Revista Presei – 10 decembrie.„Greu de crezut apoi că, în cei doi ani de pandemie, când s-au suspendat regulile licitației sau toate achizițiile s-au făcut sub imperiul urgenței, corupția s-a auto-evacuat din statul român. Dimpotrivă.”
10/12/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de vineri, 10 decembrie! Vineri, temperaturile maxime pe regiuni vor arăta astfel: 12 grade în Moldova, 8 în Transilvania, 6 în Maramureș, 6 în Crișana, 7 în Banat, 13 în Muntenia, 9 în Oltenia și 16 în Dobrogea. Se anunță ploi în toate regiunile țării. Iată ce temperaturi ne așteaptă vineri și în alte orașe: Brașov: 8 grade Iași: 12 grade Cluj Napoca: 4 grade Constanța: 14 grade Bacău: 8 grade Timișoara: 4 grade Oradea: 4 grade Sibiu: 4 grade Giurgiu: 10 grade Galați: 14 grade Arad: 4 grade. În Capitală, cerul va fi mai mult noros, cu o maximă de 11 grade și ploi slabe.
Răzvan Cherecheş: Totul merge pe o abordare pur populistă, nebazată pe niciun fel de dovezi ştiinţifice. Relaxăm acuma, din timp, deşi nu avem niciun motiv …. “Domnul ministru Rafila a anunţat că va veni în ianuarie un val cinci, dar prevenţia pe care o facem noi este să ne asigurăm că putem interveni doar atunci când situaţia se va agrava”. “Noi avem exact aceeaşi abordare pe care am avut-o şi în vară, respectiv relaxăm acuma, din timp, deşi nu avem niciun motiv. Totul merge pe o abordare pur populistă, nebazată pe niciun fel de dovezi ştiinţifice, urmând ca după sărbători, şi cu deschiderea şcolii, să avem o creştere accelerată. Pentru că, dacă ceva a învăţat guvernul anterior, a fost că nu au plătit, de fapt, au timp suficient până la alegeri, nu au fost arătaţi cu degetul pentru că persoanele care au murit au murit din cauza măsurilor iresponsabile luate de Guvern. Persoanele, oamenii, românii care vor muri în ianuarie vor muri din cauza măsurilor luate acum, în decembrie”, a afirmat Răzvan Cherecheş, miercuri seară, la Digi 24. El consideră că atât persoanele vaccinate, cât şi cele nevaccinate ar trebui să facă un test rapid atunci când participă “la orice fel de adunare” alături de mai multe persoane, recomandând “atât cât se poate” păstrarea distanţei şi asigurarea ventilaţiei spaţiilor. “Cu siguranţă după sărbători vom avea focare care vor continua să se propage în interior, în comunităţi”, a afirmat profesorul. Referindu-se la propunerile privind implementarea certificatului verde COVID, el este de părere că acesta “a fost transformat într-o glumă”. “Creşterea trei săptămâni consecutive… este ca şi cum ai zice: ai dreptul să chemi pompierii, dar când ţi-a luat foc al doilea etaj din casă, dacă arde numai parterul, îmi pare rău, dar nu poţi să chemi pompierii. E ridicol! Adică noi ştim că urmează o creştere, domnul ministru Rafila a anunţat că va veni în ianuarie un val cinci, dar prevenţia pe care o facem noi este să ne asigurăm că putem interveni doar atuncea când situaţia se va agrava. E ca şi cum ai zice nu ai voie să previi cancerul decât după ce ai făcut cancer”, a susţinut Cherecheş. Integral: https://ziare.com
Un discurs al lui Victor Babeș de acum 110 de ani despre ce trebuie să facă statul pentru a combate o pandemie / Cum ar fi arătat CNCAV-ul vremii în viziunea savantului bacteriolog Și atunci, la fel ca acum, oamenii protestau în privința intervenției statului în viața privată. ”Se naște deci întrebarea: în ce mod ar trebui să proceadă guvernele pentru a asigura sănătatea publică pe baza descoperirilor științelor sanitare moderne? Înainte de toate, măsurile de luat trebue să fie prevăzute prin măsuri legale, bazate pe rezultatele știintei și legea trebue să poarte garanția că va fi executată, căci de obicei, printre toate măsurile legale, cele ce privesc sănătatea publică sunt cele mai rău executate”, spunea Victor Babeș în 1911, într-un discurs numit ”Dispozitiunile legale în vederea combaterii boalelor infectioase”. El compara pandemia cu un război și solicita înființarea unui Comitet Superior. ”Ca și conducătorul suprem în timp de răsboiu, așa și conducătorul luptei sanitare trebue să aibă înainte de toate mâna liberă, trebue să dispună de mijloacele necesare și toata armata sanitară trebue să fie pusă la dispozițiunea sa”, mai susținea savantul român. Redăm mai jos principalele idei ale lui Victor Babeș: Poliția sau politica sanitară tintește către un singur scop, către sănătatea cetățenilor Poliția sau politică sanitară tintește către un singur scop, către sănătatea cetățenilor. Toate măsurile sanitare au deci aceeași menire, și toate se îndreaptă către o singură țintă. Dacă în trecut cei mai însemnați oameni de stat au negat dreptul Statului de a pătrunde în vieața de familie, ei au întemeiat această prin afirmarea că Statul nu are dreptul de a intervenție, decât atunci când cetățenii se periclitează nu numai pe ei ci și pe concetățenii lor (Mohl). Pe când deci Statul intervine astăzi numai pentru accidente, crime, vătămări profesionale și industriale ale sănătății, adică pentru o minimă parte a vătămării sănătății, acesta ar trebui să intervină intro măsură foarte largă, în vieața publică și privată, pentru a-și ajunge scopul care este asigurarea fericirii cetățenilor, a cărei temelie este