Position de la Communauté Politeia. Vive la France!
15/07/2016 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
La Communauté Politeia exprime sa vive emotion, sa solidarité fraternelle et chrétienne, ainsi que sa profonde indignation pour le massacre terroriste de Nice, qui a affecté au cœur et submergé de douleur le peuple français.
Nous condamnons à haute voix et sans réserve toute forme de terrorisme qui affecte les valeurs démocratiques et européennes qui fondent notre civilisation commune, rudement mise à l’épreuve ces jours-ci par l’immigration non-contrôlée, le terrorisme imprévisible et le refus obstiné et criminel des valeurs républicaines qui assurent l’intégration des citoyens nés ailleurs ou partageant des valeurs religieuses et sociales contraires à la République.
La Communauté Politeia adresse son profond message de soutien aux victimes hospitalisées, aux familles de ces victimes, à la Nation française ensanglantée et exhorte les dirigeants français de trouver sans hâte les meilleures mesures legislative et de sécurité, afin de prévenir l’apparition de nouvelles attaques terroristes, tout en conservant avec fierté nationale et responsabilité les libertés constitutionnelles des citoyens français qui respectent, protègent et honorent chaque jour, par leur comportement civique, la République et ses lois.
Vive la République, et vive la France!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Nu pricep o boba 🙂 dar sint alaturi de francezi . Indiferent de culoare pielii , sex , religie sau pozitie sociala.
In alta ordine de idei , condamnatul definitiv Dragnea e TER-MI-NAT .
http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-21160059-liviu-dragnea-trimis-judecata-dna.htm
Traiasca PSD si gasca de borfasi care o compun . Mai mare rusinea sa existe un astfel de partid corupt pina in maduva oaselor . Felicit si pe Ion Iliescu . Lepra ai fost , lepre ai lasat in urma .
Ce nume „predestinate” au unii din complicii lui Dracnea: Alesu, Șefu… Să râzi, nu alta!
Bună ziua!
Buna ziua!
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-21159902-cand-frica-scrie-istoria.htm
Astăzi ne e mult mai frică de atentatele teroriste decât de un accident de mașină când mergem la mare, deși probabilitatea de a muri pe Autostrada Soarelui este de 300 de ori mai mare decât moartea într-un atentat.
Atentatorul din Franta
Casatorit cu 3 copii .
Oprit de politie a spus ca are de predat inghetata si ca atare a fost lasat sa treaca .
incredibil, incredibil…
Hai sictir livrari de inghetata cu ditai camionu’ intr-un oras vechi. Documente de insotire a marfii, ceva, macar atata sa ceara…
Montjoie Saint-Denis !
Diana .
La mine in Italia exact la fel se distribuie inghetata . La oras si sate .
Cu camionul frogorific care pleaca dimineata plin si pina seara distribuie marfa in zeci (sau sute) de localuri .
E normalitate cotidiana de aia si politistii au lasat sa treaca camionul .
Eu spun doar ca era cam mare camionul pentru stradutele alea.
Bună ziua!
Susțin mesajul Comunității Politeia! Condoleanțe familiilor celor uciși de idiotul care se „cerea” în Paradis și putere tuturor să readucă lucrurile pe un făgaș normal!
În altă ordine de idei, încep dezertările din „mega-partidulețul de buzunar” invizibil al lui dicta-chioru’:
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21159685-actorul-mihai-malaimare-plecat-din-unpr-dupa-fuziunea-pmp-fost-dobitoc.htm
Da, dobitoc ai fost de când te-ai făcut coleg de partid cu izmană, ucigașul de polițiști nevinovați, ticălosule!
Și într-o (cu totul) altă ordine de idei: am „biruit” ieri dimineață la Pașapoarte: După peste 10 ore (de noapte!) state în fața numitului „serviciu”, „înarmat” cu răbdare (cafea) și tutun, am reușit să devin fericitul posesor al unui bon de ordine pentru… marți, 19 iulie!
Cu toată oboseala, ieri i-am scris domnului Cioloș! Nu știu dacă adresele de e-mail ale dumnealui sunt valide (eu n-am „cartea fețelor” și nici nu-mi fac!), dar, dacă se consideră că mesajul ar putea avea mai multă vizibilitate, i-l pot retrimite lui Citi. Nu e formidabil, știu, am scris ce-am simțit, după 10 ore de stat, la coadă, „pe liste” pentru un serviciu pentru care plătesc taxe (ca fraierul)! Am simțit, însă, că așa nu se mai poate! O fi și primul-ministru ocupat (am verificat e-mailul de mai multe ori și… nimic), ori adresele nu mai sunt funcționale…
@paganel buna seara
Nu mi o luati in nume de rau,dar este stiut ca iunie-august sunt luni de foc la pasapoarte
Bună seara!
Nu v-o iau chiar deloc în nume de rău. Însă, nu se pot suplimenta funcționarii/ghișeele, temporar, pentru perioadele de „vârf”? Cu acordarea, ulterioară de zile libere/concedii, celor care lucrează suplimentar? Eu nu sunt așa de disperat, dar sunt alții, atâția, iar atitudinea unei/unor instituții a/ale statului față de cetățeni (plătită de la buget, la care noi și atâția alții cotizează, cu taxe și impozite) denotă dezinteres/dispreț, chiar bătaie de joc. Despre astea a relatat, pentru românii din Diaspora, chiar @stefan60 (într-o postare despre cum se obține un pașaport și cât durează/costă) și e suficient să ne amintim de relatările de acum câteva zile ale presei despre cât se stă (inclusiv noaptea!) la Ambasada României din Bruxelles, pentru asemenea acte! La Iași, ieri dimineață, un cetățean le spunea funcționarilor de acolo ceva de genul: „De 3 ani știți că sunt probleme de genul acesta și nu ați luat nici o măsură!”… Pe scurt, e vorba de atitudinea autorităților… N-om fi nici noi, cetățenii, „ușă de biserică” (nimeni nu e perfect), dar nici să scoatem autoritățile statului pe post de „sfinți” nu e cazul!…
Buna ziua.
Dumnezeu sa-i odihneasca in pace, vad ca victimele sint din mai multe tari. Intre timp am vazut ca media se fereste din rasputeri sa spuna ca individul era musulman. Nu, cica era francez. La fel ca si in cazul alora din California Berkeley parca, erau americani get-beget, nu musulmani. Iar toate mesajele astea (Hollande, Obama etc) sint cam defetiste, a se compara discursul lui Roosevelt dupa Pearl Harbor cu discursurile astea dupa fiecare atentat. Daca mergem in continuare in felul asta, razboiul Vest-terorism islamic nu o sa mearga bine. Deloc. 🙁
San Bernardino, nu Berkeley. Scuze. Am vazut atunci pe canal de stiri serios, ora de maxima audienta: autorul e cetatean american apoi inca odata (sa inteleaga tot prostul) da, cetatean american si numele lui e Riswan Farook! Si bineinteles, nici-unul de la tv nu stia de ce a facut aia.
Am asa ca o premonitie, o viziune a viitorului: daca se merge tot asa, in 10-15 ani tot Vestul o sa arate ca Londra din filmul Children Of Men.
http://adevarul.ro/international/europa/razboiul-civil-inceput-1_5788aab55ab6550cb8e07410/index.html
Pray for France. Războiul european civil este în plină derulare. Carnagiul de la Nisa scoate la iveală existenţa unui conflict ireductibil între o minoritate teroristă şi o majoritate paşnică.
