Revista Presei – 1 iulie.”Cum a pus Coaliția PSD–PNL gând rău sănătății publice garantate de Constituție. Legătura dintre Codul urbanismului și Legea spațiilor verzi”
01/07/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 1 iulie! Vremea va fi călduroasă, dar spre seară va ploua în vest, centru și sud-vest. Local vor fi furtuni urmate de grindină. Temperaturile maxime se vor situa între 26 și 32 de grade Celsius, iar cele minime între 12 grade și 22 de grade Celsius. În Bucuresti cerul va fi senin, vremea va fi călduroasă, iar temperatura maximă va fi de 32 de grade Celsius. Indicele UV va fi de 9 din 11, iar temperatura minimă va fi de 19 grade Celsius.
“Dezastrul din buget Cifrele bugetului pe primele cinci luni ale anului arată îngrozitor. Deficitul bugetar este deja de aproximativ 37 miliarde de lei, adică 2,32% din PIB, ceea ce înseamnă mai mult decât jumătate față de deficitul programat pe întregul an, care ar trebui să ajungă la 68 miliarde lei. …. Evoluția deficitului bugetar este îngrijorătoare din mai multe puncte de vedere. Pe de o parte, pentru că instituțiile publice fac eforturi pentru a scădea inflația: Banca Națională a României crește dobânzile și urmărește lichiditatea sistemului bancar, Guvernul a adoptat prin ordonanță o schemă de reducere a prețurilor la câteva produse alimentare de bază. În schimb, un deficit mare este generator de inflație. Pe de altă parte, România este într-o situație complicată, din punctul de vedere al finanțelor publice. Se află sub procedura de deficit excesiv, a convenit cu Comisia Europeană un traseu de reducere a deficitului, dar anul acesta atingerea țintei de 4,4% din PIB este sub un mare semn de întrebare. O ratare a nivelului de deficit asumat prin legea bugetului va zdruncina serios credibilitatea guvernului în fața Comisiei Europene și a agențiilor de rating. …. Prin buget, Ministerul Finanțelor a anticipat că veniturile anuale vor crește cu 14% față de anul 2022, iar cheltuielile vor avea un salt de numai 10%, față de anul precedent. Prin această construcție bugetară se realiza un fapt demn de menționat: veniturile creșteau mai repede decât cheltuielile, un lucru esențial pentru o economie care își propune să reducă deficitul bugetului și implicit să controleze gradul de îndatorare. Ce s-a întâmplat în realitatea economiei românești în perioada ianuarie-mai 2023? Vedem în datele execuției bugetare publicate ieri. Respectiv, în primele cinci luni, veniturile au crescut cu 10%, iar cheltuielile cu 17%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Ceea ce ne arată că realitatea este exact invers față de ce își propunea bugetul, adică ritmul de creștere al cheltuielilor este mai rapid decât cel al veniturilor. …. O primă concluzie este că față de nivelul din legea bugetului, Ministerul Finanțelor a încasat mai puțin cu șapte miliarde de lei și s-au cheltuit mai mult cu 15 miliarde de lei. De aceea, deficitul bugetar a explodat…..” Integral: https://www.rfi.ro
“Consiliul Concurenţei: Plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază – plină de riscuri …. “În concret, din analiza Proiectului de OUG putem semnala o serie de riscuri, care ţin, în special, de aspectele enumerate mai jos şi a căror clarificare ar putea contribui la atingerea scopului final al proiectului, şi anume acela de scădere a preţurilor produselor alimentare: – lipsa unor prevederi similare cu privire la aplicabilitatea restricţiilor pentru produsele provenite din import, de la persoane juridice care nu sunt înregistrate în România (pentru produse procesate în afara teritoriului naţional);- modalitatea