Buna dimineata intr-o zi de sambata, 8 august! Potrivit ANM, în intervalul 7 august, ora 10.00 – 8 august, ora 20.00, indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăşi pragul critic de 80 de unităţi, iar temperaturile maxime vor fi cuprinse între 36 şi 38 de grade Celsius, în timp ce minimele vor oscila între 20 şi 22 de grade Celsius. Cerul va fi variabil, mai mult senin în timp ce vântul va avea intensificări temporare, cu viteze la rafală în general de 50 – 55 km/h. ANM a emis o avertizare Cod galben de caniculă şi intensificări ale vântului, valabilă în 19 judeţe şi în municipiul Bucureşti. Pe arii extinse în regiunile sudice şi estice vremea va fi caniculară, se vor înregistra temperaturi maxime de 35 – 38 de grade Celsius, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va atinge sau va depăşi pragul critic de 80 de unităţi. De asemenea, în jumătatea de sud a ţării local şi temporar vântul va avea intensificări, cu viteze la rafală în jurul a 55 km/h. În Dobrogea, în sudul Moldovei, în cea mai mare parte a Munteniei şi local în Oltenia nopţile vor fi tropicale, cu temperaturi minime ce nu vor coborî sub 20 de grade Celsius. Zonele aflate sub avertizarea cod galben cuprind: municipiul Bucureşti şi judeţele Tulcea, Constanţa, Călăraşi, Ialomiţa, Brăila, Galaţi, Vaslui, Iaşi, Bacău, Vrancea, Buzău, Prahova, Dâmboviţa, Argeş, Vâlcea, Dolj, Olt, Teleorman şi Giurgiu.
Interviu cu medicul român Măriuca Vasa-Nicotera, din Frankfurt, despre descoperirea că 78% dintre pacienții cu forme grave de COVID dezvoltă leziuni cardiace … Consecințele cronice pot schimba datele pandemiei, pentru că boli lungi de plămâni sau de inimă se traduc în probleme de sănătate publică la o scară dificil de administrat. Într-un interval extrem de scurt, lumea poate întâmpina nevoia de îngrijire a zeci de milioane de oameni bolnavi cronici. În Marea Britanie, o jumătate de milion dintre pacienții care au suferit de Covid-19 au avut ulterior probleme de sănătate pe termen lung. Pe acest fond, rezultatele unui studiu din Germania i-au îngrijorat pe specialiști. Studiul făcut de echipa Spitalului Universitar din Frankfurt am Main expune efectele pe care Covid-19 le produce asupra inimii. RMN-ul a fost făcut la câteva săptămâni după vindecare Medicii au urmărit 100 de pacienți cu forme severe de Covid-19, oameni spitalizați. În 78% din cazuri s-au descoperit prin RMN leziuni cardiace. Intervalul de timp median între diagnosticul COVID-19 și RMN-ul cardiac a fost de 71 de zile. Cei mai mulți dintre pacienți nu au avut probleme cardiace anterior. Dintre aceștia, 53% erau bărbați, iar grupa mediană de vârstă a fost de 49 de ani (49-53 de ani). Nu virusul în sine acționează pe mușchiul inimii, ci sistemul imunitar al pacientului. Medicul Măriuca Vasa-Nicotera a explicat: “Aveau acțiuni cardiace, dar nu aveau simptome” – Studiul făcut de echipa din care ați făcut parte arată că 78% dintre pacienții cu Covid-19 au dezvoltat ulterior probleme cardiace. E un procent foarte îngrijorător. Despre ce fel de probleme cardiace vorbim și cât de severe sunt acestea? – Vedem din ce în ce mai mult ceea ce se cheamă cross-reaction pe alte organe. Eu fiind cardiolog am studiat pe inimă, dar sunt și alte efecte secundare pe creier și chiar pe plămâni de la Covid. Studiul pe care l-am făcut pe inimă este bazat pe IRM cardiac (Imagistica prin rezonanță magnetică, n.r.). Integral: https://www.libertatea.ro
Al doilea val al pandemiei se extinde în Europa. Farmaciile din Franţa fac tot mai multe teste serologice rapide…..„În mod excepţional (…) farmaciştii (…) pot efectua teste de orientare rapidă a diagnosticului pentru detectarea anticorpilor împotriva SARS-CoV-2”, indică textul decretului publicat în Jurnalul Oficial., care este „aplicabil până la 30 octombrie”. Testele serologice TROD constau în prelevarea unei picături de sânge prin înţeparea pielii, de obicei la vârful degetului, apoi punerea ei în contact cu un reactiv. Rezultatul apare în câteva minute. Până acum, acestea nu puteau fi efectuate decât de un laborator de analize medicale. Un test TROD pozitiv înseamnă că aţi fost expus la virus şi aţi dezvoltat (sau în curs de dezvoltare) un răspuns imun. Un rezultat pozitiv trebuie confirmat într-un laborator biologic printr-un test de sânge şi un examen de laborator pentru a verifica realitatea răspunsului imun şi, eventual, printr-un test virologic (RT-PCR) pentru a verifica dacă virusul este încă prezent în organism şi, prin urmare, dacă există sau nu riscul de a infecta alte persoane. Ministerul Sănătăţii a publicat o listă a celor 51 de teste autorizate. Unele detectează doar anticorpi IgG (pentru imunoglobuline G), care se formează la cel puţin 14 zile după ce au fost în contact cu virusul, în timp ce alţii indică şi prezenţa IgM (imunoglobuline M), care poate fi detectaţi la aproximativ o săptămână după infectare. Pentru aproximativ 20 de euro, această tehnică de eşantionare poate detecta dacă o persoană a fost infectată cu Covid-19 în urmă cu trei săptămâni sau mai mult. Uşor accesibil, cu toate acestea, pune întrebări cu privire la eficacitatea sa în combaterea răspândirii virusului. Trod detectează anticorpi doar dacă ai avut boala acum trei sau mai multe săptămâni. Dacă cineva v-a transmis virusul săptămâna trecută la plajă, nu puteţi afla cu acest test. În schimb, un rezultat pozitiv nu indică faptul că sunteţi imun la virus. Studiul ştiinţific nu susţine concluzia unei posibile imunităţi şi studiile par să arate că boala poate fi contractată de mai multe ori de aceeaşi persoană. Franţa a înregistrat cel mai mare număr de noi infectări COVID-19 din ultimele două luni – 1.695 de cazuri, transmite BBC. Cu mai mult de 30.000 de decese, Franţa are al treilea cel mai mare bilanţ al victimelor din Europa, după Marea Britanie şi Italia. Integral: https://adevarul.ro
