Ştiri Externe: 10 martie 2014 / Est-Europa vrea să cumpere gaze din SUA
10/03/2014 | Autor theophyle Categorii: International, Stiri Europene |
Anchetă pentru trafic de paşapoarte în Thailanda, în urma dispariţiei avionului Malaysia Airlines. Poliţia thailandeză a anunţat duminică o anchetă cu privire la un posibil trafic de paşapoarte, rezervările cu două paşapoarte europene suspecte pentru zborul Malaysia Airlines, dispărut de pe radar sâmbătă, fiind efectuate în Thailanda. Un austriac, Christian Kozel, şi un italian, Luigi Maraldi, apăreau pe lista pasagerilor, dar nu se aflau la bord. Celor doi le-au fost furate paşapoartele în Thailanda în 2012 şi 2013, a confirmat Interpol. Informaţii de zbor consultate de AFP arată că cele două bilete de avion pe numele lor au fost rezervate la 6 martie 2014 şi au fost emise în oraşul Pattaya, o staţiune balneară din Thailanda. ele două bilete online purtau numere consecutive şi au fost plătite în bahţi, moneda thailandeză. “Kozel” urma să zboare de la Kuala Lumpur la Beijing, după care să-şi continue zborul către Amsterdam şi Frankfurt. “Maraldi” urma să zboare până la Amsterdam şi apoi la Copenhaga. Un oficial de rang înalt din cadrul poliţiei thailandeze a declarat pentru AFP că poliţia thailandeză anchetează un posibil trafic de paşapoarte furate la Phuket, o staţiune în sudul ţării, unde a fost furat paşaporul lui Maraldi. Maraldi s-a prezentat duminică la poliţia din Phuket, au precizat autorităţile. “A spus că nu se afla în avion şi că paşaportul i-a fost furat anul trecut”, a declarat pentru AFP locotenent-colonelul Akanit Danpitaksart. Oficialul a precizat că nu deţine informaţii despre paşaportul lui Kozel, însă diplomaţia austriacă a precizat duminică faptul că acesta a fost furat în timpul unui zvor pe ruta Phuket-Bangkok.Interopul afirmă, într-un comunicat, că nu s-a efectuat niciun control în nicio ţară cu privire la paşapoartele furate, din momentul în care acestea au fost introduse în baza de date a organizaţiei şi până la decolarea avionului. Integral aduce Mediafax Un oficial malaysian neagă că ar fi fost descoperite resturi ale avionului Malaysia Airlines. Căutările în vederea găsirii avionului de tip Boeing 777 aparţinând companiei Malaysia Airlines, care a dispărut de pe radar de peste 48 de ore, cu 239 de persoane la bord, nu au dat niciun rezultat până luni la prânz, a anunţat un oficial malaysian. “Din nefericire (…) nu am găsit nimic care să pară că provine de la avion, cu atât mai puţin avionul”, a declarat directorul Aviaţiei Civile malaysiene Azharuddin Abdul Rahman. “Aviaţia vietnameză a reperat duminică seara posibile resturi ale avionului în largul coastei de sud, dar nu există vreo confirmare nici acolo”, a adăugat el. Mediafax
Statele Unite au trimis 12 avioane de vânătoare F-16 în Polonia. Departamentul Apărării din Statele Unite ale Americii a decis, duminică, în contextul tensiunilor din Crimeea, trimiterea a 12 avioane americane de tip F-16, pentru desfăşurarea unor exerciţii militare comune cu Polonia, au anunţat recent autorităţile din Varşovia, potrivit Agerpres. Decizia trimiterii acestor avioane de luptă americane a fost stabilită în urma unei discuţii telefonice dintre ministrul american al apărării Chuck Hagel si omologul său din Polonia, Tomasz Siemoniak. „Cei doi oficiali au convenit că desfăşurarea unei unităţi a forţelor aeriene americane va începe duminică şi se va încheia joi”, se arată într-un comunicat al Ministerului polonez al Apărării, potrivit AFP. Unitatea trimisă de SUA va consta în 12 aeronave de luptă de tip F-16, mai multe avioane de transport, precum şi o echipă de 300 de soldaţi, a anunţat purtătorul de cuvânt al ministerului Jacek Sonta. În urma cu două săptămâni, Polonia a anunţat că se teme pentru securitatea sa în contextul tensiunilor din Crimeea, astfel avioanele americane vor ajunge în această ţară la cererea autorităţilor din Varşovia. În prezent, forţa combatantă NATO în regiunea Mării Baltice este una redusă, iar armata Poloniei deţine circa 48 de aeronave F-16. Recent, Statele Unite, după o consultare cu membrii NATO, au decis să-şi suplimenteze forţele aeriene şi în Lituania trimiţând şase avioane de tip F-15, precum şi a unui Boeing KC-135 în această ţară. „Am confirmarea că misiunea de supraveghere a spaţiului aerian baltic va fi suplimentată cu încă şase avioane americane F-16”, a precizat Juozas Olekas, ministrul Apărării din Lituania. Integral in Adevarul.
