Revista Presei – 27 iunie. “Ar fi bine ca oamenii să se obișnuiască cu ideea că atunci când votează proști, au parte de decizii proaste.”
27/06/2020 | Autor desy.demeter Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de sambata, 27 iunie! Cerul va fi variabil, cu înnorări temporar accentuate, averse, descărcări electrice și intensificări de scurtă durată ale vântului, mai ales după-amiaza și seara, în Crișana, în Carpații Occidentali, local în Maramureș, în vestul Transilvaniei și al Olteniei și izolat în restul teritoriului. În intervale scurte de timp sau prin acumulare, pe arii restrânse, cantitățile de apă vor fi mai însemnate. Izolat va cădea grindină. Temperaturile maxime se vor încadra între 25 și 32 de grade, iar cele minime între 8 grade în estul Transilvaniei și 21 de grade pe litoral. In Bucuresti vremea va fi frumoasă și se va încălzi. Cerul va fi variabil, iar vântul va sufla slab și moderat. Temperatura maximă va fi de 31…32 de grade, iar cea minimă de 15…16 grade.
Patologia puterii ….. Aberaţiile comportamentale provocate de sindromul AGCA sunt vizibile şi la noi, la tot pasul. Deunăzi, nimeni altul decît şeful puterii executive, Primul ministru al României, bruftuluia cu năduf pe reprezentanţii puterii peste capul căreia este ţinut în mod explicit şi constituţional să nu se bage, Justiţia. Domnul Orban le recomandă ţîfnos judecătorilor să holbeze mai bine ochii cînd judecă şi să nu mai întoarcă în sala de judecată decizii al Înaltei sale Puteri şi Autorităţi!!!! În orice stat cu adevărat de drept, a doua zi primul ministru cu pricina ar fi fost văduv de mandat. Ar fi plecat acasă să mai studieze niţel teoria separării şi controlului reciproc al puterilor în statul de drept, democratic. La noi, cum spuneam, toleranţa la aberaţiile puterii este cvasi nelimitată. După ceea ce se vede prin America lui Trump, drept este să spunem că, se vede treaba, nu doar la noi!!! O altă manifestare tipică a sindromului AGCA este căutarea şi găsirea vinovaţilor pentru orice oriunde în altă parte, mai puţin propria ogradă. Partidele noastre politice, de la “liderii naţionali” la ultimul baronaş local, exihibă zilnic dovada stării de supra-intoxicare cronică în care se află. Nu o să vă mai încarc cu ilustrările la zi, le găseşte fiecare în presa azi, de ieri şi cu siguranţă şi de mîine. Ca să facem haz de necaz, pentru final, o perlă de la Cotroceni. Cea mai recentă. Inundaţii? Păi cine să fie de vină, mă rog, dacă nu Bunul Dumnezeu, care a plecat aiurea haihui din Rai şi a uitat robinetul la ploaie deschis în dreptul României, chestie care la Cotroceni, pe limba cea nouă se cheamă “schimbări climaterice”. Cu orice risc, îi oferim domnului Preşedinte o opinie… şuie. Vinovatul principal pentru inundaţiile care pe teritoriul României, inclusiv în minunata noastră capitală europeană, Bucureşti, se pornesc îndată ce plouă un pic mai tare, vreo oră, două, nu este Bunul Dumnezeu, ci responsabilii guvernărilor din ultimii vreo cinci zeci de ani, poate mai bine, care au investit în amenajarea teritoriului, regularizarea cursurilor de apă şi lucrări pentru protejarea ariilor de locuire, respectiv prevenirea în teritoriu a consecinţelor dezastrelor naturale, nici a zecea parte din cît au cheltuit primăriile pentru curăţarea zăpezii de pe şoselele şi drumurile patriei în ultimul cincinal, mai ales a zăpezilor care nu au apucat să cadă vreodată! Cealaltă boală despre care merită să pomenim, la fel de frecventă în lumea “marilor decidenţi” este intoxicarea acută cu supra-ultra-mega-omni-hiper compentenţă (ISC5). Brusc, fără nici o tranziţie, din clipa numirii sau a primirii mandatului, oamenii din vîrful puterii se manifestă ca şi cînd asupra lor s-ar fi pogorît duhul atotputernic al priceperii la orice. Cînd nu este comic, spectacolul este unul trist, al dezastrului extins. Pentru tema de acasă, vă rog să întocmiţi singuri o listă a domeniilor şi a problemelor în care Trump, Putin, Macron, Johnson şi Iohannis s-au pronunţat, recent, ca şi cînd ar fi autorităţi profesionale recunoscute în materie, deşi nu există în acest sens nici o dovadă în pregătirea lor profesională sau în competenţele pe care pot dovedi că le-au acumulat, vreodată, în mod sistematic. Dacă nu vă iese prea uşor, aveţi la alegere întrebarea: pe baza căror competenţe a fost luată în România decizia ca spitale întregi, cu sute de paturi, să îngrijească cîţiva bolnavi, în timp ce mii de bolnavi au fost trimişi la plimbare, ori îndemnaţi părinteşte să mai aştepte cuminţi acasă pînă trece criza, doar pentru că nu avut “şansa” să fie atinşi de coronavirus? Tema suplimentară, pentru cei care vor nota 10: de ce oamenii îşi creditează totuşi liderii politici cu această hipercompetenţă, deşi cei mai mulţi ştiu bine că cei din vîrful ierarhiei puterii nu o au? Integral: https://www.bursa.ro