Situaţia Franţei a fost rezumată de filozoful parizian Pierre Manent: „Cuvântul care se potriveşte noii realităţi e război. Unul care ne-a fost declarat. Un război în care sunt vizaţi fie doar evreii — caz în care putem şi trebuie să vorbim despre un război împotriva evreilor —, fie evreii şi creştinii, blasfemiatorii, poliţiştii şi, în general, autorităţile şi instituţiile naţiunilor occidentale, fie cei numiţi deja, plus musulmanii «apostaţi».” (Situation de la France, 2015, trad. rom.: Cristian Preda)
…………..
Trecutul Europei îl cunoaştem. Dar ce ştim cu adevărat despre istoria Islamului militant? Bernard Lewis şi-a dedicat o viaţă întreagă studiului textelor originale. Profesorul londonez făcea următoarele observaţii: 1.Războaiele de cucerire (jihad) împotriva reprezentanţilor Dar al-Harb sunt o constantă în istoria militară a Islamului.
2.Regula supunerii s-a aplicat mereu, fără excepţie, tuturor minorităţilor religioase (evrei sau creştini) aflate pe teritoriul Dar al-Islam.
3.Sabia omniprezentă în faţa ofensivă a propovăduirii Coranului e greu compatibilă cu noţiunea de „religie a păcii”.
4. Instituţia sclaviei a fost tolerată de Islam chiar şi după abolirea acestei noţiuni juridice în ţările occidentale.
5.Omogenitatea religioasă a reprezentat mereu un deziderat al lumii arabe, la antipozii pluralismului pe care modernitatea occidentală l-a amenajat.
6.Retardarea culturală (vizibilă în absenţa tiparniţelor otomane la trei veacuri după Gutenberg, dar şi în numărul mic de traduceri din limba engleză în limba arabă) are până astăzi efecte dramatice în plan economic: în anul 1992, World Bank estima că populaţia islamică genera 11% din totalul producţiei economice mondiale (faţă de 48.9% atribuite societăţilor occidentale, net inferioare sub raport demografic).
Pe scurt: Europa are o uriaşă problemă.
Terorismul islamic e alimentat cu bani din afara Europei. Societăţile occidentale sunt vulnerabile. Statele naţionale au slăbit. Creştinismul e muribund. Iar adversarii libertăţii îşi vor continua asaltul.
prefer sa tac. Decat sa spun ce parere am despre Hollande & comp astazi.
Buna seara !
Hollande a fost huiduit bine azi , oamenii i-au cerut demisia .
Un proverb in limba franceza – Qui se couche avec les chiens se lève avec des puces !
De prin Romania http://www.ziare.com/stiri/spitale/ancheta-la-spitalul-de-urgenta-din-craiova-doi-pacienti-au-murit-dupa-ce-au-fost-operati-de-medici-straini-fara-drept-de-profesa-in-romania-1429278
Buna seara
Acum vreo mie si cateva sute de ani,francezii au oprit avantul islamului spre Europa,salvand o
O mai fi in stare azi?
E razboi…. Vrem nu vrem Franta e in razboi?un razboi nenorocit
Solutie?as zice solutia “elvetiana”=orice miscare suspecta anuntata
Francezii au spirit civic,vor fi oare in stare sa iasa din narcisism?
Nu, asta ar fi intoarcere la ~1790, la vremea cind iti denuntai vecinul ca e regalist si gaska lui Robespierre il luau pe sus sa-l ghilotineze.
Solutia logica ar fi ca intreg Vestul sa renunte la ideea ca terorismul n-are de-a face cu islamul, ca islamul e religie a pacii. Din Septembrie 2001 s-a mers pe timpenia asta debitata de W. prima oara si copiata de toti si unde suntem? Tot acolo.
De-alde Hollande, Obama, madam Merkel etc ar trebui sa-si asume curajul necesar si sa inceapa sa puna degetul pe rana: islam NU e religia pacii, iar terorismul din Vest/secol 21 e terorism islamic.
Daca ideologia nu e combatuta si se ascunde totul sub pres, turbanistii au sa cistige in continuare.
De acord,asta se va intampla cand in tratatul(xonstitutia)europeana se va accepta sa se scrie ca europa este mostenitoarea(continuatoarea)civilizatiei iudeo crestine
Cand se scria tratatul de la lisabona,papa IoanPaul a insistat enorm pentru sintagma asta
Stiti cine s a opus vehement?Valery Giscard d’Estaingn…ghici de ce?voturi
Urmasul uneia din familiile celebre ale Frantei avea nevoie de voturile musulmanilor
D asta lucrurile trebuie sa plece de jos,politicienii de azi nu vor face asta niciodata
Buna seara
Dvs omiteti niste chestii cu nonsalanta – Algeria este al doilea mare exportator de petrol din lume; este a 14-a țară din lume după rezervele de petrol.
Dupa invazia din 1830 , finalizata pe la 1900 , francezii au făcut Algeria parte integrantă din Franța .
Cum credeti Dvs ca se mentine un imperiu ca Franta – le ia fraierilor doar resursele nu si bagajul uman ?
N ati remarcat ca astia de se arunca in aer prin Franta si Belgia sunt din familii de algerieni si tunisieni ?
ps : dupa razboiul de independenta din ’62 se spune ca circa 10% din populatia Algeriei s-au stabilit in Franta ( in cateva luni ) . parte din refugiatii aia se numeau harkis – musulmani algerieni care au inceput sa presteze pentru armata Frantei .
etc etc .
Da, chestia cu tratatul mi-a amintit de altceva mai vechi:
Declaratia Drepturilor Omului la ONU si aceeasi chestie dar facuta de tarile islamice de la ONU. Baietii nu au fost deloc bucurosi cu textul initial al declaratiei si au incropit alta care au si semnat-o la Cairo, in 1990. Nimeni n-a bagat de seama, toti si-au zis ca e vb de inca un contopism ONU. Ei bine, declaratia drepturilor “omului islamic” tine seama de Sharia si de Coran, baietii zic de exemplu ca toti oamenii sint egali in ceea ce priveste demnitatea umana, in virtutea Shariei etc. Care e un fel de a te invarti dupa deget si a NU accepta originalul. ONU daca avea oo putea sa spuna ‘Nu, baieti; luati si semnati si aderati la original, nu desenati voi ce vreti. Daca nu, la revedere, n-aveti decit sa iesiti din ONU’.
Deci faliile s-au asezat mai demult, dar nimeni n-a bagat de seama sau lumea s-a facut ca nu vede.
http://www.romanialibera.ro/special/documentare/culisele-unui-razboi–libia–sarkozy-si-aurul-lui-gadhafi-404387
poate intelegeti ce musuroi a starnit dementul de sarkozy .
spre cinstea lui, Traian Basescu i s a opus maimutoiului de sarkozy cand individul era grabit sa si faca numarul in Libia .
Solutie? Este banala, dar si evidenta:
Deportari masive si imediat ale extremistilor musulmani (chiar nascuti in Franta) in tarile de origine, Nordul Africii, etc. Si a familiilor lor. Orice extremist care se opune prin forta la deportare, tratat cu glont din materiale adminstrate in mod progresiv (pe repede inainte): gaz lacrimogen, cauciuc, plumb.
Subscriu!
Bună seara!
In care “tara de origine ” trimiti pe unu nascut in Franta ?
Nu ai forma legala sa trimiti un francez in tara de unde provin parinti sau bunici .
