Despre Sistem, CCR și CJUE
04/01/2022 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Inainte de finalul anului trecut am publicat un editorial-rezumat al dezbaterilor de la CJUE in cauza C-430/21, in care Curtea de Apel Craiova cere CJUE sa se pronunte pe trei chestiuni preliminare:
1. Principiul independenței judecătorilor, consacrat de articolul 19 alineatul (1) al doilea paragraf TUE cu referire la articolul 2 TUE și la articolul 47 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, se opune unei dispoziții naționale, precum aceea a articolului 148 alineatul (2) din Constituția României, astfel cum a fost interpretată de Curtea Constituțională, prin Decizia nr. 390/2021, conform căreia instanțele naționale nu au abilitarea de a analiza conformitatea unei dispoziții naționale, constatată ca fiind constituțională printr-o decizie a Curții Constituționale, cu dispozițiile de drept ale Uniunii Europene?
2. Principiul independenței judecătorilor, consacrat de articolul 19 alineatul (1) al doilea paragraf TUE cu referire la articolul 2 TUE și la articolul 47 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, se opune unei dispoziții naționale, precum aceea a articolului 99 litera ș) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, care permite inițierea unei proceduri disciplinare și sancționarea disciplinară a judecătorului pentru nerespectarea unei decizii a Curții Constituționale, în condițiile în care judecătorul este chemat să stabilească prioritatea de aplicare a dreptului Uniunii Europene, în raport de considerentele unei decizii a Curții Constituționale, dispoziție națională ce îi înlătură judecătorului posibilitatea de a aplica hotărârea Curții de Justiție a Uniunii Europene pe care o consideră prioritară?
3. Principiul independenței judecătorilor, consacrat de articolul 19 alineatul (1) al doilea paragraf TUE cu referire la articolul 2 TUE și la articolul 47 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, se opune unor practici judiciare naționale care interzic judecătorului, cu consecința antrenării răspunderii disciplinare, să facă aplicarea jurisprudenței Curții de Justiție a Uniunii Europene în proceduri penale precum contestația privind durata rezonabilă a procesului penal, reglementată de articolul 4881 din Codul de procedură penală din România?
Scriam atunci ca la nivel de CJUE deja a fost atinsa aceasta problema, in celebra decizie din 18 mai 2021 (pe care am analizat-o aici) si mai ales in decizie recenta din 210decembrie 2021 (doua analize cititi aici si aici ) pe care CCR a indraznit sa o contrazica printr-o mizerie de comunicat de presa tafnos, fara valoare juridica.
Revin azi asupra acelui articol-editorial, pentru a face cateva precizari sub forma unor teze, stimulat si de articolul din Revista Presei, care vorbeste de “Partidul Sistemului”.
1. CCR nu face parte din “Partidul Sistemului”, CCR a devenit Partidul Sistemului. De la deciziile pe legile Justitiei (din 2018) care au girat macelarirea legilor reformiste facute pe vremea lui Basescu, pana la CNJC-urile castigate TOATE de catre PSD sau de catre aripa retrograda din Justitie, CCR-ul condus de Dorneanu a devenit sursa ultima de putere si legitimitate a Sistemului. Unii vor spune, naivi, ca Sistemul inseamna “servicii”. Nu mai este asa. De cand CCR a scos SRI-ul din zona suportului tehnic pentru interceptari si a lasat DNA fara dinti in fata infractorilor, Sistemul inseamna Justitie, dar acea parte a Justitiei controlata de Savonea (CSM) si protejata de CCR-ul lui Dorneanu. Cei care au distrus DNA-ul zugravindu-l ca o parte a “binomului” SRI-DNA de fapt sunt cei care constituie adevaratul binom CSM-CCR. Ne-am reintors, prin deciziile CCR, la etapa Sandeilor si a Lidiei Barbulescu (pentru cine isi mai aminteste de serialul regretatului Bascaliosul intitulat Sandeii mamii lor! si de serialul meu, mai amplu, care a durat un an jumatate, avand 25 de episoade, Constitutia poporului suveran si Republica Judecatorilor).
La finalul acelui serial din 2012 scriam aceste randuri:
Inchipuiti-va Sistemul ca o grupare de celule bolnave care stau ascunse in toate institutiile statului si care nu pot fi eradicate deoarece atunci cand o institutie are o sansa de insanatosire, cel chemat sa opereze e o tot celula bolnava, deghizata in doctor. Capacitatea statului vazut ca organism de a lupta impotriva Sistemului este aproape nula, cata vreme institutiile sunt ele insele in mana Sistemului.
