CEDO către România: nu faceți grațieri colective!
25/04/2017 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Politicienii romani au asteptat decizia-pilot a CEDO cu infrigurarea cu care detinutii asteapta ziua de eliberare. Si au si de ce, ea le ofera pretextul perfect pentru a baga carbuni oficiali la legea gratierii, plangand cu lacrimi de crocodili pe umerii “victimelor Justitiei” (de fapt, pe umerii proprii).
Si decizia tocmai a venit. Va ofer cateva extrase (in franceza in care este redactata decizia), inainte sa sara politicienii si sa interpreteze decizia in beneficiul propriu. Lucru pe care nu il prea pot face, avand in vedere cele de mai jos:
Il conviendrait de favoriser le développement des mesures permettant de réduire la durée effective de la peine purgée, en préférant les mesures individualisées, telles la libération conditionnelle, aux mesures collectives de gestion du surpeuplement carcéral (grâces collectives, amnisties).
Traducere pentru uzul politicienilor: fara gratieri si amnistii cu lopata, la gramada, faceti doar masuri punctuale care sa reduca, nu sa desfiinteze cu totul pedepsele privative de libertate!
À cet égard, il convient d’être attentif aux possibilités de contrôler au moyen de systèmes de surveillance électroniques l’obligation de demeurer dans un lieu stipulé.
Traducere: arest la domiciliu, insotit de supraveghere electronica, sa nu dispara suspectul de sub nasul politistilor (cum a facut Ghita, disparut de sub filaj)!
Il ne paraît pas convaincant de formuler des recommandations visant à adoucir la politique pénale roumaine sans avoir au préalable démontré que l’état du droit pénal en Roumanie permet d’introduire, dans le contexte spécifique de la criminalité dans la société de ce pays, des sanctions moins sévères sans que cela porte pour autant préjudice à la protection pénale des valeurs fondamentales et des droits des personnes. De plus, même les politiques pénales les moins répressives vont nécessairement aboutir à une surpopulation carcérale si le nombre de places dans les prisons reste insuffisant par rapport aux besoins découlant d’un niveau donné de criminalité. D’une façon générale, une politique pénale rationnelle doit être adaptée avant tout, dans la mesure du possible, à la nature et à l’ampleur de la criminalité plutôt qu’à la capacité des prisons, même si la question de l’allocation optimale des ressources disponibles est un élément important qui doit inévitablement être pris en considération.
Traducere: nu slabiti politica penala sub pretextul ca nu sunt spatii in inchisori, caci politica penala trebuie adaptata la natura criminalitatii, nu la numarul de paturi din inchisori!
La question du choix de la politique dans le domaine en question est d’autant plus sensible que des mesures prises par le gouvernement roumain pour assouplir la politique pénale concernant la corruption (l’ordonnance d’urgence du gouvernement no 13/2017 sur la modification et la mise en œuvre de la loi no 286/2009 relative au code pénal et de la loi no 135/2010 relative au code de procédure pénale , publiée dans le Journal officiel no 92/2017 et abrogée le 5 février 2017, Ordonanţa de urgenţă nr. 13/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal şi a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală) ont provoqué des manifestations de masse dans ce pays.
Final: aveti grija, ca oamenii ies in strada daca relaxati politica penala, si nu puteti face chiar orice in acest domeniu sensibil!
Alte considerente, in postarile urmatoare. Aceasta este la cald 🙂
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Dragnea la ICCJ- e negru de suparare, incruntat, cu gura inclestata, nu vorbeste cu ziaristii!
Ce ma bucura pe mine este ca la CEDO si (EU) se cunoaste foarte exact ce este cu Romania si canaliile ei criminale din politica.
Vive la France! Uite aici primar meserias (n-ai sa vezi asa ceva intre idiotii primari de aici):
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21732202-primarul-unui-oras-din-franta-dupa-localnicii-votat-majoritar-marine-pen-posibil-demisionez-pentru-nu-vreau-imi-dedic-viata-unor-idioti.htm
Atat Serban Nicolae, presedintele Comisiei Juridice (PSD) cat si Basescu propun ca de aceasta lege sa beneficieze inclusiv cei condamnati pentru coruptie. Mai mult, Basescu propune gratierea pedepselor de pana la 10 ani inclusiv in cazul celor care nu sunt recidivisti. De asemenea, nici Nicolae si nici Basescu nu sunt de acord cu prevederea prin care se conditioneaza eliberarea de achitarea prejudiciului. (amendamentele lui Basescu, mai jos in text) http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21730395-legea-gratierii-primeste-inca-doua-saptamani-senat-dialog-intre-basescu-ministrul-justitiei-comisia-juridica-basescu-problema-bagam-oamenii-puscarii-trebuie-rezolvam-toader-aici-suntem-acord-bagat-dej.htm?pbox
N-ar vrea javrele astea 2 sa gratieze poporul roman ? Sa se care macar 5 ani din Romania toata sleahta asta de politruci , sa isi ia cu ei consiglierii de import , aplaudacii de serviciu si sa ne lase in pace 5 ani de zile ?
