Dreapta care s-a născut în stânga
10/01/2013 | Autor theophyle Categorii: Editoriale |
Am sustinut intotdeauna ca istoriile cu reconstruirea dreptei romanesti sunt povesti de adormit copiii sau incercari de a “reconstrui” ceva care nu a existat cu adevarat ca forta politica in Romania post-decembrista. O dreapta adevarata trebuie construita din fuzionarea tuturor elementelor autentice de dreapta si nu aliante sau formatiuni de genul PDL – partid condus de oameni ca Blaga, Videanu, Cezar Preda, etc.
Pseudo-dreapta. După mineriada din septembrie 1991, fatada FSN-ului, Petre Roman, care acoperea fetele hade ale fostilor activisti PCR de genul Ion Iliescu, Magureanu, Gherman, Cozmanca, Miki Spaga…etc., a fost dezafectata – simplu nu mai a fost nevoie de ea. Rezultatul alegerilor din 1990 castigate cu scor zdrobitor si comportamentul liberalilor Mircea Ionescu-Quintus a fost mai mult decat amical cu FSN-ul (în Guvernul Stolojan, PNL a dat cativa ministri) promisiunile anti-comuniste au fost lozinci liberale fara nici o intentie adevarata (astazi stim si de ce). Adevaratul reper al unei posibile drepte, Corneliu Coposu, conducea un partid grav amenintat dupa mineriada din ’91 si infiltrat de zeci de fosti activisti si securisti, care pana la urma l-au canibalizat.
Astazi se repeta exercitiul prin crearea USL si pregatirea unui nou “simulacru de dreapta” captiv mentalitatilor, mijloacelor si metodologie feseniste. Partidul Democrat (FSN) a fost construit cu ajutorul multor activisti din linia a doua a PCR, exact asa cum PDSR a devenit partidul activistilor mai in varsta ai aceluiasi PCR. Noul PD venea cam cu aceeasi gandire fesenista, doar ca propunea niste cadre mai tinere. Greu de demarcat granitele dintre cei care proveneau din grupul de la Trocadero si cei formati la Academia “Stefan Gheorghiu”, baza ideologică a PCR. Nimic din ceea ce se numeste dreapta – nici macar in vise. Blaga, Berceanu, Videanu, Frunzaverde si multi altii s-au intors mai tarziu la matca fesenista originala dupa demiterea lui Roman de la conducerea PD. Sa nu uitati niciodata doua lucruri – PD-ul a fost membrul Internationalei Socialiste inainte de PSD si initiativa trecerii spre dreapta a fost promovata de unul dintre cele mai alunecoase personaje ale politicii romanesti – Sorin Frunzaverde. Scriam despre acest personaj:
“Dl Frunzăverde, care vorbea de “stat politienesc”, habar nu are ce inseamna “stat politienesc”, pentru ca sigur ca el nu l-a simtit pe timpul raposatului. Dl Frunzăverde este fiul Secretarului PCR Titus Frunzaverde, la ei in casa nu se punea problema ascultarii telefoanelor, el detinand si functia de vicepresedinte al Asociatiei Studentilor Comunisti din facultatea in care a invatat. Comunisti din tata in fiu, acum oameni de dreapta, cu profunde sentimente masonice si crestine (?) Cat despre felul in care si-a propagat profilul de frecventabil in cercurile occidentale si Euro-Atlantice, voi scrie intr-o postare mai detaliata.”
Criza de identitate si criza economica. Deci trecerea de la stanga la dreapta a fost strategica si in nici un caz doctrinara. Alianta DA a necesitat aceasta trecere si ea nu a fost niciodata doctrinara, ci numai circumstantiala. Basescu a trecut la dreapta din punct de vedere tactic. Trecerea mentala, daca a fost una de acest gen, a fost mult mai tarzie. Simplu – el a stiut exact cu ce oameni a facut partidul, a cunoscut teritoriul si a inteles ca ceea ce romanii au nevoie este orice in care STATUL este principalul provider!
Din nefericire, criza economica a spulberat simulacrul si a silit guvernarea, pentru prima data, sa-si asume politici de dreapta. Aici putea incepe constructia unei drepte adevarate. Clientelismul promovat de PDL a zdrobit pentru moment aceasta posibilitate. Conducerea “greilor” PDL, nu face decat sa ingroape PDL-ul in mocirla din care are slabe sanse de a iesi. Simplu, acesti oameni subjugati intereselor de clan, cumetrii, consătenisme si nepotisme, nu au cum sa devina diferiti.
