Revista Presei – 1 iunie.”Țară în service | Guvernul României, sfătuit de 500 de consilieri. Sub acoperirea de „specialiști” sunt oameni de partid, cu nume la secret”
01/06/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de joi, 1 iunie! Conform prognozei, pe timpul serii, temperaturile vor scădea ușor, în timp ce cerul va fi mai mult noros. Vremea din zonele montane se va menține stabilă. Pe timpul zilei vor fi ploi și furtuni, iar temperaturile vor atinge un maxim de 19 grade Celsius și minimul de 9 grade Celsius. Vremea va fi predominant însorită la malul mării, cu temperaturi maxime de până la 28 de grade Celsius și minime în jurul valorii de 18 grade Celsius. In București se anuntă ploi ușoare cu temperaturi maxime de 24 de grade Celsius și temperaturi minime de 14 grade Celsius.
“Dependența suicidară a Europei de medicamentele „Made in China”. Gigantul asiatic ar putea tăia aprovizionarea UE Un conflict China-Taiwan ar lăsa Europa fără medicamente vitale. Dependențele strategice afectează suveranitatea țărilor UE în fața gigantului asiatic. …. În prezent, sunt afectate în mod regulat antibioticele utilizate pe scară largă, precum amoxicilina, analgezicele precum aspirina și paracetamolul, vaccinurile împotriva hepatitei B și medicamente anticancerigene vitale. Este demn de remarcat faptul că Europa nu este singura care se împotmolește în acest fel în dependența față de chinezi. În SUA, 80% din antibiotice au provenit din China în ultimii ani, potrivit Departamentului de Comerț – 95% din ibuprofen, 91% din hidrocortizon și 45% din penicilină. Agresiunea din ce în ce mai mare a Beijingului față de Taiwan repune în discuție riscurile aprovizionării cu medicamente din China către vechiul continent. Un conflict între China și Taiwan ar putea avea un efect catastrofal asupra aprovizionării din China cu medicamente vitale pentru Europa, au avertizat producătorii de pe continent. ”O criză în Taiwan ar putea provoca o penurie totală a unor medicamente”, a declarat Roberta Pizzocaro, președintele Olon, o companie cu sediul la Milano care produce aproximativ 300 de ingrediente farmaceutice diferite care intră în compoziția medicamentelor finite. ”Ar fi o situație dramatică”, a adugat ea. …. Iar perspectiva unor sancțiuni împotriva Beijingului de genul celor aplicate Rusiei după invazia declanșată de Vladimir Putin în Ucraina stârnește vie neliniște în rândul producătorilor farmaceutici. ”Dacă China atacă Taiwanul și o sancționăm așa cum am sancționat Rusia, piața farmaceutică ar fi dată peste cap”, a declarat Gian Paolo Negrisoli, directorul executiv al producătorului farmaceutic Flamma Group. ”Toată lumea știe acest lucru – poate că unii nu o spun”. ”Nu avem multe alternative”, a adăugat el. ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“Cum a reușit „coaliția stabilității” să ducă România în criză socială. „PNL și PSD au încercat să guverneze cu mănuși în perspectiva anului electoral” ….Cu profesorii în grevă generală de mai mule zile, și cu alte proteste anunțate la orizont, sănătate, transporturi sau polițiști din penitenciare, liderii coaliției, Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, și-ar fi împărțit între ei sindicatele cu care negociază. Asta, în condițiile în care Executivul nu pare dispus să cedeze în fața cerințelor profesorilor, lucru evident în modul în care a abordat aceste negocieri, încercând fie să divizeze protestatarii, părinți și elevi versus profesori, sau să le promite beneficii din fonduri europene….. Profesorul de economie Bogdan Glăvan este de părere că în modul în care actualul guvern a răspuns la aceste crize există un amestec de incompetență și oportunitate. În opinia acestuia, autoritățile nu au anticipat deloc corect modul în care inflația va lovi finanțele țării, care for fi efectele acesteia