Revista Presei – 17 noiembrie.„Domnule Prim-Ministru, după ce sunţeti ales, vă aduc cheile de la fabrică. Vă rog s-o conduceţi Dumneavoastră, că eu nu mai ştiu cum, la inflaţie către 10%, lipsă de personal calificat, penurie de materii prime, utilităţi mai scumpe cu 300% şi mai nou, cu spectrul cotei progresive”
17/11/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de miercuri, 17 noiembrie! Meteorologii anunță că ceața va persista izolat, în special în zonele de depresiune, iar trecător vor exista și condiții de burniță. În restul zonelor țării, vremea va fi predominant frumoasă, cu cer predominant senin, dar un soare cu dinți și temperaturi scăzute. Vântul va sufla slab, până la moderat, cu unele intensificări pe crestele montane și în Banat unde viteza va atinge între 60-70 km/h. Temperaturile maxime anunțate de meteorologi la nivelul țării se vor încadra între 5 și 12 grade, iar minima zilei ar putea scădea până la -5 grade. În Bucuresti se anunță o zi cu cer predominant senin, ceață în primele ore ale dimineții și un vânt care va sufla slab, până la moderat. Temperatura maxima nu va depăși 9 grade, în timp ce minima va atinge valoarea de 1 grad pe timpul nopții.
Vaccinați vs. nevaccinați: cine transmite mai ușor infecția cu SARS-CoV2 și de ce …. Există voci și studii care susțin că vaccinații și nevaccinații răspândesc la fel infecția. Nu este adevărat, răspunde hotărât medicul Radu Ciornei. Care sunt însă motivele, potrivit medicului Radu Ciornei? 1. Vaccinarea conferă o imunitate mai puternică, de lungă durată, cu anticorpi neutralizanți. Există foarte multe studii care consfinţesc faptul că imunitatea dobândită prin vaccin este mult mai puternică, iar tipul de anticorpi care se dezvoltă prin vaccin este diferit. Prin vaccinare dezvoltăm anticorpi neutralizanți care sunt anti proteina spike – țepul acela pe care l-am văzut în imaginile cu virusul – așadar se dezvoltă anticorpi specifici pentru neutralizarea acelui domeniu, care facilitează intrarea virusului în celulă. 2. Concentrația de virus activ care nu are anticorpi atașați, exprimată în atmosferă de persoanele nevaccinate, este mult mai mare decât la persoanele vaccinate, astfel că oamenii care s-au vaccinat nu transmit boala la fel de mult. Vizavi de transmitere, “studiile nu sunt încă 100% clare, pentru că încă suntem în copilăria acestei boli și nu avem toate datele, dar din ceea ce s-a studiat până acum, este clar că vaccinații transmit boala mai puțin.” În actualul context, în care anumite lucruri nu sunt încă bătute în cuie și nu sunt încă studiate până în cel mai mic amănunt, luăm însă măsurile cele mai bune în momentul de față, explică medicul. “Dacă ești vaccinat, păstrezi normele de sănătate și normele de distanțare, eu cred că nu poate nimeni să spună că face rău cuiva”, afirmă Radu Ciornei. … De ce ai nevoie și de vaccin, chiar dacă ai trecut prin boală: Trecând prin boală, anticorpii se dezvoltă și împotriva capsulei nucleare, anticorpi antinucleocapsidă, dar aceia nu au aceeași capacitate de neutralizare – de a împiedica intrarea virusului în celulă – precum cei post-vaccinare. “Prea mulți anticorpi” – vaccinare + trecere prin boală – riscă să declanșeze boli autoimune? Fals….“Noi avem capacitatea să generăm anticorpi pentru zeci, sute de milioane de antigene diferite – pentru tot ce întâlnim în jur, de la hrană, praf, alte persoane, absolut tot – și să le ținem și minte. Iar anticorpii aceia nu se calcă pe picioare, anticorpii pentru o boală sau pentru praf sunt complet diferiți. Nu se pune problema că atunci când sunt prea mulți nu au ce să facă și încep să roadă organismul, generând boli autoimune. Nu, acest lucru se poate întâmpla din niște defecte de recombinare și rearanjare a anticorpilor, nu pentru că sunt prea mulți. Asta niciodată.”….Și totuși, de ce vedem în această perioadă o creștere a numărului de cazuri chiar și în țări cu o rată de vaccinare mult mai mare decât a României? Am luat exemplul concret al Germaniei, țară cu o rată de vaccinare de aproximativ 67% – cu 50% mai mare decât România. Germania se pregătește pentru noi restricții după ce a atins pragul de 50.000 de îmbolnăviri și în jur de 200 de decese pe zi, la o populație de 80 de milioane de locuitori. Putem compara cu situația României? “Ceea ce se întâmplă la noi este incomparabil”, arată medicul Radu Ciornei.Pentru a avea aceeași rată a deceselor pe care o are România, Germania ar trebui să aibă 18.000 de decese pe zi, explică medicul. Chiar și așa, l-am rugat pe Radu Ciornei să explice motivele pentru care numărul de cazuri crește în această perioadă, chiar și într-o țară cu 67% rată de vaccinare: 1. Vorbim și despre o evoluție sezonieră – în toate bolile cu transmitere aerogenă, vârful începe să se vadă de la mijlocul – sfârșitul lunii noiembrie, când se lasă frigul, iar activitățile încep să fie predominant în interior. 2. La rândul lor, umiditatea și frigul influențează transmiterea acelor stropi – picături nazofaringiene pe care le eliminăm în timpul vorbitului, tusei și strănutului – care răspândesc această boală cu transmitere aerogenă. 3. Vaccinul nu oferă o protecție de 100% împotriva infectării. Vaccinul ne protejează cel mai mult împotriva formelor grave de boală și a decesului și într-o proporție mai mică față de infectare. S-a vorbit mult despre faptul că eficacitatea vaccinului nu este de 100%. Statistic, niciun tratament și nicio procedură medicală nu are eficiență 100%….”Dar vreau să întreb așa, retoric: fiecare dintre noi cunoaște multe persoane care au pierdut lupta cu virusul. Întrebând pe toți din jurul meu dacă cunosc pe cineva care a avut o complicație post-vaccinală severă, măcar o persoană, toată lumea ridică din umeri. Numai în România s-au vaccinat peste 7 milioane de persoane cu cel puțin o doză de vaccin. Dar nu ne putem uita în jur și nu putem spune: uitați, aceste 3 persoane pe care le cunosc au suferit niște reacții post-vaccinale extraordinar de severe. Pe când, uitându-ne în jur, vedem cazuri de oameni care nu mai sunt din cauza infectării cu acest virus.”