Revista Presei – 28 august.”Dosar cu șina, unghii tăiate și batistă curată la concursul de la Ministerul Energiei …Este posibil ca sinecurile să acapareze toate aceste posturi importante. Nu o să aflăm decât pe buzunarul nostru că se va scumpi energia, ei neavând ce să ne explice.”
28/08/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 28 august! ANM a emis vineri, 27 august, o atenţionare Cod galben de ploi abundente valabilă de sâmbătă după-amiaza, 28 august, până duminică seara, 29 august, în 27 de judeţe. Potrivit ANM, în intervalul 28 august, ora 15:00 – 29 august, ora 23:00, vor fi averse, descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelii şi izolat grindină în Oltenia, sudul Banatului, nord-vestul Munteniei, Maramureş, Transilvania, la munte şi local în Moldova. Judeţele marcate integral cu Cod galben sunt: Maramureş, Bistriţa-Năsăud, Suceava, Botoşani, Cluj, Mureş, Harghita, Covasna, Braşov, Sibiu, Alba, Hunedoara, Vâlcea, Argeş, Dâmboviţa, Olt, Dolj, Gorj, Caraş-Severin. Parţial se vor afla sub Cod galben de ploi şi judeţele Neamţ, Bacău, Vrancea, Buzău, Prahova, Timiş, Arad şi Bihor. Bucuresti: innorat, 28/18 gr.C.
Valul 4: Pacienții vin cu mașina la spital și ajung direct în ATI, copiii au risc de long COVID, iar vaccinurile sunt mai vulnerabile în fața Delta Vaccinul rămâne un scut esențial în fața COVID-19, care aduce din ce în ce mai mulți pacienți direct în Secția de Terapie Intensivă de la „Marius Nasta”. Vin singuri de acasă, conduc mașina și se decompensează rapid, pentru că au așteptat prea mult acasă și au luat tratament, mai ales antibiotic, fără indicație medicală. Previziunile că vom atinge 1.500 de infectări zilnice la mijlocul lui septembrie par depășite de dinamica îmbolnăvirilor din ultimele zile, cu peste 700 – 800 de noi cazuri pe zi. În același timp însă crește numărul internărilor și avem deja 212 pacienți în secțiile de Terapie Intensivă din țară. „Suntem la începutul valului 4, orice creștere a cazurilor care este constantă și e deja evidentă de câteva săptămâni ne poziționează în această zonă. Important e să vedem cât de amplu va fi acest val, ce impact va avea asupra vieții noastre, asupra activităților pe care le avem de desfășurat. Până la urmă, este totuși o dramă prin care unii dintre noi trecem, pentru că boala asta răpește vieți”, explică pentru Spotmedia medicul Beatrice Mahler, managerul Institutului „Marius Nasta” din București….. Pacienții vin mult mai târziu, au început să prindă curaj și să aibă încredere că pot să rezolve această problemă acasă. Știm că există un consum de antibiotice extrem de mare în afara recomandărilor medicale, pentru tratamentul COVID, și, din păcate, am avut pacienți, ultimul marți seară, care vin de acasă și se internează direct în secția de ATI. Astea erau cazuri izolate înainte. Acum, la început de val 4, deja s-a întâmplat de trei ori: vine de acasă, conduce mașina până la spital, după care starea lui se deteriorează atât de mult, încât are nevoie de ventilare în secția de Terapie Intensivă”, spune Beatrice Mahler. În ceea ce privește relația dinte vaccinare și infectare, medicul argumentează că vaccinul ajută un organism, chiar și mai vulnerabil, să treacă mai ușor prin boală. Integral: https://spotmedia.ro
După șase luni scade protecția oferită de vaccinurile Pfizer și AstraZeneca / Concluzia aparține unui studiu britanic făcut pe 1,1 milioane de persoane …. O analiză realizată de ZOE Covid App Study pe 400.000 de persoane vaccinate cu două doze de vaccin al Pfizer şi BionTech arată că la o lună de la inoculare eficacitatea a fost de 88%. Cu toate acestea, eficacitatea a scăzut la 74% după cinci-şase luni. În acelaşi studiu, o analiză care a inclus peste 700.000 de persoane vaccinate cu două doze de vaccin al Oxford-AstraZeneca arată că eficacitatea a scăzut de la 77% la o lună la 67% după patru-cinci luni. Datele au fost colectate după data de 26 mai, când varianta Delta a devenit tulpina dominantă a coronavirusului, a spus Tim Spector,care conduce studiul ZOE Covid. Aproape 42 de milioane de oameni din Marewa Britanie, respectiv 77% din populaţia cu vârste de peste 16%, au primit două doze de vaccin pentru Covid-19, potrivit datelor guvernamentale. Datele zilnice arată că miercuri au fost înregistrate peste 35.800 de cazuri noi de Covid-19 şi 149 de decese. Integral: https://www.g4media.ro
Consiliul Fiscal critică dur rectificarea: Incapacitate de a ține sub control cheltuielile/ Derapaj major/ Slăbește consolidarea bugetară Proiectul de rectificare bugetară slăbește consolidarea bugetară așa cum era anunțată pentru anul 2021, spune Consiliul Fiscal, într-o opinie critică la adresa documentului transmis de Ministerul Finanțelor. Potrivit instituției, se manifestă astfel un derapaj major pe partea de cheltuieli bugetare având drept explicații principale incapacitatea de a le ține sub control, o subbugetare în construcția bugetară inițială și creșteri de prețuri peste așteptări la bunuri și servicii achiziționate de stat. Autoritățile trebuie să aibă în vedere următorul aspect: consolidarea bugetară este esențială pentru stabilizarea nivelului datoriei publice, pentru stabilitatea monedei