Parlamentul, supremul organ al Sistemului
09/03/2017 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Dragi membri ai Comunitatii, poate nu va amintiti (toti) de serialul pe care l-am scris in 2013 (intitulat Constitutia revizuita pentru linistea infractorilor, in 10 episoade – ultimul, cu trimitere la toate celelalte noua il puteti citi aici), incercand sa sensibilizez opinia publica referitor la ticalosia proiectului USL de revizuire a Constitutiei.
Am decis sa republic azi episodul nr. 3, avand in vedere ca Parlamentul Talharilor s-a reactivat cu o declaratie razboinica la adresa Presedintelui si a CSM-ului si a scos arma sa preferata, anume agitarea caracterului de “organ suprem”. Republic azi un episod din acel serial, pentru ca toata lumea sa inteleaga de unde vine si ce mize constitutionale are invocarea acestei “suprematii” a Parlamentului in zilele noastre.
***
Afirmam in episodul anterior ca in cadrul Constitutiei din 1991 urmasii PCR-ului (transformati peste noapte in FSN-isti) au manifestat o grija cvasi-religioasa pentru formula din Constitutia RSR care definea Marea Adunare Nationala ca „suprem organ”. In Constitutia din 1991, aceasta formula a fost preluata, nu fara a suporta o… cosmetizare cu talc adanc.
1965 : « Marea Adunare Nationala, organul suprem al puterii de stat, este unicul organ legiuitor al Republicii Socialiste Romania » (art. 42).
1991 : « Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării » (art. 58).
Cosmetizarea in 1991 a formulelor din Constitutia RSR a insemnat:
- abandonarea definirii Legislativului ca organ suprem al puterii de stat;
- introducerea caracterului „reprezentativ” al Legislativului, care urma sa fie un organ suprem al poporului, iar nu un organ suprem al puterii de stat.
Prin aceasta, urmasii PCR-ului incercau sa arate ca Marea Adunare Nationala (redenumita Parlamentul Romaniei), nu va mai fi un instrument (organ) al Statului ca atare, ci un instrument prin care Poporul isi va exprima vointa. Era o miscare politica inteligenta, care promitea ca Parlamentul urma sa exercite pe viitor puterea, nu in numele puterii Statului (precum in perioada comunista), ci in numele Poporului, care strigase „Jos comunismul!”.
Dupa mascarada militara numita „Armata e cu noi [poporul]”, incepea mascarada constitutionala numita „Parlamentul e pentru noi [poporul]”.
Insa nu este de ajuns cosmetizarea unor formule comuniste pentru ca realitatea politica sa fie schimbata, iar distinctia intre detinatorul suveranitatii (poporul) si cel care o exercita (Parlamentul) stipulata in art. 2, al.1) din Constitutia din 1991 („Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative şi prin referendum”) nu era nici pe departe o garantie ca, in viitor, Parlamentul nu urma sa actioneze tot ca o Mare Adunare Nationala care isi impropriaza despotic si total, in exercitiul legiferarii, puterea poporului pe care il „reprezinta”.
Glisarea de la „exercitarea” suveranitatii la „confiscarea” ei de catre Parlament dupa 1991 era la fel de posibila pe cat a fost si in cazul Constitutiei RSR din 1965, care, continea aceeasi distinctie (culmea!) intre detinatorul suveranitatii (poporul) si cel care o exercita (Marea Adunare Nationala):
- Art. 2: „Intreaga putere in Republica Socialista Romania apartine poporului, liber si stapin pe soarta sa”
- Art. 3: „Detinator suveran al puterii, poporul o exercita prin Marea Adunare Nationala si prin consiliile populare, organe alese prin vot universal, egal, direct si secret”.
Se vede clar ca lumina zilei ca, sub aspectul relatiei Parlamentului cu poporul suveran pe care il „reprezenta”, Constitutia din 1991 nu a adus nici o garantie ca Parlamentul Romaniei nu putea sa se tranforme de facto intr-o Mare Adunare Nationala, care urma sa exercite puterea de stat in mod la fel de despotic.