Sa se duca la stapanii lor sa -si cheltuie in liniste averile dobandite “cinstit” pe plantatia Romania !
” Redam mai jos amendamentele depuse saptamana trecuta de Traian Basescu:
Art. 1: “Se graţiază în întregime pedepsele cu închisoare de până la 10 ani inclusiv aplicate de instanţa de judecată.”
Motivatie:
Faptul că se prevede un prag de până la 5 ani pentru acordarea grațierii, nu va face decât să determine aplicarea unor pedepse foarte mari pentru acele persoane considerate indezirabile, astfel că, dacă în prezent, acestea au șansa de a primi o pedeapsă de 3 până la 4 ani, pe viitor vor fi acordate doar pedepse de peste 5 ani, tocmai pentru a se evita aplicarea acestei legi a grațierii.
Trebuie precizat că toate infracțiunile ce fac “obiectul de interes” pentru reglarea unor conturi au pedepse care ajung până la 12-15 ani de închisoare.
Propunem ca fie limita se stabilește la 10 ani sau nu se stabilește deloc.”
Un amendat tare ! :)))
Bai gunoiule dar pentru cetatenii pagubiti de politrucii corupti .. nu propoiu nimic ma ?
O sa-l vedem si pe canalia criminal Basescu asa:
http://www.timesnewroman.ro/politic/verdict-surpriza-cedo-ne-va-amenda-daca-in-termen-de-6-luni-nu-l-bagam-pe-dragnea-la-puscarie
Dupa ce intra Nutzi la bulau:
http://www.timesnewroman.ro/politic/presimte-o-condamnare-pentru-udrea-basescu-si-a-scos-la-vanzare-pe-net-stocurile-de-viagra
Unde traiesc eu au facut o gramada de gratieri colective ,reduceri de pedepse ,scurtari de prescriptie , admisti fiscale in ultimii 25 de ani.
Rezultatul, triplicate faptele penale , coruptie generalizata ,inclusiv Berlusconi condamnat cu suspendare + interzis sa voteze si sa fie votat.
Basescu &Co. va vinde gogosi. Nu exista “momentul zero” ,” stop joc”. Borfasul fura mereu iar peste ceva timp cere DIN NOU gratiete, admistie.
Traian a devenit un gunoi politic. Cu Dragnea si Tariceanu e in perfecta companie. Frati.
Ai un PSD+ ALDE+PMP plin de corupti + borfasii din restul partidelor cu parlamentari si crede cineva ca astia nu vor interpreta decizia CEDO in interesul lor ?
Vor legifera admistia , gratierea concomitent cu maririle de salariu deja comunicate ( 30% la primarii incepind cu iunie,iulie).
Poate pun la pachet si ceva achizitii militate sa NU vada mujicul ce reprezentanti are.
-Remarcati ca membri guvernului actual nu au acces la nici o usa straina.
-Dragnea nu e cautat de nimeni din alte parlamente europene. Identic si pentru motocicleanu.
-O fi un motiv inconfedabil ? 🙂
Pare izolarea RSR din ultimii ani a lui pingelica.
De asta era suparat Dragnea la ICCJ:
http://www.stiripesurse.ro/scandal-la-procesul-lui-dragnea-demisia_1192721.html
Camera Deputaților a adoptat marți proiectul de lege de modificare a Codului Penal prin care infracțiunea de conflict de interese este redenumită în „Folosirea functiei pentru favorizarea unor persoane”, și care prevede că această infracțiune nu se aplică în „exercitarea unui drept recunoscut de lege sau indeplinirea unei obligatii impuse de lege”.
http://psnews.ro/ponta-atac-la-usr-sa-sesizam-ani-si-dna-din-america-171776/
Norica Nicolai declară că “Tudorel Toader ca şi întreg Guvernul este ţinut de o lege care vizează procedurile de tehnică legislativă, mă refer la legea 24. Sigur, consultarea este obligatorie. Nu trebuie să consulte domnul Toader însă doar sistemul judiciar, trebuie să consulte întreaga populaţie şi pe cei interesaţi în a avea o opinie asupra unui proiect de lege. Trebuie să consulte obligatoriu Consiliul Superior al Magistraturii, care este instituţia prevăzută în Constituţie a aviza, sigur, facultativ, această lege pe care domnul Toader a pus-o în dezbatere”.
