Tarom: cateva impresii subiective
18/12/2015 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Ieri am vazut pe Hotnews un articol despre increngatura de la Tarom: 40% dintre angajati sunt rude. Ca sa parafrazez un banc celebru: probabil ca de aceea nu fac sex intre ei… Articolul insa vine manusa a doua zi dupa declaratiile lui Heinzmann, CEO-ul TAROM:
“Pentru acest an estimăm pierderi de 49 milioane lei, dar indicatorul EBITDA este pozitiv, în jur de 12,5 milioane euro, ceea ce ne dă mari speranţe pentru viitor. Din punct de vedere contabil, însă, vorbim tot de pierderi, dar să nu uităm că în anul 2011 acestea se ridicau la 260 milioane lei. Deci vorbim de o îmbunătăţire. Nu este fantastică, dar este cu mult mai bună. Ca factori pentru îmbunătăţirea rezultatelor, am avut un grad de utilizare mai ridicat al flotei, ceea ce înseamnă că amortizările legate de costurile cu aeronavele se împart pe mai multe ore. La fel şi în cazul personalului tehnic. În aviaţie, cu cât zbori mai mult, cu atât se reduc costurile. Deci zburăm mai mult decât anul trecut şi s-au redus costurile per ora de zbor. În plus, avem şi un cost cu combustibilul mai avantajos. Ca cifră de afaceri preconizăm că aceasta va fi în acest an de 300 milioane euro. Estimăm că anul viitor TAROM va ajunge pe break-even (moment în care veniturile realizate sunt egale cu cheltuielile, n.r.)”, a declarat Christian Heinzmann. Potrivit acestuia, TAROM are acum circa 2.000 de salariaţi, tot atât câţi erau şi când compania opera cu 60 de aeronave, motiv pentru care ia în calcul reducerea personalului. Compania are un foarte mare potenţial. Nu vom face angajări, doar vom ocupa acele poziţii unde este strict necesar: piloţii şi tehnicienii. Vrem să devenim mult mai eficienţi. Dacă vom vedea că anumite departamente sunt supradimensionate, vom vedem cum vom putea rezolva această problemă prin reducerea personalului. Reducerea personalului este parte din planul strategic. Schema de personală actuală este pentru 60 de aeronave, câte erau înainte, tot cu 2.000 de angajaţi”, spune CEO TAROM” (sursa)
Graficul alaturat (sursa: ZF) spune totul. Personal, in calitate de calator cu TAROM, il apreciez pe Heinzmann, care este singurul manager realmente privat angajat la o companie de stat care a stiut sa faca ceea ce trebuia, adica sa reduca pierderile unei companii capusate ani de zile de politicieni.
Programul “manageri privati la companiile de stat”, cerut de organismele internationale, a fost sabotat intentionat de toate guvernele Romaniei, care erau interesate ca, prin Consiliile de Administratie populate cu canapiste si baieti obedienti, sa ii faca pe managerii privati sa plece sau sa esueze; Heinzmann este singurul, dupa stiinta mea, care a rezistat eroic pe baricade, desi au fost tentative numeroase de a-l sabota (Relu Fenechiu in special, ca ministru al Transporturilor, detine acest trist record al tentativelor de sabotare). In presa exista numeroase articole prin care Heinzmann este potretizat ca un capcaun strain care isi bate joc de Tarom, in timp ce “sfintii” plantati de politruci in Consiliul de Administratie al Tarom vor doar “binele” companiei. Nu am pretentia sa stiu adevarul despre ce se intimpla realmente la TAROM, insa as vrea sa va spun cateva impresii personale de calator.
Nu sunt un calator premium, ci unul ocazional (cu grad mediu de zbor), insa unul foarte exigent. Imi cumpar biletele de avion cu multe luni in avans, folosesc intens motoare externe specializate de cautare de zboruri, cumpar direct de pe site-urile companiilor si zbor de ceva ani ca sa realizez imediat cand ceva se schimba in bine sau rau. Zbor si cu low-cost si cu companii de linie. Am prins linii si companii care astazi nu mai exista si sunt, in genere, un om pentru care fiecare euro/leu in minus sau in plus la un bilet conteaza.
