Un referendum pentru grațiere! Dragnea, te bagi?
20/01/2017 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Ideea unui referendum provocat de Presedintele Iohannis pe tema gratierii (propusa de curand de diversi comentatori) merita examinata serios si nu trebuie lasata deoparte pe motiv ca in Romania referendumurile nu au forta juridica. Asa este, ne amintim de referendumul valid din 2009 privind trecerea la unicameral si la 300 de parlamentari, pe care TOATE partidele l-au ignorat, cele care se considerau “reformiste” sau anti-pesediste (placa asta e scoasa doar la alegeri, in rest toti voteaza alaturi de PSD, inclusiv “liberala” Alina Gorghiu acum cateva zile).
Insa aici nu este vorba despre forta juridica a referendumurilor, ci despre valoarea lor contextuala (tactica, mediatica, politica, emotionala) mai ales in aceste zile fierbinti pentru Justitie.
Insa avand in vedere greutatea temei gratierii penalilor, si imensul potential distructiv pentru Justitie al unor OUG-uri croite cu dedicatie la biroul Presedintelui Camerei Deputatilor, condamnatul Liviu Dragnea, este oportun politic ca Presedintele Iohannis sa cumpaneasca la aceasta posibilitate, aceea de a convoca un referendum pe aceasta tema (sau macar de a anunta ca ia in calcul aceasta posibilitate).
Sigur, veti spune, este nevoie de consultarea prealabila a Parlamentului (conform art. 90: Preşedintele României, după consultarea Parlamentului, poate cere poporului să-şi exprime, prin referendum, voinţa cu privire la probleme de interes naţional), iar legea referendumului prevede 20 de zile in care Parlamentul trebuie sa emita un punct de vedere (la finalul carora Presedintele poate emite decretul de convocare chiar daca punctul de vedere parlamentar nu a fost formulat). Timingul pare prost, caci Guvernul lui Dragnea ameninta ca va da un OUG la final de luna, iar pericolul gratierii prin OUG a fost doar amanat, nu indepartat.
Asa este. Insa in aceasta batalie contra-cronometru, orice secunda conteaza (penalii o stiu deja, de aceea vor OUG!) si o cerere a Presedintelui Iohannis de a se adresa Parlamentului pe o tema de interes national va continua emotia si efectele starnite de magistrala sa vizita la Executiv, prin care a oprit temporar cei doi elefanti OUG-isti. Un mesaj adresat oficial Parlamentului (dupa ce, in pralabil, Presedintele va fi anuntat public ca va convoca un referendum) ar scoate tema gratierii din subsolurile Ministerului Justitiei direct pe agenda publica si in presa internationala intr-un mod in care ea nu va mai putea fi evitata.
O gratiere colectiva este, prin excelenta, o tema de interes national, cu atat mai mult cu cat prin gratierea colectiva acordata in special politicienilor condamnati pentru coruptie, se infrange dreptatea ca valoare constitutionala suprema (art. 1 alin 3 din Constitutie):
România este stat de drept, democratic şi social, în care demnitatea omului, drepturile şi libertăţile cetăţenilor, libera dezvoltare a personalităţii umane, dreptatea şi pluralismul politic reprezintă valori supreme, în spiritul tradiţiilor democratice ale poporului român şi idealurilor Revoluţiei din decembrie 1989, şi sunt garantate.
Despre nevoia ca politica penala a statului in raport cu anumite fapte incriminate sa aiba conceptul de dreptate ca valoare axiologica suprema a scris Curtea Constitutionala in Decizia 511/2013, cea privind imprescritibilitatea anumitor fapte grave (iar considerentele deciziei CCR privind valoarea sociala a dreptatii se aplica si acestei probleme a gratierii colective acordate celor deja condamnati definitiv):
Curtea reține, de asemenea, că soluția legislativă criticată privește declararea imprescriptibilității executării pedepselor principale în cazul infracțiunilor de omor și al infracțiunilor intenționate urmate de moartea victimei, care, dată fiind gravitatea atingerii aduse valorilor sociale ocrotite prin incriminarea lor, reclamă nevoia unei reacții ferme din partea statului, o nevoie de dreptate ce nu se stinge prin simpla scurgere a vremii de la data săvârșirii lor.
Despre limitele puse Parlamentului si Guvernului in stabilirea politicii penale a statului si despre exigentele constitutionale obligatorii ale legii penale a scris Curtea si in alta decizie celebra, nr. 2/2014, din care citez:
Curtea constată că, prin modificările operate, legiuitorul a afectat protecția penală acordată unor valori sociale deosebit de importante. Fenomenul corupției este considerat a fi una dintre cele mai grave amenințări cu privire la instituțiile statului de drept, democrație, drepturile omului, echitatea și justiția socială, cu efecte negative asupra activității autorităților și instituțiilor publice și asupra funcționării economiei de piață. Corupția se constituie într-un obstacol al dezvoltării economice a statului și compromite stabilitatea instituțiilor democratice și fundamentul moral al societății. În consecință, în ultima perioadă, politica penală declarată a statului a fost aceea de a intensifica eforturile în scopul adoptării unor acte normative în materia combaterii corupției, care, printre altele, să prevadă incriminarea coordonată a tuturor infracțiunilor de corupție la toate nivelurile autorităților și instituțiilor statului […] Curtea apreciază că, dacă asemenea fapte nu ar fi descurajate prin mijloacele dreptului penal, ar conduce la încălcarea valorilor fundamentale, ocrotite de Codul penal, valori de rang constituțional, precum statul de drept, democrația, respectarea Constituției și a legilor, care sunt consacrate prin art.1 alin.(3) și (5) din Legea fundamentală printre valorile supreme. […] Curtea constată că, potrivit art.1 alin.(5) din Legea fundamentală, respectarea Constituției este obligatorie, de unde rezultă că Parlamentul nu-și poate exercita competența de incriminare și de dezincriminare a unor fapte antisociale, decât cu respectarea normelor și principiilor consacrate prin Constituție.
Plus Decizia 62/2007, mai clara ca toate:
Tot astfel, Parlamentul nu poate proceda la eliminarea protecției juridice penale a valorilor cu statut constituțional. Libertatea de reglementare pe care o are Parlamentul în aceste cazuri se exercită prin reglementarea condițiilor de tragere la răspundere penală pentru faptele antisociale care aduc atingere valorilor prevăzute și garantate de Constituție”
Daca Parlamentul nu poate, cu atat mai putin Guvernul! Iar dreptatea este o valoare suprema, prevazuta si garantata de Constitutie, la art. 1 alin 3.