Cum nici un roman nascut in Franta nu poate fi trimis fortat in Romania . Ca e cetatean francez .
Vad ca bateti campii in o veselie . 🙁
Usurel cu exprimarea la persoana, ca nu sunteti zeu sau dumne-zeu in cunoastere, bine?
In tara de origine a familei lui.
Mai cititi un tratat ELEMENTAR DE DREPT .
Nu trebuie sa fi zeu sa Dumnezeu sa pricepi niste drepturi elementare ale persoanei . Doar dictatorii si dictaturile au negat aceste drepturi .
De aia democratia e “stat de drept” . Unde domneste legea .Tocmai ca unii au invatat din istorie ce inseamna camera gaz , gulag ,canal , procese sumare cu sentinta stabilita anticipat .
Se vede ca la altii nici acum nu se pricep diferente ELEMENTARE .
HAI PA .
Tratat elementar de drept, in legatura cu terorism in forma in care se practica astazi? L-ati citit cumva dumneavoastra? Sunteti expert in drept?
Hai Pa? – asta este expertiza? la asta vi se poate raspunde cu hai sictir mai peste tot pentru asemenea ton si argumentari.
Nu obișnuiesc să „bat câmpii”, deși recunosc că nu sunt expert în Drept (am o altă pregătire, dar nu legată de Drept). Însă, pe unul ca descreieratul ăsta și ca mulți alții, urmașii (copii ori chiar nepoți!) de-ai ălora pe care, de vreo 50 de ani, Occidentul european i-a chemat/atras/primit, ca să muncească pe bani mai puțini ca localnicii (dar mai mulți decât ar fi primit acei imigranți în țările lor de origine), în activități de care băștinașii europeni se cam fereau, bunul-simț, măcar, te poate îndemna să-l iei de o aripioară și să-l trimiți de unde i-au venit strămoșii! Eu înțeleg că ai cetățenie chiar „foarte” franceză, dar asta TE OBLIGĂ SĂ RESPECȚI LEGILE FRANȚEI, nu alte, nu mai știu eu ce idioțenii, mai mult sau mai puțin extremiste!
http://www.mediafax.ro/externe/atentatul-terorist-din-franta-instalarea-temporara-a-unor-blocuri-de-beton-ar-fi-redus-riscul-atacului-cu-camion-la-nisa-15529362
Buna seara doamnelor si domnilor,
O seara dupa o noapte care inca o data demonstreaza nesiguranta noastra. In primul rand, ma asociez mesajului Politeia adresat tristului popor francez si orasului Nisa.
Cineva mai sus il mentiona pe Obama. Hm, pai vreau sa va intreb un singur lucru: a reusit Obama sa rosteasca macar o data una dintre urmatoarele sintagme: islam radical extremist, islam extremist terorist? Nu cred, caci am urmarit cu mare atentie. Iar politically correct o sa fie undoing-ul nostru al tuturora, daca ezitam sa facem curat in ce anume ar trebui sa fie, de fapt, politically correct. Acest (ain curand) fost presedinte a contribuit enorm la tot ce se intampla acum (inclusiv acel Trump trumps America). Trist. Iar pe plan european, a fost nul spre nimic (ca sa zic si eu o prostie), iar cand s-a trezit (relativ), Putin era (este) deja “ante portas”, iar in Europa au inceput sa bantuie iarasi fantomele. Deci: all the devils are here.
Buna seara @Nanavdmeer ! 🙂
buna seara! 🙂
@Nana, datul dupa deget a devenit politica lumii civilizate, in timp ce aruncatul in aer al civililor occidentali e politica exportata de tarile inapoiate (cultural vorbind, mnu le fie cu suparare celor care zic altceva. Nu au decat sa testeze pe propria piele “libertatea” din Islam).
Stie ce stie,primarul negoita de la sect 3
El deja a pregatit sectorul
Din presa italiana .
Posibil ca atentatorul sa fi actionat din pur impuls personal ( separat de nevasta de 2 ani , grave probleme de bani, locuri de munca temporare si prost platite ) .
Adica ce in limbaj medical se cheama “depresiune nervoasa “.
Tot dictionarul medical specifica :
“depresiunea nervoasa netratata sau prost tratata , duce la sinucidere sau omor “.
Tot italienii scriu ca respectivul atentator era un penal (2 ani condamnare pentru ca a batut nevasta tunisina ) , mici infractiuni dar in libertate (adica perioada de proba, condamnare cu suspendare ) .
Ca urmare , nu era semnalat nici macar de servicile secrete ca ipotetic pericol public (sint cu miile mici borfasi , interlopi cu condamnari micute si in libertate )
Pare ca se exclude pista terorismului islamist .
PS . Prima persoana ucisa de terorist cu camionul , o femeie musulmana franceza cu 7 copii . A trecut peste ae cu rotile .
Nu, baietul a urlat Allahu akbar:
https://www.jihadwatch.org/2016/07/france-nice-jihad-murderer-ploughed-through-crowd-like-bowling-ball-while-screaming-allahu-akbar
A avut bineinteles si probleme cu capul, dar a fost si elementul “Islam”
Cu o Franta n plina stare de urgenta , tovarasii politicieni francezi se pupau cu sauditii acum 2 saptamani si inaugurau moschei fix la Nisa http://www.comisarul.ro/articol/francezii-mor-de-idioti!-uite-ce-s-a-intamplat-la-_805788.html
Jihadwatch e ca radio erevan . 🙂
Fiecare cu parerile lui + nu stiu ce inseamna radio erevan pt dvs si nici nu ma intereseaza.
In orice caz, eu n-am vazut ca JihadWatch sa bata campii. (Si) de data asta JW are surse:
https://www.thesun.co.uk/news/1447619/at-least-77-dead-and-100-injured-as-lorry-crashes-into-crowd-of-revellers-celebrating-in-france-terror-attack/
Mai e si asta din Daily Mail:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3691019/Several-people-injured-truck-crashes-crowd-Bastille-Day-celebrations-Nice.html
Care spune ca nu era musulman per-se dar de strigat, a strigat. E de fapt o discutie interesanta aici. Era sau nu era islamist? Parerea mea ca nu trebuie sa te duci la moschee ca sa fii islamist. E suficient de ex sa-si fi amintit din copilarie o timpenie de genul ‘cind vezi ca dai coltul trebuie musai sa strigi allahu akbar daca vrei sa vezi muntii de pilaf’. Important e ca 1) era ok pt el sa omoare 2) individul a asociat omorirea multor nevinovati cu ‘allahu akbar’ deci cu islam.
Buna seara prieteni. Dumnezeu sa odihneasca victimele si sa-i intareasca pe cei care au supravietuit dar au vazut moartea cu ochii. In rest, Montjoie St.Denis.
Ce scria cinda raposatul Theophyle ?
Ne indreptam catre un nou Evu Mediu . Perfect adevarat .
Ce insemna Evul mediu ?
Statele se dezintegreaza (imperiile , recent ex Yugoslavia , Brexit)
Economia stagneaza (criza e dovada elocventa)
Societatile se polarizeaza bogati -saraci . Modern : privilegiati si saraci tot mai multi .
Razboaie religioase (cindva catolicii cu protestantii , catolicii cu musulmanii sub numele de cruciade) . Modern : ortodocsi contra ortodocsi (Serbia – Croatia ca exemplu din fosta Yugoslavie)
Tot din aceiasi tara ortodocsi contra contra bosniacilor majoritar musulmani.