http://www.rfi.ro/politica-94700-norica-nicolai-ministru-justitie-constitutie
Interesant… Va stopa factorul Macron valul de cretinism “nationalist” stimulat in Europa?
http://www.businessinsider.com/deutsche-bank-on-the-biggest-risks-to-europe-after-macron-2017-4
Daca se face si discuta public pentru prostii-multi programul “socialistului” francez Macron in Romania, se vor ingalbeni canaliile:
https://storage.googleapis.com/en-marche-fr/COMMUNICATION/Programme-Emmanuel-Macron.pdf
Insa deocamdata, urechisti la cheremul trolilor.
Buna ziua.
Sincer, nu stiu de ce asa multi o tot dau cu ‘centristul Macron’.
Pentru ca centristu’ lu’ peste Macron asta e clar un populist socialist. O fi bun ca ministru pt grija celor batrani/pensionari ca o are pe bunicuta in batatura, dar NU ca presedinte al Frantei.
adevarul e ca francezii is ciudati la categoriile astea.
Si de la ‘centristul’ Macron la ‘extremista’ Le Pen, Sever Voinescu in Dilema Veche:
“Revenind la Marine Le Pen, ceea ce mi se pare cu totul fals este etichetarea ei drept „extremistă de dreapta“. Las la o parte că e din ce în ce mai neclar ce i acela extremism într-o Europă în care respectivul cuvînt a devenit o etichetă pe care orice om (politic sau nu) o pune imediat pe fruntea adversarului său. A fi extremist este, astăzi, eticheta oricărui dezacord. Că extremismul politic este o formă a răului, nu am nici o îndoială. Dar că orice om care nu ne place este extremist mi se pare nu doar o formă vinovată de diabolizare, ci și o dovadă că limbajul politic este tot mai rudimentar și […] că gîndirea politică a devenit tot mai primitivă. De ce este Marine Le Pen extremistă, așadar? Pentru că susține agresiv ieșirea Franței din Uniune? De ce n-ar fi extremiști și cei care militează pentru o Europă federală, cu unică suveranitate, atunci?”
Circula in Franta cum ca Le Pen e “ennemie de la Republique”. Bai tata, de unde prostiile astea? De unde atata tupeu la media: lipstick on a pig/desenezi relatia intre Macron si nevasta-sa ca o dragoste atipica/ce frumos s-au iubit etc + o pictezi in negru pe oponenta. 🙂
Ridicolul la el acasa!
http://www.comisarul.ro/articol/amanunte-incredibile-de-la-curtea-suprema!-angajat_883852.html
Cam astea sunt sentintele , in tarile civilizate – nu cum se caina gunoaiele din Ro ( care dupa ce au furat cer clementa , gratieri si momente “zero” ) http://www.computerworld.com/article/3191951/security/russian-man-receives-longest-ever-prison-sentence-in-the-us-for-hacking.html?utm_content=buffer7ffff&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
Buna ziua. http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-21733041-procesul-lui-liviu-dragnea-instanta-suprema-respins-judecarea-prin-procedura-simplificata-patru-inculpati-care-recunoscut-faptele.htm Suna ca dracu ”Judecatorul Stefan Pistol a precizat insa ca Ionel Marineci, Adriana Botorogeanu, Gheorghe Nicusor si Anisa Stoica vor beneficia de reducerea cu o treime a pedepsei, daca cele spuse de ei se adeveresc la finalul procesului.”
Nu prea înțeleg cum vine asta. Nu le-a refuzat un drept? Îmi sună a respingerea declarațiilor respectivilor inculpați.
salve! Nu e un drept! E o posibilitate care ramane la aprecierea instantei. Nu le respinge declaratiile, respinge judecarea accelerata.
Judecarea accelerata e o optiune la latitudinea instantei . .
Exista si la italieni dar se aplica AUTOMAT doar in cazul in care inculpatul e prins in flagrant delict (adica chiar cind incalca legea) . Indiferent ca e luare de mita , furt , viol sau ce mai prevede codul penal .
E o optiune a magistratilor care SE POATE (nu e obligatoriu) aplica la cererea inculpatilor daca recunosc fapta de care sint invinuiti . Practic trebuie sa se puna de acord procurorul care sustine acuzarea cu avocatul (avocatii) inculpatului si completul de judecata . Uneori reusesc , alte ori nu .