Miza Sistemului este aceea de a machia institutiile statului pentru ca acestea sa arate sanatos pe dinafara, in timp ce pe dinauntru sunt roase de boala. In acest scop, mascarada separatiei si echilibrului puterilor in stat, precum si a independentei Justitiei va fi jucata in continuare pe scena publica, iar in culise oamenii Sistemului din toate partidele politice (aceste rezervoare de celule bolnave) isi vor da mereu mana pentru a mentine suveranitatea poporului confiscata si pentru a se apara unul pe altul de Justitia cu adevarat independenta.
2. Suntem in etapa in care mizeria de la CCR a ajuns, in sfarsit, expusa public la nivel europeran. Prima data a fost expusa de CEDO, in decizia din 5 mai 2020 (la care sunt bucuros ca am contribuit ei eu, dupa puterile mele) care a scris negru pe alb ca CCR-ul i-a incalcat Codrutei Kovesi drepturile fundamentale. Am scris si despre acest lucru, aici si aici, in mini-serialul 6 cadavre stacojii (articol cu zeci de mii de vizualizari). Insa deciziile CJUE din 18 mai 2021 si din 21 decembrie 2021 au scris explicit CCR a devenit un pericol public la adresa independentei Justitiei, Constitutiei Romaniei si Tratatelor UE.
3. Speta ale carei dezbateri le-am citat si unde vom avea o decizie finala in primele luni din acest an va fi consacrata explicit efectelor unei decizii a curtii constitutionale si va viza explicit practica CCR-ului de a se opune, prin sofisme, dreptului european. Impactul va fi colosal pentru aceea ca va reafirma suprematia dreptului european asupra dreptului national si va lichida (sper!) definitiv teoria normei interpuse (invocata sofist de Dorneanu) insa va mai face si altceva:
– va elibera judecatorii nationali reformisi de frica CCR, rapind lui Netejoru si Liei Savinea posibilitatea de a-i sanctional discretionar (precum pe Cristi Danilet sau pe Camelia Bogdan)
– va pune in mana Comisiei Europene documentul oficial care ii va da voie sa ne aplice sanctiuni financiare pentru nerespectarea MCV si pentru incalcarea suprematiei dreptului european.
4. CCR-ul viitor (Dorneanu, Pivniceru si Morar ies din CCR in martie 2022, implinind cei 9 ani de mandat), chiar cu alti 3 noi judecatori, nu are cum sa castige in fata CJUE. Se poate opune, se poate zbate, poate zbiera, poate da decizii sofistice, insa va fi strans in menghina CJUE (drept) – CE (bani) si nu are scapare.
CCR-ul serveste deja si va servi drept exemplu pentru toate celelalte curti constitutionale europene (Polonia, Ungaria etc) care vor vrea sa isi pastreze “suveranitatea” nationala (adica dreptul politicienilor de a fura/incalca legea), luand insa banii UE.
5. CJUE si CE au inteles bine miza viitoarei decizii pentru arhicectura juridica europeana. E destul sa recitim din dezbaterile spetei care va fi pronuntata in curand:
Președintele CJUE Lenaerts: Orice dispoziție UE are prioritate asupra Constituției. Vedeți hotărârea CJUE din 18 mai, AFJR și alții. Teoria ”normelor interpuse” a fost în principiu depășită prin principiul Simmenthal. În jurisprudența CCR aceasta reține că are monopolul de aplicare a art.148 alin.2 din Constituție? Dacă CCR a constatat că legea națională e conformă art.148, niciun judecător național nu mai poate aplica dreptul UE? [nota mea, Cetatean: presedintele Lenaerts subliniaza absurditatea acestei situatii generate de CCR-ul lui Dorneanu si mai ales conscintele ei juridice si politice: e destul ca o CC sa declare o lege nationala ca fiind “constitutionala” pentru ca dreptul european sa nu se mai aplice in acea tara?! e ca si cum o Curte Constitutionala ar trimite in neant, printr-o mizerie sofista decretata ca “obligatorie erga omnes”, intaietatea dreptului european, ignorand insasi existenta Uniunii Europene si toate Tratatele semnate de la infiintare pana azi?!]