Printr-un anunt insesizabil, Primaria Sectorului 1 vrea sa obtina un nou aviz pentru a construi in parcul Herastrau si padurea Baneasa Primaria Sectorului 1 a publicat in pagian 13 a ziarului “National” un anunt in care arata ca a depus o solicitare de revizuire a avizului de mediu a Planului Urbanistic Zonal Coordonator din Sectorul 1, prin care devin construibile parti din Parcul Herastrau si Padurea Baneasa. Asta dupa ce Tribunalul Bucuresti a constatat luna aceasta etapa de informare a cetatenilor din Sectorul 1 si de dezbatere publica a avizului de mediu pentru PUZ Sector 1, prin care deveneau construibile parti din Parcul Herastrau si Padurea Baneasa, a constat doar intr-un anunt publicat in cotidianul National, la pagina 12. Asa ca a suspendat avizul de mediu pentru PUZ Sector 1, la solicitarea a 5 ONG-uri: Asociatia Salvati Bucurestiul, Fundatia Eco-Civica, Asociatia Salvati Cartierele Damaroaia si Bucurestii Noi, Asociatia Cartierul Rezidential Drumul Stegarului – Odai si Asociatia Protectia Lacului Baneasa. “Trecand peste faptul ca anuntul institutiei este insesizabil si mai mic si decat un anunt imobiliar, din cuprinsul acestuia nu rezulta respectarea procedurii enumerate mai sus. De subliniat faptul ca paratii nu au atasat alte dovezi in sustinerea procedurii publicitatii operatiei de avizare si cu atat mai putin a consultarii efective a populatiei afectate de modificarea PUZ…..Incalca din nou legea, incearca sa obtina un nou aviz de mediu pentru Planul Urbanistic Zonal Coordonator din Sectorul 1. Informarea cetatenilor din Sectorul 1 si dezbaterea publica este anuntata in cotidianul National, la pagina 13 intr-un anunt insesizabil. Exact asa a facut si la primul anunt pentru PUZ-ul trecut, PUZ suspendat de instanta. Doar ca atunci anuntul era la pagina 12, tot in cotidianul National,” scrie Clotilde Armand. Potrivit lui Armand, PSD ar fi disperat si vrea PUZ-ul acesta cu orice pret: “Fara consultare publica si cu plansele urbanistice stiute doar de mafia imobiliara. Pesedistii sunt constienti ca vor pierde primaria si nu-i mai intereseaza respectarea legii. Sunt capabili sa faca toate tampeniile.” Integral: https://ziare.com
România rămâne pe lista de supraveghere a SUA în privința combaterii traficului de persoane / Departamentul de Stat: În 2019, aplicarea eficientă a legii a fost împiedicată de o complicitate extinsă și de eșecul în condamnarea funcționarilor implicați România rămâne pentru al doilea an consecutiv pe lista de supraveghere a Statelor Unite în privința combaterii traficului de persoane, se arată în raportul Departamentului de Stat, care constată că în 2019 autoritățile române nu au depus suficiente eforturi pentru a combate acest flagel, regres evidențiat inclusiv prin scăderea numărului de anchete. În raport se menționează că, în 2019, au fost deschise 532 noi dosare pentru trafic de persoane, în scădere față de anii anteriori: 695 în 2018 și 675 în 2017. Procurorii au pus sub acuzare 347 de presupuși traficanți, comparativ cu 399 în 2018 și 362 în 2017, iar instanțele de judecată au condamnat 120 de traficanți, continuând declinul de mai mulți ani (130 în 2018 și 222 în 2017). În plus, 37 de traficanți condamnați au primit pedepse cu suspendare și trei amânări de executare a pedepsei, restul de 80 primind sentințe de la 1 la peste 10 ani de închisoare. ”Guvernul României nu îndeplineşte standardele minime pentru eliminarea traficului de persoane dar face eforturi semnificative în acest sens. Aceste eforturi includ identificarea unui număr semnificativ mai mare al victimelor traficului de persoane, participând la un număr mai mare de investigaţii internaţionale şi derulând mai multe campanii de conştientizare. Guvernul nu a dovedit că face eforturi mai mari comparativ cu perioada precedentă. Autorităţile au investigat, judecat şi condamnat mai puţini traficanţi. Presupusa complicitate la infracţiunile de trafic a persistat fără a fi pedepsită, în special în cazul oficialilor care au exploatat minori aflaţi în centrele de îngrijire de stat sau în centre de plasament. Autorităţile nu au verificat în mod adecvat indicatorii privind traficul de persoane şi nici nu au identificat porenţiale victime în cadrul populaţiilor vulnerabile, cum ar fi solicitanţii de azil, persoanele care oferă sex pentru bani sau copiii din instituţiile guvernamentale. Serviciile destinate copiilor vicitime ale traficului rămân inadecvate. Mai mult, fondurile guvernamentale insuficiente pentru asistenţă şi protecţie socială au privat cele mai multe victime de aceste servicii, expuse la noi traume şi la riscul de a fi din nou traficate. România rămâne astfel pentru al doilea an consecutiv în pe lista de supraveghere de nivelul 2”, se arată în document. Raportul Departamentului de Stat menționează eșecul în celebrul Caz Țăndărei, care s-a finalizat cu achitarea a 25 de inculpați. Potrivit documentului, în 2019, Guvernul a redus eforturile de aplicare a legii. Aplicarea eficientă a legii a fost împiedicată în România de o complicitate extinsă și de eșecul în condamnarea funcționarilor implicați, de deficiențele legislative, de lipsa personalului. Raportul amintește, de altfel, că fosta guvernare a permis pensionarea anticipată a angajaților din poliție. Documentul notează și că, de multe ori, suspecții de trafic de persoane au fost acuzați de alte infracțiuni, cum ar fi proxenetismul. Raportul menționează că mulți polițiști, procurori, judecători nu sunt specializați în domeniul traficului de persoane și exploatării sexuale, având probleme chiar de înțelegere a elementelor de bază legate de aceste cazuri. Departamentul de Stat subliniază și lipsa măsurilor de protecție a victimelor traficanților, dintre care aproape jumătate sunt minori. Este menționat inclusiv faptul că, în cadrul proceselor, instanțele au publicat numele tuturor martorilor, inclusiv ale victimelor minore, punându-le în pericol. Conform documentului, România rămâne o sursă principală de victime ale traficului de persoane pentru sex și muncă în Europa. O parte dintre victime provin din rândul fetelor aflate în centre de plasament. Integral: https://www.g4media.ro
