Un sondaj realizat în Israel indică că a treia doză de Pfizer are efecte secundare similiare cu cea de-a doua….Israelul a început în urmă cu aproximativ zece zile să administreze un rapel, a trei doză, persoanelor cu vârsta de peste 60 de ani, ca parte a eforturilor de a încetini răspândirea variantei Delta, care este foarte contagioasă. Aceasta a transformat practic Israelul într-un teren de testare pentru a treia doză înainte de aprobarea sa de către Food and Drug Administration din SUA. Cel mai mare furnizor de servicii medicale din Israel, Clalit, a declarat duminică că a administrat a treia doză de vaccin Pfizer / BioNTech la peste 240.000 de persoane. Aproximativ 4.500 de israelieni, care au primit rapelul în perioada 30 iulie – 1 august, au răspuns la întrebări şi au fost incluse în sondaj. Un procent de 88% din participanţii la sondaj au declarat că, în zilele de după primirea celui de-al treilea vaccin, s-au simţit “similar sau mai bine” comparativ cu ceea ce au simţit după administrarea celei de-a doua doze. Un procent de 31% au raportat unele efecte secundare, cel mai frecvent declarată fiind senzaţia de durere în zona injectării. Aproximativ 0.4% au spus că s-au confruntat cu dificultăţi de respiraţie, iar 1% că au solicitat tratament medical din cauza unuia sau mai multor efecte secundare. Ran Balicer, director responsabil cu inovare în cadrul Clalit, a afirmat că, deşi rezultatele sunt “iniţiale şi auto-raportate”, ele permit o comparaţie a efectelor secundare cu a doua doză şi “aceasta indică că, în majoritatea cazurilor, ele sunt similare sau mai puţine în cazul rapelului”. “Deşi nu avem încă cercetări pe termen lung cu privire la eficacitatea şi siguranţa celei de-a treia doze de rapel, pentru gestionarea riscurilor personale ale persoanelor cu vârsta de peste 60 de ani, aceste constatări continuă să indice beneficiul unei imunizări acum, împreună cu un comportament atent în rândul adulţilor şi evitarea întâlnirilor în spaţii închise”, a spus Balicer. Integral: https://www.hotnews.ro
Revista Presei – 10 august. “Cum a pierdut Drulă bătălia de la Fetești și România războiul de 25 de ani.”
10/08/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de marti, 10 august! Marți, 10 august minimele pleacă de la valori de 17 – 18 gr prin Transilvania, Maramureș, Crișana, respectiv 15 – 16 gr prin zonele montane, în timp ce prin restul țării urcăm spre 20 – 22, prin Muntenia și Oltenia chiar 23 de gr. Pe crestele montane se ating minime de 8 – 10 gr. Rămânem cu aceeași distribuție a temperaturilor maxime ca și luni, 34 – 36 de grade prin Oltenia, vestul Munteniei, 27 – 28 de gr prin Transilvania, Maramureș, nordul și centrul Moldovei, respectiv 29 –30, 31 de gr prin Banat, Crișana, restul Munteniei, sudul Moldovei și Dobrogea. Pe timpul nopții și în prima parte a zilei avem condiții de ploi prin Moldova, Orientali, Transilvania, Maramureș, iar după amiaza condiții de ploaie avem prin toate masivele montane, Transilvania, Maramureș, Moldova, Muntenia, Dobrogea. Bucuresti: 34/21 gr.C.
O fi mai OK să te legi de scaun decât să te vaccinezi? De cum a început campania de vaccinare, președintele României ne înștiința oficial că vaccinarea va fi opțională și că nimeni nu va putea fi constrâns să se vaccineze. A spus-o apăsat și o repetă ori de câte ori are ocazia. Oare de ce președintele țării, atât de sobru și sintetic în alocuțiunile sale, devine atât de insistent pe tema unui detaliu, care se deduce chiar din prevederile Constituției? În opinia mea, președintele previziona atunci că vor apărea antivacciniștii, vor prolifera antibotnițarii, se vor ivi atotștiutorii și simțea ce audiență pot câștiga pe această temă toți Gică-contra ai țării, pornind de la năstrușnica senatoare Șoșoacă și până la habotnicul arhiepiscop al Tomisului. Nu mai amintesc de un alt arhiepiscop mai vechi, al Sucevei, care contestase virusul chiar în predicile de la sfântul altar, până s-a îmbolnăvit și a decedat cu diagnosticul COVID, prea târziu pentru a fi salvat. Neobligativitatea vaccinului, anunțată din start, le cam tăia avântul și credibilitatea tuturor scepticilor și conspiraționiștilor de toate felurile. Pe mine, ca unul care peste câțiva ani voi fi centenar (dacă voi mai fi, firește), gândul mă duce departe în timp, când vaccinarea contra variolei (vărsatul negru) era atât de obligatorie, încât erai primit în prima clasă de școală numai cu extrasul de naștere și cu certificatul de vaccin. Așa a ajuns eradicată variola, îngrozitorul vărsat negru, de pe urma căruia cei mai mulți mureau, iar cei scăpați rămâneau desfigurați și cu urme grave pe întreg corpul. Se estimează că, în ultimul secol, ar fi pierit milioane de oameni într-o inevitabilă epidemie de variolă, dacă nu s-ar fi vaccinat întreaga populație. Memoria