Băsescu, Traian Băsescu!
01/04/2013 | Autor theophyle Categorii: Editoriale |
Articolul de fata este unul care a fost publicat de mine la data de 17/12/2010, mult timp a trecut de atunci, multa apa pe Dambovita si totusi faptele, parerile si concluziile mele au ramas identice. Ma reintorc la acest articol numai pentru a dovedi multora ca nu am ce sa-mi reprosez si ca nu “am intors nici un fel de arme” asa cum scriu multi dintre amicii mei (cu sau fara ghilimele). Onestitatea cuvantului scris imi ramane ca marturie ultimativa a parerilor, optiunilor alese si a integritatii pe care o datorez celor care ma citesc. Articolul este construit din doua parti, prima parte a fost postata pe Politeia Veche, sfarsitul pe Curs de Guvernare. Cititi ambele parti, merita!
***
A trecut un an de la alegerile Prezidentiale care pe mine m-au costat cateva luni din viata. Am hotarat sa public o opinie asupra activitatii Presedintelui, asa cum o vad eu. Deoarece am promis articolul la Curs de Guvernare, il veti citi aici partial si majoritatea analizei, daca doriti , conform linkului de la sfarsitul fragmentului publicat aici. De comentat puteti comenta unde doriti!
Pentru a fi corect cu cititorul acestor randuri, trebuie sa declar ca l-am sustinut pe Traian Basescu de trei ori. Prima data in 2004, a doua la Referendumul din din 19 mai 2007 si ultima data in alegerile din 2009. De fiecare data – din motive diferite, ultima data, din lipsa de alternative. Nu-l voi mai vota pe Basescu sau o formatiune condusa sau acreditata de el niciodata, daca nu va face ceea ce a promis in acest mandat, indiferent de climatul politic national sau international.
Basescu a castigat alegerile prezidentiale de doua ori cu ajutorul presei. Prima oara pentru ca a fost sustinut de ea si a doua oara pentru ca a fost atacat prosteste intr-un mod vitriolic, care revoltat o parte din electoratul si care nu avea nici o intentie de a-l vota. Un mare politician strain a calificat jocul pe care Basescu l-a facut la ultimele alegeri drept “Samson amărâtul” (Judecatori 16:30 – Si a zis Samson: “Mori, suflete al meu, cu Filistenii!” Apoi s-a sprijinit cu toata puterea si s-a prabusit casa peste fruntasii Filistenilor si peste tot poporul ce era in ea. Si cei pe care i-a ucis Samson la moartea sa au fost mai multi decat toti cei pe care-i ucisese in viata sa). Intr-un cuvant – puternic, dar oropsit de dusmani. Perfect!
Adevarul ca tehnica “Samson amărâtul” a fost folosita dintotdeauna de Basescu, inca din vremurile Primariei Capitalei, cand tot ceea ce nu mergea era din cauza consiliului in care PSD era majoritar. Buna tehnica si de nedscifrat pentru opozitia “anti” timp de multi ani, va dati seama ce creiere formeaza aceasta opozitie.
Basescu este al treilea Presedinte fost comunist la Cotroceni, sper ca ultimul! Bineinteles ca Basescu comunist difera radical de Iliescu comunist, chiar si de Constantinescu comunist, totusi faptic toti au detinut functii prin oportunitatea apartenentei la “partidul-stat”. Desi se observa o evolutie a politicianului Basescu, actualul Presedinte al Romaniei nu a devenit “om de stat,” in primul rand din cauza faptului ca a ramas la faza tactica, neevoluand la cea strategica. Fundamentul pe care se sprijina un om de stat este echipa care ii sustine activitatea zilnica, pe cea de timp mediu si indelungat.
Basescu nu are si probabil chiar nu stie cum sa foloseasca o echipa de experti pentru a-si sustine activitatile cotidiene. Basescu este sigur ca nu are nevoie de tehnicieni, el considerandu-se jucator-tehnician. Poate are dreptate, el este insa jucator de “dame” si nu jucator de “şah”. Intr-un joc de “dame” trebuie sa-ti gasesti oportunitatile prin greselile adversarului pentru a ajunge la “culoarele de oportunitate”. Intr-un joc de sah trebuie sa gandesti si sa construiesti – nu ocolirea adversarului ci anihilarea lui. Puteti citi intreaga analiza pe Curs de Guvernare, sper ca o sa va intereseze. Articolul original!
Pentru cei care nu vor sa treaca si sa citeasca articolul pe Curs de Guvenare aveti continuarea postarii aici.
L-am considerat pe Basescu intotdeauna un “agent al schimbarii” (catalizator) intr-o serie de transformari prin care trece societatea romaneasca, intr-un fel sau altul el este acest agent. Din nefericire, impuritatile declansate sunt atat de numeroase ca transformarile sunt insotite de mult sulf rau-mirositor.
