Pozitia Comunitatii Politeia: un vot pentru statul de drept!
05/11/2012 | Autor theophyle Categorii: Editoriale, Opinii |
La data de 9 decembrie 2012, statul de drept va atarna de un singur vot
Redactat de @Cetatean
Noi, cei care apartinem Comunitatii Politeia, ne cunoastem de 3 ani. Romani din tara sau din diaspora, tineri sau varstnici, sositi pe blog mai devreme sau mai recent, cititori ocazionali sau impatimiti, entuziasti sau mai rezervati, optimisti sau sceptici.
Din august 2009 pana astazi am invatat ca nu facem parte doar din famiile noastre, ci si dintr-o familie largita unde ne stim dupa avatar sau dupa numele reale, dupa meserie sau dupa aspiratii.
Din august 2009 pana astazi am trait momente istorice si, in masura posibilitatilor, am contribuit la ele cu forta celor care nu si-au ascuns niciodata patriotismul curat, respectul fata de legea dreapta si aspiratia sincera ca Romania sa iasa definitiv din zona gri a statului mafiot cu legilor strambe si politicieni tradatori de neam si tara: am trait impreuna campania prezidentiala din 2009, caderile si numirile de guverne, schimbarea unor judecatori de la Curtea Constitutionala, condamnarea lui Adrian Nastase si a lui Sorin Ovidiu Vantu, eliminarea unor Sandei din CSM, lovitura de stat din 3-6 iulie 2012, boicotul referendumului, succesiunea de decizii ale CCR si, in final, reintoarcerea Presedintelui legitim al Romaniei la Cotroceni.
Le-am trait impreuna, le-am comentat impreuna, am sperat impreuna, am luptat impreuna. Viata ne-a demonstrat ca Presedintele Romaniei poate fi decis de voturile diasporei si ca esecul unui referendum depinde de forta boicotului celor care au luat aceasta decizie inainte ca Traian Basescu sa o ceara in mod oficial.
De fiecare data, totul a fost pe muchie de cutit si la limita suportabilului. De fiecare data insa, dupa angoasa inclestariilor politice, am trait impreuna din plin si bucuria reusitelor.
9 decembrie 2012 este inca un moment pe care il vom trai impreuna si sper din toata inima ca la sfarsit vom trai aceleasi bucurii. Sa nu e inselam cu privire la adevarata miza a acestor alegeri : se va juca, precum in vara, soarta statului de drept, destinul european al Romaniei si viitorul nostru, atat cat ne mai da Dumnezeu zile.
Teoretic, pe 9 decembrie 2012, fiecare roman isi alege deputatul si senatorul din colegiul electoral in care locuieste. Teoretic, la alegerile legislative se joaca o miza « tehnica »: care va fi majoritatea parlamentara, cine va fi primul ministru, care vor fi masurile economice imediate, cine va fi ministrul Justitiei sau Sanatatii, care va rata de crestere sau de scadere a economiei in 2013.
9 decembrie insa e o altfel de zi. Nu se joaca nimic din toate acestea, ci se joaca miza cea mai mare pe care Sistemul o poate impinge pe masa : distrugerea statului de drept prin inevitabila suspendare a Presedintelui Romaniei, inevitabila revocare a judecatorilor CCR, inevitabila revizuire a Constitutiei cu introducerea republicii parlamentare, inevitabila aservire a Justitiei sub Parlament spre eterna impunitate a oamenilor Sistemului.
Soarta a fost ironica pentru ambele tabere ale vietii politice : Coalitia PDL-UDMR-UNPR a vrut sa comaseze alegerile locale cu cele generale si CCR s-a opus pe motivul (invocat de USL) ca nu pot fi facute modificari ale legislatiei electorale in anul alegerilor ; USL a vrut apoi sa introduca votul uninominal pur intr-un singur tur de scrutin si CCR s-a opus pentru acelasi motiv (invocat de data aceasta de PDL) ca nu pot fi facute modificari ale legislatiei electorale in anul alegerilor.
La alegerile locale din iunie, PDL a pierdut copios si datorita faptului ca votul intr-un singur tur a dat castig de cauza politicienilor din USL care au facut surf pe valul general de nemultumire a populatiei. Conceput ca un vot de securizare a primariilor castigate in urma cu 4 ani, votul intr-un singur tur la locale a facut ravagii in randul alesilor PDL. Cine sapa groape altuia, cade singur in ea.
Respingerea de catre CCR a legii votului uninominal pur intr-un singur tur a ingropat insa si sperantele USL de a reedita la parlamentare performanta de la locale si de a obtine, pe baza a peste 50% din votul popular, peste 80% din numarul de mandate in Parlament. Toate calculele facute pe cifrele de la locale aratau clar o victorie zdrobitoare a USL pe sistemul VU pur.
Insa mentinerea de catre CCR a legii 35/2008 are efectul unei gropi sapate de PSD-PNL in 2008 in care USL poate cadea in 2012, cu o singura conditie: ca ARD sa aiba cat mai multe voturi pentru ca alocarea mandatelor sa aduca USL sub 50% din numarul total de locuri in Parlament.
Sa fim realisti, dar nu naivi : ARD, compus din PDL, Forta Civica a lui MRU si PNTCD este departe de a fi alianta pe care ne-am dori-o. Politicienii care candideaza sunt un mixtum ciudat de vechi dinozauri PDL-isti care fac blat pe fata, combinati cu trasesti PDL care au fost la USL si au revenit in partid (find albiti de conducerea centrala in pofida avizului Comisiei de Etica), alaturi de oameni tineri si promitatori dar necunoscuti, sau indivizi din esalonul II care joaca la sinucidere politica. Pe scurt, ARD prezinta in unele colegii politicieni de care USL nu s-ar rusina deloc si pe care votantii de dreapta nu i-ar mai reinvesti cu incredere sub nici o forma. E inutil sa dau nume, de la fesenistul Vasile Blaga la arivistul Mihai Neamtu lista e lunga.
Insa exista in Alianta Romania Dreapta si oameni pe care ii sprijinim activ si in care avem incredere : de la MRU pana la politicianul tanar si relativ onest din Forta Civica. Pentru cei care au norocul sa aiba in colegiu un politician vechi (insa decent) ori tanar (si promitator), sarcina in ziua votului va fi relativ simpla.
Celor care care nu mai vor cu nici un chip sa voteze raul cel mai mic si prefera sa stea acasa si sa nu voteze ARD, nu le putem spune decat urmatoarele :
- legea 35/2008 este construita pe o arhitectura proportionala. Desi se voteaza politicieni, alocarea mandatelor nu este directa, ci facuta in functie de cat obtine partidul la nivel de judet si de tara. Inainte de a fi pentru politicianul X, votul e care il dati este pentru ARD si anti-USL.
- politicianul pe care l-ati votat nu intra automat in Parlament, insa ARD primeste automat un vot si USL pierde automat un vot. Aceste lucru decide numarul teoretic de mandate pe care cele doua formatiuni il primesc pentru a fi apoi distribuit politicienilor care au candidat.
- votul pentru un politician ARD ajuta si ceilalti politicieni ARD din judet si din tara. Complexul mecanism al redistribuirii poate face ca un vot dat la Botosani sa influenteze o alocare de mandat la Arad.
Legea 35/2008 ascunde de fapt o alocare cvasi-proportionala de mandate pe tara sub un complicat mecanism aparent de alocare uninominala. Acest lucru a determinat si formarea USL ca alianta politica, si cea a ARD ca alianta electorala. Un partid mic nu ar fi avit nici o sansa in fata celorelalte partide, data fiind legea 35/2008. Am explicat aceste lucruri pe indelete in postarea scrisa cu ocazia inregistrarii ARD la Tribunal – vezi aici.
Prin urmare, data fiind alocarea cvasi-proportionala de mandate (pe judet si pe tara, in etapele succesive prevazute de legea electorala), suntem fortati sa alegem intre doua blocuri si intre doua proiecte politice: intre ARD si USL. Mai inainte de a alege intre politicianul X si politicianul Y din colegiul in care locuim, de fapt alegem implicit intre viitorul Romaneii propus de USL si cel propus de ARD. Politicienii din ambele tabere sunt simpli pioni ai unui proiect politic.
Programul ARD tocmai a fost lansat si il puteti citi. Programul USL il stim deja si se rezuma la 3 lucruri : suspendarea Presedintelui, republica parlamentara, abolirea independentei Justitiei.
Dragi romani,
Nu este adevarat ca suntem obligati si de data aceasta sa votam raul cel mai mic. Nu. Cand este in joc statul de drept si independenta Justitiei, nu vorbim de raul « cel mai mare », vorbim de raul absolut. USL nu este un rau mai mare, este raul absolut, dim care am avut o avanpremiera in aceasta vara. Incercati sa va inchipuiti ura Sistemului care abia asteapta sa isi ia revansa la iarna pentru toate condamnarile politicienilor (in frunte cu Adrian Nastase) si pentru independenta castigata de Justitie sub garantiile constitutionale oferite de Presedintele Romaniei si de CCR. Inchipuiti-va o Constitutie care confera Parlamentului puterea de a gratia la comanda, de a anula decizii ale Justitiei si de a juca rolul CCR. Inchipuiti-va Romania condusa de Marea Adunare Nationala carre il alege Presedinte pe viata pe Dan Voiculescu.