Am postat cateva articole in care am incercat sa explic ceea ce este o “dreapta adevarata”, am avut un “succes dramatic”, numarul cititorilor si comentatorilor a fost la nivelul unei singure postari a unei “Reviste a Presei” – deci m-am lamurit cum stam la nivel doctrinar si interesul intelegerii, a ramas numai sa explic ceea ce NU este dreapta.
DREAPTA NU ESTE :
1. Un lider ca Blaga, care nu a castigat niciodata nimic si care il ameninta pe fata pe premierul Emil Boc, seful sau direct pe linie de partid, punandu-i in vedere sa inceteze cu austeritatea, ca altfel « se rupe ata » ; si nu facea referire la populatie, ci la grupul parlamentar al PDL (de unde a plecat finalmente in PNL gruparea Frunzaverde, cu care Blaga facuse echipa unita in fata lui Emil Boc la Conventia Nationala din 2011) : « În primul rând trebuie să susţinem Guvernul nostru, care, după cum spunea domnul prim-ministru, trebuie să se ţină de cuvânt şi să termine cu măsurile dure care trebuiau luate. Avem promisiunea că s-au cam terminat, pentru că nu poţi întinde prea mult aţa, că s-ar putea rupe » (5 februarie 2012). Ata s-a rupt finalmente in timpul Guvernului MRU, vinovat ca nu a dorit sa cumpere la motiunea de cenzura parlamentarii PDL, care faceau parte din gruparea Blaga-Frunzaverde si care cereau sute de mii de euro pentru un vot favorabil.
2. Sorin Frunzaverde, care de frica DNA si descoperirea afacerilor proprii, a trecut cu arme si bagaje la PNL, incercand sa se ascunda de confruntarea cu legea.
3. Mii de imbogatiti ai tranzitiei care au facut bani din afacerile cu statul sub obladuirea minciunilor si manipularea electoratului de camarila comunista din jurul lui Iliescu au creat senzatia ca protestele populare impotriva masurilor abuzive ar fi fost ilegale, lucru absolut neadevarat.
4. Dreapta nu se demoleaza singura si reprezentantii ei nu pot fi cumparati de cripto-comunisti cu sinecuri si promisiuni de protectia impotriva legii.
5. Dreapta nu poate activa impotriva statului de drept.
Fara indoiala ca MRU a fost si este considerat un inamic periculos pentru USL si asta ne-au dovedit-o si stenogramele liberale de la referendumul din vara, dar si campania lipsita de adevar si fara rusine, complet mincinoasa dusa de Antena 3 impotriva lui MRU. Erodarea popularitatii lui MRU, pusa la cale de USL cu participarea tacita sau activa a “aliatilor”, a diminuat intentia de vot a posibilului candidat MRU la prezidentiale (a se vedea taierea repetata a emisiei la B1 atunci cand MRU avea o conferinta de presa, discurs sau o interventie). Aceste procente deocamdata pur ipotetice trebuie si pot fi recuperate si augmentate numai daca MRU se va afla in pozitia de lider de facto al dreptei FARA vechea si tradatoarea conducere a PDL. MRU nu are ce face alaturi de oameni ca Vasile Blaga, Cezar Preda si Ion Oltean. Si nici, dati-mi voie sa o spun, alaturi de indivizi care cred ca « merita » ceva la nivel politic pentru ca vorbesc mult si fara rost despre virtutile pe care ei nu le au, dar le pretind in mod somativ altora. Si unii si altii merita cu prisosinta sa li se aplice celebra vorba a lui MRU adresata lui Victor Ponta : « Inapoi la scoala ! »
Constructia dreptei trebuie sa inceapa astazi, nici o zi mai tarziu daca ne dorim un candidat cu potential la prezidentialele din 2014. Mai mult, candidatura la prezidentiale a lui MRU este doar varful vizibil al aisbergului. Partea « nevazuta » este proiectul pentru Romania al lui MRU, al Partidului Fortei Civice.
Astazi, cred ca Partidul Forta Civica, devenit partid parlamentar (spre satisfactia celor care au avut incredere si l-au sprijinit pe MRU, care a evitat cu intelepciune capcana unei inscrieri in PDL) , trebuie sa conduca procesul de constructie a unei drepte autentice romanesti. Nu dreapta combinatorie a lui Blaga &Co., nici cea amatoare de mujdei de usturoi si de discursuri despre meritocratie, ci dreapta lucida, tenace si naturala, care insoteste o vorba cu 10 fapte (si nu invers, ca pana acum).