naționale, pentru stabilitatea economică a României. Principalele concluzii: • Pe partea de cheltuieli bugetare are loc o majorare de proporții (+21,4 miliarde lei) comparativ cu parametrii aprobați prin proiectul de buget, cauzele principale fiind suplimentările la cheltuieli de capital, alte transferuri, bunuri și servicii, cheltuieli de personal și asistență socială. Se manifestă astfel un derapaj major pe partea de cheltuieli bugetare având drept explicații principale incapacitatea de a le ține sub control, o subbugetare în construcția bugetară inițială și creșteri de prețuri peste așteptări la bunuri și servicii achiziționate de stat. • CF identifică o sub-bugetare la nivelul cheltuielilor de asistență socială în cuantum de 0,3 pp din PIB și riscuri de depășire a anvelopei bugetare pentru cheltuielile de personal și cele cu bunuri și servicii. • Considerând nerealizarea probabilă a veniturilor din închirierea benzilor de frecvență 5G și necesarul suplimentar identificat de CF la nivelul cheltuielilor cu asistența socială, rezultă un ecart nefavorabil în cuantum de circa 0,5% din PIB față de noua estimare de deficit bugetar de 7,13% din PIB, care reclamă măsuri suplimentare pentru respectarea acesteia. Slăbește consolidarea bugetară • Proiectul de rectificare bugetară slăbește consolidarea bugetară așa cum era anunțată pentru anul 2021. Soliditatea construcției bugetare programate la rectificare este inferioară celei aferente proiectului de buget, chiar dacă nivelul țintit al deficitului bugetar (7,13% din PIB) este apropiat de cel inițial (7,16% din PIB). • În condițiile evoluției mai favorabile a economiei și a cuantumului mai ridicat al veniturilor provenind din recuperarea impozitelor amânate la plată, un nivel optim și realizabil al țintei de deficit bugetar ar fi trebuit, în opinia CF, să fie, semnificativ sub 7% din PIB – în jurul valorii de 6,5% din PIB. Un asemenea nivel nu este plauzibil să fie atins, dat fiind derapajul major pe partea de cheltuieli bugetare. • Este de judecat și oportunitatea unor noi cheltuieli de investiții din resurse proprii ale bugetului public în condițiile unui deficit bugetar ridicat și a stringenței consolidării bugetare din următorii ani. • Această rectificare bugetară este singulară în istoria rectificărilor evaluate de Consiliul fiscal, din 2010 până în prezent, prin magnitudinea rectificării pozitive a veniturilor și cheltuielilor bugetare (creșterea acestora fiind de aproximativ 4,8% față de valorile propuse anterior). În prezenta rectificare, sume mai mari decât sporul veniturilor programate sunt alocate cheltuielilor. • În condițiile în care o parte a acestor venituri este temporară (cel puțin cele amânate la plată din 2020), iar o altă parte este datorată dinamicii ciclice favorabile a economiei, CF consideră că alocarea de venituri, în cadrul rectificării, comportă riscuri considerabile, ce se pot materializa prin evoluții economice defavorabile viitoare, la nivel intern și 3 internațional. Mai mult, aceste venituri, unele fără caracter permanent, finanțează, întro proporție importantă, cheltuieli bugetare permanente, ceea ce accentuează riscurile aferente sustenabilității poziției fiscale a sectorului public.• Ajustarea țintelor de deficit exclusiv prin restrictivitate la nivelul cheltuielilor bugetare are o probabilitate de realizare foarte redusă, misiunea consolidării bugetare doar pe cheltuieli putând fi, în anumite condiții, iluzorie, cu efecte adverse în privința sustenabilității finanțelor publice. Patru lucruri care arată că situația României este problematică Situația bugetului public din România față de majoritatea țărilor din UE este problematică din mai multe rațiuni: 1. deficit structural de cca 5% din PIB în România la început de pandemie; 2 multe din țările membre ale UE au pornit cu deficite structurale relativ reduse, sau inexistente, în criza pandemică și, mai mult, au aplicat măsuri temporare, care își epuizează efectul asupra deficitului bugetar efectiv aproape de la sine, ceea ce duce la revenirea acestui deficit în apropierea celui structural anterior crizei pandemice 3. în cazul României ajustarea fiscală este un proces întins pe mai mulți ani, și are, implicit, un efect de majorare substanțială a datoriei publice, care induce riscuri de sustenabilitate în creștere; 4. lipsa acută de spațiu fiscal (generată și de un nivel foarte jos al veniturilor fiscale/bugetare) expune economia României la riscul de a nu putea interveni în cazul unor noi momente de mare tensiune pe plan intern si pe plan internațional – induse de datoriile mari în lume, un nou val al pandemiei, impactul schimbărilor climatice, tensiuni geopolitice și alte crize etc. • O înăsprire a politicii monetare interne și pe plan extern, la nivelul principalelor bănci centrale din țările dezvoltate, poate agrava riscurile de finanțare, prin reducerea ofertei de fonduri, creșterea costului acestora și o înrăutățire a percepției în ceea ce privește riscul activelor emise de entitățile/instituțiile românești. Deja sunt semne ale începutului de înăsprire a politicii monetare de către unele bănci centrale importante. • Experiența națională și internațională arată că realizarea unei consolidări bugetare și ajustări fiscale în condițiile unui set de politici contracționiste (îndeosebi a unei politici monetare restrictive) este mult mai dificilă și dureroasă. • O ajustare fiscală în ritm insuficient face ca nivelul de deficit necesar stabilizării datoriei publice în PIB să fie din ce în ce mai constrângător, și, totodată, mai greu de realizat pe orizontul de timp programat. Integral: https://economie.hotnews.ro
