Revista Presei – 4 decembrie.”Situatie critica in unitatile de primiri urgente din spitalele mari. Ambulantele stau blocate cu orele la porti.”
04/12/2020 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de vineri, 4 decembrie! Vremea va deveni caldă pentru această dată, îndeosebi în regiunile intracarpatice și în zonele de deal și de munte. În sudul și estul țării vor fi nori joși și, local, ceață, mai ales în prima parte a zilei și noaptea, ce se vor asocia pe arii restrânse cu ploi slabe sau burniță. În restul teritoriului, cerul va fi variabil și doar izolat, spre sfârșitul intervalului, vor fi ploi slabe, iar în zona montană înaltă, precipitații mixte și, posibil, polei. Vântul va sufla slab și moderat, cu intensificări în sudul Banatului și la munte, cu precădere pe crestele înalte ale Carpaților Meridionali, iar local și temporar, dar cu viteze mai reduse și în restul teritoriului. Temperaturile maxime se vor încadra, în general, între 5 și 13 grade, iar cele minime vor fi cuprinse între 0 și 10 grade, ușor mai scăzute în estul Transilvaniei, spre -1…-2 grade. În București, vremea se va încălzi. Cerul va fi mai mult noros și, îndeosebi în prima parte a zilei și noaptea, se va semnala ceață, asociată trecător cu burniță sau ploaie slabă. Temperatura maximă se va situa în jurul valorii de 8 grade, iar cea minimă va fi de 4…5 grade.
Situatie critica in unitatile de primiri urgente din spitalele mari. Ambulantele stau blocate cu orele la porti /Audio. Mai mulți medici și surse din cadrul Ambulanței au povestit, sub anonimat, pentru Europa FM, că în unele nopți, ambulanțele au stat blocate la porțile UPU, cu pacienți în ele, chiar și câte de 3 ore. Și asta pentru că unitățile erau supraaglomerate, iar bolnavii nu aveau loc nici măcar pe holuri. Medicii cer Ministerului Sănătății să mărească urgent capacitatea în secțiile ATI pentru pacienții COVID, mai ales că bolnavii au forme din ce în ce mai grave. Medici urgentiști spun că nu e gardă în care să nu se confrunte cu o aglomerație sufocantă, negocieri îndelungi, uneori în zadar, cu Centrul Național de Conducere și Coordonare a Intervenției pentru a încerca transferarea unor pacienți, dar cu discuții dure pentru eliberarea ambulanțelor care fac coadă la poarta spitalelor, cu bolnavi în ele. Nici în secțiile ATI nu este mai ușor, deși paturile alocate celor care au COVID sunt acum de cinci ori mai multe ca acum câteva luni. Șefă ATI: ”E o situație extrem de tensionată, suntem foarte puțini, facem față cât putem și încercăm să ajutăm cât mai mulți oameni, dar suntem depășiți de ceea ce trebuia să fim inițial.” Managerul spitalului Bagdasar Arseni, cel mai mare spital de neurochirurgie din țară, Andi Nodiț, susține că se impune din nou, suplimentarea paturilor ATI pentru bolnavii de COVID-19: „Cred că este necesar să se găsească o soluție de a deschide mai multe paturi de ATI și de a se operaționaliza, pentru că starea pacienilor se întreaptă spre necesar de oxigen mult mai frecvent decât acum.”…. Managerii marilor spitale de urgență mai au o problemă: lipsa infecționiștilor. La Floreasca, este unul singur. La fel și la Bagdasar Arseni, spune managerul Andi Nodiț. Alte situații limită cărora trebuie să le facă față medicii: acuzațiile unor rude și lipsa unor medicamente specifice, necesare tratării COVID-19, în unele spitalele non COVID. Integral: https://www.europafm.ro
România, nouă procedură de sancționare din partea Comisiei Europene pentru că nu a adoptat o directivă care sancționează fraudarea fondurilor UE. Legea a fost votată de Parlament, dar așteaptă să fie promulgată de președintele Iohannis încă din 19 noiembrie Comisia Europeană a declanșat oficial procedura de sancționare a României (infringement) pentru că nu a comunicat transpunerea în legislația națională a unei directive UE care sancționează fraudarea fondurilor și bugetului UE, potrivit unui comunicat al executivului european. Concret, Comisia Europeană a decis astăzi să trimită avize motivate Irlandei și României din cauza neîndeplinirii obligației de a comunica transpunerea normelor UE în legislația lor națională privind combaterea fraudelor vizând interesele financiare ale Uniunii prin intermediul dreptului penal [„Directiva PIF” (UE) 2017/1371]. Statele membre trebuia să informeze Comisia până în iulie 2019 cu privire la măsurile luate pentru punerea în aplicare a directivei. Proiectul de lege care transpune directiva UE a fost votat de Camera Deputaților (decizională) pe 17 noiembrie și trimisă la promulgare președintelui Klaus Iohannis pe 19 noiembrie. De atunci, legea nu a fost promulgată. Integral: https://www.g4media.ro