Nu este destul sa scrii in Constitutie ca Parlamentul este un organ „reprezentativ” (fie el si suprem) si ca puterea „apartine” poporului. In politica romaneasca, izvorul puterii conteaza doar o data la 4 ani, insa ceea ce este cu adevart important, este exercitiul ei in decursul celor 4 ani, zi de zi.
Litera Constitutiei ramane moarta, daca spiritul Marii Adunari Nationale bantuie in continuare vesel pe holurile Parlamentului.
Garantia constitutionala ca „supremul” organ (Parlamentul) nu mai poate sa exercite puterea precum a exercitat-o Marea Adunare Nationala consta, asa cum am afirmat in episodul anterior, in principiul „limitarilor si echilibrelor” (checks and balances) intre puterile statului si aceasa garantie a fost introdusa in Constitutie abia la revizuirea din 2003 (art. 1, al.4: „Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor – legislativă, executivă şi judecătorească – în cadrul democraţiei constituţionale”).
Din punct de vedere juridic, si Constitutia RSR si Constitutia din 1991 au fost foarte atente cu „separatia” puterilor in stat si cu delimitarea atributiilor diferitelor organe care exercitau puterea. Era vorba insa de o pseudo-separatie care ascundea aceeasi realitate:
- sub Constitutia RSR, se „separau” de fapt mastile diferite ale aceleasi puterii politice pe care o exercita PCR: ”In Republica Socialista Romania forta politica conducatoare a intregii societati este Partidul Comunist Roman” (art. 3)
- sub Constitutia din 1991, se „separau” aceleasi masti diferite ale aceleiasi puteri exercitata de urmasii PCR, deghizati in FSN sau in diverse „partide istorice”.
Miezul comun al Constitutiei RSR din 1965 si al Constitutiei din 1991 il reprezinta absenta totala a principiului echilibrului intre puterile „separate” ale statului.
Asa cum am afirmat in episodul anterior, aceasta absenta a fost voita, programatica si aparata cu dintii de FSN-isti in 1991, si ea este vizibila in acele prevederi care neutralizau de jure principiul echilibrului:
- controlul Justitiei (prin numirea CSM-ului de catre Parlament – art. 132)
- casarea Deciziilor Curtii Constitutionale cu votul a 2/3 din numarul parlamentarilor (art. 145, al.1).
Prin art. 132 si 145 al.1) din Constitutia din 1991, Parlamentul Romaniei isi asigura parghiile constitutionale de a ramane acelasi suprem organ al puterii de stat, care exercita suveranitatea poporului fara rest si fara restrictii. Desi „separatia” puterilor era inscrisa in Constitutia din 1991, ea era litera moarta (precum in Constitutia din 1965) cata vreme Parlamentul isi pastrase acele prerogative-cheie care permiteau neutralizarea oricarei tentative de opozitie din partea altei puteri. Cine numeste CSM-ul, controleaza Justitia, iar cine caseaza deciziile Curtii Constitutionale, functioneaza ca o Hiper-Curte Constitutionala.
Parlamentul Romaniei, din 1991 pana in 2003, a exercitat de fapt puterea ca o Mare Adunare Nationala. Nu a existat nici o contrapondere, pentru ca nu era inscris in Constitutie principiul echilibrului puterilor in stat. Faptul ca pentru naivi tara parea condusa doar de Presedintele-Emanat tine de strategia Sistemului de a-si pune diverse masti de camuflaj, precum si si de modul cum partidul-stat PCR (rebranduit FSN) a stiut sa acapareze, prin alegeri „libere” organele „separate” ale noii pseudo-democratii constitutionale (Presedintele si Parlamentul).
De jure, nu exista un echilibru intre puterile statului (alese direct sau numite), caci urmasii PCR nu urmareau decat mentinerea puterii in cadrul castei.
Ideea ca un organ al puterii s-ar putea opune altui organ al puterii, iar conflictul sa necesite o rezolvare pasnica pe cale institutionala care sa depaseasca politica era pur si simplu de neconceput.
Ceea ce noi cunoastem astazi ca fiind „conflicte juridice de natura constitutionala” (pe scurt, CJNC, solutionabile de catre CCR in temeiul art. 146, litera e) din Constitutia din 2003) nu exista in Constitutia din 1991 pentru simplu fapt ca acolo unde nu exista echilibru real intre puterile in stat nu poate aparea nici un confllict! Totul se rezolva pe cale strict politica, in interiorul castei, iar „organul suprem” avea toate parghiile constitutionale pentru a actiona ca un organ suprem: putea suspenda Presedintele, demite Guvernul, revoca membrii CSM, casa deciziile CCR.
