“Savantii” nostri, mandria neamului!
12/01/2016 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
In Romania, puscariile sunt pline de savanti, in timp ce nivelul de analfabetism si de abandon scolar este cel mai inalt din Europa.
In Romania, puscariasii scriu opere complete, in timp ce copiii scolarizati nu au manuale gratuite.
In Romania, savantilor nu le prieste regimul penitenciar, in timp ce densitatea medie umana pe locuinta este cea mai mare din Europa.
In Romania, editurile cu prestigiu de taverna publica operele puscariasilor, insa piata de carte aproape ca nu mai exista.
In Romania, “profesorii universitari” dau recomandari stiintifice oricarui puscarias, iar studentii buni pleaca peste hotare.
In Romania puscaria nu inseamna reeducare, ci inseamna consacrare (ca scriitor).
In Romania, viteza de scriere a cartilor (in penitenciar) nu este egalata decat de viteza furtului (in afara lui).
In Romania, orice puscarias e doctor in ceva. Noi suntem doar pacientii care suportam…sa fim facuti la buzunare!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua.
Io as avea numai o curiozitate: stie cineva cu ce a facut avere domnul Busoi? Ma uit in cv-ul dansului, e tanar si are un job mai serios de 10 ani. Medic. Dar detine jdemii de metri patrati de teren in mehedinti etc + un milion in banca.
Plus ca e un tanar orientat, a facut aproape simultan cu Medicina si Colegiul National de Aparare. As putea spune ca e chiar pus pe sine.
Cred ca in cv nu se spune ce e mai important, cine sunt parintii lui si/sau sotia. N-am nimica contra lui, dar nu inteleg.
Hello Mac 🙂
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20719062-exclusiv-unde-are-cristian-busoi-milioane-actiuni-fondul-proprietatea.htm
http://www.gandul.info/politica/cristian-busoi-candidatul-pentru-sanatate-milionar-in-euro-12038996
Mersi desy, partial se explica. Inca un baiat imbogatit cu retrocedarile. Mai ramane insa cam 50% mister.
@stefan60, de data trecuta, cu scuze pt. off topic ˝Acum au sarit in sus pentru un roman emigrat in Norvegia . Intimplator penticostal˝
.
1.Nu are nicio importanta ca penticostali.Puteau sa fie ortodocsi sau catolici sau baptisti de pilda.Puteau sa fie tigani sau maghiar.Puteau sa fie orice.Daca e vorba de cetateni romani, te duci pana la capatul pamantului, daca e nevoie rozi si pietre-n dinti ca sa-ti ajuti oamenii.Dealtfel acum ies la lumina si alte cazuri ce implica si alti cetateni romani, intamplator ortodocsi.Nu are importanta, puteau sa fie orice, atata timp cat sunt cetateni romani, exista o datorie fata de ei.
.
2.Ne-am adus oamenii acasa din Irak intr-o situatie mult mai grea.Nu se poate sa nu ne putem ajuta oamenii acum, cand situatia implica un aliat.Norvegienii teoretic ne sunt aliati in NATO.Daca astia continua cu tampeniile la adresa cetatenilor romani si nu repara tot ce se poate repara, atunci cu astfel de aliati Romania nu mai are nevoie de dusmani.
Pentru ca dupa tampeniile facute de norvegieni la adresa unor cetateni romani si a copiiilor lor, in Romania s-a creeat o stare de spirit care poate fi exploatata (si probabil chiar este exploatata) de catre ceilalti, de la est…Pe astfel de stari de spirit, cu difuzie in masa, se petrec marile reorientari ale opiniei publice..Iar asta de obicei se surprind destul de greu in sondaje, din cauza spiralei tacerii..Pentru ca desi masive, sunt reorientari pe tacute.
Sunt cateva lucruri care pot determina reorientari masive (poate si strategice) ale opiniei publice romanesti…Unul dintre lucrurile astea este sa-i ataci pe romani la copiii lor si la familie.Si mai sunt cateva..
De aia zic, cu astfel de aliati Romania nu mai are nevoie de dusmani.
.
3.Daca in trecutul mai mult sau mai putin recent atitudinea tuturor (nu doar a statului dar si a romanilor unii fata de altii) nu a fost chiar cea mai potrivita si folositoare, asta nu inseamna ca trebuie sa se continue in felul acesta.Unele lucruri s-au schimbat, altele se vor schimba.Sa speram ca in bine.
