BOR si politica. Castiguri mici pe termen scurt, pierderi uriase in viitor!
22/11/2014 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Redactat de @Clemy
“Si a zis lor: Scris este: “Casa Mea, casa de rugaciune se va chema, iar voi o faceti pestera de talhari!”, le-a spus Iisus negutatorilor pe care i-a alungat din Templu. Aceste cuvinte se potrivesc manusa si inaltilor prelati ai Bisericii ortodoxe romane care au preferat sa-si vanda constiinta si s-au pus in slujba PSD si a lui Victor Ponta.
Putem deci spune ca cel mai mare perdant al acestor alegeri prezidentiale este Biserica Ortodoxa Romana. Iar aceasta pierdere este mai grea decat pare la prima vedere caci nu este doar o infrangere de moment ci poarta in ea samanta unei infrangeri pe termen lung.
BOR si patriarhul Daniel au pierdut pe termen scurt pentru ca au pariat gresit pe Victor Ponta si PSD. In primul rand din lacomie, BOR s-a facut partasa la cea mai degradanta campanie electorala din ultimii 25 de ani. Cand BOR a inchis ochii la impartirea de iconite cu parintele Arsenie Boca prin care credinciosii erau indemnati sa-l voteze pe Victor Ponta, Biserica si-a incalcat unul din principiile care ar trebui sa ii fie piatra de temelie: neimplicarea in viata politica a natiunii. Cand aceiasi inalti prelati s-au facut ca nu vad atacurile primitive la adresa lui Klaus Johannis au aratat ca prin tacerea lor aproba impartirea romanilor intre adevaratii crestini ortodoxi si ceilalti, ca se complace in idea unei diferentieri intre romanii romani si ceilalti, ca se erijeaza in institutia capabila sa dea certificate de “romanism” si “patriotism”.
Este evident acum ca daca BOR spera ca din recunostinta guvernul Ponta sa isi continue pomenile electorale si sa pompeze bani cu nemiluita in proiectele faraonice ale patriarhului Daniel, aceste sperante au murit in seara in care Klaus Johannis a fost ales presedinte al Romaniei. Guvernul Ponta nu va avea bani sa isi continue promisiunile electorale iar PSD ca partid va avea de rezolvat alte probleme in viitorul apropiat pentru a se mai preocupa de nevoile financiare ale patriarhului. Cat priveste un alt guvern, de data aceasta apropiat de presedintele Johannis, este si mai putin probabil ca va privi cu bunavointa catre BOR.
Pe termen lung insa pierderile BOR sunt cu mult mai mari. Biserica s-a bucurat, nemeritat as spune eu, de un mare prestigiu in ochii romanilor. Odata cu implicarea in aceasta campanie mizera imaginea de stalp a societatii a Bisericii s-a destramat. Impotriva cui a facut pana la urma campanie BOR? Impotriva lui Klaus Johannis? Nu neaparat.
Mentinandu-si sprijinul ptr Victor Ponta dupa ce mii de romani din diaspora au fost batjocoriti de guvernul celui sustinut de BOR, Biserica s-a situat fatis impotriva acestora. Umilitii de la cozile interminabile de la Paris, Londra, Roma, Munchen reprezinta viitorul Romaniei si chiar viitorul BOR.
Biserica nu poate supravietui ca fundament al unei natiuni atunci cand se indeparteaza de popor si sprijina cu nesimtire o putere vremelnica si ticaloasa.
Viitorul Romaniei si implicit al bisericii nu se regaseste printre oamenii care se inghesuie sa pupe moastele doar pentru ca “asa se face” si se bucura la orice fel de pomeni electorale. Viitorul Romaniei a marsaluit pe strazi duminica trecuta, a stat in frig la cozi interminabile, si a cerut cu pertinenta sa ii fie respectat dreptul de a vota. Este o Romanie care nu vibreaza la coarda nationalist patriotarda cu nuante ortodox fundamentaliste, ci care isi asuma credinta stramoseasca la fel de firesc ca si patriotismul curat: prin munca, prin cinste, prin demnitate, prin solidaritate.
Din lacomia prezentului BOR si-a dinamitat viitorul. Cata autoritate morala mai poate avea o astfel de instituie care nu da doi bani pe drepturile omului, pe respectful crestinesc care I se cuvine unui frate intru credinta si prefera sa devina vita la darloaga unui personaj politic care se pregateste sa paraseasca rusinos scena politica? Victor Ponta va parasi mai devreme sau mai tarziu Palatul Victoria. PSD poate foarte bine sa dispara de pe scena politica. Incotro se va indrepta BOR caci spre deosebire de puterea temporara care il poate demite pe seful unui guvern mincinos, tradator si incapabil, biserica nu il poate demite pe patriarhul Daniel.
Nota @Cetatean: Ce a reusit sa faca securistul Daniel este mai grav decat au facut ierarhii colaboratori ai Securitatii. Acestia sunt azi mai toti decedati iar pacatele lor din trecut nu au angajat oficial Biserica. Insa de data aceasta BOR-ul s-a implicat oficial in campanie, prin capii sai, uitand de misiunea primita de la Hristos si facand politica numai cu ochii dupa punga cu euro. Daniel si altii ca el ar face bine sa isi ceara iertare poporului credincios si sa se retraga la manastire sa isi planga pacatele, caci nu mai sunt vrednici de a fi in fruntea BOR. Au vandut credinta petru niste ziduri de beton!
Scria candva regretatul @Theophyle: “Dau Cezarului ce este al Cezarului! Nu dau nimic daca pe Cezar il cheama Caligula”.
Daniel s-a bucurat de banii murdari stransi de Caligula de la amaratii din popor!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
salutare tuturor 🙂
f.buna postarea Clemy 🙂
anticipez ca va deveni in `no time` un nou viral pe net
salut! 🙂
va propun sa cititi ultimele informatii despre Bica, intr-un articol proaspat de azi:
http://www.gandul.info/stiri/sefa-diicot-arestata-ce-rol-a-avut-alina-bica-in-reteaua-despagubirilor-ilegale-si-cum-a-garantat-dorin-cocos-ca-va-fi-bine-pentru-o-spaga-de-10-000-000-de-euro-referatul-procurorilor-13616568
“Consecinţa deosebit de gravă a acestei activităţi infracţionale abuzive a inculpaţilor, în calitate de membrii ai Comisiei Centrale pentru Stabilirea despăgubirilor, rezultă din faptul că suma de 377.282.300 lei plătită în acest dosar de despăgubire este mai mare decât totalul despăgubirilor civie plătite de ANRP în tot cursul anului 2011, care a fost de 249.882.000 lei (a se vedea raportul de Control al Curţii de Conturi din 2013)”, mai notează procurorii anticorupţie în referatul cu propunere de arestare preventivă a şefului DIICOT, Alina Bica. Mai mult, anchetatorii susţin, în acelaşi document, că cei care au fost despăgubiţi “au realizat profit exorbitant, în timp ce ANRP s-a găsit în situaţia de a lăsa nesoluţionate alte mii de dosare de reconstituire”.
ce sume se invart in tara asta 🙁 ce nume pitoresti, de unde o fi avut ala bani sa cumpere drepturi litigioase si cine a avut drepturi de proprietate, cum au fost despagubiti taman in buricul targului ? Multe intrebari care se ridica, mula mizerie si coruptie se invarte in jurul cuplului Cocos – EU. mare minune sa nu mai auzim o bomba, sa nu vedem cum pica o coroana de gablonz.
Drumul spre iad e pavat cu intentii bune…Cu atit mai mult ei , BOR, ar trebui sa stie chestia asta.
Un prim indiciu legat de viitor, de ceea ce ne așteaptă, este sa vedem echipa de consilieri a lui santa klaus. Dacă e cum cred eu , tinind cont de Frau Merkel cu ale ei „sfaturi și fapte”(scrisoarea/urarea de felicitare), santa klaus va avea cel puțin un consilier neamt (autentic). Și asta nu ca mi-ar displace.Cred (sau ar trebui..) ca știe și el cu cine are de-a face.Pe de alta parte:
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-18636594-klaus-iohannis-multumeste-guvernului-sua-pentru-felicitari-reiterez-increderea-mea-importanta-parteneriatului-strategic-statele-unite-ale-americii-element-fundamental-politicii-noastre-externe.htm
Am spus si mentin ce am zis:
actualul patriarh este iuda dracului strecurata la capul BOR ca sa o distruga.
Off topic dar in legatura cu ziua de azi (spionii…articolul e de anul trecut din iulie)
http://www.spiegel.de/international/world/trial-of-russian-spies-in-germany-strains-diplomatic-relations-a-908975.html
Si cand te gandesti ce banet a luat asta de la PSD 😆 Acuma vine si explica doct infrangerea, cum ca oricum Ponta ar fi fost infrant! Eu, sa fiu de la PSD, i-as cere banii acestui “sociolog” care e genial dupa alegeri si care are la activ trei infrangeri usturatoare cu PSD-ul: 2004, 2009, 2014!
http://www.paginadepolitica.ro/ponta-batut-dinainte-de-alegeri-udrea-prabusita-sociolog/
Mare canalie! Acuma e savant si face interpretare post-factum, ca sa nu arate ca a fost surprins de iesirea in masa la vot anti-Ponta!