La revizuirea Constitutiei din 2003, sub presiunea admiterii Romaniei in NATO si UE, principiul separatiei si echilibrului (care consfintea principiul democratic de „checks and balances”) a fost inscris in Constitutie, iar Curtea Constitutionala a capatat competenta de a solutiona posibilele conflicte constitutionale intre autoritatile publice aflate in echilibru si care nu se puteau „dovedi” una pe alta in lupta strict politica.
Insa desi acest principiu al separatiei si echilibrului fusese inscris in legea fundamentala, juristii PSD au avut grija sa mentina cu religiozitate, ca pe un cal troian pus la pastrare pentru mai tarziu, atributul Parlamentului de „suprem” organ.
„Suprematia” Parlamentului era polita de vreme rea a Sistemului impotriva principiului echilibrului.
„Suprematia” Parlamentului era arma pe care urmau sa o foloseasca parlamentarii atunci cand unul dintre celelalte centre de putere (Presedintele, Justitia sau chiar CCR) le-ar fi pus sub semnul indoielii posibilitatea de a actiona ca Mare Adunare Nationala (la care „reprezentantii” poporului tanjesc mereu in subconstient).
Lovitura de stat din vara anului 2012 e dovada decisiva a modului in care „suprematia” Parlamentului a fost folosita ca berbec de asalt impotriva principiului echilibrului, inghitit cu noduri de Sistem in 2003, la presiunea UE.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Toate astea coroborate cu faptul ca parlamentul e o umplutura de penali . In orice caz persoane cu schelete in dulap , controlabile. Si prosti pe deasupra. Nu stiu citi dintre ei au averi de milioane de euro. Profitorii sint undeva in spate :
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/medicul-bradisteanu-nu-poate-justifica-4-milioane-de-euro-din-avere-banii-vor-fi-confiscati-684304
uite asa se face bugetul…(un fel de a zice…astuia precis o sa-i inceapa sa alunece cutitul aiurea cind opereaza)
Iar asa se cheltuie! Oprescu era cu autostrada suspendata, BOr Fi este cu lumințele. Orasul arată ca după bombardament și se ocupă de ornamente pascale.
http://www.evz.ro/bucurestiul-va-avea-luminite-de-pasti.html
Comisia de cercetare a averilor de la Curtea de Apel Bucureşti a admis, miercuri, cererea Agenţiei Naţionale de Integritate de confiscare de la Şerban Brădişteanu, şeful Secţiei de chirurgie cardiacă de la Spitalul Floreasca, a sumelor de 3.595.333 de euro şi 414.000 de dolari, decizia urmând să fie comunicată instanţei, cu propunere de confiscare a acestei sume din averea medicului.
https://www.news.ro/justitie/comisia-de-cercetare-a-averilor-de-la-curtea-de-apel-bucuresti-decide-confiscarea-de-la-medicul-serban-bradisteanu-a-patru-milioane-de-euro-1922400409562017031416832145
Ce de banet…ce s-ar fi putut face cu ei…oare bradisteanu ii avea in conturi??? Sau i-a investit in bunuri iar o parte i-a ascuns prin Panama si alte locuri exotice?
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins, ca nefondată, contestaţia în anulare depusă de Steluţa Cătăniciu, deputat ALDE, prin care aceasta solicita anularea deciziei instanţei prin care a fost declarată în conflict de interese în materie administrativă.
https://www.dcnews.ro/deputatul-stelu-a-cataniciu-conflict-de-interese-decizia-cur-ii-supreme_535302.html
Ce rai sunt astia de la ICCJ…s-a linistit DNA si le fac probleme astia…grea viata pe tradiceanu si alde…
Fondul Monetar International va lucra impreuna cu Ministerul Economiei pe trei teme majore, anunta un comunicat al ministerului. Cele doua institutii au stabilit grupuri de lucru mixte in vederea consultarilor pe urmatoarele teme: Insolventa persoanelor fizice, Fondul Suveran pentru Dezvoltare si investitii si restructurari ale companiilor din portofoliul Ministerului Economiei. Implicarea FMI in proiectele Guvernului Grindeanu vine pe fondul inexistentei unui acord cu Romania.
