Revista Presei – 20 iulie. Incepe ciomageala interna a penalilor!
20/07/2015 | Autor Cetatean Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de luni, 20 iulie, ziua Sfantului Ilie, cel care aduce ploaia. Luni, vremea se va menţine caniculară şi disconfortul termic va fi accentuat (indicele temperatură-umezeală urmând a se situa peste pragul critic de 80) în Oltenia, Muntenia, Banat, estul Dobrogei, sudul Crişanei, dar şi în jumătatea sudică a Moldovei, unde se vor înregistra frecvent maxime termice de 35…37 de grade, iar în sud-vestul ţării temperaturile maxime vor fi de până la 38 – 39 de grade, informează Administraţia Naţională de Meteorologie. În restul teritoriului valorile termice diurne vor marca o scădere, iar cele mai ridicate valori ale temperaturii aerului se vor situa între 25 şi 34 de grade şi doar pe spaţii mici se vor consemna atingeri ale pragului critic de 80 a indicelui temperatură-umezeală. Gradul de instabilitate atmosferică va fi în creştere, mai ales după-amiaza şi noaptea, astfel că în regiunile din jumătatea de nord, precum şi în zonele montane şi submontane vor fi înnorări temporar accentuate şi local averse, frecvente descărcări electrice şi intensificări de scurtă durată ale vântului, ce pot lua aspect de vijelie. Ploile vor avea şi caracter torenţial, izolat cantităţile de apă vor depăşi 25…30 l/mp şi vor fi condiţii de grindină. În restul teritoriului, cerul va fi variabil, iar astfel de fenomene se vor semnala pe arii restrânse, seara şi noaptea. In Bucuresti vremea se va menţine caniculară şi disconfortul termic accentuat, urmând a se înregistra o maximă al temperaturii aerului de 36…37 de grade, iar indicele temperatură-umezeală se va situa peste pragul critic de 80 în mare parte din zi. Cerul va fi variabil, cu unele înnorări în orele serii şi pe parcursul nopţii când va creşte probabilitate pentru intensificări ale vântului, descărcări electrice şi averse. Noaptea, valorile termice se vor menţine ridicate şi abia spre dimineaţă se vor înregistra minime de 21…23 de grade.
Cursul valutar oficial al BNR il aflati aici
Dragnea: Victor Ponta trece printr-o perioadă foarte grea şi nu mai este foarte, foarte stabil. PSD trebuie să-şi vină în fire. După ce a demisionat din conducerea PSD în urma condamnării la un an cu suspendare în dosarul fraudării referendumului, Liviu Dragnea îşi pregăteşte revenirea în fruntea social-democraţilor. „Pentru o perioadă tranzitorie”, spune el, până la organizarea Congresului care să legitimeze noua echipă de conducere. „PSD se află într-o situaţie specială, când se pot adopta măsuri speciale, pe perioade tranzitorii. Dacă se întâmplă să cer încrederea colegilor mei, va fi pe o perioadă tranzitorie, până la organizarea congresului”, a declarat Dragnea, comentând că „PSD trebuie să-şi vină în fire”. Cât îl priveşte pe Victor Ponta, liderul PSD a spus că premierul trece „printr-o perioadă foarte grea şi nu mai este foarte, foarte stabil”. „Supărat” pe Victor Ponta că a făcut „greşeala” de a pleca din fruntea PSD, Liviu Dragnea vrea să preia frâiele social-democraţilor până la Congres, poziţie râvnită şi de Rovana Plumb, dar şi de Valeriu Zgonea. „Cred că la Comitetul Executiv ( de miercuri – n.r.) PSD trebui să-şi vină în fire. Să vobim normal, să se dea la o parte orice patimă pentru că avem miza stabilităţii acestui partid, nu a unui scaun. (…) PSD se află într-o situaţie specială, când se pot adopta măsuri speciale, pe perioade tranzitorii. Dacă se întâmplă să cer încrederea colegilor mei, va fi pe o perioadă tranzitorie, până la organizarea congresului”, a spus Dragnea, la Antena 3. El a precizat că va anunţa oficial decizia pe care o va lua luni, cel mai târziu marţi. Liderul social-democrat a comentat că atacurile din tabăra PSD din ultima vreme nu fac decât rău partidului, iar cea mai mare greşeală ar fi ca problema de la vârful conducerii „să fie tratată cu foarte multă adrenalină”. Integral pe Gandul
