Evaluarea Națională – un succes pentru PSD!
02/07/2016 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Viitor de aur tara noastra are….daca ne raportam la rezultatele de la evaluarea nationala a celor care aspira sa devina liceeni. Distributia notelor la nivel geografic ne arata ca nu doar tara noastra are viitor de aur, ci si PSD-ul (care il are chiar de platina):
“Peste 37.000 de candidaţi, care au susţinut Evaluarea Naţională anul acesta, au luat note mai mici de 5 la examen, cele mai slabe rezultate fiind în judeţele Giurgiu, Teleorman, Mehedinţi şi Călăraşi, informează, vineri, Ministerul Educaţiei” (sursa)
Pentru cine se mai indoia de legatura cauzala directa intre gradul de alfabetizare (ca sa nu spun de-a dreptul: prostia) al electoratului actual ori viitor si distributia bazinelor electorale ale PSD, rezultatele de ieri obtinute de elevii de clasa a VIIa sunt cea mai buna dovada statistica si politica. Iata clasamentul prezentei disciplinate si incolonate la vot, la alegerile din iunie 2016:
GIURGIU – 63.22 %, TELEORMAN – 60.730 %, OLT – 60.43 %, ILFOV – 57.01 %, DÂMBOVIŢA – 57.01, CĂLĂRAŞI – 56.39 %, GORJ – 56.15%, VÂLCEA – 56.05 %, BUZĂU – 54.77 %, MEHEDINŢI – 54.04 % (sursa).
Q.E.D. Poate asa intelegem cu totii de ce PSD a macelarit mereu Educatia (de la etapa prescolara pana la cea doctorala), de ce a plantat mereu acolo politruci ultraspecializati in rau (ca Ecaterina Andronescu) si in sabotat cele mai mici eforturi de ridicare a nivelului invataturii acestei natii (unde esti tu, Spiru Haret, de ai ajuns sa iti poarte numele o universitate sinonima cu epicentrul mizeriei universitare..?).
Poate asa intelegem cu totii suprapunerea dintre clasamentul celor mai sarace judete ale tarii, cele mai rosii fiefuri electorale ale PSD si cele mai populate cu analfabeti judete. PSD-ul (insa nu doar el, luati orice partid traditional care este in cautare de voturi si stie ca bazinul cel mai usor de cucerit este cel al analfabetilor care rad tamp cand primesc un kil de faina si o punga cu insemnele partidului sau cu un pui pedelist inghetat in ea) si voteaza incolonat cu cine ii indica dom’ primare’.
Cine nu lucreaza in Educatie nu stie ce inseamna scoala romaneasca de la sat. Fizic, o cladire veche si care sta sa cada (ori, dupa caz, o cladire veche cu termopane noi si WC fara apa care a costat cateva mii de euro decontate catre firma primarului). Institutional, o umbra a scolii de altadata care cauta fii si fiice de tarani carora sa le insufle dorinta de a citi si de ajunge oameni realizati la oras; o cancelarie plina cu suplinitori ori titulari carora primariile nu le deconteaza banii de naveta, intrucat acestia merg mai bine la cumparat voturile VMG-istilor.
Ne mandrim seara la Antena3 si la inspectorate scolare pe model sovietic din anii ’50 cu cativa olimipici care reusesc prin forte proprii sa aduca medalii (in baza carora fug mancand pamantul spre Occident dupa ce termina clasa a XII-a), insa avem anual liste intregi cu posturi de profesori disponibile la sate unde nu merge nimeni, pentru un salariu mizer si conditii de Ev Mediu (macar in Evul mediu era pretuita stiinta de carte!).
In timpul asta, fabricile de carton la care preau parlamentarii duduie de “doctori” in stiinte militare (care au vazut arme si teatre de lupta doar in jocurile video), Ponta isi apara cu dintii pe Facebook diploma furata, Ministerul o arde cu “procedurile legale” (care e posibil sa fie atat de complicate si chichitoase, incat Ponta sa castige inapoi in Justitie doctoratul pe procedura!), beizadelele de la liceele bucurestene umilesc cu BMW-urile lor profesori care nu au bani nici de abonament de metrou, insa carora li se cer, de catre politrucii de la inspectorate, “mijloace moderne” de predare (din banii personali, evident), iar gradinitele neautorizate prolifereaza, in ridicarea din umeri a Ministrului Adrian Lașitate.
O tara de analfabeti va fi mereu o tara de pomanagii electorali, adica o tara de saraci legati in lesa care admira lungimea lantului (considerand-o o dovada de “libertate”) si indexarile cu inflatia (venerandu-le ca “bunastare”).