Detalii incredibile în cazul ambulanţierului din Vaslui care şi-a adus acasă fiica de pe litoral, confirmată cu COVID. Cum a fentat acesta sistemul …. Potrivit Legii 136/2020, fiind contact direct al unui pacient COVID-19, tatăl adolescentei ar fi trebuit carantinat la domiciliu, alături de ceilalţi contacţi direcţi din familie, pe durata de incubaţie specifică bolii, scrie Adevărul. Potrivit sursei citate, acest lucru nu s-a întâmplat, tatăl uzând din plin de calitatea de ambulanţier. Acesta, deşi nu era de serviciu, în seara de 3 august, a luat, cu acordul conducerii unităţii, o ambulanţă din staţia SAJ Vaslui şi s-a deplasat la Costineşti. Deplasarea a efectuat-o folosind foaia de parcurs a altui coleg care fusese de serviciu în ziua respectivă. Traseul Vaslui-Costineşti şi retur a fost făcut fără un cadru medical însoţitor, aşa cum este procedura în mod curent, ci doar de tatăl-ambulanţier. 11 tineri au fost diagnosticaţi cu COVID-19 în urma unui majorat organizat la Vaslui, la care au fost invitaţi peste 40 de tineri, numărul exact urmând să fie stabilit după efectuarea anchetei epidemiologice. Pe lângă fata de ambulanţier, care este considerată pacientul zero în grup, ancheta epidemiologică realizată de DSP Vaslui a arătat că 10 din cei 17 tineri aduşi cu microbuzul special de la Costineşti au ieşit pozitivi la testul făcut la Spitalul Municipal Elena Beldiman din Bârlad. Integral: https://www.libertatea.ro
700.000 de euro, fără licitație, pentru un “muzeu al copiilor”. Aproape un sfert din sumă a ajuns de la Firea către o firmă înființată de Sebastian Ghiță! ….. La jumătatea lunii iulie, în vreme ce Gabriela Firea, primarul Capitalei, se contrazicea cu ministrul sănătății pe tema numărului de paturi ATI destinate celor infectați cu COVID-19, Centrul Proedus din subordinea sa publica un anunț publicitar pentru un proiect în valoare de aproximativ 714.000 de euro – bani care urmau să meargă către firme fără organizarea unei licitații. Acoperiți de Legea achizițiilor publice 98/2016, care prevede că instituțiile pot ocoli licitațiile publice în cazul în care achiziționează diverse tipuri de servicii sociale, în limita pragului de 3.500.000 de lei, cei de la Proedus au publicat un anunț publicitar al cărui cost este exact la barem. …. Anunțul a fost publicat și în SICAP, în secțiunea destinată anunțurilor publicitare. Conform descrierii, este vorba despre servicii care vizează organizarea proiectului “Muzeul Copiilor”, împărțit în cinci loturi …. Cel de-al doilea lot, printre cele mai complexe, a fost atribuit unei firme din Prahova, firma 360 Revolution SRL, înființată în 2007 de fostul deputat PSD Sebastian Ghiță. Mai târziu, Ghiță l-a cooptat și pe actualul asociat al societății, Buduluș Ioan Daniel, pentru ca, la finalul lui 2011, să îi cesioneze părțile sociale acestuia din urmă. Valoarea contractului dintre firma 360 Revolution SRL și Proedus este de 834.600 de lei. În 2019, site-ul Recorder.ro a publicat o știre în care firma înființată de Ghiță reapărea drept câștigătoare a unui contract cu Regia Autonomă Administrația Patrimoniului și Protocolului de Stat (RA-APPS) pentru proiectarea unui lup dacic pe sediul Guvernului. Integral: https://www.libertatea.ro
Laura Ștefan: Statul a pierdut controlul asupra crimei organizate. Sunt zone în care puterea e în mâna clanurilor mafiote …. Sunt zone în România în care ”puterea statală a fost mutată în mâna clanurilor de interlopi”, dar acest lucru nu ar fi fost posibil fără o ”complicitate” a instituțiilor statului, în principal poliția, spune Laura Ștefan în interviul pentru Europa liberă. ”Nu e vorba numai de o instituție, ci de un lanț întreg”, iar încrengăturile dintre politic, poliție, procurori și afaceriști cu trecut infracțional fac ca soluția pentru combaterea fenomenului crimei organizate să fie complicată. Laura Ștefan susține că problema e și în felul în care societatea priveste lucrurile. ”Dacă noi acceptăm că o fetiță de zece ani poate să provoace un bărbat sau că un minor de zece ani, fată, băiat, ce-o fi, poate să-și dea acordul la un act sexual, și asta spune un judecător, vă dați seama că problemele sunt în fibra națiunii, până la urmă, și nu folosesc cuvinte mari.” ”Intervenția trebuie să fie puternică și asumată politic”, dar e puțin probabilă în an electoral…. Laura Ștefan: ”Problemele nu vin din lege în acest moment, ci din capacitatea statului de a aplica legea care există și de a ține sub control un fenomen care în ultimii ani a luat proporții îngrijorătoare. De fapt, mie mi se pare că în România anumite zone au fost pierdute de stat și că puterea statală a fost mutată în mâna clanurilor de interlopi.” Europa liberă: Dar e posibil acest lucru fără contribuia statului, a instituțiilor sale? Laura Ștefan: ”Acest lucru nu se poate întâmpla fără o complicitate a instituțiilor statului, mă refer în primul rând la poliție, dar în mare măsură la justiție, în general. Nu cred că poți ajunge în topul crimei organizate în materia traficului de persoane fără ca statul să aibă o mare problemă și fără o interdependență între clanurile mafiote și structuri ale statului. Ce vedem acum sunt niște simptome ale unei boli mai vechi și mai grave… unii oameni beneficiază, nu-i așa, de protecție. Și asta s-a văzut în marile scandaluri, în cazul Caracal vă amintiți convorbirile care au ieșit în presă dintre diversi oameni de afaceri cu un trecut de infracționalitate și poliție. Problema este una de aplicare a legii, ceea ce o face și mai greu de rezolvat pentru că noi, în România, suntem maeștri în adoptat legi peste noapte, mai complicat este să le aplicăm tuturor, adică să nu mai existe oameni care sunt deasupra legii.”