Războiul Codului Fiscal. Argumentele economiştilor: putem să reducem taxele, dar nu pe toate deodată. Relaxarea fiscală este dorită şi de populaţie, şi de oamenii de afaceri, însă o scădere a mai multor categorii de impozite simultan cu creşterea unor cheltuieli deja promise poate dezechilibra bugetul, avertizează analiştii. O scădere a veniturilor concomitentă cu o creştere a cheltuielilor este un şoc pentru orice fel de buget (de familie sau de companie), dar în cazul bugetului de stat – unde scăderea veniturilor şi creşterea cheltuielilor se anunţă ca fiind de ordinul miliardelor de lei – impactul este cu atât mai puternic. Acesta ar fi, în esenţă, argumentul oficialilor de la Palatul Cotroceni, dar şi al economiştilor care susţin măsura de retrimitere la Parlament a noului Cod Fiscal, întreprinsă la sfârşitul săptămânii trecute de preşedintele României, Klaus Iohannis. Cu toţii sunt de acord – şi chiar insistă – că scăderea taxelor este necesară şi benefică pentru români (populaţie şi firme), dar nu sunt suficient de lămuriţi cum va fi contrabalansată o scădere atât de amplă a veniturilor la buget, preconizată în actuala formulă a viitorului Cod Fiscal. Asta pentru că nici Guvernul, în calitate de iniţiator, nu a explicat cum se va păstra echilibrul bugetar după scăderea taxelor; ba, mai mult, Guvernul a promis diverse măsuri ce presupun cheltuieli suplimentare (cum ar fi creşterea salariilor la bugetari şi demnitari), adâncind şi mai mult controversele pe tema echilibrului bugetar. Practic, prin neexplicarea modului în care va fi compensată scăderea veniturilor şi prin anunţarea de cheltuieli în plus, Guvernul n-a făcut altceva decât să le dea apă la moară celor care critică măsurile de relaxare prevăzute în proiectul Codului Fiscal. Practic, prin neexplicarea modului în care va fi compensată scăderea veniturilor şi prin anunţarea de cheltuieli în plus, Guvernul n-a făcut altceva decât să le dea apă la moară celor care critică măsurile de relaxare prevăzute în proiectul Codului Fiscal. Rezultatul: Comisia Europeană ne avertizează că acordul de asistenţă financiară este „deraiat“, economiştii din ţară şi din străinătate nu au argumente pentru a justifica o relaxare atât de abruptă şi, în consecinţă, preşedintele României se vede nevoit să retrimită Codul în Parlament. Integral pe Adevarul
Ponta, reformist pe spezele viitorului Guvern: de ce zoreşte premierul adoptarea noului Cod Fiscal. Modificarea Codului Fiscal a devenit motiv de harţă între Preşedinţie şi Guvern, după ce preşedintele Klaus Iohannis a întors proiectul în Parlament. Reducerile fiscale profunde anunţate de Ponta au darul de a-l face popular, cel puţin teoretic, pe premier, dar costurile acestora ar urma să fie plătite de următorul Guvern, rezultat din alegerile de anul viitor. Deşi retrimiterea noului Cod Fiscal spre reexaminare în Parlament nu presupune blocarea acestuia şi nici măcar amânarea implementării măsurilor cuprinse în actul normativ, Ponta a reacţionat violent faţă de gestul preşedintelui Klaus Iohannis. „Eu cred că Parlamentul şi noi, Guvernul, o să începem să aplicăm, fie prin ordonanţă de urgenţă, fie printr-o angajare a răspunderii aceste măsuri, dar imaginea proastă rămâne, oamenii de afaceri or să spună: « Iată, iar e război politic, mai bine ne ţinem banii şi mai vedem, nu-i băgăm în