Articol cât se poate de corect însoțit de comentarii discutabile!
Buna seara! Discutati-le, atunci! 😀
Intrebarea zilei : daca victor viorel e in dubai cu sebastian …cu cine e daciana …la viena ???
cum cu cine? cu Sova 😆
Nuuu! cu taticul dumneai care are si el nevoie de oblojeala!
Buna seara!
pai ce facem cu ortodoxismul ?? 😆
si nu ma refer la poruncile alea ..cum ca sa nu te uiti nu stiu unde :lol:…sa nu rivnesti …etc
Nu-mi trebuie raspuns …stim cu totii …
Buna ziua!
D-na @Clemy va rog sa definiti clar ce intelegeti prin BOR. Daca vorbiti la general despre Biserica Ortodoxa Romana, consider ca tocmai ati pus sub semnul „acuzarii” pe toti cei ce se considera membrii ai Bisericii Ortodoxe Romane impreuna cu toti mosii si stramosii lor. Dar daca prin termenul de BOR vizati strict o anumita parte a persoanelor din clerul bisericesc indiferent pe ce treapta a ierarhiei vor fi fiind acestea, este cu tot altceva. Si tocmai de aceea, consider ca ar trebui sa fie precizat clar, cand cineva foloseste termenul generic de BOR, ce intelege de fapt prin acel termen. Probabil ca voiati sa atrageti atentia asupra faptului ca prin implicarea in mod vizibil si direct in politica a unor persoane din ierarhia bisericeasca (indiferent de nivelul la care se aflau) a BOR, s-a adus un prejudiciu imens la capitolul de credibilitate. Nu Biserica Ortodoxă si-a umilit „viitorul”, ci anumite persoane aflate in pozitii importante in ierarhia clericala. Ma indoiesc ca printre persoanele din clerul bisericesc nu au fost totusi si persoane care au fost clar pro KJ, dar vocea acestora nu a fost cuantificata precum a acelora care s-au „dedulcit” la PSD.
Nota domnului @Cetatean, pentru care ii multumesc, aduce o clarificare importanta in articolul dv., d-na @Clemy.
Una dintre problemele importante ar fi aceea ca toate acele persoane care ajung sa faca parte din clerul bisericesc sa ia aminte si la cat de mare este distanta dintre ei si ceilalti membrii ai Bisericii, de marea masa a credinciosilor, de „viitorul Bisericii care a fost umilit la cozile interminabile de la Paris, Londra, Roma, Munchen”. Iar articolul dv., d-na @Clemy, imi doresc sa il interpretez in aceasta cheie. Altfel, parafrazand un banc: „De 2000 de ani se tot chinuie unii preoti sa darame Biserica, si ea, saraca, rezista continuu, pentru ca nu e zidita pe cuvantul lor ci pe Hristos, Cuvantul și Fiul lui Dumnezeu.”
Prin 1996, inainte de alegeri, cineva intr-o biserica, isi intreba credinciosii: „Ce au in mainii Sfintii Apostoli Petru si Pavel pe care ii vedeti zugraviti la intrarea in biserica? Toti se uita uimiti unii la altii, si in final cineva raspunde exclamand: Cheile!. Ei, acum stiti ce aveti de facut! raspunde preotul, zambind si el.” Ma indoiesc ca acum nu o fi spus chiar nimeni „nu luati mai mult de un trandafir, si alergati precum sageata ori luati trenul -sageata.”
@Stefan Bragarea 4:48
BOR trebuia sa taca !!!. D-zeu e undeva acolo sus si vede. Daniel trebuie sa-si faca bagajele..
Buna seara, @MB! Sunt de acord cu ce spuneti. Cred ca @Clemy se refera, prin termenul de “BOR”, la ierarhii care au facut politica, la Daniel si la ceilalti ierahi. De aceea a scris: “Cand aceiasi inalti prelati s-au facut ca nu vad atacurile primitive la adresa lui Klaus Johannis au aratat ca prin tacerea lor aproba impartirea romanilor intre adevaratii crestini ortodoxi si ceilalti, ca se complace in idea unei diferentieri intre romanii romani si ceilalti, ca se erijeaza in institutia capabila sa dea certificate de “romanism” si “patriotism”.
E de notorietatea filmuletul cu acel episcop maramuresean care indeamna preotii sa mearga in haina preoteasca, incolonati in funtea credinciosilor la vot, sa il voteze pe “al nostru”. Cred ca @Clemy se refera la astfel de exemple.
Va dau dreptate cand scrieti: “Nu Biserica Ortodoxă si-a umilit „viitorul”, ci anumite persoane aflate in pozitii importante in ierarhia clericala”. Este si pozitia mea pe acest subiect. Din pacate, BOR ca institutie umana se umileste, nu ca institutie lasata de Hristos pentru transmiterea, pazirea si inmultimea cuvantului Vietii peste veacuri.
De prea multe ori aceasta misiune de capati a BOR a fost asumata nu de ierarhi, ci de simplii calugari din munti si schituri, de preoti de la tara sau de la orase cu familie si inima mare, de mireni cu smerenie si de oamenii pacatosi care nici nu indraznesc sa isi ridice ochii spre cer, precum vamesul.
Mi-a placut partea finala a comentarului Dvs, foarte instructiva 😆
🙂 Buna sa fie!
seara buna ! 😀
sa mai destindem atmosfera : s-a vazut clar ca patriarhul daniel si alti acoliti “ecumenici” din masoneria pro-moscow s-au bagat in hora pentru ponta .
ce facem cu celelalte culte si secte , ai caror reprezentanti ( unii , nu toti , nu generalizam ca asa e civilizat 😉 ) l-au sustinut tot pe monta ? are cineva curaj sa le pronunte/scrie apartenenta ? 😀
Cand aud de “ecumenism” la Daniel si ai lui, imi vine sa pun acest filmulet pe blog. Pariu ca Daniel l-ar vrea eliminat de pe youtube pentru ce marturiseste batranul?
http://www.youtube.com/watch?v=li4upPSU0iY
Pentru cine nu stie cine a fost parintele Adrian Fageteanu si ce credea el despre prostiile lui Daniel masonul cu studii in Elvetia si Franta, la facultati protestante
http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/07/17/parintele-adrian-e-vina-noastra-ca-nu-ne-sprijinim-ierarhii-cei-buni/
Nu trebuie sa amestecam cele sfinte cu nimicniciile noastre.!!
E pacatul lor !!! Nu e al nostru…N-au facut altceva decit sa tareasca biserica in noroi..
tarasc Biserica lui Hristos in noroi, in timp ce sihastii din munti se roaga pentru un ierarh care se pupa pe gingii (metaforic vorbind) cu cei care numai ganduri bune despre Biserica si Hristos nu au.
E o linie rosie care nu trebuie trecuta. Pur si simplu nu se face.
🙂
Seara buna
Bravo @clemy
Eu pot doar sa va aduc aminte ca in sinul fiecarei biserici sint etape istorice care influenteaza enorm viitorul lor . De modul cum sint rezolvate problemele , depinde viitorul acelui cult si a oamenilor care il conduc .
In anii 60 biserica catolica italiana avea groase probleme . Industrializarea care implica emigrarea masiva de la sat la oras , din sudul tarii in nordul ei si schimbarea “obicieiurilor” populatiei era vizibila in oricare biserica . Pustiu la oricare slujba . Mai aparaeau doar acei batrani supravietuiti razboiului . Tinerii dezertau sistematic . Reformele interne au fost necesare ca aerul . Efectul a fost vazut in timp . O reapropriere a enoriasilor de biserica .
Cind in sinul aceleasi biserici ai preoti ucisi de mafie deoarece se angajau personal si in public impotriva acestui flagel , respectul populatiei a ajuns la nivele ridicate .
Nu pot sa nu citez ce a declarat papa Francesco ieri si in public in fata unui puhoi de preoti reuniti in “sedinta” .
Respectiv : “nu mai cereti bani pentru botezuri si slujbe funerale in memoria defunctilor . Nu e asta menirea bisericii noastre , sa faca bani ” .
Comparati voi cine are un viitor mai clar , mai prosper si cine nu .
PS1 . In Italia statul nu finanteaza biserica . (oricare) .
0,5 % din fiecare declaratie de castig poate fi acordat oricarui cult oficial recunoscut. Destul sa specifici carui cult vrei sa acorzi acei bani si sa semnezi rubrica speciala din declaratie .
PS2. Cit priveste BOR , parera mea personala , cit timp vin protestantii din nordul continentului , catolicii din sudul mediteran sa se ocupe , ajute , creasca copii orfani romani , tu marite Daniel si clica ta de impostori sinteti niste jigodii .
Seara buna .
PS la PS1…asa-i si-n germania. Te-ai declarat …platesti!!
totuşi, ar merita amintiţi părintele de la Valea Plopului, pe maica Siluana (fosta profesoară) umblînd prin canalele Bucurestiului dupa homelessii minori sau mănăstirile in care ascultările (responsabilităţile) se învîrt in jurul orfelinatelor din incinte (posibil de auzit voci blamînd îndoctrinarea minţilor neprihănite). Acuma, drept e că pentru o primăvară trebuie mai multe flori.