Printr-o amenintare cu un referendum pe tema gratierii, elefantii vor deveni vizibili din avion, si fentele ieftine ale trioului Dragnea-Grindeanu-Iordache nu vor mai avea aceeasi eficienta. Oamenii care au iesit in strada vor simti ca efortul lor este sprijinit si ca presiunea pe Guvern merita mentinuta. Magistratii ar simti si ei ca nu sunt lasati singuri in fata celor doi elefanti care aminta sa distruga orice s-a construit in ultimii ani in Justitie. S-ar crea un sentiment de “ridicare de scuturi” (fie ele si putine) in fata hoardei de penali.
In plus, PSD-ul nu va mai putea invoca pretinsa “legitimitate” data de popor celor de la putere, in numele careia acestia se pot auto-servi cu gratieri si aminstii. Ea va trebui castigata la referendum si PSD va trebui sa duca o campanie pe fata pentru penali si corupti (lucru de care Dragnea, in cautatea legitimitatii internationale, nu poate in ruptul capului sa il faca).
Ei au contat pe intuneric si rapiditate Ordinantei de urgenta, o punere in lumina si o emotie publica nu este deloc in beneficiul lor.
Cvorumul de 30% validare nu mai este actualemente o problema (dimpotriva!), iar manipularile de la TV cum ca Romania va lua amenzi de la CEDO din cauza puscariilor pline nu mai au nici o valoare in fata unei intrebari simple de genul “Doriti ca statul sa gratieze condamnatii definitiv pentru coruptie sau pe cei care sunt trimisi in judecata pentru infractiuni de coruptie?“. Lasa pana la ciuda romanului ca altii fura si scapa doar cu un an cu suspendare si banii neconfiscati! Ati discutat vreodata pe tema asta cu romani din diferite categorii sociale? Eu, da!
Asadar, un referendum pe tema gratierii (sau macar amenintarea cu un referendum) ar trebui examinat in mod serios. In aceasta batalie inegala cu penalii ce au OUG-ul nuclear in mapa de la Guvern, orice aschie de brad e buna ca arma.
Mai alesa daca e infipta in ochii coruptilor pentru a-i dezorienta si a castiga timp! Caci nu exista batalii pierdute dinainte, exista doar batalii duse pana la capat de David impotriva lui Goliat.
P.S. Fapt fara precedent: un judecator in functie al CCR se pronunta impotriva urgentei gratierii! Shields up!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua.
Din ce am inteles, consultarea inseamna transmiterea unei scrisori. Raspunsul primit nu influenteaza decizia, importanta este consultarea. Este gresit? Multumesc.
buna, poate fi si o scrisoare!
Ghinion de nesansa ptr. Penal, incep sa apar detaliile de cina. Idiotul s-a facut de basme – ”Cat priveste “cina in format restrans”, cum a fost descrisa de liderul PSD, Liviu Dragnea, intalnirea nu pare sa fi fost catusi de putin “restransa”, dupa cum rezulta din alte relatari de la acelasi eveniment. A fost o cina cu public numeros si numerosi oameni obisnuiti cazati si la Hotel, care si-au facut poze si selfie-uri cu Trump in timp ce lua masa.”
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21545111-detalii-suplimentare-despre-cina-format-restrans-lui-dragnea-trump-este-cazat-liderul-psd-hotelul-lux-presedintelui-ales-beneficiat-intamplator-oprirea-surpriza.htm
salutare !
he-he
astea-s atuurile importante la care ma gandeam cand am scris ca ideea merita o analiza buna
excelent City ! multzam 🙂
cand procurorul general si un judecator ccr coboara din olimpul zeilor(dar si altii,lck,trasca etc) in realitatea strazii…inseamna ca-i groasa rau de tot.
totul e ca herr-ul sa aiba curajul necesar,strada il poate ajuta in decizia asta
salut 🙂 Dorinta comentatorilor, lege pentru mine 😀 am retinut din dialogul nostru oful tau cu referendumul si am gasit suficiente argumente constitiutionale in sprijinul ideii de dreptate si suficiente argumente politice pentru un referendum 😉
🙂 !
Buna ziua,
Iohannis revine:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21545257-iohannis-proiectele-oug-privind-gratierea-modificarea-codurilor-suntneavenite-inacceptabile-par-facute-dedicatie.htm
buna, Cedric, excelent! asa cum ziceam, trebuie intensificata presiunea si batut fierul cat e cald!
cotroceniul face prima mutare(wow ce reactie rapida 😆 )
kwj pe fb cere guvernului retragerea oug-ului
Tehnic vorbind, dupa ce cere public retragerea, o poate face si institutional, apoi poate declansa un CJNC (cu rol tactic si procedural) inainte de adoptarea unui OUG.
CJNC (decizia 53/2005):
CJNC-ul ar fi justificat de arogarea, de catre Guvern (prin OUG), a competentelor Parlamentului de a legifera gratierea si aminstia prin lege organica (art. 74 alin 1). E suficient sa apara pe ordinea de zi sau ca proiect supus dezbaterii publice (deja a aparut ca proiect).
Si nu e nevoie sa apara OUG-ul, definitia CJNC vorbeste de “acte” sau de…”actiuni concrete”. E suficienta actiunea concreta de a a face public un proiect de OUG.
i-o fi parvenit informatia ca oug-ul era in procedurile formale,avize comisii etc
adica baietii o dadeau inainte cu toata interventia presedintelui de miercuri(chiar si-a strazii si personajelor amintite mai sus)
Un CJNC declansat acum si o argumentatie solida din patea Presedintelui cum ca OUG-ul ar incalca Constitutia, cu efecte ireversibile(!), ar putea duce, daca judecatorii CCR accepta argumentatia, la o interdictie din partea CCR adresata Guvernului de a legifera prin OUG ceea ce Parlamentul poate legifera doar prin lege organica
Eu, sa fiu in rolul Presedintelui, as trimite CJNC la CCR chiar azi, avand ca temei faptul ca exista “o actiune concreta” a Guvernului, anume publicarea de catre MJ a proiectului celor doua ordonante.
mi s-ar parea extraordinar ca presedintele sa aiba o declaratie inspre dupa-amiaza in care sa spuna ca a inaintat cnjc ccr-ului
incredibila suprapunere de evenimente-trebuie ales f. bine momentul
toata atentia e indreptata inspre trump/investire si sobolanii profita de situatia asta.
nu cred, dar poate pune consilierii la munca in weekend!
