Revista Presei – 11 noiembrie.”Aurelian Dochia: Politicienii sunt optimiști în materie de buget nu pentru că ar fi nepricepuți, rupți de realitate sau vânduți unor grupuri de interese. Ci pentru că așa le impune fișa postului”
11/11/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
“Ce taxe ne așteaptă în perioada următoare, pe lângă cele adoptate deja / „Butonul roșu nuclear”: majorarea TVA cu 2-3 puncte procentuale …. „În primele drafturi era o reformă masivă a microîntreprinderilor. Nu este terminată povestea. Ministerul de Finanțe a promis că revine asupra subiectului”, a declarat Alex Milcev, liderul departamentului de Asistenţă fiscală şi juridică la EY România. Este vorba despre ceea ce se consideră a fi „abuzarea microîntreprinderilor în scopuri fiscale”. Adică sunt persoane care au microîntreprinderi pentru a nu plăti taxe ceva mai mari ca salariați. „ANAF nu are inspectori și puterea să urmărească zeci de mii de microîntreprinderi (care ar practica acest lucru n.r.), pentru a vedea dacă sunt întreprinzători sau doar salariați cu altă denumire”, a spus el. Potrivit acestuia, se va reveni cu ideea că microîntreprinderile trebuie să plătească impozit pe profit de 16% dacă au profitabilitate de peste 30%. …. 2025 – majorarea taxelor pe proprietate „Lumea a uitat, dar avem un elefant în sufragerie care a apărut în 2022 (prin OG 16/2022): reforma pe taxe locale. Este vorba despre reforma pe terenuri, apartamente, case și mașini”, a explicat Milcev. În vara anului 2022 a făcut multă vâlvă. Ea va fi aplicată din 2025. Sunt două paliere importante unde se fac schimbări, spune el: 1. Cotele minime cresc. Sunt niște procente acolo, care se aplică. 2. Se va rejuca baza. Acum există niște tabele în Codul fiscal. Dacă luați o casă de categoria A în centrul Bucureștiului o să ajungeți la niște valori ridicole. Nu reflectă valoarea de piață. Practic, se va redefini valoarea de piață. Uniunea Notarilor va da o grilă nouă care, teoretic, va fi apropiată de valoarea de piață. …. Astfel, impozitele pe clădiri vor crește de 2 ori în București, iar la o casă în Cluj de peste 3 ori. Probabilitate de majorare a TVA la 21-22% „Dacă pachetul fiscal nu o să colecteze câți lei e nevoie și revenim la masa de negocieri cu Comisia Europeană, cred că majorarea TVA nu o să dispară ca discuție (de la 19% la 21-22%). Stă acolo ca un plan B. Vedem ce ne aduce viitorul”, a afirmat Alex Milcev. … Care este motivul reformei fiscale din 2025: noile pensii și salarii ale bugetarilor „Noi ne bizuim pe reforma fiscală care e jalon în 2025. Resursele financiare consistente pentru măsurile din legea pensiilor generale vor veni din noua reformă fiscală”, a afirmat Boloș, în cadrul unei conferințe organizată de CursDeGuvernare.ro. ….” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Economistul-șef BNR: Suntem orbi sau ne prefacem? Avem patru iceberg-uri spre care mergem în linie dreaptă! Mesaj pentru “poporul care urlă” că nu are bani ….„Deficitul bugetar al României a depăşit, dacă ne uităm la ultimii 18 ani, a depăşit în 9 din aceşti 18 ani pragul de 3% din Tratatul de la Maastricht. Deci jumătate din timp noi am fost în neregulă….. Mai mult, dacă ne comparăm cu Cehia, Polonia şi Ungaria, în 10 din ultimii 18 ani noi am avut cel mai mare deficit bugetar. Acum care e, de fapt, problema majoră? Deficitul la noi a fost pro-ciclic în toată această perioadă. Adică a crescut foarte mult chiar în anii în care produsul intern brut creştea, uneori peste potenţial, creştea produsul intern brut, dându-i acestei creşteri un impuls de care nu avea nevoie. Este exact acea situaţie pe care o are un şofer, într-o