Pentru mine, Tarom-ul de sub Heinzmann a devenit o optiune reala de cand preturile biletelor sunt comparabile (pe rute externe) cu cele de la companiile low-cost. Lucru care nu se intimpla acum cativa ani. La preturi relativ comparabil, aleg TAROM-ul pentru stabilitatea orarelor (am fost nevoit sa dau cu caciula de pamant din cauza unor zboruri Wizzair decalate) si mai ales proximitatea fata de oras a aeroporturilor unde aterizeaza avioanele Tarom.
E drept ca personalul de zbor e uneori la limita dintre badaranie si nepasare (ultima data cele doua stewardese muuuult peste limita de varsta acceptabila aproape ca luau la bataie calatorii); nu am pretentia ca stewardesele sa fie niste pitipoance trase prin inel insa care bubuie de prostie, insa nici abia sa incapa pe culoar din cauza gabaritului depasit. Putina stima de sine si fata de calatori nu strica!
Pilotii TAROM cu care am zburat (in special o tanara comandant, Elena Carp) au fost excelenti. Cu domnisoara comandant Carp am avut una din cele mai line aterizari traite vreodata, asa de lina ca inca dormeau pe scaune calatorii cand avionul a oprit motoarele!
Preturile Tarom pe rutele externe sunt, daca achizitia se face cu ceva timp inainte de zbor, suficient de competitive pentru a alege compania in dauna unui zbor low-cost. Daca pui in balanta posibilitatea amanarii zborului low-cost, distanta mare (de la aeroportul mai mic sau mai indepartat) fata de oras, orarele uneori imposibile la low-cost si alti factori, Tarom a devenit, in ultimii ani, o optiune serioasa. E drept ca nu gasesti bilete la 15 euro (cum am luat ultima data la EasyJet cand am avut o iesire in afara tarii), insa nici nu mai sunt tarife atat de prohibitive ca acum vreo 7-10 ani.
Personal, astept de la Tarom rute interne mai accesibile ca pret si ca acoperire geografica, si preturi si mai competitive (insa nu in dauna sigurantei). De cand CFR-ul e la limita Evului Mediu, avionul a devenit o optiune aproape necesara pe rutele interne pentru cineva care nu are mult timp la dispozitie.
Experientele Dumneavoastra cu Tarom-ul condus de Heinzmann cum au fost?
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua ,
Flota Tarom e de 23 aeronave (6 Airbusuri,, 8 Boeing, 9 ATR ) la 2000 angajati
https://www.tarom.ro/despre-noi/compania-tarom/flota/
Wizzair :
63 Airbusuri la 2200 angajati :
https://wizzair.com/ro-RO/about_us/company_information
Salut
Cu Wizzair calatoresc de ani buni cind vin in Romania .
– De retinut : Au 1 SINGUR MODEL DE AVION in dotare . Airbus 320 .
Costuri de mentenanta (intretinere) sint deci mult mai scazute decit atunci cind ai 4-5 tipuri diverse de avioane in dotare .
Ce am remarcat :
Piloti italieni sau polonezi , stewardese romance . Amabilitatea e prima impresie care “loveste” .
Avioane mereu curate , chiar daca efectueaza (acelasi aparat) 3 decolari si 3 aterizari in aceiasi zi (uneori chiar mai multe)
A cumpara cu 2- 3 luni inaite bilet (pe internet si direct de la firma ) produce mari economii .
100 euro/persoana zbor dus-intors pe ruta (plina mereu) Bologna -Cluj .
Culmea a fost la ultima deplasare .
Total 120 euro dus -intors / doua persoane . +30 euro valiza mare .