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-21652405-ministrul-economiei-discutat-reprezentantii-fmi-despre-fondul-suveran-pentru-dezvoltare-investitii.htm
Ce? FMI? Nu se poate o asa de mare blasfemie…
In curând vom da cu var pe visterie! Bor Fi cred că fumează /bea ceva interzis 👿
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21652848-lia-olguta-vasilescu-promite-cate-doua-norme-hrana-voucher-vacanta-pentru-fiecare-bugetar.htm
Buna ziua. Sa se dea ca la butelie, doar cate una , ca sa se ajunga si in spate la toata lumea
Pai daca nu le da cite-o casa de vacanta si un Audi plus 2 rezervoare pe luna …n-a rezolvat nimic….))
Astia ma fac sa ma gindesc la aia care cind cucereau cite un oras dadeau iama si jefuiau tot. Imparteau prada. Ma rog , acum e democratic, nu trebuie sa dea foc la oras si e o relatie intima intre victima si pradator.
Imi aduc aminte de o stire referitoare la o greva spontana a lucratorilor de la finante, de pe vremea lui Ialomitianu, care le anulase sau redusese niste sporuri, cand un protestatar intrebat ce revendicari are a zis ca nu mai isi poate plati ratele la Audi…
http://www.romanialibera.ro/economie/finante-personale/pensiile-speciale–de-11-ori-mai-mari-decat-cele-normale–un-pensionar-%E2%80%9Especial%E2%80%9C-castiga-intr-o-luna-cat-un-batran-obisnuit-intr-un-an—analiza–443102
Fraier…nu a luat si el o pensie d-asta babana…
Au avut/au curaj, la noi l-a primit cu plecaciuni. Rezultatele se vad în fiecare zi.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21652873-tensiuni-chisinau-moscova-parlamentul-premierul-moldovean-acuza-serviciul-secret-fsb-hartuire-dupa-anchetarea-transferurilor-ilegale-bani-din-rusia-printr-banca-moldoveneasca.htm
Asta ca sa vezi diferenta intre declaratiile celor 2 parlamente :
al nostru …e reprezentativ suprem…il doare-n pix. caci e ales (nu mai stiu ..parca de 18% din total alegatori, nu sint sigur).
al lor….”aceste abuzuri fiind inițiate la indicația unuia dintre serviciile speciale rusești”
La noi ,cu sau fara indicatii, fac astia toata treaba. Abuzurile…
Buna ziua.
Am vazut raspunsul asta de cateva ori: noi nu santem republica parlamentara, ci parlamentar-prezidentiala. Jumi-juma. Asa o fi in acte, da bine cand se merge la Bruxelles. In realitate Parlamentul e cheia si lacata. Ca dovada: de doua ori Parlamentul a mazilit Presedintele. Ok pt scurt timp, dar exista ‘framework’ pt asa ceva. Invers insa nu exista, nu e nici-o metoda sa dizolvi Parlamentul.
Ministerului Dezvoltării Regionale a pus în dezbatere publică un proiect de modificare a Legii privind Statutul funcţionarilor publici, printre prevederi fiind: raporturile de serviciu cu un funcţionar public încetează în cazul unei decizii definitive de condamnare la închisoare doar dacă aceasta este cu executare, elimină prefecţii şi subprefecţii din categoria înalţilor funcţionari publici şi exclude principiul transparenţei.
http://adevarul.ro/news/politica/proiect-ministerul-dezvoltarii-regionale-transparenta-exercitarea-functiei-publice-eliminata-prefectii-nu-mai-inalti-functionari-publici-1_58c149895ab6550cb82a1fc7/index.html
Fara comentarii…vorba lu ala : alta intrebare…
Buna ziua.
Ideea e ca astia si la anul vor vota mariri si vouchere, ordonante la comanda. La urma urmei sint niste executanti fideli ai ordinelor de la centru.
Ar mai fi o idee sa se schimbe centrul !! Dar e putin probabil data fiind increngatura asta de relatii.
