Victoria pirică a Preşedintelui Băsescu
05/04/2013 | Autor theophyle Categorii: Editoriale |
Articolul de fata este a fost publicat de mine la data de 22/08/2012, dupa ce Presedintele Basescu s-a intors la Cotroceni. Ma reintorc la acest articol numai pentru a dovedi multora ca nu am ce sa-mi reprosez si ca din nefericire am banuit si am fost aproape sigur de directia pe care o vor lua lucrurile dupa aceasta intoarcere a presedintelui la Cotroceni. Onestitatea cuvantului scris imi ramane ca marturie ultimativa a parerilor, optiunilor alese si a integritatii pe care o datorez celor care ma citesc.
***
Moto: “Ne ego si iterum eodem modo uicero, sine ullo milite Epirum reuertar” (Inca o victorie ca asta si ma intorc la Epir singur). [1]
Istorie: O victorie pirică este o victorie obtinuta cu pagube uriase pentru învingator. Expresia este citata de Plutarch (46 – 120 d. Hr) , preluata in detalii de Paulus Orosius (375 – 418 d. Hr) si atribuita regelui Pirus al Epirului, care i-a învins pe romani la Heraclea si Asculum în 279 îHr., dar a suferit pierderi de neînlocuit , fapt care a dus la pierderea în cele din urmă a razboiului piric (280–275 îHr.)
Apartenenta la UE si NATO. Nimeni nu a obligat Romania sa se alature acestor organizatii. Apartenenta a fost o strategie a tuturor guvernelor Romaniei din 1996 si pana astazi. Criza politica actuala a fost “rezolvata” in forta de institutiile acestor tari din doua motive principale. Primul – recunoasterea internationala a unui puci parlamentar sustinut de o serie de ilegalitati pregnante din partea unei clase politice rau famate. Al doilea motiv – pericolul de contagiune si creerea unui climat de propagare de pe urma unei crize economico-financiare si unui somaj endemic al tinerilor generatii europene. Presedintele Basescu nu a fost preocuparea nimanui in Europa, sustinerea nu a fost personala nici macar o secunda; impotrivirea si presiunile institutionale au fost in totalitate indreptate impotriva modelului politic reprezentat de cativa fruntasi politici romani lipsiti de orice capabilitati politice, rudimentari si inculti.
Disiparea mitului Basescu. Timpul nu i-a fost favorabil lui Traian Basescu. O serie de hotarari personale, in parte ne-necesare, care in nici un caz nu pot fi judecate astazi i-au erodat popularitatea la un minim istoric în ultimul deceniu politic romanesc. Un om întelept si retinut ar fi inteles-o dupa rezultatul alegerilor prezidentiale din 2009. Dl Basescu nu a înteles! Unul dintre cei mai importanti teologi si ganditori politici ai Americii moderne, Reinhold Niebuhr, intemeitorul unui influent curent teologic numit Realismul Crestin (Christian realism) a scris, citez – “The sin of pride created evil in the world”[2], pacat ca politicienii romani nu-l citesc si nici macar nu a fost tradus in limba romana .
Interesant de mentionat ca Reinhold Niebuhr a influentat politica americana de la dreapta la stanga prin ideile lui. De la Ronald Reagan si John McCain in dreapta si pana la Madeleine Albright, Hillary Clinton in centru si Jimmy Carter sau Barack Obama in stanga politicii americane. Deci daca dl Basescu ar fi fost mai putin orgolios, rezultatele ar fi fost mult mai bune. Multe dintre proiectele pur politice ale dlui Basescu arata astazi extrem de problematice. Incercarea de a construi doua partide mari, “înghitirea” partii liberale care s-a desprins de PNL (PL-D), UNPR, votul uninominal pur, promovarea unor personalitati cu putine calitati si capabilitati. Lipsa de atitudine ferma si în timp util în jocul politic din PDL si mentinerea unor strategii extrem de eficiente intr-o atmosfera de sustinere populara intr-un timp în care aceasta sustinere a devenit minora au dus la vulnerabilitatea care a putut produce acest atac la presidentie si indirect la posibilitatea subminarii democratiei si a statului de drept, care s-au dezvoltat in timpul mandatelor sale, cu sprijinul lui direct si continuu. Traian Basescu nu a fost un geniu politic, ci numai un bun politician, cu dexteritati superioare adversarilor sai (The whole art of politics consists in directing rationally the irrationalities of men- Niebuhr). In clipa cand intuitia lui proverbiala l-a inselat, caderea a fost iminenta si inevitabila.
Sfarsitul unor cariere si a unei clase politice. Mai mult decat clar ca Crin Antonescu va deveni istorie foarte curand. Daca nu a inteles pana acum ca nimeni nu poate deveni Presedintele Romaniei fara sprijin international, o sa inteleaga cand isi va depune candidatura in 2014. Parasirea Cotroceniului, pentru Crin Antonescu, a insemnat si punctul terminus al unei cariere sporadice a unui om lipsit de calitati la nivelul ambitiilor lui. Victor Ponta este poluat de biografia falsa pe care si-a facut-o si de lipsa de caracter de care a dat dovada in ultimele trei luni. Ponta va suferi aceasi soarta cu Antonescu, mazilit de ai lui la prima ocazie si la primul semnal ca nu va ajunge la guvernare.
Nu stiu ce se va intampla in perioada imediat urmatoare, stiu insa ce se va intampla in anii urmatori. Clasa politica actuala va disparea. Si-a dovedit ticalosia, lipsa de competente si saracia morala. Maine voi incerca sa analizez posibilitatea formarii unei drepte functionale.
Epilog: “Man’s capacity for justice makes democracy possible; but man’s inclination to injustice makes democracy necessary.” [3] Reinhold Niebuhr
Bibliografie
[1] Orosius, Historiarum Adversum Paganos Libri, IV, 1.15.
[2] Niebuhr, Reinhold. Moral man and Immoral Society, 1960 p. 238.
[3] The Children of Light and the Children of Darkness (1944)
***
Post Scriptum: Ieri, Presedintele Basescu i-a salvat cariera lui Victor Ponta dandu-i posibilitatea sa ajunga la Cotroceni !
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
scuze ca nu e la subiect http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/northkorea/9973577/North-Korea-missile-threat-latest-live.html
Salut,
probabil ca au sa trag niste rachete in fratii din sud. Nu o sa fie in nici un caz un eveniment nuclear sau de mari proportii.
Imi place articolul.Este un articol distant si nepartinic.
Asemenea articole as vrea sa citesc si in presa scrisa dar pe acolo…..se scrie in functie de cine plateste.
salut 🙂
La noi e gratis si nimeni nu ne plateste. Sper sa fie la fel si in viitor!
Oare statul de drept sa se rezume la Statul sint eu? doar la ce vreau eu? nu contine si termenul “coabitare” intre factorii de decizie a unui Stat? Cine obtine doar victorii este dictator 😉
De ani si ani presedintele american coabiteaza cu un “parlament” advers, la fel trebuie sa suporte si presedintele francez. Dece ni se pare noua ca e deja sfirsitul lumii? Dece trebuie acuzat Basescu pentru ceea ce au votat unii in 9 decembrie?
“Morar a fost dat afara din sistem printr-un tirg intre Basescu si Ponta”. Daca nu era azi ar fi fost pe 9 iunie cind ar fi trecut la CCR.
Pentru ca ma doare iesirea lui Daniel Morar din procuratura, o sa spun doo vorbe.
Niciodata Morar nu ar fi fost propus de un ministru uslamist intr-un post de conducere la Procuratura. Asa ca Basescu l-a numit la CCR, iar Morar a acceptat pentru ca stia ca nu exista alta sansa.