sănătatea. Astăzi nu mai este indoios, că omul nu are dreptul de a se îmbolnăvi, atunci când îmbolnăvirea să poate nu numai să nenoroceasca familia să, ci să răspândească boli molipsitoare, producând mari inconveniente sanitare și economice concetățenilor unei regiuni sau unei țări întregi. Statul trebue să aibă dreptul de a pătrunde în familie pentru a salve membrii familiei Astfel, Statul trebue să aibă dreptul de a pătrunde în familie pentru a salve membrii familiei de tuberculoză, de holeră sau ciumă și ar trebui să se acorde același drept pentru a starpi flagelele populațiunii noastre: pelagră, sifilisul, malaria, difteria, scarlatină, turbarea, etc. Se naște deci întrebarea: în ce mod ar trebui să proceada guvernele pentru a asigura sănătatea publică pe baza descoperirilor și cerințelor științelor sanitare moderne. Înainte de toate, măsurile de luat trebue să fie prevăzute prin măsuri legale, bazate pe rezultatele științei și legea trebue să poarte în sine garanția că va fi executată, căci de obicei, printre toate măsurile legale, cele ce privesc sănătatea publică sunt cele mai rău executate. Putem afirmă că astăzi o lege sanitară trebue să aibă că scop principal prevenirea și combaterea boalelor infecțioase Din acest punct de vedere, toată organizarea legii trebue să albă înaintea ochilor lupta în contra unui dușman, care ne amenință din toate părțile, în orice moment, în toate manifestatiunile vieții. E vorba deci de un răsboiu continuum contra unui dușman perfid, care amenință omenirea cu degenerare și nimicire Primul lucru pentru această lupta, precum pentru orice rasboiu, este cunoașterea inimicului. Odată inimicul cunoscut și stabilindu-se și modul în care poate să fie combătut, a două cerință este, că rasboiul să fie condus de un conducător suprem posedând nu numai științele sanitare, astăzi științe foarte întinse și cari pot fi pătrunse numai prin o muncă științifică lungă și prielnică, ci și o practică îndelungată în aplicarea rezultatelor obținute de știință. Că și conducătorul suprem în timp de rasboiu, așa și conducătorul luptei sanitare trebue să albă înainte de toate mâna liberă, trebue să dispună de mijloacele necesare, și toată armata sanitară trebue să fie pusă la dispozitiunea să. Starea rea actuală a sănătății publice trebue atribuită în mare parte lipsei continuității luptei sanitare, lipsei de discipline, influențării politice și lipsei unui buget independent și suficient «3) Față cu o atare putere, individul trebue aparat în modul cel mai eficace împotriva abuzului interventiunii Statului, ceeace numai atunci se va putea face, dacă serviciul sanitar va fi scos din sfera intereselor și schimbărilor politice. «4) Că ministerul cărui este subordonat serviciul sanitar, este tocmai Ministerul de Interne, adică Ministerul exquisit politic; «5) Că față cu întinderea mare ce trebue dată serviciului sanitar, în raport cu progresele imense și zilnice ale științelor sanitare, acest serviciu trebue condus de un om special, căci este imposibil că o persoană profană, oricât de inteligență ar fi, sau chiar un medic nespecializat în științele sanitare să domine câmpul imens al științelor sanitare, cari zilnic trebue călăuzească pentru a putea aplică ultimile rezultate ale acestor științe ; 6) Considerând că pentru a ridică în mod radical sănătatea publică, tot mecanismul administratiunii sanitare din toată țară trebue condus și controlat asemenea de oameni speciali și că nu este permis că măsurile necesare să fie schimbate tot mereu sau împiedicate din considerațiuni străine sănătății publice; 7) Că starea rea actuală a sănătății publice trebue atribuită în mare parte lipsei unei organizatiuni independente, lipsei continuității luptei sanitare, lipsei de discipline, influențării politice și lipsei unui buget independent și suficient. «8) Că un profan nu poate să reprezente cu .toată, competință serviciul sanitar nici înaintea Consiliului de Miniștri, nici înaintea Corpurilor legiuitoare, căci ih chestiunile de știință, convinctiunea științifică este mai convingătoare decal calitățile de orator ; Integral: https://www.hotnews.ro
Moartea anticorupției în România. Strategia bulgărească Președintele Klaus Iohannis a participat, marți, la ședința de bilanț a CSM, prilej folosit în trecut pentru a transmite mesaje-cheie pe tema justiției. Anul acesta, președintele Iohannis a eliminat din alocuțiune orice referire la lupta anticorupție. Aceste cuvinte nu mai există în discursul prezidențial. N-a pomenit nimic despre integritate nici la depunerea jurământului noului Guvern PNL-PSD-UDMR, în schimb a sesizat corect ”oportunitățile” oferite de PNRR. Este și acesta un mesaj, dar mai subtil. Or, ”oportunitățile” vin la pachet cu ”tentațiile”. Cele 30 de miliarde de euro din PNRR ar trebui cheltuite în paralel cu existența unor mecanisme puternice de verificare și control pentru a limita alocarea discreționară de fonduri, pentru a descuraja mita, licitațiile trucate etc. Cu atât mai mult se justifica, în context, măcar o trimitere la importanța luptei anticorupție. N-a fost să fie. Greu de crezut apoi că, în cei doi ani de pandemie, când s-au suspendat regulile licitației sau toate achizițiile s-au făcut sub imperiul urgenței, corupția s-a auto-evacuat din statul român. Dimpotrivă. Avem toate motivele să credem că nivelul corupției a crescut, numai că realitatea din comunicatele oficiale arată puțin diferit. DNA prinde azi doar plevușcă și gingirică atunci când ridică năvodul. Unde au dispărut peștii mari? Au încetat ca la un semn demnitarii români să aranjeze contracte, să mai bage mâinile până la cot în banii publici? Mai găsim câte un biet parlamentar în plasa procurorilor, dar și acela se dovedește a fi căzut în dizgrația conducerii partidului, vezi cazul Miuțescu, tabăra Orban. Apropo, cum se face că dosarul Unifarm s-a oprit la directorași?