socială este însă scurtă, iar antivacciniștilor de astăzi nici prin cap nu le trece că, dacă nu era acel vaccin (obligatoriu, cum altfel?), ei poate nici nu s-ar fi născut. Pe la mijlocul secolului trecut, aviația civilă era încă la începuturile ei în țara noastră, iar ideea că pasagerii erau „legați de scaun” îi descuraja pe mulți. Și nu era de joacă: la cele mai mici turbulențe, micuțele aeronave (12 locuri, plus piloții și „stewardesa”) erau săltate în toate felurile și au fost cazuri când unora le venea un „mal de l’air” atât de violent, încât erau nevoiți să facă uz de punguța pro-voma, asigurată fiecărui pasager, odată cu bomboana mentolată „anti-mal de l’air”. Vă vine să zâmbiți? Nu sunt decât vreo 7 decenii de atunci, iar centura de siguranță (numită inițial „legătură de asigurare” – ce pitoresc!) e ceva cu care se leagă astăzi singuri nu doar senatoarea Șoșoacă, ci și evlaviosul arhiepiscop constănțean, în cazul când sfintele canoane îi dau liber să zboare. Și, totuși, legarea obligatorie de scaun este o constrângere fizică mult mai incomodă decât vaccinul…. Și, atunci, mă întreb cum este mai constituțional: să eviți vaccinarea obligatorie a populației, protejând drepturile și libertățile celui ce s-ar vaccina, sau să i-o impui, salvând sănătatea și viața multor altora, în baza art 22 (1) din Constituție: „Dreptul la viaţă, precum şi dreptul la integritate fizică şi psihică ale persoanei, sunt garantate”? A contribuit oare CCR la garantarea vieții sau integrității fizice a populației, atunci când, prin hotărâre, declara neconstituționale măsurile profilactice luate exact pentru protejarea vieții și integritații fizice ale persoanei, așa cum le garantează articolul mai sus citat din Constituție? Nu cumva, urmare hotărârilor înaltei instanțe, populația și-a permis să nu mai țină seama de măsurile profilactice, ceea ce ar fi contribuit la creșterea tulburătoare a cazurilor de internare și deces, la care am fost martori neputincioși în perioada următoare?….. Mi se pare foarte la temă un precept al filosofului britanic John Stuart Mill (1806-1873), gânditor influent al epocii victoriene: „Există un scop care îndreptățește autoritățile să impună justificat măsuri asupra unui membru al societății într-o lume civilizată, chiar și împotriva voinței sale: este scopul de a preveni vătămarea altora” Integral: https://spotmedia.ro
BNR a urcat la 5,6% prognoza de inflație pentru finalul anului Banca Naţională a României a majorat la 5,6% prognoza de inflaţie pentru finalul acestui an şi la 3,4% pentru sfârşitul anului viitor, conform unei prezentări realizate luni de guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu. “După acest vârf care este deja în prezent, îl avem aici după noi, inflaţia care va fi anunţată peste 2 zile, sau mai degrabă după mine, ca să nu angajez pe mulţi colegi, va depăşi 5%, sau va fi în jur de 5%. Şi subliniez acest lucru pentru că de regulă când noi facem o prognoză la sfârşitul anului, să spunem va fi 5,6%, cum este şi aici, există tendinţa să se spună aşa: Banca naţională prognozează de acum înainte o inflaţia de 5,6%, preţurile vor creşte cu 5,6%. Nu este aşa. Inflaţia e deja 5%, deci mai degrabă vedem, bineînţeles şi cu acţiunea politicii monetare, care a început deja să se întărească, mai degrabă vedem o temperare a creşterilor de preţ şi acesta este efortul nostru, să menţinem inflaţia între 5 – 5,5% până la sfârşitul anului pentru ca apoi, datorită efectului de bază indicele preţurilor de consum în ianuarie coboară deja sub 5%, pe la 4 şi ceva la sută. Am punctat şi trimestrul III şi trimestru IV, sfârşit de trimestru ca să vedeţi că aceşti 5,6% nu este o noutate. Nu este o prognoză că preţurile vor creşte de acum înainte. Prognoza noastră este că prin eforturi, inclusiv în domeniul monetar, vom reuşi să ţinem preţurile undeva între 5 şi 5,5%. Mă refer la indicele preţurilor de consum. Deci creşterile din toamnă vor fi foarte mari. Pentru sfârşitul anului următor datorită faptului că dispare şi efectul de bază din in ianuarie cu electricitatea şi cel din vară cu gazele naturale prognoza noastră este indicele preţurilor de consum coboară la 3,4%”, a spus Mugur Isărescu. Integral: https://ziare.com