Apoi, a fost o miscare parsiva din partea uslamistilor: Mona, propusa la CCR, a demisionat de la minister, si bateau moneda sa faca la fel si Morar, chiar daca nu ar fi trebuit. Insa coabitarea, probabil, ii cerea piratului sa cedeze.
Prea multe plinsete si bocete: gata, Basescule, nu mai esti presedintele meu 😉 ori imi faci pe plac ori te dau dracului.
nimeni Victore,nu-l da dracului(doamne iarta ) incercam sa deslusim motivatiile miscarilor/pozitionarilor facute si sa analizam efectele acestora-unii mai cu talent altii fara(cam ca mine 😆 ) unii cu experienta prodigioasa altii toba de carte,habar n-am.
Dac-ar fi dupa mine,parca as spune ca piratul vrea ca sa enerveze/irite pe cat mai multi dintre sustinatori.O face intentionat ptr. ca vrea sa obtina ceva din zona asta,ce anume nu stiu.
Nici cu ailalta “zona” nu inteleg ce vrea sa faca,ca se contrazic prea multe.
Mai asteptam si-om vedea.
Salutare,
Am asistat intr-adevar la doua zile fantastice, ca final al unei saptamani fantastice. Sunt buimacit, pot sa spun, si nu ma asteptam.
Am urmarit interesat nenumarate pareri aici si oriunde, doar, doar poate voi intelege si eu ceva din ce se intampla. Cred ca mai mult am ramas cu multe intrebari.
Ce este clar? Basescu a ales sa ii tina spatele lui Ponta. Nu stim de ce. Nu imi pot imagina de ce, care este capatul itei care se tese acum.
Spun unii ca miza este scoaterea din joc cuplului Antonescu&Voiculescu. Sau poate doar sacrificarea lor pentru controlul justitiei. Nu imi vine a crede totusi. Cu toate urletele Antenei 3 si cu toate dezicerile lui Antonescu, parca reactia nu a fost suficienta. Parca a fost mai mult ceva ce tinea de datoria lor, unde trebuia ingrijorare, furie, injurii si amenintari de moarte, asa cum ne-au obisnuit de atatea ori.
Altii spun ca atat s-a putut obtine, ca de fapt e mai mult decat am fi putut spera cu un USL dominand puterea. Oare? In cele din urma Basescu avea ultimul cuvant. Iar toata perioada asta de interimat, de delegare si detasare s-a dovedit a fi foarte benefica pentru performanta justitei in ultimul an :). Daca protejarea justitiei era primul sau gand, nu ar fi acceptat un compromis. Avea in continuare CSM si CE de partea sa.
Basistii fideli, printre care ma numaram si eu, pentru ca era cel mai apropiat de cauza noastra, nu asta asteptau de la el. Independenta Justitei este unul din pilonii care au sustinut aceasta fidelitate. De ce ai renunta la el acum spre sfarsit de mandat si, mai nou, spre inceputul unui nou proiect civil sau politic? Cum poate spera la sustinere? Nu zic ca unii vor renunta oricum la el, unii poate vor mai spera ca totusi finalul acestei povesti nu va fi atat de sumbru.
Si totusi nu cred ca m-am indoit niciodata ca acum de presedintele nostru. Si suntem multi se pare in situatia asta.
@ Rem,
ai inteles gresit ca Basescu ii tine spatele lui Ponta.
Ceea ce vedem este normal si obligatoriu intr-un stat de drept in urma unor alegeri. Basescu trebuie sa cedeze multe. E obligat de votul din 9 dec. Sa nu-l uitam.Formularea “basisti” mie imi displace; nu sint deloc “basist”, ci mi-au placut unele initiative ale sale. Ca nu le-a reusit pe toate si asa cum vrea fiecare este in firea lucrurilor. Nu Basescu este primul politician cu “victorie pirica”. Iar uneori pentru a obtine o victorie trebuie sa mai stii sa si pierzi.
Salut Victor,
Basescu le cam pierde pe toate din ianuarie 2012. Singurul lucru care mai avea a fost justitia si statul de drept, si pe aste acum aproape ca le pierde! Lucrurile sunt mult mai grave si pe plan international. Am scris atunci si sa scriu si mai departe. Singura sansa a lui Basescu sa mearga conform ultimului MCV. Daca il lasi si pe asta in izbeliste, ce naiba mai are de facut la Cotroceni, da-i cheile lui Ponta si gata!
Dar v-ati gandit ce poate face un om singur, fara nici macar o forta poltica semnificativa pe care sa se sprijine? A salvat ce se putea salva, facand posibile si alte salvari. Cred ca am fi nedrepti sa il blamam. Nu uitati ce a facut cat a avut puterea sa fac.
Aveti aici raspunsul meu detaliat. Nu e vorba despre ce a facut este vorba despre ce nu trebuia sa faca. El nu este un OM es este o institutie – Este Presedintele Romaniei:
http://politeia.org.ro/editoriale/victoria-pirica-a-presedintelui-basescu/9650/#comment-29899
salutare tuturor 🙂
sorry
salut pe toata lumea,
pentru interesati – Catolicismul românesc (3)
Salut,
Noroc ca am treaba cu buticarii din Franta pt care lucrez si le cade cerul in cap, ca nu am timp de cataclismul romanesc.
Primesc newsletterul de la Noua Republica care da in Basescu – Ponta – Trocul Politic cu multa suparare
Incercind din 3 informatii, precum semidoctii sa trag o concluzie, aceasta ar fi :
Eshichierul politic se modifica astfel PSD+Basescu+Miscarea Populara versus PNL+PDL+FC+A3+intelectualiiContributors ?
Mai in weekend poate am timp sa citesc totul ca sa ma pozitionez, sa nu ajung intre ei , in no mans land 🙂
in grupul din dreapta am uitat sa adaug si NRepublica
Salut,
Ce e ciudat e ca atat basistii cat si uslamistii sunt in degringolada. Se pare ca taberele beligerante s-au amestecat si fanii infocati au ramas fara “echipe”. Reactia PNL-ului e cea mai dubioasa variabila aici. Ieri au dat “pe surse” niste audiograme regizate in care, vezi doamne, se aratau nemultumiti, dar era evident ca e doar praf in ochi.
De asemenea, reactiile externe nu sunt prea clare.
Antena 3 urla la Ponta si PSD, Vocea Rusiei la fel, apar tot felul de teorii ca Daniel Morar va intra in politica, Ciuvica zice ca e un bou, SRS e nervos, noi suntem nervosi pe Presedinte, etc etc.
Imi place ca domnul Ungureanu sta intr-o inteleapta expectativa in legatura cu evenimentele din zilele astea si nu se arunca cu capul inainte.
Ceva ne scapa, si ma tem ca vor veni lucruri si mai urate in continuare. Unii spera ca intra Varanu, sau apare dosarul Porumbacu, Panait sau alta mana cereasca. Eu cred ca urmeaza un crah socio-ecomomic si sandramaua va cadea cu vrea ea, nu cum vor unii sau altii.
Nu pricepi ca dupa tonul fiecaruia deja sunt 2 tabere ? Basescu + Psd pe oparte PNL si toate fortele de dreapta inclusiv PC (A3) pe de alta parte.
Ar fi prea simplu sa fie asa. Poate e doar o tabara…
Nu inteleg : adica tabara unica a javrelor de politicieni in integrum si noi poporul telespectator care ne uitam la ei, ? E prea mult.
nu e prea mult.cam asta e adevarul. exemplu: cine nu e din tabara unica ..zboara repede . a patit o MRU. acum o simte si Morar.
Mai omule, daca ,,PC(A3)”+PNL sunt forte de dreapta eu sunt pot sa iti spun ca sunt Papa cel inscaunat la Vatican!