…. Din nou, în discursul președintelui Iohannis nu veți mai găsit nici cea mai vagă referință la lupta anticorupție, deși nu mai departe de anul trecut îi acorda o mare importanță. Cel de-al doilea mandat prezidențial a fost câștigat având ca temă centrală justiția și statul de drept. Toate acestea au devenit amintiri. Președintele României a devenit relevant prin ce NU spune. Ieșirile sale mustesc azi de locuri comune, poncife și frazeologie goală de conținut. Dar NU mai spune că lupta anticorupție este ”o solicitare legitimă a cetățenilor” și NU mai ia niciun fel de poziție când standardele de integritate pentru funcții cheie coboară periculos de mult. Vezi cazul Neacșu, numit în funcția de secretar general în ciuda condamnării penale, sau cazul Vicol, avocata acuzată de procurori că este subordonată lumii interlope, votată la șefia Comisiei Juridice. Vezi cazul Grindeanu, autorul infamei OUG 13 revenit în actualul guvern pe post de vicepremier și ministru. Ați auzit ceva dinspre Cotroceni? Mai presus de asurzitoarea tăcere a președintelui Iohannis avem instituții-cheie în stat (DNA, Parchet General, DIICOT) cu rezultate modeste. În năvodul lor se zbat peștișori mici, în timp ce rechinii, marea corupție și crima organizată își fac iarăși de cap. Este, dacă vreți, strategia bulgărească. Metoda prin care vecinii noștri au scăpat mai repede de MCV a fost să raporteze mai puține cazuri de corupție, să vorbească în șoaptă sau deloc despre temă și să decreteze, astfel, că au rezolvat problema. Corupția nu există dacă nu vorbim atâta despre ea. Orice poate să dispară din vorbe. Aceste trucaje propagandistice nu prea pot păcăli pe nimeni. În orice sondaj de opinie serios, corupția este indentificată mai departe ca marea problemă a României….. Puterea de la București se îmbată, așadar, cu apă rece. Chiar dacă obține ridicarea MCV după model bulgăresc, prin eliminarea corupției din statistici și rapoarte oficiale, UE și-a creat deja alte mecanisme de protecție, legând acordarea fondurilor europene de funcționarea justiției și statul de drept. Este doar o chestiune de timp până când corupția endemică, absența reformelor din justiție și problema funcționării statului de drept în România vor exploda în fața președintelui și a guvernului său, oricât de tare se străduiesc acum să îndese mizeria sub preș. Integral: https://www.g4media.ro
Țara asta gaze poartă, dar ce folos? Riscăm să rămânem fără rezerve în plină iarnă Recent, un oficial maghiar al companiei de transport gaze naturale, din țara vecină, lansa întrebări ironice în direcția României, întrebându-se și întrebându-ne dacă vom face un foc mare alimentat de combustibilul aflat în subsolul patriei noastre. Să analizăm, deci, situația strategică a României, al doilea extractor din UE, după Olanda, în contextul scumpirilor fără precedent din piața de profil. Începem cu anunțul Azomureș, companie producătoare de îngrășământ chimic, de care depinde o mare parte din agricultura României, care a decis suspendarea producției pentru următoarele luni, datorită scumpirilor record pe piața industrială de gaze naturale. Pentru a nu intra în faliment, deoarece producția ar deveni nesustenabilă economic, oficialii au decis să trimită în șomaj mii de angajați. Conform specialiștilor din sectorul agricol, rezultatele activităților de profil vor fi afectate grav anul viitor, datorită lipsei de îngrășăminte chimice și scumpirii substanțiale ale acestor produse indispensabile campaniilor agricole. De asemenea, și alte sectoare productive, dependente de consumul de gaze naturale vor intra curând în același impas, generând scumpiri inclusiv la nivelul coșului zilnic de consum, panificația fiind cel mai la îndemână exemplu. De altfel, oficialii guvernamentali, în frunte cu premierul Nicolae Ciucă și ministrul Energiei, Virgil Popescu, au declarat astăzi că vor căuta “soluții” pentru a evita golirea depozitelor subterane de gaze în ianuarie-februarie 2022 și se declară “optimiști” privind viitoarea independență energetică a României, realizabilă în termen de cinci ani. Unde suntem în realitate și cât de justificat este acest optimism? Primul element justificativ al declarației agresive a oficialului maghiar a fost comparația între nivelul de conectare al gospodăriilor, din cele două țări vecine, la rețelele locale de gaze naturale. Astfel, deși Ungaria nu are resurse proprii, depinzând aproape în exclusivitate de gazele rusești, a reușit interconectarea a peste 95% din gospodăriile de pe