Fini sunt! Dobânzile la lei au reînceput să crească La începutul anului, spre surprinderea analiştilor economici, Banca Naţională a redus dobânda de referinţă de la 1,5% la 1,25%, cel mai redus nivel din istorie. Era un semnal că BNR vrea să susţină revenirea economică printr-un cost redus al finanţărilor. Dacă nu ar fi apărut scandalul cu liberalizarea total haotică a pieţei de energie pentru consumatorii casnici, Isărescu ar mai fi redus dobânda de referinţă de la 1,25% la 1%. Problema este că această creştere a preţurilor la energie, total neprevăzută, plus creşterea preţurilor materiilor prime, plus o creştere a preţurilor la serviciile nealimentare, a adus o creştere a inflaţiei cu mult peste aşteptări. De la 2,5%, ne-am trezit în câteva luni cu o inflație dublă, care a ajuns acum la 5% și chiar peste. Pentru a nu scăpa lucrurile de sub control, BNR a stopat scăderea dobânzilor și chiar a început să strângă politica monetară, ceea ce a readus o creștere a dobânzilor la lei. De la 1,5%, ROBOR a ajuns la 1,6%, iar analiștii prognozează un nivel de 2%, exact cât a fost la începutul anului. Creșterea inflației la 5% și începerea procesului de creștere a dobânzilor nu se vede, pentru că cursul valutar stă pe loc, la 4,92 de lei pentru un euro. Chiar dacă împrumuturile se dau acum numai în lei, cursul valutar este indicatorul la care se uită lumea să vadă dacă este criză sau nu. Toate dezechilibrele macroeconomice care acum se acumulează ne vor lovi la un moment dat. Integral: https://alephnews.ro
VIDEO Marcel Boloș: România s-a concentrat pe PNRR și a neglijat celelalte fonduri europene România are la dispoziție 83,1 miliarde de euro până în 2027, dar guvernul s-a concentrat mai ales pe PNRR și mai puțin pe programele operaționale, așa că e în urmă pentru absorbția a 50 de miliarde de euro, a explicat fostul ministru Marcel Boloș, la Newsweek LIVE….. „Fiecare stat membru a decis să negocieze fie în paralel, fie pe rând PNRR și programele operaționale. Când am plecat din Ministerul Fondurilor Europene, era trimis de pe 1 octombrie, la Comisia Europeană, acordul de parteneriat, împreună cu pachetul de programe operaționale. Ulterior, Ministerul a considerat că e mai bine să negocieze întâi PNRR și apoi să fie derulată procedura de negociere pentru programele operaționale, pentru că trebuie să existe o anumită complementaritate între cele două. Dar, singur, puteau fi obiectul unor discuții concomitente, că nu era o problemă. Poate dacă am fi mers în paralel, acum eram mai înaintați. Asta era în favoarea României, câștigam timp pentru implementarea proiectelor. Noi anul trecut eram primii alături de polonezi în ceea ce privește politica de coeziune. Între timp, nu mai suntem în față”, a menționat Marcel Boloș. Fostul ministru al Fondurilor Europene a explicat că România trebuie să aplice modelul polonez, țară care rate de absorbție apropiate de 100%. „Secretul modelului polonez de gestionare a fondurilor europene stă în pregătirea din timp a proiectelor. Când sunt în fața unei perioade de programare, primul lucru pe care îl fac este să pregătească din vreme portofoliului de proiecte, astfel încât atunci când se dă drumul la finanțare, toată documentația să fie gata. De exemplu, dacă au de făcut o autostradă, documentația tehnico-economică e începută cu 2-3 ani înainte de programare, plus că încep cu contractele de execuție lucrări. Integral: https://newsweek.ro
Noi măsuri ale guvernării de drepta: angajări la Interne, ajutoare de stat pentru companii falite Guvernul Cîțu se pregătește să aprobe, azi, suplimentarea forțelor ISU – instituție din cadrul MAI, suboronată lui Raed Arafat – cu circa 8.500 de persoane și să ofere ajutoare de stat de 50 de milioane de euro către Tarom și CFR Călători. Nota de fundamentare a hotărârii de guvern privind angajarea a peste 8.500 de persoane în MAI pentru intervențiile de urgență, așa cum a fost publicată pe site-ul guvernului, nu arată clar care vor fi cheltuielile bugetare. Însă, în luna mai, când proiectul acestui HG era pe site-ul ministerului e Interne, nota e fundamentare arăta că cheltuielile bugetare vor fi de doar 20 de milioane de lei în 2021, dar vor ajunge la 481 de milioane de lei, în 2025. La rubrica privind “Propuneri pentru acoperirea creșterii cheltuielilor bugetare“ din nota de fundamentare nu există nici o propunere. Nu se știe cât de mare va fi acum numărul angajaților ministerului de Interne, anexa la această hotărâre de guvern fiind clasificată. Totuși, datele ministerului de Finanțe arată că, în martie 2021, acest minister avea 124.412 angajați. Tot azi, Guvernul va acorda un ajutor de stat de 43 de milioane de euro pentru CFR Călători și alte opt milioane de euro pentru Tarom…..Pierderile contabile cumulate ale CFR Călători din anii precedenţi sunt de 2.020.861.000 lei, adică 400 milioane euro, susțineau, acum o lună sindicaliștii din această companie. Integral: https://newsweek.ro