… ”Sigur că poate fi vorba și de o conexiune cu lumea politică. Când se discuta foarte aprins despre modificările la Codul penal și Codul de procedură penală, am spus că ele nu sunt făcute doar în interesul unor oameni politici care au probleme cu justiția ci și pentru a proteja interese mafiote mult mai mari, care țin de zona crimei organizate. Ca exemplu este modificarea care viza imposibilitatea folosirii imaginilor de la camerele de vederi de pe stradă, care aduceau statul în imposibilitatea de a mai combate infracționalitatea violentă. Din fericire, au fost declarate neconstituționale, dar a durat mult ca lumea politică să accepte această soluție și să decidă renunțarea la astfel de amendamente.” Europa liberă: Soluția care este? Cum ar trebui intervenit? Laura Ștefan:” Intervenția trebuie să fie puternică și asumată politic. Nu cred că putem să sperăm că structurile statului care au lăsat lucrurile să ajungă până aici se vor trezi mâine dimineață și vor spune: gata, trebuie să impunem respectarea legii! Este o fantezie să ne închipuim că lucrurile se pot întâmpla de la sine. În primul rând, este vorba de acceptarea problemei și cred că ar trebui să încetăm să ne mai mințim noi pe noi. Nu ne putem închipui să poți să fii în topul traficului de persoane fără ca statul să aibă știință de astfel de activități. Poate ar trebui să începem să căutăm copiii care lipsesc, să tratăm victimele care raportează și pe cele care tac cu mai multă grijă și respect și să nu mai considerăm că victima este vinovată. Nu sunt greșeli care pot fi puse în seama unei singure instituții. Vă amintiți decizia unor instanțe în care agresorul, care e tatăl vitreg al victimei, un copil de 10-12 ani, primește o pedeapsă cu suspendare, deci se întoarce acasă unde locuiește și victima. Dosare judecate pe acuzația de act sexual cu un minor, plecându-se de la premiza că minorul a consimțit, la 6-7- 10 ani. Aceste absurdități ar trebui să ne pună pe gânduri tocmai pentru că vin din partea sistemului judiciar. Nu e vorba numai de o instituție, ci de un lanț întreg. Când le aduni pe toate și le suprapui peste valorile tale ca societate, pentru că trebuie să acceptăm că problema e și la noi, la felul în care privim lucrurile, la felul în care ne raportăm la ele, ajungem la rezultatul pe care îl vedem și care, după părerea mea, e pierderea completă a controlului asupra fenomenului crimei organizate.” Integral: https://romania.europalibera.org
Pro Infrastructură: Firea minte când spune că Pasajul Doamna Ghica va fi gata în toamnă. Care este stadiul lucrărilor VIDEO ….. „Vă prezentăm în premieră imagini aeriene cu şantierul pasajului Doamna Ghica din Bucureşti, aflat la intersecţia Şoselei Colentina cu Strada Doamna Ghica (inelul rutier secundar al capitalei) din sectorul 2. Deşi primarul Firea afirmă în mod mincinos că acest proiect va fi finalizat în această toamnă, se poate observa cu ochiul liber că lucrările sunt într-un un stadiu incipient, executându-se operaţiuni la fundaţiile podului, relocări de utilităţi sau la bretelele prin care va fi deviat traficul. În plus, licitaţia pentru realizarea tablierului metalic a fost anulată recent. Solicităm autorităţilor locale mai multă responsabilitate în declaraţii, canalizându-şi astfel energia spre adevăratele blocaje ale proiectelor de infrastructură din Bucureşti”, susţine Asociaţia Pro Infrastructură. Pe 15 mai 2019, PMB a anunţat că Primarul General, Gabriela Firea, a semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia Pasajului Doamna Ghica – Colentina cu Trustul de Clădiri Metropolitane Bucureşti. Lucrările presupun reconfigurarea circulaţiei pe Şoseaua Doamna Ghica şi construirea unui pasaj suprateran peste Şoseaua Colentina. “Acest proiect de infrastructură este extrem de necesar pentru Bucureşti şi va contribui decisiv la fluidizarea traficului într-o zonă foarte aglomerata a Capitalei. La propunerea mea, la începutul anului, au fost aprobaţi în Consiliul General indicatorii tehnico-economici, iar acum am semnat contractul pentru proiectare şi execuţie. Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile şi execuţia lucrărilor, estimată la 12 luni”, spunea atunci edilul-şef. Costul estimat al lucrărilor, aprobat prin HCGMB nr. 4/2019, se ridică la aproximativ 28 de milioane de euro. Integral:
https://adevarul.ro
Aerul – otrava de zi cu zi a bucurestenilor ….Unul dintre primele evenimente publice ale actualului Primar General a fost lansarea acoperisurilor de statii de autobuz inverzite. Esecul rasunator al acestui proiect avea sa fie emblematic pentru toate politicile publice de mediu din oras. Centura verde, Taxa Oxigen, suta de kilometri de benzi dedicate utilizarii bicicletei, sistem de monitorizare a zgomotului urban, sistem informational pentru managementul calitatii aerului, energie solara pentru spitale, statii de alimentare pentru autovehicule electrice sunt proiecte dezbatute in Consiliul General, votate, si cam atat. Azi nu prea avem nimic in plus fata de ce aveam acum patru ani raportat la nevoia de a remedia grava problema a calitatii aerului. Trei sunt zonele importante in care trebuie sa ne uitam atunci cand vine vorba de calitatea aerului: trafic, spatiile verzi si gestionarea deseurilor. Peste tot, in toate acestea, administratia din mandatul actual a esuat lamentabil, lasandu-ne cel putin intr-o stare la fel de proasta ca atunci cand s-au apucat de treaba. Cadastrul Verde, un document obligatoriu la nivelul autoritatilor publice locale, a fost realizat pentru Bucuresti in 2011. Acesta este un fel de inventar al tuturor arborilor, spatiilor verzi si luciului de apa, cu detalii tehnice care, teoretic, ar trebui sa ajute autoritatea publica sa gestioneze spatiul verde. Anul acesta, Garda de mediu anunta ca a amendat Primaria Bucuresti pentru lipsa acestui document. In replica, Aurelian Badulescu a anuntat ca acest cadastru verde exista, “dar nu este actualizat”. Un cadastru verde neactualizat este ca si cand el nu ar exista, de