“Certificatul verde nu este o invenție românească” Obligativitatea certificatului verde nu este o invenție românească, amintește dr. Radu Ciornei, “Este un instrument european, iar țările la care ne uităm de foarte multă vreme de jos în sus și care au rată de vaccinare foarte mare au certificatul verde activ deja – uitați-vă la Italia, la Spania, la Portugalia, Olanda și multe alte țări din Uniunea Europeană.””Problema care se pune este că în România avem un număr foarte mare de persoane care refuză vaccinul, din cauză că propaganda anti-vaccin a fost făcută mult mai bine și a pătruns mult mai ușor în mințile oamenilor care erau poate dispuși să se vaccineze, dar au ascultat primele argumente care le-au fost aduse, care le-au venit în față”, mai spune medicul imunolog. “Sistemul politic și sanitar din România nu au reușit să își protejeze cetățenii” “Din punctul meu de vedere, al medicului și al specialistului, principalul lucru pe care trebuie să îl facă o națiune, un sistem medical, în lupta cu o pandemie este să își țină cât mai mulți oameni în viață. Din păcate, România a eșuat lamentabil la acest capitol, iar acest lucru este arătat de numărul de morți la milionul de locuitori, care este cel mai sensibil și cel mai bun indicator pentru succesul unui sistem medical de a își ține populația în viață.” Integral: https://www.hotnews.ro
Cum eșuează și industria energetică românească Când mă uit cum niște oameni care nu au habar de ceea ce se întâmpla în sistemul energetic național „construiesc” programul de guvernare mă apucă disperarea. Am citit programul de guvernare a potențialului guvern minoritar PNL – UDMR care nu a mai fost prezentat în Parlament și am constatat că este făcut pentru a fi scris ceva pe hârtie, că așa cere legea și nu pentru a fi dus la îndeplinire. Judecata o fac numai prin prisma capitolului energie. Dacă luăm la mână toate promisiunile scrise în precedentele programe de guvernare, ne este greu sa găsim vreuna care să fi fost îndeplinită. M-a îngrozit faptul că pe lista scurtă s-a regăsit cel care nu a îndeplinit nici o promisiune din capitolele referitoare la energie din ultimile două programe de guvernare. Din tot ceea ce a apărut în presă despre ceea ce ar cuprinde un posibil program de guvernare PNL – PSD – UDMR, nu am găsit nimic care să se refere la energie, în afara unor nume aruncate ca potențiale ocupante a fotoliului de ministru. Ceea ce mă înspăimântă este faptul că ceea ce discută șefii de partid nu se referă deloc la industria energetică. În situația în care România a ajuns să importe regulat peste 1000 MWh, adică nu mai are capacitatea de a produce energia necesară consumului, nici un decident nu este preocupat de varianta unui potențial black-out. Recunosc că este destul de greu ca această catastrofă să se întâmple, dar nu este imposibilă. Începînd cu ianuarie 2021 tot am scris pe acest subiect aici, aici și aici. Spaima mea este că nimeni din partidele parlamentare din tot spectrul politic nu este preocupat de faptul că importăm, că au crescut prețurile gazelor, energiei electrice sau energiei termice, că situația regională încordată din jurul Mării Negre poate afecta și mai mult situația energetică națională. Chiar și tensiunile de la granița Poloniei cu Belarusul ar putea genera o nouă criză energetică europeană…..Ceea ce vedem/auzim zile acestea confirmă că există așa de mari interese în a ocupa scaune cu acces la resurse încât în ședintele de partid se poate ajunge la scoaterea cuțitelor pe masă. Dar nu ne uităm la alte domenii, ne uitam numai spre industria energetică. Știm că întotdeauna s-au dus lupte grele pentru ocuparea funcției de ministru al energiei. Relatam acum ceva timp că PSD-ul lui Dragnea a rafinat superior numirile din acest minister. E dată ca legendă (nu avem cum să știm exact) că se lansa un nume, se dădea șpagă de cei care nu-l doreau pe individ, se mai purtau discuții și se dădea spaga grasă pentru numirea celui dorit. Așa a eșuat statul român! Președintele l-a declarat stat eșuat după moartea a unui număr de cetățeni. Problema este că mâine alte cateva mii de cetățeni pot muri într-o pană naționala de curent. Deci eșuarea se va desăvârși ….. O singură concluzie: viitorul program de guvernare este scris de oameni care nu au habar, este facut pentru împărțirea accesului la resurse, nu ține cont de realitatea internă și externă și este în detrimentul securității energetice a României și a cetățeanului. Later edit. Într-o discuție cu un prieten, acesta a spus, cu referire la PNRR: „nu poți lăsa la masă un USR cu câteva procente, era un nonsens ca un PSD cu 30% să stea pe afară”. Integral: https://www.contributors.ro
Opinie Dragoş Damian, Terapia Cluj: Domnule Prim-Ministru, după ce sunţeti ales, vă aduc cheile de la fabrică. Vă rog s-o conduceţi Dumneavoastră, că eu nu mai ştiu cum, la inflaţie către 10%, lipsă de personal calificat, penurie de materii prime, utilităţi mai scumpe cu 300% şi mai nou, cu spectrul cotei progresive Romania nu a facut nici cel mai mic efort sa stavileasca munca la negru si evaziunea fiscala, faptul ca nu se mai vorbeste despre ele din cauza pandemiei nu inseamna ca nu exista, sau ca nu au capatat forme creative, post-pandemie. Si pentru ca cele doua crime fiscale care duc la pierderea de venituri nu pot fi pedepsite se reintroduce tema cotei progresive, ne ducem sa luam si mai mult de la cei de la care luam si pana acum. 1.Azi vara, zilnic, cel putin 500 mii de romani, in concediile din tara, au platit la negru aproximativ 100 lei in fiecare zi (cazare, mancare, distractii). Asta inseamna, pentru 90 de zile de vacanta, sume nefiscalizate de 4,5 miliarde de lei; 2. Piata neagra a medicamentelor “antivirale” din valul 4 atinge din unele estimari, 100 milioane de lei – nu vorbim aici numai de contrabanda si venituri nefiscalizate, ci de un pericol real pentru sanatatea oamenilor. Iar canalele de contrabanda s-au solidificat in eventualitatea valului 5; 3. Sunt date care arata ca cel putin 50% din cei 1,5 milioane de romani platiti cu salariul minim primesc bani “la gri” de la angajator sau mai au inca un job platit, bineinteles, “la negru”. Greu de calculat sumele nefiscalizate care sunt in miscare, la 1000 de lei pe luna ajungem la 9 miliarde de lei / an. Si repet aici ceea ce