Pe de alta parte, la adapostul ARD, multi politicieni PDL vor primi in mod nemeritat voturile noastre pentru ca fac parte dintr-o alianta cu Forta Civica si MRU, acelasi MRU pe care PDL-ul l-a tradat, declansand sarabanda politica ce a dus la suspendarea Presedintelui. Multi politicieni din PDL nu ar merita deloc sa primeasca voturile noastre. Insa fiecare votat acordat ARD este si un vot pentru MRU, cel pe care speram sa il vedem in 2014 Presedintele Romaniei si pentru partidul care ii va fi mai loial decat a fost PDL-ul cu ale sale frunze verzi. MRU a cazut din cauza PDL, merita acum ca voturile acordate in scarba unor candidati PDL sa il ajute indirect pe el si Forta Civica. E si asta o ironie a legii 35/2008.
Dragi romani,
Suntem in situatia in care trebuie sa contribuim din mers la schimbarea unui sistem politic care isi traieste falimentul sub ochii nostri. Idealismul orb nu ajuta la nimic : am vazut cu ochii nostri cum pot fi confiscate si deturnate miscarile zise « la firul ierbii » care isi propun intrarea in Parlament a unui noi partid creat de la zero. Aceasta strategie este perdanta.
Va trebui deci sa procedam precum Presedintele Romaniei : sa lucram cu ce material avem, cioplindu-l si indreptandu-l catusi de putin, pentru a-l adapta la aspiratiile noastre. Pentru multi dintre noi, un vot acordat PDL-ului condus de Vasile Blaga ori PNTCD-ului condus de Pavelescu este o solutie imorala si trebuie sa o spunem deschis.
Insa aceasta solutie imorala se impune, pentru a opri distrugerea statului de drept de catre USL. Sinistra alianta a puscariabililor numita USL trebuie impiedicata sa obtina 50+1 din numarul de mandate in viitorul Parlament. Inainte de a face curat in casa, trebuie opriti barbarii la portile cetatii. Inainte de a scuipa in obrazul dinozaurilor din PDL, trebuie sa facem in asa fel incat USL sa se vada in situatia de a nu-i putea impune lui Traian Basescu un premier si de a nu avea majoritatea necesara suspendarii Presedintelui. Astfel, castelul de carti de poker al USL se va prabusi si statul de drept va capata un respiro in care Presedintele isi va exercita atributiile constitutionale.
Dragi romani,
Alegerile din 9 decembrie 2009 2012 sunt ultima zvacnire a Sistemului. Fara 50%+1, USL nu va avea majoritatea necesara suspendarii Presedintelui si nici numirii la CCR a trei judecatori in 2013. USL nu va putea revizui Constitutia si nu va putea aboli independenta Justitiei. Nu il va putea gratia pe Nastase si nici nu va putea orienta in mod definitiv tara spre Rusia.
Votul din 9 decembrie este, pentru aceia dintre noi care vor avea norocul sa gaseasca in colegiu un politician ARD decent, cu bun simt si demn de incredere, un vot pozitiv. Fie ca este de la Forta Civica, de la PDL sau de la PNTCD, acest vot pozitiv este un vot pentru MRU, in pregatirea alegerilor prezidentiale din 2014.
Pentru aceia dintre noi care vor avea in colegiu un politician ticalos, sau care i-a dezamagit, sau traseist, sau pur si simplu necunoscut, absenteismul nu este o in nici un caz o solutie. Comunitatea Politeia va adreseaza rugamintea sincera si indemnul fierbinte de a vota, fie si acordand un votul va fi unul negativ, impotriva USL si a Conjuratiei Penalilor care vor sa puna mana pe statul de drept si sa siluiasca in continuare viitorul nostru si al copiilor nostri.
Dragi romani,
Cu totii ne iubim prea mult tara pentru a asista pasivi la distrugerea ei. Daca USL ajunge la putere, nu va mai ramane piatra de piatra din statul de drept si din independenta Justitiei.
Cu totii avem politicieni pe care ii detestam si politicieni pe care ii apreciem. Legea electorala face ca si unii si altii sa beneficieze in mod nemeritat de acelasi vot acordat ARD. Decat sa aruncam copilul cu apa murdara din albie, mai bine turnam inca o galeata de apa curata, sa mai diluam apa. De aceea Forta Civica si MRU trebuie sa ajunga in Parlament, de aceea trebuie votata ARD : pentru ca apa sa fie schimbata treptat.
Cu totii vrem o Romanie in care legea sa fie aceeasi pentru toti si politicienii sa mearga in catuse la puscarie. De aceea trebuie votata Alianta Romania Dreapta, pentru ca orice politician (inclusiv cei din ARD) sa poate ajunge la puscarie. Orice vot acordat ARD inseamna o frana in plus in calea gratierii lui Adrian Nastase, a inscaunarii lui Dan Voiculescu ca Presedinte al tarii ales de Parlament si a Monei Pivniceru ca Presedinta a CCR.
Votati cu entuziasm, cu scarba, cu ura sau cu speranta, insa pe 9 decembrie 2012 votati ARD. Justitia independenta se va ocupa apoi de cei din ARD care va vor fi inselat asteptarile.
Post scriptum economic
Nu pot incheia aceasta postare politica fara a mentiona ce este, dupa stinta mea, o premiera in viata politica romaneasca. In cadrul programului de guvernare al ARD exista o parte extrem de importanta dedicata dezvoltarii IMM-urilor. Aceasta parte nu este redactata de economistii PDL-ului (cu atat mai putin de Videanu!), ci de catre societatea civila, respectiv vicepresedintele Fortei Civice, doamna Despina Munteanu (Desy Demeter), in colaborare cu comunitatea Politeia.
Programul pentru IMM-uri al ARD vine deci din societatea civila (Politeia), via Forta Civica si prezinta intr-o viziune integrata cadrul juridic existent (si cu toate acestea aproape in intregime necunoscut) pe baza caruia se deruleaza toate programele pentru IMM-uri, cat si si propuneri care necesita o noua legislatie sau schimbari in cea existenta. Este vorba deci de un program bazat pe valorile dreptei moderne, cu accente sociale, care se prijina pe cei patru piloni necesari unui progres economic si social coerent pentru societatea romaneasca:
1. – asumarea realitatilor asa cum sunt;
2. – transparenta in relatiile institutionale;
3. – echitate, solidaritate si compasiune;
4. – combaterea protectionismului si a clientelismului politico-economic.
Programul integral pentru IMM-uri il puteti gasi pe site-ul partidului condus de MRU si reprezinta dovada ca in spatele sustinerii politice acordate de Politeia partidului Forta Civica si lui MRU se afla nu doar speranta, ci si pragmatism economic. Un motiv in plus, credem noi, pentru a vota ARD pe data de 9 decembrie 2012.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Dar voturile din diaspora? Adica daca ma duc si votez la ambasada, se pune un vot pentru Branza (sau ce leguma a mai pus PDL la diaspora) si punct, sau se aduna la procentul ARD pe tara?
Cu tristete trebuie sa spun ca voi vota pozitiv si atat. Lumea nu se termina in 9 decembrie, ci dimpotriva. Ne asteapta multa treaba.
Asa e @ela 🙂
Sa fim noi sanatosi~!
Ba cu parere de rau trebuie sa spun ca, daca USL-ul ia majoritatea, poti sa vinzi absolut tot ce ai in Romania si sa pleci cu bocceluta-n spinare oriunde vezi cu ochii, chit ca ar insemna sa o iei de la 0 (ex. manipulant marfa in supermarket).
Buna ziua tuturor.
PDL a pierdut alegerile locale pentru ca a vrut sa piarda. A fost un “blat” cat se poate de vizibil. Si vad ca tendinta de a face tot felul de intelegeri cu USL continua. Blaga & co sunt prosti sa creada ca “se fac frate cu dracu’ pana trec puntea”, ei nuvad ca puntea asta nu se mai termina niciodata. Daca nu ar fi pielea mea la bataie i-as lasa sa se duca pe pustii.
Mi-ar placea sa stiu ce parere are MRU despre lucrul asta.
Salut diana,
Sper ca foarte curand vei auzi si parerea lui!
Exceptional material! ne lamurim cu ce avem de facut.
Vedeti ca pe b1 se transmite de la opera.
http://www.b1.ro/live.php
si GiGatv / money.ro, au un studiou in holul Opreri
In colegiul meu au fost desemnati Alexandru Ciocalteu si Lucian Diaconescu. Ma bucur ca nu trebuie sa votez negativ.
Adica daca la tine in colegiu candida Blaga si Udrea tu ai fi votat cu USL ???
Nu, as fi votat cu ei in sila.
De mai sus:
“Pentru aceia dintre noi care vor avea in colegiu un politician ticalos, sau care i-a dezamagit, sau traseist, sau pur si simplu necunoscut, absenteismul nu este o in nici un caz o solutie. Comunitatea Politeia va adreseaza rugamintea sincera si indemnul fierbinte de a vota, fie si acordand un votul va fi unul negativ, impotriva USL si a Conjuratiei Penalilor care vor sa puna mana pe statul de drept si sa siluiasca in continuare viitorul nostru si al copiilor nostri.”
Ce scrie @Cetatean eu va spun de peste 10 luni din vremea NR – fiind privit chioras de cei cu avant revolutionar: “Nu darimati cu tirnacopul sandramaua PDLista pina nu avem macar un umbrar acoperit cu paie ” E valabil si acum in noiembrie.
Si cine imi garanteaza mie ca dupa 9 decembrie prin alianta cu PNL-ul sa zicem nu al lui Cacarau ci al lui Tradiceanu, Quintus, Chiliman statul de drept nu este in pericol. Cine imi garanteaza ca noii parlamentari PDL, PNTCD, si poate chiar PFC, care fie vorba intre noi, numai noi nu vor fi nu vor migra din nou la alte partide cand se va pune problema independentei procurorilor si judecatorilor
Imi pare rau dar aici sunt de acord cu Ela. Il ascult acum pe candidatul meu din partea ARD, Parca e un taur in calduri. Nu transmite nici un mesaj. Bleaga vrea doar sa-si manince linistit din fotoliul de senator indemnizatia. Cine a tradat odata va mai trada odata.