Eu am anumite retineri fata de unii calugari (sper ca nu sunt aceiasi cu sihastii amintiti de @cetatean!): sunt inapoiati, primitivi chiar, resping realizarile stiintifice, propaga un sovinism religios (nu-mi vine alt termen).
Ce parere aveti? ne fac cinste?
http://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/calugarii-petru-voda-reinventeaza-transplantul-organe-atat-donatorul-primitorul-crestini-ortodocsi-1_54620a7d0d133766a8c173ad/index.html
Cedric, nu sunt de acord ca donatorul si promitorul traduie sa aiba aceeasi religie, cum cer calugarii, insa sunt perfect de acord cu ceea ce spun calugarii despre latura juridica si medicala a Ordinul nr. 1170/2014 a Ministerului privind donarea de organe:
“Prin Ordinul 1170 orice cetăţean devine un potenţial donator de organe, iar Ministerul sănătăţii exportator autorizat al acestora, decizia donării de organe revenind oricui (rudă până la gradul 4, medicii curanţi, anestezişti, etc.), fără a fi nevoie de acordul donatorului! … Pe scurt, poporul român e transformat în piaţă de organe.”
Acest ordin ascunde sub formule legale o mafie si aspecte ale transplantului de organe care iti face parul maciuca!
Nu e nevoie de ordine ministeriale pentru ca mafia sa apara oriunde e rost de o afacere! Astia n-au Dumnezeu, vand orice, bani sa iasa!
Acordul familiei il consider necesar, dar atat. E o blasfemie sa consideri ca un ortodox mai bine moare decat sa-i transplantezi o inima de la un catolic daca , bineinteles , exista compatibilitate din punct de vedere medical. Altfel, suntem in plin Ev Mediu. Mai ramane sa scoatem pe piata inchizitia ,rugul, anatema si ajungem direct in rai ! (tu stii ca de obicei glumesc dar acum e un fel de gluma amara, cu viata oamenilor nu se glumeste!))
E o blasfemie sa consideri ca un ortodox mai bine moare decat sa-i transplantezi o inima de la un catolic daca, bineinteles, exista compatibilitate din punct de vedere medical.
Aici ai dreptate!
corect , o blasfemie care vine dintr-un anumit privitism . la fel ca si Deuteronom 13 😀
Bisturiul nu face diferenta…
E foarte dificila prelevarea organelor in Italia . Probleme legale dar si medicale .
– Nu oricare mort e “bun” pentru donare . Motive de virsta , boli.
Compatibilitatea intre donator si cel care primeste organele e foarte dificila (mai usor de gasit intre frati , surori )
Chestia asta cu “donatorul si primitorul traduie sa aiba aceeasi religie, cum cer calugarii” e o prostie.
Nici macar in Rodezia albii nu pretindeau ca singele primit prin transfuzie sa fie EXCUSIV de la donatori albi .
Cum zice tatulul Iliescu : ce intra sula cu prefectura ? Adica ce intra religia cu organele ? 🙂
Daca rinichiul , ficatul vin de la un musulman , se refuza transplantul ca nu e ortodox donatorul ? 🙂
O tema bine venita si care are nevoie de dezbateri. Cațiva parametrii:
1. Plecand de la necesitatea ca biserica sa se reformeze, aceasta reforma trebuie pornita din interior, sau din partea societatii civile? Un posibil raspuns: Statul (laic) nu trebuie sa se implice in aceasta reforma, asa cum si biserica este rupta de stat.
2. Functionarea statului este afectată de biserica? Presupun ca nu.
3. Dat fiind ca biserica este o institutie atat de veche, acest moment este doar o secunda din evolutia ei.
Asa si cum biserica catolica, atacata vehement in presa pentru abuzul minorilor, si-a luat ca task epurarea din randurile ei a preotilor care au savarsit abuzuri, la fel si biserica romana are aceasta functie, de care sa se achite.
Sa ne amintim de momentul ’90 cand Preafericitul Nataniel a fost acuzat de colaborare cu securitatea. Acuzarea a fost asumata de biserica, pana cand si-au data seama ca atacul provenea nu de la credinciosi (care aveau tot dreptul sa se revolte), ci de la securitate. Deci tot tam-tamul nu era decat de slabire a bisericii si elevarea securitatii ca salvator (al salvarii nationale).
Sa nu cadem in aceiasi capcana.
Buna seara ,
1:din interior…societatea civila nu e inca societate civila. Una e sa intru intr-o manastire si alta e sa-l ascult pe daniel…. cit o fi el de patriarh
2.Biserica e una …statul e altceva …sau asa ar trebui sa fie
3. …ne intoarcem la punctul 2..
Biserica trebuie rupta de stat – asa ar fi normal. Din pacate tara este inca saraca, iar biserica nu se poate intretine singura. Exact aceasta dependenta genereaza abuzuri.
“iar biserica nu se poate intretine singura”…..da’ face sau ar vrea sa faca catedrale peste catedrale…..nu, nu ….ceva e putred…
Nu trebuie iertati pt ca au “bagat” biserica in bordelul asta imens care-i politica …fie ea si romaneasca.
De acord si aici – nu trebuie iertati. De acord si cu separarea. Dar cum sa o faci? Catedralele au fost facut cu bani publici. Este clar ca nu se poate legisla zeciulala, pentru ca publicul larg sa contribuie.
Daca s-ar legifera vre(o/un) taxa/impozit pe religiozitate pun pariu ca peste noapte rumunii se vor declara atei. Convinsi.
Scuze, dar nu stiu cine a fost Nataniel .Apoi,cred ca daca unii preoti n-ar fi colaborat cu securitatea, n-ar fi fost atacabili nici de securitate nici de credincioasi. Sa nu incercam sa-i spalam mai mult decat merita!
Cedric, nu numai cu securitatea.
Este vorba de Teoctist, patriarhul din ’89. Scuze.
A fost un joc murdar aceasta colaborare cu securitatea, folosita de securitate pentru a submina platforma morala a crestinismului ortodox. Dar apoi, au existat jaloane morale, precum Steinhart sau Galeriu sau Calciu – acestia vor fi amintiti in istoria tarii si a bisericii, nu un Teoctist sau Daniel cu piruetele lor.
La fel cum ne amintim de alma mata: de profesori, asistenti, nu de secretare sau portar.
Si din pacate la asta ii reduce pe acesti popi de duzina, ajunsi patriarhi – niste portari.
Este super OK ca acesti popi care au colaborat cu securitatea sa fie expusi! Si sa nu se ascunda sub obladuirea ierarhiei bisericii. Esential atat pentru respiratia societatii, cat si pentru biserica. Si acest proces sa fie demarat de biserica si sustinut de societatea civila.
Nu s-a dorit si nu se va face acest lucru, s-au opus cu vehementa. Daca s-ar descretiza arhiva legata de colaborationismul BOR cu securitatea si nu numai ar fi un cataclism.
De acest “cataclism” este nevoie – actiuni si intelegeri puse pe masa. Daca Stasi a devenit publica, de ce nu si arhiva colaborarii? Cu o conditie: TOATA arhiva sa fie pusa pe masa, nu mici extrase de care sa se foloseasca unul si altul in campanii viitoare. Altfel vom avea material de tabloid pentru 50 de ani, cu “dezvaluiri” inedite.
Exista material pt tabioide si fara arhiva. Singurul criteriu pt repartitia tinerilor “absolventi” de teologie in parohii este $paga. $paga care trebuie “armonizata” cu marimea parohiei. Pastrarea parohiei este posibila doar cu pe$che$/tribut lunar/trimestrial/anual… and so on.
De exemplu 50,000-80,000 euro pentru o parohie modesta intr-o suburbie a Bucurestiului. “Tarifele” depasite, poate.
Restitutia morala este este esentiala. Facuta de ministrul cultelor, presedinte, parlament, dna, ani, UE sau nato, de un vot de blam vag si fara forta? Ma indoiesc. De tabloide – ele sunt facute sa vanda ziare si ads-uri. Somehow, tot din inima misiunii bisericii trebuie initiata. Romanul se duce si se va duce la biserica, ca cea mai puternica forma de spiritualitate/ identitate.
I rest my case 🙂
Seara buna,
din nefericire Biserica a fost colaborationista prin conducatori. Preotii cu har au inceput sa fie din ce in ce mai putini. Cand purtatorul de cuvant este un individ care nu are legatura cu cele sfinte, o spun in cunostinta de cauza, conducator este un securist, prin manastiri s-au aciuat tot felul de personaje dubioase, este clar ca BOR s-a indepartat de mult de cele sfinte 🙁
bor-atura n-a prea avut tangente cu “cele sfinte”, mar. Acele exceptii pomenite de tine reprezinta cazuri izolate. bor-atura n-a fost altceva decat o forma perfida de indoctrinare si subjugare. S-a tot spus p-aici ca in 16 nov majoritar a fost votul impotriva loser-viorel si/sau a comuismului. As spune in completare c-a fost de asemenea impotriva cortegiului de umerase-pt-sutane aliniate-n spatele plagiatoruluii.