PS . Concurenta low cost a dus la faliment nume “rasunatoare” din transportul aerian mondial .
PanAM in USA , SwisAir si Alitalia in Europa . (doar citeva nume)
Pacat de Tarom . Ultima data cind am zburat cu ei , in 2006 . Aceiasi ruta Bologna -Cluj cu Boeing-707 ( nu e avion regional , construit pentru decolari si aterizari dese /pe zi . E un avion pt. lungi distante dar se vede ca oricare euro care intra in visterie era binevenit 🙂 )
Panam, Swiss si Alitalia nu au dat faliment din cauza low cost urilor. Cu Panam povestea e atat de complicata ca iti trebuie cateva minute bune sa explici de ce a dat faliment. Cat despre Alitalia a fost vorba de coruptie si vaca buna de muls, pe romaneste. Swiss a pierdut foarte multi pasageri dupa un accident in 1998, plus evenimentele de la 11 septembrie 2001, dar bomboana de pe coliva a fost tot in 2001 cand n au putut plati kerosenu pentru avioane, din cauza ca au ramas fara lichiditati in conturi, si asta s a datorat faptului ca au inceput sa cunpere actiuni in valoare de miliarde de dolari la companii aeriene aflate in dificultate si le au injectat bani. S a aflat ca au ramas fara lichiditati, pretu actiunilor a scazut la cativa centi de la 60, 70 de dolari, deci faliment. La Panam a fost ceva similar. Low cost urile au publicu lor, iar cele de linie pe al lor. Practic nu pierd foarte multi pasageri.
salutare! 🙂
Despre asta e vorba, intr-adevar: costuri uriase de personal, la o flota mai mica decat una de low-cost.
Famelie mare, renumeratie “nesimtita” , dupa buget …..
???
buna ziua
fiecare cu experientele lui
de vreo 10 ani zbor numai cu lowcost
e drept ca eu n-am gasit “bilete de 15 euro”la low costurile cu plecari din bucuresti,dar fata de tarom -bilete achizitionate on line,cu 30-60 zile in avans- preturile la low cost sunt cam cu 30-40% mai mici decat tarom
intarzieri la low cost? o singura data in 10 ani-si am zburat ceva
da, am zburat cu tarom si serviciul este bun,este profesionist/
e insa o problema de costuri,cand zbori de 7-10 ori/an si economisesti 70-100 euro/bilet ,eu unul am tarom ca second option
@cetatean:cat despre comportamentului personalului de cabina nu va doresc sa zburati cu finair sau companiile americane
la finair,media de varsta e peste 50 ,iar la americani,probabil ca uita politetea la sol
Buna ziua 🙂 nu am zis ca biletele de 15 euro erau luate in Romania 😀
Din pacate, am avut doua intarzieri mari la low-cost chiar anul asta (si erau low-costuri serioase), una de peste 2 ore…noroc ca nu aveam de prins o legatura! cat despre personalul de la companiile americane, nu stiu nimic.
Taromul si Austrian …cea mai buna mancarica.
Lufthansa si Air France….doar un sandvish la microunda
lasa ca si la Tarom in ultimul an am mancat doar sandvisuri, si acum vreo doi ani era mancare gatita 😀
spirulina la pachet si nu mai e nevoie de sandv :)))
Buna ziua! 🙂
Tarom, inca mai este o companie pe care o iau in calcul atunci cand imi fac rezervarile.
Experiente neplacute cu Alitalia si Air France. Am si uitat de cand n-am mai apelat la serviciile lor.
Aha..
Recunosc faptul ca nu am mai zburat de 2 ani.