fapt. Lipsa acestui document inseamna ca, in acest moment, nimeni nu stie care este situatia reala a spatiilor verzi la nivelul orasului. Deci va trebui si aici sa ne bazam pe declaratiile primarului. Preocuparea pentru spatii verzi incepe intotdeauna de la cunoasterea situatiei. De acolo putem porni spre identificarea unor masuri de imbunatatire si multiplicare a acestor spatii. Dar noi nu stim nici macar atat. Preocuparea teoretica pentru sporirea spatiilor verzi a existat. Spre exemplu, in 2017, a fost votat un proiect prin care urma sa fie realizat un proiect tehnic si, deci, o centura verde a Capitalei. Nu avem o centura a verde a capitalei, primarul general aruncand aceasta vina in responsabilitatea guvernului PNL, in februarie 2020. Cei trei ani de guvernare PSD care s-au suprapus mandatului actual nu au fost nici ei cu noroc pentru Centura Verde…..Cand vine vorba de date si masuratori, la capitolul aer stam la fel de prost. Reteaua de masurare a calitatii aerului care este accesibila cetatenilor este pusa pe picioare de organizatii non-guvernamentale. Desi primarul general a promis, in campania electorala de acum patru ani, ca Bucurestiul va avea propriul sistem de monitorizare a calitatii aerului, prin montarea de statii prin oras, anul acesta Gabriela Firea si-a declarat infrangerea. A invocat imposibilitatea de a dezvolta acest sistem pentru ca, pe scurt, nu e treaba institutiei. Taxa Oxigen, proiect revolutionar pentru care Primarul General s-a imbracat si in tricou tematic, este un alt proiect care a infrant-o politic, desi incepuse implementarea lui. Proiectul prevedea taxe diferentiate pentru autovehiculele poluante care doreau sa tranziteze centrul orasului. Dupa dezbateri publice si angajamente ferme ca taxa de centru va functiona in Bucuresti, primarul s-a razgandit, intelegand cat de nepopulara ar fi aceasta masura. A mascat razgandirea intr-un “referendum” pe facebook, dupa care a anuntat ca, natural, oamenii nu isi doresc aceasta masura. Asta dupa ce fusesera instalate in orase semnele de delimitare ale zonelor care urmau sa fie incluse si chiar dupa ce a incasat de la cativa cetatenii taxa. De mai bine de trei ani, Primarul General se lauda in spatiul public cu achizitia de autobuze. O reusita majora a acestui mandat, spune ea. Achizitia este prezentata ca fiind fundamentala pentru trafic si pentru mediu, fara insa sa explice cum si cu cat a contribuit aceasta noua flota la rezolvarea problemei aerului. Lasand la o parte faptul ca sunt diesel (ceea ce, ca principiu, transmite mesaje altfel decat eco catre publicul general), in lipsa unor masuri conexe (benzi dedicate transportului public, de pilda) care sa incurajeze abandonarea transportului motorizat individual, impactul asupra calitatii mediului este aproape de zero. Cu atat mai mult cu cat chiar primarul general a declarat la televizor ca noile autobuze se plimba goale prin oras, pentru ca oamenii nu le folosesc. Desi acesta este in mod evident esecul unei autoritati publice de a convinge cetatenii sa migreze spre transportul public, parea mai degraba un discurs acuzator la adresa bucurestenilor. Infrastructura pentru transport alternativ a fost si ea incremenita acesti patru ani, doar in ultimele sase luni incepand sa apara noi piste pentru biciclete. Asta desi proiectele in care sunt prevazute aceste piste dateaza din 2018. Doar campania electorala pare ca pune Primaria Generala la treaba….. Primarul Gabriela Firea si majoritatea Consiliului General au imaginat masuri de sprijin pentru inlocuirea masinilor vechi si pentru taximetristi. Intr-un proiect din septembrie 2019, majoritatea Consiliului general a votat distribuirea a 3.000 de eco-vouchere, in valoare de 15.000 lei/eco-voucher pentru masinile din flota de taxiuri a Bucurestiului, in schimbul casarii masinii. Acest proiect de acordare de vouchere este un fel de instrument al puturosului sau intruchiparea populismului – ce e mai simplu si mai de grabnic aducator de voturi decat sa acorzi vouchere? Integral: https://ziare.com
Fotoliul cu vedere la Cişmigiu ….Firea contra Nicuşor Dan. Tocmai cînd credeam că am “intrat în normalitate” şi aici o să ne oprim, au intervenit “complicaţiile cu variaţiuni”. Prima a fost Ponta! Rămas cu un partid de buzunărel, dar cu veleităţi de sforar în “politica mare”, fostul prim ministru caută cu disperare o trambulină sau măcar un colac de salvare care să îl ţină la suprafaţă încă o tură. Primăria Bucureştilor ar fi nu un colac, ci un “yaht de salvare”. După ce a dat un Prim Ministru, Ciorbea, şi un Preşedinte, Băsescu, Primăria Capitalei a devenit în imaginaţia multor sforari ai politicii de la Bucureşti un soi de covor fermecat. Totul este să te sui pe el şi să te ţii bine, după aia te duce negreşit unde ţi-e dorinţa! Cum Ponta era prea puţin, a urmat Băsescu! Imun la ridicol, fostul Preşedinte al României s-a prefăcut supărat foc. Tunete şi fulgere: micro partidul său nu a fost băgat în seamă de PNL şi a rămas nechemat la “negocierile Dreptei”. În consecinţă, Băsescu a luat din cui buzduganul olimpienei sale mînii şi… cît pe ce era să dea cu el în Dumnezeu. Pe cine ignoră ei? Pe El??? O să candideze singur şi o să le fure ăstora din dreapta, PNL et co, exact atîtea voturi cîte are nevoie Firea să se aleagă din nou Primar!!! Ca şi Ponta, dar din cu totul alte motive, desigur, Traian Băsescu nu face altceva decît să caute un “refugiu aurit”, din punct de vedere politic. Dacă nu îl poate găsi la PNL, atunci îl caută la PSD. Candidatura sa, dacă se va materializa, este nu atît o mînioasă declaraţie de război adresată PNL, cît o greţos de dulce şi slugarnică declaraţie de supunere închinată PSD. În sfîrşit, ultimul pe listă, cu voia dumneavoastră, domnul Călin Popescu Tăriceanu. Din aceeaşi categorie politică cu Ponta şi Băsescu, adică omul peste bord în căutarea colacului