Seara buna,
de acord, indoctrinare impinsa la limita extrema si care nu are legatura cu sec.XXI. Biserica nu trebuia sa se amestece in campania elctorala.
Din nefericire acum au iesit in fatza, ptr. ca tot timpul s-au implicat in politica. De ex. la locale s-a facut campanie ptr. primari la slujba de duminica.
Si pe la inceputurile anilor 90 erau implicati. Numai ca atunci se vindeau “icoane” cu_cucuvaia iar fd$n era pomenit la fiecare slujba. Este normal/firesc sa fie asa deoarece hortdocsia este sora geamana a comuismului.
Buna si tie 😀
Daca sunteti de acord, schimbam putin registrul discutiilor :vorbim in continuare despre medicina dar lasam biserica in pace.
Imi place ideea (prietenii stiu de ce!!):
http://www.ziare.com/magazin/inedit/barbati-pusi-sa-treaca-prin-chinurile-nasterii-cum-au-rezistat-1334887
sa mai merga si barbatii romani acolo, multi din Romania merita sa incerce si ei asa ceva, la cat de nesimtiti sunt!
Se spune că o delegație de femei s-au rugat Domnului să facă parte egală din durerile nașterii și taților.
Ajunsă acasă, una din ele fu apucată pe loc de durerile facerii. În același timp, vecinul de alături fu pus la pat de bine cunoscutele dureri sfâșietoare în pântece 😀
Buna seara prieteni!
buna, clemy 🙂 ai starnit dezbatere!
Buna city, ma bucur ca am creat discutii pe o teme neglijata ptr mult timp.
Buna 🙂
felicitari ptr. postare !
Multumesc 🙂
‘neata clemy.
Votul din nov 16 a demonstrat si ca bor-atura n-are viitor. Oricare forma de reforma contravine fundamentalismului pe care este cladita hortodocsia. Mai bine moare(dispare) decat sa se predea(reformeze)..
Ortodoxia nu este neaparat fundamentalista. Aceasta tenta fundamentalist retrograda i-a fost data de actuala conducere a bisericii care a incurajat primitivismul din ratiuni pur financiare. E mult de discutat aici.
buna 😀
de dragul dezbaterii , ce se intelege prin fundamentalist retrograd ?
Am facut un pleonasm. Scuze. 🙂
De acord ca e mult de disecat. Dar nu actuala conducere a interzis accesul hortodocsilor in lacase de cult ale altor religii. Dintotdeauna bor-atura a vituperat impotriva altor forme de cult.
salve ! procesul e reversibil . sunt culte care nu doar ca au vituperat impotriva altor forme de cult .. i-au mai si calcat pe cap cu diverse razboaie 😀
Pai si acum si-o mai trag inca. In numele religiei, fireste. Si tot in numele religiei se pun bombe.
Alina Bica a demisionat de la sefia DIICOT!
A saptea zi dupa scripturi!
In alta ordine de idei
http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-18637268-fost-prim-procuror-parchetului-judecatoriei-harlau-condamnat-4-ani-inchisoare-executare-pentru-luare-mita.htm
Deci nu conteaza nivelul salariilor . (ca cica trebuie sa fie ridicate in magistratura ca sa nu fie tentati de coruptie ) 🙂
Se dezonoreaza pentru 200 euro domnul fost prim procuror . Eu il duceam prima la un control la cap . 😆
Lacomia Stef, lacomia si credinta ca se afla deasupra legii.
200 euro clemy?
Macar duduile alea arestate de la ICCR se injoseau pentru sute de mii .:)
Nici spaga nu mai e ce era cindva . 😆
Tot criza, bat-o vina, moncher 😉
credinta? sau sentimentul?
Oricum prin rss ro si credinta se afla deasupra legii. Nu se stiu umerasele-pt-sutane care au dat cu ciocu la secu si nici cate stelute aveau pe dedesupt. Nu plateste impozite. Are propriul serviciu-de-informatii… etc.
Agresiunea …ca sa recunosc …a fost facuta de mediul politic-monta in cazul de fata .Da’ nici lor nu le-a displacut : s-au si vazut cu biserici catedrale …etc.
@DorDeDuca 7:30
scuze …s-a dus aiurea 😆
da , ai dreptate . “ecumenistii” sefi s-au si vazut cu biserici , catedrale etc . au visat frumos :))
in timp ce altii .. intai au primit , biblioteci prin Alba Iulia , retrocedari sanatoase si abia apoi i-au acordat sprijinul. de aici putem deduce ca nu’s doar hulpavi ci mai sunt si fraieri fata de ailalti .
Bon …nu vreau sa jignesc pe cineva ….Eram in Agronomie la un coleg ..si acolo erau si ceva studenti la teologie…venite din gura lor , erau parca cele mai porcoase bancuri. NU le am cu Doamne-Doamne dar stiu vorba aia : daca nu crezi si exista , atunci vai de fundul tau !!
Cetatean: DP te-am aditat pentru ca prescurtasei cu extensia .ru 🙂
Scuze …am vrut sa fiu …cit se poate de gentil… 🙂
nu stiu cit e de adevarat :
http://www.comisarul.ro/politic/exclusiv/momente-%C5%9Eocante-in-csm/kovesi-e-cineva-de_286710.html
un fil amintire pe digi24 – dezastrul rosu. introarcere in timp in anul 1988
… si-o mica rememorare 1977 😉
Nu fa glume, omule, Doamne pazeste!
Nu fac glume. La cat de nashpa e situatiunea doar asta ne-ar mai trebui.
da 🙁
a fost cutremur 🙁
da, s-a simtit!
a durat mai mult decat altele din ultima vreme
Tocmai a fost un scurt cutremur. L-ati simtit? Catelul meu sforaie linistit. 🙂
da
Toata lumea e bine dupa cutremus?
da, la mine e ok. scurt, cateva secunde.
Am numarat pana la 20, dar, e OK 😀 Nici pasarile nu au zburat afara din cuiburi.
a fost scurt si intens 🙁
da, fireste ca serverul de Institutul de Fizica a Pamantului a picat 🙁
5,8 zice la B1, senzatia mea e ca cifra e prea mare.
Cred ca unda de soc s-a propagat spre sud. Nici prin alte zone nu s-a simtit ca fiind de 5.5.
Cica 5,5
5,5 zice Hotnews.
http://www.cutremur.net/2014/11/cutremur-in-vrancea.html
[nici nu mai conteaza ca Bica a demisionat din functia de la DIICOT si din magistratura!]
Las ca vine un cutremur si mai mare dupa pozele cu Ponta in Dubai 🙂
buna seara
este adevarat ce spune @clemy insa trebuie separata credinta de “ierarhia bisericii”!
daca nu erau credinciosii ortodocsi iohannis n-ar fi avut voturi cate a avut;
la Judecata de apoi fiecare va da socoteala de faptele sale
credinta este credinta indiferent daca ierarhia bisericii este vanduta pentru un pumn de arginti;
Taina Liturghiei este vesnica si va fi vesnica
indiferent ce a cerut ierarhia ,preotii din diaspora nu au indemnat credinciosii sa-l voteze pe ponta
si ,sa nu uitam,in diaspora biserica este pricipalul loc unde se intalnesc romanii
@intamplator, eu nu ii invinuiesc pe cei care au votat cu Ponta (ortodoxi sau nu). Eu am ce am cu ierarhia bisericii care i-a impins pe oamenii astia saraci si putin instruiti in mare parte, sa voteze ptr un personaj ca Ponta. Aici este marea problema. Eu nu acuz credinta ortodoxa, eu insami sunt practicanta, ci faptul ca leadershipul bisericii s-a vandut ptr un pumn de arginti si a pus in pericol viitorul bisericii prin acest gest.
De acord
Nu pot sa ma abtin – mai mult romani ortodoxi au votat contra lui Ponta decat pentru el. Deci indemnul lui Daniel a fost ZERO.
Asa este dar raul fusese deja facut de catre cei care s-au lansat in campania electorala ptr Ponta.
Din pacate, a fost lung.Fiica mea , la Buc. la et. 10 , l-a simtit interminabil.
Deocamdata , inst. de Fizica Pamantului tace. Doar Marmureanu a zis ca sistemul lui de avertizare in timp real i-a aratat 5,8.
Un cutremur s-a resimțit sâmbătă seara, la ora 21:15, în București. Și la Constanța s-a resimțit, precum și în zona de sud a țării. Conform celor mai recente informații, și partea de est a țării a fost efectată. Din fericire, nu s-au înregistrat victime.
Mișcarea telurică a durat mai bine de 40 de secunde.
După primele informații, magnitudinea a fost de 5,6 grade pe scara Richter în epicentrul din Vrancea. Seismul a afectat rețelele de telefonie mobilă.
