Buna dimineata intr-o zi de marti, 11 mai! La munte, vremea va fi însorită, spre seară vor apărea câțiva nori, vântul va sufla cu o viteză maximă de 13 km/h, iar temperaturile maxime vor atinge 20 de grade Celsius. Noaptea va fi un pic mai frig și se vor înregistra astfel, 8 grade Celsius. Pe litoral va fi o vreme caldă și însorită, cu cer senin. Temperatura maximă va atinge 19 grade la orele după-amiezii, iar dimineața se vor înregistra 7 grade, aceasta fiind temperatura minimă a zilei. Marți, în București va fi o zi însorită. Temperatura medie din timpul zilei va fi de 18 grade. După-amiaza temperatura maximă atinsă va fi de 22°.
Căldura, o campanie de vaccinare haotică și măsurile de protecție au încetinit pandemia. De ce mortalitatea a rămas ridicată? Maratoanele de vaccinare au avut mare succes în ultima săptămână, aducând optimism printre cei care coordonează procesul de imunizare la nivelul întregii țări…. “Unele țări europene au reușit creșterea ritmului de vaccinare prin rezolvarea problemelor logistice sau prin implicarea medicilor de familie și a farmaciștilor în procesul de vaccinare. Însă UE a reușit această schimbare printr-o legătură puternică cu soluția Pfizer-BioNTech, care a accelerat producția de vaccinuri – dincolo de ceea ce se aștepta inițial – pe măsură ce alte opțiuni de vaccinare n-au confirmat sau au venit prea târziu”, scrie Washington Post. În România, cu toată bunăvoința autorităților, nu s-ar fi reușit atingerea unui număr de 100.000 de persoane vaccinate într-o singură zi dacă nu exista o abundență de doze Pfizer…. Din cele 100.454 de oameni injectați în data de 6 mai, 83.237 au primit serul de la Pfizer-BioNTech, conform datelor oficiale. Începând cu luna mai, 700.000 de doze din acest vaccin sosesc săptămânal în țara noastră, urmând ca din luna iunie, livrările să crească și mai mult. Privind în urmă, în opinia mea, campania de vaccinare din România nu a avut și nu are decât un singur obiectiv – să imunizeze în jur de 10 milioane de oameni cât mai curând posibil, astfel încât transmiterea virusului să scadă cu toate consecințele pozitive ce decurg din asta. În ciuda declarațiilor oficiale și a unei strategii naționale pentru vaccinare care viza imunizarea cu prioritate a cadrelor medicale și a persoanelor vulnerabile, campania a ratat aceste obiective. Puțin peste 22% din totalul persoanelor cu vârsta peste 60 de ani au fost imunizate cu cel puțin o doză de la începutul vaccinării. În statele occidentale, mai mult de jumătate dintre persoanele vulnerabile au fost vaccinate, iar programarea se face strict pe criterii de vârstă. Autoritățile din România au renunțat din primele zile ale campaniei la criteriile etice, dar și la scopul de a scădea mortalitatea asociată cu Covid cât mai repede, mergând pe o strategie care ar fi vizat vaccinarea unui număr cât mai mare de oameni, indiferent de vârstă, într-un timp cât mai scurt. De aceea, pe tot parcursul primelor patru luni ale campaniei de vaccinare, mortalitatea a rămas mare și, practic, neschimbată. Deși se observă o tendință de scădere, media a rămas în jur de o sută de decese zilnice de multe săptămâni. Din declarațiile oficiale, principiile au fost cele corecte, dar în realitate întregul program a urmărit doar ca un număr cât mai mare din dozele primite să ajungă în brațele oamenilor. În acest moment există o tendință vizibilă de încetinire a pandemiei, doar Bucureștiul și câteva județe se mai află în zona galbenă, restul țării e verde, adică multe activități se pot desfășura aproape normal, cu restricții minime. În principiu, pentru că sunt doar 3,6 milioane de persoane imunizate cu cel puțin o doză din 19 milioane (totalul populației), e greu de spus că impactul vaccinării a fost decisiv. În opinia mea, vaccinul a avut rolul lui, dar împreună cu toate celelalte măsuri luate în ultimele luni. Integral: https://spotmedia.ro
Eșecul de la CNAS. Concurs pentru ce și pentru cine? Concursul pentru funcțiile de directori generali ai caselor județene de sănătate, cu doar 5 admiși după proba scrisă din 33 de participanți și 54 de înscriși, este un succes prin faptul că a existat, dar un eșec de proporții pentru toată lumea prin rezultate. Însă un eșec care poate constitui premisa unor corecții esențiale. Miza concursului este imensă. Vorbim despre oameni care gestionează bugete de miliarde de lei, cei care realizează contractele pentru serviciile medicale. Anul acesta bugetul CNAS este de aproape 45 de miliarde de lei. Din start aș remarca faptul că organizarea concursului și severitatea lui infirmă suspiciunea că demiterea lui Vlad Voiculescu de la Ministerul Sănătății ar fi avut ca motiv obscur blocarea/trucarea concursului. Nici nu prea văd cum să fi fost așa cât timp concursul a fost organizat de șeful Casei Naționale de Sănătate, Adrian Gheorghe, numit de premier și deci revocabil tot de către premier, indiferent de soarta ministrului Sănătății. Dl Voiculescu a plecat, dl Gheorghe a rămas și a organizat extrem de riguros un concurs care nu a ridicat absolut nicio suspiciune de fraudă. De menționat că metodologia concursului este cea elaborată în 2020 prin Ordinul 973/2020 al fostului președinte CNAS, Adela Cojan, pentru concursul de anul trecut care însă nu a mai avut loc. Dacă severitatea și corectitudinea sunt dincolo de suspiciune, există unele semne de întrebare privind bibliografia și conținutul subiectelor. Au fost candidați, dintre puținii care au încercat să vină din afara sistemului, care au remarcat că bibliografia extrem de stufoasă, multe pagini de legislație în timp puțin, i-a favorizat într-un fel pe cei care lucrau deja cu normele respective. În privința subiectelor, numai unul dintre ele verifică într-adevăr abilitățile manageriale, mai precis ultimul care cere măsuri de eficientizare a cheltuelilor cu asistența medicală în spitale. Restul se referă