Oricum chiar si prin dizolvare singurul cistig ar fi timpul si speranta ca nu vor mai lovi zi de zi . Care timp se duce si el. Nu cred ca statul va rezista inca 2-3 ani in ritmul asta.
Nici eu nu vad vreo metoda de a-l dizolva. Desi cred ca ar fi primul pas.
@DanC at 17:27
Salut
Noroc ca au reformat tot si toate .
Model Caragiale dar sa ramana cum era inainte.
Democratia ” originala” in toata spendoarea ei.
Bună seara!
Articol (republicat) excelent!…
Nici nu știu ce/cum să mai zic! Te și miri că în țara asta mai merge ceva, în condițiile în care, ca să „avansezi” e suficient (și necesar!) să fii incompetent, corupt, idiot, cocălar, pițipoancă, nesimțit și altele asemenea. Dacă ești cinstit, competent/bine pregătit, serios, cu bun-simț, cu principii și coloană vertebrală, etc. ește „ne-eligibil” în spațiul „carpatodanubianopontic”… Adică FRAIER!
@DanC, 09/03/2017 at 17:27:
Bună seara!
Să nu uităm de cine, pentru cine a „scris” actuala Constituție… În 2003, când ea a fost „aprobată” prin vot (cunoscătorii știu de ce am pus ghilimelele: la acel referendum au fost două zile de vot – sâmbătă și duminică – și prezența la urne a fost „umflată” în ultima zi ca să treacă de 50% și să fie validat referendumul!), prezident era bolșevicul, pe care-l durea în pixul celui de-al treilea său mandat, iar premier – bombo… Se pare că bolșevicul a avut mai multe oo ca bombo, de a fost convins șparlavramentul de atunci ca, chiar dacă ar fi ieșit bombo prezident în 2004 (și n-a ieșit, că a venit chiorul!), să lase prevederi pentru „atârnarea” șefului statului, dar să nu existe și „pârghia inversă” a demisiei/dizolvării „aleșilor neamului” (prost)!… Chiar și situația actuală a democrației (siluite/abuzate în 2012, 2014, 2017…) arată că ce avem acum ar face din perioada 2001-2004 o glumă proastă, o parodie de democrație (în vremea lui bombo nu mișca nimic fără „știrea” lui „El Însuși”!)! Nu știu dacă o fi contat și demiterea/demisia scrisă de țap pentru Radu Vasile prin 1999, dar, dacă țapul avea în cealaltă „constituție” asemenea prerogative, ele au fost scoase din actul suprem adoptat în 2003…
PS: Nici azi nu regret faptul că nu am votat la referendumul din 2003! Petre Țuțea dixit: „România nu are Constituție, are prostituție!”
Buna seara.
Nu se lasă, se vor împăiați. Vor cu ori cechip să se lase cu păruială, sau așa este scenariul 👿
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21653308-alte-amendamente-controversate-pregatesc-senatorii-proiectul-legii-gratierii-legatura-exista-pedeapsa-lui-dan-voiculescu.htm
Asta este de noaptea minții – Senatorii Csaszar Karoly Zsolt si Tanczos Barna propun ca si pedepsele pentru falsul in inscrisuri oficiale, falsul intelectual si falsul informatic sa fie gratiate, eliminandu-le din lista pedepselor exceptate de la gratiere prevazuta la artl 5 in forma initiala a proiectului. Senatorul UDMR a fost pus sub urmarire penala de DNA, in 2014, pentru fals intelectual.
Mai bine să renunțe la Codul Penal, legea să fie pentru pălmașii plătitori de taxe și impozite, casta parlamentară, a înalt funcționarilor publici și a camarilei, să fie mai presus de lege.
Nu știu cum scpăm de aceast coșmar 👿
Nu-i bai, că vor ieși oamenii și duminică la o… preumblare! Alegătorii vor veni să vorbească cu „aleșii neamului” (prost):
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21652976-protest-fata-parlamentului-anuntat-pentru-duminica-seara.htm
Regret că n-am cum veni în Capitală, dar sper să fiu în Piața Unirii și duminica asta…
„București, nu uita! Țara e de partea ta!” 🙂
sau:
„București, nu ceda! Țara e de partea ta!” 🙂
Nu-i bai, atata timp cat e ‘fara violenta’ si la urma se face curat etc, n-o sa-i doara nicaieri. Tin minte ca exact la prima manifestatie cand era treaba cu OUG13 am vazut pe fb un bizon cu “Fara violenta!” Mi-am zis: hm ciudat, de ce apare chestia asta inainte ca lumea sa se adune efectiv?