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Un obiectiv turistic care in 2012 a avut 1.200,000 de vizitatori in orasul Hamburg totul a pornit de la initiativa a 2 tineri de dreapta si totul intr-o cladire din Hamburg
http://www.youtube.com/watch?v=ddh5WoHYBaE
Miniatur Wunderland 2012 [Hamburg] – Der Film
Merita vazut
salut doc. Iti salut initiativa, iti admir entuziasmul (fara vreun “dar..” sau fara vreo rezerva sau ironie). Sunt cu tine si cu dna desy. COUNT ON ME! aceleasi afirmatii si pt. MRU. How can I help?
salut Cinic 🙂
Multe multumiri si poti fi sigur ca ne bazam pe tine si pe soata ta. Cred ca dupa discursul de sambata la Brasov ai sa stii exact. Sunt sigur ca MRU va raspunde exact!
Buna ziua la toata lumea.
preiau postare de la articlolul precedent:
Cum poate PPE sa primeasca pe PNL “in familie” dupa ce toata vara arogantul de Crizel i-a injurat si stergea cu ei pe jos de trei ori pe zi si o data seara?
Am citit articolele lui @city dar nu am reusit sa-l felicit pentru ele, asa ca o fac acum.
Felicitari @city si multa putere de munca, asteptam si altele (asa cum ne-ai obisnuit)!
Imi tremura inima pentru d-na Haineala, pacat ca nu sunt mai multe voci care sa se alature judecatorului Danilet si sa ajute CSM-ul sa mearga mai departe in aceasta formula.
Sa nu mai zic de nemernicii din PDL care tac, adevarul e ca nu ai ce sa ceri de la niste tradatori ca Blaga, Udrea & Co.
Cat despre MRU, din pacate, este invizibil, Au grija altii sa ocupe spatiul cu tot felul de cancanuri si morti ai zilei, pentru a abate atentia de la lucrurile foarte importante.
Apropos de MRU, cred ca am gasit un “puct slab” sa-i zic asa, urmarind niste declaratii recente ale domniei sale. Are fraze prea lungi, iar “berbecul” se plictiseste ascultandu-l (pentru mine este o desfatare sa-l ascult). Pana sa spuna MRU concluzia, “berdecul” a schimbat canalul. Pentru moment cred ca un mare avantaj pentru ca mesajele domniei sale sa ajunga mai repede si la cei ce nu au rabdare sa asculte dar au votul, e sa-si revizuiasca modul de adresare, foarte scurt si strict la acel subiect. Noi le numim “bullet”. Frazele lungi sunt frumoase dar paguboase. Cred ca frazele scurte vor avea mai multa rezonanta, doar este secolul vitezei si al sms-ului,nu?
Mai am o intrebare. In opinia mea am senzatia ce se cam pune carul innaintea carutei. Dreapta nu stie de capul ei, dar vrea sa anunte un candidat la presedentie. Nu este mai intelept ca aceasta “dreapta” sa se limpezeasaca? sa se stie clar, care cu cine si incotro? Daca PDL nu este strans cu usa din toate partile sa se reformeze si mai ales sa-l schimbe pe tradatorul Blaga din frunte-i, dreapta este stravezie si va lipsi cu desavarsire, Iar “candindatul” desemnat o sa fie luat peste picior, nu va avea nicio credibilitate, indiferent ce nume va purta.
Forta MRU!!!
Da, asa este dar e nevoie de multa diplmatie in relatia cu PDL-ul pt.ca fara el e si mai dificil sa atragi o majoritate de votanti !
In nici un caz cu conducerea actuala
Buna seara, au mai fost articole cu trimiteri la Blaga si clica lui, dar acest articol il astept de mult !MULTUMESC, m-am racorit !
nu sunteti singurul!
v-am trimis un mesaj pe Facebook pentru a ma alatura celor ce-i aveti ca prieteni 🙂
Salutare, dreptaci ! 🙂
In Romania conceptul de “dreapta” a fost compromis de “stanga”.
Mai precis, de esalonul 2 PCR care a preluat puterea in `89.
Cunostintele politice rudimentare ale bastinasilor i-au convins – prin antiteza cu sistemul comunist demolat de lovilutie – ca fostii activisti/securisti, instalati la putere de 23 de ani, sunt oameni de “dreapta”.
Si ca actualul sistem mafiot constituie capitalismul.
Furaciunile golind buzunarele pulimii, nostalgicii castiga teren.
Sanse mici, prin urmare. pt. “dreapta”.
In ce-l priveste pe MRU, daca nu-si valorifica rapid potentialul prin transformarea intelectualului in om politic, risca sa se piarda.
Pe intelesul celor multi, sa fie “mancat” de fesenistii pedelisti.
Theophyle
Ca de obicei excelenta analiza ta. Dar as avea un mic amendament la partea de final.
Oare nu este prea facil si total neproductiv sa aruncam vina erodarii lui MRU numai pe “umerii” televiziunilor usl-iste?
Dar lipsa lui aproape totala de reactie la acea campanie murdara a parfumurilor si a carnii de vita?
