Planul B al lui Ponta
20/07/2015 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Nu trebuie sa fii laureat al Premiului Nobel in economie pentru a te mira, tâmp, de inexistenta unui plan B al lui Tsipras. Referendumul grecesc odata trecut, si planul initial (acela de a face liderii europeni sa cedeze, de teama prabusirii euro) esuat, era nevoie de un plan B. Care nu a existat, si nici nu avea cum sa existe! Nu poti avea plan B la o datorie de 315 miliarde euro si in conditiile in care nu mai detii propria moneda. Esti in mana creditorilor fara nici o scapare.
Ponta este un Tsipras al Romaniei cand vine vorba de Codul Fiscal. Degeaba arata consilierul prezidential Marinescu ca in 2016 deficitul se va dubla in raport cu cel convenit cu FMI si Comisia Europeana:
“În baza datelor transmise de Ministerul Finanţelor Publice şi potrivit calculelor efectuate în cadrul Administraţiei Prezidenţiale, implementarea Codului fiscal va genera implicaţii semnificative pentru bugetul anului 2016, după cum urmează. La nivelul Bugetului General Consolidat, prin luarea în considerare a măsurilor Codului fiscal, deficitul brut estimat pentru 2016 este de circa 2,9% din PIB, adică circa 21,4 miliarde lei. Nu am rămas la ipotezele strict contabile, ci am recurs la abordări economice, în dinamică. Astfel, am luat în considerare şi efectele bugetare pozitive ale relaxării fiscale, adică aşa-numitele efectele de runda a doua, care au fost estimate de Ministerul Finanţelor – mai mult sau mai puţin optimist, încă nu ştim asta – la circa 0,6% din PIB, adică circa 4,5 mld. lei. În continuare, am luat în considerare şi creşterile certe şi recente ale unor cheltuieli deja aprobate prin acte normative, care vor induce asupra bugetului pentru 2016 o cheltuială suplimentară de circa 0,2% din PIB. Astfel, dacă tragem linie, ajungem la un deficit bugetar final de circa 2,5% din PIB, fapt ce arată o abatere semnificativă de la angajamentele bugetare asumate, care se cifrează la 1,2% pentru 2016. Aceasta indică în mod clar o anumită imprudenţă fiscală”. (sursa)
Nimeni din Guvern (Ponta e in Turcia, la control) nu vrea sa auda nimic. Toti ii trag inainte (pana si marii “analisti” se raliaza curentului) cu necesitatea si oportunitatea reducerii TVA (masura corecta in abstracto, insa sinucigasa in concreto pe termen scurt) si toti iau ca puii de randunica in cioc ce la livreaza propaganda lui Ponta: o sa creasca incasarile ANAF, se fiscalizeaza economia gri, creste consumul si vin investoitorii. Hai, pe bune?!
Si daca toate aceste prognoze super-optimiste nu merg? Vine un Paul Krugman de Romania si se mira si el, peste 1 an, ca nu isi imagina ca Guvernul Ponta nu avea un plan B daca prognozele optimiste se dovedeau nerealiste, nu-i asa? Va fi tardiv, inutil, penibil si ridicol.
Insa exista un plan B, si el a fost devoalat de Ponta inca de cand a auzit pentru prima data de la Basescu termenul de MTO:
“Basescu: Marea mea problema inainte de promulgare, in concluzie, este sustenabilitatea masurii. Cu ce acoperim deficitul suplimentar de 5 miliarde? […] Marea problema e cum acoperim gaura.
Ponta: “Cred ca o aveti si dumneavoastra, n-as vrea sa o reiau. Ideea este ca e o masura economica pe care noi o consideram necesara, ca in acest an, conform discutiilor pe care le-am avut cu Comisia Europeana, Fondul Monetar International, Banca Mondiala, nu se modifica in niciun fel tintele de deficit asumate si ca in 2015 – 2016, pe baza cresterii economice, combaterii evaziunii fiscale si mai ales odata cu intrarea in vigoare a legii privind insolventa avem capacitatea de a pregati si de a face aceasta masura nu doar sustenabila, ci inclusiv profitabila pentru dezvoltarea economica. O sa lucram pana in luna noiembrie, venim in fata Parlamentului cu proiect de buget si ne vom incadra in toate tintele.
Basescu: Cum acoperim deficitul de 5 miliarde? […] Aratati-mi din ce se compune structura de venituri suplimentare care sa va acopere MTO-ul si deficitul suplimentar creat la fondul de pensii.
Ponta: Tara asta se descurca, nu e nimeni de neinlocuit“.
Si atunci, si azi, Ponta are acelasi plan B: “cifrele nu conteaza, tara se descurca”.
Nu mai bine ai dovedi chiar tu, Victore, ce afirmai candva (“nimeni nu e de neinlocuit”) si ne-ai scuti de mutra-ti de borfas smecher, descurcaret si de neinlocuit ?
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Salutare tuturor 🙂
Profit de relativa acalmie sa anunt membrii Comunitatii ca ne este cunoscuta eroarea pe care multi au semnalat-o pe mail catre mine si Desy (impozibilitatea accesarii de pe unele PC-uri). Lucram in seara aceasta la remedierea ei. Multumim pentru intelegere si rabdare. Racoare pentru toata lumea! 🙂
buna ziua. moise guran lucreaza la tvr1 si daca se “reformeaza” emisunea ramane iar pe drumuri?! unde mai merge? la trinitas? nu cred, preafericitul ii da lectii se economie la orice ora.
buna, radu 🙂 Haha, la Trinitas trebuie sa se spoveduiasca si impartaseasca inainte de a intra in emisie 😀
Buna ziua,
am intrat doar sa va salut si sa va doresc racoare.
