Revista Presei – 20 martie.”Nisipuri mișcătoare pe platforma de programare: Sunt locuri libere pe hartă care dispar în centrele de vaccinare.”
20/03/2021 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 20 martie! Vremea se va menține mai rece decât în mod obişnuit pentru această perioadă din an, astfel că temperaturile maxime se vor încadra între 0 și 11 grade, iar cele minime vor fi cuprinse, în general, între -7 și 2 grade. Cerul va avea înnorări în majoritatea zonelor, mai persistente în est, în centru şi în zonele montane şi submontane. La munte va ninge în general moderat cantitativ, iar stratul de zăpadă va contina să crească. În Moldova, Transilvania, Maramureș şi local în zonele deluroase din celelalte regiuni se vor semnala precipitaţii mai ales sub formă de ninsoare, iar în restul teritoriului pe arii restrânse vor predomina ploile. Vor fi condiţii de ceaţă. În București, vremea va fi rece pentru această dată. Cerul va prezenta înnorări, iar în cursul zilei vor mai fi posibile precipitații slabe predominant sub formă de ploaie. Temperatura maximă va fi de 6…7 grade, iar cea minimă de -2…0 grade.
Nisipuri mișcătoare pe platforma de programare: Sunt locuri libere pe hartă care dispar în centrele de vaccinare … Timp de două zile, pe harta centrelor de programare au fost afișate locuri libere în București, dar care nu au putut fi accesate; Platforma de programare a funcționat cu o zi înainte de data anunțată oficial, multe persoane furând startul; Deși s-a anunțat activarea centrelor MApN încă de luni, 15 martie, niciunul nu a fost listat pe platformă. Au apărut a doua zi; Listele de așteptare au mii de persoane înscrise și niciuna nu are nici cea mai vagă idee când va fi programată; Cu mici excepții, dozele de vaccin s-au epuizat în toată țara, inclusiv cele de AstraZeneca; La trei zile de la momentul lansării listei de așteptare, peste 500.000 de persoane s-au înscris cu speranța că vor prinde un loc pentru vaccinare. În platforma digitală de programare nu există încă posibilitatea unei estimări a timpului rămas până la momentul programării, deși oficialii au promis contrariul…… Domnul Ilcuș consideră că “anumiți inițiați” au știut de faptul că platforma se va deschide pentru câteva ore, cu o zi înainte, pentru a se putea programa pe locurile rămase libere. “Nu am auzit nicio explicație și nu am auzit de anularea programărilor făcute în data de 14 martie, nu am auzit de nicio anchetă”, a declarat el. Explicația oficială primită de SpotMedia.ro cu privire la faptul că platforma de programare a funcționat câteva ore, duminică, 14 martie, a fost că “s-a lucrat în timp real, iar echipa de dezvoltare a fost nevoită să implementeze funcționalitățile și să facă o testare înainte de a permite accesul tuturor categoriilor de populație”. Luni, la ora 13:00, când au fost “activate” centrele din ultimele județe din țară, în ordine alfabetică, și municipiul București, Silviu Ilcuș accesează platforma de programare și se înscrie pe lista de așteptare a Spitalului Județean Ilfov, la poziția 434. “Menționez că la acel moment pe lista centrelor de vaccinare nu apărea niciunul din centrele MApN, deși se anunțase încă de luni dimineața că acestea vor fi disponibile”, a subliniat el. Miercuri, 17 martie, domnul Ilcuș accesează din nou platforma de programare și constată, analizând harta oficială, că în București apăreau locuri libere la centrele de vaccinare de la Circul Metropolitan, Liberty Mall, Casa Seniorilor din Calea Plevnei și alte câteva. “M-am felicitat pentru inițiativa avută de a deschide aplicația și, considerând informațiile afișate ca fiind reale…, m-am grăbit să-mi anulez înscrierea de pe lista de așteptare pentru a mă programa pentru vaccinare la un centru care afișa pe hartă că are locuri libere. Precizez că eram obligat de sistem să anulez înscrierea de pe lista de așteptare. Numai că același sistem care îmi semnala pe hartă ca sunt locuri disponibile la centrul din Șoseaua Cotroceni numărul 20, când încercam să mă programez, refuza, anunțând că nu exista locuri pentru programare, iar lista de așteptare era deja de câteva mii de persoane. Informațiile se băteau cap în cap”, a povestit domnul Ilcuș cum a pierdut un loc bun pe lista de așteptare, bazându-se pe indicațiile eronate ale platformei de programare. Pentru a înțelege ce s-a întâmplat, Silviu Ilcuș sună în call center. După o serie de încercări nereușite, a dat peste un operator politicos care avea informații diferite față de cele pe care le afișa sistemul. Operatorul “nu vedea” niciun loc liber în București. “În ciuda amabilității, nu avea nicio posibilitate să mă ajute să înțeleg ce se întâmplă. Nu avea niciun superior pe care să-l informeze și nici alt număr de telefon la care să mă îndrume. El putea doar sa facă programări, atât”, a povestit domnul Ilcuș pentru SpotMedia…..O preocupare redusă cu privire la acuratețea datelor afișate și la modul de prezentare a acestora. Nu e posibil ca pe aceeași pagină sa ai centre de vaccinare cu lista de așteptare afișată și altele fără listă; Integral: https://spotmedia.ro
Corupția ca echilibru. Cine poate să (nu) fenteze regulile în România ….. Într-un fel, corupția este aproape o predispoziție socială care ți se pune în brațe atunci când te naști în România, și nu în Chile. Asta nu înseamnă că e un destin implacabil, ci că e nevoie de acele schimbări culturale și instituționale care să provoace și o modificare a percepțiilor despre ce face majoritatea. Dar e important de spus că oamenii care dau plăți informale – mită – sau care fentează regulile, pentru a obține un acces real la servicii medicale, la educație pentru copiii lor și așa mai departe, nu au compasul moral inferior celor dintr-o țară unde regulile și respectarea lor garantează mai degrabă accesul la servicii sociale, iar nerespectarea lor, pilele, privilegiile, șpăgile mai degrabă deservesc. Nicio situație nu este însă absolută, corupția ca echilibru înseamnă jocul unor variabile pe două axe. De pildă, românii sunt preponderent înclinați să fenteze regulile nu pentru că le place, nici pentru că au de câștigat multe din asta – din contra, pe termen lung, corupția e decontată tot de indivizi, nu de politicieni și funcționarii din administrație -, ci pentru că pur și simplu acesta e cel mai bun scenariu pe care li-l pune la dispoziție societatea. Să luăm cazul mai slab al vaccinării. Cei care au sărit peste rând, fie că au profitat de breșa specialilor, de privilegiul de a fi într-o familie ori de acela de a cunoaște pe cineva cu acces la vaccin, nu sunt răufăcătorii dintre noi. Sunt oameni ale căror așteptări sociale erau ca și ceilalți să procedeze la fel. Mai mult, aici chiar statul a încurajat o astfel de percepție. În primul rând, prin suprapunerea categoriei „esențialilor”. Deși principiul era ca doar cei care lucrează în medii expuse să profite de acest privilegiu, practic, instituțiile de stat și firmele private au pus pe listă, otova, toți angajații, de multe ori și pe cei care lucrau de acasă. S-a întâmplat și în cazul jurnaliștilor, unde regula stipula clar că au acces la vaccinare prioritară, laolaltă așadar cu vârstnicii și bolnavii cronici, cei care lucrează pe teren, în medii expuse virusului, cum sunt reporterii care fac reportaje în secțiile COVID-19. Celor mai mulți nu li s-a părut problematic nu din rațiuni de imoralitate, ci pentru că, pe de o parte, statul este cel