Dar refugiul in colegiul caldut de la Arad alaturi de un personaj ca Falca in timp ce multi alti candidati ai Fortei Civice s-au aruncat in lupta in colegii imposibile?
Dar absenta lui aproape totala atat din media centrala cat si din teritoriu (altul decat Aradul) pe parcursul campaniei electorale?
Dar lipsa aproape totala de coordonare a campaniei electorale?
Si toate acestea adaugate la o alta perioada lunga si totala de absenta de cca 2-3 luni dupa caderea guvernului MRU?
Oare toate acestea nu sunt susceptibile a pune la indoiala in ochii multora capacitatea sa de lider? Si oare, facand abstractie de jmizerabila propaganda uslista, nu ar putea fi si acestea motive temeinice pentru care popularitatea sa s-a erodat constant ?
Oare un lider nu trebuie sa-si castige permanent si zi de zi sustinerea si respectul “armatei” sale sau se poate culca pe o ureche cu ideea ca pozitia sa este cumva subanteleasa si oamenii il vor urma no matter what?
Iar cei din jurul lui, cei care tin la el si vad in el un mare potential nu ar trebui sa-i traga semnalele de alarma atunci cand este cazul? Sau trebuie sa se prefaca ca totul este bine si sa puna toate esecurile exclusiv pe seama unor vinovati, circumstante si conspiratii exterioare?
Mă gândeam eu că dacă Forța Civică și Noua Republică se găteau mai repede și se aliau (dar fără PDL) și aveau candidați, ar fi atras și pe cei mai radicali (adică intoleranți cu pedeliștii de stânga) și ar fi obținut mai multe mandate.
Cu NR, nu cred!
Cred ca nu sunt relevanti nici ca forta politica, nici conducere si nici doctrina
Salutare.
La NR se potriveste cel mai bine zicala “nascut talent, murit speranta”.
MRU la B1
Buna seara,
MRU comenteaza “Starea natiunii” przentata de Ponta. Praf il face cu tratatul de disciplina fiscala si altele!
Stirea asta ati vazut-o?
http://adevarul.ro/news/eveniment/ministerul-public-alegerea-unui-procuror-functia-presedinte-csm-concordanta-dispozitiile-constitutiei-1_50eee92856a0a6567e645797/index.html
Cred e foarte importanta dar n-am auzit-o la tv!
da’ eu cu cine votez?
Aveti timpm sa va gnditi!
Alexandra Polizu la Nicoleta Savin….
Presupun ca alergatul lui MRU de pana acum este cel de inceput de cursa. Deja ar trebui sa accelereze cursa. Vom vedea in saptaminile urmatoare. Cadenta va trebui marita… marita…. marita
in marketingul personal, si in structurarea mesajelor echipei.
Altfel e degeaba….. chiar degeaba….
Pe de alta parte mi-as dori un Papahagi sa preia PDL-ul. – asta e chiar o misiune imposibila 🙂
Este de Jumatate de ora la RTV cu Ciorbea si Androneasca. Boc a intevenit si el! Veselie mare!
Cu curvele alea doua nu o scoti la capat … Nici nu ma uit
Pierzi, Adroneasca are coc
m-ai facut sa ma uit la scatofagi , bine ca s-a terminat 😆
Seara buna 🙂
excelenta analiza, deosebit de necesara in actualul context.
Daniel Morar la Digitv
Se pare ca Lazroiu a terminat lista persoanelor imaginare si a trecut la virgule 🙁
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13978608-sebastian-lazaroiu-mihai-razvan-ungureanu-adrian-papahagi-doua-virgule-politica-romaneasca.htm
Aveti vreo declaratie cu subiect si predicat a domnului Ungureanu care sa infirme cele spuse de dl Lazaroiu?
La digitv, Prelipceanu si Hurezeanu discuta discursul lui Ponta. Am impresia ca il cam toaca fara menajamente!
Din punct de vedere al marketingului, un discurs foarte bun; poate mai invata si opozitia: daca stiau cand erau la Putere, poate ramaneau in continure 🙂
PS Un “destept” acum la B1, vrea dovezi ca nu prea existau alte masuri posibil de luat in situatia MORALA a Romaniei.
Cum se pot aduce astfel de dovezi?
Hai sa vorbim…
PPS Boc incepe sa invete si el 🙂
Emil Boc prin telefon la B1.
As comenta pe intrebarea lui Parvan, despre “deschiderea la dialog social” a lui BOC.
I-as spune ca a fost pur si simplu sabotat de mare parte din “dialogistii sociali”, indeosebi SINDICATELE rosii 🙂
Boc, daca reamintea in timp multe din astea….