Cristi Danilet – judecator: O JUDECĂTOARE NUMITĂ POLITIC. CSM TACE. Citesc ştirea asta: “Slătineanca Mariana Moț, judecătoare la Curtea de Apel Craiova, a fost numită președinte al Secție de drept public în Consiliului Legislativ din Parlament, având rang de secretar de stat. Ca președinte al Secției de drept privat din același for a fost numit Toni Greblă. Ambii au fost propuși de PSD, fiind numiți cu 295 de voturi “pentru” si 10 “împotrivă”. Sofia Mariana Moț, mama primarul Slatinei, Emil Moț, a mai fost secretar de stat, funcție deținută, în perioada 2017 – 2019, în Ministerul Justiției”. După care îmi amintesc ce spune CCR în decizia 45/2018: “Atât timp cât persoana deține calitatea de judecător sau procuror nu poate exercita decât activitățile specifice acestor funcții. Numirea sau detașarea acestora în funcții de demnitate publică, indiferent de denumirea pe care acestea o poartă, nu poate fi acceptată prin prisma exigențelor Constituției, întrucât se produce, în mod inevitabil, o modificare a felului muncii pe care aceștia o prestează, care, în realitate, justifică drepturile și obligațiile aferente statutului lor. Mai mult, întregul statut al judecătorului/procurorului, în mod axiomatic, se axează pe rolul lor constituțional, astfel cum este definit la art. 124 și 125, respectiv art. 131 și 132 din Constituție. Or, asumându-și, prin diverse mecanisme [numire/detașare], un rol diferit celui de înfăptuire a justiției și/sau de apărare a intereselor generale ale societății, a ordinii de drept, precum și a drepturilor și libertăților cetățenilor, se încalcă în mod direct, pe de o parte, principiul independenței judecătorului, principiul separației puterilor în stat și dispozițiile referitoare la rolul și incompatibilitățile judecătorului [art. 1 alin. (4), art. 124 și art. 125 alin. (3) din Constituție], iar, pe de altă parte, dispozițiile constituționale referitoare la rolul și incompatibilitățile care însoțesc statutul procurorului [art. 131 și 132 din Constituție].” Sursa: https://www.facebook.com
Liberalizarea pieței gazelor. Populismul trebuie să înceteze! Piața gazelor se liberalizează pentru consumatorii casnici de gaze de la 1 iulie. Consumatorii sunt însă prea puțin informați de drepturile pe care le au, așa că în ultimele zile s-a întețit un adevărat război politic al declarațiilor populiste pe subiect. Trebuie lămurite câteva chestiuni. 1. Liberalizarea pieței gazelor înseamnă că fiecare consumator își poate alege liber orice furnizor de gaze dorește. Chiar dacă sunt conectată la rețeaua Engie (fost Distrigaz Sud) sau EON (fost Distrigaz Nord), pot cumpăra gaze de la orice furnizor din piață, care va avea acces la rețeaua lui Engie sau a lui EON la tarife reglementate de transport și distribuție ca să-mi aducă gazul în casă. Tarifele de rețea sunt vreo 40% din prețul final, deci ”concurența de preț”, simplist spus, e pe restul de 60%, plus diverse alte servicii pe care le poate face un furnizor (de pildă, service la centrală)….. 3. Cu toții am văzut că prețurile în piața gazelor au scăzut, dar ofertele pe care le fac furnizorii actuali sunt cam la prețul actual, reglementat. Sunt mai multe explicații aici. De pildă, furnizorii actuali argumentează că nu există o piață funcțională a gazelor cu cantități suficiente la prețuri rezonabile. Fals, există o piață lichidă (inclusiv cu importuri ieftine și cantități mari de gaze înmagazinate) și ipocrit, câtă vreme piața n-a fost funcțională tocmai din cauză că a fost reglementată, în beneficiul direct al furnizorilor reglementați care și-au putut conserva clienți captivi până acum. Este adevărat că furnizorii actuali și-au făcut stocuri (au înmagazinat) cantități cumpărate anul trecut la prețurile reglementate, de două ori mai mari decât azi în piața liberă, parțial din propria inițiativă, parțial din înmagazinarea obligatorie reglementată de ANRE. Dar asta nu e problema consumatorului final. Nu e treaba consumatorului final să acopere pierderile furnizorilor rezultate din reglementări proaste sau dintr-o decizie de afaceri nefericită a furnizorului. Drept urmare, aruncați-vă un ochi și pe ofertele celorlalți furnizori în afara celor doi jucători mari, furnizori care să nu aibă de acoperit pierderi din trecut pe socoteala dvs. Țineți cont că nu poate exista concurență adevărată fără consumatori informați și că ofertele pe care le primiți pornesc și de la ipoteza că nu aveți suficiente informații – sau că n-ați vrea să vă bateți capul. Cu cât există mai mulți consumatori care cer în mod activ informații de la furnizorii din piață, cu atât se va ajusta și comportamentul lor. 4. Suntem în an electoral – care se suprapune peste criza coronavirusului și teama oamenilor pentru ziua de mâine – și bătălia populistă riscă să distrugă piața de energie pe termen lung, cu OUG-uri, legi scrise pe genunchi, reglementări fără cap și politizarea fără precedent a instituțiilor, în cazul nostru ANRE. Nu, soluțiile nu sunt nici declarațiile războinice cu furnizorii, nici OUG-urile peste noapte, nici amenințările cu ”impozitul pe veniturile suplimentare” – care în niciun caz nu va duce la prețuri mai mici sau consumatori mai fericiți -, nici forțarea producătorilor să piardă și mai mult din prețurile scăzute de azi și, mai ales, soluția nu e să ne batem Guvern cu Parlament care să legiferăm mai rapid și mai haotic. Soluția e informarea corectă a consumatorilor și câte un om de la ANRE și de la ANPC care să stea să răspundă la mailuri și telefoane, că vor fi mulți consumatori nemulțumiți că nu primesc răspunsuri, oferte, informații complete sau că unele oferte conțin clauze abuzive. Integral: http://www.contributors.ro
