Hillary Clinton-Geoană și Donald Teflon Man
09/11/2016 | Autor Cetatean Categorii: Economie |
Postare la cald a unui non-american 🙂
- Hillary s-a dus la culcare cu numele de Clinton si s-a trezit Clinton-Geoana. Inca o data s-a dovedit ca sondajele care dau favoriti in marja de eroare nu trebuie luate in seama. Mass media de ambele parti a vazut ce voia sa vada (pana si la Fox News era sceptici cu privire la sansele lui Trump).
- In America a aparut clar ceea ce sociologii numesc “spirala tacerii” (de la Elisabeth Noelle-Neumann citire). Pentru Trump au votat mai multi decat isi declarau oficial sustinerea. E de reflectat la motive, si ele sunt legate de corectitudinea politica (care primeste o crunta lovitura).
- Dupa 8 ani de administratie Obama, americanii nu au mai vrut “more of the same”, chiar daca in joc era vorba de un candidat cu experienta si unul cu zero experienta. Acest argument pur si simplu nu a contat. Nici la alegerea lui Obama nu a contat in 2008.
- Trump a beneficiat si de efectul de baza care a facut ca Republicanii sa isi pastreze majoritatea in Camera. Cuplat cu marja mica de castig in fiecare stat cheie, acest efect l-a ajutat enorm.
- Hillary Clinton ar trebui sa se retraga din politica. Nu mai are nimic de demonstrat. Daca nu l-a putut invinge pe Trump, cel mai “neexperimentat” candidat politic pe care il putea avea, inseamna ca era politicienilor-dinozaur (cu experienta, dar controversati rau, altfel spus la limita sau dincolo de limita coruptiei) a apus.
- America nu va redeveni “great” daca Trump nu intelege ca retragerea izolationista despre care vorbeste a fost inceputa deja de administratia Obama-Clinton si costurile se vad (Rusia si China o simt cel bine). Solutia este alta si Trump a sugerat-o el insusi.
- Trump nu pare sa aiba solutii economice de tip miracol, dupa cum nici Obama nu a avut. In campanie se spun poezii, guvernarea este proza anosta. Beneficiaza insa de doi ani de gratie.
- Electoratul de culoare nu a votat-o pe Clinton in proportia asteptata. E de reflectat aici in randul Democratilor. Omul alb, WASP, nu e deloc mort si ingropat.
- Clasa de mijloc are asteptari imense de la Trump, intrebarea este daca macar o parte vor fi indeplinite.
NATO si UE intra intr-o era de incertitudini (in link, o reactie foarte pesimista). Pentru Romania incep turbulente, atasati-va de centuri, daca le aveti. Polonia deja le are, noi avem doar niste corzi putrede.
O excelenta analiza a unui romano-american, aici.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Rog pe @Clemy sa ma corecteze daca am gresit pe undeva, in analiza la cald 🙂
ai aici reteta publicata dinainte : http://www.investors.com/politics/ibd-tipp-presidential-election-poll/
in primul tabel simularea 1 , pe toate criteriile 🙂
Nu, @city e foarte corect ceea cei ai scris. Asa cum si @stefan a avut dreptate cand a spus ca lumea s-a saturat de nomenclatura, de diferentele politice de fatada dar in spartele carora oamenii politici se adapa din aceeasi troaca.
Buna ziua.
“… Orice alt candidat republican, cat de cat articulat si de bun simt, ar fi castigat fara probleme in fata lui Hillary Clinton. Orice alt candidat democrat, cat de cat articulat si de bun simt, ar fi castigat detasat in fata lui Donald Trump…” Cam asta spune tot.
Si analiza “non-Americana” mi se pare foarte buna, reactiile exagerat de pesimiste pot sa ascunda posibile intamplari urmatoare dar sunt exprimate cam devreme chiar astazi.
In lucru bun (poate singular la acest timp): political correctness injectat la greu de democrati isi da obstescul sfarsit.
Nota, conform unei definitii: “Corectitudinea politică este o doctrină cultivată de o minoritate delirantă, ilogică, promovată de mass-media oficială, care sustine ca este posibil să apuci o bucată de căcat de partea curată”.
Salutare! 😀
Si daca nu ar fi castigat, Trump ramanea cu acest merit: punerea in discutie in spatiul public si la scara mare a acestei “valorii’ supreme a “progresistilor”.
Doamne fereste!
http://www.hotnews.ro/stiri-alegeri_sua_2016-21405216-putin-felicitat-trump-relatiile-rusia-sua-trebuie-scoase-din-starea-criza.htm
Mie de asta mi-e cel mai frica. De asemenea ma indoiesc ca anturajul lui Donald il va putea tine cat de cat in frau. Asta ar fi in stare sa bea cu Putin pana pica sub masa…Asta ma supara. Nu am incredere in discernamantul lui Donald.
Daca ma insel e OK…
Nu consuma alcool, dar asta nu inseamna ca va exercita discernamant.
Tare ma tem ca va bea, totusi…asa, ca se se “dea mare”…
Salutare tuturor! 🙂
Azi ma delectez cu explicatiile idioate, elucubrante si frustrate ale politologilor, cu re-evaluarile deontologiste din prima zi de soc ale media si mai ales cu tampeniile la cald ale politicienilor, cu precadere ale celor occidentali 🙂 . O zi frumoasa o sa am, ceea ce va doresc si Dvs!
Are you ready to rock? Are you ready to roll? OK, let’s do it! 😀
https://www.youtube.com/watch?v=1974dJVxq_k
Salutari, FM…As dansa dar m-e cam frica…..de ce am spus putin mai sus……Altfel as accepta invitatia cu bucurie.