Eu nu stiu in ce tabara sa ii pun pe astia.PC+PNL+PDL sunt niste partde cu o doctrina ,,hais” si trag ,,cea” sau invers.Sunt atat de confuz !Nici la centru nu ii vad.
@victor L 4:07
Salut Victor,
Eu am ajuns sa apreciez formula de “basist”. Nu pentru ca i-as acorda lui Basescu credit indiferent de ce ar face, dar pentru ca a fost folosit ca peiorativ impotriva oricarui om normal care nu sustine USL si care normalitate. Eticheta de fapt nu are de fapt nici o legatura cu Basescu de mult. Si daca prin asta inteleg “ei” basist, atunci da, imi asum etichetarea.
Si nu cred ca am inteles gresit. In problema numirilor de la parchete, prin iesirea de aseara, Basescu i-a tinut spatele lui Ponta si a tradat o cauza in care eu credeam. Nu stiu cat de normal era in urma ultimelor alegeri, dar nu cred ca era obligatoriu. Pot intelege ca un politica inseamna compromis, si tocmai de aceea l-am sustinut pe presedinte, trecand cu vederea anumite greseli (greseli cel putin in conceptiunea mea). Dar compromisul nu e tot una cu compromiterea.
Si nu ma intelege gresit, nu sunt puritan si nu incerc deloc sa fiu mai catolic decat Papa. Si eu cred ca e nevoie de unitate pe partea dreapta, ca se poate face echipa si cu Cristian Diaconescu sau altii mai mult sau mai putini pacatosi, ca nu se poate doar cu sfinti si ingeri. Doar ca anumite linii de netrecut trebuie sa existe.
@TDS 4:44
Stiu ca incerci sa fii ironic dar nici un gluma nu cred ca poti sa pui A3/PC/PNL in acelasi grup cu dreapta :).
Eu stiu ca
1 trebuie gasit cel mai mic multiplu comun ( cmmc ) sau cel mai mare divizor comun ( cmdc vezi manualul de aritmetica de clasa a 5 a primara)
2 taberele formate prin tradarea lui Basescu sunt atit de clare si atit de antagonice incit nu pot sa isi dea mana decit in aceasta forma.
Caci nu vad eu pe ND si DA constituind a 4 cale. A treia cale fiind a lui PPDD
@ Rem,
” Nu stiu cat de normal era in urma ultimelor alegeri, dar nu cred ca era obligatoriu.”
Vezi, formularea “Nu stiu cit de normal” si “dar nu cred ca era obligatoriu” ma pune pe ginduri.
In urma alegerilor este normal: Basescu nu mai are ca pirghii decit decit Constitutia. Si puterile limitate pe care i le confera. Si obligatoriu: trebuie sa respecte legile. A face in continuare pe presedintele jucator este haiducie cind impotriva iti sta un Parlament de 70% ostil. Atunci trebuie sa coabitezi, sa manevrezi, sa pierzi ca sa mai poti cistiga ceva.
Durerea noasra, si nu exagerez cind spun asta, se transforma in impotenta si razbunare pe omul in care aveam incredere. Urit, foarte urit. Sintem insotitori doar din interes, nu pentru a colabora. Ne pierdem usor speranta si dam cu copita si in fostii apropiati.
Tapalaga, Ghitulete ori Sorina Matei scriu sub imperiul emotiilor (ori a unor interese, habar n-am), dar politica are alte coordonate. Iar votul din 9 dec. asta ne-a harazit.
Nimeni, observ, si nu doar aici pe blog, nu spune cum ar fi trebuit sa procedeze piratul, dar sa respecte si jocul politic intr-un stat de drept si sa ne satisfaca sperantele.
Ce trebuia sa faca? Astept.
Iti raspund eu Victor ce NU trebuia sa faca Basescu
1. Nu trebuia sa vorbeasca ca un prost despre intentia de al numi pe Ponta ca premier dupa demisia lui Boc. Asta a fost o prostie antologica;
2. Nu trebuia sa-l numeasca pe MRU daca a stiu ca PDL il vor da in gat, cand pupila dumnealui a fost varful de lancie a tradari;
3. Nu trebuia sa vorbeasca prostiile monumentale pe care le-a vorbit despre mancatul porcilor inainte de alegeri;
4. Nu trebuia sa sprijine cea mai detestata figura a dreptei romanesti in alegerile din PDL;
5. Nu trebuia sa-i bagatelizeze pe cei care l-au ajutat intotdeauna si sa scoata kkatul de Miscare populara ca alternativa infantila la ceea ce s-a format deja si sa-si bata joc public de activitatie lui MRU si a altora in consolidarea unor formatiuni de viitor;
6 Nu trebuia sa faca ceea ce a facut ieri si sa se dezica public de Morar omul care pentru multi inseamna DREPTATE si JUSTITIE
Draga Victor, Basescu este un scorpion cu un ego gigantic el o sa “moara” ucis de el insusi sau de apropiatii lui.
Pentru mine Traian Basescu este nu numai o mare deziluzie este o mare durere si o infrangere personala.
dar exista o companie destul de numeroasa care simt identic. Numeroasa – vorba vine,, adica majoritatea dintre cei putini de aici
Nu doar pentru dumneavoastra este dezamagire.
Si-a atins limita de incompetenta. Atat a putut sa gandeasca si sa faca pentru repararea Romaniei. Mult mai mult decat predesori, dar inca foarte putin.
salut,
asteptama la o noua repriza. Poate cu jucatori mai buni 🙁
Buna Theophyle,
O singura remarca la cele scrise de tine. Ca “basista” ce ma aflu, sunt deacord cu ce ai spus, cu exceptia ca , pentru mine, nu este o deziluzie, dar este o durere si o infrangere. M-a durut cele spuse ieri, si m-am simtit tradata. Nu spun ca Morar este perfect, cum nici MRU nu este (doar Dumnezeu este), dar nu trebuie sa-i atace, indiferent de mize. Acesti domni, niste profesionist, chiar doresc sa faca ceva pentru aceasta tara, intr-un mod diferit, cu constiinta curata si cu demnitate. Concluzia, da ma simt tradata 🙁
Salut Maya,
Trece pana la urma. Ne pansam ranile si mergem mai departe. Sper ca data viitoare o sa avem mai mult noroc 🙂
@Rem In curand PNL o sa ramana cam singura dreapta in Romania.
Deputatul PDL Cupă Ion, preşedinte al organizaţiei PDL Gorj, a trecut la PNL. Anunţul a fost făcut în cadrul unei conferinţe de presă de către preşedintele PNL Gorj, Dian Popescu. Interesant este faptul că deputatul Cupă vine tot pe filiera lui Mihai Stănişoara, fiind finul acestuia. Ion Cupă a fost unul dintre semnatarii si sustinatorii lui Blaga la ultimul comgres pdl.
Salutare !
Base nu se lasa invins de sistem, ca Milica.
El se aliaza, pur si simplu, cu sistemul.
Ramane sa vedem si de ce.
De asta chiar nu mai stiu ce sa zic
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14561859-ambasada-sua-suntem-multumiti-facut-nominalizarile-procurori-procesul-consultativ-poate-merge-mai-departe.htm
Baietii vor doar liniste.
Au alte subiecte, mult mai fierbinti acum.
ceva de genul http://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/521687_236701913139743_966624537_n.jpg 🙂
http://www.evz.ro/detalii/stiri/dictatorul-kim-jong-un-1031337.html asta ai vazut ? salut 😀
Salut ,
Lamuriti-ma si pe mine ambasadELE USA, respectiv GB in care tabara le introducem, ca vad ca deja Piratul a facut blat cu sistemul ticalosit:
“Ambasada SUA îl încurajează pe premierul Victor Ponta, în calitate de ministru interimar al Justiției, pe președinte și Consiliul Superior al Magistraturii să continue să colaboreze, pentru a ajunge la un acord în privința numirii unor procurori independenți și claificați (evz.ro).