strict la prevederi legale, ceea sigur că face examinarea mai obiectivă. Dar relevantă. Un director general are un serviciu juridic pentru asemenea aspecte, nu e nevoie să știe pe de rost legi, alta e treaba lui, după cum remarcă un manager general al unei importante firme din România:….. A, că îl întrebi cum a eficientizat activitatea în posturile anterioare, cât a ridicat cifra de afaceri sau cu cât a redus cheltuielile, dar mai ales cum, de acord, aia înseamnă recrutare profesionistă. Cu astfel de subiecte mă întreb dacă un manager capabil din sistemul privat de sănătate, și avem multe exemple de afaceri de succes în domeniu, rețele de sănatate sau spitale private, ar fi luat peste 70 de puncte. Mi-e teamă că nu!” Cei mai mulți dintre candidați, 24, sunt actuali șefi ai caselor de sănătate, oameni care, cu cele 5 excepții, nu numai că nu au reușit să obțină cele 70 de puncte necesare pentru promovare, dar nici măcar nu au fost pe aproape. Au existat și rezultate sub 20 de puncte. De aici două concluzii. Pe de-o parte, calitatea extrem de slabă a celor care au fost desemnați interimari în aceste funcții, pe criterii politice în imensa majoritate. Unde nu a fost așa, s-a văzut la concurs, de exemplu la prima clasată, Carmen Eleonora Prodan, director general al CAS Maramureș, despre care presa locala spune că a fost mereu interimara în locul directorilor politici demiși politic. Pe de altă parte, se pare că nici actuala putere, și mă refer la ansamblul ei, nu a reușit să atragă spre acest concurs resurse puternice și competente din societate, ceea ce reprezintă o problemă. Și aici e cheia. Cât de competenți sunt actualii interimari e clar. Soluția este cooptarea unor manageri competenți din domeniul privat, așa cum este chiar dl Andrei Gheorghe. Dar, cu alte subiecte de concurs, nu unele pentru juriști. Până când va fi organizată o nouă rundă de concurs, casele județene de sănătate nu pot rămâne fără directori generali. Aceștia, cu notele lor, cei care nici măcar nu s-au mai prezentat sau alții pe care să-i numească actuala conducere a Casei. A înlocui interimarii lor cu interimarii noștri mi s-ar părea o soluție proastă care nu va scăpa niciodată de suspiciunea politizării. De aceea, soluția nu poate fi decât organizarea foarte rapidă a unui nou concurs, poate cu o tematică mai bine țintită pe ceea ce trebuie să fie un director de casă de sănătate. Integral: https://spotmedia.ro
Inspecția Judiciară: Premierul Cîțu, ministrul Stelian Ion și alți politicieni au afectat independența justiției în dosarul 10 august Inspecția Judiciară, sesizată de judecătorul CSM Andreea Annamaria Chiș, a finalizat raportul privind „apărarea independenţei autorităţii judecătoreşti în ansamblul său faţă de afirmaţiile din spaţiul public referitoare la modul de instrumentare a dosarului intitulat generic „10 AUGUST”. Potrivit raportului Inspecției Judiciare, care urmează să fie transmis Consiliului Superior al Magistraturii, mai mulți lideri politici din zona coaliţiei de guvernământ au afectat independenţa autorităţii judecătoreşti. Printre aceștia se numără premierul Florin Cîțu, ministrul justiției Stelian Ion, liderii USR PLUS Dan Barna și Dacian Ciolo, precum și alți politicieni precum Rareș Bogdan sau fostul ministru al Sănătății Vlad Voiculescu. „Prin declarațiile publice, postările pe reţele de socializare, astfel cum au fost preluate şi prezentate în mass-media s-a produs o încălcare a principiului separației și echilibrului puterilor în stat, cu consecința scăderii încrederii cetățenilor în sistemul judiciar și, implicit, a afectării independenței autorităţii judecătoreşti în ansamblul său”, se arată în raportul Inspecției Judiciare. Inspectorii judiciari au analizat declarațiile făcute de oamenii politici în spațiul public. Au fost analizate declarații din interviuri sau de pe rețelele sociale. „Din analiza afirmaţiilor personalităţilor publice, reprezentanţi ai puterii executive şi legislative, preluate şi comentate ulterior în mass-media, se acreditează ideea lipsei unei anchete efective a procurorului de caz (…) astfel, în afara principiului separaţiei puterilor în stat consacrat de Constituţia României, autorii emit verdicte, stabilesc vinovăţii şi exercită un adevărat control de legalitate al actelor procurorilor şi al hotărârii judecătoreşti în afara oricărui cadru legal”, precizează inspectorii judiciari…..Inspectorii judiciari susțin că „au fost depăşite limitele admisibile ale discursului public” fiind „exprimate opinii şi emise concluzii cu caracter de generalitate, cu un puternic impact negativ asupra întregului sistem judiciar şi a credibilităţii justiţiei în rândul opiniei publice, prin exprimarea unor suspiciuni cu privire la independenţa judecătorilor şi procurorilor atât sub aspect instituţional, ca sistem judiciar, cât şi funcţional, la nivel individual”. De asemenea, aceștia critică declarațiile ministrului Justiției, despre care spun că „se situează în afara limitelor admisibile ale discursului public într-un stat de drept”…. Inspectorii judiciari au terminat verificările pe 6 aprilie 2021 şi au transmis raportul către Plenul CSM care urmează să îl dezbată în perioada următoare. Raportul Inspecției Judiciare poate fi consultat AICI. Integral: https://www.digi24.ro (N.B. Mai ramane sa ceara Jandarmeriei să le apere independența … de lovitura de stat a Guvernului ! 🙁 )
Țară în service | Toate motivele pentru care CFR Călători pierde câte 4 ani la fiecare 365 de zile….Starea de fapt:
- Trenurile de călători circulă cu o viteză aproape egală cu cea a primelor rame de pasageri folosite în urmă cu peste 150 de ani, în vremea lui Carol I. Dacă primele trenurile cu abur din epoca lui Carol mergeau cam cu 30 km/h, acum viteza medie a trenurilor CFR Călători este de 44 de km/h. Viteza medie în perioada interbelică era mai mare decât cea din prezent.