Ma rog, daca asta conteaza in vreun fel, in opinia mea solutia Clinton era una doar aparent mai buna, dar mai gaunoasa si mai periculoasa a la long, d-adevaratelea. E doar o opinie, nu e un adevar, deci nu dati cu paru’ 🙂 .
V-ati fi simtit mai linistita si mai fara teama cu Hillary ranjind de la tribuna la care a venit Podesta (ca sa incheie balul, trimitandu-i pe fraieri acasa cu un discurs de toata jena)? Poate reusiti sa faceti acest exercitiu…
Salutare @Diana si curaj! 🙂
Asa o fi, dar asta nu-mi da incredere in Donald. As fi vrut un ALT presedinte republican, cu ceva echilibru in gandire. Oricum, multumesc pentru incurajare 🙂
Poate ajuta la ceva 🙂 :
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/live-donald-trump-wins-election-9192209
PS: cred ca orice Politeian si-ar fi dorit MAI MULT si MAI BINE de la republicani. Insa…
Salutare
Ce ma mira e faptul ca “politologii” astia sunt lipsiti de orice informatie .
Seful NYPD anuntase ieri ca HC si-a anulat focul de artifcii .. nu i a dat prin cap la nimeni din media sa se intrebe .. dar de ce oare ? :)))
@ziggy, toate semnele aratau catre o victorie a lui Trump doar ca presa nu a vrut sa le vada.
S-au le-a ignorat cu buna stiinta, au sperat ca prin manipulare pot drege busuiocul.
In toata povestea am si o doza de satisfactie, se intampla si la case mai mari povestea cu sondajul.
Salutare intregului fir 🙂 !
Bref, problema astora de ii urmaresc eu azi e ca au luat de bun propriul construct poltico-mediatic; ca ei si-au crezut propriile minciuni, cum se zice.
IBD/TIPP Tracking Poll: The Most Accurate Presidential Poll In America
http://www.investors.com/politics/ibd-tipp-tracking-poll-most-accurate-presidential-poll/
“average” 0.9% .
cred ca “mediaticii” n au internet :))
🙂
Nu e vorba numai de net, cred ca stiti, nu?
Salutare!
Salve , desigur .
Sunt curios daca se termina cu ‘corectitudinea politica ‘ pana la capat sau doar asa pe la 75% .
Nu cred ca se termina, dar cel putin e o problema in dezbatere. Iar “incorectii” nu sunt chiar asa de putini 🙂 . In opinia mea, se va redefini si se va rectifica, dar va fi un proces de durata cu rezultate greu de ghicit acum. Si va fi, cred eu, o chestiune impanata cu fundamentalisme de ambele parti, cu patetisme, cu recursuri la istorie, cu artificii samd, caci… negocierile 🙂 se vor petrece de pe pozitii ireconciliabile. Ideea e ca CEVA trebuie sa se intample, ca lucrurile nu pot continua ca pana acum. Cum va fi acel ceva? Si eu sunt curios.
Ziggy 🙂
Au fost comentarii pe mai multe posturi americane privind focul de artificii – pierderea alegerilor. Acum toata lumea se inflameaza si toti au devenit analisti politici. Dupa cum a spus si City, una sunt promisiunile de campanie (si foarte bine ca un om promite cetatenilor sai prioritatea) si alta este politica externa si tratatele internationale semnate. Totul depinde ca ambele parti ale tratatelor sa le respecte. Multi au sarit de popou ca dl Putin l-a felicitat. Asa este civilizat si mesajul este normal in diplomatie.
Politica externa va depinde in mare masura de staff-ul Casei Albe si cred ca totul va fi in normalitate. Sa nu uitam ca acesta este un blog republican si ca Theophyle si cu mine am sustinut acest partid, chiar daca suntem departe. Desi am urmarit comentariile (ca intotdeauna) nu am dorit sa ma amestec in parerile personale ale voastre, dragi prieteni. Fiecare are dreptul la opinia sa, exprimata politicos si cu argumente.
Eu zic sa avem rabdare si sa vedem ce alegem pe la noi.
Credeti ca omul asta poate fi temperat? Pe mine m-a cam bagat in sperieti. As fi vrut un presedinte republican, dar nu pe asta…..
Sarut mana Doamna 😀
Nu uit , rabdare si .. pregatiti pentru orice .
Interesant.
http://www.contributors.ro/global-europa/america-s-a-schimbat-sa-ne-pregatim-pentru-schimbarea-lumii/
Sa nu intram in panica .
Nu se schimba nici o lume .
Cel mult apar prioritati noi in locul altora care devin “de mana a doua” .
Trump nu poate face de capul lui tot ce vrea .
1- Are un congres care trebuie sa aprobe tot ce decide el . Nu e ca in RO unde bugetul de stat e analizat doua zile si in alte 3 e aprobat . 🙂
2- USA e o mare putere . Deci se pot redefinii prioritatile , amicii si prietenii . Alti “pretini” mai corupti dar cu pretentii pot fi lasati in plata Domnului si/sau a altora . (vezi Afganistan , cel mai lung razboi din ultimii 150 de ani )
3- USA are un deficit bugetar majoritar finantat de straini . De aici o moderare de tonuri caci oricit ar cumpara FED anual tiluri de stat (de la banci prin mecanismul QE ) nu poate sustine intreg deficitul bugetar anual .
In rest , una sa promiti orice (gura nu doare) , alta sa transformi in realitate promisiunile .
Un mecanism foarte complicat cu o gramada de probleme , conditionari obiective si subiective .