Domnul Cîțu și guvernarea la superlativul absolut De la o vreme, prim-ministrul Florin Cîțu nu pierde niciun prilej să ne atragă atenția, ostentativ și apăsat, că „guvernarea merge foarte bine”. Niciodată n-a spus că merge bine. Totdeaua, numai foarte. Dar ce înseamnă o guvernare care merge foarte bine și cu ce se deosebeste ea de una care merge numai bine? Gramatica limbii române ne explică, prin DEX, că adverbul „foarte” este „un determinativ pe lângă un adjectiv sau adverb, care ajută la formarea superlativului absolut”. Așadar, domnul Cîțu consideră că guvernarea domniei sale se situează undeva, în zona superlativului absolut, performanță cu care nu s-a lăudat niciodată vreun guvern al României, de la Cuza Vodă încoace, dar nici vreo cârmuire mai veche….. Cum ne dăm seama că guvernarea putea să meargă mai bine (și că nu e recomandat să vorbești la superlativul absolut) 1. Calul de bătaie al domnului Cîțu este creșterea economică. Ne situăm undeva aproape de vârful topului european. O confirmă cifrele statistice, este dovada supremă a faptului că economia duduie și că stăm foarte bine, nu bine. Dar cu același cal de bătaie evolua și doamna Viorica Dăncilă, în prezent, consultant de elită la BNR. Atunci ne situam și mai sus, și mai aproape de vârful topului european. Ne fandoseam, le dădeam altora cu tifla (asta-i plăcea mult doamnei Viorica), dar economia era pe butuci. Tot pe butuci o pusese și Tăriceanu, în timpul căruia economia bubuia de-ți spărgea timpanele! – Admir încă o dată filmulețele de pe terenul infrastructurii domnului Drulă, aproape aș vorbi la superlativul absolut, dacă aș vedea și la vreun un alt minister ceva similar și transparent, ca să vadă tot contribuabilul că nu dă banii degeaba, atunci când plătește impozitul, că n-are îmcotro. – Prioritatea zero a guvernării a fost cândva repararea Legilor Justiției, schimonosite de PSD, iar o prioritate și mai zero decât zero era desființarea Secției Speciale. S-a reparat ceva? S-a desființat ceva? Ciuciu! – Amândouă dezideratele erau recomandate și de Comisia de la Veneția, și de raportul Comisiei Europene, fuseseră prevăzute în toate rapoartele MCV. România ajunsese oaia neagră a Europei, după ce președinții celor două Camere de atunci le dădusereă peste nas tuturor europenilor, ca un fel de „nu vă băgați voi unde nu vă fierbe oala noastră” Ei bine, atât prima prioritate zero, cât și a doua prioritate zero, chiar și alte priorități zero, că erau destule, sunt exact acolo unde au rămas: în faza de deziderat. …. Dar prioritatea dinaintea tuturor priorităților este congresul. Parlamentarii ne trimit salutări din vacanță (și vacanța e tot prioritate, că oameni suntem!), iar președintele atenționează (prioritar și dânsul, dar cam târzior) că „ministrul Justiţiei nu a găsit încă, calea potrivită” (cu privire la Legile Justiției) și că „sunt eu nemulţumit de aceste lucruri şi sunt şi alte şi alte reforme care au fost promise şi deocamdată auzim că se întâlnesc şi se discută”. Mă înfioară gândul că mai sunt și alte priorități decât zero: unu, doi, trei și așa mai departe. Oare se întâlnește cineva cu altcineva, ca să le discute? Sau poate guvernarea va merge tot foarte bine, tot la superlativul absolut, chiar și fără ele, dacă vom ajunge să numărăm cu două cifre superba noastră creștere economică, nu-i așa domnu’ prim ministru? Integral: https://spotmedia.ro
Semnal de alarmă tras de Asociațiile Magistraților: „Nerespectarea hotărârilor CJUE ar putea duce la sancțiuni pecuniare imense aplicate României” Trei asociații ale magistraților din România trag un semnal de alarmă cu privire la lipsa reformelor din Justiție după hotărârea Curții de Justiție a Uniunii Europene din luna mai prin care se arată că înființarea Secției Speciale contravine dreptului comunitar. Asociația Forumul Judecătorilor din România, Asociația Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor și Asociația Inițiativa pentru Justiție, într-un comunicat de presă emis luni, 9 august, dau exemplu cazul Poloniei, care în ciuda declarațiilor suveraniste ale autorităților de la Varșovia, s-au conformat hotărârilor venite de la CJUE. Potrivit acestora dacă România nu va urma exemplul Poloniei, Curtea, la cererea Comisiei Europene, poate impune țării noastre sancțiuni financiare imense…..Nerespectarea unei hotărâri pronunțate de Curtea de Justiție a Uniunii Europene poate determina Curtea, la cererea Comisiei Europene, să impună sancțiuni financiare, sub forma unei sume forfetare și/sau a unei plăți zilnice. Sancțiunile sunt calculate ținând seama de importanța normelor încălcate și impactul încălcării asupra intereselor generale și private, perioada în care nu a fost aplicat dreptul UE, capacitatea statului membru de a plăti (amenzile trebuie să aibă un efect disuasiv). Suma este propusă de Comisia Europeană și poate fi modificată de Curtea de Justiție a Uniunii Europene în hotărârea sa. Opțiunea de a impune sancțiuni financiare dacă hotărârile CJUE nu sunt puse în aplicare există din anul 1993, Curtea aplicând sancțiuni de 37 de ori. Liniile directoare ale Comisiei Europene afirmă că scopul trebuie să fie acela de „a se asigura că sancțiunea în sine este un factor de descurajare a încălcării ulterioare” și de a se prevedea sancțiuni excepționale „acolo unde este cazul”, tocmai în aplicarea principiilor art.19 din