Europarlamentare 2014: mize de etapă şi de durată
26/04/2014 | Autor theophyle Categorii: Editoriale, Ziarul de Duminica |
Redactat de @Cetatean
Alegerile europarlamentare nu starnesc un interes deosebit in Romania pentru ca electoratului i se pare mai util sa isi aleaga primarul si presedintele.
Acestia sunt oamenii politici de care romanului ii pasa cat de cat. Pe presedintele de Consiliu Judetean, de parlamentari sau de consilierii locali ori judeteni, romanii nu prea dau multi bani, votand in functie de sentiment, de trendul politic al zilei sau de cat de substantiala e « atentia » primita de la candidat sub forma de sacosa, galeata, pelerina, umbrela, pui grill etc.
Alegerile europarlamentare din 2014 au insa doua mize:
- una de etapa : testul pentru prezidentialele din noiembrie atat pentru masinariile electorale ale partidelor, cat si pentru candidatii deja anuntati. Partidele mari isi verifica/rodeaza/ajusteaza retelele din teritoriu care aduc voturile « captive », iar partidele mici, nou aparute, incearca sa treaca de pragul de 5%.
- una de durata : candidatii prezumati la prezidentiale isi testeaza, direct sau indirect, forta de tractiune. Vorbim aici insa de trei tipuri de abordare :
- cea directa (cea mai riscanta, dar si cea mai onesta) aleasa de MRU, care deschide lista FC pentru europarlamentare pentru a-si trage partidul cat mai sus, cu toate ca eventualitatea depasirii pragului de 5% el se va retrage si mandatul va reveni ocupantului locului II (confirm celor spuse de domnia sa) ;
- cea indirecta (aleasa de Ponta), care nu candideaza insa apare pe afisele electorale, girand moral toti candidatii dar mai ales pe sotia sa. Dreptate pana la capat, sa prinda si Daciana un loc caldut, si sa imi testez si eu indirect scorul din sondajele lui Sultanescu ! Mama, mor de frica, insa asta e, trebuie sa imi pun mutra pe poza, ca altfel ma jupoaie partidul ! Cand nu apare cu chipul pe afisele electorale, Ponta apare cu numele, furand meritele guvernului Boc si laudandu-se cu autostrazi facute in timpul acestuia (vezi foto).
- cea aleasa de Antonescu, o varianta cal-magar (tipic Antonescu !) in care el nu apare pe afisele candidatilor, ci alaturi de Klaus Johannis, desi nu sunt nici unul dintre ei euro-candidati (vezi foto). Ce ii uneste ? Un slogan : « eurocampionii sunt cea mai buna echipa » ( !!!). Or fi jucat amandoi intr-o echipa care a castigat un campionat european (fotbal, scrima, sah, table ?) si noi nu stim ?!
Inca nu am vazut toate afisele de campanie, la ora publicarii acestor randuri, multe partide nici nu si-au pus afisele pe panouri, insa sunt tare curios sa vad afisele partidelor : PDL (pariem ca Predoiu, prezidentiabilul de carton al lui Blaga, nu apare nicaieri pe vreun afis ?), Noua Republica (pariem ca Neamtu apare intr-un fel pe toate afisele ?), PMP (aici nu mai pariez nimic, dupa mita de 70 de tone de pui pentru beneficiarul lui Florin Popescu – mana dreapta a Elenei Udrea si vicepresedinte al PMP – cred ca afisele au fost date la refacut).
Revenind la miza de etapa : exista o miza pentru stanga si una pentru dreapta. La stanga, lucrurile sunt clare : pentru PSD, orice scor sub 35% e un dezastru, intre 35-40% e pe muchie, peste 40% inseamna castigarea prezidentialelor. Cel putin asa spun strategii. Ponta asteapta si se lasa rugat si va alege : daca partidul are sub sau in jur de 35% nu va candida, daca are aproape sau peste 40% va candida, insa va pune conditii. Oricum, tremura Ponta din toate incheieturile si tremura si Dragnea si mai tare, caci daca partidul nu scoate un scor bun, Dragnea e primul mazilit de Ponta, care inca nu i-a cerut capul pentru esecul descentralizarii in fata CCR. Dragnea si Ponta se asteapta unul pe altul la cotitura : Ponta – sa il mazileasca pe Dragnea, acesta, sa ii ceara lui Ponta sa isi asume candidatura la prezidentiale si sa lase liber Palatul Victoria.
