Pierdut locomotivă politică, găsit vagon greoi: Dan Barna
11/11/2019 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Dan Barna a pierdut pentru ca nu a putut juca rolul de candidat-locomotiva. Rezultatul este rusinos, oricat de mult au sperat altceva cei care l-au votat – ma numar printre ei, votandu-l “util”, din considerente politice si strategice – , il transforma in candidat-vagon, care are nevoie sa fie tractat de partid.
Asa cum scriam pe 29.10.2019 in editorialul Dan Barna, înțelegi că deja ai pierdut? (unde speram totusi ca vizibilul trend de infrangere sa fie macar franat serios, iar eventuala pierdere in fata Proastei sa fie la 2-3-4%):
Dan Barna, nu te iluziona. Daca nu vei intra in turul doi, se va pune deschis problema lipsei tale de tractiune politica si a necesitatii schimbarii tale din fruntea USR. Pentru ca deja USR lucreaza cu frana de mana trasa, din cauza ezitarilor tale, inexperientei politice a partidului ca atare, lipsei de consultanti politici experimentati, fragmentarii interne a bazei partidului (dovedita la Congres).
Dan Barna, un candidat USR care pierde in fata unui candidat PSD in anul 2019 nu are nici o scuza. Nici cel mai ingaduitor comentator si votant USR nu iti va gasi circumstante atenuante. Trebuie sa dovedesti sau ca pierzi la cateva sutimi, dupa o mare lupta, sau ca intelegi sa te retragi din fruntea USR in secunda in care devine clar/oficial ca ai pierdut la mare distanta. Insa vei pierde la un scor rusinos, si atunci candidatura ta nu va reusi sa arate decat aceasta fotografie: un candidat care, in plus avant electoral al USR, pierde pe mana lui, pentru ca nici el nu stie de ce vrea sa devina Presedinte al Romaniei si nu convinge nici pe cei care ar vota USR.
Eu nu voi ezita sa fac o analiza la sange, publica, in care sa arat ca, daca tu nu intri in turul al doilea, USR nu are cum sa mai creasca. Pentru un partid fara structuri in teritoriu, fara Presedinte la Cotroceni, fara proiect pe termen lung (si sa nu mai aud de “fara penali”!) asumate cu termene-tinta, masuri-far, specialisti recunoscuti si campanie mediatica profesionista, va fi prea mult 20%. Partidul a obtinut procentele de la europarlamentare pe un val de descarcare emtionala anti-Dragnea si anti-PSD. Odata descarcarea consumata, USR trebuie sa livreze si altceva decat “fara penali” si “integritate”. Deja aceastea doua suna a slogan ieftin, cu aceste predicate de campanie nu iesi din bazinul natural al USR.
Altceva mai aveti de oferit pentru tara, pentru cei care sunt indecisi, pentru cei care altmiteri ar vota PNL, pentru cei care sunt dezamagiti de PSD?”
Ei bine, speram sa ma insel la cateva procente si diferenta in favoarea Proastei sa fie de 2-3-4%, lucru care s-ar fi explicat prin: masinaria de partid PSD-ista; pomenile date da Dancila; lipsa dezbaterilor electorale unde Barna ar fi putut sa recupereze. Ar fi fost politic explicabil si, omeneste, de inteles: un candidat tanar si abia aparut nu poate sparge structuri rodate 30 de ani.
1. Insa diferenta este prea mare pentru a fi explicata sistemic si atunci ramane doar explicatia personala: candidatul Dan Barna nu a convins. Naratiunea “votezi Barna, votezi anti-PSD” nu a convins nici macar electoratul USR+Plus!
Sa ne uitam nu doar pe procente, ci si pe voturi.
La europarlamentare, USR+Plus a obtinut: 2.028.236 voturi (22,36%), PSD a obtinut 2.040.765 (22,50%).
La prezidentiale, Barna a obtinut cam 1,372,707 (14,9%), iar Dancila obtinut 2,051,157 voturi (22,33%).
Dancila si-a pastrat in intregime voturile partidului (ceea ce confirma extraordinarul caracter captiv al voturilor PSD, cvasi-incompresibile si ne-dizlocabile; votantii PSD sunt imuni la prostia cu spume a candidatului PSD, la ticalosia partidului, la situatia finantelor, Justitiei, Educatiei, Sanatatii; acesti votanti sunt, imi pare rau sa o spun, o gaura politica neagra, de unde nu iese nici un vot, insa unde mai pot intra alte voturi, in functie de ce minciuni spune sau de ce pomeni ofera candidatul PSD).
2. Insa Dan Barna a pierdut din voturile USR+Plus cam 655.529 voturi (7,46%). Avand in vedere structura electoratului USR+Plus, este exclusa ipoteza ca nu a fost “suficient cunoscut” de acest electorat. Vorbim de un electorat dinamic, informat, cu optiuni clar reformiste. Pentru acestia, Dan Barna nu este un necunoscut pe care sa il fi ratat din cauza boicotului televiziunilor sau lipsei de dezbateri. Nu putem spune ca “nu a ajuns mesajul” la acest electorat, ci, dimpotriva: acest electorat propriu a fost pierdut, el refuzand sa voteze explicit cu seful partidului pe care l-a votat in mai 2019. O concluzie implacabila si ucigașă la nivel politic.
Procentele acestea pierdute de Barna nu s-au dus la Paleologu (aceasta a realizat scorul PMP de la europarlamentare (5,7% in mai pentru PMP; 5,6% acum pentru Paleologu – ceea ce confirma si extraordinar de captivul caracter al voturilor PMP; votantii PMP sunt si ei imuni la naratiunile despre Basescu-Udrea, Petrov, etc. Putem spune chiar ca Paleologu a reusit sa captureze toate voturile care ar fi plecat de de la PMP in conditii normale, lucru care este o performanta si sigur acum Basescu se felicita pe sine pentru ca acest iepure vanitos de Paleologu s-a achitat cu brio de misiunea primita).
Evident, putem banui ca din cele 7,46% pierdute de Barna, o mare parte (toate?) au mers la Iohannis, care a captat mai mult decat voturile PNL de la europarlamentare (PNL a luat aproape 2.450.000 voturi, adica 27%, iar acum Iohannis a luat 3,741,340 voturi , adica cu 1.291.340 voturi in plus).
Calculele sunt facute pe cifrele provizorii de la BEC si sunt putin rotunjite, pentru a suprinde ordinea de marime.
Deci, Barna pierde 655.529 voturi si Iohannis ia putin aproape 1.3 milioane devoturi in plus! Unul a pierdut chiar voturi din bazinul partidului (USR+Plus), iar altul ia mai mult ddecat voturile partidului care il sprijina (PNL). Deci, se poate strapunge bazinul partidului care te sustine, chiar daca nu faci nimic (paradoxal!). Vorbim deci nu doar de un vot “util” pentru Iohannis, vorbim chiar de transfer de voturi de la Barna la Iohannis.
Iar Diaspora este un bun indicator: Klaus Iohannis: 53,83% (261,961 voturi), Dan Barna: 26,42% (128,606 voturi) – cifre nu defitinive, dar care arata clar tendinta.
3. Asa incat putem spune si ca Dan Barna nu a convins nici Diaspora sa il voteze. Diaspora a votat mai mult decat “util” (cu presedintele in functie), Diaspora a votat masiv cu candidatul Iohannis, intorcand spatele candidatului Barna. Era de asteptat un scor relativ echilibrat intre Iohannis si Barna in diaspora (cu tendinta spre Iohannis), insa diferenta de marime electorala arata ca, in conditiile in care Iohannis nu are realizari notabile dupa 5 ani, explicatia e simpla: Barna nu a convins nici macar Diaspora.
4. Intr-un peisaj politic static, in care s-a reconfirmat teza clasica a partidului-retea (structurile, structurile si iar structurile din teritoriu!), iar Dancila si Paleologu sunt cele mai bune exemple, concluziile de mai sus contureaza profilul unui Barna care a pierdut voturile propriului electorat din motive pe care Tapalaga l-a sintetizat rapid: “Barna a ratat locul doi la prezidențiale din cauza lipsei de curaj, de experiență și de viziune politică. N-a convins nici măcar pe ai lui că dispune de capacități de lider autentic, că este potrivit pentru cea mai înaltă funcție în stat. Frica de a intra la guvernare, de a-și asuma decizii în momente grele au adâncit neîncrederea…Alegătorii votează la prezidențiale oameni în carne și oase, care inspiră sau nu încredere. Prin tot comportamentul său din campanie, candidatul USR/PLUS s-a dovedit în cele din urmă chiar mai ezitant, mai puțin pregătit și un politician mai gol de conținut decât părea la prima vedere”.
