Die Hard (2016). Vameșul
16/07/2016 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Redactat de @Clemy
In febra stirilor externe (carnagiul de la Nisa si tentativa de lovitura de stat din Turcia) a trecut oarecum neobservata o declaratie a lui Vasile Blaga care a sustinut ca va fi discutata posibilitatea ca PNL sa intre in alegerile parlamentare cu un singur presedinte. Declaratia asta vine dupa mai multe declaratii naucitoare a copresedintei PNL, Alina Ghorgiu, care mai intai a anuntat ca in “lumina” revoltei din penitenciare este posibil ca partidul sa nu o mai sustina pe Ministrul Justitiei, Raluca Pruna, pentru un nou mandat. La o zi distanta aceeasi doamna Ghorghiu declara ca amnistia si gratierea (adica exact ceea ce cer cei care au orchestrat revoltele din inchisori) nu reprezinta solutii pentru dezamorsarea crizei.
Cu alte cuvinte Vasile Blaga a afirmat, pentru toti cei care au avut urechi sa auda si ochi ca sa citeasca, ca in partid se pune problema inlocuirii doamnei Ghorghiu pentru ca ea reprezinta o piatra de moara la gatul partidului (ca doar nu s-a referit la sine insusi, si nu a sugerat nici macar un milimetru ca se va retrage el de bunavoie!). Vasile Blaga este un lider care vorbeste putin dar lipsa calitatilor oratorice este compensata de un instinct de supravietuire politic care nu a dat pana acum gres. Vasile Blaga s-a pozitionat alaturi de Traian Basescu atunci cand a fost avantajos pentru el si a stiut cum sa manevreze ca sa castige presedentia PDL in fata Elenei Udrea. Acelasi Vasile Blaga l-a sustinut neconditionat si l-a sprijinit activ pe Klaus Iohannis in campania electorala pentru alegerile prezidentiale cand liderii PNL au dovedit un entuziasm limitat. Mult mai important insa, Vasile Blaga nu s-a aflat in prim planul dezastrului managerial care a dus la pierderea alegerilor pentru primaria Bucurestiului. In plus, rezulatul relativ bun in anumite zone ale PNL la recentele alegeri locale (in special in Ardeal), s-a datorat in buna parte eforturilor fostelor filiale PDL si nu oamenilor din vechiul PNL.
In concluzie, PNL se pregateste sa o inlocuiasca printr-o metoda oarecare pe doamna Ghorghiu si este clar ca Vasile Blaga are suficient sprijin in partid pentru a trece la actiune. Daca Vasile Blaga vrea sa devina presedintele PNL sau daca se gandeste sa sustina un alt candidat care nu este inca cunoscut, ramane de vazut. Dar este absolut clar ca o continuare a masurilor de reforma luate in ultimul timp de guvernul Ciolos nu va fi posibila daca dupa alegerile parlamentare PNL intentioneaza sa faca aliante cu oricine, chiar si cu ALDE, partidul de buzunar al lui Calin Popescu Tariceanu, asa cum a sustinut recent aceeasi doamna Ghorghiu.
Vasile Blaga mai intelege un lucru pe care doamna Ghorghiu nu il intelege: intr-un eventual guvern de coalitie este important sa fi pe picior de egalitate sau chiar superior colegului de guvernare. Vasile Blaga, care are experienta guvernarii PSD-PNL, stie ca PSD-ul o va desconsidera pe doamna Ghorghiu si ca profitand de prostia acestei doamne, isi va impune oamenii si politicile indiferent cat s-ar opune PNL-ul, presedintele Iohannis sau Bruxelles-ul. Nu mai vorbim ca pentru a intra la guvernare dupa alegeri PNL-ul va trebui sa obtina un scor decent. Dar defiland cu doamna Ghorghiu in campanie electorala acest lucru nu va fi posibil.
Pana la urma Vasile Blaga isi doreste propria supravietuire politica, lucru la care se pare ca este… cel putin genial!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua,
Gorghiu – o canapista cu mari pretentii care a fost folosita in constructia ~opozitie de catifea~ si predarea cheilor la PSD. In fapt, un USL cosmetizat.
Off topic – creste nr. vocilor care sustin ca revolta din Turcia a fost fabricata in laborator ptr. consolidarea puterii lui Erdogan, si transfomarea Turciei in stat islamic.
http://adevarul.ro/international/in-lume/lovitura-militaraesuata-unui-stat-membru-nato-acuma-acoloc-1_578a045b5ab6550cb8e8679c/index.html
Mda … oricat ar parea ca Erdogan iese intarit, o iesi el, dar armata lui … ?! Cat de capabila va fi de reactii rapide si bine dirijate, cu o buna parte din conducere decimata?!! Ofiterii de cariera se cresc cumva … pe genunchi?! Taica Putin .. danseaza cazancioc cu Erdogan…
Mi se pare mai buna viziunea aceasta:
http://adevarul.ro/international/in-lume/lovitura-stat-turcia-In-sfarsit-allah-sa-i-ajute-militari-ultima-sansa-1_5789870e5ab6550cb8e5bdba/index.html?ref=yfp
perfect posibil aceasta.
Erdogan se pare a invins.
de pe HN ” 15.20: Washingtonul invita autoritatile turce sa “prezinte probe” impotriva predicatorului turc Fethullah Gulen, aflat in exil in SUA si acuzat de presedintele si premierul turc ca s-ar afla in spatele tentativei de lovitura de stat. (AFP) “
Mda.. „probe” .. pai, probele se pot si „fabrica” ….
De unde atata furie impotriva lui Gullen?! Paranoia, cumva?!