Intensitatea în epicentru a fost de 6 grade.
http://www.stiripesurse.ro/cutremur-in-bucure-ti_939973.html
evident ca au picat retelele de telefonie mobila si paradoxal, reteaua fixa a fost in parametrii inclusiv netul
Eu nu am simtit nimic . 🙂
5,5 grade e un mizilic . Rezista oricare bloc construit in vremea RSR .
La italieni e nasol cind sint cutremurele astea mici . Ca au epicentrul aproape de suprafata . Si asta e nasol . + ca pina in 1982 nu aveau nici norme obligatorii de constructie anticutremur .
Adica exact perioada anterioara cind a fost construit 80 % din patrimoniul imobiliar , tot a fost facut “dupa ureche” . 🙁
Buna seara
da’ a fost parca un cutremur prin zona aia (italia) ….mai demult …au picat parca si ceva capete..
Pai la halul in care a fost construti dupa 1945 , nici nu e de mirare .
Pina prin 1972 constructile in zidarie erau la ordinea zilei . Zidarie , adica fara coloane in beton armat , fara alte precautii . Practic caramida peste caramida . 🙁
gata ..l-am “marcat”
http://ro.wikipedia.org/wiki/Cutremurul_din_Italia_%282009%29
6,3 grade si a cazut caminul studentilor . Restructurat anterior cu milioane de euro EXACT pentru a fi adus la nivelul normelor anticutremur . Doar ca existau doua probleme de baza . Lipseau niste stalpi de sustinere inca de la constructia initiala , coloanele de beton armat aveau ciment de proasta calitate si barele de fir beton in loc sa fie legate intre ele tot la 10 cm , erau legate al 50 cm. Evident au facut poc la primul efort sismic mai mare .
de ce oare imi suna cunoscuta “treaba”?? Probabil pt ca sintem latini.
Bună seara!
Cutremurul s-a simțit și la Iași (iar, după HotNews, și la Chișinău). În plus, a durat mai mult decât altele…
Depinde unde se propaga mai bine unda. In ce directie adica .
In vest sint muntii cu tot esafodajul din subsol care “consuma” energia cutremurului chiar pina la anihilare .
In est fata de zona epicentrului (spre Chisinau) si in nord (spre Iasi ) e aproape campie . Subsolul e “moale” si transmite energia (unda ) departe deoarece opune putina rezistenta .
http://www.emsc.eu/#2
F. interesant , mar, mersi de informatie. Se constata cat de nelinistit e pamantul!
nu-i mai sufera pe unii!!!
Daca doamne fereste cadea o cladire pe undeva ….trebuia sa vina puie monta asta la locu’ faptei ….deja era blasfemie ….adica cum sa-l deranjam pt o…ceva acolo??….pierde cursa de F1!!!
F1 este motivul real al deplasarii.
In rss… pardon, giudetul Iasi au fost votati: Vlad Tepes, Chuck Norris, Bob Marley si Batman
http://stirileprotv.ro/stiri/bizar/mesajul-scris-pe-un-buletin-de-vot-anulat-de-bej-iasi-unde-este-vlad-tepes.html 😉
Cu Bobita votez si io: https://www.youtube.com/watch?v=sL_BcaI0i0w 😀
… dac-ar fi candidat Chuck Norris alegerile erau doar ca sa se afle daca iese cineva pe locul doi 😉
😉
pe locu’ doi ….era el insusi …tot Chuck Norris
Cam asa. Probabil nici pe trei n-ar fi reusit: https://www.youtube.com/watch?v=2cjv7hEAytU 😀
hi, hi! S-a demonstrat statistic ca votantii de baza ai lui Ponta coincid ca numar cu telespectatorii A3! Si au studii “cacalau Maria TA” (au stat mai mult prin alte parti -ei stiu ce parti-decat la scoala):
http://www.ziare.com/media/antena-3/cine-se-uita-la-antena-3-profilul-telespectatorului-1334900
au studii de varanita intensiva si gadeita rapida ! 😛
Daaa, varanul si gadea pot fi mandri de asa telespectatori! Din pacate stiu si eu 3 bucati cu studii superioare cu care pur si simplu nu poti discuta politica, sunt total indoctrinati de A3.
@clemy 9 38
multumesc,si eu am aceasi parere
nu trebuie confundata biserica cu ierarhia
si nici spus ca toti preotii sunt “hoti” sau “necredinciosi” sau ma stiu eu cum…
preotii sunt si ei oameni si unii privesc harul primit ca pe un dar altii ca pe un job/ca si doctorii ca si profesorii
am intalnit preoti adevarati,ca si doctori adevarati,am avut profesori adevarati la fel cum am intalnit preoti lichele,ca si doctori sau profesori shpagari
Credinta e una. Dusul la bese-arica este exhibitionism.
se pare ca a fost un cutremur de suprafata, sunt si mici pagube 🙁 in zona centrala a fost de 6.
Nasol pentru aia din zona epicentrului si cu locuinte din caramida , fara structuri in beton armat . 🙁
Sa speram ca nu a murit nimeni .
“audienta”teve
de-ale cercetarilor”sociologice”
si beunu si a3 au acelasi % de vizitatori peste 65 ani/ 45&44%
acum ,ma intreb de ce producatorii mai platesc pentru reclame/e stiut cq segmentul asta de varsta cumpara
“ce e mai ieftin”
… deoarece pana si advertaisingu a devenit o afacere de famiglie. Las deoparte mijloacele de tip blackmail dar producatorii platesc o firma de advertaising care are contracte… asa cum le are. In famiglie adicatelea.
Iarasi a iesit fosta fosta (de toate 🙂 ) sa se dezvinovateasca .
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-18639161-elena-udrea-nu-niciun-fel-implicare-cazul-retrocedarilor-supraevaluate-nu-vorbit-niciodata-doamna-bica-despre-activitatea.htm
Mai nou e mereu cu : nu stiam , nu aveam legatura , nu am vazut , nu am auzit nimic . 🙂
Saraca de ea in ce hal a ajuns . 😆
Chiar asa. Pe langa ca era pr… fudula, acum aflam ca era si oarba si surda. Oare cum mai sta la potentialul de crestere? 😛
salve 🙂
acolo-i lucru dreacu
io cred ca nasu maior si piratu s-au cam suparat reciproc de pe la vara lu 2012 si daca o fi fost ceva mocnit o iest la iveala acu ,la campanie de prezideli.Daca blondina o fi beneficiat de oaresce informatiuni am io asa un feeling ca au fost pe filiera nashu,tonta si nu de la pirat.Prins in mrejele sirenei piratul nost.Oare ce i-o fi picurat duios la ureche de-o fo` atat de ingaduitor cu ea .. ? 😆
doar nu s-o fi liberat degeaba de al cocos .. 😯
si cand ma gandesc ce-l mai lucra cu periuta de scame pe nashu …
fara niciun interes desigur
salutare 🙂
cand am vazut stirea m-am ridicat brusc in picioare
la mine s-a simtit tare de tot desi nu stau la etaj.
m-am ridicat in picioare deci si toate mi se clatinau in fata mea,candelabru vitrina ..Faceam deja calcule cu triunghiul vital de aur si ma gandeam la trusa de prim ajutor a lui oparila,de ce naiba a facut-o doar pt capitala
papagalii ,ca am si io doi papagali de aia mici,unu cu coada rosie si celalalt cu coada ce bate inspre galben usor inspicata la capat cu niste puncte rosii,au inceput sa papagaliceasca pe la ei prin colovie dar am fluierat putin si s-au linistit.Martanul s-a agitat si el dar cred ca din cauza de papagali,desi ciudat lucru,pt. ca se inteleg f. bine.Acum continua sa se linga pe coada uitandu-se gales la mine.Cel putin asa mi se pare.
pana la urma mi-am spus ca e mai bine sa pun de-o parte sticla de tuica..
Bine ai facut!
🙂 )))
tuica e buna de frecat pe spate in astfel de situatii!
🙂
Din ziare.com:
Bancul serii :
De cind a iesit Iohannis presedinte, “lucrurile” au inceput sa se miste in Romania.
Cand or fi avut timp sa-l produca?!
Eficienta nemteasca 🙂
😛
@ken 10 10
disagree!
fiecare crede ,sau nu crede:sunt lucruri personale si e bine sa le lasam asa
Nu trebuie sa fim in aceeasi unda tot timpul. Nu ma consider exhibitionist daca intru intr-un lacas de cult. Oricum n-o fac pt ca e nu’sh care “sfant”/”sarbatoare” in tipariturile “crestine”. M-am referit la gesturi//fapte din categoria datului din maini prin autobuze/tramvaie 😉 Un exhibitionist d-asta era sa-i scoata ochiul altui calator. Desigur ca tot agresorul se considera ofensat. La fel cum habtnicii sar de c*r in sus cand ceilalti contesta imixtiunea/insinuarea bor-aturii in viata publica.
eu,trebuie sa recunosc,sunt tributar unei imagini idilice din copilarie.
bunicii mei ma imbracau frumos duminica dimineata si mergeam peste camp,era mai scurt drumul asa,pana la biserica satului.Acolo mai erau cativa de varsta mea.Venea parintele si ne punea in dreapta amvonului,cum stai cu fata inspre el,iar toti ceilalti stateau in lateral stanga cum ar veni.Si avea o voce extraordinara.Nu tinea mult,dupa o ora si ceva slujba se termina si oamenii mergeau catre case.Noi,copiii mai stateam.Parintele ne chema in spatele bisericii treceam prin cimitir si intram intr-o gradina cu multi pomi,caisi si pruni cei mai multi,ce dadea inspre rau.Tin minte acolo ne povestea multe despre rozariu si misterele vietii.Era o caldura,o intelepciune, bunavointa si intelegere in felul sau de-a fi cu noi,cam nazdravani de felul nostru,cum f.rar am intalnit la alti preoti mai tarziu.Nu credeam ca mai are cineva niste vacante binecuvantate ca ale noastre.