Ce putem să-i reprosam lui Basescu? In primul rand miscarile politice facute in interiorul partidul din care provine, PD sau mai nou PD-L. Fuziunea cu PLD a fost dezastruoasa pentru “dreapta politica” romaneasca. Basescu a reusit prin aceasta miscare sa confirme opinia pe care o majoritate a sustinatorilor PNL au acuzat-o, distrugerea acestui partid istoric, ultimul existent in Romania. In interiorul noii formatiuni, PLD s-a pierdut si a pierdut o parte din electoratul potential (aproape 7%). In al doilea rand, neglijarea platformei anti-coruptie prin asocierea pasiva ( sau activa?) cu o clientela politico-economica de loc diferita de cea a PSD sau PNL. In al treilea rand, promovarea cadrelor in formatiunea unita a fost la fel de dezastuoasa. Udrea, Anastase si Ridzi nu aveau ce cauta in prima linie a formatiunii, si bineinteles, profundul nepotism de care a dat dovada in promovarea fiicei intr-o pozitie politica nemeritata in dauna PD-L si a electoratului lui. Familia Basescu nu este familia Kennedy! Chestie de potential. In ultimul rand numirea unui Premier care nu avea capabilitatile necesare pentru a traversa criza economica in care ne zbatem si lipsa de date si expertiza profesionista cand a crezut ca Romania nu va intra intr-o criza profunda, la fel ca toata Europa.
Ce nu putem să-i reprosam lui Basescu? In primul rand, dependenta de greii partidului, asa numitii “aripa FSN”, de gen Videanu sau Blaga (Berceanu nu a contat niciodata) din cauza alegerilor repetate. In al doilea rand, coruptia endemica cu care a avut de-a face si lipsa de mijloace eficace de combatere din cauza justitiei dinozaurilor mosteniti. O parte din relatiile create cu partenerul DA, care au fost generate de captivitatea PNL in mainile unor “membrii fondatori”.
Care sunt meritele Presedintelui Basescu? In primul rand a terminat linistea de mormant instaurata de Iliescu, in care se fura de “se stingea”, cand toti erau acoperiti de cel sarac si cinstit. In al doilea rand a vazut locul nostru in strategia militara Europeana si a pus pe masa conceptul sudic al “Intermarum”, intr-un cuvant flancul de Vest (central) al Marii Negre. Din nefericire, nu a reusit sa conduca la niste negocieri, care ar fi putut accentua importanta strategica a Romaniei in acest concept. In al treilea rand, de voie sau de nevoie, a reusit sa impuna vointa politica care a produs Raportul Tismaneanu pentru condamnarea comunismului. In al patrulea rand a construit premizele unei reforme in Justitie si in Administratia Statului. Departe de institutii ale statului de drept modern, dar mult mai aproape de cele pe care le-am avut pe timpul guvernarii Iliescu-Nastase. In ultimul rand, a reusit sa demaste si sa probeze lipsa de onestitate a presei scrise si electronice, dependenta ei de banii necurati ai asa zisilor “moguli” si a decredibilizat aceasta presa malefica si incorecta.
O concluzie interimara, pentru ca mandatul lui Basescu mai are patru ani. Nimic nu va conta mai mult decat reforma institutionala pe care si-a propus-o. Daca trebuie sa plateasca pentru ea cu pretul sacrificarii PD-L cu atat mai bine. Partidul pe care l-a mosit este unul de o calitate asemanatoare cu toata clasa politica mioritica, minus cadrele aflate in PSD. O reconstructie a partidului “prezidential” este imposibila pana in 2012. Iluzia castigarii alegerilor in 2012 de catre PD-L este hilara, pierderea alegerilor poate fi sau onorabila 20-22% sau rusinoasa 10-12%. Daca Basescu va intra in istorie ca un Constantinescu B este complet dependent de ceea ce se va intampla in acesti ani. Inca o data citatul din Cartea Judecatorilor pentru o mai buna intelegere – Si a zis Samson: “Mori, suflete al meu, cu Filistenii!” Apoi s-a sprijinit cu toata puterea si s-a prabusit casa peste fruntasii Filistenilor si peste tot poporul ce era in ea [*]. Si cei pe care i-a ucis Samson la moartea sa au fost mai multi decat toti cei pe care-i ucisese in viata sa. Acesta este rolul istoric al lui Traian, Traian Basescu!
[*] A se intelege poporul Filistenilor!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Nu e pacaleala; sa-l fi propus piratul?
“Marian Preda, decanul Facultatii de Sociologie din Universitatea Bucuresti, este presedintele Fundatiei Miscarea Populara. Marian Preda a condus Comisia Prezidenţială Pentru Analiza Riscurilor Sociale şi Demografice.”
Nu stiu Victor,
Sunt insa sigur ca putea gasi mult mai buni. Inca o data, cu riscul de a te nemultumi. Politica de cadre…
…si Monica (Tatoiu) a ajuns la aceeasi concluzie cu tine, theo. PS: Eu sunt sigur ca al doilea pe lista scurta a lui Basescu a fost Rompuy. Miscare corecta. De fapt, ambele.
deci draga judex, eu si tatoiu am devenit experti in miscari populare si da, van Rompuy ar fi potrivit prin lipsa lui toatala de carizma, numai ca el nu trebuie ales, el e numit!
Dupa cate vad, dl Preda inca reflecta (interesant ce imbulzeala la functie) Dl Preda este al treilea care reflecta 🙁
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-14534447-marian-preda-decanul-facultatii-sociologie-din-universitatea-bucuresti-este-presedintele-fundatiei-miscarea-populara.htm
Draga theo, ref. la ales vs. numit: “Romanii au ales cu claritate!”…si nu ne-a placut, parca, nici alegerea. Eu cred ca s-a spart un nod gordian, rotund ca cercul. Vicios. Politica este, inainte de toate, virtute. Tocmai s-a inventat cercul virtuos. Virtuos sau nu, tot de franghie vorbim. La capatul ei, unii vad ancora, altii vad spanzuratoarea. Chestie de dioptrii. Carisma si cizma nu incap pe aceeasi scena, mai ales la un asemenea concert de camera, cu auditoriu selectionat pe spranceana. Ce nu e VIP, e vipera.
salut judex
subtil ca intotdeauna 🙂
Te salut, lnm! Este o placere sa te citesc, intotdeauna.