salvator, fostul prim ministru şi lider PNL, ajuns astăzi doar aşchie liberal-disidentă, s-a gîndit că “un general” ca el nu face să stea în birou… cînd afară se dau lupte grele pentru viitorul Bucureştilor! Mă rog, dacă închidea fereastra, putea să se facă n-aude-na-vede-na-greul-pămîntului!! A încălecat însă pe Rosinanta, l-a luat lîngă el pe Sancho Panza, omul cu Nobelul la butonieră, şi pe-aci ţi-e drumul. Nimic nu-l poate opri pînă la asaltul decisiv asupra morilor de vînt. Cine ştie, poate oamenii cu oglinzi responsabili de jocurile de lumini, dar… şi ei sunt muritori… poate au o zi proastă… poate prind o zi mai înorată… poate are el norocul să tragă la loz în plic biletul pe care scrie “Dacia 1300”. Ce mai contează de trei lei, onoarea nereperată, cînd poţi cîştiga o maşină! Ca să avem, însă, o perspectivă întregită asupra lucrurilor, mai trebuie adăugat doar un mic amănunt. “Fotoliul cu vedere la Cişmigiu” este mai mult decît locul plăcut, comod şi liniştit de unde poate cineva admira zilnic farmecul istoricului părculeţ de vis-a-vis. Este scaunul de lucru din faţa panoului de comandă al “instalaţiilor” care “distilează” într-un mandat cîteva miliarde de euro!!! Eu cred că tocmai pasiunea pentru “tehnică, tehnologie şi inginerie politică” îi motivează atît de puternic pe candidaţii noştri, mai vechi şi mai noi, la funcţia de Primar al Bucureştilor. În rest, doar bîrfe, şmenuri, şuşanele! Integral: https://www.bursa.ro
10 August, fotografie de familie cu cei 100.000 care au salvat democrația Noi, oamenii, avem această capacitate de a uita fața răului. Cumva, emoția, furia, teama din 10 august 2018 s-au estompat. Manifestația a început să semene cu o poză veche dintr-un album de familie sau cu una pe care Facebook ți-o afișează dimineața pe pagină. Aha, aici eram acum doi ani. Ia, uite, am mai îmbătrânit! Foarte mulți dintre noi n-au uitat ce s-a întâmplat atunci și încă speră că adevărul va ieși la lumină. Între timp, pe seama protestului din 10 august s-au construit cariere politice, s-au câștigat alegeri, s-au format guverne. Viața a mers înainte, doar adevărul a rămas ascuns în vrafurile de dosare plimbate între două parchete în care procurori ce pot transforma albul în negru precum un scamator invitat la o petrecere de copii au încercat să-l îngroape. N-au știut că 10 August înseamnă mai mult decât o imagine care unora dintre noi le arată că a trecut timpul și au încărunțit. Din ce-am simțit atunci, din felul cum s-au rostogolit lucrurile, din ce-am aflat din discuțiile și interviurile cu zeci de oameni implicați în acele evenimente am realizat că 10 August e mult mai mult. E un punct de cotitură al sistemului democratic din România. Atunci a avut loc o confruntare de proporții biblice dacă pot să mă exprim așa. În acea manifestare au fost implicați oameni politici, agenți ai serviciilor secrete, jandarmi, polițiști, lideri de sindicat, militari, procurori, judecători, agenți provocatori, interlopi, huligani, fiecare cu rolul lui, misiunea lui, aflat în slujba unei tabere sau alta. Cei care aveau o anumită agendă au ținut prea puțin seama de cei 100.000 de mii de oameni care veniseră acolo nu pentru că-i chemase cineva, că-i plătise sau că acela era jobul lor, veniseră pentru că au simțit că România e în pericol, veniseră ca oameni liberi să apere un sistem democratic aflat sub asediu. Astăzi, Dragnea e un mecanic auto într-un atelier prăfuit al închisorii Rahova. Dragnea n-a fost întotdeauna așa. În urmă cu doi ani, era un lider politic care controla Parlamentul și Guvernul României și care mizase tot pe cartea înlăturării unui președinte ales pentru a deține puterea absolută. Cei 100.000 de oameni care veniseră în Piața Victoriei nu fuseseră infiltrați să provoace violență, nu erau membri de galerie sau interlopi plătiți, erau cei care și-au dat seama că PSD voia cu orice preț să acapareze întreaga putere. Modelele lui Dragnea erau Viktor Orban din Ungaria și Jaroslaw Kaczyński, liderul Partidului Lege și Justiție din Polonia. În realitate, oi negre ale democrației europene. În acești doi ani am uitat cât de aproape am fost de intrarea pe calea autoritarismului, iar modelul propus de PSD, cel al politicianului intangibil, suprem, să devină o regulă. În regimul Dragnea am avut pentru prima dată situația în care un partid își dă jos propriul guvern prin moțiune de cenzură, am avut pentru prima dată un premier care se plânge la Uniunea Europeană că s-a încercat schimbarea ordinii constituționale într-o scrisoare oficială fără a produce nici cea mai mică dovadă și am avut folosirea abuzivă a prerogativelor statului român împotriva propriilor cetățeni pentru a le bloca numirea într-o poziție oficială internațională, e vorba de încercarea disperată a Guvernului PSD de a bloca nominalizarea Laurei Codruța Kovesi în poziția de procuror european. Acestea sunt doar trei exemple care ilustrează iraționalitatea viziunii politice a lui Liviu Dragnea. Astăzi, de multe ori, uităm că manifestația din 10 August a fost punctul culminant al unei serii de proteste începute în noaptea de 31 ianuarie 2017, atunci când Guvernul Grindeanu a adoptat Ordonanța 13 care modifica legislația penală, desființând infracțiunea de abuz în serviciu. De atunci a început o perioadă de un an și opt luni de proteste în toată țara la adresa regimului PSD. S-a format o opoziție în stradă, pentru că cea din Parlament, deși dinamică și zgomotoasă, nu avea nicio pârghie pentru a stopa tăvălugul PSD. Ordonanța DIICOT prin care a fost clasat Dosarul 10 August pare a fi o continuare a planului lui Dragnea, în fapt, o cale de scăpare gândită înainte pentru a-i salva pe cei implicați. Rareori am citit un document oficial mai denaturat, prin care să se încerce transformarea victimelor în călăi. Acest document, în opinia mea, ar trebui studiat la toate facultățile de Drept pentru a fi arătată ce monstruozitate poate ieși, atunci când nu sunt respectate principiile fundamentale ale realizării cercetării penale – obiectivitatea și legalitatea…..Mă aștept ca, la final, niciun om politic nu va fi condamnat, dar sper ca toți cei care s-au făcut preș în fața lui Dragnea și a lui Carmen Dan și au executat orbește ordinele lor nesăbuite să simtă asprimea legii pentru ca pe viitor alții care s-ar gândi să facă la fel să știe ce-i așteaptă. Integral: https://spotmedia.ro