de implementare a cotei de adaos comercial cumulat pe întreg lanţul de distribuţie, de maximum 5%, poate fi dificil de implementat, odată ce actorii de la acest nivel nu cunosc informaţii sensibile referitoare la adaosul aplicat de concurenţii acestora; o posibilă urmare a acestei prevederi ar putea fi şi transparentizarea excesivă a pieţei, la nivelul celor mai sensibile caracteristici, respectiv preţ, cost, adaos comercial, care poate amplifica efectele negative asupra pieţei;- lipsa unor precizări concrete referitoare la modul sau metoda de determinare a costului de producţie, cu efecte directe asupra implementării măsurilor legislative. Fixarea unui nivel de adaos, fie şi maxim, care nu este considerat optim de către furnizori, poate genera dificultăţi în aprovizionarea pieţei interne şi un efect contrar scopului urmărit.- lipsa unor analize la nivel de sector care să confirme că limita maximă de adaos este una potrivită şi nu va conduce la un efect contrar, de creştere a preţurilor produselor în cauză sau a altor produse din aceeaşi categorie, printr-un efect de compensare”, se arată în documentul citat. ….În ceea ce priveşte plafonarea adaosului comercial la maximum 20% la costul de producţie, în cazul procesatorilor, respectiv maximum 5% şi 20% faţă de preţul de achiziţie, în cazul distribuitorilor şi, respectiv, al comercianţilor, Consiliul Concurenţei consideră că acesta comportă, riscul alinierii operatorilor la plafonul maxim şi riscul creşterii preţurilor pentru consumatorii finali. ….” Integral: https://www.bursa.ro
“Pensiile speciale, o reformă amânată încă un cincinal Trâmbițata reformă a pensiilor speciale începe în forță cu o amânare de 5 ani și cu impact bugetar zero. Lista privilegiaților care vor putea cumula salariul cu pensia s-a lungit și ea. Rămâne de văzut dacă Comisia Europeană va fi de acord cu aceste prevederi. După greva magistraților care au amenințat cu blocarea completă a instanțelor în cazul în care nu se revine asupra creșterii vârstei de pensionare, partidele din coaliția de guvernare, PSD și PNL, au introdus pe ultima sută de metri câteva amendamente care amână aplicarea legii cu cinci ani. Practic, până în 2028 magistrații vor ieși la pensie pe actualele prevederi ale legi. Astfel, judecătorii și procurorii se pot pensiona, indiferent de vârstă, dacă au 25 de ani vechime și vor lua o pensie calculată la 80% din salariul brut și sporurile din ultima lună de activitate. Argumentul folosit este posibila „depopulare a sistemului public prin ieșirea la pensie a unui număr foarte mare de angajați”. Cătălin Predoiu, ministru de Interne și fost ministru al Justiției, justifică legea pensiilor speciale votată miercuri în Parlament și care prevede intrarea în vigoare etapizată a unor măsuri prin încercarea de „a nu bulversa sisteme” esențiale precum cele de securitate publică sau juridic. …. CSM, tot nemulțumit Deși magistrații au obținut concesii importante în raport cu alți beneficiari de pensii speciale, în principal amânarea cu 5 ani a majorării vârstei de pensionare și menținearea cuantumului de 80% din venituri pentru calculul pensiei, Consiliul Superior al Magistraturii rămâne nemulțumit și protestează față de legea adoptată miercuri la Senat și Camera Deputaților. … Interdicția cumulului pensie-salariu îi ocolește pe privilegiați Deputații au votat, miercuri, proiectul privind interzicerea cumulului pensiei cu salariul, dar pe lista excepțiilor au apărut noi categorii: Academia Română, șefii BNR, parlamentarii, ANRE, ASF și ANCOM. …. Toate cele trei legi referitoare la pensii- eliminarea