Polonia, Ungaria, Cehia şi Slovacia vor ajutorul Congresului american să cumpere gaze din SUA. Polonia, Ungaria, Cehia şi Slovacia au cerut Congresului american, prin intermediul unor scrisori comune, să le ajute să cumpere gaze naturale din SUA şi să îşi reducă astfel dependenţa de livrările din Rusia, relatează Financial Times. Într-o iniţiativă neobişnuit de îndrăzneaţă, ambasadorii celor patru ţări la Washington au trimis în această săptămână scrisori comune liderilor Senatului şi Camerei Reprezentanţilor, în care cer sprijin pentru aprobarea exporturilor de gaze naturale lichefiate americane (GNL) în Europa. Criza din Ucraina a reaprins temerile că autorităţile de la Moscova folosesc gazele naturale drept armă geopolitică, iar ambasadorii au subliniat că statele lor cumpără din Rusia între 70% şi 100% din necesarul de gaze. “Prezenţa gazelor naturale americane ar fi binevenită în Europa Centrală şi de Est, iar acţiunea Congresului de a susţine exporturile de GNL către aliaţii Americii ar veni într-un moment deosebit de important pentru regiune”, se arată în scrisorile adresate liderului Senatului, Harry Reid şi preşedintelui Camerei Reprezentanţilor, John Boehner. Statele Unite nu vând în prezent gaze lichefiate în Europa, iar Congresul nu are un control direct asupra aprobării exporturilor. Decizia depinde de Departamentul pentru Energie, iar ambasadorii au criticat procesul birocratic, care este “un obstacol major”. “Securitatea energetică nu este doar o problemă zilnică a milioane de locuitori ai regiunii, dar şi una dintre cele mai mari probleme de securitate a aliaţilor Americii din Europa Centrală şi de Est”, potrivit scrisorii. Integral aduce Ziarul Financiar
În cursa nebună pentru competitivitate ţările europene întârziate aruncă cu bani în companii sau taie la sânge forţa de muncă. Startul cursei competitivităţii economice a fost dat în zona euro în urmă cu un deceniu de Germania, care acum, după ce a ajuns cel mai puternic motor de creştere economică din Europa, îşi permite să se relaxeze. Alţi concurenţi, precum Italia şi Franţa, abia încep cursa, iar pentru că au pierdut startul sunt sunt penalizaţi cu miliarde de euro. Alţii au ales să recupereze fugind pe scurtătură cu preţul unui număr record al şomerilor. Preşedintele Franţei François Hollande a promis companiilor reducerea cotizaţiilor sociale şi impozitelor cu 30 de miliarde de euro până în 2017. El le cere în schimb acestora să creeze locuri de muncă şi să investească pentru a ajuta la relansarea economiei franceze, scrie Le Monde. Acesta este un experiment, deoarece de cotizaţii depinde sistemul naţional de asigurări sociale, renumit pentru generozitatea lui. Marea problemă a lui Hollande este că rata şomajului se încăpăţânează să stea la cote ridicate, iar orice altă încercare a lui de a crea locuri de muncă a eşuat. În Spania, ţara europeană cu una dintre cele mai grave probleme legate de şomaj, premierul Mariano Rajoy a anunţat la sfârşitul lunii trecute introducerea cotizaţiei unice la asigurările sociale din partea angajatorilor de 100 de euro pe lună pentru angajaţii noi cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată. Sistemul plăţilor reduse va funcţiona doi ani, timp în care angajatorul trebuie să menţină sau să mărească personalul şi să nu concedieze pe nimeni fără motiv temeinic în şase luni până la angajarea noului recrut. „Aceasta ar presupune, pentru un salariu brut anual de 20.000 de euro, că suma plătită de companie sub forma cotizaţiilor sociale, pe an, va scădea de la 5.700 de euro la 1.200 de euro“, a explicat şeful guvernului. Integral in Ziarul Financiar