BNR, prognoză mult mai sumbră decât cea a guvernului: anunță o scădere economică similară cu cea din 2009, apogeul crizei economice când economia României a pierdut 5,6% din PIB Banca Națională a României (BNR) prognozează pentru acest an o scădere a economiei interne apropiată de cea înregistrată la aprogeul crizei economice din deceniul trecut, când scăderea din 2009 a fost de 5,6% din PIB. ”Pe ansamblul anului, variația medie a PIB este prevăzută să înregistreze o valoare negativă semnificativă, apropiată de cele înregistrate la apogeul crizei economice din 2008-2009, iar pierderile de venit de la nivel agregat urmează a fi recuperate în totalitate pe o perioadă de cel puțin un an”, arată BNR în Raportul asupra inflației făcut public azi. Prognoza este apropiată de cea a Comisiei Europene (scădere de 6% din PIB) și mult mai pesimistă decât a guvernului, care lucrează în continuare cu o prognoză de scădere situată între 2 și 3% din PIB. Proiecția BNR se sprijină pe un scenariu în care pandemia de covid-19 e ținută sub control și în România nu vor mai fi luate măsuri care să aibă impact major asupra economiei, cum s-a întâmplat pe durata stării de urgență. Integral: https://www.g4media.ro
Cele trei mari vulnerabilități ale economiei românești în pandemie. Interviu cu Ionuț Simion, președinte AmCham De ce adevărata criză se va simți spre finalul anului, în ce condiții ar putea crește taxele și impozitele și de ce e important ca România să își securizeze din timp accesul la vaccinul anti-Covid. Ionuț Simion, country managing partner al PwC România, una dintre cele mai importante companii de consultanță și audit, și președintele Camerei de Comerț Americane în România, a creionat, într-un interviu pentru Europa Liberă, care sunt principalele vulnerabilități care pot face ca revenirea economică a României să fie una lentă și de ce există riscul de falimente, în special, pentru companii mici și mijlocii. Principalele declarații:
- Dacă nu vom avea un Guvern care să aibă stabilitate în Parlament, va fi foarte greu să luăm măsuri ferme de consolidare fiscală
- Banii europeni vin doar dacă vor exista proiecte, deci este o cursă contra cronometru pentru România să identifice proiectele care sunt eligibile pentru atragerea și cheltuirea banilor de la UE
- Cu siguranță se va modifica sistemul de impozite și taxe, dar înainte de toate, România trebuie să se asigure că toată lumea plătește impozitele și taxele stabilite prin sistemul actual
- Așa cum evoluează pandemia la ora actuală, e foarte puțin probabil ca revenirea economică să se facă în „V”, deși Guvernul face eforturi susținute să asigure acest lucru
- Orice contracție economică peste 5% nu ar trebui să fie un capăt de lume, dar vorbește despre dificultăți pe care țara le poate avea în revenirea economică în anul următor
- Eu nu cred că România va reuși să revină mai devreme de 12-18 luni la parametrii de dinainte de martie, când a fost instituită starea de urgență
Europa Liberă: Până acum, companiile au reușit să reziste în fața efectelor pandemiei de coronavirus, iar șomajul nu a crescut semnificativ, mai ales datorită măsurilor guvernamentale de sprijin. Când se va resimți adevărata dimensiune a crizei? Ionuț Simion: „Cea mai mare problemă a acestei crize este că nu este doar o criză economică, este o criză economică pliată pe o criză sanitară. Toate puseele acestea ale pandemiei nu fac decât să alimenteze sentimentul de incertitudine și să îngreuneze demersurile și măsurile luate pentru relansarea economică, nu doar a României, ci a fiecărui stat. Așa că, dacă ar fi să mă iau după ce văd în piață, după feedbackurile pe care noi le primim de la clienții cu care lucrăm, cel mai probabil adevărata față a crizei o să o vedem în a doua parte a ultimului trimestru și începutul anului viitor. Până atunci vom ști și în ce măsură criza sanitară are o rezolvare, respectiv apariția vaccinurilor și maniera în care România va avea acces la acest vaccin și, în al doilea rând, vom vedea și măsura în care și celelalte țări cu care România are relații economice foarte strânse reușesc să depășească acest impact economic și să vedem cu adevărat un proces de relansare economică.”…. În primul rând, România a intrat în această criză cu un deficit bugetar deja peste 4%, acest lucru se întâmpla la finalul anului trecut. Toate statele încearcă să depășească această criză, prin a pune tot mai mulți bani în economie și prin acoperirea unor costuri sociale, cum ar fi șomajul tehnic. Dar acest lucru duce la agravarea deficitului bugetar. Este estimat că România va înregistra anul acesta în jur de 9,3%-9,4%. Deja a raportat peste 4% pentru primele șase luni ale anului. O primă vulnerabilitate este că a intrat slăbită în această criză. O a doua vulnerabilitate este aceea că România, din păcate, are o fragilitate politică dată de alegerile locale și alegerile parlamentare, iar această fragilitate politică o împiedică să ia niște măsuri mai ferme în ceea ce privește consolidarea fiscală, programe de investiții bine țintite, măsuri ferme în ceea ce privește o serie de teme: pensiile, alocațiile și așa mai departe. E foarte important ca România să aibă un Guvern stabil și solid care să poată să ia măsuri ferme și care să permită depășirea crizei cu succes. Și nu în ultimul rând, o vulnerabilitate a României este faptul că este strâns legată de măsura în care celelalte state europene, și nu numai, vor reuși să depășească criza, pentru România este foarte important ca activitatea de producție, care stă la baza exporturilor românești, să funcționeze în continuare. Acest lucru nu este posibil dacă nu are loc o relansare economică susținută în celelalte țări, în special în Uniunea Europeană. Acestea ar fi cele trei dimensiuni pe care le-aș avea în minte acum.”