13:02
de pasti vor zburda miei pe-aici dupa azi si zilele trecute 🙂
salve @cedric !
Fosila se simte șuntată.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21545282-melescanu-cerut-ambasadorului-sua-discute-direct-nu-prin-intermediul-presei.htm
City. Cred ca abordati problema gresit. Nu total eronat dar suficient de gresit pentru ca nu luati in calcul motivul real al acestei ordonante.
Convocarea unui referendum are ca rezultat obligatia guvernului de a nu lua o decizie in aceasta tema? Macar pana la anuntarea rezultatelor referendumului? Nu.
Trebuie sa intelegeti ca papusarul guvernului actual are un termen pana la care poate fi scapat. Acel termen este prin februarie-martie.
Dragnea nu se va impiedica de nimic daca poate legifera, si pentru 10 minute, ceva care-l scapa de gherla. Ca nu e constitutional, ca tipa romanii sau ca urla americanii, ca se prabuseste soarele peste Romania, nu conteaza pentru persoana Dragnea.
Dragnea nu va lasa de bunavoie scaunul pe care-l are acum pentru patul celulei.
Ganditi-va cum poate fi Dragnea impiedicat sa forteze lucrurile mai mult decat la cum puteti opri lucrurile in sine.
Nu spun ca ideea unui referendum e proasta. E chiar foarte buna. Dar este guvernul fortat sa astepte rezultatul sau sa-l respecte?
Buna ziua. Cred ca gresiti, nu total, dar un pic -: Dragnea are avantajul dar in cazul acesta este un dezavantaj major ca nu semneaza cu propria manuta. Orice potential grajdan trebuie avertizat direct asupra consecintelor actelor pe care le emite strict in favoarea stapanului inculpat
Salut! nu am zis ca referendumul impiedica Guvernul sa adopte un OUG.
Pentru impiedicarea Guvernului am alta solutie constitutionala; de limita, dar posibila! 🙂
http://politeia.org.ro/editoriale/un-referendum-pentru-gratiere-dragnea-te-bagi/51652/#comment-148786
salut 🙂 a explicat City mai sus.
nu e vorba de parcursul oug-urilor pt avize(cum am presupus eu) ci de faptul ca proiectele au fost publicate,acesta fiind asimilat unei actiuni concrete in baza caruia sa fie declansat cjnc
eu as vrea ca gratierea sa ramana exclusiv atributul presedintelui iar politica penala a guvernului sa fie facuta transparent ,prin dezbatere publica si parlamentara-lege organica si nu oug-uri
sa-si asume sparlamentarii sobolanismele lui dragnea
Jigodiile incep sa se intristeze. Sa aiba legatura cu achizitiile din decembrie sau cu evolutia lucrurilor din ultimele zile.
Oare cat primeste de la Sputnik, jigodia de Chireac 👿
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21545325-ambasada-rusiei-critica-presa-din-romania-pentru-nu-dat-stire-despre-convorbire-intre-putin-merkel-hollande-site-lui-bogdan-chireac-singurul-laudat-oamenii-kremlinului.htm
el presteaza pro bono pentru rusia, are destui bani
http://www.reportervirtual.ro/2014/01/bogdan-chirieac-sts-si-spaga-de-la-ericsson-ziarist-de-milioane.html
pai nici n-au pretentii Mar
doar ambasada rusiei sa treca de “filtrul” lui melescanu toate celelalte ambasade vor avea direct cablogramele de kremlin de unde se vor intoarce in prompterul lui melescanu ca sa stie ce sa citeasca in fata massmediei romanesti
pe langa chirieac trebuia sa-l felicite si pe mele :))))
Stii se leaga cu solicitare fosilei Mele. Alt suparat, pe americani si comunicarea prin intermediul presei.
Daca puii in oglinda comunicatele, imaginea este aproape desenata.
HA,HA! Dobitocul il asteapta pe Dragnea , nu mai are curaj sa miste in front:
“Guvernul va da un raspuns la solicitarea presedintelui Iohannis privind retragerea proiectelor referitoare la gratierea si modificarea Codurilor penale la intoarcerea premierului Sorin Grindeanu in tara, a declarat ministrul Justitiei, Florin Iordache, citat de Agerpres.”
Foarte bun Vlad Voiculescu. Atat merita Dragnea:bataia de joc din partea romanilor!
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/vlad-voiculescu-1-milion-de-dolari-pentru-trei-poze-miscate-653154
si inca un articol optimist
http://www.ziare.com/stiri/justitie/implicatiile-politice-ale-ordonantei-iordache-1450711
Ce vrea Melescanu , de fapt – sa duca parteneriatul strategic SUA / Romania la alt nivel ?
Adica la nivel de ‘ciocul mic’ – fara declaratii publice ca asa a comandat Kantor si Kondyakov .
Atentie maxima la acest gaspadin Valeri Kuzmin , omul e un ticalos anti-roman extrem de activ in gherila underground , impotriva statului roman .
Si daca tot e vorba de ambasade … n-ar strica ca Iohanis sa poarte o discutie serioasa cu cei de la ambasada black cubistilor deoarece in campania pentru locale dadeau comunicate “pline de ingrijorare” despre cine are dreptul sau nu sa candideze in Romania dar despre atacul concertat impotriva statului de drept din Romania vad ca n au nimic de spus .
Salve .
salut, da, vrea ca Hans Klemm sa aiba mandat…de la Dragnea!
simt ca se trezesc oamenii din amortire si le scapa “tarisoara” de sub control .
odata si odata tot trebuie demascati cu probe niste “ziaristi” , rezidenti ai unor servicii de info ostile Romaniei , de la Bucuresti .
macar asa vad chireacii , ciutacii si turcestii ca nu’i prea bine sa iei lovele de la oligarhi ostili Romaniei .
Bună ziua!
Aparent off topic (deși cred că nu e):
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21545193-dosarul-mineriadei-procurorii-cer-ajutorul-romanilor-pentru-identificarea-100-persoane-retinute-13-iunie-39-90.htm
Și Moise Guran vorbea dimineață pe Europa FM de referendum!