- Compania de stat CFR Călători a ratat toate șansele de modernizare pe care le-a avut după 1989. Actualul program de guvernare prevede o nouă strategie orientată și înspre trenuri metropolitane (în jurul marilor orașe), așa cum este și în vestul Europei. Dar, singura măsură concretă pentru revitalizarea societății este cumpărarea mai multor automate de tichete.
- În acest timp, unul din trei trenuri are întârziere, iar întârzierea totală a curselor CFR Călători din 2019 este de aproape 4 ani și șase luni.
- Bugetul anual al companiei de stat este de 2 miliarde de lei, dintre care 1,1 miliarde sunt subvenții. Chiar și așa, societatea națională înregistrează pierderi de 584 de milioane de lei în 2020.
- CFR Călători nu a mai cumpărat o locomotivă de peste zece ani, în condițiile în care bugetul de investiții pe 2020 a fost de 250.000 de lei.
- Cel mai rapid tren este București-Constanța (sau retur). Europa Liberă a mers de patru ori cu acest tren în aprilie, de fiecare dată a întârziat minim 7 minute și maxim 40 de minute.
În Franța, Germania, Marea Britanie și chiar îndepărtata Japonie trenurile sunt cel mai comod și rapid mijloc de transport pentru a merge la birou, dacă locul de muncă este în alt cartier, sau într-o vacanță de la sfârșitul săptămânii. În schimb, în România cu trenurile merg mai des doar elevii, studenții (au reduceri sau gratuități) și persoane care nu plătesc biletul, distrug fotoliile, dar în fața cărora controlorii nu au curaj să se impună. Chiar și cursele cu autocarele și microbuze care sar din groapă în groapă pe drumurile României au mai mulți călători decât trenurile. Compania CFR Călători se mândrea înainte de pandemie cu peste 5,2 milioane de călători anual, în 2019, dar operatorii privați cu microbuze și autocare susțin că au avut aproape 6 milioane de călători. Conform datelor societății de stat, 40% dintre cei 5,2 milioane de călători ai CFR sunt cei cu facilități sau gratuități, Societatea CFR Călători este în subordinea Ministerului Transporturilor, minister condus acum de politicianul USR PLUS, Cătălin Drulă. Acesta l-a înlocuit în luna aprilie pe Dan Costescu, care și-a dat demisia, cu Ovidiu Vizante….. Realitatea bate bancurile cu CFR În 2021, motivul principal pentru care românii evită călătoria cu trenul sunt întârzierile uriașe. Uneori se adaugă aglomerația, teama de mizerie, lipsa unor toalete funcționale. Dacă în perioada lui Carol I și chiar și în epoca interbelică, călătoria cu trenul era ultima modă, era super cool să mergi cu trenul, acum călătoria cu CFR este ultima variantă de luat în calcul. Situația este atât de gravă încât dezamăgirea călătorilor a intrat în folclor. „Când a descoperit Einstein teoria relativității?! După o călătorie cu CFR-ul. Atunci a observat că timpul e relativ”, este unul dintre zecile de bancuri făcute pe seama companiei de stat. O altă glumă ne informează că „în Gara Vaslui tocmai a sosit un tren care a plecat din București în vremea celor de-al doilea război mondial”. Paradoxal însă, realitatea întrece orice banc. În 2019, unul din trei trenuri de călători a înregistrat întârzieri, iar cele 378.000 de curse operate de CFR Călători au totalizat 4,7 ani de întârziere. Așa reiese din datele puse la dispoziție de reprezentanții CFR Călători. Viteză comercială medie a fost de 44 de kilometri la oră. Cu toate acestea, conducerea CFR Călători se laudă că „trenurile de călători ale companiei de stat au înregistrat o viteză aproape triplă față de cele ale companiei CFR Marfă, unde viteza medie a fost de numai 16 kilometri pe oră”. Nu e banc. Integral: https://romania.europalibera.org
Șeful Ford România, despre infrastructura feroviară: „Trenul cu care exportăm mașini are o viteză medie mai mică decât cea cu care eu merg pe bicicletă” Președintele Ford România a criticat, la Știrile Protv, infrastructura feroviară din România, afirmând că mașinile produse la Craiova ajung cu întârziere la clienții din Europa. Trenul de marfă cu mașini Ford face nu mai puțin de 26 de ore pe cei doar 400 de kilometri dintre Craiova și granița cu Ungaria, iar la vamă mai stă încă nouă ore, pentru că România nu a intrat în spațiul Schengen, iar controalele durează. „Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puțin decât pot eu să prind cu bicicleta. Și, să ne înțelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi”, a declarat Josephine Payne, preşedinte Ford România, pentru Știrile PRO TV. Astfel, compania Ford spune că pierde zeci de milioane de euro din cauza timpilor de transport. Aceștia trimit cu trenul la export peste 100.000 de mașini/an, iar trenurile cele mai lungi au peste 700 de metri și transportă peste 700 de mașini. Trenul, tractat de o locomotivă produsă la Craiova, transportă 700 de maşini şi are ca destinaţie finală Germania. Integral: https://www.libertatea.ro