Reteaua academica, internationala, de scoli, licee, universitati intemeiata pe filozofia lui Gullen,prin concursul unor oameni de afaceri turci, este un „lucru de ravnit”. Cum se va pozitiona, oare, conducerea turca a acestor institutii scolare, in contextul actual, cand liderul lor spiritual, la care se raportau cu atata mandrie, sta sub astfel de acuzatii?!
acarul paun . sa poata erdoganu sa suceasca opinia publica din Turcia si sa vireze cu politica catre cei 2 noi prieteni ai lui .
avea nevoie de un motiv , baietii isteti i l au fabricat iar acum turcaletu face dovada finala a supunerii sale catre bolsevicul putin .
mda, … taicutul putin zambeste hatru …
Noaptea minti:
„primarul Istanbulului, Ibrahim Melih Gokcek, a declarat ca in tentativa de lovitura de stat a fost implicat clericul de opozitie Fethullah Gulen, pe care l-a acuzat si de implicare in doborarea unui avion rus la granita cu Siria, in toamna. Potrivit oficialului, pilotul care a tras in avionul rus facea parte din organizatia lui Gulen si a urmarit sa distruga relatiile dintre Ankara si Moscova.”
Da, bullshitul de rigoare al lui Erdogan, de aia a si dimensionat ultimul prim ministru speriat de amploarea paranoiei.
nu m as mira ca zilele viitoare Erdogan sa i predea rusilor ( pentru a fi “judecati” la moscova ) pe militarii care au decis si doborat avionul rus iar pe restul ( cei care acum sunt arestati ) sa i .. gratieze cu marinimie pentru a castiga imaginea de “sultan” bun la suflet si a calma o parte a populatiei .
Gratiere?! … poate dupa ce va executa cate zeci bune dintre ei …
salut
corect – “elementele dusmanoase ” executate iar restul eliberati , sa dea bine la popor .
http://stirileprotv.ro/stiri/international/cine-este-fethullah-gulen-rivalul-exilat-in-sua-al-lui-erdogan-acuzat-ca-a-organizat-lovitura-de-stat-din-turcia.html
Statele Unite vor ajuta Turcia in ancheta privind lovitura de stat militara esuata si invita autoritaţile turce sa furnizeze probe impotriva clericului musulman Fethullah Gulen, acuzat de presedintele Recep Tayyip Erdogan ca este principalul responsabil al acestei tentative de a-l inlatura de la putere, a declarat sambata secretarul american de stat John Kerry, transmite AFP.
🙂 Intreb si eu:
Si cu moscheea din Bucuresti, cum ramane?!
Dar cu „structura educationala” Lumina (gradinita, scoala, liceu, universitate) fondata pe viziunea lui Gulen?!
gand la gand. :)))
http://www.qmagazine.ro/un-fost-ofiter-american-declarat-la-fox-news-azi-noaptedaca-lovitura-reuseste-castigam_316688.html
O declaratie cu posibilitati de interpretari si re-interpretari….
Impresionanta lista aceea cu gradele militarilor turci arestati …
Ce se va spune, oare, peste ani, despre guvernarea Obama?!
Cat de recunoscator ii va fi poporul american?
ei, ce sa spuna ? nimic de rau, pe masura ce invatamintul pare ca devine tot mai impregnat de progresisme luminate…
Ei, hai… e bine sa fie rasplatita valoarea, dar parca totusi …. invata pentru ei…
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21162657-elevii-10-bac-evaluarea-nationala-2016-vor-premiati-cate-3-000-lei-respectiv-1-000-lei.htm
Ministerul Educaţiei va premia cu 3.000 de lei fiecare elev care a obţinut media 10 la sesiunea din vara a examenului de Bacalaureat, respectiv cu 1.000 de lei, fiecare elev de clasa a VIII-a care a obţinut media generală 10 la Evaluarea Naţională. Amintim ca 78 de absolventi de clasa a XII-a au obtinut media 10 la aceasta sesiune a bacalureatului iar 253 de absolventi de clasa a VIII-a au obtinut media 10 la Evaluarea Nationala.
Puteau fi rasplatiti si doar cu o vacanta de 7 zile pe undeva frumos ori o excursie.
Excelent articol:
http://www.contributors.ro/global-europa/nu-abandonati-turcia-europeana/
E bine, ca parteneri strategici, să susţinem democraţia şi constituţionalismul în Turcia. Venind dintr-o ţară mică şi fără şansă de a influenţa politica internă la Ankara şi Istanbul, comunicatele lui Johannis şi Cioloş au fost corecte; nu era cazul să intre ei în chestii de fineţe.
Dar sunt profund dezamăgitoare declaraţiile din Washington şi marile capitale europene, unde jocul trebuie jucat diferit. Pentru că nu-i clar unde se află acum democraţia şi constituţionalismul în Republica Turcă şi pe cine anume trebuie să sprijinim pe termen lung ca ele să fie garantate. Asta, desigur, dacă nu echivalăm democraţia cu plebiscitarismul autocraţilor.
Pe scurt, da, trebuie respinsă soluţia puciului militar, care nu duce nicăieri. Dar în al doilea paragraf era de aşteptat ca Obama şi dna Merkel să vorbească apăsat de secularism, democraţie profundă şi echilibrul puterilor, garantarea libertăţii de opinie şi independenţa justiţiei.
mi se pare perfect corect , fara alte isterii .
Bună ziua (către seară)!
Citi are dreptate: „buldogul” parcă ar fi „pisică”: „cade” totdeauna „în picioare”… 🙁
Sugestivă poză (prima, de sus): oare degetul ăla (al treilea, din oricare parte a-i număra) ne arată „propria supravietuire politica” a lui Bl(e)aga?