am mai notat, cu 11% cresterea salariului minim nu se acopera nici macar inflatia cumulata din ultimii 3 ani, astfel incat ramane deschisa invitatia la munca la negru sau gri. Cele descrise mai sus se incadreaza la “mica evaziune” si la munca la negru “acceptabila”. Marea evaziune se face cu sprijinul celor care chiar au competente de control si desigur, al paravanelor afacerilor politice. Asadar, stimati directori de fabrici, cati mai sunteti, nu va mai puneti sperante, nu sunteti vazuti ca si active strategice pentru dezvoltare sustenabila, ci ca sursa de si mai multe venituri la buget. O sa aveti si mai multe inspectii de la autoritati care sa vada ce virgule lipsesc din rapoartele depuse si care va vor amenda pentru abateri inchipuite. Pentru ca, desigur, este mai usor sa gasesti chichite la o companie cu o mie de angajati si o cifra de afaceri de 100 milioane de lei….. Nu este nimic nou cand spun ca politicienii nu dau doi bani pe nevoia strategica de a avea o industrie de manufactura puternica, indiferent de capital – iar acum cu atat mai putin le pasa, toti ochii sunt atintiti pe PNRR – care va fi executat cu materiale din import si muncitori asiatici. Cand se termina de construit intrastructura din transport si sanatate finantata prin PNRR, in 2026, Romania va fi unde trebuia sa fie deja inca din 2015. Restul UE va fi in 2026. Integral: https://www.zf.ro
PROIECT DE LEGE Funcția de arhitect-șef din comune, orașe și municipii ar putea fi ocupată și de cei care nu sunt de meserie / Președintele OAR: Este ca și cum ai pune un IT-ist să te opereze pe cord Funcția de arhitect-șef din comune, orașe și municipii ar putea fi ocupată de ingineri, dar și de ingineri economiști, iar arhitectul șef poate să nu mai fie funcționar public, ci angajat al asociațiilor de comune/orașe/municipii, potrivit unui proiect de lege care va intra mâine la vot final în plenul Camerei Deputaților. Proiectul reprezintă de fapt aprobarea unei Ordonanțe de Urgență date în luna iunie de Guvernul Cîțu. Președintele Ordinului Arhitecților din România, Alexandru Găvozdea, a cerut amendarea proiectului de lege în comisii, astfel încât să se scoată măcar profesia de inginer economist din ecuație, iar funcția de arhitect șef să fie ocupată exclusiv de funcționari publici, ca să poată fi trași la răspundere, dar amendamentele au fost ignorate….. Ce efecte nocive are Alexandru Găvozdea, președintele Ordinului Arhitecților din România, este de părere că funcția de arhitect șef nu poate fi ocupată de cineva fără studii în domeniu deoarece persoana respectivă trebuie să poată citi, înțelege și emite judecăți pe planuri de urbanism generale, zonale și de detaliu, ceea ce nu va putea face fără pregătirea necesară. ”Nu e bine pentru că se permite ocuparea funcției publice de specialitate cu persoane care nu au această specialitate nici dobândită prin studii, nici calificată în alt fel și atestată, ceea ce periclitează întreaga activitate a arhitecților șefi respectivi, care nu este doar una de emitere a certificatelor de urbanism și autorizație de construire, ci și planificare a dezvoltării pe termen mediu și lung a localităților și lucrul ăsta nu se poate face fără să te pricepi la acest domeniu. Poate un inginer economist să fie arhitect șef la fel cum poate un absolvent de științe politice sau un IT-ist să prescrie tratamente medicale sau să ne opereze pe cord. Nu pot să mă exprim cu privire la modul de dezvoltare al unei localități dacă eu nu știu ce presupune dezvoltarea urbanistică pentru că nu am învățat niciodată lucrul acesta și nici nu pot să cer dreptul de a mă exprima, de a lua decizii, de a semna documente administrative sub promisiunea că undeva, în următoarele 12 luni sau mai mult voi face niște cursuri de formare profesională. Nu există niciun fel de elemente în programa facultăților de inginerie economică care să pregătească un asemenea absolvent pentru a ocupa funcția de arhitect-șef. Realitatea este că nici măcar pentru absolvenții de arhitectură și urbanism, absolvirea facultății nu este o garanție a competenței de a fi arhitect șef. De aceea a fost instituit acel atestat al Registrului Urbaniștilor, care prin această Ordonanță se elimină și care este esențial”, a explicat Găvozdea pentru HotNews.ro. A doua problemă semnalată este că funcția de arhitect șef poate fi prestată în interiorul unor structuri asociative ale comunelor, orașelor și municipiilor de persoane care nu sunt funcționari publici și nu au răspunderea asociată. ”În al doilea rând este problematic că se propune ca această funcție să fie exercitată de către personal angajat prin asociațiile orașelor, municipiilor sau comunelor care sunt asociații de drept privat, ceea ce scoate de fapt responsabilitatea acestui act al funcționarului public de pe traseul de responsabilitate din administrația publică cu buclă prin zona privată, astfel că în acest fel nu mai este garantată responsabilitatea celor care semnează actele administrative. În felul acesta eventualele pagube produse de aceste acte administrative nu mai pot fi aduse înapoi pe traseul de responsabilitate al administrației publice locale care în mod normal trebuie să răspundă pentru acest lucru. Practic dându-se responsabilitatea de funcție publică afectează grav interesul public pe care trebuie să-l apere o funcție publică”, a mai explicat Găvozdea. Președintele Ordinului Arhitecților spune că, adoptată în această formă, legea va duce la haos, iar interesul investitorilor privați va prima în fața interesului public. Integral: https://www.hotnews.ro