Fondurile de investiţii, aceşti rechini de care ai nevoie Cu toţii ne mirăm, nu ne vine să credem şi ne întrebăm cum a reuşit UiPath să se listeze la Bursa de la New York şi să valoreze nu mai puţin de 40 de miliarde de dolari (marţi, pe 27 aprilie), iar partea lui Daniel Dines, cofondator, CEO şi imaginea publică a companiei pornite din România, să fie de 8 miliarde de dolari, ajungând în topul Forbes. UiPath are venituri de 600 de milioane de dolari, iar în anul fiscal 2020 a avut pierderi de 90 de milioane de dolari. Până acum, în niciun an nu a înregistrat niciun profit, dar compania valorează pe bursă 40 de miliarde de dolari. În 2018, Daniel Dines a oferit câteva sfaturi la conferinţa How to Web, atunci când UiPath era la 2 miliarde de dolari şi toată lumea se întreba de unde a răsărit acest start-up românesc. Cele 22 de sfaturi pe care le-a oferit sunt foarte utile pentru cei care vor să-i calce pe urme. A eşuat 8 ani, dar a continuat; poţi să creezi şi să ai cea mai bună tehnologie, dar asta nu înseamnă că ai deja un business; 50% din tehnologia de astăzi a UiPath a fost construită până în 2013 şi până în 2017 nu a avut niciun succes, nu aducea deloc creşteri; a fost nevoie de noroc, de un contract, dar mai mult decât atât, să găsească pe cineva care să-i scoată din celebrul apartament din Delea Veche unde stăteau, să creadă în ei şi în ceea ce făceau şi să le dea bani; cu banii tăi nu poţi să-ţi asumi riscuri mari, aşa că este nevoie să dai părţi din companie pentru a obţine finanţare; dacă nu ar fi fost un Seedcamp de la Londra, care le-a dat la început 1,5 milioane de dolari, dacă nu ar fi fost Dan Lupu, de la fondul de investiţii Earlybird, care să le dea bani şi, mai mult decât atât, să le facă cunoştinţă cu Luciana Lixandru de la fondul de investiţii american Accel, poate UiPath nu ar fi avut succesul de astăzi. Aşa că Daniel Dines a fost dispus să dea acţiuni din companie la toate rundele de finanţare pentru a face rost de bani cu care să crească, nu în România, ci la nivel internaţional. „Nu poţi construi o companie globală din Bucureşti, un software nu se vinde singur, ai nevoie de marketing şi de vânzări.” Iar toate aceste lucruri costă – şi costă mult. Asta îmi aminteşte de o frază spusă de Radu Georgescu, unul dintre primii IT-işti din România care a făcut cunoştinţă cu lumea globală prin vânzarea antivirusului RAV către Microsoft, acum 15 ani: Programatori mai poţi să găseşti, în Moldova, în Ucraina, dar de la un moment dat, cel mai important lucru este echipa de vânzări. De exemplu, Accel a investit din 2017 până în 2021, 172 de milioane de dolari în UiPath şi a ajuns să câştige 5,9 miliarde de dolari. De la un moment dat, fondurile de investiţii, finanţatorii, mai ales dacă sunt nume cunoscute, sunt mult mai importanţi decât produsul în sine (bineînţeles că trebuie să-l ai, ca să ai ce să vinzi), pentru că deschid uşile unei lumi globale, unde poţi să creşti. Să nu ne facem iluzii că un exemplu precum Uipath şi ascensiunea acestei companii poate fi replicat atât de uşor. Mult timp, start-up-urile de tehnologie din România, oamenii din faţa şi din spatele lor, îşi ţineau ideile închise, nu le expuneau public şi nici nu voiau să atragă investitori, fonduri de investiţii, de frică să nu le fure ideea şi în final compania. Integral: https://www.zf.ro
Statistici versus realitate: Doar 59 de români au plecat să lucreze în construcţii în Germania în 2020, spune Inspecţia Muncii. Realitatea este că sunt 700.000 de români pe şantierele din străinătate Doar în Germania sunt zeci de şantiere unde un număr mare de români lucrează zi de zi, însă, de cele mai multe ori, plecările nu se fac prin agenţii, ci pe cont propriu sau prin intermediul rudelor ori al cunoştinţelor. Numai 59 de români au plecat să muncească în străinătate în 2020, arată datele furnizate de Inspecţia Muncii la solicitarea ZF referitoare la distribuţia românilor în construcţii în ţările Uniunii Europene. Olanda şi Polonia au primit, la rândul lor, câte un român în construcţii, în vreme ce în Franţa au ajuns 16, în Belgia – 13, iar în Danemarca – 6….. În realitate, doar în Germania sunt zeci de şantiere unde un număr mare de români lucrează zi de zi, însă, de cele mai multe ori, plecările nu se fac prin agenţii, ci pe cont propriu sau prin intermediul rudelor ori al cunoştinţelor. Datele din piaţa construcţiilor arată că, de fapt, în străinătate lucrează pe şantiere aproximativ 700.000 de români. „Oamenii vin acasă în concediu, de sărbători, şi pleacă înapoi în ţările în care lucrează luând cu ei o rudă, un vecin, un prieten. Majoritatea celor care lucrează în construcţii în străinătate nu pleacă prin agenţii. Sindicatele din ţările respective nu-şi doresc români acolo, pentru că fac concurenţă forţei de muncă locale. De aceea, românii sunt plătiţi mai prost, acceptă condiţii pe care italienii sau nemţii nu le-ar accepta“, spune Adriana Iftime, directorul general al Federaţiei Patronatelor Societăţilor din Construcţii (FPSC). În tot acest timp, România are un deficit de circa 350.000 de oameni în sectorul construcţiilor, dacă toate proiectele anunţate – publice şi private – ar urma să fie duse la îndeplinire, potrivit unei analize ZF pe baza datelor furnizate de jucătorii din piaţă. Din acest număr, cam 100.000 ar trebui să fie angajaţi calificaţi, pentru sarcini care necesită experienţă şi pregătire, spun constructorii din România. Mai mult, mulţi constructori români au trecut deja graniţele pentru a derula proiecte în străinătate, astfel că cei 700.000 de muncitori români de pe şantierele din Germania, Franţa, Belgia şi din alte ţări pot fi o sursă importantă de recrutare pentru aceste companii. Integral: https://www.zf.ro