pensiilor parlamentarilor, pensiile speciale și interzicerea cumulului pensie-salariu- se îndreaptă în marș spre Curtea Constituțională și au șanse mari să primească un verdict de neconstituționalitate. La pensiile speciale ar putea exista două probleme de neconstituționalitate- recalcularea pensiilor în plată ale magistraților și impozitarea cu 15% peste plafonul de 4000 de lei. CCR s-a pronunțat deja în aceste spețe, spunând că este neconstituțională scăderea pensiilor aflate în plată, indiferent de modalitatea prin care se face asta. ….” Integral: https://romania.europalibera.org
“Cum a pus Coaliția PSD–PNL gând rău sănătății publice garantate de Constituție. Legătura dintre Codul urbanismului și Legea spațiilor verzi …. Coaliția PSD-PNL a amânat la câteva zile distanță două legi controversate, despre care activiștii de mediu spun că servesc interesele imobiliarilor: Codul urbanismului și Legea spațiilor verzi. Opoziția și primarul Capitalei susțin că cele două acte normative au aceleași scopuri ascunse. Un proiect de cod al urbanismului, care-și propune să pună în acord legi din domeniile amenajării teritoriului, urbanismului și construcțiilor, ar fi trebuit să intre în aceste zile la vot în comisii și în plenul Camerei Deputaților, dar dezbaterile au fost amânate până la toamnă. Codul a fost adoptat tacit de Senat la începutul lunii iunie în forma propusă de Ministerul UDMR al Dezvoltării, condus de Attila-Zoltán Cseke, dar, înainte de a intra în dezbateri la Camera Deputaților, PSD a inițiat o serie de amendamente controversate care au pus sub semnul întrebării buna-credință a legiuitorului. Inexistent până acum în legislația românească, Codul își propune să pună în acord nu mai puțin de șaptesprezece legi, hotărâri de Guvern, ordine de ministru și ordonanțe de urgență. Prevederile unora dintre ele sunt divergente sau chiar contradictorii, altele păcătuiesc prin suprareglementarea domeniului, lăsând în schimb alte sectoare total neacoperite. Însă, odată cu intervenția PSD, prin amendamentele introduse la Camera Deputaților, alte interese decât cele de reglementare a domeniului prind contur, iar activiștii, Opoziția, primarul general și Ordinul Arhitecților spun, fără echivoc, că interesele dezvoltatorilor imobiliari sunt cele care sunt avute în vedere prin modificările propuse. Pentru că discuțiile în Cameră au fost amânate până la toamnă după ce primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a acuzat coaliția PSD – PNL că „legalizează hoția din urbanism și construcții”, parlamentarii puterii s-au repliat și au introdus o parte din amendamentele nocive în Legea spațiilor verzi. Proiectul zăcea în sertarele Comisiei de mediu de mai bine de trei ani, de unde au fost scoase marți și adoptate pe repede-înainte, pentru ca miercuri să poată fi supuse votului în plen. Este vorba de acele reglementări care distrug regimul juridic al spațiilor verzi. Or, o prevedere similară era prevăzută și în Codul de urbanism amânat pentru toamnă. După același tipar ca în cazul Codului de urbanism, și adoptarea Legii spațiilor verzi a fost amânată după mai multe proteste ale activiștilor de mediu, iar coaliția de guvernare urmează să o discute, cu forțe proaspete, în sesiunea din toamnă. …. De altfel, sănătatea publică nici nu trebuie promisă de guvernanți și nici nu ar trebui să facă obiectul vreunei promisiuni electorale. Articolul 35 din Constituția României le garantează cetățenilor săi dreptul la un mediu sănătos…..Dacă amendamentele PSD, vor fi totuși adoptate, construcțiile ridicate ilegal nu vor mai putea fi demolate, construcțiile