Octavian Berceanu, despre dosarul cu șină de la Garda de Mediu și aerul irespirabil din România …. Calitatea aerului din București, dar și din alte mari orașe s-a degradat vizibil în ultima lună. Președinții consiliilor județene sunt responsabili pentru blocarea activității în teritoriu a comisarilor de mediu. Garda de Mediu e o instituție din anii ’90, în care e aproape imposibil să urmărești nenorocirile pe care le comit unele firme. ….. Corupția din multe instituții încurajează poluarea “De ani de zile, partidele politice își numesc oamenii acolo pentru a avea control în teritoriu. De asemenea, președinții de consilii județene încearcă să controleze serviciile teritoriale pentru a-și păstra influența asupra firmelor”, a explicat Berceanu, spunând că asta e o mare problemă a agenției, care are ca scop să limiteze poluarea și să stopeze îngroparea României în gunoi. “Când am fost numit în funcție, am dat peste o instituție din anii ’90. Dosarul cu șină e la putere și găsești foarte greu sau uneori e imposibil să găsești istoricul situației de mediu a unei companii”, ne-a povestit inginerul silvic. “În acest domeniu, digitalizarea e esențială. Avem nevoie de un cazier de mediu, ca să putem urmări în timp real problemele unei firme. Digitalizarea mai e importantă și pentru administrarea sesizărilor, să urmărim ce se întâmplă cu semnalele venite de la populație. Acestea trebuie să ajungă rapid, prin sisteme electronice, la cei care trebuie să acționeze”, a descris Octavian Berceanu alte obstacole pentru care instituția nu are performanțe. Business as usual Pe de altă parte, modernizarea Gărzii de Mediu presupune și monitorizarea și eficientizarea activității comisarilor de mediu. “Trebuie să știm cum intervin, unde se află în fiecare moment și cum rezolvă o situație sau alta. În plus, e nevoie să comunicăm cu alte agenții și instituții ale statului, să le prezentăm în timp real date despre o intervenție, evenimente care sunt în desfășurare”, a mai adăugat el…..“Bălteni, județul Dâmbovița. Locul a fost filmat timp de 15 minute. Furnalele ard în draci resturi din dezmembrări auto și cabluri. Acum câteva zile m-am oferit sa ajut bucureștenii și autoritățile locale din Dâmbovița s-o scoată la capăt. Autoritățile, biznis es iujuăl!”, a scris Octavian Berceanu, arătând o complicitate criminală între sistemul politic și cei care fac trafic de deșeuri și arderi ilegale. Integral: https://spotmedia.ro
Premierul rotativ și președintele gaură neagră Întrebat, în preistoria democrației originale românești, ce model ar trebui să urmeze România, bătrânul comunist Ion Iliescu a opinat, dând din cap și dregându-și vocea: „modelul suedez”. Era, în opinia lui, dovada că socialismul poate reuși, măi dragă. Spera primul președinte democratic ales al țării că, până în 2025, România va reuși să recupereze decalajul uriaș față de Vest dacă va crea un stat suficient de puternic încât să distribuie, asemenea unui despot luminat, resursele țării într-un mod eficient și echitabil, întru propășirea economică a țării, dar și păstrarea păcii sociale. Visul umed al oricărui socialist s-a transformat, în România, într-un coșmar. Statul a tot crescut, de la circa 800.000 de bugetari în 1990 (minus întreprinderile de stat, evident), ajungând azi la un număr total de 1.233.386 de angajați, din care 780.875 sunt în administrația centrală (include Armata, Internele, Educația și Sănătatea) iar 452.511 sunt în administrația publică locală. Iar angajările continuă. Dar să nu trăim cu impresia că numărul efectiv al angajaților la stat e cumva problema, pentru că nu-i așa: România se află sub media europeană atunci când vine vorba de proporția angajaților bugetari din totalul forței de muncă și pe unul dintre ultimele locuri când vine vorba de numărul de bugetari la mia de locuitori. Problema stă în serviciile pe care aceștia sunt în stare să le ofere, în atitudinea lor față de cetățenii pe care trebuie să-i servească și în investițiile care (n-)au fost făcute pentru ca munca lor să fie una ușoară, în folosul comunității. Indiferent că vorbim de polițiști, de profesori, de medici sau chiar de funcționarii de la ministerul Economiei, bugetarii de la noi lucrează în general în condiții improprii, sunt selectați pe criterii de rudenie sau relații și au o singură grijă: să nu cumva să deranjeze „mai sus”. Sigur, sunt printre ei și zeci de mii de oameni care-și fac munca cu dărnicie și pasiune – nu vreau să cad în greșeala de a-i judeca pe toți după chipul și asemănarea șefilor cu care s-au procopsit. Dar sistemul este, în general, unul specific unei mafii, unui clan, iar nu al unor instituții suedeze care se zbat să facă viața mai ușoară celor care le finanțează din buzunarul propriu, prin taxe și impozite. Oamenii cinstiți care lucrează printre ei se sufocă acolo și-și fac treaba cu mare greutate. Dacă protestează cineva la această părere, n-are decât să se uite spre rezultatele sistemului de educație: un grad de analfabetism funcțional care are consecințe reale, grave, atunci când 70% din populație nu e în stare să accepte niște minime măsuri pentru propria-i sănătate. Sau spre sistemul medical, cu rate uriașe de mortalitate, chiar și în spitale dotate cu aparatură de ultimă generație, diferența făcând-o personalul medical. Că de poliție, justiție și instituțiile de forță ale statului ce să mai vorbesc, cu ale lor Academii care fabrică plagiatori pe bandă rulantă? ….. Dar puteam spera că, în 2021, punem bazele pentru o reformă profundă a statului – adică exact a acestor un milion și două sute de mii de oameni care țin destinul acestei țări în mână. Reforma asta profundă nu putea porni de jos în sus – se mai încearcă, timid, la nivelul administrațiilor locale, singurele care mai reușesc să facă ceva. Ci doar de sus în jos. Alianța PNL-USR-UDMR începuse să facă asta – nu doar câțiva dintre oamenii USR-ului, ci și câțiva ai PNL-ului. Tocmai în acest moment-cheie din istoria României, președintele Iohannis a făcut o piruetă și, speriat probabil de ce ar însemna, de fapt, cârmirea acestui monstru spre transformarea lui într-un aparat modern, dedicat oamenilor, a tras de hățuri fix în direcția inversă. Nu se putea da un semnal mai prost tuturor celor care dețin puterea – mică, mare – în ministere, în parchete, în tribunale, în secțiile de poliție, în inspectorate, în prefecturi și primării. Nici că se putea da un semnal mai clar că în următorii trei ani – ba chiar șapte – e liber la furt, la nepotisme, la frecat menta și, în general, la tot ce a fost mai grețos în ultimele trei decenii. Sunt bani destui să ajungă la toată lumea, ba chiar să inventăm alte chestii care țin de democrația originală, precum premierul rotativ (vă las pe voi să vă imaginați cum anume vor face rotativa asta Cîțu și Ciolacu, deși îmi cer