care a creat breșa și care a amestecat vulnerabilii cu noua categorie a esențialilor și, pe de altă parte, așteptările lor în termen de comportament social erau că majoritatea va proceda la fel. În al doilea rând, statul a confirmat aceste așteptări sociale că aceia care fac uz de privilegii – statut de esențial, în acest caz – obțin mai repede securitatea, adică vaccinul. Acesta e fost efectul publicării centrelor care au vaccinat pe ascuns și peste rând: cei care au încercat să procedeze corect, să se așeze la rând și să respecte regulile, pretinzând și de la ceilalți același comportament social, s-au trezit a doua zi cu sentimentul că au fost înșelați. Și în al treilea rând, statul însuși a fentat regulile și i-a recompensat pe cei care au profitat de asta. Programarea pentru etapa a III-a a vaccinării trebuia demarată luni, 15 martie, potrivit regulii formulate și anunțate de autorități. Nu în 14, nu în 16 martie, ci luni, 15 martie. Nu s-a întâmplat așa. Duminică, a venit vestea pe rețele sociale că se pot face programări și că se găsește chiar și vaccin Moderna în unele centre, am citat aproximativ de pe Facebook. Nu se știe exact cât anume a fost deschisă această nouă breșă, o oră, două. Au fost oameni care au jubilat cu programarea făcută, în degringolada statului, unii care au găsit un Pfizer sau o Moderna prin vreo localitate mică, acolo unde locuitorii nici nu au știut de breșă sau nu au fost suficient de rapizi ori poate sunt în vârstă și nu au competențe digitale. A învins nu doar darwinismul, ci și voința de putere. Și lucrurile nu s-au oprit aici. După ce a permis celor mai vânjoși și mai tenace să intre înaintea deschiderii, statul a închis ușa în fața celor care se așezau la rând. Platforma devine funcțională luni, au vestit autoritățile, dând chiar și un orar pentru fiecare localitate, să știe oamenii când să intre pe platformă. Doar că iarăși însuși statul a fentat propria regulă și nu a deschis când a spus, ci mai devreme, nu se știe exact când, cert e că iar au fost unii mai vigilenți, sau mai neîncrezători în cuvântul statului, care s-au programat înainte de deschidere. Unii în București, alții în vreo comună unde sătenii nu au dat refresh platformei, mulți nu au nici acces la internet, așa cum nu au foarte mulți copii, deși școala a fost online. Or, dacă statul însuși își fentează regulile și mai apoi îi și recompensează pe cei care i-au copiat comportamentul, ceilalți, cei rămași pe din afară, vor încerca în mare parte să își recalibreze așteptările și, cu toate că în sistemul lor de valori folosirea privilegiilor este costisitoare pe termen lung, o vor face, pentru că au înțeles că ăsta e cel mai bun scenariu pentru a obține ce obțin ceilalți. Asta înseamnă că oamenii se simt prinși în capcană. România e dată exemplu în această carte editată de Oxford atunci când vine vorba despre țări corupte. Integral: https://spotmedia.ro
Agenția Europeană pentru Medicamente: „Vaccinul AstraZeneca este sigur și eficient, dar nu putem exclude definitiv o legătură între vaccinare și apariția cheagurilor de sânge” Concluzia a fost anunțată joi, de directoarea executivă a Agenției Europene pentru Medicamente, Emer Cooke, după o evaluare realizată de experții instituției de reglementare a UE. Evaluarea a fost făcută după ce mai multe state europene au suspendat temporar utilizarea vaccinului Oxford/AstraZeneca, ca urmare a cazurilor rare de tromboză semnalate la persoane vaccinate cu acest ser. … În același timp, a subliniat Cooke, pe baza dovezilor, inclusiv a autopsiilor, „nu putem încă exclude definitiv o legătură între aceste (cheaguri de sânge) și vaccin”. Șefa EMA a precizat că agenția va derula în continuare alte studii pentru a clarifica situația. Ea a subliniat însă că statele membre UE au acum informațiile necesare pentru a decide în privința imunizării cu AstraZeneca. …. O soluție oferită de EMA în acest context este inserarea unui avertisment în prospectul vaccinului, cu o descriere a cazurilor de tromboză. „Această informație va fi oferită cadrelor medicale și publicului, odată cu semnele și simptomele posibile, astfel încât să poată fi luate măsuri pentru a reduce riscurile”, a declarat joi doctorul Sabine Strauss, șefa comisiei pentru siguranța vaccinurilor din cadrul EMA….. O concluzie asemănătoare a fost oferită joi și de agenția de reglementare a Marii Britanii în domeniul medicamentelor (MHRA). MHRA a primit rapoarte privind apariția a cinci cazuri de tromboză a sinusurilor și a venelor cerebrale, apărute la bărbați cu vârste între 19 și 59 de ani. Unul dintre cazuri a fost fatal….. Este exact tipul de tromboză invocat de autoritățile germane drept motiv pentru suspendarea campaniei de imunizare cu AstraZeneca. O analiză amănunțită a acestor cinci cazuri este în derulare, a anunțat MHRA, care a precizat că aceste cazuri pot să apară în mod natural. …. Oficialii au precizat însă că persoanele vaccinate care au dureri de cap ce durează mai mult de patru zile după vaccinare ar trebui să consulte un medic, ca măsură de precauție. Integral: https://www.libertatea.ro
Despre pandemie, libertate și alte nebunii cu un medic din prima linie Un om a stat 17 ani într-o închisoare. Când a ieșit, era mai întreg la minte decât mulți din cei care trăiseră afară. Un altul a scris o carte despre anii petrecuți în gulagul sovietic. Nici ăsta nu era nebun. E suficient să închizi câteva luni oamenii la domiciliu, în pandemie, ca să vezi în ce hal a ajuns sănătatea mintală în specia umană. Închiși în casă cu copiii, propriile progenituri, unii și-au pierdut mințile. Se pare că pe oameni îi doare libertatea mai mult decât sănătatea lor sau a celor din jur . Așa că stăpânii le-au lăsat lesa mai liber. Dar s-a dovedit că libertatea nu este nici factor motivațional, nici obiectiv, nici răsplată. Este doar un factor de ”igienă”. Ca banii. Ai nevoie de ”libertate” ca să muncești, ca să cauți hrană, ca să creezi plus valoare sau artă. O libertate încadrată, legiferată. Libertatea absolută este o utopie. Cei care nu au apucat să guste din ”raiul” comunist, cei care au trăit în Occidentul plin de paiete, ștrasuri și minciunele gustoase nu știu altceva. Așa că i-au lăsat să iasă pe stradă. Și tinerii au umplut cheiurile Senei. Au umplut promenadele de la Nice și de aiurea. S-au pus pe petreceri în hambare improvizate, sub grija părintească a poliției. Vrem libertate! au strigat. Vrem să trăim! Vrem să aruncăm măștile! Noi nu murim din cauza virusului, au strigat tinerii pandemiei, însetați de libertate. Să închideți bătrânii! Lăsați-i să moară, oricum nu au nici un aport la economia mondială. Ne pierdem joburile, ne pierdem mințile, au strigat tinerii, instigați de statisticile care spun că moartea prin virus este dedicată doar celor ”bătrâni”. Hitler a exterminat oamenii pe care îi considera rebuturi în societatea teutonică, pe care o dorea milenară. Spun unii că pandemia a schimbat societatea umană. Eu nu cred. Egoismul, cinismul, ipocrizia, sunt boli care existau și înainte de pandemie. S-au acutizat între cei patru pereți ai carantinei. Nu poți să știi câtă vlagă ai în tine, dacă nu ai pierdut totul și nu ai repornit de la zero. Nu poți să știi cât de întreg ești la minte, dacă nu ai trecut printr-o condiționare majoră. Văicăreala tinerilor în chingile pandemiei este semnul slăbiciunii societății umane. Bătrânii de azi au trecut prin război, au luat în piept