asupra populației, Executivul fiind fericit cu creșterea prețurilor la energie care au asigurat o explozie, momentană, a încasărilor bugetare. „Nimeni nu a luat serios actul guvernării. Au văzut în guvernare doar prilejul de a lua salarii, de a-și pune oamenii în funcții și cu asta basta. Din păcate, vremurile au fost mai complicate, iar ceata de incompetenți ajunsă la putere nu a știut să le facă față. Ce au făcut greșit: modul în care au gestionat criza energetică din toamna lui 2021, modul în care au înțeles inflația – eu îmi aduc aminte că mergeam în emisiuni tv în iarna lui 2021 și existau opinii cum că ce a fost mai greu a trecut, deci un moment anterior războiului, care a fost un alt moment de criză. …. „Nu trebuia să suferim de pe urma crizei energetice pe cât am suferit. O țară ca România ar fi trebuit să aibă inflație mică, dacă Guvernul ar fi instruit companiile de energie să vândă la un preț mai apropiat de costuri. Pur și simplu, la un moment dat, și-au dat seama că e foarte bine că se scumpesc lucrurile, că în felul ăsta pot să raporteze îndeplinirea planului la hectar cu deficitul bugetar. S-au bucurat de niște lucruri mărunte, ca o echipă de fotbal care reușește să dea o pasă dar pierde cu 5-0”, a mai explicat, pentru FANATIK, profesorul Bogdan Glăvan. De altfel, datele Eurostat publicate recent, au arătat că România a avut cel mai mare preț la energia electrică din Uniunea Europeană, și al doilea la gaze naturale. Experții în energie au subliniat că aceste creșteri au venit în special ca urmare a politicilor fiscale adoptate de către actuala coaliție, că a fost o strategie voită în acest sens. De remarcat este și faptul că sursa actualelor probleme sociale, modul prost în care a fost construit bugetul pentru anul 2023, pare să arate lipsa de profesionalism a celor responsabili. Cel puțin asta era opinia exprimată de către fostul șef al ANAF, Lucian Heiuș, proaspăt demisionat. ….” Integral: https://www.fanatik.ro
“Grila unică de salarizare: istoria unui eşec politico-sindical şi cum ar trebui procedat corect Avem în România o administraţie publică stratificată precum castele din India, în care brahminii din Finanţe, Justiţie sau ăia cu epoleţi n-au nimic de-a face cu paria de prin Cultură sau primăriile de comună; viaţa lor decurge după alte reguli. Ultimii – sau noi, cetăţenii – nici măcar nu putem afla care e nivelul real de salarizare în instituţiile binecuvântate ale statului, pentru că el e escamotat deliberat după un paravan de aranjamente complicate, bonusuri şi sporuri greu de cuantificat, tocmai ca să nu avem o dezbatere publică raţională şi un consens asupra unor reguli transparente şi acceptate. Nici măcar pentru funcţionarii publici – care în România reprezintă doar puţin peste 10% din cei vreo 1.3 milioane de bugetari, deoarece, spre deosebire de Franţa, universitarii sau medicii din spitale de stat nu sunt consideraţi la noi fonction publique – nu avem o grilă unică şi transparentă a lefurilor. Deşi am copiat în principiu sistemul administrativ francez, noi avem de fapt atâtea corpuri de funcţionari publici câte ministere şi agenţii există, mai bine sau mai prost plătite în funcţie de influenţa pe decizia bugetară, descurcăleala şefilor sau greutatea lor în partide şi, probabil, numărul de acoperiţi la vârf puşi în coasta ministrului ca să-l ghidoneze şi/sau spioneze. Iar dacă asta e adevărat pentru cei 10% funcţionari publici, ce să mai discutăm despre restul de 90% bugetari non-funcţionari, între care grosul sunt cadrele didactice şi cele medicale? Sunt zero şanse să ajungi la un aranjament al lefurilor în sectorul public corect, acceptabil pentru oameni şi suportabil pentru buget pe calea pe care s-a mers de vreo douăzeci de ani încoace, de când economia României s-a stabilizat după oscilaţiile tranziţiei