maşină care coboară la vale. Maşina deja accelerează datorită forţei gravitaţionale şi el, şoferul, de nesăbuit apasă pe acceleraţie. Or, atunci când va trebui să urce dealul, el va fi forţat să frâneze, fiindcă maşina deja a luat viteză de scapă de sub control. Cam aşa s-a condus politica fiscală în ultimii, hai să zic, 18 ani, cu excepţia unei scurte perioade 2012-2015″, a spus Valentin Lazea, la evenimentul cu tema “Între Deficit Bugetar şi Economie Sustenabilă”, organizat de Oxygen Events. El subliniază că România a “apăsat pe pedală când nu era cazul”, când PIB-ul creştea foarte mult, în perioada 2006-2008 şi din nou în perioada 2016-2019. Efectul a fost că, atunci când ne-au lovit crizele din 2009 şi din 2020, noi n-am mai avut spaţiu fiscal. …. Cele patru iceberg-uri Dacă ne comparăm cu Cehia, Ungaria şi Polonia, vom constata că au venituri fiscale de 35-36% din PIB, în timp ce în România sunt de 27-28%. “Pentru că la noi pe lângă evaziunea care există, evaziunea fiscală, există o optimizare fiscală în zeci de ramuri, pentru zeci de profesii, legi făcute cu dedicaţie etc. Şi Guvernul abia a început, cum să zic, abia a zgâlţâit suprafaţa acestor optimizări fiscale şi iată cât vaiet şi cât vuiet a stârnit chestia asta. ….Da, de acord, se pot face economii la cheltuieli. Numai că acele economii şi care nu sunt mari 1%, maximum 1,5%, din pensii speciale, reforma administraţiei publice şi aşa mai departe, ele vor fi mâncate în secunda doi de către necesarul de cheltuieli în domeniu înarmării, în domeniu energetic, în domeniul ecologiei şi în domeniul îmbătrânirii populaţiei. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Plafonarea prețului energiei nu este suficientă: aproape jumătate din gospodăriile din România se află în sărăcie energetică Aproape jumătate dintre gospodării sunt afectate de sărăcie energetică, adică se află în incapacitatea de a-și asigura necesarul de energie pentru încălzire și iluminat la standarde adecvate sau suferă de pe urma facturilor mari la energie, spun reprezentanții Observatorului Român al Sărăciei Energetice (ORSE). Pentru 37,3% dintre gospodării, cheltuielile cu energia depășesc 10% din coșul zilnic de consum. Majoritatea acestora provin din mediul rural. Două din zece gospodării (19,8%) și-au redus drastic consumul de energie pentru încălzire, aflându-se în sărăcie energetică extremă, arată datele ORSE. Comparativ, în 2019, înainte de criza pandemică și de cea generată de războiul din Ucraina, procentul gospodăriilor aflate în sărăcie energetică pentru că au alocat pentru energie peste 10% din cheltuieli a fost de 27,4% dintre gospodării. Situația s-a agravat an de an: în 2020, procentul a ajuns la 33,3%, în 2021 – la 36,5%, iar în 2022 – la 37,3%. …. Problema mare este că tot mai mulți români care înainte nu aveau dificultăți cu nivelul facturilor ajung în starea de sărăcie energetică și avem tot spectrul socio-economic afectat. Populația în ansamblul ei este preocupată de acest fenomen și trebuie luat în serios. Măsurile financiare – cum sunt mecanismul de compensare-plafonare și ajutoarele pentru încălzire – sunt importante, dar nu ajung să producă efectul scontat. Ceea ce înseamnă că nu sunt adresate cum trebuie cauzele. În ciuda faptului că încercăm să înăbușim fenomenul de sus, cauzele sărăciei energetice persistă și produc efecte”, a mai spus Sinea. Ce soluții există …. Este nevoie de politici mult mai țintite pe mediul rural și în ce privește renovarea și creșterea eficienței locuințelor și a dotărilor din locuințe, dar și cu privire la programele care vizează diversificarea surselor de energie și, cu precădere, cele de creștere a capacităților regenerabile. În al doilea rând, în contextul cauzelor multiple ale sărăciei energetice și dat fiind impactul complex al acestui fenomen asupra societății, măsurile financiare, ca de exemplu ajutoarele de încălzire sau plafonare-compensare, și-au dovedit limitările și trebuie suplimentate cu politici integrate și coerente care să vizeze cauzele structurale ale fenomenului de sărăcie energetică. ….