Repet ceea ce am scris in editorialul in 29.10:
“se va pune deschis problema lipsei de tractiune politica si a necesitatii schimbarii [lui] din fruntea USR. Pentru ca deja USR lucreaza cu frana de mana trasa, din cauza ezitarilor [lui], inexperientei politice a partidului ca atare, lipsei de consultanti politici experimentati, fragmentarii interne a bazei partidului (dovedita la Congres)“.
Nu credeam ca se va ajunge atat de usor si atat de categoric la aceasta situatie, suficient de previzibila, insa prea usor atinsa! Iar pentru acest lucru, candidatul, nu Sistemul (cum spune un imbecil), poarta intreaga vina.
Nu imi revine mie sa analizez daca este oportuna sau nu schimbarea lui Barna din fruntea USR inainte de localele din mai 2019. Insa un lucru este cert: Barna risca sa toarne plumb in elanul USR+Plus la anul, cand urmeaza doua randuri cruciale de alegeri.
Daca nu se face ceva in cadrul USR, scorul de la europarlamentarele din mai 2019 nu va fi atins. Succes electoral va fi daca in iunie 2020 si in decembrie 2020 PNL si Alianta fac macar 27%+22%. Pe cifrele din mai 2019, ar putea avea majoritate parlamentara in viitorul Legislativ. Insa, acum, acest lucru pare imposibil, daca Barna nu a securizat voturile USR+Plus. Da, Iohannis a luat mai mult decat a pierdut Barna, insa cine garanteaza ca PNL va lua 27+8%, adica 35% la parlamentarele din 2020 ?!
PNL sa nu se culce nici el pe o ureche, ca nu e deloc garantat ca isi pastreaza macar scorul de 27% (cu un guvern minoritar?!), mai ales ca PSD intra in formatie de lupta si depune motiune de cenzura in februarie. Incepe lupta pentru supravietuirea parlamentara a PSD: Dancila a securizat voturile, caderea a fost oprita. Va urma contraatacul si el va fi violent.
Urmeaza vremuri grele si de aceea, decisive pentru a compensa mediatic, politic si electoral pierderea cauzata de Barna, momentul acela nu trebuie deloc amanat.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Bun găsit!
Un editorial cu care rezonez perfect!… Mulțumesc!
salut 🙂 Nu am ce face, resorturile pierderii se vad si de pe Luna. Eu am votat util (Barna), insa pe altii Barna nu i-a convins nici macar sa voteze util!
Sunt în aceeași situație! Am ajuns, deși Barney nu m-a convins, nu doar să renunț la ideea de a nu vota la primul tur, dar chiar să îi fac campanie (în ultimele două săptămâni) și să conving și pe alții să-l voteze! Mă întreb, însă cât a fost de convins votantul Dan Barna să voteze cu candidatul Dan Barna! Bănuiesc că a pus ștampila pe candidatul USR-PLUS cam cu tremurici…
O observatie: era greu sa o infranga pe imunogloaba, voturile dreptei au mers catre doi candidati. Imunogloaba si cu actorul au strans peste 30%, adaugati si ungurii si ajungem la 35%. Mai e Johannis cu peste 35%, mai e paleontologul (Felitari, marinele! Ne-ai torpilat!) cu 5%, mai e… Repet, era greu sa o depaseasca Barna pe idi*ata!
Bună ziua!
M-am uitat puțin aici:
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23482035-harta-interactiva-rezultate-alegeri-prezidentiale-2019-romania-judete-turul-1.htm
Nici măcar în Secuime Hunor nu a luat toate voturile maghiarimii! La nivel național, maghiarii au cam 6% din populația țării, Kelemen bacs a luat sub 4%. În Covasna sunt cam 67% unguri, Kelemen are 61,4%, iar în Harghita – cu 84% maghiari, același candidat al (i)udemereu a luat doar 77,7%. Diferența între ponderea maghiarilor și voturi pentru Hunor se regăsește, probabil la Herr Muth!…
Și mai interesantă e situația din Mureș: ungurii au acolo cam 48%, iar Kelemen a luat puțin peste jumătate – 26%!… S-a repetat situația de la turul al doilea din 2014 (și chiar din 2009), când maghiarii din zonă refuză nu doar să asculte de formațiunea lor, ci chiar să voteze cu alt candidat decât cel recomandat/susținut de UDMR! Povestea e veche, de prin 2000, când, deja o treime dintre consilierii locali și primarii din Secuime erau fie independenți, fie aleși pe listele unor partide românești (de pildă, Partidul Ecologist Român) și comportamentul electoral al maghiarilor poate fi înțeles mai bine dacă vă spun ce mi-a zis mie secuiul Mișa Kocsis (Kocsis Mihaly, probabil) din Târgul Secuiesc, prin 2002: „Și parlamentarii noștri (ai UDMR – nota mea!) fură la fel de mult ca și ai voștri!”…
Atrag atentia ca Barna a sub-performat chiar in Bucuresti, un fief al USR:
Klaus Iohannis: 32,89%
Viorica Dăncilă: 16,31%
Dan Barna: 25,81%
Mircea Diaconu: 10,38%
Toader Paleologu: 9,27%
Este clar un fenomen politic care tine de candidat. OMul pur si simplu nu a convins nici propriul electorat, in cel mai dur fief.
Greu de digerat acel 16,31%. Mă gândesc cu groază la locale, unde un astfel de scenariu de fărâmițare a dreptei va genera un nou mandat pentru Fifi sau cine va fi de la PSD.
Aici vom vedea daca Ciolos e intelept si nu forteaza cu acel putoi politic numit Vlad Voiculescu, omul Big Pharma, bine impachetar la nivel de marketing.
Sper sa nu forteze, in dauna lui Nicusor
Completez la aceasta cu:
Județul Cluj:
Europarlamentare: USR-PLUS: 32,5%;
Prezidențiale: Dan Barna (USR-PLUS): 20,18%;
Județul Timiș:
Europarlamentare: USR-PLUS: 32,3%;
Prezidențiale: Dan Barna (USR-PLUS): 20,96%
Județul Iași:
Europarlamentare: USR-PLUS: 26,9%
Prezidențiale: Dan Barna (USR-PLUS): 17,87%;
În toate cele trei județe, USR-PLUS a fost, la europarlamentare, nu doar peste PSD, ci chiar și peste PNL!… La fel – și în București, unde USR-PLUS a avut, la europarlamentare 41,6%!
Bună dimineața!
Este corect și de referință ce ai scris C!
Pentru mine nu Barna este dezamăgire, ci locul 2 obținut de Dăncilă, care este de departe câștigătorul acestor alegeri prin repoziționarea și salvarea PSD-ului.
Barna/USR+ sunt la început, au fost torpilați în permanență din toate părțile, și s-a dorit ca în T2 să se refacă USL-ul. În plus este un candidat fără experiență, carismă, notorietate, iar cireașa de pe tort a fost ancheta care a fost plantată perfect, ca să distrugă și ce mai era de distrus.
Sincer, dacă tu electorat te duci și îi dai aproape 23% voturi reprezentatului care a îngropat România, înseamnă că ne merităm soarta și putem scrie la intrarea în țară – ”Voi, ce intraţi, lăsaţi orice speranţă” – (Dante Aligherii/Infernul).
Eu nu mai văd luminița de la capătul tunelului, nu cred că vom mai avea șansa să fim o țară normală, în care evoluția să-și pună amprenta, inclusiv pe modul de gândire și percepție al oamenilor”
Mar, salve!
E mai simplu decat crezi:
1. Electoratul care a votat Dancila este ultra-captiv. E electoratul dur al PSD, cel de 2.000.000 de voturi incompresibile. Structura lui sociala va fi explicata de Mateescu mai bine. Pe astia nu ii dizloci nici cu tunul. Nu ma mira ca acestia au votat cu Proasta, pentru ca a avut consilieri care a au gasit predicatele de campanie potrivite si scopul ei a fost bine definit: sa isi securizeze acest electorat imbatranit, cu putine studii, prepondenrent rural, sensibil la naratiuni simple, victimare, la pomeni si la diabolizarea celorlalti. Dancila a vorbit permanent doar propriului electorat, Barna si-a pierdut si propriul electorat.