Da, Stefan, intrebaea e daca are Donald minte in cap sa se mai potoleasca…
Nu e o dictatura in USA .
Chiar daca vrea sa apese butonul atomic (sa zicem) Trump nu o poate face cind vrea si cum vrea .
Exista dubla comanda , dubla cheie la persoane diferite si in plus , confirmarea suplimentara a inaltelor cadre de la Pentagon .
Noi ca romani sintem prea mult influentati de ce vedem in ograda proprie unde un presedinte de tara se enerveaza ca nu ne vor olandezii in Schengen , primul ministru executa ordinul virand un fax la vama si vamesii se inghesuie sa controleze camioanele olandeze . 🙂
E realitatea care demonstreaza cit de departe sintem de democratia echilibrelor , a puterilor statului independente si care se controleaza reciproc in deplina cunostinta de cauza .
+ ca in USA nu se poate sta in congres cu o condamnare definitiva la activ .
De chestile astea nu scrie nimeni in RO ca face rau “patriotilor” care vor America in Romania dar mentinand aceleasi obiceiuri de pe vremea Anei Pauker . Imposibil dragi tovarasi eterni reciclati , iubitori de fotolii si spaga , familie “aranjata” matrial .
NU E PO-SI-BIL .
material nu matrial . 🙂
alegerile din sua demonstreaza clar ca teoriile conspiratiei sunt apa de ploaie si ca nu le fura nimeni votul ca la Teleorman .
asta e cel mai bun lucru pana acum
cum au ales , efectele .. vom vedea .
Hmm…
Cum mai arata mareata armata romana in ultima vreme? Intreb si eu din curiozitate pur academica.
Salutare tuturor.
Ha
http://www.hotnews.ro/stiri-alegeri_sua_2016-21405444-video-jurnalist-prezentat-usa-madonnei-dovada-votat-hillary-cantareata-promisese-sex-oral-celor-care-opteaza-pentru-democrata.htm
Bună ziua!
Nu vreau să mă laud, dar despre nesimțirea acestei țoape am scris cu multă vreme în urmă:
https://paganelis.wordpress.com/2009/04/15/despre-neamul-prost-buricul-universului-statistica-si-bun-simt/
În legătură cu faptul că a ieșit Trump, n-o fi dracul chiar așa de negru, dar cred că România va trebui să se bazeze mai mult (dacă nu exclusiv) pe ea însăși și să cultive alianțe la nivel regional: cu Polonia, țările baltice. La ce vecini/proximitate geografică avem (Ucraina – cu un picior în groapă, Moldova – încă divizată și neștiind încotro să o apuce, Bulgaria – cu fundul „geopolitic” în două „luntri”, Serbia – ortodoxă și slavă, ca și Rusia, Ungaria – țară unde se joacă, de ceva vreme un kazacioc geopolitic, în loc de csardas, plus Grecia – cu Țiparis, Turcia – cu noul „prieten” al lui Putler)… Și primul pas cred că este 11 decembrie – alegerile parlamentare.
Apoi, investit, serios (nu propagandistic, electoral!) în Apărare, Sănătate, Educație… Vin vremuri extrem de interesante!…
http://www.romandie.com/news/Les-Bourses-en-recul-apres-la-victoire-de-Trump-sauf-en-Suisse/751675.rom
Cresc actiunile Pharma :))
Omul va avea o sarcina dificila.
http://www.hotnews.ro/stiri-alegeri_sua_2016-21405368-alegeri-sua-cine-este-mike-pence-vicepresedintele-ales-optiunea-sigura-lui-trump-omul-care-impace-partidul-congresul-cei-ofensati-seful-sau.htm
relatia cu putin a lui Trump nu o sa fie prea lunga. Ciolovecul nu stie decat scandal si Trump are fitilul scurt.
http://sociollogica.blogspot.ro/2016/11/alegerile-din-sua-un-post-mortem.html
Trei basbuzuci autohtoni , s-au grabit sa iasa la declaratii de “satisfactie” ca in SUA ,poporul si-a impus vointa,”nu ca la noi”,zic ei. Pe langa faptul ca cei trei sunt exponentii a ceea ce are politica mai mizerabil chiar si pentru tara noastra ,uita ca multe s-au spus despre Trump,dar nici macar o aluzie la vre-o fapta de coruptie,adica de furt ! Deci poporul american si-a impus vointa prin vot, pentru acest fapt va bucurati si dati exemplu. Dar noi , romanii ,ce am votat la referendumul de reducere a numarului de parlamentari in 2009,nu trebuie respectat ??
Stimati tovarasi farisei : Calin Popescu Tariceanu ,Victor Ponta si Adrian Severin,aceasta este o simpla intrebare , nu propaganda !
http://www.aktual24.ro/penalii-din-romania-in-culmea-fericirii-dupa-victoria-lui-donald-trump-romania-trebuie-sa-inteleaga-ca-ordinea-lumii-se-schimba/
O dupa amiaza linistita prieteni 🙂
• Statele americane în care a ieșit Trump câștigător vor fi redenumite simbolic cu nume de județe pesediste din România: Teleorman, Buzău, Botoșani și tot așa;
http://www.timesnewroman.ro/politic/11-prime-efecte-ale-castigarii-alegerilor-din-sua-de-catre-donald-trump
Buna seara
Interesant ( sau nu ) http://economie.hotnews.ro/stiri-it-21406008-investitorii-din-silicon-valley-reactioneaza-ingroziti-uimiti-victoria-lui-trump-cei-mai-radicali-cer-independenta-californiei.htm
Buna seara.