Mama mia ce complimente. Propun o discutie pe chat 😆
Hai nu fi gelos . 🙂 Pai ne complimentam intre noi . Vrei sa ne laude mar ?
…si tu esti simpatic, theo.
Asta e bun manager, zice BarbuM ca a ridicat din 09 foarte sus facultatea peste cea de la Cluj.
Inca un profesor ochelarist de dreapta. – cum dreak, ca in america toti profii sunt de stanga. La noi de stanga sunt milionarii in euro 🙂
a fost de acord cu drogurile usoare !
vai de capul lui
cititorii de pe HN nu ii dau nici o sansa
Cristoiu nu da nici el nici o sansa. iar Basescu e un dezastru
Andrei are un articol fulminant. contra lui Base http://www.imondo.ro/blog/?p=4670
blogarystii stramba din nas,
copacenii nu sunt prea veseli, si de usl ce sa mai zicem. ‘ Basescu e la limita de incompetenta.
TDS,
cu mine nu ai probleme. Eu ce am avut de spus am spus in 2010. Citeste articolul (daca vrei) si vezi daca nu am avut dreptate atunci. Acum sunt sigur ca am dreptate. Dl Preda a fost a treia optiune, primele doua au spus nu se prea poate! Daca miscarea asta a fost facuta cu cap eu sunt cosmonaut chinez.
scuze,
hai sa-l vad pe dl Preda discutand cu boticarii tai 😆
hehehe ……….. acelasi limbaj cu buticarii
Hai domle ca macar are ceva pe gustul meu: . E primul conducator de fundatie/partid/ce naiba e care are un MBA (pe la ohio la vale ) — Cum dreak sa fii conducator, manager, peste osti de activisti fara sa ai un MBA amarit ? Toti politicienii alearga la chestia aia de aparare— dar nu sunt in stare sa citeasca o analiza ASOA
salut!
Ramane cum s-a scris in 2010 si in dimineata asta de 2013: sa vedem faptele reale, si intentiile clare pentru 2014-2016. Vremea cand anuntul “Basescu pune la cale ceva” arunca in aer scena politica a cam trecut. Numirile a DNA si PG sunt mai importante decat Miscarea Populara.
Ai dreptate, aici. Nici nu-ti dai seama cat de multa dreptate…
Salut! 🙂 Ba imi dau seama…
se putea sa nu il contrazici tu pe judex ? 🙂
iara bagi fitile, ce te bagi ca musca in lapte 😆
Nu poate la anumite persoane sa spuna Da ! Prefera ori o dubla negatie ori contrazice si pe omul care a fost de acord cu el (daca bineinteles omul e pe lista gri)
Acum sa ma astept sa imi raspunda el ? 🙂
las-o balta TDS, altfel vei vorbi singur. Nu te mai tine de fundul lui. Chiar nu ai de ce! Da clasa multora la varsta lui si a noastra. Noi suntem niste mosnegi acri! El este viitorul, noi de’abia mai suntem prezentul.
Cetatean este prezentul.
Eu nu prea vad bine viitorul , daca e cu copiii lui Nastase, Oprisan, Mazare… toti milionari in euro, toti pusi sa conduca tara precum parintii lor, Eu prefer trecutul …
Stii ce e mic si negru si bate la usa ? E viitorul.
1) @city: salut! Nimeni nu e atotstiutor, nu-i bai, ca nu suntem zei. Nici macar semizei. Dreptatea si politica se cam exclud. Justitia ar trebui sa le uneasca, dar procesul este de durata si, deocamdata, plin de gropi. Pentru toti galosii.
2) @theo: draga theo, lnm si victorel sunt sarea si piperul blogului. Chiar si cand monologheaza, darmite cand isi incruciseaza spadele. Capa si spada vrea lumea, mai ales capa. Si inca ceva, mai mult decat toate: cap. PS: de numirile terne nu ne lipim, de actiune iarasi nu ne mai place. Parca puneam mai deunazi si iarba in acelasi regim de slabit…Suntem mioare, lupii ne dau tarcoale, iar Victoria a-nceput deja sa ne caute…Mai miscam? Cine are urechi, sa dea din ele!
salut! 🙂 evident ca nimeni nu a atotstiutor. De aceea prefer sa vad miscarile ulterioare ale MP pentru a ma putea pronunta. Nu imi este de ajuns o emisiune a lui TB la B1 si anuntul unui nume de lider al Miscarii.
Avem urechi si ochi si suntem destul de greu de vanat. despre sare si pier? Da e bine, pana la momentul cand mancarea nu mai este digerabila.
Dece nu are sanse de cistig drepta (in Romania)?
E simplu, dar greu de recunoscut: “dreptacii” se sfisie intre ei cu o placere diabolica.