Contemporan , adica acum :
crestinii (cu toate formele si sectele) contra musulmanii si invers .
Cit de bine a prevazut tot si citi de putini au priceput esenta , problemele care vor aparea (deja au aparut) .
Theophyle a fost un profet.
salut 😉
de nenumarate ori a scris asta, a simtit exceptional vremurile. Lumea noastra se dezintegreaza nu din cauza noastra, ci a celor care ne conduc, niste iepuri lasi si care vor sfarsi prin a se ascunde ca sobolanii in paradisuri fiscale, in timp ce Europa devina zona nimanui. pardon, a “minoritatilor” care au mai multe drepturi ca majoritata.
salut
as spune .. ” a celor care ii conduc pe cei care ne conduc” . ca sunt sfetnici de astia care au hotarat ei ca in Europa tre’ sa parcheze anual 1milion de musulmani etc etc
@stefan 22 28
“tratatele” ….
Pai ultimul care a respectat “tratatele”e putin
Mai inaintea lui,Sarkozy,cand a atacat libia
Ceva mai inainte,Bush,cand a atacat irak ul
Si ,chiar acu vreo trei zile,alta respectare a hotararii unui tribunal international creat in urma unui tratat=china isi baga picioarele in decizia tribunalului privind drepturile filipine in marea chinei de sud
Chestia asta cu “tratatele”au spus o romanii in doua cuvinte
VAE VICTIS
@cetatean
Am recitit textul dvs
Tare formularea cu “solidaritaea frateasca si crestina”
Poate doar C Armand sa o inteleaga,ca e crestina(catolica)practicanta
@intamplator, inteleg si nepracticantii, macar unii din ei…
Buna seara,
se vorbeste de o eventuala lovitura militara in Turcia. Focuri de arma in Ancara si Istambul (Digi)
Joaca rusii pe toate planurile . abia ce le pusese UE noi sanctiuni si abia ce s a terminat summit ul nato . 😀
Multumesc
bbc anunta blocarea trecerilor peste bosfor si zboruri la joasa inaltime a avioanelor militare deasupra ankara
se specifica,nu sunt alte informatii
Si tocmai ce se pupase pe gingii erdogan cu putin
Tot bbc
Pm turciei spune ca e o “actiune ilegala”neautorizata a unor militari si ca nu e vorba de o lovitura de stat/oare bashkanii armatei vor doar sa i arate pisica lui erdogan,sau pur si simplu s au saturat de el?
vom afla in scurt timl
Nu e clar daca e lovitura
http://www.bbc.com/news/world-europe-36809083
Mai multe detalii aici
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/07/15/turkey-low-flying-jets-and-gunfire-heard-in-ankara1/
premierul turc: “cei responsabili de lovitura de stat vor plati scump!”.
Televiziunea de stat, retelele de socializare- inchise
In capitala se aud focuri de arma . F-16 in zbor si elicoptere de atac .
Blindate pe bodul peste Bosfor .
Cred ca armata il inlatura pe ERDOGAN si partidul lui .
PS . Conform constitutiei lasata de Ataturk , ARMATA E GARANTUL LAICITATII STATULUI .
Iar Erdogan cred ca a ajuns la capat de drum . Prea a jucat dublu si americanii NU UITA .
Ultima ora : declaratie a militarilor : am preluat puterea .
ce vremuri traim!
Erdogan duce Turcia intr-o fundatura. Fara aliati in zona, cu probleme economice cat casa, sprijinind tot soiul de miscari islamiste care acum se intorc impotriva Turciei (vezi atacul de la Istambul), este o limita pana la care un astfel de personaj poate fi lasat sa isi faca de cap. De vazut cine va sari sa recunoasca primul noul regim.
salve, acum citesc si eu fluxurile de stiri, deocamdata nimic credibil ca sa intelegem exact ce se intimpla!
Podurile din Istambul inchise. Tancuri si elicoptere pe strazile din Istambul si Ankara. De Erdogan nu stie nimeni nimic de 6 zile.
O nota
Exemplificarea concreta ca traim in”satul global” si,de ce nu,a teoriei”falfaitului aripilor unui fluture”(sau cum se cheama corect)
Nu merg nici ziarele turcesti.
Italienii scriu ca armata a dat jos pe Erdogan (nu se stie unde este)
Exact. Si nu se stie unde e de sase zile.
are si asta piciorul in ghips…?
Cica armata sustine ca lovitura de stat a avut succes! (Digi)
cand vedem vreun general cunoscut zicand asta pe posturi, stim daca se confirma.
Doua variante :
Ori alte forte armate ataca pe astia care au dat lovitura si se salveaza guvernul , ori partidul lui Erdogan e terminat .
– Prima varianta nu a existat niciodata in Turcia .
– Varianta 2 e mai credibila . A nu se uita ca Erdogan cu partidul lui islamic a avut groase probleme cu fortele armate . A bagat la bulau o gramada de generali . + a jucat dublu cu americanii . Si astia ultimii au format o sumedenie de cadre ale armatei turcesti . + ca le da armanent nou din belsug (contra cost )
Armata a preluat controlul. Reprezentanti ai armatei :”statul de drept ramane o prioritate” (digi)
cred ca are legatura cu posibila dorita modificare a Constitutiei de catre Erdogan.
grecia si a plasat armata in stare de alerta 😀
Ce se face Ponta daca pica prietenul Erdogan?
se opereaza la Moscova?
Cere azil politic la Moscova!
http://www.haaretz.com/middle-east-news/turkey/1.731225
The Turkish military released a statement that it had taken over in the name of democratic order, adding that all existing foreign relations will continue and human rights will remain.
Conform ultimelor date armata ar fi anuntat ca Erdogan a fost arestat.
seful statului major e tinut ostatic .
da, am postat si eu 🙂
toate nenorocirile astea vin dupa un summit NATO , porcii rusofoni au amenintat de mult ca au prieteni multi in turcia . dar acum e la cald . vorbim maine 🙂
va fi de vazut cum se pozitioneaza noua putere fata de Rusia. daca lovitura de stat intr-adevar a reusit sau e doar o tentativa.
Reports on Turkish state news agency that the country’s top general ‘held hostage’ at military HQ.
(telegraph.co.uk)
Probabil era un apropiat al lui Erdogan.
Situatia e confuza
pare ca inca “se cearta”pm turc cu pucistii
faptul ca erdogan nu apare e cel mai important/in turcia nimic nu misca fara el
Acum am ascultat o declaratie a unei ziariste italiene in Ankara (telefon satelitar ca cu ala portabil nu putea sa comunice)
Ce a spus :
1- lovitura de stat e organizata de statul major al armatei turce.
2- e a cincea oara ca armata da lovitura de stat in Turcia (recititi ce am scis mai sus legat de constitutia turca si rolul armatei)
3- Erdogan si partidul lui doreau o deviere islamica a tarii .
Pe “firul rosu” cu negrul ala din America 🙂 am aflat ca Erdogan trebuie inlaturat si partidul lui anihilat . 🙂
Deoarece :
a- a finantat ISIS si a refuzat mereu sa inchida fasia aia de 100 km cu Siria prin care ISIS facea trafic de toate cele .
b- Turcia nu a raspuns corespunzator 🙂 la solicitarile NATO privind Marea Neagra .