anulate de PUZ-uri vor fi autorizate ulterior, iar multe din spațiile verzi vor deveni teren de construcție. …. Potrivit amendamentelor PSD, pentru moment amânate de la adoptare, sub pretextul descentralizării, Capitala va fi lipsită de o gândire unitară, transformând-o în tot atâtea orașe câte sectoare are, un soi de struțo-cămilă urbanistică în care fiecare primar de sector va putea face ce-l taie capul în materie de urbanism. Planul de Urbanism Zonal va putea fi adoptat la nivel de sector. În schimb, competența Consiliului General al Municipiului București va privi documentațiile de urbanism care vizează imobilele clasate individual ca monument, imobilele și construcțiile amplasate în zone protejate și terenurile care depășesc limita administrativ- teritorială a unui sector sau care se realizează în extravilan. ….” Integral: https://romania.europalibera.org
“Parlamentul vrea să le scadă furnizorilor plafonul la care le sunt decontate achiziţiile de energie de la 1.300 lei/MWh la 900 lei/MWh. Furnizorii sunt nemulţumiţi şi cer eliminarea plafonului .… Potrivit schemei de compensare decisă de Guvern anul trecut, statul acoperă diferenţa dintre costul de achiziţie din piaţă al energiei de către furnizori în limita a 1.300 lei/MWH şi preţul plafonat la care furnizorii sunt obligaţi să vândă energia clienţilor. Federaţia Asociaţiilor Companiilor de Utilităţi din Energie (ACUE) critică într-un comunicat remis joi intenţia de menţinere a plafonului de decontare, considerând că acesta întârzie revenirea pieţei la condiţii competitive, în defavoarea clienţilor, măsura reducând în plus numărul tranzacţiilor pe termen mediu şi lung. ACUE a propus decidenţilor eliminarea plafonului de decontare şi realizarea de către ANRE a unei formule transparente de calcul a preţului de referinţă, pe baza contractelor existente, a cantităţilor alocate şi a preţului mediu de pe piaţa spot. Federaţia avertizează că decizia Guvernului nu respectă prevederile Constituţiei şi regulamentele europene transpuse în legislaţia naţională. “Această decizie este total nepotrivită pentru consumatori. Stabilirea unui preţ mediu de achiziţie fără a avea la bază o formulă transparentă de calcul, care să asigure un mod corect de evaluare a costurilor reale şi, implicit, a evoluţiei pieţei de energie, va avea ca impact imediat reducerea tranzacţiilor de energie pe termen mediu, lung. Furnizorii sunt în situaţia de a-şi limita tranzacţiile, existând riscul ca în viitor Guvernul/Parlamentul să revină cu un preţ stabilit în mod netransparent şi nesustenabil, iar achiziţiile efectuate să fie implicit, pierderi. În acest context, de facto măsura vulnerabilizează clienţii afectând în mod negativ aprovizionarea cu energie sigură şi la preţuri cât mai bune. Cea mai bună soluţie este o formulă transparentă de calcul, care să reflecte în mod corect evoluţiile pieţei.”, a declarat Daniela Dărăban, Directorul Executiv al ACUE, federaţie care reprezintă mari furnizori de energie cu un portofoliu de aproximativ 9 milioane de clienţi. ….” Integral: https://www.zf.ro