Am putea să-i arătăm și noi (prin vot, nu vă gândiți la prostii!) că nu va „supraviețui”?
Seara buna
Va anunt ca Erdogann instaureaza O DICTATURA ISLAMISTA in Turcia .
– Peste 2.000 de judecatori demisi
– Toti judecatorii Curtii Supreme Turce , arestati .
Ca sa intelegeti mai bine planul lui Erdogan , aici un articol italian scris de doamna Maya Arakon (din martie acest an) si legat de faimoasa “agenda secreta” a presedintelui .
http://www.linkiesta.it/it/article/2016/03/21/turchia-e-strategia-della-tensione-la-democrazia-e-in-pericolo/2968
Planul prevazut (atunci) trebuia infaptuit pina in august .
Am ajuns convins ca lovitura de stat a fost incurajata in toate felurile (inconfesabil) de partidul presedintelui pentru a devenii scuza , motivul instaurarii dictaturii islamice .
Ce se prevedea cu 3 luni in urma , devine realitate .
Erdogan e noul sultan iar partidul lui va elimina toate celelalte partide .
Buna seara.
Ma tem ca aveti dreptate.
Cand am vazut stirea cu judecatorii demisi si toti judecatorii Curtii Supreme arestati, m-am gandit
la asta. Intelegeam ca ii „termina” pe militarii implicati, dar ce avea cu judecatorii?!
Doar asa se explica.
Mda… si Obama iar pica de … fazan! Ca nu e mare problema sa i se fabrice lui Gulen dovezi de implicare! Si in acest caz, pe unde va mai scoate camasa ilustra guvernare Obama?!
doar un dictator criminal se poate alia cu Rusia condusa de alt dictator criminal .
Bună seara!
Zis-a Eminescu: „Toate-s vechi și nouă toate”!… Am luat-o mai „pe departe”, dar, acum vreo 95 de ani, după primul război mondial, Conferința de Pace de la Paris a recunoscut, între altele, o Armenie independentă, care cuprindea, pe lângă actualul teritoriu al Republicii Armene (fostă „republică sovietică”) și o bucățică, de vreo două ori mai mare, în nord-estul Turciei de azi, care ar fi asigurat o ieșire confortabilă la Marea Neagră pentru armeni (la sud de Georgia de azi). În anii 1920-22, Ataturk și Stalin s-au „coordonat” perfect și au „ras” Armenia de pe hartă: bucata care e independentă azi a fost „eliberată” și „unită” cu URSS (1922), iar restul – ocupat de turci!… Și că a fost așa o dovedesc și atlasele școlare tipărite acum 35-40 de ani (când eram eu școler), care, în nord-estul Turciei aveau scris „Podișul Armeniei Mari”. După 1989 nu mai scrie așa ceva!…
Nu mai poate Erdogan de statul de drept …
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21162763-angela-merkel-face-apel-recep-tayyip-erdogan-autorii-puciului-din-turcia-fie-tratati-respectandu-regulile-statului-drept.htm
“In numele intregului Guvern german, condamn in maniera cea mai categorica tentativa violenta de rasturnare a Guvernului turc ales. Responsabilii pentru tragicele evenimente nu trebuie insa tratati altfel decat respectandu-se regulile statului de drept”, a afirmat Angela Merkel, intr-un discurs tinut la Berlin.
http://www.contributors.ro/global-europa/nu-abandonati-turcia-europeana/
http://adevarul.ro/international/in-lume/erdogan-profita-lovitura-stat-militara-esuata-a-si-intari-puterea-sustine-apropiat-angelei-merkel-1_578a46a05ab6550cb8ea030d/index.html
Preşedintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, va profita de lovitura de stat militară eşuată pentru a-şi întări puterea, a avertizat Elmar Brok, preşedintele Comisiei pentru Afaceri Externe din Bundestag şi un apropiat al cancelarului german, Angela Merkel, transmite Reuters.
Erdogan va încerca să-şi extindă poziţia de putere“, fapt ce ar putea duce la o „divizare dramatică“ în societatea turcă, a afirmat Elmar Brok, într-un interviu apărut sâmbătă în cotidianul german „Die Welt“.
„Turcia trebuie să revină rapid la ordinea constituţională. Aceasta se aplică atât armatei, cât şi lui Erdogan, care, în prezent, îndeplineşte o funcţie ca preşedinte ce nu este prevăzută în Constituţie“, a afirmat Brok. Afirmaţiile sale au fost întărite de liderul Verzilor germani, Cem Özdemir.
„Erdogan nu va lăsa să-i scape această ocazie nu doar de a epura total armata, ci şi de a-şi realiza în sfârşit proiectul unui amendament constituţional cu obiectivul autocraţiei“, a declarat Özdemir, pentru publicaţia „Welt am Sonntag“.
„Puţinele instituţii de presă critice şi primele vlăstare ale societăţii civile nu se pot aştepta, în mod cert, la nimic bun“, a adăugat el.
http://www.stiripesurse.ro/erdogan-a-primit-un-avetisment-dur-din-partea-americanilor_1143256.html
Oricine din presa turca a dezvaluit intentile dictatoriale ale lui Erdogan , a fost imediat arestat .
Inclus cei doi ziaristi care au filmat transportul de armament direct catre ISIS si cu escorta de la servicile secrete turce . Acesti doi ziaristi se afla sub proces pentru “inalta tradare” .