“corespunzator ” nu va pot explica ce e dar e legat de flota , aviatie si controlul miscarilor flotei ruse din Crimea . Cum am scris mai sus . americanii NU UITA .
http://tg24.sky.it/tg24/diretta.html
Erdogan ar fi in vacanta, la Bodrun.
Ca Gorbaciov, in Crimeea 😛
Lui Erdogan i se pregătește o… Târgoviște? Sau fuge ca Ianukovici?
Cred ca i se pregateste scenariul Morsi.
salve, da, Constitutia prevede garantia armatei anti-islamizare. Erdogan planuia o revizuire a ei (nu stiu ce s-a intimplat ci textul in Parlament, trebuia prezentat in iunie).
Vedeti pe “adevarul ” ce poza au pus legat de lovitura de stat din Turcia . 🙂
Coloana de TAB-uri rusesti din ceva colt al Rusiei (se vad masinile Jiguli )
Total cretini . 🙂 🙂
Uite o chestie interesanta , e de 2 3 zile 😀
” Ambasada Franței la Ankara, precum și Consulatul General de la Istanbul vor fi închise începând de miercuri 13 iulie până la o notificare ulterioară”, a precizat ambasada, potrivit RT.com.” http://www.b1.ro/stiri/externe/posibil-atentat-de-ziua-frantei-misiunile-diplomatice-franceze-din-turcia-inchise-din-ratiuni-de-securitate-foto-155567.html
da .oricum .. lumea sa nu uite cine e armata Turciei in NATO.
Mai scriu
Situatia e confuza,pare ca armata nu e unitara-cum a fost la celelalte lovituri de stat-
drept e ca erdogan a pierdut un aliat principal dupa demisia lui davutoglu
iar,daca armata nu e unitara,pro sau contra nu mai conteaza,nu e bine,nu e bine deloc
exact , de aia o armata nato – armata turciei – nu trebuie sa ajunga dezbinata . o sa mai vorbim peste 2 saptamani despre rusi si cine s aliatii lor , ca sa lamurim o treaba .
Digi zice ca ACTUALIZARE. Armata a pătruns în sediul televiziunii de stat.
In informatia fluida CNN se profileaza Erdogan = out la sfarsitul loviturii de stat in derulare. Jurnalistii americani anticipeaza ce ar putea spune militarii turci pentru justificarea activitatii in curs.
astea s ultimile prietenii , aviz amatorilor , ale lui erdogan
http://www.agerpres.ro/externe/2016/06/27/turcia-presedintele-erdogan-spera-intr-o-normalizare-rapida-a-relatiilor-cu-rusia-23-51-20
mai sa fie 😛
deocamdata ..calm si exigenta in filtrarea stirilor .
urmeaza si prezentarea unui document de 28 pagini in USA , cu privire la 11 .09.
celebrele pagini clasificate 🙂
😀
Ca sa vezi cine reactioneaza urgent.
ACTUALIZARE. Ministrul de externe al Rusiei, Serghei Lavrov, a declarat că trebuie evitată vărsarea de sânge în Turcia, iar orice problemă trebuie să fie rezolvată în cadru constituțional.
ACTUALIZARE. Prezentatorul televiziunii turce de stat TRT anunță că țara este condusă acum de un „consiliu al păcii” care va garanta siguranța populației. (digi24)
Hari Bucur zice ca armata turca e unitara .
Armata a citit un comunicat la tv ca a preluat puterea, va pastra toate conventiile semnate si drepturile omului. Semnat :comandantul Marelui Stat Major! (digi)
merci, cedric 🙂 incepe sa se profileze stirea pe care o asteptam, anume confirmarea de catre un inalt oficial al armatei.
Cei care au preluat puterea spun că au intervenit în urma unui regim autocratic (al jazeera)
autocratic e putin spus. dictatura in mars spre islamizare.
Imagini în direct (cred) pe http://www.aljazeera.com/watch_now/
Ziggy, iata cele 28 de pagini:
http://edition.cnn.com/2016/07/15/politics/congress-releases-28-pages-saudis-9-11/index.html
Erdogan prin skype la CNN, zice ca va rezista.
multumesc frumos !
atentie la un lucru : o Turcie in haos = o Turcie care nu si mai poate proteja cum trebuie granitele
daca granita Turciei e slaba .. intra “refugiatii” ca in branza si au drum liber direct spre .. Europa .
” The pages also say that the inquiry obtained information “indicating that Saudi Government officials in the United States may have other ties to al-Qa’ida and other terrorist groups,” but the commission that authored them acknowledged that much of the info “remains speculative and yet to be independently verified.”
spunea cineva pe blog ca e o greseala a administratiei Obama faptul ca a racit relatiile cu sauditii & friends :)) . eu spuneam ca raceala vine direct de la Pentagon . nu am fost crezut , ba chiar am fost interpretat gresit , 😉
Pentagonul a (re)intrat in paiine dupa multa vreme de paralizie.
Sper sa sesizeze cat mai multa lume aspectul 🙂
🙂
Erdogan zice: cei care au organizat lovitura de stat vor plăti un „preț greu”! (al jazeera)
Seara buna, ce vremuri traim 🙁 5 ore am lipsit de langa o sursa de stiri si se intampla numai nenorociri.
Este o mare nenorocire ce se intampla in Turcia. Dac lucrurile ies nasol, tamponul Turcia se transforma in cosmar.
Totusi Turcia este stat NATO, cu o armata consistenta. Chiar sa nu stie nimeni ca se pune de un razbel?
unele ambasade si au avertizat cetatenii de cateva zile ca in Turcia e se coace ceva .
vom vedea daca Erdogan a aparut prea tarziu sau daca aparitia lui are rolul de a pune fortele fidele in stare de rezistenta.
Mai devreme, pe al jazeera, se anunța că Statele Unite, Franța și Rusia au indicat conaționalilor aflați ăn Turcia să stea în casă.
asa e . am vazut un comunicat zilele trecute , mi am amintit si am postat si un link mai sus
Același Erdogan zice că rebeliunea va fi „rezolvată în scurt timp”…
Erdogan nu poate ateriza in Turcia, avionul cu care se intorcea e tinut in aer.
O stire zice ca ar intentiona sa ceara azil in Germania (digi)
pai nu degeaba au blocat aeroporturile baietii 😛
tehnic: va cere azil acolo unde va ateriza din cauza lipsei de kerosen. Nu are cum sa aiba prea mult.
Prieteni, Europa este in flacari si UE este amortita. Lovitura dupa lovitura. Dubioasa mutenie, inclusiv in Romania. Ce se intampla cu romanii aflati in acest moment in Turcia?
sa speram ca sunt bine, cata vreme nu sunt ciocniri armate.
calm , luciditate avem tancurile americane sosite la Vatra Dornei si un parteneriat strategic cu SUA foarte valors . 😀
da, tancurile care au aparut si nimeni nu-si explica ce este cu ele
unii stiu 😛
Erdogan a cerut sa iasa “boborul” pe strazi . Asta o fac toti care risca sa piarda puterea . Cheama masele in ajutor . Bine , fiecare cu ce are . La altii chemau minerii . 🙂
Personal cred ca Erdogan NU ARE FORTE ARMATE CARE SA IL SUSTINA .
A “epurat ” servicile, bagat oamenii de incredere in politie dar astea au fost atacate primele de fortele armate .
Pare ca nu a reusit cu “epurarile” in armata .
