Revista Presei – 28 august.”În 2022, 1.634 de persoane au murit în accidente rutiere și peste 3.600 de persoane au fost grav rănite.”
28/08/2023 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de luni, 28 august! In Maramureş, Crişana, Banat, Moldova, sudul Olteniei şi al Munteniei şi cea mai mare parte a Transilvaniei se vor înregistra temperaturi maxime în general de 37 – 39 de gr, iar minimele se vor situa între 18 şi 26 de gr, astfel încât disconfortul termic va fi accentuat. De asemenea, în 11 judeţe va fi în vigoare luni un Cod galben de caniculă şi disconfort termic accentuat. In estul Transilvaniei, în Dobrogea şi în nordul Munteniei şi al Olteniei indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăşi pragul critic de 80 de unităţi. Temperaturile maxime se vor situa între 35 şi 37 de gr, iar cele minime se vor încadra între 17 şi 21 de gr. In Capitală, meteorologii anunță că valul de căldură, canicula și disconfortul termic accentuat vor persista până marți, 29 august. Temperaturile maxime vor fi de 36 – 39 de gr, iar cele minime de 17 – 21 de gr.
“România are 350 de medici la 100.000 de locuitori, aproape de coada clasamentului UE. Ţări precum Grecia, Portugalia şi Austria, cele din fruntea clasamentului european, au mai mult de 500 de medici la 100.000 de locuitori …. România are puţin peste 350 de medici la 100.000 de locuitori, arată datele de la Eurostat, oficiul european de statistică. Cu acest număr, România înregistrează a opta cea mai mică valoare dintre statele membre ale UE. În total, România a avut un număr de 67.096 de medici în anul 2021, după cum arată statisticile europene. Dintre ţările membre ale Uniunii Europene, Grecia (629,2) şi Portugalia (562) au înregistrat cel mai mare număr de medici autorizaţi să-şi exercite meseria la 100.000 de locuitori, urmate de Austria, cu o valoare de 540,9. ….” Integral: https://www.zf.ro
“Marius Iacob este procurorul care coordonează ancheta de la Crevedia/ A mai instrumentat cazul Elodia și incendiile de la Maternitatea Giulești și Piatra Neamț Marius Iacob este procurorul care coordonează ancheta de la Crevedia, conform informațiilor G4Media. Iacob a mai instrumentat în trecut cazul Elodia și incendiile de la Maternitatea Giulești și Piatra Neamț. El a fost procuror adjunct al DNA când instituția anticorupție era condusă de Laura Codruța Kovesi. ….Parhetul General a preluat dosarul Crevedia, conform unui comunicat transmis duminică dimineață. Se efectuează cercetări in rem sub aspectul săvârșirii infracțiunii de distrugere din culpă care a avut ca urmare un dezastru. Dosarul a fost deschis inițial la Parchetul din Răcari, Dâmbovița…..” Integral: https://www.g4media.ro
“Cazul de la 2 Mai demonstrează interlopizarea României Violența și excesele care-i distrug pe cei din jur nu vin doar de la șmecherii bogați. Și lumea în nevoi, dar care se distrează agresiv, lumpenul cu explozie imprevizibilă este un alt fenomen despre care merită poate să vorbim. Încercați să vă reprezentați România ca un sendviș de păcănele și afaceri imobiliare. Pentru că asta e. Sărăcimea își face iluzii pe TikTok și se pierde în păcănele, pariuri sportive și firimituri căzute. Noii bogați imobiliari, cum sunt și părinții celui care a produs tragedia din 2 Mai, și-au căpătat imunitate politică și polițienească. …. Pur și simplu, pentru unii cu mulți bani, restul sunt o rezervație umană în care intri și faci ce vrei. Pentru mari șefi de Poliție, Procuratură și servicii, lumea e compusă din carne de tun și ăia care îți pot periclita funcția, deci ultimii au prioritate. Unii au strigat după accidentul de la 2 Mai: n-are legătură cu banii! N-are și are. Accidentul