2. Problema e la Barna: defectele lui personale au pierdut procente adunate instiutional, “pe partid” (USR+PLus). Nu usnt sigur ca Ciolos aduna mai multe (contrafactual e greu de judecat), insa sunt sigur ca la locale si parlamentare, trebuie schimbata radical naratiunea cu care s-a mers pana acum: “fara penali”, “jos-PSD”. Aceasta naratiune nu s-a lipit deloc de Barna, ca sa il ajute.
Uite un realist cu stofă de lider! – ”neintrarea la guvernare ne-a costat”.
Sincer să fiu în locul lui Barna, aș depune mandatul la partid și declanșa alegeri interne. Pentru că eșecul lui lovește în plin partidul și alianța.
https://www.g4media.ro/stelian-ion-usr-s-au-facut-greseli-in-campanie-neintrarea-la-guvernare-ne-a-costat.html
Poate că se întâmplă (depune mandatul de președinte al partidului)! – Conferință de presă la 11.30
https://www.g4media.ro/dan-barna-conferinta-de-presa-la-ora-11-30.html
Eu ce scriam pe 29.10 inca?!
Bună ziua!
Acum, ca să spun drept, e ca în bancul cu rabinul: „Și tu ai dreptate, dar și tu ai dreptate!”… Pe de-o parte, ce spune @Citi mai sus e perfect adevărat, iar Barney a pierdut, în mare măsură, „pe mâna lui” (cum @Citi a și arătat cu mai multe zile înainte, dealtfel!)… Pe de altă parte, s-a refăcut uslamul (sau a revenit la suprafață, că de dispărut nu cred să fi dispărut vreodată cu adevărat) și nu mai văd nici eu vreo șansă de scăpare! „Pohta” sasului, să se „bată” cu „neconflictuala” în turul 2 ne va costa pe noi, Țara, mult mai mult decât va „deconta” mutul – îl doare-n „îngrijorare”, că e ultimul mandat și va pleca de la Cotroceni, în 2024 cu o grămadă de privilegii, ca un viitor „fost prezident” ce va fi! – sau pfl, pardon pnl!… Probabil, dacă USR-PLUS nu se trezesc și nu iau măsuri (în loc să se păruiască, cum par să fi început, deja!), ciuma roșie va reveni, peste un an, tot pe la un 30 și ceva-40% ca în decembrie 2014 și iar „va da o șansă” mutul pentru gio să dea premierul (poate tot pavianca va reveni la Palatul Victoria – Ferească Dumnezeu!)!
De fapt, după pcdr/pmr/pcr (ante 1989) și fsn/fdsn/pdsr/psd/usl, coșmarul României continuă, „împachetat”, frumos (din punctul lor de vedere), într-o luptă „pe viață (a lor) și pe moarte” (a Țării și a românilor), între cei buni (uslamiștii galbeni) și cei răi (uslamiștii roșii)!…
De la mine cam așa se văd lucrurile!…
Da, Iohannis a avut o campanie bine gandita: ignorarea locului III si lovirea in locul II, insa nu in Dancila, ci in PSD. El a capitalizat discursul “jos PSD”.
Barna nu a avut campanie diferentiata pe categorii de varsta, sex si socio-profesional.
Facut Update in articol:
Deci, pierderea lui Barna este de 650.000 voturi, iar castigul lui Iohannis este 1,3 milioane de voturi.
Dancila chiar a castigat 10.000 de voturi in plus fata de europarlamentare, ceea ce chiar e o ultra-performanta pentru ea.
Si uite asa revenim la manual: “secure the base”. Intotdeauna securizeaza-ti baza electorala, si abia apoi te uiti la alte bazine de unde sa iei.
Și Diaspora:
Klaus Iohannis – 52,94%
Dan Barna – 27,51%
Theodor Paleologu – 6,4%
Mircea Diaconu – 3,65%
Viorica Dăncilă – 2,75%
Aici structura sociala a votului. De aici trebuie sa plece orice analiza.
https://www.stiripesurse.ro/profilul-alegatorului-roman-la-prezidentiale-cum-s-a-votat-in-functie-de-sex-varsta-si-educatie-date-exit-poll-curs-avangarde_1401004.html
Multumim pentru editorial. Romanii se maturizeaza politic foarte incet. USR/PLUS si liderii lor sint inca prea fara experienta, fara retea in teritoriu si fara pirghii mass-media. Barna trebuia sa aiba un atac virulent pe zi contra borfasilor din PSD si contra primei iubiri PSD, adica PNL. Mult prea retinut, mult prea moale. Nu toti oamenii inteleg ce inseamna sa votezi “util”. Asta e, schimbare, dar mult prea incet.
Livio, asa este. Cand esti “underdog”, trebuie sa musti, nu sa latri 😀
Corect!! Asta spunea adineaori Cosette Chichirău pe Digi 24! 🙂 Barna a fost slab, nu a convins, cum am comentat deja și eu pe Politeia. Acum toată lumea spune asta dar m-au dezamăgit comentatorii de pe Politeia care la început vedeau (previzibilul) eșec al lui Barna doar prin prisma atacării lui de… Paleologu, sau mașinațiuni ale PNL, etc. Mai în glumă, mai în serios, l-am auzit pe Moise Guran afirmând că nu trebuie lăsate campaniile importante sub conducerea… Millenials! 😉
Bref, cred că electoratul l-a sancționat pe Barna fiindcă (și aici sînt perfect aliniat cu @Cetatean) nu a dat impresia ca USR e pregătit să intre în luptă după demiterea guvernului PSD. Restul… a venit de la sine (programul vag și așa mai departe). Poate vor învăța…
@Observator, să fim sinceri, Paleologu a avut un rol important în fărâmițarea voturilor. Și nu numai el.
Chichirău plătește polițe, dacă tăcea și ieșea cu declarația puțin mai târziu, era ok. Așa toarnă gaz pe un foc care este posibil să-i distrugă. Cea ce ar fi o nebunie, pentru că este nevoie de ceva nou, necontaminat de gășcărism și nu numai.
Iar aici se vede sudul blestemat, de unde încep toate nenorocirele. Polul sărăciei, al depopulării și dezindustrializării. – Ialomița, Buzău, Giurgiu, paradoxal Argeș, Teleorman (unul din cele mai sărace județe), Olt, Dolj; Gorj, Mehedinți, Botoșani.
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23482035-harta-interactiva-rezultate-alegeri-prezidentiale-2019-romania-judete-turul-1.htm
Încă o voce realistă în USR (cum a fost dintotdeauna!):
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23482604-clotilde-armand-terminam-noi-smiorcaiala.htm
Are dreptate. Nici macar o zi de smiorcaila nu au voie.
Acum, daca e barbat politic, Barna, la 11.30 anunta ca:
– il sustine pe Iohannis
– isi asuma infrangerea si cere scuze votantilor USR pe care i-a dezamagit si i-a pierdut la vot
– USR+Plus va sustine guvernul Orban si va face totul pentru bunastarea romanilor
– USR+Plus va incerca sa repare stricaciunile facute de PSD, votand in Parlament alaturi de guvernul Orban
Armand are 100% dreptate.
Daca se pierde mobilizarea electoratului pentru turul 2, nici pe Iohanne nu-l mai avem si ne procopsim cu un cosmar inimaginabil.
Porcii criminali pot miza pe peste 2.5 milioane de voturi cretine, care nu se schimba dar sunt persistente in prezenta la vot; asta e lumea romaneasca de astazi.
Daca Diaspora nu se mobilizeaza iar, daca Millennials iarasi isi baga picioarele si daca formele fara fond din capetele multor “oameni obisnuiti” conduc la absenteism (pe motiv ca “Oricum Iohannes are diferenta mare si iese”, ei bine, atunci am putea avea reteta absenteismului de la ultimele alegeri generala care a impins Romania in mizeria de astazi.
Ochii pe turul 2 prezidentiale; asta as recomanda eu si peneleului, dar si USR+. De analize, smircaieli, etc este timp dupa aceea.
test
Pe moment cel mai mare pericol vine de la asteptarile prea mari. 15% e al treilea partid din Romania. E mult.