Si, ca tabloul sa fie complet, mai lipsea un sinecurist ajuns Ministru, care are o idee geniala: taxarea “simbolica” a unei Educatii deja platita si mereu siluita. Poate nu ar fi rau daca, pe acelasi model al taxarii, am pune beizadelele sa plateasca taxe direct proportionale cu averea parintilor sinecuristi: Educatie gratis pentru saraci, “simbolica” pentru cei mai instariti si super-scumpa pentru avutii ca Bostan. Insa conditiile de predare-invatare sa fie la fel.
Incaltea sa implementam pana la capat si in Educatie aceasta idee a redistribuirii din politica. Sa vada sinecuristii cu averi grase cum e sa plateasca din agoniseala lor “cinstita” bazinul electoral al viitorilor votanti PSD de maine.
Oare Bostanul ce ar zice de asa idee prin care am asigura 6% din PIB pentru Educatie?
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
buna ziua
ceea ce face psd in invatamant in general face si udmr in harcov/pur si simplu copiii aia de acolo raman captivi in bantustanul udemerist,neavand unde sa invete limba romana/sau cum imi spunea o fata care ne a servit recent la un restaurant in tusnad”va rog sa ma scuzati ca eu acum invat romaneste ,nu am putut invata la scoala” mai vorbind cu unul,cu altul toti spun “ce sa lucram in ungaria,nici nu se uita la noi acolo”
asta vor nenorocitii,inculti pe care sa ii tina ei captivi
si,de vina sunt si parintii,ca accepta asa ceva
despre parinti cu “pretentii” vezi cazul recent cu subiectul de la matematica
Parintii copiilor maghiari nu pot face nimic.Daca intreaba de ce nu sunt invatati copii romaneste , risca sa fie facut tradatori! Asta ca sa va dati seama de cerbicia komisarilor udemeristi sau din alte organizatii etno-politice ale maghiarilor. Spun acesti etno-komisari ca nu exista copii romani in zonele unde copii maghiari nu stiu o boaba in lb.romana si de aceea nu vorbesc romaneste; dar eu le pun o intrebare de bun simt; copii englezi sau americani sunt? Ca majoritatea copilasilor maghiari in cauza o rup binisor prin clasa a 6 a, a 7a sau a 8 a in lb. engleza ! Deci ,daca s-ar dori ,s-ar putea !
Despre votantii ” nevinovati ” a pesedeului distrugator , in acest colt de normalitate politica si sociala s-a vorbit de nenumarate ori , inclusiv de nivelul de educatie a majoritatii acestor votanti si cel mai trist aspect remarcat de cetatean ,ca acolo unde sunt cele mai grave probleme de educatie acolo “castiga” pesedeul.Normal ca in fata acestor oameni,Dragnea,apare ,alaturi de amicul sau Pontaca politicienii care nu mai pot de grija oamenilor din aceasta tara ; indinspensabili si de neinlocuit , demni de cele mai mari functii! Iar pentru faptul ca au furat in diferite moduri ,de vina sunt europenii si americanii !
O dupa amiaza racoroasa prieteni 🙂
@depemures
dupa 6 zile petrecute in harcov am ramas cu o impresie: oamenii de acolo nu vor conflict,cred ca vor sa si traiasca viata in pace
n am simtit nici un moment ca daca nu stiu ungureste nu “sunt dorit”
poate ca ce mi a spus prietenul meu din zona,inainte de a pleca” pentru bani vorbesc si chineza”e corect
eu de cativa ani mi am propus sa merg o saptamana din nou prin romania/ harcov e al 4 lea an
o concluzie: aici mi s a parut ca oamenii se plang cel mai putin,ca “nu asteapta sa le dea” ca in moldova ,sau mehedinti sau caras
despre cum sunt tratati romanii minoritari de acolo nu ma pot pronunta,nu stiu
in Bucovina nu ati mers de mult . spre deosebire de Bucuresti .. e zona libera de pesedism 😀 culoarea rosie e pe cale de disparitie de ani buni .
iar oamenii sunt harnici , produc .. nu prea asteapta sa le dea cineva ceva . desigur sunt zone precum vaslui , barlad care concureaza teleormanul sau oltul . dar spre munte .. e alta tara decat cea pe care o credeti 😀
va salut !
@ziggy buna seara
recunosc ,nu am fost in bucovina de vreo 20 ani
anul viitor am programat valea putnei,unde nu am fost niciodata,2018 e Bucovina
am insa buni prieteni-culmea fosti parlamentari pana in 2012/ daca eu am ramas prieten cu ei- si dupa ce au intrat in tagma “gashcarilor”,va dati seama ca sunt oameni ok/ de fapt au renuntat sa mai candideze când au vazut in ce hal se ajunge/ ei sunt in cei 10% din cei din parlament care sunt decenti-dupa estimarea mea
Buna ziua!