foamete, lipsuri, au construit o lume în care copiii lor să se poate realiza. Azi sunt indezirabili. Când s-a scufundat Titanicul, au urcat în bărci, femeile, copiii și… lașii. Ceilalți, productivii, au pierit. Cu ani în urmă, o echipă de medici și o studentă medicinistă au plecat într-o misiune umanitară de la București la Oradea. Avionul lor a căzut în Apuseni. Cum ar putea un medic să-și abandoneze menirea? Cum ar putea să-și împartă pacienții în viabili și… indezirabili? S-a întâmplat în lagărele naziste. Medicul transformat în călău….. Elon Musk și-a îmbolnăvit angajații pentru că nu le-a permis să muncească de acasă. Musk vrea bani. Vrea profit. Pentru asta trebuie să funcționeze sistemul. Matrixul. Nu acuzați bătrânii de relele lumii. Nu-ți pierzi mințile nici după 17 ani de temniță comunistă. Nu-ți pierzi mințile nici după trei luni de carantină decât dacă erai bolnav cu mult înainte. Și dacă ești falit, o iei de la capăt. Este posibil. Cu un an în urmă, mulți contestau realitatea spunând că noul virus este o fantasmagorie. Ieri (12 martie), ministrul sănătății din Franța declara în conferință de presă că situația este ”îngrijorătoare și tensionată”. 29.000, douăzeci și nouă de mii de noi cazuri, reanimările pline, spitalele nu se ocupă decât cu pacienții Covid. În ciuda celor cinci milioane de oameni vaccinați deja, situația este mai gravă decât cu un an în urmă. Mulți bătrâni au murit. Pe frontul de vest… nimic nou. Integral: https://www.catchy.ro
Cristi Danilet critica garantiile oferite magistratilor in proiectul de desfiintare al Sectiei Speciale: “Nu i se pare nimanui curios ca numai dosarele cu privire la magistrati trebuie controlate de CSM?” …..Lista problemelor identificate de judecatorul Danilet in proiectul desfiintarii SIIJ. “1. CSM se ocupa de cariera magistratilor: sa ii recruteze, avanseze, transfere, sanctioneze, pensioneze. La CSM nu se fac dosare penale. Dosarele penale se fac la parchet si se judeca la instante. Orice interpunere pe traseu a unei alte entitati inseamna imixtiune in justitie. Iar astfel de imixiuni sunt interzise; 2. Se vrea ca CSM sa se interpuna in actul de justitie numai cu privire la coruptia judiciara. 2.1. Nu i se pare nimanui nimic de controlat daca un magistrat este trimis in judecata ca a omorat pe cineva, ca a traficat minori, ca a violat sau a talharit pe cineva. Se pare ca numai daca a falsificat un act, a delapidat o suma de bani de la birou sau a luat mita trebuie verificat procurorul care a facut ancheta. De ce diferentierea asta intre coruptie si alte infractiuni cand sunt comise de un magistrat?! 2.2. Nu i se pare nimanui curios ca numai dosarele cu privire la magistrati trebuie controlate de CSM? Adica, daca tot suntem egali in fata legii, de ce sa nu verifice CSM orice rechizitoriu facut de orice procuror pentru orice infractiune cu privire la orice persoana?! 3. La DNA sunt procurori specializati in coruptie. La CSM sunt doua sectii: – una de procurori (6 membri) care ar trebuie sa controleze rechizitoriile privind procurorii banuiti de coruptie. Dar, dintre procurorii CSM care cel mult unul poate fi specializat pe coruptie; – una de judecatori (10 membri) care ar trebuie sa controleze rechizitoriile privind procurorii banuiti de coruptie. Dar, printre judecatorii CSM se afla judecatori de civil, de comercial, de familie, de contencios, de penal, de muncii, fara specializare pe coruptie si unul, cel mult doi de penal cu specializare pe coruptie. Cum sa verifice dosarele si rechizitoriile pe coruptie judiciara persoane care nu sunt specializate pe asa ceva?? 4. Regula este ca un magistrat de la Judecatorii, Tribunale si Curtile de Apel este judecat de un judecator de la Curtea de Apel, iar un judecator de ICCJ este judecat de trei judecator de la ICCJ. Pai, in CSM – care ar trebui sa incuviinteze trimiterea in judecata – sunt si judecatori de la Judecatorii si Tribunale. Cum ar putea acestia sa decida daca trebuie trimis in judecata un judecator bnuit de coruptie de la Curtea de Apel sau de la ICCJ, adica de la instante superioare lor?? 5. Sa presupunem ca Sectia de judecatori permite trimiterea in judecata a unui magistrat banuit de coruptie. Pai, soarta lui e pecetluita: cand 10 judecatori din CSM au spus ca rechizitoriul e ok, atunci judecatorul de caz si cei din apel nu mai au ce face, vor da sigur condamnare, procesul nici nu mai conteaza. In plus, ce judecator ar indrazni sa decida altfel de cum a decis insusi organismul care ii gestioneaza lui cariera? 6. Sa presupunem ca CSM nu permite trimiterea in judecata a unui magistrat banuit de coruptie. Pai, in Constitutie scrie ca justitia se poate face doar de instante. Or, daca CSM blocheaza dosarul in faza de trimitere in judecata, cine verifica daca CSM a luat corect aceaa decizie? Caci nu exista nicio reglementare pentru a contesta acea decizie a CSM, intrucat azi Parlamentul nu a decis si o astfel de procedura”, a scris Cristi Danilet pe blogul sau. “Sunt lipsite de orice rationament logic sau juridic. Un mecanism arbitrar” Asociatia Miscarea pentru Apararea Statutului Procurorilor critica vineri, 19 martie, amendamentele votate joi in Comisia Juridica in cadrul proiectului de desfiintare al Sectiei Speciale prin care sunt introduse o serie de garantii privind anchetarea magistratilor – si anume necesitatea unui aviz din partea sectiilor CSM pentru inceperea urmaririi penale a unui procuror sau judecator. AMASP sustine ca, exceptand “un numar redus de persoane foarte vocale, niciun magistrat nu si-a exprimat dorinta de a dobandi “garantii suplimentare”, “imunitati de facto”, “avize” sau un tratament diferit fata de alti cetateni” si cere parlamentarilor “de buna credinta” sa nu voteze acest proiect. Integral: https://ziare.com
NUP | Verdictul sistemului judiciar pentru avizul CSM la judecarea magistraților …. Avizul obligatoriu al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) în cazul magistraților trimiși în judecată, condiția pusă de UDMR pentru a vota desființarea Secției speciale, nu este privit cu ochi buni de magistrați. Atât procurorii, cât și judecătorii întrebați de Europa Liberă susțin că acest filtru suplimentar este discriminatoriu, neconstitutional, naște noi privilegii pentru magistrați și deschide calea pentru ca alte categorii profesionale să ceară același lucru. Procurorul militar Bogdan Pîrlog, co-președintele Asociației „Inițiativa pentru Justiție” susține că ideea avizului conform din partea Consiliului este o idee proastă. „Semnalul pe care-l dă o asemenea inițativă este unul de o gravitat extremă: Nu avem încredere în instanțele de judecată care judecă magistrați. În realitate, se dorește crearea unui pol de putere suplimentar, îndeosebi la nivelul Secției pentru Judecători din CSM, cu intenția de a controla sistemul judiciar”, ne-a declarat Pîrlog. El mai arată este posibil ca acest aviz să fie dat de judecători din CSM care nu au judecat vreodată un dosar penal. „Vorbim de niște judecători aleși care pot fi judecători de civil, dar care se pronunță pe dosare penale. Ce fac ei? Se apucă să judece dosarul în avans, intră pe fondul lui, se substituie judecătorului de Cameră preliminară?”