Statul la stat. Funcționari plătiţi de două ori pentru aceeaşi activitate. Lucrează la un serviciu și un ONG înființate de Dragnea În România există funcţionari plătiţi de două ori, din bani publici, pentru a face aceeaşi treabă. Se întâmplă şi în Teleorman, unde în subordinea Consiliul Judeţean există Serviciul de Cooperare Internă şi Internaţională. Activitatea acestuia este dublată de Asociaţia Euro Teleorman, un ONG finanţat exclusiv din bani publici tot de Consiliul Judeţean şi de unele primării din judeţ. Mai mult, cele două instituţii sunt conduse de aceeaşi persoană care încasează însă două salarii. Alţi şase funcţionari lucrează şi colo şi colo şi încasează două venituri. Urmăriţi un nou episod al campaniei Statul la Stat. Prima instituție despre care vorbim se cheamă destul de impresionant: „Serviciul de Cooperare Internă şi Internaţională”. S-a înființat în 2002, pe vremea când şeful Consiliului Judeţean era Liviu Dragnea. Rostul său e la fel de impresionant: să dezvolte relaţiile dintre localităţile din judeţ cu organisme similare din ţară şi străinătate. De asemenea, Serviciul trebuia să obţină informaţii despre finanţarea diverselor proiecte cu fonduri nerambursabile şi să le pună la dispoziţia autorităţilor locale şi judeţene. Un an mai târziu, apare şi Asociaţia Euro Teleorman. Un ONG finanţat exclusiv din fonduri publice prin donaţiile făcute de Consiliul Judeţean şi primăriile din judeţ. Obiectul de activitate seamănă cu al Serviciului de Cooperare: realizarea de parteneriate şi înfrăţiri cu regiuni din alte ţări, iniţierea şi dezvoltarea de proiecte de infrastructură, dezvoltare economică, mediu şi cultură, armonizarea intereselor autorităţilor locale pentru dezvoltarea echilibrată a acestora. Reporter: Au acelaşi sediu, acelaşi birou, nu? Dănuţ Cristescu, preşedinte CJ Teleorman: Au acelaşi sediu şi acelaşi birou, dar nu este niciun fel de problemă.” Sediile şi birourile sunt chiar în clădirea Consiliului Judeţean. Mai mult, cele două entităţi sunt conduse de acelaşi om, iar mai mulţi funcţionari lucrează în ambele părţi. Mihaela Tudor, director Euro Teleorman: Deci două sunt doar la Asociaţie, la Serviciu şi 5… 1,2,3,4 – şi patru doar la Serviciu. Da deci asta făceam, să număr… 1,2,3,4, deci 4 doar la Serviciu şi două… 4 doar la Serviciu sunt. Reporter. Ok. Şi colo şi colo câţi sunt? Mihaela Tudor, director Euro Teleorman: Şase şi colo şi colo, cam aşa, da. Mihaela Tudor conduce atât Serviciul, cât şi Asociaţia. Potrivit declaraţiei de avere, în anul 2018 a câştigat ca şef al Serviciului un salariu lunar de 5.394 de lei, iar ca director al Asociaţiei, 1.526 de lei. De asemenea, cei şase funcţionari ai Serviciului au încasat şi de la Asociaţie aproximativ 1.300 de lei lunar…..Potrivit rapoartelor de activitate pe 2018, cele două instituţii au participat împreună sau au colaborat la organizarea a nu mai puţin de 10 evenimente. Practic, aceeaşi oameni făceau unul și același lucru, dar luau bani și de colo, și de colo…..Ca să țină în viaţă ONG-ul de stat Euro Teleorman, Consiliul Judeţean plăteşte anul 600.000 de lei. La aceştia se adaugă şi cotizaţiile altor consilii locale din judeţ. Mulţi dintre primari refuză însă de ani de zile să mai plătească. Integral: https://www.digi24.ro
Profesor Vasile Neacşa: Uniunea Europeană propune „Generaţia viitoare UE”. Cine plăteşte banii distribuiţi sub forma de subvenţii sau împrumuturi? Cine sunt câştigătorii şi cine sunt perdanţii? (3) Este relativ uşor de intuit răspunsul la întrebarea: cine plăteşte banii distribuiţi sub forma de subvenţii sau împrumuturi. Doamna Ursula von der Leyen, Preşedinta CE, spunea, la 3 iunie 2020, că rambursarea împrumutului se va face în 30 de ani. Iar Comisarul European pentru Economie, Paolo Gentiloni, adăuga la 8 iunie 2020 că „plata banilor se va face începând din anul 2028 până în 2058”. În acelaşi timp Comisia se gândeşte să aplice noi impozite, cum ar fi o misterioasă taxă, care nu se ştie cum va fi calculată, dar care este „realizabilă” (Comisarul European pentru Buget, Johannes Hahn). Impozitul va cădea pe umerii marilor companii, care realizează beneficii semnificative în spaţiul UE. Acest impozit va aduce la buget 10 miliarde Euro/anual şi va fi o resursă proprie a UE. Altfel spus, CE şi-a calculat că are nevoie de cca. 10 miliarde Euro/an, dar nu ne spune încă cine va fi impozitat, cum şi, mai ales, cu cât. Totul depinde de caţi bani avem in buzunar. Scenariu sună ca unul dintr-un film despre Vestul sălbatic! Pe lângă această