PS . Italienii zic ca printre modificarile care dorea sa le aduca Erdogan la constitutia lui Ataturk (din 1923) , eliminarea articolului care facea din armata garantul laicitatii statului si introducerea unor precepte coranice in organizarea statului .
confirm, Stef, da, asta voia sa faca Constitutiei.
De tinut minte :
– Erdogan a bagat la bulau vreo 23 de generali si alte peste 300 cadre superioare (de la colonel in sus) au fost destituite . Toti cu acuze de complot .
– A permis americanilor sa aiba avioane pe aeroprtul din Incirlik doar dupa extenuante tratative .
– A refuzat mereu sa bombardeze ISIS , sa inchida granita aia de 100 km in mana ISIS . Cind a trimis avioanele la bombardament , a bombardat kurzii (care erau antrenati , sutinuti si inarmati de americani)
– Cu rusii nu se prea stie ce dorea sa faca . Cind pupat pe gingii , cind doborit avion rusesc , cind semnat mega contract de gaz , cind injurat cu Putin .
– In NATO (cu criza Crimea) a devenit foarte retinut in a implica flota in patrulari intensive pe Marea Neagra .
– Cu UE a jucat la rupere . Opresc migrantii doar daca ma primiti in UE ( sa nu uitam cele 6 miliarde de euro de primit in doua rate )
O Turcie islamista nu o accepta nimeni . Nici USA si nici o tara din UE .
Turcia nu e Kosovo . Are armata , are resurse , are bani , are economie/industrie .
Am serioase dubii ca militarii turci nu au avut in prealabil o aprobare de dincolo de balta (chiar daca nu va fi recunoscuta niciodata) ..
in ultima perioada derapajele de secularism erau de notorietate. In incinta Catedralei Sfanta Sofia se citea Coranul.
asta ca represalii, sa le arate el sultantul celor din Europa ce tare e el.
s-a instituit stare de asediu 🙁
stare de asediu pe teritoriul Turciei si explozie la Anakara .
UE „cheamă” la „respectarea instituțiilor democratice din Turcia”…
oamenii au inceput sa iasa in strada, lucrurile devin urate.
~primavara araba~ in plina desfasurare
va las, ca ma rupe oboseala, ne citim maiine 🙂
La italieni au aratat cetateni care aplauda la trecerea tancurilor in Ankara .
Tot italienii mai zic ca Erdogan a cerut azil politic in RFG dar a fost refuzat .
Daca era pontache …. ne trezeam ca cerea azil politic la noi …. oare?
salve
nu se poate ca sa nu fie vreo legatura cu summitul (bine-nteles,cateva tet-a-teturi nu discutiile si concluziile oficiale/live) si cireasa de pe coliva-nisa.
faptul ca erdogan a fost prins in aer mi se pare o coincidenta
nici n-ar fi de mirare ca sa-l refuze
Daca mai are kerosen, si tot i-a tinut pe ISIS in brate, poate aterizeaza la ei….
mi se pare putin probabil,bajetii stiu ca sunt folositi ca moneda de schimb in meciul erdogan ue.
in acelasi timp nu cred ca va putea ateriza pe vreun aeroport al vreunei tari nato fara ca sa fie imediat arestat.
Am revenit. Dupa ce vad pe televiziuni, apelul lui Erdogan nu a scos prea multi oameni in strada.
buna Clemy,
si aia care au iesit au aplaudat tancurile
erdogan incepe ca sa fie istorie,parerea mea(poate-i doboara putin avionul daca se apropie prea mult de granita siriana 😆 )
Ma rog, acum cateva minute pe CNN un consilier al primului ministru sustinea ca fortele pro-democratie, adica fortele pro-Erdogan, au invins. Vom vedea.
Din pacate se pare ca Erdogan mai are inca suficient sustinatori in armata si politie si ca se dau lupte ptr cucerirea redutelor detinute de pucisti. 🙁
Probabil ca sunt aceia carora le-a mers bine …
Sunt momente decisive, si cine stie ce vor aduce orele, zilele urmatoare …
Foarte adevarat. Dar nu se stie exact cine este in cntrol in acest moment.
greu de crezut ca politia ar putea face fata armatei.
ar trebui sa capituleze pana la urma,tancurile au inconjurat toate institutiile ,aeorport,poduri,parlament.
ingrijorator insa,cam cat reprezinta eventualele factiuni pro si contra in randul armatei.riscul unui mic razboi civil in ankara exista -vedem pana maine
cert e ,din imagini, ca turcii-s in masini pe strada in ciuda decretarii legii martiale.
oarecumva pare pe muchie(parca-i valkyrie) dar fara erdogan in tara…
Asa este. Se pare ca se lupta factiunile pro-Erdogan cu cele anti-Erdogan.
Cu Erdogan … in aer … cautand loc de aterizare …
Am vazut niste imagini de la aeroportul din Istambul in care marsaluiau suporterii lui Erdogan. 🙁
Cred ca e important cat reusesc sa-l tina in aer. Daca armata nu face fata …. si aterizeaza la Istambul … se poate lasa apoi cu baie de sange …. 🙁
Cred ca asta se incearca. ca populatia sa forteze redeschiderea aeroportului ca sa poata ateriza. Iar Casa Alba tocmai a anuntat ca sprijina “guvernul ales” al Turciei. 🙁
Prin intermediul cui a apelat la populatie? Cineva trebuia sa-i transmita apelul.
Sustinatori in randul populatiei ar avea, ca altfel nu reusea sa reziste atat la guvernare cu toate protestele ce au avut loc …
Prin telefon prin Skype via CNN Turcia. Unii afirma ca liderul juntei s-ar fi predat.
Interesanta exprimare – „guvernul ales” …
Obama il sprijina pe Erdogan.
Mda … si Pentagonul?
Pentagonul tace. Eu repet ad nauseum ca SUA condusa de actuala administratie este mereu surprinsa de ce se intampla pe plan international. Obama a operat propriile epurari in randurile armatei. A redus efectivele armatei, a pensionat multi generali si a promovat oameni pe criterii de corectitudine politica si nu calitate. Asa ca daca pucistii au avut lumina verde nu au avut de la Washington.
Probabil ca pucistii vad clar directia in care se indreapta Turcia sub Erdogan.
daca obama a spus asta atunci cred ca erdogan a avut o conversatie rapida si fierbinte ,aeropurtata,in care erdogan i-a dat oaresce asigurari.
daca se raliaza si cancelariile occidentale …(care inca tac)
e intervalul de maxime manipulari fiecare parte incercand sa traga foloase decisive,media fiind blocata in mare masura
reuters spune ca se trage inspre multime ..nasol
Vad imagini cu militari retinuti/arestati de politie/populatie 🙁 Alte imagini cu oameni calre pe tancuri.
Ce asigurari?!!! Cand s-o vedea la sol, rade tot…. baie de sange…. dupa chestia asta … Apoi schimbare in constitutie … si in cateva luni o da cotita …
Si se pupa pe gingii cu taica … Putin.
Gresit. lui Putin Erdogan ii sta in gat ca un os.
Probabil, pentru ca se cam aseamana in unele privinte.
Da, in sensul ca Erdogan priveste cu admiratie la Putin iar Putin il priveste ca pe un gandac pe care de abia asteapta sa il striveasca sub picior. I-a taiat orice influenta la Marea Neagra deja. Urmatorul pas va fi sa il prinda intr-o confruntare directa unde Erdogan va pierde categoric.