Copiii sunt in primul rand oglinda familiilor din care provin. In al doilea rand, ei sunt oglinda a ceea ce o societate „pune” in ei prin intermediul unor institutii educationale- gradinita, scoala, liceu, facultate- si alte institutii cu referire la sanatate, siguranta (politie) ….
Recent, imi spunea cineva ca intr-o clasa a avut 3 elevi cu performanta scazuta la invatatura. Desi le-a recomandat parintilor sa mearga cu ei pentru a li se face o evaluare (la CMBRAE) neuro-psiho…, pentru a se vedea care este starea copiilor, pentru a fi eliminata existenta unor posibile limitari biologice, niciunul nu a luat in serios recomandarea facuta. Parintii a doi dintre copiii respectivi au dat partial curs acelei solicitari, doar in clasa a Va, cand acei elevi erau in risc de corigenta si repetentie. Rezultatele medicale partiale de la acel moment au confirmat problemele care se vedeau la acei elevi, ceea ce a dus, firesc, la cresterea gradului de „toleranta” pentru ei din partea corpului porfesoral. Au ajuns in final in clasa a 8-a. La orientarea scolara si profesionala din clasa a 8-a, li s-a recomandat parintilor sa se gandeasca si sa-si orienteze copiii catre meserie, catre scoala profesionala, astfel incat sa ajunga sa invete si sa faca ceva, ca apoi sa poata lucra pentru a-si castiga existenta si sa nu stea pe banii sau pensia parintilor. Li s-a spus clar ca daca se gandesc pentru liceu, probabilitatea ca acei copii sa nu ia bacalaureatul este de 99%. Credeti ca parintii au luat aminte la recomandarea facuta?! Nici pomeneala! In speranta ca poate in al doisprezecelea ceas, parintii ii vor inscrie la profesionala, profesorii nu i-au mai lasat corigenti pentru august, desi stiau clar ca acei elevi nu vor reusi sa ia nota 5 la examenele de evaluare nationala. Probabil media finala de admitere le va iesi undeva in jur de nota 4. Vor intra cu aceasta medie la un liceu unde media minima de intrare este sub 5 si, daca vor ajunge sa termine liceul, vor fi probabil viitori absolventi picati la bacalureat.
Cauzele performantei scazute la evaluarea nationala, nu sunt de imputat doar profesorilor. Acestea sunt multiple. In timp, multi profesori din gimnaziu nu vor mai avea „clementa”, si vor ajunge sa-i lase corigenti pe acei elevi care nu pot lua nota 5 in conditii de examen. Indicatorul de promovabilitate va creste. Elevii respectivi vor fi promovati in august. Apoi, vor participa la a 3a sesiune de admitere la liceu si scoala profesionala (august-septembrie).
Asadar, cauzele procentului mare de elevi nepromovati la evaluarea nationala pot fi: sociale, familiale, legate de starea de sanatate fizica si mentala a elevilor, si altele imputabile scolii. Pana la urma, si profesorul lucreaza, cum se spune, cu „materialul clientului”.
buna ziua si multumesc 🙂 asa este. Dascalul lucreaza cu materialul clientului si nu ii poate schimba natura, ci, cel mult, ii poate schimba in bine tendinta naturala. Insa daca familia nu isi da si ea silinta, scoala nu poate face minuni. de cele mai multe ori sunt blamati profesorii pentru nereusita copiilor. Este fals. Parintele este primul responsabil, scoala este doar cea care ajuta parintele sa isi duca odrasla spre mai bine. Cu conditia ca parintele sa fie primul interesat de educatia copilului sau. Insa in judetele votante PSD, ma tem ca avem asa copii, precum parinti.
Buna ziua @MB
Foarte corect ce spuneti : ” Copiii sunt in primul rand oglinda familiilor din care provin. ”
Una din cauzele performantei scazute poate fi si situatia :
” Oltenii conduc detasat in privinta consumului, atat la bauturi alcoolice in general, cat si “defalcat”, la consumul de vin, bere sau tarii.”
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-21097010-cine-bea-mai-vartos-olteanul-ardeleanul-sau-moldoveanul-analiza-consumului-alcool-din-romania-anului-2015.htm
Daca as fi general al armatei romane .. m-as intreba : oare ce fel de recruti vom avea peste 10 20 ani ? :))
Buna ziua 🙂
Peste 10-20 de ani fiecare recrut va avea in ranita bastonul de general cu patru stele.
“Doreii” de la SNSPA si Colegiul de Aparare strunjesc si polizeaza la ele chiar in momentele astea. 😀
Salut 😀
Aveti dreptate! 🙂 Cum credeti ca a aparut in popor expresia: „copil, facut la betie, maica”?!