“Guvernul, între eliminarea excepțiilor fiscale și ajutoare de stat confuze .… În ceea ce privește schema de ajutor de stat pentru producătorii de materiale de construcții, ideea pleacă de la declarația ministrului economiei și anume că 70% din produse provin din import și totalul importurilor anuale este de opt miliarde de euro. Nu putem contesta datele, dar ceva ne spune că acel 70% ar trebui privit cu atenție. De exemplu, în România sunt trei mari producători mondiali de ciment și unul european de gips-carton. De aceea, este aproape imposibil ca România să importe 70% din cimentul pe care îl consumă pe plan intern. De altfel, o analiză a Consiliului Concurenței confirmă acest lucru. În anul 2020, importurile de ciment au fost de numai 8% din consumul intern, iar în anul 2021, importurile au ajuns la 11% din totalul consumului la nivel național. Deci, nici vorbă de importuri de 70% din necesarul de consum. Situația este, însă, complet diferită în ceea ce privește producția internă de oțel-beton. Pentru că principalii producători, Ductil Steel din Buzău și Combinatul de Oțeluri Speciale din Târgoviște, au producția oprită, în anul 2021, România importa întreaga cantitate de oțel-beton pe care o consuma. La fel, importurile de bitum sunt extrem de mari, respectiv de aproximativ 95%. Un alt exemplu, la polul opus, este cota de piață a importurilor de gips-carton care ajunge la numai 30%. În concluzie, sunt situații și situații. Schemele de ajutor de stat ar fi trebuit să se concentreze pe domeniile aflate în suferință, cum sunt bitumul, oțel-betonul sau, poate, ușile și finisajele pentru construcții. În orice caz, cele 150 milioane de euro anunțate de ministrul economiei, Radu Oprea, pentru acest an, nu înseamnă mare lucru. Pe de o parte, pentru că nivelul maxim al unui proiect poate ajunge la 50 milioane de euro, ceea ce înseamnă că schema de ajutor de stat este suficientă doar pentru trei proiecte mari. Pe de altă parte, nu sectorul materialelor de construcții generează cel mai mare deficit comercial, ci domeniul produselor chimice. Concret, în primele patru luni ale acestui an, produsele chimice au înregistrat importuri cu 4,2 miliarde de euro mai mari decât exporturile. Este foarte posibil ca o parte din categoria produselor chimice să includă și materiale de construcții, dar o analiză mai aplicată, mai concentrată, pe deficitele cele mai mari este necesară. Mai ales, atunci când se ia decizia aplicării unei scheme de ajutor de stat. O a doua măsură anunțată chiar de premierul Marcel Ciolacu este eliminarea excepțiilor din Codul Fiscal. Este un subiect dificil de pus în practică, în pofida faptului că este un jalon în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Sunt multe și complicate excepțiile care apar în legislația fiscală românească, iar Marcel Ciolacu nu avansează un termen până la care vor fi eliminate excepțiile fiscale. ….” Integral: https://www.rfi.ro
“ASF face educație financiară cu lămpi pentru selfie și cărți de joc. Pe ce mai dă banii instituția ASF a cheltuit, de la începutul anului, 270.000 de lei pe obiecte de protocol, promovare și cadouri pentru copiii salariaților. A cumpărat carduri valorice sau portofele și cărți de joc cu însemnele instituției. Tradiția pachetelor cadou se repetă an de an la instituția cu buget și salarii uriașe. Achizițiile s-au făcut de la firme cu care autoritatea are colaborări constante, unele cu legături în lumea politică. Dar și cu o societate nou înființată de o tănără studentă care va asigura protocolul. La suma totală de mai sus trebuie adăugate și pachetele de Paște, cu foie gras și vinuri franțuzești, pe care autoritatea le-a cumpărat în luna martie, și care au costat peste 30.000 de lei. Europa Liberă a scris despre aceste achiziții aici. …. Cel mai generos buget a fost pentru copiii angajaților. 