A fost identificat autorul atentatului din 2012 de la Burgas. Bărbatul care a purtat explozibilul în atentatul antiisraelian din Burgas, în estul Bulgariei, soldat cu şase morţi în iulie 2012, a fost identificat, a anunţat cotidianul bulgar Pressa, în ediţia de duminică, relatează AFP, preluată de Mediafax. “Teroristul este libanez”, scrie cotidianul, referindu-se la surse din cadrul serviciilor de informaţii care au anunţat că omologii lor americani din cadrul CIA şi israelieni din cadrul Mossad au fost informaţi. Detalii privind această anchetă sunt dezvăluite sporadic de publicaţii bulgare şi israeliene care citează surse anonime. Contactată duminică de AFP, purtătoarea de cuvânt a Parchetului Rumiana Arnaudova s-a limitat să sublinieze “intensitatea investigaţiei”. Ea a declarat că ancheta este prelungită până la 22 iunie. Procurorul general bulgar Sotir Ţaţarov a mers recent în Israel. El a declarat la 20 februarie, fără alte precizări, că “Parchetul a descoperit noi fapte şi a identificat un participant direct care nu era cunoscut”. Ancheta privind atentatul din Burgas se concentrase până în prezent pe identificarea celui care a purtat explozibilul, ucis în explozie, deşi amprentele şi ADN-ul său erau disponibile, iar portretul său robot fusese publicat pe site-ul Interpol.Ministerul bulgar de Interne a dezvăluit în iulie 2013 identitatea a doi presupuşi complici de origine libaneză: australianul Meliad Ferah, în vârstă de 32 de ani, cunoscut şi sub numele de Hussein Hussein, şi canadianul Hassan el Hajj Hassan, în vârstă de 25 de ani, care ar avea legături cu aripa armată a Hezbollah, mişcare şiită libaneză. Integral la RFI
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Cea mai puternica mutare a SUA ar fi eliminarea restrictiilor la exporturile de gaz (care dateaza de prin anii ’70). I-ar trimite rapid pe rusi la Water Closet, ca sa ma exprim eufemistic. Din nefericire, inertia legislativa congresionala este teribila, iar actele respective, fiind destul de vechi, sunt greu de abrogat (la americani legislatia veche “prinde radacini” si devine al naibii de greu de extirpat, a se vedea faimoasa Chicken Tax pe autoutilitarele importate).
Salutare tuturor si aici.
Salut
Cum am scris , presa romaneasca e cam superficiala .
Aici datele Eurostat privind consumul si dependenta externa (in procente) a fiecarui stat UE in baza consumului de gaz metan .
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/8-17022014-AP/EN/8-17022014-AP-EN.PDF
Acum cititi si articolul asta romanesc.
http://www.manager.ro/articole/analize/cat-de-profitabil-ar-fi-importul-de-gaz-lichefiat-din-sua-57815.html
Confruntind datele , e evident ca importul de gaz din USA e pura gargara . Pentru urmatoarele motive REALE.
1- Cantitatile necesare sint enorme (zeci de mega nave tanc de transport si care ar trebui sa treaca Atlanticul zilnic pentru a reduce masiv dependenta de Rusia )
2- Pe masura zecilor de miliarde de metri cubi necesari anual , USA nu are instalata capacitatea de lichefiere echivalenta . Nici UE capacitatea de regazificare necesara introducerii acestui gas in conductele europene . Aceste capacitati ar trebui realizate pe ambele maluri a Atlanticului si asta inseamna timp + zeci de miliarde de dolari de investitii .