– E mai mult decat au Ponta + Tariceanu + Diaconu impreuna.
– E 2 X mai mult decat au ungurii.
Problema cea mare este ca nu au reusit tranzitia la al 2lea cel mai mare partid din Romania, care era asteptata ieri, si asta s-a intamplat in cel mai neasteptat si neprotejat mod cu putinta si a provocat un soc.
Pentru ca socul asta sa nu distruga partidul, trebuie ca el sa fie distribuit in alte parti. E acelasi principiu ca la masini, trebuie sa sifonezi tabla ca sa protejezi pasagerul.
Barna trebuie sa isi ceara scuze public pentru scorul slab obtinut.
SĂ vedem și partea bună (că, după vorba românească „În tot răul e și-un bine!” 🙂 există și ceva bun în alegerile astea!):
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23482417-harta-interactiva-unde-luat-dan-barna-mai-multe-voturi-alegerile-prezidentiale-judete-nu-apropiat-deloc-klaus-iohannis-sau-viorica-dancila.htm
Barna – și, probabil, USR-PLUS – se pot baza, cel puțin, pe electoratul, preponderent urban, care a susținut candidatul alianței, fie el bun sau nu!
Și, vă rog să observați evoluțiile la nivelul regiunilor istorice: Iașii sunt pe același palier cu Brașovul și aproape de nivelul Clujului și al Timișului, iar Bacăul și Galații, pe același nivel cu Constanța, Prahova sau Aradul!… Pe de altă parte, în Secuime și în Sud, USR-PLUS e cvasi-inexistent!
De aici ar trebui să plece reconstrucția, reformarea USR-PLUS! Nu e totul pierdut!
Da, Moldova începe să se decontamineze.
https://www.g4media.ro/cosette-chichirau-usr-enumera-erorile-strategice-ale-lui-barna-nu-a-avut-ceva-de-spus-despre-iohannis-nu-poti-sa-te-bati-pentru-locul-doi-daca-vrei-sa-castigi-e-foarte-greu-sa-spui-ca-vrei-sa-fii.html
Nu am incredere in Chichirau, il prefer de departe pe Stelian Ion, daca e sa fie alegeri pentru sefia USR.
S-ar putea să aibă dreptate, nu zic, dar având în vedere contextul (a fost „rivala” lui Barna la șefia partidului și nu e acum momentul pentru așa ceva!) tocmai a pierdut o bună ocazie să tacă!…
O fana a lui Bernie, asta ii mai lipseste USR-ului
Sunt interesante opiniile, merită aruncat un ochi.
https://www.petreanu.ro/performeri-contraperformeri-prezidentialelor-explicati/?
Buna dimineata,
O fi fost si campania + candidatul parte a pierderii celor 650 de mii de voturi. Dar, parerea mea, rolul decisiv l-au avut “nicusoristii” (useristi + presa, analisti). Unii au facut direct campanie pentru Iohannis, altii l-au criticat non stop, pe principiul sa moara si capra vecinului, sa scapam de Barna & comp. Si au avut punctaje la mesaje comune cu cu pnl. Daca propriul partid te critica, cum sa te voteze simpatizantii? Nu i-am urmarit deloc pe cei de la plus, dar vad ca Tapalaga scrie ca Ciolos ar fi avut ca strategie sa-l faca mic pe Barna pentru a mai taia din aripile usr.
Eu zic sa nu dramatizam.
Fata de europarlamentare nu s-a schimbat situatia : PSD &ProRo & Alde nu au practic nimic in plus.
PNL & USR+ & PMP cam la fel.Cum am zis o treime din USR+ au balansat la Johannis.
Pt ca Johannis a jucat f bine in ultimile luni iar Barna f prost , asta e singura diferenta.
Sa-l votam acum pe Johannis ca n-avem incotro si sa ne pregatim apoi de locale.Pt anticipate sant f mici sanse.
Mai in gluma, mai in serios, eu cred ca este si o parte buna ca pavianca intra in turul 2: si-a consolidat pozitia de “lider” al criminalilor pesede, asa ca astia nu mai pot sa o dea jos usor; asa ca porcii criminali vor avea la varf un cap de matura.
In alta ordine de idei, probabil ca cea mai importanta lectie pentru USR+ exprimata mai sus (de catre Mr. Cetatean) este ca “…Intotdeauna securizeaza-ti baza electorala, si abia apoi te uiti la alte bazine de unde sa iei…”
Asta, in mod specific, se potriveste USR+ mai bine decat orice.
Doar unul dintre motive este ca USR+ au un inamic nevazut, pe bor. USR+ este exact la confluenta dintre tembelii bor de astazi (opozanti ai oricarui progress in Romania) si gandirea Millenials (nedezmeticita inca).
Johannis despre USR: au avut un candidat foarte bun.
Stie foarte bine ca esecul se va repercuta fie asupra candidatului, fie asupra partidului.
Practic incurajeaza USR sa greseasca.
http://www.contributors.ro/fara-categorie/when-in-doubt-vote-johannis/
Buna ziua!
Digi spune ca la ora 12.00, Barna va anunta daca demisioneaza sau nu!
Cum la noi nu se obisnuieste demisia, mira-m -as!!
Craiova mai spala din rusinea oltenilor:
https://www.gds.ro/politica/2019-11-11/pnl-iohannis-castiga-la-craiova-si-pierde-in-dolj/
Judetul e pierdut, desi sunt printre cei mai saraci, raman si cei mai tampiti! Lenesi si cu mana intinsa la pomana. Sunt foarte revoltat pt. ca sunt oltean si imi dau seama cum au decazut.
Cedric, toată Oltenia este pierdută…Sudul blestemat!
Bună ziua!
La noi e ceva mai bine!
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/votul-pe-comune-cum-a-fost-colorat-judetul-de-iohannis-si-dancila–235706.html
Sasul a câștigat, nu doar în municipiul Iași, ci și într-o mare parte din comunele județului! În municipiu, Barna e al doilea în fața paviancei: 24% Barna (33% – sasul), doar 15,8% – pavianca!
Totuși, un recul al USR-PLUS, față de europarlamentare, când au iești primii, în primul rând în municipiu, dar și la nivel de județ…
Buna ziua
Citi , ai dreptate.
Si eu am gresit.
Credeam ca Barna va fi mai activ , mai luptator in special dupa fituica cu fondurile europene.
Sa pierzi in fata unei “doamne” ca Dancila, monument de incapacitate profesionala , model clasic de ” om nou” care citeste ( prost ) ce scriu altii si la diferente colosale de voturi , are o singura explicatie.
E prea mic pentru un razboi asa de mare.
Iar USR cu asa lider , va ajunge punctual si inexorabil la maretia unui PMP si alte partide minuscule.
Din greseli se invata. Cine vrea sa invete. Sper ca USR da priceapa lectia , palma primita prin vot.
PS.
A ajuns cindva Vadim candidat la presidentie. A ajuns si Ponta.
Dar sa ajunga si Dancila in turul II e o catastrofa culturala si politica .
Nu e acceptabil in 2019 secolul XXI chiar daca PSD a mobilizat toate resursele.
Nu stiu ce va face uniunea in 2020 dar va fi tocata marunt si constant de acea majoranta parlamentara inconfesabila numita PSD-PNL.
Cindva numita USL .
Cind il sapau pe Boc si Basescu. Acum vor sapa pe Barna si USR.
Nu e loc in RO de un al treilea mare ( numeric in parlament ) partid.
Nu a fost niciodata. Ca urmare , razboiul politic mioritic nu mai accepta prizonieri , capitulari si tradatori.
Ori ei ( USL reinviat ) ori USR si Plus.
Cine pricepe , bine. Ci nu , va platii.
Gura pacatosului:
https://www.g4media.ro/ponta-viorica-dancila-a-ajuns-in-turul-al-doilea-pentru-ca-asa-au-vrut-pnl-si-klaus-iohannis-este-nevoie-de-o-stanga-modernizata-reformata-si-unita.html
Stângă unită, dar pe care nu o poate face Mito și nu o va face. Este nevoie de ceva nou pe un fundament curat și solid, nu cu oaste de strânsură.