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21733301-klaus-iohannis-retras-distinctiile-pentru-trei-persoane-decorate-ion-iliescu-printre-care-irina-socol.htm
Poate isi face presedintele Iohanis curaj sa-i retraga decoratia si lui Kantor , nu cred ca merita un oligarh de-al lui Putin sa poarte o inalta decoratie a statului roman . Sau poate aveti alte pareri ? :)))
Buna seara .
Da la Adrian Nastase (de doua ori in puscarie , doua condamnari definitive) de ce nu retrage nimeni titlul de cavaler al ordinului Steaua Romaniei ?
salut 🙂
salve
pai nu stiu .. ar trebui facuta o lista cu toti penalii posesori de decoratii si retrase la toti .
http://www.bbc.com/news/magazine-39640173
Din text :
“But Nistor, from one of Europe’s poorest and most corrupt countries, insists he doesn’t dwell on the gulf between his income and Joshua’s. ”
Si asta e scris de BBC citit zilnic de zeci de milioane de oameni .
Cred ca majoritatea romanilor nu au idee de cit de mizerabil sintem vazuti peste granite ( declaratile lui Nastase tenistul-general la apelul bocancilor toarna benzina peste foc . )
din start : regretabil si urat ce a facut Ilie Nastase !
dar sa dea lectii de civilizatie ( in materie de sport ) chiar englezii e prea mult .
peste granite se stie bine cine sunt englezii :)))
ps : poate nu stii .. acum vreo saptamana , intr o sala de sport din Ungaria au jucat 2 echipe – una maghiara si csm bucuresti ( plina de jucatoare straine de top ) . civilizatii unguri s au pisat in sticle ( scuze de expresie ) si au aruncat pe portarul csm ului , care apara si poarta nationalei Romaniei .
bonus , 2 ore au strigat si injurat non stop toate mizeriile la adresa Romaniei .
n-am vazut nicio federatie internationala sa se auto-sesizeze si nici oficiali .
mai sunt multe de zis dar sa nu intelegi ca i as lua apararea lui Ilie Nastase .
Performantele lui Nastase in calitate de sportiv nu-i dau dreptul sa se comporte marlaneste in calitate de capitan al echipei Romaniei.
Cand ai carente de materie cenusie, poti compensa cu ceva bun simt.
Salut @Tzepe , de acord 100% .
Doar ca nu’s englezii in masura sa dea lectii de civilizatie – doar daca de uiti la Paul Gascoine sau alti mari capitani de-ai lor inchisi pentru viol , droguri etc si e suficient ! .
Mai important mi se pare sa nu le dai ocazia sa-ti dea lectii.
In plus, marlanul se plimba in uniforma de general mai pe la toate sindrofiile.
Gandeste-te cum s-ar fi comportat ca primar daca iesea cand a candidat din partea PSD.
Cred ca facea spectacol mai tare ca tzoparlanca lu` Pandele.
Si a propos de uniforma, astept parerea ministerului care plateste pensii speciale parazitilor.
Ai dreptate in totalitate , la ambele coment .
ps : intreaba fanii lui Juve cine sunt englezii si cati au fost interzisi prin Europa .
“Ministrul Cercetarii, Serban Valeca, a schimbat din temelii componenta a patru institutii esentiale in domeniu. Valeca (PSD) a operat schimbarile la doar cateva luni dupa ce precedentul ministru al Educatiei, Mircea Dumitru, facuse acest lucru. Noua componenta a celor patru institutii? Au fost scosi toti cercetatorii romani de la universitati straine, au fost scosi multi reprezentanti ai marilor universitati romanesti. Au fost inlocuiti cu un cercetat penal, un consilier local PSD, sindicalisti, sinecuristi din diverse academii.”
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21733360-restauratia-totala-psd-numit-varful-cercetarii-urmarit-penal-pentru-coruptie-coordonatorul-cartii-unui-puscarias-consilier-local-psd-sindicalisti-cercetatori-fara-opera-membri-unor-academii-fantomatic.htm
@Citi 😀 http://www.zdnet.com/article/pawn-storm-threat-group-targets-fresh-victims-to-sway-public-opinion/
Gen. Mattis spune direct cum stau de mult cardasiile intre criminalii lumii:
http://theweek.com/speedreads/694462/russia-arming-afghan-taliban-defense-secretary-james-mattis-suggests-kabul
Seara buna.
Nimic nu este intamplator, gasca penala trebuie sa faca imposibilul pentr protectia amicilor sau a sponsorilor.
http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-subiectele_zilei-21733471-romania-curata-condamnat-inchisoare-amic-premierului-grindeanu-fugit-din-tara-dat-urmarire-internationala.htm
Cititi pe Florin Citu pe facebook. E bomba.
Legat de finantele bugetului si Valcov ala cu tablourile si lingourile dosite.