. „Mai departe, dacă Secția dă aviz pozitiv, judecătorul la care ajunge dosarul nu cumva primește semnalul că magistratul respectiv trebuie condamnat din moment ce așa a zis CSM? Apoi trebuie să avem grijă că acest tip de discurs se va perpetua. Parlamentarii or să vrea și ei aviz înainte de trimiterea în judecată de la colegi, polițiștii și militarii la fel, funcționarii publici o să ceară aviz de la primul ministru, avocații o să ceară aviz de la barou și tot așa. Până unde merge nebunia asta? Acestea sunt concepte de republică bananieră, acesta nu este un sistem juridic funcțional, nu este un stat de drept și denotă o neîncredere în justiție. Acest aviz este un filtru suplimentar. Mai rămâne ca la viitoare campanie pentru alegererile din CSM candidații să promită că nu va fi trimis nimeni în judecată, pe motiv că dosarul nu trece de mine”, mai susține Pîrlog….. Un alt procuror arată că avizul conform al CSM este invenția șefului CSM Bogdan Mateescu și a fostului ministru al Justiției, Cătălin Predoiu. „Avem pe masă propunerea domnilor Mateescu și Predoiu. Cea care a stat în spate a fost Lia Savonea. Ea a avut ideea. A dorit să decidă cine să fie trimis în judecată și cine nu. Cum să aprecieze un civilist dacă un dosar penal este corect întocmit sau nu? În Secția pentru judecători sunt vreo trei care au judecat dosare penale. În altă ordine de idei, ministrul Justiției trebuie să renunțe la retorica asta ca SIIJ nu e bună pentru că are doar două rechizitorii pe an. Este o idee total contraproductivă. Nu asta e problema Secției Speciale. Adina Florea a întocmit cîteva rechizitorii care au fost infirmate ulterior”, ne-a declarat un procuror care a dorit să-și păstreze anonimatul. Surse din Coaliția de guvernare au declarat pentru Europa Liberă că UDMR ar vota proiectul pentru desființarea Secției Speciale doar dacă există unui aviz obligatoriu de la CSM pentru trimiterea în judecată a unui procuror sau judecător. Integral: https://romania.europalibera.org
Șmecheria neconstituțională pentru (ne)desființarea SIIJ ….Forma în care este acum proiectul de desființare a SIIJ nu este cea mai rea posibilă, dar nici bună nu e. Cea mai rea ar fi fost crearea unui fel de SIIJ 2.0 numai pentru infracțiuni de corupție în PICCJ, după cum dorea UDMR. Ar fi fost la fel de ineficientă ca orice structură centrală pusă să ancheteze fapte de pe întreg teritoriul, dar ar fi reprezentat și cel mai mare semnal de neîncredere în DNA. Dar cum soluția la care s-a ajuns ar putea fi declarată neconstituțională din cel puțin două motive, pericolul acestui SIIJ 2.0 e încă prezent….. Care este soluția? Se va modifica Legea 317/2004 articolul 42 astfel încât: „Secția pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii încuviințează trimiterea în judecată a judecătorilor pentru săvârșirea unei infracțiuni contra înfăptuirii justiției, de corupție și de serviciu ori a unei infracțiuni asimilate infracțiunilor de corupție. Secția pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii încuviințează trimiterea în judecată a procurorilor pentru săvârșirea unei infracțiuni contra înfăptuirii justiției, de corupție și de serviciu ori a unei infracțiuni asimilate infracțiunilor de corupție.(…) Analizând cererea de încuviințare a trimiterii în judecată, secția nu se poate pronunța cu privire la temeinicia acuzației și nici cu privire la oportunitatea trimiterii în judecată, la legalitatea administrării probelor și a efectuării celorlalte acte de urmărire penală. Secția corespunzătoare se pronunță prin hotărâre, în termen de 15 zile de la primirea acesteia. Secția poate respinge cererea, prin hotărâre motivată.” Care ar fi neconstituționalitățile? 1.Norma este imprecisă și impredictibilă. Care este totuși natura avizului? Am înțeles grija de a nu se suprapune camerei preliminare, ceea ce ar fi fost altă neconstituționalitate. Dar dacă nici legalitate, nici temeinicie, nici oportunitate, atunci ce verifică secția CSM? Aici poate interveni extrem de mult arbitrariul. E absolut aberant ca nici cel care cere încuviințarea, nici cel pentru care se cere încuviințarea să nu știe în ce constă ea. 2.Această încuviințare a secției corespunzătoare din CSM nu este impusă pentru toate infracțiunile, ci doar pentru câteva categorii: infracțiuni contra înfăptuirii justiției, de corupție și de serviciu, infracțiuni asimilate infracțiunilor de corupție. Această diferențiere nu prea are cum să fie constituțională. De ce pentru omor sau ucidere din culpă nu e nevoie de încuviințare, iar pentru corupție este nevoie? Acest regim diferit pentru infracțiunile care pot fi reținute unui magistrat nu se justifică în niciun fel din punct de vedere legal și constituțional. Pe de-o parte, este un atac la DNA, singurul parchet care nu poate trimite în judecată niciun magistrat fără această încuviințare.Pe de altă parte, eu nu plec de la premisa că avizele vor fi negative. La reținere, arestare preventivă și percheziție nu au fost probleme. Dar selectarea acestor infracțiuni pare un semn că se intenționează o protecție și probabil că ea va fi o temă, informală desigur, de campanie pentru alegerea viitorului CSM. Am ajuns așadar la o cârpeală cu șanse mici de a trece de CCR. Poate în ideea asta și fost concepută. N-ar fi o premieră…..Dl ministru s-a dus cocoșește cu un proiect care în mod evident nu avea nicio șansă, a obținut un absolut previzibil aviz negativ care a lăsat tot terenul liber pentru parlamentari. Integral: https://spotmedia.ro
Mai ușor cu miliardele pe scări. Sau cum a uitat Klaus Iohannis că nu mai suntem în campanie electorală Miercuri seară, de la Palatul Cotroceni, Măria Sa, Klaus Iohannis, a mai lansat o dată Planul Național de Redresare și Reziliență. Îl mai lansase și în 26 noiembrie 2020, cu zece zile înainte de alegerile parlamentare. Doar că atunci n-a fost cu noroc. PNL a pierdut alegerile parlamentare, iar PNRR-ul s-a întors de la Bruxelles cu o notă de mână, succintă: „Vă bateți joc de noi?”. …De data asta, n-a mai fost cu regie, cu dramatism electoral, cu invitați, muzică dramatică și semiîntuneric, așa cum fusese în noiembrie. Nu. Acum doar a ieșit președintele și a început să arunce cu bani în telespectatori. Ca să fie un clip reușit, ar mai fi trebuit doar ca președintele să facă gestul ăla al maneliștilor, când se lovesc ei cu muchia palmei peste antebrațul celeilalte mâini, în semn de „fără număr, fără număr”, în timp ce Raluca Turcan s-ar fi unduit lasciv pe melodie. Spun Raluca Turcan pentru că, în acest guvern al egalității de șanse și al reformismului, este singura femeie. Dar, la o adică, ar putea să se unduie lasciv chiar Florin Cîțu, n-ar fi o problemă. Oricum, coaliția guvernamentală și președintele sunt foarte hotărâți. Știu exact pe ce vor merge banii alocați de UE pentru PNRR. Avem așa: 3 miliarde de euro pentru sănătate, 4,5 miliarde pentru autostrăzi, 4 miliarde de euro pentru România Educată, 780 de milioane pentru digitalizarea din educație (semn că România Educată nu include și asta), 1,3 miliarde de euro pentru energie regenerabilă, 1,5 miliarde pentru împăduriri, 4 miliarde pentru combaterea secetei și pentru irigații, 5 miliarde pentru infrastructura feroviară și dezvoltarea transportului durabil (aici se recunoaște faptul că autostrăzile nu mai intră la categoria transport durabil) și 2,2 miliarde de euro pentru reabilitarea termică a blocurilor și consolidarea acestora pentru a rezista la cutremure. Un frumos total de 26,8 miliarde de euro. Restul banilor se duc în sume mai mici pe alte lucruri la fel de importante. După ce anul trecut a trâmbițat existența a „peste 30 de miliarde” pentru PNRR, bani pe care i-ar fi negociat personal Bruxelles, Klaus Iohannis a lăsat-o mai ușor miercuri seară. .. UE alocă României pentru PNRR o sumă fixă: 14.248.020.000 de euro. Acești bani sunt prevăzuți în „REGULAMENTUL (UE) 2021/241 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare și reziliență” și nu se mai negociază nimic aici. Aceștia sunt banii alocați țării noastre. 