In rest, toate bune..
Seara buna
FAPTE :
– Din 1990 si pina acum , nu a sarit nimeni sus pentru sumedenia de tigani romani la cersit pe strazi cu copii in brate .
In schimb toti harnici sa demonstreze pe net , presa , televiziune ca tiganii nu sint romani . O imbecilitate nationala mai mare , rar de vazut .
– In Italia , a fost scandal EXCLUSIV cind Mailat a ucis o femeie .
Super tenismenul Nastase a iesit public pe sticla cerind rentroducerea pedepsei cu moartea . Imediat o cohorta de prosti dar cu pretentii de intelectuali (ca Nastase) a cerut acelasi lucru
– Cu toata aceasta grija evidenta a romanilor fata de concetatenii lor , nu a miscat absolut nimeni un deget cind anul trecut emigrau DOAR IN NORVEGIA peste 2.000 romani .
Macar sa fi fost avertizati de MAE ca e o tara inapoiata , cu legi fasciste .
Nu ca la noi unde bataia e rupta din soare , prostituirea minorilor tolerata iar prin derogare de la lege , se pot casatorii minori si la 15 ani . Caz unic planetar (mai exista doar la musulmani)
CUM DE ? DE CE ? Unica diferenta , IN FAPTE ,familia Bodnariu e penticostala .
Repede toti sa vada scobitoarea din ochii strainilor ( ca mobilizarea de vamesi la controlul de camioane olandeze cind nu ne doreau in Schengen) dar nu vedem birnele care le avem in ochi si de zeci de ani .
Nivel de cultura generala extrem de scazut in acesta natiune . (care oricum dispare incet dar sigur )
Bun gasit din nou..
parca vad ce “lupte” se vor da la televiziunile cu cel mai mare rating ,pentru a apara capacitatile intelectuale a unuia sau altuia dintre scriitorii puscariasi . Ce va face avocatul poporului ? Va acuza DNA de distrugerea intelectualitatii ??
Mai tineti minte declaratiile lui Ponta :
“În cursul zilei de miercuri, Victor Ponta a declarat că nu poate fi de acord cu decorarea de către Președinția României a unor oameni care ar fi exprimat poziţii contrare intereselor României, făcând referire la Mircea Mihăieș. Președintele Băsescu dorise să îl decoreze pe Mihăieș – fost vicepreşedinte al Institutului Cultural Român – cu Ordinul Naţional „Serviciul Credincios“ în grad de Cavaler. Premierul Ponta a explicat de ce a refuzat să contrasemneze decretele de decorare pentru Horia-Roman Patapievici, Tania Radu, Mircea Mihăieş şi Dan Croitoru, din fosta conducere a ICR, astfel: “Erau acolo persoane care au făcut deseori declaraţii şi au exprimat opinii antiromâneşti, chiar fasciste, nu exagerez, pentru că dacă vă uitaţi la domnul, e un domn Mihăieş (Mircea Mihăieş – n.r.), dânsul e de extremă dreaptă, e un fascist bătrân, aşa, că nu credeam că mai există neonazişti în Europa, uite, există şi în România“.
http://www.romanialibera.ro/special/documentare/analiza–de-ce-este-grava-acuzatia-de-%E2%80%9Efascist%E2%80%9C-adusa-de-ponta-lui-mircea-mihaies-334646
Nici chiar presedintele nu pare deranjat de ceea ce se intampla. Probabil ca dansul o fi uitat ca-i presedinte si atunci chiar nu trebuie acuzat.
Ca pomenisem de catastrofa numita Ponta :
ÎN ULTIMA ZI DE GUVERNARE, GAVRILEASCA ȘI CU PONTA AU ASERVIT 86% DIN PĂDURILE ȚĂRII GRUPURILOR DE INTERESE
Pe 4 noiembrie 2015, Victor Ponta și-a anunțat demisia din funcția de prim-ministru. Dar nu înainte de a emite o Hotărâre de Guvern nr. 924/04.11.2015 pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică. Astăzi, Federația pentru Apărarea Pădurilor a acuzat prevederile acestui act „întrucât nu respectă prevederile Constituției României și ale Legii nr. 46/2008 – Codul Silvic și duce la aservirea a 86% din pădurile țării grupurilor de interese, nelăsând nicio șansă gospodăririi durabile a pădurilor, efectuării de împăduriri și de lucrări de combatere a inundațiilor, alunecărilor de teren, deșertificării, nelăsând nicio șansă generațiilor viitoare de a avea păduri. De asemenea, aplicarea H.G. nr. 924/04.11.2015 duce la desființarea a 7.000 de locuri de muncă din mediul rural, marea majoritate a celor care ocupă aceste locuri de muncă fiind unici susținători de familie.”