Sau expresia: „parca ar fi facut in Vinerea Mare”.
Ceva mai demult, parca si pe acest site, a evidentiat cineva importanta „potentialului genetic” al generatiilor. In fine, nu mai intru in detalii. Pana la urma, din voia Domnului, fiecare are locul lui sub soare. Doar sa nu faca umbra degeaba pamantului. 🙂
va dati seama ca un inamic puternic al Romaniei nu prea mai are nevoie de trupe pentru a face zob aceasta tara . e sufiecient sa si puna oamenii de stiinta la treaba , sa lucreze pe ADN ul populatiei ( potentialul genetic , bine zis ) si pe profilul psihologic ( alimentarea unei depresii , dobandite in urma slabei alimentari si a consumului de alcool , cu “televizorul ” ) si sa lanseze pe piata diverse produse , promovate printr un marketing puternic . dupa 10 , 15 ani te trezesti ca generatii intregi sufera de cele mai grave boli cronice .
salve Ziggy 🙂
foarte multe din invataturile copiilor in cadrul familiei (atunci cand aceste “invataturi” exista,si desigur, in sens bun) raman si devin manifeste mai ales dupa o anumita varsta.E important ca acestea sa nu fie inlocuite/acoperite/estompate de celelalte “invataturi” care se gasesc pe toate gardurile,de la scoala incepand si trecand prin fiecare zona publica.
esti generos daca spui ca va fi vorba doar de boli cronice,depresii etc.
in mai putin de-o generatie ne vom dezintegra …ca stat national (poate pe provincii istorice.. -oare ce si-or zice stramosii nostri..acolo sus.. )
salut 😀
asa este . in plus e prea grav subiectul / situatia pentru a putea fi acoperit in 2 , 3 fraze .
Bine spus!
Rata diabetului juvenil, incidenta tulburarilor din spectrul autist la copii, obezitatea in crestere, sunt semnale reale de alarma.
are cateva date interesante http://jurnalulbucurestiului.ro/romania-stres-mancare-nesanatoasa-relatii-fara-valoare-speranta-de-viata-azi-e-o-gluma/
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21127674-mii-britanici-protesteaza-londra-fata-brexit.htm
salutare all 🙂
n-am mai scris de mult/m-am retras oarecumva in postura de cititor.
tema asta insa este de o dureroasa actualitate si anticipeaza un viitor catastrofal inclusiv ca privire de ansamblu a invatamantului in intreaga tara dar mai cu seama in zonele rosii cu consecinte deja stiute,planificate
as inscrie cu usurinta felul in care a involuat invatamantul la noi in politica deliberata de a distruge o natiune ,cu scopul (aproape declarat) de a perpetua un status-qvo cvasi falimentar la nivel de tara dar extrem de eficient pt. sistem.Agresiunea este imensa,vectorii converg de pe diverse zone si capacitatea de contracarare si /sau atac sunt aproape nule.
City,MB,dragilor,nu de dragul contra-argumentului,dar va pot spune ca influenta familiei in educatia copiilor(in termeni statistici as zice) este extrem extrem de mica.Este infima.Cu atat mai mult in procesul instructiv,de invatamant.Mediul formator determinant in care un copil creste este ,as spune in egala masura,societatea(strada/media/globalizarea) si scoala.
sigur,nu ma refer aici la puradeii tiganilor purtati prin gropi de gunoi sau la cersit-asta vor face toata viata, sau,extrema cealalta,beizadelele needeucate,lipsite de empatie respect si bun-simt,cu aerele lor pline de impunitate si smecherie.Acestia vor exista intotdeauna peste tot,din pacate acum la noi a fost depasita masa critica si prea au devenit modele de viata,iar din pacate,promovate de mass-media(beizadelele si in general orice non-valoare).
nu mai e nicio urma de solidaritate,sloganul cel mai implicit care rezulta din comportamentul copiilor este,fiecare pt.sine,crape lumea mie sa-mi fie bine.
in aceste conditii,eforturile unei familii cat de cat responsabile(ca sa fiu cat mai generalist,o familie care intelege cat de cat cum ar trebui ca sa functioneze un stat,care intelege un minim de filozofie care sa asigure acel dram de fericire si satisfactie care sa te faca sa spui ca viata pe care ti-a dat-o D-zeu merita traita),eforturile deci ale unei astfel de familii sunt inmiite,epuizante si deseori ineficiente.