teritoriul național, în timp ce România are conectate doar aproximativ 40% dintre acestea. Programele de finanțare pentru conectarea localităților, atât de mediatizate și folosite în scop de propagandă electorală de către politicienii români, s-au dovedit a fi, în majoritatea situațiilor, doar promisiuni fără acoperire reală, deoarece orice investiție de acest tip este condiționată de avizul tehnic de conectare la infrastructura magistralelor Transgaz. În traducere, este nevoie de o țeavă groasă în proximitate pentru a construi și conecta țevile mai subțiri care vor deservi punctele de consum, iar în ultimii ani au fost planificate și aprobate foarte puține trasee de extindere a magistralelor regionale de gaze naturale, și acelea înregistrând întârzieri mari de construire. Un alt aspect, mai puțin cunoscut și deloc mediatizat, este cel al capacității de stocare și comprimare a gazelor naturale în depozite subterane, unde, deloc surprinzător având în vedere lipsa de interes național strategic, România are o capacitate de stocare situată la jumătate în raport cu cea a țării vecine. Astfel, Ungaria își permite să achiziționeze, pe timpul verii, cantități importante de gaze, la preț redus, inclusiv din România, pe care să le consume sau chiar să le revândă, la preț mai mare, pe timpul iernii….. Astfel, deși deținem resurse substanțiale, atât aflate în exploatare, cât și cu perspective de valorificare, lipsa infrastructurii ne pedepsește acum, în plină criză mondială. Însă, cel mai îngrijorător aspect este cel al protecției consumatorilor casnici. Guvernanții au apelat la mecanisme legislative de plafonare și compensare pentru ca populația să treacă cu bine de sezonul rece, însă acest pansament este valabil doar până la finalul lunii martie, consumând sume importante la nivelul bugetului de stat. Liberalizarea pieței gazelor este un eșec, milioane de consumatori rămânând încă în segmentul de tarif universal, unde sunt anunțate deja scumpiri record, asta și pentru că politicienii au prorogat succesiv, din 2014 până în 2020, termenul de aplicare al calendarului convenit cu Uniunea Europeană, iar campania de informare derulată de către ANRE a fost complet ratată. Mai tragic, realitatea faptică a mai mult de jumătate dintre gospodăriile din România, care sunt încă neconectate la rețelele de gaze, unde fiecare familie se descurcă pe cont propriu cu privire la încălzirea locuinței, foarte puține primării derulând programe de aprovizionare cu lemne de foc, întregește tabloul rece al eșecului statului român, stat care începe să tremure și la propriu, și la figurat, în perspectiva lunilor de iarnă. Integral: https://economie.hotnews.ro
Cristian Ghinea: Este nesimțire politică să intre în vigoare noi pensii speciale… Domnule Ghinea, primii bani din PNRR au intrat deja în țară, știm că sunt 20 de obiective de îndeplinit până la finele anului. Spuneți-mi care sunt punctele nevralgice care vă dau emoții, care riscă să nu fie duse la bun sfârșit, în termen? Așa cum l-am gândit și l-am negociat, nu sunt chestiuni grave sau greu de făcut la partea de implementare. Într-adevăr, acest gen de program-mamut cu mulți bani, dar și cu multe condiționalități, cu multe reforme, ar provoca în mod normal unei țări ca România, cu organizare administrativă scăzută, emoții chiar și dacă am fi avut o guvernare stabilă. Ceea ce nu avem. Acum cu noul guvern PNL-PSD nu numai că nu este stabilă, pentru că deja au început să se certe între ei, dar partenerii au diferențe de viziune asupra acestor reforme, ceea ce în cadrul guvernării PNL-USR nu se întâmpla. Noi am avut niște frecușuri în fosta coaliție pe aceste reforme, dar ele au fost rezolvate și PNRR-ul a fost asumat de PNL și de USR, și de UDMR. Acum este o situație complet paradoxală în care o jumătate din guvernul actual le-a conștientizat și cealaltă jumătate tot vrea să le schimbe, nu se știe exact de ce, pentru că nu au argumente. Vor să le schimbe așa, ca să-și marcheze teritoriul, ca animalele de la Zoo care simt nevoia să-și marcheze cuștile. În acest context, în primul an de implementare, adică până în vara anului următor, sunt mai degrabă chestiuni tehnice. E mult de muncă. Am emoții, de pildă, dacă până la sfârșitul anului va fi gata sistemul IT de management al banilor din PNRR, care este un fel de copie simplificată a sistemului MySMIS care gestionează fondurile europene. Deci, practic, trebuie să fie un sistem informatic pe care trebuie să-l facă Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) și STS. Mai este o problemă legată de capacitatea Ministerului Digitalizării, care are un rol-cheie. Până acum, digitalizarea cu bani publici europeni sau naționali se făcea așa: fiecare instituție era de capul ei, avea câte-o bucățică de baze de date, câte-o bucățică de platformă digitală și am ajuns în situația în care avem instituții digitalizate, dar e imposibil să schimbe informații de la una la alta, drept urmare cărăm noi, cetățenii, hârtii de colo-colo. Și am zis să terminăm cu chestia asta. Trebuie să creăm infrastructura digitală care să permită comunicarea tuturor instituțiilor unele cu altele, în cloud. Este cloud-ul guvernamental, care e o