Nebun este eufemism. Juri ca a mancat ciuperci si a intrat in sevraj. Ferasca Dumnezeu sa iasa presedinte – “Victoria lui Trump este victoria cetatenilor americani asupra dezmatului liberal care a erodat temelia societatii si a Statelor Unite. Americanii au inteles ca trebuie sa-si pastreze valorile, traditiile si tara. Si trebuie sa promoveze o politica mai putin agresiva in lume, o politica de apropiere de Est si de Federatia Rusa in mod aparte”
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21405941-igor-dodon-salutand-victoria-lui-trump-americanii-promoveze-politica-apropiere-est-rusia.htm
Mar 🙂
Dl Dodon, ca si altii, viseaza ca pot zbura.
Asta nu-mi place la rezultatul alegerilor. Conjuratia mitocanilor.
Apropo de tov. Bidon si de federatia rusa, imi permit sa fiu nepoliticoasa
https://www.shutterstock.com/search/flying+pig
Hello,
Buna ziua!
My boss just told my, a minute ago:
“Don’t underestimate the silent voice of the white Americans majority. I knew that Trump is going to win when I saw the democrats rally burning an American flag! We are silent, but we are still here”
Hi, Maya 🙂
No one underestimates them. Some of us just think that Donald can’t bring their jobs back..
But he can try !
Cam asa se vad alegerile, de partea “cealalta”, a celor care sunt urmasii celor ce au construit America. Seful meu, care este si presedintele companiei, are 72 de ani si este cea de-a treia generatie la conducerea fabricii. Vine la birou in fiecare zi (exceptand vinerile), fara salariu, fara dividends, doar cheltuielile cu transportul ii sunt acoperite de companie, si munceste cot la cot cu noi. Nu a avut o saptamana de vacanta de peste 6 ani. Cam “astia” sunt cei ce voteaza Trump!
I am just saying 🙂
Tot respectul pentru acest domn. Asa as vrea sa imbatranesc si eu…
Sa vedem ce si cum va incerca Donald. Nu cred insa ca va reusi mare lucru. Multe slujbe din “manfacturing” sunt vulnerabile – intai e vorba de “mexicani”, care lucreaza macar la fel de bine si fara a cere nenumarate “beneficii” si apoi de automatizare, pe termen lung mai ieftina decat “mexicanii”. Oamenilor li se cere sa fie “resourceful” la orice varsta (cum e seful tau), sa invete neincetat si sa munceasca aproape pana la sfarsitul vietii. E greu, din pacate…
Si eu! 🙂
Iar de aici se vede ca in articolul citat de @mar.
Pare nasol si pentru noi, si pentru voi.
Dupa CV. omul cunoaste bine zona.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21406355-donald-trump-alegeri-sua-romania-rusia-putin-securitate.htm
chiar daca cumperi tehnica militara trebuie timp sa antrenezi militarii sa manuiasca tehnica respectiva …
conform CNN, majoritatea albilor cu studii l-au sustinut pe …. Trump! 59% Hillary, doar 35%!
“Trump won 54% of white male voters with college degrees, while Clinton won 39% of the vote
Trump won 72% of white male voters without college degrees, while Clinton won 23%”
astia au mintit tot timpul ca albii cu studii nu voteaza Trump!
sau mai rau, albii cu studii au fost nevoiti sa minta in sondaje ca sa nu isi piarda locurile de munca, din cauza inchizitiei PC.
http://edition.cnn.com/2016/11/07/politics/live-election-results-coverage/index.html
Buna seara prieteni. Asa e, presa a mintit constant in toata campania electorala iar eu nu am fost crezuta atunci cand am scris, chiar aici pe blog, ca Trump este sustinut de oameni nu doar cu studii universitare dar si post universitare (doctorate si masterate obtinute onest si nu ca in Romania), de doctori, de avocati, de matematicieni si statisticieni, de experti in studii politice, PR si media communications, etc.
Education HC DT
High School 44% 44%
Some College 32% 50%
College Degree or more 44% 40%
Uite de-asta e mai important sa ai oameni la fata locului decat orice.
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21406374-livevideo-hillary-clinton-are-programat-discurs-despre-alegeri.htm
Bună seara!
M-am abținut, cât a ținut campania la americani, să exprim o opinie în legătură cu unul sau cu altul dintre candidați… Personal, dacă aș fi putut vota în State, … m-aș fi dus să beau o bere, cum am făcut la al doilea tur al alegerilor de la noi din 2000, când am avut de „ales” între dracu’ (vc tudor) și tac’su (ion ilieskovici bolșevicescu)… Văd că unii analiști, până mai ieri cu „political correctnessu’ ” în gură (a se vedea pantazi, de pe HoțNews) se dau, azi, mari „moraliști”, luându-l în „balon” pe mutu’ de la Cotroceni că s-a îndoit de spinare în fața trumpălăului… Păi ce era să facă, musiu’ pantazi??? Să-i dea cu flit? Mie, personal, mesajul lui Joianis mi s-a părut cât se poate de corect și de diplomatic, în (noile) condiții date!…
Și, fiindcă a venit vorba de „political correctness”, cu scuzele de rigoare că repet și eu ce s-a mai spus/scris aici, consider că votul pentru trumpălău a fost un vot al oamenilor care au văzut că această nouă „limbă de lemn” îi transformă pe cei ce au o opinie de bun-simț, despre drepturile celor care cred în Dumnezeu, despre faptul că nici un lider musulman nu condamnă atentatele teroriste ale unor dezaxați islamici/islamizați, despre faptul că acești teroriști trebuie numiți teroriști și nu „persoane cu probleme psihice”, deci pe acești oameni, la locul lor, acest „political correctness” (crăpa-iar numele și esența!) îi pune la zid, de au vreuna sau mai multe din părerile de mai sus (și/sau altele asemenea)!
