Dan Barna nu este Dacian Cioloș. Însă PSD rămâne tot PSD
17/10/2019 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Publicat pentru prima data in 27 august 2019, republicat azi, 17 octombrie 2019
Nota @Cetatean: am decis sa republic un editorial de acum aproape doua luni, caci la final de august lucrurile erau mai “amortite” pe scena politica si discutia despre intrarea USR la guvernare era pur teoretica. Intre timp, a devenit mult mai de actualitate. A cazut Guvernul Dancila, au avut loc discutii aprinse in USR (Stelian Ion vs Dan Barna) si ultra-competentii din PNL vor sa preia Guvernul, avand doar 94 de voturi din minimum de 233. PSD a anuntat ca “va face opozitie serioasa” (a se citi: va bloca tot in Parlament) iar alegerile anticipate sunt cvasi-imposibile pana la localele din 2020. In cel mai fericit caz ele pot avea loc (daca este respins un guvern Orban inainte de prezidentiale) undeva in aprilie-mai 2020.
Asadar, in orizontul noilor discutii de ieri si de zilele urmatoare, readuc in atentie un editorial de acum doua luni. Imi mentin pozitia de atunci: USR nu are ce cauta la guvernare. Poate cel mult sprijini punctual Guvernul Orban din Parlament, daca PNL nu joaca pe sub masa cu PSD, cum de fapt de va intimpla. Cu exceptia situatiei in care USR ar primi Ministerul Justitiei in Guvernul Orban (care e de analizat din perspectiva raporturilor cost-beneficii), USR nu trebuie sa intre intr-o guvernare in care principala grija a PNL-ului este cum sa distribuie banii din PNDL propriilor primari, cum sa pastreze alegerea primarilor intr-un singur tur si cum sa dea vina pe USR pentru incompetenta proprie.
USL nu face cadouri degeaba. Am zis USL? Pardon, PNL. Memoria imi joaca feste.
****
Evident ca Dan Barna nu este Dacian Ciolos. E un truism. Si nici Dacian Ciolos din 2019 nu cred ca este Dacian Ciolos din 2015 (2016) – lucru care nu este atat de evident (insa sper sa fie!).
De ce spun acestea? Pentru ca, din motive constitutionale (pe care numai Ludovic Orban si alti fomisti din PNL nu le vad), alegeri parlamentare anticipate nu pot avea loc pana ce nu este investit un nou Presedinte al Romaniei.
Art. 89, alin 3 din Constitutie:
“Parlamentul nu poate fi dizolvat în ultimele 6 luni ale mandatului Preşedintelui României şi nici în timpul stării de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă”
Prin urmare, daca nu pot avea loc alegeri anticipate mai devreme de: finalul anului 2019 plus cele minim 60 de zile prevazute la art. 89 alin 1 din Constitutie + minim 20 de zile (10+10 zile prevazute pentru solicitarea investiturii – art. 103, alin 2) + 5-7 zile de proceduri parlamentare, asadar, daca alegerile anticipate nu pot avea loc mai devreme de finalul lunii martie – inceputul lunii aprilie 2020 (in cea mai optimista varianta!), de ce ar intra USR la guvernare, in actuala configuratie a Parlamentului?!
De aceea sunt de acord 99% cu Dan Barna:
“USR va susține parlamentar variantele de guvern generate după căderea guvernului PSD. Va fi un guvern de tranziție. Poziția noastră e tranșantă acum. Ideea că am putea guverna alături de Tăriceanu și Ponta e de neacceptat pentru electoratul nostru. Participarea la guvernare presupune legitimitatea din partea cetățenilor”, a mai spus Barna. Întrebat când ar putea avea loc alegeri anticipate în mod realist, Barna a spus că cel mai devreme ar fi odată cu alegerile locale de anul viitor”.
Da, participarea la guvernare presupune legitimitate si mai ales greutate parlamentara, pe care USR nu o are in actuala configuratie a Parlamentului. USR s-ar trezi cu un Parlament in care PSDul ramane inca, pana la final de 2020, cel mai mare grup politic, insa noul Guvern ar ramane sa plateasca factura dezastrului lasat in urma de anii de guvernare PSDragneaDancila.