Dosar cu șina, unghii tăiate și batistă curată la concursul de la Ministerul Energiei Prima frază pe care o scrisesem era: De pe site-ul Ministerului Energiei NU aflăm că se organizează un mega-consurs pentru ocuparea unor posturi din Direcția Generală Politici Energetice și (pompos adăugat) Green Deal și Direcția Afaceri Europene. Am căutat asiduu prin stufărișul de postări din site-ul ministeului și am găsit anunțul. Este aici. Mai sunt și alte posturi scoase „la concurs”, pe care le găsiți aici (să vedem cine se descurcă pe acest site). Ca fapt divers, căutand organigrama ministerului, vedem că ministru este încă, înjuratul pe vremea odiosului PSD – ALDE dar proaspat membru și senator capabil PNL, giurgiuveanul Toma Petcu. La concurs sunt scoase 27 de posturi de consilieri care ar trebui să fie ocupate de cei care vor contibui la bunăstarea românilor, adică la scăderea prețurilor energiei pe care fiecare din noi o consumăm. Cei 27 de funcționari publici vor proiecta strategia și politicile energetice, dezvoltarea infrastructurii (critice) de producție, transport și distribuție de energie electrica, gaze naturale și produse petroliere și energie termică, fără de care România ar sucomba. Posturile scoase la concurs sunt funcții publice de consilieri clasa I pe grade profesionale diferite: superior, principal, asistent și debutant. Cei care se înscriu la concurs trebuie să aibe vechime: superiorii de 7 ani, principalii de 5 ani, asistenții de un an și debutanții fără….. Cu ocazia săpăturilor pe care le-am făcut în site-ul ministerului am aflat că exista și o Direcție de Prevenire și Gestionare Riscuri în Sectorul Energetic, care face (și ea) angajări. (Este un început pentru glumele – pardon, doream să zic altceva – care vor urma?) Care este subiectul articolului, vă întrebați! Din 2012 tot scriu că România nu a avut și nu are o structură de cercetare, analiză și proiectare de strategii și politici energetice. Se va face de luna viitoare! Dar cum?…. Cercetarea, analiza și proiectarea de strategii înseamnă în primul rând mediul academic unde sunt oameni dedicați („născuți, nu făcuți”) studiului mediului internațional și relațiilor energetice (bănuiți de ce nu zic geopolitică energetică) și studiilor cu caracter de noutate tehnologică. Garantez că nici unul dintre cei care au studii academice serioase, care au scris cărți, care sunt comutați zilnic la ceea ce se întâmplă pe plan național și internațional în domeniul energiei nu își doresc să acceadă la minunatul post al „funcției publice de execuție de consilier clasa I, grad profesional superior”. În primul rând pentru că au cariere și (uneori) lucrează în mediul universitar, în al doilea rând pentru că nu se încadreaza în condiția „vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice” (un prieten s-ar întreba care ar fi acelea și un altul ar scrie wtf) de minim 7 ani, în al treilea rând trebuie să se încoloneze șirului lung de yes-mani ai ministerului și de a avea obligatoriu păreri similare cu cele ale șefimii. (Și ar mai fi și al cincilea motiv, ce este peren: miniștrii sunt de la partidul X, sunt habarniști, antipatici, vânduți rușilor, vânduti OMV-ului, vănduti baieților deștepți din energie, sunt spăgari … completați fiecare ce crede …) Cum se face în alte state: în minister sunt doar câțiva funcționari, bine pregătiți, care sunt cu ochii pe tot ceea ce se scrie în presă sau în revistele de specialitate, pe studiile făcute în companiile sau ONG-uri. Aceștia își fac o idee despre studiile care ar trebui să le lanseze ministerul și lanseză un concurs în care deobicei se înscriu echipe din universități, ONG-uri sau companii specializate în studii pe domeniu. În România, eu cunosc cel putin o astfel de companie privată, un institut de stat – cel din Râmnicu Vâlcea, unde se studiază tehnologiile pe hidrogen, minim două ONG-uri serioase, ca să nu zic că echipe din cel puțin trei centre universitare pot participa la astfel de „call”-uri. Cum vor fi materialele făcute de cei din minister și cum ar putea fi proiectele făcute de specialiștii cu ani grei de cercetare la activ? Pun pariu că acest gen de abordare este mult mai ieftină decăt cea adoptată de minister!…. Nu putem să tragem decât o concluzie: mai există lipitori de afișe (pentru debutanți) sau bravi luptători de campanie (pentru asistenți) sau funcționari de recompensat (pentru superiori) pentru care se inventează câteva zeci de posturi. (Am zis că sunt mai multe concursuri). Este posibil ca sinecurile să acapareze toate aceste posturi importante. Nu o să aflăm decât pe buzunarul nostru că se va scumpi energia, ei neavând ce să ne explice. Nu vom afla decât din presă că a explodat o conductă de gaz în care s-a băgat hidrogen. Nu vom afla decât pe pielea noastră că vom intra în black-out. Vom afla cât de frumos bate vântul în elicile fermelor eoliene, care nu nu au unde da energia că nu avem fire. Vom afla ce blajin strălucește soarele în fermele solare din Satu Mare. Nu vom afla