Desfid „conjurația mitocanilor” (cum bine a remarcat @Diana), dar nu pot să nu remarc cum euro-politrucul de schulz (cu „s”, că e un nimeni, o personulitate!) a zis că „va fi greu!”… Da, politrucule, va fi greu să ne mai băgați pe gât toate porcăriile din această anti-religie, numită „political correctness”. De genul: de ce să nu îi numim noi pe țigani „țigani” (și nu cum ne-a „recomandat” Bruxellesul, iar maimuțele care ne conduc au aprobat, insultând, prin confuzia „rrrrrromanes”/„romanian” un întreg popor!)? Sau, de ce, fără a fi de partea maimuței condamnate dracnea, ori a CEO al BOR, daniel, cel atoate cheltuitoriul, să nu definim mai bine, mai clar, în Constituție, ce înseamnă familia (aici sunt, mai degrabă, integral de acord cu opinia avansată de Clothilde Armand*!)? Ori, de ce să ne zică idioata de Amerkăloaie, după ce s-a trezit cu mulți imigranți (din cei chemați de ea!), că sunt potențiali/posibili/probabili violatori și/sau teroriști, că, sub amenințarea tăierii „fondurilor” europene, ne „bagă pe gât” imigranți și nouă și altora, ce n-au cerut așa-ceva? Apropos, unde mai este așa-zisa „egalitate în drepturi” a statelor membre ale UE (să-i povestim noi Amerkăloaiei ce zice, de vreo două secole, Grigore Alexandrescu, în fabula „Câinele și cățelul”: „Noi vrem egalitate, dar nu pentru căței!”)?
Revenind la ce-a ieșit la americani, noaptea trecută, pe de-o parte, sunt îngrijorat și dezamăgit, dar, pe de altă parte – mă bucur că adepților „political correctness” li s-a dat o „cărămidă” peste bot cât Statele Unite de mare! Sper să recepționeze mesajul așa cum trebuie și cei din Vest (State, Canada, Europa occidentală), dar și cei de pe la noi, că avem, din păcate și noi, destui! 🙁 Și, legat de rezultatul alegerilor, s-a tot „sărit” și în România și aiurea pe ideea prieteniei trumpălăului cu Putler. Dar, oare, cine i-o „fi dat nas lui Ivan”, de prin 2008-2009 încoace, mai ales prin „dezangajarea” Statelor Unite din mai multe zone ale planetei? Tovarășu’ Hussein Obama, cu a sa Secretary of State, zisă și clintoniana!… „Somnul rațiunii naște monștri” sau, măcar, îi lasă să „crească” și „să-și facă de cap” (vezi Moldova, Ucraina, Siria…)
* Am pus un asterisc mai sus și încerc, aici, să-l explic. Remarc, în ultimele zile, o „ofensivă” a celor ce-i consideră pe adepții familiei tradiționale ca având mentalitate „de Evul Mediu” (Tăpălagă și încă două postări pe Contributors). Am încercat să comentez, la unul din textele de pe Contributors, întrebându-l pe autor dacă a auzit de bun-simț, de „cei șapte ani de acasă”, decență, simțul măsurii… I-am scris de insistența, de-a dreptul nesimțită, cu care se „dau” victime, cerând, de acum, nu drepturi, ci privilegii. Am mers chiar mai departe, întrebându-l, dacă nu cumva, după ce vor obține „redefinirea” (în sensul dorit de ei – adică formată și „dintr-un bărbat și o bărbată” dar și „dintr-o femeie și un femeu”!), dacă nu va urma cererea de „rescriere” a Bibliei? Comentariul nu a fost aprobat, semn că aceia care „se plâng” de „discriminare” din partea societății, practică cenzura! Și ce-or să o mai practice, când vor deveni ei „majoritari”, ori când pe cei mai mulți acest „subiect” nu-i va interesa! Respect orice fel de „orientare sexuală” a oricui, inclusiv declararea legăturilor dintre „un el și o elă” ori „dintre o ea și un eal” ca „uniune consensuală”, dar în numele decenței, al bunului-simț, al bunelor moravuri și nu în ultimul rând, al tradițiilor creștine ale acestui neam, nu ca familie! Bănuiesc că adepții unor asemenea „opinii” (inclusiv „idioții utili” care ori îi susțin, ori stau deoparte și departe de „problemă”, indiferenți) nu urmăresc să „ne spele pe creiere”, să nu mai știm CINE SUNTEM, ci chiar și CE SUNTEM! În fața unor asemenea (pseudo)campanii, eu personal, voi lua atitudine! Am o fetiță care abia a intrat la școală și nu aș vrea ca la vreo oră de „educație sexuală” după „doctrina” acestui „political correctness” să vină, într-o zi, acasă și să-mi zică, ferească Dumnezeu, nici nu vreau să mă gândesc ce!
Mi de scuze pentru… lungimea textului, pentru că le-am cam „amestecat” și sper să nu fi supărat/deranjat/inoportunat pe nimeni!
PS1 (la mesajul de mai sus): din câte știu, în Declarația Universală a Drepturilor Omului, adoptată de ONU, în 1945, familia este definită în sensul tradițional, ăla numit „medieval” de Tăpălagă și alții ca el. La fel a zis și Consiliul Europei!…
PS2: Cred că putem spune că și România se află, deja, în „postcomunism”, din moment ce temele de discuție pentru (măcar o parte din) societate sunt sincrone cu cele din lumea occidentală: reacția „antisistem”, refuzul „limbii de lemn” a „political correctness”, „primenirea” clasei politice, etc.