uitat din Tulcea Acum 4 ani, în Tulcea, într-o zi de august, într-un sat uitat de lume, niște stupizi beți de vreo 40 de ani se urcă într-un BMW decapotabil și accelerează nebunește printr-un sat. Șoferul pierde controlul mașinii și intră într-o curte, omorând un copil de 7 ani, o tânără însărcinată de 26 de ani și o vârstnică de 70 de ani. Apoi fuge de la locul accidentului. Totul e transmis live pe facebook. Aici nu era bogăție. E o scenă tipică de violență în sărăcie. Șoferul avea și el o biografie tipică: venit din străinătate, vreo două luni de chefuri în care îi zăpăcește de cap pe consăteni, cu niște bani veniți din combinații dubioase. …. Luna august a ajuns peste tot luna impunității, nu doar în Vama Veche. „Dom‘le, să se distreze oamenii”. Peste tot în țară, și cu diaspora întoarsă acasă, trebuie să vibreze gardurile de boxe, să se ambaleze motoarele diesel ale tigăilor culese din Germania. Și distracția face victime. Dar produce consum, produce și ceva agitație turistică în haosul de pe Litoralul românesc, batjocură istorică horeca-imobiliară, unde singura atracție rămasă e că ai scăpat întreg. Ăla de la Vama Veche e deja numit „beizadeaua”. Ăla de la Tulcea, e un bărbat din sărăcie care pune mâna pe niște bani și-și distruge consătenii. Amândoi au ceva în comun. Sunt din două clase sociale care au luat-o razna. …. Și sunt două clase sociale, ultrasărăcimea și ultrabogățimea care s-au interlopizat, care fac bani din combinații care-i distrug pe cei din jur. Pe unii îi protejează poliția, pe ceilalți îi ignoră – după principiul „de ce să te legi la cap, lasă-i să se omoare între ei”. ….” Integral: https://www.libertatea.ro
“„Una… două… trei secunde. Soțul meu n-a putut să evite accidentul.” De ce e un haos mortal pe șoselele României? Sancțiuni blânde, aplicate rar, educație rutieră puțină, spre deloc, școli de șoferi care te învață să iei carnetul, nu să conduci prudent – sunt printre explicațiile propuse de specialiști pentru frecventa încălcare a regulilor de circulație în România, cu consecințe grave și mortale. „Din față, într-o curbă ușoară, i-a apărut un alt tir, pe contrasens. Soțul meu a avut doar trei secunde să încerce să evite accidentul. În urma necropsiei, toate organele erau strivite. El nu a avut nicio șansă. Un, doi, trei! N-a mai avut timp.” …. „Nici până în ziua de azi nu s-au terminat cercetările”, se plânge femeia. „Abia am obținut expertiza, după doi ani și jumătate”. În lipsa rezultatelor finale ale anchetei, nici banii din asigurări nu pot fi obținuți. „În doi ani și jumătate am ajuns aproape o epavă”, mărturisește soția șoferul ucis în accident. …. România e „campioană” în Europa la numărul de morți pe șosele Mii de persoane și familii din România trec anual prin experiența traumatizantă a familiei Chirnoagă. În 2022, 1.634 de persoane au murit în accidente rutiere și peste 3.600 de persoane au fost grav rănite. Cauzele situației dramatice de pe drumurile din România sunt multiple, spune președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație (AVAC), Cătălin Codescu. „E un cumul de factori negativi care afectează siguranța rutieră. Suntem țara cu cei mai puțini kilometri de autostradă, avem un grad ridicat de agresivitate în trafic.” Întrebați însă care ar fi cauza esențială care explică cele mai multe dintre evenimentele tragice de pe șosele, experții, instructorii auto și psihologii arată spre incompleta pregătire a șoferilor care ajung pe șosele. ….Specialiștii spun că un impact al mașinii cu un pieton, la viteza de 50 km/h, duce la moartea pietonului în 80% din cazuri. …..„Permisele de categoria C, de camioane, autobuze se pot obține după 40-70 de ore de practică. Reglementarea e perfectă. Dar realitatea arată că în România se ia permisul de camion și după 2 ore de pregătire. Lipsa controlului e cel care ne-a adus în situația asta.” …. ” Integral: https://romania.europalibera.org