Augustin Lazăr îi face praf pe penali! Cred că ăsta e momentul lui de glorie și bine face că atacă cu toată „muniția” din dotare:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21543593-procurorul-general-augustin-lazar-arata-cum-poate-iesi-criminal-mai-repede-din-inchisoare-daca-oug-gratiere-intra-vigoare-cei-care-initiat-acest-montaj-paravan-fata-unui-interes-ocult-subestimat-roman.htm
Salut
” Magistratul Augustin Lazăr este cel care a devenit cunoscut la nivel naţional şi internaţional pentru anchetele derulate în dosare de recuperare a brăţărilor dacice din aur sustrase, începând cu anul 1998, din situri arheologice aflate în Munţii Orăştiei. Alături de acestea au mai fost recuperate sute de monede din aur, precum şi un tezaur format dintr-un colier şi doi cercei de aur furat din situl cetăţii dacice de la Căpâlna. Totul a început în septembrie 2004, când procurorul Augustin Lazăr a dispus redeschiderea urmăririi penale într-un dosar al Parchetului de pe lângă Judecătoria Deva. ”
http://www.evz.ro/augustin-lazar-procurorul-care-a-recuperat-bratarile-dacilor-vr.html
Mare Om !
Da! Tot respectul pentru acest OM!… De-am avea mai mulți ca el!…
„Make America great again”… cu cravate făcute în China! 🙂
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21545578-livetext-donald-trump-devine-45-lea-presedinte-american.htm
Iașii au fost de două ori capitală (în 1859-1862, alternativ/împreună cu Bucureștii, respectiv în 1916-1918, când Bucureștii au fost ocupați de Puterile Centrale), dar, uite, că era cât pe-aci ca Guvernul să ajungă în Capitala Moldovei, în 1950, la „recomandarea” sovieticilor!
http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/exclusiv-cia-ministerele-se-muta-la-iasi-cartierul-general-al-armatei-la-brasov-documente-secrete-ale-serviciilor-de-spionaj-americane-ies-la-lumina–149967.html
Un motiv ca sasul să iasă să anunțe referendumul (lui), că altfel îi fac penalii alt referendum (după ce-l „atârnă”!)!
http://www.digi24.ro/opinii/ce-urmareste-dragnea-presedinte-anul-acesta-653409
Daca aseara era pe cai mari, azi s-a umplut de respect, cred ca turbeaza 🙂
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21545800-fotogalerie-revarsare-umor-internet-marginea-pozelor-lui-liviu-dragnea-donald-trump.htm
Mi-ați luat-o înainte! 🙂 Bășcălia salvează România!
Bună ziua! 🙂
Am ras cu lacrimi. Este bine, inseamna ca s-a iesit din letargie. Ma raportez la bancurile care
circulau in anii 80.
Sa vedem si decontul jivinei, pentru ca a mintit. Calatoria i-a fost platita din fondurile Camerei Deputatilor.
Aici sunt banii nostri. Jigodia mincinoasa, a plecat cu banii de la Camera in turneu 👿
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21545389-document-cum-arata-memorandumul-prin-care-camera-deputatilor-aprobat-deplasarea-lui-dragnea-sua-fie-platita-acest-for-psd-anuntat-apoi-partidul-plateste.htm
Jigodiile să plătească din buzunarul lor! S-au dus în interes personal, nu reprezintă pe nimeni altcineva din România în afara lor înșiși și a maimuțelor care îi susțin!…
Asa se explica discursul cu Romania. Daca se mai fac sapturi posibil ca si contributia sa fi fost achitata din fonduri publice, nu cred ca ar fi o surpriza.
Cred ca ar trebui satrans cu usa, facute sapaturi ca sa se afle adevarul.
Salut
Dupa martea neagra cind au incercat asaltul la justitie (pe vremea lui Basescu ) gasca de penali a invatat ceva .
In limitele mintale a fiecaruia . 🙂
Astfel au decis ca dupa mareata victorie a PSD ( 3,3 milioane voturi , o mizerie dar sufletele sint in rai 🙂 ) sa manipuleze LEGEA ; STATUL DE DREPT asa cum practica de ani de zile manipularea opiniei publice .
Iohannis face absolut bine ce face iar cretinul Ponta care cere suspendarea , pacat ca e avocat . Oricum nu are habar de legile de baza ale natiunii .
Un papagal care se da de ceasul mortii sa fie bagat in seama .
Revenind , referemdum poate fi o amenintare dar nu cred ca astia se sperie .
In schimb daca demonstreaza 20.000 de oameni in fata guvernului (recomandat cu coase si furci in mana) , o sa vedeti cum ingroapa tot de frica puhoiului .
Ca un singur lucru e confirmat in Romania .
PUTEREA ARE FRICA DE GLOATA .
Mai tineti minte demonstratia oierilor in fata guvernului ? Cum au anulat imediat alesii legea cu limitarea numarului de caini ?
Frica face minuni . Se stie ca oierii sint cu brisca la brau si ciomagul in mana prin definitie . 🙂
Iar armata nu mai iese pe strazi sa apere socialismul si nomenclatura tovarasi . 🙂
PS . Mosul ala de Melescanu parasutat ministru de externe , devine tot mai penibil . O fi din cauza senilitatii in primul rind .
Cum au talent unii in Romania sa se murdareasca de căcat (ca sa fiu bine inteles) pe fata si la batrinete , e fara egal .
Buna Stefan.
Ai dreptate, o miscare de strada le baga frica in oase. Este singura solutie, cu jigodiile nu trebuie sa te porti cu manusi.
Am inteles ca au scos-o pe romanaca cu copii, au gasit supravietuitori inclusiv cainii hotelului. este adevarat?
Din ce preiau ai noștri, se pare că românca a fost salvată!
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/romanca-disparuta-in-avalansa-din-italia-a-fost-salvata-653439
Da.
Au salvat 4 persoane . Printre care un copil si o femeie (nu stiam ca sint romani dar de ieri va scriam ca lipseste o femeie si 1-2 copii ai ei . Se stia ca e romanca si atit )
Sint in zona pompierii , salvamont , armata si tot ce poate da Italia la ora asta .
Grupul salvat a fost indentificat de cainiii antrenati sa simta mirosul uman . (zapada e atit de groasa ca nu se aude absolut nici un zgomot din hotel)
Cainii astia au fost trimisi in o zona anume la indicatia unuia salvat ieri . E ala care face intretinerea hotelului . Un fel de mecanic- instalator- timplar- electrian angajat al hotelului .
Alt grup de vreo 5 persoane vi a fost indentificat sub zapada si darimaturi .
7 extrasi vi . Semnale de la alti 4 .