Deci ….nu degeaba am trecut pe auto…
@dp
sunt fan al calatoriilor cu auto
dar,sa pleci din bucuresti spre Europa,ai nevoie de doua zile/hai,o zi pana la viena daca ai noroc la vama la nadlac si pleci la 07 00 din bucuresti
e chestier de pret si confort/o noapte la hotel-100 euro+taxe+cost combustibil,zborul este clar mai efficient
daca mai adaugam “time is money” problema auto vs avion e transata
de cativa ani combin zborul cu inchirierea auto/e mai comod si mai ieftin/exclud olanda unde platesti la hotel eur 180-200/noapte si eur 40-50 pentru parcare
ba chiar,mai nou,la batranete,aplic “sistemul” si in concediu,pardon,excursii,fiind pensionar am concediu perpetuu/decat a conduce 1500 km paqna la Milano,zbor si inchiriez masina/de acolo ai si nord italia si elvetia la indemana/sau zbor Catania p[entru sud italia si masina de acolo
la fel nord Germania:zbor bruxelles sau Maastricht sau Eindhoven si “masina inchiriata”
chestia cu inchirierile face parte din “smecheriile “oferite de low cost companies
Mi s-a intimplat sa cumpar azi bilet pt Ro cu plecare din München (Tarom..) si a doua zi sa plec in Hamburg (750km) pe motiv de job. Prima data mi s-a intimplat fiind in Dresda (luat bilet cu plecare din Dresda…dar ce pacat…am plecat in Augsburg..numai 350km..). De atunci …daca ma cheama Ro…ma sui in masina si am plecat. Cam asta-i situatia mea..
Salut !
KLM . Si tarom e profesionalizat , de voie de nevoie au ridicat standardele pentru ca au rute ( pachete ) comune cu alte mari companii .
salut
daca e sa spun care e cea mai buna companie cu care am zburat-mult sau putin,nu intra in estimare,deci e subiectiv-este klm ,tarom,sas
cele mai rele:china airlines si air france/nota:n-am zburat cu Alitalia,despre care mi s-a spus ca e de groaza
salut , subscriu . cu orezarii nu am avut de a face si nici nu vreau sa le bag bani in buzunar .
cateodata esti nevoit
si apropos,cea mai teribila experienta a mea de
zbor” a fost douala-yaounde-camerun,ruta interna
nu doresc nici dusmanilor mei asa ceva
stai in aeroport la douala,ila tropice=curge apa pe tine stand pe loc- ai rezervare de loc pentru cursa,dai bacsis sa -ti puna bagajul la cala si -la imbarcare-constati ca pe 180 locuri sunt vreo 250 rezervari ferme/norocul meu a fost “conditia fizica” si “educatia romaneasca”=bacsis
am testat dushanbe – almaty 😀 :))
🙂
Si eu am avut parte de o rezervare d’asta “ferma” pe Austrian: multi pe putine.
Dar, se pare ca statistic le convine, am primit cu amanarea si un card de 250 Euro!
🙂
Nu ma grabeam.
Said Baaklini ( prieten bun cu toata lumea “din elita ” politicii romanesti ) , condamnat definitiv la 4 ani si 6 luni inchisoare in dosarul UCM Resita
http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-20676164-said-baaklini-condamnat-definitiv-4-ani-6-luni-inchisoare-dosarul-ucm-resita.htm
salve, de cand asteptam ca acest smecheroi sa infunde puscaria!!!
salve 😀
sa asteptam si rezultatul recursului procurorilor pentru teleghidatii lui truica
ca veni vorba de tarom
ce va face tarom cand ryanair va zbura bucuresti-timisoara/acum la tarom “round trip” e undeva la eur 3-4 00
eu unul astept cu interes
Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a amânat vineri pentru data de 21 decembrie pronunţarea în cazul contestaţiei DNA faţă de decizia de a-l plasa în arest la domiciliu pe prinţul Paul, în dosarul privind retrocedarea ilegală a Fermei Băneasa, anunţă Agerpres.
http://www.mediafax.ro/social/dosarul-retrocedarii-ilegale-inalta-curte-de-casatie-si-justitie-ia-luni-deizia-privind-masurile-preventive-pentru-printul-paul-truica-andronic-si-marcovici-14924893
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-20676120-klaus-iohannis-dupa-scurta-evaluare.htm
Despre KWJ lasind la o parte politica.