Florică şi Pescariu au scăpat definitiv de proces în dosarul Microsoft. 21 mil. euro, confiscate Curtea de Apel Bucureşti a decis definitiv încetarea procesului penal împotriva omului de afaceri Claudiu Florică şi a fostului jucător de tenis Dinu Pescariu, pentru săvârşirea infracţiunii de spălare a banilor în dosarul Microsoft, deoarece faptele s-au prescris. Instanţa a respins apelurile declarate în acest dosar şi a menţinut decizia Tribunalului Bucureşti din martie 2020, prin care Dinu Pescariu şi Claudiu Florică au scăpat de acuzaţii, ca urmare a prescrierii faptelor. De asemenea, Curtea de Apel Bucureşti a menţinut decizia primei instanţe privind confiscarea specială a unor mari sume de bani, Dinu Pescariu şi Claudiu Florică având de plătit fiecare 10.858.479 dolari. De asemenea, instanţa a decis confiscarea sumei de 1.070.557 dolari de la suspectul Stan Dragoş Şerban. Suma totală pe care trebuie să o achite cei trei se ridică astfel la peste 22 milioane euro, reprezentând prejudiciul calculat de DNA în acest caz. Pentru recuperarea acestor sume, judecătorii au menţinut sechestrul pe conturile deţinute de Dinu Pescariu şi Stan Dragoş Şerban la Banca Leu Elveţia (sucesor cu titlu universal Banca Clariden Leu – în prezent Credit Suisse AG) şi au instituit sechestrul asigurător pe toate bunurilor mobile şi imobile aparţinând lui Dinu Pescariu, Claudiu Florică şi Stan Dragoş Şerban…. Conform procurorilor, persoanele implicate în operaţiunile privind disimularea originii ilicite a banilor au fost Claudiu Florică şi Dinu Pescariu, ultimul fiind şi beneficiarul final al unei părţi din suma de peste 22 de milioane de dolari. “Prin contribuţia la înfiinţarea firmelor offshore Profinet AG şi Slytehrin Marketing Ltd, precum şi la încheierea contractelor fictive de prestări servicii dintre Fujitsu Siemens Computers şi Profinet AG, respectiv dintre Profinet AG şi Slytehrin Marketing Ltd, inculpaţii au contribuit la/au dispus realizarea transferurilor bancare menţionate, care nu s-ar fi putut realiza în lipsa acestor elemente”, precizează DNA. Integral: https://newsweek.ro
Op Ed / Curs de dat pumni în ceață: scurtă analiză a programelor pe educație ale partidelor – Daniel Funeriu …. Fără exigența profesorilor nu poți forma tineri cu o minte organizată. Nu poți forma tineri capabili să își corecteze erorile și să învețe din ele, aspect esențial pentru succesul în viață. Fără exigență nu poți crea caractere puternice, nu poți crea un mediu în care tânărul să știe ce se așteaptă de la el, în care să înțeleagă că viața nu e o eternă mângâiere pe creștet. Fără exigență nu poți crea tineri care să respingă ”merge și așa”, otrava cotidiană a României. Fără exigența directorilor nu poți avea profesori care să intre la fix la oră, nu poți avea școli sigure și bine organizate, nu poți avea orare inteligent făcute, catedre corect ocupate, activități inteligent planificate, pregătire continuă a profesorilor impecabilă. Fără exigența verticalei de putere din sistem, ministru, secretari de stat, inspectori școlari, nu poți avea nici ocuparea posturilor pe bază de merit, nici o rețea școlară inteligent făcută, nici finanțări adecvate, nici o incluziune care să-i tragă elevii slabi în sus, nu să-i penalizeze pe cei buni, nici o cheltuire inteligentă a resurselor disponibile și o alocare bugetară serioasă. Părinții trebuie să aibă o exigență triplă: față de copiii lor, față de școală și, mai ales, față de politicieni. Lipsa exigenței față de copii și punerea eșecului pe umerii încovoiați ai școlii produce generații de ”domni Goe”, dar și o presiune, inacceptabilă uneori, pe profesori. Da, părinții trebuie să fie incluși în viața școlii, dar cu moderație, tot așa cum nu ceri pasagerilor unui avion să-i spună pilotului cum să piloteze… ”Autoritatea” este al doilea ingredient cheie pentru succes. E vorba, evident, de autoritatea pe care ți-o dă cunoașterea, despre autoritatea pe care ți-o dă atitudinea, nu despre autoritarismul datului cu pumnul în masă. E vorba despre firescul excelenței pe care fiecare profesor ar trebui să îl proiecteze în mințile copiilor, e vorba despre ”autoritatea” care îi face pe elevi să viseze că într-o zi vor fi ca tine. În lipsa autorității