As spune ca locul unei biserici nu e intr-o aglomerare urbana , cum e la modul prezent(vreau sa spun ca daca am pus o biserica intre 2 blocuri n-am facut nimic) . De fapt , urbanul, cu tot ceea ce reprezinta a invadat biserica .Date fiind si antecedentele epocii trecute (securisti ..etc) avem azi biserica pe care o avem.
poate fi si acolo daca este amplasata dupa niste norme acceptabile/rezonabile. Asta dupa 90
Ma refer la arhitectura,marime si sa nu ocupe spatiile si asa foarte mici dintre blocurile comuniste.
S-au construit mai multe biserici decat scoli,policlinici,spitale.Au ocupat spatii de joaca,spatii verzi,locuri de promenada,mici oaze de relaxare.Clopotele bat la geamurile apartamentelor,de sarbatarile sfinte zona devine o infectie.Astea au avut un scop,pe langa asigurarea de noi locuri de munca asigurate sutanelor.Cand vedem ce se intampla cu arhiereii popimii,putem intui macar o parte a scopului.
Amintiti mai devreme la timpurile trecute…Atunci viata “gravita” in jurul unei biserici… La sat ,si aici ca si acolo, totul e in jurul bisericii. Am ajuns in oras si s-a rupt ceva…biserica la oras poate ca nu are tocmai acelasi farmec/spirit ca aceea de la tara.
Cu cutremurul asta, ar trebui cineva din Bucuresti sa verifice: a picat bila de pe ASE?
n-a picat dansa in 77 cum sa pice acum ? 😆
Marea majoritate a clericilor nu au sustinut public nici pe Ponta nici pe Iohannis, chiar daca si-au dorit ca presedintele tarii sa fie de credinta ortodoxa. Daca aveti date statistice care sa ma contrazica, nu vorbe goale care sa extrapoleze atitudinea publica a unor clerici la intregul cler, prezentati-le. Ce observ insa este ca nu se spune nimic despre campania pastorilor protestanti care l-au sustinut pe Iohannis. Halal impartialitate Degeaba incercati sa loviti in BOR, Biserica este trupul lui Hristos … au mai incercat si altii sa-l nimiceasca pe Hristos sau pe crestinii primelor veacuri, facand manevre politice si Hristos este inca viu si va ramane viu in veci pentru ca El este Calea, Adevarul si Viata.
Buna seara!
Daca cititi acest blog de ceva vreme, veti vedea ca aici nu este atacata BOR ca pastratoare a invataturii lui Hristos ci BOr ca instituie condusa de ierahi nevrednici. Atat. Majoritatea oamenilor care scriu aici sunt credinciosi si nu sunt atei militanti. Asa ca putin respect nu strica!
Doamne ajuta,
Va asigur de respectul meu, atat pe dumneavoastra, cat si pe toti cei care nu au intentia sa loveasca in Biserica.
Totodata, va aduc aminte ca o vorba din popor spune: “Sa faci ce spune popa …”, adica atat timp cat un slujitor al Bisericii, ierarh, preot, diacon, etc, nu se abate, in cuvantul si actiunile sale, de la Biblie, Sfanta Traditie si canoane ortodoxiei, nu avem ce sa-l judecam noi. De fapt nici nu e prea corect sa judecam pe nimeni pentru ca nu cunoastem profunzimea faptelor ci doar suprafata lor si, de obicei, emitem verdicte superficiale. Daca slujitorul greseste, sub aspectul vietii sale private, fiti sigur ca va raspunde in fata lui Dumnezeu pentru “nevrednicia sa”.
Daca sunt ierarhii vrednici sau nevrednici, mai ales in ceea ce priveste aceasta disputa privitoare la implicarea in campania electorala prezidentiala, va rog sa consultati comunicatul oficial al Patriarhiei Romane: http://www.ziare.com/alegeri/alegeri-prezidentiale-2014/bor-ii-raspunde-lui-basescu-implicarea-politica-partizana-a-bisericii-in-campanie-trebuie-dovedita-1331181
Patriarhia romana a reactionat, dupa ce presedintele Traian Basescu a spus ca Biserica Ortodoxa s-a implicat in campanie alaturi de PSD.
“Implicarea politica partizana a Bisericii in campania electorala trebuie dovedita”, se arata intr-un comunicat remis Ziare.com.
“La fiecare moment electoral din Romania, Patriarhia romana a reafirmat public neutralitatea politica a Bisericii Ortodoxe Romane, conform hotararilor Sfantului Sinod fundamentate pe canoanele Bisericilor Ortodoxe”, mai explica reprezentantii Bisericii Ortodoxe Romane.
De asemenea, in comunicat se arata ca “presupusele cazuri de implicare politica partizana a clerului ortodox in campania electorala trebuie probate cu dovezi trimise Patriarhiei romane sau centrelor eparhiale din tara pentru verificarea celor semnalate si luarea masurilor care se impun”.
“Altfel, orice acuzatie neprobata este nedreapta si contrara pozitiei oficiale a Bisericii”, mai transmite Patriarhia romana.
Biserica indeamna la vot, facand apel la “responsabilitate crestina si civica”
Presedintele Traian Basescu a spus, vineri seara, ca Biserica Ortodoxa s-a implicat in campania pentru alegerile prezidentiale alaturi de PSD.
Implicarea unor slujitori in campania politica nu reprezinta implicarea Bisericii, tot asa cum implicarea unor pastori luterani in campanie, in cealalta directie politica, nu reprezinta implicarea intregii episcopii luterane, nu-i asa ?
Edward! Nu ma lua drept ce nu sunt!
Fatarnicie mare scrie pe fruntea Patriarhului cand emite astfel de comunicate:
“presupusele cazuri de implicare politica partizana a clerului ortodox in campania electorala trebuie probate cu dovezi trimise Patriarhiei romane sau centrelor eparhiale din tara pentru verificarea celor semnalate si luarea masurilor care se impun”.
Cand ai episcop de Maramures care mai avea putin si iesea ci steagul rosu pesedist la gat in loc de engolpion!
Da, a facut sugestii cu tenta electorala dar, daca e sa fim sinceri, partizanatul nu a vizat o ideologie ci sugestia ca poporul sa aleaga un presedinte ortodox. Si cred ca nu ii pot reprosa acest lucru.
Din materialul video nu se vede tenta ideologica ci cea confesionala asa ca afirmatia: “mai avea putin si iesea ci steagul rosu pesedist la gat in loc de engolpion” e cam fortata.
Constitutia din 1923, considerata ca una dintre cele mai democratice ale vremii, facea referiri directe la religia sefului statului:
Art. 77. – Puterile constitutionale ale Regelui sunt creditare in linie coboritoare directa si legitima a Maiestatii Sale Regelui Carol I de Hohenzollern Sigmaringen, din barbat in barbat prin ordinul de primogenitura si cu exclusiunea perpetua a femeilor si coboritorilor lor.
Coboritorii Maiestatii Sale vor fi crescuti in religiunea ortodoxa a Rasaritului.
Aceasta constitutie a fost abrogata de catre bolsevici impotriva vointei poporului roman. De ce atunci se putea tine seama de aceasta realitate a identitatii crestin ortodoxe a poporului roman, in majoritatea zdrobitoare a sa, si acum orice referire la acest aspect este taxata ca fiind neprincipiala?
Ba da, Edward, exact asta reprosez eu si altii BOR: ca nu avea voie sa sugereze poporului sa voteze un presedinte ortodox, pentru ca:
1.Nu de asta i-a lasat Hristosa pe ierarhi.
2. Ce inseamna ca Ponta e ortodox? Chiar crezi ca este? Cine garanteaza? Faptul ca e fost botezat e garantie? I-ai vazut certificatul de botez?
Care e duhovnicul lui, e cate ori pe an se spovedeste, cata milostenie da, face fapte crestinesti, a alungat din sufletul lui faptele urata lui Dumnezeu?!
Ce inseamna ca e ortodox Ponta…? Numai ca se declara el nu inseamna ca este in fapta! Cata inselare pe ierarhii care se uita numai la fata omului si la punga lui cu euroi sau lei, nu si la inima lui!
Nu traim sun Constitutia din 1923, daca nu stiai!
Cat de buni crestin ortodocsi suntem fiecare dintre noi ? Cred ca fiecare din noi are mult de lucru la acest capitol.