Daca faceti o paralela in timp :
– Hitler a consolidat puterea , “epurat” toti opozitorii cu scuza incendierii parlamentului german.(organizat tot de el)
– Comunistii , oriunde au pus mana pe putere , au “curatit” justitia de oricare judecator independent punind in locul lor noi judecatori (de regula cu doar 4 clase primare ) . Au “epurat” intens armata . (destul sa vezi cum la romani , ministrul de atunci Botnaras a facut zeci de mii de ofiteri la apelul bocancilor . Tarani cu 4 clase primare ajunsi absolventi de scoli militare .Nimeni nu a explicat si niciodata unde au disparut ofiterii armatei romane care au facut razboiul )
– revolutia islamica in Iran a eliminat toti opozitorii din sistemul juritic existent , a executat o multime de ofiteri scoliti in USA (doar razboiul cu Irak a salvat de la executie o gramada de piloti de F-14)
Cred ca in curind vom vedea si oficial , proclamarea Republica Islamica Turca .
PS . Groase probleme turce la orizont pentru NATO , UE si USA .
@Stefan : http://www.agerpres.ro/externe/2016/07/16/turcia-accesul-la-baza-de-la-incirlik-interzis-de-autoritatile-locale-consulat-american–17-20-07
Daca nu ma insel, in urma cu o saptamana familiile si o parte din personalul administrativ ce deservea baza, a fost evacuata. Cred ca americanii au stiut ca se pregatea ceva.
daca au stiut francezii ( sa fiu nitel cinic cu ei ) care , dupa cum se comporta , afla mereu ultimii.. 🙂
Din doua una
Ori Erdogan face statul islamic cu el presedinte pe viata
Ori moare rapid ( catastrofa aeriana , infart, cancer galopant , etc ) si partidul lui vine interzis .
Sa nu uitam . La ultimele alegeri Erdogan credea ca va obtine majoranta parlamentara necesara modificarii constitutiei . Au pierdut fotolii dar au crescut in parlament partidul kurzilor.
Ca urmare , imposibilitatea de a modifica constitutia (zic ziarele si analistii italieni) in propriul avantaj a dus la o noua “strategie” .
Teroare , atentate cu ordin sa nu fie oprite anticipat pentru a convinge “boborul” ca doar Erdogan si partidul lui pot asigura pacea si linistea . Lovitura de stat intra in aceiasi strategie . Destructurarea oricarei forme de opzitie civila si militara .
Daca cautati declaratile mai vechi a ministrului de externe , se vehiculeaza ideile vechiului imperiu , controlul balcanilor si tot sub legea islamica . Adica cu Coranul in mana .
am vazut . aliatii lui erdogan ma ingrijoreaza si mai tare . chiar sunt curios .. cum ramane cu moscheea de la Bucuresti .
Cum sa ramana?! .. spre slava conducatorului iubit ….
Vai, mama noastra, ca se invart prin mormintele lor unii domnitori romani … Brancoveanu, de ex.
Lucrurile devin si mai fluide 🙁
http://www.hotnews.ro/stiri-international-21162851-barack-obama-convocat-consiliul-national-pentru-securitate-sua-pentru-analiza-criza-din-turcia-dupa-declaratiile-fara-precedent-ale-liderilor-ankara-adresa-sua.htm
Trebuia sa-l convoace de azi-noapte!!! Mai ales cand ai baze in Turcia!!!
Avea dreptate @clemy in cele spuse ieri noapte cu referire la Obama si la gandirea actuala a Pentagonului.
Buna seara 🙂
Turcia a taiat curentul la baza de la Incirlik
http://www.palo.ro/a/baz%C4%83-folosit%C4%83-%C3%AEmpotriva-isis-f%C4%83r%C4%83-energie-electric%C4%83-322405
Am vazut acum ca a fost semnalat. Nu-i bai. 🙂
Vor folosi luminari . 🙂
Iar la iarna vor pune un palton deasupra ca le va taia si caldura . 🙂
Turcul ataca politic americanul . Adica se joaca cu focul .
A fost retinut seful armatei a-2 – cea care asigura siguranta granitelor cu Siria,Iraq,Iran. Se pare ca este militarul cu cel mai inalt grad arestat pana acum.
19:50 Comandantul Armatei a III-a, retinut. Este acuzat de tradare.
Hai, ca MAE cu declaratiile sale … nu sunt romani printre victime … vom vedea mai incolo …
ce inseamna si vor insemna evenimentele recente din Turcia pentru Romania ….
vom vedea si ce se va alege de proiectul cu moscheea din Bucuresti …
Mda, si la Nisa, dupa cat se pare pana in prezent, e posibil sa fie o familie; copilul a fost indentificat,
parintiii sai inca nu …. numai de nu ar fi printre cei morti…
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21162501-mae-familie-romani-doi-adulti-copil-disparuti-urma-atacului-nisa.htm
Trei persoane de cetatenie romana – sot, sotie si un minor – care se aflau in zona Nisa la momentul producerii atacului sunt date disparute, informeaza Ministerul de Externe, precizand ca disparitia acestora a fost semnalata de familii.
Copilul a fost gasit intr-un spital de pediatrie din Nisa, transmite MAE. Starea de sanatate a minorului este stabila
Un copil internat intr-un spital de pediatrie din Nisa a fost identificat cu ajutorul rudelor sosite din Romania ca fiind cetatean roman, informeaza MAE.
Verificarile cu privire la situatia celorlalti doi cetateni romani dati disparuti, parintii minorului, continua.
Trist dar nu neasteptat din partea MAE. Este evident ca victimele vor fi de toate nationalitatile ptr ca e vara si Nisa este epicentrul Coastei de Azur.
Italienii NU gasesc 30 de italieni la Nisa . Se stie ca erau 30.000 italieni in zona ca turisti .