Tratatul privind Uniunea Europeană. În Uniunea Europeană încă nu a existat până în prezent un caz de încălcare cu o importanță similară pentru sistemul judiciar al UE și pentru supraviețuirea statului de drept într-unul dintre statele membre. Așadar, o atare nesocotire justifică o sancțiune imensă, apreciată la nivelul a cel puțin 1 la sută din produsul intern brut al statului membru care refuză să pună în aplicare hotarări ale CJUE în privința statului de drept. Niciun stat membru, prin niciuna din puterile sale, legislativă, executivă, judecătorească ori prin organele sale administrative, nu ar trebui să fie vreodată tentat să ignore hotărârile CJUE în acest domeniu. Reamintim că hotărârea CJUE din 18 mai 2021 este ignorată de Parlamentul României, care refuză să desființeze SIIJ și să reorganizeze Inspecția Judiciară, de asemenea, refuză să pună în aplicare celelalte recomandări MCV privind sistemul judiciar. Totodată, Consiliul Superior al Magistraturii nu a ținut seama în mod corespunzător de hotărâre, așa cum Comisia Europeană a solicitat în ultimul raport MCV din iunie 2021, iar Inspecția Judiciară a declanșat proceduri disciplinare tocmai împotriva judecătorilor care au fost la originea sesizării CJUE și a celor care au aplicat hotărârea CJUE, într-o manifestare de forță ce a fost percepută de toți observatorii externi relevanți ca fiind vindicativă, de natură a compromite aplicarea obligatorie a dreptului UE în România. În cazul României, 1% din produsul intern brut ar însemna, anual, suma de 2,3 miliarde euro cu titlul de sancțiuni financiare pentru nerespectarea hotărârilor CJUE (aproximativ 7 miliarde de euro pentru următorii trei ani). La aceste sancțiuni se poate adăuga respingerea Planului Național de Redresare și Reziliență, iar punerea în executare a unei asemenea hotărâri de stabilire a unor sancțiuni financiare poate avea ca efect inclusiv neacordarea sumelor la care România ar avea dreptul în cadrul diverselor programe finanțate cu fonduri europene. Integral: https://ziare.com
Miza disputei dintre Iohannis și Stelian Ion. Președintele ar putea deveni spectator la numirea procurorilor …..Procedura de selecție pentru numirea procurorului-șef al DIICOT se încheie pe data de 16 Septembrie. Ulterior, numele propus de ministrul Justiției ajunge pe masa Secției de procurori din CSM, care avizează consultativ. Decizia finală aparține președintelui Klaus Iohannis, care poate respecta sau ignora avizul CSM. Surse guvernamentale susțin că președintele este într-o situație incomodă. Anul trecut, a numit-o pe Georgiana Hosu în fruntea DIICOT în ciuda avizului negativ de la CSM. După câteva luni, Hosu a demisionat, după ce soțul său a fost condamnat pentru corupție. Acum, va fi aproape imposibil pentru șeful statului să ignore avizul CSM, după eșecul Hosu. “Dacă va trece iar peste CSM va demonstra că-și dorește control politic asupra Justiției. Să nu uităm faptul că forurile europene recomandă întărirea rolului CSM în procedura de numire a procurorilor. Or, Stelian Ion exact asta a făcut: a refuzat o negociere cu Iohannis și a demarat o procedură transparentă”, susțin sursele citate. Pe 16 Septembrie, propunerea ministrului Justiției pentru șefia DIICOT ar putea fi un procuror fără pete. “Secția de procurori din CSM n-ar avea de ce să avizeze negativ un profesionist. S-ar compromite. Iar un aviz pozitiv din partea CSM l-ar cam obliga pe șeful statului să-l numească în fruntea DIICOT. Nu cred că va risca Iohannis să refuze un procuror selectat printr-o procedură transparentă și care are în spate avizul CSM”, susțin surse guvernamentale. Însă din punct de vedere politic, președintele Klaus Iohannis ar fi un simplu spectator. S-ar vedea nevoit să accepte propunerea lui Stelian Ion, fără o negociere prealabilă. Practic, ar fi pus în situația de a numi un procuror-șef pe care nu și-l dorește. Anul trecut, ministrul de atunci al Justiției, Cătălin Predoiu, a negociat mai întâi cu Klaus Iohannis numirea procurilor șefi la Parchetul General, DNA și DIICOT, apoi a mimat o procedură de selecție. Ulterior, președintele le-a numit pe Gabriela Scutea (Parchetul General) și Georgiana Hosu (DIICOT) în ciuda avizului negativ de la CSM. Integral: https://ziare.com