şi s-a intrat pe traiectoria de creştere determinată de atracţia gravitaţională a UE. Adică cu cârpelile periodice pe care le vedem, băgarea gunoiului sub preş, jocuri de forţă între ministere, în care cel cu putere politică mai mare îşi face propriile şmecherii salariale pe sub masă, în vreme ce alea mai amărăştence trag targa pe uscat, totul punctat din când în când cu mari explozii de nemulţumire ca cea de acum. Care ar fi alternativa? În teorie e simplu, e aritmetică de şcoală generală: în fiecare an există o anvelopă salarială dată de încasările la buget, care evident nu poate fi depăşită. Să o notăm cu 100%. Ştim câţi bugetari avem în plată; să zicem 1.3 milioane. Împărţim suma la numărul de persoane şi avem salariul mediu pe sistemul bugetar, notat cu coeficientul 1. De aici pornim marea negociere naţională ca să stabilim cine va fi sub medie şi cine va fi peste medie, şi anume cu cât, aruncând pe masă toate argumentele pe care le-aţi mai auzit: vechime, studii, importanţa domeniului, riscuri, gradul de concurenţă pe care îl exercită sectorul privat pentru profesia respectivă etc. …. Un alt avantaj al grilei salariale exprimate în coeficienţi, nu în sume RON, ar fi că nu trebuie modificată de la an la an: dacă încasările la buget cresc o dată cu PIB-ul, atunci creşte proporţional valoarea în bani a coeficientului 1, deci şi funcţionarul cu leafă 0.75, şi cel cu leafă 1.25 va şti imediat cât primeşte în plus. Dacă vrem măriri absolute ale salariului mai rapide decât atât, calea e una singură: reducerea numărului celor 1.3 mil angajaţi, pentru ca valoarea coeficientului 1 să fie mai mare; dimpotrivă, dacă angajăm mai mulţi, valoarea lui 1 scade. ….” Integral: https://www.contributors.ro
“Puterea profesorilor. Iohannis le-a comandat muzică veselă, așteptând scufundarea Titanicului educației Puterea profesorilor nu a fost nicicând mai evidentă decât în ziua în care președintele Iohannis le-a cerut să pună muzică veselă la proteste și să-i susțină legea toxică, în schimbul promisiunii că le va da un pumn de-arginți abia de anul viitor. O scenă de necrezut. „Nu încetăm greva!”, i-au răspuns impostorului de la Cotroceni, care de 23 de ani se branduiește în toate funcțiile politice ocupate ca „profesor”. „Pofesorul” impostor de la Cotroceni a încercat ieri să-i strivească pe toți cei 200.000 de profesori din preuniversitar care de 7 zile au intrat în cea mai mare grevă din ultimii 18 ani. Ce n-a putut vedea căpitanul care ieri a comandat muzică bună crezând că asistă la scufundarea Titanicului educației, în timp ce el este protejat cu toate colacele de salvare europene și internaționale, este că profesorii au ei înșiși toată puterea să ridice corabia învățământului și să-l prăbușească în văzul întregii Europe pe președintele impostor care se revendică din meseria lor. Profesorii au puterea, pentru prima dată în istorie, să amâne examenele. …. Președintele Klaus Iohannis s-a prezentat pentru prima dată la discuții cu reprezentanții unei profesii care cer majorări salariale fără a-l avea alături pe consilierul prezidențial pe Politici Economice și Sociale, Cosmin Ștefan Marinescu. Singurii specialiști cu care Iohannis s-a „înarmat” ieri pentru a discuta serios cu sindicatele din educație au fost consilierul prezidențial pe Comunicare Publică, Daniela Bârsan, și consilierul prezidențial pe Relaţiile cu Societatea Civilă. Niciun consilier pe problemele de fond ridicate de profesori: nici consilier economic, nici consilier pe educație. Deci nicio secundă impostorul de la Cotroceni nu s-a întrebat „Cum aș putea ajuta la majorarea salariilor profesorilor?”, ci doar „Cum le spun eu că nu le dau nimic”. …. În a treia zi de grevă fără precedent în istoria românească recentă, Comisia Europeană a făcut public un document de lucru pentru Raportul de țară 2023 pentru România. Ce transmite Cotroceniului și Palatului Victoria actul Executivului european? Salariile scăzute ale profesorilor din România au redus atractivitatea profesiei și reprezintă unul dintre factorii care au dus la provocările semnificative cu care se confruntă meseria de cadru didactic. Munca de profesor în România se confruntă cu provocări semnificative, iar salariile scăzute au redus atractivitatea profesiei – a avertizat Comisia Europeană, în timp ce în România s-a ridicat cel mai mare val de nemulțumire a profesorilor, în ultimii 18 ani. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Țară în service | Guvernul României, sfătuit de 500 de consilieri. Sub acoperirea de „specialiști” sunt oameni de partid, cu nume la secret ….. Consilierii personali sunt angajații ministerelor care au rolul de a ajuta demnitarii în munca lor de zi cu zi. Teoretic, sunt specialiști. Practic, după cum a declarat sub anonimat unul dintre demnitarii din Guvernul Ciucă, „unii sunt niște oameni trimiși de partid”. Pot fi angajați cu un sfert, cu jumătate sau cu normă întreagă. Conform legii, cei care au dreptul la consilieri personali sunt miniștrii și secretarii de stat. Legea permite miniștrilor să aibă opt consilieri personali, iar secretarilor de stat, câte patru. Toți sunt angajați fără concurs. Singura condiție e să fie în grațiile șefului . Ministrul cu 12 consilieri personali Există și miniștri care au mai mulți consilieri decât prevede legea. Procedura nu e ilegală, dacă ei sunt angajați cu un sfert sau cu jumătate de normă. Un ministru ar putea angaja astfel 32 de persoane cu program de două ore sau 16 cu program de patru ore. Sebastian Burduja este cel care a recurs la un astfel de tertip. Conform datelor furnizate de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării la solicitarea Europei Libere, Sebastian Burduja are 12 consilieri, cu un sfert, jumătate sau normă întreagă. După același model au mers și secretarii de stat din subordinea lui. Tudor Prisecaru are 9 consilieri, iar Bogdan-Mihai Dumea și Andrei Alexandru câte 7, toți cu normă întreagă sau fracționară. În total, la ministerul condus de Sebastian Burduja sunt angajați 42 de consilieri. Numele lor sunt însă ținute la secret, pe motiv că ar încălca prevederile europene în materie de GDPR. Secretomania este de altfel cea care caracterizează aproape toate ministerele când vine vorba despre numele celor angajați fără concurs. Numele consilierilor, la secret Majoritatea ministerelor au refuzat să facă publice numele consilierilor demnitarilor invocând atât GDPR, cât și legea accesului la informații publice, 544/2001. Pentru a publica numele lor, birourile de presă ale instituțiilor publice au invocat că ar avea nevoie de acordul persoanei, dar nu au precizat nici dacă l-au cerut, nici dacă au fost refuzate. ….” Integral: https://romania.europalibera.org
“Banca Mondială spune că reforma pensiilor speciale gândită de Guvern e apă de ploaie la buget. Budăi: Eu cred în principii, nu neapărat în cifre Raportul Băncii Mondiale arată că modificările aduse legii pensiilor speciale includ o impozitare mai mare pentru pensiile care depăşesc salariul mediu. Această modificare nu va avea însă un impact semnificativ asupra cheltuielilor brute cu pensiile, spun specialiştii Băncii Mondiale. BM arată în raport că „a existat o modificare nesemnificativă a evaluării scenariului de referinţă, legată de necesitatea de a evalua cheltuielile nete şi de a proiecta separat impozitele şi contribuţiile, pentru a putea arăta impactul măsurilor”. Astfel, „având în vedere decizia Curţii Constituţionale a României nr. 650, contribuţiile de asigurări de sănătate percepute pentru pensiile mai mari de 4.000 RON au fost declarate neconstituţionale”, spune instituţia. „Această decizie va avea un impact