Simplu: e o stramba venita de sus de la baetii de bine; atata timp cat totul e caldut/cu politeturi/fara violenta – e ok. Omul isi ventileaza of-ul/se mai descarca, iar sparlamentarii pot fura mai departe.
Jale și prăpăd! Luăm de la ”chiaburi, ” ca să suținem votanții/asistații social 🙁 Sincer, nu cred ca-i apucă iarna la Palatul Victoria.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21653508-sevil-shhaideh-impozitul-venit-constitui-anul-viitor-sursa-finantare-bugetului-local.htm
Agenturili!
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-21653388-ministrul-finantelor-influente-externe-dus-cresterea-euro-alta-parte-cred-test-fie-speculatorilor-fie-bnr.htm
„Flacăra violet!”…
Halatul, aduceți halatul!…
Scuze, am uitat de „psihotronice”…
Am trecut personal de zeci de ori (pe autostrada) pe sub podul asta .
http://www.hotnews.ro/stiri-diaspora-21653544-trei-muncitori-romani-raniti-urma-prabusirii-unui-pod-peste-autostrada-italia.htm
In punctul ala , autostrada e deja marita la 3 benzi (+ una pentru politie , ambulante , pompieri) pe fiecare sens de circulatie .
Podul asta (numarul 167) il stiu bine ca era unicul care nu a fost inlocuit cind a fost largita autostrada cu cite o banda in plus ( original aveau doar doua benzi + una de urgenta pe fiecare sens de circulatie )
Largirea autostrazii pe tronsonul Rimini – Civitanova e aproape terminata . Restul autostrazii A14 e pe 3 benzi +1 pina la Bologna .
Ma intrebam mereu cu sotia ce dracu are podul asta de nu a fost demolat (si inlocuit cu altul mai mare , mai lung) cind santierul largirii autostrazii era in zona .
Daca tin bine minte (ca faceam traseul Civitanova – Pesaro aproape saptaminal pina acum un an si jumatate ) zeci de poduri au fost inlocuite cind au largit autostrada .
Acum podul a cazut DAR NU DE BATRINETE .
A fost ridicat citiva centimetri pe pistoni hidraulici si sprijinit provizoriu dedesupt cu o structura de sustinere metalica .
STRUCTURA AIA PROVIZORIE A CAZUT CATASTROFAL . Implicit si podul a venit jos exact cind trecea o masina . (ambii ocupanti italieni , morti imediat .
Cei 3 romani accidentati erau angajatii firmei care a miscat podul cu pistoanele hidraulice .
2 dusi cu elicopterul la spitalul ala regional de care va scriam cu ceva timp in urma legat de o operatie de prostata facuta cu robot .
Romanii sint in afara de oricare pericol . Raniti usor (unu are incheietura mainii rupta )
Buna Stefan.
Bine că sunt ok. Cutremurul nu crezi că a influențat nenorocirea?
cutremurele
Nu a fost cutremure mai deosebite de ceva saptamini .
Va stabili magistratura ce si cum . Acum tronsonul respectiv de autostrada e inchis pentru expertize tehnice.
Oricum si conform codului penal italian :
– cine gestioneaza autostrada (firma Atlantia SPA a familiei Benetton e proprietara Autostrade SPA ) risca 100 % inculpare penala .
– sefii firmei care a facut lucrarea respectiva ( Delabech SPA ) vor fi inculpati si ei .
– Cu posibilitatea de a fi omor deosebit de grav prin neglijenta si/sau proasta proiectare – executare a lucrarii .
– Se lasa cu ani grei de puscarie .
– rudele victimelor (aia doi morti in masina) vor primii despagubiri milionare (in euro)
– cei 3 romani au dreptul la despagubiri si ei deoarece e accident de munca colectiv . (colectiv = sumele acordate sint mai mari . De regula zeci de mii de euro / fiecare accidentat )
Si la noi sunt probleme, faimoasa autostradă Sibiu – Orăștie din nou are probleme, se mișcă dealul și au apărut fisuri. Deja au băgat restricții.