Din pacate, nimeni nu ne garanteaza nimic. Singura garantie e data de turpitudinea fiecarui membru al Parlamentului care nu a risca inca o suspendare a Presedintelui, daca USL nu are 50+1.
Absolut nimeni. Dar daca USL ia 50+1 iti garantez ca nu va mai fi loc pentru tine (sau mine, sau celorlalti useri) in tara asta. Poftim o certitudine simpla.
Cu cat ARD ia mai multe procente, cu atat calculele traseistilor de profesie se strica, deoarece preturile hotarate anterior sunt date peste cap. Cu cat ARD e mai mare, cu atata mai greu le va fi blatangiilor sa se vanda.
Ioane nu iti garanteaza nimeni , Dar asa e jocul .
Ioane, nu te supara dar, in mod REAL, este ceva garantat pe lumea asta? (d’;ailalta nu stiu 🙂 )
Iar daca iti “garanteaza” ai CERTITUDINEA?
Eu NU.
Ca asa e in viata reala!
PS Cunosti un nume de personaj ABSOLUT (dar ABSOLUT) de INCREDERE?
Eu NU!
pacat ca nu cunosti.
@ion. rezumand un banc vechi: daca osemintele tale ajung la fabrica de hartie, au doua sanse: hartie de scris sau hartie igienica. Daca ajung hartie igienica nu mai ai decat o sansa. Nu-ti garanteaza nimeni ca ARD + PNL Chiliman vor face si vor drege dar sigur USL va distruge statul de drept: o spun, o afirma, o sustin zilnic. PS. Sunt curios, la ce fel de garantii te gandeai?
http://webtv.money.ro/live
Ce enormitati mai trebuie sa ispraveasca prim-plagiatorul tarii cu Crinutza-pupila Varanului brat la brat cu Dragnea et comp ca sa fie clar ca oponentii, recte PDL si aliatii, cu uscaturile lor cu tot, nu au indraznit totusi sa atenteze la statul de drept ??
Si mai stau sa cuget daca merg au ba la vot ? (Or mai bine numa stau, ca sa pot circoti pe mai departe)
Intreb si eu, nu dau cu parul.
😀
Tziganul are o scara de valori inversa cind spune : Poate sa puta, dar sa fie cald.
Asa si poporul roman , oamenii nostri dragi de pe strada, nu pun plagiatura lui Ponta si secureala lui Felix intre cele 10 pacate capitale.
Pacate capitale au in schimb: Piticul Blonda si Chioru’ 🙂
Ca dsa sprijini usLASII, ai doua variante
1. sa ii votezi
2. sa stai acasa.
Zic si eu: nu dau cu paru’ 🙂
Da ce in aprilie 27 USL-ul avea 50% + 1.? Au fost atunci doar o haita hamesita dupa bani si functii. Daca vor simti ca DNA si Parchetul General, CSMsunt un pericol pentru ei nu va mai conta apartenenta la vreun partid. Se vor regrupa din nou si vor ataca fulgerator.
timingul e totul, ion. macar 50-1 pentru usl pana prin martie macar. nu iti zic mai mult.
Majoritatea celor fugiti din PDL nu s-au mai intors.
Acum, imi cer anticipat scuze ca o iau si eu ca TDS/LNM, dar din ce scrii pari a dori ca USL sa ia 50+1, doar ca sa ai de ce sa te vaicaresti.
Posturile TV ale lu’ peshte – in loc sa aud ce se intampla in sala, am parte de discutiile tampitzele din studio. 🙁
Aici, nu ai bruiaj 🙂
http://live.nasul.tv/
Multumesc, Emil 🙂
Sunt un cititor dedicat al blogurilor Politeia, dar nu am comentat niciodata. In general sunt mai mult un consumator, si nu producator de informatie online.
Vreau sa intreb daca ma poate cineva lamuri in privinta modului de alocare a mandatelor la Camera Deputatilor. Si anume ce se intampla cu procentul de voturi adunate de reprezentatii minoritatilor nationale.
Sa presupunem 2 situatii
in situatia A, prezenta la vot e 40% (cca 7,4 milioane), din care USL/ARD/PPDD/UDMR/minoritati in procente: 50 / 25 / 15 / 8 / 2, adica in mii voturi 3700 / 1850 / 1110 / 592 / 148.
in situatia B, un milion de nemultumiti de toata clasa politica vine la vot si voteaza cu un reprezentat al minoritatilor. Deci: prezenta 45%, impartirea voturilor, in mii voturi: 3700 / 1850 / 1110 / 592 / 1148, adica in procente: 44,1 / 22,1 / 13,2 / 7 / 13,6.
Cum impaca legea lui Parvulescu principiul proportionalitatii si principiul ca fiecare colegiu trebuie sa aiba un deputat in situatia ipotetica B? Procentele minoritatilor intra si ele la redistribuirea procentelor?
Din cate vad, in 2008, desi minoritatiile participa pe un colegiu national (sunt prezenti pe toate buletinele de vot), mandatele li s-au atribuit in colegii uninominale – de exemplu lui Varujan Pambucian i s-a atribuit mandatul colegiului 5 din Arges.
In legislatura 2008-2012, cei 18 deputati ai minoritatilor au avut 5,38% din locurile de deputati. Asadar, ce se intampla cu restul procentelor (13,6% in ipoteza mea – 5,4% din fotolii)?
Intreb pentru ca am foarte multi prietenii care spun ca nu merg la vot argumentand ca astfel acorda un ‘vot de blam’ intregii clase politice. Ma gandesc ca mi-ar fi mult mai usor sa-i conving ca e mult mai eficient sa mearga la vot, si sa puna stampila pe un candidat de la minoritatile nationale, pentru ca astfel contribuie la scaderea procentelor tuturor partidelor, decat sa-i conving sa mearga la vot si sa voteze cu ARD. Poate fi strategia votului cu reprezentantii minoritatilor o modalitate buna de scadere a procentului de mandate atribuite USL?
Salut! Am explicat mai pe indelete aici:
http://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/09/16/proportionalitate-perversa-si-nevoia-de-compromis/
Minoritatile nationale nu intra la redistribuire, ele primesc automat locuri, cate un loc in Camera pentru fiecare minoritate nationala. Cred ca sunt 17, daca nu ma insel.
Legea nu este cu adevarat al lui Parvulescu, ci a deputatului de Iasi, Stanciu, care a preluat din zbor modelul Parvulescu si l-a slutit prin acel mecanism complicat de redistribuire.
Legea 35/2008:
“(1) Organizaţiile cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale definite potrivit art. 2 pct. 29, legal constituite, care nu au obţinut în alegeri cel puţin un mandat de deputat sau de senator au dreptul, potrivit art. 62 alin. (2) din Constituţia României, republicată, la un mandat de deputat, dacă au obţinut, pe întreaga ţară, un număr de voturi egal cu cel puţin 10% din numărul mediu de voturi valabil exprimate pe ţară pentru alegerea unui deputat”.
Orice vot neacordat USL duce la scaderea USL. De preferat ARD, si nu minoritatile nationale, alta decat cea maghiara. Acestea oricum vor primi un loc fiecare.
Mersi, Cetatean!
Stiu ca un vot pentru ARD e de preferat. Dar argumentul meu in fata celor care vor sa absenteze e ca un vot pentru minoritati e mai bun decat nici un vot. Exact pe motivatia ca minoritatile oricum intra; dar toate celelalte partide sufera la procentaje.
Am recitit modalitatea de atribuire, dar mi-a fost mai usor sa incerc sa deduc o regula uitandu-ma pe rezultatele din 2008. Am fost indus in eroare de faptul ca in documentul BEC cu rezultatele finale, fiecare deputat al minoritatilor apare si cu un anume colegiu care i-a fost atribuit. M-am mai lamurit cand am gasit si documentul in care erau listate toate colegiile pe judete. Acolo am vazut ca la CD au fost 315 colegii uninominale. Dupa vot, s-au atribuit partidelor un numar de 316 mandate, si inca 18 mandate pentru minoritati. Deci Camera nu poate sa aiba mai putini deputati decat colegii uninominale, dar va avea in mod sigur mai multi.
asa este. La Camera nu vor fi mai putine mandate, ci posibil sa fie mai multe. In 2008 cred ca la Arad s-a alocat un mandaat suplimentar.
Nu exista nici un mot ventru cei care nu vor sa voteze ARD sa mearga sa voteze cu altcineva. Daca acei oameni sunt scarbiti de toti politicienii, nu trebuie sa voteze de loc, insa daca vor sa voteze, sa puna stampila pe ARD, macar si din vot negativ anti-USL. Caci va fi jale daca vine USL-ul cu peste 50+1.
exista un motiv. Un procent scazut la prezenta ii lasa indiferenti pe toti politicienii care cred ca mandatele se pot castiga cu o punga de zahar si un litru de ulei. Ba mai mult, chiar le convine. Astfel, comportamantul celor care, scarbiti de politica, zic ca ii pedepsesc pe politicieni prin absenteism, de fapt le fac o favoare. Pentru ca voturile cumparate ajung sa aiba o pondere mai mare din totalul voturilor valabil exprimate.
Insa pe orice politician il doar un procent redus in dreptul lui sau al partidului lui.