Or, inca nu este majoritara in PSD ideea de reditare a manevrei “capcana pentru Ciolos” din 2015-2016, insa ideea exista. Doua exemple concludente si recente:
“Lia Olguța Vasilescu: E de analizat dacă e mai bine să ne retragem și să-i lăsăm ca pe Cioloș” (sursa)
Dumitru Buzatu: “Dacă nu există o majoritate solidă, care să sprijine un Guvern în funcțiune, atunci trebuie să ne gândim cum anume facem în așa fel încât să nu ne asumăm responsabilitatea guvernării cu un Guvern minoritar, care nu poate implementa programul de guvernare și care este la mâna majorității constituite ad-hoc din Parlamentele naționale” (sursa)
Momentan, asa cum s-a dezvaluit, PSD-istii nu ies singuri de la guvernare pentru ca vor sa maximalizeze pozitia de partid de guvernamant in cadrul alegerilor locale din 2020, dar si pentru ca se tem ca un nou guvern ar reintroduce votul in doua tururi la localele din 2020.
Aceasta este cea mai mare frica a lor, pe termen scurt. Pe termen mediu: PSD, Pro-Romania si ALDE vor incheia o alianta (oficiala sau pe sub masa), in care Ponta va pune conditii PSD-ului si PSD-ul le va accepta, pentru a crea un bloc de stanga la viitoarele alegeri parlamentare.
[Nu discutam ipoteza foarte probabila ca Ponta sa plateasca cu functia din propriul partid daca Diaconu ia la prezidentiale un scor foarte mic. Tudose si Daniel Constantin abia asteapta. Nu discutam nici daca Pro Romania va accepta ca Tariceanu ca persoana sa fie remorcat in acea alianta. Tariceanu a devenit un lame duck chiar in ALDE, sunt destui care isi dau seama ca prin renuntarea la candidatura, omul e deja mort politic si partidul trage dupa el acest balast].
Revin. Imposibilitatea dizolvarii Parlamentului pana la final de decembrie, imposibilitatea unor anticipate nu mai devreme de aprilie 2020 (in luna Pastelui? Serios?!), de fapt mai-iunie 2020 fac ca decizia lui Barna de a nu intra la guvernare inainte de anticipate (chiar daca pica Guvernul Dancila) sa fie justa. Iar anticipatele nu pot avea loc mai devreme de alegerile locale de anul viitor.
Oricum, daca pica Guvernul Dancila, pregatiti-va pentru o Romania neguvernabila cel putin 9 luni de zile (lunile intre motiunea de cenzura si finalul anului, plus cele 6 luni pana la locale).
PNL-ul se va repezi sa ia guvernarea (nu detaliez aici motivele pentru care eu cred ca o va face), nu va avea majoritate in Parlament, va negocia in stanga si in dreapta, va deconta factura guvernarii PSD, nu vor sti sa maximalizeze indeajuns pozitia de partid de guvernare (in timp ce PSD+ALDE+ProRomania vor maximaliza pozitia de partide de opozitie), isi vor taia multe punti in raport cu Alianta USR+Plus (si vor avea dificultati de armonizare dupa parlamentarele din 2020).
In aceste conditii, ne asteapta minim 9 luni de cvasi-neguvernabilitate, un deficit bugetar enorm (pe care PNL-ul nici nu il banuieste) si o mlastina politica in care USR nu are nici un motiv sa se bage cata vreme nu are un numar solid de voturi in Parlament, obtinut in urma unor alegeri (la termen sau anticipate).
A se scuti cu “grija pentru tara” si “nevoia de guvernare”. Cand PSD si aliatii nu stiu decat sa distruga economia si apoi sa se retraga in Opozitie (1992-1996, 2015-2016) sau se guverneze prin interpusul Tariceanu, a cadea din nou in capcana “noi ne facem ca plecati si voi veniti si platiti oalele sparte, iar apoi noi recastigam guvernarea” este cea mai mare dovada de prostie.
PSD trebuie ingropat cu orice pret, pentru a nu-si mai putea reveni niciodata. Iar pretul este ca odata cazut guvernul Dancila, USR sa nu cada in plasa intinsa lui Ciolos in 2015, dupa Colectiv. Ideal ar fi si ca PNL sa nu intre la guvernare, insa PNL (si Iohannis) au alte calcule.
Trebuie rupt odata acest cerc politic blestemat, in care PSD isi maximalizeaza mereu sansele in alegerile parlamentare pe seama guvernarilor in care detin majoritatea (si in care spoliaza bugetul tarii) si din care se retrag, strategic, in opozitie, cand simt ca bugetul tarii crapa (din cauza lor!). Dovada ca bugetul va crapa este indubitabila.