Draga Mar, ma refeream la afirmatia:
“Victor Ponta, susține că Viorica Dăncilă a intrat în turul al doilea ”pentru că așa au vrut PNL și Klaus Iohannis”
Asta am zis-o si noi ieri sub alte forme.
Buna ziua tuturor…..Stanga incepe sa coste prea mult, maririle lor de lefuri = taxe mai mari pentru ceilalti. N-as zice ca e musai nevoie de ei.
Pentru mine e de neiertat sa refuzi TOATE invitatiile la discutii / interviuri. Sa fie frica de intrebari penibile despre sansele date PSD? NU INTELEG cum de a fost ales cineva care refuza discutiile, chiar de catre oameni care se plang mereu de lipsa de transparenta a functionarului public. Herr Werner tot functionar public este…..
Eu nu-s cine stie ce expert in comnicare, politica…etc…si deci nu prea mi-a pasat de “greselile” USR. A contat doar faptul ca programul lor chiar m-a convins. “Zero taxe pe salariul minim”, de exemplu, trebuie sa se intample urgent.
Salut 🙂
Zero taxe pe salariul minim ?
Nu e nevoie de un sistem fiscal complicat.
Exista scutirea de impozit pentru pensile pina la 2.000 lei lunar.
Logic si juritic ar trebui sa beneficieze de aceiasi scutire si salariul/venitul pina la 2.000 lei lunar.
Ca e criminal sa discriminezi fiscal aceiasi suma de bani in functie de cum e obtinuta legal.
Doar ca in Romania sistemul fiscal ca si sistemul de pensi e primitiv si clientelar.
+ gaura in buget. Dar asta nu ar fi mare problema daca impozitul ar fi progresiv.
Cum e peste tot in occident si fara exceptati in functie de sursa banilor legali obtinuti.
Iesi colonel la pensie la 45 de ani cu 6.000 lei / luna si se impoziteaza doar 4.000 lei.
Castigi aceiasi cifra prin munca , la aceaisi varsta( ca nu esti pensionat privilegiat ) si statul impoxiteaza toata suma de 6.000 lei.
Doar in RO e posibil asa ceva.
Salutari, gaura in buget ar fi mai mica fara…furturi…….
Cu taxele astea pe munca e greu sa (te) angajezi. Peste tot pe aici e greu sa faci rost de orice serviciu mai de doamne ajuta pentru ca “nu e personal” – da, oamenii au plecat, au ramas ciurucurile (ingaduiti-mi sa ma exclud 🙂 ), dar si cand e personal preturile s-au prea umflat. Deci ne specializam in “do it yourself”.
Asta este principala tema de ingrijorare pentru turul 2:
https://www.g4media.ro/cea-mai-slaba-prezenta-din-istoria-post-decembrista-a-alegerilor-prezidentiale-doar-4766-dintre-romanii-din-tara-s-au-prezentat-la-vot.html
Bună ziua!
Fifi a încasat-o, CAB a decis falimentul RADET.
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23483305-curtea-apel-bucuresti-pronuntat-falimentul-radet.htm
Daca i-ar duce capetele, penele ar prezenta public in saptamana asta populatiei o lista cu marile pradaciuni pesediste si gaurile imense la bugete; pe ministere, primariile mari, etc.
Cu rezultate partiale si totale.
Buna ziua,
diaspora a devenit o pondere serioasa si a dovedit clar ca e anti-psd. ca barna a luat sub el presidente pt mine e o surpriza. ok, deci diaspora a pregatita sa ingroape psd dar crede ca o halta intermediara e pnl si inca nu mizeaza decisiv cu usr. diaspora cu o majoritate substantiala nu a uitat si nu uita cine trebuie ingropat in ro, dar stie ca usr inca nu si-a facut temele pt a fi alternativa credibila. poate ca dusul rece pt usr sa fie un blessing in disguise.
iar daca usr+ nu se incoloneaza in buhu rapid in spatele lui nicusor pierde si buhu.
sper ca usr usr sa nu se auto-marginalizeze cu excese pc, acum cand ofensiva pc pare sa-si traga rasuflarea
Buna ziua, ar fi bine sa fie “blessing in disguise”.
Eu asta asteptam, usr pe locul 2, asta e si normal, nu ce s-a petrecut la noi.
Buna ziua, asta asteptam si eu dar se pare ca majoritatea diasporei – dupa cifre – gandeste diferit.
Sinistru!!!
https://www.aktual24.ro/surpriza-cine-este-femeia-din-spatele-lui-dancila-a-stat-si-in-spatele-lui-ceausescu-a-fost-membru-al-cc-al-pcr/
Nu este o surpriză, pentru că mai are fosile care o manevrează. Inclusiv ținuta, coafura, accesoriile sunt din acele vremuri. Sincer, de când a apărut în prim plan am avut impresia că văd o clonă a Elenei Ceaușescu.
Excelenta analiza, si arata clar ca strategia a fost prost aleasa, un fel de “personal branding”. Acum, efectul nasol se va rasfrange asupra USR+Plus. Barna trebuia rapid sa isi depuna demisia, ramanea in Biroul National si urca altcineva in locul lui. Problema: Nu are nimeni anvergura nationala.
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23483491-cum-vede-din-interiorul-usr-infrangerea-dezastruoasa-lui-barna-alegeri.htm
“…Are vreo șansă candidatul PSD să câștige în turul 2?
Teoretic da. O demobilizare totală a votanților lui Dan Barna ar face cursa mai apropiată decât ar fi de crezut.”
Bună ziua!
Păi, de pildă, eu, mă gândesc ca, pe 24 noiembrie, în funcție de vreme, să merg la iarbă verde, la o bere sau să trag un pui de somn! De ce să merg să votez cu uslamis-ul galben (premierul grivco) sau cu uslamaua roșie (paviancila)???
Asa-i viata croita pentru toate vietuitoarele pamantului, mai ales pentru cele ganditoare; de foarte multe ori se aplica scenariul alegerii raului cel mai mic, ca sa nu dam peste raul cel mare si terminal.
Cred ca va functiona instinctul, ca la multa lume de altfel (ma include si pe mine).
Și ordinul pe unitate a fost dat, demobilizarea electoratului USR. Atacați pe toate fronturile ca să-i determinați să nu mai iasă la vot în T2, lucru care se vede la toate articolele legate de USR+/Dan Barna. Este de manual ce se întâmplă, și din păcate sunt șanse să obțină rezultate cu această strategie.
Eu ma astept ca Barna, Ciolos, USR+ sa fie foarte implicati in teritoriu pentru T2; sa incurajeze electoratul sa iasa la vot in numar cat mai mare.
Destabilizarea electoratului USR+ se poate produce mai ales din interior, iar acest lucru trebuie urmarit cu atentie.
E timp si pentru demisii (Barna), dar asta dupa ce se incheie T2; asa cred eu. Sa se implice masiv ca sa blocheze pavianca porcilor criminali, iar apoi sa-si depuna demisia daca asa cer majoritatea USR+ sau simte el sa faca.
corect, usr+ e necesar sa dovedeasca ca sunt un partener potential corect cu pnl, daca il saboteaza pe el presidente devin mai putin credibili ca parteneri. in pnl – nu stiu care este majoritatea – sunt o parte pro usl altii anti-usl, nu trebuie sabotati anti-usl-isti
Destabilizarea/demobilizarea nu va fi din partea lor, alții se ocupă de asta.
Plus că sunt foarte mulți care nici nu vor să mai audă de vot, inclusiv prin jurul meu am auzit .
Buna ziua,
clotilde armand si-ar fi creat – daca nu avea – urgent o sttrategie nationala
dar si o anvergura nationala – e singura care a castigat ( a pierdut la numarotoare sector 1 buc, la frauda -) o alegere in lumea mare pe cont propriu in usr si e percutanta mereu. contrastul cu bancila ar fi fost o lovitura de buzdugan. mai ales ca are cred patru copii, e ortodoxa si stie mai multa teologie dacat jumatate din bor.