investiție de aproape o jumătate de miliard de euro. Chestia asta e mai complicat de făcut decât pare, pentru că trebuie să ai o analiză pe fiecare sistem informatic din domeniul public, să faci scenarii cum pot fi legate unele de altele și de transportat ulterior în cloud. Aceste scenarii sunt urgent de făcut în sensul că a fost o concesie politică pe care Comisia ne-a făcut-o, ok, vă dăm timp de analiză și apoi începeți. La Ministerul Digitalizării ar trebui angajat un taskforce de oameni profesioniști care să facă urgent această analiză, care să pregătească investiția în cloud. Aceasta este cea mai mare urgență, pentru că nu văd să se întâmple ceva la acel minister. Este vorba și de o serie de legi care ar trebui aprobate, dar coaliția nu pare grăbită… Sunt legi importante care vin la anul, legislația pe ape, trebuie să avem o ordine pusă în felul în care funcționează sistemele de canalizare, pentru că este un haos acolo. La fel este legislația pe deșeuri. Suntem țara din UE cu cea mai mică rată de reciclare, deși am investit miliarde de euro din bani europeni pe sisteme de management integrat al deșeurilor. De ce? Pentru că legislația este varză, pentru că nu este clar cine ce plătește, nu este clar ce fac operatorii privați de salubritate, pe de o parte, și operatorii privați care ar trebui să recicleze, pe de altă parte. Deci, legi tehnice, dar cu un impact masiv asupra vieții românilor. De ce este important să pregătim aceste legi anul viitor? Pentru că apoi vin investițiile…..Domnul Budăi are idei originale despre pensii, spune că pensiile primarilor nu sunt pensii, sunt indemnizații. Le numește altfel și crede că nu mai sunt pensii. Sunt tot pensii speciale. În a doua parte a anului viitor este deadline-ul pentru legislația pensiilor unde, într-adevăr, va fi o problemă politică majoră, nu de tehnică, ci politică, pentru că nu se vor înțelege pe subiectul ăsta. ….Faptul că noi vom instala programul „Prima canalizare”, apă la 82.000 de gospodării, nu trebuia făcut oricum de statul român? Nu cred că trebuia PNRR ca să avem o strategie și niște legi bune pe siguranța rutieră, pe care să le implementeze Poliția Română, da? Dar iată că există în PNRR, pentru că era o bubă, în fiecare an rapoartele de țară ale Comisiei Europene spuneau „faceți ceva legat de morții de pe șosele”. Faptul că investim pentru prima oară masiv în medicina primară, preventivă, ca să nu mai ajungă atât de mulți oameni în spital prea târziu. Asta era o schimbare de perspectivă pe care trebuia să o facem de multă vreme. Avem dotări pentru 3.000 de medici de familie în PNRR. De ce insist cu aceste lucruri? Pentru că, repet, PNRR trebuie văzut ca o sursă de finanțare pentru lucruri pe care statul român trebuia oricum să le facă pentru cetățenii săi. Integral: https://revista22.ro
Centrul de Investigații Media: De ce statul nu a recuperat nici în ziua de azi casa pierdută de familia Iohannis acum șase ani, precum și cei 260.000 de euro încasați din chirie / Explicațiile fiscului, răspunsul președintelui Două litigii deschise de Rodica Baștea, o prietenă de familie a soților Iohannis, blochează de mai bine de 5 ani recuperarea de către stat a unui spațiu comercial valoros din centrul Sibiului și a banilor încasați din chirie de familia prezidențială, potrivit unui răspuns al ANAF la solicitarea Centrului de Investigații Media (CIM). După 6 ani de la sentința definitivă a Curții de Apel Brașov din 12 noiembrie 2015 – prin care titlul de proprietate al soților Carmen şi Klaus Iohannis a fost anulat, iar cuplul prezidențial nu a fost considerat cumpărător de bună -credință – statul român nu a reușit nici măcar să își înscrie titlul de proprietate în cartea funciară a imobilului din Sibiu, strada Nicolae Bălcescu 29. Nu a recuperat niciun ban din uzufructul (banii din folosința imobilului) de care a fost văduvit între 1999 și 2016, perioadă în care imobilul a fost luat din proprietatea statului de familiile Baștea și Iohannis. În schimb, aflată în proprietatea președintelui, doar jumătate din imobil i-a adus familiei Iohannis aproape 1,3 milioane de lei, adică în jur de 260.000 de euro, la cursul actual, potrivit unor documente ANAF. Este vorba de chiria spațiului comercial de la parterul imobilului către Raiffeisen Bank. E într-o zonă cu vad, în centrul Sibiului, pe artera pietonală plină de terase care duce spre Piaţa mare. Cu acești bani – a punctat riseproject.ro – președintele a cumpărat alte 3 case, ”căsuțe” cum le-a numit într-un interviu, care, de asemenea, îi aduc venituri din chirii….. Dreptul de proprietate al președintelui pentru imobilul din Sibiu, Nicolae Bălcescu 29, nu a fost radiat din cartea funciară imediat după sentința definitivă a Curţii de Apel Braşov din 12 noiembrie 2015. Ci abia pe 18 aprilie 2016. Între cele două date, familia Iohannis a încasat chirie de la Raiffeisen Bank pentru spațiul comercial de la parter. Pe 19 aprilie 2016, după radierea titlului de proprietate din cartea funciară, Administrația prezidențială a precizat pentru Hotnews.ro că președintele Klaus Iohannis ”va returna imediat sumele care i-au fost virate în baza contractului de închiriere începând cu data comunicării deciziei civile a Curții de Apel Brașov”. În noiembrie 2021, Centrul de Investigații Media a întrebat Administrația prezidențială care a fost suma restituită de președintele Klaus Iohannis. Deși în urmă cu 5 ani, aceeași administrație prezidențială, cu același președinte, a răspuns presei, acum instituția a susţinut că informațiile nu sunt de interes public. Integral: https://www.g4media.ro