“Cred că este foarte bine că nominalizările au fost făcute de ministrul interimar al Justiţiei şi acum avem un proces în care deciziile pot fi luate. Sigur, este acum atribuţia CSM de a organiza audierea candidaţilor propuşi şi să îşi exprime opinia, iar apoi preşedintele să decidă. Cred că acest proces poate duce mai departe reforma justiţiei şi atingerea obiectivelor prevăzute în MCV. Acestea au fost foarte importante pentru noi şi este nevoie urgentă ca aceste funcţii să fie ocupate”, a spus ambasadorul Harris.
Ion,
am o rugaminte,
nu-mi vorbi mie despre ceea ce gandeste Ambasada SUA. Cred ca stiu foarte bine ce gandesc oamenii aia. Ei sunt exasperati de zigzagurile politice din Romania. Te asigur un singur lucru, Basescu nu mai este omul pe care ei se bazeaza. Basescu a scazut in ochii lor exact cat a scazut si in ochii nostri (cel putin ai mei) Despre UK nu stiu! Ei numai se aliniaza. Basescu pentru americani este past tense
Ia uitati ce vor romanii care au votat ceea ce au votat in Decembrie 2012, dorinta exprimata prin vocea unui protestatar de la Oltchim care inca nu si-a primit avansul pe ianuarie:
“Dragi guvernanti noi, prin votul nostru v-am asigurat 4 ani de locuri bine platite. Cred ca e moral ca cel putin 4 ani sa ne dati salarii”(b1.ro)
Si noi mai vorbim de idealuri de drapta de independenta Justitiei de tradari a unor cauze nobile.
@Ion nu stiu daca e vorba doar de idealuri de dreapta sau de independenta justitiei. e vorba de minciuni si promisiuni fara acoperire. putin imi mai pasa cine va fi procuror general.stiu cine a fost procuror general si cine i a fost mana dreapta si mai stiu cine i-a numit. daca Basescu a crezut ca poate aduce dreptatea si sa lupte contra sistemului lui ilici cu alde nitu inseamna ca a fost naiv.sau a fost blat cu ei si ne a mintit.ieri spunea Presedintele ca “politicienii” sa-si asume numirile , adica dansul si premierul. foarte bine , in acest caz iti pun urmatoarea intrebare ( cu amicitie desigur) : predoiu la propus pe nitu , presedintele l-a numit. cum isi asuma faptul ca a numit un revolotionar care ” nu rezista la stres” ?
zigzag
Daca ne inchipuim pe TB ca pe un Rambo, omorand la usl-isti ca rusii pe nemti in al 2 lea razboi mondial, te inseli. Tu il pomenesti pe nitu, dar pe Morar cine la numit, dar pe MM? TB.
Apropos, Iti mai aduci aminte de zecile de mii de oameni care au protestat impotriva demiterii lui MM? Dar de sutele mii de oameni care au protestat impotriva ordonantei de urgenta care limiteaza drepturile CCR de anul trecut?. Ei bine , cu ajutorul lor ,al demonstrantilor,un ajutor neprecupetit, TB lupta sa mentina functional un sistem care sta sa cada sub presiunea politicului. Sau poate ar fi trebuite sa le lase dreaq pe toate si sa isi dea demisia?
salut , daca nitu si Kovesi isi faceau datoria precum domnul Daniel Morar fii sigur ca grupul infractional nu mai apuca sa faca ceea ce au facut anul trecut. nu uita ca a existat un precedent in 2007 cand aceasi grupare ,a kondyakovilor ,a organizat o suspendare ( lovitura de stat in fapt ptr ca presedintele nu a incalcat Constitutia) si Presedintele a fost repus in functie de popor cu un scor zdrobitor. atunci era momentul optim sa-si curete partidul de frunzeverzi si evita sa fie tradat in primvara anului trecut.
In politica totul este permis.
Un singur lucru nu este permis conectarea economicului la jocul politic.Scuze, uitam justitia care trebuie sa aplice doar legea si nepartinic.
Buna Theophyle,
Eu n-am spus niciodata ce gandeste ambasada SUA,nici nu cunosc gandurile ambasadorului, eu am intrebat in ce cheie trebuie citit anuntul. ca vad ca dupa discursul de aseara al Piratului, pe acesta l-am trecut la categoria tradator chiar daca nu a incalcat nici o lege nici macar una ce tine de etica morala.
2. Spui ” Basescu pentru americani este past tense”. asa o fi nu te contrazic ai mai multe informatii in acest domeniu. Insa pentru RO si pentru cel putin cateva milioane de oameni el este prezentul si cel putin pana in 2014 viitorul fie ca ne place sau nu.
Apoi spui
Din nefericire a fost prezentul. A avut el si oamenii lui grija sa devina trecut!
Theophyle,
ma cam sperii, ca sa nu spun ca ma dezamagesti; tu ori urasti profund ori iubesti cu pasiune. Tu nu porti un dialog, ci vrei sa-ti impui punctul de vedere.
Eu am adus in discutie citeva observatii care ma framinta: a incalcat piratul legile tarii “coabitind” cu Ponta? care ar fi fost solutia de urmat respectind Constitutia si statul de drept? a fost inteligenta demisia Monei pentru ca sa-l forteze si pe Morar la acelasi gest? si altele. Dar tu nu imi raspunzi, tu vorbesti despre vini, mai mult sau mai putin reale, ale lui Basescu, pe care eu nu le sustineam ca find fapte de eroism 😉
Imi raspunzi la ceva ce nu faceam referire, pentru ca eu nu-l ridicam in slavi pe Basescu, ci discutam doar situatia recenta. Nu vorbesti nimic despre statul de drept, ba dai de pamint cu ambasdorii USA si UK.
Chiar toti sa fie escroci? Nu cred.
Cu felul tau de a iubi pasional va veni timpul cind si MRU va trebui sa faca compromisuri si il vei urî.
E vorba de politica.
Victore,
daca eram om fara inima, sentimente si patriotism crezi ca ma sculam in ficare zi la ora 6 ca voi sa aveti ce citi si comenta si sa am grija sa aveti materiale mai bune si mai autentice decat orice alta publicatie in care muncesc pe bani zeci de oameni? Nu cred! Am si eu sperante poate se vor implini sau poate nu. Singura mea plata sunt ideile, visurile mele si credinta intr-o Romanie mai buna! Cat despre MRU, poate da sau poate nu. Viata nu este o companie de asigurari.
Theophyle,
nu, nu despre asta e vorba; unde am scris ca esti fara inima (din moment ce am spus ca poti uri si iubi) sau ca esti fara sentimente patriotice?
Am mai spus-o odata: am un deosebit respect pentru ceea ce faci, pentru puterea ta de munca ei pentru cunostintele tale.
Dar altceva ne “desparte” acum: tu esti implicat, eu nu, desi nu sintem pe baricade diferite. Poate avem tactici diferite.
NB,
eu nu doar ca nu cred ca Basescu “a tradat”, si nici invins, ci a mai pierdut si el o batalie (pe linga altele) dezamagindu-i crunt pe radicali, pe intransigenti. Dar acesti oameni nu stiu sa poarte batalii. Istoria are durata mai lunga decit dorintele noastre.
Victor,
suntem amici mult timp si respectul este reciproc. Sunt “lup de mare” si am servit sub capitani extraordinari in echipaje legendare. Basescu a pierdut razboiul in luna ianuarie 2012 can s-a ascuns la Cotroceni o luna fara macar sa iasa la televizor. Atunci capitanul a pierdut razboiul. Cunosc psihologia, atunci lui i-a fost frica si nu a dat ochii cu realitatea. Un capitan de acest fel nu are dreptul sa fie capitan. De atunci si pana astazi omul asta nu mai este stapan pe situatie.