Federația pentru Apărarea Pădurilor, organizație non-guvernamentală care are în componența sa membri ai Academiei Române, ai Academiei de Științe Agricole și Silvice, Societatea ”Progresul Silvic, Confederația Consilva, Asociația Proprietarilor de Păduri din România, Asociația Constructorilor Forestieri din România, Asociația Pensionarilor Silvici din România a organizat o acțiune de pichetare a Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor solicitând următoarele:
http://www.curentul.info/social/13440-in-ultima-zi-de-guvernare-gavrileasca-si-cu-ponta-au-aservit-86-din-padurile-tarii-grupurilor-de-interese
PS
Adam Crăciunescu, directorul general al Romsilva, este menținut pe funcție de către noul ministru al Mediului, Apelor și Pădurilor, Cristiana Pașca–Palmer, deși este judecat pentru corupție, alături de membrii grupului infracțional “Viorel Hrebenciuc” din RL/07/12/2015
Cum este posibil asa ceva ? Ar fi trebuit ca presedintele sa fi vorbit si despre acest subiect rusinos in mesajul urbi et orbi ,din Parlament?
Va salut !
UPDATE 15.20 Ministrul Justiţiei Raluca Prună a anunţat că va înainta un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care articolul 96, litera f, din legea 254/2013 să fie abrogat, eliminând astfel posibilitatea deţinuţilor de a-şi micşora pedepsele cu câte 30 de zile pentru fiecare lucrare ştiinţifică elaborată în puşcărie. Acest lucru se va întâmpla în prima şedinţă de guvern din luna februarie, în acelaşi timp ministerul Justiţiei urmând să elaboreze şi Regulamentul de aplicare a legii 254/2013 privind executarea pedepselor, care nu există până acum. http://www.gandul.info/stiri/ministrul-justitiei-desfiinteaza-biblioteca-pentru-hoti-prin-ordonanta-de-urgenta-este-un-fenomen-scapat-de-sub-control-14962517
Revin 🙂 🙂
In cazul copiilor luati de la parinti in Norvegia , statul roman poate face LEGAL o singura chestie .
Sa ofere avocati familiei . Evident nu se pune problema maretilor nostri avocati Sova sau Ponta & restul gastii .
ACOLO in Norvegia , e necesara prezenta unor avocati specializati in legislatia norvegiana . Care legislatie nu e identica cu aia romaneasca . 🙂
Statul de drept in general si cel norvegian in special , nu se va lasa impresionat de demonstratile romanilor .
Multi au uitat video asta :
https://www.youtube.com/watch?v=8REEyvNvXms)
E elocvent cita greutate are Romania in UE . 🙂 🙂 🙂
O fotografie perfecta a societatii romanesti.
Cunosc ambitia multora de a obtine diplome (nu conteza ca fara valoare reala) deoarece doar asa se poate intra in “lumea buna” mioritica . La casa la oras , loc de munca la stat si posibilitate de “cariera” in administratia publica .
Care cariera tot ca pe vremea RSR e asigurata de acelasi sistem infailibil si unic . PCR . (pile , cunostinte ,relatii).