asupra cheltuielilor viitoare cu pensiile de serviciu, deoarece hotărârea menţionată va modifica şi cuantumul pensiei plafonate la 100% din salariul net al beneficiarilor. Cheltuielile cu pensia brută se vor reduce din această cauză, deoarece pensiile plafonate nu vor mai include suma care trebuie plătită pentru asigurarea de sănătate. Cu toate acestea, pensiile nete vor rămâne neschimbate”, spun oficialii Băncii Mondiale. În raport se mai precizează că „modificările aduse legii includ o impozitare mai mare pentru pensiile care depăşesc salariul mediu”. „Această modificare nu va avea un impact semnificativ asupra cheltuielilor brute cu pensiile. Cu toate acestea, o parte din pensiile nete primite vor scădea. Prin urmare, impactul acestei modificări este mai evident atunci când este analizată pensia netă”, arată raportul. …. „Echipa a presupus că suma neimpozabilă (în prezent 2.000 RON) va fi indexată odată cu creşterea salariilor. De asemenea, deoarece nu sunt disponibile date privind salariul net înainte de pensionare pentru pensionarii existenţi în cadrul planurilor de pensii de serviciu, echipa a presupus că plafonul de pensie al acestora nu se va modifica, ca urmare a eliminării contribuţiei la asigurările de sănătate”, menţionează raportul. Diferenţierea impozitării nu este suficient de semnificativă pentru a produce beneficii tangibile în materie de echitate, iar pragul de mărime a salariului mediu pentru creşterea impozitării este destul de ridicat. În timp, datorită indexării cu rata inflaţiei (care se preconizează că va fi mai mică decât creşterea salariului mediu), din ce în ce mai puţine pensii de serviciu (chiar şi cele din decilul 9) vor face obiectul unei impozitări crescute, mai spune Banca Mondială. ….” Integral: https://spotmedia.ro
“Borbely Laszlo, pensionarul de lux pus ca șef peste 6 oameni, la Guvern. „Ziua Sustenabilității” și workshop-ul pentru mecanici auto, printre realizările sale După ce a fost parlamentar timp de 22 de ani, pentru Borbely Laszlo s-a înființat o instituție specială, cu doar șase angajați, dar care consumă milioane de lei anual. Președintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, un proiect de lege pentru instituirea „Zilei Sustenabilității”, care va fi de acum prăznuită pe data de 27 octombrie. Inițiativa aparține unui grup de parlamentari UDMR, însă și reprezentanți ai altor partide s-au grăbit să semneze proiectul. Legea promovată de UDMR este un favor făcut unuia dintre seniorii Uniunii, Borbely Laszlo, actualmente șef al Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă și care a făcut din sustenabilitate calea prin care-și justifică salariul net de 9.734 lei pe lună. ….De redescoperirea valorilor dezvoltării durabile, care se pare că sunt latente în rândul românilor, se ocupă, din anul 2017, Borbely Laszlo, în calitate de consilier de stat, funcție echivalentă ca nivel al salarizării cu cea de secretar de stat. Borbely a fost parlamentar în perioada 1990-1996 și 2000-2016, secretar de stat în 1996-2000 și ministru în 2004-2008. După 26 de ani în care a ocupat demnități publice, UDMR a decis că este în continuare nevoie de expertiza lui și l-a nominalizat pentru postul de șef al DDD în mai 2017, când Departamentul a fost înființat printr-o hotărâre a guvernului Grindeanu. ….Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă funcționează în subordinea Secretariatului General al Guvernului, de unde primește și finanțarea generoasă. Astfel, prin HG 124 din 2023, Borbely și cei șase angajați ai săi au primit nu mai puțin de 8.000.000 de lei, bani folosiți pentru simpozioane, workshop-uri, dezbateri și campanii de informare care au ca obiect – cum altfel – dezvoltarea durabilă și sustenabilitatea, iar asta numai pentru anul în curs. ….Borbely Laszlo a ajuns la vârsta de 69 de ani, iar acest lucru îi permite să cumuleze salariul cu pensia, iar fostul parlamentar are două pensii. Potrivit declarației de avere publicate pe site-ul SGG în iunie 2022, șeful DDD a obținut salarii care au însumat, în 2021, aproape 117.000 de lei. Pensia din sistemul public i-a adus alți 79.000 de lei, la care se adaugă pensia specială de la Parlament care a însumat aproape 22.000 de lei. ,….