Jigodiile (cu nume și prenume) care au votat și în „marțea neagră” și sunt în șparlavrament și acum:
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/deputatii-din-actuala-legislatura-care-au-votat-modificarea-codului-penal-in-martea-neagra-653283
Printre jigodii, 9 de la PNL și 3 de la PMP… formațiuni, cică, de „opoziție”!…
PMP va face opozitie cind o sa devin eu papa la Roma . 🙂
Așa este!
PMP tace, din ziua “celor doi elefanti” , n-am mai auzit nici o declaratie nici impotriva lui Coldea , nici impotriva lui Kovessi, nici de lauda pt. Iohannis! Ce s-o fi intamplat?
Seara buna
Ce sa faca .. asteapta sa vada cum evolueaza lucrurile si in ce barca sa se urce , cum le e obiceiul :))
De citit!
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-21546053-nu-este-prospera-fragila-noastra-democratie.htm
Raspuns diplomatic:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21545761-replica-ambasadei-sua-dupa-melescanu-cerut-ambasadorului-american-transmita-direct-mesajele-nu-prin-presa-ambasada-pretuieste-dialogul-continuu-guvernul-alte-institutii-ale-statului-roman-precum-publi.htm
vazui acu pe sticla
incidente,vitrine sparte,gaze lacrimoase, mai nainte de niro,baldwin si altii la diverse tribune
oare daca trump depune juramantul intr-o tinuta cu cravata rosie ce-o zice putin ? 🙂 )
daca ploua oare umbrela ce culoare va avea ? artificiile ?
codul se pare ca este rosu, o fi si gerard butler p-acolo
6 ani exe. De asta urla toti borfasii.
Emanoil Bocean, fostul consilier al primarului suspendat Andrei Chilimane, este acuzat că a primit mită circa 500.000 de euro de la mai mulţi afacerişti. Inedit, fostul consilier a încasat timp de trei ani, în fiecare vineri, după ora 12.00, comisioane de 20% din amenzile date şoferilor care parcau neregulamentar. Cu cât mai multe amenzi, cu atât mai mulţi bani de primit
cica trump a lucrat 3 saptamani la discursul de investire
ce bine ca trump nu e kwj,altfel cred ca l-ar fi prins sfarsitul primului mandat cu discursul nerostit pana la capat 🙂 ))
🙂
Râdem noi de Herr (Santa) Klaus, dar zilele astea s-a „mișcat” repede și bine: parcă a fost Speedy Gonzales… 🙂
Bună seara!
buan Paga 🙂
priveam ceremonia si mi s-au apropiat putin pleoapele cand ma fulgera gandu aista :)) ca mai aparu un personaj disney ,Baloo, pe langa Donald.
Deschisei bine ochii si cand colo era vorba de cu totul altceva :)))
…
chiar speedy gonzales
17.11: Il Messagero scrie ca romanca si cei doi copii au fost salvati! Miracol!
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21545761-replica-ambasadei-sua-dupa-melescanu-cerut-ambasadorului-american-transmita-direct-mesajele-nu-prin-presa-ambasada-pretuieste-dialogul-continuu-guvernul-alte-institutii-ale-statului-roman-precum-publi.htm :)))
bre,sa-i spuna cineva lui trump ca s-a terminat campania electorala
e deja presedinte in functie cu juramantul depus 🙂 )))
parca e discursul lui ponta :)))
Așa zisăi și io!… 🙂
a subventionat armate straine :))))
Protectionism .
Isi ia inapoi si granitele .. :)))
Care din ele, alea de la 1800??? 🙂
habar n am , chestia cu granitele si cu bagatul banilor in alte armate ar trebui sa fie ingrijoratoare .
ok , s au bagat bani dar altii au platit cu vieti omenesti .
Sper ca, cel puțin în privința României, să-l lămurească specialiștii militari, care cooperează (de la excelent în sus, de ani buni!), cu militarii români! Doar n-am fost, atâția ani, doar „carne de tun”, prin Irak, Afganistan și mai știu eu pe unde!…
Nu se stie public dar Romania a renuntat la niste bani pentru protectia de acum , sa nu creada cineva ca e gratis .Dar toate la timpul lor …
Știu… Nu mai cerem NIMIC din milioanele de dolari pe care Saddam le avea la noi, din vremea lui Ceașcă și altele…
conform Goldman S , s a facut si evaluare , era vorba de vreo 3 miliarde.
dar nu’i momentul acum , vedem intai ce face domnul Trump ca si Dan Diaconescu promitea ca se lupta cu ciocoii si apoi dadea o tura cu yahtul sau avionul sa privat .
Am greșit… Ce ți-e, dom’le și cu… tastatura asta: am „gândit” miliarde și am scris milioane… 🙂 Ai dreaku americani, cu Microsoftu’ lor! 🙂
buna seara
“la cald” si parerea mea despre discursul PRESEDINTELUI DONALD JOHN TRUMP
mi e frica de ce va urma/
am avut senzatia unui amestec de hitler&ceausescu
am inteles ca va “guverna poporul” dar poporul are nevoie de in reprezentant …oare cine e cel mai calificat??
iar incheierea cu mana salutand aproape ca hitler….
si partea “buna” a discursului- de diseara toti hotii,proxenetii,traficantii de droguri se linistesc;s a terminat,le a dat trump ordin/precis de maine cutiile milei din bisericile americane vor fi inundate cu donatii
una peste alta ,trecand peste orice gluma,populisme si nationalisme,discursul mi se pare chiar ingrijorator !
iar cateva fraze sunt periculoase de-a dreptul,imo
mesajul subliminal este ” urati I pe ceilalti,nu o duceti bine fiindca ei v au furat”
asta nu se va termina bine
Buna seara.
Este o democratie functionala si consolidata, nu este de capul lui. Sunt convinsa ca la primele derapaje va fi adus la linie.
Nu am vazut/auzit discursul, dar am auzit opinii si am citit aici, este clar ca ceva nu a fost in regula cu discursul.
Cum este clar ca la ei suspendarea chiar functioneza. Vom vedea ce ne rezerva viitorul.
@mar
nu fiti optimista/vedeti cum la declararea conflictelor de interese s au incalcat toate cutumele si regulile
gasiti audierea d-nei de vos- o fi miliardara dar le are cu educatia cum le am eu cu fizica atomica-si va fi confirmata
vorbeste de “guvernarea poporului” si ” fabrici in america”dar are consilier economic special pe Icahn care si a facut miliardele inchizand fabrici americane
Nu sunt optimista, din contra. Cred ca am scris si aici de conflictul de interese, ginerele este adus la Casa Alba, greu de controlat increngatura de firme si sursa veniturilor.