O intrebare care l-ar face praf pe Iohanne in turul 2 daca i-o adreseaza pavianca cam asa:
“Cum vrei sa faci o Romanie normala (programul tau) daca in Romania, la primul tur, din 7 milioane total votanti 3 milioane de retardati au votat pentru mine si acolitii mei (diaconu, hunor, bruynseels, cumpanasu,catarama, peia, ivan, etc.) ”
Nu stiu ce-ar putea raspunde Iohanne cu sinceritate in legatura cu Romania lui normala, programul,
🙂
Să „încerc” un „răspuns”
„Păăi, stimaaată doaaamnă, îîîîî…, urmăăăresc cuuu maaare ateeențieee șiii foaaarte muuultă îngrijoraaare!…”
Ei, pai de aia nu a venit. I-a fost frica de intrabari penibile. Acum “dezbaterea” va fi formata din cateva lecturi de pe fitzuici.
Daca se hotaraste sa apara intr-o “dezbatere” cu pavianca, Iohanne trebuie sa se astepte si sa fie pregatit sa reactioneze la multe obraznicii si tiganii de la tembela.
Asta-i singurul lucru pe il poate articula si asa va fi instruita; ca sa-l aduca pe Iohanne sa-i dea peste nas si-apoi sa se victimizeze isteric despre cum este ea jignita ca “femeie” etc, etc.
Salutare!
Propun sa nu-l luam la palme pe Barna.
Pt. ca boborul a votat ce a vrut.
Indiferent cine ar fi condus USR, nu uitati ca la noi voteaza SARACIA si IGNORANTA.
Vezi zona rosie din sud, extrem de manipulabila.
In plus, nu merg la vot o multime de iresponsabili.
Adica degeaba ar fi venit Barna cu strategii/proiecte/etc. pt. ca grosul electoratului nu gandeste cand pune stampila.
Cand vom avea un electorat educat, capabil de o analiza a ofertei electorale, atunci asa-zisul exercitiu democratic se va desfasura corect.
Pana atunci, sa nu ne miram ca bastinasii se vor prinde in hora cu tuta in care se recunosc.
Imbracati in costume nationale, bineinteles.
PS
In ce o priveste pe Clotilde, am crezut in ea pana in momentul in care si-a pus pe listele de la PE intreaga familie (ea + sotul).
buna seara
sotul moroianu (matematician de elita) poate fi angajat peste tot in vest relativ insantaneu. este ultracalificat. aveti o dovada ca a fost angajat pe pile (sigur a avut cunostinte)
Ha,ha,ha!!!
https://www.aktual24.ro/dezbatere-a-vrut-dezbatere-o-sa-aiba-cu-iohannis-dar-nu-la-rtv-sau-antena-3-ci-in-aula-facultatii-de-drept/
As vrea s-o vad si pe-asta!
Sa vedem moderatorul. 🙂
Cred ca studentii i-ar pune in incurcatura pe amandoi!
“Sociologul Barbu Mateescu analizează rezultatele primului tur de scrutin și vine cu o remarcă interesantă: „În lupta pentru locul doi, Viorica Dăncilă ar fi învins și USR-PLUS de la momentul europarlamentarelor, la 22 de mii de voturi distanță. Precizez acest lucru pentru a înlătura confuzii: USR-PLUS la maximă turație nu era de ajuns pentru a-l duce pe Dan Barna în turul doi.”
https://pressone.ro/ce-s-a-intamplat-pe-10-noiembrie?fbclid=IwAR20s5do20A6Ds0pp9AzbhihJ-rP4mCmkyYUs9N63FMNVa9f5ODXEbxdQBk
Perfect de acord, salut 🙂
De aia si eu am sperat o infrangere “decenta”, la 2-3-4%, nu una la mare distanta. Nu vreau pielea lui Barna, vreau doar corectii zdravene in USR. De altfel, nu m-ar incalzi deloc daca Barna si-ar da demisia, nu vad pe nimeni in jur. Cel mult senatorul Vlad Alexandrescu.
Buna ziua!
Personal, am votat cu Barna pe principiul de-a ajunge in turul II, si nu pentru ca m-ar fi convins ca-mi merita votul. Am vizionat pe youtube dezbaterea organizata de Europa FM. S-a prezentat binisor, dar nu suficient de convingator.
Stiu persoane care au votat constant cu KWJ, dar acum pentru turul I, au dat votul lui Paleologu, pe principiul ca le-a placut ca persoana si cum s-a prezentat.
Am avut discutii cu diferite persoane care mi-au spus ca au analizat platforma USR si pe cea a lui Barna. Mi-au spus ca nu se regasesc acolo. Perceptia acestora era de, citez: „cam faramitata perspectiva; nu-mi inspira suficienta incredere; nu ma regasesc in programul lor”. Acestea voteaza PNL si KWJ.
Politica internationala.
In Bolivia , presedintele Morales a demisionat si fugit.
Era la al treilea mandat.
O fi ca toti socialistii astia ( asta a fost si sindicalist cu cultivatorii de coca ) descopera ca nu exista alternativa la capitalism si dupa ani de gargara , umplu valizele cu spurcatii aia de dolari si fug cit vad cu ochii ?
Salutare tuturor.
Eu personal sunt sceptic atunci cand e vorba de coincidente in politica, asa cum am afirmat aici de mai multe ori de-a lungul anilor.
Ori, in cele intamplate recent, gasesc niste coincidente stranii.
Prima ar fi raportul Rise despre Barna. Aparut, intamplator, cu suficienta rezerva de timp pentru a permite discutiei pe baza acestuia sa ia amploare, dar nu suficienta pentru a internaliza stingerea acestui ‘nothingburger’.
A doua ar fi motiunea de cenzura, depusa atat de aproape de alegeri, si trecuta, in conditiile in care coafura a rezistat bine-mersi la primele doua. Disparitia PSD de la guvernare a adus foloase PNL-ului, insa nu si USR-ului, pentru care pastrarea unui PSD lovit continuu de acuze la guvernare era varianta mai buna. Disparitia PSD de la carma le-a cam dezamorsat mesajul, iar acest fapt intamplandu-se aproape de finalul campaniei nu le-a permis recalibrarea. De asemenea, legat de intrarea la guvernare: daca intrau, erau atacati o data de PSD, apoi de traditionalele suturi in turloaie ale “partenerilor”. In plus, daca nu primeau ministerele dorite, deveneau strict bunica din geam. Daca nu intrau erau clasati drept lasi, sau aroganti (ceea ce s-a intamplat).
Nu neg faptul ca lipsa de combativitate a lui Barna a favorizat aparitia unei tendinte descrescatoare. Insa, mie-mi miroase intrucatva a un joc binecunoscut, practicat de anumite ‘actori’, prin care se identifica slabiciunile unui sistem si se ataca strict punctele slabe, amplificandu-le.
Ca fapt divers, romanii sunt pusi din nou in “situatia 2000”, insa de data aceasta o versiune mai soft. Probabil daca era mai pe fata ar fi batut prea tare la ochi.
Just sayin’.
Bună seara!
Excelent punctat!
Spuneam și ieri seară, la năduf, că sistemul securisto-comunisto-fesenisto-uslamist a făcut „totul” – prin politruci și canaliști/gurnaliști – ca USR-PLUS (Barna) să nu ajungă în turul al doilea. Mai nuanțat – a fost și vina lui Barney, destulă! – îmi mențin verdictul și acum! Orientativ, procentele sunt cam 60% în sarcina politrucilor și gurnaliștilor, 40% – a lui Barney!…
Tocmai de aceea, sunt șanse 75% de a nu vota pe 24 noiembrie!… Cum n-am votat nici în 2000, între dracul (vc tudor) și tac-su (ilici), de ce nu aș face la fel și acum???
Sa privim, totusi, nuantat cazul. De bine, de rau, “tovarasii de drum” din PNL sunt intrucatva constransi de anumite necesitati de ordin pozitional-politic de a “consuma” oarecum “prin batista” (ca sa parafrazez o binecunoscuta mitocanie intrata in folclorul politic recent). Cei din PSD nu au retineri de genul, avand in vedere soliditatea bazinului lor electoral.
De acord.
Si vorbele lui Mr. Tzepelica,”… Adica degeaba ar fi venit Barna cu strategii/proiecte/etc. pt. ca grosul electoratului nu gandeste cand pune stampila…”
Nu simt in cuget ca as avea multe sa-i reprosez lui Barney. Au incercat o varianta occidentalizata de discurs si program, dar in Romania sunt prea putini responsabili ca sa citeasca atent programul unui candidat inainte ca sa voteze. Programul USR+ pentru prezidentiale mi s-a parut foarte bun, as fi vrut sa fie adus in T2.