14,248 de miliarde de euro, nu 30, nu peste 30, nu circa 30 de miliarde. În plus, România mai are posibilitatea de a împrumuta maxim 6,8% din Venitul Național Brut realizat în 2019. Asta înseamnă încă 13.798.735.562 de euro. Dar, mare atenție, acești bani nu sunt o alocare certă. Sunt maxim ce putem împrumuta, dar numai și numai dacă dovedim că nu putem altfel, că nu ne ajung banii alocați pentru PNRR. S-ar putea să fie doar un miliard sau două, s-ar putea să nu fie nimic. …. Guvernul și președintele par a fi uitat că nu mai suntem în campanie electorală de patru luni. Aruncă aceleași cifre nerealiste și fac proiecte pe care cred ei că le așteaptă electoratul, în ideea de a nu scădea prea mult în sondaje. Integral: https://www.libertatea.ro
Educația și excluziunea digitală: un eșec de etapă Proiectul României educate (optând pentru varianta optimistă) nici măcar nu a început. …. Până acum un an, studiile referitoare la impactul inegalității digitale avansau consistent în domeniul programelor asigurărilor sociale și de sănătate. Se făcea deja teren. Se elaborau articole de cercetare și de politici publice care atrăgeau atenția asupra potențialelor efecte sociale catastrofale generate de algoritmi prost făcuți sau intenționat complicați pentru a pune în inferioritate de la bun început categorii cu competențe digitale scăzute sau cu acces limitat la online. Sunt deja de notorietate câteva cazuri flagrante legate de programe digitale pentru acordarea ajutoarelor de șomaj sau de asigurări, special concepute pentru a descuraja potențialii beneficiari. În Europa, universități de prestigiu, cum este Cambridge, au deja de câțiva ani programe de cercetare dedicate colectării și interpretării de date legate de inegalitatea sau excluziunea digitală. România este, cum altfel, departe de substanța unor asemenea dezbateri. Ca de obicei, există cel puțin două secțiuni ale subiectului: pe de o parte politicile publice, care nu corespund decât accidental cu agenda publică reală, pe de altă parte capacitatea de absorbție a unor eventuale programe de digitalizare, calitatea și impactul lor asupra cetățenilor-beneficiari. Prioritățile guvernamentale actuale (atâtea cât pot exista într-o coaliție aproape exclusiv preocupată de dispute și agende personale) ne arată o intenție de digitalizare a administrației, fără să se indice cum și mai ales cu cine se va realiza. Există un domeniu care în ultimul an poate servi drept proiect-pilot pentru catastrofele la nivel de societate și pe termen lung induse de o digitalizare improvizată și cârpită din mers. E vorba de educație. Poate nicăieri nu a devenit mai evidentă amploarea potențială a eșecului, atunci când transformarea se lipește pe dubla inegalitate digitală, de acces și de competențe. Un raport publicat pe 11 martie de asociația World Vision face o încercare de bilanț a anului de pandemie care s-a scurs și a felului cum școala online a afectat categorii mai puțin vocale decât cele bine reprezentate în comitetele de părinți ale școlilor „bune” din București și din marile orașe ale țării. Potrivit concluziilor prezentate în raport și preluate de Edupedu.ro, „elevii (din grupurile monitorizate, n.n.) nu au făcut școală online din cauza problemelor financiare ale familiilor lor, care nu le-au putut asigura un smartphone sau un calculator cu care să lucreze sau nu au avut conexiune la internet”. Datele prezentate sunt numeroase și desenează un tablou sumbru al României de mâine, din cauza unei Românii a prezentului unde rapoartele privind școala după un an de online sau hibrid sunt redactate de organizații nonguvernamentale, în vreme ce ministerul de resort nu știe cu exactitate nici câți elevi ar avea nevoie în mod real de tablete, câți au acces eficient la internet sau competențe digitale pentru învățământul online. S-a dat vina pe lipsa de competență și de conștiință profesională ale profesorilor, pe corupția sistemului, pe dezangajarea sau neglijența părinților, pe răsfățul unor generații de elevi/studenți „neobișnuiți cu greul” („pe vremea mea…” etc.). Clivajele sunt multe, inventarul apare complicat, puternic ideologizat și în mod evident marcat de pericolul unor judecăți părtinitoare. Ar trebui făcut sistematic, articulat pe categorii: învățământ mediu și universitar, profesori și elevi, excluziune socială și digitală și nu în ultimul rând impactul psihologic (demotivare, abandon, depresie), evaluat în dimensiunea transversală. E regretabil că, din toate subiectele grave legate de impactul digitalizării forțate la care a fost supusă școala, se rețin doar câteva și chiar și acelea parțial, în aceeași formulă reducționistă întreținută fie de apostolii defazați ai unei lupte de clasă fără parteneri (convertită în război al civilizațiilor, al meritocrațiilor sau altele asemenea) fie de o specie hibridă de neothatcherism semidoct și obtuz de Dâmbovița interpretat în falset de un cor afon al noilor Chicago boys and girls made in Romania, hrănit din fonduri europene. S-ar putea vedea altfel că proiectul României educate nu se încheie cu 45 de studenți exmatriculați de la Facultatea de Drept și nici cu schimbarea directorilor de școală numiți de pesede cu alții de la penele. S-ar putea vedea că proiectul României educate (optând pentru varianta optimistă) nici măcar nu a început. Integral: https://revista22.ro
Planul Național de Redresare și Reziliență, criticat atât la Bruxelles, cât și în țară. Care sunt problemele semnalate …. România trebuie să spună exact ce proiecte vrea să finanțeze prin PNRR, a declarat Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi, citată de Economedia.ro. Cristian Ghinea, ministrul investițiilor și proiectelor europene, a prezentat recent în Parlament structura PNRR, însă nu a precizat concret ce proiecte vor fi finanțate. România are la dispoziție 30 de miliarde de euro prin acest mecanism, însă ministrul Ghinea a spus că România va propune o supraalocare de 140%. Mai exact, România va propune proiecte care să totalizeze 140% din fondurile alocate țării noastre. …. „Nu știu dacă merge așa. Strategia Comisiei Europene a fost: veniți din timp cu proiectele, le discutăm, dacă un anume tip de reformă propusă nu e suficient de convingătoare sau un anumit proiect ni se pare că nu e suficient de bine documentat și există șanse să fie respins, atunci tocmai cu această prediscuție să se dea posibilitatea statelor să înlocuiască proiectele care sunt mai slabe. Dar în momentul în care el se va depune, România va trebui să spună clar care sunt proiectele”. Adina Vălean: Aceasta a mai precizat că apoi urmează analizarea proiectelor și a costurilor. Autostrăzile nu sunt cele mai „verzi”, dar pot fi aprobate Potrivit planului prezentat anterior de Ghinea, Transporturile ar urma să primească 28% din fonduri, Educația va primi 11%, iar Sănătatea, 9%. Cerințele europene privind PNRR spun că proiectele trebuie să aibă o componentă eco și una de digitalizare. Vălean afirmă că autostrăzile nu sunt cele mai „verzi” proiecte, dar pot fi făcute astfel, dacă se construiesc stații de încărcare și de alți combustibili alternativi și dacă se realizează sisteme inteligente de management al traficului. … Digitalizarea este o altă componentă criticată. Toate sumele destinate digitalizării României din planul de redresare merg către instituțiile de stat, în timp ce IMM-urile, clusterele și Centrele de Inovare Digitală nu primesc nici un sprijin, acuză RODIH, asociația de profil a huburilor din România, conform G4Media.ro. „Deși digitalizarea trebuie să fie o prioritate pentru România, pentru sectorul privat nu a fost propusă o reformă în acest sens prin PNRR”, arată asociația. Integral: https://www.libertatea.ro