Ma uitam acum la clanul din jurul lui.
Sper in functionarea mecanismului democratic, care nu s-a lasat impresionat. Au fost cateva voci care l-au adus la tacere. Vom vedea ce ne rezerva viitorul.
Bună seara!
Mă uitai la ceremonie și m-a impresionat spectacolul în sine… Aranjamentul, spre extremități, al primelor drapele ale Statelor Unite (alea cu 13 steluțe) și, în mijloc, cel actual… Plus prezența și a altor (foști) președinți ai țării, predicile/discursurile reprezentanților principalelor culte care au deschis și au închis ceremonia… E ca și cum, la noi, la inaugurarea în funcție a lui Herr Klaus, ar fi vorbit/predicat, pe lângă tovarășu’ Daniel, CEO al BOR SRL, și conducătorii principalelor culte (romano-catolic, greco-catolic, mozaic, musulman, reformat/calvin, unitarian, lutheran…)…
Apoi, legat de discursul lui Donald (Duck), parcă am auzit ceva și de „rule of law”, chestie la care noi, cel puțin, mai avem de lucrat!…
Buna seara,
Am ascultat un discurs in care ura sub masca pietatii, pledoaria dezbiinarii sub masca dorintei de a-i uni pe toti a fost purtata pe noi culmi. America si lumea va trece prin vremuri grele. Sa speram ca totusi nu se va ajunge pana la ‘vae victis’.
una din “culmile”ipocriziei atinsa in discurs
“nu o duceti bine fiindca politicienii s au imbogatit pe spinarea voastra si astae una din cauzele pentru care nu e infrastructura”- cam asa a spus
si asta de unul care de 20 ani nu a platit o taxa!
În timp ce ascultam/priveam, mă gândeam că lipseau doar „pauzele” alea de la Congresele PCR, când se scanda „Ceaușescu și poporul!”, „Ceaușescu PCR!”, „Ceaușescu pace!”, etc., șcl., șamd…
Încerc și eu o „glumă antroponimică”: de ce o fi vechilul ot Tele(m)orman așa „pornit” contra Herr Werner, când ar trebui să fie buni „pretini”, că amândoi au (pre)nume derivate de la Sfântul Nicolae??? Pe sasul-prezident îl cheamă Klaus, care e un diminutiv german al lui Nik(o)laus, iar pe musiu vechilul îl cheamă, până la o eventuală 🙂 schimbare de (pre)nume… Liviu Nicolae Dragnea!…
cred ca primul lucru care ar putea fi facut de Romania acum e sa formeze o brigade exclusiv din generali pensionati si sa o puna la dispozitia lui trump/ at arata ” sustinerea” pentru americani si am economisi niste bani buni cu pensile alora
Și comandantul brigăzii să fie idiotul ăla de dogaru?
n ar fi rau/au cam acelasi discurs si-in plus-nici el nici trump n au facut armata
Aș include în brigadă și pe alde Motocicleanu, Șova, Mitoman Plagiator, vechilu de Tele(m)orman și alții ca ei… Să-și „ispășească” pedepsele prin „muncă în folosul comunității” în Afganistan…
@cetatean 13:12
Cam asta este calea legala si perenă de a ne proteja de ordonante aiurea date de guvern. Un plebiscit nu rezolva nimic in cazul asta unde chiar constitutia a fost încălcată.
Deja psd-ul este la al doilea strike – urmatorul va fi eliminarea oricarei piedice juritice – Romania va deveni un fel de Transnistria. Sper ca nu voi prinde momentul.
Discursul lui Trump la inaugurare a fost pe tonul si in spiritul tuturor discursurilor lui. Imi pare ironic/interesant sa vad ca toti presedintii republicani, de la Reagan pana astazi au câștigat de partea lor electorat democrat considerat sigur. Acum va trebui sa guverneze – faptele vor vorbi.
Cât despre vorbe, indiferent ce va spune se va lovi de acest main stream media ostil si de curentul de teama isterică pe care CNN & co îl degajă.
@dordeduca
eu unul am inchis cnn-ul imediat dupa discurs/nu ma intereseaza ce zic ei,la fel cum nu ma intereseaza si altii
dar cum comentati zicerea aia ” o duceti prost fiindca strainii v au furat locurile de munca”
mie imi suna ca” noi (romanii) o ducem prost din cauza imperialistilor( strainilor)”
si sa promiti fabrici cand il ai consilier economic special pe ichan,mi se pare de rasul curcilor
Va înțeleg – este o perspectivă românească la o realitate americană – nu o spun nici ironic, nici cu răutate.
America a avut întotdeauna misiunea de “beacon on the hill”, de protectie a celor năpăstuiți, planul Marshall de la care nu au primit banii înapoi, cu exceptia Norvergiei, intervenții in Vietnam dezastruoase in ajutorul altora, etc, etc…
Americanul de rând este cu totul alta persoana decat vedeti in Manhattan, sillicon valley sau Hollywood – este un tip generos care si-a trimis copilul in armată. Incercati să vorbiti cu unul dintre multi americani in uniforma care se perinda pe la Otopeni – majoritatea sunt din heartland, din familii modeste si care spera sa intre in college cand vine din Iraq. Altfel, nu ar avea acces.
Ei bine, acest american de rând, răbdător si cu frica lui Dumnezeu l-a votat pe Trump – nu un “nazist”, “white supremacist” si alte etichete – cam aceleasi care au fost invocate de vp-ul lui alde cand vorbea de oamenii de la Universitate. Daca vreti sa faceti o paralela intre calitatea oamenilor, aceleasi persoane (calitativ) au iesit in strada in Romania din’90 incoace, ca si cei care l-au votat pe Trump.
Nu este vorba ca “nu ne vindem țara” si “strainii v-au furat locurile de munca”, ci de faptul ca voi, interesele poporuluiAmerican nu fost negjlijate consecvent de cei pe care i-ați investit la putere. Similar cu cei care au votat Brexit-ul.
Ieri a aparut la Tucker Carlson, Reich care a fost secretary of labor sub Clinton. Preda la Berkley si nu este greu sa vezi ca este un socialist. Se declara anti-Trump. Dreptul lui. Dar Tucker i-a aratat niste citate care sunt picatura de apa cu mesajele populiste ale lui Trump. Reich, vorbareț nevoie are a fost cam tăcut si nu își găsea replica.