În al treilea rând, este nevoie de dialog cu comunitățile locale, pentru ca soluțiile să fie adaptate nevoilor specifice ale fiecărei localități în parte. …..” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Când vor scădea dobânzile, pentru că nu mai rezistăm? Când ne va plăti Guvernul facturile, când ne va da banii? Cum crede Guvernul că vom putea plăti creşterea salariului minim pe economie dacă el nu ne plăteşte? Creşterea exponenţială a dobânzilor la lei, iar acum şi la euro, şi temperarea acordării de credite de către bănci în aceste vremuri, plus majorarea peste noapte a salariului minim din economie au fost printre problemele cele mai discutate de către antreprenori, directori, de către companiile româneşti la Conferinţa ZF Investiţi în România!, organizată împreună cu CEC Bank, joi, la Bacău. Dobânzile mari încep să doară din ce în ce mai mult şi pun presiune pe companii, în condiţiile în care vânzările au scăzut, iar încasarea facturilor se face din ce în ce mai greu pe tot lanţul. …. Anul trecut companiile româneşti au găsit soluţia să treacă de pe finanţarea în lei pe finanţarea în valută, având în vedere că dobânzile la euro erau mult mai mici. Dar acum şi dobânzile la euro au crescut exponenţial, iar EURIBOR este de 3,9% (de la minus 0,5%), la care se adaugă marja băncii, rezultând un cost al finanţării care depăşeşte 6-7% la euro. Întrebarea pe care au pus-o reprezentanţii companiilor româneşti a fost când scad dobânzile, pentru că “Nu mai rezistăm. Dobânzile sunt prea mari, costurile de finanţare sunt prea mari”. …. Dobânzile la lei din piaţă sunt influenţate de dobânda oferită de BNR băncilor la depozite (6%) şi de dobânzile pe care le plăteşte Ministerul Finanţelor ca să se împrumute din piaţă (6,16% la şase luni şi 7,08% la 10 ani). Ministerul Finanţelor este principalul aspirator de bani şi de aceea influenţează foarte mult dobânzile. Mai mult decât atât, băncile se împrumută în piaţă pentru necesarul lor de finanţare şi de capital (MREL), iar acolo dibânzile depăşesc 7%, ajungând chiar la 9% la euro. Dacă băncile se împrumută cu 7-9%, nu au cum să ofere la credite dobânzi mai mici. Reacţia antreprenorililor români a fost imediată: Şi noi ce facem, că nu vom putea plăti dobânzi aşa de mari? ….Guvernul nu-şi plăteşte facturile pentru că stă prost cu banii, cheltuielile bugetare sunt mai mari decât încasările, iar colectarea taxelor şi impozitelor se face din ce în ce mai greu. Având în vedere această situaţie cu plăţile statului, băncile au devenit din ce în ce mai reticente în a finanţa imediat firmele româneşti care au de încasat bani de la stat, pentru că nu există o predictibilitate a acestor plăţi. În aceste condiţii, firmele româneşti se confruntă cu mari probleme de cash flow……” Integral: https://www.zf.ro