De fapt, nici Iohanne nu va avea in T2 prea mult spatiu sa-si expuna programul, trebuie sa discute cu pavianca si in lungul agendei publice tiganesti adusa de televiziuni.
Bună seara!
Dacă tot a adus @stefan60 vorba despre politica internațională, vin cu precizarea că azi se împlinesc 101 ani de la sfârșitul Primului Război Mondial. În Pădurea Compiegne, într-un vagon de tren, în ziua de 11.11, la orele 11, s-a încheiat armistițiul între Germania și Antantă.
Fără acest moment, nu ar fi existat Unirea Bucovinei și a Transilvaniei cu România. Învins în război, Imperiul austro-ungar s-a dezintegrat, iar părțile sale componente fie s-au unit cu state existente (sârbii, croații, bosniecii și slovenii – cu Serbia și Muntenegru, formând Regatul Sârbilor Croaților și Slovenilor, din 1929 – Iugoslavia), fie și-au format propriile state independente: cehii și slovacii – Cehoslovacia, iar polonezii s-au unit cu cei aflați, până atunci sub ocupație țaristă și germană, contribuind la renașterea Poloniei. Chiar dacă Iugoslavia și Cehoslovacia s-au dezintegrat după 1989, iar frontierele unor state (Polonia, România, Bulgaria, Grecia) au mai suferit modificări, statele independente apărute în anii 1917-1919 există și azi!
Uite, de-asta trebuia trimisă, ieri, ciuma roșie, la lada de gunoi a istoriei!
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23483989-niculae-badalau-pregatim-motiunea-cenzura-pentru-februarie-sunt-convins-psd-prelua-guvernarea.htm
Nu s-a vrut (mutul) sau nu s-a putut (USR-PLUS)! Plătesc Țara și românii!…
Să fiu în locul mandolinistului de la Palatul Victoria, aș face tot ce aș putea să forțez anticipatele! Mai ales că asta r crește și „cota” partidului! Pe a mutului nu mai e nevoie, că văd că o are mare!…
Buna seara!
Ploua cu sesizari la CJUE impotriva CCR, sigur una dintre ele va reusi 🙂
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23484211-instanta-suprema-sesizeaza-curtea-justitie-patru-intrebari-dosarul-turceni-rovinari-care-sunt-judecati-ponta-sova.htm
Despre dezbateri: Iohannis sa fie de acord cu dezbaterile, cu o conditie: Dancila sa incerce sa raspunde macar la 5% din intrebari in engleza 😛 😛 😛
Cea mai tare!
Digi24, la ora 20. Ciolos si Barna dezbat cauzele esecului lui Barna. Live.
Asta a vrut poporul..Diaspora a dus-o pe Dancila la 5%. Romanii din tara au urcat-o. Barna a facut cit de mult a putut in conditiile date. Cred ca USR PLUS trebuie sustinut in continuare..Si nu cred ca Barna e arrogant. Am uitat de Ponta? Mi-e teama ca ii dam sansa sa se reintoarca, lui sau alcuiva la fel de arrogant daca nu pastram proportiile..
Trebuie facuta o analiza, asta-i sigur. Cred ca Barna merita respectul nostru ptr ca a incercat. Sint totusi doar 3 ani de cind a aparut partidul asta.
Cred ca am subestimat PSD dar si partea usl-ista din PNL.Mai cred ca trebuie sa avem rabdare.Societatea nu s-a schimbat sufficient.Iar multi nu au inteles miza (tur 2 fara PSD) si au votat ca si cind ar fo fost turul 2 (familia mea a votat Iohannis dar vor vota USR-PLUS la parlamentare).
Just my opinion..
Iertati-ma, dar “Barney” are parte de prea multe lovituri. Mie mi s-a parut un candidat onest, apreciez mult o prestatie fara minciuni, “porumbeii” nu sunt atat de toxici ca o minciuna polticoasa.
Nu-mi propun sa ma indragostesc sau sa fiu “martorul” cuiva si am tendinta sa fug de carismatici.
Nu, trebuie putin zguduit, ca sa aiba parte si un dus rece. Insa cred ca o demisie acum nu rezolva nimic. In alta parte e problema, si ea trebuie remediata prin expunerea rapida si consistenta a lui alaturi de Ciolis si revenirea la mesajul de tip politic, partidic.
Pierderea lui personala trebuie limitata, pentru a nu se extinde mediatic si asupra Aliantei USR+
De acord cu dusul rece, dar ce am vazut pe internet – de exemplu “haita USR”, dixit Mircea Marian – e cam pre mult.
Una peste alta premiantul clasei a fost facut KO de repetenta la olimpiada de toamna.
Repetenta e sustinuta de niste milioane de alti repetenti, experti in furaciuni/fituici.
Intr-o tara normala, un repetent nu poate ajunge la olimpiasa. 🙂 🙂
Si sa nu uitam ca PSD are peste 500.000 de membri.
Daca voteaza toti, impreuna cu familia/prietenii, gata procentele Vasilicai.
Cati membri are USR+?
16.000? 🙂
Diferenta e colosala.
Asa e. Basca structura impamantenita de PCR-uri.
Acum, o sa risc sa va spun o idee de-a mea, care mi-a trecut azi prin cap, intrucat a mai practicat-o si Jacques Chirac, cand a fost pus sa dezbata in turul al doilea (2002) cu Jean-Marie Le Pen: a refuzat sa dezbata, si nici o intrunire nu a avut loc. “Nu pot accepta banalizarea urii si intolerantei lui Le Pen“, a zis el.
Ma intreb daca nu cumva acest tip de refuz merita practicat si in legatura cu Proasta Romaniei: “Nu voi accepta ridiculizarea functiei Prezidentiale de cineva care nu stie limba romana si a dovedit ca nu intelege nimic din politica internationala”.
Ma intreb. Sigur, jurnalistii vorbesc de “dezbatere”, “democratie” , etc. Insa Dancila are nevoie ca de aer sa se rebranduiasca, ea nu vrea sa “dezbata”, si a refuza o astfel de pseudo-dezbatere inseamna a nu o lasa sa isi puna alta blana de oaie.
https://www.aktual24.ro/metamorfozarea-lui-dancila-dancila-isi-va-schimba-radical-strategia-pentru-turul-doi/
Si mai e o chestie: stiu niste votanti USR la europarlametare care au votat acum cu Klaus pt. siguranta, ca sa nu iasa tuta.
Asa este, Tzepelica. Sunt convins ca multe din cele 650.000 voturi pierdute de Barna au fost voturi duse, util, la Iohannis. Problema e ca, politic, pierderea e prea mare pentru ca Barna a setat prost bara si miza. Acum trebuie facut “dammage control”
Buna seara. psd stie ca glontul de argint este singura sansa de a castiga, olguta guița cat poate despre dezbatere in doi, alti psd lucreaza la demobilizare, deja toata conducerea e pe ecstasy au impresia ca pot intoarce scorul model 2014, abia asteapta confruntarea in care Veorica sa aiba casca in ureche si sa repete ce-i sopteste staful sperand ca Iohanis sa spuna ceva dezastruos gen “Ghinion”. USR+ trebuie sa joace foarte atenti viitoarele alegeri, in fond nu sperau real la presedentie deci nu este chiar un dezastru
De aceea si eu am scris o idee care mi-a trecut azi prin cap si pe care inca o rumeg: fara dezbatere cu papusa lui Dragnea. Nu mai are nici un secret, nu ne mai poate impresiona cu nimic.
Absolut, sa faca ceva mitinguri prin tara, sa comunice in bucla 4,5 dezastre lasate de psd, daca se poate economice cu cifre clare, comunicatori pe cateva teme si in rest lasati psd la latre la porti inchise pana cad lati. Iohanis trebuie reales, cu lamaie cu metoclopramid asta este, mai vedem peste 5 ani, oricum in maxim 2 ani va fi bypasat de pnl pentru ca este mandat final si lupta pentru putere continua fara el
Traiasca ai nostri!
“La doar două zile după ce a devenit acționar majoritar al Transelectrica, Secretariatul General al Guvernului a început operațiunea de numire a unor membri PNL sau persoane apropiate partidului pe funcții de conducere a companiei. Mai exact, SGG propune noi persoane pentru funcția de membri ai Consiliului de Supraveghere. Una dintre propuneri este Sebastian Burduja, șeful PNL Sector 1. Printre acestea se află și o persoană incompatibilă cu această funcție, dacă nu va fi schimbată din cea pe care o deține în acest moment.