Ma rog si ce ai vrut sa faca ?Daca aparea pe sticla i se imputa ca face campanie electorala sau saboteaza USL.
dan, vorbesc de zilele din ianuarie 2012 cand sute de oameni au fost in Pitata Universitatii zi de zi 3 saptamani. Trebuia sa actioneze intr-un fel sau altul La fel cum trebuia sa actioneze cand Ponta a incalcat decizia CCR si a plecat la bruxelles. Omului i-a fost frica de suspendare, pai nu l-au suspendat?!!!
ufff
Atunci toti spuneau: Ce bine ca tace din gura . Cind toti spuneati de ce s-a dus la tv sa il mustruluiasca pe Arafat ???? Ce naiba
Nu a iesit pentru ca tot aia era.
I-a fost frica de aia 50 de la Universitate ? de pnl-istul cu steag ? filmati de antena 3
Basescu fricos ? Hai ca asta e o gluma buna.
Nu TDS,
nu e o gluma e un adevar! A facut in pantaloni de frica. A avut sansa sa-i bage la puscarie pe cei care au organizat pe bani demonstratiile si nu a facut-o
si nu erau 50 erau si mii la mijlocuul luni. Intra pe Politeia veche si citeste!
cred ca tu si basescu aveti viziuni diferite cu bagatul la parnaie…
A fost tambalau cind a fost inghis Becali, sau Vantu, dar mite un somer sarac sau un revolutionar de omenie . Declansau razboiul
Las sa fim noi sanatosi si sa ii vedem pe tinerii de dreapta care vor intra in multimea pusa pe harta si vor aresta la greu, Poate pe Neamtu il cred in stare ca ala are balamuc in cap. Dar ceilalti ?
bunä,
este greu sä ganditzi si altfel? nu este bine cum ganditzi,
cand nu v-a mai fii Bäsescu, vä vetzi aduce aminte de aceste sacrificii.
nu sunt de acord cu voi si cu radicaölismul vostru, e numai o pärere.
Bäsescu a fäcut , CE ACUM, era necesar pt. Romania.
Probabil Basescu a gresit
Dar eu astept sa greseasca rau de 10(zece ori)
De ce ?
Din punctul meu de vedere Basescu a facut atit de mult bine tarii asteia fara sa primeasca decit o bosorogeala accentuata, unor oameni care toti zic ca le e dator Basescu,
De aceea merita sa greseasca grav de 100 de ori ca sa devina un om normal, ca mine, sau ca tine , sau ca el.
Eu ca nerecunoscator ce sunt il voi lasa si voi tine ciocul mic pentru primele 10 greseli mari, De la a 11 a ma voi supara pe el.
V-as sugera si voua : Ciocul Mic , dar voua va e dator Basescu. Mi-e mi-a dat Basescu fara sa ii dau ceva in schimb, decit impozitele alea amarite.
La ciocul mic iti sugerez un cioc si mai mic! Vezi raspunsul meu lui Ion.
Ciocul meu e f mic dar cinta alta melodie
Am raspuns deja la Ion
Te inteleg : Macar tu te-ai trezit la 6 dimineata si ai scris pana seara pe banii si sanatatea ta. Dar toate javrele care zic ca Basescu le datoreaza jumate de imparatie si pe fiesa de sotie , pai toti astia ar trebui sa stea mai linistiti.
Buna seara,
Eu cred ca vreti prea mult de la Basescu.E adevarat ca a facut multe greseli, dar cine nu face?
Acum, eu sant de parere ca a fost nevoit sa aleaga raul cel mai mic.
Era un presedinte-jucator de succes cand avea sustinere.Si chiar si atunci facea greseli.
Acum ce sa mai faca, doar sa incerce sa limiteze stricaciunile.
Zigzag,
cred ca ai inteles gresit. Prin citatul bietului muncitor de la Oltchim am vrut sa sugerez ca majoritatea romanilor nu au in singe idealurile de dreptate, independenta a justitiei, prin urmare noi gresim cand vrem sa inoculam aceste idealuri prin faptul ca avem tendinţa de a idealiza, de a privi tot ceea ce se află în jur prin caracterul abstract şi de a ne desprinde de caracterul practic al acţiunii.
Cat despre Nitu si altii imi voi exprima o parere doar dupa ce da aviz CSM-ul.
Buna Theophyle,
Cu tot respectul cred ca gresesti cand esti atat de categoric cu privire la Pirat, mais en fin e tot dreptul tau.
Iti transmit, ca mesager chiar daca nu le vei lua in seama urmatoarele fraze ” Cu Piratul se incheie o etapa, si ceea ce incepe este trainic pentru ca tema lui indica o continuitate pe succesul personal. El doar delimiteaza, nu aduce salvarea asa cum se crede. Asadar de Pirat se tem cei care doresc sa domine, dar care nu au suportul astral de a obtine puterea si de a o mentine, asemenea lui.”
Chiar daca ma crezi sau nu dar aceste fraze le-am stiut din 2004.
Buna Ion,
Te cred cum sa nu te cred. El insa nu o sa lase in urma lui nimic. Tot ce a facut se va darama pana la temelie. A facut alegeri de personal extrem de proaste, a construit politic extrem de precar si ne lasa o mostenire politica dezastruasa. Vrei sa recunosti sau nu, asta este situatia.
Nu o sa lase nimic ? Ground zero ? Ne-a facut sa respiram cit de cit 8 ani. Ca nu ramaneam atita timp in tara asta cu Nastase presedinte,
Iar politicienii renumiti de dreapta au facut gropi adanci. Neamtu e la minus 30 metri sub pamant…… 🙂 Macar dupa cum zici tu Base a construit ceva care s-a daramat pina la cota zero
Salut @ papi E plin de oameni carora Basescu le e dator, si vazand ca se clatina, au aparut ca in fata bancii sa isi primeasca datoriile inapoi. Oameni buni de dreapta Contactati un executor judecatoresc sau un recuperator. Ca dispare Basescu in ceata fara sa isi plateasca datoriile 🙂
Ok Theophyle,
Referitor la aceasta chestiune o vom relua daca mai doresti, in mai ca uvertura, si dupa 23 septembrie definitiv.
PS. Referitor la asa “dezicere” de Morar, astazi prin demisie a inteles si el in sfarsit ca:
“Tot ceea ce se strică acum se va face pentru a se repara, pentru a se vindeca o zonă sau pentru a evidenţia un personaj negativ care, dacă nu este lăsat să acționeze acum, pe viitor, când va avea mai multă putere, ar putea face mult mai mult rău. Faptul că se compromite acum făcând acest rău mic îl deconspiră şi deconspirarea lui înseamnă vindecarea societăţii, chiar dacă acest proces este delicat sau pentru unii invizibil. Anumite procese de reglare se vor desfăşura în această săptămână cu scopul de a proteja societatea de un colaps”
Asta cu acel No.1 in aprilie.
Buna seara tuturor. Romania traieste sub blestemul mesterului Manole. Iar Basescu greseste in fiecare zi si ii lasa descoperiti tocmai pe cei care au luptat cel mai mult : Morar este ultima victima.
Uf Clemi, toti gandim bine, noi astia de dreapta doar Basescu greseste in fiecare zi 🙂 🙂 Daca ar face un preinfarct, am cistiga cu totii , scapand de boacanele zilnice ale lui Basescu.