Ca in Iadul comunist, cum ridica unul capul sa iasa din cazan, este tras de picioare inapoi
Citind articolele dvs, mi-am amintit cum am devenit “fan Basescu”, urmarindu-i activitatea politica si votandu-l , de fiecare data. Era ministrul Transporturilor si avea de “gestionat politic” si administrativ, greva cfr-ului, care a durat mult timp. A avut rabdarea, disponibilitatea sa discute, sa asculte, sa demonteze toate argumentele liderilor de sindicat. Daca am fi avut mai multi politicieni ca dansul, altfel ar fi aratat Romania astazi. In anul 2000, am ajuns in Montreal, la fata mea , care emigrase in Canada, de 6 luni. Impresiile din acea perioada le-am postat pe blogul meu (http://margo40deva.blogspot.ro/) Atunci am scris :”Acum, aici , foamea de stiri mi-o astâmpăr citind aproape zilnic: România Libera, Adevărul, Monitorul.. . Primul , are o bună structurare la accesul titlurilor si , în plus mă încântă, ideea de a răspunde la întrebarea zilei, verificând răspunsul meu cu a celorlalti votanti… Asa l-am votat si pe Traian Băsescu la Primaria Capitalei, asa am votat si echipa natională la Euro 2000″. Putini isi amintesc ca Traian Basescu a infratit Bucurestiul cu Montreal, din Canada. Si-a urmarit obiectivele cu rabdare, tenacitate, fiind de fiecare data cu multi pasi inaintea “adversarilor”. Diferenta dintre “sah”-isti si combinatorii din celelalte partide si Traian Basescu a constat in modul cum s-a pozitionat fata “de interesul national” si cel “de grup”. I se contesta promovarea Elenei Basescu in Parlamentul European. In acel moment nu avea nici un om devotat, de incredere care sa-i faciliteze o legatura sincera, onesta in interior. Nu vom sti niciodata cat la ajutat acea hotarare, dar stim cat i-a daunat acea actiune, prin interpretarile, comentariile rautacioase.
Multumesc ca ne-ati adus in actualitate gandurile dvs din acea vreme. Romania merita sa fie reformata, reorganizata si mai ales stabilizata. Sub nici un alt presedinte noi, oamenii de rand , nu am fi cunoscut “serparaia” din politica romaneasca. Doamne ajuta si apara-ne de cei care ne vor raul, indiferent cine sunt!
salut,
va multumesc eu doamna pentru ca imi recunoasteti drepturile “tinereti” si nu numai pacaturile “batraneti” Se putea mai bine. Nu a fost sa fie, pacat!
Salutare din nou
Citi, nu stiu ce va fi cu MP vom trai si vom vedea. Personal as fi preferat un om de afaceri care vine din mediul privat. Eu sunt adeptul lui Platon in ceea ce priveste conducerea “Republicii”.
Dar in ceea ce priveste numirile sefilor PG si DNA nu cred ca trebuie sa ne grabim, mai ales acum cand Se pare ca Morar mai sta pana in iunie in sistemul Ministerului. Desi nu se stie pana in iunie mai avem de parcurs niste etape. public
Salut! 🙂
Nici eu nu stiu ce e cu MP, vedem. Maine in schimb e groasa la CCR, mie nu imi miroase a bine.
Cei 3 judecători de la ICCJ din dosarul lui Adrian Năstase de pe 8 aprilie au făcut cereri de abținere…
Da este vorba de Rotaru Cristina, Bogdan Ioana, si Dragne Angela. Motivele sunt diferite.
Citi, prefer sa nu hacuie legea ANI cat despre exceptia lui Danilet nu cred ca are sanse.
care sunt aia?
Citi, care aia, te referi la motive?
La Rotaru e prietenia fata de fostul conducator de doctorat si sef de catedra; Bogdan prin cererea de abtinere preintampina pe avocati sa o recuze, adica o alta amanare in proces, Dragne l-a achitat in Trofeul Calitatii
La exceptia lui Danilet ma tem ca e groasa si ca o sa iasa urat nu pentru Danilet, ci pentru CSM in viitor, prin interpretarea pe care o poate face CCR, se poate da drumul pe viitor la revocari abuzive ca cele la care au fost supusi Ghica si Danilet.
Tot Dragne Angela a facut parte din completul de judecata care a dispus restituirea dosarului Zambaccian la procurorii DNA in urma unei decizii a Curtii Constitutionale.
“Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie a solicitat Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA) expertizarea unei carti publicate de prim-ministrul Victor Ponta si acuzata de plagiat, a confirmat pentru HotNews.ro Razvan Casmoiu,”
Ponta a numit in 2012 la ORDA o noua conducere. Se astepta la asa ceva.
http://www.ziare.com/victor-ponta/premier/ponta-a-numit-o-pe-adriana-dontu-la-sefia-orda-1174456
“Premierul Victor Ponta a numit-o in functia de director general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor pe Adriana Dontu, prefect si subprefect in Guvernul Tariceanu”.
Si-a pus un grajdan acolo.
Si mai gandeste-te ca la Curtea de apel Bucuresti lui Danielet i s-a amanat pentru 15 aprilie suspendarea executarii revocarii. Nici CAB nu se grabeste. Mie imi e frica de cealalta speta cu ANI. Se vorbeste ca Lazaroiu s-ar cam da cu purcelusii
Citi ziceai acu 30 de minute” Vremea cand anuntul “Basescu pune la cale ceva” arunca in aer scena politica a cam trecut.”
A convocat Piratul CSAT pe tema OLTCHIM. Nu vreau sa fiu miercuri in pielea lui Tonta et Co
ei, uite aici incepe sa creasca temperatura la mamaliga 😆
Draga Ion,
nu vreau sa te blestem in asa un hal (sa fi Tonta). Te asigur ca Tonta o sa iasa uscatel. Supravietuirea celor doi este legata integral la “convietuirea” lor pasnica. 🙁
salut , de ce miercuri si noi intr o joi de luna trecuta ? urmeaza protestele impotriva guvernarii ponta si se incearca “solutii de avarie” ?
