a fost invitat la acea ședință, niciunul de la Cluj-Napoca, niciunul de la Craiova, niciunul de la Timișoara, niciunul de la Sibiu, niciunul de la Constanța, niciunul de la Suceava, niciunul de la Târgu Mureș, niciunul de la Târgoviște, niciunul de la Galați, niciunul de la Alba Iulia, niciunul de la Oradea. …. Hotărârea de guvern ar urma să devină oficială în următoarele două săptămâni, potrivit purtătorilor de vorbe. Ar fi vorba de documente – doar cele cu marcajele secret de serviciu, secret și strict secret, nu și cele cu SSID (strict secret de importanță deosebită) – create până în 1972 sau până în 1989 (nu e prea clară limita temporală). În orice caz, documentele de după această dată, spre exemplu cele privind revoluția/evenimentele din decembrie 1989, mineriadele din 1990 și 1991, par să fie bine protejate. Nu cumva să știm cum a fost cu preluarea și gestionarea puterii de către „emanații” postdecembriști. ….” Integral: https://presshub.ro
“APADOR-CH: Proiectul de lege privind securitatea cibernetică militarizează Internetul ….. Directoarea executivă a organizației APADOR-CH, Georgiana Gheorghe, spune la RFI care sunt problemele din proiectul de lege privind securitatea cibernetică: ”Multe dintre prevederi sunt foarte neclare și vagi, inclusiv pe partea de atribuții și aici aș menționa SRI-ul, dar asta este o altă poveste, dar sigur, legiuitorul românesc în ultima perioadă ne-a obișnuit cu acest mod de legiferare foarte neclar. Pe de altă parte, din punctul nostru de vedere, așa cum am citit noi legea, conține și prevederi periculoase, în sensul în care noi vedem, citind această lege, o tendință de militarizare a spațiului cibernetic, prin atribuții sporite acordate MApN, sunt atribuții de coordonare, control și inclusiv reglementare a spațiului virtual civil și nu ne dorim să fim apărați de militari, ne dorim să fim apărați inclusiv în spațiul virtual de civili care eventual au și expertiză în acest domeniu”. Ea precizează că ”proiectul de lege prevede că el se aplică atât rețelelor și sistemelor informatice deținute de autorități și instituții publice, dar se mai referă și la persoanele juridice care furnizează servicii publice ori de interes public. Ce înseamnă acest lucru? Poate include absolut orice, inclusiv rețele și sisteme care nu au legătură cu securitatea națională. Ce înseamnă această persoană juridică? Orice firmă privată, orice ziar, orice ce, ce înseamnă? Mai sunt și alte prevederi pe care le-am sesizat. Se vorbește despre acest consiliu consultativ care este în subordinea CSAT, care este un organ consultativ care emite hotărâri obligatorii. Un organ consultativ nu poate emite hotărâri obligatorii (…). Apoi, sunt și altele, cu privire la recrutarea și instruirea furnizorilor de Internet, acel articol 30 din proiectul de lege, care nouă ni se pare foarte prost scris, pentru că nu înțelegem ce a vrut să spună legiuitorul, că MApN va stabili printr-o lege pe care urmează să o inițieze ce? Că o să convoace mediul privat, ca să-l formeze și să-l instruiască periodic? Mi se pare excesiv”. ….” Integral: https://www.rfi.ro
“Watergate-ul european: Democrația este sub atac în UE, din cauza folosirii programelor de spionaj de către guverne, potrivit unui raport al Parlamentului European Democrația în Uniunea Europeană este sub atac din cauza folosirii tot mai mari a „spyware-ului mercenar”, care violează dreptul la viață privată, pune opoziția sub tăcere și ocrotește guvernele în fața opiniei publice, conform unui raport al Parlamentului European, citat de Euronews. Potrivit raportului, unele guverne folosesc astfel de softuri pentru spionarea cetățenilor lor, iar altele sunt complice. Odată instalat, spyware-ul permite atacatorului să facă o supraveghere în timp real, să găsească parole sau date sensibile, poate urmări locațiile unde persoana merge sau poate planta probe false, arată sursa citată. Astfel de softuri sunt instalate prin intermediul unor aplicații sau link-uri malițioase și, odată instalate, acestea lasă foarte puține urme. Cele mai cunoscute programe de spionat din această categorie sunt Pegasus – dezvoltat de grupul israelian NSO Group, și