Nu gust umorul tau azi. Ne aflam in fata pierderii ultimului bastion al independentei Justitiei in fata restauratiei PSD. Nu avem nimic de sarbatorit si nu avem ptr ce sa facem bancuri ieftine sau sa ii gasim circumstante atenuante lui Basescu.
Nu il gusti niciodata, si nu e umor,
Basescu a construit aceasta independenta, ea poate se darama. Luati-o usor, sunteti tineri, construiti bastionul la loc, clar
Uite, eu m-am saturat ca din 1990 sa tot pun umarul la constructii care se naruie si sa tot o iau de la capat. Iar bastionul asta poate va fi reconstruit peste o decada, asta daca reusim la un moment dat sa spargem monopolul PSD si asa zisa altenrnanta de dreapta a PNL.
Iti inteleg amaraciunea …. asa este…. e nasol. Dar chestia asta cu Basescu ticalosul….. Dar sunt destui care trag in Basescu ca sa obtina o felie mai buna din cadavru
Seara bună la lume bună! 🙂
TDS, nu credeam că îmi vei deveni atât de simpatic 😀
Poate gazda noastră nu are in “bagajul” american proverbul: «Să dai tot în boul care trage»…
Salut Hashule,
cum sa nu o cunosc! Eu o primesc zilnic 😆
Sănătate multă, Theophyle! 🙂
Cred că este a treia oară, începând numărătoarea de pe vremea lui “Bybliophyle” când îti spun că “arzi” pentru prea mulți!
Și uneori exemplul tău e deranjant pentru cei ce realizăm cât de comozi suntem!!!
Take it easy Doc 😀
Romantism din alte vremuri. 🙂
Daca ti-am devenit simpatic inseamna ca exista o incongruenta in strategia mea de comunicare. Am gresit undeva in ultima vreme probabil. Voi repara, te asigur 🙂
TDS, n-ai cum să mă “nimerești”. Sunt deșcă bătrână și zgârcit la vorbe 😆
Mai oameni buni,
Azi cand am citit ce violent e Neamtu contra lui Base in cardasie cu Ponta, mi-am dat seama ca baietii astia de dreapta , ai lui Neamtu ai lui Blaga, beau sampanie azi, Facusera pe ei de frica Miscarii Populare care acum va fi compromisa datorita lui Basescu Ticalosul, Cine sa mai adere la MP ?
Veniti draga la NR
buna seara, nu inteleg de ce atata tevatura?
basescu atat poate face,atat face…
ca aia vor primi sau nu avize favorabile de la csm nu se stie;ca vor fi numiti cu avize negative-daca vor fi- e cu totul altceva;
cand societatea romaneasca spune in quasi-majoritate” ce mare lucru ca a plagiat?”(despre ponta)/” ce om a fost!te duceai la el plecai cu ceva bani”(despre sechelariu)” nastase a fost condamnat politic” /” cum fac si eu rost de nishte pile la x,sa-mi rezolv problema”( in general”/” ii merge bine ca are contracte cu statul”( despre firma x)/ ” cum sa-l trag in piept pe y”
ce pretentii poti avea???
Vocea Rusiei, nemultumita : 🙂
„Reptila care-l sponsorizează pe Crin Antonescu ştie să joace table, dar nu a învăţat să joace bine şi şah în perioada în care s-a ocupat de comerţul exterior. În aceste condiţii, aripa renegată a USL încă nu reuşeşte să facă mutări de maestru.”
@ clemycali,
gata, Basescu ne-a bagat in groapa, iar tu esti la marginea ei bocind 😉
Ce trebuia sa faca Basescu, acum, cu Parlament ostil 70%, dar sa respecte si Constitutia si statul de drept.
Lumineaza-ne, dar fara sentimentalisme.
A gesit Victore . Nu mai e presedintele multora de dreapta incepand cu Neamtu si Blaga. Sa se duca acasa, si sa lase dreapta sa se coaguleze si sa faca praf usl -ul
Buna Clemycali
Hai sa nu fim ipocriti, Morar va fi judecator la CCR, e Opera Omnia pentru un magistrat.
Se pare ca ati uitat de judecatorii Ghica Alina si Cristi Danilet care au platit cu revocarea pentru comportamentul din vara lui 2012. Au fost magistrali in demersul
lor. Au ales calea justitiei nu s-au victimizat.
si daca nu gresesc Ioane, tot Piratul l-a numit pe Morar. Nu isi da demisia si de la CCR ?
Din politica de personal catastrofala a lui Basescu (doar daca va mai aduceti aminte de doamna prefect, cea cu vacutele de plastic multicolore) :
“Mantale, a fost rechemată din postul de consul general al României la Strasbourg.”
Last buna,
Se vede ca Luna e in Varsator, esti bine dispus cel putin asa lasi sa se vada.
🙂
The moon in Aquarius people make good friends. They are very giving in friendships. However, they might never accept the norm of the society easily. They just have a need to be themselves. In short, they are individualistic creatures. Often times, they are very good at identifying the bad side of cultures and often do not shy away from talking about it. In addition to this, because of the influenced of Uranus, they have an immense interest in studying. But Aquarius is an air sign more in love with communication containing more truth and less emotional feelings. That is why, it is possible for Aquarian moon people to be harsh sometimes.
Ioane,. potrivite sunt cuvintele si melodia Summer in Siam 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=Em3ZlHZOUPo
When it’s summer in siam
And the moon is full of rainbows
When it’s summer in siam
And we go through many changes
E tragic ce se intampla, dar la ce va asteptati?Cand 70% au votat impotriva , si nici un semn ca si-au schimbat macar cativa parerea, ce se poate face?Ne-am intors la 2000, sau chiar 1990.Nu putem decat sa mergem inainte, cu MRU sau Fc, sau cu altii care s-or ridica, cu speranta ca din ce in ce mai multi ne-or urma.”Ascunde-ti ochii-n palme,Si te indreapta,Spre alti profeti decat spre cei de ieri,Ce-ti pasa daca nu stii ce te asteapta,Cand ce te asteapta nu-i scris nicaieri”.Poate asta ne transmite si Basescu.
Cred ca Luna in Varsator ne joaca feste la toti.
Poftiti un exemple de la un comentatori de pe blogurile afiliate Latrinei3
““Dupa gestul de azi, il stimez enorm ca om. Ai respectul meu, Daniel Morar!”……iar dupa gestul facut de tine, de a calca in picioare 1600 de magistrati care NU mai vor sa ii reprezinti, ai toata revolta, scarba, repulsia din partea lor si din partea populatiei care doreste o justitie independenta, din care sa nu faca parte gunoaie umane ca tine.Sanse sa te intorci la CSM nu cred ca ai, dar se pare ca nici ca magistrat nu vei avea. Gestul tau de om fara caracter, fara bun simt, nu poate fi trecut cu vederea”
“În timp ce scriu apare la televizor Viorica Costiniu…spune ceva că Morar nu poate fi consilier al lui Hăineală! Femeia asta neghioabă e plină de ură! Ea ar trebui să fie supărată pe bărbatu-său, nu pe Morar că l-a anchetat!”
Last,
mai usor cu veselia, ca tot Luna in Varsator inseamna că bucuriile de acum le vom plăti scump sau va exista tendinţa ca din neglijenţă, din prea mult entuziasm, din prea multă efervescență să punem prea multă greutate pe decizii importante ori pur şi simplu să le stricăm considerând că este mult mai importantă distracţia decât seriozitatea, munca sau rezultatul acţiunilor în care ne-am implicat de la începutul săptămânii până acum.
Ioane tata
Mergi la fetele nemaritate nu la mine.
Daca tu spui ca textul de mai sus se potriveste exact la 1.5 miloane de varsatori din Romania si la 500 milioane de varsatori de pe planeta , pentru saptamana asta, sa stii ca nu e pentru mine. E destul de bolsevica uniforma asta a astrologiei 🙂
“- Mami! Tata iar s-a îmbătat!