***
PS. Spuneam mai sus ca sunt 99% de acord cu Dan Barna. Acel 1% vizeaza formula idioata “Va fi un guvern de tranziție“. Constitutional, nu exista guvern “de trazitie”. Guvernul care va fi investit va fi un guvern cu puteri depline, inclusiv cel de a da OUG-uri. Dan Barna trebuie sa inteleaga ca exista si riscuri cand ramane in Opozitie. Acela ca “prietenii” din PNL sa foloseasca OUG-urile sau alte manevre pentru ca:
– in turul al doilea, Barna sa piarda in fata lui Iohannis. Un blat cu PSD-ul muribund in defavoarea lui Barna (favoruri politico-economice date de guvernul PNL contra voturi pro-Iohannis adunate din mediul rural) e aproape sigur, in opinia mea.
– la parlamentare, PNL sa aiba un avantaj in dauna Aliantei 2020 (racolari silentioase de primari, in pofida declaratiilor sforaitoare ale lui Rares Bogdan) si sa isi mentina functia de premier si dupa alegerile parlamentare.
Deci, ramanerea in opozitie are si riscuri. Insa mult mai mici decat asumarea sarcinii de a curati grajdurile lui Augias lasate de PSD.
Despre candidatura lui Barna la prezidentiale si cum complica aceasta candidatura pozitia USR in alegerile parlamentare din 2020, intr-un alt editorial.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua.
Da.
Si mai este ceva, in opinia mea.
Este datoria liberalilor, in primul rand, sa provoace anticipate prima data cand este posibil dupa prezidentiale, pentru a da un semnal ca nu vor sa pacaleasca populatia intr-o coabitare de tip usele cu porcii criminali pesede-udemere-alde-etc.
NU este, in primul rand, datoria morala fata de electorat a USR+ sa determine anticipate, ci a liberalilor.
Bună ziua!
A fost o premoniție cu valoare de adevăr pentru următoarea perioadă. – ”Oricum, daca pica Guvernul Dancila, pregatiti-va pentru o Romania neguvernabila cel putin 9 luni de zile (lunile intre motiunea de cenzura si finalul anului, plus cele 6 luni pana la locale).”
https://www.g4media.ro/curtea-constitutionala-asteapta-pana-in-30-octombrie-punctele-de-vedere-ale-csm-si-ministerului-justitiei-in-conflictul-constitutional-reclamat-de-lia-savonea-in-relatia-cu-ana-birchall.html
https://www.g4media.ro/breaking-instanta-suprema-suspenda-procesul-de-coruptie-al-lui-darius-valcov-si-sesizeaza-curtea-de-justitie-a-uniunii-europene-pe-problema-completurilor-de-trei-judecatori.html
Vine prescriptia.
Va iesi basma curata.
Ca la alti patrioti si iubitori de democratie.
PS. @cetatean. Perfect de acord.
Multi nu pricep ca PNL e un PSD mai mic. Nu are absolut nimic legat de ideologia de dreapta. Nimic.
Si cind erau aleati cu PSD prin USL , unicul obiectiv a fost accesul la ciolan.
Citi mai tin minte circul cu demisile in alb date in directa TV in frunte cu madam Gorghiu ? Citi ?
Sint o adunatura de borfasi si parveniti.
Inclus Orban care urla la Kovesi cu ani in urma. Acum se lauda ca dinsa e procuror sef al UE.
Deci , adaugati si oportumismul la borfasi si parveniti.
salut 🙂 Imi amintesc circul de atunci 😀 Super borfasi anti-Kovesi, acum se agata de trena ei.
Stef, daca Kovesi va castiga la CEDO, am sa spuneu multe despre cum a ramas singura si despre cati au ajutat-o in mod real.