3- In UE nu exista o politica energetica comuna . Doar niste directive obligatorii pentru a creste cota energiei produsa cu sisteme regenerabile (vint , soare )
4- Chiar realizind toate aceste conditii fundamentale , pretul gazului american importat ar fi peste cel al gazului rusesc cu avantajul ca rusii pot scadea pretul de livrare dupa bunul plac (dumping) iar transportul din USA are niste costuri imposibil de eliminat .
NOTA :
-nu rezulta nicaeri ca USA “arde gazul de pomana” fiind in supraproductie . Momentan e in faza de reducere constanta a importurilor si pina la export , mai sint necesari ani buni .
– incalzirea cu gaz metan poate fi inlocuita cu incalzire electrica (aparate aer conditionat numite inverter si care iarna injecteaza in casa aer cald)
-prepararea mancarii se poate face si electric . Majoritatea cratitelor , tigailor , au pe fund semnul ca sint bune si pentru prepararea mancarii prin inductie . (care e altceva decit microunde)
Cum pretul energiei electrice e peste tot in crestere (accise , TVA , taxe pe stilp, norme UE ) e clar ca UE a fost condusa mult de propaganda si mai putin de calcul economic serios , obiectiv si nemanipulat de lobby .
Acum si cu criza Ucraina , au fost toti prinsi in “curul gol” si reactia numita improvizatie e la moda .
“rusii pot scadea pretul de livrare dupa bunul plac”
Nu, nu pot. Rusia e o tara bananiera ale carei venituri deriva din exporturile de materii prime si arme. Daca pretul gazului scade, fie si doar modic, guvernul rus va fi serios afectat in capacitatea sa de a tine populatia sub control prin uzuala mita contra ciocu’ mic.
Gresit @EuCuMine
Mai cititi definitia “tara bananiera” . Faceti confuzii.
Un mic exemplu :
– doar tarile bananiere vand resursele subsolului strainilor . Iar Rusia nu a vandut exploatarea gazului , petrolului propriu altora . In schimb Romania a vandut . Chiar si anticipat fara sa aiba confirmarea legala ca apele respective apartin tarii . 🙂
Mai uitati un fapt elementar . Chiar daca veniturile statului rus se bazeaza pe export de materii prime si secundar arme , Rusia e o tara fara datorii (contrar perioadei URSS si Eltin) si cu serioase rezerve* valutare internationale in depozitele statului . RO nu are astfel de rezerve si a intreprins exact strada inversa . Datorii tot mai mari .
* Rezerve valutare suverane in sensul definitior internationale si nu a datelor lunare scrise de BNR unde se contabilizaza rezervele obligatorii a bancilor (straine) cu aurul national pentru a adormii copii .
PS . Intimplator 🙂 si conform definitiei , in tarile bananiere sistemul bancar e in mana bancilor straine . In RO peste 85% . In Rusia o cota minoritara extrem de redusa .
Nu ca fac apologia Rusiei dar se vede care e tara bananiera si care nu . 🙂
In Austria / Germania se gateste la electric. In acelasi timp pretul la curent fiind in crestere, cu tot cu noile aparate A+ si becuri cu led, pretul platit de consumator nu scade. Incalzirea este insa pe gaz si trecerea pe electric( chiar daca nu imposibila) va fi costisitoare dar si durerosa: salariile scad, preturile cresc si acum mai vine inca o cheltuiala care trebuie decontata de populatie? Va fi imposibil de produs atitea aparate pentru cite case sunt in Europa. Probabil se va merge pe o cale de mijloc sau europenii o sa bage capul in nisip.
In principal din cauza subventiilor acordate prostelii pe fata numita “energie din surse regenerabile”.
Ai dreptate, prostia asta cu energie verde este un mit din care putin castiga si milioane pierd!
Iar putinii care castiga sunt o mana de companii producatoare de vartelnite si alte de-asta, majoritar germane.
da si cu echipamet majoritar produs in China!