taxă mai sunt programate şi altele, cu participare directă la bugetul UE: o taxa digitală, o taxă de carbon la frontieră şi o creştere a taxelor impuse companiilor de aviaţie şi maritime. Tot în acest sens, pentru a colecta bani la bugetul UE, Comisia a atacat un punct sensibil pentru cele 27 de ţări membre. Acest punct se numeşte rabatul. Acest rabat, de care beneficiază câteva ţări mai bogate, în frunte cu Olanda, aduceau un echilibru în raport cu fondul de coeziune. Ţările mici dar bogate obţineau rabaturi de la participarea la bugetul UE iar ţările mai noi intrate şi mai sărace primeau banii prin fondul de coeziune pentru aşi dezvolta mai rapid economia. Sistem de rabat, obţinut pentru prima data de Guvernul britanic, condus la acea vreme de Doamna Margaret Thatcher, obţinea, începând din anul 1985 miliarde de Euro ca bani returnaţi. Rabatul britanic s-a datorat în principal Pactului Comun privind Agricultura, care deţinea o pondere de 70% din totalul bugetului UE. Iar Marea Britanie nu beneficia de bani din PAC, deoarece nu are o agricultură dezvoltată. În situaţia prezentă, Olanda şi Suedia nu doresc să renunţe la rabat (Germania este singura care mai beneficiază), de care se bucură în prezent, considerând că participă supra-proporţional la bugetul actual al UE – ca să nu mai vorbim de o eventuală creştere a participării la bugetul 2021-2027, aşa cum se argumentează în prezent. Deci plata acestor trilioane de Euro, care vor fi împrumutate de UE şi distribuite cu generozitate ţărilor şi companiilor, va fi făcută, într-un final, de omul de rând. Toate impozitele care vor fi introduse, pentru a plăti împrumutul, se vor adăuga, într-un final, pe produsul cumpărat sau serviciul oferit de companii. Altfel spus: ce cumpăram azi cu 1 Euro va costa mai mult începând din 2021. Dar probabil cel maine drept lucru este ca viitorul copiilor noştri este amanetat pe lungă durată, ei urmând să plătească împrumutul timp de 30 ani, începând din 2028. In Belgia 20% din populaţia activă şi-a pierdut definitiv locul de muncă. Iar fiecare familie a pierdut în medie 1.626 Euro (La Libre.be – 22 mai 2020). Cea mai afectată categorie sunt tinerii între 18-24 ani, adică tocmai cei care ar trebui să plătească facturile în viitor. În Marea Britanie 40% din IMM-urile care au contractat împrumuturi de la Guvern în această perioadă de pandemie se aşteaptă să nu mai plătească creditul (TheTelegraph, 22 mai 2020) iar 600.000 de oameni si-au pierdut definitiv locul de munca (BBC service-17.06.2020)….Fonduri de investiţii, precum cel deţinut de Warren Buffet, Berkshire Hathaway sau John Paulson, Paulson & Co din Statele Unite sunt extrem deinteresate să obţină avantaje pe piaţa europeană. Şi lista poate continua în acest sens. Totodată mai trebuie observat că sumele investite deja de China în Uniunea Europeană sunt extrem de importante. Investiţiile s-au făcut în ţările mai bogate din UE dar, de acum înainte, nu trebuie exclusă nici periferia Uniunii. China nu poate renunţa la Europa aşa cum nici Europa nu poate renunţa la China, din motive de ordin economic (aşa cum am arătat mai sus) şi în viitor de ordin financiar. La 27 mai2020, Doamna Angela Merkel, Cancelarul Germaniei, declara făcând referire la viitoarea exercitare de câtre Germania a Preşedinţiei rotative a Uniunii Europene:„relaţiile noastre cu China vor fi prioritatea politici noastre externe” (www.kas.de). Integral: https://www.zf.ro
Guvernul promite investiţii publice masive, pentru relansarea economică. Dar buzunarele guvernului sunt goale. Cheltuielile de personal sunt prea mari O schimbare de paradigmă în privinţa alocărilor bugetare ar fi un punct de plecare ♦ România nu este un stat asistenţial, cum cred mulţi, este pe ultimul loc în UE în susţinerea celor mai săraci dintre noi, dar pentru că veniturile bugetului, ca procente din PIB, sunt mici, alocările pentru asistenţa socială par enorme ♦ O rejudecare a felului în care sunt alocate resursele, puţine, ar face mult bine. România este ţara cel mai simplu de analizat din UE. Cu venituri la buget de 31% din PIB, faţă de o medie europeană de 41%, România îşi împarte sărăcia cum poate. Anul trecut, 70% dintre toate veniturile bugetului consolidat au mers spre pensii şi spre salariile bugetarilor (aici sunt incluşi profesorii, medicii, funcţionarii statului). Problema nu este că aceştia câştigă peste media pe economie (otova, salariile bugetarilor sunt cu o treime peste media pe economie), ci că veniturile statului sunt mici. Şi, atunci, dacă statul încasează puţin, şi ceea ce redistribuie este puţin. Sub această umbrelă a neputinţei şi-a făcut loc ideea că fondurile Uniunii Europene sunt cele care ne pot salva. Nu încape îndoială că fondurile Uniunii sunt importante, dar, ele singure, nu pot face mult. De la aderarea României la UE, în urmă cu 14 ani, România a primit de la Uniune 59 mld. euro, iar contribuţia ei la bugetul comun a fost de 20 mld. euro. Rezultă un sold pozitiv de 39 mld. euro. Cine-ţi dă ţie, aşa, 39 mld. euro? Împărţiţi însă la 14. Sunt, 2,7 mld. euro, anual, bani mulţi, dar complet insuficienţi – ei înseamnă 1,2% din PIB-ul anual al ţării, de 230 mld. euro. Nu poţi să te dezvolţi investind, din câştigul tău, 1-2%, pentru viitor. Guvernul liberal are idei mari şi va anunţa, curând, un