…. Europa Liberă: În ce situație riscă lucrurile să scape de sub control? Ionuț Simion: „Sunt mai multe dimensiuni. Dacă nu vom avea un Guvern care să aibă stabilitate în Psrlament, va fi foarte greu să luăm măsuri ferme de consolidare fiscală. Aici nu mă refer doar la creșterea de impozite și taxe pentru că nu este neapărat prioritatea unui Guvern, ci de a colecta impozite și taxe de la toți contribuabilii. Este o primă dimensiune economică. Criza sanitară este o a doua dimensiune. Marile state ale lumii și-au securizat deja accesul la vaccin, dar acest lucru este mai puțin posibil pentru statele cu o putere mai mică, și aici mă refer la România. Chiar președintele Iohannis spunea că, pe lista de priorități, este accesarea acestor vaccinuri, problema este să fim în primul val de țări și nu în doi sau trei. O a treia dimensiune foarte importantă este legată de maniera în care putem accesa acești bani europeni. Vorbim de 80 de miliarde de euro – dacă scădem contribuția noastră rămân 60 de miliarde de euro, dintre care vreo 40 de miliarde sunt granturi nerambursabile, vreo 16 miliarde sunt bani care ne vin sub formă de împrumuturi dar la o dobândă foarte ieftină. Totuși, acești bani vin doar dacă vor exista proiecte care să permită României să acceseze acești bani și 60-70% din acești bani vor veni până în 2023, deci este o cursă contra cronometru pentru România să identifice proiectele care sunt eligibile pentru atragerea și cheltuirea banilor de la UE. Dacă vom continua să avem puține proiecte, atunci vom accesa mai puțini bani și atunci efectul de angrenare în economie va fi mult mai mic decât cel anticipat.” Integral: https://romania.europalibera.org
Forumul Judecătorilor prezintă o listă cu instanţele la care s-au înregistrat cazuri de coronavirus, după ce Predoiu a susţinut că nu există focare de infecţie Forumul Judecătorilor a realizat o listă cu instanţele despre care presa a scris că s-au confirmat cazuri de infectare cu noul coronavirus, după ce ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu, a susţinut că sediile instanţelor nu sunt focare de infecţie. Pe listă sunt şapte dintre curţile de apel, mai multe tribunale, judecătorii, dar şi parchete. Asociaţia Forumul Judecătorilor prezintă, vineri, o listă intitulată ”Cazurile de Covid-19 în instanţele şi parchetele din România prezentate în presă”. Pe lista care cuprinde link-uri către articolele de presă sunt şapte dintre curţile de apel, inclusiv cea de la Bucureşti, dar şi mai multe tribunale, inclusiv Tribunalul Bucureşti, mai multe judecătorii, două fiind din Capitală, şi câteva parchete. ”Aceste informaţii nu sunt verificate, confirmate sau infirmate oficial în toate cazurile, deşi ar trebui să existe o centralizare publică la nivelul CSM, la lucrările căruia ministrul Justitţiei participă în calitate de membru de drept”, au precizat reprezentanţii Asociaţiei. Lista e un răspuns la declarația lui Predoiu Ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu, susţine că sunt eronate afirmaţiile celor care spun că sediile instanţelor de judecată ar fi focare de coronavirus, el arătând că, încă de la începutul pandemiei, sediile instanţelor au primit echipamente de protecţie, inclusiv combinezoane. Integral: https://spotmedia.ro
Manifest pentru Dezvoltarea personala in Scoala …..Incapacitati si incompetente pasagere, dar numeroase au facut ca reforma Scolii, insasi ideea de Educatie sa nu mai poata fi vazuta ca fundamentala pentru viitorul copiilor, elevilor si studentilor. Romania devine incet-incet tara unde Scoala fuge de acasa. Abandonul scolar, scaderea numarului absolventilor, al studentilor, prejudiciul imens produs de doctoratele plagiate ale demnitarilor si nu numai, carenta eticii si a integritatii in arhitectura sistemului educational, exodul absolventilor, al specialistilor sunt un rezultat al lipsei de viziune privind tipul de educatie cerut de adaptarea corecta la lumea de azi. Suna dramatic? Dar chiar e: priviti cum functioneaza societatea romaneasca, priviti cum nivelul barbariei produsa de civilizatia tehnologica viciaza comportamente sociale civilizatorii, norme si reguli constructive, cum lipsa modelelor, a reperelor devine norma, devine regula. Dar in raport cu norma si regula europeana suntem, in continuare, la coada. Cred ca Educatia in Romania nu contribuie substantial la dezvoltarea personala a copiilor, a adolescentilor, a tinerilor. De mai multa vreme, intre cei care educa si cei care primesc educatie este creata o prapastie periculoasa. Pericolul este intarzierea mentala, anemierea potentialului cognitiv si proliferarea comportamentelor social ineficiente pentru dezvoltarea sociala. Prapastia este rezultatul unei arhitecturi ineficiente a sistemului educational. Ca si in arhitectura, daca planul nu e bine gandit pentru a raspunde prin rezistenta, functionalitate si estetica, atat prezentului cat si viitorului, atunci constructia educationala e labila. Scoala romaneasca nu pune in centru nevoia reala de dezvoltare personala a elevului, a studentului. Concepe pachete curiculare pe modelul aglutinarii fragmentelor (discipline, cursuri etc.), in loc sa promoveze coeziunea intregului ca vector al dezvoltarii personale. Scoala romaneasca e orientata spre un tip vechi de Educatie. In ciuda “reformelor”, a zecilor de modificari ale Legii, a multimii ordonantelor de urgenta, urgenta nu a fost (cu putine