Putem considera ca un vot are 2 componente: una pozitiva (“votez pentru candidatul X”) si una negativa (“votez cu X pentru ca e impotriva cadidatului Y”)
Voturile lipsa sau voturile nevalabile nu conteaza. Pentru ca toate procentele se reporteaza la totalul de voturi valabil exprimate. Pe de alta parte, un vot pentru un reprezentat al minoritatilor e un vot “anulat” doar in componenta pozitiva. Nu il sustii pe reprezentantul tatarilor, nu il ajuti, pentru ca el e ca si ales – in 2008 s-a intrat pe locurile respective si cu 137 de voturi la nivel national. Dar ramane componenta negativa – orice vot care nu e pentru USL e impotriva lor.
Exista 2 scopuri: aducerea USL la sub 50% din mandate, si un procent cat mai bun pentru ARD. Pentru primul scop pot fi de ajutor si toti cei care vad in USL un lucru rau, dar considera ca pedepsesc clasa politica neprezentandu-se la vot. Sau care zic “nu imi place USL, dar nu as putea sa-l (/ sa o) votez pe X sau pe Y”. Pe acestia e mult mai usor sa-i convingi sa mearga la vot si sa-si anuleze componenta pozitiva a votului. E mult mai usor sa-i convingi ca poate exista o modalitate in care sa voteze negativ cu toate partidele.
Iar un astfel de vot anti-toata clasa politica ii afecteaza mult mai mult pe cei de la USL. In exemplu dat de mine initial (1 milion de voturi in plus, toate pentru minoritati), USL pierde 6 procente, iar ARD doar 3. In mandate, scaderea ar fi de la 158 la 139.
salut tuturor! salut @City, subscriu la pozitia redactata in acest comunicat si suint de acord 100 la suta. o singura intrebare : dar statul asta de drept ,pe care ne luptam noi sa-l sprijinim , cand ii va pedepsi pe pucistii de asta vara care au distrus imaginea Ro si care au contribuit la scaderea drastica a nivelului de trai al oricarui cetatean? in 2007 statul de drept s a facut ca ploua si pucistii au ramas nepedepsiti . acum ramane la fel? exact ca la dosarele revolutiei , mineriadelor,devalizarilor din economie .. la fel va ramane in istorie si dosarul puciului din 2012? toata lumea vom sti despre despre puciul importiva statului de drept doar statul de drept nu va gasi de cuviinta sa i pedepseasca corespunzator? timpul trece .. intrebarile raman ca sa zic asa .
azi au fost trimisi in judecata niste sefi de sectii de votare din TL. Va fi greu sa se ajunga direct la varful USL, insa cand Dragnea va fi trimis in judecata va fi o zi importanta.
Sa iti spun drept: avrem un Cod Penal de rahat, nu ii poti incadra cum trebuie pe Voiculescu, Ponta si Antonescu ca pucisti.
e trist cand oamenii incearca sa isi apere statul de drept si democratia iar statul de drept nu si poate apara cetatenii onesti in fata abuzurilor mafiei si a instigatorilor la lovituri de stat.ii vezi in stenograme cum incita la actiuni impotriva justitiei, colporteaza,pun in practica si.. apoi iti rad in fata toti .ce aparam noi nu e stat de drept.e doar o reduta impotriva mafiei si sistemului lui ilici & felix.
Cetate, daca ii puteam incadra cum spui, insemna ca sunt si IMBECILI; ei sunt doar NEMERNICI dar nu PROSTI: au “lucrat” in prezenta codului asta; era altul? Se daptau. Zic eu 🙁
Cetatene, desi poate suna frumos si Cetate, nu?
🙂
da, au lucrat, insa nu au prevazut ca lumea incadrarea tentativei de lovitura de stat, a ramas agatata acolo ideea de rasturnare “prin forta” a ordinii constitutionala. Or, puciul de asta vara nu a fost puci armat si prin forta, ci puci parlamentar.
Zigule, statul de drept creste si el; mai da in nas, mai scuipa pe jos (uneori mai si zice pl!), dar creste. Impresia mea. Desigur, il voiam si eu Doctor la Sorbona… 🙂
Ziggi : DEPINDE !
Cei ce cistiga razboiul sunt eroii si apar in manuale cei ce il pierd ajung la curtea martiala sau sunt stersi din manualele de istorie.
Daca in 89 Ceausescu cistiga si il impusca pe Iliescu si Magureanu atunci revolutionarii de azi se numeau pucisti . Nu s-a intimplat asa,,,, si Ion Iliescu conduce in continuare tara.
Daca poporul voteaza USL cu 60% pucistii se vor numi binefacatorii natiunii si vor fi decorati
pe principiul ca invingatorii rescriu istoria aici iti dau dreptate. problema e ca statul nostru de drept e asa subred incat ne putem trezi in fiecare dimineata cu vreun puci,lovitura de stat etc.
Stai linistit, Basescu nu va da lovitura de stat, MM nu da lovitura de stat. Deci va fi liniste 🙂
Destui vom vota fara incredere diversi tzoparlani, in loc sa-i taxam pentru blatul de la locale. Nu va suparati, dar nu am incredere in Blaga sau in rajkapuri precum “william” sau “riceard”. Votez numai ca sa vad USL la tomberon..
MN ridicol din nou
Diana, eu cred ca asa se poate ACUM. Maine?
Daca nu suntem sub usLASI, putem sa alegem mai bine.
Ca tot o aud pe comentatoare la B! (care oricum, vorbeste prea mult 🙁 )
“Sa vedem ce alege poporul: OPERA sau STADIONUL?”
🙂
Bine. Dar mai incolo le doresc acestor martzafoi tot “binele” din lume.
Ca sa intelegi de ce sunt furioasa, uite situatia din sectorul 3. Liviu Negoita l-ar fi putut face repede praf pe pestele Roberto popularizand datoria imensa la fisc si scandalurile de bordel. Nu a miscat. Probabil pe chestia asta gunoierul Prigoana si-a pastrat contractul.
Buna ziua Theophyle, buna ziua Cetatean, buna ziua all.
Ata de tare am comentat, incat l-am imprastiat pe FB.
Ca nu-i nimic de comentat. 😀
😉
Ala mic si cu capul Mare- Aurelian Pavelescu – zice acum: Suntem tinerii furiosi 🙂 🙂
Pavelescu, moartea pasiunii: Neamtu (teologul) – moartea ratiunii.
Basescu:”…chiar daca am tacut un pic in ultima vreme, sa nu creada cineva ca am uitat de btara mea”
Hai Traiane ! 🙂
Pe burtiera la b1, scrie:
Basescu: voi vorbi curand!
Oare in ce context a declarat asta?
mesaj video la B1. Nu am apucat sa vad decat cateva secunde.
Incerc linkul (FB) a discursul Presedintelui:
https://www.facebook.com/photo.php?v=261353707319942
a raspuns celor care l-au felicitat pt 4.11
Iar vine vorba de emotii. Nu stiu cine le-a dat sfaturi candidatilor, dar a cam dat-o in bara. Prea se insista pe emotii si inimi care bat…
“Chiar daca am tacut putin, nu inseamna ca am inceput sa gandesc altfel despre tara mea, si acest lucru il veti vedea curand”. Asta zice TB.
Nu se deduce cu necesitate ca va vorbi, ci doar ca ne vom convinge in curand ca el gandeste la fel. Poate are in cap un model de actiune politica, nu neaparat discursuri. Mie tare imi suna a testat USL-ul si opinia publica.
Cetatene, daca ii mai pui calus in gura lui TBasescu….. ne ducem pe tobogan 🙂 Nu vezi ca impiedicatii astia nu stiu sa articuleze un atac nu sunt capabili de ofensiva ?
Nu ii pun nici un calus, nu am zis nimic in sensul asta. Nu noi de ducem pe tobogan, ARD se duce, pentru ca mereu au stat la umbra lui Basescu. Asta isi rupea sanatatea si mintea in campanii si cei trei BVB isi bateau joc de voturile pro-TB.
CetCetatene, chiar daca se vor supara multi: putin imi pasa si de ARD si de usLASI; chiar si de Traian Basescu. Noi ne ducem pe ce spui si asta e mai GRAV!.
E grav ca dua lovitura de stat de asta vara inca mai sunt oameni are cred ca USL moare de grija loc; e grav ca astia din PDL sunt prosti ca o cizma; e grav ca economia merge la vale si muti canta inca.
Insa putea fi si ma grav: TB demis, MRU fara partid si neputand candida, judecatori de la CC R revocati.
nu vreau sa cred ca iesirile publice ale ambasadorului SUA din ultima vreme sunt intamplatoare. vreau sa cred ca exista un plan de actiune de a pune pucistii sub incidenta legii si ca in curand vom vedea un raport sub amprenta CSAT.
ar fi prea frumos.. Nici nu indraznesc sa ma gindesc mai departe
(pe B1 se tot bat cimpiile, pe fundal cu Papahagi)
Da Last, ai dreptate
Incepe sa se atinga masa critica de exasperati de blatul lui Bleaga cu USL.
Eucumine Nu arunca cu piatra nu am fost , nu sunt si nici nu voi fi USL-ist
buna ziua;
ceapa masii;
o sa redresez vanzarile de lamai ale grecilor inainte de merge sa pun stampila pe canacheu si pe ofiteru/
buna la toata comunitatea 🙂 …emotionant mesajul Presedintelui, e incorajator sa vezi ce e ancorat de putinii pe care il apreciaza( zic eu relativ putini-spre deosebire de alti politicieni, este cel mai popular dintre ei prezent pe saiturile de socializare).