http://www.contributors.ro/sinteze/no-way-no-end/
buna seara
@Stefan
domnule,@p are 1000%-mie la suta-dreptate
daca au cetatenie romana statul roman este OBLIGAT sa-i apere/nu nconteaza in prima instant daca sunt vinovati sau,trebuie aparati!!! chiar si mailat,trebuia aparat de statul roman
daca atitudinea Dvs este cea exprimata in postarile de mai sus,sa nu va mai plangeti ca stati la cozi la schimbare pasaport,ca stati la cozi la vama,si in general sa nu va mai p0langeti de Romania/sunteti partas la situatia existenta
amintiti-va cazul puscasului marin care a ucis pe teo peter/statul American si-a apparat cetateanul,vinovat sau nevinovat,L-A APARAT
aparandu-si cetatenii ,un stat poate apoi cere cetatenilor respect /pana una alta -si nu mi-o luati in nume de rau,veti fi Dvs in Italia de 25 ani ,tot roman “tipic”ati ramas= criticati,dar nu faceti ni8mic Dvs,asteptati tot timpul sa faca altii
nu vreau sa intru in polemica,va cunosc opiniile= “tot ce e romanesc,pute”nu e nevoie sa argumentati
si eu stiu ca pute,dar macar am incercat si cat pot mai incerc sa fac ceva sa nu mai puta
Mai e un aspect, dintr-o discutie similara in alta parte:
http://dorinlazar.ro/problemele-curente-inceput-de-ianuarie-2016/#comment-20067
excellent,ba chiar as plusa si as sugera ca la rectificarea bugetara,amaratii aia de bani dati pentru cercetare sa treaca la ad-tia puscariilor
Pușcăriașii și cărțile
În care dovedim că noi ca nație nu suntem capabili să cerem respectarea legilor. Asistăm poate chiar nervoși la pervertirea ideilor de “cercetare științifică”. Dar există o soluție – să construim mai multe închisori! Nu are sens să investim în SF-uri precum lasere la Măgurele – doar mai multe închisori, și o să revigorăm cercetarea în România!
Am scris clar la 18:34
“In cazul copiilor luati de la parinti in Norvegia , statul roman poate face LEGAL o singura chestie .
Sa ofere avocati familiei . Evident nu se pune problema maretilor nostri avocati Sova sau Ponta & restul gastii …………… ”
Statul de drept asta inseamna .
Cine nu crede , inainte cu demonstratile pina pricepe si Ion de la Ciorogarla ca alta e solutia .
Impresia mea, formata in proportie de 80%, despre Busoi:
asta-i omul cuiva, nu-i omul lui. Cineva ii stabileste mutarile. Un unchi, un socru, un frate, taica-su, ma rog altcineva e creierul familiei si il dirijeaza. As vrea sa-i vad poza, numai ca sa stiu pe cine sunt chemati de fapt bucurestenii sa voteze.
Adica pana acum toti oamenii politici mari se vedea ca erau oamenii lor insisi – Base, Tariceanu, SOV, se vedea ca ei decid singuri. Inclusiv dupa prostiile comise, care erau personalizate.
Voi incerca sa-i prind vreo interventie tv mai lunga. Ii mai acord 20% sanse sa ma insel.
sau nevasta, ca si asta se poate.
@macgregor
aveti dreptate
mai mult,ce vor astia de la psd&pnl sa “oferteze”la primaria bucuresti mie mi se pare un scuipat pe locuitorii orasului
daca unul din ei castiga ,orasul si locuitorii isi merita soarta
in alta ordine de idei,ce nu inteleg eu,cum naiba repunerea in drepturi/despagubiri -alea “fabuloase”facute de anrp s-au acordat numai celor care au cumparat drepturi litigioase
am mai spus,acordarea despagubirilor sa fie facuta numai celor indreptatiti sau urmasilor directi care se prezinta personal ,poate cu avocatul impreuna si in nici un caz “prin mandatar”
cum isi imagineaza pnl ca fara sa isi propuna teluri, fara sa se “arunce” in nici o directie, poate deveni un partid unit?
Bine, ii ajuta si PSD cu desemnarea lui Firea,care e detestata local, pe planul “o sa-l voteze pe Busoi ca sa nu iasa Firea”.
slab joc.
si care lasa loc la surprize.
inclusiv ruperea partidului in caz ca pierd alegerile in Bucuresti.
asa,de dragul discutiei,
toata lumea e ocupata acum cu “puscariasii savanti”
maine toti “vom fi ocupati”cu legile norvegiene
intre timp”doctorii aia in stiinte”sunt bine ,mersi,primarii se pregatesc sa planteze lalele cu 50 lei/fir
isu a revenit la vechile obiceiuri= sponsorizari
cand naiba vom intelege ca lucrurile se rezolva atunci cand le duci pana la capat
ca tot se apropie “ziua eminescu” si iar vom auzi ,ce vom auzi,dar maredreptate a avut=nu putem termina un lucru inceput
asa e.