Sa mai dam un exemplu: domnul Cartianu care tot o ridica in slavi la un moment dat pe doamna Clinton si o tinea langa cu nebunul de Trump pana a fost luat la bastoane de romanii din SUA care se numara printre cei mai aprigi sustinatori ai lui Trump.
Bună seara!
Sunt arhi-sătul (ca să nu zic mai mult/mai urât) de acei (de)formatori, pardon (ne)formatori de opinie, bine-cunoscuții gurnaliști! Și, într-un fel, mă bucur că românii din State s-au situat „de partea bună” (anti-„political correctness” și nu neapărat, de partea lui Trump)!
Că vorbii de tăntălăul de la Cotroceni:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21406585-klaus-iohannis-toleranta-nu-inseamna-fii-tantalau-politicieni-smecheri-catarat-mine-arate-pozitie-stranie.htm
Repet, nu sunt susținător al lui dracnea (din 1990, de când am votat prima dată, NU am pus niciodată ștampila pe FSN/FDSN/PDSR/PSD!) dar sasul o ia razna…
Cu o „notă” mai glumeață, ar trebui să cerem „drepturi de autor”! 🙂
După datele de mai jos, trumpălăul a căștigat „la mandate”, dar a pierdut la vot (popular). Păi noi știm asta, din 2008, când p(o)s(e)d(ații) au avut mai puține mandate decât p(e)d(a)l(iștii), deși au câștigat la voturi! 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2016
Se poate, măi Americans, să… „copy-paste” after the Romanians? 🙂 🙂 🙂
Buna seara
Probleme legate de “ce pun pe masa”m au retinut si ma retin
Ok,a caatigat,dar eu tot nu pot pricepe cum poti vota cu unul al carui slogan de campanie e “lock her up”/
Sa nu mi se spuna ca sloganul a fost”….america great again”… eu unul am auzit la aparitiile lui trump numai pe primul
Sa nu se mai mire nimeni cum a putut fi ales hitler
A se urmari cum aceasi care ieri l au votat pe trump il vor crucifica cand “nu le a dat joburile inapoi”/cine seamana furtuna,furtuna culege
Buna seara,
Din pacate, sunt aproape sigura (99.99%) ca nu are cum sa le dea inapoi. Va fi distractie maxima. Insa ce nu-mi place este ca se refuza cu obstinatie sa constatam ca aceasta va fi o presedentie americana care este in stare si, ma tem, chiar doritoare sa ne puna pe masa ‘ruletei’ pentru un deal cu putinelul. Vin vremuri interesante, mai ales ca suntem inconjurati si de alti ‘pofticiosi’.
“Lock her up” pentru ca ar fi meritat cu prisosință – informatiile secrete pastrate pe servere nesecurizate sunt un pericol real pentru miltari si interese fundamentale americane. Generali au înfundat pușcăria pentru mult mai puțin, gen o conversatie telefonica pe o linie publica.
Faptul ca nu va face pușcărie nu este pentru ca nu o merită!
@dor de duca
Fiecare cu parerea lui…
Eu am niste “linii rosii”,extrem de putine,peate care nu trec:de ce? m as dispretui pe mine insumi …
“lock her up”trece de linia mea rosie…
După modesta mea opinie, sub semnul lui „political correctness” ar trebui pus și faptul că, pe postul de desene animate Disney Junior (pe care îl urmărește fetița noastră), unul din episoadele serialului „Doctorița Plușica” a „programat”, acum vreo câteva zile, o „vizită” a renumitei „doctorițe de jucării de pluș” la cabinetul lui Michelle Obama, la Washington! Ce treabă au copii de 5-8 ani (sau câți vreți dumneavoastră) cu familia (prezidențială) Obama, taman în timpul… campaniei electorale din State, într-o vreme în care, din… coincidență (?) secretarul de stat al tovarășului Obama era și candidat la prezidențiale? Am vrut să semnalez CNA-ul acest aspect, dar, la cum s-au „sinchisit” cu alte prilejuri… mai degrabă dispare, prin dezgheț, calota arctică, decât să reacționeze ei!…
Comentariul din contributors citat in editorial este ca nuca-n perete. In afara ca este scris frumos (aliniat) si spumos, in stilul autorului, nu are nici o legatura cu realitatea. Mediile universitare americane sunt pline de acest tip de idei – diferenta era ca noi fugeam de învățământ politic ca dracu’ de tămâie, spre deosebire de studentul american care este îndoctrinat de filozofia lui cumbaya si “good karma”. Un comentariu de calitate – nu stiu cine este autoarea, si unde traieste, dar i-a inteles foarte bine pe americani:
https://www.blogary.ro/editorial/despre-ce-sint-aceste-alegeri/
De remarcat ca acest comentariu nu a fost scris post-mortem. Un kudos pentru autoare.
salut, este pentru a nu privi lucrurile doar dintr-o parte, caci asa ceva nu ne face mai corecti in interpretare!