Predator – o versiune mai puțin sofisticată. Deutsche Welle numește scandalul drept „Watergate-ul european”. …. „Legea tăcerii” Raportul, prezentat ca un draft marți, 8 noiembrie, la Bruxelles, acuză statele Uniunii Europene de practicarea „omertei” – codul tăcerii al mafiei italiene -, fiecare acoperind pe celălalt pentru a bloca investigațiile. „Scandalul spyware-ului nu este o serie de cazuri izolate naționale de abuz, ci o întreagă afacere europeană”, arată raportul. …. Supraveghere nelegitimă Spyware-ul este descris drept o „parte integrală” a unui sistem mai larg, care, în anumite cazuri, duce la supraveghere nelegitimă pe baza unor justificări vagi și a unei supravegheri ineficiente, lăsând victimele fără posibilitatea de a obține răspunsuri. Securitatea națională este în mod repetat invocată pentru a evita responsabilitatea și a menține secretul, mai arată sursa citată. „Domnia legii s-a transformat în legea conducătorului”, se mai arată. Patru țări acuzate Documentul menționează patru țări unde spyware-ul a fost folosit împotriva cetățenilor săi: Polonia, Ungaria, Grecia și Spania, în vreme ce o a cincea este sub suspiciune – Ciprul. …. Documentul acuză Ciprul și Bulgaria că sunt hub-uri de export pentru spyware, Irlanda pentru că oferă condiții fiscale favorabile, Luxemburg pentru că furnizează servicii bancare pentru dezvoltatorii, Franța pentru că găzduiește producători, Malta pentru că a devenit o destinație populară printre liderii industriei și Cehia pentru ca are un târg numit „Balul Interceptorilor”. ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“Kovesi cere puteri sporite și scoaterea Parchetului European de sub Comisia Europeană Șefa Parchetului European, Laura Codruța Kovesi, a cerut, într-un discurs ținut în cadrul unei comisii din Parlamentul Germaniei, mai multe puteri pentru instituția pe care o conduce și revizuirea regulamentului de funcționare al EPPO și modificarea regulamentului astfel încât să nu mai fie tratată ca „o instituție descentralizată a Comisiei Europene” pe motiv că acest lucru nu este compatibil cu independența procurorilor. „Extinderea competențelor noastre ar necesita rediscutarea regulamentului nostru fondator. Dar oricum avem nevoie de o revizuire serioasă a regulamentului nostru fondator. Mult mai repede decât s-a planificat inițial”, a declarat Kovesi, care a cerut ca Parchetul European să poată investiga infracțiunile de contrabandă în aceleași condiții în toat cele 22 de state membre EPPO. „EPPO este tratat ca o agenție descentralizată a Comisiei Europene, ceea ce nu este compatibil cu independența noastră. Spre deosebire de agențiile descentralizate, EPPO nu contribuie la punerea în aplicare a unei politici a Uniunii. Acesta exercită o putere specifică, care era o prerogativă a suveranității statelor membre până la crearea sa. În calitate de organism judiciar al UE, EPPO nu ar fi trebuit să fie niciodată asimilat unei agenții descentralizate a UE. Acest lucru trebuie să fie corectat prin intermediul unei modificări legislative”, a mai spus Kovesi. ….” Integral: https://presshub.ro
“UE i-a dat Rusiei de trei ori mai mulţi bani decât Ucrainei, de la începutul războiului. Achiziţia de petrol, gaze şi cărbuni a depăşit cu mult ajutoarele pentru Kiev …. După invazia rusă în Ucraina, pe 24 februarie, mass-media a avertizat adesea că politica Uniunii Europene a fost cel puțin ambiguă, dacă nu chiar ipocrită, pentru că, în timp ce UE a susținut verbal Ucraina, Bruxelles-ul a ajutat de fapt financiar Moscova, cumpărând masiv energie rusească. Americanii acoperă 60% din ajutoarele pentru Kiev Ultimele calcule arată că, de la sfârșitul lunii februarie, UE i-a plătit Federației Ruse pentru petrol, gaze și cărbune de cel puțin trei ori mai mult decât ajutorul financiar pe care i l-a trimis Ucrainei. Din datele actualizate de Institutul pentru Economie Mondială din Kiel, rezultă că din februarie până în august statele membre au cumpărat petrol, gaze și cărbune din Rusia pentru care au plătit 103,6 miliarde de euro, în timp ce la începutul lunii octombrie ajutor militar, economic și umanitar acordat Ucrainei de statele și