@intamplator: Pai lucrurile ar fi fost “duse pana la capat” daca Parlamentul ar fi fost dizolvat, politicienii cu conflict de interese sa nu mai poata candida nicaieri, PSD si PNL scoase in afara legii etc. Asa, guvernul Ciolos se bate cu morile de vant. E vorba in Romania de o cultura si o traditie a furtului calificat, a marsaviei institutionalizate. Ce sa mai vorbim de “fineturi”, ca treaba cu familia din Norvegia?
Iar chestia cu puscariasii savanti e doar praf in ochi, portite de a scapa, “loop holes” cum spun americanii.
@danc
nu v-as contrazice
dar,
in locul psdpnl ar fi aparut cel mai probabil un nou zeroteve,sau -caz fericit-un nou ponta
despre guvernul ciolos,eu cred ca e un pas inainte
vrea sa faca si -va face-“fisa postului”pentru functionarii publici/va implementa(urasc cuvantul,dar nu-mi vine altul acum)criterii uniforme de evaluare a lor
marea problema ,cei ce vor veni dupa ei vor continua???
personal ma indoiesc,si,din nou,nu suntem in stare sa urmarim”o tinta”
toata lumea se intreaba cum a rezistat isarescu/raspuns simplu=”a avut o tinta”.neintrarea in faliment a romaniei/nu a spus care e tinta lui,dar a realizat-o
cred ca sunteti in US,David Brooks e un tip pe care eu il citesc cu multa,multa placer
lumea se schimba,cum?nu stim/Reagan avea “o tinta”/care e tinta azi?
http://www.nytimes.com/2016/01/12/opinion/the-brutalism-of-ted-cruz.html?smprod=nytcore-iphone&smid=nytcore-iphone-share
Multumesc pt articol, interesant!
Nu, sint in Canada, desi stiu bine si urmaresc politica americana. Cred ca Brooks are ceva “personal” impotriva lui Cruz. Nu am observat partea asta la el. Vad ca lupta s-a coagulat intre Trump si Cruz.
In ce priveste “tintele”, si guvernul Ciolos:
1) si mie-mi place treaba cu “fisa postului” si sper din tot sufletul sa injumatateasca aparatul de stat. Prea multi functionari. Din pacate PSD/PNL si tot ce misca-raul-ramul au sa se opuna
2) noi romanii sintem experti la a te face frate cu dracu’ sa treci puntea; si uite unde am ajuns. Pe termen lung asta nu e o strategie buna. Punctul 8 de la Timisoara.
3) personal n-am incredere in Isarescu; a fost finantatorul tuturor guvernelor FSN/PDSR/PSD deci e baiatul de mingi al unor personaje absolut odioase (Iliescu/Nastase/etc). Mai bine intra Romania in faliment si sa scapam de comunism/post-comunism si securitate decit sa o tinem langa pe centru-stinga.
David Brooke scrie frumos, dar este de stânga, la fel cu aproape toți editorialistii din nyt.
Democratii (stânga) nu îi pot ierta lui Ted Cruz apartenența la mișcarea “tea party”, miscare care vrea o realiniere a țării la constituție. Doar respectul pentru legea fundamentala. Pare familiar? Tea party a orchestrat victoriile din ciclurile electorale trecute in favoarea republicanilor, schimband componența ambelor camere. Nyt si presa aliniata i-au pictat pe tea party ca o miscare extremista, rasista, antidetoate, doar, doar sa aprinda o lumina de speranta in zona lor. Cu exceptia “occupy wall street”, contra s-a fosăit. Acum, cand Cruz se pare că va câștiga in Iowa, presa de stânga se focuseaza mai mult pe el. Nu numai pe Trump. Doar pe scurt…
@dp buna seara
acu ceva zile intrebati cum e cu pretul titeiului si daca se poate prognoza
personal cred ca nu/multi suspecteaza conspiratia americanilor
mai jos situatia de azi in America/si nu e deloc roz pentru “petrolisti”care sunt mai mereu “capul rautatilor”
la fel banci care I-au finantat
in 2003 dupa invazia in irak se prognoza cresterea pretului ca sa creasca investitiile in noi (fraking)tehnologii/a scazut
nimeni nu poate stii/cred-personal-ca teoria aia cu falfaitul aripilor fluturelui-este valabila la pretul titeiului
daca maine se scufunda un petrolier in stramtoarea ormuz,pretul va sari peste usd 60/bbl
daca maine moare regele arabiei saudite pretul va sari peste usd 50/bbl-in cazul asta eu n-as paria ca urmasul,are alte ganduri
nuse poate prevedea nimic,e pur si simplu “perceptie”si nu are legatura cu realitatea
Crude-oil prices plunged more than 5% on Monday to trade near $30 a barrel, making the specter of bankruptcy ever more likely for a significant chunk of the U.S. oil industry.