Pentru PNL (ramanem tot in partea stanga, asa cum trebuie) e simplu : Antonescu si-a fixat ca prostul un prag de 20% pe care aproape sigur partidul nu il va atinge. La PNL se joaca cu cutitele pe masa : Antonescu asteapta sa spintece baronii PNL care au pactizat cu PSD, iar acestia asteapta sa il mazileasca pentru a reveni la guvernare. Problema baronilor PNL e insa una tehnica : e aproape imposibil de organizat un Congres de debarcare a lui Antonescu intre iunie si noiembrie, asa ca Antonescu are avantaj tactic.
La dreapta, e complicat tare (ca intotdeauna la dreapta). PDL si PMP isi disputa, indirect, titlul de mostenitori ai lui Basescu : PMP, prin Elena Udrea, capuşă politica cautand mereu un mascul alfa de care sa se agate pentru a-i « continua mostenirea” ; PDL, prin Monica Macovei, ramasa ultimul mohican « basist » in partidul fesenistului Blaga. De altfel, PDL nu se sfieste sa foloseasca intens imaginea si faptele Monicai Macovei in aceasta campanie, iar aceasta se lasa folosita fara sa aiba obiectii.
De scorul obtinut de PMP si PDL va depinde modul in care se va negocia incepand cu 25 mai si apoi in urmatorii ani soarta celor doua partide. Indirect, Traian Basescu isi testeaza el insusi popularitatea de care mai beneficiaza in randul electoratului. Pentru el personal, miza este destructurarea PDL-ului, pentru ca in viitor PMP sa reclame titlul de lider al dreptei.
Insa mai exista o miza in cadrul acestor alegeri, cea mai importanta, dupa parerea mea : viitorul FC si al lui MRU.
Mihai-Razvan Ungureanu a ales calea spinoasa a tractarii partidului Forta Civica, refuzand inregimentarea in randul PDL sau al PMP (spre ciuda ambelor partide si mai ales a Elenei Udrea, care s-a si repezit cu o copita delicata in the name of the father . Daca Forta Civica trece pragul de 5% (ceea ce este greu, intrucat partidul nu beneficiaza nici de sacosa cu bani a lui Marin Anton, nici de puii grill al lui Florin Popescu, nici de primarii PDL prieteni cu Udrea care fac campanie pentru PMP), putem spune ca acest partid are un viitor in fata si ca MRU a reusit pariul, acela de a fi omul lui insusi, nu omul altcuiva (fie el si Traian Basescu).
Daca partidul nu trece pragul de 5%, lucrurile nu se complica deloc la nivel politic (caci nu vorbim de alegeri pentru Parlamentul Romaniei), ci doar la nivel de declaratii din partea PDL si PMP (daca aceste partide trec pragul) care se vor infoia in pene cerandu-i MRU sa se inscrie la ei, pentru a fi prezidentiabilul dreptei. Deja Cristian Preda, care anunta pe 25.10.2013 ca se inscrie in FC si care pana la urma s-a inscris la PMP, s-a si repezit sa demonstreze ca « MRU a calculat gresit ». Vom vedea. Mai bine cu un destept la pierdere decat cu un prost la castig, vorba bunicului meu.
Despre NR si PNTCD nu mai scriu, ca nu are rost. PNTCD a refuzat alianta cu FC (banii lui Chiliman si Moisescu au fost decisivi) iar Noua Republica, singurul partid pornit de pe bloguri, exista azi doar ca newsletter si ca exemplu de scoala la capitolul « cum se poate distruge o idee buna ».
Trei lucruri trebuie sa urmarim in aceste alegeri :
- scorul obtinut de PSD
- scorul obtinut, respectiv de PDL, PMP si FC (si daca suma lor depaseste scorul PNL)
- tinta de 20% la PNL.
Campania va fi terna primele doua saptamani si se va inteti in ultimele doua. Asa e mereu la romani.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua,
foarte buna analiza, mi-e teama ca o sa castige iar “sacosele cu faina si sticlele cu ulei”. La cat l-au aplaudat ieri pe Ponta la manastire, (inclusiv soborul de preoti care nu mai au nici o rusine), ma tem ca PSD va avea voturi furate cu care se vor lauda in fata tuturor.