Pe aici “se lichefiaza” creierul de caldura, asa ca mai greu cu comentatul!
Sfantul Ilie a intrat in repaus, bine era daca tragea o ploaie cu fulgere si tunete.
Buna ziua!
Planul B pentru diaspora! Ghinion!
http://epochtimes-romania.com/news/legea-alegerilor-parlamentare-promulgata-de-iohannis-diaspora-lasata-cu-ochii-in-soare—236061
Hello! 🙂
“Legea introduce o facilitate specială pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în altă țară: vor fi organizate secții de votare și în localitățile unde își au domiciliul sau reședința cel puțin 100 de alegători români, potrivit Registrului electoral. Tot ceea ce trebuie să facă alegătorii români din afara țării este să se înscrie în Registrul electoral, cu adresa din străinătate, printr-o cerere scrisă adresată AEP începând cu data de 1 aprilie a anului în care au loc alegeri parlamentare la termen și până la data expirării a 48 de ore de la data începerii perioadei electorale.”
http://www.stiripesurse.ro/ce-spune-aep-despre-promulgarea-legii-alegerilor-legislative_961991.html
Bon soir!
Tema grea: tot 2 deputati si 4 senatori merita diasporenii (ca n-au fost cuminti! :P) -s-a vopsit doar gardul : vot pe lista (mafia de partid in actiune) si facilitati cosmetice pentru vot.-dreptul constituțional la vot este o chestiune de principiu 😉
Buna dimineata!
Oare Sorin Iliesiu este doar NEMERNIC sau si PROST?
Scuze dar l-am urmarit pana acum cateva minute la Digi24 si m-am abtinut cu greu; chiar si lamaia am folosit 🙁
PS Se pare ca aveam eu o impresie gresita despre el. Altii l-au “citit” de mai multa vreme 🙂
http://www.ziare.com/ion-iliescu/psd/aberatia-zilei-de-azi-penibilul-poarta-numele-sorin-iliesiu-1356137
Buna seara,
Interviul lui Schäuble din Der Spiegel(…de curiozitate am dat “replace” tsipras cu ponta pe text..):
http://www.spiegel.de/international/germany/interview-with-german-finance-minister-wolfgang-schaeuble-a-1044233.html
BUNA dimineata!
noutati pe de-andoaselea!
”Logic, profesional, ar fi fost să retrimită în Parlament şi Codul de Procedură. Oricum, retrimiterea în Parlament a noului Cod Fiscal fără ca preşedintele să spună în mod concret care sunt modificările pe care le propune nu are cum să fie o măsură eficientă pentru că Parlamentul nu înţelege, nu are cum să înţeleagă ce doreşte preşedinţia. Argumentele aduse sunt argumente macroeconomice care trebuiau discutate înainte să se ajungă să se discute în mod concret codul în Parlament. Pentru autorităţile fiscale se întâmplă acelaşi lucru mai ales în condiţiile în care acestea vor fi obligate să aplice un Cod de Procedură nou pe o legislaţie fiscală veche şi nu vor şti ce să facă…Prin urmare, tot ce s-a întâmplat nu are cum să aibă un impact pozitiv asupra contribuabililor, mediului de afaceri sau autorităţilor fiscale », a declarat la RFI Dan Schwartz.”-sursa rfi
Ceea ce surprinde la acest cod de procedura este amploarea modificărilor introduse în defavoarea contribuabilului, modificări ce afectează, dacă mai era nevoie, în mod substanţial drepturile contribuabilului în cadrul procedurii fiscale, precum şi încercarea autorităţii fiscale de a deveni o autoritate de control la nivel naţional al mişcărilor de fonduri între contribuabili (în acest sens a se vedea noile obligaţii de raportare menţionate la art. 61 şi 62 din proiect ce sunt excesive şi fără legătură cu scopul autorităţii fiscale).
Noul cod se mai diferenţiază şi prin încercarea de „fiscalizare” excesivă a unor tipuri de creanţe nefiscale, ce nu ar fi trebuit să facă obiectul unei astfel de proceduri, ajungându-se până în punctul în care creanţe rezultând din raporturi juridice civile să fie suspuse acestui cod.
Nu în ultimul rând, modul în care acest proiect a fost dezbătut cu mediul de afaceri a lăsat mult de dorit, solicitându-se input într-un termen extrem de scurt, doar pentru a fi ignorat, şi aducând-se modificări de la o versiune la alta, fără a fi discutate în prealabil.
Daca Stelian Tanase a vorbit impotriva lui El Massimo, iata ca ANAF a blocat conturile! 🙂
”Așa cum se prezintă în aceste zile scena politică românească este ca un balamuc în care toți atirnă de hachițele și temerile unui singur om. Ponta.”
”În țara în care șeful Fiscului are offshore nedeclarat și nimeni nu-l controlează, o declarație de avere unică în România – prin porțiunile înnegrite- duduind de atâta transparență, stă cu politicieni și oligarhi ca Ghiță la masă și acționează numai și numai la comandă politică, ANAF blochează conturile televiziunii publice pe motiv de nu știu ce memorandum de acum 3 ani. Asta în condițiile în care tot Diaconu, și tot la comandă politică, reeșalonează alte datorii ale propagandei.
Cumva, pe Diaconu a început brusc să-l doară în memorandum după ce Tănase l-a atacat pe Ponta pe blog.De TVR oricum nimănui nu-i pasă.” ( Sorina Matei-FB)
buna dimineata 🙂
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-21-iulie-dezvoltarea-lui-ponta-ingroparea-tarii/39473/