Buna ziua
Off topic
-brexit- exista un acord agreat de Junker&Johnson/probabil va fi confirmat azi -maine in consiliu și apoi in PE
problema e confirmarea lui de camera comunelor /Johnson nu are majoritate fără unioniști nord irlandezi și ei -deocamdată-nu accepta acordul
Cum zice BBC sa ne pregătim pentru un” show” gigantic in UK
-intervenția Turciei in Siria -cf BBC , Trump i a trimis o scrisoare lui Erdogan prin care ii solicita sa fie atent cu intrarea in Siria ,riscând sancțiuni economice care vor distruge economic Turcia /Erdogan a “aruncat scrisoarea la Cos” și a invadat Siria in aceasi zi….deci nu e adevărat ca Trump i a dat “unda verde” lui Erdogan
Buna ziua,
https://www.comisarul.ro/articol/andrei-caramitru-noul-cumpanas-userist-atacuri-abe_1031211.html
corect caramitru, care e congruent cu editorialul si majoritatea opiniilor de pe blog. si comisarul turbeaza dar macar citeaza corect
Justitia trebuie curatata toata de criminali. Altfel nimic nu e.
https://www.g4media.ro/breaking-prima-sentinta-in-procesul-istoric-al-mortii-dizidentului-gheorghe-ursu-fostii-ofiteri-de-securitate-marin-parvulescu-si-vasile-hodis-au-fost-achitati-de-curtea-de-apel-bucuresti.html
MU1EUSL!
Ziua buna tuturor!
For Those About To Rock, I Salute You!
Bun gasit si celor doua gazde ale noastre!
Rar se intampla sa ai pe scena politica, simultan, trei politicieni importanti (prin conjunctura) – personaje atat de anoste, de sastisite, de amorfe, de lemnoase, de auto-saturate, de fara insusiri, de a-personale, ghiftuite cu plictis omiscient si emanand un sictir jmeker; in ultima instanta, atat de indolente si de hiclene in egala masura, asa cum avem noi acum in acest trio Johannis – Orban – Barna. Astia nu ca nu au vana, nu au viata in ei; nici macar lumina in ochi nu au. “Suflete moarte” cu aspiratii… Si cu impresii…
Cei trei mimi, ilustrati, pot fi urmariti, pe craca din dreapta, aici:
https://youtu.be/YrXMvy9CWnk?t=11
Pe craca din stanga e Ciolos care, astfel, nu e departe de ei. Totusi, asa cum zice si @Cetatean, Ciolos nu e Barna.
Vai de capu’ nost’!
Da, asta este ceea ce se propagă cu multă putere prin zvonuri și in toată presa :
„Totul e o mizerie, nu mergeți la vot, toți sunt pătați, n-are rost !”
Rezultatul campaniei similare din 2016 ?
Îl trăim deja și amenință să se îmbunătățească !
Buna seara!
Credeti ce doriti si intelegeti ce puteti din… zvonul de mai sus.
Pentru mine, de pilda, e o mare diferenta intre USR si +PLUS. Si intre USR si restul uslamului e mare diferenta, dar din alte puncte de vedere. Mai mare decat intre Barna si Johannis, cei din… zvon; parerea mea. Merg mai departe si spun ca, desi intra la categoria uslam, PNL nu e 100% PSD, dar nici nu vede votul meu vreodata. Asa ca eu, alegator din comunitatea Politeia, intelegeti, Politeia, ce sa fac eu cu USR? S-o pun la rana? La prezidentiale am sa votez cu Barna in primul tur si tot cu Barna si in al doilea, daca intra. Am si eu, ca fiecare alegator, calculele mele. Aleg din ce e, nu din ce as vrea sa fie 🙂 . Asta nu face personajul Barna mai comestibil, insa, si nici nu aduce USR mai aproape de convingerile mele politice, sociale, economice etc. Poate doar prin comparatie cu rumegusul de Johannis, care a mai si dat, vreme de cinci ani, masura a ceea ce nu poate, nu vrea sau ambele.
Am mai facut rezumatul, in alt context, aici:
http://politeia.org.ro/editoriale/istoria-sub-ochii-nostri-si-o-profetie-din-2015/61738/#comment-201142
PS: si stiu de pe acum ca o sa votez Nicusor Dan la locale, cu toate ca si ala e un alt personaj gri. Macar e mai modest ca aia trei de mai sus. Aia din zvon.
Încep sa fie obositor, sa li se vadă sponsorul. http://mobile.hotnews.ro/stire/23431398
Buna ziua. https://adevarul.ro/news/politica/Incep-problemele-penale-barna-anti-frauda-s-a-sesizat-urma-anchetei-rise-project-1_5da86fbf892c0bb0c6aacb1f/index.html
Si ce sa vezi s-a ”sesizat” antifrauda Departamentul pentru lupta antifraudă – DLAF este structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în coordonarea prim-ministrului.