profesionale, în lipsa respectului pe care îl transmiți elevilor cu care te întâlnești, nimic din ceea ce spui sau faci nu va fi luat în serios. Impunerea respectului intelectual și comportamental, inclusiv colaborând inteligent cu elevii, este scheletul pe care se bazează întreaga relație emoțională între elev și profesor, baza relației intelectuale și bazate pe rațiune. Autoritatea ministrului în fața rectorilor, în fața altor miniștri, în fața opoziției, a colegilor de partid, a personalului ministerului și a directorilor este ingredientul fără care mamutul numit ”sistem educațional” nu mișcă un pas dar, zilnic, pune grăsime și păr pe el. Din păcate nici despre ”exigență” și nici despre ”autoritate” nu se suflă un cuvințel. Din proasta obișnuință a politicianului de a mângâia pe creștet alegătorii, de a le capta bunăvoința într-un penibil efort de cerșetorie electorală. Programele de guvernare ”dau”, ”încurajează”, ”oferă” un „mai bine” iluzoriu. Sunt ca un boxeur cu mușchi umflați, dar care dă nonstop pumni în ceață. Iar la prima luptă din ring e făcut KO de realitatea necruțătoare, tot așa cum capetele politicienilor se izbesc, odată ajunși la guvernare, de caldarâmul dur al realității. Niciun partid nu a avut curajul să propună ceea ce cu toții știm că trebuie făcut: o testare la sânge a tuturor profesorilor, urmată de programe de formare individualizate și o recertificare a competenței lor. Niciun partid nu a avut curajul să spună clar că va elimina influența nefastă, cvasi-mafiotă a sindicatelor-caviar. Niciun partid nu a vorbit de urgenta nevoie de fuziuni universitare și scăderea finanțării la unele programe care produc șomeri pe bandă rulantă sau vânzători la șaormerii, niciun partid nu a vorbit despre nevoia de a regândi rețeaua școlară prin comasări inteligent gândite….Sigur, se subînțelege că sistemul e centrat pe elev, dar cu ”centrarea pe profesor” ce facem? El/ea, profesorul/profesoara, e elementul esențial al măriei sale ”sistemul”. El trebuie perfect pregătit, onest selecționat și bine răsplătit după performanțe. Și aici, lipsesc propuneri pentru o formare profesională și selecție exigente, care să le confere autoritatea pe care ți-o conferă excelența, atât în fața elevilor, cât și a părinților, directorilor, inspectorilor și politicienilor. Ce ne oferă, în schimb, partidele? Sintetic, programul PSD e o înșiruire de truisme, scrise de un Gâgă. Ating culmea ridicolului când propun chestii pe care chiar ei le-au eliminat din Legea 1 sau le-au lăsat dar nu le-au pus în practică cu 13 miniștri, 4 guverne și 7 ani de guvernare din 2012 încoace…..Programul USRPLUS, bunicel pe alocuri, poate fi caracterizat simplu: numeroasele lucruri bune sunt preluate din varianta originară a Legii 1/2011, tot ce e prost e… original. Nu e nimic rău că preiau lucruri bune din trecut, e chiar lăudabil, dar era mai simplu să spună ”revenim la Legea 1”. ….PNL are un program cuminte, nu greșește prea mult în propunerile făcute, dar nici nu vine cu propuneri inovatoare. Mă neliniștește entuziasmul cu care propun investiții în betoane (noi având preponderent nevoie de creiere), promisiunile unor nenumărate burse (de unde bani?) dar și alocări financiare de tip ”pomană”. ….O altă eroare e legată de stahanovismul construcției de școli. Da, absolut, în anumite zone urbane e nevoie de noi școli. În mediul rural însă avem prea multe școli cu prea puțini elevi, soluția corectă este comasarea școlilor și transportul elevilor, mai ales în zonele peri-urbane, dar nimeni nu are curajul politic să spună asta. Nu economiile realizate din comasări sunt importante, ci creșterea oportunităților educaționale ale copiilor, care vor merge în școli mai mari, mai bine dotate, cu profesori mai buni. Integral: https://www.g4media.ro
Ce am văzut în cea mai virusată campanie electorală …. Care au fost însă momentele esențiale? Ce am văzut și merită reținut din campania electorală pentru alegerile parlamentare din 2020? – Președintele Klaus Iohannis și premierul Ludovic Orban s-au derobat în prima fază de orice responsabilitate, aruncând decizia exclusiv pe umerii autorităților locale. Acest mod laș de gestionarea a crizei s-a dovedit în cele din urmă falimentar, mai ales după ce România a trecut de 10 mii de cazuri de infectare pe zi, iar rata de incidență, adică numărul de cazuri la mia de locuitori, a crescut vertiginos. G4Media.ro a tras un semnal de alarmă încă de la sfârșitul lunii octombrie că mecanismul de gestionare a crizei sanitare este defect și că trebuie schimbat.