Buna Intamplator
Mai degraba o dusca de palinca, asa macar promovam produsele romanesti. Asa macar nu ne stricam stomacul si nici dantura
Ai grija la ficat si la inima care, nu-i asa, trebuie sa bata 🙂
In fine, politicienii romani au pfost obligati sa se plieze pe tema fundamentala a politicii din Ro (practic, neschimbata in ultimii 70 de ani) si au creat o scena bipolara, clara ca lumina zilei. Va mai aduceti aminte de teoria “rechinilor ascunsi in apele tulburi”? Iata ca a venit ziua sa-i putem admira in toata splendoarea, dupa ce momeala TB i-a i-a scos la suprafata, fortandu-i sa se dezlipeasca de malul de la fundul mocirlei. In conditiile acestea, trebuie sa fii sarac de tot cu duhul sa te agati de “neutralitate” si “echidistanta” (daca te pretinzi om de litere, intelectual sau massmediatic), de “puritate etica” (milenaristi fara oglinda, idealisti autentici sau impostori de duzina, boieri scapatati si oieri pe val, inteligenti inchipuiti sau prosti complexati care vor doar sa fie bagati in seama…cu totii, netotii si hotii, de-a valma), sau se refuzul de a vota “raul cel mai mic”. Are dreptate City, aceste alegeri nu sunt obisnuite, ele nu sunt despre micimea etica a raului cel mai mic, ci despre opozitia cetateanului mediu la asaltul final al Raului Suprem, evident lansat chiar la esenta fibrei nationale. La asta se refera “inima” ARD, iar doctorii sunt imbracati in alb, traditional. Nu trebuie sa fii geniu ca sa vedeti taberele si tinta fiecareia. Ailalti, ca de obicei, joaca alba-neagra pe patul de spital si si-au dat arama pe fata, ca seamana cu vopseaua de camuflaj, toamna, cand se maronesc frunzele, aruncand cu acumularile din olita si spre infirmierele mai dragute, ca sa deruteze lumea care vine in vizita pe 9 decembrie. 112 este functional, hingherii si gunoierii sunt si ei conectati la centrala acum. Exista o propunere ca spitalul sa se transforme in morga, iar pacientii sa nu fie stramutati.
Excelent!!!
Diana salut,
Momentan la mine stomacul e in pioneze. Poate ai sa razi dar un medic specialist vazind ca sunt alergic la tratamentul pentru gastrita mi-a recomandat acu multi ani sa iau in fiecare dimineata pe stomacul gol un paharel de palinca curata cu o lingura de miere
Salut Ion,
schimba repede medicul
Incearca tinctura de propolis! (e cu alcool) 10 – 12 picaturi in putina apa, dimineata pe stomacul gol.
ok,consum produse romanesti
” vin rosu”/feteasca neagra
dar tot cu scarba nemasurata pun stampila pe numele alea doua
Felicitari pentru noul format!!!
Arata super.
Am avut emotii cand am intrat pe site (am lipsit in weekend) si nu am mai vazut comentariile si articolele cu care eram obisnuita.
O surpriza placuta. Multumim Theophyle si echipei ce a muncit asa de mult pentru a avea un blog atat de reusit! Inca o data, o surpriza farte placuta. O sa creeze multe invidii acest blog 🙂 😉
Multumesc 🙂
@ion
nu e gluma/tratamentul lucreaza
acum cateva decenii dr puscas-de la zalau-cel cu ” medicamentul lui minune-ma rog asa zicea el si revista flacara-eu am avut dubii-ulcosilvanil se chema -dupa cateva ore de ” palinca de zalau” din pere,timp in care noi ii demonstram ca substanta activa folosita de el are mult mai multe efecte secundare negative decat se estima,ii spune unui cunoscut care capatase un ulcer de toata frumusetea din cauza mediului toxic in care lucra,sa incerce timp de 6 luin dimineata 50ml palinca+1 lingurita miere;
nisa s-a inchis!!!
nu generalizez,nu stiu daca este panaceu,dar in acel caz a functionat!
o fi fost un caz particular,nu generalizez
Intamplator, fiecare caz e un caz particular; spre deosebire de de o stiinta AXIOMATICA, orice stiinta a naturii, se bazeaza pe statistica. Inclusiv in politica; d’;aia e greu cu increderea:
Sa nu uitam nici de “blestemul dimensiunii” in clasificare; vezi si aici
http://en.wikipedia.org/wiki/Curse_of_dimensionality
Salut Theophyle,
Stai linistit ca nu-l mai iau de mult leacul. Oricum era mai multa miere decat alcool.
Ce e “mult”?
Ce e “leac”?
Pentru mine “mult” e de la 500ml in sus (de la 50grade spre suta 🙂 )
Ce e leac? La diabet, spre exemplu, e OTRAVA.
Si asta e mai simplu. Sa ne gandim la oameni?
Da’ dar sa nu ii impuscam chiar pe toti 🙂
Zic si eu, nefericit.
Da Intamplator,
Asa cum i-am spus si lui Theophyle nu-l mai iau de mult regulat, dar atunci sa sti ca a avut efect. Si eu am avut un ulcer urat. acum am ramas cu aciditate crescuta si de aceea nu pun vin in gura.
Nu l-am vazut pe MRU vorbind. A fost bine?.
L-am vazut pe Blaga vorbind (in final – lideru’ hotararii , determinarii, – 🙂 -adica tocmai ce nu este omu’ )
L-au aranjat astia de la b1. Cand a inceput sa vorbeasca au bagat publicitate 🙁 Blaga a hotarat sa-l termine pe MRU. Clar si limpede. b1 primeste tone de bani de la PDL
Asta-i o mare, mare, mare porcarie! 👿
Fapt! Blaga vrea sa fie marele sef! Mai clar decat asta nu se poate. Astazi a fost clar ca lumina zilei
Da si nu este prima data cand face asa…
Se zice ca daca vrei, poti. In cazul lui Vasile, va fi exceptia care confirma regule. Eu asa cred. Deocamdata bagam nolens volens, broaste in meniu si suc concentrat de lamaie in cantitate de…cat cuprinde. Dar nu va ramane asa, indiferent de ce va fi dupa 9 decembrie.
Sunt cu tine 100%
Diabolic!
Astazi s-a vazut clar ca lumina zilei!
Buna Emil,
tremenul “mult” se referea la timp. Pentru mine a fost un bun medicament si nu otrava avand in vedere ca tratamentul clasic era sa ma bage in soc anafilactic. Poate a intervenit si autosugestia. Nu stiu.
Ioane, nu te supara dar era doar un exemplu: eu am un ulcer vechi de tot si il tratez (de) mult cu putin. E “cuminte”. Mai rau este cand imi amintesc de o cunostinta care, dupa 20 de ani de liniste, a trebuit operat de urgenta.
Mai greu este cu POLITICA, e drept. Sper sa imi reziste (ulcerul, nu politica).
Lasand gluma, incerc sa subliniez dificultatea verdictului cand e vorba de oameni; desigur, vine momentul DECIZIEI. In ciuda multor chestiuni mai putin clare (eufemism), eu merg pe “mana lor”: sunt cativa pe acolo care imi plac si sper ca sa reuseasca sa ii “struneasca” pe eventualii “naravasi”; partial, doar partial, a reusit Traian Basescu.
Doamne’ajuta !
buna seara 🙂
in decembrie voi lua o combinatie de untura de peste cu suc de aloe vera si voi merge sa votez cei doi cimpalaci PDL din colegiul meu 🙁 Din pacate FC nu a “avut fatza” ptr sudul blatis 👿
salut mar 🙂
crezi ca e suficient?
Ponta ii va cere mandat lui TB pentru a merge la Consiliu.
ultima data tot de la treaba cu cine reprezinta Ro s-a declasant suspendarea
acuma nu mai poate. Vezi ca ii “cere” mandat, nu il mai poate forta. CCR i-a tras-o.
stiu.dar pentru felix poate fi motivul de scandal.
Sanatate Emil, iar ulcerul sa-ti ramana cuminte 100 de ani de acu inainte. Intotdeauna mergi in viata/politica pe mana oamenilor (parinti, sotie, frate/sora), nu intamplator omul e definit ca un zoon politikon. Dar pentru aceasta trebuie sa-ti exprime incredere. In politica, increderea totala (garantia in opinia mea) mi-a castigat-o pana acum Piratul si Emil Boc. La restul mai am semne de intrebare
Am impresia ca Blaga il vrea pe MN ca “locomtiva” principala pentru ca este manevrabil.
MN locomotiva? 😆 Asta nici nu stie ce aia lopata, darmite sa scoata fum ca locomotiva!
locomotiva la ce?! Nici macar pentru un trenulet jucarie
Ok oameni buni, nu dati in mine 🙂 . Pun conditonalu’ optativu’: l’ar vrea.
MN nu este bun , asa cum zice Teophyle , nici macar pentru un trenulet de jucarie.
A avut ieri (sau alataieri) DPA un articol pe M. Blogary. Interesant.”Cu privire la nemultumirile ARD fata de Blogary si altii asemenea”
Am gasit acolo si “ard.TV ” feisbuc.
cel putin ne creste imunitatea ca sa ne facem mari 😀
E o eroare:
„Alegerile din 9 decembrie 2009 sunt ultima zvacnire a Sistemului.”
Pesemne voiați să scrieți 2012.
Mult succes cu noul format, totul pare foarte promițător!
asa este 🙂 Greseala mea, scuze! O sa il rog pe Theo sa corecteze.
S-a aranjat 🙂
merci 😉
Care este algoritmul dupa care se repartizeaza la repartitia pe tara cei care nu au obtinut 50% +1?