Comisia Europeană: Deși Guvernul arată că CCR a analizat decizia MCV, nu și art.19 TUE, nu acest lucru rezultă din decizia CCR. Dimpotrivă, reiese clar că hotărârea CJUE din 18 mai 2021 vizează și art.19 TUE și decizia MCV, dar CCR a considerat că CJUE a realizat o interpretare incorectă a tratatelor.Astfel că CCR își arogă ea însăși o atare analiză, din perspectiva art.19 TUE, ajungând laconcluzia contrară CJUE.
Daca cineva crede ca Europa va continua sa dea bani Romaniei iar Dorneanu si ai lui (sau ceilalti, care ii inlocuiesc din martie 2022, cand vor fi numiti 3 noi judecatori) vor da voie Sistemului sa ii fure sau sa isi bate joc de Justitia independenta, se inseala amarnic. Moara s-a pus in miscare si mizeria de la CCR este deja macinata si aruncata, ca pleava.
Doar Sistemul inca nu a priceput si inca mai crede ca poate castiga lupta cu CJUE. E destul sa observam cat de atent este Presedintele CJUE la mizeriile facute de indivizi de teapa lui Dorneanu ca sa intelegem ca CJUE e mai vigilenta si mai puternica decat o considera Sistemul.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Le Monde: Bilanț promițător al Parchetului European condus de Laura Codruța Kovesi…”
https://ziare.com/ue/parchetul-european-laura-codruta-kovesi-bilant-1718434
Mai adaug: CCR este forma hibrida de sabotaj ruseasca din Romania implementata de regimul lui Putin in razboi anti-democratie cu NATO si UE.
La fel si parte mare din manuitorii de justitie, cei care se lasa subordonati de CCR.
Justitia a devenit coada de topor impotriva romanilor, in mare parte a ei.
Bună ziua!
Păi, jigodiile își fac de cap, după spusa unei jivine de la ciuma roșie, de mai anțărț – „pentru că putem!” – și asta, și pentru că, la Casa Albă și, în general, în Occident, sunt numai nulități, tâmpiți, într-un cuvânt, indivizi născuți în localități precum Cretinăuți, Prostești sau Idioțeni!…
Știre de azi: individul oportunist, ahtiat după „glorie” și „parale”, zis elon musk, a deschis o reprezentanță în regiunea uigură a Chinei, unde localnicii, uiguri musulmani sunt persecutați de ani de zile!… După câte știu, idiotul util elon musk e cetățean american! L-a „chemat” cineva „la raport” la Washington??? Înțeleg că e patron de corporație privată, dar, un telefon de la CIA, sau un e-mail de la NATO (zic și eu) poate l-ar mai fi „liniștit”!
De cealaltă parte a Bălții atlantice, nemții și francezii fac afaceri cu regimul putlerist, fără nici o jenă!… Și, pe urmă, „se miră” că lukașenko, o maimuță bielorusă deturnează avioane cu disidenți la Minsk sau aduce, cu alte avioane, imigranți din Orient, ca să-i (re)verse, prin Polonia, în UE!… Sau, „se uită”, precum dulapul nostru mut și nesimțit, de la Cotroceni, „cu atenție și îngrijorare”, cum chinezii „intră cu tancul” în (ce a mai rămas) din democrația „sădită” de britanici în Hong Kong!
Ca să închei(em): m-am săturat de „comunicate” (ipocrite) ale Vestului în care „condamnăm cu fermitate” (era să scriu „cu mânie proletară”!) încălcări ale drepturilor omului făcute de putler cu disidenții ruși, ori de lukașenko cu cei bieloruși, sau de tovarășul xi, față de uiguri și/sau Hong Kong, după care, americani, francezi, englezi, nemți, fac, în continuare, afaceri, și cu Moscova, și cu Beijingul!… Și se „zborșesc” doar la est europeni, fie că „nu vor” să primească imigranți, fie că nu acceptă, imediat lgbtq+ și altele asemenea!…
Așa că, de ce să nu facă…. „cu boltă” rusofonul dorneanov pe ceea ce spune CJUE???
O fi zis Titu Maiorescu, acum mai bine de un secol, că „Nu de inteligență duc lipsă românii, ci de caracter!”, dar câți occidentali, din țările (zise) democratice, mai au, azi, CARACTER???
Se cheama ” fa-te frate cu dracul pana treci puntea”. In cazul asta cu Putin, “fa-te frate cu dracul pana trece puntea”? Cat despre colaborarea SUA/China in cercetare as aplica ” fa-te frate cu dracul sa vezi pe unde trece puntea”.