Insist cu exemplul legat de numarul de taxe si impozite redus de catre guvernarea BOC, redus spre jumatate.. Pun si link 🙂
Intrebarea pusa de Parvan a fost ostentativa, chiar nu-l inteleg 🙁
Cine e barbuta ala care tot il “protejeaza” pe Ponta? La B1 acum.
Nu stiu, oricum un pupin…. cum rar am vazut, un tupeist arogant si prost.
Pacat ca nu-i ascultati pe Prelipcean usi Hurezeanu! Nu-mi vine sa-mi cred urechilor. Auzisem ca au virat cu discursul, si-au schimbat parerile!
Hurezeanu l-a criticat pe Ponta ca “s-a aruncat cu starea natiunii” care nu e treaba PM ci a presedintelui.
Pana la urma “starea natiunii” s-a transformat in “starea bugetara a cetateanului” , adica vrea sa ia cetateanul langa el cu toate responsabilitatile care revin de fapt guvernului!
Emil, nu poti sa-l intrebi pe Boc de ce nu au fost acreditate AM-urile/programele. Acreditarea tb facuta in mandatul lui Tariceanu.
Ba poti 🙂
Astia sunt judecatori si uite cum isi permit sa “justifice” o decizie:
“Adunarea generala a judecatorilor Curtii de Apel Cluj, intrunita astazi, 10 ianuarie, a hotarat cu 38 de voturi pentru, din 42 de voturi valabil exprimate, revocarea din calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii ca reprezentant al curtilor de apel, a doamnei judecator Alina Nicoleta Ghica, ca urmare a indeplinirii necorespunzatoare a atributiilor in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii””, se precizeaza intr-un comunicat al Curtii de Apel Cluj.”
Stie cineva ce inseamna FAPTIC aceea afirmatie foarte PRECISA a unor judecatori (nu? sau politruci?)
“… indeplinirii necorespunzatoare a atributiilor in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii”
Care sunt atributiile alea si cum NEcorespunzatoare?
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13977156-curtea-apel-cluj-votat-revocarea-judecatoarei-alina-ghica-din-csm-lua-discutie-revocarea-judecatorilor-horatius-dumbrava-alexandru-serban.htm
cea mai pupincurista Curte de Apel din Romania este la Cluj – cele mai mari jigodii sunt japitele de la CA Cluj. mi-e o scarbaaaa!
buna seara;
proiectul dreptei trebuie inceput cu pct 3&4&5;
sunteti sau nu de acord eu cred ca boc poate fi considerat ” de dreapta” /indeplineste cele 3 puncte;
ce poate sa faca mru?cand o natiune e obisnuita ” sa i se dea”,e greu,greu de tot sa spui:’La munca”cand un amarat de pensionar se bucura ca ” i se da 4 pct”e greu;cine ii explica ca 4 pct se aplica la punctul de pensie? adica la 732 ron,adica primeste 29 ron brut,sau 24,5 ron net,pentru un punct de pensie;asta e marea majorare de pensii
cand inflatia anul trecut-aia oficiala- e de peste 5 pct pensia lui REALA scade!
nimeni nu spune nimic..de ce ” s-a dat”/din paragigma asta trebuie iesit;
e ca si ” socialismul”=” a dat case,a dat draci,laci..”/n-a dat nimic ,a luat de la noi toti ,si-au oprit ei cat au avut nevoie si restul au zis ca au dat
asta face usl acum…si prostii musca;
pan la urma usl aplica ” decalogul lui chomsky” de manipulare si control mpolitic
trebuie citit si demontat orice cu argumente/asta trebuie sa faca mru;
o echipa de tineri care sa indeplineasca cumulativ 3 conditii’ si frumosi,si destepti si devreme acasa;
o fi imposibil?nu stiu,dar merita incercat
Intamplator, in PRINCIPIU, ai dreptate:
“trebuie citit si demontat orice cu argumente”
Doar ca, singur spui mai sus:
” usl aplica ” decalogul lui chomsky” de manipulare si control mpolitic”
Si este DEMONSTRAT stiintific efectul irational a ceea ce numesti manipulare (cel care demonstreaza este un psiholog, laureat al premiului Nobel – pentru economie, e drept 🙂
Persoana respectiva declara cam asa ” desi rational stiam care este aprecierea corecta, ma comportam altfel, irational”
Morala pe care o stoarce?
“sa facem o analiza pentru altii pentru ca se stie ca poti sa apreciezi mai aproape de rational cand nu e vorba de tine”.