Buna! Sunt mai multe etape, am explicat aici:
http://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/09/16/proportionalitate-perversa-si-nevoia-de-compromis/
A treia etapa, art. 47, al. corespunzatoare. Te iei cu mana de cap.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13554511-traian-basescu-primeste-marti-cotroceni-procurorul-general-adjunct-sua-james-cole.htm
Presedintele Traian Basescu il primeste marti, de la ora 19:00, la Palatul Cotroceni pe procurorul-general adjunct al Statelor Unite ale Americii, James Cole, informeaza Administratia Prezidentiale.
Absolut intimplator, o coincidenta.
” Cole s-a alaturat Departamentului de Justitie in 1970 unde a lucrat mai intai ca procuror in Divizia penala si mai apoi ca procuror-sef adjunct al sectiei de Integritate Publica, care se ocupa cu anchetarea si trimiterea in judecata a cazurilor de coruptie la nivel inalt’ – de luat notite 🙂
mai mult ca sigur ca e …”intimplator” 😉
am ” rasfoit” in fuga ziarele cu lansarea candidatilor ard;
senzatia mea este ca mesajul de campanie este
vreti afara din Europa,votati USL;
s-ar putea sa aibe ” priza”
daca e asa mesajul, nu e rau. daca asta e perceptia domniei tale, bun mesaj de campanie le-ai croit la astia din ARD 🙂
Multumesc!
Da Intamplator ca dupa 9 decembrie lasa ca ne aliem cu jumatatea din USL care este cea mai nationalista.
Nu va fi asa cum crede Blaga, cu el sau un acolit de-al lui pus PM si ARD aliat cu PNL. Blaga viseaza.
am ajuns la concluzia ca treuie sa belesc ochii sa votez omul nu formatiunea politica daca merg la vot. usl sau ard tot un drac e
Resalut boborul . 🙂
Nu am nici o garantie ca ARD nu se va destrama dupa alegeri .
Personal cred ca dupa 9 decembrie PDL se va alea cu altii pentru a face niste modificari constitutionale .
Tip presedinte ales de parlament dar si mici trocuri de putere ca impartirea de fotolii (adica clasicul blat promovat ani de zile de grupul de conducere a acestui partid ).
In Blaga , Videanu , Udrea , nu am incredere nici macar cit negru sub unghie
Nu pot sa pup, sa anesteziez constinta pentru cei care au mintit sistematic si a incercat sa se prezinte ca o neprihanita in un bordel .
Voi face exact ca la referendum . Atunci la mare si in 9 decembrie la plimbare .
Stefan salut,
fiecare cu constiinta lui. Noroc ca esti in Italia 😀
@ion
nu inteleg cum e cu ” alierea” aia cu jumatatea usl;
acum, eu cred ca daca pun pe toate gardurile citate din ” gandirea europeana” a lui cacarau&ponta-si au din belsug-ii face pe cei care au mai ramas rpin sate si care 100 la suta depind de banii trimisi de afara sa gandeasca de doua ori cand voteaza
cred ca e de ales intre 3 mesaje:
a. coruptia
au ” terfelit” mesajul asta prea mult
b. economia:
nu-i crede nimeni,dupa ” experienta 2008-2009″
c. integrarea europeana
adaptarea lui ” mai multa europa” in contrast cu ” citate” cacarau&plagiator pare fezabila
oricum,e problema lor,ce aleg,dar un mesaj” cheie” trebuie
s-ar putea sa mearga
Era o poveste cu o femeia care gaseste un sarpe bolnav. De mila il ia si il ingrijeste. Ca sa nu raceasca juvina o ine la piept. Ei, se face sarpele bine, si primul lucru, o musca de piept cu o doza buna de venin. Pe moarte femeia il intreaba, dupa ce te-am ingrijit de ce mai muscat. Pai stiai ca sint sarpe, nu trebuia sa ma ingrijesti de la bun inceput.
Cam asa si planurile lui Blaga cu aliantele lui dupa alegeri cu diverse parti din USL. Se va trezi cu o doza buna de venin.
Pentru restul sa ne amintim ca de regimurile astea nationalist-socialiste se scapa mult mai greu. Rusii au stat asa din 1 pina in 90, noi si restul Europei de est din 45 pina in 89. Aia prin Cuba, ca sa nu mai pomenesc Coreea de Nord, nu au scapat nici pina acum. Asa ca daca incapem iar pe mina comunistilor (cu fata umana, sau liberala sau ce vor mai inventa) o sa mai asteptam mult si bine. Nu va fi doar pina in 2016.
Lasa baieti ca aveti noroc 🙂 scapati mai repede ca noi.
Veti avea frontiera lunga cu 2 tari capitaliste – Ungaria si Bulgaria
Pe vremea noastra ca sa ajungi la capitalisti trebuia sa treci prin inca o tara socialista, sau prin MNeagra
In fond e mai bine asa. Ca tot se smiorcaia natia de saracie, si coruptie si nu avea pe cine sa dea vina. Ca dupa ce se plangeau de saracie si ca le fug copiii in vest se repezeau sa voteze ba FSN, ba PDSR, ba PSD, orice numai sa fie o alianta unde e si Iliescu. Dupa ce iese USl-ul cu 57% o sa fie mare fericire. In sfirsit poate cetateanul vota hoti si corupti ca va putea linistit sa dea vina pe UE, USA, FMI, si alte aginturi straine, in deplin acord cu politica de stat a viitoarei republici socialiste. RSR-reloaded.
bre,ce-mi place formatul asta ! 🙂
seara buna Theophyle all 🙂
salut City !
Excelent material si mie la suta de acord.Nici nu prea avem alte alternative,damn it,dar ata ete.
Mai cred ca vor fi reconfigurari in parl.dupa 9,cu unele semnale chiar inainte de desemnare.Un joc corespunzator dozat,poate duce inspre asta,sper cu finalitate rezonabila.
Impresia mea despre felul cum se desfasoara ostilitatile,cum ies la inaintare bajetii,unii mai in prim plan altii deliberat parca tinuti in plan secund,impresia mea deci ca parca se joaca usor din potentiometrul fin.
Parca n-ar vrea ca sa fie la guvernare(cert e ca ce urmeaza va fi crancen-si se poate intelege motivatia asta pe termen lung)dar nici nu vor ca sa lase uslasii ca sa faca majoritatea care sa le asigure acestora demersurile cele mai periculoase(suspendarea piratului nici nu cred ca ar fi cea mai grava ptr. unii pdl)
Asta ma impinge si spre un rationament ce tine de anumite garantii externe ca sa nu picam de tot.
Ce le place astora sa se joace cu inima noastra. Poate de asta au si ales-o ca slogan. 😆 e cam interzis cardiacilor 😆
Buna Seara Mircea 🙂
Ne place ca iti place 😀
Buna Theophyle 🙂
e super fain ! am inteles ca Moldo e unul dintre artizanii importanti.Merita felicitat cu toata caldura.
Intreaga echipa. !
Moldo, este artizanul central, dar au fost si altii, cel putin unul pe care probabil nu il banuiti 😆
Buna seara si felicitari pentru noul “look”. Poate nu intimplator fontul titlului “PoliteiaWorld” seamana cu cel al unui ziar serios pe care il citesc tot timpul cu placere : The New York Times… 🙂 Va urez (si ‘ne’ urez si noua, cititori-comentatori ai lui) sa ne putem bucura de raspindirea cu buna credinta a mesajului care poate si TREBUIE sa scoata tara noastra din fundaturile unde mai e “condusa”…
Salut Observator 🙂
Un loc mai ospitalier pentru comentariile bune cu care ne-ai obisnuit. Multumim :
Buna seara 🙂 Ce plina-i casa cea noua! 🙂
Un diamant cu mii de fatete, asa mi s-a parut materialul din seara asta Citi. In adancurile constiintei mele stiam lucrurile astea, acum tu le-i ordonat si le-ai dat sens un profund, important, relevant.
Cunoasteti cu totii pozitia mea. Efectiv nu-i mai suport (pe nici unii). Acum trebuie sa votez un ştrumf şi o strumfă. Si trebuie sa merg, stiu ca trebuie, constientizez ca trebuie. Dar va jur, este ultima data cand imi voi calca pe suflet si pe inima. Sa nu se bucure pdl ca ne-a tras-o si de data asta, ca nu se stie cand ii va exploda in fata magaria. Sper sa se intample cat de curand dupa alegeri. Sa nu se bucure, ca sunt multi care gandesc la fel ca mine.
Salut Giorgia,
majoritatea noastra suntem in situatia ta, mergem mai departe, nu avem incotro 🙁
multumesc frumos Georgia pentru cuvintele tale. Eu as fi vrut sa nu fie nevoie de asemenea postare, si sa votam un partid ca lumea. Legea 35/2008 nu o permite, ne adaptam si incercam sa scoatem ceva folositor dintr-o situatie nefericita.
out off topics: am dat de ceva foarte ok la Nasul TV: Nicoleta Savin cu Cristina Guseth, despre justitie.
completare: la Nasul: T Maries, mai apoi Papahagi, pt cine vrea sa ii vada
Buna seara, doamne ajuta, oameni buni si lume multa, binele cu voi, cu voi si cu noi…
Multumesc, intradevar o lucrare de convingere rationala de care aveam nevoie. Aveam nevoie de iluminare si argumente. Supararea din cauza celor ce se intimpla ma face sa vad totul la nivel local , personal si nu situatia in ansamblu. Desi au avut puterea si o sansa unica sa demonstreze ca sunt acea forta politica a schimbarii pe care toti o asteptam, desi n-au demonstrat nimic si si-au ratat sansa, sa le acordam macar pentru MRU in care eu si voi credem, in numele statului de drept votul nostru.