“Câteva mituri despre încălzirea globală, explicate de Cristian Presură – Despre clima care se încălzea și în Evul Mediu și despre „epoca de gheață” prognozată de experți acum 50 de ani „Încălzirea globală este reală, dar ea nu este datorată dioxidului de carbon, ci creșterii activității solare din ultimii ani”. Este doar unul dintre miturile care circulă despre încălzirea climei. Fizicianul Cristian Presură explică pe larg cu cât încălzește pământul dioxidul de carbon. …. Mituri despre încălzirea globală 1. „Creşterea temperaturii a mai avut loc şi în trecut, deci şi ceea ce este azi este tot un efect natural.” – FALS În perioadele glaciare temperatura a scăzut foarte mult şi o mare parte din Europa a fost acoperită de gheaţă. Se știe că aceste perioade glaciare sunt legate de mișcările orbitale ale Pământului: excentricitatea, înclinarea axei şi precesia. Aceste variații modifică distribuția şi intensitatea radiaţiei solare pe suprafaţa Pământului, conducând la fluctuații climatice pe termen lung și la perioade de îngheț. Ciclurile Milankovitch (după numele unui cercetător sârb), descriu variații ale temperaturii medii ce au loc atunci când orbita Pământului este mai circulară sau mai eliptică, când înclinarea axială a Pământului este mai mică sau mai mare, sau când Pământul este mai aproape sau mai departe de Soare. Aceste efecte, combinate, favorizează periodic creșterea gheții și declanșează ere glaciare…… 2. „Încălzirea globală este reală, dar ea nu este datorată dioxidului de carbon, ci creșterii activității solare din ultimii ani.” – FALS Activitatea Soarelui creşte şi scade la fiecare 11 ani; ea este corelată cu numărul de pete solare. Din fericire, numărul de pete solare a fost monitorizat continuu de când a fost inventat telescopul (Atenţie, nu vă uitați cu telescopul la Soare, trebuie un filtru special). Numărul de pete solare a avut variații de-a lungul anilor, dar în general s-a menținut constant. În plus, pentru ultimii 50 de ani avem şi măsurători precise ale radiaţiei solare. ….3. „În anii ’70 experții avertizau că urmează o epocă de gheață, acum s-au întors cu 180 de grade și vorbesc de încălzirea globală.” …. Unii cercetători au estimat că ar putea urma o nouă perioadă glaciară, neștiind încă despre noile măsurători care arată o creştere bruscă a temperaturii. Este de înțeles de ce credeau asta, fiindcă existau grafice cu evoluția temperaturii în ultimii 20.000 de ani, atunci când Pământul a ieșit din ultima perioadă glaciară. Pe axa orizontală este timpul, în mii de ani, scară logaritmică. Temperatura a crescut cu aproape 4 grade, apoi însă, în ultimele modele, pare că ea scade uşor în ultimele mii de ani. …. 4. „Clima s-a încălzit şi în perioada evului mediu şi atunci nu putea fi industria de vină. Şi azi e tot o creştere naturală!” FALS! Măsurători mai recente sugerează că încălzirea din perioada medievală a fost mai mică decât s-a crezut. ….” Integral: https://www.hotnews.ro
“Aurelian Dochia: Politicienii sunt optimiști în materie de buget nu pentru că ar fi nepricepuți, rupți de realitate sau vânduți unor grupuri de interese. Ci pentru că așa le impune fișa postului …. La baza construcției bugetare stau toate instituțiile care constituie aparatul administrației publice- la nivel local și central. Acestea fac propuneri inițiale pentru bugetele proprii și ele sunt vital interesate de suplimentarea alocărilor bugetare de care dispun, a explicat Dochia. Potrivit acestuia, cei din aparatul administrativ nu au nici cea mai mică preocupare legată de echilibrul bugetului general. „Ei văd acest echilibru doar ca pre-constrângere în realizarea obiectivelor lor. Regula de bază la acest nivel este aceea de a cere cât mai mult pentru a crea o marjă de negociere ulterioare la nivelul următor”, mai spune Dochia. Optimismul de obicei excesiv cu care este abordată construcția bugetară vine de la factorul politic guvern, parlament, lideri politici, conchide economistul. Consolidarea fiscal-bugetară este „vitală și stringentă”, iar amânarea ei mizându-se pe evoluția