deloc că se vor face investiții în capacități securitare de producție de energie electrică ci doar că s-au închis cele existente. Și toate acestea pe banii noștri, inclusiv salariile viitorilor strategi. Nu mă credeți? Deschideți linkul acesta, mergeți la pagina 31 să vedeți ca un nuclearist trebuie să știe Constituția și câteva legi, din care jumătate se referă la codul administrativ, egalitatea de șanse, organizarea ministerului. Nimic despre studiile terminate (măcar un master, dacă nu un doctorat), nimic despre articole publicate, nici o lucrare serioasă și de referință care sa se refere la domeniu în bibliografie. Cu ce se va ocupa strategul? Vă pun nervii la încercare: la pagina 6 îi veți găsi 36 de atribuții și vă veți da seama că postul este de fapt pentru o persoană predestinată. La fel (probabil) sunt toate posturile. Vă veți convinge dacă citiți atribuțiunile. O să le aflăm numele până la șfârșitul lunii septembrie și ne vom uita pe cv-urile lor. Integral: https://www.contributors.ro
PNL învârte Roata Norocului pentru PSD “Nu suntem la ‘Cine știe câștigă’ sau la ‘Roata Norocului’”, a comentat dl Rareș Bogdan faptul că noul ministru de Finanțe nu știe cât e salariul minim pe economie, după ce cu câteva zile înainte avea niște dificultăți și cu rata inflației. Dacă dl Vîlceanu ar fi fost întrebat cum se calculează aria cercului, de exemplu, ar fi fost de “Cine știe câștigă” sau “Roata Norocului”, da. Dar, chiar așa să fi fost, dl Rareș Bogdan știe dintr-o viață anterioară că un jurnalist poate întreba orice, cât timp e în limitele decenței. Când dna Dăncilă nu a știut răspunsul la întrebarea de “Roata Norocului” nu-mi amintesc ca dl Bogdan să fi avut aceeași reacție. Dar dl Vîlceanu nu a fost întrebat despre aria cercului, ci despre unul dintre instrumentele cu care operează un ministru de Finanțe. Asta cu atât mai mult cu cât dl Vîlceanu a avut timp să se pregătească temeinic, din moment ce dl Cîțu îl dorea ministru încă din decembrie, după cum a confirmat acum Ludovic Orban. La fel și în cazul premierului care nu știa prețul pâinii. Nu este o întrebare de cultură generală și nici despre preferințe culinare. Prețul pâinii, franzela simplă, face parte din calculul inflației, al coșului minim de consum și al altor indicatori în funcție de care dl Cîțu spune triumfalist cât de bine trăiesc românii. În plus, pâinea îți arată, la un nivel de bază, cum se reflectă toate evoluțiile economice în preț. Dacă nu le înțelegi pe acestea, da, poți să crezi că oamenii o duc din ce în ce mai bine, în timp ce ei se confruntă cu scumpiri din ce în ce mai mari. Despre răspunsul arogant al dlui Cîțu, care nu mănâncă pâine, ca săracii, nici măcar nu cred că mai are rost să discutăm. Sunt două mari probleme în aceste două cazuri și nu numai. Pe de-o parte, de competență și meritocrație. Faptul că dl Vîlceanu e prietenul dlui Cîțu, am mai spus, e o chestiune personală. Faptul că asta l-a propulsat șef peste Finanțe e altceva. Iar faptul că în funcție fiind nu cunoaște domeniul e dezolant. Numirea dlui Vîlceanu dă mai multe palme electoratului care a vrut schimbare. O palmă dată consecvenței și antitraseimului. Ministrul de Finanțe nu a fost un simplu pesedist de rând care la un moment dat să-și fi descoperit adevărata vocație politică. Dl Vîlceanu a fost vreme de 3 ani șeful TSD Gorj, după care a virat direct la dușmanul principal, adică PDL. Adică, vertical, după ce l-a înjurat 3 ani pe Băsescu, a sărit brusc în brațele lui Băsescu, cum ar veni. Dar deși a devenit de dreapta, dl Vîlceanu a păstrat în firmă foști tovarăși pesediști. O palmă pe parte de clientelism. Părinții domniei sale, norocul pe care îl tot invocă, au fost abonați la banul public. 13 milioane de astfel de lei a câștigat firma dnei Vîlceanu între 2017 și 2020. O palmă pe parte de performanță profesională – firma dlui ministru este în insolvență. Alta pe parte de integritate financiară, firma în insolvență a dlui ministru are datorii de 400 de mii de lei la bugetul de stat. Bani pe care trebuie să îi recupereze ANAF-ul din subordinea dlui ministru. Pe de altă parte, este vorba despre conectarea la viața reală. Funcția înaltă predispune la desprinderea de realitate. Integral: https://spotmedia.ro
Fals tratat de bună guvernare • Dacă ar fi fost făcută reforma administrativ-teritorială, nu am fi avut parte de scandalul acesta cu iz de telenovelă de prost gust din PNL. Opt lideri regionali puternici ar fi controlat partidul și nu ar fi permis celor doi candidați să-şi pună poalele-n cap. Alegerile pentru șefia organizațiilor zonale, opt la număr, s-ar fi terminat într-o săptămână, fără mare scandal. Apoi, opt lideri regionali ar fi putut discuta între ei, ar fi putut negocia peste capetele supra-înfierbântate ale pretendenților la șefia partidului. Iar vreo 700 de primari lipsă n-ar mai fi pus atâta presiune și nu ar mai fi înviat, contra naturii USR, bietul plan cu iz dragnist botezat acum Anghel Saligny.