Singura speranta e “un rezultat de etapa” care sa fie contrazis la prezidentiale.
Si mai e o speranta, uitasem, ca DNA sa lucreze la foc continuu, sa le strice socotelile si celor din stanga si celor din dreapta care s-au invatat la borcanul cu miere!
si eu sper ca macar din toamna sa fie scoase scheletele din dulap! 🙂
Buna ziua,
Vorbind despre relatia dintre stat si Biserica, fostul ministru de Externe si ambasador al Romaniei la Vatican, a dezvaluit faptul ca “în momentul actual, conlucrarea dintre cele două este de multe ori ipocrită, căci politicienii nu sunt nici pe departe atât de credincioși și de pioși pe cât par atunci când finanțează șantierele de biserici.”
“Creștinilor din zilele noastre le lipsește asceza și încleștarea de a lupta cu răul. În schimb,am adoptat un creștinism de consum, cu iepurași și floricele pe câmpii, și sunt foarte multe chipuri ale credinței, nearmonizate, în societatea noastră”, a spus Teodor Baconschi.
http://www.stiripesurse.ro/fost-ministru-da-cartile-pe-fata-politicienii-cumpara-influenta-cu-ajutorul-bisericilor/
Buna Monik,
Domnul Baconschi are dreptate!Un alt crestin caruia ii lipseste asceza si inclestarea in lupta cu sinele! 🙂
http://www.ziare.com/teodor-baconschi/pdl/baconschi-atacuri-la-r-turcan-si-blaga-de-la-adulatoarea-umeda-la-sfintii-apostoli-1229935
nu ma provoca, Brandusa, sa nu pun si eu poze cu Baconschi si amanta in Herestrau!
Da’ nu ma intereseaza deloc plimbarile “initiatice” in spatii eco bucurestene ale lui domn’ Baconschi !
Domnul Baconschi, cu toata eruditia domniei sale si sustinerea de care dispune, reprezinta o mostra a oportunismului, sa zicem cu staif! Ai mai jos o mostra!
http://bogdan-apostolescu.blogspot.com/2011/05/mail-ul-mae-folosit-de-baconschi-pentu.html
Exista oare memorie colectiva? Sigur NU!
Despre trufie:
1. “Colegul”democrat-liberal ai liderului ales al PDL Bucureşti- Elena Udrea,s-a întrecut în aprecieri şi laude la adresa ministrului, la alegerile din 2010 , la reunirea Consiliului de Coordonare al organizaţiei , aceasta fiind aleasa cu 979 de voturi “pentru” din cele 999 de voturi exprimate.
“Trebuie să faci eforturi monumentale ca să nu cazi sub farmecul tău, în calitate de coleg. Eşti inteligentă, eşti frumoasă, eşti tenace” dixit jacuzzianul TEO :)!( avertisment: Tantiele, mamaiele si “perfectele” doamnei Udrea a nu interpreta ca as fi anti Udrea sau pro Udrea)- nu fac parte din niciun staff, deci liber la observatii! 😛
2.Mambo no. TWO: I’d like Angela;…
“”Regret ca nu voi fi alaturi de MRU si in cadrul propriului partid. Dar obiectivul e acelasi: continuarea reformelor structurale, aerisirea clasei politice, dezvoltarea solidara a unei economii performante si regasirea comunitatii, adica a sperantei si respectului de sine. Toate acestea sunt posibile. Necesare. Urgente. Si demne ca scop, oricate obstacole ne-ar sta in cale” ( declara pe blogul domniei sale,in data de 28.05.2012).
In 15 iunie a.c., domnia sa a anuntat ca va candida pentru o functie in conducerea PDL., iar pe 30 iunie, dezamagit, a declarat (tot pe blog):
“Pe LOCUL MEU a fost concurenta mai mare. Si-au ales figurile pe care vroiau sa le puna in prim plan ca purtator de mesaje. Este o infrangere. Iau act de ea, dar sunt convins ca se va face pasul urmator si va fi nevoie si de oameni de genul meu.”.
In data de 02.07.2012, tot pe blogul domniei sale, un alt anunt “incendiar” :
” Ma alatur Initiativei Civice de centru-dreapta a lui MRU!”.!