scuze pentru imaginea mentală tocmai creată), doar-doar să fie liniște, măi dragă…..Președintele Iohannis merită o singură comparație: cea cu Ion Iliescu. Cel care a profitat de cei 1166 de morți din decembrie 1989 și s-a urcat pe cadavrele lor pentru a institui un sistem politic în care a controlat ambele părți ale așa-zisului eșichier politic…..E greu să numărăm câte mii de români au murit direct din cauza relaxării afișate la cel mai înalt nivel al statului, în mod iresponsabil, la începutul verii lui 2021. Nu-i putem pune președintelui Iohannis în cârcă 50.000 de morți (și încă pe atâția, prin mortalitatea excesivă) ai pandemiei, pentru că nu putem cuantifica exact responsabilitatea domniei-sale în această catastrofă umanitară prin care trece România. Dar și 10% dacă ar fi vina domniei-sale, tot ar fi de cinci ori mai mulți morți decât la Revoluție. Gândiți-vă la acest număr și cutremurați-vă. E vorba de oameni care mor absolut degeaba – pentru că viața a peste 90% dintre ei putea fi salvată dacă acceptau măsurile medicale. Dacă vârful acestui aparat de stat uriaș s-ar fi preocupat de coborârea printre muritori, ca pe front, pentru a-i convinge. Dacă ar fi arătat că-i pasă. Dacă ar fi vorbit pe limba lor. Dacă le-ar fi câștigat încrederea. Dar cine să vină printre ei? Președintele „am învins pandemia”? Cel care a declanșat o criză politică gravă în miezul acestei catastrofe medicale? Cel care s-a dus să viziteze piramidele și să joace golf, de repetate ori, cât timp spitalele gem de muribunzi? Cel care a preferat să aducă PSD înapoi la guvernare, de pe o poziție de forță, doar-doar să nu cumva să-i fie deranjată perpetua vacanță? Nici măcar Ion Iliescu nu a avut acest cinism îngrozitor. Integral: https://pressone.ro
Cât de viabilă este varianta premierilor alternativi Ideea asta, ca șeful Executivului să fie schimbat prin rotație, la fiecare doi ani, este o raritate la nivel mondial. Istoria consemnează numeroase cazuri când pretendenții la domnie sau la guvernare încercau o conducere bicefală sau tricefală concomitentă, dar consecutivă mai rar. Cazul recent al Israelului ar putea fi o excepție care confirmă regula…. Nicăieri în lume formele de guvernământ bicefale sau tricefale simultane nu s-au dovedit durabile, eșuând în momentul când unul dintre participanți se arăta mai influent sau mai autoritar decât alții. Cu atât mai puțin durabilă ar fi o guvernare alternativă bicefală sau tricefală concomitentă. Cine garantează că cel mai influent dintre cei aflați în competiție va fi corect și nu-și va păstra doar pentru sine beția puterii, din care abia a apucat să guste? Cine garantează că domnul Cîțu nu va continua să dea din coate, pentru a-și satisface nemăsurata sete de putere? Cine garantează că PSD, susținător necontenit al avantajului celui cu mai multe locuri în Parlament, nu va încera să fructifice într-un moment favorablil acest important avantaj? Să zicem însă că a fost aleasă această opțiune, a premierilor schimbați prin rotație – ceva ca în jocul acela cu Ala-Bala-Portocala. Cine garantează că, în cursul celor doi ani ai mandatului alternativ, partidele nu-și schimbă liderii sau că alternativul Cîțu, ajuns premier à tour de rôle, nu se ceartă cu vreun partener, un ministru, cineva, și-l împinge pe scări în jos, de nu se vede? Cunoscând caracterul și obiceiurile domnului Cîțu, gândesc că așa ceva nu este deloc imposibil. Suntem dâmbovițeni, oameni buni, ce naiba! La noi, încă n-a ajuns cutumă nici sintagma de pe Sena parole d’honneur, nici cealaltă sintagmă, gentlemen’s agreement de pe Tamisa. Dacă unul singur dintre cei trei premieri in spe se dovedește zmeu, pun rămășag că ceilalți doi pot rămâne ușor cu buzele umflate. ….. Dar hai să presupunem că am făcut-o și pe asta, că am bătut palma, am stabilit între noi prim-miniștrii alternativi (care ar trebui votați de Parlament, în baza nominalizării prezidențiale, nu stabiliți „între noi”, când noi habar n-avem cine ar putea fi mâine premier), au trecut cu succes cei doi ani, premierul s-a dovedit a fi salvatorul patriei, a stăpânit pandemia, a stopat inflația, a trecut cotarea leului de pe „roșu” (scădere) pe „verde” (creștere), a creat locuri de muncă, a redus șomajul, a revigorat economia, a inaugurat o autostradă completă și a modernizat într-atâta litoralul românesc, încât românii nu mai pleacă să-și facă vacanța la Kavarna sau la Златни Пясъци (Nisipurile de Aur), ci, dimpotrivă, bulgarii vin grămadă la Mamaia și la Vama Veche, unde serviciile sunt mai bune decât la ei, hotelurile mai prietenoase, iar mâncarea mai ieftină și ispititoare decât în Bulgaria. Ce credeți că se poate întâmpla cu un premier care și-a asumat aceste merite? Va fi felicitat și decorat de președinte cu colan, spadă și rang de cavaler sau i se va spune tradiționalul „pa și pussy”, ca un fel de „altul la rând!”, întrucât au trecut cei doi ani? În gândul meu, găselnița asta, cu premierul alternativ în România, nu este decât o șmechereală specifică domnului Cîțu, hotârât să negocieze propriile sale interese ca la piață, chiar și sacrificându-le pe ale partidului și ale țării….. Românii sunt hăituiți de boală și înfricoșați de spectrul morții. Traiul le este tot mai scump de pe o zi pe alta, perspectiva de a nu mai putea plăti creditele la bănci îi înfricoșează, iar instabilitatea o percep ca rezultat al răfuielii lui Cîțu cu cei neagreați de el. Românii se simt așezați pe un butoi cu pulbere, gata să explodeze, în momentul când același domn Cîțu, persistent în visurile sale megalomane, reușește să-l atragă în mocirla ciudatelor sale jocuri pe însuși președinele țării. Președintele a mizat pe necâștigătoarea carte Cîțu, prăbușindu-și încrederea de care se bucura printre români. Un sacrificu greu, plătit pentru ce? Pentru a-l salva pe Cîțu, pentru a-l ajuta să-și lungească interimatul și chiar pentru a-l împinge spre șefia partidului liberal, unde neîmpins poate n-ar fi ajuns vreodată. Integral: https://spotmedia.ro