• Noul minstru de Finanțe n-a știut cât este salariul minim net. Afurisiții ăștia de reporteri cu întrebările lor, care cred că el e un soi de madam Viorica de Videle, omul pregătise un răspuns fulminant la întrebarea aia cu pâinea…Adevărul este că domnul ministru de Finanțe are circumstanțe atenuante, de la instalare n-a avut vreme de o bere cu domnul Cîțu, că l-ar fi întrebat. Poate că o să ne răspundă când domnul Cîțu va fi șef al BNR, iar dumnealui consilier cu cafeluțele, ca doamna Viorica, pardon, cu berea de protocol…• Ca să se închidă discuțiile pe chestiunea salariului minim, domnul Vîlceanu a dezavuat public proiectul populist al domnului Năsui, ăla cu zero impozit pe salariul cel mai mic. Spre nemulțumirea USR, dar spre mulțumirea primarilor PNL, cărora nu le pasă de salariul minim pe economie nici cât negrul de sub unghiile conțopistelor lor supra-bugetare, dar care mor de oftică, pentru că nu au încasat mai nimic din PNDL-ul lui Dragnea și acum vor și ei PNDL-ul lor. Aș fi tentat să zic că ministrul de Finanțe a făcut declarația asta ca domnul Năsui să tacă și să nu-l mai agaseze pe premier cu inepții finanțiste crescătoare de deficit bugetar, dar n-am dovezi. Acum domnul Năsui n-are ce face și se va cala pe investiții în industria pe care o patronează. După vreo trei sau patru ani de investiții, salariul minim va crește îndestul ca lucrătorii să-și recupereze în vreo alți zece ani banii dați ca impozit acum, în contra promisiunilor USR. E și asta o cale, deși grea, nepotrivită zbuciumului USR, neproducătoare de voturi, dar sigură economic.• Că USR merge înapoi ca racul cu proiectele politice și procentele din sondaje este dovedit de faptul că nu mai vor desființarea Anghel Saligny, ci doar scoaterea din plan a proiectelor care n-au început în PNDL 1 și PNDL 2. Singurul lucru ce miroase nasol spre PNL este cererea ca proiectele să fie depuse pe o platformă online și să aibă standarde de cost. Corect, să nu ia liberalul de la Bihor mai multe parale ca liberalul de la Ialomița, vor înțelege domnii cum stau lucrurile. Iar domnul Ludovic Orban le-a promis celor de la USR că proiectul desființării SS va fi dezbătut în Senat. O vacă de muls la PNL și UDMR și o acadea la USR, pentru că sunt copii cuminți și n-au tras cu praștia în geamurile alianței. • Probabil că Rareș Bogdan se simte mai bine în ipostaza de prim comunicator al Guvernului decât în cea de europarlamentar. Că-l apără pe Cîțu, că-l scuză pe Vîlceanu, că-l toacă pe Orban, totuna. Integral: https://spotmedia.ro
S-a terminat criza gunoaielor. Mii de postaci PNL și PSD, ridicați și duși la Glina Primarul Clotilde Armand a anunțat că a încheiat un protocol cu firma Romprest pentru a relua ridicarea gunoiului în sectorul 1. În baza acestuia primăria va achita jumătate din prețul oferit înainte pentru ridicarea deșeurilor iar firma se obligă să ducă la groapa de gunoi Glina postacii PNL și PSD. „Au fost niște luni incredibile în care am văzut lucruri îngrozitoare. Intelectuali importanți ca Vasile Ernu sau blogări cunoscuți ajunși să mănânce căcat pe munții de gunoi doar ca să supraviețuiască, înjosiți de se luptau cu șobolanii pe ultima bucățică de maro. Slavă Domnului că s-a terminat”, a povestit Marcel Constantin, un locuitor al sectorului 1…… Aceștia vor fi colectați selectiv și reciclați pentru a putea fi folosiți în continuare, împotriva lui Drulă sau Nicușor Dan. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
“Cine guvernează, cine merge la mall și cine e țapul ispășitor
….În prima, părinții sunt lăsați pe cont propriu în ceea ce privește siguranța copiilor, școala începe ca-n fiecare an, așa cum se poate, medicii văd secțiile de ATI la fel de pline ca mall-urile; în cea de-a doua, puterea de cumpărare a românilor crește cât să stea umăr la umăr la umăr în cafenele, săli de cinema, săli de sport, încurajați de prim-ministrul care a anunțat că valul 4 pandemic nu se justifică în România. …România nu este o țară fără stat, ci o țară cu stat disfuncțional, adică un stat insuficient de matur pentru a rezista confiscărilor politice și care depinde, iată, de buna-credința și profesionalismul celor care ocupă funcțiile publice.
Instituțiile românești nu rezistă nici liderilor corupți, nici șefilor mediocri și avem exemple suficiente în cazurile ICR, corupt instituțional și redus la registrul mic, TVR, care nu mai are miză publică, după uzurpări politice succesive.
A fost o strategie pusă în practică desăvârșit de PSD – delegitimirea instituțiilor prin deturnarea de la rostul lor public și prin reducerea la mediocru – și repetată astăzi de Guvernul PNL – USR PLUS.
Iată, de pildă, Grupul pentru Comunicare Strategică, un titlu cu majuscule și cu o întreagă echipă administrativă, patronat de însuși Raed Arafat, dar care are un rost real minor: agregarea unor cifre și transmiterea zilnică, la ora 13:00, a bilanțului COVID-19 în România.
Nici vorbă de strategie, nici vorbă de legitimitate, nici vorbă de vreo autoritate. Dacă prim-ministrul decide că e mai convenabil din punctul de vedere al popularității ca valul 4 să nu se justifice, așadar nici măsurile și regulile de prevenire și control, atunci realitatea socială este dublată politic și distorsionată.,,,,În loc să guverneze, însă, ambele partide de la guvernare se îndreaptă spre alegeri interne, prim-ministrul e chiar candidat, iar USR PLUS mai dă o perioadă de grație PNL, întâi să își aleagă șeful.