3.Mambo no.Three (lemon tree! 🙂 )
Baconschi: Nu mai există nicio urmă de Traian Băsescu în PDL! ( martie 2014)
Nu pun niciun pret pe cuvintele, gen(i)ul si “reformele” domniei sale ! Punct!
sorry – erata “In 15 iunie 2013” in loc de “In 15 iunie a.c.”.
merci pentru reamintire, chiar trebuie! 🙂 un astfel de om trebuie tinut minte! 😛
Pai vin alegerile ! 😛
Si (De)”Cantare Omului” chiar daca e vot pe lista , trebuie tinut minte ( nu tip ca Silviu Manastire ;), dar arhivez “momentele si schitele”, pentru a intui cat de cat caracterele personalitatilor pretendente de voturi) )!
Am inteles ca FC nu va avea reprezentanti in comisiile electorale. O alternativa ar fi sa gaseasca voluntari care nu sunt membri de partid si care sa se inscrie ca observatori din partea unui ONG. E imposibil de acoperit toata tara, dar macar vor avea o idee despre ce se intampla prin sectii, ce scor obtin in mod real, etc. Asa a facut Nicusor Dan in Bucuresti la locale in 2012. Just my two cents 🙂
de unde stiti asta?
Pentru ca am fost unul dintre ei
Observatorii primesc la sfarsit o copie dupa procesul verbal din sectie si au acces la numararea voturilor. In practica chiar numara voturile cot la cot cu ceilalti de acolo, nu cred ca respecta nimeni legea unde se zice ca presedintele sectiei ia buletin cu buletin, vede ce s-a votat si arata tuturor buletinul.
Daca esti intr-o scoala cu mai multe sectii de votare probabil mai poti afla si rezultatele din sectiile vecine, asa ca practic poti face o numaratoare paralela partiala. Trebuie sa mai fie cineva care sa si centralizeze aceste date. Scopul principal e trecerea pragului de 5%, dupa calculele mele 300.000 de voturi ar trebui sa ofere aceasta garantie (asta e 5% la o prezenta la vot de 33%), chiar si cu o prezenta ceva mai mare decat se estimeaza ca vor veni la vot (25-27%). Practic prin numaratoarea paralela vei urmari doar voturile FC si vei vedea cat de aproape esti de cele 300.000 de voturi.
salut !
“Mai bine cu un destept la pierdere decat cu un prost la castig” – mare vorba ! . dar vom avea surprize placute !
un ps : cei care “patroneaza” azi RO ca pe propria mosie sa ia aminte – dovezile cu mita electorala ( aviz puietului politic crescut sub closca ion iliescu ) vor ajunge in toate cancelariile si ambasadele internationale. ponta , udrea , kakarau.. sa nu aveti surprize neplacute dragilor !
sa-i felicitam pentru sarbatoarea lor http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3642186/2014/04/26/Willem-Alexander-De-eerste-Koningsdag-is-onvergetelijk-geworden.dhtml
cu siguranta vom avea nevoie de ambsadorul Olandei la Bucuresti 😉 😀
salutare!
Bogdan, legea 33/2007 zice asa, art. 26:
(3) Cel mai târziu cu 15 zile înainte de ziua de referinţă, biroul electoral judeţean sau al sectorului municipiului Bucureşti se completează cu câte un reprezentant al fiecărui partid politic, al fiecărei organizaţii a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţe politice sau electorale care aremembri în Parlamentul European şi participă la alegeri. Până la această dată, partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice sau electorale dintre acestea care participă la alegeri şi au membri în Parlamentul European au obligaţia de a transmite numele şi prenumele reprezentantului lor biroului electoral judeţean sau al sectorului municipiului Bucureşti. Comunicările transmise după acest termen nu se mai iau în considerare.
(4) În termen de 5 zile de la expirarea termenului prevăzut de alin. (3) [ziua alegerilor] se va proceda la completarea biroului cu câte un reprezentant al fiecărui partid politic, al fiecărei organizaţii a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţe politice sau electorale dintre acestea care participă la alegeri şi care nu are membri în Parlamentul European de preşedintele biroului, prin tragere la sorţi în prezenţa membrilor biroului şi a persoanelor delegate de partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice şi alianţele electorale care au comunicat reprezentanţii. Până la această dată, partidele politice, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, alianţele politice sau electorale dintre acestea care participă la alegeri şi care nu au membri în Parlamentul European au obligaţia de a transmite biroului electoral judeţean sau al sectorului municipiului Bucureşti numele şi prenumele reprezentanţilor lor. Comunicările transmise după acest termen nu se mai iau în considerare.