02.03: Un avion militar a doborat un elicopter militar folosit de cei care incearca sa ia controlul asupra puterii, anunta Reuters.
Prost. O victorie a lui Erdogan inseamna sfarsitul Turciei islamice si transformarea ei intr-un al doilea Iran.
Cam asa ceva. Si asta ar fi fatal multora!
De o ora jumatate n-am avut curent. Ma gandeam ca s-a facut intuneric ca sa poata ateriza Erdogan!
Vad ca situatia se complica rau si nu se stie nimic sigur.
02.35.: “Ordinea democratica din Turcia trebuie respectata si orice este necesar trebuie facut pentru a proteja viata oamenilor”, a transmis pe Twitter purtatorul de cuvant al cancelarului Angela Markel, conform Reuters.
🙂
si merkel (pe twitter) sustine ordinea democratica..
bre ..cum e turcu…si pistolu
noapte buna 🙂
Noapte buna! 🙂
Vom vedea dupa noaptea asta, unde aterizat-a Erdogan …
Nu conteaza unde a aterizat. Se pare ca a castigat oricum. Are inca suficient sprijin popular si se poate sprijini pe politie si o parte a armatei. Se va mentine la putere atata timp cat nu va aduce economia Turciei la pamant. Turcia laica a murit si ultimul efort eroic al armatei turce nu a reusit sa opreasca marsul islamist.
Aveti dreptate. Se pare ca zarurile au fost aruncate.
2.50: Presedintele Erdogan a aparut la CNN Turk prin intermediul aplicatiei Facetime. In scurta sa interventie, una atipica, seful statului turc a denuntat ”revolta unei minoritati din sanul armatei” si le-a cerut conationalilor sai sa iasa pe strazi pentru a se opune tentativei de lovitura de stat
03.16: Un grup apropiat predicatorului Fethullah Gulen neaga implicarea in lovitura de stat
Da, ptr ca Erdogan, care ar fi aterizat deja la Istambul, l-a acuzat pe Gulen ca ar fi fost in spatele loviturii de stat. Pe de alta parte si opozitia turca, aia care mai este, s-a pronuntat impotriva loviturii de stat. Intre timp sediul CNN Turcia a fost ocupat de fortele pro lovitura de stat iar Ankara pare a fi sub controlul fortelor armate.
Da. Asta am sesizat ca Ankara pare a fi sub controlul fortelor armate, in timp ce la Istambul sunt cele pro-Erdogan.
Salutare tuturor.
Avand in vedere ca Erdogan planuia o epurare masiva a fortelor armate (toti ofiterii intre gradul de maior si colonel) care e posibilitatea ca el sa fi organizat lucrurile astfel incat sa-i atraga pe rebeli intr-o capcana?
Plecarea lui ‘surpriza’ intr-un scurt concediu la mare e cam dubioasa….
Si asta este posibil. Cred ca ne vom lamuri cum stau lucrurile cand se va lumina de ziua. Lucrurile sunt relativ fluide. La Istambul situatia pare a fi cel putin partial favorabila lui Erdogan. La Ankara armata pare a fi in control. De asemenea, se pare ca se asediaza sediul Parlamentului si cel al partidului lui Erdogan din Istambul. Nu e clar ce se intampla in alte orase si cine este in control unde.
Interesanta supozitie …
In momentul de fata orice scenariu poate fi corect. Este adevarat ca Erdogan este popular in zonele rurale si in randurile clasei muncitoresti ca sa spun asa. Ca este sprijinit de politie si de elemente din armata, adica de nou promovatii generali si colonei dar pe de alta parte a castigat la mustata ultimele alegeri prezidentiale, ca Turcia se afla in recesiune de ceva timp, ca largi segmente ale populatiei sunt impotriva lui si ca nu are prieteni in zona.
Daca el insusi o fi organizat lucrurile, inseamna ca era foarte sigur ca va castiga. Sunt destule … necunoscute.
Sunt foarte multe necunoscute.
Asa cum se pare ca pe strazile din Istambul sunt manifestatii pro si impotriva loviturii de stat. Nu se stie cine detine controlul aeroportului din Istambul. Asa cum se pare ca ar fi simpla speculatie ca Erdogan ar fi aterizat la Istambul. Confuzie totala.
Cu vreo 8 ani in urma, cred, am cunoscut mai multe persoane din mediul academic din Ankara. Vorbeau cu evlavie de Ataturk si de Turcia seculara.
Foarte fluida situatia … depinde de cat de puternice sunt ambele factiuni din armata.
Da, dar Turcia lui Ataturk se duce pe apa sambetei. E vina partiala si a acestor intelectuali. Asa cum e si rusinoasa atitudinea partidelor de opozitie din Turcia care condamna lovitura de stat. cand Erdogan o sa interzica partidele politice ca fiind contrare islamului, asa cum va face probabil, or sa regrete ca nu au sustinut lovitura de stat. Cat priveste SUA…. nu ar fi prima data cand la washington nu se intelege exact ce se intampla si se sprijina un regim toxic intr-o regiune.
N-ar fi de mirare ca acum, Erdogan, sa execute cea mai mare parte a militarilor implicati in lovitura de stat.
Sunt absolut sigura ca asta va face.
04.31: Presedintele Erdogan a declarat la Istanbul ca revolta este un act de tradare si cei responsabili vor plati scump. Erdogan sustine ca in spatele loviturii de stat se afla o minoritate din cadrul armatei care nu suporta unitatea tarii. El sustine ca revolta va fi un motiv pentru “curatarea” armatei. (The Telegraph)
Incendiul din Reichstag a fost un motiv foarte bun pentru epurarea societatii.
Just sayin’.
Fireste. Si vor urma represalii asupra minoritatii kurde. Cred ca asta si asteptau rusii ca sa poata sa ii sprijine pe fata pe kurzi. iar Erdogan nu a parasit inca aeroporul din Istambul. Ma intreb de ce.
Erdogan la una din televiziuni se adreseaza populatiei. Se pare ca a castigat. Pacat 🙁
Daca as fi Obama, as retrage urgent in dimineata asta toate armele nucleare din Turcia. E pierduta pentru NATO.
Nu ai sa vezi asta. La Washington domneste inca ideea ca regimul Erdogan ajuta in razboiul contra ISIS. Ceea ce ar fi comic daca nu ar fi tragic. In schimb, stiu ca voi fi injurata ptr ca spun asta, Putin a inteles ce hram poarta Erdogan si cat de nociva a fost si va fi influenta lui in zona. Finantarea regimului Morsi si a fortelor anti Assad din Siria, autostrada deschisa tuturor jihadistilor care au plecat din Europa catre Siria si Irak, tentativa de a destabiliza statele fost sovietice din zona Marii Negre,etc. Si a actionat in consecinta. Turcia, repet, a pierdut orice influenta la Marea Neagra atunci cand Rusia a anexat Crimeea si si-a pierdut singurul aliat din regiune cand Morsi a fost inlocuit. SUA pariaza pe un cal mort in zona. Si ce e mai grav pe un cal care inainte sa-si dea duhul a turbat si va face mult rau in regiune.
Eu cred ca asta a fost ultima picatura. SUA a incercat din rasputeri sa salveze ceva, in ultima instanta macar aparentele, insa deja e prea mult. Turcia se indreapta sprinten spre failed state, spre dictatura venezueleana cu bonus islamist. Time to cut the losses. E adevarat, e o pierdere imensa pentru Alianta, dar situatia curenta e ‘untenable’ si va deven si mai untenable in viitor.