Calitatea comunicarii in interiorul familiei este exceptional de importanta …dar… cati oare dintre parinti reusesc/au stiinta asta…cati oare au timp… cati oare dintre parinti mai sunt in tara(e un fenomen de masa,destramarea familiei,emigrarea spre alte locuri,cu falsa perceptie ca bunastarea va asigura viitorul progeniturii.Orice psiholog ar demonta asertiunea asta in cateva secunde
cat despre fenomenul de masa in care familia,insusi conceptul de familie,sunt pulverizate de
greutatea cuvintelor din articlele legislatiei,idioteniile si smecheria ieftina gasita la fiecare pas vor fi amprentele determinante care vor marca definitiv generatii care va sa vina (deja sunt).Elemente fundamentale care sa determine o dezvoltare armonioasa,intelectuala,psihica,etc in concordanta cu nevoile lumii inspre care ne indreptam(cu mult prea mare viteza parca,prea abrupt) lipsesc sau ,dimpotriva,sunt sau gandite ca sa faca si mai mult rau sau pur si simplu e prostie crasa.(niciodata nu trebuie excluse,nici reaua-vointa nici prostia)
Acestui balaur si dinozaur cu 7 capete care scuipa foc si para peste copii ii cresc la loc capete pe masura ce ii sunt taiate.Un sistem de instruire si invatamant extrem de deficitar(pe langa acumularea de cunostinte,fa-l domle sa gandeasca,stimuleaza-i creativitatea,intareste-i fibra adn-ului mostenit n-o distruge) ,o educatie infeudata in rele incat nici cei mai bine pregatiti dascali nu-i pot face fata provocarilor,presiunile venind din doua directii,legislativ-ierarhic,respectiv dinspre parinti(as zice de cele mai multe ori ,inconstienti)
e un cerc vicios,care bineinteles se va termina rau.
Nu ca o consolare,ejusdem farinae,dar multe tari merg tot asa. (cu nuantele corespunzatoare insa)
Buna ziua.
Aveti dreptate in multe dintre cele mentionate.
Dar in opinia mea, influenta familiei in educatia copiilor este, cam pana in pragul liceului, covarsitoare! E drept ca si celelalte medii formatoare au un impact important in diferite etape ale vietii.
Educatia copiilor se face de catre parinti in orice loc si oricand. Spre exemplu: o serbare recenta de sfarsit de an scolar. Directorul, numit de vreo 2-3 ani, a hotarat sa inceapa aceasta serbare cu imnul tarii. A fost pus la statia de amplificare pozitivul imnului. In primul moment, cei prezenti, au fost usor nedumeriti. Copiii erau prinsi de febra momentului. Au fost cat de cat cuminti, unii dintre ei incercand sa cante imnul tarii. Dar parintii lor erau vizibil plictisiti, nepasatori, interesati doar de fotografierea progeniturii. Printre parinti, cate unul, pe ici, pe colo, statea civilizat, murmurand versurile imnului. Era un moment in care parintii prin propriul comportament transmiteau ceva copiilor lor: prea putinul respect fata de o „valoare”, fata de imnul tarii. De unde atata sentiment patriotic!
buna MB 🙂
exemple sunt cu nemiluita
comentariile mele sunt intemeiate pe observatiile facute la cald(la fata locului,sunt unul in cauza) si ,presupun,se poate face o proiectie destul de acurata la nivel macro.
Sunt deficiente majore de sistem.Rolul educational al scolii a fost cvasi-abandonat,tine mai mult de capacitatea,profesionalismul si altruismul dascalului decat de legislatie ,accentul mutandu-se pe zona instructiei.E un complex de contradictii in termeni.Importanta familiei ar trebui ca sa fie covarsitoare in rolul ei educational dar realitatea ne arata contrariul.In foarte multe cazuri famiile nu sunt apte,capabile ,in stare ca sa ofere educatia necesara ,plecand de la exemplul propriu ca model formator.Scoala ,in loc ca sa ajute , sa inlature/anuleze aceasta deficienta extrem de grava (multi parinti nu stiu,n-au cunostiintele necesare,sunt defapt parte a unei societati cvasi-bolnave sau pur si simplu lipsesc la apel-nu se pot compara o legatura telefonica din tari straine sau internet etc,cu prezenta constanta in sanul familiei-simplele si atat de necesarele invataturi crestine) denatureaza si mai mult.Nu numai ca nu este preluat(ma refer la rolul educational al familiei) de catre scoala dar neimplicarea (aproape deloc) lasa la indemana familiei acest rol …si aici D-zeu cu mila….Efectul,o bulversare si confuzie majore in mintea copilului,eforturi imense din partea familiilor responsabile ,corectii peste corectii aduse idioteniilor si prostiilor cu care dau fata copiii etc. Doar o familiei cat de cat educata poate avea un rol in educatia copilului.Niste habarnisti mai mult strica si atunci rolul scolii e cu atat mai important,desi in privinta asta si eu zic,familia este primordiala.La fel ca zicala democratie fara moralitate nu exista(chiar cea crestina) nici educatie fara familii educate nu exista,situatie in care rolul scolii se amplifica …dar el lipseste (cu desavarsire)
Ecartul de pregatire in invatamant respectiv ,per ansanmblu,in educatie va fi foarte mare pe diverse zone.Deja e ,si samburi periculosi incoltesc.