Citi, sa nu-mi spui mie Ion daca Piratul nu-l citeste pe Kepler. Spune Kepler ca de acum gata cu “pozitia de martor”, uite ca s-a conformat Piratul
Gresesti Theophyle, Kepler e foarte categoric si anume:
“Daca Tonta ramane uscatel, si intarit dupa 10 aprilie atunci Planetele i-au hotarat destinul de conducator. Tine minte Theophyle ce-ti spun acum Tonta nu are voie sa devina No.1 in aprilie”
Doamne ajuta. Eu cred insa ca suntem deja in zodia derbedeilor!
cred ca a devenit No. 1 de anul trecut din aprilie 😀
Theophyle,
Din contra eu vad buluceala turbatilor in Zodia Fraierului. Nu va inghesuiti: in zodia Fraierului, e loc pentru toti
buna seara ! distractie mare cu “numirea procurorilor sefi” . o sceneta excelenta care muta atentia de la dezastrul guvernarii usl.
buna seara;
basescu,sa speram ca va ramane pana in 2014 si va mentine statu-quo-ul;restul..????
alta ar fi problema si as pasa-o d-lui biris: acciza la tigari;
e vorba de cca 5 euro/mia tigari;
romanul ” mediu ‘ consuma cam 1450 tigari/an;
deci anual ,calculat la noua acciza cam 2,9 euro/an;discutam de 9 luni;anul asta romanul ” mediu” va plati in plus pentru tigari cam 2,15 eur
20 milioane x2,15 euro ar fi cam 43 milioane euro
problema:
fumatul este daunator sanatatii;
accizele pe fumat sunt pentru sanatate
ajung cele 43 milioane euro in bugetul sanatatii????
mai mult : guvernul boc a introdus o ” taxa pe viciu” la tigari!unde sunt banii colectati????
vorbim de stat care raspunde in fata cetateanului!
cum raspunde statul la aceste intrebari??????
la fel ,incasarile in plus de la ” taxa de pod” unde se duc??????cum se folosesc????????
pana nu se incepe cu asemenea intrebari ,alergam dupa cai verzi pe pereti
am gresit- SCUZE-/e mai mult ;vorbim de 5,45euro/an/roman mediu;in 9 luni cam 4.08x 20 milioane =cca 81,5 milioane euro!!!!
cum se vad banii astia in bugetul sanatatii??????
buna seara , de asta avem zilnic mascarada mediatica sa nu cumva sa inceapa cineva sa puna guvernantilor asemenea intrebari.
Buna Zigzag,
Aparentele sunt inselatoare.
100 % de acord ca aparentele sunt inselatoare. acum depinde ale cui “aparente” sunt mai inselatoare.
Buna dimineata!
Citesc:
“Basescu este al treilea Presedinte fost comunist la Cotroceni, sper ca ultimul!”
si indraznesc sa atrag respctos atentia ca nu numai cei din “epoca de aur” (adica PCRistii) pot sa fie categorisiti asa.
Indraznesc eu sa ma refer si la comentariul Musicalului de la 01/04/2013 at 6:35 pm
PS Intre timp, il “admir” la B1 pe MN: mare TUPEU, da’ mic caracter 🙁
Rabdare Zigzag, inca o luna si “aparentele” vor deveni certitudini
Care jurnalisti Zigzag sa puna intrebari. M-am uitat azi la conferinta Lui Nicolaescu la Min. Sanatatii. Jalnisti jurnalistii. La realitatea vad un sociolog care este expert in insolventa Oltchimului. s.a.m.d.
sa-i fereasca Dumnezeu pe tovarasii politicieni sa ajungem ziua cand li se vor pune intrebarile in strada.
@ion
si ” gura lor trebe sa mance o paine”
si nu e deloc neagra/prostii platesc
cand alora de la jurnalul national li se spune ” sau ramaneti fara salariu,sau plecati si nu mai aveti legitimatia de ziarist” ce mai doriti?
au inteles,sunt” haiduci/daca nu santaju’ si etaju’,macar santaju’ si un colt de paine”
@zigzag
ba sa dea Dumnezeu sa se intample cat mai repede!
Zigzag,
Nimic nou sub soare. Eu fiind student in 1989 am vazut un profesor mare politruc efectiv batut de niste studenti de la Fac. de Mecanica din Pol. Timisoara. Aplecat 1 an la Chisineu, apoi a revenit din nou in Fac. a iesit anul trecut la pensie, cand l-a scos Legea lui Funeriu. Anul acesta a revenit la plata cu ora. Senatul universitar i-a aprobat reincadrarea pentru merite deosebite.
patura in cap pe michelangelo in faptul serii 😆
cred ca stiu povestea
salut Ion 🙂
seara buna tuturor 🙂 si cu intarziere sarbautori fericite catolicilor !
Salutare !
Ce treaba are Oltchim cu CSAT ?
Nu e nici prima si nici ultima companie de stat capusata si falimentata de propria conducere.
In stadiul in care este, Oltchim e acum doar de competenta procurorilor.
Referitor la Miscarea Populara, pur simplu nu cred ca o sa fie foarte…populara.
Base a avut ocazia sa faca tot ce a promis.
Acum, cu derbedeii de la USL in coasta, nu are prea multe grade de libertate.
In plus, dreapta nu se bucura aici de multa popularitate.
Aparitia unei miscari de dreapta in plus nu face decat sa concureze ce exista.
Unicul ajutor consistent o sa vina doar din nemultumirea bizonilor, inselati in prostia lor.