“Vor avea românii salariu minim ca în Vest din 2024? Ce înseamnă pentru noi de fapt directiva UE pentru venituri „adecvate” ….România mai are puțin peste un an la dispoziție ca să aplice o directivă europeană privind „salariul minim decent”. Într-o țară cu unele dintre cele mai mici salarii din UE, unde aproape jumătate din angajați câștigă un salariu minim sau puțin peste acest nivel și unde premierul vorbește despre cum românii sunt „sclavii moderni ai Europei”, poate apărea așteptarea ca salariile să se apropie semnificativ de Vestul Europei. E o speranță nefondată, după cum vom vedea, dar care poate fi folosită cu ușurință în scop electoral, dacă ne gândim că transpunerea și aplicarea directivei se vor face în mega-anul electoral 2024. În realitate, pentru noi, Directiva europeană privind salariul minim adecvat este mai puțin despre salariu, cât despre negocieri colective, pe care Comisia le vede ca o potențială soluție la reducerea inechităților sociale, tot mai mari în ultimii ani și exacerbate de pandemie și de toate modificările de pe piața muncii. Actul european nu obligă România să crească salariul minim la un nivel predefinit și nici nu urmărește echivalarea veniturilor între Est și Vest – ar fi imposibil. Ce cere executivul UE e ca metoda prin care se stabilește salariul minim în fiecare țară să ia mai bine în considerare atât bunăstarea populației, dar și nivelul de productivitate al economiei. ….Contrar unor confuzii inițiale din spațiul public, directiva nu obligă implementarea unui salariu minim legal, în țările unde el nu există (cum ar fi cazul Italiei), ci oferă o serie de recomandări statelor membre, care mai apoi să fie folosite în implementarea unui plan de acțiuni. ….” Integral: https://panorama.ro
“Cum vrea Guvernul să reînvie proiectul ceaușist Tarnița – Lăpuștești, chiar dacă a eșuat în mai multe rânduri / Va fi făcut un nou studiu de fezabilitate Ministrul energiei Sebastian Burduja a scos din sertar proiectul Tarnița – Lăpuștești, cu o vechime de circa 50 de ani, rostogolit de la o guvernare la alta, trecut prin mai multe eșecuri, și l-a declarat, în mod suprinzător, prioritar. Zilele trecute a avut loc o consultare de piață și în perioada următoare va fi făcută o licitație pentru un studiu de fezabilitate. De fapt, un nou studiu de fezabilitate. Ministrul Burduja a anunțat că a fost finalizată o cercetare de piață pe tema proiectului și că au fost depuse 13 oferte neangajante. – Potrivit informațiilor HotNews.ro, s-ar fi cheltuit până acum peste 5 milioane de euro pe studii și actualizări de studii pentru acest proiect care presupune construirea unei centrale hidroelectrice cu acumulare prin pompaj. Ministrul Burduja a anunțat că a fost finalizată consultarea de piață, iar pentru etapa de cercetare de piață, pentru stabilirea valorii estimate, respectiv a prețului estimativ pentru fiecare fază de proiect solicitată, durata de realizare a celor două etape, documentele necesare, identificarea prestatorilor cu experiență, a existat interes internațional. Companii din Coreea de Sud, Spania și Germania și-au exprimat interesul, a afirmat ministrul. ….Deoarece nu și-a gasit utilitatea, proiectul a fost suspendat în 2016, însă a fost reluat în 2017 de guvernul de atunci și introdus în programele de guvernare care au urmat. În 2020, fostul ministru al energiei Virgil Popescu a spus că proiectul va fi scos din strategia energetică deoarece nu se justifică