Iulian Anghel, ZF. Mesajul subliminal al PNL către PSD: Veniţi la guvernare, că este destul pentru toţi … După cum a reiterat luni şi Florin Cîţu: cea mai bună variantă pentru popor este alianţa cu PSD. Până să fie bună pentru popor, varianta este bună pentru el, dacă îi iese aranjamentul cu doi premieri prin rotaţie, adică cei doi şefi de partide. Cîţu mai susţine că ceea ce face partidul său acum este „un compromis major” şi că: „Noi am încercat să avem o guvernare cu cei de la USR, cei de la USR ne-au închis uşa, au avut nişte condiţii bizare la care nu au renunţat. Suntem în partea cealaltă, e important să avem astăzi, să găsim un guvern pentru România”. Or, singura condiţie deloc „bizară” a USR, pentru refacerea coaliţiei PNL-USR-UDMR, a fost ca viitorul guvern să nu fie condus de Florin Cîţu….. Asta arată că, în teritoriu, liberalii sunt favorabil aranjamentului cu PSD. Şi aşa trebuie văzute lucrurile: PSD are peste 1.400 de primării, PNL peste 1.200. Dacă o primărie este deţinută de PNL, ea are, ca urmare a rezultatului electoral, consilieri de la PSD într-o proporţie însemnată. Consilieri care ar putea pune piedici unor proiecte/dorinţe ale majorităţii. Şi viceversa, dacă vorbim de primăriile PSD. Nu este mai bine să-ţi faci din duşmani prieteni, mai ales acum când există ferestre de îndestulare pentru toţi: programul Anghel Saligny, PNRR, fondurile curente ale UE? Că avem, practic, de-a face cu o structură mamut care va controla 85% din cele 3.200 de unităţi administrativ-teritoriale, că aceasta se va numi PCR sau USL-2, cărora dintre protagonişti le mai pasă, atâta vreme cât nimeni nu va mai deranja pe nimeni? Aşa că avem de-a face aici cu unul şi acelaşi lucru, dar care apare, ca de atâtea ori, diferit, în funcţie de unghiul din care este privit. Cîţu susţine că, pentru el, înţelegerea cu PSD este „un sacrificiu“, dar unul adus pe altarul poporului. Dintr-un alt unghi, se vede că premierul demis nu a jucat decât pentru sine şi amână înţelegerile până ce va obţine, dacă va obţine, garanţia că rămâne prim-ministru. De aceea şi ieri a afirmat că el este propunerea PNL pentru poziţia de prim-ministru şi nu Nicolae Ciucă, agreat de Iohannis, dar şi de PSD. Integral: https://www.zf.ro
De ce câștigă PSD în negocierile cu PNL? Negocierile dintre PSD și PNL par să-i avantajeze mai degrabă pe social-democrați în spațiul public, acolo unde Florin Cîțu apare tot mai agasat și mai condescendent, vorbind neîndemânatic despre necesitatea luxului….Spre deosebire de liberali, social-democrații au o strategie serioasă în negocierile cu liberalii: vorbesc tot timpul despre ce-ar câștiga electoratul lor prezent și viitor, nu despre ceea ce-ar vrea reprezentanții partidului. Creșterea pensiilor, salariilor, alocațiilor pentru copii vor fi victorii ale PSD. Liberalii ripostează timid și neconvingător, într-un peisaj în care proprii lor votanți sunt nervoși pentru felul în care PNL a ajuns să danseze pe sârmă după cum îi cântă PSD. De fapt, se discută doar despre propunerile social-democraților, ca și cum liberalii nu ar avea nimic cu care să se laude. În imaginarul public vor rămâne pregnant inițiativele PSD și, în plan secund, reacțiile plictisite ale PNL….. Premierul demis răspunde vorbind repede și fără inflexiuni că România trebuie să încurajeze acumularea de capital. Această declarație șuierată într-o perioadă în care cei mai mulți români își numără banii, să vadă dacă vor avea cu ce plăti căldura, arată cât de rupt e premierul de realitatea imediată. La fel de îndepărtat ca președintele Klaus Iohannis, care continuă să joace golf în weekend, netulburat de ceea ce se întâmplă în jurul lui. După 75 de zile de criză politică, sute de morți zilnic, guvern provizoriu cu premier care trage de timp și președinte apatic, România se îndreaptă spre prăpastie cu mare viteză, ca o mașină în care șoferul a adormit cu piciorul pe accelerație. PSD negociază pentru spectacol și televiziuni, PNL e debusolat și nu știe exact ce să facă. Cele două formațiuni încă nu au căzut de acord asupra unui prim-ministru. Președintele Iohannis lasă jocul să curgă și după ce s-a scurs timpul regulamentar, fluierând prelungiri după prelungiri, ca un arbitru care nu se grăbește să aibă un verdict clar…… Klaus Iohannis și-a dorit un guvern PSD-PNL-UDMR, poate în virtutea unor ecuații mai vechi, dar care, încă, nu au expirat. Actualul președinte s-a transformat brusc din actor local în personaj național în 2009, când cele trei partide l-au nominalizat pentru fotoliul de prim-ministru. I s-a spus „premierul de la Grivco” fiindcă întreg aranjamentul ar fi avut loc pe teritoriul lui Dan Voiculescu, fondatorul Antenei 3. Klaus Iohannis a crescut din această conjunctură, apărând câțiva ani mai târziu în rândurile PNL, la fel de brusc și sărind direct din poziția de nou venit în cea de șef de partid și apoi de prezidențiabil. Are Klaus Iohannis nostalgii sau datorii față de acea perioadă nebuloasă din 2009? A fost declanșată întreaga criză doar pentru a reface coaliția pe care n-a avut ocazia să o conducă la guvernare acum 12 ani? Altminteri, de ce n-ar fi ales președintele să continue alianța cu USR? De ce a ținut neapărat la un guvern PSD-PNL-UDMR, făcut chiar în detrimentul liberalilor și împotriva electoratului care a votat pentru o guvernare de dreapta? Integral: https://www.dw.com
Daniel P. Funeriu: Ați auzit de „cearșaful pesedist”? Dacă nu, citiți povestea asta pentru a înțelege care e șpilul alianțelor cu PSD. În decembrie 2008, după alegerile parlamentare, s-a decis o coaliție PSD-PDL, cu Theodor Stolojan premier, după ce Tăriceanu și Antonescu au refuzat alianța PDL-PNL. Fiind în acel moment apropiat de dl. Stolojan, m-a sunat să particip la negocierea programului de guvernare*. Concomitent a fost o echipă mică de negocieri politice (Videanu, Blaga, Falcă, Flutur, Boc). Nu am participat la acele negocieri restrânse însă am auzit povestea de mai jos (care nu cred că e o legendă). Consecința poveștii** a fost că le-am spus atunci dlor Boc și Stolojan să nu mă ia în considerare pentru a fi ministru în guvernul cu PSD. Paleologu a acceptat cultura, sigur vă poate povesti cum e cu moralitatea asocierii cu pesede vs plăcerea de a te numi „ministru”. Tot atunci, când a aflat că eu nu vreau să fiu luat în considerare să fiu ministru la educație, Cristian Preda m-a implorat să îl conving pe Stolojan să îl