Tepy, eu insist:
Pe ce se bazeaza afirmatii de genul asta:
“Base a avut ocazia sa faca tot ce a promis.”
Sau ai inceput sa crezi declaratiile usLASE cu Dictatura Basescu?
NU te supara, dar…:-(
Ma bucur ca insisti.
Insista insa doar dupa ce te gandesti bine ca a avut, la un moment dat, totul, inclusiv guvern si majoritate parlamentara
Nu crezi ca aceasta “invitatie” la gandit, ca argument la afirmatiile tale este, cel putin agresiva?
Mie imi da SENZATIA ca ai inceput sa “gandesti” ca la antene.
Alte argumente ai?
Sau chiar nu pricepi decat ce iti trece tie prin cap?
Oare iti este greu sa intelegi (desi istoria dovedeste) ca “a avut” atata vreme cat nu a iesit prea mult din “lege”? Legea “aia”.
PS Imi cer scuze, dar AROGANTA nu este un aregument 🙁
Este doar o reactie normala la o afirmatie deplasata (“Sau ai inceput sa crezi declaratiile usLASE cu Dictatura Basescu?”).
Punct.
Reactie “normala”? Eu comentam pe “text”; percepi diferenta?
Se pare ca, din fericire, nu tu hotarasti niste lucruri; Coreea ne chema 🙂
PUNCT 🙂
PS Incearca totusi, inainte de a condamna, sa iti amintesti ce s-a intamplat cand a “tradat”; asa, de dragul realitatii 🙂
de nord, adica
Republica Populară Democrată COREEANĂ 🙂
Buna seara.
la Nasul este o intoarcere in timp, redifuzarea unei emisiuni cu un fost ministru de finante si guvernator BNR din anii 70-80. Incredibila dimensiunea jafului, nebunie atunci si sacrificii fara numar, jaf/macel dupa 90 si sacrificii fara numar 🙁
poate ca piratul face intentionat aceste “erori”,sau lasa impresia unor indecizii.
inca e prea tanara vremea ca sa cristalizeze un ceva de substanta,or mai fi cautari.
de ex pe evz ssergiu si mmihaies au 2 articole as zice diametral opuse in abordare si sugestii.
poate ca aparenta slabiciune piratereasca are ca scop chiar delimitarea de pirat,acesta dandu-se cativa pasi inapoi(ma refer la imagine si perceptie) si o constructie mp cat mai solida,habar n-am.
Buna Mircea, Acela a fost altul s-a intamplat inainte de Ameteala din decembrie.
Omul a facut si o baie in Bega. Avea vina ca era prea exigent, probabil cerea ceva in schimbul lui 5.
Buna seara 🙂
si eu am avut o profa care a stat pe strada 9 luni, ulterior a revenit la catedra. De fapt ASEul a fost/este plin (inca) de elefanti.
In ASE a fost o materie care s-a studiat 2 ani dupa 90, o planificare, in conditiile in care nu mai avea obiect/aplicabilitate ca urmare a restructurarii economiei.
cred ca ai dreptate 🙂
vag, da parca imi aduc aminte
Mar 🙂 din cauza asta au fost sectii(poate chir toate,nu mai stiu) care au facut 5 ani inl oc de 4.
Buna seara tuturor 🙂
Buna Tzepelica,
Aparent a avut. Vedem acum ce panarame au fost multi din guvern si parlament.
Pe de alta parte spui:”Unicul ajutor consistent o sa vina doar din nemultumirea bizonilor, inselati in prostia lor.”
Eu intreb ajutor consistent pentru cine? Pentru dreapta?. In acest caz putem sa inchidem discutia despre reusita dreptei. Bizonii vor doar ajutoare sociale. De aceea sunt furiosi.
Salut !
Multe “panarame” (mai ales din guvern) au fost selectate personal.
in aceasta etapa ar trebui facuta distinctia f. clara.
mp este o miscare “civila” ceilalti oricine ar fi,sunt politicieni cu partide in spate.
mentin parerea ca ar fi fost o sursa de tensiune mare pe dreapta(si usor de speculat,si asa se speculeaza la greu) daca piratul isi arata atasamentul prin preconizata mp fata de unul dintre partidele astea,pdl,pfc,nr.
cred ca nu-i deloc usor sa transferi increderea de care te bucuri(se pare in crestere,inclusiv pe fondul nemultumirilor tot mai evidente) cuiva anume 😆
@Ion, noi pe vremea aia (’90) l-am dat afara cu picioare in fund (la propriu) pe unul Parvan “Minitehnicus” care se inchipuia expert in electronica. Anul urmator era inapoi, iar colegii mai nostri tineri si mai “isteti” i-au frecventat laboratorul de dragul notelor mari obtinute cu usurinta. La cum mergea economia notele mari nu le-au folosit mai mult decat noua.
una Diana,
Stiu aceeasi situatie a fost si la noi.
Tzepelica si eu am ales anul trecut o persoana Rector al universitatii unde lucrez crezand ca va face macar putina ordine in ridicarea calitatii didactice. Baiat destept, fara aluzii de spaga, avere modesta. La un an decind e rector si-a angajat vreo 3 nepoate, acum dam sesiune de examene restanta la fiecare 2 luni doar doar maio trec niste loaze. In plus unul dintre decani a mai cerut in cadrelordidactice sa mearga dupa somnorosi in camine sa se prezinte la examen.
Acum intreb si eu si multi ca altii trebuia sa-l aleg pe cel vechi la care ii stiam metehnele?