Nu atata timp cat la Washington se va afla Obama. Iar daca Hillary Clinton va fi aleasa presedinte sunt sanse si mai mici. Traim vremuri tulburi si din pacate liderii actuali nu sunt capabili sa se ridice la inaltimea evenimentelor.
Erdogan a vorbit despre forte de ocupatie. Omul este paranoic. Cred ca Turcia va scapa de el fie cand va muri de moarte buna, in vreo 20 de ani, fie cand se va baga cu o armata neprofesionista intr-un razboi in care va fi invins cu pierderi uriase.
04.36: Erdogan a reiterat faptul ca el este leaderul guvernului ales democratic si niciodata nu-l va abandona. El spune ca persoanelor implicate in tentativa de lovitura de stat “li s-a spus ceea ce sa faca din statul american Pennsylvania” – o referinta la predicatorului turc Fethullah Gulen, initiatorul miscarii islamiste moderate care ii poarta numele si principalul inamic al presedintelui Tayyip Erdogan, care locuieste in Pennsylvania. (The Telegraph)
Da iar Gulen a negat deja. Sti ce nu inteleg eu, de ce Erdogan este inca la aeroport daca lovitura de stat a fost infranta la Istambul. Ciudat.
Poate o fi locul unde i se poate asigura protectie. Iar asta inseamna ca inca lucrurile nu sunt suficient de clare.
Interesant. Cat pe ce …
04.50: Erdogan spune ca hotelul sau de pe coasta Marii Egee din Turcia a fost bombardat dupa ce a plecat. El a mai declarat ca secretarul sau general a fost rapit de catre pucistii. (The telegraph)
Un leader cu viziune juridica …
05.02: Agentia de stat Anadolu sustine ca liderul pucistilor este Col. Muharrem Kose. Anadolu precizeaza Kose, fostul conducator al departamentului de consultanta juridica al armatei, a fost demis din functia in urma cu putin timp. (AP)
Este o situatie ciudata. Adjunctul primului ministru sustinea la CNN ca situatia este sub control inclusiv la Ankara dar recunostea ca el nu este acolo.
Or fi si fumigene mediatice pentru a se creea impresia ca absolut totul este sub control si s-a trecut la arestari ale militarilor implicati.
05.26: Premierul Yildirim spune ca peste 120 de persoane au fost arestate, precizand ca “Situatia se imbunatateste de la un minut la altul”. (SkyNews)
05.23: Soldatii – de partea regimul Erdogan – au preluat controlul asupra principalului aeroport din Istanbul, la scurt timp dupa ce presedintele Erdogan a aterizat acolo si a condamnat ceea ce el a numit o tentativa de lovitura de stat data de o factiune a armatei. (Reuters)
Hmm …
NATO nu intentioneaza deocamdata sa convoace vreo reuniune a Consiliului Atlanticului de Nord pentru a examina situatia creata in urma loviturii de stat din Turcia, au transmis agentiei EFE surse din cadrul Aliantei, conform Agerpres.
Absolut. NATO nu va convoca nimic pana cand nu se va lamuri exact cine are controlul asupra ce. Interesant este ca de la Moscova nu a venit nici o reactie si iti garantez ca acolo sunt mai informati asupra a ceea ce se petrece in zona decat la Washington.
Asa-i.
O eventuala scindare si radicalizare in armata turca pro si anti – Erdogan, poate destabiliza multe in zona.
http://www.agerpres.ro/externe/2016/07/16/turcia-a-inchis-granita-cu-bulgaria-mae-bulgar–05-13-56
Turcia a închis cele trei puncte de trecere a frontierei cu Bulgaria, a anunțat Ministerul Afacerilor Externe bulgar, reiterând apelul său adresat bulgarilor de a evita orice călătorii în țara vecină din sud, informează Reuters.
In Istambul situatia pare sa fie clara. Armata se preda iar Erdogan tocmai a vorbit in fata multimii. O sansa ratata ptr Turcia.
Buna dimineata, poate ca nu este o sansa ratata si va ceda. Haosul este total, in ca nu se stie daca s-a sfarsit sau lovitura de stat este in plina desfasurare. este clar ca va fi macel in armata.
Un macel care va termina definitiv puterea armatei turce in regiune.
Erdogan are un facies care spune mult, speriat este putin spus.
Nu i-am vazut fata. Mi se pare normal sa fie speriat. Situatia este nesigura si perspectivele de viitor sunt absolut sumbre. Daca Erdogan se mentine la putere, epureaza intreaga armata, devine vulnerabil la orice atac din afara. Daca pierde atunci il asteapta soarta lui Morsi. Daca nu si mai rau.
Buna dimineata
“incertitudinea”pare,sa,dispara
Erdogan ramane,dar va fi un erdogan si mai paranoic/am avut si noi un lider paranoic in anii 80 si a fost cum a fost
Se pare ca totusi US au rejectat incercarea,comunicatul state dpt,dupa disc tlf Kerry-aflat la moscova-Obama e clar
Vor fi vremuri mai mult decat interesante
Erdogan nu va ezita si va prelua controlul armatei
Fara o armata laixa,independenta si xu un lider paranoic,orice este,posibil,orice,se poate intampla,si ce pare cert ,ce se, va intampla nu e bine
Normal. Ptr ca Erdogan va ordona armatei sa atace kurzii s-au va intra direct in razboiul din Siria. Adica exact unde voiau sa-l prinda rusii ca sa-i ofere o corectie militara istorica.
Prima miscare a lui erdogan va fi decapitarea armatei si preluarea controlului asupra ei
Turcia,a,fost laica numai pentru ca armata,a,fost independenta
Erdogan a spus mereu ca vrea o turcie ca odinioara,or asta inseamna un imperiu otoman islamic
Cu EU “mana moarta”,cu controlul asupra robinetului de la conducta de imigranti nu m as mira va Erdogan sa joace dublu si sa incerce sa “suga la doua oi”=rusia&nato
Va sfarsi ca khadaffi,dar dupa ce va arunca zona in haos
Clinton presedinte va trebui sa tina cont si de “miscarea Trump”care in esenta e izolationista
Doamna Clinton intelege mai putin din politica externa decat presedintele Obama. Dar sunt de acord ca Erdogan va sfarsi ca Kadaffi dar plecarea lui va insemna probabil si o Turcie mult diminuata teritorial. Faptul ca SUA sprijina regimul Erdogan nu este de mirare. In ultimii ani americanii au sprijinit cu rare exceptii lideri care nu ar fi trebuit ajutati.
Buna ziua. Cand te temi de un complot il organizezi si astfel toti cei care sunt impotriva ta adera la miscare, apoi la momentul oportun ii arestezi pe toti. Erdogan e un dictator paranoic care se viseaza conductorul lumii musulmane
E un paranoic sprijinit de SUA, UE si NATO. Asta este principala problema.
Tot nu ati aflat care sunt cei 2 noi prieteni ai lui Erdogan ?
Buna dimineata,
acum, cand se pare ca Erdogan stapaneste situatia, i-a venit glasul lui Ponta. Si ce panseuri, fratioare!
http://www.stiripesurse.ro/victor-ponta-noaptea-trecuta-turcia-a-aratat-ca-o-ara-de-ceta-eni-adevara-i_1143214.html
buna dimineata 🙂
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-16-iulie-erdogan-pastreaza-puterea-turcia-se-va-islamiza-definitiv/47996/