economic. ……” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Producătorii agricoli solicită autorităţilor eliminarea blocajelor din sistemul E-Transport / ”Dificultăţile tehnice pot crea haos, pierderi şi întârzieri inutile” Cinci organizaţii agricole solicită autorităţilor eliminarea blocajelor din sistemul E-Transport, având în vedere dificultăţile cu care se confruntă producătorii în campaniile de recoltat, informează Agerpres. „Asiguraţi-vă că platforma E-Transport este stabilă, uşor de utilizat şi capabilă să facă faţă volumului mare de date. Dificultăţile tehnice pot crea haos, pierderi şi întârzieri inutile”, au transmis reprezentanţii asociaţiilor agricole într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Agriculturii, Florin Barbu, şi preşedintelui ANAF, Nicoleta-Mioara Cîrciumaru. Potrivit sursei citate, produsele obţinute de membrii asociaţilor – producători de cartofi, legume, fructe şi pepeni – au fost introduse prin OPANAF nr. 12/2022 la produse cu risc fiscal ridicat, comercializate în relaţia B2B, deşi sunt persoane juridice care au contracte încheiate pentru ponderea majoritară a producţiei, înregistrează în sistem şi realizează factură electronică, aceasta putând fi confirmată şi verificată oricând, având fiscalizare 100%. „În campaniile de recoltat, website-ul ANAF nu face faţă volumului mare de procese, mai ales în perioadele aglomerate atunci când contabilii trebuie să încarce declaraţiile şi documentele necesare. Înregistrările fiscale periodice şi declaraţiile sunt imposibil de operat uneori deoarece platforma se blochează constant, dă erori sau nu mai este accesibilă pe perioade de câteva ore. Au fost cazuri când a durat şi 3 ore până s-a putut înregistra şi obţine codul UIT sau a dat eroare şi după 4-5 ore şi nu s-a putut emite din cauza capacităţii insuficiente de operare a website-ului”, susţin reprezentanţii organizaţiilor agricole. Aceştia afirmă că legumele, fructele, cartofii şi pepenii sunt perisabile şi mai ales în perioada de vară se degradează rapid dacă sunt ţinute câteva ore în plus şi cresc cantităţile refuzate şi neachitate de cumpărători/retaileri. Există şi diferenţe între marfa brută şi marfa netă plătită, care vor fi aflate de furnizor optimist la câteva zile după livrare, dar pentru aceasta se realizează facturi storno dacă există diferenţă între suma facturată şi suma acceptată la plată şi încasată efectiv, se menţionează în scrisoarea transmisă autorităţilor. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Nicuşor Dan: Datoria curentă a Bucureştiului este zero. Datoria pe termen lung este 3 miliarde de lei …. „În acest moment datoria curentă este zero. Datoria pe termen lung este 3 miliarde de lei. (…) Toate statele, toate primăriile au datorii pe termen lung, care sunt eşalonate şi pe care le plătesc lunar şi se împrumută într-o anumită limită. Asta e absolut firesc. Despre ce am vorbit era o datorie curentă. Adică oricare dintre oamenii cărora noi le datoram bani putea să vină să blocheze conturile, aşa cum unii au şi făcut. În momentul în care am venit în Primărie, noi aveam conturile blocate. Puteam să plătim salariile, dar nu puteam să plătim investiţii. De exemplu, erau câţiva turnicheţi şi nişte chestiuni relativ simple, sistem de iluminat la Arena Naţională – noi urma să organizăm Euro 2020 în Bucureşti – şi nu puteam să le plătim şi UEFA zicea că ne ia organizarea. Deci tipul acesta de lucruri nu puteam să le facem”, a spus Nicuşor Dan la B1Tv. Edilul general a menţionat că la începutul mandatului său se întâlnea frecvent cu reprezentanţii firmelor care aveau de încasat bani de la autoritatea locală şi care aşteptau să le promită „că