Deci, teoretic, FC va avea reprezentanti.
imi cer scuze, vorbeai de comisiile de votare. greseala mea.
Cum va place?? Socialistul …tot socialist!
http://adevarul.ro/news/eveniment/de-anulat-martin-schulz-interviul-adevarul-live-1_535bc3880d133766a81cc930/index.html
Schulz a fost totusi la paranghelia USD. Cititi si distrati-va pe seama caraghiosilor astora internationali!
http://adevarul.ro/news/politica/reportaj-usd-si-a-lansatcandidatii-europarlamentare-victor-ponta-prezidentiale-1_535bca760d133766a81ceb08/index.html
UNPRistii si-au inchiriat o galerie de fotbal sa le faca atmosfera!
mai bine inchiriau niste “folcloriste” 😀
Seara buna
Am studiat listele publicate de BEC .
– Prima concluzie : nici vorba de nepotism. Misto sa fi PM dar sa promovezi nevasta la europarlament . Daca o facea MRU , urla tot USL in frunte cu borfasul ala de Iliescu .
E esenta puterii conducerii partidelor “istorice” din panorama post 1989 . Familia bine plasata pe banii publici sau a UE (unde si romanii contrinuie anual) Democratie nu aiureala . 🙁
– A doua concluzie , bataie de joc sa nu poti alege candidatul fiind listele “blocate” . Exact ce se incerca cu timp in urma prin propunerea de reintroducere a votului pe liste (tot blocate) . Nu prea e democratic , tine mai mutl de mentinerea perpetua a scaunului si influentei conducerii de partid care de regula e “perena” Aceiasi care mai schimba functile (din cind in cind)
– A treia concluzie , in o tara bananiera e tot de vinzare si controlul o aiureala de speriat prostii . Altfel nu se explica cum PMP a reusit performanta de a aduna peste 300.000 semnaturi (cica valabile ) in un timp asa de scurt de la infintare . Sint ferm convins ca se vind in “bloc” , la tonaj .
Vad ca e si Dan Diaconescu cap de lista cu gasca lui de romani pe liste proprii . 🙂
Mare om politic , mare afacerist , pacat ca datoriile il maninca de viu . 🙂
Noroc ca are “relatii” ca altfel era de mult linga SOV in puscarie .
PS . Pe canalul TV digital 163 italian e Etno tv . Am captat doar 1 ora canalul deoarece e mai mult mort decit viu (chestie de banuti ca nu e se prea gaseste in Italia cine sa protejeze DD ) In acea ora , pe canalul respectiv am vazut Romania TV cu mega-extra informatii din tara .
Gen Elodia si alte timpenii demne de nivelul unui popor unde mai mult de jumatate crede ca soarele se invarte in jurul pamintului si evident , in jurul Romaniei . 😆 😆
Scuze Stefan A., dar :P:
Etno tv il are actionar principal pe fostul catindat PDL cu pliciu, Silviu Prigoana, la Primaria Mun.Bucresh,propunere “onesta” a PDL Bucuresti, ce a facilitat castigarea alegerilor locale de catre Imparatul Neincoronat DogTown -SOOOORIN Oprescu! 🙂
Multumesc de informatie . Nu stiam ca are si televiziune . 🙂 Acum ca tin minte , e ala care facea circ cu nevasta (divortam , nu divortam)
Ala, ala! Uneori s-a tinut si de cuvant! 😛
daca o facea MRU, urla USL-ul, daca o fac Ponta si Antonescu, e “dreptate pana la capat”, Stefane )
MRU nu se incadreaza la tiparul “daca”! Ia nu-l mai comparati pe domnul M.R.Ungureanu cu toate tzatzele cu dreptatea pana la prima cotitura! 🙂
cu listele inchise e marea problema. A avut ceva de gand MRU, insa vad ca a ramas la stadiul de proiect. Cred ca nu permite legea ce dorea el (insa nici nu interzice explicit). O sa mai discutam pe tema asta.
Buna seara tuturor. Excelenta sinteza city! Vom vedea cum va arata rezultatul voturilor. Eu insa as atrage atentia ca rezultatul alegerilor ptr Parlamentul European nu va reflecta in mod necesar si optiunile populare in alegerile prezidentiale din toamna. In special in faramitata zona a dreptei. Si cu cat Elena Udrea se va infoia mai mult pe ecrane ca liderul de facto al PMP cu atat sansele partidului scad.