Eschivarea de la guvernare se vede mai puternic la PNL, dar, e sau nu convenabil, Ministerul Sănătății e în curtea USR PLUS și nu au fost nici dinspre el propuneri legitime, indiferente calculelor de putere, pentru ca vaccinarea să progreseze….”
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/cine-guverneaza-cine-merge-la-mall-si-cine-e-tapul-ispasitor
Bun articol.
Buna ziua
Ultimul avion italian din Afganistan a ajuns la Roma.
110 pasageri. Printre ei, ambasadorul italian in Afganistan , consulul general italian , ultimii militari din dispozitivul de pază și 58 afgani .
Cu 88 de zboruri , Italia a încheiat misiunea in Afganistan.
Pe lîngă personalul militar și civil , a evacuat 4.890 afghani, din care 1.301 femei și 1.453 copii.
Toți acești afgani sunt repartizați pe provincii( județe la noi) .
Ca fapt divers , ieri o tinără afgană a venit pe lume in Italia.
Mama refugiată. Tatăl omorât de talebani .
Chiar nu-i de gluma…
https://www.timesnewroman.ro/life-death/un-avion-hercules-a-recuperat-cutia-milei-de-la-biserica-romaneasca-din-kabul/
“Și de-aceea tot ce mişcă-n ţara asta, râul, ramul, padurea, ursul […] ţie duşman este, duşmănit vei fi de toate, făr-a prinde chiar de veste […]”
https://www.kmkz.ro/de-ras/romania-are-un-ministru-al-mediului-caruia-ii-e-scarba-de-natura
“Se scumpește și pâinea după explozia facturilor la energie. „Preţul pâinii va creşte semnificativ până în iarnă”
….”Preţul grâului este acum 1.100 de lei/tonă adus la moară. Este cel mai mare preţ înregistrat în luna august din istorie. Am mai avut în anii 2003-2004 o asemenea problemă, dar a fost mai târziu, în lunile septembrie-octombrie, dar noi din 10 august suntem pe 1.100 de lei tona de grâu, ceea ce este foarte mult. Noi am avut un preţ mare la grâu şi până în noua recolta şi atunci nu am modificat preţul pâinii, pentru că am zis că vine grâu din noua recoltă care e mai ieftin şi ne echilibrăm, dar din păcate ne-am dezechilibrat total”, a declarat, preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase – ROMPAN, Aurel Popescu.
El susţine că preţul actual al grâului va influenţa şi preţul pâinii, materia primă reprezentând până la 50% din costuri, iar restul sunt utilităţile şi forţa de muncă. În acest context, Popescu afirmă că preţul pâinii va creşte semnificativ până în iarnă. “Dacă nu ţinem pasul cu costurile la preţurile de vânzare, scrie faliment pe noi. Şi aşa foarte mulţi se plâng că au probleme mari cu supermarketurile şi, neputând modifica preţurile, ei vând în pierdere acum. Or, a vinde în pierdere, fără nicio o perspectivă până la anul pe vremea aceasta, înseamnă faliment.
Atenţie, majorările de preţ nu vor veni dintr-odată, ci pe măsură ce în contabilitate înregistrezi că eşti pe pierdere sau că eşti pe zero. În mod cert vor fi acum nişte scumpiri, vor mai fi în octombrie-noiembrie, când va veni preţul majorat al gazului. Pe de altă parte, sindicatele fac presiuni că totul se scumpeşte – energia, întreţinerea, căldura la iarnă – şi vor salarii mai mari pentru angajaţi. Ceea ce pot să vă spun este că preţul pâinii va creşte semnificativ până în iarnă….”
https://ziare.com/economie/criza-energie/industrie-panificatie-crestere-preturi-energie-paine-scumpire-1697437
“Florin Cîțu, acuzat că guvernează după modelul PSD. „Promovează același model păgubos de creștere economică. Când e luat la întrebări cere și el o altă întrebare”
Premierul Florin Cîțu este acuzat de un economist de dreapta că a ajuns să guverneze exact după modelul PSD. Ca răspuns la o analiză semnată de sociologul Sebastian Lăzăroiu, care a susținut că după congresul partidului, misiunea acestuia ar trebui să fie „să exorcizeze PNL-ul, să scoată pesedismul din el”, economistul Cristian Păun susține că în fapt, prin deciziile sale, premierul acționează exact după modelul PSD.
„Aflu de dimineață de la un fost consilier prezidențial că Florin e cel mai în măsură să scape de “pesedism” pe liberali. Și dă-i cu propaganda despre Gandalf pe cal alb contra Saruman. Las câteva mostre de cum se “zbate” el să curețe de “pesedism” Partidul Naţional Liberal:
– Continuă să crească cheltuielile publice, în boom; – Promovează același model păgubos de creștere economică pe deficit și datorie în boom;
– Mai nou, a adăugat și puțin de #wageledgrowth că vrea și el mărirea salariului minim din pix, fără fundamentare;
– Nu a reușit să demareze în 9 luni nicio reformă structurală esențială;
– Dă naștere cu copy&paste de la pesediști la structuri și instituții inutile; Numește în funcțiile ce depind de pixul său doar pe apropiați, pe cei ostili îi îndepărtează, indiferent dacă sunt buni sau nu;
– Reabilitează pe bandă rulantă oameni din regimul Dragnea-Dăncilă fără consultarea partidului din care provine;
– Implică în campania sa instituția și oameni cărora le este șef;
– Când e acuzat de fapte rele culpabilizează pe cel care a divulgat presei problemele sale;
– Se înconjoară de oameni cu competențe cel puțin îndoielnice. De liberalism nu mai vorbesc.