Mireille Rădoi, șefa Bibliotecii Universitare, a fost premiată de Academia Română, deși a coordonat ”opera științifică” a unui infractor din penitenciar / Premii pentru Octavian Hoandră, Dorel Vișan și George Mihăiță …. Mai precis, Mireille Rădoi a coordonat două lucrări scrise din penitenciar de Dorinel Mucea, fost adjunct al şefului Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie. Acesta a fost condamnat în 2015 în dosarul „Privatizărilor strategice” la patru ani şi şase luni de închisoare și a scris din penitenciar şapte ”opere științifice” pe baza cărora pedeapsa i-a fost scăzută cu şapte luni. Mireille Rădoi i-a coordonat două lucrări în calitate de reprezentant al Universităţii „Babeş Bolyai”, din Cluj Napoca, unde este cadru universitar asociat la Departamentul de Studii Internaţionale şi Istorie Contemporană, potrivit Melaniei Cincea. Ascensiunea PDL-istei Mireille Radoi la sefia Bibliotecii Centrale Universitare (BCU) a generat un val de proteste in randul asociatiilor de bibliotecari din toata tara. Motivul? Lipsa de competente in ceea ce o priveste pe Mireille Radoi, actual director de cabinet in Ministerul Comunicatiilor, consilier local la Sectorul 4 si expert in securitate. Absolventa a Academiei Nationale de Informatii (SRI), Mireille Radoi a fost, pe rand, consilier la Ministerul Apararii, la cel al Comunicatiilor si membru al Consiliului de Administratie al Postei Romane. Mireille Radoi a fost promovată de PDL la șefia Bibliotecii Centrale Universitare (BCU) în 2010, generând un val de proteste în rândul asociațiilor de bibliotecari din toată țara din cauza lipsei de competențe. Mireille Radoi era la acel moment director de cabinet în Ministerul Comunicatiilor, consilier local la Sectorul 4 și expert în securitate. Absolventa a Academiei Nationale de Informatii (SRI), Mireille Radoi a fost, pe rand, consilier la Ministerul Apararii, la cel al Comunicatiilor și membru al Consiliului de Administratie al Postei Romane, potrivit Hotnews….. Alături de Mireille Rădoi au mai fost premiați de Academia Română actorul George Mihăiță, care face subiectul unui dosar penal după ce a provocat în acest an un accident auto, el fiind prins băut la volan. Aceeași distincție au mai primit-o de la Academia Română și actorul Dorel Vișan, cunoscut pentru discursul ultranaționalist, Radu Boroianu – fondatorul casei de licitații Artmark și fost șef al Institutului Cultural Român. A mai fost premiat și ziaristul Octavian Hoandră de la Realitatea TV, care l-a avut invitat în repetate rânduri în platou pe președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop. Alte distincții au fost primite de actrița Maia Morgenstern și revista ”Orașul”. Integral: https://www.g4media.ro
Valeriu Nicolae: Sorin Grindeanu 21 iunie 2017: “Am ales calea cea mai grea, să NU ACCEPT FUNCȚII, să NU ACCCEPT COMPROMISURI, să nu fac înțelegeri oculte, să nu mă rog de nimeni, să nu negociez cu nimeni! Ci să fiu corect, transparent și să-mi fac datoria până la capăt în mod onest. Aveam această datorie față de țara mea!” Sorin Grindeanu 28 iunie 2017 :”Voi continua să fiu același om corect, transparent și care își face datoria până la capăt în mod onest.” Sorin Grindeanu 29 iunie 2017 :”S-a încheiat un capitol. De mâine începe următorul. Mereu de partea României.” Pe 17 noiembrie 2017, “monstrul” Dragnea îl nenorocește pe Grindeanu cu una dintre cele mai bine plătite sinecuri, la ANCOM, cu experiență zero în domeniu. Azi Sorin Grindeanu confirmă transparent, cinstit, onest și mereu de partea României că o susține pe doamna Vicol, președinta Comisiei Juridice și pe condamnatul penal la 6 luni cu suspendare domnul Neacșu. Doamna Vicol este tanti care îl trăda pe Tender, care era cununată de condamnatul fugitiv fost ofițer SRI implicat în spionajul celor de la Black Cube, vedeta partidului lui Ghiță și el fugit și dat în urmărire, apărătoarea lui Sile Cămătaru și a unora din Clanul Sportivilor, spălătoarea de hoituri politice la televiziunile unor pușcăriași și foști turnători la securitate, aia de s-a căsătorit cu un nene care s-a îmbogățit din contracte cu statul și care a fost cercetat pentru grup infracțional organizat și care avea o firmă în care era acționar cu cumnatul lui Ponta și prietena preacinstitelor Alina Bica și Elena Udrea. Mafia poate să ia lecții de la PSD. Sunt specii de limbrici care s-ar simți jigniți de asocierea cu domnia sa. Sursa: https://www.facebook.com