Asa ca….. 🙁
PS Se pare ca usLASII au inteles mai bine asta 🙂
n-am ascultat ce a ” comunicat natiunii ” ponta;eu nu-l cred p-asta ,nu pot,mi-e imposibil!
am auzit ceva pe la radio,dar nu pot sa nu ma intreb: cum prezinti tu venituri si cheltuieli in euro,cand toate platile/incasari se fac in ron?
asta o fi dat vreun oug si de maine se inlocuiesc ronii cu euro in romania?
😆 probabil ca au un paragraf si sume alocate ptr. actualizare, oare au respectat pragul de 5%?
apropo,tot ce o fi zis ponta e abureala curata;e imposibil contabil sa planifici un amarat de buget de 100000 ron in euro;cum poate el sa prezinte bugetul national in euro???voinea ala al lui sa spuna un singur an,unul singur din 2000 incoace cand cursul mediu de schimb eur/ron luat in calcul la stabilirea bugetului a fost corect!
nu l-am auzit si nici nu am citit. Daca au prezentat bugetul in euro inseamna ca iar a incercat “aburirea” bizonului.
Una peste alta, visteria nu mai are balamale si este data cu var scorojit.
La o intalnire de taina din APIA s-a comunicat ca plata “subventiilor se face pana la 31 iulie” si sa fie “linistiti” fermierii ca asta este situatia.
@vmar
buna seara/am facut bugete,verific bugete acum,nu se poate;e o singura exceptie: cand ai activitate de export-import;atat ;si acolo trebuie sa fii atentcu rambursarile la tva ca platesti-sa zicem 400 mii ron=100 mii euro,si cand ii primesti inapoi vezi ca mai valoreaza 90 mii ron
cum naiba ,faci tu venituri si cheltuielei de 140 miliarde euro;la ce curs?
ce faci daca in 2013 ai calculat curs de schimb de 4,5 mediu si este de fapt 4,35?
invers,merge,e ce au facut anul asta sa iasa in tinta de deficit( desi eu am dubii,ca au prins toate arieratele/mi-e sa nu fi facut ca vosganian in 2008=sa ascunda facturi sub pres)
Intreb si eu (inspirat de ascultat fragmetar la discutia de la B1)
ce este nou in buget in 2013 fata de 2012?
Ce spune Ponta?
Buna seara tuturor. Absolut de acord cu toate cele spuse in post. Dreapta romaneasca trebuie sa renunte la balastul care este reprezentat de actuala conducere a PDL si nu numai. Sunt inca o gramada de personaje care nu merita sa fie in prim planul politicii.
Clemy ….. dreapta romaneasca nu prea exista. Care dreapta ? care dreapta ? 🙂
Iar la PDL : daca tu vrei sa retezi motzul rahatului dedesubt este baza rahatului.
Cei de la baza sunt de dreapta ? si sunt merituosi si cinstiti ?
La alegerile astea cei de dreapta au votat dreapta.
Nu au votat dreapta cum spune Barbu Mateescu… cei din orasele mici si sate care NU sunt de dreapta dar erau adusi sa voteze dreapta de activistii locali.
Buna seara tuturor, am picat si eu 🙂
Trei vorbe: Blaga si ai lui, sa se duca dracului (ma rog, sunt mai multe vorbe).
De saptamani bune Blaga e absent. Nici o vorba la adresa lui Ponta, nici o critica. Deduc ca e cu tuica in cap.
unde este vocea socetätzii civile?????
DECE NU IES IN STRADÄ???????????
DECE pONTA INSULTÄ MAGISTRATZII :????
ajunge cu mizeria, acest mitoman plagiator, se poartä ca un bolsevic ordinar
o mare dezamägire.
rusine PDL;
RUSINE BLAGA!!
Văd că, după înfrângerea din 9 decembrie, marea problemă a PDL sunt intelectualii Preda și Voinescu (în paranteze fie spus, singurii care și-au asumat eșecul colectiv prin demisia de onoare din funcțiile deținute în partid). Am auzit și eu diverși colegi cu voturi puține dând vina ba pe ARD, ba pe MRU sau pe Mihai Neamțu.
M-aș întreba: unde erau toți acești guralivi în vară, la suspendare? Au intrat în Parlamentul rușinii, adesea în colegii închise de USL sau, indirect, prin voturile obținute de alții (inclusiv de mine), iar acum tot ei dau lecții și pronunță excluderi sau arderi în efigie.
Subscriu părerii multor colegi: avem nevoie rapid de un congres lămuritor. PDL e în derivă, fosta ARD e fragmentată și învrăjbită, iar PNL se pregătește deja să ocupe, singur, flancul drept (au depus deja cererea de primire în PPE).