favorabilă a economiei și pe efectul inflației, nu reprezintă o opțiune viabilă, a atras atenția în repetate rânduri și Consiliul Fiscal, care consideră că veniturile Bugetului sunt la un nivel „inadmisibil de jos” în raport cu nevoile României. Este necesară eliminarea exceptărilor și portițelor din legislația actuală……” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Opinie Dragoş Dragoteanu, Euroest Invest: Se fură angro în imobiliare …. Revenind pe meleagurile natale, personal consider ca romanii s-au adaptat vremurilor in evitarea platilor aferente castigurilor din real estate: venituri nedeclarate din chirii, plati la gri in tranzactii imobiliare, combinatii stiute numai de parti, intelegeri tacite etc. Statul s-a obisnuit sa fie furat si ANAF este, probabil, cea mai ineficenta instititie din Romania. De exemplu, daca un roman are cateva apartamente in proprietate si incaseaza pe Revolut, lunar, aceeasi suma de la un tert, poate avea un chirias intr-unul din apartamente. E greu de crezut ca poti sa tii “x” apartamente goale sau sa lasi toate rudele/ prietenii in ele, ani de zile, gratis. Dar, ANAF e toleranta si oarba la astfel de transferuri constante si binefaceri nelimitate. Mai mult, proprietarul ar jura pe biblie ca apartamentul sta gol de mult timp, dar plateste lumina, apa, gaze, lunar, cat pentru 3-4 persoane, iar contoarele utilitatilor se rotesc zilnic. Politicienii sunt partizanii fiscalitatii diluate pentru ca voturile sunt direct proportionale cu libertatea lasata publicului tinta, care vine la vot cu dedicatie. Saracul fura sa traiasca (il inteleg!), unii bogati evita pe cat posibil sa platesca tot ce trebuie platit – la limita legilor sau deasupra lor, iar oamenii normali/ medii se pliaza dupa trendul pietei, in functie de conjuncturi si caracter. Romanii cu functii publice, mai ales bugetarii, nu cred ca se risca sa nu plateasca, daca au afaceri imobiliare, insa faptul ca nimeni autorizat nu verifica veridicitatea ocuparii locuintelor nefolosite spune enorm despre nivelul evaziunii la nivelul marilor orase, mai ales cele universitare. In aceasta lume ideala dpdv a investitiilor imobiliare, unii analisti sa intreaba de ce casele sunt ieftine in tara noastra. Raspunsul meu este legat si de ceea ce am expus mai sus. Cand afacerile din Romania se fac evitand platile oficiale normal ca totul e mai ieftin. Guvernantii sunt linistiti ca nu au greve, conflicte sociale, mitinguri de protest etc. Apropo, parca acum un secol am vazut ultimile manifestari contra fenomenului…Liviu Dragnea! Dupa ce a “murit” liderul PSD, am devenit campionii Europei la evaziune fiscala, supravietuim ca tara pe datorii guvernamentale si, desigur, consumam ceea ce nu platim la stat. “Win-win”, tovarasi! ….” Integral: https://www.zf.ro
“Undă verde din SUA pentru tancurile Abrams destinate României. De ce apare o valoare dublă de achiziție față de cât a aprobat Parlamentul Departamentul de Stat al SUA a autorizat o potenţială vânzare de tancuri de luptă Abrams către România, la o valoare estimată de 2,53 miliarde de dolari. Însă Parlamentul României aprobase achiziţia la vreo 1,1 miliarde de dolari. Anunţul a fost făcut joi seară, de Agenția de Cooperare pentru Securitate pentru Apărare din SUA, scrie Defence News. Agenţia a notificat Congresul american, care trebuie să aprobe vânzarea. România vrea să cumpere:
- 54 de tancuri M1A2 SEPv3 Abrams produse de General Dynamics Land Systems,
- 54 de structuri M1A1,
- patru vehicule de luptă M88A2 Hercules,
- patru poduri mobile de asalt M1110,
- patru vehicule de asalt M1150 Assault Breacher
- patru poduri mobile de asalt Heasor.