România, că nu e o ţară de oameni serioşi »“, a spus premierul. Ponta a lăsat astfel să se înţeleagă că preşedintele ar fi blocat măsuri fiscale urgente, caz în care s-ar impune adoptarea unor ordonanţe de urgenţă. Ce nu a spus însă premierul Ponta este că noul Cod Fiscal ar trebui să intre în vigoare abia de la 1 ianuarie 2016. În acelaşi timp, în ciuda calendarului care permite reexaminarea proiectului până la începutul anului viitor, ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, s-a arătat la fel de zorit şi l-a criticat pe preşedinte pentru „pesimismul“ său în ce priveşte implementarea măsurilor cuprinse în actul normativ. „Faptul că acest Cod Fiscal a fost returnat Parlamentului spre analiză întârzie oarecum pregătirea bugetului pe 2016. Am anunţat de foarte mult timp că în luna august intenţionăm să demarăm acest proces, astfel încât România să aibă la timp, aşa cum spune şi legea, un proiect de buget trimis în Parlament, cu respectarea tuturor obligaţiilor noastre“, a spus şi Teodorovici, găsind astfel un alt motiv. Ministrul Finanţelor nu a spus însă că tocmai lipsa unor estimări privind bugetul pentru anul viitor a fost unul dintre motivele pentru care preşedintele a trimis noul Cod Fiscal la reexaminare în Parlament. Integral pe Adevarul
CFR a impus restricții de viteză pe mai multe tronsoane, din cauza caniculei. Din cauza temperaturilor ridicate, au apărut probleme şi pe liniile de cale ferată, anunță B1 TV. În toată această perioadă, cei de la CFR au impus restricţii de viteză pe mai multe tronsoane. Şinele pur şi simplu se topesc din cauza soarelui arzător. În judeţul Mehedinţi, zeci de pasageri ai unei garnituri de tren au suportat cu temperaturiele ridicate după ce au stat 2 ore blocaţi în câmp până la repararea defecţiunii. Avem deja introduse două limitări de viteză în centrul țării, pe raza regionalei Brașov, între Brasov și Miercurea Ciuc. Acolo a fost introdusă limitarea de viteză de 70 km pe oră, de la o 100 de km pe oră, viteză normală”,a declarat un reprezentant CFR. Acestea nu au fost singurele probleme ale CFR. Trenul INTERREGIO care circulă pe ruta Bucureşti-Timişoara a ajuns la destinaţie cu întârziere de două ore din cauza unei defecţiuni. Locomotiva a oprit în judeţul Mehedinţ, la câţiva kilometri de Drobeta Turnu Severin. Vagoanele s-au transformat în adevărate saune: aerul condiţionat nu a funcţionat iar geamurile nu se puteau deschide. În cele din urmă, angajaţii companiei feroviare au reuşit să le deblocheze cu ajutorul unor şurubelniţe geamurile. Integral pe B1.ro
I-a lovit insolatia pe cei de la PMP ! Iohannis, somat sa clarifice “acuzatiile de inalta tradare”. PMP a cerut presedintelui Klaus Iohannis lamurirea acuzatiilor pe care i le-a adus prim-ministrul Victor Ponta, privind respingerea Codului Fiscal “impotriva intereselor Romaniei”. “Alaturi de restul opiniei publice, PMP a luat act cu stupoare de acuzatia adusa de premierul Ponta presedintelui Klaus Iohannis: ‘este o decizie luata in afara Romaniei si impotriva intereselor Romaniei pe care Dl Iohannis trebuie sa o aplice cu orice risc’. Ce spune premierul Ponta e foarte grav. Il acuza pe presedintele Romaniei ca actioneaza impotriva intereselor Romaniei, si ca decizia nepromulgarii legii privind Codul Fiscal a fost luata in afara tarii”, se arata intr-un comunicat PMP. “Ori e un gen de joc de blocaj politic (…) de foarte joasa factura (…), ori este vorba de interese externe Romaniei, domnul Iohannis nu a avut ce sa faca decat sa le puna in aplicare. (…) In ultimul an si jumatate uitati-va cate companii din strainatate si-au deschis si continua sa-si deschida fabrici, mijloace