Three major investment banks—Morgan Stanley, Goldman Sachs Group Inc. and Citigroup Inc.—now expect the price of oil to crash through the $30 threshold and into $20 territory in short order as a result of China’s slowdown, the U.S. dollar’s appreciation and the fact that drillers from Houston to Riyadh won’t quit pumping despite the oil glut.
As many as a third of American oil-and-gas producers could tip toward bankruptcy and restructuring by mid-2017, according to Wolfe Research. Survival, for some, would be possible if oil rebounded to at least $50, according to analysts. The benchmark price of U.S. crude settled at $31.41 a barrel, setting a 12-year low.
More than 30 small companies that collectively owe in excess of $13 billion have already filed for bankruptcy protection so far during this downturn, according to law firm Haynes & Boone.
Datoria firmelor americane specializate in “fracturare hidraulica” a crescut de la 500 miliarde dolari la 900 miliarde $ . O gramada vand petrolul extras la oricare pret EXCLUSIV pentru a platii dobanda aferenta imprumuturilor contractate .
La gaz metan e la fel .
Se intrevede un mega balon financiar care va exploda cit de curind daca pretul petrolului ramane tot asa de scazut . (31,41 $ azi pe Nasdaq.)
Si aurul scade ca valoare . Azi 1.090,47 $ /1 uncie .(31,103 grame)
Da,dezastru
De vreo 60 ani tot auz ca america asta e pe marginea prapastiei,e “gata cu ea”
Nu mai departe decat acu vreo 7 ani era gata,mancata cu fulgi si pene de chinezi,ca usd e un fel de hartie igienica…
Ce naiba conteaza 1000 miliarde cand ei tiparesc banii?
P s bine ca am cumparat hartie igienica la 1,48/euro si n am folosit o
Nu am scris ca e pe marginea prapastiei niciodata .
Am scris si scriu ca sint probleme care aseamana foarte mult cu perioada premergatoare crizei in 2008 . Atunci a explodat balonul “subprime” .
Acum se configureaza balonul obligatiunilor “hight yeld” din industria petrolifera .
Cunoscute popular si ca bond “gunoi” . Firme cu datorii mari ajung sa plateasca dobanzi de 10%-15% anual .
Evident ca atunci cind banii se tiparesc dupa necesitati , se poate repara orice . “too big to fail” nu a existat in nici un tratat de economie ante 2008 . 🙂
@intamplator 21:23
Buna seara,
parca e o alta lume … benzina la 1,17 motorina la 0,9 :
http://www.clever-tanken.de/tankstelle_liste?spritsorte=3&r=5&lat=53.6045273&lon=10.0445082&ort=22391+Hamburg
asta in conditile stiute…mai e putin si se pune de-un razboi..
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20723176-exclusiv-dna-sustine-ancheteaza-cazul-finii-lui-busoi-traseul-banilor.htm
HotNews.ro publica azi, in continuarea articolului “De unde are Cristian Busoi milioane de actiuni la Fondul Proprietata”, povestea detaliata a despagubirilor acordate de ANRP finilor europarlamentarului PNL, candidat la primaria Capitalei. De la cine au cumparat acestia drepturile litigioase, cat au platit pentru ele, cat au castigat si cum se face ca la putin timp dupa ce primesc actiuni la Fondul Proprietatea ele apar si in declaratia de avere a lui Cristian Busoi. De notat ca toti trei evita sa spuna daca au vandut sau cumparat unii de la ceilalti actiuni la Fondul Proprietatea. DNA sustine intr-un raspuns oficial ca ancheteaza acest caz, desi primele acte au fost solicitate inca din februarie 2015, insa de peste un an nu s-a intamplat nimic dosar.