@stefan
acest catu,”mare specialist”in finante a vrut-pentru el-sa fie un fel de soros/a incercat manipularea ratelor de schimb si sa distruga fimantele tarii…ar face bine sa taca…ca s a insurat cu cine s a insurat nu i da dreptul sa pozeze in “aparatorul tarii”/el are un obiectiv=guvernator al bnr
Buna seara
Un gand,si ma gandesc si la ce spunea @theo plecat intr o lume mai buna
nu cred ca am evoluat-ca civilizatie/gandire prea mult;doar ca “extindere”a influentei
la inceputul civilizatiei era “cel puternic ia totul”evolutia a dus la “familia mea ia totul”asta raportat la o arie geografica redusa/au aparut imperiile-persan…roman..si “familia”si a extins aria geografica/exceptie grecii care extindeau dominatia “polis”ului,a comunitatii
si tot asa, si ajungem in sec XVIII ,al iluministilor(masonii dupa adeptii teoriei conspiratiei)care introduc in politica conceptul de “bunastare sociala,a societatii”….apare napoleon,si ajunge societatea iar “la familie”metamorfozata in “reprezentantii nostri”
in sec XIX avem um melanj de “familii noi si vechi”care ajung in echilibru si incearca pastrarea “statuquo”/ca inainte ,alte “familii”provoaca ordinea…
ajungem in secXX/apar bolsevicii/la inceput ei “propovaduiesc convietuirea in comun”in sensul ca familia nu poate exista/nu se vorbeste prea mult,dar ei incurajau promiscuitatea/nu au putut realiza asta…ajungem azi si suntem tot la “familii”/”my 2 cents”oricum privim ajungem tot la familie/ne place sau nu fiecare vrea “sa si apere familia”,sa i asigure “perperuarea/aupravietuirea”
astept pareri
..
Daca un pacient sau un elev dintr un spital sau scoala romaneasca s ar plange la cedo,ii va fi acceptata plangerea?
Biris se cearta cu Sovianii pe IVG si pe o prevedere legata de controlul indirect, este incredibil cate capacane are propunerea. Practic, oricine poate deveni pasibil de evaziune prin simpla eroare si omitere a unui leu. Plus ca se incearca o albire a banilor negrii prin codul fiscal, posibil ca asta sa fie miza IVG-ului.
Este o nenorocire.
Articolul 117, este legat de modul de declarare a impozitelor. Daca esti prins platesti, daca scapi Dumnezeu cu mila. Cu alte cuvinte, daca ai prieteni sus pusi, poti sa declari ceva si realitatea este alta, dar nu esti vizitat de fisc.
Interesant, consultantii lui Drac nev sunt/au fost si consultantii lui Tsipras. Incepe sa se faca lumina in ~sat~.
da :)))) jeguri de renume mondial .
abonati la ciordit din tari conduse de idioti santajabili , ca nu l consiliaza de placere .
dar sa vezi martoaga bucurestilor pe mana cui a intrat si ce o sa faca in 6 12 luni din capitala Romaniei :)))
Zig, ce sa mai faca pentru ca orasul este praf. O mizerie generalizata.
“donatii” sanatoase din bugetul capitalei
probabil ca nu degeaba vor sa bage taxarea aia la sange , sa nu se piarda niciun leu .. :))
Rex Tillerson is good.
http://www.newsweek.com/american-sanctions-russia-wont-be-lifted-until-crimea-returned-ukraine-says-588849
Buna seara, buna ziua, noapte buna,
Bine venit editorialul – @cetatean, sper ca nu va amagiti ca Dragnea & co vor sta cuminti si ascultatori si vor abandona lupta pentru dreptul la furt – cuvantul cheie in scrisoarea CEDO este “en préférant” – cu alte cuvinte devine facultativa sau dependenta de context. Nu le bagă pumnul in gură (așa cu ar merita). Vezi Doamne litera este aplicata in proportie de 99%, dar marii granguri scapă.
@DanC 17:37
Vocabularul stangii s-a standardizat – in afara de victimilogie (suferinte trecute care sunt aduse in prezent si schițând eroi sau criminali cand auzim ca cineva – fieTrump sau Le Paine – sunt niste “isti” ) – devine clara ca din momentul acela nu mai este nevoie de argumente.
@AA 22:53 – si cum rămâne ca Trump este manchiurian candidate? 🙂
Subiectul intrebarii nu legatura cu comentariul de la 22:53.
Hristos a inviat! Avem revista presei de azi!
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-26-aprilie-cercetarea-romaneasca-in-varianta-psd-de-la-puscariasi-la-plagiatori/53390/