Eu am prins niște vremuri în care diplomații occidentali (americani, în primul rând, dar nu numai!), acționau elegant, civilizat, dar ferm, fără alte „comentarii”!… Mă refer la perioada comunistă, în care, la noi, de pildă, prin 1976, la „sugestia” ambasadorului american, a fost eliberat, imediat, Ion Gavrilă-Ogoranu! Sau a putut emigra (ca să „scape” de el, să nu-l „sinucidă”, Paul Goma) cam tot pe-atunci (în 1978, parcă)!… Sau, la decizia elitei politice occidentale, țările democratice din Vest au boicotat Olimpiada de la Moscova din 1980, ca replică la invazia sovietică din Afganistan. Și nu, că „nu participă politicieni” (ca la Beijing, mâine, polimâine!) – n-a participat „picior” de sportiv din acele țări! Nu știu dacă înțelegeți asemenea lucruri!
Acum, în zilele noastre, ați văzut așa ceva? Ceva echivalent cu cererea lui Reagan, lângă Zidul Berlinului „Domnule Gorbaciov, dărâmați acest zid!”, sau a sanctificatului Papă Ioan Paul al II-lea, care, la Varșovia, a încurajat un milion de polonezi, ce „gemeau” sub comunism cu acel celebru „Nu vă temeți!”… Sau cu reacțiile față de comuniști ale „Doamnei de Fier”, Margaret Thatcher! Arătați-mi politicieni occidentalide azi, „cu oo”, cu caracter, cu demnitate și fermitate, care să „pună la punct” golanii chinezi sau ruși!…
Dacă Lumea se (va) duce „de râpă”, este, în foarte mare măsură, vina „elitelor” politice occidentale, cu americanii în „pole position”!… Am „îndrăznit” o comparație, acum vreo 3 decenii, între declinul Imperiului roman după împăratul Traian (a durat câteva secole) și cel al Statelor Unite, după George Bush senior (1992), dar n-am crezut că americanii se vor duce „la vale” așa de repede!…
La Multi Ani si sanatate! Orice metoda de destabilizare e acceptata, de la raspandirea de minciuni (nu sufar expresia “fake news”…), la cumpararea politicienilor si a celor din justitie. Iar pe plan economic nu ne va ajuta nimeni daca nu ne ajutam noi…
Errata: 3 judecatori (Dorneanu, Morar, Pivniceru) pleaca de la CCR, insa mandatul lor expira in data de 8 iunie. Numirea urmatorilor poate fi facuta incepand cu 8 martie 2022 (minim 3 luni inainte de expirarea mandatului), insa intrarea in mandat a celor 3 judecatori noi se face pe 9 iunie 2022.
Bună seara!
E off-topic, dar, deși am zis că despre dulapul săsesc mut nesimțit nu mai comentez, pe principiul, „despre personUlități – numai de bine!”, nu pot să nu remarc crearea unui „grup de lucru pe tema COMBATERII schimbărilor climatice”!… Când am văzut știrea (înainte de a o șterge!), mi-am amintit de cum urmăreau comu(n)iștii să realizeze COMBATEREA eroziunii solurilor!… Poți, în mod normal, să atenuezi eroziunea, dar să o „combați”, vorba unui „filosof”, NEVER!…
Pentru cei mai puțin familiarizați cu domeniul, eroziune există pe toate corpurile cerești cu atmosferă, deci, de exemplu, și pe Marte sau pe Venus! Cum poți „să combați” un fenomen natural, care, atât pe Marte (unde, se pare, nu mai există viață), cât și pe Pământ (unde, miliarde de ani, a existat eroziune, FĂRĂ să se fi „născut” specia umană!), acest lucru s-a întâmplat firesc, de milioane și miliarde de ani???
Între „consecințele” ignorării eroziunii (naturale) a solului pe Pământ, aș cita transformarea în praf a sute de mii de hectare de sol cultivat, desțelenit din (fosta) preerie ierboasă, în Statele Unite interbelice și (după ce proștii sovietici n-au vrut să învețe nimic din pățania americanilor) efectul identic, produs prin anii ’60 ai secolului trecut, cu solurile din (fosta) stepă, în Kazahstan!