PDL are nevoie de o doctrină clară, creștin-democrată, calată în principal pe așteptările Transilvaniei și Banatului, de unde va porni reconquista. Tradiție, credință, națiune, familie, demnitate umană, libertate economică, justiție: ăstea-s ingredientele de bază. Altminteri, rolurile se vor schimba: din partid de nișă, sau balama, PNL va deveni partid popular, iar PDL va avea soarta PNȚCD (pe care azi ar trebui să-l absorbim rapid, înainte ca Antonescu să fuzioneze cu Ciorbea).
PDL are nevoie de leadership vizionar, cu bătaie lungă: nu doar 2014, ci 2016-2019! Oameni tineri și credibili, nu personaje controversate. Altminteri, înseamnă că n-am înțeles nimic.
În fine, dreapta trebuie să propună cât de curând un candidat la prezidențiale. Nu cred însă că vom putea câștiga în 2014 cu nimeni care a fost lansat și susținut de Traian Băsescu – e ingrat, dar așa este (s-a văzut în 9 decembrie). Devine esențial să pregătim nu unul, ci zece lideri tineri pentru 2016 și 2019. Iar în 2019 dreapta va trebui să-și selecționeze candidatul în mod serios, în urma unor primare, nu pe sondajele lui pește.
Un ultim lucru: l-am subestimat pe plagiatorul Ponta. Nu e un simplu caraghios, ci un adversar redutabil, cu care ne vom lupta ani mulți de acum înainte: îmbină impecabil tinerețea cu un cinism vesel, harisma îndoielnică și puterea reală. El e problema până în 2019, nu expiratul Crin.
(papahagi ieri 9 ianuarie 2013)
am venit noaptea,precum un fur
http://anonymusgerula.wordpress.com/2013/01/10/de-exceptie-dreapta-care-s-a-nascut-in-stanga/
Cred ca presedintele Romaniei are, conform Constitutiei, sarcina de mediator. Nu se castiga jucand in tabere, dupa ce ai devenit presedinte. Se dovedeste cand ai reusit sa gasesti calea de mjiloc”, a spus Ungureanu, la Realitatea TV. “Cred ca un presedinte al Romaniei este un arbitru. Nu un arbitru care sa fie fluierat de publicul spectator cand iese de pe teren, ci care sa fie respectat”, a adaugat fostul premier.
…..
Sper ca nu MRU a spus vorbele astea la realitatea tv. …. Si el a avut parte de fluieracii de serviciu ai USL
Traian Basescu a fost un arbitru. Un arbitru care a penalizat PSD-ul cind a dat la gioale. Ce trebuia sa faca ? sa inchida ochii cind ai lui Iliescu bumbaceau fragila noastra democratie ? De ce ? Pentru ca sa nu il fluiere galeria usl-ista ? Zau ca nu ii inteleg pe cei care se delimiteaza de cel ce ne-a salvat deocamdata de inec.
….
Mai zice si Papahagi prostia aia cu delimitarea, ca daca nu ne delimitam pierdem, Pai uslasii nu se delimiteaza neam de criminalul de Iliescu si nu pierd din cauza asta . !
Noi de frica ne-am delimitat, si atunci bizonul a spus : ………….. Vezi, daca se delimiteaza si ai lor de Basescu inseamna ca e adevarat ce se spune despre el.
Pacat. Cum ar zice americanul, daca Lazaroiu pare sa fie parte a solutiei, stangaciile lui Neamtu, MRU si Papahagi ( de exprimare, mi se pare imposibil ca toti trei sa fie lipsiti de discernamant) se constituie ca parte a problemei. Mi se pare normal ca SL sa respinga atitudinile care nu fac decat sa impiedice formatea gazonului pe care sa danseze ACZ, care ramane in continuare singura cale de iesire din impasul actual. Ponderea celor care s-au prezentat la vot va spune ceva? Mie imi spune ca Harap Alb s-a purtat cu AcZ ca Stefan Banica cu Zana lui…O fi avand si el dreptatea lui, cine a mai vazut AcZ cu chelie?
Delimitarile si subestimarile nu produc politicieni de clasa pentru ca autorii fie isi taie radacinile sau cracile pe care stau, fie sunt lesne maturati de primul crivat daca prognoza meteo este lasata in grija amatorilor. Semintele de iarba seamana cu cele de stejar, daca sita are ochiurile mari si sitarul are privirea obturata de cioc sau poarta ochelari. Nu semintele sunt acum marea problema, ci impletitorul sitei. Batranul mester mai are trei incercari. Prin sitele precedente s-a strecurat si neghina, laolalta cu semintele celelalte. Dar bobul pretios este inca in buzunarul batranului.
corect Judex. Ne lipseste consecventa. Neamtul joaca pina in minutul 91
De-ar fi doar consecventa ce bine ar fi…Eu as mai adauga la lipsuri: simtul valorii (altora, in special), modestia, altruismul, spiritul de sacrificiu. In schimb, ne prisosesc: vanitatea, invidia, incapatanarea, infatuarea. Pe scurt, se pare ca avem cu totii ochelari de cal cu dioptrii de miopie galopanta. As spune ca e o imagine amuzanta, daca noi am fi spectatorii si nu obiectul rasului celorlalti. “Eu” mpotriva lui “noi” este drumul cel mai scurt spre pierzanie. Chiar sa fie Boc, Macovei, Preda, Lazaroiu si Udrea singurii care sa inteleaga rolul cheagului si al mosneagului?