……………………
O a șaptea propunere este Manuela Petronela Stan-Olteanu, care ar fi incompatibilă dacă își va păstra actuala funcție. Aceasta este și președintele Romgaz, care nu este doar producător de gaze, ci și de energie electrică. Potrivit normelor europene, o persoană care lucrează pentru un producător de energie nu poate lucra și pentru un transportator în domeniu, mai ales pe funcții de conducere.
Manuela Petronela Stan-Olteanu a fost în guvernarea PSD administrator al Autorității Competente de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră și consilier personal al Secretarului General al Guvernului.”
https://economie.hotnews.ro/stiri-energie-23484258-noul-sgg-inceput-puna-oamenii-functii-transelectrica-sunt-propusi-membri-pnl-bucuresti-printre-care-sebastian-burduja.htm
WTF, Iohannis lasa sa inteleaga ca NU va dezbate cu Dancila. A zis ca prefera sa se concentreze pe altceva.
Aici sustin ideea de “nici o dezbatere”. Bine ar fi fost sa vina la discutia de saptamana trecuta…
Deci ai cam fi de acord cu mine, mesajul meu de la 19:54. Nu merita “dezbatut” cu Proasta lui Dragnea.
Da,si discutam si cu ai mei despre asta mai devreme putin…
Pur si simplu tuta asta nu merita atentie.
Ma uit la Barna. Are nevoie de consultanti care sa ii spuna cum sa se “umanizeze”, la nivel de mesaj. Omul trebuie sa exprime si “empatie” cand vorbeste, nu doar “franchete”. Un epitet bine plasat, o modulare a vocii, o comparatie plastica, evocarea unei amintiri de familie, a unui suvenir, etc. Mai are de lucru.
Eu pentru franchete l-am ales.
si eu, da. Insa nu toti votantii sunt la fel. Ca dovada ca multi au preferat varianta “safe”: Iohannis.
Of, of. Una-doua “eu am facut”, “eu am pornit”, “eu am inceput”. Nu asa se vorbeste. Excesul de “eu” nu e bun, decat daca e insotit acum de “eu am gresit, insa noi vom face mai bine”.
Nu poti sa faci “downplay”, cum face el acum. Asta face. Nu. Esecul trebuie asumat, pe fata, ca sa intelegem ca pe viitor nu il vei mai repeta.
Rezultate Colorado/SUA: Barna: 40.94%, Iohannis: 33.07%. Dancila nu e in primele 4 locuri!!
Respect 🙂
Categoric nu e nevoie de demisie, insa un pic mai multa cainta personala nu strica. “Dragi votanti USR care nu m-ati votat, va inteleg. Am facut greselile mele si din cauza lor nu m-ati votat. Inteleg si accept. Nu voi mai repeta greselile. Insa proiectul politic al Aliantei e mai important ca mine, aveti incredere in continuare in Alianta, voi invata si voi deveni mai bun”.
Scurt, asa se face.
Bună seara!
C. de acord cu tine! Orice dezbatere cu Veorica, este o legitimare a ei și o umilință pentru orice om care are pretenție de el. Ar fi similar cu o coborâre în mocirlă.
Exista ceva care deranjeaza la Barna, si o spun in vederea imbunatatirii lui, nu ca sa il rup. Cand vorbeste despre ceva nasol sau de o decizie proasta (a lui sau a altora), ai impresia ca “subiectul” acelei actiuni nu exista. Nu stii cui sa atribui actiunea si cui sa ceri socoteala. Or, asta e o clasica manevra de eschiva. Exemplu: “pe linia de comunicare, a parut ca nu sustinem Guvernul Orban”. Si, pe bune, chiar asa a si fost initial, nu a existat nici un semnal ca va fi sustinut Guvernul Orban, o tinea langa cu anticipatele.
Nu “a parut”. Nu. “EU, Dan Barna, am spus ca nu vreau decat anticipate si ma tin tare pe pozitie”.
Nu poti sa eschivezi mereu responsabilitatea prin perifraze lingvistice. Acolo nu s-a pierdut voturi, insa s-a pierdut ceva: credinta ca Barna are “un plan” si “stie ce face”.
In fine. Nu mai insist.
Chichirau are dreptate. Trebuie sa intre in competitie cu Iohannis, si sa se bata pentru acea treime de voturi USR care au inclinat spre Iohannis.
Adevarul e ca “strategii” USR aici au fost de kakao. Nu trebuia sa il “atace” pe Iohannis (ceea ce era clar nasol), ci sa se “diferentieze” de Iohannis. Un Iohannis mai bun.
În opinia mea, fuziunea ar fi cea mai bună alternativă. Așa s-ar consolida poziția din teritoriu și ar valorifica notorietatea de care se bucură unii membrii +.
Fuziunea este susținut de foarte mulți membrii și simpatizanți, din ambele partide.
Și, ca să nu se certe Cioloș (deja, europarlamentar) cu Barna (încă deputat) să vină Nicușor Dan președinte! El a „moșit” și USR și n-a fost rău!…
Ce era România fără USR, acum???
abia acum asuma si internalizeaza.
Vai ce mizerie, aici am ajuns cu justiția de tip GIO. Mare minune de nu-l va scoate curat ca lacrima – ”ÎCCJ: Condamnarea primită de Viorel Hrebenciuc pentru retrocedări ilegale de păduri, anulată; dosarul se va rejudeca de la zero”
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23484400-dosarul-retrocedarilor-ilegale-paduri-reluat-zero-curtea-apel-brasov.htm
Prescriptie.
Mai sunt câteva săptămâni până la momentul când se vor împlini 30 de ani de la căderea regimului Ceaușescu. Un raport care spune multe:
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23483657-cat-corect-desfasurat-primul-tur-alegerilor-prezidentiale-raport-observatori.htm
„Conform FiecareVot.ro,
“Primul tur de scrutin pentru alegerea preşedintelui României s-a desfăşurat organizat, într-o atmosferă calmă, cu respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale. Procesul a fost în general eficient organizat de Autoritatea Electorală Permanentă şi Biroul Electoral Central.(…)”
Mulți dintre politeieni au prins și primele alegeri din 20 mai 1990. Comparați-le pe alea cu cele de ieri!…
Cred că am evoluat și noi, măcar din acest punct de vedere!
Da, un pas înainte și 20 înapoi! USL-ul se reface cu viteza luminii sau iese la lumină – ”Avocatul Burlacu Oleg a fost vicepreşedinte al PNL Bucureşti şi membru al Consiliului Local al Sectorului 5, a fost candidat la parlamentare pe listele PNL. Potrivit relatărilor din presă, ar fi acum avocat al Poliţiei Locale a Sectorului 5 şi apropiat al edilului Daniel Florea.”
https://www.comisarul.ro/articol/s-a-schimbat-ceva-carcalacii-lihniti-ai-pnl-iau-cu_1040005.html
Barna are nevoie de un curs in materie de charm. In rest le are pe toate la locul lor. Iar Romania are nevoie de un curs in “cum sa traiesti bine”. Sper ca Barna sa se tina pe pozitii si sa nu se faca pres in fata PNLului. Mi-am ispasit pedeapsa de credulitate cu Basescu si nu mai cred in politicieni romani cu vechime si bune intentii.
Asa este, curs de “sarm”. Insa ma tem ca chestia asta e innascuta. Insa se poate invata, cu mult efort.
Confirmare oficială; nu va fi dezbatere cu Dăncilă. – ”Șeful de campanie al PNL anunță că Iohannis nu va dezbate cu Dăncilă: Este foarte clar că nu trebuie să aibă loc dezbateri în turul al doilea. Democrația înseamnă întâlnirea directă cu cetățeanul”
https://www.g4media.ro/seful-de-campanie-al-pnl-anunta-ca-iohannis-nu-va-dezbate-cu-dancila-este-foarte-clar-ca-nu-trebuie-sa-aiba-loc-dezbateri-in-turul-al-doilea-democratia-inseamna-intalnirea-directa-cu-cetateanul.html
Buna dimineata 🙂
https://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-12-noiembrie-fara-dezbateri-cu-analfabeta/62822/