Dupa ce a cistigat alegerile s-a dus in America (parca tot Florida..) De Paste …era pe undeva prin Mallorca (parca…). Acum …iar Florida…
Intrebare : de Paste ..in 2016 …tot in Mallorca ??
Las la o parte performantele domniei sale in materie de guverne.
Sa-i spuna totusi cineva ca-n Polonia se intimpla niste chestii…par example seful unui centru (NATO) de contraspionaj a fost ridicat asta noapte de politia militara poloneza. Nu exista INCA o confirmare a faptului ca respecivul ar fi spionat pt USA. La Berlin incep sa apara ceva semne de nervozitate. Vizita noii prim-ministresei poloneze e amanata la nesfirsit.
In fine….ne facem si noi concediul.
polonia asta-cat o admiram noi-ramane “polonia”
ca acolo nu e liniste e “bine”pentru Romania
pe de alta parte facand “galagie”cum face polonia joci la mize mai mari
si o sugestie pt @Stefan-ca nu a aparut inca-ar fi bine sa infiinteze o firma de consultanta in italia
ce naiba,sa trimita pe fostul primar al romei in judecata pentru numai eur 125k!!!
sa-i invete pe aia cum se lucreaza !
Salut
Primaria orasului Roma are o gramada de angajati “saltati” de justitie . Diferite capete de acuzare unde coruptia e un mizilic .Partea grea a acuzatilor , mafie si pentru toti arestatii . 🙂
De adus aminte ca Roma are cel mai mare buget de primarie din Italia (ca Bucurestiul in Romania) . Mafia a pus stapinire pe orice contract public . De la peticit gaurile in asfalt , la transportul public si servicile asigurate de primarie .
Sa nu credeti ca la Bucuresti e divers . (sau Cluj sau oricare alt mare oras romanesc) 🙂 🙂
Pe Comisaru’ erau niste barfe legate de gazda din Florida si niste case din Sibiu. Pierdute (casele alea 🙂 ).
Cat sa fie de adevarat?
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20676168-presedintele-klaus-iohannis-cere-reexaminarea-legii-darii-plata.htm
Ce discutam ieri se confirma . Acum sa speram ca parlamentarii romani vor pricepe ceva elementar . Cind sistemul financiar al natiunii e in mana bancilor straine , greu sa faci pe cocosul . 🙂
Cel mult te comporti ca gaina (banc dar instructiv) :
– Cocosul fuge dupa gaina si striga : stai tu ca vreau sa fac sex cu tine ! Stai !
– Gaina fugind se gandeste in mintea ei :
daca ma opresc , zice cocosul ca sint curva
daca fug in continuare , zice ca sint proasta
Mai bine ma impiedic si cad . 🙂 🙂
Cam asa si cu legea asta . 🙂
Salut !
http://www.ibtimes.com/russia-turkey-crisis-27-russian-ships-blocked-after-moscow-detains-turkish-vessels-2231946
& http://www.mediafax.ro/externe/nato-trimite-sisteme-antiaeriene-in-turcia-dar-sugereaza-evitarea-incidentelor-cu-rusia-14925034
plus http://www.mediafax.ro/externe/uniunea-europeana-prelungeste-cu-sase-luni-sanctiunile-impuse-rusiei-surse-14925079
nu prea ar putea sa inchida Bosforul .dat fiind ca rusia are acces la MN
Dar , ma rog , de la derbedeii astia (putin+ erdogan) ne putem astepta cam la orice.
raport comparativ http://www.globalfirepower.com/countries-comparison-detail.asp?form=form&country1=turkey&country2=russia&Submit=COMPARE
Nu sta prea rau sultanu’.
Mai nou se pune bine cu Israelul.