Ouch 🙁
Vor fi multe familii indoliate, posibil cam prin toate statele UE. 🙁
Buna seara prieteni. Un elicopter turc a aterizat in Grecia si ocupantii au cerut azil politc. Intra acum Turcia si in razboi cu Grecia? Ca cu SUA a intrat deja.
Doar cu Grecia?!
Tot asa de „tandru” mai privesc Obama si Pentagonul spre Erdogan, dupa taierea curentului electric?!
Si-au ratat momentul! Acum cu starnirea valului impotriva SUA, marele Erdogan, sultanul noii – viioareTurcii islamice, analizeaza reintroducerea pedepsei cu moartea ca raspuns la cererea poporului.
20:47 Erdogan, ca raspuns la strigatele multimii care cere reintroducerea pedeapsei cu moartea: Aceste solictari ar putea fi discutate in parlament
M-am uitat putin pe stiri. Sunt extrem de retinuti, “analizeaza situatia”. Cu alte cuvinte dau din colt in colt.
Salut @clemy
1- In USA a fost remarcat ca majoritatea ofiterilor arestati sint colonei ?
E pusa aceasta in legatura cu vechile inlocuiri de cadre practicata de Erdogan cu ceva timp in urma ? Adica a sesizat cineva in USA ca multi generali numiti de Erdogan , adica fideli , de incredere, au ramas pe dinafara dar colonei , nivelul la care nu a ajuns (inca) epurarea militara sint implicati in lovitura de stat ?
Spune multe asta legat de viitorul fortelor armate turce .
Personal cred ca va fi ceva gen “reforma” militara in Irak unde cadrele sunite au fost destituite si facut la apelul bocancilor o gramada de cadre siite .
Care strategie a dus la dezintegrarea imediata a fortelor irakiene la prima ofensiva serioasa a ISIS (atunci)
2- Baza de rachete de la Deveselu e servita de radarul cu mare bataie instalat in baza aeriana turca din Kurecik . Care radar are rolul primar de a detecta lansarea eventualelor rachete balistice iraniene . Doar ulterior radarul SPY 1 de la Deveselu rafineaza cercetarea aeriana si conduce rachete din baza catre obiective. (“nu vede” pina in Iran)
O blocare a radarului de la baza din Kurecik de catre turci , duce la pierderea operativitatii instalatiei de la Deveselu .
Nu stiu daca acelasi model de radar instalat de americani in Israel (desertul Negev ) poate inlocui “stingerea ” celui din Turcia .
Ce se intimpla in Turcia e o FOARTE MARE PROBLEMA pentru NATO si USA .
1.Se stia dar i-a impiedicat corectitudinea politica sa inteleaga ce se intampla. Eu am spus ieri ca trebuie sa acceptam cu tristete ca Departamentul de Stat si Pentagonul nu mai au resursele umane pe care le aveau acum 20-25 de ani. Administratia Obama a redus cadrele, a pensionat anticipat oameni cu experienta si i-a inlocuit daca nu cu “yes” men cel putin cu oameni mai putin calificati sau pe care ii recomenda doar multicuralitatea si pastrarea narativului (sa avem femei general, etc). Acum se afla in fata unei crize pe care nu stiu cum s-o dezamorseze si ma tem ca nici nu au cum.
2. Erdogan, dupa ce l-a inlocuit pe comandantul Armatei a III-a se va repezi ca taurul in Siria unde probabil o va lua pe cocoasa iar marea armata turca se va face zob, asa cum a fost cazul armatei Irakiene de care ai amintit.
3. Nu stiu cat de departe bate radarul din Negev.
4. Sigur ca Turcia devine o mare problema, problema de care va profita in primul rand Rusia.
nu va suparati , ce sa caute Erdogan in Siria ?
ptr ca a dorit intotdeauna sa il inlocuiasca pe Assad dar mai intai ptr ca are o problema cu kurzii. Va spune ca se duce sa lupte impotriva ISIS. A mai incercat asta acum cativa ani si nu i s-a dat voie de la Washington. Acum insa ma indoiesc ca va asculta de vreo interdictie.
abia acum va asculta de interdictiile puse de Putin .
a primit voie sa mearga a cu ajutoare in Gaza , a fost . a facut show ul cu atacul de azi la adresa SUA , aghiotantii lui au ajuns sa declare ca avionul rus a fost doborat de unul din gruparea clericului din SUA cu scopul de a strica relatiile Ankara-Moscow .. deci a facut tot ce i a cerut noua stapanire . nu cred ca primeste permis de Siria .. decat daca vrea Putin sa l puna pe Erdogan fata in fata cu trupele aliatilor nostri .
ziggy, iti repet, si evenimentele imi vor da dreptate, Rusia nu este noul prieten al lui Erdogan. Rusia profita de paranoia lui si il va atrage intr-o cursa care va termina orice influenta politica a Turciei in orient ptr urmatoarele decade. Si odata cu terminarea puterii Turciei se va pune cruce si influentei americane care oricum de abia mai rezista.
de acord doamna 😀
pentru prima data poate . Rusia nu este noul prieten al lui Erdogan si va profita de el . cateogoric aveti dreptate 100% , doar ca Erdogan fiind dement ii considera pe rusi deja prietenii lui si se comporta ca o sluga care crede ca si a gasit stapan nou .
atentie la nuclearele americanilor din Turcia ca dementul asta , daca a sigilat baza folosita de americani , e in stare de mult mai mult .
in spatele la sforariile astea sunt altii , parerea mea , care incearca sa forteze mana SUA pentru alte treburi. tot pe acolo prin orient 🙂
Daca intra in Siria , Erdogan va ataca exclusiv kurzii . Frica fata de acestia e enorma comparat cu ISIS . Frica in sensul ca NU va permite nici o zona autonoma kurda in Siria (deja exista si e legata de cea din Irak )
Aleanta kurda Siria -Irak ar fi embrionul unui stat Kurd independent si care INEVITABIL ar ingloba si o parte din Turcia .