– De unde ştii?
– Bărbiereşte oglinda din baie! “
TARE 🙂
“A boldui apăsat ce nu bate cu vrerea personală, a exagera ori a sublinia denigrator o poziţie care pe bună dreptate nu e ce ne-ar fi placut, seamănă a isterie muierească”. Am plagiat recunosc.
Last ,
Nu am zis ca se intampla saptamana asta numai Varsatorilor. E vorba despre faptul ca Luna e azi in Varsator, Miine trece in Pesti, asa ca …
Si ultimul, ca vreau sa maninc mincare calda:
“Ion stătea pe prispa casei şi fuma.
Trece Gheorghe pe stradă şi îl strigă:
– Ioaneeee! …Hai să bem un rachiu la crâşmă.
– Băi, nu vin.
– Hai, mai Ioane! Sau ţi-e frică de soacra?
– Auzi mă, Ghio! Nici la lup nu-i e frică de câine, dar nu-i place cum latră. “
Cu scuzele de rigoare: nu-i vorba de @ ion de pe Politeia 😉
Apropo de exuberanta de mai sus, ca tot e vineri seara http://legeekcestchic.eu/lire-avec-un-vibromasseur-defi-releve-nsfw/#prettyPhoto citeva video cu un experiment cu citeva domnisoare care citesc dintr-o carte
Buna seara,
Multa suparare peste tot… cred ca ne grabim cu trasul liniei. Imi tot spun ca base acum chiar nu avea de ce sa faca compromisuri. un referendum de suspendare trece mai greu acum decat in vara. lumea deja reproseza usl-ului ca nu au facut nimic din ce au promis. Chiar nu cred ca acum putem vorbi de frica. Iar alt interes nu-l vad inca. sa pactizeze cu ei cand mai are 1 an si jumatate este absurd.s-a batut mai bine de 8 ani cu ei si la final sa de cu oistea-n gard? putin probabil. nici mie nu-mi convine situatia, dat in vara nici nu ma gandeam ca base poate pasta pe unul din cei doi. acum ca a reusit vrem mai mult 🙂
nu este situatia ideala dar nici nu cred ca putea mai mult in conditiile date. nu cred ca ponta accepta sa faca un concurs si sa-l legalizeze printrun ordin al ministrului.
in schimb observ ca in aceste doua zile Romania nu mai este impartita in doua, basisti si anti-basisti.
acum avem vreo 4 tabere 🙂
– unii care-l urasc pe ponta si pe base si sunt de partea lui crin
– unii care tin cu ponta si-l urasc pe base si s-au suparat si pe crin.
– unii care sunt cu crin si au sarit si la ponta punandu-l alaturi de base in grupul dusmanilor de tara
– si ultimii care acum i-au bagat pe toti in aceiasi oala, la cei rai 🙂
macar nu mai exista doua Romanii antaginice, avem 4 grupari din care unele chiar se intersecteaza.
sunt curios peste o luna dupa scandalul asta un sondaj sa vedem miscarile de trupe 🙂
Nu stiu daca ne grabim sau daca am ajuns la momentul constientizarii faptului ca Basescu a incetat sa mai fie ultima reduta in apararea Justitiei si a statului de drept. Acceptarea nominalizarii lui Nitu este o rusine iar demisia lui Morar este consecinta directa a declaratiilor prezidentiale de aseara. Nu vorbim aici de dragoste sau de ura ci de o capitulare politica a lui Basescu.
sa fim seriosi, uneori, inclusiv noi folosim dubla masura. daca era un procuror uslas in situatia lui Morar, sunt convins ca invocam exact ce a invocat base aseara si-l aplaudam dupa un astfel de discurs. pana la urma legea nu trebuie sa se aplice in functie de personaj.
Nu e vorba de nici o dubla masura aici ci de faptul ca din ratiuni pe care nu vreau sa le calific, Basescu le-a bagat cutitul in spate si lui Morar si CSM-ului care constatase cu articolele de lege pe masa ca interimatul lui Morar la Parchetul general era perfect legal. Cum pot interpreta eu in alta cheie discursul de ieri al presedintelui? Si care este alternativa ? Tiberiu Nitu? Sa fim seriosi.
a si spus ca era legal dar are dreptate cand spune ca probabil s-a cam “abuzat” de ea. pana la urma sefii de la PG si DNA sunt pusi prin decret prezidential, nu prin detasare.
Aduceti-va aminte de serialele lui cetatean in care atragea atentia ca se puneau judecatori prin detasare cand de fapt trebuiau pusi prin decret de catre presedinte in perioada cand se certa cu Danilet. este exact acelasi lucru. de aceea vb de dubla masura… 🙂
ok, cu tiberiu nitu nu sunt de acord. dar ce putea sa faca?
ce ii reprosez lui base este ca nu trebuia sa faca conferinta de presa de aseara. asta a inflamat cu adevarat lumea…
buna seara , de acord ca nu era nevoie de o conferinta de presa. in privinta lui nitu – din punctul meu de vedere altfel stau lucrurile : tiberiu nitu nu avea ce cauta ca adjunct al procurorului general. cand ministrul Predoiu l-a propus Presedintele trebuia sa nu il numeasca , nu sa se descopere dupa 3 ani si ceva ca revolotionarul nu “rezista la stres”. pe principiul daca l a numit odata nu vad de ce nu l ar numi si acum.
Eu nu m-as grabi
In ianuarie 12 tot poporul inclusiv majoritatea de aici a fost simptatetica cu ARAFAT, iar sustinatorii cei mai ferventi ai lui Basescu ziceau doar ca a fost inoportuna interventia lui. A trebuit sa treaca un an ca sa ne dam seama cine era de fapt omul rau.
Si acum putem sa gresim. Hai sa mai asteptam.
@ clemycali,
“nu stiu”, dar imi dau cu parerea.
Putina decenta: “acceptarea” nominalizarii lui Nitu nu putea fi oprita de pirat, pentru ca e in dreptul min. Justitiei s-o faca. Piratul poate s-o accepte sau s-o respinga doar dupa avizul CSM.
Ba mai vorbim si in necunostiinta de cauza: min. Justitiei propune, CSM-ul avizeaza si apoi vine rindul dictatorului, pe care deja l-am ingropat sub molozul necunoasterii statului de drept.
poate ca povestea de mai jos va ajuta sa fim un pic mai ” intelegatori”
Robert Whiting, un american de 83 de ani soseste la Paris cu avionul.
La vama, pierde citeva minute sa-si caute pasaportul, ratacit in sacul de voiaj.
– Ati mai fost in Franta domnule? i se adreseaza sarcastic functionarul vamal.
D. Whiting admite ca a mai fost.
– Atunci trebuia sa stiti ca trebuie sa aveti pasaportul la indemina.
Americanul replica:
– Ultima oara cind am fost aici n-a trebuit sa-l arat.
– Imposibil. Dumneavoastra americanii trebuie totdeauna sa aratati pasapoartele cind intrati in Franta.
Batrinul american il privi adinc in ochi pe francez. Apoi explica linistit:
– Cind am ajuns la tarm la Gold Beach in ziua Z in 1944, pentru a ajuta la eliberarea acestei tari, n-am gasit nici un francez caruia sa-i pot arata pasaportul
sau asta-autentica-referitor la marii oameni de stat
Dean Rusk, Secretarul de Stat al lui JFK era in Franta in anii 60, cind De Gaulle a decis sa iasa din NATO.
De Gaulle a spus ca vrea ca toti militarii SUA sa paraseasca Franta cit mai curind posibil.