Conferința privind Viitorul Europei s-a reluat. Cine vorbește pentru România europeană? …. Temele propuse inițial, privesc obiectivele dar și urgențele UE, precum: evoluția digitală a Europei, mediul și schimbările climatice, economia aflată în slujba cetățenilor, echitatea socială, promovarea valorilor europene comune, afirmarea mai puternică a vocii UE în lume, alături de consolidarea bazelor democratice ale Uniunii, procesele democratice și aspectele instituționale, listele transnaționale pentru alegerile pentru Parlamentul European etc. Se așteaptă ca în primul trimestru al anului 2022 să fie formulate în urma consultărilor iar o serie de prevederi privind componenta democrației elective, să fie disponibile cu mult timp înainte de alegerile europarlamentare din anul 2024. Din punct de vedere politic,primul accent în evoluția Conferinței a fost reprezentat de dispariția din textele Comitetului Executiv a trimiterilor către o eventuală modificare a tratatelor, în urma consultării publice. Aceasta indică faptul că dezbaterea privind federalizarea UE nu va fi urmată consecințe. Al doilea accent a constat în renunțarea la ideea unui coordonator unic al Conferinței, provenit din partea Parlamentului European (PE). A rezultat o co-președinție a Comitetului Executiv, formată din reprezentanții PE, Consiliului European (CONS) și Comisiei Europene (COM). Demn de menționat este faptul că reprezentantul PE va fi Guy Verhofstadt, un federalist recunoscut, ceea ce a creat o serie de nemulțumiri. Pe scurt, în Comitetul Executiv, reprezentanții PE, CONS și COM sunt primii chemați să gestioneze deciziile, fiind asistați, din postura de observatori, de către reprezentanții Consiliul Economic și Social European (CESE), Comitetului Regiunilor (CoR), reprezentanții parlamentelor naționale (COSAC) și reprezentanții partenerilor sociali – Confederația European Business și Confederația Europeană a Sindicatelor. O aritmetică simplă arată faptul că numărul nominalizaților pentru gestionarea la vârf a Conferinței se ridică la 22 – membrii Comitetului Executiv și observatorii – care provin din 13 state membre. România nu este prezentă direct în nici una dintre structurile amintite. În fine, tot din punct de vedere politic vorbind, în mod întâmplător, președinția rotativă a UE va fi, la data rapoartelor finale, cea franceză. După prelucrarea rezultatelor sesiunilor de dezbateri, COM va prezenta un raport CONS la începutul anului 2022. Este foarte posibil ca acest raport să conțină într-un mod voalat ceea ce Comisia Europeană este dispusă să accepte, relativ la cerințele/sugestiile formulate de către PE și președinția rotativă a UE. Adică, utilizând un model cunoscut, mandarinii COM se vor pune în slujba main stream-ului politic european și vor orienta concluziile către un consens deja negociat…..În ceea ce privește ideea de federalizare, tema este practic blocată. Există opinii conform cărora, deși statele membre rămân cu puteri exclusive în ceea ce privește modificarea tratatelor, totuși existența Curții Europene de Justiție reprezintă un pas către federalizare. Pe de altă parte, al doilea pilon, pe lângă existența unui tratat constituțional, respectiv federalizarea fiscală nu este previzibilă. Care sunt prioritățile României? Un studiu de caz. ….. Pentru a exemplifica modul în care România poate utiliza într-un mod european oportunitatea Conferinței, se poate alege dificilul studiu de caz al migrației în UE. Este un subiect cu atât mai delicat cu cât este legat de unul dintre pilonii pieței unice: libera circulație a persoanelor. Consacrarea acestei libertăți pentru România a avut loc abia la șase ani de la accederea țării noastre în UE, când ultimele state membre – Austria, Germania, Olanda, Belgia, Luxemburg, Franța, Malta și Marea Britanie – și-au deschis piața muncii pentru lucrătorii români. La scurt timp de la acest moment, în unele state membre au debutat dezbateri semnificative cu privire la presiunile pe care migranții români, și nu numai, le-ar fi exercitat asupra sistemelor naționale de asigurări sociale și de sănătate. Statistica referitoare la acest subiect este clară: cca. 3,6 milioane de români au migrat, dintre care 2,65 milioane de vârstă activă, reprezentând cca. 20,6% din totalul populației active a țării noastre – conform Băncii Mondiale – BM – 2018) beneficiind de aplicarea principiului liberei circulații a persoanelor. România ocupă primul loc în Europa din acest punct de vedere. La o mai atentă analiză, realitatea arată astfel: conform Organizației pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (OECD) unul din trei medici care au absolvit facultatea în România a părăsit țara (astăzi în România există cca. 65.000 de medici). Conform BM, 40% dintre lucrătorii cu studii superioare din România au plecat, cca. 300.000 fiind ingineri. Pe scurt, o treime din migrația românească are o diplomă de studii superioare. Este de amintit și faptul că, încă înainte de aderare, cei care au dovedit a avea ”high skills”, precum cercetătorii, inginerii din anumite domenii, medicii etc. au beneficiat de tratament privilegiat în ceea ce privește dreptul la muncă în Uniunea Europeană! Fără a nominaliza statele membre ale UE în care astăzi practică cel mai mare număr de medici români, trebuie spus că România ar fi avut toate atuurile să solicite măsuri compensatorii pentru această pierdere de resursă umană într-un domeniu critic, ceea ce nu s-a întâmplat. De altfel, România nu a inițiat practic niciodată astfel de negocieri, fie cu anumite state membre fie chiar cu COM. Desigur, nu poate fi admisă înfrângerea principiului liberei circulații a persoanelor prin impunerea plății contravalorii studiilor, obligativitatea efectuării unui stagiu în România a absolvenților cu studii superioare ori propunerea unor contracte de finanțare pentru susținerea studiilor care să aibă același efect – așa cum s-a vehiculat în spațiul public. Dar dacă vom considera această realitate din țara noastră o problemă care privește și viitorul Europei, vom căuta și soluții. În etape. Mai întâi trebuie răspuns la