“„Drumurile mătăsii” păianjenului numit China. Țările atrase în proiect, datoare cu 1.100 miliarde de dolari Beijingu …. În timp ce China a sărbătorit succesul Noilor Drumuri ale Mătăsii la 18 octombrie, la cea de-a zecea aniversare a proiectului, programul chinezesc pare să avantajeze mai ales Beijingul, nu „partenerii” gigantului Asiatic. Din 2013, uriașul proiect denumit Belt and Road Initiative (BRI) ajută peste 160 de țări străine să dezvolte și să construiască infrastructuri complexe de comerț, transport și comunicații. Acest sprijin este atât logistic, cât și economic: potrivit unui raport publicat luni, de institutul american de cercetare AidData de la Universitatea William and Mary din Williamsburg (Virginia), țările participante la „drumurile mătăsii” sunt acum îndatorate gigantului asiatic cu peste 1.100 de miliarde de dolari. O mare parte din această datorie uriașă a fost contractată de țările în curs de dezvoltare, făcându-le dependente de China pentru anii următori. China, cel mai mare colector de datorii din lume O linie de tren de mare viteză în Birmania, un port comercial în Sri Lanka, un centru de date în Kenya, sunt numai mici exemple din planul BRI. În ultimii zece ani, Beijingul a acordat împrumuturi în valoare de miliarde de dolari pentru a finanța proiecte de infrastructură costisitoare și complexe în țările în curs de dezvoltare. În total, există aproape 21.000 de proiecte susținute de programul Noile Drumuri ale Mătăsii, cu 2.000 de miliarde de dolari acordate pentru 165 de țări, potrivit guvernului chinez, scrie L’Express. Or, ajutorul financiar al Chinei ia forma unor împrumuturi bancare, care ar trebui să fie rambursate conform unui calendar strict și cu dobândă. Rezultatul: institutul american de cercetare AidData estimează că mai mult de jumătate din aceste împrumuturi au intrat în prezent în faza de rambursare, reprezentând „cel puțin 1.100 de miliarde de dolari” datorate Beijingului. O sumă gigantică, fără a include și dobânzile…..” Integral: https://www.fanatik.ro
“Milioane de români au probleme cu vederea: se uită în portofel și nu văd nimic Studiile arată că nu mai puțin de 3,4 milioane de români prezintă afecțiuni oftalmologice, ceea ce indică faptul că unul din cinci români are probleme cu vederea. Totodată, cifrele arată că 60.000 dintre acești români sunt orbi de-a binelea. „Am crezut până acum că această afecțiune este rară. Văd bine la distanță, la apropiere am ochelari, dar nu dioptrii mari, însă când mă uit în portofel nu văd nimic. Cred că e ceva de la lumină”, spune Marian Coltea, un român care se confruntă cu această problemă. ….„Mulți dintre pacienții cu aceste afecțiuni sunt diagnosticați într-un stadiu tardiv, când se prezintă la un consult oftalmologic, din cauza deteriorării vederii. Diagnosticarea precoce, printr-un consult amănunțit, cât și tratarea timpurie a acestor afecțiuni, ar încetini considerabil evoluția lor cât și scăderea progresivă a vederii centrale”, a declarat economistul șef al BNR. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Coaliția anti-Famiglie: ne-am săturat de mame, soacre și nași. Propunem, lângă declarația de avere, și declarația de cumetrie, pentru alegerile din 2024