Rusk a raspuns:
– Aceasta se refera si la cei care au murit pentru eliberarea Frantei si sunt inmormintati aici ?
apropo de vizita americanului.
La vama un neamt e intrebat:
– occupation?
– nein, nein, turist.
” aforism ” adaptat dupa eliberarea lui nastase
Tare mi-e că românul nu s-a născut poet, ci infractor. Poet s-a făcut dup-aia, ca să-i scadă din pedeapsă.
seara buna 🙂
am tras un pui de somn dupa masa asta si parca am revenit la sentimente mai bune.
de vreo jumate de ora tot intru si ies de pe blog,citind si recitind.
TB mai are un an jumate de presedentie.
Daca nu vor fi rascoale,revolutii,razboaie nucleare,anticipate etc. ce ar putea face piratul ?
Ma gandesc ca trebuie,institutional,sa lucreze cu cineva.A ales psd(cel putin cam asa pare)
Daca europenii respecta votul romanilor(asa spunea recent) el de ce sa nu-l respecte.
Poate ca totusi exista deja o masa critica in justitie/ccr,csm care nu va dori intoarcerea in timp si nu se va lasa incalecata de politicieni.
@mircea/buna seara
s-ar putea ca acum sa se potriveasca asta:
Orice lucru îl poţi face în trei moduri: corect, incorect şi româneşte!
de acord @intamplator 🙂
intra la categoria specific national.
partea proasta e ca formeaza mostenirea culturala (si in timp se va dovedi a fi parte a patrimoniului.)
Cel care a descoperit ca de la Platon si Aristotel toata lumea plagiaza, a mai lansat o panseluta: ” Ioan Rus: Parintii nostri ne-au lasat dupa 50 de ani de comunism o tara mai in regula decat o lasam noi”
.
Si cred ca e doar din vina piratului 😉
accident nasol in buzau,niste fete lovite pe trecerea de pietoni de un tir.
Aflati in zona,oprisan si banicioiu au resuscitat victimele au chemat elicoptere,smurd etc.
Daca scapa astia devin eroi judeteni/nationali.
Isi asigura niste transe din tunurile ce urmeaza.
completare/rectificare
2 surori,11 si 15 ani pe trecere lovite de tir.
oprisan,martor la accident era chiar acolo,mergea dinspre bucuresti inspre buzau,iar banicioiu invers(participase la desemnarea sefului psd buzau) au ajutat fetele.Una a decedat in drum spre spital iar cealalta in stare grava e transferata la bucuresti.
Sara buna oameni buni,
Am o intrebare pentru citoaien: Daca TB ar respinge propunerile MJ din cauza ca selectia nu a fost transparenta putea sa fie acuzat ca a incalcat legea?
Repet, ceea ce i-am spus lui zigzag: Sutele de mii/milioanele de sustinatori ai justitiei si statului de drept care au protestat anul trecut in PV impotriva oug38 (parca) oug care a redus puterile ccr, au avut un rol in deciziile lui TB?
Nu zic ca sunt multumit cu ce este acum, dar daca TB si-ar demisia , cum vad ca multi o vor, situatia ar fi albastra. (parerea mea)
Vorba aia: fereste-te de ce iti doresti ca s-ar putea sa se intample
eugeni,
in cazul de fata nu se mai poate invoca”netransparenta selectiei” pentru ca s-a optat pentru asumare politica, deci propunere de catre cel in drept, min. Justitiei; este conform legii.
De aici si multe nemultumiri.
este exact ce am vrut eu sa spun: TB daca ar respinge propunerile MJ din cauza ca nu a fost transparenta selectia si ar fi nelegal pentru ca legea nu cere selctie. DACA MJ vrea sa faca selectie abia atunci poti cere transparenta.
Bună seara,
Mai demult, discutând cu un prieten am ajuns la concluzia că civilizația este un strat foarte subțire în conștiința oamenilor obișnuiți.
În cazul echipajului unei nave, unde oamenii sunt puțini, până și pentru cei mai simpli membri, devine evident în timp, cât de dramatică e dependența lor de calitatea șefului mecanic sau a medicului sau, de ce nu, a bucătarului.
Pentru cei care trăiesc în condiții normale, unii poate ca acum 100 de ani sau poate chiar mai mult, este mult mai puțin evident cât depind de un specialist, de calitatea educației lui, de cât de bine a fost selecționat, de cât de importantă este concurența adevărată și corectitudinea, la nivelurile mai înalte de educație.
Dacă ne uităm la ce se întâmplă de vreun an încoace și mai ales care este răspunsul popular, eu cred că în situația actuală riscurile sunt foarte foarte mari, atât de mari încât cei care înțeleg bine ce se întâmplă se bucură că se mai ține cont măcar de litera legii, că se mai citesc în public texte de lege…
Ai dreptate Victor L, dar in cazul precedent atat Nitu cat si Irimie daca ar fi avut “balls’, puteau contesta in instanta sau la CCR rezultatele procedurii !
Se pare ca Piratul a fost avertizat de un reputat jurist constitutionalist (nu spui cine persoana importanta, sa renunte la aceasta varianta.
hai sa va descretesc, cu o poveste foarte a la roumaine:
Într-o dimineata Gheorghe îl vede pe Vasile sapând gropi pe câmp, iar Ion astupându-le din urmă.
– de ce sapi gropile astea, ma Vasalie?
-C’ase scrie în fisa postului meu, sa sap gropi.
-Ma Ioane da’ de ce astupi gropile lui Vasi ? Tu nu vezi cât se chinuie sa le sape?
-Da’ asa scrie în fisa mea de post… sa astup gropile,.
-Mai fratilor, dar n’are rost ce faceti voi!
-Pai facem ce scrie în fisa postului !!! Drept ii ca de obicei suntem trei. Astazi Petre nu-i
-Si el ce-are în fisa postului?
-El pune pomii …
😛
“Cu adanca durere în suflet anunţăm dispariţia, dintre noi, a celui ce a fost şi nu mai e… Doru D. Muncă! “
TB, v-a trebuii sä reziste, si face sacrificii, ca in acest timp, oamenii de dreapta,
sä poatä sä prindä teren. candva vetzi multzumii si regreta pt. felul cum ganditzi.
si el se gandeste la cineva , ce meritä sä prindä aripi. un nou scandal, ar fii dezechilibrat.
asa s-a dezechilibrat , cäznicia dintre paiatza cäcäräu si plagiator, asta este f. bine.
victor. L
cine este – bärbatul mahalagioacei MUNCÄ ?
din ” putzul gandirii usl”/daca asta realizeaza asa ceva ia premiul nobel pentru economie;
ce dezastru va fi cu ” regionalizarea” asta
“Lucrăm acum cu Ministerul Finanţelor la chestiunea aceasta. Eu cred că, în mod firesc, fiecare autoritate locală trebuie să primească impozitul pe salariu pentru fiecare om care munceşte pe teritoriul respectiv, indiferent unde are sediul firma la care lucrează. Vom schimba lucrul acesta. Nu este normal ca, dacă în Bistriţa lucrează o sută de oameni la o firmă cu sediul la Cluj, aici să nu rămână impozite fiindcă trebuie să meargă la Cluj. E normal ca impozitul pe salariu al unui cetăţean să meargă la comunitatea în care munceşte. Aşa vom face”, a răspuns Dragnea(sursa :rl)
… a world without you…
http://www.youtube.com/watch?v=eMdl_ZZC5Bg
… ca sa fie clar:
http://www.youtube.com/watch?v=Bxq_EkJ7gFE
… asta este de la metalist… 2 all others 😛
Buna dimineata 🙂
multumesc !
Buna Dimineata,
Postare noua – Sfârşit de săptămână: 6 Aprilie / Daniel Morar !