Ce interesant e dialogul prietenesc dintre ciutacu si copilul de mingi al lui beny steinmetz , la ghtiza-latrinatv . :)))
Ca tot vorbim de romani si romania
Azi,probabil ca ” brandul de tara”pentru romania este “faimosa”autostrada sibiu-deva-
http://www.contributors.ro/global-europa/norvegienii-au-barnevernet-noi-ipocrizie/
Cazul familiei Bodnariu a stârnit o veritabilă revoltă românească împotriva Norvegiei, stat care ar fi răpit copiii de lângă mamă fără niciun temei, se spune. În timp ce ancheta e în desfășurare, numeroase voci acuză statul norvegian de manevre ce ar putea fi calificate cel puțin absurde: la televizor o doamnă isterică opinează că națiunea norvegiană este atât de degenerată încât a ajuns să răpească copiii cu sânge proaspăt ai altor țări.
Toată această revoltă, națională și nu numai, se petrece fără a arunca privirea măcar o clipă în curtea propriei țărișoare. Cred că e important să ne întrebăm de ce în România instituțiile care ar trebui să se ocupe de protecția copilului par să fie copleșite și să nu facă față numărului de copii aflați în situații critice.
…………………
Politicieni, jurnaliști își mărturisesc sprijinul nețărmuit pentru familia nedreptățită, pe care o doresc reîntregită, dar nici măcar ei nu luptă pentru crearea unor instituții românești care să se asigure că toți copiii României duc o viață decentă, că nu sunt abuzați, forțați să cerșească, să se asigure că au parte de educație. Adeseori credem, pe bună dreptate, că e mai bine ca un copil să rămână alături de familia lui, în condiții grele, decât să fie instituționalizat, pentru că în aceste instituții, condițiile ar putea fi la fel de grele și, în plus, copiii ar fi înstrăinați de familie.
Trăim într-o țară căreia nu-i pasă de copiii maltratați, chinuiți, abuzați, bătuți. Iar țara aceasta suntem noi toți. România nu îi ajută pe acești copii, nu este preocupată de ei, nu îi sprijină și nu îi scoate din mediul cu adevărat nociv în care ei se află. Pentru niciuna din aceste situații românii nu ies în stradă, deși ar trebui. Și, mai ales, cred că România ar trebui să privească bârna din ochiul său înainte de a acuza alte state de nedreptăți făcute asupra copiilor.
În încheiere, fac un apel la toți cei care se simt revoltați de situația creată de statul norvegian să își folosească constructiv energia pentru a crea instituții românești care să fie capabile să protejeze copiii. Nu putem schimba instituțiile norvegiene, dar putem schimba viața copiilor români.
Buna seara,
eu am un fix cu invatamantul (cred ca ati observat)!
Are Ioana Ene un articol foarte bun despre dl. Curaj:
http://www.ziare.com/adrian-curaj/ministrul-educatiei/ministrul-care-ma-sperie-1403686
PS. @intamplator , sper ca ati citit raspunsul meu la temerea dumneavoastra de azi noapte, ca m-as fi suparat. Scuze ca am raspuns cam dupa o ora, lipsind de pe blog in acest timp.
@cedric
Sigur ca am citit,citesc orice comentariu chiar daca nu in timp real
Acum,n am citit despre dl curaj dar e incurajator,tonic,ca rosia montana a fost”securizata” si dna sesizat,ca d na pruna – despre care eu inca am rezerva
e- n a stat pe ganduri cu cercetatorii puscariasi,ca biris a schimbat chestia cu plata cass
Faptul ca dl borc tace iar e de bine,coace el ceva bun acolo unde se sifoneaza miliarde de euro/an
Nu laud guvernul ciolos,dar cref ca ochii trebuie pusi pe gashcarii din parlament
Total de acord cu dumneavoastra.
Am citit ca Ciolos a numit un nou secretar la Ministerul Economiei -Neculai Banea.
Banea este director general al companiei IAR Ghimbav, iar numirea a fost facuta la propunerea ministrului Costin Borc, scrie Profit.ro.