Ca geograf, nu sunt specialist pe climă, dar, după cunoștințele (pe care nu le-am uitat) parcurse în primul an de facultate, după ultima fază glaciară, încheiată acum 10 mii de ani, Pământul se află într-o perioadă de încălzire climatică (în general), cu „oscilații”, cum a fost „mica glaciație” de la jumătatea mileniului al doilea! Influența societății umane, până prin secolul al XIX-lea (când s-a produs „expansiunea” revoluției industriale în multe zone ale Lumii) a fost cvasi-nulă! Am mari rezerve, azi, nu legate de existența „încălzirii climatice”, ci de (lipsa de) onestitate(a) și (lipsa de) caracter(ul) a celor care „se alarmează” pe acest subiect, dar, să vrei să „combați” schimbarea climei mi se pare o tâmpenie de dimensiuni, nu comice, ci cosmice!…
Așa e când în „sfera” personală de (auto)mulțumire (mai mult decât) mediocră, te „consulți”, la Cotroceni, cu pseudo-specialiști. Dacă grupul s-ar fi chemat „grup de lucru pe tema ATENUĂRII/ REDUCERII EFECTELOR schimbării climatice” nu aveam nimic de spus!… Dar, după o veche vorbă românească, „Unde nu-i cap…” Asta, fiindcă România are (aproape) orice, dar este „fără cap”, a-cefală, de-cerebrată!…
În completarea celor scrise mai sus, aștept(ăm) cu interes, noile măsuri „geniale” ale echipei „selectate” de dulapul săsesc (incompetent), de la „tras cu praștia” în nori, ca să cadă ploaia să se „răcorească” țara, până la „instalat” panouri mate, deasupra României, la limita atmosferei cu spațiul co(s)mic (apropos, unde e această limită?), ca să „scadă” temperatura, în zilele caniculare… Mă rog, presupun că „idei crețe și mărețe” au și idi(h)oții din „grupul” menționat, nu tre’ să le dau „mur-n gură”!…
Pe de altă parte, desemnarea ante-menționatului „grup” demonstrează că, nici ca „profesor” de fizică, dulapul nesimțit n-a fost (prea) competent!… O bună parte a fenomenelor atmosferice intră la „fizica atmosferei”, ori nesimțitul e(ra) „profesor” de fizică! Asta arată câtă fizic (nu) mai știe!…
Fapt credibil (deprofesionalizarea), dacă, după 3-4 ani de activitate, ca inspector școlar, cu ani în urmă (peste 20!), un profesor (azi, pensionar) a spus: „Când mi se termină mandatul, mă întorc la catedră”
„De ce?” – am întrebat. „Mă deprofesionalizez!” Ori dulapul neobrăzat a stat 10 ani ca inspector de fizică (1990-2000), înainte de a fi ales primar de Sibiu! Din acel moment, n-a mai avut nici o treabă cu școala (nu că înainte ar fi avut cu mult mai multă!)!… Vorbesc, în parte, și din experiență personală: după o „pauză” de (numai) câteva săptămâni de la o anumită activitate profesional-didactică, am nevoie de o zi-două să- „înțeleg” despre ce e vorba acolo! Dar, după decenii de „ruptură” cu domeniul, cât (mai) știi???
Deci, acel „grup” e tot o inițiativă „pompieristică” a nesimțitului din Dealul Cotrocenilor, ca și „România handicapată”, pardon, „România meditată”, ăăă, scuze, „România (ne)educată”!…
Seara buna
Deci 3 judecători pleacă.
După cum e sistemul , vin alți 3 cu pile.
Da ăștia care pleacă , unde vin plasați că nu e credibil ca un Dorneanu să rămână fără milionul de lei noi anual.
Dictatura , pardon democrația costa tovarăși. 😀😀😀
PS.
Am mai scris cindva.
Prea mulți judecători numiți de parlament ( 6) .
Maxim 3 ar fi normal și democratic. În ședința comună. Cu cel puțin 65% voturi din numărul total de alegători.( Așa și doar așa se face troc pe numiri. Experiența istorică învață că la 50 % voturi + 1, majoranta care guvernează pune oamenii lor. Mereu.)
Iar alți 3 numiți de alte structuri ale statului .
CSM, ICCJ ca exemplu.
Pina nu se rezolva aceasta problema , nici o șansă să avem stat de drept în loc de stat drepți.
Buna dimineața
Aiureli …când s a mai pomenit ca secretarul general și secretarul general adjunct sa fie din aceasi țara???