De ce mor oamenii în centrul Bucureștiului? Pentru că s-a desființat DNA….În România, viața nu are nici o valoare. Din momentul în care ai ieșit din casă, începe o cursă a supraviețuirii în care scăparea este exclusiv o chestiune de noroc. Oricine dintre noi poate muri nevinovat în orice moment. Nici un loc nu e sigur, nici măcar în centrul Bucureștiului, unde se află instituțiile centrale ale statului. Luni, 2 august, un mal de pământ s-a surpat peste 6 muncitori. Doi nu au mai putut fi salvați. Crima nu s-a produs în vreun colț uitat de lume, unde câțiva bărbați băuți bine s-au apucat să sape de capul lor un wc în curte. Nu, crima a avut loc în centrul Bucureștiului, chiar lângă clădirea Ministerului Culturii. Mai mult, lucrarea nu era efectuată de un SRL fantomă, înființat de un interlop obișnuit cu pușcăria, care nu dă doi bani pe „domnii polițiști”. Nu, lucrarea era efectuată de o societate a Primăriei Sectorului 3. O societate care nici nu s-a mai obosit să obțină autorizație, exact ca un SRL fantomă controlat de un interlop. Pentru că, în realitate, acea societate a Primăriei Sectorului 3 exact asta este, o firmă controlată de un individ cu gândire de interlop. Unul, cei drept, cu gulerele de la cămașă spălate și apretate. Deși lucrarea se desfășura pe un teren al Ministerului Culturii, conducerea acestei instituții a susținut că nu are nici un contract cu firma Primăriei Sectorului 3, nu a cerut lucrarea și nici nu știe cum au ajuns muncitorii acolo. Disculparea Ministerului e șubrezită de faptul că șantierul era totuși sub geamul ministrului, nu undeva ascuns. Putea, cel puțin, să reclame abuzul. Pe de altă parte, primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a fost înregistrat cu câteva zile înainte de crima din subordinea sa recunoscând relaxat că nu e prima dată când societățile pe care le controlează execută lucrări fără autorizație. „E, noi ne-am obișnuit să facem lucrări pe zone pe care nu le administrăm. Da, ne-am obișnuit să facem treaba asta de mulți ani. Avem nenorociri lăsate de la municipalitate la Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei, Muncii și alte ministere care au active, care au terenuri, clădiri în administrare în sectorul 3 și le lasă vai de neamul lor”, a declarat primarul Robert Negoiță în ședința Consiliului Local. Într-adevăr, deși nu a fost niciodată condamnat până acum, primarul Sectorului 3 este obișnuit să încalce legea și să comită abuzuri. Deși unele dintre aceste abuzuri au fost documentate pe larg de presă, Robert Negoiță este de neatins. Omul acesta cu gândire de interlop a făcut de toate: gropi de gunoi fără respectarea legii, este acuzat că a dat contracte de la primărie firmelor familiei sale, și-a pus amantele și apropiații în funcții la stat, a tăiat copaci și a schimbat borduri după cum a vrut, a cheltuit bani publici chiar și pe domenii în care nu avea dreptul (după cum recunoaște și în înregistrare), a fost implicat într-un dosar penal cu proxeneți, a construit și vândut peste 1.000 de apartamente pe persoană fizică, înșelând statul care l-a iertat. Și lista continuă. …. Clădirea pe care scrie DNA e doar un zid, în spate nu mai există nimic. Înalta Curte de Casație e o denumire dată la mișto, să sune bine, în realitate este doar Înalta Curte unde ne jucăm și noi în nisip până vine dracului, mai repede, pensia specială. România este o junglă în care fiecare dintre noi poate fi ucis oricând. Integral: https://newsweek.ro
Bine ați venit în Absurdistan! Cine e de vină pentru că un motociclist-instructor a ucis din nou în trafic, după 7 ani? Îmbrăcat în alb, cu casca și ochelarii asortați cu hainele, Klaus Iohannis a defilat pe o bicicletă electrică, pe singura pistă funcțională din București, înconjurat de mai mulți ofițeri SPP care foloseau biciclete normale. Președintele României a spus că a parcurs pe bicicletă drumul de la reședința sa din cartierul Primăverii și până la Palatul Cotroceni pentru a încuraja modalitățile alternative de transport, mai sănătoase și mai ecologice. Cu o zi înainte de acest episod pus în scenă de consilierii de imagine pentru ca șeful statului să apară într-o lumină bună în ochii publicului, pe o altă stradă din București, un bărbat de 39 de ani, care circula pe o trotinetă electrică, era aruncat în fața unei mașini de un motociclist cu care se șicanase în trafic. Bărbatul a murit la scurt timp, iar motociclistul a fost reținut. Într-o discuție cu un ofițer dintr-o secție de poliție, acesta a povestit că “polițiștii de la auto 90% din timp îl alocă actelor de violență din trafic”. În Capitală, și nu numai, se circulă înfiorător. Aglomerația, blocajele și nerespectarea regulilor produc tensiuni care dau naștere la conflicte. Așa s-a ajuns ca în ultimii ani bătăile de la semafor să facă parte din cotidian, iar șicanările în trafic să apară în mod frecvent. E un eșec al administrației orașului care e incapabilă să fluidizeze circulația și să ofere alternative funcționale la deplasarea cu automobilul personal. Se vorbește mult despre soluții în această privință, dar se face puțin și încet. Ca-ntr-o poveste absurdă, motociclistul care l-a agresat pe bărbatul de pe trotineta electrică era instructor și preda, atenție, “condus defensiv”. Pentru ca toată întâmplarea să pară mai suprarealistă, același motociclist, de 52 de ani, e