buna seara
ca om care “reintru” in invatamant-prin nepoti nu pot decat sa constat cata dreptate aveti
am fost la 3 scoli -cele mai bune cotate din bucuresti(dupa performante&telefonul fara fir,au concordat):concluzia mea: blazare,nu am simtit “acel fior” de la profesor spre elev si ma gândeam/ da,au salarii mici,dar oare invatatorul meu de acum 60 ani avea salariu mai mare? nu cred,n-am uitat niciodata numele lui,fgura lui si cum ne a invatat sa criem si sa socotim
profesorii de la “elementara”de acum 55 ani-n am uita profesorul de matematica,profesoara de romana-ea m a invatat sa scriu corect,ea m a invatat când sa scriu ” a-ti” sau “ati”
si ,sigur nu aveau “salarii mai mari”
parintii: asa cum e la moda sa nu se mai casatoreasca-“ce conteaza hartia”(desi eu cred ca e frica de a ti asuma raspundere),tot asa si cu copiii: “n am timp” e cea mai buna scuza/ du l la scoala dimineata,ia l seara,da i tableta si …pa
ce seamana aia vor culege
partea “buna” e ca situatia asta nu e numai in romania/discutam cu un suedez,ingrozit de cat de mult a scaut nivelul scolii la ei
buna sa fie 🙂
simpla dar enorma diferenta dintre o meserie care asigura traiul pe de-o parte si misiunea plina de multe intelesuri pe de alta
🙂 Inteleg ce spuneti.
Dar scoala este ea insasi o „expresie” a societatii. Si a lasa pe umerii scolii „rolul educational al familiei”, nu cred ca ar fi o idee inteleapta.
asta este eroarea fundamentala care a marcat invatamantul romanesc.Scoala NU trebuie ca sa fie expresia societatii.Scoala ar trebui ca sa fie “expresia” unor elite deasupra oricaror dubii,elite acceptate si recunoscute prin activitatea si profesionalismul lor,care sa improspateze sistemic izvorul elitelor .Daca-s alese si pot legifera cu atat mai bine(putin probabil) dar proiecte legislative sa nu fie hacuite in sparlament in functie de interesele gascarilor abramburiti
Nu politruci,nu interese,nu directori numiti,nu inspectorate colhoznice,nu fabrici de diplome si doctorate.Sa fie cumva deasupra expresiei generale a unei societati,sa tracteze societatea prin misiunea sa, nu sa o distruga.
in comentariile mele am facut mereu distinctie intre instructie /pregatire(invatamantul propriu zis) si educatie -ca proces extrem de complex care caracterizeaza o societate la un moment dat.
…vreau sa spun…sunt unul in cauza …in calitate de parinte…nu de cadru didactic (cum s-ar mai putea intelege 🙂 )
🙂 Am inteles ca vorbiti in calitate de parinte si nu de cadru didactic. De acord cu dv ca „scoala ar trebui sa fie “expresia” unor elite deasupra oricaror dubii, elite acceptate si recunoscute prin activitatea si profesionalismul lor”. Insa scoala actuala este supusa unor „presiuni” si tot felul de schimbari, cu impact final asupra actului educational.
Bună seara!
Cam cu întârziere, mă „bag și eu în vorbă”. Sper să nu greșesc și să nu supăr pe nimeni… 🙂
În primul rând, familia contează ENORM! N-am uitat vorbele mamei, eram prin clasa I-a, care mi-a zis două chestii: pot să iau note mai mici (e de înțeles că n-ai același „randament” în fiecare zi!) dar să nu ajung „SĂ-MI FAC FAMILIA DE RUȘINE!”… A doua: „nu înveți pentru noi (părinții), nici pentru notă, nici pentru profesor, ci PENTRU TINE, PENTRU VIAȚĂ!”… Nu doar că am ținut minte aceste două lucruri, dar le-am și aplicat în viață și pot să spun, privind în urmă, că nu am de ce să-mi fie rușine sau ce să regret… Sunt unele lucruri pe care le-ași fi făcut mai bine sau mai altfel, în viață, dacă aș avea ocazia „să mă întorc în timp”, dar asta e o altă poveste și nu are, oricum, legătură cu subiectul!