- Există suspiciuni legitime că, tot din cauza campaniei electorale, pentru a evita declararea unei noi stări de urgență care ar fi pus în discuție alegerile, în România s-au făcut în mod deliberat foarte puține teste. Au fost raportate constant între 30 și 38 de mii pe zi, de unde a rezultat un număr relativ mic de infectări zilnice, în jur de zece mii. Sunt județe unde s-au efectuat doar câteva zeci sau sute de teste pe zi, prin urmare s-au descoperit foarte puține cazuri, în timp ce acolo unde s-au făcut mii de teste a fost nevoie de măsura carantinării. Președintele Iohannis a respins categoric ipoteza acum o săptămână, susținând că România are o capacitate de de 50.000 teste/zi, dar că nu există cerere. De remarcat că România nu folosește nici acum teste rapide.- Mistificarea realității și minimalizarea situației reale au dominat prima parte a campaniei electorale, dar situația s-a întors în cele din urmă împotriva guvernului Orban și președintelui Iohannis. Ca o culme a ironiei, tocmai Sibiul, orașul președintelui, a ajuns campionul național la numărul de infectări zilnice, cu o rată care a depășit în perioada de vârf 13 cazuri la mia de locuitori. Presa occidentală a remarcat deja că, în țări ca România sau Cehia, creșterea numărului de infectări se explică prin reținerea liderilor de a impune măsuri nepopulare sau de a intra în carantină națională din cauza alegerilor.- Guvernul Orban și președintele Iohannis s-au implicat din nou în gestionarea crizei abia când situația sanitară a devenit foarte gravă, însă unele restricții adoptate în pripă, la nivel național, s-au dovedit neinspirate. De pildă, interzicerea funcționării piețelor în spații închise a costat PNL câteva procente. Redeschiderea lor fix în ziua alegerilor, deși numărul de infectări n-a scăzut semnificativ, reprezintă un gest pur electoral.- PNL și PSD au făcut tot posibilul pentru a ocupa centrul terenului și pentru a elimina din atenția opiniei publice pe cel de-al treilea jucător important, USRPLUS. Am explicat deja de ce strategia liberalilor a fost jocul în doi, la fel ca la prezidențialele de anul trecut. Liberalii au evitat coliziuni directe cu USRPLUS pentru a nu-l face mai important decât este și pentru a nu atrage atenția că există. Cu ajutorul unor televiziuni de știri în care Guvernul a pompat bani grei, partidul lui Cioloș și Barna a fost tăiat de la microfon. Jocul în doi al PSD și PNL se adresează în primul rând activiștilor și simpatizanților, pe care ambele partide speră să-i radicalizeze. – Liberalii și premierul Orban și-au concentrat campania pe mesajul dezvoltării României. Guvernul Orban a organizat zeci de inaugurări și tăieri de panglici electorale, de porțiuni de centură sau autostradă….. – USRPLUS a rămas singurul partid cu slogan anticorupție ca mesaj principal (O Românie fără hoție și Fără penali în funcții publice). Vocea lor s-a auzit slab spre deloc în campanie. Pe de-o parte reprezentanții USRPLUS au fost izolați mediatic, dar pe de altă parte au coborât la rândul lor vocea dată fiind perspectiva unui guvernări alături de liberali după alegerile din 6 decembrie….. – Teme economice importante (răspunsul guvernului la criză, destinația fondurilor UE, creșterea pensiilor), problema corupției și a reformelor din justiție, alte probleme importante au căzut în plan secund. Agenda publică a fost ocupată aproape în totalitate de gestionarea pandemiei, de imagini cu spitalele arhipline, de vaccinare sau de alte subiecte referitoare la coronavirus. Integral: https://www.g4media.ro
„Trilogia” elitelor de facto din România (II) – Evoluții cheie în perioada 1990 – 2020 …. În esență, ceea ce s-a întâmplat după 1989 poate fi analizat prin prisma fracturii inițiale respective și urmărind 3 dimensiuni principale – (a) o dimensiune geopolitică, (b) una raportată la cicluri electorale și (c) o dimensiune legată de unele decizii majore în intern în contextul primelor două dimensiuni. Din punct de vedere cronologic, am optat pentru o prezentare structurată mixt pentru că nicio dimensiune nu ar reflecta doar ea evoluțiile principale respective. Având în vedere vastitatea subiectului, abordarea va rămâne una mult simplificată (și fără patimă). 