judecat pentru uciderea din culpă a unui biciclist. Fapta s-a întâmplat în 2014, iar procesul nu s-a încheiat nici până acum. Un instructor moto de “condus defensiv” ucide în trafic doi oameni, unul aflat pe bicicletă, celălalt pe trotinetă electrică….. Dar aici, se vede încă o dată, dacă mai era nevoie, că atunci când există corupție, iar autoritatea publică nu-și face treaba, mor oameni. Dacă procesul motociclistului pentru uciderea din culpă a primei persoane nu dura atâţia ani, atunci cel de pe trotinetă nu-și întâlnea sfârșitul într-un mod atât de violent și nedrept. Acest caz ilustrează în mod tragic câte vieți se irosesc în România, câți oameni mor și sunt răniți, câte familii se destramă pentru că un polițist, un procuror sau un judecător nu-și fac treaba. Dar mai presus de ei, cea mai mare responsabilitate o au oamenii politici care, o dată la patru ani, vin și cer votul oamenilor, făcând promisiuni pe care le uită imediat ce se văd cu sacii în căruță. Călătoria pe bicicletă a lui Iohannis privită în contextul violentului eveniment anunță intrarea României într-o fază cronică a vidului de autoritate. Dacă acest proces continuă, iar liderii nu-și asumă nicio responsabilitate, acest vid de autoritate, cum s-a întâmplat de atâtea ori în istorie, va fi umplut de cineva sau de ceva, până la urmă. Dar nu va avea nicio legătură cu democrația și libertatea. La nivel de societate, avem o incapacitate cronică de a ține minte și de a trage la răspundere, mai apoi, liderii politici pentru faptul că nu-și țin promisiunile din programele politice. Integral: https://spotmedia.ro
Cum a pierdut Drulă bătălia de la Fetești și România războiul de 25 de ani La Fetești s-au ciocnit două trenuri de marfă și, prin urmare, s-a blocat circulația pe una dintre cele două magistrale feroviare modernizate din România: București-Constanța. Zeci de copii au stat o noapte în câmp, fără apă și hrană. Un bun prilej pentru ministrul Transporturilor și pentru directorul CFR Călători să ne servească o mostră de aroganță specifică regnului politic care ne conduce. Dar tot un bun prilej, pentru noi de data asta, să mai deslușim încă o dată războiul împotriva căii ferate românești, război pe care îl poartă de 25 de ani guvernanții. Generalii feroviarilor, nedoriți și nechemați, Traian Băsescu și Victor Ponta, Radu Berceanu și Miron Mitrea, Anca Boagiu și Ioan Rus, Gheroghe Dobre și Răzvan Cuc, Dan Șova și Alexandru Nazare au fost, de la bun început, de partea inamicului în acest război. Ghinionul colonelului Drulă este acela că a preluat o armată dezarmată și preocupată doar de venirea pensiei. Pentru că maiorul Necolaiciuc a început o operațiune majoră de subminare din interior, continuată de către toți urmașii săi, operațiune care s-a dovedit mortal de eficientă. Iar caporalul Vizante este doar un fotograf cuminte, care își face selfie cu dezastrul. Să începem cu începutul, început care este sub-finanțarea. Guvernele noastre s-au plâns până în 2007 că nu au bani pentru investiții. După 2007, au apărut banii europeni, fondurile structurale și de investiții. Mai precis, din aceste fonduri, două se referă explicit la infrastructura de transport: Fondul de Coeziune și Fondul de Dezvoltare Regională. Uniunea Europeană a alocat, pentru investiții prin Fondul de Coeziune, suma de 72 de miliarde de euro unui număr de 15 state. România beneficiază de a doua cea mai mare alocare: 7,7 miliarde de euro, după alocarea colosală pentru Polonia, 27,2 miliarde de euro, de trei ori și jumătate cât pentru țara noastră…..Din Fondul de coeziune statele pot finanța proiecte de infrastructură de transport și energie (jumătate din total, peste 37 de miliarde de euro), proiecte de protecția mediului și de eficientizare a consumului de resurse (peste 18 miliarde de euro), proiecte de reducere a emisiilor de dioxid de carbon (9,5 miliarde de euro), proiecte aferente combaterii schimbărilor climatice și asistență tehnică (4,3 respectiv 2,5 miliarde de euro):….Hai să vedem cam cum stăm cu absorbția acestor fonduri la zi (final de 2020): după șapte ani de la lansarea teoretică a programelor și cu trei ani înainte de a încheierea exercițiului financiar, noi am cheltuit doar 45% din suma alocată. Cehii au cheltuit deja 65%, ungurii 63% și polonezii 55%. ….A doua sursă de finanțare pentru investiții (inclusiv în infrastructură) este giganticul (290 miliarde de euro de la Uniune) Fond de Dezvoltare Regională, accesibil tuturor statelor membre. Aici, România a fost al șaptelea cel mai mare beneficiar, cu peste 13,5 miliarde de euro. …. Avem, dragii mei, în Uniunea Europeană trei țări cu rate de absorbție sub 40% (la final de 2020): Slovacia (31%), Spania (35%) și România (37%). Dacă vă încălzește cu ceva că nu suntem chiar ultimii, vă repet, e o chestiune