107.000 de lei au fost investiți în carduri de la Decathlon. Banii s-au concretizat în 378 de vouchere în valoare de 284 de lei fiecare. Și în anii trecuți instituția a dat bani pentru cadouri destinate copiilor angajaților, doar că sumele au fost mai modeste, aproape la jumătate. Voucherele au fost cumpărate în trecut de la Emag. …. Între 9 și 16 iunie, ASF și-a deschis porțile pentru copii. Dar tot pentru copiii angajaților. Și pentru că au fost în vizită, copii au primit mici cadouri. Un rucsac de umăr cu materiale de informare/educație financiară. Au fost cumpărate 100 de bucăți, cu 7.500 de lei, de la firma Top Line Creative. Descrierea lor apare în achiziția din SEAP: …. Pe 31 mai 2023, ASF a cumpărat de la aceeași firmă pixuri și șepci. În octombrie 2022, rusacuri, căști audio, minireportofoane și obiecte de papetărie în valoare totală de 18.890 de lei. Firma Top Line Creative, înființată în 2020, o are ca unic acționar pe Raluca Jugravu. În 2022, primul an în care a depus bilanț, firma a avut o cifră de afaceri de 2,3 milioane de lei, cu un profit net de 1,4 milioane. Cu doar doi angajați. Societatea a reușit să strângă din contracte publice aproape 1 milion de lei, în doar un an, de când s-a înscris în SEAP. Cei mai buni clienți sunt Universitatea Politehnică din București și Universitatea de Vest din Timișoara. Raluca Jugravu este fiica lui Marin Jugravu, un fost deputat PDSR în legislatura 1992-1996, în circumscripția Argeș. Și Marin Jugravu are mai multe firme și zeci de contracte cu statul. În SEAP, persoana de legătură a firmelor lui Marin Jugravu e aceeași cu cea a firmei deținute de fiica sa – soțul Ralucăi Jugravu, Florin Roman. …” Integral: https://romania.europalibera.org
“#10Întrebări | Băncile câștigă una după alta procesele împotriva ANPC. Avocatul Gabriel Biriș: Un caz de analfabetism. Replica șefului ANPC Ordinul ANPC de recalculare a ratelor dovedește „un analfabetism financiar de cel mai evident nivel”, spune avocatul Gabriel Biriș. Prin urmare, el spune că nu ar fi o surpriză dacă toate cele 19 bănci sancționate ar obține în instanță suspendarea ordinului. Cine va suporta însă costurile? Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a sancționat 19 bănci, începând din luna mai, după ce le-a acuzat de „practici comerciale înşelătoare” cu privire la modul de calcul al ratelor și le-a impus acestora refacerea graficelor de rambursare. ANPC spune că pe graficul de rambursare al băncilor sancționate, în primii ani de credit, rata era compusă astfel: 25% din soldul principal de rambursat și 75% dobândă. Instituția din subordinea Ministerului Economiei mai reclama că, prin această modalitate de calcul, consumatorii plăteau preponderent dobânda datorată băncilor, și nu își achitau creditul. Însă, trei bănci dintre cele 19 sancționate au obținut până acum suspendarea ordinului ANPC, începând cu jumătatea lunii iunie. Prima a fost Banca Transilvania, urmată de BRD, iar pe 27 iunie a venit rândul Alpha Bank. …. Avocatul fiscal Gabriel Biriș spune că este de așteptat ca și celelalte bănci să obțină suspendarea ordinului, ca urmare a „nelegalității vădite” a ordinului emis de președintele ANPC, Horia Constantinescu. În plus, măsura impusă de ANPC există deja, însă ea este accesibilă persoanelor cu venituri extrem de mari raportat la suma împrumutată, mai spune expertul fiscal. Gabriel Biriș atrage atenția că, dacă ordinul Protecției Consumatorilor ar fi fost implementat, efectul ar fi fost exact invers: ar fi crescut enorm ratele celor care ar fi trebuit să fie protejați de o instituție a statului. Avocatul mai spune că ordinul dat de șeful ANPC dovedește „un analfabetism financiar de cel mai evident nivel”. Găsiți la finalul articolului dreptul la replică al președintelui ANPC, Horia Constantinescu. ….” Integral: https://romania.europalibera.org