câteva întrebări. Cel puțin trei. Prima întrebare privește chiar obiectivul principal al Conferinței: este viitorul Europei orientat primordial către completarea, adâncirea și eliminarea fragmentărilor pieței interne, de a cărei funcționare depinde competitivitatea UE și deci nivelul de trai al cetățenilor săi? Sau piața unică trebuie să se adapteze realităților naționale acceptându-se măsuri compensatorii, fie de natură juridică (intervale mai lungi de transpunere a directivelor) ori economice (programe de finanțare pentru reducerea efectelor financiare, comerciale etc. la implementare) . Desigur, răspunsul nu poate fi decât cel legat de creșterea, cât se poate de accentuată a competitivității……PS1 În anul 2012 România a primit finanțare din partea Comisiei Europene pentru a demara proiectul paneuropean de cercetare Extreme Light Infrastructure (ELI). În data de 5 mai 2021 Comisia Europeană a anunțat că Extreme Light Infrastructure (ELI) a devenit European Research Infrastructure Consortium (ERIC). România, deși inițiatoare a proiectului inițial, nu se regăsește între membrii noii entități. Acest subiect ar fi trebuit tratat ca unul din domeniul afacerilor europene. Și nu a fost! Integral: https://www.contributors.ro
Cum ajung urșii să fie vânați, pentru distracție, de oricine plătește în România Cu toate că România a renunțat la cotele de vânătoare de cinci ani, iar normele europene ne obligă să protejăm specia ursului brun, vânarea acestuia continuă să fie nu doar o practică de recreere pentru unii, ci și o reală afacere pentru alții. Recent, ministrul mediului Barna Tanczos a anunțat că derogările pentru împușcarea urșilor își vor limita valabilitatea, iar extragerea exemplarelor va putea fi făcută doar de administratorii fondurilor de vânătoare. Organizațiile de mediu spun însă că problemele populației de urs brun nu se rezolvă doar cu atât. Vânătoarea animalelor din specii protejate, așa cum sunt urșii bruni sau lupii, este interzisă în baza Directivei Habitat, cu unele excepții, în cazul în care este vorba de animale care distrug gospodării sau atacă oameni. România profită însă de aceste excepții și permite anual uciderea a sute de urși prin ordine de derogare, invocând populația foarte mare a acestora. Nu avem însă o evaluare a efectivelor de urs, ci doar estimări ale ONG-urilor și niște date colectate prin metoda numărării urmelor lăsate de animale – o metodă fără rigoare statistică, dar care oferă cifre acceptate oficial de autorități. Absența monitorizării animalelor sălbatice și lipsurile din lege duc la erori din care câștigă asociațiile de vânătoare. Vânătorii amatori, așa cum este prințul austriac care l-a împușcat pe Arthur, plătesc mii de euro pe „trofeu” – ursul pentru care asociațiile cer derogare de la Ministerul Mediului. „La Covasna nu a fost o greșeală, a fost ceva intenționat”, spun chiar vânătorii. Cu cât e mai mare ursul, cu atât e mai mare suma de bani plătită asociațiilor. Statul român are o istorie nefericită când vine vorba de urșii bruni: autorizează uciderea lor prin vânătoare, îi ignoră până mor sau îi lasă să fie mascote pe pârtii, cum este Baloo de la Straja, ori animale de companie în curțile oamenilor, cum sunt ceidoi urși din Arad. …. În Uniunea Europeană, ursul brun este protejat în baza Convenției de la Berna și în baza Directivei Habitat a Consiliului Europei, care îi include pe urși pe lista speciilor de animale protejate care nu pot fi vânate în scop de agrement. În 2016, ministrul mediului din Guvernul Cioloș, Cristina Pașca Palmer, a anulat ordinul care stabilea cotele de vânătoare pentru urși. Au continuat însă an de an ordinele de derogare date în baza articolului 16 din Directivă. Același articol însă cere ca raportul derogării să menționeze, după caz, „alternativele la derogare respinse și baza științifică folosită”, adică de ce n-ar fi funcționat relocarea animalului, de exemplu. …. Derogările se stabilesc printr-un ordin semnat de ministrul mediului. Acesta aprobă uciderea unui anumit urs, despre care există dovezi că distruge culturile oamenilor sau îi pune în pericol pe aceștia. Practic, „recoltarea”, adică uciderea acestor animale, devine legală. Cum știi însă pentru ce urs s-a dat derogarea? Este o întrebare esențială – în lipsa unei monitorizări riguroase, orice urs seamănă cu altul, atrag atenția organizațiile de mediu. „Există o istorie de derogări, chiar de când existau cote (de vânătoare, n.r.). Ele continuă, dar nu se știe niciodată dacă ei au vânat ursul pe care-l cer în derogare. Ei nu au nicio posibilitate să dovedească că ăla e ursul, pentru că urșii nu sunt identificați. Atât timp cât nu se știe, toți urșii sunt cu urechile rotunde și coada scurtă”, spune Cristina Lapis, președinta Asociației Milioane de Prieteni, care deține singurul sanctuar pentru urși din România, la Zărnești. … Derogările se dau în prezent în baza unui ordin din 2019, din mandatul de ministru al Grațielei Gavrilescu, care a stabilit un număr maxim de 140 de „recoltări” pentru urși. …. Mai mult, Agent Green susține că ursul Arthur a fost împușcat în zona protejată Natura 2000, lucru interzis fără informarea administratorilor sitului respectiv, după ce s-a trecut de celelalte entități implicate în acest proces. În cazul sitului Oituz-Ojdula, administratorii au refuzat să comenteze cum au ajuns vânătorii la Arthur, iar responsabilul de la Ministerul Mediului pe planul de management al sitului ne-a direcționat spre adresa de e-mail a instituției. În planul de management al sitului protejat Oituz-Ojdula, Asociația Botoș, ai cărei membri l-ar fi însoțit pe prinț la vânătoare, este văzută ca o entitate cu practici negative asupra sitului. …. România nu are însă un recensământ al populației de urși bruni, ci doar niște estimări ale ONG-urilor de mediu, care spun că avem undeva la 6.500-7.000 de exemplare. …. De ani buni ONG-urile și instituțiile europene cer o monitorizare reală a urșilor. „Studii și monitorizare”, subliniază Livia Cimpoeru, specialist în comunicare la WWF România. Ea consideră prioritare aceste lucruri pentru a înțelege și, astfel, pentru a gestiona populația de urși. Integral: https://www.libertatea.ro