Însă pensionarul cumulard Borbely Laszlo mai beneficiază de o sinecură acordată de către statul român, aceea de membru al Consiliului de Administrație de la Societatea Națională de Radiocomunicații, o companie de stat. Indemnizațiile de membru CA au totalizat, în 2021, peste 53.000 de lei…..” Integral: https://www.fanatik.ro
“Pericolul regenerabilelor fără soluții de stocare ….. În diversele intervenții de pe Contributors am arătat că ieșirea de sub monopolul gazului rusesc și intrarea sub monopolul producției de regenerabile cu componente chinezești reprezintă un pericol și mai mare. Reamintesc că monopolul chinezesc asupra rezervelor metalelor și pământurilor rare este de peste 80% și monopolul prelucării acestora este peste 90%. Peste 90% din producția de panouri fotovoltaice aparține Chinei și peste jumătate din componentele unui ansamblu de producție de energie electrică din eolian se produce în China. Zilele trecute România a exportat multă energie electrică iar decidenții au început să se laude de parcă din cauza lor a bătut vântul, a strălucit soarele (sau a plouat) pentru supraproducția din regenerabile. …. Observăm că s-a exportat mai mult în 2023, dar exportul de energie electrică nu este un indicator de performanță al industriei energetice românești. Exportul, în cazul României, este tradus prin faptul că regenerabilele au funcționat mai mult decât în alți ani. Exportul nu reprezintă altceva decât neputința stocării de energie, este un surplus pe care îl aruncăm pe apa sâmbetei, adică îl vindem la prețuri extrem de mici. Aici trebuie să trag un semnal de alarmă: dacă această energie regenerabilă este „subvenționată” de toți cetățenii prin factura la „capitolul certificate verzi”, de ce noi, cetățenii, trebuie să plătim aceste certificate și atunci când energia regenerabilă se exportă? Să nu uităm că aceste certificate verzi nu reprezintă altceva decât profitul societăților care produc energie electrică din regenerabile. De ce să plătim și când de această energie nu beneficiază cetățeanul român? Dacă ne uităm la importuri vedem că de fapt am importat aproape 70 GWh în luna mai din acest an, cu 32% mai mult decât în luna mai a anului 2019. …. Producția din cărbune a scăzut cu 37% în ultimii cinci ani. Producția din hidrocarburi (gaze) a rămas aproximativ aceeași, fiind o lună fără necesar de energie termica furnizată de termocentrale. La nuclear, în principiu, producția trebuie să fie aceeași dar în lunile mai intră în rezivie câte un reactor pentru căteva săptămâni. …. Observăm ca energia securitară a scăzut în ultimul an cu 31%. Deci ne-am bazat pe regenerabile până la urmă, cu toate că pe hidro producția a variat în funcție de cum a plouat, de cum a bătut vântul și de cum a strălucit soarele. …. Altfel spus, decidentul se laudă că plouat, a strălucit soarele și a bătut vantul și nu se uită la datele care arată dezastrul din industria energetică românească. Surpusul de energie provenit din regenerabilele intermitente dereglează atât producția cât și piața „liberă”. Acum se vede că avem două tipuri de energie: cea care conferă securitate, cea care se produce „în bandă”, cea care nu variază în funcție de condițiile meteorologice, energia care provine din nuclear, din gaz și din cărbune, și cea care provine din capacități ce depind ce condițiile meteorologice. Ambele se tranzacționează pe aceeasi piață cu toate că sunt două produse diferite. Cred