la un moment dat” vor fi eşalonate şi acordate sumele restante. Nicuşor Dan a menţionat că din cauza situaţiei financiare a Primăriei a ales să comunice mai puţin în mod public la începutul mandatului. „Nu puteam să ies să spun: ‘Suntem în faliment’, din moment ce tot eu a doua zi trebuia să mă întâlnesc cu oameni să le spun: ‘Aveţi răbdare, că o să vă plătim’. Nu aş fi fost credibil nicio într-o ipostază, nici în alta. Pentru binele instituţiei, nu am comunicat o vreme, pentru ca toate lucrurile astea să le fac în linişte, în spate, şi oamenii să aibă încredere”, a spus el. ….” Integral: https://www.g4media.ro
“Nouă țări europene impun băncilor o taxă pe profiturile speciale Italia este cel mai recent caz al unei ţări europene care a impus băncilor o taxă pe profiturile excepţionale, obţinute datorită dobânzilor mari, pentru a ajuta deţinătorii de ipoteci, transmite Reuters…. REPUBLICA CEHĂ Camera inferioară a Parlamentului ceh a aprobat în noiembrie o taxă excepţională de 60% asupra firmelor energetice şi băncilor, cu scopul de a strânge 3,4 miliarde de dolari în acest an din profituri considerate excesive, pentru a finanţa ajutor pentru persoanele şi firmele afectate de creşterea preţurilor la electricitate şi gaze. FRANŢA Preşedintele Emmanuel Macron a declarat în martie că companiile cu peste 5.000 de oameni ar trebui să împartă mai mult din profiturile lor ”excepţional de mari” cu angajaţii, în loc să răscumpere acţiuni. Dar el şi ministrul de Finanţe Bruno Le Maire au exclus posibilitatea unei taxe excepţionale. Asta pentru că băncile franceze sunt supuse unei legi anti-cămătă care limitează ritmul creşterii trimestriale a preţurilor împrumuturilor. Franţa are, de asemenea, o schemă de economii reglementată populară, care reprezintă puţin sub 20% din depozitele bancare, cu o rentabilitate legată de inflaţie care se ajustează mai repede decât ratele împrumuturilor. GERMANIA Pentru unele dintre cele mai mari bănci din Germania, venitul net din dobânzi a crescut între 50% şi 70% de la minimele din epoca pandemiei, dar o taxă excepţională nu a fost un subiect de discuţie pentru ministrul de finanţe pro-business Christian Lindner….. UNGARIA Guvernul Ungariei a modificat taxele excepţionale impuse sectoarelor cheie ale economiei, într-un decret publicat în iunie, spunând că băncile îşi pot reduce plăţile de taxe excepţionale din 2024 cu până la 50% dacă îşi măresc achiziţiile de obligaţiuni guvernamentale ungare. De asemenea, a impus o nouă ”taxă socială” de 13% asupra anumitor tipuri de investiţii, inclusiv note de investiţii şi câştiguri ale dobânzii la depozitele bancare. ITALIA Italia a aprobat pe 8 august un impozit unic de 40% asupra profiturilor pe care băncile le obţin din dobânzile mai mari şi intenţionează să folosească încasările pentru a ajuta deţinătorii de credite ipotecare. ….” Integral: https://www.rfi.ro
“Trenurile românești și un sistem tare complicat – De ce a fost luată o locomotivă de la un tren Regio și pusă la un internațional, deși existau doi mecanici disponibili și o altă locomotivă Joi dimineață, un tren Regio al CFR Călători a fost lăsat fără locomotivă timp de o oră și jumătate. În acest timp, locomotiva a fost luată de la trenul Regio pentru a fi cuplată la tracțiunea unui tren Interregio internațional, pe care l-a dus până la Craiova, scrie Club Feroviar. Apoi locomotiva s-a întors și a fost recuplată la trenul Regio, care a ajuns la destinație cu 114 minute întârziere. Cum de a fost posibil așa ceva? Internaționalul a avut prioritate, cei din Regio au stat în câmp Joi dimineață erau doi mecanici la Craiova atunci când locomotiva trenului IR 72 Traianus s-a defectat la