pună pe el ministru la educație „că poate discuta cu pesediștii”. Preda atunci era consilier la Cotroceni. Coloană vertebrală, nu glumă. Așadar… zice-se că la negocierea posturilor, după 4 ani de guvern Tăriceanu (PNL), cei de la PDL au propus o împărțire 50/50 a posturilor, cu premier PDL. Aveau deja în buzunare listele cu câteva duzini de pedeliști care urmau să ocupe acele posturi. În acel moment a apărut un personaj de la PSD cu un „cearșaf”. O uriașă coală de hârtie, despre care respectivul domn de la PSD a spus „asta e structura organizatorică a statului, cu toate funcțiile publice de conducere. Noi acum, după 4 ani de guvern PNL, avem mai mult de jumătate din oamenii de pe aceste funcții, așa că nu voi trebuie să ne dați ceva, ci noi trebuie să dăm afară oamenii noștri”. Pe „cearșaf” erau mii de funcții… Stupeur et Tremblements... Mulți ani după aceea, la o bere, unii din participanții enumerați mai sus încă povestesc despre șocul momentului și senzația, intuită de mulți, dar simțită din plin de ei, că s-au pus la masă cu un dinozaur flămând. Două concluzii se impun: 1) e limpede că, la putere sau în opoziție, PSD are atât de mulți oameni fideli în structurile statului că nu îți ajung 4 ani să îi schimbi. Deci orice reformă serioasă a statului nu poate fi făcută decât cu un PSD reformat. 2) PSD reformat? Hmm, think again… Când ai jumătate din funcțiile de conducere din stat, directori, directorași și alții asemenea, ai vreun apetit să te reformezi? Pleacă vreun câine din măcelărie? Așa că… dragi peneliști… Să nu-mi ziceți că nu v-am spus… *A fost prima dată în viață când am avut impresia că stau la masă cu o mafie, citiți mai jos ce am scris, în 2009, despre asta. https://funeriu.blogspot.com/…/de-ce-cred-ca-psd-nu… ** Și, evident, că dl. Stolojan a renunțat la a fi premier. Dar despre asta, cu altă ocazie. PS: m-a supărat, așa, prietenește, Liviu Avram care, la o postare precedentă, sugera că aș fi un susținător al aducerii PSD la guvernare. Nu sunt. Da, PSD nu mai e atât de toxic cum era, are și câțiva oameni pe care eu îi respect foarte mult profesional, dar… once a pe-se-de, always a pe-se-de. Sursa: https://www.facebook.com
Instituții de stat nevolnice în fața imposturii academice a plagiatoarei Ramona Lile La Universitatea din Arad încă patronează rectorița dovedită plagiatoare pentru că instituțiile statului – Consiliul de Etică a Managementului Universitar – trag de timp în loc să rezolve cazul. După ce Consiliul Național de Etică a demonstrat cazul grav de plagiat multiplu al Ramonei Lile, încă rectorul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad, iar Ministerul Educației i-a aplicat sancțiunile degradării academice și interdicții pe cinci ani, urma ca alt organism, Consiliul de Etică a Managementului Universitar (CEMU), să răspundă la întrebarea dacă plagiatoarea mai putea rămâne în fruntea instituției ca rector. Între timp, Ramona Lile a apelat la justiție în mai multe procese. Cererile de suspendare a sancțiunilor le-a pierdut. Solicitările de anulare a hotărârilor de sancționare ale CNECSDTI și ale Ministerului Educației au fost contopite în dosarul 815/59/2021 al Curții de Apel Timișoara cu nou termen de judecată în 18 noiembrie. Lile a târât și universitatea în acest proces, solicitând ca instituția să îi plătească serviciile avocațiale. Amintim că doamna Lile a dus acasă peste 7.500 de euro lunar din banii publici, conform declarației sale de avere pe anul trecut. CEMU s-a pitit sub masă Șase luni i-au trebuit CEMU să ia o decizie „curajoasă”: suspendarea cazului până la finalizarea proceselor. N-ar fi riscat nimic, fiindcă hotărârile CEMU, organism consultativ în subordinea Ministerului Cercetării, sunt doar propuneri remise ministrului educației, care va emite decizia de revocare a rectoriței…..De ce a durat atât de mult „procedura”? Fiindcă audierile au mers greu, mereu amânate de doamna rector și acoliții pe diverse pretexte. Dl Baias ne-a asigurat că președintele CEMU, Ciprian Preda, angajat la UAV din 2017 ca administrator patrimoniu cu jumătate de normă, s-a recuzat pentru a nu fi în incompatibilitate….. În orice caz, e cel puțin interesant cum poate fi Ciprian Preda concomitent conferențiar titular la Universitatea de Vest din Timișoara, administrator patrimoniu la UAV Arad, funcție administrativă nedidactică, unde ar trebui să semneze zilnic condica, conferențiar titular la Universitatea Dunărea de Jos Galați, conform investigației Edupedu și, în fine, președinte CEMU. Cercetările Revistei 22 arată că dl Preda nu s-a suspendat niciodată din funcția administrativă de la UAV, nici în perioada cât a fost secretar de stat în Ministerul Cercetării la București între 2017 și 2019, ci a încasat liniștit banii pentru care în mod clar nu a putut să fie prezent la muncă la Arad….. UAV Arad are în proprietate hotelul Akademos, perfect dotat de fosta conducere cu o investiție importantă. Are camere cu unul sau două paturi cu mobilier nou, sală de mese tip restaurant, bucătărie dotată cu tot ce trebuie. În 2020, hotelul a fost pur și simplu dăruit unei asociații obscure, fondată în 2019 sub numele de CITAR, condusă de Geanina Ignuța, nevastă de polițist din Arad, membră PSD și totodată consilier juridic bine plătit de UAV. Akademos a devenit casă de bătrâni unde tariful de persoană începe de la 3.000 de lei pe lună, printr-un contract de comodat încheiat pe 10 ani între UAV și CITAR. Prin contract, organizația nu returnează nimic universității, dar universitatea plătește reparații și îmbunătățiri. Nu știm dacă inspectorii Curții de Conturi au avut în vedere această suspectă afacere, care miroase a corupție sau cel puțin a deturnare de fonduri. Vom vedea când apare raportul. Dar, cum lăcomia e mare, auzim de la presa locală că se prospectează transformarea unui spațiu de la parterul/demisolul hotelului într-o bănoasă pizzerie, în beneficiul unor marcanți membri de partid. De data aceasta, Partidul Puterii Umaniste al lui Dan Voiculescu. Integral: https://putereaacincea.ro