de perspectivă și de proiecție a viitorului propriei națiuni. Polonezii sunt la 56%, iar ungurii și cehii la câte 52% ca rată de absorbție! Mai pe românește, polonezii au absorbit deja cam dublu față de întreaga alocare a țării noastre. O mică adăugire, doar pentru a sublinia lipsa de viziune și de inteligență politică a conducătorilor noștri. Deși nu există politician român care să nu declame prioritatea investițiilor în infrastructură, cifrele indică cu totul altceva: din totalul de peste 33 de miliarde de euro pe care ni l-a alocat Uniununea Europeană pentru fondurile de investiții și structurale pentru perioada 2014-2020, noi am rezervat doar 5,5 miliarde de euro pentru infrastructura de transport și energie! Deci deși se plimbă pe la toate televizoarele cu promisiuni de investiții în infrastructură, politicienii noștri au alocat investițiilor în transport și energie doar a șasea parte din fondurile europene. Pentru cine nu crede, iată și dovada , direct de pe site-ul Comisiei Europene:….. Cât privește starea căilor ferate, aici stăm mult mai rău decât în cazul restului infrastructurii de transport. Și se întâmplă acest lucru de pe vremea când ministrul transporturilor se numea Traian Băsescu. După el au fost mulți miniștri, printre ei aflându-se cei numiți și controlați de Băsescu (Radu Berceanu, Gheorghe Dobre, Alexandru Nazare sau Anca Boagiu, inventatoarea celebrului Necolaiciuc), dar și pesediștii Cuc și Felix Stroe, Dan Șova, Miron Mitrea și Ioan Rus, precum și neuitații liberali Ludovic Însuși Orban, Ramona Mănescu și Relu Transformator Fenechiu. Toți, dar absolut toți, au ignorat calea ferată, au desconsiderat acest tip de transport și s-au ocupat numai de autostrăzile care să-i plimbe la Mamaia și la Poiana Brașov, singurele locuri din România pe unde mai calcă mult-prea-bogații noștri politicieni. Hai să vedem câți bani s-au alocat căii ferate din aceste sume europene pe care le tot molfăie unii pe la simpozioane și conferințe: în cadrul programului Connecting Europe Facility, Polonia a alocat aproape 3 miliarde de euro, Cehia 900 de milioane de euro, Ungaria 841 de milioane de euro, iar România doar 799 milioane de euro. Din cei 799 de milioane de euro, 415 milioane de euro sunt alocate secțiunilor Brașov- Apața și Sighișoara-Cața și încă 372 milioane de euro pentru secțiunea Cața-Apața, de pe cel mai așteptat proiect feroviar din țară (Brașov-Sighișoara). Restul banilor acoperă niște studii de fezabilitate. Nu vă mai spun de ce, dar tare aș pune un pariu că cele două proiecte nu se vor termina, așa cum este planificat, la finalul lui 2022 și că, nici în 2023, nu vom circula cu 160 km/h între Brașov și Sighișoara……..Astfel încât s-a ajuns la starea incredibilă de degradare în care se găsește astăzi sistemul feroviar. Și după ce că nu au investit mai nimic în modernizarea căii ferate, au distrus și companiile de transport, CFR Marfă și CFR Călători. Cel puțin în cazul CFR Marfă avem un caz școală: guvernul Ponta a scos-o la privatizare în 2012, i-a dat o zestre de 500 de milioane de euro (ajutor de stat), licitația de privatizare s-a adjudecat, iar apoi o altă instituție a statului, aflată în mâna președintelui fost ministru al transporturilor, a blocat senin privatizarea. Numai că isteții care ne conduceau au uitat cei 500 de milioane de euro la CFR Marfă, prilej pentru Comisia Europeană să declare acest ajutor de stat ilegal, să solicite returnarea lui imediată, ceea ce va conduce la falimentul societății. Este oarecum comic să-i auzi pe unii ca Traian Băsescu sau Victor Ponta deplângând jaful de la CFR Marfă, în condițiile în care toți directorii companiei au fost numiți de chiar acești doi distinși domni, prin procedura românească a numirilor politice. Partidul a dat, partidul a luat, cum s-ar zice. Un alt exemplu fabulos privind indolența cu care a fost privită calea ferată de către guvernanți este situația în care, pe ditamai coridorul european, nu se poate circula de 16 ani între București și Giurgiu, pentru că nu s-a învrednicit nimeni să repare un pod! Și când te gândești că București-Giurgiu a fost prima cale ferată de pe teritoriul Regatului României. Să nu mai vorbesc de situația ridicolă în care, pe sub firul de alimentare cu energie electrică se circulă cu locomotive Diesel. Și asta se întâmplă în anul 2021… Dacă ne uităm și mai bine, ne luăm cu mâinile de cap: chiar dacă s-ar moderniza toată infrastructura feroviară, nu ar avea ce să circule pe ea, pentru că, de ani buni, nu se mai cumpără material rulant corespunzător secolului în care trăim. Și dacă, în toată Europa, transportul de pasageri se face cu rame electrice, la noi se face încă cu locomotive grele care târăsc după ele vagoane și mai grele. Poate ne amintim că, în 2016, s-a înființat autoritatea de Reformă Feroviară, căreia i s-a dat sarcină să cumpere rame electrice pentru transportul de călători (de fapt, pentru CFR Călători). Și de atunci, autoritatea astea le tot cumpără, organizând două licitații cu care s-a împotmolit în zeci de procese. Deci rame electrice nu avem, vagoane care să poată rula cu viteze măcar de 120 km/h între București și Constanța nu avem, cum de ne mai mirăm atunci că o călătorie cu trenul la mare se face în același timp ca acum 40-50 de ani? Integral: https://spotmedia.ro