Buna seara,
In primul rand o afirmatie: intotdeauna am tinut cu republicanii americani fiindca atunci ii mergea si Romaniei bine. Ma alatur celor care spun ca ar fi procedat ca in 2000, bere, popcorn si stat acasa. Hillary era imposibil de votat, dar Trump cred ca reprezinta ce e raul absolut al republicanilor si nu lucrurile la care, de obicei, au excelat. Este un mare risc si daca acel “make America great again!” inseamna joburi pentru middle class, am sa ma distrez maxim cand vor constata ca nu are cum. Economia globala se indreapta in cu totul alte directii, pe care nici macar acum nu le intuim. In rest, pentru Romania lasata la mila ‘deal-ului’ dintre Trump si Putin, ma tem ca vom intra la categoria vae victis, sooner or later. Ma surprinde cum fostii nostri conationali de peste balta trateaza cu multa relaxare acest aspect, ori refuza sa-l discute, cu obstinatie. Cam asta imi trece prin minte. Sa-mi fie iertat daca-i prea proasta sa judece corect.
aveti dreptate 100% doamna , nici nu si imagineaza unii ce oala le poate exploda in fata dupa atata dusmanie!
buna seara
Fast , fast http://www.gandul.info/international/primul-lider-politic-pe-care-donald-trump-il-invita-in-sua-dupa-ce-a-castigat-alegerile-15936021
buna @intamplator 🙂
seara buna all 🙂
aici vad eu gravitatea imensa.Pana unde poate fi impinsa intr-o competitie electorala lipsa de onestitate si minciuna/duplicitatea (situatial actuala dar ,la fel de bine poate fi vorba de orice situatie si orice discurs)..Scopul scuza mijloacele..dar nici chiar asa.Eu nu-mi fac griji intr-atat ca sa spun ca discursul xenofob al lui Trump poate face multi purici.Vreau sa cred ca USA e o democratie puternica(votul asta a confirmat-o cu prisosinta) si mai ales responsabila si cei care au votat Trump i-au citit printre cuvintele discursului sau adevaratele intentii.Dar daca nu e asa ? Ca sa investesti incredere intr-un om ai nevoie de cateva date.Ori discursul electoral face parte din datele importante,de referinta,prin care iti construiesti increderea in cel mandatat de votul tau.Eee,daca nu e asa,atunci lucrurile sunt grave intr-adevar.
Repozitionarea lui Trump in limite rezonabile va avea efecte.
Pana la urma ce inseamna increderea si votul responsabil si in cunostinta de cauza daca nu onestitatea discursului si propriul CV ?Sau cat de mult pot cautiona electoral sau moral o societate (ca statele de ex pt ca ele cam dau tonul diapazonului acum)
Asta-i ingrijorarea mea, si se indreapta inspre zona educationala chiar morala si de substanta religioasa(crestina) .
Toboganul acestei ideologii tampite “corectitudinea politica”nu e destul.(f.b comentariul lui Paga 🙂 ) ca sa umple toate golurile.
pt @intampltor 21″02 🙂
@mircea
Buma seara long time…
Ati exprimat perfect temerea mea.
..pana unde putem merge cu “disimularea”?…umde imceteaza asta si unde incep principiile???
Oricare din noi are o doza de relativism,e firea umana,e normal dar a nu avea o ancora?
Trump nu are
Stiu ca HRD poarta in permanenta asupra ei o biblie…mie asta imi spune ceva…si ca are permanent biblia la ea nu stie multa lume(e metodosta)…poate ca asta a ajutat o sa treaca peate problemele conjugale…
Buna seara, Politeieni! 🙂
@intamplator, care e ancora d-nei Clinton, va rog?
Simplu….credinta in ce crede…buna sau rea e consecventa
Buna gluma. Daca nu e gluma, atunci nu mai zic nimic.
asa e !
pana la urma ce scara de valori are fiecare natiune(usa aici si cat de important este asta,marele far calauzitor,marele licurici etc ) cum s-a format aceatsa scara(principii) si de cand ,cat de mult e de indepartata de “founding fathers” etc samd.(ancora )
ar mai putea fi o varianta(la fel de machiavelica insa)
usa este atat de mult divizata(nu discutam acum motivele,se cam stiu) incat vizionarii/strategii acestei competitii au ajuns la concluzia ca doar asa poate fi castiigata presedentia.usa.
Si odata ajuns in varf “Donaldinho” va produce tzunamiul care va revolutiona (in bine) usa si lumea.
Sau cu alte cuvinte…A castigat puterea.Sa vedem ce naiba va face cu dansa 🙂
….
n-am scris de mult,am ramas doar un cititor fidea,dar momentul mi se pare de o importanta covarsitoare
@mircea: Bună seara!
Mulțumesc pentru aprecieri: mai aveam/am și alte of-uri, dar, deja, era/este cam mult și cât am scris… 🙂
Buna seara. Cred ca are safatuitori noi, numai ca-l consiliaza prost. Vorbeste aiurea, daca o tine asa, posibil sa aiba surprize.
scuze, era pentru Paganel /20:28
Aveți dreptate! Mutu’ nu e nici la jumătatea mandatului și dacă vrea să fie (re)ales, în caz că „bate câmpii, nu cred că va „pupa” turul al doilea, în 2019! Eu oricum nu sunt dintre aceia care și-au „luat like-ul înapoi” de la Joianis, fiindcă n-am cont de „faceboc”, iar de votat, acum doi ani, l-am votat ca să nu iasă puie…
Scuze că vă răspund cu întârziere!
Bună seara! 🙂
Presa italiana
1,3 miliarde dolari costul campaniei Trump.
Cica Clinton a cheltuit o suma de aprox. 700 milioane. Costa sa fi presedinte. 🙂
Tu ai castigat fara efort. Ai conservat si resursele din garaj 🙂
🙂
Cifre de campanie Trump/Clinton
http://www.ibtimes.com/how-much-did-trump-spend-his-campaign-beat-hillary-clinton-total-money-raised-2016-2444150
S-a vorbit mai sus despre acuztiile de xenofobie a lui Trump referitoare la mexicani. Traiesc in California de mai mai multe decenii si pot sa spun cateva lucruri. Prezenta mexicana in statele sud este de peste 100 de ani – ca si romanii, mexicanii se integreaza repede si sunt asimilati intr-o generatie, dupa care devin americani ca oricine altcineva.