Seara buna Clemy
Oricum Udrea va fi mereu laudata de maritul carmaci . Chiar daca pierde voturi cu gramada . Va gasi el pe altcineva pe care sa deie vina , stai linistita .
Dreapta e pe drumuri iar dupa 25 mai , sa vezi “discutii” . 🙂
Baconschi e pe liste inaintea lui Funeriu . (liste PMP) Ce misto partid unde initial a fost creata conducerea si ulterior aceiasi au impartit posturile de candidat intre ei . Cu asa “democrati”, viitorul “dreptei” nomenclaturiste e garantat si previdibil .
@Stefan, salut. Vom vedea ce se va intampla dupa 25 mai. Eu cred totusi ca strategia lui MRU este mult mai eficace decat cea a PMP de pilda ptr ca prezinta un politician “altfel”. Iar batutul tarii la picior are bataie lunga ptr prezidentialele din toamna. Vom trai si vom vedea insa.
buna, clemy 🙂
asa este, ai dreptate, insa PMP si PDL isi vor da reciproc la gioale in functie de scor si ambele il vor “invita” oricum pe MRU sa candideze la prezidentiale sub stindardul lor, asta daca Udrea nu se lasa rugata de colegi sa candideze in toamna 😀
Si Elena Udrea va fi rugata??? Sau si domnu’ Oprea-Interesul National ii va spune ca este obligata sa candideze ?Grea dilema!
Ce chestie! Exact si la fel ca Victor Viorel si Ponta-Onta! 😛
@city, PMP ar fi frecventabil daca domsoara Nutzi nu ar fi in prim planul partidului si leaderul de facto cu binecuvantarea lui Basescu. Elena Udrea are sanse zero in toamna. Asta ii poate spune orice strateg lui Basescu, chiar si unul care inca se afla pe bancile facultatii. MP pornea cu sanse mari in alegeri, undeva la 15%. In momentul in care madam Udrea s-a instalat in fruntea partidului a scazut la jumatate automat. Si are scorul asta ptr ca exista un segment electoral ptr care Basescu nu poate gresi si este gata sa voteze orice are girul lui. Basescu a gresit atunci cand in loc sa-si ia mana de pe EU si sa-l sprijine pe MRU, asa cum ar fi fost normal s-o faca, a preferat si sa taca in privinta caderii guvernului Ungureanu, si sa ii ocroteasca in continuare pe unii, si mai ales pe unele, care au avut un rol important in evenimentele de atunci. Si apoi, s-a suparat ca magarul pe sat, atunci cand MRU nu s-a mai ingramadit sa-i pupe mana.
Clemy, iti raspund cu decalaj orar 🙂
PMP s-a instalat de facto in fruntea partidului, si Dragos Ciuparu si Papahagi au plecat. Adta spune totul despre viitorul partidului. Zilele lui Tomas par numarate.
Cat despre relatia TB-MRU, exista un singur lucru care se vede si de pe luna: MRU nu a lovit niciodata in Basescu, in timp ce acesta ;l-a lovit, direct sau indirect, cand a avut chef. Nu vad ce ce cineva ar trebui sa pupe mana lui Basescu, dimpotriva, acesta ar trebuie sa pupe mainile tuturor celor care l-au votat si care l-au sprijinit. Basescu nu e Mesia, sa il urmeze cineva pana la moarte si sa nu il intrebe nici macar “esti sigur ca faci bine?”. E un Presedinte votat de noi, cu responsabilitati, nu doar cu drepturi.
Errata:
– “Udrea” s-a instalat de facto in fruntea partidului.
– Zilele lui “Tomac” par numarate.
Buna Dimineata!
Scuze Cetatean, banuiesc ca nu ai baut cafeaua! No offence! 🙂
Doamna Udrea e instalatorul gel de facto din fruntea partidului!
Tomas e fantomas de la Tomac?
Subtil aforism “Basescu nu e Mesia” ! 🙂
De asta se ocupa in schimb veleitarii ce il inconjoara !Il ambaleaza intr-o imagine de superom! Perfid pacat romanesc!