De mic (cred că eram prin clasele a IV-a-a VI-a) mi-am dorit să devin profesor. Nu aveam în familie o asemenea tradiție, dar am simțit că trebuie să fac ce-mi place (la un moment dat a trebuit să „lupt” chiar cu o anumită inerție, deloc rău-intenționată, a tatălui meu; dovada că nu a fost cu rea-intenție este că, atunci când a înțeles că eu chiar asta vreau, că îmi place și a văzut și rezultate – că mă „țin” de treabă, nu doar că nu a mai comentat, dar m-a și sprijinit!). Am pus suflet în ceea ce am făcut/fac, inclusiv în relația cu elevii sau/și cu studenții! Asta, însă, fără a face rabat de la calitatea activității lor, de la principii, de la moralitate și bun-simț. Cum, la noi, se cultivă ideea că „trebuie să treacă toți!”, mi-am pus „în cap” pe anumiți „colegi” (unii, chiar cu funcții de conducere”) care afirmă, mereu, că „studenții sunt pâinea noastră” și nu trebuie să-i „umilim”. În chestionarele completate de studenții care ne notează (dintre care unii, nu puțini, poate nu au fost deloc la cursurile mele și se bazează pe un anumit „folclor”, adesea rău-voitor și rău intenționat al studenților) s-a afirmat (că am primit și comentariile lor, nu doar notele – printre cele mai mici) că sunt un „comunist”, fiindcă le fac morală, că insist pe calitate, pe bun-simț, pe principii, pe respect reciproc! Nu am încetat și nu voi înceta să fiu eu însumi (știu că nu-s perfect, dar am conștiință!), chiar dacă, prin studenții sau colegii mai tineri („ciripitori” cu ambiții de parvenire) sunt „cântat” (nu de bine!) pe la „șefi” (predispuși să „plece urechea la ce le șoptesc cei care „îi perie”). A pregăti studenții pentru profesie și, mai ales, pentru viață, nu înseamnă doar transmiterea, adesea mecanică, a unor cunoștințe de specialitate, ci și a unui model de a fi OM, de a ȘTI CUM SĂ TE COMPORȚI ÎN VIAȚĂ, de A-ȚI FACE CÂT MAI BINE TREABA, ACOLO UNDE AI CEVA DE FĂCUT!
Poate că „am dat cam mult din casă” și sper să nu citească asemenea nulități (ciripitorii de mai sus) ce-am scris, nu de alta, dar am și eu familie, cu copil mic și rată de plătit la bancă, pentru casă, până după pensie! Sistemul este perfid, fiindcă unii indivizi care îL „populează” sunt ipocriți, parveniți, rău-voitori și oportuniști (și asta le induc și studenților, mulți tot asta acceptând și făcând!), într-un cuvânt, indivizi pentru care singurul „principiu” este „să n-ai nici un principiu!”!…
salut si merci, paganel, iti promit ca vom mai avea postari pe aceasta tema si ca voi aduce acolo si comentariul tau 🙂
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/march-europe-brexit-protest-live-8332198
Multumesc. L-am citit. Bine spus: „Viaţa din Romania, extrem de stresantă si uneori de-a dreptul halucinanta, mâncarea multă şi foarte proastă calitativ, plina de sare iodata si E-uri “sanatoase”, alaturi de incapacitatea romanilor de a-şi construi relaţii trainice atât cu propria persoană, cât şi cu cei din jur, fac ravagii vizibile. Pe masura ce “calitatea vietii” scade, stresul indus, din exterior sau interior, stres continuu alimentat de o MSM vanduta pe mai nimic, riscul de a-ti pierde jobul, de a te imbolnavi, de a avea nevoie de mai multi bani decat ai (oricum ai face si oricate joburi ti-ai lua tot acolo esti – traiasca sistemul de impozitare), fac ca obezitatea, bolile cardiovasculare şi mai ales depresia in care se zbat, cu stiinta si fara stiinta zeci de romani, fac ca numarul celor afectatim să fie din ce in ce mai mare, probabil unele din cele mai frecvente boli ale romanilor din secolul XXI.”
Era un comentariu la @zigzag 02/07/2016 at 19:21
nu stiu daca e totul adevarat;e vorba si de a da vina intotdeauna pe “altul” combinat cu mimetismul
ce i impiedica in loc de shaorma sa manance un sandwich cu branza si rosii?
ce i impiedica in loc de coca cola sa bea o sticla cu apa?
ce l impiedica in loc sa se holbeasca la teve- cu sanse mari sa si piarda sanatatea mintala- sa mearga in parc?
pentru toate astea nu ti trebuie bani
ma uit la unii tineri-da i cu fitness-ul(si asta costa) in loc sa mearga pe jos la serviciu-da 7_8 km round trip/zi/pierde tot atat timp cat la sala de fitness
Seara buna
Macaronarii au golit magazinele de bere , pizza si tot ce e necesar ca sa vizioneze la ora 21 (22 in RO ) meciul Italia- RFG . Pe o caldura infernala de la nord la sud si vest-est.