Disperare mare, finala trebuie sa fie Iohannis -Veorica nu carecumva sa se strice fengsuiu sistemului politic cu niste neaveniti fara experienta de 30 de ani
Vom asista la o defilare a doua coruri in tandem: cel al ticalosilor propagandisti din presa si cel al cretinilor.
Ambele coruri bocind prin jurul USR+ si incercand sa dezbine intre ei si sa indeparteze prin propaganda electori.
Doar ca nu va tine de data asta.
Intentiile penele de a acomoda in primul rand cerinte ale porcilor criminali se vad din ordinea intalnirilor pe care sica le-a programat. USR+ la urma; daca erau ce pretend ca sunt, liberuselistii preluau mai intai requirements de la USR+ si nu de la porcii criminali.
Buna seara
G4media are un articol despre comuna ciugud/alba….ce înseamnă sa aduci industrie….ce înseamnă “omul sfințește locul”….
Și
Citesc ca dlaf “ s a sesizat” după ce riseproject a anchetat și îl verifica pe Barna ….a naibii promptitudine…daca nu ma înșel riseproject a avut un serial întreg despre teldrum….s o “fi sesizat” dlaf pana acum?
Bună!
DLAF este la Guvern…concluzia, frică mare. Dacă sunt ”probleme”, nu sunt ale consultantului șunt ale beneficiarului eventual. Numai că apare o dandana, cum s-au verificat rambursările, procedura de achiziție, cuma s-a făcut monitorizare…În concluzie, problema este în ograda OI/AM. În plus mai apre o întrebare, cum a intrat Rise în posesia documentelor, pentru că nu sunt publice. Oare cineva le-a oferit pe tavă?? O mizerie prin care se încearcă blocarea lui DB și reușita profeției un T2, Iohannis – actorașul ”singuratic” fabricat în laborator, dar care în 1989 a fost și el pe scenă, mai în spate (sponsori din eșalonul3,4) dar tot a fost.
Din ce am citit, povestea nu a prins, din contră. Dar nu se știe ca pământul, mai ales că este tocat de toți, online, radio, Tv-uri (bănuiesc, pentru că nu mă mai uit de o lungă perioadă și m-am decontaminat).
Buna seara,
sper ca toata publicitatea gratuita pt barna sa fie un bumerang – barna sa fie mai cunsocut pt cei care il ignorau si sa se intereseze mai indeaproape, unii se vor lamuri ca este facatura. in cazul codrutei jigodiile care o atacau i-au dat “calificari” foarte folositoare, au ajutat-o din plin.
Este si o ocazie pt barna sa iasa in ofensiva. take no prisoners. are ocazia sa dea in psd din plin.
Bună seara!
Subscriu!
Bună seara!
E „sesizare” cu „dedi(că)cație… Tanti dlaf „vede”… „selectiv”, „din doi în doi”!…
Nu-i nimic, tovarăși! Tocmai m-ați convins să ies la vot și să pun ștampila pe nenea Barney, cât mi-e mie de „incolor, inodor și insipid”!…
Iar indivizii de la riseproject, pe care i-am compătimit când punea dracknev controale pe ei – cine-și mai amintește, știe despre ce e vorba! – s-au dus de la inima mea! Fix acum trebuia divulgată acea „investigație”? Cam suspect! Nu zic că nu e corect ce fac, dar cum de-au „aflat” taman acum? Băiețași, alegerile vor trece, dar stima multora dintre cetățenii acestei țări față de voi s-a dus!…
S-a mai spus asta: cred că Barney ar trebui să dea o (contra-)listă cu câte proiecte reușite a avut el! Sunt, cred, mult mai multe decât cele care fac „obiectul” așa-zisei „investigații” riseproject!…
Buna seara
Nu exista nici o legătura a consultantului cu reușită sau nereușita unui proiect….am încercat sa explic rolul consultantului mai dimineața ….mai dau un exemplu=consultantul e ca o banca…..când ceri un credit pentru casa banca îți cere hârtii …..daca exista sau nu casa e alta poveste…banca verifica “documente”/hârtii
🙂
exact motiv sa demoleze pe cei care il ataca. e momentul potrivit.
Bună seara!