26 decembrie 1989 – 20 mai 1990 – consolidarea pro-sovietică și acceptarea majoritară După cum menționam și în articolul anterior pe această tematică (3), momentul decembrie 1989 și lunile imediat următoare au marcat prevalarea și consolidarea la vârf a facțiunii pro-sovietice. Printre alte aspecte, din primele 30 de decrete semnate de Ion Iliescu, 13 priveau direct cadre la vârful instituțiilor „de forță”, majoritatea rechemate în activitate în decembrie 1989 din rezervă și suspectate de spionaj pentru URSS. Nicolae Militaru, de exemplu, considerat spion sovietic dovedit cam în toate lucrările identificate care-l menționează, a fost privit de 3 din primele 4 acte semnate oficial de Ion Iliescu, fiind pus în fruntea Ministerului Apărării și a Securității la peste 10 ani de când fusese trecut în rezervă de Ceaușescu. Vasile Ionel (altfel, om capabil, dar grevat de trecerea în rezervă cu ani în urmă de Ceaușescu pe fondul suspiciunilor facilitate de perioada de la Moscova și relația cu o rusoaică) a fost privit de 2 din cele 30 de decrete respective și ajungea, cu ocazia respectivă, prim-adjunct al ministrului apărării naţionale şi şef al Marelui Stat Major, în locul generalului Gușă…..Practic la vârful principalelor instituții de forță (amintesc că prin Decretul nr. 4 al lui Iliescu, Securitatea fusese trecută în subordinea Ministerului Apărării – deci, a lui Militaru și prin Decretele nr. 22 și 24 Chițac fusese adus și promovat în conducerea Ministerului de Interne), garnitura inițială dădea un mesaj destul de clar celor care voiau să îl vadă, atât în extern, cât și în intern, inclusiv în cadrul institutiilor respective….. În ceea ce privește partea „civilă”, s-a mers pe o atragere a mai tot ce însemna rețele de influență în societate. Aceasta s-a făcut atât prin specularea unui fond cultural comun (și, parțial, a unor complicități comune), cât și prin distribuirea a numeroase părți din patrimoniului de stat către elitele care le gestionau în fapt. Desigur, implicațiile nu au fost doar economice. Fosta nomenclatură – segmentul cel mai abil politic – a și sprijinit aripa Iliescu de la început, păstrarea cât mai mult a status-quo-ului fiind principala sa șansă pentru perpetuarea pozițiilor de putere în societate. La primele alegeri după 1989 (din 20 mai 1990), Ion Iliescu obținea 85% din voturi, iar FSN peste 66%. Mineriadele din 1990 tranșau pentru mai mulți ani configurațiile de putere. 21 mai 1990- 27 septembrie 1992 – menținerea facțiunii pro-sovietice, gestionare în loc de reformă, căderea URSS și primul moment major de cotitură ratat. Un nou echilibru de forțe 2.1 1990-1991 – Încet cu pianul pe scări Deși majoritatea politică zdrobitoare de care se bucura FSN ar fi permis, teoretic, reforme rapide si îndrăznețe, un număr de factori au jucat de la început în sens contrar și, în cele din urmă, au prevalat. În primul rând, fractura de la Revoluție și schimbarea modelului politic făceau echilibrul de forțe instabil aproape prin natură, îndemnând la manevre prudente și atente la co-interesări. În al doilea rând, noul context politico-economic necesita în sine un oarecare timp de analiză, iar elitele de facto nu aveau expertiză economică și de politici publice potrivită acestuia. Durata de analiză și calitatea au fost grav afectate și de faptul că alternativa de a căuta sprijin metodologic în Vest nu era cu adevărat acceptabilă politic pentru facțiunea care prevalase la Revoluție. În al treilea rând, păstrarea puterii majoritar de către comuniști, dar pe un fond marcat evident de dorința de democratizare reală exprimată de populație a generat un context de neîncredere a multor cercuri de putere din stat în mai tot ce provenea din zona civilă (în continuitate culturală cu abordarea din comunism, de altfel) și o reticență în a coopta în mod real în procesul de decizie resurse proaspete…..2.2 Dizolvarea URSS în decembrie 1991 și momentul cheie al ratării deschiderii reale spre Vest și dezvoltării economice din iunie 1992 La 8 decembrie 1991, liderii rus, ucrainean şi belarus au semnat tratatul ce punea practic capăt URSS. La 25 decembrie 1991, la doi ani de la Revoluția română, Mihail Gorbaciov demisiona. Cu doar 6 luni mai devreme, în primăvara anului 1991, România devenise singurul stat fost membru al Pactului de la Varșovia care semnase după căderea Zidului Berlinului un amplu tratat de prietenie cu Uniunea Sovietică care dădea, practic, un fel de drept de veto Moscovei în privința oricărei alianțe a României cu o țară occidentală.7 Jocul era, însă, deja în schimbare și segmente de elită din