“România arde (III). Cum a ajuns țara noastră pe locul doi în UE la incendii de vegetație, cu toate că avem o climă care ne protejează …. Clima României nu se aseamănă însă cu cea a Spaniei și Portugaliei. Am învățat și la școală: avem o climă temperat continentală, care nu ne-ar predispune la incendii de vegetație. Cum e posibil, atunci, ca România să fie atât de afectată de ele? …. Potrivit datelor disponibile în Sistemul European de Informații Privind Incendiile Forestiere (EFFIS), anul trecut, 21,5% din incendiile de vegetație din România au avut loc în pădure. …. În jur de 97% din incendiile din fondul forestier sunt cauzate de factori antropici, explică generalul în rezervă Ion Burlui, fost Inspector General IGSU și cu un doctorat în riscul incendiului de pădure. „Una dintre principalele cauze este propagarea incendiului la pădure de pe pajiști sau terenuri agricole curățate și igienizate prin metoda arderii vegetației uscate”, explică generalul. …. Doar un exemplu concret: din 216 incendii câte au fost înregistrate la nivelul Gărzii Forestiere Râmnicu Vâlcea, 171 au avut drept cauză propagarea incendiilor din terenurile agricole. …. Din totalul de vegetație arsă în 2022 în România, incendiile de pădure s-au întins pe o suprafață de 13.141 de hectare, cu un număr de 1.019 incendii. Datele provin de la INCDS „Marin Drăcea”. Tot reprezentanții institutului spun că 2022 a fost anul cu cea mai mare suprafață de pădure incendiată de când sunt înregistrate date, respectiv 1956. … Din datele de care dispunem, reiese că județele „campioane” la incendii forestiere sunt Caraș-Severin, Gorj, Mehedinți și Dolj. În Caraș-Severin a fost înregistrată și cea mai mare suprafață afectată de un singur incendiu, 565 de hectare, în anul 2020. În vara lui 2021, Raed Arafat declara că cel mai adesea incendiile de pădure apar în Parcul Național Domogled-Valea Cernei, arie protejată și cel mai mare parc național din România, cu o suprafață de trei ori cât cea a Bucureștiului. Județele peste care se suprapune parcul sunt Caraș-Severin, Mehedinți și Gorj, adică cele mai puternic afectate de incendiile forestiere. ….„Arborii bătrâni au o funcție foarte complexă în ecosistem, pe care nici în cele mai bune condiții tu nu o poți substitui. Nu poți să zici, am tăiat un copac de 100 de ani, dar e bine, că pun alți cinci în loc. Până pui tu alți cinci în loc, o să aibă nevoie de 60 de ani ca ei să poată produce măcar o parte din funcțiunile care erau oferite de arborele ăla”, explică Sorin Petrovan. …. Am încercat să aflăm de la ROMSILVA dacă în fondul forestier de stat pe care îl administrează există drumuri cu destinație exclusivă, de intervenție în caz de incendiu, dar nu am primit un răspuns. Am făcut o solicitare care cuprindea 15 întrebări, printre care și dacă există o cartografiere a zonelor de risc. Nu am primit un răspuns nici la această întrebare. ….” Integral: https://pressone.ro
“Cele mai importante declarații ale membrilor cabinetului Ciolacu Marius Budăi (iar la Muncă): „Prioritatea mea o reprezintă reformarea sistemului de pensii. Deși ăla de dinaintea mea a fost un incompetent sadea, eu promit să rezolv situația. De fapt, e ca și rezolvată. Tot ce-mi mai lipsește ca să reformez complet pensiile e puțin spirt și un picior de lemn.“ Raluca Turcan (și blondele citesc): „Cînd am citit ultima dată o carte? Îmi pare rău, dar eu nu confirm stereotipurile despre blonde: abia am început o carte nouă și mai durează pînă o termin. Cît anume? Nu știu, pe copertă scrie între 2 și 4 ani.