Poate incet- incet se mai schimba lucrurile.
http://www.contributors.ro/sinteze/no-way-no-end/
Acum vine d-l Curaj şi ne spune că universitarii din toate târgurile ţării au de apărat o reputaţie şi un prestigiu. Chiar aşa? Oamenii noştri, trecuţi prin toate, de la socialism la capitalismul de criză se gândesc numai la “reperarea onoarei” universitare! Nu-i mai interesează nici funcţiile, nici afacerile, nici “cariera” (politică, dacă se poate), nu mai vor – de când a glăsuit d-l Ministru – decât “performanţă” şi “vizibilitate”! Poate că d-l Curaj e un magician care se ignoră! Dar tare mă tem că domnia sa va rămâne doar cu “iniţiative legislative” şi cu proiecte de “abordări sistemice” (în care, evident, se vor toca masiv fonduri europene). La bază, oamenii vor face tot ce ştiu ei şi tot cum ştiu ei deşi, evident, vor raporta exact ceea ce d-l Ministru vrea sa audă. Mai înainte de toate nu-i aşteaptă nici o mare problemă, cel puţin în următorul mandat electoral: încă sunt mulţi tineri la sate care visează să ajungă la oraş. Pentru aceştia, pentru şcolarizarea lor minimală şi pentru salariul (sau pensia) modest(ă) a părinţilor lor din “zonele de favorizate” funcţionează universităţile noastre de provincie. Ce se poate face cu aceşti tineri? Nimic. Li se ştampilează o diplomă şi sunt livraţi “pieţei muncii”. Din punctul de vedere al universităţilor (şi mai ales al profesorilor lor) singurul lucru care contează este ca aceşti absolveţi de liceu fără oriozont să se înscrie şi să umple “cifrele de şcolarizare” ale facultăţilor. Tot restul nu mai are nici o valoare. Pornind de la nimic (căci asta e opera învăţământului preuniversitar), nici cu cele mai bune intenţii nu se pot face lucruri deosebite în trei ani. Şi apoi, la ce bun să se facă? Cei mai mulţi licenţiaţi nu profesează de loc în domeniul studiilor iar după trei ani uită şi că au făcut o facultate. Nu rămâne decât singura legătură între lumea rurală săracă şi “oamenii cu iniţiativă” din învăţământ: diploma, hârtia aceea care-i dă posesorului ei nişte “drepturi” recunoscute legal. Hârtia aceea care falsifică piaţa muncii, care transformă ignoranţa în virtute şi lipsa oricărei calităţi în brand naţional. La celălalt capăt, politica noastră nu stă nici ea (cu Colectiv sau fără) să moară. Băieţi din ce în ce mai deştepţi ajung “la butoane” şi, odată ajunşi acolo, îşi descoperă vocaţia de “oameni universali”: politicieni, afacerişti, şi – aproape inevitabil – “personalităţi culturale”. Pentru a fi confirmaţi ca atare sunt dispuşi să-şi pună la bătaie banii, relaţiile şi influenţa. Nu e înţelept să refuzi asemenea oameni de viitor, în schimb e foarte avantajos să le dai “o mână de ajutor” căci – nu? – mâinile se spală una pe alta. Cam asta e.
În lispa unui mediu academic şi cultural viu şi dinamic la toate nivele, capabil să valorizeze reuşita, să sesizeze şi să elimine impostura, noi nu avem decât “comisii” alcătuite, mai mereu, din aceiaşi oameni care se “acreditează” între ei. Onorabilitatea lor? Aceea a funcţiei, a vilei, a maşinilor şi a concediilor. Asta au ei de apărat. Autoritatea lor nu vine nici din predat, nici din cercetare, ci din nevoia disperată a tinerilor din rural de a obţine diploma ce le dă drept de cetăţenie la oraş şi din oamenii ajunşi în funcţii care-şi plătesc iluzia genialităţii. Pot fi acestea toate schimbate de azi pe mâine, prin reforme hotărâte “la centru”? Puţin probabil. Şi, în fond, cui ar folosi? Unei mâini de oameni dedicaţi vocaţiei lor de care, în fapt, ţara nu are nevoie. Ţara nu visează decât să împărtăşească din recunoaşterea lor, atunci când vor deveni celebri în alte părţi. În rest, pentru ziua de mâine, mizăm tot pe “oamenii noştri”, cei care ştiu “cum merg treburile”. Mai nou se cheamă “tehnocraţi”.
buna dimineata 🙂
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-13-ianuarie-in-sfarsit-o-ordonanta-impotriva-scriitorilor/43342/