Nu vă contrazic, mai ales că am citit cele scrise de dumneavoastră, dar, pentru mulți „bizoni” mioritici, asemenea considerații depășesc puterea lor de înțelegere… Iar ticăloșii ciumei roșii, cu complicitatea mutului și a pefeliștilor, pe asta se bazează!… Vorba aia: „mulți vede, puțini pricepe!”… 🙂
Ca sa priceapă “bizonii” Barna ar trebui sa dea definiția consultantului așa cum am reprodus o eu/nu mi aparține ,mi a spus o un consultant străin cu vechime
Eu sunt de acord cu Aligica, Marginalia
Eu sunt de acord cu mai toti d-acolo. Nu ca acordul meu ar conta cine stie ce, insa…
Salutare!
Deci “mortul viu”,tariceanu pune 12 condiții pentru a vota guvernul
Usr numai UNA-alegeri locale in 2 tururi….
QED
Buna seara,
http://www.ziare.com/international/turcia/dan-dungaciu-cand-s-a-aliat-cu-kurzii-america-a-pus-o-bomba-care-ticaie-in-interiorul-nato-1581707
nu zice dl dungaciu, ca e patit. alianta cu kurzii (cam in dorul lelii) era facuta de obama sau chiar dinainte, ca e pe lista planului yinon. a fost aproximativ o diviziune a muncii: cia cu isis (si cu turcii, ca aveau nevoie de turci pt logisiticaturcilor) , dod special forces cu kurzii. nimeni nu s-a asteptat (mai putin sf) insa ca din victime sigure kurzii sa deveni o infanterie usoara de prima mana sa aiba o contributie esentiala la neutralizarea isis si sa controleze (pana acum) un teritoriu cam de 20 ori mai mare decat locurile lor traditionale. si a controleze resurse esentiale pt siria (gaze, petrol, drumuri spre irak/iran. era infanterie usoara pt ca infanteria grea are arme anti-tanc (aici sua ii protejau pe truci, ca de, erau aliati nato). acum kurzii au carti valoroase de jucat iar sua ii pot ajuta (si se pare ca chiar asta fac dar sunt sigur ca o fac si pt motive importante pt sua) sa negocieze o autonomie cu assad care sa fie invidiata de kurzii din turcia etc.
iar dungaciu explica destul de bine de ce turcii au creat o problema mai ales pt ei, pt eu dar si pt rusia.
Buna seara…..”new Switzerland “….problemele grave vor apărea când chinezii vor avea și ei vreo 5-6 portavioane “adevărate”….și alte “dracovenii” supermoderne….eu nu știu sigur daca apuc ,dar va fi in max 10 ani…și “new Switzerland “ va cauta aliați ….mi e teama ca US cade in capacana lui Tucidide cu viteza sunetului
nu cred ca e chiar asa, eu si sua sunt aliati ideali – asta pare sa le fie destinul si nucleul. si nimeni nu poate scufunda hawaii de unde controleaza tot pacificul.
Bună seara!
Vara 2016, Bratislava, o conferință OLA (Office for Local Authority), la finalul președinției slovace a UE. La masă, cu un francez și mai mulți anglofoni (vest-europeni). Se discuta despre imigranții sirieni, că ar trebui primiți în UE,. ajutați, etc… Iau cuvântul – duplex franco-englez – și le explic, pe scurt, că ar trebui ca toate părțile implicate în conflict (direct și indirect) să participe la o conferință de pace și, după ce se ajunge la un acord, să fie retrimiși imigranții acasă („nicăieri nu e mai bine ca acasă!”, nu?) și, abia pe urmă, să vină „tanti UE” (și alții, dacă vor, dacă se vor găsi!) să investească în infrastructură (școli, spitale, drumuri, canalizare, etc). Se uitau la mine ca la un… extraterestru: după expresia feței/fețelor, NIMENI nu se gândise la o așa soluție… Dacă mai adăugam și chestia cu „relocarea” „cetățenilor” europeni care accesează site-uri teroriste/jihadiste acolo de unde le-au venit strămoșii, cred că mă strângeau de gât!…
Ca să răspund, cumva, și mesajului de mai sus al domnului @Intamplator: cu mai bine de 25 de ani în urmă (în 1993), am afirmat că, după pierderea, de către Bush senior a președinției americane (a câștigat nenea cu „biroul oral”…), Statele Unite sunt în situația în care era Imperiul roman în 117 d. Hr. (la moartea împăratului Traian). Era un apogeu, urma declinul. N-am crezut, însă, că va fi atât de rapid!…