Erdogan va face tot posibilul sa omoare kurzii . (chestia ca astia sint ajutati de americani si va fi o inclestare foarte periculoasa pentru insasi regimul lui Erdogan )
In urma cu vreo 8 ani, cred, inainte de alegerea lui Obama, discutam cu cineva mai in varsta din lumea academica americana, si m-a surprins cu cat patos privea spre alegerea acestuia si cu cata speranta in bunele si asteptatele schimbari aduse de viitoarea guvernare Obama. Oare cati dintre cei care gandeau asa, si-au pastrat si acum increderea?!
marea majoritate . victime ale propagandei mass media . din pacate 🙁
Traiesc in lumea academica americana asa ca nu cred ca oamenii de care vorbiti daca si-au pierdut cumva increderea in Obama, ceea ce nu cred, privesc cu speranta la doama Clinton, adica privesc cu incredere in saritura din lac in put.
http://www.foxnews.com/opinion/2016/07/16/turkeys-last-hope-dies.html
Cam asa e 🙁
In max.6 luni vom avea un stat islamic perfect 🙁 Nu stiu ce va face NATO si UE in acest caz.
Se vor face covrig incercand sa pastreze Turcia in NATO ptr ca “ne ajuta in razboiul impotriva ISIS”, ptr “a asigura stabilitatea in regiune”. Ceea ce nu va fi cazul dar asta vor spune. De la imbecilii lideri occidentali de azi nu avem altceva ce astepta. Si nu stiu daca o tara poate fi data afara din NATO.
Ce vom face noi, in aceasta conjunctura?! Ca la locale am vazut cum s-a votat. Sa vedem ce isprava mai facem la parlamentare, in toamna.
Buna seara
Buna pozitia romaniei=expectativa
Cat despre erdogan,cat o fi turcia de importanta tot un fel de “cal,sau nebun”ramane pe tabla de sah globala
Daca as fi american m as uita la asia si america latina
Chiar inteleg pozitia americana
America se retrage din europa-ca e bine sau rau e altceva-si turcia redevine o problema”europeana”
Cum”analizam” noi,cititi tot ce ne explica@stefan de ieri seara,ba americanii s au saturat de turcia si erdogan si au organizat lovitura de stat,ba erdogan a orchestrat,ba…
Eu as zice ca un lucru e cert,turcia nu e buricul pamantului si erdogan va sfarsi ca si khadafi
Economic ,turcia a dus o bine cat a tinut embargoul irakian si iranian
Ambele sunt istorie asa ca…
Pana la sfarsit va fi cale lunga. Este clar ca lucrurile se duc catre sharia. Din nou au actionat in perioada de ~vacanta~ , oare s-au deprofesionalizat toate serviciile de informatii? Anul trecut eram ~inundati~de emigranti, anul asta avem lovituri de stat esuate si atentate periodice. Oare ce ne mai asteapta/~ofera ~ mana invizibila?
Nu s-au deprofesionalizat la nivel de operativi. Acolo probabil ca sunt inca suficient de multi oameni capabili sa stranga informatii de pe teren. Structura de comanda si decizie a fost insa sever limitata. Nu intru in amanunte acum.
Editorial explosiv scris de directorul ziarului (e unu dintre cele mai respectate cotidiane italiene )
Respectivul are “legaturi” puternice in Turcia . (citeste informatori sus pusi)
http://www.corriere.it/extra-per-voi/2016/07/16/chi-c-dietro-golpe-fasulloin-turchia-che-cosa-succede-ora-600dabda-4b47-11e6-8c21-6254c90f07ee.shtml
Printre altele :
– Ieri sera deja eram avizat de sursele mele din Turcia ca lovitura de stat e o mascarada regizata de regim .
Prea putine trupe ,prea dilentatism in conducerea operatilor .
– Coloneii arestati sint “patura” militara care nu a fost epurata de regim inainte .
– Cu lovitura de stat Erdogan are motivarea populista sa mature tot in calea puterii personale si a partidului condus de el .
– Erdogan era in Turcia in vacanta la mare . Cum a fost informat de lovitura , a luat avionul (care era pregatit) si A ZBURAT DEASUPRA TURCIEI . Nu a cerut azil nicaeri si la nimeni .
” – Ieri sera deja eram avizat de sursele mele din Turcia ca lovitura de stat e o mascarada regizata de regim .”
ce ti am zis si eu dimineata ?
daca directorul ziarului spune asta .. analistii serviciilor de informatii militare din NATO stiu cu siguranta mult mai multe ?
in acest caz ce sens avea ca SUA sa intre la momeala lui Erdogan si sa faca alt tip de declaratii decat au facut azinoapte ? 😀
Obama e la sfarsit de mandat .
Va face campanie pentru Hilary .
Sa se descurce cine va veni dupa el . Practic se comporta strict diplomatic ca sa traga de timp . Nu stie (cred) nici Pentagonul cum se poate solutiona rezonabil (pentru ei) situatia turca .
E atit de complicata chestia si cu efecte in Siria , Irak (de unde trupele turce au fost retrase ieri) , relatia cu Rusia si Iranul ca te doare capul .