Schema prin care un consilier județean PNL a fost trecut prin Biroul Parcări pentru a fi pus șef la Administrația Patrimoniului din Tulcea Gabriel Vasilescu este vicepreședinte PNL Tulcea, consilier județean și consilier personal al primarului liberal Ilie Ștefan. De săptămâna trecută, el a ajuns în conducerea Direcţiei de Întreţinere şi Administrare a Patrimoniului din Tulcea. Edilul l-a delegat mai întâi referent la Biroul Parcări, iar în două-trei zile a fost numit director general adjunct. Imediat după numire, directorul plin pleacă în concediu medical și îl lasă șef pe Vasilescu. …. Săptămâna trecută, Bogdan Vasilescu era mutat, printr-o decizie a edilului, ca referent la Biroul Parcări din cadrul DIAP Tulcea, pentru ca după câteva zile să fie promovat director general adjunct al structurii. Bogdan Vasilescu este vicepreședinte pentru comunicare și relații cu mass-media la PNL Tulcea, potrivit informațiilor publicate pe pagina sa de Facebook. Contactat de Libertatea, primarul Ilie Ștefan a declarat că l-a detașat temporar pe consilierul său personal, iar numirea acestuia în funcția de director general adjunct a fost decizia actualului șef al DIAP Tulcea. … Potrivit Cațavencii, Vasilescu a fost numit anul trecut în Consiliul de Administrație al Administrației Fluviale a Dunării de Jos, care are sediul la Galați, de unde încasează o indemnizație lunară de 8.864 de lei. Integral: https://www.libertatea.ro
EXCLUSIV Numărătoarea paralelă a bugetarilor din România: peste 1,38 milioane, la care se adaugă 267 de mii de angajați la companii cu capital de stat și angajații „speciali” ….. Există câteva instituții care au statistici elaborate privind numărul bugetarilor din România, cele mai importante fiind: Inspecția Muncii, prin Revisal (Registrul General de Evidență a Salariaților), Ministerul Finanțelor și Autoritatea Națională a Funcţionarilor Publici (ANFP). Mai există și structuri mai mici, respectiv softuri precum Edusal, un Revisal mai mic, care numără doar angajații din învățământ, sau RESMIL, un soft pentru gestionarea personalului în activitate din Ministerul Apărării Naționale. Cu toate acestea, există mulți angajați ai statului care nu sunt incluși în niciuna dintre aceste numărători. Datele de la Inspecția Muncii arată că existau 1.190.589 angajați la stat la data de 1 ianuarie 2021, în creștere cu peste 18.000 de angajați față de bilanțul de la 1 ianuarie 2020 (1.172.561 angajați). Statistica ia în considerare numărul de salariați activi, adică numărul de persoane care au cel puțin un contract activ la data de referință. Cu toate acestea, nu toate instituțiile statului raportează în Revisal situația personalului, existând o listă cu excepții, pe care Inspecția Muncii a confirmat-o pentru Economedia. Revisal nu include, așadar, următorii angajați la stat: Excepție nr. 1. Personalul încadrat pe bază de contract individual de muncă conform art 6 din Ordonanța de urgență 86/2014: Ministerul Apărării Naționale, structurile militare și structurile în care își desfășoară activitatea funcționari publici cu statut special din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, Administrația Națională a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, Serviciul Român de Informații (SRI), Serviciul de Informații Externe (SIE), Serviciul de Protecție și Pază (SPP), Serviciul de Telecomunicații Speciale, precum și Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare organizează activitățile de inspecție a muncii prin servicii proprii de specialitate; Excepție nr. 2. Personal care își desfășoară activitatea în baza unui contract de mandat, în baza unui contract de administrare sau în baza unui contract de management; Excepție nr. 3. Personal care își desfășoară activitatea în baza unor autorizații (ex: PFA); Excepție nr. 4. Parlamentari; Excepție nr. 5. Demnitari; Excepție nr. 6. Personal al Ministerului de Externe; Excepție nr. 7. Prefecți și subprefecți; Excepție nr. 8. Președinți și vicepreședinți ai consiliilor județene; Excepție nr. 9. Primari, viceprimari, consilieri din primării; Excepție nr. 10. Magistrați (procurori, judecători); Excepție nr. 11. Unele categorii ale personalului clerical; Excepție nr. 12. Funcționarii publici. Ministerul Finanțelor deține o statistică diferită a salariaților bugetari, respectiv numărul de posturi ocupate în instituțiile și autoritățile publice. Potrivit Finanțelor, numărul de salariați bugetari era de 1.249.283 persoane, în luna ianuarie. O parte din excepțiile din Revisal le găsim în bilanțul realizat de Ministerul Finanțelor, publicat lunar pe site-ul instituției. Excepție nr.1. Ministerul Apărării Naționale numără 75.576 angajați, potrivit Finanțelor, însă nu este clar câți dintre aceștia sunt exceptați de la raportarea în Revisal. O statistică de pe site-ul ministerului arată că sunt 16.000 de persoane încadrate cu contract individual de muncă, care sunt așadar incluse la excepția nr. 1. Totodată, există și 400 de funcționari publici, care intră la excepția nr 12. Ministerul Afacerilor Interne numără 125.669 de angajați, conform Finanțelor, însă nu este clar câți angajați sunt exceptați de la raportarea în Revisal. Personalul Ministerului Afacerilor Interne se compune din: funcţionari publici, poliţişti – funcţionari publici cu statut special, cadre militare în activitate, personal contractual, precum şi soldaţi şi gradaţi voluntari. Administrația Națională a Penitenciarelor număra în 2017 circa 12.000 de angajați, însă o parte din aceștia sunt incluși și la excepția nr. 12, fiind funcționari publici, restul fiind angajați contractuali. Serviciul Român de Informații nu publică numărul angajaților Integral: https://economedia.ro
Teodosie condamnă dur fumatul: „E plin de chiștoace în cutia milei!“ ÎPS Teodosie le-a pus gând rău fumătorilor. Magicianul Tomisului a anunțat că fumatul în post este unul dintre cele mai grave păcate și le cere credincioșilor să renunțe la acest prost obicei. „M-am săturat să găsesc chiștoace în cutia milei, batjocură mai mare la adresa lui Dumnezeu nu există“, a tunat Teodosie. Magicianul Tomisului spune că nu o dată a găsit banii din cutia milei distruși, după ce unii inconștienți au aruncat acolo chiștoace pe care nu le-au stins bine înainte. „Așa cum au ars banii din cutia milei, banii sfintei noastre biserici, așa să ardă în flăcările iadului cei care au aruncat chiștoace nestinse “, a blestemat Teodosie. Credincioșii care vor reveni pe calea cea bună și vor renunța la fumat trebuie să rețină însă ceva foarte important. „Banii economisiți prin renunțarea la păcatul fumatului nu trebuie nicidecum să rămână în buzunarul credinciosului, ci rostul lor e să fie puși în cutia milei. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna dimineața.