că toată lumea știe că Nuclearelectrica nu își poate opri / porni reactoarele decât numai respectând proceduri de durată. A opri un reactor înseamnă manevre care trebuie respectate cu strictețe. (Bănuiesc că mulți dintre dumneavastră au văzut mini-serialul Cernobâl, pentru a înțelege acest lucru!) Pentru a respecta normele de securitate, o oprire durează mai mult de o săptămână. Termocentralele românești sunt mari și vechi ca tehnologie, acest lucru însemnând că și acestea au un ciclu de manevre de durată. Nu durează atât de mult ca închiderea unul reactor nuclear, dar imaginați-vă un cazan de abur, de dimensiunea unei scări de bloc, cazan care este la o temperatură de câteva sute de grade și în care aburul se află la o presiune de 16 bari. Nu se apasă pe un buton și s-a stins focul care produce aburul. Manevrele dureaza câteva ore, chit că se folosește cărbune sau gaz natural. …. Dar mai observăm un fenomen: producătorul securitar (din gaz sau cărbune) preferă să-și închidă capacitatea de producție o perioadă mai mare pentru că întâietate la vânzare este prețul cel mai mic, deci și prețul regenerabilelor, și nu mai rentează să producă și el intermitent, deci mult mai scump decât dacă ar produce în bandă, acoperind intermitența regenerabilelor. Lucru care s-a întâmplat zilele trecute cu Elcen: este o decizie managerială să oprești producția când ești obligat să vinzi în pierdere, acoperind cheltuielile suplimentare de oprire – pornire ale instalațiilor din cauza regenerabilelor. …..” Integral: https://www.contributors.ro
“WWF: Codul Silvic tolerează furtul cu acte în regulă Proiectul noului Cod Silvic este plin de breșe ce pot fi speculate de persoanele care taie pădurile abuziv, potrivit organizației ecologiste WWF România. Radu Vlad este managerul programelor forestiere de la WWF România. El spune la emisiunea Planeta Verde de la RFI cum arată proiectul noului Cod Silvic: ”Noi spunem că prima schiță a proiectului, care ar fi trebuit să stea la baza elaborării noului proiect de Cod Silvic nu ia în calcul direcțiile strategice adoptate prin recenta Strategie Națională pentru Păduri. Practic, lipsesc reformele atât de necesare pentru silvicultura românească, însă în schimb, vrem să atragem atenția că se regăsesc o serie de derapaje importante de la principiile gestionării durabile a pădurilor, pe care România și le-a asumat. Rămânem practic cu același sistem ineficient de combatere a tăierilor ilegale, comunitățile locale în continuare vor fi lipsite de accesul la resursele de care dispun și vom avea în continuare o birocrație sufocantă ce anunță falimentul sectorului forestier. Riscăm să rămânem cu mai puține păduri, să asistăm la o liberalizare a tăierilor, practic, la o creștere a volumului de lemn ce va putea fi legal exploatat”. ….” Integral: https://www.rfi.ro
“România cu 3 viteze: transportul public local de pasageri Mehedinți, de peste 1200 de ori mai puțini pasageri în transportul public local decât la Cluj (în anul 2022). Dezechilibrele de dezvoltare dintre județe și regiuni se evidențiază inclusiv în discrepanțele uriașe în ceea ce privește numărul pasagerilor care utilizează transportul public local. Cele mai utilizate mijloace de transport călători, în anul precedent, au fost autobuzele și microbuzele, cu o cotă de aproximativ 2/3 din pasagerii transportați (excluzând metroul). PERFORMERII TRANSPORTULUI PUBLIC LOCAL: BUCUREȘTI ȘI CLUJ Bucureștiul este liderul detașat al numărului de pasageri care au utilizat transportul public local, în anul 2022. Peste jumătate dintre călători au fost înregistrați în Capitală. Bucureștiul a înregistrat mai mulți călători care au utilizat metroul (aproximativ 130 milioane), decât numărul total de călători din oricare județ, cu excepția Clujului. Clujul, cu 163,634 milioane de pasageri, este