sunt sirieni si sirieni, universitatile din aleppo si damasc sunt de calitate – cam 15% sunt crestini si astia sunt victimizati cu precadere si migranti numerosi se pot integra. dar cei din africa de nord si alte locuri sunt gata spalati pe creieri si fara putinta de integrare
Ideea era că de ce să mai „înghițim” noi, europenii, migranți otova, când ei pot reveni acasă, după un acord de pace? Legat de creștinii sirieni, adevărat, foarte persecutați, și nu de ieri, alaltăieri, Slovacia a anunțat, în 2015, când cu rățoiala amerkăloaiei să ia esticii sirienii pe care nu-i vrea Germania, că va prelua doar sirieni creștini, De atunci s-a apucat și orbanovics de „gărduit” Ungaria…
Apropos, cre(ș)tinele Germania și Franța au zis ceva legat de persecuțiile creștinilor din Orientul Apropiat și Mjijlociu? Nu de alta, dar, dinspre franco-germani se „aude”, din acest punct de vedere, o liniște „asurzitoare”! Și, n-am nimic cu musulmanii, dar tot proliferează, mai ales în dauna creștinilor, inclusiv în America Latină!…
aveti dreptate despre linistea asurzitoare si ipocrizie cat carul din vest. marea majoritate a crestinilor din siria sunt crestini ortodocsi. assad si familia sunt alawi – alta minoritate araba musulmana tot cam 15% f. apropiata de siiti – si din acest motiv aveau (si au) o politica explicita de protectie a tuturor minoritatilor. dar cum assad era pe lista de dusman s-a trecut peste amanuntele ca isis ataca minoritatile mai rau decat pe altii. mai ales ca sa aperi crestinii
nu e pc in vest.
https://www.g4media.ro/acuzatii-grave-ale-fostului-director-general-al-tarom-la-adresa-ministrului-cuc-mi-a-cerut-sa-retin-avioanele-la-sol-in-ziua-motiunii-reactia-lui-razvan-cuc-minciunile-pe-care-le-arunca-acum-pe-pi.html
Nici la asta nu se activeaza automat procuratura?
Cum sa retii avioane civile la sol din motive politice?
pai sa publice dovezile
N-o să publice nimic, că e și ea „mână-n mână” ei! A făcut scandal „de ochii lumii”. Din secunda doi, după „reacție”, cred că a uitat și madama de ea!…
Și uite așa va renaște USL-ul sau se va legaliza căsătoria! Pentru că un guvern monocolor raportat la situația existentă, este ceva imposibil din toate punctele de vedere.
Ps. Astăzi am ajuns pentru o problemă la Ministerul Turismului, într-o oră cât am așteptat ca să obțin un document, am avut impresia unei întoarceri în timp. În primul rând nu ai acces, suni de la un telefon spânzurat pe un perete pe care este lipită o fâșie de hârtie pe care scrie de mână ”ministerul Turismului”, dacă cel pe care l-ai sunat ”uită” de tine, ești ca în gară. În schimb este forfotă ca în Gara de Nord și vezi
parada modei, tot felul de dubioși… o lume pestriță cum nu am văzut, dar care ”lucrează, sunt angajați într-un minister” Un alt paradox, sunt păziți de un jandarm, care se uita la un film pe telefon ca să treacă timpul mai repede.
Și am mai văzut ceva interesant, cu caracter de noutate în opinia mea – liste de concurs în care nu apăreau numele persoanelor, multe erau inițiale în dreptul cărora apărea ”admis”.
În concluzie, mizerie cât casa, exact cum arată turismul românesc și numai bună pentru un guvern monocolor.
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23431964-orban-optiunea-noastra-este-pentru-guvern-monocolor.htm
Bună seara!
Asta cu „usl trăiește” e prea recentă… Corect ar fi, „fsn trăiește!”, sau chiar „pcdr/pmr trăiește!”
La Kremlin, putler e fericit! Nu e nevoie de nici o divize ca să ocupe România: urmașii „diviziei tv” din 1944, așa-ziși „români” se „ocupă” de toată treaba!…
No acum nu e chiar asa. 🙂
Eu eram soldat- fruntas-caporal ( cu scoala de gradati si examen) in primul regiment al diviziei TV. Anii 80.
Nu asculta nimeni radio Moscova. Si cum eram radiotelegrafist pe tabul punct comanda regiment , Europa libera era ceva obligatoriu. Ca statia radio R- 1300 din dotare era perfecta pentru asta. Sau numai pentru asta. 🙂
Ps. Adevarat. USA pierde teren.