Care Israel isi lua ultimul submarin Delfin de la nemti (al 5 -lea)
– Azi e ultima zi de munca la mina de carbune Kellingley Colliery (900 tone carbune extras/ ora ) din regiunea Yorkshire . Anglia . Inchide practic si ultimul supravietuitor al epopeii carbunelui englez . Ultimul capitol , cel definitiv azi . De maine ,ultimii 450 mineri englezi sint acasa . Vor organiza un mars . Denumit “funeralul meseriei de miner in GB ”
– Ucraina a anuntat ca nu va platii rata de 3 miliarde de dolari Moscovei . Bani care sint ultima transa de rambursat din imprumutul de 15 miliarde acordat Ucrainei pe vremea presedintelui Yanukovych de catre Putin . (in 2013)
Rusii ameninta cu deferirea la tribunal si cererea instantei de faliment a Ucrainei . Sa vedem ce va urma . Mai ales ca de la 1 ianuarie 2016 intra in vigoare tratatul de liber schimb intre Ucraina si UE .
FMI a anuntat oficial ca nu poate ajuta (limitari statutare) tarile care deja nu ramburseaza credite (sau parti din ele ) . Cred ca vom vedea un scenariu tip Grecia . Cu cearta multa deoarece Ucraina nu e in UE si deci nu exista nici o obligatie comunitara de a ajuta tara .
Ehee…chestia asta cu 15 miliarde…intra si asta la “coruptia ucide” . Tara si cetatenii ei.
PS. au refacut/simulat “incendiul” de la Colectiv . 50 secunde !!
http://www.evz.ro/reconstituirea-incendiului-de-la-colectiv-foc-propagat-in-50-de-secunde-foarte-mult-fum.html
Lucrez in constructii . Nu ma mira propagarea incendiului in 50 secunde . In local era tot inflamabil . De la buretele pe pereti si pina la grinzile de pe tavan (lemn) . Tot materialul asta prin ardere emana fum foarte toxic .
E asa in toate tarile cu reguli pe hartie si coruptie in realitate . Se moare pe capete la cel mai mic eveniment .
PS . In Italia si cindva (ani multi in urma) participam la realizarea unor birouri pentru medici (privati) . A venit inspectoratul pompierilor de a masurat pe teren toate cele . De la instalatia electrica si pina la peretii (cartongips) dintre birouri . Certificati (peretii) la norma italiana REI 120 (adica impiedica 120 minute propagarea incendiului din o incapere in alta) .
Au masurat si grosimea lacului antiincendiu aplicat pe parchetul (nou) din birouri . (+ toata documentatia si certificatele ca lacul folosit era ignifug )
Ma intrebam in mintea mea : daca se produc 600 grade la incendiu si in cladire , ce lac Dumnezeesc poate proteja un parchet de lemn care e inflamabil prin definitie ?
Nu am raspuns nici azi . 🙁
ca sa va dau un raspuns “a la nepriceputeanu” , ideea e sa nu se ajunga la alea 600 grade.
Am avut ceva tangenta cu sistemele astea anti-incendiu. CO2…e/era bun …dar are un mic neajuns.
odata prins omul inauntru ..acolo ramane. Sistemele astea mai moderne , gen inergen si/sau amestecuri de oxigen si gaze grele(argon plus altele??!!) permit individului sa scape.
Am dat si io cu bita-n balta..
E interzis uzul de CO2 unde e personal uman .
Elementar sint senzorii de fum si flacara care declanseaza alarmele .
Ulterior intra in functiune cel mai simplu sistem antiincendiu . Sprinkere (inventat in 1874) care se rup singure la vreo 55-77 grade (dupa model) si apa cade sub forma de ploaie in local .
Nu avea nici macar asta localul Colectiv .
Oricum , parerea personala , daca iei la cautat toate localurile publice din RO , 70% le inchizi . Incepind de la alea unde falsul tavan in cartongips e facut pe structura de lemn in loc de profile standardizate din lamiera de otel . + lipsa de iesiri de siguranta (alea cu clanta lunga cit e lata toata usa)
Sa va mai zic ca mi-au pus astia in apartament (inchiriat) sensori anti incendiu peste tot , mai putin in bucatarie si baie ? Cica e lege…si asigurarea ar avea si ea un cuvint de spus ..