Mancatorii de cartofi si varza (adica nemtii 🙂 ) au adoptat aceleasi masuri populist nationaliste . 🙂 Inevitabilele mega halbe de bere rece se pregatesc sa ude muntii de würstel si “cartofen” . 🙂 🙂
De 50 de ani nu castiga nemtii cu italienii .
Acum ca UE a aprobat un ajutor (in caz de nevoie) de 150 miliarde euro pentru astia din cizma 🙂 , ar fi posibil sa castige teutonii . Nu spuneti la nimeni . 🙂
3-2 pentru macaronari 😀 :))
salve 🙂
la nevoie toti tifosi pun mana de la mana si acopera si de 3 ori imprumutul dat de ue-merkel 😆
bat italienii 103,5 % 🙂 🙂
Don Luciano Moggi e anuntat titular :)) 😀
🙂 Ca tot s-a vorbit de scoala ….
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21128392-scoala-din-berlin-incearca-alt-mod-educa-fara-note-fara-orar.htm
Elevii unei scoli din Berlin isi aleg singuri materiile pe care vor sa le studieze si se motiveaza singuri, o abordare care, spun unii, ar trebui aplicata in intreaga Germanie, relateaza The Guardian.
Nu exista note pana cand elevii nu implinesc 15 ani, nu exista un orar pe care trebuie sa-l urmeze si nu exista cursuri de tip predare. Elevii decid ce materii vor sa studieze la fiecare ora si cand vor sa sustina un examen.
Programa scolii are ca subiecte standard doar matematica, germana, engleza si studiile sociale, fiind suplimentata cu alte cursuri mai abstracte, precum “responsabilitate” si “provocare”. La “provocare”, studentii cu varste intre 12 si 14 ani primesc 150 de euro si sunt trimisi intr-o aventura pe care trebuie sa o planifica pe cont propriu in intregime. Unii merg cu kayakul, altii lucreaza la o ferma, altii pleaca in drumetii.
Filosofia din spatele acestor inovatii este simpla: precum cerintele pietii muncii se schimba, iar telefoanele inteligente si internetul transforma modul in care tinerii proceseaza informatia, cea mai importanta aptitudine pe care scoala o poate dezvolta intr-un elev este abilitatea de a se motiva singuri, sustine Margret Rasfeld, directoarea scolii.
Buna seara in pauza meciului de fotbal dintre Germania si Italia. Acum despre despre dezastrul de la Evaluarea Nationala. Sunt de acord cu Mircea in ceea ce priveste implicarea parintilor in educatia copiiilor. Implicarea asta trebuie sa inceapa din momentul in care un copil incepe sa vorbeasca si sa continue, treptat, in primii ani de scoala. Sunt ferm convinsa ca primii 10 ani din viata unui copil sunt fundametali ptr dezvoltarea lui ulterioara. Dar cand parintii lasa televizorul sa ii invete pe copii, cand nu se preocupa sa le citeasca o poveste (cand au varsta povestilor si nu stiu inca sa citeasca), cand nu ii duc la un muzeu (aici nu toata lumea are access la muzee pe tot cuprinsul tarii dar cei care locuiesc in orase mai mari au access la asa ceva si un week end petrecut in vizita la Bucuresti ptr a vedea 1-2 muzee la cateva luni este fezabil), cand nu incearca sa supravegheze lectiile copiilor (macar ptr clasele primare), nu ai cum sa ceri rezultate mai tarziu. Dragostea de invatatura este primul pas catre modul in care un adult va trata activitatea profesioanala: cu dedicatie, cu drag.
Buna seara, dragilor 🙂 Scuze de absenta, ca tot omul rupt de o saptamana de munca, am iesit si eu pe racoare cu familia 🙂 insa va promit ca reluam subietul educatiei intr-o alta postare, caci merita inca o postare separata, in cursul saptamanii, pormnind de la ce comentarii minunate ati scris si pentru care va multumesc tuturor 🙂
Mircea are dreptate: “Rolul educational al scolii a fost cvasi-abandonat”. Insa Clemy completeaza la fel de adevarat: si familia si-a abandonat rolul educational.
buna dimineata tuturor si o duminica placuta 🙂
http://politeia.org.ro/ziarul-de-duminica/ziarul-de-duminica-3-iulie/47647/
tot pe drumuri si eu. imi cam fuge timpul printre degete. o zi buna.
pe tema aceasta am scris si eu.
http://www.ziardecluj.ro/educatie-moarta-cu-dric-la-poarta-si-cai-mascati
Atâta vreme cât școala va fi o obligație și nu un drept, ea va fi o pierdere de vreme și de bani pentru toți: stat, părinți și, mai ales, copii.