Ca identitate Ponta e crestin ortodox si, desigur, nu avem nici cea mai mica idee cat de mare practicant al acestei confesiuni ar fi si nici cat de mult ar fi sustinut activitatea de cult a BOR dar despre Iohannis stim sigur ca nu e crestin ortodox.
Poate ca Iohannis va fi un bun presedinte si nu va fi subiectiv in ceea ce priveste atitudinea sa fata de BOR in comparatie cu cea luterana sau romano-catolica (avand in vedere confesiunea sotiei), dar pana la proba contrarie cei ce administreaza institutia BOR au dreptul sa fie ingrijorati.
Pacat ca nu mai avem un stat ca cel reglementat de constitutia din 1923, adica o monarhie constitutionala. Am fi fost scutiti de circul electoral prezidential si de bazaconia ideii de neutralitate politica a presedintelui (nu poti fi neutru cand la putere te aduce un grup de interese, fie el numit partid politic). Daca ti se pare depasit conceptul de monarhie constitutionala atunci unite-te peste gard la Norvegia, Danemarca, Marea Britanie, Belgia, Olanda, Spania, Canada, etc.
“Pacat ca nu mai avem un stat ca cel reglementat de constitutia din 1923, adica o monarhie constitutionala”.
Respectam Constitutia actuala, asta e viata, nu mai plangem dupa ce nu mai revine.
“Ca identitate Ponta e crestin ortodox”. Aiurea, faptele il arata un ticalos!
Ma refeream la identitatea confesionala a lui Ponta nu la starea sa duhovniceasca. Notiunea de crestin ortodox nu presupune automat si o stare de sfintenie ci straduinta de a cauta sfintenia, dupa multe suisuri si coborasuri.
Cred ca toti avem nevoie de smerenie. Fiecare dintre noi am avut momentele noastre de ticalosenie, mai mari sau mai mici, … de aceea ne pocaim, ne spovedim si luam canon de la duhovnic si apoi ne straduim sa nu mai gresim si sa devenim mai buni.
Sincer cred ca nu trebuie sa idealizam pe nici unul dintre cei 14 candidati si nici sa ne implicam patimas in sustinerea sau condamnarea vreunuia dintre ei.
Noi ortodocsii il avem conducator, in primul rand, pe Hristos. Conducatorii lumesti ne-au dezamagit si ne vor mai dezamagi insa Hristos nu ne-a dezamagit niciodata.
atunci poate ne spui dumneata cati din sfantul sinod au nesocotit indemnul preafericitului daca tot sunt majoritatea,cati l-au sfatuit prin viu grai ca indemnul este nevrednic si cati i s-au opus ferm si public.
.. este Calea, Adevarul si Viata…
dar nu sub sceptrul iudei.
eu stiu cala noi sunt vreo 80% credinciosi ortodocsi,vreo 5% catolici si restul de aprox 15 % protestanti si ce-or mai fi
despre ce impartialitate vorbim ?
blogul este public,nu lucreaza necuratul prin el,pozele sunt reale nu sunt fotoshopate.Priveste-le indelung,analizeaza-le si asculta cuvintele ce le strabate daca nu consideri potrivita postarea si comentariile.
Conform unor principii fundamentale din domeniul juridic, care sustin ca cel care acuza trebuie sa vina cu dovezi, intrucat cel acuzat beneficiaza de prezumtia de nevinovatie, nu BOR trebuie sa vina cu statistici prin care sa arate ca devierile de la principiile canonice, privind implicarile in politica ale membrilor clerului s-aumanifestat doar in cazuri izolate ci cei care acuza implicarea clerului, lasand sa se inteleaga ca acest lucru a fost un fenomen de masa, trebuie sa vina cu dovezi statistice in acest sens.
Cu titlu informativ: Datele recensamantului din 2012: Rezultatele preliminare ale recensământului au indicat că 85,9% dintre persoane sunt de religie ortodoxă, 4,6% de religie romano-catolică, 3,2% de religie reformată, 1,9% penticostală şi 0,1% s-au declarat “fără religie”, aproximativ aceeaşi pondere deţinând şi ateii. (http://www.mediafax.ro/social/recensamant-rezultate-preliminare-85-9-dintre-cetateni-sunt-de-religie-ortodoxa-9976820)
Pozele arata ca Patriarhul Romaniei a primit vizita unor persoane publice. Putea si Iohannis sa il viziteze (dar a preferat sa se intalneasca cu episcopul luteran). Diferenta este ca patriarhul s-a intalnit cu ponta si alte personalitati politice in public, nu s-a ascuns, ca altii, ca nu avea nimic de ascuns.
Nu vedeti ca este un non sens: Il acuzam pe patriarh de partizanate politice, cu tenta oculta si necanonica, si, pe de alta parte, venim cu dovezi fotografice obtinute din spatiul public. Parca am spune ca albul e negru.
Adica patriarhul sustine o formatiune politica din randul careia s-a nascut initiativa parlamentara de a elimina religia din scoli (legea Cernea) care a trecut prin asumare tacita … ? Chiar asa ?
Are nevoie de fonduri sa ridice catedrala mantuirii neamului, un proiect aprobat din timpul MSR Ferdinand si care a esuat din cauza politicienilor care au golit visteria tarii si au sabotat acest proiect de referinta pentru cei 86 % credinciosi ortodocsi.
Edward, bati la porti deschise.
1. Nu are nici o importanta cati romani sunt ortodocsi. In chestiune e comportamentul politic unor ierarhi (printre care si Daniel). Faptul ca majoritatea e ortodoxa nu e o scuza pentru ierarhia BOR sa faca politica.
2. Hai, lasa-ma cu textele despre “catedrala aprobata din vremea lui X”. Nu asta e problema, ci zecile de schituri si manastiri vechi care cad peste preoti si crednciosi, in timp ce Daniel suge din veniturile fiecarei parohii. Stii cati bani sunt obligate sa dea lunar parohiile si manastirile pentru catedrala? Stii cat plateste un paroh la protoierie? La Patriarhie? Ca la intrarea in muzeul manastirii Putna este o taxa care merge la Catedrala?
Hai, lasa-ma cu “nevoia de catedrala”! Arata-mi un apostol si sfant din vechime care a zidit catedrala in loc de pastoratie!
PS Nu vreau sa intru intr-o discutie despre studiile in facultatile protestante ale lui Daniel. Si despre ecumenismul lui masonic. Si nici despre incompetenta lui pastorala. In loc sa vada de sufletele oamenilor, el umbla dupa betoane!
Hai sa inchidem subiectul!
1. Eu cred ca este chiar important ca majoritatea zdrobitoare a populatiei este ortodoxa iar informatia ti-am oferit-o pentru ca ai prezentat, in postarea anterioara, date incorecte statistic.
2. Sincer, am vrut sa raspund punctual la anumite afirmatii facute de tine, dar se pare ca te-am plictisit, dupa cum rezulta din: “Hai, lasa-ma cu textele despre …” sau “Hai, lasa-ma cu …”, imi cer scuze.
3. “Stii cati bani sunt obligate sa dea lunar parohiile si manastirile pentru catedrala? Stii cat plateste un paroh la protoierie? La Patriarhie?” … nu stiu, … tu stii ? de unde ? Astea sunt informatii cu caracter intern bisericesc.
Bine ar fi sa nu ne dam cu parerea cand avem date sigure si nu spectulatii.
4. Daca citesti vietile sfintilor ai sa gasesti multi sfinti care au construit biserici si de zid si in sufletele oamenilor. Despre apostoli e bine de stiut ca modul de a face misiune s-a mai modificat de pe vremea apostolilor, cand Biserica se afla sub prigoana, mai intai a iudeilor si apoi a romanilor, si acest lucru dateaza cam de prin anul 313.
5. Da, patriarhul Daniel este membru activ al miscarii ecumenice (dupa scrutinul prezidential se pare ca poporul roman va trebui sa fie nitel cam “ecumenic”), insa, in ce priveste acuzatia de a fi mason … sa fim seriosi … adevaratii masoni nu se cunosc intre ei (pentru ca este o organizatie oculta) dar sa mai avem pretentia ca ii cunoastem noi, cei din popor … e prea mare pretentia.
Asta ca sa inchidem subiectul
Edward,
Nu imi place cand debitezi texte, in loc sa vezi problema. Inchidem subiectul, nu inainte de a te dezamagi: faptul ca banii dati la Catedrala ar fi “informatii cu caracter intern bisericesc” nu ii face bani mai curati!
Uite, ca sa vezi ce fac cinstitele fete si cati bani se sug din tara pentru Catedrala! Ce rusine, Edward!
http://hymerion.ro/2014/06/18/inger-ingerasul-meu.html
Cetatean
Nu ai cum sa ma dezamagesti intrucat sumele prezentate nu se refera la sustinerea lucrarilor de constructie a catedralei ci la sustinerea instrumentului misionar TRINITAS. Pe de alta parte, cuvintele “contributia benevola” vin oarecum in contradictie cu “Stii cati bani sunt obligate sa dea lunar parohiile si manastirile pentru catedrala?” si, in general, termenii benevol si obligatoriu sun antinomici.