Cred ca pe Obama personal il doare in dos de Turcia . 🙂
Mai devreme un alanlist spunea pe CNN ca SUA au mainile legate in privinta Turciei.
Corect material. As adauga, Corriere e unul din cele mai respectate ziare din lume. Il pun alaturi de London Times si Wall Street Journal. Le Figaro si Le Monde sunt aproximativ in aceeasi liga ca si Frankfurter, din cand in cand.
🙂 Asta e tare – „Cum a fost informat de lovitura , a luat avionul (care era pregatit) si A ZBURAT DEASUPRA TURCIEI. Nu a cerut azil nicaeri si la nimeni.”
cusca de fluturi perfecta
Repet din nou
Se astepta la lovitura . Era informat dar a lasat tot sa mearga inaite fiind foarte important sa gasesca scuza legala pentru planul “post ” lovitura . .Avionul a fost rezerva sigura . (de unde stia ca nu il va dobori nici un F-16 turc ? Ca nu a iesit nici un minut din spatiul aerian turc )
Ulterior , pe linga arestarile militarilor a intrat masiv in justitie tot prin arestari si demiteri .
Ca sa elimine oricare obstacol de neconstitutionalitate a modificarilor pe care parlamentul le va vota cu doua maini . Presedinte pe viata , Turcia stat islamic . (eventual si partid unic)
Mda … buna intrebare… „de unde stia ca nu il va dobori nici un F-16 turc ? Ca nu a iesit nici un minut din spatiul aerian turc”
Nu s-a gandit nimeni sa-i caute avionul in aer?! 🙂
Stia ca nu il va cauta nimeni in aer . Ca avea oamenii lui de incredere deja la conducerea aviatiei . 🙂
Elicopterul Cobra care a deschis focul la Ankara a fost doborit de un F-16 . Deci prea multe coincidente . 🙂
Ce spuneam mai devreme de scoli si moschee?! 🙂
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21163269-ambasadorul-turciei-gruparea-din-spatele-loviturii-stat-din-turcia-are-11-scoli-romania.htm
Ambasadorul Turciei in Romania, Osman Koray Ertas, a declarat sambata ca gruparea din spatele loviturii de stat din Turcia are 11 scoli in Romania, afimand ca Turcia a facut demersurile pentru extradarea lui Fethullah Gulen din SUA, care ar fi implicat in tentativa de asasinare a presedintelui turc, informeaza Mediafax.
(In spatele loviturii de stat-n.r.) sunt membrii acestei grupari Gulen de care am amintit, ai acestui cleric care sta in SUA. Acest imam are doua fete: are o retea de scoli, au 11 scoli in Romania, au organizatii umanitare, (…) cand vorbeste pentru presa straina transmite mesaje de toleranta si de prietenie. Partea sa intunecata, cand vorbeste in limba turca, intotdeauna isi indeamna suporterii sa fie clandestini, sa se ascunda, sa astepte momentul potrivit si atunci cand acesta vine sa ajunga la carma institutiilor”, a afimat diplomatul turc la Realitatea TV.
El a precizat ca SUA a cerut Turciei sa pregateasca un dosar pentru extradarea lui Fethullah Gulen, ceea ce au facut recent si ca vor adauga si informatii suplimentare. ”Prietenii americani ne-au cerut sa pregatim un dosar pentru extradarea sa. Am facut recent acest lucru si vom adauga imformtii suplimentare in acel dosar. Problema este ca este dificil sa gasim dovezi privind implicarea sa directa”, a spus oficialul turc.
Intrebat daca serviciile de informatii turce nu au dovezi privind implicarea sa, ambasadorul a sustinut ca serviciile au multe dovezi ca da ordine prin asociatii sai, mai ales in cazul generalilor care au fost bagati la inchisoare, precum si dovezii privind fabricarea unor documente.
Hai, cu moscheea, neamule! 🙂
Fabricarea de dovezi nu este o problema. Voi fi curioasa daca SUA il va extrada pe Gulen in schimbul redeschiderii bazei de la Inchirlik. De la administratia Obama ma astept la asa ceva.
Ca fabricarea de dovezi nu e o problema, asta se stie. Dar ca SUA sa-l extradeze pe Gulen in schimbul redeschiderii bazei de la Inchirlik, asta inseamna … discreditare serioasa, a SUA, desigur.
Ca are suficienti sustinatori si Gulen. Si la cum s-a pornit Erdogan- estrogen pe Gulen, inca nitel si-l transforma in martir.
Reputatia SUA in zona este oricum in zdrente si influenta politica tinde catre zero partial din prostie si partial din orbire idologica. Eu de la administratia Obama ma astept la orice tembelism si la orice fel de cedare ptr ca Obama nu stie sa negocieze.
Daca asa stau lucrurile, .. vae victis!
@intimplator
istoric nici o lovitura de stat din Turcia (incepind cu cea din 1960) nu a putut sa fie infaptuita fara aprobarea prealabila americana .
De aia ieri seara credeam ca astia au facut lovitura cu aceiasi aprobare americana .
Azi noapte , foarte tarziu veneau primele informatii despre diletantismul loviturii de stat . Nu e de USA sa sustina niste incepatori sau o fractiune minoritara militara .
Ulterior au aparut informatile pe care le enumar de azi dimineata .
E evident ca Erdogan si partidul lui “joaca tare” .
Ma intreb , cum ceri o extradare a unuia din USA ? Ca nu e USA tara dictatoriala sa sune turcul si americanul sa ordone trimiterea in Turcia a disidentului .
Cit chin a fost sa aduca romanii in tara pe unu extradat de la americani , spune tot despre formele legale necesare .
Iar discursul turc cu trimiterea in tara a Gulen e strict pentru “boborul” turc .