nou plan de redresare economică, de 3 mld. euro din bani europeni, în granturi pentru companii, a anunţat premierul Orban. Însă, miza pe banii europeni este riscantă. Bugetul consolidat al statului trebuie să găsească „spaţiu fiscal” pentru investiţii. Consumul a fost factorul decisiv al dezvoltării în ultimul deceniu. Dar este un loc imens, lăsat gol, pentru investiţii. Or, investiţiile, acestea trebuie făcute din buget. Atât cât este el. O rejudecare a alocărilor bugetare este obligatorie. La 4 luni din 2020, investiţiile statului (cheltuielile de capital) au crescut (plus 28%, an/an), arată datele statistice. Dar noi încă nu ştim dacă achiziţia de măşti şi combinezoane pentru medici înseamnă „investiţie”, în loc de achiziţie de „bunuri şi servicii”. Dacă investiţiile au crescut din combinezoane şi măşti, nu am făcut nimic. În primele 4 luni din an, datoria publică s-a majorat cu 32 mld. lei, până la 405 mld. lei (spre 38% din PIB). La final de an, datoria publică va ajunge la 45% din PIB şi, în acest ritm, la 90-100% din PIB, în următoarea decadă. Şi toţi banii merg în consum, în vreme ce, pentru dezvoltare, toată lumea aşteaptă banii UE. Nu merge. Succesul sau lipsa de succes a unei ţări este dată de împrumuturile ei şi, încă mai precis, de destinaţia împrumuturilor ei. Integral: https://www.zf.ro
Evaluare Națională 2020: Jale la sate cu notele la mate. Daniel Funeriu: Rezultatele slabe ale acestei generații se cunoșteau din 2014 Datele de la Ministerul Educației arată că 46,30% dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul rural nu au reușit să obțină nota 5 la matematică, în această sesiune de examene naționale. Contactat de PS News, Daniel Funeriu, ministru al Educației în perioada 2009-2012, spune că rezultatele slabe ale acestei generații se cunoșteau din 2014. Acesta trage la răspundere Partidul Social Democrat, în frunte cu premierul de atunci, Victor Ponta, pentru situația dezastruoasă. E și mai grav, pentru că 5 se putea lua cu cunoștințe medii de clasa a IV-a. S-a ajuns aici mulțumită lui Victor Ponta și guvernelor conduse de el. E simplă inteligență populară: peștele de la cap se împute; cu toate că a-l numi pe Ponta ”cap” e cam ciudat… Cu toate că El și guvernele PSD care ne conduc nonstop din 2012 încoace, pentru că au distrus sistematic Legea 1 iar ceea ce nu au distrus n-au aplicat sau au aplicat prost”, precizează Funeriu. …. ,Nu au aplicat sistemul masteratelor didactice care ne-ar fi permis să avem profesori buni în sistem. Rezultatele slabe ale acestei generații se cunoșteau din 2014, când ei erau clasa a II-a. Această generație a dat teste la clasa a II-a în 2014 și a VI-a în 2018 cu aceleași rezultate de acum. În loc să utilizeze aceste rezultate îngrijorătoare, pesediștii au decredibilizat însăși ideea acestor testări. Când au văzut aceste rezultate cataclismice ale acestei generații încă din clasa a II-a și a VI-a, ce au făcut miniștrii lui Ponta? Erau prea ocupați să îl spele pe criminalul vesel de plagiatul său ordinar și nu au urmărit ca profesorii legea, care îi obliga să facă învățământ remedial cu elevii? De ce Ponta și ceilalți premieri tolomaci ai PSD nu au făcut nimic? Pentru că sunt nemernici, proști, dar performanți mincinoși și tari în clanță”, adaugă Daniel Funeriu. Fostul ministru al Educației susține că există trei factori care au determinat diferența uriașă între performanțele elevilor din urban și cei din rural: discrepanța între calitatea profesorilor și infrastructura din urban și rural; discrepanța între nivelul de educația al părinților din rural și celor din urban; discrepanța între abandonul școlar rural vs urban. ”Discrepanțele de la punctele 1 și 3 sunt din vina majoră a primarilor care au multe instrumente la dispoziție pentru a atrage profesori de calitate și a reduce drastic abandonul școlar. Acestă situație are doar două soluții de scăpare. Prima este ca cetățenii să nu mai voteze proști și nemernici. Ar fi bine ca oamenii să se obișnuiască cu ideea că atunci când votează proști, au parte de decizii proaste. A doua e în sarcina guvernului. Dacă aș fi guvern nu aș da niciun ban primarilor care nu rezolvă starea școlii și nu elimină abandonul școlar. Aș premia localitățile din rural cu rezultate bune la evaluarea națională și aș forma mult mai bine profesorii”, conchide Daniel Funeriu. Integral: https://psnews.ro
Un promis „mai bine” care mie îmi dă fiori încă de astăzi ….Am văzut-o zilele trecute pe doamna Monica Anisie, ministrul Educației, la un post de televiziune, radiind de satisfacție. Precum activiștii de partid de odinioară, doamna ministru a tras o concluzie generatoare de optimism. „Totul a fost bine și o să fie și mai bine”. Or, tocmai acest ‘’mai bine’’ mie îmi dă fiori încă de astăzi. Și nu doar fiindcă devine tot mai limpede că și pe mai departe ne vom fura căciula. Nimeni nu știe cum va evolua pandemia în săptămânile și lunile viitoare. OMS contrazice azi prognoza făcută cu doar 24 de ore mai înainte. La fel procedează și epidemiologii și virusologii noștri. Unii vorbesc despre iminența unui al doilea val, de infectare alții îl neagă categoric, o a treia categorie spun că noul Coronavirus este pur și simplu imprevizibil. Zilele trecute, ministrul Sănătății, dl. Nelu Tătaru, aproxima venirea unui al