ce în ce mai mari – inclusiv o parte din cele care pierduseră lupta subterană la Revoluție – presau pentru ruta vestică, desființarea Uniunii Sovietice permițând să se vadă mai ușor pădurea de copaci….. Înființarea FDSN de către aripa Iliescu, respingerea în cadrul Conferinței Naționale a FDSN din 27-28 iunie a variantei deschiderii către capitalul extern și privatizării rapide, considerată „de șoc” și câștigarea alegerilor din toamnă au marcat menținerea controlului asupra țării și a direcției pro-Est. Ultima încercare de deschidere mai mare spre Vest din prima decadă de după 1989 a fost înăbușită cu minerii. Majoritatea intelighenției a pierdut atunci o bătălie esențială și nu doar pe plan geopolitic. După cum s-a detaliat în alte lucrări, cei care au câștigat, pe seama întregii țări, au fost foștii nomenclaturiști comuniști (mult mai experimentați politic) cu sprijinul aripii pro-sovietice (Ion Iliescu fiind el însuși un abil nomenclaturist), al unei părți din managementul și aparatul de stat dar și al unei părți a intelighenției care depindea de colaborarea cu statul. Atunci a și fost momentul real al scindării fostului Partid Comunist în două aripi distincte….. In orice caz, Iliescu este cel care a creat, de fapt, „capitalismul de cumetrie” criticat tot de el ani mai târziu. Acesta a fost o consecință cvasi-inerentă strategiei decise în iunie 1992. Până la urmă, România tot a vândut, dar mult mai târziu și mult mai ieftin, fiind căpușată masiv între timp de români. Destui dintre cei care astăzi clamează patriotismul au pus umărul fără să vrea sau cu știință la subdezvoltarea României pentru decenii și la plecarea a 3,5 milioane de români din țară…. 1992 – 1996 – Mimarea deschiderii spre Vest. Creșterea presiunii în contextul primului val de războaie iugoslave Abil politic, Iliescu îl înlocuise pe Mihai Caraman de la șefia SIE încă din aprilie 1992, la câteva luni de la dizolvarea URSS (și pe fondul discuțiilor cu secretarul general al NATO, Manfred Wörner),10 încercând să sugereze o desprindere de Rusia….. 1996-2000 – Câștigarea alegerilor de forțele de dreapta, degringolada prelungită a Rusiei, contextul Kosovo și creșterea în putere a segmentelor anti-sovietice…. 2005 – 2015/2016 – contraofensiva Ce pare că s-a întâmplat mai concret, pe fondul aderării la NATO, este că segmente din elita politică susținute de segmente din autoritățile de forță din România, inclusiv dintre cele care pierduseră inițial bătălia din 1989 au demarat o luptă fără menajamente cu o bună parte din cei care ajunseseră la putere sau se racordaseră la aceștia în perioada anterioară. Obiectivul a vizat tragerea covorului economic și de putere de sub picioarele unei părți importante din elita de facto de după 1989. Nivelul profund al luptei a devenit vizibil și pentru publicul larg tocmai datorită dimensiunilor, mizei si taliei actorilor, precum și componentei parțial geopolitice….. Gradual, s-au creat două Românii mai degrabă alternative pentru că forțele au fost destul de echilibrate și fiecare ciclu de putere avea prea multe puncte de fricțiune și mize personale raportat la direcțiile antamate de precedentul. Cu timpul, și segmente largi de populație au fost atrase în aceeași abordare talibanizată. Multe energii au fost dedicate reconfigurării tablei de șah cu proprii jucători (cu reticență față de cei neînrolați formal în propria tabără), nu analizei celei mai bune configurații pentru competitivitate. Pe planul liniilor de profunzime, România a cunoscut un „război” cvasi-continuu din 1989 până în prezent. După 2 ani de stabilizare/configurare a fronturilor și alianțelor au urmat aproximativ 12 ani de dezvoltare a alianței câștigătoare (cu un recul în perioada 1996-2000) și tot aproximativ 12 ani de contra-ofensivă. De aproximativ 3-4 ani ne aflăm în faza de atacuri și contraatacuri, cu intrarea în ultimul timp într-o fază de semiblocaj, mai degrabă de uzură. Deși unele segmente au avut și au mult mai multă dreptate decât altele, pe ansamblu, ca în orice război dur și de durată lungă, daunele colaterale acumulate sunt uriașe. În plus, oștile de combatanți efectivi au ajuns să includă (chiar dacă și aici în procente diferite) din ce în ce mai mulți „copilandri” din punctul de vedere al calitaților profesionale și de responsabilitate sau „bătrâni” din punctul de vedere al adecvării la contexul actual. Au rămas din ce în ce mai puțini luptători experimentați și conectați. In plus, o parte dintre aceștia au ajuns, inevitabil, de-a lungul anilor, să „participe” la episoade contrare „convențiilor de la Geneva” chiar dacă în grade foarte diferite. Integral: https://www.contributors.ro