Am crescut cu filme cu mafioți italieni din SUA. Mafioții se caracterizau printr-o venerație pentru mamă, familie, Famiglia, pentru Fecioara Maria și pentru pistol. La noi, corupția nu e înarmată, nu e cu reglări de conturi (încă), e doar cu lux, Dubai, nășici, cumetri, nepoți, copii, o telenovelă a sfidării în văzul lumii. Pe lângă declarația de avere, propun declarația de rudenie…..„Mama mea sunt eu”, declara într-o erupție flaubertiană Marian Oprișan, fostul ștab de Vrancea, actualmente aflat într-o semipensie în care își consumă liniștit banii adunați din sudoare bugetară sau donați de a sa mamă. Copilul de 1 an al lui Chirica de la Iași deja avea pe numele lui ditamai vila. Iar zilele acestea ne bântuie un superb scandal cu soacra primarului din Baia Mare, celebrul Cătălin Cherecheș. Procurorii au surprins-o pe soacra primarului cum încerca să-i livreze o șpagă de 50.000 de euro mamei judecătoarei care ar fi putut să-i scadă din pedeapsă acestuia. Judecătoarea este cea care a făcut denunțul. Socrii lui Cherecheș sunt acum în arest 30 de zile. Iar primarul din Baia Mare s-a grăbit să iasă la televiziuni și să se dezică de soacră, socru, chiar și de soție: a declarat că e gata să divorțeze, dacă află că i-a ascuns soția lucruri! O telenovelă completă.
….Un îndemn pentru 2024, deci: votează anti-Famiglie. Vezi nu doar câți bani, ci câți fini, nași, unchi, mătuși bine plasați bugetar sau afaceristic au pesediștii, peneliștii, useriștii, auriștii, udemeriștii preferați. Votați anti-Famiglie…..”
https://www.libertatea.ro/opinii/coalitia-anti-famiglie-ne-am-saturat-de-mame-soacre-si-nasi-propunem-langa-declaratia-de-avere-si-declaratia-de-cumetrie-pentru-alegerile-din-2024-4714520
“„OUG 13 pentru Mediu”: Guvernul Ciolacu se pregătește să supra-subordoneze politic tot ce ține de mediu
Desființarea Gărzii Forestiere Naționale (GFN) și a Agenției pentru Arii Naturale Protejate (ANANP) și subordonarea politică totală a instituțiilor cu rol de reglementare, respectiv control din domeniul mediului (Agenția pentru Protecția Mediului, respectiv Garda Națională de Mediu)…..Vorbim despre eliberarea avizelor și autorizațiilor de mediu, administrarea și planurile de management ale tuturor ariilor naturale protejate, controlul pentru sancționarea distrugerilor de mediu, implicit aplicarea (neaplicarea) sancțiunilor contravenționale și/sau penale, respectiv tragerea la răspundere administrativă ori prin trimiterea în judecată a celor responsabili vor depinde, exclusiv, de „pixul” (semnăturile) unor persoane numite politic (secretari sau subsecretari de stat), care pot fi schimbate și de mai multe ori pe zi, dacă nu se conformează comenzilor primite.
…..Ce scrie în nota de prezentare: „Prin proiectul de OUG se instituie un corp unic de control și o autoritate unică de implementare și monitorizare în domeniul mediului, apelor și pădurilor, la nivel regional. Ca urmare se desființează ANPM și instituțiile din subordine (1+41), ANANP (1), GNM(1) și GFN cu instituțiile din subordine (1+9), deci un nr. total de 54 instituții și se înființează 8 Autorități Regionale de Mediu și 8 Gărzi Regionale de Mediu…..”
https://www.libertatea.ro/opinii/oug-13-pentru-mediu-guvernul-vrea-sa-desfiinteze-garda-nationala-forestiera-agentia-nationala-pentru-arii-naturale-protejate-si-sa-supra-subordoneze-politic-tot-ce-tine-de-mediu-4714530