Un clasic in istorie. Oricare imperiu a avut o evolutie tip parabola. Diferentele stau doar in forma parabolei. Strimta sau larga. Respectiv stat ” in varf, glorie” , putin sau mult . Decadere rapida sau lina , in timp mai lung.
Nu ca USA e un imperiu conform definitiei clasice dar e o mare putere. Care ” mare putere” in istorie = imperii. Mici sau mari. Cresc , ajung la apogeu si ulterior decad .
Ps II.
Kurzii ( irakieni ) au fost sustinuti , finantati si inarmati de USA in primul razboi impotriva lui Sadam. Abandonati dupa si vanati de oamenii lui Sadam , revin sustinuti de acelasi sponsor american in al doilea razboi impotriva lui Sadam.
De aici kurzii creaza teritoriul kurd in Irak si devine cel mai linistit teritoriu irakian. Oricare fanatic ISIS imediat eliminat fizic , scoale, spitale create fiind autofinantati cu banii din puturile de puturile de petrol controlate.
Si cum acest model a fost implementat si in Siria , Erdogan are frica sa nu contagieze si kurzii turcaleti care se caftesc de zeci de ani cu armata turca.
Unirea celor 3 fractiuni kurde ( irak, siria, turcia ) in un stat independent ar fi logica dar cum au si petrolul din nord irak dar si petrolul sirian controlat de ei , ar fi autosuficienti. Si asta sperie pe multi .
Bună seara! 🙂
Ferească Dumnezeu să fi avut ceva cu dumneavoastră! Scuze!
Eu mă refeream la „urmașii” vestitei divizii, doar din punctul de vedere al politrucilor/aparatcic-ilor moșiți aici de cei din 1944!
Apropos: știe cineva dacă pingelică a făcut armata? Că apare ca „general”, prin 1956-57, trimis să „pacifice” niște sate de prin Moldova, care nu voiau „colectivizare”!…
Nu a facut armata nici ca soldat. Era la zdup. 🙂
Dupa 45 a luat calea PMR ( asa se chema partidul comunistilor) si cum era “element de nadejde” a fost incadrat la sectia politica a MFA. ( ministerul fortelor armate ). Care avea si scoala ei de politruci /activisti.
Asa a iesit ofiter de grad inalt . ( te puteau face direct colonel din civil ). Avansarile la specialitatea politruc erau rapide si cu prioritate.
Un secret romanesc e ca scoala asta de politruci a livrat o gramada de ofiteri care in 1989 erau generali.
Iar de prin 1970 , capitanii secretari de partid, avansau la maior doar daca absolveau sectia politica a MApN.
Capitanii ” normali ” , ori faceau o facultate civila la seral , ori academia militara ca sa ajunga la gradul de maior. Care era prima treapta a ofiterilor superiori.
Sectia politica a academiei a fost reciclata in 1989. Exista si azi. Sub alt nume dind patriei valoroase nulitati civile , militare , dar cu doctorat. 🙂
kurzii irakieni, kurzii turci, kurzii iranieni – si kurzii sirieni – cei mai putin numerosi – toti si traditional se au la cutite unii ca altii si fiecare mizeaza pe clanul lui – in irak totul este clanizat, parca doua clanuri sunt control, barzani parca est unul dintre ele – mafie in toata regula. in siria a prins un curent politic de stanga printre kurzi. pt turci e important sa declare ca sirienii turci sunt teroristi la fel de rai ca pkk din turcia.
Cea mai mizerabilă campanie, este incredibilă înregistrarea.
https://www.comisarul.ro/articol/inregistrari-newsweek-romania-candidata-lui-voicul_1031463.html
”Ăsta e varanu’, Dan Voiculescu, prietenul tău, profesoru’, pușcăriașu’… cum îi spuneți voi, profesoru’… nu-i nici un profesor… La Jilava-i profesor! Așa că, nu te mai… nu te mai! Welcome to politics!
Și cât vrea să-l mai șantajeze pe bărbată-tu, cât mai vrea să-i ceară lui Dominic, ce bani mai are să-și ia?
RIB: Mulți.
ȘP: Ce înseamnă „mulți”?
RIB: Păi, acuma Dominic (Dominic Bruynseels este bancher – n.r.) ar trebui să mai… nu știu… să finanțeze tot. Restul campaniei.”
buna seara,
se pare ca us nu vrea sa lase pe sirienii lui assad sa preia controlul regiunii unde se afla rezervele de petrol. probabil vor fi monede de schimb