Da, partea proasta e ca nu stii cum face candidatul daca da de borcanul cu miere…
Ba se stie, Diana
D’aia nici nu se merge pe perioada prea lunga 🙂
Costa schimbarea dar si altfel….
Sunt studii serioase pe tema asta.
PS Exista si varianta de a te lupta sa ai studenti ca sa acoperi cele 3-4 norme (cele “la vedere”) si apoi sa iti “faci datoria” (uneori chiar corect stiintific) fara sa iti pese de ce “ajunge” dincolo :-). Sa te vaiti de ce a “taiat Basescu” 🙁
Numirile (chiar si alegerile) in functii importante, de decizie, trebuie facute in cunostinta de cauza.
Daca nu, iti asumi riscul.
PS
Ce criterii au stat, de ex., la baza numirii Elenei Udrea ca ministru la cel mai important minister ?
Oare “mapa profesionala” ?
Diana,
Dupa ce m-am fript cu Rectorul nostru, nu mai pot sa-l injur pe Pirat ca a acceptat un Videanu, Berceanu, Udrea, Seitan, Botis, etc. Desi cel putin de la Botis a ramas un cod al muncii cat de cat european. Adica parca nu as mai arunca piatraasa de usor acum. Si cand te gandesti ca-l stiam pe actualul rector inca din ’95
Ioane, nu te supara, daca rectorul era singur, ce putea sa faca? Si aici este partea trista (dureroasa); cam ca pe vremea dinainte de ’89 🙂
Aparentele insala, puterea corupe caracterele slabe 🙁
Emile,
Pai nu sti ca “seful are intotdeauna dreptate”. Rectorul (ca orice sef) dupa alegere nu e niciodata singur. Se gudura cateii mai ceva ca la miere.
Tzepelica amice, pe ce lume traiesti?.
Orice alegere in viata asta inseamna riscuri. Pana si in casatorie poate sa fie dragoste de genul Romeo si Julieta si tot e un risc. Dupa 20 de ani cand s-au deschis arhivele securitatii Romeo si Julieta afla ca s-au turnau reciproc la Secu.
Ca nuclearist, traiesc in lumea minimizarii riscurilor.
E jumatate stiinta, jumatate arta. 🙂
Iar dragostea exclude ratiunea.
Nu de asta vorbeam.
Sau chiar de asta era vorba ? 😆
Nu cred ca ma sunt sanse sa ne revenim 🙁 Am ajuns mai rau ca in anii 50 👿
http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-14533741-antena-3-ataca-slugile-lui-basescu-prin-imagini-andreea-pora-mancand-contractul-1-milion-euro-colonelului-turcescu-cristoiu-brat-udrea-mircea-badea-daca-voi-avea-ocazia-fac-rau-fac-rau.htm
Pai patronul e chiar din anii `50, nu ?
Da, am uitat ca se invatza cu temei in scoala greu se mai uita. Cred ca i-au spalat creierul si l-au resetat pe ura, distrugere, manipulare, dezinformare, l-au transformat intr-o reptila plina de venin si ura 👿 O naprca rosie intoarsa cu cheia de maini “nevazute” dar simtite in aceasta tara de peste 23 de ani 👿
Eheheeee…scoli inalte.
Secu-Baneasa, comert exterior, Crescent, Grivco…
Mai exista CNA sau a fost anesteziat.
Emil – dupa cum se vede te poti frige cu vechi cunostinte…Uneori, ce-i drept, poti anticipa mai usor. Poate ar fi nevoie si de expertiza unui bun psihilog.
Ion – uneori Piratul chiar putea sa spuna NU. Nu vreau sa re-aprind discutiile despre Nutzi sau despre domnisoara europarlamentar, dar asta este.
Adica sa grabeasca vara lui 2012, nu?
Se petrecea ceva din ceea ce vorbim pe aici?
Cata vreme nu s-au convins ca “tradeaza”, au mai rbdat.
Cat despre certitudini si alte vorbe frumoase…
Deocamdata, din pacate, realitatea (nu tv; tot din pacate 🙁 ) imi da dreptate 🙁
PS Si sunt obligat sa constat ca unii se vaita ca e grea matematica 🙂 Drept e ca si pe acolo schioapata (aia chiar nu are mila) 🙂
Vorbeam, asa in general, despre demonstratii, argumente si alte asemenea (atat de diferite de realitate) 🙂
Tzepe,
Nu din dragoste s-au turnat ci din cauza carierei. Deci ratiunea a invins sentimentul.
Spui “Ca nuclearist, traiesc in lumea minimizarii riscurilor”. Pai e evidament avand in vedre ca lumea cuantică este una discretă. Fie vorbim despre o cuantă, fie despre niciuna. Nu putem vorbi despre o jumătate de cuantă sau despre 99 de procente dintr-o cuantă.
Ioane, nu te supara (daca scap si in seara asta 🙂 ), dar de ce numesti “ratiune” chestia aia? Adica ?
Diana,
Piratul mai e si macho. Uite si mie imi place Laura Stefan motiv pentru care i-as trece cu vederea anumite lipsuri pe care alti observatori le-ar vedea.
🙂
Ca sa se vada ca nu sunt “din principiu” contra (am si alte principii 🙂 )
🙂
Aici sunt in ceata. Am prea putina stiinta juridica…
Pai asa se vede mai “bine” aratarea Basescu; in schimb, Laura Stefan…in plin soare 🙂
Cel putin, asa am inteles eu 🙂
Oameni suntem, nu?
Emile nu te inteleg care chestie?