“ …. Angel Tîlvăr (garantează că apărarea României e în securitate): „Avem o Apărare căreia îi pică avionele și i se scufundă TAB-urile. Sîntem deci pregătiți să-i producem pagube maxime dușmanului, pentru că dușmanul nostru cel mai mare e poporul român!“ ….Klaus Iohannis (vede lucrurile în 0 și 1): „Noi am plătit în avans pentru că trebuie să ne facem datoria față de alții. Dar de arme n-avem nevoie pentru că, în caz de război cu rusul, există riscul ca românii să le întoarcă împotriva neamțului. De fapt, am impresia că nici nu e nevoie de război.“ …. Gabriela Firea (are familie pentru un întreg minister): „Guvernarea este un efort de grup. De exemplu, a fost nevoie de grupul Gorghiu-Turcan-Firea ca să nu mai iasă Deca atît de tare în evidență!“ Florin Barbu (va fi Petre Daea și mai mult decît atît): „Marea problemă este că agricultura se face la noi foarte superficial. Vă promit că, în mandatul meu, ne vom concentra pe profunzime și vom duce Agricultura la doi metri sub pămînt!“ Sebastian Burduja (băiat în costum de marinel): „Fiți liniștiți, cu mine ca ministru, viitorul energetic al României e mai în siguranță decît într-un seif de bancă. Nu, nu Bancorex, altă bancă!“….” Integral: https://www.catavencii.ro
“Românul care a câștigat la Loto a rămas falit după ce-a dat o masă în Mamaia …. Bărbatul din Sectorul 6 a ales unul dintre restaurantele de fițe din Mamaia, considerînd că cele 10 milioane de euro câștigate la Loto îi permit să comande orice fără să se uite la prețurile din meniu înainte. O altă mare greșeală e că le-a spus prietenilor că a câștigat la Loto și face cinste, așa că aceștia s-au destrăbălat și și-au comandat pește, captura zilei. Cei din restaurant au mirosit imediat că e rost de bani și au apelat la congelatorul ăla bun, singurul în care aveau pește din secolul ăsta. Ba chiar i-au convins pe toți de la masă să-și ia câte o porție de creveți pentru acasă, așa că la final nota s-a apropiat de 10 milioane de euro. Cu tot cu bacșiș, suma a trecut de 10 milioane de euro. Chiar dacă a dat tot premiul câștigat la Loto pe o masă cu prietenii în Mamaia, marele regret al fostului milionar este altul: că n-a câștigat premiul la Loto mai devreme, că tare și-ar si dorit să coboare și el cu submarinul la epava Titanicului. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Bărbatul de 43 de ani din Tadjikistan care a ucis doi oameni în aeroportul din Chișinău era urmărit pentru că a răpit un director de bancă. Unde voia să ajungă
Potrivit presei din Rusia, care citează Procuratura Generală din Tadjikistan, ”persoana care a tras în aeroportul din Chișinău este acuzată în Tadjikistan că l-a răpit pe 23 iunie pe vicepreședintele Orienbank”…..”
https://www.libertatea.ro/stiri/barbatul-de-43-de-ani-care-a-ucis-doi-oameni-in-aeroportul-din-chisinau-era-urmarit-pentru-ca-a-rapit-un-director-de-banca-unde-voia-sa-ajunga-4593277
https://www.g4media.ro/victor-rebengiuc-din-generatia-mea-eu-am-ramas-ultimul-in-viata-revolutia-a-fost-o-iluzie-fara-discutie-rusinea-pe-care-o-traim-acum-pot-sa-spun-ca.html
“Fost ministru în R. Moldova: Dacă Rusia vrea să ne destabilizeze țara, o poate face oricând. Aeroportul din Chișinău e ”apărat” de o celulă antitero care n-are nicio armă și stă la cafea cu fetele de la duty-free (VIDEO)….”
https://www.b1tv.ro/externe/fost-ministru-din-r-moldova-daca-rusia-vrea-sa-ne-destabilizeze-tara-o-poate-face-oricand-aeroportul-din-chisinau-e-aparat-de-o-celula-antitero-care-n-are-nicio-arma-si-sta-la-ca-1326268.html
“Autodenunț în țara lui Garcea: du-te, copile, unde vezi cu ochii, cât mai departe!….”
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/autodenunt-in-tara-lui-garcea-du-te-copile-unde-vezi-cu-ochii-cat-mai-departe