Solidaritate cu rău-platnicii (Op-ed) …. Ideea unei taxe de așa zisă ”solidaritate” este nejustificată când ultimul raport al Comisiei Europene arată că România nu colectează peste 7 miliarde de euro din TVA. Să ne înțelegem, bani pe care unii îi fură și statul român nu le face nimic. Alte miliarde de euro sunt pierdute prin alte forme de evaziune fiscală sau prin plata muncii la negru pe lângă, dar și în zone gri ale economiei prin care muncii, de exemplu, îi este aplicat un tratament fiscal incorect. Toate acestea costă statul român undeva spre 10 miliarde de euro în venituri necolectate. Noi cerem reforma asta de ani și ani de zile. Cerem digitalizarea ANAF și modernizarea Inspecției Muncii. Cerem ca toată lumea să plătească corect taxele și impozitele pe care le datorează. Progresul pe aceste fronturi a fost mai degrabă inexistent. Ne întrebăm atunci cu cine trebuie să fim solidari? Cu cei care fac evaziune fiscală și plătesc la negru? Dacă statul ar îmbunătăți acest proces de colectare și ar reduce evaziunea și plata la negru doar cu 10% în 2022, ar colecta o sumă similară cu cea din taxa de solidaritate fără a crește povara celor care sunt deja buni platnici. Poate că pentru publicul larg 1% pare o cifră mică, aproape nesemnificativă, dar aplicată la cifra de afaceri (a celor care au peste 100 de milioane de euro) este de fapt foarte mare. Din estimările noastre, folosind cifrele din 2020, 350 de companii ar trebui să plătească o astfel de taxă și suma totală ar fi aproximativ 6 miliarde de lei. Aceste companii au făcut în 2020 profituri de 20 de miliarde de lei de unde ar rezulta un impozit pe profit (16%) de aproximativ 3 miliarde. Mai simplu, taxa pe cifra de afaceri ar fi dublul impozitului pe profit pe care-l plătesc deja. Și mai simplu, aceste companii ar ajunge să plătească un impozit pe profit de 50%. Asta ne dorim? Unul dintre cele mai mari impozite din UE într-o economie care pierde deja din competitivitate? Companiile care sunt chemate astăzi să plătească această taxă de solidaritate sunt aceleași care au dus greul bugetului de stat în pandemie, plătesc TVA-ul complet și la timp, au peste 600.000 de angajați cărora le plătesc contribuțiile sociale și asigurările de sănătate fără a căuta forme de eludare și sunt în general cei mai buni platnici, lucru recunoscut în repetate rânduri chiar de către raportările anuale ale ANAF. De ce vrem să punem o povară atât de mare tocmai pe aceste companii și asta după doi ani de pandemie care le-au afectat grav operațiunile? Dacă politicienii și statul român se pun serios pe lupta cu evaziunea fiscală și aduc la buget cele câteva miliarde de euro ca se topesc în eter în fiecare an cred că vor găsi un partener în multe companii și mulți oameni de afaceri să discute despre ce nivel de fiscalitate este necesar pentru un anumit nivel de servicii publice. Nu înainte. Taxarea suplimentară este nejustificată când există atât de multă evaziune și în niciun caz nu poate fi numită de solidaritate decât dacă este solidaritatea bunilor platnici cu rău-platinicii și incapacitatea statului de a-i opri. Asta este politica fiscală pe care ne-o dorim? Integral: https://economedia.ro
Paradoxul cadourilor. Cei care au bani n-au idei, cei care au idei n-au bani Savanții români au făcut încă o descoperire absolut remarcabilă. În materie de cadouri, există două categorii de persoane: cei care au bani dar n-au idei și cei care au idei, dar n-au bani. Studiul demonstrează că cei cu bani, cu cât au mai mulți bani, cu atât au mai puține idei și de multe ori oferă drept cadou o sumă cash, spre stupoarea celui care primește cadoul. „Poți să învârți cât vrei globul pământesc, că o să dai fix de aceeași situație“, spune savantul Decebal Popescu. „Adică în loc de ultimul model de telefon, care a doua zi nu mai e ultimul model, c-a apărut deja altul nou, mai bine ceva din suflet, ceva simplu și în același timp complicat, care să-i amintească de copilărie.“ Savanții au mai descoperit că sunt oameni care rămân în pană de idei, așteaptă până în ultimul moment și ceasul ticăie pe perete, dar ei încă nu au găsit ideea de cadou de aniversare, sau, mai rău, de Crăciun! „Atunci se produc tragediile, și mă refer la cadouri luate din benzinărie“, explică savantul. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
https://www.kmkz.ro/de-ras/iohannis-de-ziua-anticoruptiei-toleranta-zero-pentru-coruptie-raman-ferm-angajat-ok-dar-pe
Buna ziua 🙂
Bună ziua!
Stați liniștit că a „absolvit” daddy „masterul” de la Rahova, iar bombo a fost reabilitat! România devine, curând, campioană interstelară la lupta împotriva anti-corupției!…
https://www.kmkz.ro/de-ras/putin-ii-linisteste-pe-romani-pe-voi-nu-va-invadam-e-suficient-ca-ne-votati-oamenii-cu-ambele
pentru poporu’ mult si cretin
“Proiect de lege controversat: Furnizorii de internet să permită accesul autorităților la comunicațiile criptate de pe Whatsapp, Messenger, Skype sau Telegram / Ce semnalează juristul Bogdan Manolea despre proiectul Guvernului Cîțu
Guvernul Cîțu a adoptat cu 3 zile înainte de a fi demis în Parlament un proiect de lege în care a fost introdus ‘pe șest’ un articol care a lărgește nejustificat spectrul interceptării comunicațiilor electronice, inclusiv a accesului la datele de trafic, date de conținut și la „conținutul comunicațiilor criptate tranzitate” prin rețelele operatorilor de comunicații, a semnalat joi Bogdan Manolea, jurist specializat în legislația internetului și director executiv al Asociației pentru Tehnologie și Internet.