Măldăeni. Niciunul nu a plecat însă să remorcheze trenul internațional, chit că în stația Craiova se afla o locomotivă aptă de drum. …. Erau doi mecanici la Craiova: unul nu era autorizat să circule mai departe, celălat nu putea conduce locomotive de tip EC Asta este, pe scurt, ceea ce s-a întâmplat ieri. Toată lumea și-a pus întrebarea de ce a fost nevoie ca un tren Regio să fie lăsat fără locomotivă pentru a tracta un tren internațional, în loc să fie adusă o locomotivă de ajutor de la Craiova. Primul răspuns logic ar fi că la Craiova nu era niciun mecanic și nicio locomotivă disponibilă. Doar că este greșit, fiindcă erau doi mecanici, scrie Club Feroviar. Nu doar că erau cei doi mecanici, ci exista și o locomotivă aptă de drum, EC 086, care aștepta să remorcheze în continuare trenul IR 72, conform graficului de circulație. De ce nu a plecat însă unul dintre cei doi mecanici cu această locomotivă la Măldăeni pentru a prelua de acolo trenul internațional? …. Trebuie precizat că un mecanic trebuie să fie autorizat atât pentru un tip de locomotivă cât și pentru o anumită secție de circulație. Locomotivele de tip EA au șase osii, iar cele de tip EC – patru. De ce a fost pusă o locomotivă proastă la tracțiunea unui tren internațional? ….” Integral: https://economie.hotnews.ro
“Ce suflet sensibil! Putin a postat în social media: „Zbor lin spre stele, Evgheni!” ….Atât de încercat în ultima vreme de veștile tragice despre atâția oligarhi și ziariști dragi lui care și-au găsit sfârșitul în ghearele nemiloaselor ferestre deschise, bietul dictator Putin Vladimir a primit o nouă lovitură odată cu brutala dispariție dintre cei vii a bucătarului său preferat, Evgheni Prigojin. ….Putin s-a arătat șocat de moartea prematură a bunului său prieten și colaborator, care nu dăduse niciun semn menit a-l pune pe gânduri: „Era încă tânăr, avea toată viața în față, ultima dată când am vorbit chiar ne făceam planuri – aștepta să-i vină pensia să mergem într-un weekend la pescuit, de-ăla cu trotil, cum îi plăcea lui… să ne mai relaxăm că prea aveam amândoi multe pe cap.”, s-a tânguit Putin apropiaților. …. Vizibil dărâmat de tragedie, președintele rus poate fi auzit des pe holurile Kremlinului strigând „Doamneee!, de ce nu m-ai luat pe mine în locul lui Jenia?!!”, după care izbucnește în râ… în râuri de lacrimi. ….” Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Caracatița” primarului din Caracal: Firmele în care fiul este acționar, contracte de peste 4,5 milioane lei pentru combustibili cu Primării din țară conduse în mare parte de primari PSD ….”
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26489486-follow-the-money-caracatita-primarului-din-caracal-firmele-care-fiul-este-actionar-contracte-peste-4-5-milioane-lei-pentru-combustibili-primarii-conduse-mare-parte-primari-psd.htm
Buna ziua.
La o prima vedere, sumedenia de ilegalități de la depozitul ăla, ar duce automat la arestarea proprietarului, șefului de depozit , etc.
In o țară normală.
In anormala Românie, prescripția va albii te toți și toate.
Să nu spuneți că nu știați .
Din pacate 🙁
Au aruncat deja fumigena cu țigara… E posibil ca un angajat de te miri pe unde si cu câta școală să fi greșit. Dar greșeala e sistemică si premeditată. Nu mai există cale de ieșire în afara nesupunerii civile si fiscale.
https://www.g4media.ro/surse-partidul-extremist-aur-negociaza-la-bucuresti-cu-reprezentantii-partidului-likud-de-guvernamant-din-israel-un-protocol-de-colaborare.html
Sorgintea comuna este generata de orcii criminali putleristi. “zbor lin printre stele, Jenia”.. Proxies ai orcilor muskovia din Israel se pupa in boturi cu gunoaiele tradatoare defecate in Romania