Eu personal sunt pentru ideea ca BOR sa aiba o catedrala reprezentativa, cum se pot vedea in mai toate capitalele lumii occidentale sau orientale, din tari mai mari sau mai mici.
In prima etapa, in timpul domnitorului Al. I. Cuza, si, mai apoi, in comunism BOR a trebuit sa suporte nedreptatea confiscarii unei mari parti din ceea ce detinea in proprietate. Cred ca mare rusine este ca nu s-a retrocedat atat Bisericii cat si tuturor cetatenilor acestei tari ceea ce li s-a confiscat in mod abuziv. Daca s-ar reparat nedreptatile facute BOR de-a lungul istoriei nu ar mai fi fost necesare colecte pentru catedrala.
Dar desigur este o parere
1. Vorbeste cu orice preot si intreaba daca a incercat vreodata sa nu plateasca acea contributie “benevola”.
2. “Eu personal sunt pentru ideea ca BOR sa aiba o catedrala reprezentativa, cum se pot vedea in mai toate capitalele lumii occidentale sau orientale, din tari mai mari sau mai mici”. Eu nu. Ortodoxia nu sta in catedrale si aceste ziduri de beton nu sunt “reprezentative” (termen gol).
3. “Cred ca mare rusine este ca nu s-a retrocedat atat Bisericii cat si tuturor cetatenilor acestei tari ceea ce li s-a confiscat in mod abuziv”. Partial de acord. Multe din averile manastiresi secularizate de Cuza erau nu ale manastirilor locale, ci inchinate muntelui Athos.
Sunt de acord ca nu in zidurile de piatra ale bisericilor sta esenta ortodoxiei dar, pentru multi dintre credinciosi, un spatiu liturgic frumos, frumusetea cantarilor bisericesti, o predica cu continut ziditor ii ajuta sa se concentreze mai mult la rugaciune si sa se apropie mai mult de Dumnezeu.
Nu cred ca Dumnezeu e impotriva a se contrui o biserica frumoasa, mai ales ca primul spatiu de slujba din Vechiul Testament (Cortul marturiei) si apoi primul templu din Ierusalim (ce reprezenta casa lui Dumnezeu) s-a construit dupa modelul inspirat chiar de Dumnezeu.
Si chiar primii crestini au simtit nevoia de un spatiu, in care sa se adune, sa faca slujba si sa roage, chiar daca era vorba de o pestera … acelea erau conditiile in timpul prigoanelor.
Ce-i drept crestinii acelor vremuri erau mai duhovnicesti dar cred si sper ca si astazi se gasesc inca multi oameni cu viata sfanta si intre credinciosi si intre slujitori.
edward
intervin pt ca doar acum am observat ca dialogul a continuat.
foarte pe scurt
1.la ora la care scriem s-a consumat deja un episod de scandal care gratie televiziunii a devenit public,premierul ortodox,plin de cainta si empatie fata de toti colegii sai,de partid sau nu, ortodocsi desigur,si-a inecat amarul infrangerii dintr-o competitie pt care au slujit si fete bisericesti(e absolut inutil sa negam evidentele ), intr-unul din cele mai scumpe localuri din emiratele arabe/dubai.Asta doar ca sa incadram personajul in zona cea mai apropiata de identitatea sa confesionala si de ce nu la starea sa duhovniceasca.Am tot dreptul sa-l judec,la fel ca orice cetatean roman ale carui interese le reprezinta,asta nu inseamna ca-mi “secularizez” opinia.
2.citesc cu precautie comentariile tale din care razbate incercarea de a identifica biserica ortodoxa romana ,biserica noastra sfanta si stramoseasca ,cu clerul.Nu vreau sa te acuz de manipulare nici macar de incercarea de a induce subliminal ideea enuntata,care e de asemenea evidenta pe parcursul comentariilor tale.La fel cum in hartuirea sexuala nu este vorba despre sex ci despre putere si felul cum este exercitata(scandalurile din biserica catolica),si in discutia noastra nu este vorba decat despre ingerinta clerului in campania la presedentie.Eu nu vorbesc aici despre o interactiune institutionala si nici de probe care trebuie aduse,ci de ceea ce s-a vazut public cu asupra de masura si prin declaratii si prin actiunile corespunzatoare,care nu au fost deloc putine.Recunosc n-am o statistica,doar marturiile unor prieteni credinciosi si chiar n-au fost putine si ,desigur,ce a aparut in media.Dovezi ale influentei si puterii exercitate de cler le gasim in alte parti,amintite deja mai sus,si pe acelea le gasesc ca fiind foarte rusinoase.Ideea asta,rezumata,cine nu-i cu noi e impotriva noastra,stim cu totii cat de periculoasa e.
Ce era atat de greu,impotriva firii sau canoanelor noastre ca preafericitul sa iasa public cu o declaratie de la bun inceput,in ajunul inceperii campaniei cand recursul la confesiune era inca putin insusit de oameni ,ca toti cei 14 sau cei doi candidati pt t2, se bucura de rugaciunile sale in egala masura pt a gasi lumina calauzitoare in inaltul post de conducere pe care il va fi ocupat,sa nu arunce simbolic anatema asupra cuiva si sa imparta si mai mult credinciosii ? E o intrebare retorica…interesele sunt multe …si mai mult sau mai putin cunoscute.
De abia atunci ar fi dat dovada de intelepciunea traditionala a poporului nostru ,si,sunt convins,ar fi apropiat si mai mult credinciosii de biserica ortodoxa,implicit de preafericit.A preferat ca sa iasa cu o declaratie prin care incerca sa spele rusinea deja facuta.Tarziu insa.
3.Acest blog ,dupa cunostinta mea nu a fost niciodata patimas,si nici eu.Ratiunea,echilibrul si atitudinea morala si crestina au izvorat din inscrisurile de aici.Nicidecum altceva.
4.Cu ultimul comentariu 11:09 sunt perfect de acord si te asigur de pretuirea mea.
@mac gregor
chiar nu stiti cand pica bila de la ase?sigur nu din cauza cutremurelor/bancul e altul…nu-l pot spune,nici macar voalat
sigur il stie 😆
eugenia voda il are invitat pe kj acum pe tvr 1
e arhiva,emisiune din 2004
tinerel kj 😆
cum de s-o fi lasat convins s.tanase 😆
Lansez și eu o întrebare-două: oare CEO BOR SRL, „patriarhul exit-poll” știa că în comuna lui natală (Bara, județul Timiș), la primul tur, două treimi din ale(r)gători au votat cu Puie Monta, atunci când și-a ținut predica „electorală” din ziua turului al doilea? Și dacă da, cum s-o fi simțit? Asta, în caz că mai simte (și) altceva decât cum să se (mai) căpătuiască…
A avut poate ceva migrene si alte indispozitii…ale(r)gatorii lui nu au ajuns la finish 😆
:))
Probabil ca va da mercedesu’ pe un logan…dinlipsa de finantare…cam asa cred ca s-a simtit. Si ar fi trebuit sa stie cam care-i spiritu’ la peluza . 😆
Pe tvr1, la Profesionistii, in reluare , o emisiune cu Iohannis din 2004!
Merita sa va uitati, era foarte simpatic!
Scuze , Mircea, n-am vazut ca ai anuntat deja!
tinerel bine KJ acu 10 ani
spunea la un moment dat
detest coruptia,minciuna si sfidarea oamenilor de rand !
da si aceiasi coerenta in gandire. fapte nu vorbe!
oare noi nu aratam mai bine acum 10 ani? Nu vreau sa caut poze sa nu ma indispun!
🙂 Cum v-ati petrecut … cutremurul?
Un mod fain de petrecere – Sala Radio Mihail Jora- concert de muzica simfonica. 🙂
Sala e bine reabilitata si solida.
l-au ochit bine de tot pe kj cu prezidentialele astea
probabil ca de pe acum se fac planurile pt. urmatorul presedinte pe care ii va avea tara peste 5/10 ani(poate reduce mandatul).Cum sa-l creasca,ce personalitate sa fie,de pe ce pozitie sociala etc.
(cu usor umor negru,ar fi niste coincidente istorice cu nemti in varful statului si epocile mondiale traversate)
poate ca era un infiltrat acoperit in sedintele grivco 😆
cert e ca premizele par a fi f.bune.Daca se va juca aceasta carte,poate si cu putin noroc,am avea sanse si perspective considerabile.Sa vedem ce iese,in cateva luni putem avea cateva impresii despre felul cum evolueaza treaba cu lucrul bine facut.
buna dimineata!
http://politeia.org.ro/ziarul-de-duminica/ziarul-de-dumi…a-23-noiembrie/33201/
poate e bine de reamintit o evaluare: noi – majoritar, un popor ateu sub acoperire ortodoxă. Iar cu ortodoxia – aia adevarata – lucrurile sunt ceva mai complicate decit ar parea din avion, incepind cu faptul de a-si pune enoriasii sa se priveasca cit de sincer pot ei intr-o oglinda si sa spuna daca le place ceea ce vad (si nu se refera deloc la culoarea ochilor sau forma nasului) iar apoi sa incerce sa evalueze distanta pina la modelul propus. Si fara indulgente.
Multumesc arrletty 😉