Gigantul rus Gazprom și-a crescut de patru ori exporturile către România. Câte miliarde de metri cubi de gaz au fost exportate în Europa Gazprom și-a majorat de 4 ori (sau cu 318,3%) exporturile în România în primele 7 luni ale anului 2021 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit profit.ro, e cea mai mare creștere anuală a exporturilor înregistrată de gigantul rus către o țară europeană. Sursa citată mai arată că pe poziția a doua se situează exporturile către Turcia, cu o majorare de 203,9%, iar pe cea de-a treia poziție sunt exporturile către Serbia, cu o majorare de 118,1%. Bulgaria, care a importat în perioada ianuarie-iulie 2021 o cantitate cu 47% mai ridicată, ocupă cea de-a patra poziție. În total, Gazprom a raportat o majorare a exporturilor către Europa de 23.2%, la 115,3 miliarde metri cubi, un nivel apropiat de cel din primele 7 luni ale lui 2018, de 117,1 miliarde mc, cel mai ridicat din istorie. Integral: https://ziare.com
Ce Olimpiadă? O bătrânică a ridicat 2 sacoșe de câte 180 kg la Piața Gemeni! Demonstrație de forță făcută de tanti Aglae în față la piața Gemeni din Capitală chiar în timpul Olimpiadei de la Tokio. După ce a efectuat cumpărăturile necesare pentru toamnă, că imediat trebuie puse murăturile, femeia a ridicat cele două sacoșe de 180 de kilograme și s-a urcat în tramvai impresionând publicul….. Bătrânica spune că s-a antrenat ani buni pentru a reuși aceste performanțe, dar nu o interesează să obțină vreo medalie olimpică pentru că nu are ce face cu ea. Întrebată dacă s-a vaccinat Covid, ca să poată să fie declarată erou de toată presa, femeia a spus că a încercat dar de fiecare dată acul s-a rupt când au încercat s-o injecteze așa că a cerut un vaccin pastilă pe care să-l înmoaie în ciorbă cu niște pâine și să-l ia așa. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua.
https://www.ndtv.com/world-news/no-need-yet-to-adapt-pfizer-vaccine-for-covid-variants-biontech-chief-2506512
“It is quite possible that in the next six to 12 months, further variants will emerge and that would require adaptation of the vaccine but it is at the moment not yet the case,” Ugur Sahin said.
Buna ziua
Repet aceiași întrebare.
Cine a plătit școlarizarea lui Citu in USA incepind cu anul 1992 ?
Costa zeci de mii de dolari anual. La vremea respectivă , valuta era în mâinile securiștilor ( sau ex sec) , bisnitarilor si BNR.
Și că sa complectam informațiile privind fii de securiști , nomenclaturiști care acaparează puterea prin ” noul val” a democrației originale adăugați asta . ( De pe contributors ) :
“Cererile de suport tratament si odihna se face au via dl consilier Vasile Pruna- MAE(DIE)
Personajul traieste este pensionar in Bucuresti
Este tatal Ralucai Pruna si a lui Mihai Pruna procuror”
10 august, mde…
https://www.timesnewroman.ro/life-death/postare-virala-a-jandarmeriei-de-10-august-buna-dimineata-la-cafteluta/
Sorin Cîmpeanu a demisionat din Academia de Științe ale Securității Naționale (ASSN), înființată de Gabriel Oprea și George Maior. Demisia vine în urma unui scandal cu Remus Pricopie, președinte ASSN și rector SNSPA
https://www.g4media.ro/sorin-cimpeanu-a-demisionat-din-academia-de-stiinte-ale-securitatii-nationale-assn-infiintata-de-gabriel-oprea-si-george-maior-demisia-vine-in-urma-unui-scandal-cu-remus-pricopie-presedinte-assn.html
45.000 de români au ales pensia din străinătate în locul celei din România. Cât e pensia în Spania şi Italia şi care e vârsta de pensionare în Europa
Citeste mai mult: adev.ro/qxlzbk
https://www.g4media.ro/stelian-ion-simt-o-presiune-asupra-mea-voi-face-ce-cred-ca-este-corect-pentru-justitie.html
1- Trimite jandarmii si aresteaza criminali de la SS / SIIJ baga-i in arest pana la judecata
2- Inchide-le sediile securizeaza arhiva si pune paza militara sa nu mai intre nimeni acolo.
3- Apoi asteapta si vezi cine reactioneaza impotriva ta, te demite, te aresteaza, etc… esti acoperit fiindca UE a spus ca astea trebuie inchise si cine le practica incalca legile europene.
Asta este corect sa faci pentru justitie. Fa macar 2 si 3 daca vrei sa faci corect pentru justitie
Buna ziua tuturor 🙂 Am revenit din concediu cu un editorial aniversar 🙂
https://politeia.org.ro/editoriale/aniversare-politeia-12-ani-un-gand-curat-pentru-diaspora/67327/