instituțiile UE se ridica la un total 29,2 miliarde de euro. Sprijinul financiar total al Occidentului pentru Ucraina se ridică până acum la 93,8 miliarde de euro, dar până la 60 la sută din această sumă este acoperit de Statele Unite. Astfel, America a dat sau este pe cale să dea Ucrainei mai mult de două treimi din armele pe care le foloseşte pe front, împotriva Rusiei. … În același timp, exporturile rusești de energie au fost redirecționate cu relativ succes şi spre est, către India și China, care s-au dovedit a fi gata să cumpere mai mult petrol rusesc. Drept urmare, prețurile exorbitante la resursele energetice rusești au oferit Kremlinului venituri bugetare, care, printre altele, i-au permis să crească cheltuielile militare. În 2023, guvernul de la Moscova intenționează să cheltuiască o treime din toate cheltuielile bugetului federal (9,4 trilioane ruble – aprox. 150 miliarde euro, dintr-un buget federal de 29 trilioane de ruble – 470 miliarde euro) privind apărarea națională și securitatea internă. ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“Cel mai important general american: „Mult peste 100.000 de soldați ruși au fost uciși sau răniți în Ucraina” / Ce spune Milley despre retragerea din Herson Cel mai important general american a estimat miercuri că armata rusă a înregistrat „mult peste” 100.000 de soldați uciși și răniți în Ucraina și a adăugat că forțele armate ale Kievului au suferit „probabil” un nivel similar de pierderi, transmite Reuters. Declarațiile lui Mark Milley, comandantul statului major întrunit al SUA, reprezintă cea mai ridicată estimare americană a pierderilor ruse și vine în contextul în care Ucraina și Rusia se confruntă cu perspectiva unei potențiale pauze de iarnă în lupte, despre care experții spun că ar putea oferi o oportunitate pentru un anumit tip de negocieri. …. Unii experți spun că ultimul eșec al Moscovei ar putea permite Ucrainei să negocieze de pe o poziție de forță, în timp ce alții susțin că Rusia ar putea folosi negocierile pentru a câștiga timp în vederea refacerii și reechipării forțelor sale pentru o nouă ofensivă de primăvară. Milley a declarat că informațiile de la acest moment sugerează că Rusia chiar se retrage din Herson. Dar el a avertizat că ar putea dura ceva timp până la finalizarea operațiunii. „Nu le va lua o zi sau două, le va lua zile și poate chiar săptămâni pentru a retrage aceste forțe la sud de acel râu”, a spus Milley, estimând că Rusia avea probabil între 20.000 și 30.000 de soldați la nord de fluviul Nipru în acea zonă. Milley a spus că, până în prezent, conflictul a transformat între 15 și 30 de milioane de ucraineni în refugiați și a ucis probabil 40.000 de civili ucraineni…..” Integral: https://www.hotnews.ro
“Prevenție atomică făcută cu cap. Iodul va fi băgat în carnea de mici! …. „E știut faptul că oamenii nu prea mai pun sare pe mici, pentru că le ajunge muștarul, și astfel se expun mai multor pericole alimentare și nucleare. De aceea am cerut ca bicarbonatul din mici să fie înlocuit cu iod”, a explicat un medic militar. Astfel, în caz de atac nuclear, o porție de patru mici, o chiflă și o lingură de muștar va asigura imunitate la radiații pentru câteva ore, până se ajunge la buncăr. Pe de altă parte, dacă locuitorii mănâncă mici încontinuu cu 6 luni înainte vor deveni atât de imuni la radiații încât vor putea repara reactoare nucleare cu mâinile goale. …” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Biden to meet China’s Xi on Monday for Taiwan, Russia talks
https://apnews.com/article/taiwan-biden-china-indonesia-asia-abe5ac89a2133bdf1823150364162a9a
“VIDEO Ordonanța care reglementează achiziția de energie electrică, adoptată. Ce prețuri la energie vor fi în această iarnă pentru populație, IMM-uri și marii consumatori
…. „Vom adopta o Ordonanță de urgență prin care asigurăm mecanismenele de achizitie pentru energie astfel încât să asigurăm protejarea populației și a economiei, în felul în care vom menține prețul la energie electrică pentru consumatorii casnici de 0,68 lei pentru cei care consumă până în 100 de kilowați, 0,80 lei pentru cei care consumă între 100 și 255 de kilowați.