singurul județ în care au fost înregistrați mai mulți călători decât oricare din regiunile de dezvoltare (exceptând Regiunea Bucureștiului). Față de județul Timiș, aflat pe locul al doilea, Clujul a avut cu peste 63% mai mulți pasageri în transportul local iar față de județul Iași, aflat pe locul al treilea, numărul de pasageri a fost aproape dublu. Numărul de pasageri care au utilizat transportul local din Cluj a fost de peste trei ori mai mare decât cel din județul Dolj. De asemenea, Clujul este singurul județ (exceptând Bucurestiul) care a înregistrat peste 150 de milioane de călători care au utilizat transportul local. Dintre cei 1,79 miliarde de călători care au utilizat serviciile locale de transport, aproximativ 60% au folosit autobuzele și microbuzele. Bucureștiul și Clujul (cu aproximativ 560 milioane de călători) au însumat, în cadrul acestui mod de transport, mai mulți pasageri decât toate celelalte județe la un loc (512 milioane călători). La polul opus performerilor sistemului local de transport se află Călărași, Harghita, Teleorman, Ilfov și Mehedinți, județe care au înregistrat câteva sute de mii de călători în anul 2022 (605.000, Călărași sau doar 136.000 de pasageri, Mehedinți). Nici Olt, Ialomița sau Giurgiu nu stau mult mai bine, desi au reușit să depășească bariera de 1 milion de pasageri anual. …. Lipsa unor planuri eficiente de mobilitate, absența soluțiilor de îmbunătățiire a sistemului local de transport, a modernizării flotei de transport local se reflectă în numărul de pasageri transportați și în discrepanțele dintre județe. Transportul public este un indicator al gradului / potențialului de dezvoltare al unei comunități, un etalon al eficienței administrative și al calității serviciilor publice oferite cetățenilor. ….” Integral”: https://www.contributors.ro
“Un profesor și-a falsificat CV-ul ca să se poată angaja șofer la un minister Un profesor gradul I cu 15 ani experiență în învățământ, care vorbește patru limbi străine, a fost prins după ce a săvârșit infracțiunile de fals și uz de fals pentru a obține un post gras de șofer la un minister. Nenorocitul își trecuse în CV doar opt clase în loc de licență și masterat, doar ca să se califice la concurs. Profesorul urma să devină șoferul unui lider PSD din Giurgiu, care fusese angajat la Autoritatea pentru Energie, cu un salariu de modest de 11.000 euro lunar, dar care aparent se descurcă foarte bine pe jobul respectiv, cu toate că a terminat doar patru clase primare și un doctorat la Academia de Securitate Națională Ștefan Gheorghiu. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Finalul mandatului lui Klaus Iohannis. Împăratul și gloata ghinionistă
….Că au văzut niște pisici, că simt pierderea lucrurilor de sub control și s-au speriat, că au primit niște oferte pe persoană fizică, numai ei știu, dar se profilează că liderii sindicali voiau cel mai mult o soluție cât de subțirică pentru închiderea scandalului, soluție pe care dl Iohannis a acceptat-o fără tragere de inima.
Ca dovadă, președintele nu a considerat necesar să iasă el însuși în fața țării și a profesorilor pentru a spune cu toată gura cum anume și ce anume garantează. De la un enunț până la un conținut concret e cale lungă și Diavolul stă mereu în detalii.
Dl Iohannis nu numai că nu a considerat cu cale să își exercite sau măcar să mimeze rolul de mediator decât atunci când a văzut mulțimea venind direct spre el, fizic, dar nici măcar nu pare să fi avut temele făcute și soluții.
Iar în final nu a găsit cu cale să se arate personal în fața gloatei care l-a deranjat, în fața săracilor care, spre deosebire de el, au avut ghinion, dar cotizează la costul călătoriilor sale faraonice…..”
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/finalul-mandatului-lui-klaus-iohannis-imparatul-si-gloata-ghinionista