8 mai 1921: la centenar sau secolul comunismului românesc Vreme de jumătate de secol ziua de 8 mai 1921 a fost nemurită în versuri, proză, dramă sau film. 8 mai 1921 devenea, în această istorie a propagandei şi mistificării, momentul în care toate energiile trecutului se adunau, spre a da naştere partidului ce avea să aducă mântuirea întregului popor . Lupta şi sacrificiile ilegaliştilor, curajul lor legendar, abnegaţia patriotică erau exaltate ca parte a blazonului revoluţionar. Comuniştii români revendicau puterea în numele îndrăznelii cu care înfruntaseră pe cei ce împilaseră naţiunea. Ziua de 8 mai 1921 nu poate fi separată de cronica comunismului global. Secţiunea locală a Internaţionalei participa, prin chiar actul ei fondator, la un efort de remodelare planetar. Comuniştii din România Mare nu erau diferiţi, prin ambiţie mesianică şi fanatism leninist, de contemporanii lor. Pentru ei, octombrie 1917 arătase drumul de urmat. Cucerirea puterii însemna primul pas spre transformarea statului. Regimul întemeiat în Rusia sovietică era imaginea viitorului pe care şi-l doreau a fi cel al României întregi. Pentru radicalii care au alcătuit acest nucleu de la 8 mai 1921 adevărata patrie era cea a proletariatului internaţional. Identităţile naţionale sau religioase nu mai aveau nici un fel de relevanţă, de vreme ce mesajul comunist avea să modifice, definitiv, alcătuirea omenirii. Armonia dintre popoare devenea realizabilă o dată cu eliminarea exploatării sociale. Statul leninist ilustra această posibilitatea de a reconcilia ceea ce părea imposibil de conciliat. De la comuniştii sovietici comuniştii români împrumutau nu doar cultul activităţii conspirative, ci şi structura de vehicol revoluţionar şi totalitar. Partidul comunist din România , sub variatele sale denumiri,nu avea să fie, niciodată, un partid oarecare. Scopul totalitar era inseparabil de destinul său. Totalitar, de vreme ce organizarea sa internă, în ilegalitate ca şi la putere, se supunea unui dictat al centralismului democratic . Totalitar, de vreme ce comuniştii se credeau investiţi cu misiunea de a edifica lumea de perfecţiune cristalină a egalităţii sociale. Totalitar, de vreme ce, în numele amoralismului revoluţionar, comuniştii acceptau barbaria şi crima ca instrumente de guvernare şi de transformare utopică….. Ziua de 8 mai 1921 este cea dintâi pagină din secolul comunismului românesc. Sectar, totalitar, brutal, comunismul autohton nu a tolerat niciodată pluralismul, în pofida decorului de înşelătoare liberalizare al ceauşismului timpuriu. Partidul comunist a rămas fidel crezului marxist, leninist şi stalinist. Libertatea supuşilor săi era subversivă şi inacceptabilă. De la Leonte Răutu la Dumitru Popescu, pontifii ideologici au vegheat la păstrarea purităţii, prin pedepsirea ereticilor. Creativitatea a intregi generaţii de români a fost strivită de acest angrenaj implacabil. Abandonarea terorii nu a însemnat şi renunţarea la dictatul totalitar. După un secol de la 8 mai 1921 efigia comunismului românesc se precizează sub semnul suferinţei şi al modernizării ratate. Din elanul utopic s-au hrănit crima şi subdezvoltarea. Libertatea a fost nimicită, speranţele alungate de Partid. Oamenii au fost zdrobiţi de marşul triumfător al progresului, în ritm de marş revoluţionar, iar ideea a triumfat, dincolo de concretul existenţelor, dialectic. Integral: https://www.lapunkt.ro
12 evenimente de vaccinare ce vor avea loc în următoarea perioadă
- Triatlonul vaccinării. Medicii aleargă, pedalează și înoată după tine să te vaccinezi;
- Orgia vaccinării. Se va organiza în cluburi și lupanare, se stinge lumina și toată lumea se vaccinează cu toată lumea, nu scapă nimeni;
- Vanghelionul vaccinării. Se va organiza la Romexpo pentru locuitorii sectorului 5, va fi cu cântăreți de muzică populară, masă, tombole și premii. Intrarea 400 de lei dar se dau trei feluri de mâncare;
- Parastasul vaccinării. Se va organiza la 6 săptămâni de la rapel și se va servi colivă și pliante;
- Concertul Ștefan Bănică jr. al vaccinării de la Sala Palatului. Aici vor fi vaccinate în special femei aflate la menopauză cu freză de lucrătoare la poștă:
- Chef de cheful vaccinării. Manele fără număr, distracție fără limită și singurele efecte adverse vor fi la dușmani, care fac tromboză și mor de ciudă că nu s-au vaccinat;…..
- Oktoberfestul Vaccinării, unde dacă te doare capul măcar știi că nu e de la vaccin;
- Pelerinajul la Racla Vaccinării. Va avea loc la biserica sf. Dumitru și înainte să fii vaccinat ți se va da o cuminecătură iar o maică cu tifon va spăla locul înțepăturii cu apă sfințită;
- Electric Castle al vaccinării unde după vaccin primești seringa, că poate îți mai trebuie;
- În Vitan se face Târgul Auto al Vaccinării, unde te vei putea vaccina din mașină și dup-aia vinde mașina cu totul și un set de cauciucuri de iarnă noi; Integral: https://www.timesnewroman.ro
Like this:
Like Loading...