Pericolele unei granite deschise cu Mexicul se pot rezuma in 3 cazuri:
1. Familii sarace vin ilegal, fac copii, acestia devin americani, ei pleaca inapoi in Mexic si apoi revin cu green card si cu pretentii de asistenta sociala.
2. Criminalitate crescuta – profita de zone protejate ca SF, produc (si este un caz celebru) atrocitati si sunt projejati de acest “sanctuar city”, atat de politia locala, cat si de FBI
3. Trafic de arme/droguri prin granita poroasa si re-exportul criminalitatii in Mexic – numai anul trecut au fost 50,000 de crime intre cartele, desigur in Mexic. Dar aceste cartele nu se sfiesc sa faca la fel in US.
Mexicul protesteaza cand aude de ridicarea unui zid la granita, dar uita sa spuna ca ei un zid la fel de mare la granita de sud, cu Guatemala:)!!
Este tot o problema spinoasa, ocolita cu grija atat de democrati, cat si de republicani.
Pana la Trump.
no country for old men 🙂
be haooy :))) http://www.stiripesurse.ro/ambasadorul-sua-in-romania-are-zilele-numarate-la-bucure-ti-trump-a-primit-cererea-de-schimbare_1162767.html
Un gand tarziu in seara prietenii de pe acest blog care l au votat pe trump
Cum ati fi reactionat daca trump ar fi castigat”votul popular”si ar fi pierdut votul electorilor?asa cum s a intamplat in aceste aleheri cu HRC?
Nu e nevoie de raspuns/justificari..
Salutare!
Dvs intelegeti ca alegerile din Statele Unite s-au consumat? Si ca discutiile incep de la rezultatul lor inainte, iar nu inapoi? Puneti aceleasi intrebari si spuneti aceleasi… chestii pe care CNN (printre alte sute de media urmarite de mine azi) le ruleaza in bucla de vreo 12 ore. Ce naiba, e vreo mantra, ceva?
salve 🙂
let`s rock the nations 🙂
opinia mea e ca n-ai cum sa nu legi ce-a fost pana la vot cu ceea ce deja e dupa ..
indulcirea (o fi dedulcire ?? ) discursului repozitionarea(ziceam mai sus ca va produce efecte…) a inceput ca sa fie perceputa diferit,de la teama ingrijorare pana la indiferenta.
pana unde se va duce cu resetarea si unde se va opri ?
(nici nu vreau sa ma gandesc de ex. ca nato intra intr-o alta era si apare o armata eu inafara nato de ex.)
salve
daca isi repozitioneaza discursul isi aprinde paie in cap … s-a trezit din amortire o zona hard ( ” omul alb” )
zona aia hard a omului alb a facut America. Si a fost destul de soft la suflet, daca e sa o comparam chiar cu state din perioada actuala. Si cel mai important, a stiut sa construiasca bine. Cat au fost ei la putere, America a fost mare si mai putin isterica.
e o zona mai deep … n ai de unde s o cunosti ca in Romania e interzis subiectul .
culmea de unii fani ..
Confirm, cunosc. Sa adaug doar ca e vorba despre niste oameni care sufera/au suferit intr-un mare fel. Iar interdictia despre care vorbeste @zigzag e ceva mai extinsa, desigur 🙂 …
mircea, io stiam dinainte ca discursul va fi conciliator. Nu ca ar fi fost secret.
Concilierea este pe bune, va trece la treaba imediat si nu are chef sa piarda timp cu hartuieli.
Salut! 😀
De acord, sunt legate, dar numai viitorul mai poate fi schimbat (cumva-cumva 🙂 ). Si vom compara acest viitor, bineinteles, cu intamplarile din campanie. Pana aici e firesc. Insa exercitiile contrafactuale extinse, de genul celor propuse mai sus, sunt, in opinia mea, si contraproductive. Sau, hai, inutile. Deci, ca sa rezum, ma intreb si eu ca Dvs: unde se opreste resetarea, daca ea va exista (am mai discutat asta tangential si cu @zigzag, mai devreme)? Sunt si eu curios. Dar asta nu inseamna ca reiau intreg procesul electoral si ma apuc sa fac proiectii cu ce ar fi fost daca… Altminteri… :
https://www.youtube.com/watch?v=DsdAnYLvGe4
m-am gandit la asta. Pentru mine n-ar fi avut importanta, stia regulile jocului de la inceput. Din fericire a fost un tactician perfect, a castigat exact ce si-a propus, cum si-a propus. Si cu costuri de 4 ori mai mici decat Hillary.
Ce nu a fost corect ca el s-a batut unu la trei, contra democratilor, contra mass-mediei si contra gastii PC.
Ce mi-a placut e ca tot a castigat,
pai…cam da
a dat peste cap tot establismentu american.
sa nu dea peste cap insa…toata lumea 🙂 🙂
Gata, la garaj, a dodo! Am mai mult de 36 de ore de media intensa, fara pauza. Nu stiu la ce o sa-mi foloseasca 😀 …
Doamnelor si Domnilor, va urez o noapte lina!
https://www.youtube.com/watch?v=XmwkjT9oO2E
De ras:
Pilat a intrebat:
-Pe cine eliberez?
Iar poporul a strigat:
-Pe Baraba, hotul!!
Au trecut 2000 de ani si poporul continua sa aleaga hoti…
buna dimineata!
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-10-noiembrie-efectul-trump-romania-trebuie-sa-investeasca-in-aparare-nu-in-pensii-speciale/50397/