Pesedizarea nomenklaturii BOR va goli bisericile. Nu azi, ci-n 10-15 ani Circul organizat de Sfântul Andrei de arhiepiscopul Tomisului, Teodosie, nu a avut nici o legătură cu tradiția sau cu credința: a fost pur și simplu un gest electoral în sprijinul PSD și o sfidare a guvernului PNL cu șase zile înainte de alegeri. Știu regulile rigide din interiorul Bisericii Ortodoxe Române, dar sunt convins că se găseau soluții ca individul ridicol și corupt din fruntea Arhipescopiei Tomisului, un rebut al găștii Mazăre, să fie trimis la mânăstire. Scos din poziția pe care o are acum, fiindcă este doar o sursă de scandaluri. Dar nomenklatura BOR nu are curaj să se atingă de el și fiecare zi în care Tedosie mai face un spectacol televizat înseamnă că tot mai mulți oameni se îndepărtează de această biserică. Amestecul de pesedism și inadecvare de care dă dovadă conducerea Bisericii Ortodoxe va avea efecte pe termen lung. Nu azi. Bisericile încă sunt pline, dar oamenii tineri stau tot mai departe de ele. Se vor schimba generațiile, acela va fi momentul în care clădirile uriașe construite acum, sfidător, de nomenklatura BOR vor rămâne goale. Când numitul Dan Ilie Ciobotea a ajuns patriarh mulți am avut speranța naivă că se va adapta vremurilor. Am greșit! Omul a avut un singur scop: să-și constuiască un mega-coșciug, zisa Catedrală a Neamului, piramida în care va fi îngropat patriarhul BOR. Pentru asta, cetățeanul Ciobotea l-a decorat pe infractorul Dragnea, s-a lăsat plimbat prin Voluntari de familia Pandele și a cerut bani de la cei mai toxici primari. Când a început pandemia, Asociația Dăruiește Viața s-a adaptat imediat și a anunțat că dirijează toate fondurile pe care le colecta pentru combaterea coronavirusului. În loc să facă un gest similar, săptămâni întregi conducerea BOR a avut o reacție defensiv-îmbufnată, refuzând să miște vreun leu de la construcția Catedralei Neamului spre sistemul medical. De reacția de după incendiul de la Colectiv nici nu mai are sens să discutăm. În Grecia, Biserica Ortodoxă, cu mici excepții, a cooperat decent cu statul, iar rezultatele s-au văzut: țara a avut, în primăvară, una din cele mai mici rate de infectare. Știu că lui Dan Ilie Ciobotea, individ mai pragmatic și mai ancorat în chestiunile pământești decât mulți atei, nu-i pasă că, în urma sa, bisercile vor fi goale, fiindcă i-a scârbit și i-a alungat pe credincioșii de bună credință. Nu-i pasă decât să finalizeze această nouă Casă a Poporului, cu cruce pe acoperiș, care „să rămână în urma lui”. Integral: https://newsweek.ro
Totul pentru alegeri! Alte 10 măsuri luate de liberali după deschiderea piețelor • Klaus Iohannis spune că numărul cazurilor a scăzut, așa că austriecii pot defrișa pădurile și după ora 23:00; • Liberalii măresc și pensiile cu 40%, dar în etape. În prima etapă vor crește doar pensiile speciale; • Vin și tabletele pentru copii! Doar că la dosarul pentru obținere e obligatorie poza cu ștampilă pe PNL la alegerile din 6 decembrie; • Investiții masive în sănătate. Ca să nu se mai repete tragedia de la Piatra Neamț, toate secțiile ATI vor fi dotate cu găleți cu apă și nisip; • În orașele carantinate se aprind mai repede luminile de Crăciun; • Ca să nu mai facă scandal, lui Dan Bitman i s-a promis că va cânta pe mulți bani la toate nunțile la care Rareș Bogdan va fi naș. Și nu vor fi puține! • Toţi românii vor primi vouchere de vouchere, ca să-și ia cu ele ce vouchere vor ei; • Românilor care vor la vară în Grecia li s-a promis pașaport diplomatic, ca să nu se mai complice cu testele Covid;…. • Se vor redeschide și școlile, dar doar pentru părinți, ca să meargă să achite fondul clasei. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua.
Covid ne poate face si mai dementi?…
https://www.nature.com/articles/d41586-020-03360-8?utm_source=Nature+Briefing&utm_campaign=597ee8dba8-briefing-dy-20201203&utm_medium=email&utm_term=0_c9dfd39373-597ee8dba8-44146089
…parca n-am fi sau avea destui.
https://www.nature.com/articles/d41586-020-03402-1?utm_source=Nature+Briefing&utm_campaign=597ee8dba8-briefing-dy-20201203&utm_medium=email&utm_term=0_c9dfd39373-597ee8dba8-44146089
Buna ziua
Chestia asta cu tot felul de “efecte secundare” ale cocosului e normala!