Sa gindim pozitiv si macar forta entuziasmului fie cu noi.:)
multi sunt dezamagiti ca nu au tinut cont de comisia de etica iar eu cred ca sunt in fruntea lor:(…..au luat din mana noastra o arma formidabila in aceasta campanie.cum vom scoate dezamagitii la vot cu asemenea greseli?hmm
Draga Dan,
suntem inainte de alegeri si nu am chef sa fac mai rau decat s-a facut. S-au pierdut cel putin 3% si s-a anulat trendul ascendent. Drumul spre iad este pavat cu intentii bune!
Ca sa “insufletim” discutile 🙂
Pina in data de 16 martie 2013 , statele membre UE trebuie sa implementeze in legislatile nationale directiva UE 2011/ 7 .
Pentru a economisi efortul de cautare 🙂 (asta ca G&M ) directiva respectiva obliga guvernele nationale a achita facturile emise de privati catre stat in termen de 30 de zile si in acelasi timp regrementeaza plata facturilor intre privati la maxim 60 zile .
Asta ca sa vedem si ce ne asteapta OBLIGATORIU in plus in anul urmator si pe fondul arieratelor periodice a statului . Bineinteles in afara de promisiuni de reduceri de taxe si impozite . 🙂
Poate gresesc eu ca sint mai divers 🙂 dar un partid , coalitie responsabila cu asta trebuie sa inceapa o campanie electorala . Cu solutii de rezolvare a problemelor actuale si viitoare (deja anuntate anticipat ) . Nu cu cai verzi pe pereti .
cum o dai tot iese prost! Deci ce propui tu? In afara de armament usor 🙁
Prevedere .
Anticipare .
Masuri legislative inevitabil complexe ( cu efecte in mai multe domenii de activitate a statului . Nu doar fiscal ). Luate din timp si nu cu OUG la ultimul minut bazate pe hei rup .
G&M in alternativa : armament greu . 🙁
A propos de armament, daca Base are asta pe birou, ce naiba are in dulapuri? 😆
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13554431-traian-basescu-raman-acelasi-presedinte-chiar-daca-ultimul-timp-tacut-putin.htm
@cetatean
Eu am unul pe matul de chei . “amintire” din 1989 , centrul Clujului . Ca sa nu uit niciodata .
bine faci! Never look back, but always remember!
Este o bricheta 🙂
nu este, PARE 😉
salve City 😆
apropo de simbolistica asta,in “revolta de pe bounty”/mutiny on the bounty-toate editiile actori grozavi cea din 35 cu charles laughton,clark gable/1962 marlon brando,trevor howard,richard harris,e o scena in finalul filmului,in fata completului de judecata pe masa,felul cum este indreptat un stilet indica faptul daca invinuitul e achitat sau nu(daca varful era indreptat inspre inculpat,sentinta era ca si ante pronuntata,respectivul mergea la streang.
Glontul asta indreptat in sus parca aduce a salva de avertizare 😆 pare de calibru mai mare, de anti aeriana 😆
da, da, calibru mare! 😉
Ar trebui sa fim pragmatici. Sa privim si sa ne dorim innainte si nu innapoi. Oricum ar fi ei ai nostri sunt mai buni decit dinozaurii PSD. Cel putin la mine in judet PSD -ul (care a coplesit PNL-ul iar PC este aproape innexistent) are aceeasi oameni dintotdeauna. Aceeasi candidati care vor in continuare nici ei nu mai stiu al citelea mandat. Astia nu sunt in stare de o schimbare in interiorul organizatiei lor, am inteles ca acolo-i dictatura, cum naiba sa asteptam noi de la ei schimbarea ?
Buna seara!
Astazi niste prieteni fani ai altui blog de dreapta glumeau pe FB pe tema candidatilor UDMR din absolut toate colegiile din tara. Le-am spus urmatoarele (reproduc din memorie):
“Ungurii nu sunt prosti si contabilizeaza absolut toate voturile care se poat aduna din tara. Daca din 30 de judete aduna cate 1000 de voturi la etapa a treia de resdistribuire a candidatilor au 30.000 de voturi “pure” (fara redistribuirea procentelor partidelor sub 5%). Asta inseamna cel putin un deputat de Tulcea (Olt sau Iasi) asa cum au mai avut. La asta se adauga comunitatile maghiare sau maghiarizate (ceangaii) “uitate” de zeci sau sute de ani prin Moldova care le mai pot aduce alte cateva mii de voturi. Cu putin noroc voturile astea ar putea sa le mai aduca inca un loc de deputat si unul de senator”
De ce am adus in discutie asta?
Pentru ca orice vot (anti USL) conteaza!
Sincer, eu nu sunt mare fan al ARD-ului. Sunt insa un mare fan al Justitiei si dreptatii. Iar ca Justitia sa continue drumul pe care a pornit trebuie ca Traian Basescu sa-si tremine mandatul. Iar Traian Basescu are sanse mult mai mari sa-si incheie mandatul cu un Guvern iesit de sub tutela lui Voiculescu (am spus mult mai mari, nu de 100%!!).
Singura sansa ca tara asta sa intre definitiv pe fagasul democratizarii si sa adopte valorile Occidentale este acum independenta Justitiei si nu politicienii.
foarte de acord Ribe. salve 🙂
aseara herr hurezeanu pe irtv l-a avut invitat pe constantinescu.In timpul emisiunii a citat dintr-un articol de-al Laurei Stefan,care in cateva cuvinte analiza prestatia piratului in raport cu justitia.(citez aprox.-atata timp cat asigura independenta justitiei mie imi e suficient/criticandu-l insa ptr. alte aspecte) Tzapul a fost vadit pus in dificultate. 😆
Tzapul e in dificultate din ziua in care a decis sa stea capra in fata lui Iliescu.
Am auzit de un “formator de opinie” care locuieste in Bucuresti si va vota UDMR.
:))) am auzit si eu 🙂
optiune personala, insa nu ai voie sa iti vinzi derapajele personale ca semn de desteptaciune.
Dupa declaratiile de asta seara, asteptam ca TB sa bage glontul acela pe teava .
Apropos de UDMR poate nu stiti cum isi fac campanie prin intermediul bisericii catolice. Si mai sunt nemultumitii care neavind optiuni dau votul lor UDMR ca sanctiune, neinchipuindu-si ca la nivel national votul lor conteaza.
PSD-ul isi face prin preotii ortodocsi naimiti. Cunosc eu unul mare fan PSD.
Cunosc si destui de-ai “nostri” 😉
@stefan
eu uit multe lucruri,insa nu pot uita o discutie cu ” persoana f insemnata” in min finante in 2008;era legata de legislatia comunitara si i-am spus ca trebuie s-a aplice;
textual mi-a zis ca ” isi…..in legislatia comunitara”i-am spus ca dau statul in judecata;mi-a zis ca n-am decat;
problema s-a rezolvat in favoarea mea ,-de fapt s-a aplicat acea norma-dar nu cu ajutorul acelui ” personaj important”
asta ca sa intelegeti cam cum gandesc ” personajele importante” din ad-tia romaneasca;
directiva aia o vor arunca la cos;
pana nu se va duce cineva cu ei de gat la Curtea de la Luxemburg n-o vor aplica;
eu unul sunt pregatit,ca m-am saturat sa astept 14-18 luni rambursare de tva
Foarte bine sa fie pregatit privatul .
Statul invata regurile democratiei financiare doar fortat . Din experienta pe alte meleaguri cu probleme muuult mai groase . 🙂
Salut Katy,
Si mai sunt familii mixte care mai au si o soacra unguroaica care dupa 2 seturi de alegeri facute la indicatia ginerelui acuma voteaza dupa chemarea strabunilor.
era inevitabil 😉
Hey!
Ce sa mai spun, noi moldoveni dar am avut prefect ungur 🙂
Buna seara tuturor. Felicitari ptr noul portal chiar daca spun asta cu intarziere.
La subiect: a nu vota cu ARD-ul in conditiile de azi echivaleaza cu tradarea intereselor nationale.
salut!
dupa experianta “firul ierbii arse”, realismul politic e singura optiune.
Asa este.
Buna clemy, multumiri si tie 🙂
Va invit in colegiul 8 (deputati, candidatul/vicepres al fortei civice!) sa exersati niste realpolitik: http://www.dancristianpopescu.ro/proiecte/
Citi, vrei sa dau gulasul pe junk food
eu nu zic nimic, eu prefer o salata , daca este, insa nu prea este.
Citi,
Daca te intereseaza sa vezi ce zice Mona este la Gadea
da, ma uit! am citit interviul cu ea..
https://www.facebook.com/cristi.danilet/posts/459430734099077?notif_t=feed_comment_reply
Si pe Fb la Cristi Danilet se coomenteaza in draci 🙂
Pai unde sa fie?
sunt obosit, de obicei rezist, insa acuma i-as bate cap in cap pe gadea si pe mona.
Putina odihna ar fi necesara 🙂
Ion,
nu te lua de Mona … 🙂 uite ce moldoveanca, pur singe.
Nici agricultorii din Husi nu vorbesc atit de moldoveneste ca ea.
O noapte linistita va doresc!
Noapte buna Katy
Muona: “`Justitia este independenta si probabil va mai primi si mai multa independenta`.”
Cum adica “mai multa independenta”? Independenta o ai sau nu. dac primesti “mai multa” recunosti ca de fapt nu ai.
De fapt Muona contrazice tot. Ii spune lui Gadea ca e independenta, deci nu e a lui Basescu, ca apoi sa ne spuna ca primeste mai multa independenta (de la ea? de la PNL? De la USL?)