Cînd ai protagoniști condamnați pentru spaga luată și virată partidului, politicului , se întrunesc condițiile ” finanțare ilegală” a campaniei , politicului , partidului , alegerilor, etc.
– Ăla fost securist care a fost la zdup ( unde a intrat din nou) pentru finanțarea ilegală a PSD și campaniei Geoana.
– Udrea și Ioana condamnate pentru spaga luată și virată partidului în campania electorală.
In RO toate aceste anchete, procese se opresc la nivelul intermediu.
Justiție care trage frînă cînd pe banca acuzării trebuie sa intre barosani și partidele respective. ( Geoană și Băsescu , PSD și fostul PDL)
Daca aplicau justiția italiană din ancheta mani pilite ( anii 90) :
– Geoană era la coada vacii și nu vice in NATO.
– Băsescu fugit ca Craxi in ceva tara fara tratat de extrădare.
– Boc , Blaga după gratii și nu unu primar și altul eurodeputat. Identic și Valeriu Zgonea cu Vanghelie. Unu președintele executiv al PSD și altul secretarul partidului.
Statul “de drept” românesc se împiedică și cade mereu cînd e de acuzat ” greii”.
( Năstase a fost o excepție. Fructul unor reglări de conturi și putere )
Hari Bucur-Marcu ·
Scriam în prima jumătate a zilei de astăzi că singura explicație directă și corectă a faptul că Guvernul Cîțu răspunde unui reporter care întreabă cine este purtătorul de cuvânt al Guvernului cu „vă rog să faceți o cerere pe 544!” și o taie scurt cu „aveți altă întrebare?” este că nu le e rușine. Nici premierului și nici celor de la comunicarea publică, din cabinetul său.
Între timp, site-ul guvernului a fost reactualizat cu o rubrică din care rezultă numele și prenumele consilierilor de stat din echipele premierului și vicepremierilor, ca și când nici usturoi nu mâncaseră și nici gura nu le miroase celor de la comunicare și informare publică. Bineînțeles, informația nu este completă, atâta vreme cât în dreptul fiecăuri nume nu sunt incluse și informațiile despre calificările celor angajați pe bani publici în înaltele funcții de consilier de stat la cabinetul Primului Ministru al României.
Dar asta este deja o altă poveste. Povestea inițială este că cineva de la compartimentul de comunicare publică al Guvernului României i-a răspuns unui reporter, respectiv onorabilei Codruța Simina
, nu în doi peri, ci în afara legii sau mai exact încălcând legea invocată.
Pentru că, atunci când i-a sugerat reporterului să „facă cerere pe 544” exact la Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public se referea. Adică, oficialul guvernamental a încălcat cu nesimțire și fără pic de rușine legea pe care o invoca.
Cum asta? Păi Legea 544/2001 scrie cu precizie că întrebarea pusă de reporter era o cerere legitimă de informații de interes public, conform Art.6 din lege, unde forma verbală de întrebare și de răspuns este clar prevăzută ca valabilă.
Și mai e ceva, tot de toată rușinea. Reporterul Press One cerea verbal o informație pe care Guvernul României este obligat prin legea 544 să o ofere din oficiu, conform Art. 5. 1) c) unde zice clar: Guvernul, ca autoritate publică „are obligația să comunice din oficiu următoarele informații de interes public: c) numele și prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice”.
Asta ar trebui să fie litera de lege chiar și în România, unde „domnia legii” se traduce intenționat cu „statul de drept”. Adică, zice domnul premier Cîțu prin gura purtătorului său confidențial de cuvânt: eu sunt statul și stau drept în fața oricui îmi cere vreo informație! În sensul că să își ia gândul!
https://www.facebook.com/hari.bucurmarcu
” Video Gheorghiță: Există o subraportare a reacțiilor adverse la vaccin. Fiecare cetățean vaccinat va primi un SMS pentru a raporta reacții
Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare împotriva Covid-19 din România, spune că există o subraportare a reacțiilor adverse post-vaccin în România și că se lucrează la platformă pentru a face mai simplu procesul prin care persoanele care se vaccinează pot raporta aceste reacții. Gheorghiță spune că „la câteva zile după vaccin, fiecare cetățean va primi un SMS pentru a completa, dacă e cazul, o eventuală reacție adversă”, iar acest sistem va fi operațional „în câteva săptămâni”….”
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/gheorghita-exista-o-subraportare-a-reactiilor-adverse-la-vaccin-fiecare-cetatean-vaccinat-va-primi-un-sms-pentru-a-raporta-reactii-1471084
“Reactia preotului de la Biserica din IOR, dupa ce lacasul a fost vandalizat: “Ar fi bine ca Patriarhia sa-si tempereze declaratiile, pentru ca intreaga “afacere” are un singur beneficiar: AUR”
Ctitorul Bisericii Titan, preotul paroh Adrian Niculcea, a transmis ca “Ar fi bine ca Patriarhia sa-si tempereze declaratiile, pentru ca intreaga “afacere” are un singur beneficiar: AUR”, afirmand ca in dimineata in care s-a descoperit vandalizarea lacasului “ne-am trezit… cu liderul AUR, George Simion, in curtea bisericii”.
Ctitorul Bisericii Titan, preotul paroh Adrian Niculcea considera ca vandalizarea bisericii este de fapt un incident izolat “datorat unui tacanit si nu o problema serioasa”.
“Fiindca mi-ati solicitat opinia in legatura cu ce s-a intamplat la Biserica din Titan, va spun ca nu este altceva decat un simplu incident datorat unui tanar tacanit. N-are nici o importanta deosebita. O doamna a incercat inaintea telefonului d-voastra sa dea amploare incidentului, dar am “linistit-o”. Mi-a scris: “Asta (actul de vandalism, n.m.) poate deveni, cu ajutorul Domnului, un prilej de solidarizare mai mare in jurul Bisericii!”.
I-am raspuns: “Nu, doamna. Noi, care ne credem oameni destepti si mai ales cu scaun la cap, nu mergem pe urmele bufonilor din AUR. Acesta este un incident izolat, datorat unui tacanit si nu o problema serioasa, care sa merite “solidarizare mai mare in jurul Bisericii”. Biserica are propriii aparatori calificati, n-are nevoie de aparatori de opereta”, a transmis preotul.”
https://ziare.com/social/stiri-sociale/biserica-titan-vandalizata-reactia-preotului-1668553
Remarcabil bun simț… când interesele parohiei sunt mai importante decât “politica ” Patriarhiei! 🙂
Reiau mesajul meu la postarea de ieri:
George! Buna dimineata!