Este parerea mea ca intram intr-o perioada pragmatica, ne-ideologica, unde the bottom line si economia vor câștiga. Vom vedea.
@dordeduca
da,americanul de rand e cel care munceste greu,e fermierul care o duc,e greu din cauza Monsanto( sa zicem), e cel cu doua joburi ,si nu ironizez deloc/
nenorocirea este ca “American dream” a fost confiscate de elita si trump e unul din elita
iarasi,uitati va la lista cabinetului unde cu exceptia lui -carson si a celui de la agricultura sunt numai personaje din “elita”-exclude numirile militare,intelligence si state dpt
cine e la trezorerie,cine este la oficiul de buget,nu mai zic de ichan…
stit cum mi se pare-pastrand proportiile- cabinetul asta? ca ala al lui vacaroiu care trebuia sa puna baza economiei de piata-;si de vor,si de sunt bine intentionati nu pot…nu stiu cum…!!!
nu stiu daca voi mai fi peste 4 ani,dar de aici I se va trage lui trump: de la job-uri,fiindca da,aveti dreptate,de asta a fost ales
trump azi a spus clar “izolationism”/credeti ca mai e posibil in “satul global” de azi?
Toate numirile lui Trump pot si discutate la infinit. Este dreptul lui sa-si aleaga oamenii si dreptul nostru sa ne ingrijoram, bucuram, etc… parerile noastre difera – cabinetul lui Trump îmi place foarte mult. Nici gand cu guvernul Romaniei de astazi care par membrii unui batalion disciplinar.
America nu va fi niciodata o țară izolată, ci una (sub Trump) care sa-si apere interesele cu mai mare atentie decat a facut-o până acum. Ceea ce ar trebui sa facă si presedintele României ca si cel al Abisiniei.
Pentru asta au fost alesi.
La cum a început mandatul lui Donald (Duck), sloganul său ar trebui oleacuțică „adaptat”: „Make America little now!”…
Niște ticăloși, incompetenți, mincinoși, corupți…
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21545257-iohannis-proiectele-oug-privind-gratierea-modificarea-codurilor-suntneavenite-inacceptabile-par-facute-dedicatie.htm
Dar, mister „mobilier infracțional” ot Caracal, musiu Grindă e plecat în deplasare oficială??? Dacă da, în ce „calitate”, dacă nu – nu intră asta la „neîndeplinirea atribuțiilor de serviciu”???
Oricum,Trump a avut dreptate intr o chestie=mexicanii vor plati zidul
Procurorii americani cer 14 miliarde usf de la traficantul ala extradat ieri din mexic
sa-l treaca “la caiet” ca si inchide si traficantul fabricile de droguri din SUA si le muta in Venezuela , sa dea de munca la altii , de pe strazi :))))
Sa nu uitam de ale noastre.
http://www.stiripesurse.ro/ultima-ora-dna-distruge-ordonantele-guvernului-grindeanu_1175098.html
http://www.digi24.ro/magazin/timp-liber/cultura/valentin-naumescu-intram-intr-o-alta-etapa-nu-are-nume-dar-i-se-vede-conturul-652801
Nu i se poate da un nume și nici nu se știe înspre ce va duce, dar, aș zice eu, nici nu arată deloc bine această nouă „etapă” a omenirii!…
Primele decizii:
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21546433-casa-alba-administratia-trump-dezvolta-sistem-aparare-antiracheta-impotriva-iranului-coreei-nord.htm
se pregateste bibi de razboi , nu e prima data cand vrea sa bombardeze iranul
tocmai ce zicea trump ca nu mai plateste pentru armatele altora :))
si un ps :https://www.cia.gov/library/readingroom/advanced-search-view?keyword=Romania&&label&sm_field_document_number&sm_field_original_classification&dm_field_pub_date_op=%3D&dm_field_pub_date%5Bvalue%5D&dm_field_pub_date%5Bmin%5D&dm_field_pub_date%5Bmax%5D&sm_field_content_type&sm_field_case_number
A tacut cat a tacut (tocmai ne intrebam azi pe unde a disparut) dar acum, cand vorbeste, inca o dezamagire!
http://www.comisarul.ro/articol/basescu-e-cu-pesedeii!-mesaj-pervers-pe-facebook!-_867946.html
Nu inteleg de ce dezamagire. Inca de pe vremea raposatului Theophyle a fost plin blogul asta de analize privind adevarata fata a carmaciului.
Doar cine nu a vrut nu a inteles notiunea de “ultimul tatuc” in toate implicatile ei.
Eu am incetat sa fiu dezamagita de Basescu. Asa cum a spus si @Stefan, Basescu a dat ample exemple ca doar a mimat lupta impotriva coruptiei si ca in realitate facea aranjamente prin intermediari extrem de apropiati cu oamenii PSD.
Buna seara, dimineata ce o fi 🙂
Am avut o zi extrem de plina, asa ca am trecut doar vag pe aici. Luat de val, si eu m-am gandit la problema referendumului, am pus o postare scurta pe FB, pe care o redau in continuare:
“Chiar daca sunt impotriva gratierii/amnistiei/modificarilor CP, sunt impotriva convocarii unui referendum pe aceasta tema. Tema e prea “fierbinte” pentru o judecata “pe stadion”. Toate aceste chestii – amnistie/gratiere etc … sunt tehnicalitati juridice. Nu supui unui referendum daca sa faci peretii de rezistenta antiseismici si scumpi sau doar mai ieftini. Mi se pare firesc sa ne dam cu parerea, sa ne exprimam daca sunt sau nu oportune si/sau utile – dar cuvantul final ar trebui sa-l aiba oamenii din justitie eventual sociologi. Profesionistii – nu Ciorbareii sau Dogareii sau Iordacheii. Nu politicienii dar nici “poporul furios”.”
Ca sa mai argumentez un pic:
E foarte grav ca la noi referendumul a ajuns o bataie de joc a politicienilor. Ca are s-au nu are forta legislativa, e o jucarie starnita de “demolarea presedintelui”, urmata de joaca lui Basescu cu bicameralul si numarul matematic de parlamentari si iar cu mingiuta in gura de cateii PSDPNL-isti de a doua demolare a presedintelui.