de productie, centre de servicii de IT, centre de pregatire. Asta inseamna ca unii pierd afaceri pentru ca se muta in Romania. (…) Poate ca nu se doreste ca Romania sa fie puternica economic, se doreste sa fim asa… o colonie care cumpara bunuri produse de altii. Dar eu cred ca datoria si a mea ca prim ministru si a presedintelui Romaniei este sa aparam Romania si nu sa ii aparam pe altii care pierd bani sau bussines-uri pentru ca Romania se intareste”, a declarat Victor Ponta, intr-o interventie telefonica la Romania Tv, vineri seara. PMP arata ca acuzatiile aduse de premier presedintelui sunt “foarte grave” si ca sunt “echivalente, oricum le-am citi, cu acuzatia de inalta tradare”. Integral pe Ziare.com
Iohannis si respingerea Codului Fiscal: scenarii si evolutii posibile. De ce si-a asumat Klaus Iohannis respingerea Codului Fiscal, adica un gest politic extraordinar de riscant? Care sint consecintele in mediul de afaceri, dar si in mediul politic? Ce inseamna acutizarea conflictului presedinte – premier pentru Romania? Sint citeva intrebari fundamentale pentru ce va urma in Romania in urmatoarele luni/ani. Exista 3 scenarii legate de motivele care au stat la baza deciziei lui Klaus Iohannis.Scenariul 1, lansat de Victor Ponta si alte voci din PSD: Iohannis a actionat la comanda externa, pentru a fura sansa afacerilor romanesti de a deveni mai puternice si pentru a pastra Romania ca o colonie pentru firmele occidentale. E un scenariu pentru care nimeni nu a produs nici o proba si care pare mai degraba o noua incercare de pozitionare a lui Victor Ponta drept liderul unei miscari populist-nationaliste de tip Syriza (vezi comentariile lui Dan Tapalaga si Sebastian Lazaroiu).Scenariul 2. Klaus Iohannis a declansat razboiul final cu Victor Ponta si incearca sa ii rapeasca premierului orice arma electorala pentru dublele alegeri (locale si parlamentare) din 2016. In sprijinul acestei teorii vine lipsa totala de credibilitate a lui Ponta si fragilitatea sa politica tot mai mare. In defavoarea scenariului sta faptul ca un act politic major precum respingerea Codului Fiscal doar pe argumente politice ar dinamita imaginea publica a lui Klaus Iohannis. Scenariul 3. Klaus Iohannis are date ca impactul noului Cod Fiscal si al altor masuri asupra bugetului va fi devastator si vrea sa opreasca un eventual derapaj bugetar care, in contextul problemelor din Grecia, ar readuce Romania intr-o criza profunda. Acest scenariu ar presupune un mare curaj politic (atitudine pe care pina acum Iohannis nu a probat-o), pentru ca inseamna ca presedintele isi ostilizeaza o parte insemnata a mediului de afaceri care isi dorea Codul Fiscal, dar si o parte a populatiei (mai mare sau mai mica, in functie de eficacitatea propagandei PSD din urmatorul an). Integral pe Hotnews
Copii hrăniţi prost, viitori adulţi cu probleme. Copiii au probleme digestive de adulţi. Alimentele şi obiceiurile culinare nesănătoase scad vârsta de apariţie a tulburărilor digestive. Aproape jumătate dintre copiii români ajung la medic cu astfel de probleme, de două ori mai mulţi decât acum un deceniu. Pediatrii atrag atenţia că dezechilibrele nutriţionale din primii ani de viaţă pot provoca alergii, intoleranţe şi chiar boli digestive care nu se tratează. Un sfert dintre copiii români mai mici de doi ani au tulburări de hrănire, colici şi alte probleme digestive. Între doi şi şase ani, numărul lor se dublează. De vină, spun medicii pediatri, ar fi părinţii. Bombardaţi cu informaţii din toate părţile, ei ascultă de multe ori sfaturi neavizate şi le aplică mai ales atunci când acestea îi scutesc de efort. „Această industrializare