Nu înțeleg ce tot “descoperă” noi efecte
Sunt atacați plămânii-in formele severe-și organismul nu mai este oxigenat….lipsa de oxigen poate afecta orice organ….in special-creierul…și de la creier…nu mai pleacă “comenzile” și orice organ poate di afectat
Covidului nu cocosului
Asta-i in continuare suparat ca le-a stricat UE orgile unguresti vorba lui grapini cu poponauti
https://www.msn.com/en-us/news/world/defiant-orban-says-hungary-won-t-blink-in-eu-budget-standoff/ar-BB1bCErD?ocid=msedgntp
https://www.timesnewroman.ro/monden/gay-i-din-bruxelles-deranjati-si-ei-de-articolul-cu-grapini-nu-ne-asociati-cu-ea/
Polonezii sunt de acord,cer o fraza inclusă ca sa și salveze onoarea(ceva “….se plină numai in cazurile de folosire a fondurilor..”..n am reținut exact formularea cerută de ei ,dar e oricum irelevanta,la aplicarea condiționării fondurilor
Poate ii spune asta cineva lui Orbán,victor Orbán…ca a rămas singurul “apărător al suveranității și independentei gliei strămoșești “aia moștenită de la arpad ,al cărui mormânt este once necunoscut…sper acum in disperare de cauza sa nu l “găsească” pe la alba Iulia
Bună ziua!
Jaf ca-n codru……….
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-24459587-fotogalerie-fostul-primar-gabriel-mutu-dat-aproape-1-milion-lei-pentru-garduletul-pus-strada-valea-oltului-fost-cumparat.htm
” Fostul director al Unifarm, Adrian Ionel, pus sub control judiciar într-un al doilea dosar legat de achiziții medicale. El ar fi plătit 3.6 milioane lei unei firme pentru măști care nu au fost livrate”
https://www.g4media.ro/surse-fostul-director-al-unifarm-adrian-ionel-pus-sub-control-judiciar-intr-un-al-doilea-dosar-legat-de-achizitii-medicale.html
buna ziua, postare noua 🙂
https://politeia.org.ro/editoriale/calcule-inaintea-votului-socoteala-din-tirg-si-cea-de-la-urne/65590/
Buna ziua.
Cateva scurte lamuriri de pe grupul “Vaccinuri si vaccinare -clarificari si sprijin pentru parinti” :
“Am și eu o dilemă care e legată doar parțial de vaccin, dar știu că în acest grup găsesc oameni bine informați:
1. Am auzit, în treacăt și din surse nesigure, că ar exista mai multe tulpini de coronavirus care să ducă la covid-19. Există un loc oficial unde aș putea citi o confirmare/infirmare a acestei informații?
2. În cazul vaccinurilor în lucru, s-a menționat ceva de existența mai multor tulpini incluse în vaccin? Mă refer la ceva similar cu caracterul tetravalent al antigripalului.
Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri!”
Ovidiu Covaciu (blog “Insula Indoielii”)
“1. Din fericire nu există mai multe tulpini. Exista mutații in genomul virusului, dar nu suficient încât sa fie considerata tulpini semnificativ diferite pentru a influenta un vaccin
2. Vaccinurile nici nu se uita la tulpini, ele țintesc proteina Spike”
Ca sa explic de ce:
Toate virusurile vor sa se copieze adică sa folosească celulele umane pentru a se multiplica.
Unele țin foarte mult ca fiecare copie sa semene cu “originalul” și atunci angajează un controlor ce se asigură că se face copierea corect.
Virusurile din familia corona fac asta, stau cu biciul la xerox și îl plesnesc dacă greșește. Mai greșește oricum, dar minor, gen ii face unuia “ochii” mai deschiși dar tot negrii sunt la bază.
Virusurile gripale de exemplu, familia ortomixovirus n-au controlor la copiere și atunci se destrabaleaza. Motiv pentru care avem și vaccin în fiecare an și multe tulpini de virus gripal circulant.”
“Am întrebat pentru că fix reinfectarea este teama mea – tocmai ce am avut covid la început de noiembrie și sunt și gravidă. Plănuiesc să-mi urmăresc anticorpii la intervale regulate (1-2 luni) și sper să evit o reinfectare până la naștere. Dacă voi fi bine cu anticorpii și tot mai apare o reinfectare, măcar o să știu pe ce lume mă aflu”
Raspuns Ovidiu Covaciu :
“Pentru scopul vaccinului conteaza daca tulpina A este suficient de diferita de tulpina B, dpdv recunoasterea sistemului imunitar.
Pot exista si 45 de tulpini, cata vreme toate au spike relativ similar sistemul imunitar le rezolva.
Acuma ca tu ai facut de 2 ori, banuiesc ca sunt cateva scenarii:
1. A doua oara ai iesit pozitiva doar la testul PCR, dar poti fi pozitiva fara simptome de la infectia anterioara
2. Nu ai facut destula imunitate dupa prima infectie (asta e o limitare a sistemului tau imunitar, coronavirusurile sunt tricky de fel)
3. Ai facut a doua ora o forma mai usoara pentru ca aveai deja un inceput de memorie imunitara
Pana in prezent s-au documentat concret, stiintific 5 cazuri de reinfectie cu tulpini literalmente diferite, deci fara date clare, genomice de tulpini izolate nu are de unde nimeni sa stie daca ai avut tuplini diferite”
https://www.facebook.com/groups/vaccinuri/permalink/4118603918169249