Proiectul de lege pentru transpunerea directivei UE 2018/1972 (Codul european al comunicațiilor), care de fapt înlocuiește alte 4 directive, este un mega-proiect legislativ care transpune măsuri în mare parte interesante doar pentru cei interesați de domeniul comunicațiilor electronice și de ce face ANCOM…..Ce prevede Art. 10^2:
“(1) Furnizorii de servicii de găzduire electronică cu resurse IP şi furnizorii de servicii de comunicaţii interpersonale care nu se bazează pe numere au obligaţia să sprijine organele de aplicare a legii şi organele cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale, în limitele competenţelor acestora, pentru punerea în executare a metodelor de supraveghere tehnică ori a actelor de autorizare dispuse în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 51/1991 privind securitatea naţională, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
a) să permită interceptarea legală a comunicaţiilor, inclusiv să suporte costurile aferente;
b) să acorde accesul la conţinutul comunicaţiilor criptate tranzitate în reţelele proprii;
c) să furnizeze informaţiile reţinute sau stocate referitoare la date de trafic, date de identificare a abonaţilor sau clienţilor, modalităţi de plată şi istoricul accesărilor cu momentele de timp aferente;
d) să permită, în cazul furnizorilor de servicii de găzduire electronică cu resurse IP, accesul la propriile sisteme informatice, în vederea copierii sau extragerii datelor existente.
(2) Obligaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a) – c) se aplică în mod corespunzător şi furnizorilor de reţele sau servicii de comunicaţii electronice.”…”
https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-25233234-juristul-bogdan-manolea-guvernul-citu-extins-3-zile-inainte-demis-sfera-actiunilor-interceptare-acces-comunicatii-electronice-furnizorii-internet-trebuie-permita-accesul-comunicatii-criptate.htm
“Ce avioane F-16 va cumpăra România din Norvegia și ce presupune întreaga achiziție de aproape jumătate de miliard de euro
România ar urma să cumpere de la Norvegia 32 de avioane de vânătoare F-16 pentru a-și înlocui bătrânele MiG-uri 21, o achiziție ce ar presupune aproape 350 de milioane de euro. Avioanele F-16 din Norvegia au circa 40 de ani vechime și o resursă de zbor rămasă destul de mică, însă în prezent ele sunt mai moderne decât cele 17 pe care România le operează acum. Marele avantaj îl reprezintă faptul că pe lângă cele 32 de avioane, România va cheltui circa 100 de milioane de euro pe echipamente noi și modernizarea avioanelor în țară, la Aerostar, centrul care se va ocupa de operațiunile de modernizare, mentenanță și reparații capitale pentru întreaga flotă de avioane F-16 ale României de acum încolo. …”
https://www.hotnews.ro/stiri-defense-25235086-avioane-16-cumpara-romania-din-norvegia-presupune-intreaga-achizitie-aproape-jumatate-miliard-euro.htm
“INVESTIGATIE INCOGNITO Moft social democrat: Zbor cu jet privat la Monaco și apartament de lux închiriat cu zeci de mii de euro pe lună în imobilul în care se află cel mai scump penthouse din lume
Noul președinte al Comisiei Juridice din Camera Deputaților, Laura Vicol, zboară frecvent la Monaco cu jet privat, care costă minim 25.000 de euro cursa dus-întors, rezultă dintr-o investigație G4Media.ro. La Monaco, soțul ei, Vladimir Ciorbă, ar avea închiriat un apartament într-un imobil de lux, unde cele mai mici prețuri la închiriere pornesc de la 20.000 de euro pe lună. Aici, în Tour Odeon, unde se relaxează familia Vicol – Ciorbă, se află cel mai scump penthouse din lume, estimat la câteva sute de milioane de dolari.
G4Media.ro a reușit să confirme, prin mijloace de investigație incognito, toate informațiile despre sejururile petrecute de cuplul Vicol – Ciorbă în apartamentul din Monaco.
Am pretins că livrăm mobilă de lux și avem nevoie de dimensiunile intrărilor care duc la apartamentul închiriat de firma Nordis în Tour Odeon. Nordis este firma la care este asociat soțul Laurei Vicol. Angajații clădirii ni le-au oferit telefonic în detaliu, inclusiv numărul apartamentului, și au confirmat că acolo locuiesc Vladimir Ciorbă și soția sa, Laura Vicol.
Nordis Group susține, într-un răspuns transmis G4Media.ro, că nu deține, nici prin alte entități componente, proprietăți închiriate în afara României….”
https://www.g4media.ro/investigatie-incognito-moft-social-democrat-zbor-cu-jet-privat-la-monaco-si-apartament-de-lux-inchiriat-cu-zeci-de-mii-de-euro-pe-luna-in-imobilul-in-care-se-afla-cel-mai-scump-penthouse-din-lume.html?fbclid=IwAR152RVcFaZbT5YUxuoKOCfiL8khgA8VPf2ZLSdvW0Z9r2PJR6XPAjfTMSc
Buna seara 🙂
Si ne mai miram de ce se zborseau infractorii la “avocata” lor? Pentru ca o au la degetul mic pe madama, iar aceasta le e datoare vanduta (la propriu si la figurat) si, din postura de sefa a comisiei juridice, isi va plati datoria!
Tara lui papura voda…
Bună seara!
Dacă îmi permiteți o „modestă corecție”: „din (im)postura de șefă a comisiei juridice”!
Și o „completare”: Țara se va chema, în continuare, „România”, pentru derutarea „inamicului extern” (nu se știe care, dar găsesc ciumele roșie-galben-verde=maro, numite guviermi!), va avea 300 de șparlamenta(u)ri (de la aceleași ciume) și un rege, numit Papură Vodă, ales o dată la 4 sau 5 ani, sau când au chef șparlamenta(u)rii și guviermii! Pentru simplificarea maximală a (re)organizării administrative, amintita țară va avea o singură localitate: Satul fără câini!
Buna, Paganel!
“Totul pentru mine, nimic pentru tara” (deviza oricarui pesedist)