doilea val în jurul datei de 15 octombrie. Or, aceasta înseamnă că, la nici două săptămâni de la reluarea activității în Universitate, vom fi obligați să tragem iarăși obloanele. Să ne întoarcem la formula cursurilor și seminarelor online care, chiar făcute cu conștiinciozitate, tot nu au cum să fie asemenea celor din versiunea standardizată.Nu o spun eu. Au spus-o nu mai departe decât pe data de 23 iunie, miniștrii Educației din țările UE care, în comunicatul dat publicității la finalul unei videoconferințe, au admis că învățământul la distanță nu poate înlocui experiența de predare și învățare interactivă. Dar chiar și în care prognoza d-lui ministru va fi infirmată de realitate, mă întreb cum se va putea realiza practic respectiva reluare. De pildă, facultatea la care lucrez dispune de trei amfiteatre de mare capacitate. Suficiente în condiții normale. Mai avem și un număr de săli de capacitate mai mică, bune pentru seminare, cursuri practice, la o adică chiar și pentru acele cursuri magistrale și cursuri speciale frecventate de 15-20 de studenți. Numai că, dacă așa-numitele norme de distanțare socială vor rămâne și de la 1 octombrie de actualitate (or, în acest privință pare-se că avem de-a face cu o tristă, dar realistă unanimitate) sus-menționatele sălițe vor fi pur și simplu inutilizabile. Asta dacă nu le vom cere studenților să vină la cursuri prin rotație. Cel mult 5 sau 6. În consecință, ne vom bate pe mai sus-menționatele trei amfiteatre. Vom programa activități didactice și sâmbăta, și duminica. Și tot nu vom avea suficient spațiu. Cum vor sta lucrurile în ceea ce privește spațiile de cazare? În această privință, lucrurile vor fi încă și mai dramatice. Și nu doar la Universitatea în care îmi desfășor eu activitatea. Situațiile din anii anteriori, când Televiziunile difuzau reportaje cu cozile de la Serviciile sociale ale Universitățile din întreaga, țară vor deveni motiv de nostalgie. Vor provoca exclamații de genul “Doamne, ce bine era odinioară! Chiar dacă stăteam 5 sau 6 în cameră, chiar dacă și pentru astfel de condiții mai trebuia să dăm administratorilor șpagă !” Parcă îi și văd pe politicieni vorbind despre greaua moștenire, despre faptul că plătim factura lipsa investițiilor în Educație. În infrastructura necesară. Numai că respectivele exclamații făcute largo desolato nu vor ține în nici un caz loc de soluții concrete. Lucrurile vor arăta aidoma și în învățământul preuniversitar. Marea întrebare este dacă strategii Ministerului au soluții. Doamna ministru ne dă asigurări că situația este în analiză. Că problemele se cunosc și că se caută soluții. Să vedem cât de realiste vor fi ele. Și cât de îndepărtate de metoda umblatului cu cioara vopsită. Integral: http://www.contributors.ro
Patriarhul, expert în mindfulness. Azi a reuşit să nu se gândească 15 minute la bani În cadrul obișnuitei ședinte de spiritism de duminică, la care a participat alături de alți esoterici ca el, înbăiați în tămâie și mir, patriarhul Daniel a reușit o performanță remarcabilă în lumea celor care practică mindfulness. Recordul a fost confirmat și de reprezentanții altor culte religioase, evident nu cu oarecare invidie. „Ca oameni ai bisericii, principala noastră misiune e să ne gândim la bani, zi și noapte, și cum să-i primim fără prea multă muncă. Să nu te gândești la bani ca lider al bisericii denotă un fel tip de serenitate rar întâlnit la oameni”, a declarat reprezentantul Vaticanului la București. ….Apoi a citit o evanghelie și când a ajuns la partea în care Iisus recomandă urmăritorilor lui să plătească taxe la stat „dați Cezarului ce e al Cezarului”, s-a trezit brusc, ca dintr-un coșmar urât și a promis că nu mai face. Integral: https://www.timesnewroman.ro
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua.
Ampla revista a presei, multe lucruri noi pentru mine; multumesc.
A obosit si domnul Funeriu de la prosti si de la cata cantitate de cretinism emana si faptuiesc…
Trebuia (poate ca nu poate) sa spuna cam asa:
“Ar fi bine ca oamenii [prosti si mult prea multi din Romania] să se obișnuiască cu ideea că atunci când votează proști [exact ca ei], au parte de decizii proaste”
Ar fi inteles mult mai bine prostii perversi si mult prea multi ai Romaniei.
Buna ziua
Cu 43 % elevi la sate handicapati la matematica , tara are viitor de aur.
Gen strangatori de rosii in Spania sau la zarzavate in Italia.
In alternativa , strans sparanghel si macelar. La alegere dar tot in Germania.
Si atunci nu e de mirare ca ajung parlamentari niste loaze cu dorinta imensa de parvenire.
In rest si din Italia , deja deficitul bugetar e la 10 % PIB. Incasari fiscale la pamant , cheltuieli bugetare la stele.
Doar pe somaj au mers 15 miliarde euro. Si mai sint sute de mii de restante de achitat . Pina pe luna mai. Ca pe iunie inca nu a fost dat un ban.
Ca comparatie , somajul platit in primele 5 luni e egal cu cel din primele 5 luni 2009. Cind criza era ceva mai blanda. Activitatile productive de atunci erau reduse. Acum au fost 3 luni blocate efectiv. Revenirea profuctiei e foarte , foarte anemica.
Lipsa comenzi din cauza prabusirii consumului.
Coronavirus. Sub control in Italia.
Focolare de infectie in firmele de transport. Btr , TNT, DHL. Dar facut tampoane la toti angajatii
si suta de infectati sint internati.