Autostrada asta italiana e veche din 1975 . Nu a avut probleme niciodata ca intretinerea se face regulat .
Cu largirea autostrazii , inclusiv vechile benzi de circulaie au fost demolate .
– Noua fundatie !!!!!
– Noi opere de drenaj si consolidari de teren . !!!!!
– Noi tuneluri , poduri si viaducte . !!!!!
Adica exact opusul a ce se face in Romania .
Sa construesti autostrada pe zona supusa alunecarii de teren , doar in Romania e posibil .
PS . Autostrada asta , A14 are 743 km lungime . De la Bologna la Taranto .
Proiectata si construita de italieni in perioada 1965- 1975 . Cu tehnica de atunci . Fara contracte cu strainii .
Construita pe bucati legate intre ele si date in folosinta imediat cum era gata o bucata . (urmatoarele tronsoane erau legate de cele deja inaugurate)
Comparati voi cu autostrazile 🙂 romanesti si pricepeti mai bine ce furt si iresponsabilitate e in Romania anului 2017 secolul XXI .
Noua stangă, o nouă formațiune politică rezultată din migratori – PSD&ALDE&PMP. De la PMP, mare parte de la defunctul partid al lui Oprea. Cat Andronescu, Nicolicea, Steriu, fostul ministru al justitiei, Ponta, Gerea, Daniel Constantin, sunt mai multi.
Cred că vor să abată atenția și să facă o formaă de liniste. Stire pe surse, anunțată de Rareș Bogdan
Si aici, sincer nu iese foc fără fum.
http://www.stiripesurse.ro/victor-ponta-i-daniel-constantin-i-i-fac-partid-se-va-numi-noua-stanga-anun-a-un-sociolog_1184586.html
Cresc partide ca ciupercile . Curios ca de regula si dupa alegeri , fusioneaza unele cu altele. Practic si in realitate , se bat DOAR pentru ciolan . 🙂
Buna noapte!
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21653650-germania-atac-topor-intr-gara-cel-putin-5-raniti-politia.htm
Mai multi atacatori inarmati cu topoare au ranit cel putin cinci persoane, joi seara, in gara din orasul Düsseldorf, din vestul Germaniei, a informat politia locala, citata de AFP. Doi suspecti au fost arestati, potrivit politiei, care nu exclude ca alti suspecti sa fie in libertate.
Mai multe persoane au fost ranite in urma atacului cu topor ce a avut loc in gara din Dusseldorf, anunta presa internationala citand politia locala, AFP precizand ca sunt cel putin cinci raniti.
Potrivit The Telegraph, doua persoane au fost arestate, iar martorii vorbesc despre un “nebun”.
http://www.contributors.ro/editorial/despre-genetica-ardelenilor-%C8%99i-oltenilor/?cfcc
Recent a apărut un studiu care arată variabilitatea spațială a trăsăturilor genetice ale populației României. Se discută despre aceste rezultate ca și cum ar avea vreo relevanță pe plan social și politic. Este un mod riscant de a contracara retorica naționalistă.
Heterogenitatea genetică a unei populații umane nu are nici o relevanță directă pentru omogenitatea și identitatea sa culturală. Existența unor corelații negatice sau pozitive nu implică o legătură cauzală între variabile. Ea poate fi pur și simplu un fapt care are nevoie de o explicație, iar aceasta nu e în termeni biologi, ci de dinamică socială și culturală.
……..
Totuși, mă gândesc că ar putea fi de folos o cercetare comparativă a populațiilor umane din universitățile din România, a facultăților din universități și a departamentelor din facultăți, pentru ca corela caracteristicile genetice cu standardele academice practicate. Dacă se va descoperi că există o genă a integrității academice vom putea crea prin manipulări genetice un soi de profesor sau cercetător care să opereze ca la Harvard sau Cambridge, ceea ce nu ar fi deloc rău.
….
buna dimineata 🙂
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-10-martie-fur-deci-exist-deviza-oricarui-pesedist/52526/