“Duminica orbului” (de stanga, cum ati zice voi) se continua cu “orbul gainilor” (de dreapta, cum ar veni)?
“orbul gainilor” e mai usor de tratat decat Duminica Orbului. Pentru a doua iti trebuie un miracol, pentru prima iti trebuie ceva mai accesibil.
Picaturile sunt si la tine, City, nu ezita sa le utilizezi cat mai des! Niciodata nu e prea tarziu…
hehe
Nu ne-au mai nominalizat la Oscar
S-au invatat si americanii cu reteta romaneasca de orori veritabile la 2 ore de zbor de Paris.
Nu-i nimic. La anul Mungiu o sa faca unul nou cu aia de si-a omorit mama si apoi s-a sinucis sau daca nu apare un nou Tanacu.
da sa ma mai lase alde Mungiu (oricare dintre ei) cu filmele cu “specific romanesc” si cu sperantele desarte la Oscar.
Hehe. Nominalizarile la Oscarul ptr filmul strain sunt intotdeauna politice si nu au nimic in comun cu valoarea unui film. Romania nu are nici o sansa sa fie nominalizata ptr un Oscar. Pot sa scriu pe larg despre farsa care se numeste premiile Oscar.
Ca si multa valoare au ororile alea din ultimii ani…..
Filmele cu adevarat bune intr-un an le poti numara pe degetele de la o singura mana. Si de multe ori nici un intra in competitie ptr ca sunt, citez, “prea comerciale”. Caz clar, ultimul film din seria Batman. Un film cu totul exceptional care a fost lasat pe nedrept deoparte.
Mie imi place ce spune autoarea aici
http://vocearomanieiliberethenextgeneration.blogspot.ro/2013/01/cutuma-si-scandalul-din-csm-by-lili.html
da emile 🙂 Independența justiției nu înseamnă numai independența ei față de celelalte instituții ale statului ci și față de orgoliile și slăbiciunile componenţilor ei.
Buna de pus in rama, lnm!
http://www.ziare.com/stiri/csm/scandalul-csm-convocati-sa-o-demita-pe-ghica-cer-demiterea-lui-dumbrava-1211653
Imi place ce au zis judecatorii CA Bucuresti despre Dumbrava, Costiniu si Pivniceru.
“”Asupra noastra, Viorica Costiniu nu are nici o influenta. Ea si-a pierdut total credibilitatea dupa ce au fost facute publice, in sedintele de judecata, modul in care sotul sau, Florin Costiniu, seful unei sectii de la Inalta Curte, intelegea sa faca trafic in dosare aflate pe rolul justitiei, contra cost – sumele fiind de ordinul sutelor de mii de euro-, impreuna cu senatorul PSD Catalin Voicu”, au declarat magistrati din CA Bucuresti pentru sursa citata, reamintind ca saptamana viitoare urmeaza ca instanta suprema sa dea sentinta definitiva in dosarul Florin Costiniu ( sotul Vioricai Costiniu)-Voicu, prima instanta dand condamnari cu inchisoare.
Nu prea inteleg de ce vor revocarea tuturor membrilor CSM.
Cred ca s-au gandit ca pun “sandeii” intr-o situatie penibila. Vor trebui sa explice de ce Dumbrava merita sa ramana in CSM si Alina Ghica nu. Daca CSM nu a fost eficient atunci ineficienta trebuie imputata tuturor membrilor sai si nu doar unora selectiv. Si inca ceva. Fara un CSM functional, daca Basescu va respinge candidaturile oamenilor propusi ptr functiile de procuror general si sef al DNA (cum este foarte probabil sa faca), se arunca in aer orice posibilitate ca Mona sa poata aduce in fata CSM alti candidati. Este presupunerea mea.
“Numirea mea ca preşedinte al CSM a deranjat o anumită zonă a politicului” – Oana Haineala
http://www.evz.ro/detalii/stiri/presedintele-csm-oana-haineala-despre-procedura-revocarii-nu-cred-in-mineriade-101883.html
Buna Dimineata 🙂
pstare noua – Revista Presei 11 ianuarie / Starea naţiunii gri, bugetul în ceaţă