Vom menține prețul de 1 leu pentru IMM-uri și noutatea care apare prin introducerea acestui mecanism și desigur modificările care se vor face în parlament la Ordonanța 119, vom asigura un preț pentru marii consumatori de 1,3 lei.
De asemenea pentru consumatorii casnici care consumă peste 255 de kilowați vor beneficia de același preț al energiei de 1,3 lei, cu spcificația că diferit față de prevederile anterioare, cei care consumă peste 255 de kilowați vor plăti primii 255 de kilowați la valoarea de 0,80 de lei.”, a declarat Ciucă la începutul ședinței de Guvern……”
https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-25896651-ciuca-adoptam-mecanism-achizitie-energie-electrica-preturi-energie-vor-aceasta-iarna-pentru-populatie-imm-uri-marii-consumatori.htm
Buna ziua.
Și în Italia se majorează pensile. Cu 7,3%. Din ianuarie.
Diferența e că acest procent se aplica integral DOAR pensilor pina la 4 ori pensia minimă . ( care minima e de 526 euro/ luna. )
Pensile mai mari , pina la 5 ori pensia minimă , primesc o creștere de 75 % din acel 7,3 %.
Pensile și mai mari ( pina la 7 ori pensia minimă) , mai așteaptă. 😀😀
Practic, creșterile de pensie vor fi :
Pina la 2.000 euro lunar, maxim 49 euro.
Între 2.000 și 2.622 , creșterea e pina la 4,99 euro.
Peste 2.622 , creșterea maxima e de 1,55 euro.
De la 3.500 pensie in sus , nu se da nici o majorare, rivalitate, indexare.
Culmea , inclusiv CCR italian plin de pensionați speciali a zic că e just și echitabil .
Cei cu pensii mari pot să aștepte că nu mor de foame daca se scumpește tot.😀
Ce nu va spune Ciolacul și Ciuca , ei vor mărirea TUTUROR pensilor cu procentele alea vehiculate.
Deoarece banda pensionarilor speciali & de serviciu are partidele și guvernul la picioare. Vezi Ciuca.
De aici și ” nevoia” de a renegocia nivelul de PIB dedicat pensilor. Că pensionații speciali și de serviciu deja ciugulesc vreo 12- 13 miliarde lei anual. Și mărirea pensilor LOR va avea nevoie de 1,2- 2,6 miliarde lei în plus. Minim la creștere de 10 %
La mujici , 100 lei in plus. La Dorneanu sau Ciuca , obligatoriu minim 2.000 lei in plus lunar.Că nu le mai ajung banii de curve, droguri și băutură. 🖕🖕🖕🖕
Buna seara! 🙂
Herson este un oras fara rusi. 11 noiembrie. Sa tinem minte data. Aparent, o droaie de rusi inca mai sunt pe malul drept al Niprului. Ma intreb cati si ce vor fac.
Anexare my foot a Hersonului. Un succes colosal al lui Putin.
Si, a propos de succes: inca unul care a avut succes maxim: Trump, la alegerile de la jumatatea mandatului 😀 O droaie de republicani de tot ii “multumesc” pentru cat de mult i-a “ajutat”
😀😀😀
Cred că Trump e istorie.
Vine tare guvernatorul ăla care a câștigat lejer și are doar 44 de ani.
Ca sa il citez un imbecil roman azi de pe FB (Mihai Neamtu): fara fenomenul Trump, azi nu ar fi existat DeSantis. Geniali analistii astia de Dambovita.. 😀
Da Neamțu asta a devenit popa sau ce ?
Că am văzut o poză în care era îmbrăcat cu o tunică.
In rest, ce pile are de îl țin ăștia în brațe ?
Aștept ispășit să îl văd ministru de externe ( ca Marga) sau ministrul apărării ca sociologul clujean.