Remarc ca Romania depaseste zilnic numarul de noi infectati din Italia. De ceva timp.
12.000 tampoane zilnic in RO , peste 60 .000 la macaronari. Tot zilnic.
Deci raportul tampoane / pozitivi e net in defavoarea romanilor.
Si asta e grav.
https://gizmodo.com/how-long-could-covid-19-immunity-last-its-not-just-abo-1844168354
“…One take home message is that if you have been infected already, don’t assume that you’re no longer infectable..,”
Asta se deosebeste net de ce se banuieste si vehiculeaza la noi, adica “…În acest moment, este foarte puțin probabil ca pacienții care au trecut prin boală să se poată reinfecta…”(echipa de cercetare MedLife, vezi hotnews)
Atit presa chineza cit si cea coreana , japoneza si italiana are articole cu zeci si sute de reinfectati cu coronavirus.
Nu fac forma grava care necesita terapie intensiva dar e exact ( cum am scris mereu ) ca la raceala , gripa. Recadere.
NU EXISTA IMUNITATE.
Pentru asta presa italiana descrie des cum trebuie sa se comporte cei vindecati de covid. Tocmai pentru a nu se reinfecta . ( macar pina organismul foarte slabit de coronavirus se reintareste pentru a rezista la o reinfectare )
E o tampenie care circula planetar privind imunitatea.
In realitate imunitatea se obtine exclusiv prin vaccinare. Care vaccin nu exista.
Dar cum coronavirus e din familia gripa , raceala , e absolut plauzibil ca un eventual vaccin sa fie necesar anual.
Deoarece DEJA virusul corona a suferit mutatii.
E ” mai bland” dar ataca si tineri. Care erau rezistenti la forma initiala din februarie- martie-aprilie ( atunci , la tineri se manifesta cu 2- 3 zile de stranut , febra si gata. Acum multi intre 35-45 de ani trebuie internati. )
In plus, as adauga ca e posibil ca vaccinul va functiona numai pentru tulpinile pentru care a fost proiectat.
Yes.
Ca vaccinul antigripal.
Care ( de regula dar nu mereu ) e diferit in fiecare an.
Ca si virusul gripei se modifica de la un an la altul.
Pare ca Trump a gasit solutia. Dezinfectant direct in vena. 🙂
( mare e gradina Domnului )
Trump a pus o intrebare pe care si-o pune orice nespecialist care se apropie prima data de domeniul medical (inclusiv eu). Nu a afirmat ceva. A intrebat un specialist, care era de fata.
Eu asa stiu – si aplic in viata mea proprie – ca nu exista intrebari proaste. Foarte bine ca a intrebat.
Stanga e o caricatura a orice.
Am dat si eu peste surse nord-americane (inca nu in abundenta) care indica faptul ca incep sa se infecteze mai mult persoane din ce in ce mai tinere pentru nivel de spitalizare.
Cu mutatie sau nu, Covid-19 va intra mortal de periculos la toate varstele – asa pare acum o tendinta.
Si pentru ca, peste tot in lume, generatiile mai tinere s-au scaldat cu indiferenta in mitul initial ca “sunt atacati doar cei in varsta sau cu pre-conditii medicale”.
Buna dimineața
BLM- istii au întrecut orice limita
La Princeton elimina numele lui W Wilson-“nenorocitul” ăla de președinte american care a impus după WW1,”dreptul Națiunilor “…mi se pare evident ca este o mișcare susținută de “globalisti”
Bună dimineața!
Fifi mai avea puțin și-l bătea pe Cristian Pantazi. Omul este un erou în opinia mea, pentru că rezistat și nu s-a lăsat intimidat de tupeul și agresivitatea precupeței care se visează cu încă un mandat. – ”Rep: Întotdeauna v-o cerem și rareori ne răspundeți. Unul dintre cazurile în care v-am cerut opinia și nu ne-ați răsouns e angajarea la șefia Companiei de Pază și Protecție a unui pompier specialist în Shotokan Fudokan, Sebastian Scarlat, partenerul de viață al surorii dvs.
Gabriela Firea: Dacă vreți demonizați companiile municipale. Nu știu de ce susțineți ce se întâmpla înainte, susțineți că era mai bine înainte
Dacă vreți să intrăm în viața intimă…”
https://www.g4media.ro/video-interviu-cum-a-raspuns-gabriela-firea-la-intrebarile-despre-cum-au-fost-angajati-in-primarie-apropiati-ai-familiei-nu-e-interviu-e-interogatoriu-nu-discut-aspecte-private.html
și o comparație!
https://www.g4media.ro/cluj-cea-mai-veche-artera-din-zona-centrala-a-orasului-modernizata-cu-5-milioane-de-euro.html
Buna ziua…
Aflai ca l’oreal și nu mai folosește cuvântul “înalbire” /“alb” in reclame
Pare ca singura companie “rasista” a ramas Disney ….continua cu “alba ca zăpada” in loc de “neagră ca smoala”(sau zăpada)…totul e sa fie “negru”
Ne întoarcem în timp, când în București circulau niște bazaconii cu tulumbe pe ele și pretenții de autobuze.
Fifi cred că a intrat în vrie și în fiecare zi mai scoate o perlă, sincer asta ar mai lipsi din Buhu.
https://www.g4media.ro/primaria-bucuresti-anunta-un-proiect-pilot-600-de-vehicule-din-vechea-flota-de-mijloace-de-transport-in-comun-vor-fi-modernizate-si-transformate-in-autobuze-propulsate-cu-gaz-natura.html
Buna ziua
Un ultim tun financiar “modernizarea” probabil ca va costa mai mult decât costul unuia nou
Apropos de tampeniile mondiale recente, am aflat o zicere interesanta:
“You know you live in a brainwashed society when white people are protesting against white people for being white people”