Pur si simplu, aceasta arma, a referendumului, a devenit un fel de bomba atomica cu care se joaca niste copii tampiti in curtea scolii. Pentru ca referendumul e echivalentul unei bombe atomice in social. Nimic nu are voie sa treaca peste asta, daca ne gandim ca traim intr-un stat de drept civilizat. Argumentul ca nu s-a tinut cont de referendumul II, nu e valid, nu s-a tinut cont inca. Faptul ca se vorbeste cu o usurinta inspaimantatoare de demiteri de presedinte – tine doar de executiile sumare comuniste din piata publica. Priviti referendumul pentru Brexit, si va ingroziti – UE este in cumpana infioratoare la ora asta. Daca va convine sa sa mergeti doar cu pasaport si viza in Ungaria sau Bulgaria – jucati-va cu referendumul in tarana.
E o bataie de joc.
Impotriva a ce spune @Citi, cu referendumul nu poti ameninta. Referendar au fost executate si vrajitoarele in evul mediu, referendare, la nivel de “comunitate” – sunt lapidarile in orientul mijlociu.
Supuneti legea atractiei universale unui referendum – si o sa vedeti ce va iese.
Las – sa se impuste singuri in picior cu un alt referendum de demitere a presedintelui – dar nu puneti fitilul pe referendum – pentru ca atunci cand bomba va exploda – vor fi doar victime – nu si invingatori.
Cu bomba atomica nu s-au amenintat explicit nici in cele mai negre perioade cele doua supraputeri – se stie ca exista – e suficienta amenintare. Nici macar in criza rachetelor din CUBA nu a existat o vorba oficiala de amenintare: “Las ca va dam noi bomba”. Nici China, nici India, nici Franta, nimeni din clubul puterilor nucleare nu ameninta cu nucleara. Nu din diplomatie ci pentru ca fiecare e constient ce insemna cand celalalt o detine.
Voi de ce va grabiti sa amenintati cu un referendum?
salut 🙂 Dane, cu referendumul nu poti ameninta, insa cu OUG-ul poti submina Constitutia, cu efecte imediate? parerea mea este ca la asa amenuntari exceptionale, asa amenintari exceptionale. Insa am o masura juridica si mai buna decat referendumul, o voi expune intr-o postare separata.
buna Dansu 🙂
cam pasaroi de noapte/dimi si eu 🙂
interesant comentariul tau,dar da-mi voie sa te contrazic
referendumul este un instrument/mijloc politic constitutional important,clar definit in articolele din constitutie si legea referendumului
acest drept al poporului de a-si manifesta suveranitatea nu inlatura deloc responsabilitatea alegerii temei referendumului,,functie de sectiunea in care se incadreaza(interes national,local,etc revizuire,demiteri)
dpasta dv cred ca exagerezi putin in argumentatia ta.
pana acum au fost 3 ref. 2 de suspendare si unul pt parl.300(si mai multe locale pe diverse teme).N-a diluat deloc esenta referendumului,si daca ar fi fost 30 de interes national articolele din constitutie sunt tot acolo(poate doar in caz de revizuire in fct de cum e scrisa)
exista riscul ca tema referendumului sa iasa dintr-un scop politic,social etc rezonabil si s-o ia pe aratura ? Aici cred ca poate fi o discutie lunga dar pt anumite teme sunt suficiente parghii care sa blocheze aceste eventuale alunecari,plecand de la cele constitutionale si ajungand in caz de nevoie si la strada.
doua ref. au fost aiurea (basescu) dar cu efect juridic-basescu reinstalat si un ref bun si important dar fara efect juridic INCA-de acord cu tine-orice revizuire a constitutiei trebuie sa tina cont de el(nu cred ca pot fi argumente constitutionale ca sa nu se tina cont de el in eventualitatea unei revizuiri,pe actuala constitutie)
parerea mea este ca gravitatea situatiei pe care o traversam impune gasirea celor mai eficiente arme juridice de lupta impotriva intereselor/actiunilor penalilor ,toate astea ca sa ne putem situa in limitele/cadrul unui stat de drept functional-asta-i lucrul cel mai important.Se epuizeaza aceste arme(cam asa pare),pac la razboiu, recursul la ref. sau amenintarea cu el
aceste arme,ref sau amenintarea cu ref au, acum cel putin !! o valoare contextuala,cum ziceam mai sus de gravitatea momentului,servesc si unui scop politic,e adevarat,dar de data asta este unul corect/drept in acceptiunea celor mai multi,profesionisti sau nu-prea multe incercari de scapare a penalilor trebuie ca sa aiba un raspuns odata
in opinia mea cele 2 suspendari-basescu nu era privit ca fiind de-al lor plus martea neagra, si o gramada de alte batalii de mai mica anvergura(discutabil) culminand cu miercurea asta si intentia clara a penalilor de a continua-solicitarea lui kwj de a retrage proiectele oug-urmarile succesului lor le banuim cu totii,nu degeaba s-au scandalizat atat de multi din domeniu,tot filmul asta horror ar trebui sa se sfarseasca
iar amenintarea cu ref. e de asemenea eficienta(trompeta firea de ex)
imi par mai multe atribute pozitive ale ref. decat negative,consecinte de natura psiho-sociala nu le vad,conflicte grave,”sange” etc nu cred sa mai fie posibile(sa zicem in termenii unei “revolutii”,ciocniri insa mai pot fi) depinde si de frecventa lor
o declaratie simpla de efect,un fb etc : constat ca in ciuda angajamentelor luate pt consolidarea staului de drept de catre guv.,de mj,de iordache ,insusi premierul,si in nesocotirea recomandarilor/criticilor institutiilor etc s-ar putea sa fiu nevoit sa iau in consideratie declansarea unui ref. etc etc …nu e nimic nelalocul ei o astfel de declaratie,
ca vor urma scantei pe ecrane si discutii interminabile.. 🙂 ))))
incendiu grav la clubul bamboo
vreo 22 raniti mai mult sau mai putin grav plus disparuti
sunt cautati oameni si-n lacul floreasca,au sarit din cauza panicii
se pare ca vreo trei sunt in stare grava,martorii spuneau ca au fost dusi la spitale acoperiti cu folii izolante
clubul e prabusit in totalitate !!
nu pare un colectiv la indigo dar e grav,incendiu se poate extinde in ciuda interventiilor,salvari multe,vreo 27,pompieri vreo 20 de masini.
stirea e in curs
Buna dimineata, cu ochii in televizor la festivitatile de azi de abia acum am citit despre Bamboo. O tragedie. Sa speram ca nu vor fi si morti dupa acest accident 🙁
buna dimineata tuturor matinalilor! 🙂
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-21-ianuarie-penalii-vor-a-doua-sansa/51673/