Nu cunosc calculele domnului presedinte, doar banuiesc ca intentioneaza o coagulare a asa zisei drepte romanesti in contrapondere la mastodontul PSD , insa tehnicile folosite sunt, in opinia mea, naucitoare si perdante pentru firava si anemica opozitie!
Orice personaj considerat incomod (in sensul acumularii de notorietate in spatiul public ) este strivit sub presiunea acuzelor, insinuarilor si chiar invectivelor!
Si intr-adevar e timpul unui alt mod de a face politica!
Din pacate inclusiv Domnul Papahagi are aceasta meteahna romaneasca- arta lustruitului si ridicatului la rang de Mesia !
” Pentru că un vot pentru PMP înseamnă un vot pentru Traian Băsescu, singurul lider legitim al întregii drepte în acest moment și omul care a ținut singur piept USL și apoi PSD din decembrie 2012 încoace.” (sursa -AP-facebook)
@city, buna dimineata. Sunt de accord cu fiecare cuvant al tau.
@brandusa, calculul lui Basescu este relative simplu: el vrea sa conduca destinele dreptei romanesti si dupa ce nu va mai fi la Cotroceni. Adica vrea sa devina un Ion Iliescu al dreptei. Un calcul gresit as spune eu iar metodele alese de el ptr coagularea dreptei sunt si mai proaste. Am citit ce a scris Papahagi pe FB 🙁
Buna Clemy,
Personal as opta doar pentru o parte din afirmatia ta!
“El vrea sa conduca!” direct sau indirect !
Pana aici cred ca ai mare dreptate !!!
Sa ne si distram, cu Lelia Munteanu, ca doar e sambata seara!
http://www.gandul.info/puterea-gandului/mandra-barcuta-mester-plimbaciul-12530463
buna seara
incerc sa nu fiu sceptic,incerc sa nu fiu optimist,incerc sa fiu detasat
insa
cu tot ce s-a intamplat in ultimele luni si se intampla zilnic,cred ca “omul mediu”este complet debusolat(sa nu spun scarbit,exprimare mai realista)
as zice ca rezultatul acestei scarbe se va vedea in prezenta la vot /daca se va trece de 30% va fi un mare succes
paradoxul este altul:toti absolut toti sunt de acord cu “ce bine ca romania e in nato”/toti absolut toti sunt de acord ca asta i se datoreaza lui constantinescu
habar n-am cum poate fi interpretata sociologic-daca poate fi- aceasta situatie
ca o “predictie”,votul din 25 mai este deschis oricarui rezultat si nu va fi un indicator pentru votul din toamna
Salut. Asta am spus si eu. Nu trebuie sa vedem in rezultatul alegerilor ptr PE un inidicator sigur ptr rezultatul din toamna. Si da, si eu cred ca prezenta la vot va fi redusa. Iar situatia descrisa de tine nu stiu cum ar putea fi explicate dpdv sociologic. Explicatii ar fi dar ma tem ca nu pot incape in cateva randuri. Vorbim aici si de existenta unui sentiment de vinovatie ptr ca gestul lui Constantinescu de a sprijini interventia NATO in Iugoslavia nu a fost inteles atunci la adevarata lui valoare.
Buna dimineata,
postare noua — Ziarul de Duminică – 27 aprilie 2014
Buna ziua.
Ca de obicei argumente solide pentru subiectele dezbatute.Multumiri si de aceasta data .
Cu tot respectul @cetatean, psd si toata stanga inclusiv pnl ul , vor avea parte de galeti …….cu apa rece in cap de la ardeleni ! Pontistii ,vechi si noi ,nu au fost si nu sunt “iubiti” pe meleagurile acestea.Stanga ,inclusiv liberalii,in Mures mai ales, au obtinut scoruri mari cu stiutele minciuni,,reusind sa atraga voturi si cu promisiunile ca vor fi inflexibili la solicitarile ce depasesc normalitatea ale udmr ului.Iata ca lucrurile nu stau asa ,ca drumul pe care ne impinge ponta sustinut tacit de o mare parte din politicieni de astazi,este un drum care duce inevitabil la tensiuni tot mai mari,deocamdata nevizibile;dar cadrele didactice si studentii maghiari de la UMF preseaza tot mai puternic.Dreapta va invinge in Ardeal.Stanga ,inclusiv,si firesc zic eu PNL ul vor fi pusi pe tusa !!