Horoscopul miniștrilor. Ce minister ți se potrivește în funcție de zodie Berbec. Caracterul zootehnic al acestei zodii recomandă postul de Ministru al Agriculturii, dar vor fi mereu probleme cu oile secretare; Taur. Postul de premier este exact ce-i trebuie celui mai impulsiv din zodiac. Atenție, nu-i deranjați siesta de la prânz, că vă remaniază; Gemeni. Ministerul de Externe este ideal pentru zodia care analizează și răsanalizează, dar nu decide nimic concret. Parcă-l și văd la ONU; Rac. Ministerul apelor și pădurilor e perfect pentru Racul meticulos, care va participa voios la defrișări, încasându-și comisionul, ca să trăiască în luxul care îi e atât de drag și cu care se fălește mereu; Leu. Un ministru de interne trebuie să fie aprig, dominator și brutal, exact ca nativii acestei zodii, care imediat scot bâta de baseball în trafic, la cea mai mică uitătură nasoală; Fecioară. Firea inteligentă și sensibilă a nativilor din Fecioară recomandă Ministerul Sănătății. Va încerca să elimine șpaga, dar se va trezi cu un dosar; Balanță. Ministerul de Finanțe i se potrivește ca o mănușă acestei zodii de oameni cumpătați, dar nu celor căsătoriți cu cineva din zodia Taur, care va toca tot bugetul pe bijuterii și excursii; Scorpion. Apărarea Națională trebuie lăsată pe mâna celui mai feroce. Scorpionul va nimici dușmanii și nici măcar n-o să ceară decorații, o va face din plăcere perversă; Săgetător. România merită la Transporturi un ministru Săgetător, genul care pune ceasul să sune la 7, dar îl oprește și se scoală după prânz, amânând la nesfărșit inaugurarea autostrăzilor; Capricorn. Ministerul Muncii pare anume creat pentru cea mai conștiincioasă zodie. Va reuși să dubleze pensiile și asta doar din nenumăratele joburi part time pe care le va desfășura; Vărsător. Ți se va da un minister ca să ai și tu din ce să trăiești, gen Relația cu Parlamentul. Vei fi al doilea ministru prins cu un bong în Palatul Victoria, după Cîțu. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Afaceri de milioane de euro şi munţi de gunoi, lângă București. Cum a ajuns Capitala cel mai afectat oraș din țară de arderile ilegale și emisiile toxice
https://spotmedia.ro/stiri/mediu/afaceri-de-milioane-de-euro-si-munti-de-gunoi-langa-bucuresti-cum-a-ajuns-capitala-cel-mai-afectat-oras-din-tara-de-arderile-ilegale-si-emisiile-toxice?fbclid=IwAR2uoQuKd_CxLHRWgL8Ufru12Y0kxjOWiJ8kz-C8dABPzN2cikioNpnBMe8
Buna ziua
Inflație : am revenit acasă după peste o luna de haladuit….când am plecat 1l de ulei era cam 5.5-6 .0 lei
Azi la mega cel mai ieftin 9.5 lei /lt…asta in condițiile când s a realizat producție “record “ de floarea soarelui….acum îmi fac curaj sa merg la cumpărături in supermarket/estimez ca voi plăti cu 40-50%mai mult decât plăteam de obicei….unde naiba e inflația aia de 8%?????
Si asta culmea, fara sa faca vreo investitie majora pentru restul semenilor. Un spital nou, o scoala noua, o autostrada noua samd. Eu cred ca ei se asteapta ca noi sa-i admiram si sa fim multumiti uitandu-ne la luxul afisat de ei si sponsorii lor. Ca la un film american gen “Pretty politicians”?
Eu cred ca acesti politicieni ai Romaniei mananca cocaina pe paine de dimineata . Nu am crezut ca sunt atat de iresponsabili niciodata. Si ca noi suntem atat de fraieri sa-i alegem. Am ajuns la un “turning point”; ori ei ori noi. Doar asa mai putem salva macar viata generatiilor care vin.
https://www.axios.com/bill-gates-terrapower-nuclear-power-plant-wyoming-17a42d84-d00f-4ad3-82b0-f7625ea98c78.html
Off topic… Referitor la posibile tehnologii care in mod semnificativ electrifica, decarbornizeaza generarea si, implicit, ar putea reduce emisiile.
Doar mi s-a parut ca ar exista o anumita curiozitate autentica.
Buna ziua!
Foarte trist dar foarte adevarat!
https://www.comisarul.ro/articol/asa-e!_1289203.html
“Dacă vrem sa schimbam ceva trebuie sa pornim de la realitate. O realitate dura. România nu are elite intelectuale. Tara asta a fost drenata de elitele intelectuale de mai multe ori și ma opresc doar la ultimii 100 de ani.
….Putinii intelectuali pe care ii aveam, în general școliți în afara României, au fugit la venirea comunismului iar cei care au încercat sa reziste au murit în închisorile comuniste. Chinuit, în comunist, s-a mai format o pătură anemica de intelectuali care au plecat în masa imediat după revoluție.
De 4 ani trăim al 3 lea val de plecări în masa. Oamenii inteligenți părăsesc în liniște tara. Oamenii care ar putea schimba ceva, care ar putea reforma societatea pleacă.”
Complet aiurea – este tema scolii de partid care isi impingea neofitii in prima linie. “Nu sunt oameni!” – complet fals. Tema asta este repetata de cei care au nevoie de “elite” utile. inca Romania are multe persoane care pot fi elevate in postura de elite. Dar, sunt scirbiti si tacuti. Este tacerea de dinainte de furtuna!
Buna ziua
Domnul fost ministru și avocat condamnat.
https://m.hotnews.ro/stire/25185713
Acum ori trage de timp sa vina prescripția , ori îl dă în gat pe Ponta. Marele fost prim ministru.
Incredibil ce borfași ajung la butoanele acestei națiuni eșuate. Incredibil.
Metoda furtului, suprafacturate ” prestații juritice”.
Culmea , la complexe energetice care erau deja în faliment , datorii colosale.
Cred că metoda e generalizată. Gorghiu știe mai bine.
Buna ziua 🙂
Si cat am mai scris despre cuplul Ponta-Sova acum multi ani… 🙂 Iaca se apropie funia la par, dupa…7 ani!
https://politeia.org.ro/editoriale/dan-sova-un-avocat-stahanovist-care-munceste-pe-rupte/30425/
https://politeia.org.ro/editoriale/inca-o-manevra-perversa-pentru-salvarea-lui-sova/36603/
https://politeia.org.ro/editoriale/mir-pe-fruntea-lui-sova-si-scuipat-pe-constitutie/36451/
https://spotmedia.ro/stiri/eveniment/metrorex-l-a-demis-pe-directorul-general-adus-de-drula-cine-i-a-luat-locul?utm_medium=push_browser&utm_source=site&utm_campaign=standard_campaign
Aici metoda de furt cu legea in mana.
25 ore / zi. 😀😀
http://dan-blog.ro/casa-de-avocatura-%E2%80%9Esova-si-asociatii%E2%80%9D.html
Prin 1995 la ENEL Italia lucrau 26 ore / zi.
Pina unu mai cu moț nu a primit diferența pina la 29 ore munca / zi.
Denunț penal , a tras după el o grămadă. Inclusiv conducerea .
Era metoda uzuala .
Am copiat mereu ce e prost , nu ce e bun din Italia.
buna ziua, postare noua!
https://politeia.org.ro/editoriale/citu-capat-de-linie/68117/