Stiu ei bine ca o cerere de extradare are nevoie de dovezi , fapte si analize , tot scris , stampilat si inmanat oficial Departamentului Justitiei americane . Nu la CNN pe sticla .
De asta zic ca “joaca tare” .
Au reusit extradarea unor oameni din Germania relativ recent asa ca s-au gandit ca pot incerca si cu americanii. In alta ordine de idei ma intreb daca nu cumva sunt niscaiva ofiteri anti-Erdogan refugiati in baza de la Incirlik si de asta a fost inchisa de turci. Intr-adevar, se “joaca tare” iar la Washington se dau probabil cu capul de toti peretii.
Aici analiza zborului avionului prezidential
http://www.repubblica.it/esteri/2016/07/16/news/erdogan_e_quel_volo_misterioso_ma_non_troppo_sui_cieli_turchi-144242296/?ref=HRER3-1
Mereu deasupra Turcie cu transponderul pornit (indicativTK8456, semnal de recunoastere TC-ATA, mod s-code 4B8681)
Nici un avion turc nu a incercat sa intercepteze avionul lui Erdogan .
– Cine a protejat avionul daca nu insasi conducerea aviatiei turce ? (au o sumedenie de radare militare si civile , imposibil sa nu fi fost indentificat de apararea aeriana turca dar evident a fost ordin sa fie lasat in pace ) De ce ?
Nota : a aterizat la Istambul . Nu in capitala Ankara unde erau lupte .
l-a protejat V A Stanculescu , din ceruri :))) . cu gipsul ala vechi din 89 pe un picior .
🙂 :)))
@stefan
Nu joaca tare,joaca la cacealma,sau,la doua capete
Joaca asa cum joaca orice dictator de mana a doua,va fi folosit ca o curva cat va produce va fi bun,dupa aia inlaturat
Doar nu va inchipuiti ca us il va extrada pe ala
Daca maine kurzii ar fi uniti,va aparea statul lor,si primii care l ar recunoaste ar fi americanii/din pacate in cateva luni dupa ce dispare isis se vor bate iar intre ei
Eu sunt extrem de rezervata in ceea ce priveste orice actiune a administratiei Obama. Cu extrem de putine exceptii, actuala administratie a reusit sa se situeze mai intotdeauna de partea gresita a istoriei, nu a reusit, nu a dorit, nu a fost capabila sa inteleaga ce se petrece sub propriul nas. Nu trebuie uitat ca Obama este adeptul ideii ca o America mai slaba (mai putin aroganta asa cum s-a exprimat in numeroase randuri) care sa nu actioneze ca “politistul” lumii, este de preferat si ca “dialogul” este calea cea mai potrivita. In fond, fara sustinerea americana, asa zisa primavara araba nu ar fi avut loc, Fratia Musulmana nu ar fi ajuns la putere in Egipt ptr ca apoi sa fie inlaturata printr-o lovitura de stat dezavuata initial de SUA care au sprijinit guvernul Morsi pana in ultimul moment, Libia ar fi fost o tara stabila si nu un cap de pot al ISIS.
Doamna .. cu greseli , mai mici sau mai mari SUA e singurul aliat valabil al Romaniei . Ii certati de azinoapte intr una .
Dusmanul Romaniei e Rusia si aliatii sai .
Astia ar trebui sa fie tinta , nu SUA .
SUA are capacitatea sa se regenereze rapid , are nite burse la indemana , niste parghii finaciare , are armament la care rusii si prietenii lor nici nu viseaza ( cu toate ca au incercat sa fure tehnologii ! ) .. noapte buna tuturor !
Corect. E bine sa-ti stii dusmanii, dar si prietenii, cu toate cele ale lor. 🙂
Noapte buna!
Eu traiesc in SUA asa ca am oarece perspectiva si in ceea ce priveste politica externa a actualei administratii cat si situatia Romaniei. In Romania se mentine o imagine relativ romantica a SUA care este relativ departe de realitatile administratiei Obama.
Daca va incalzeste cu ceva .. parte din familia mea locuieste tot in SUA .
Si am cunoscut un disident roman care a stat la masa cu Carter , Clinton etc .
Pentru Dvs dupa amiaza linistita 🙂
Poate ca au invatat ceva din erori, in plus ma gandesc ca mai sunt si profesionisti care pricep ca se mai deschide o cutie a Pandorei. Prea multe fronturi deschise, riscuri majore care pot declansa o conflagratie globala.
http://adevarul.ro/international/in-lume/egiptul-blocat-rezolutia-consiliului-securitate-onu-privind-condamnarea-violentelor-turcia-1_578a8e875ab6550cb8eb92e1/index.html
Egipt s-a opus rezoluţiei Consiliului de Securitate al ONU privind condamnarea tentativei de puci din Turcia, care cerea ca toţi factorii implicaţi să respecte Guvernul democratic ales de la Ankara, pe motiv forul n-ar fi în măsură să decidă dacă un Executiv a fost ales în mod democratic sau nu, potrivit Reuters.
Pana la urma vom intelege cum Fethullah Gulen a putut sa orchestreze din US farsa criminala in Turcia:
https://www.yahoo.com/news/obama-parties-turkey-support-erdogan-govt-074352507–politics.html?ref=gs
Pe Erdogan minciuna il va plesni in fata.
Buna dimineata,
cea mai completa prezentare.
http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/turcia–ce-facem-cu-dictatorul-nebun-din-centrul-lumii–423006
buna dimineata 🙂
http://politeia.org.ro/ziarul-de-duminica/ziarul-de-duminica-17-iulie/48021/