Sunteti binevenit aici, atata timp cat respectati opiniile celorlalti. Nimeni nu v-a suparat personal si toata lumea are dreptul la opiniile sale. Aici sunt bineveniti credinciosii de orice confesiune, agnosticii, ateii, deci fiecare are dreptul sa creada sau nu. Daca sunteti suparat pe lume, in general, noi nu avem nici o vina.
Bună seara!
Legat de discuția de aseară, precizez pentru domnul @George că remarca la adresa lui pătrașcu nu are la bază faptul că e ateu, ci că dumnealui și/sau contributors „utilizează” cenzura! Ca unul care am trăit cam 20 de ani în comunism – care era ȘI ateu ȘI folosea din plin cenzura, orice asociere ateism+cenzură mă duce cu gândul la comunism! Regretabil e că această cenzură (re)vine, inclusiv în țări din Vest, cu secole de democrație „în spate”!…
P.S.1 Am fost și eu ateu, vreo 10 ani și știu, din experiență personală, cât a durat – și a… durut! – revenirea la Credință!…
P.S. 2 Scrierea cu minuscule atât a numelui platformei contributors, cât și a tovarășului pătrașcu se leagă de refuzul dialogului și de cenzura sus-amintită! Pot respecta doar pe aceia care respectă dialogul! Poate greșesc, îmi cer iertare, dar nu pot face altfel! Pe blogul personal – cu activitate de peste 12 ani – NU am cenzurat nici un comentariu, nici măcar pe cele (foarte) critice la adresa subsemnatului, cu o singură excepție, a unei nulități care m-a înjurat, efectiv („comentariul” respectiv a rămas neaprobat vreo câteva luni, după care a fost șters de antispamul platformei…).
Buna dimineata! 🙂
“Dominic Fritz: DSP a cerut carantină pentru localitățile cu primari USR-PLUS și PSD și ridicarea ei în cele cu primari PNL. Exemplul dat de primarul Timișoarei
…Postarea lui Fritz:
“Astăzi mi s-a cerut să votez, în același timp, pentru ridicarea carantinei din Moșnița Nouă, unde rata de infectare este de 11,22, cea mai mare din zona carantinată, și să votez pentru continuarea carantinei în Dumbrăvița, cu o rată de 7,42, cea mai mică din zona carantinată. Am cerut explicații pentru această propunere Direcției de Sănătate Publică, dar nu le-am obținut. Deciziile de carantinare trebuie să fie logice ca să aibă credibilitate și ca oamenii să le înțeleagă și să le urmeze. Nu trebuie să existe nicio suspiciune că aceste decizii sunt luate din considerente altele decât strict epidemiologice.
Astăzi DSP Timiș a propus continuarea carantinei pentru UATurile cu primari din USR PLUS și PSD, și a propus ridicarea carantinei pentru UATurile cu primari PNL. Sunt absolut uimit de conotația politică a acestor decizii. Chiar documentul Institutului Național de Sănătate Publică, care avizează pozitiv ridicarea pentru Moșnița și Ghiroda, menționează expres că ridicarea carantinei va duce la creșterea ratei de infectare și că, în scurt timp, localitățile vor intra din nou în carantină. Am refuzat să particip la această înscenare.
M-am abținut la votul de astăzi pentru că nu puteam legitima o hotărâre ilogică care ne duce la un șir nesfârșit de ieșiri și intrări în carantină în UATuri diferite din jurul Timișoarei. Așa cum am spus mereu, cred că o carantină are rost doar la nivel de zonă metropolitană. Carantina zonală din ultimele două săptămâni a reușit să încetinească ritmul de creștere. De ce să renunțăm la o măsură care producea efect?
Sunt îngrijorat cum vom putea reduce rata de infectare în continuare fără măsuri mai restrictive pentru toată zona metropolitană – măsuri pe care le putem lua doar în scenariul carantinei.
Eu sunt conștient că poziția mea pentru o continuare a carantinei pentru întreaga zonă metropolitană nu este una populară. Dar uitându-mă ce se întâmplă pe planetă, în țară și în județ, nu văd o altă ieșire responsabilă.”
https://m.hotnews.ro/stire/24678595
“…Some say they’d rather delay their vaccination than take Johnson & Johnson at all, potentially throwing a wrench into the distribution plans of community health officials.”I had an appointment for a vaccine this week, and I cancelled it because I heard they were giving out Johnson & Johnson. I’m not taking [that vaccine] at all,” one Washington DC resident told the BBC. ….”
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56410179?fbclid=IwAR2EzeAy3uauMz0euPG5P0aEYcif-iMsBTt4suY8YnF7zCJGJW9GAUmp2PQ
“Eugen Teodorovici a plecat de la Curtea de Conturi și vrea înapoi în PSD: Am plecat în zona privată, după 30 de ani de muncă la stat/ Sunt suspendat din PSD. Dacă voi fi chemat în partid voi da curs imediat unei astfel de chemări
….Teodorovici și-a încheiat activitatea la 3 zile după publicarea investigației referitoare la modul în care a fost cheltuit miliardul de euro venit de la Uniunea Europeană prin mecanismul ITI Delta Dunării, fabricat de Teodorovici în 2014 și pe care acum, în calitate de auditor al Curții de Conturi, urma să-l verifice. Teodorovici susține că demisia sa nu are legătură cu publicarea investigației și că își dorea de mult să activeze în zona privată….”
https://www.g4media.ro/eugen-teodorovici-a-plecat-de-la-curtea-de-conturi-si-vrea-inapoi-in-psd-am-plecat-in-zona-privata-dupa-30-de-ani-de-munca-la-stat-sunt-suspendat-din-psd-daca-voi-fi-chemat-in-partid-voi-da-curs-i.html
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/razboi-mocnit-in-pnl-cum-calca-orban-pe-urmele-lui-dragnea
Bine observații, dar nimic spectaculos , iar morala e politica … chiar asta este rolului unui partid : sa coaguleze o majoritate in jurul unui lider susținut de diversitatea de interese locale si de gașcă … popularitatea lui Trump a fost intretinuta prin mitinguri “electorale” ale susținătorilor tot timpul mandatului … Politica e lupta pentru putere , forma de demonstrare a relatiei de vasalitate e “culturala” … recursul la metoda validata atemporal e inerent cand sunt interese in joc ! A avea așteptări “etice” de la actori politici e descalificant in comentariul politic … filozofii au fost excluși din politică din antichitate ! 🙁
https://www.dw.com/en/astrazeneca-german-team-discovers-thrombosis-trigger/a-56925550
Researchers at the Greifswald teaching hospital in northern Germany said on Friday that they had discovered the cause of the unusual blood clotting found in some recipients of the AstraZeneca coronavirus vaccine, public broadcaster Norddeutscher Rundfunk (NDR) reported.
The investigation showed how the vaccine caused rare thrombosis in the brain in a small number of patients.
Buna seara.
Bună seara!
https://sport.hotnews.ro/stiri-teamball-24679255-handbal-romania-jocurile-olimpice-muntengru-meci-decisiv-cristina-neagu.htm
Una e să vrei și alta – să și poți!… Păcat!…
Ludovic Orban nu exclude posibilitatea introducerii prin lege a vaccinării anti-COVID-19. Potrivit acestuia, există un proiect de lege privind vaccinarea, care prevede pentru anumite situaţii şi posibilitatea de a se institui obligativitatea.
https://stiri-covid19.eu/vaccinarea-anti-covid-poate-deveni-obligatorie-ce-spune-ludovic-orban/