La fostul apartament a si pornit aia sa tziuie dupa ce ne-am aprins tigarile…
🙂
Buna seara prieteni. Nu am mai calatorit cu Taromul de foarte multi ani
Ciao @clemy
Mai zboara Tarom in USA ?
ce echipa are norvegia!
Romania nu joaca rau,dar jucatoarele norbvegiene se misca mai repede ca mingea\
si la handbal mingea se misca,nu gluma
Norvegia Romania ,pentru prima data 20 – 21 !!!
http://sports-tv.ro/DolceLive.html
exceptional meci ! bravo fetelor !
prelungiri ( 27 – 27)
norvegiencele sunt campioane europene,olimpice si mondiale;
poate “scapam” de complexul norvegian.
hai fetelor !
norvegia ne-a invins.35 – 33
un meci minunat. felicitari fetelor. jucam cu polonia pentru locul 3.
mno, 2 secunde despre Deveselu
1 sunt de acord ca nu ne apara de rusi, ci de Orientul Mijlociu, aceasta cutie cu surprize otravite, din care ba rasare ISIS, ba altceva
2 rusii sunt turbati pentru ca Planul A este ca ei sa-i inlocuiasca pe americani in zona, in rolul de influenta + parteneriat militar
3 a se vedea ca joaca in Siria nu e doar in Siria, ci e lupta alaturi de Iran. Practic se incearca seducerea siitilor.
4 daca le-ar vinde rachete SI nu ar exista scutul… oho… Rusia ar putea obtine de ex anularea sanctiunilor ca sa nu le vinda rachetele.
Asa, jumatate din atractia parteneriatului OM cu Rusia dispare. Ce alta tehnologie provenind din Rusia ar putea ameninta Europa? bomba atomica, dar si acolo iti trebuie rachete.
Nariskin…prietenul lui motocicleanu a zis-o ff clar : sa plece americaniii ..dupa aia va fi usor sa sparga Europa..
nu am linkul la indemana.
Interesesant:
http://www.hotnews.ro/stiri-international-20676574-grup-rabini-ortodocsi-proclama-parteneriat-crestinismul.htm
Un grup de rabini ortodocsi influenti din Israel, Statele Unite si Europa a transmis o declaratie publica istorica afirmand ca crestinismul este “rezultatul vointei divine si darul natiunilor”, incurajand evreii si crestinii sa “lucreze impreuna ca parteneri pentru a face fata provocarilor erei noastre”, scrie Breibart.
Eu as vrea.
Dar ce-o sa zica ortodoxul Rusiei…aliniat in spatele lui Putin.
Prin vest ..mai e numai decit vocea papei.
nu mai e decit…
Un alt argument invocat de Heidi Heitkamp, senatoare americana din Dakota de Nord (nord): “Deschizand petrolul american, oferim aliatilor nostri un partener comercial mai stabil, reducand puterile unor tari precum Rusia, Venezuela si din regiuni volatile din Orientul Mijlociu care isi folosesc dominatia (pe piata) energiei petnru a influenta tara noastra si aliatii nostri”.
http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-20676568-sua-anuleaza-interdictia-export-petrol-instituita-urma-40-ani.htm
Lumea e in miscare si noi stam in pensii…
Buna dimineata prieteni.
@Stefan, nu cred ca Tarom mai zboara in SUA. Si daca cumva mai are vreun zbor pe saptamana catre America cred ca destinatia este New York sau Montreal, necum coasta de vest. Pot sa zbor direct la Tokyo de la San Jose dar nu pot zbura la Bucuresti.
postare noua 🙂
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-19-decembrie-procurorul-muscalu-de-la-csm-ultimul-doctor-al-lui-oprea/42818/