“Stelian Ion: Raportul Inspectiei Judiciare n-a trecut de CSM; n-am incalcat independenta justitiei
Ministrul Justitiei, Stelian Ion, a declarat luni ca nu a incalcat in niciun fel independenta justitiei prin pozitiile luate cu privire la dosarul ’10 august’, asa cum sustine un raport al Inspectiei Judiciare, argumentand ca pozitiile sale au fost “foarte echilibrate”.
“M-as mira sa fi spus ca am incalcat vreun moment independenta justitiei, pentru ca am avut niste luari de pozitie foarte echilibrate. Pe de alta parte, in general, oamenii politici este foarte bine sa aiba un discurs echilibrat – consider ca am avut – si sa priveasca cu atentie aceste puncte de vedere din partea sistemului judiciar.
Pe de alta parte, este un raport, este un draft care nu a trecut de CSM, n-a fost dezbatut in plenul CSM. Important pentru mine, cel putin, este ca, asa cum am spus, exista remedii procesuale, Codul de procedura penala s-a aplicat, exista o cercetare in curs de desfasurare, dosarul a fost redeschis, asa incat nu avem ce comenta pe acest subiect”, a declarat Stelian Ion la Parlament.
Declaratiile premierului Florin Citu, ministrului Justitiei, Stelian Ion, vicepremierului Dan Barna, dar si ale unor europarlamentari cu privire la instrumentarea dosarului “10 august” au dus la afectarea independentei autoritatii judecatoresti in ansamblul sau, potrivit unui raport al Inspectiei Judiciare….”
https://ziare.com/stiri/eveniment/stelian-ion-inspectia-judiciara-csm-1678096
https://www.g4media.ro/video-ramona-saseanu-viitoarea-sefa-a-tvr-a-facut-in-2015-interviu-cu-o-ghicitoare-despre-consumul-fantastic-de-energie-al-dezlegatului-cununiilor-si-ghicitului-in-carti.html
Ca alternativa “profesionista” la recalificarea unui chelner ca sef la TVR … 🙁
idee de alternativa:
https://www.kmkz.ro/de-ras/noua-sefa-tvr-difuzat-un-interviu-de-promovare-cu-o-vrajitoare-trebuia-pusa-sefa-direct
Buna ziua
“Ministrul Justitiei sustine ca eliminarea pensiilor de serviciu nu este posibila. “Se doreste sa se ajunga la un nivel cat mai aproape de salariu”
“Sunt discutii care se deruleaza. Vor fi prezenti la aceste discutii de astazi si reprezentantii sistemului judiciar, presedintele CSM, doamna presedinta a Inaltei Curti si doamna procuror general si vom discuta si astazi, poate si in alta zi despre problema pensiilor, dar nu in ideea de a se elimina efectiv aceste pensii, pentru ca nu este posibil.
Stim foarte bine, au fost incercari de-a lungul timpului, am tras semnale de alarma de-a lungul timpului sa nu se creeze aceasta iluzie in spatiul public si sa nu se hraneasca acest discurs ca aceste pensii pot fi eliminate in totalitate. Aceste pensii de serviciu sunt protejate de Constitutie si de deciziile Curtii Constitutionale”, a declarat Stelian Ion, la Ministerul Muncii….”
https://ziare.com/stiri/justitie/stelian-ion-eliminare-pensii-serviciu-1678251
“Tanczos Barna: Ministerul Mediului nu a deținut nicio informație referitoare la ursul Arthur / Sunt convins că există în România urși mai mari
Ministerul Mediului nu a deținut nicio informație referitoare la ursul Arthur, neexistând în instituțiile subordonate niciun raport referitor la acest exemplar, a declarat marți ministrul Mediului, Tanczos Barna.
El a precizat că s-a cerut analizarea probelor ADN de la ursul împușcat, solicitându-se de la asociațiile care au monitorizat în zonă orice probe suplimentare pentru a putea identifica exemplarul recoltat. “Nu am găsit la nicio instituţie subordonată rapoarte de monitorizare. Până în momentul apariţiei acestor informaţii, Ministerul Mediului nu a deţinut nicio informaţie cu privire la ursul Arthur. Certitudinea există în ceea ce priveşte exemplarul recoltat. Din exemplarul recoltat s-au cerut probe ADN, trimise spre analiză. Exemplarul recoltat avem certitudine şi posibilitatea identificării. Pentru a compara mostrele ADN cu ceva vom solicita informaţii de la acele organizaţii care au făcut monitorizare, am putea elimina orice dubiu privind existenţa ursului Arthur. Solicităm poze, orice dovadă pentru a compara poza din dosarul de extragere cu celelalte poze. Este relativ greu, pozele nu sunt din aceeaşi perioadă. Poza de recoltare e din martie, celelalte poze sunt din alte perioade. Vom încerca să obţinem aceste dovezi”, a afirmat Tanczos Barna.
Tanczos Barna s-a arătat sceptic în ceea ce privește faptul că Arthur este cel mai mare urs din România. „Sunt 593 de puncte, din câte știu ursul lovit de mașină în Sovata avea 620. Sunt convins că există în România urși mai mari”, a spus el.
„Nu există film sau poze privind monitorizarea”…”
https://www.hotnews.ro/stiri-mediu-24791189-tanczos-barna-ministerul-mediului-nu-detinut-nicio-informatie-referitoare-ursul-arthur-sunt-convins-exista-romania-ursi-mai-mari.htm
Hristos a înviat!
Era cât pe ce să zic că cel mai mare urs e la Cotroceni, dar nu e! Cel mai mare e urs(s)!…
Seara buna
Așa a început și cu Dragnea.
Acum Barna e in colimator.
https://m.hotnews.ro/stire/24791301
Cum drac se face că în țara asta toți ” unu că unu ” , nu am habar.
PS.
Daca era sesizată DNA de către DLAF pentru un pesedist , urla toată presa.
Acum ” independenta” presa da doar un comunicat amarit și atît.