Vezi cum arata, vezi cum vorbeste, si citeste cateva alticole ale lui @Cetatean ca sa realizezi ce si cum intelege ea independenta justitiei 🙁
Le-am citit pe toate si ar trebui sa le citeasca si ea. Poate invata ceva acum la batranete.
nu, ribe, ea are o tactica: neaga presiunile si zice ca nu sunt probleme, minimalizeaza cazurile grave de judecatori corupti si aserviti, abate atentia spre alte probleme – numarul mare de dosare, salatii – ca sa nu se vorbeasca de independenta.
Katy,
Un coleg psihiatru mi-a zis ca atunci cand vrei sa caracterizezi un om la prima vedere uita-te la formatul mainilor si al ochilor. Numai dupa maini si te face sa te ingrozesti.
Citi,
Galmea te adoarme si daca ai dormi 24 de ore ai fi fresh.
Pe de alta parte eu nu stiu ce tot zbiara presa ca Piratul va vorbi despre guvernare. Nici vorba de asa ceva. In primul rand nici n-a spus ca va vorbi prea curand ci ca va gandi.
asta am semnalat si eu mai sus despre Pirat: “Nu se deduce cu necesitate ca va vorbi, ci doar ca ne vom convinge in curand ca el gandeste la fel. Poate are in cap un model de actiune politica, nu neaparat discursuri. Mie tare imi suna a testat USL-ul si opinia publica”.
Mona are in cap o anumita idee despre independenta Justitiei si va vrea sa o implementeze.
Da dar nu poate sa recunoasca acum ca incercarile ei se cam lovesc de buturugi mici. Nu e pace in sistemul judecatoresc, spre deosebire de sistemul educational unde s-au linistit lucrurile si majoritatea cadrelor didactice o accepta pe Abramburica. Pe de alta parte daca te uiti la B1 la adunarea lui cristoiu zici ca e haremul lui Suleiman Magnificul Barfe susanele…
in invatamant liderii de sindicat au lasa-o moale cu revendicarile. dupa ce pe sotie asaltat-o ala cu grevele, acuma are o placere sadica sa il intrebe: “cand mai facem o greva sa ni se mareasca salariile”?. La mine nu are nimeni tupeu sa vina sa ma intrebe de sanatate.
@cetatean
Cum o mai duci cu sanatatea ? 🙂
slava Domnului, bine. Cand o vad pe Muona ma ia cu tremurici 😉
Felicitari pentru noua fata ! Eu doar va citescsi trebuie sa va multumesc pentru aceasta.Este singurul loc unde pot afla ce se intimpla in tara si chiar in lume.Uneori,cand sunteti dezamagit ma tem ca renuntati la acest blog,care pentru mine este atat de important. Multa sanatate si bucurii !
Am observat ca in preuniversitar e otacere sindicala mormantala. Nu mai cer nici diferentele castigate in instanta. Nu mai zbiara ca Funeriu e de vina ca pe YOUtube apar filmulete de Karate & Co cu elevi si eleve. De injunghieri, fondul clasei nici nu mai exista decand a venit Maica Ecaterina
bingo! liderul de la scoala la sotie umbla mereu cu foi in maina pentru greva, acuma e mut ca un peste.
Iar a dat tapalaga cu mucii in fasole:
“Pavelescu este mai degraba un bun exemplu de neadecvare la realitate, ca tot discursul sau. Ce trebuiau sa faca toti candidatii prezenti in sala pentru a-si exprima furia? Sa raga, sa rupa scaunele? In afara de Vasile Blaga, care a tinut un discurs corect si de Adrian Papahagi, cand prea sobru, cand prea jucaus, dar una peste alta inspirat, ceilati, adica MRU, Neamtu si Pavelescu au facut exces de lirism, metafora si patetism. Tinerele sperante din ARD par sa sufere deja de o inadecvarea cronica la realitate. Prea multe stangacii si gafe”.
MRU exces de lirism?
Pavelescu, lirism???!
Ce a fumat Tapalaga?
Pavelescu a fost chiar un bou liric ….
Parerea mea 🙂
Daca si Blaga a tinut un discurs corect…
Citi, sa fim seriosi Pe vremea lui Funeriu au dardait de frica toti liderii de sindicat si respectiv prietenii lor nu din cauza salariilor (dovada ca acum nu mai chitcaie nimeni desi inflatia musca din greu)ci de frica schimbarilor calitative pe care un Om care nu venea din sistemul lor a dorit sa le implementeze. Ce ii reprosez eu lui Funeriu acordandu-i circumstante atenuante,inocenta sa. A crezut ca are de aface cu lupi dar s-a inselat. Erau hiene.
N-a fumat nimic dar incearca saracul si el sa ma convinga sa pun stampila pe Bleaga, in numele interesului national.
deci, sa fim clari, vorba evreului: nu trebuie sa ne si placa. Ai o grea alagere, ion, sa pui stampila pe Blaga. Nu stiu ce as face in locul tau. Pot vota ARD si politicienii tineri si noi pe care mi-i propune (am noroc), insa daca l-as avea pe Blaga in colegiu….
Funeriu a interziat implemetarea legislatiei pana la capat in pruniversitar, trebuiau numiti prin concurs noii directori. nepermis de mult a intarziat. Acuma stau aia tot cu delegatie.
Eu, daca eram Funeriu, ii rupeam pe toti din preuniversitar. S-a preocupat prea mult de universitar, si ne era cazul. Acolo face raavagii acuma Cati, dar acolo e cauza pierduta din start, trebuie sa mai treaca 10 ani sa moara dinozaurii pe bune.
Adica: greul ARD, Baga, a fost “corect”; plevusca, aia care se tin de maretul PDL, in special MRU, niste fraieri. Admirati diferenta.
Cam asta zice Tapalaga.
Citi bLAGA a tradat prima oara in 2007 cand in sedinta de guvern Tariceanu a spus catre Blaga, citez din memoriePleaca Macovei din guvern sau voi PD? la care Blaga a spus Pleaca Macovei. Afost nevoie de interventia lui Basescu ca sa se retraga PDul de la guvernare. A doua oara l-a tradat pe MRU. A treia oara mi-e frica ca daca ajunge in Parlam. il tradeaza pe Pirat.
asa e la prima. La a doua l-a tradat frunzaverde, Blaga nu a avut tupeu sa tradeze el insusi. A treia oara nu va mai apuca sa tradeze…
Citi, cul;mea ca nici acolo nu s-a prea preocupat. Ordinele privind criteriile le-a dat la 8 luni de la intrarea legii, abilitarea a definitivat-o abia in aprilie 2012, normele pentru aceptarea tezelor de doctorat le-a dat abia in august 2011 cand deja mai trecusera mii pe vechile proceduri, clasificarea a termina-o in septembrie 2011 si aia cu derogarii de la lege la presiunile politicienilor parlamentari. si etc.
Sa-mi frec palme, nu credeam ca a trecut asa mult intre lege si normele de aplicare.
http://www.contributors.ro/editorial/exclusiv-hotnews-contributors-ro-premiul-nobel-pentru-ciuruit-jurnalistii-cu-rafale-de-minciuni-corina-adriana-dumitrescu-membru-in-consiliul-superior-al-magistraturii/?attest=true&wpmp_tp=0
JOS IMPOSTORII!
Sti cu ce trebuia sa inceapa dupa ce s-a promulgat legea . Cu verificarea dosarelor de profesor universitar si a doctoratelor luate de acestia.Comisia Nationala de Etica a inceput sa lucreze abia prin noiembrie 2011si a dat primele 11 rezolutii de plagiat abia in martie 2012. Daca dadea mai repede numai 10 exemple de rectori cu dosarele profesionale patate, restul mergea de la sine dar asa a cazut in capcana lor si a amanat
nu stiu de ce a amanat atata. lucra in contra-timp si a amanat, cred ca a crezut prea mult in cirectutudinea esalonului II din minister si in consilierii de doi bani pe care ii avea. Vergu aia, de exemplu. A dat-o tarziu afara.
Of, Doamne, cizmele uni padurar au mai multa minte ca asta:
“Niciodata nu mi-am permis sa ii sugerez presedintelui ce sa faca. Stim clar ca are dreptul si eu am spus ca are si obligatia de a prezenta viziunea lui despre natiune.
Tara este complet blocata, Ponta iese cu glumite si le supune romanilor cat de bine traiesc, dar realitatea este alta. S-au scumpit toate alimentele, fondurile europene au fost blocate. Recunosc ca ne-ar avantaja o iesire a lui Basescu”, a spus Vasile Blaga, la B1 Tv.
Ma duc, nu mai rezist. Va spun noapte buna si merci celor care au citit si comentat! 🙂
Citi esalonul II din Minister e de pe vremea lui Atanasiu si Hardau. Despre consilieri nu stiu ce sa zic pe unii ii cunostea din liceu, pe altii poate i-a primit, dar iti spun ca are si acum o inocenta de a crede ca oamenii sunt buni.Poate evenimentele din iarna l-au readus in Romania reala. Pe de alta parte a fost furat si de mirajul puterii afisand si o aroganta pe care cei ce nu-l cunosteau au considerat-o superioritate de politician
Greseala lui cu aroganta. Eu as fi facut concurs in esalonul II si pastram 33%, cei mai buni si restul ii aduceam prin concurs. Oricum, a facut mai putin decat a trebuit, insa suficient cat sa se vada ce insemna un invatamant cum trebuie. Acuma fufa aia vopsita de andoneasca distruge tot.
Gata, chiar inchid 🙂
Eu nu votex ARD pt ca ridica saraul minim ls 850ron, practic doar taxele vor creste nu si salarul gri pe care il mai kusm/dam