exceptii) – si nici acum nu este! – Educatia, ci Politicul neprofesionist al Educatiei. Toate acestea nu au in vedere Subiectul viu al educatiei – copilul viu, elevul viu, studentul viu – ci proiectiile lor birocratice, ipostazele lor virtuale. Arhitectura curiculara se adreseaza Mintii (mai mult capacitatii de memorare), mai putin Corpului si Sufletului. Cu atat mai putin sintezei acestora. Cand Scoala separa Mintea (capul) de Corp, ceva e iremediabil disfunctional. Odinioara, aceasta sinteza a fundamentat civilizatii si culturi. Dezvoltarea personala ar trebui sa fie coloana vertebrala pentru formarea copiilor, elevilor si studentilor prin incurajarea creativitatii, interdisciplinaritatii si a gandirii libere. Celor pe care ii educam le oferim “materii”, “discipline”, “cursuri si seminarii”, “laboratorare”, dar nu le oferim acel tip de discipline care organizeaza, structureaza, dezvolta si afirma creativ potentialul personal. Le cerem sa invete ce le dam noi: si ce le dam noi e deja trecut. Dar ce ne dau ei? Vorbim de predare, dar nu vorbim de primire. Ce ajunge la ei/ele din ce le dam noi? Cum spune un mare expert in educatie si creativitate, noi nu stim ce va fi peste un an-doi, dar ne iluzionam sa cream Educatia viitorului. Viitorul este in personalitatea elevului, a tinerilor. Daca personalitatea lor se formeaza in afara Educatiei dezvoltarii lor personale, inseamna ca se pierd anual imense resurse umane si materiale. Cine se iluzioneaza sa creada ca Scoala inseamna numai discipline, materii si cursuri, si nu platforma creativa a cunoasterii, integritatii si experientei, se inseala. Personalitatea functioneaza ca un intreg. Daca i se da sansa. Ea nu poate fi decupata arbitrar, functionareste…..Acest Manifest e pentru cei si cele care doresc o Educatie mai buna pentru copii lor. Dar si pentru acestia. Dar si pentru Oamenii Scolii care vor o Educatie reala, autentica. Parintii, familiile ar trebui sa se lupte pentru aceasta mai mult decat pentru …ora de religie si ora de educatie sexuala. Au si acestea importanta lor, dar pentru dezvoltarea personala a copiilor lor esentiala e repunerea personalitatii lor in centrul Educatiei. Harta Educatiei, asa cum e ea “desenata” acum, nu e deloc aceeasi cu “teritoriul” pe care il reprezinta. E a unei tari straine unde copiii sunt luati la Scoala fara garantia ca vor invata limba propriei personalitati. Ar trebui sa luptam pentru Dezvoltarea personala in Scoala romaneasca. O poti face o singura data. Pentru copilul tau. Pentru lumea sa. Integral: https://ziare.com
Văzând îmbulzeala de la priveghiul interlopului, BOR a cerut moaștele lui Emi Pian Invidie maximă la BOR! Văzând câtă lume vine să vadă racla cu moaștele lui Emi Pian, Biserica Ortodoxă Română le-a solicitat membrilor clanului Duduienilor să o predea imediat Bisericii, ca să poată fi băgată în ciclul de pelerinaje. Patriarhul spune că se pierd sume semnificative de bani și că o asemenea comoară națională nu trebuie lăsată pe mâna clanurilor. La BOR se discută deja minunile făcute de interlopul Emi Pian. Printre ele se numără și o seara în care Emi a dat de 4 ori cu zarul 6-6 la rând, lăsându-l sărac pe șeful unui clan rival. Cu altă ocazie, Emi Pian a reușit să scape de pușcărie, cu toate că a comis multe infracțiuni, deși se spune că asta n-ar fi o mare minune în România. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Like this:
Like Loading...
Buna dimineata all 🙂
“Cererile de inregistrare a semnelor electorale ale lui Nicusor Dan si Dan Cristian Popescu au fost respinse de Biroul Electoral Central
Biroul Electoral Central a respins, vineri, cererile de inregistrare a semnelor electorale ale candidatilor independenti Nicusor Dan, Dan Cristian Popescu, Gheorghe Man si Lucian-Tiberiu Bodea la alegerile locale.
“Avand in vedere cererea de privind inregistrarea semnului electoral, formulata de domnul Nicusor Dan, candidat independent la alegerile locale din anul 2020, inregistrata la BEC cu nr. 270/B.E.C./L/2020 din data de 06.08.20220, luand in considerare dispozitiile art.59 alin (1) din legea 115/2015 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, pentru modificarea legii administratiei publice locale nr. 215/2001, precum si pentru modificarea si completarea legii nr.393/2004 privind Statutul alesilor locali, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora partidele politice, aliantele politice, aliantele electorale si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor locale isi pot stabili semne electorale, pe care le comunica BEC in termen de 10 zile de la constituirii acestuia, in temeiul art. 39 alin. (4) din legea nr. 115/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, Biroul Electoral Central hotaraste: art.1 – Respinge cererea privind inregistrarea semnului electoral al domnului Nicusor Dan, candidat independent”, se precizeaza in hotararea BEC publicata pe pagina de internet….”
https://ziare.com/alegeri/stiri-alegeri/cererile-de-inregistrare-a-semnelor-electorale-ale-lui-nicusor-dan-si-dan-cristian-popescu-au-fost-respinse-de-biroul-electoral-central-1624018
Buna dimineata!
Cine sa faca si sa pastreze ordine in tara?
In politie au ramas tot atatia profesionisti cat si in celelalte domenii (a se vedea DSP urile ,de ex):
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/cei-care-privesc-vela-despescu-berechet
Se vede ca Andrei Caramitru nu e “politician” de meserie: spune lucrurilor pe nume, fara menajamente “diplomatice” cu gandul la voturi precum fac politicenii din toate partidele:
https://www.aktual24.ro/weber-si-dorneanu-sunt-agenti-rusi-sri-si-sie-sigur-au-informatiile-actionati-naibii-odata-andrei-caramitru-afirma-ca-weber-vrea-cat-mai-multi-morti/
buna dimineata!
Editorial aniversar 🙂
https://politeia.org.ro/editoriale/aniversare-politeia-11-ani-si-o-surpriza-juridica/64820/