Asta:
“Nu din dragoste s-au turnat ci din cauza carierei. Deci ratiunea a invins sentimentul.”
Poate “ratiunea” unora este si sentimentul, poate pentru unii cariera, descrisa mai sus, nu este PESTE …
Nimic altceva 🙂
daca va uitati la b1 vedeti cum se manipuleaza si aia si aia;
mai vedeti ca ultimul lucru care ii intereseaza este ca lucrurile sa mearga bine
mai vedeti cum unu’ ca blanculescu vrea sa ia si el dintr-un cadavru;dixit blanculescu” acidul clorhidric e centru de profit”/sa se duca naibii la scoala primara-ii spune ion,cum sta chestia cu acidul clorhidric/cum vinde le ceva ce costa 25 euro/kg transportand la un cost de 40-50 euro/kg;
si e vorba de oltchim;
li s-a falfait tuturor de oltchimul ala;n-a vrut nimeni,absolut nimeni sa obtina ajutorul de stat in 2009,cand si daca cerea grivei pentru un ciolan asa ceva aproba comisia!!!!!
convocarea csat pentru oltchim e alta aiureala;ce sa faca csat? sa bage tancurile acolo?are csat juma de miliard de euro sub masa?
e de-a dreptul dezgustator sa-ti bati joc de oamenii aia/poate ca au fost naivi,poate ca au fost ” shmecheri”,dar macar acum in ceasul al 13-lea sa le spuna adevarul;nu mai e solutie
cine e de vina?
clasa politica!!!! e de manual acest caz!
A dracului (scuzati, va rog!) “clasa politica” !
Inclusiv la paznicul din parc 🙂 Care face “legea” lui: cu cainii plimbati si “usurati” peste tot, cu berea bauta intre copilasii….
Ca tot se discuta (inclusiv la B1) despre Oltchim,
oare nu a contat si asta?
Nu de aici a inceput?
http://www.hotnews.ro/stiri-contributors-13296381-adevarata-poveste-combinatului-oltchim-cum-incearca-guvernul-dea-teapa-fmi.htm
?
PS Ca sa continui in stilul din seara asta: daca Pop a facut matematica, o poate face orice IMBECIL; sau ESCROC 🙂
Sorin Ionitza matura cu el pe jos si idiotul nimic, este insensibil 😆
Pai asta e rolul lui 🙂
PS Constat ca, prinsi cu “clasa politica”, uitam de “clasa muncitoare” si reprezentanti ei de “frunte”; oare la astia nu functioneaza chestia aia cu “puterea care corupe”?
Ca nu prea i-am auzit 🙁
avea tara procurori inca de pe vremea lui tariceanu care sa inceapa sa anchete la sange ce se intampla la oltchim? :))
Daca cititi asta, fara sa fie citat autorul, va place? Sunteti de acord?
“”Fariseismul e pe primul loc. Cei de la AMR au sustinut tot timpul ca procurorii nu sunt magistrati si nu au ce cauta in Consiliul Superior al Magistraturii si criticau procedura doamnei Pivniceru. Acum, procedura e foarte buna”, a spus XXXX, intrebat de moderatori cum comenteaza acuzatiile AMR.”
Eu da 🙂
Aha, am inteles acum. Pai daca tot sunt in a doua zi de Pasti, si sunt mai indulgent poti sa te gandesti ca Iuda l-a turnat pe Iisus pentru ca a gandit prea mult cu creierul si nu cu inima. ASA s-a intamplat si in cazul cuplului nostru.
Deci, Ioane, zic eu, depinde IMENS de scara de valori a fiecaruia 🙂
Stiu o groaza de vorbe “intelepte” pe tema asta! Sunt convinsi ca toti stim .
PS De gandit, incerc sa renunt ca mi-a daunat mult 🙁
Nu prea reusesc 🙁
Intamplator buna seara,
Poate Blanculescu se gandeste sa foloseasca HCl la fabricarea de heroină, cocaină, metamfetamină. Poate e noua strategie de industrializare a tarii. ca tot strigau muncitorii de la Oltchim azi” Chimia salveaza Romania”
ion,lasand gluma la o parte,oltchimul a avut o fereastra de oportunitate -excelenta-in 2009;din prostie,ingamfare si indolenta nu a fost folosita(toate trei cumulate);
acum pot face orice,e tarziu/aia 3mii si ceva vor pleca la “capsuni” ,politicienii vor cauta “vinovatul de serviciu” si il vor gasi usor si cativa vor face milioane din vanzarea catorva zeci de mii(sute,poate) de tone de inox la fier vechi
Emile,
Toate sunt relative depinde doar de sistemul de referinta.
🙂
Si ala? Pe care mergem?
Emile,
Sugerez daca nu e cu suparare orice dispozitiv de referință cu periodicitate uniformă, adica ceasul
Ioane, vrei sa spui ca oricum, o sa ne sune ceasu?
🙂
PS Ma retrag in seara asta ca maine suna la propriu 🙂 Si devreme 🙁
Si ….
Somn usor 🙂
Emile,
Implacabil
Noapte buna
Intamplator, cum sa raspund la ideile lui Doby Blanculescu,
Pe de alta parte Dumnezeu nu bate cu paru. Acolo si conducerea si sindicatul si politicienii sunt vinovati. Prin urmare fiecare plateste dupa faptele pe care le-a facut. Paradoxal, in natura cel mai mult plateste cel mai slab, recte muncitorii. Asta inseamna evolutie.
Buna Dimineata,
Postare noua – Revista Presei – 2 Aprilie / Banii la saltea !