– Guvernează cu ochii pe televizor;
– Când e luat la întrebări și întrebările nu îi convin cere și el o altă întrebare.
Și să nu uităm ideea principală: PD-L nu era un partid liberal, guvernarea Boc chiar a fost un dezastru prin gafele și bâlbele pline de amatorism și PD-L provine din istoricul FSN, adică aripa “democrată” a PCR. Nelustrată, desigur”, a scris Cristian Păun pe pagina sa de Facebook….”
https://ziare.com/florin-citu/stiri-florin-citu/economist-florin-citu-pnl-psd-1697427
“Patriarhul Daniel a cerut la rectificare 220 de milioane de lei pentru Catedrala Mântuirii Neamului
„Surse guvernamentale au declarat pentru Europa Liberă că Secretariatul de Stat pentru Culte a solicitat 401 milioane de lei la rectificarea bugetară. Din cei peste 400 de milioane de lei, cel mai important proiect îl constituie Catedrala Mântuirii Neamului. Potrivit surselor citate, Patriarhia Română a solicitat Guvernului 220 de milioane de lei (54 de milioane de euro) pentru continuarea lucrărilor la Catedrală. Metodologia prin care sunt solicitate este următoarea: fiecare entitate trimite un dosar la Secretariatul de Stat pentru Culte privind necesarul de finanțare și proiectul, iar dosarele sunt trimise către Ministerul de Finanțe”, arată sursa citată.
În ultima versiune a rectificării bugetare, consultată de Europa Liberă, care a fost trimisă miercuri și Consiliului Economic și Social, se prevede alocare a 71,8 milioane de lei (14,4 milioane de euro) pentru sprijinirea cultelor religioase. Catedrala Mântuirii Neamului nu ar primi suma cerută de Patriarhie. Există astfel o diferență de peste 330 de milioane de lei (66 milioane de euro) între solicitarea venită pe filiera Secretariatului de Stat pentru Culte și rectificarea gândită la Ministerul de Finanțe.
În bugetul pe 2021, s-a decis ca Biserica Ortodoxă să primească surse de finanțare prin trei programe, iar suma ajunge la peste 760 de milioane de lei. Guvernul a alocat, suplimentar, în luna iunie, 20 de milioane de lei pentru Catedrala Mântuirii Neamului din bugetul pentru reparații și construcții noi lăcașuri de cult al Secretariatului de Stat pentru Culte, a informat profit.ro. Banii au fost acordați după o solicitare a Patriarhiei către premierul Cîțu. Catedrala Mântuirii Neamului ar mai avea nevoie de peste 450 de milioane de lei.
Primăria Generală a anunțat că nu va aloca resurse financiare pentru Catedrala Mântuirii Neamului, spre deosebire de perioada mandatului Gabrielei Firea în fruntea Capitalei…..”
https://ziare.com/social/biserica/patriarhul-daniel-rectificare-bugetara-milioane-catedrala-mantuirii-neamului-1697474
Buna seara.
Incendiu la Milano.
A luat foc ” capotul” termic a unui bloc înalt, înalt.
https://milano.corriere.it/notizie/cronaca/21_agosto_29/milano-maxi-incendio-grattacielo-via-antonini-d699f5ba-08e3-11ec-92ce-f1aac6dc2317.shtml
Nu sunt răniți că au reușit să evacueze pe toți.
A luat foc clasicul izolament extern din panouri de polistiren.
Identic că la incendiul ăla de la Londra unde in schimb au murit pe capete.
Cum in RO se folosește masiv același polistiren pentru izolație externa ( cu vata de sticla care e ignifuga , nu face nimeni ca e mult mai scumpă ) să nu spuneți că nu știați.
In cazul specific italian , contractele bazate pe prețul cel mai mic duc automat la astfel de riscuri ..
Citesc adevărul.
https://m.adevarul.ro/locale/alba-iulia/factura-uriasa-energie-electrica-primita-familie-alba-iulia-trebui-lucreze-an-zile-poata-plati-1_612b58435163ec4271a2faf2/index.html
Rad de mă prăpădesc.
1- cine a citit contorul e un bou. Nu are habar să citească. Analfabet funcțional.
Contoarele casnice sunt in KWh. !!!!!!!!!!!
NU în MWh.
2 – contorul mecanic are 5 cifre. Urmează virgula și o altă cifra care NU SE CITESTE. Că e fracțiune de
Kwh.
3- inclusiv cine facturează e un prost. Conform dex.
Sau un borfaș pus pe căpătuială.
Factura trebuie să includă consumul in KWh. Că asta da contorul . Kilowattul ora consumați in o perioada de timp.
Cu toate costurile aferente.
Dar dacă ești prost ( sau borfaș) normal că nu pricepi diferența între KWh și MWh.
Facturind ILEGAL în Megawatt ora , in un an săraca familie consuma cot toată producția centralei de la Rovinari ?
Cretinism legalizat puțin spus.
PS.
Un fier de calcat, putere 1.000 watt. Consuma in o ora ( 60 de minute ) 1 KWh.
Ținut în priză 24 ore, consumul e de 24 KWh.
Cu fierul de calcat în priză constant 30 de zile ( o lună ) consumul va fi de 24 x 30 = 720 KWh.
Da cine lasă fierul de calcat în priză 30 de zile ? 😀
( Basca că are și termostat care mai decuplează din când în când și deci consumul real ar fi și mai mic );
Pina la 9.923 MWh ?????? ce a avut în priză familia asta ?
Fregata Mărășești ? 😀😀😀
Așa tâmpenii doar in Romania corupta pot da apară.