a alimentaţiei a venit peste noi din toate părţile şi e uşor, e comod, şi atunci suntem tentaţi să rezolvăm simplu această obligaţie zilnică, mâncarea. Dar nu este un lucru bun pentru că toate aceste alimente procesate ascund nişte E-uri şi valori nu tocmai bune”, spune Maria Martac, biolog. Specialiştii atrag atenţia că produsele cu un termen de valabilitate mai mare de două zile, cum sunt şi piureurile de legume din comerţ, de exemplu, conţin aditivi şi sare ori zahăr, nerecomandate pentru copiii atât de mici. Mihaela Muşetescu, medic pediatru, spune cum ar trebui procedat: „Le preparăm acasă, căutăm legume de calitate superioară, netratate chimic, nemodificate genetic şi, în definitiv, gătim pentru copilul nostru”. Integral pe Digi24
„Dalmațienii” care conduc partidele. Trei din șapte UDMR-iști șefi au dosare penale | Serial EVZ. Prezidiul Uniunii este asigurat de șapte fruntași dintre aleșii maghiarilor din România. Dintre aceștia, trei au probleme cu justiția, unul dintre ei, Mate Andras Levente fiind condamnat definitiv, cu suspendare. Un alt ales local este trimis în judecată pentru fapte de corupție, în timp ce un senator are probleme de integritate, fiind acuzat de conflict de interese. Șeful Uniunii, Kelemen Hunor s-a remarcat printr-o serie de declarații de susținere a membrilor UDMR anchetați de procurori. La fel, Hegedus Csilla, vicepreședinte executiv al Uniunii. Declarații de susținere pentru aleșii penali din Uniune.Kelemen Hunor este președinte al Uniunii Democrate a Maghiarilor din România (UDMR). În februarie 2015, Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a sesizat Inspecția Judiciară cu privire la declarațiile președintelui UDMR, Kelemen Hunor, referitoare la dosarul privatizărilor strategice. El a afirmat atunci că, prin sentința de 4 ani de închisoare cu executare din dosarul Poșta Română, Nagy Zsolt, fostul ministru al Comunicațiilor, „a fost nedreptățit… Trebuie să fie foarte clar, cazul lui nu este un caz de corupție. Nu există nicio dovadă împotriva lui”. Două luni mai târziu, CSM a decis că declarațiile lui Hunor au afectat independența Justiției. În scandalul provocat de imposibilitatea DNA de anchetare a lui Laszlo Borbely, alt lider al formațiunii suspectat de corupție, Kelemen Hunor a răspuns: „Eu cred în nevinovăția fiecărui om, până când există o hotărâre definitivă. Până când nu există o hotărâre definitivă, nu am nici un motiv să nu cred în nevinovăție… Nu e un lucru rău să existe un filtru parlamentar pentru foștii miniștri”. Integral pe EVZ
Ce argumente a adus Cosmin Marinescu, consilier prezidenţial. În baza datelor transmise de Ministerul Finanţelor Publice şi potrivit calculelor efectuate în cadrul Administraţiei Prezidenţiale, implementarea Codului fiscal va genera implicaţii semnificative pentru bugetul anului 2016, după cum urmează. La nivelul Bugetului General Consolidat, prin luarea în considerare a măsurilor Codului fiscal, deficitul brut estimat pentru 2016 este de circa 2,9% din PIB, adică circa 21,4 miliarde lei. Nu am rămas la ipotezele strict contabile, ci am recurs la abordări economice, în dinamică. Astfel, am luat în considerare şi efectele bugetare pozitive ale relaxării fiscale, adică aşa-numitele efectele de runda a doua, care au fost estimate de Ministerul Finanţelor – mai mult sau mai puţin optimist, încă nu ştim asta – la circa 0,6% din PIB, adică circa 4,5 mld. lei. În continuare, am luat în considerare şi creşterile certe şi recente ale unor cheltuieli deja aprobate prin acte normative, care vor induce asupra bugetului pentru 2016 o cheltuială suplimentară de circa 0,2% din PIB. Astfel, dacă tragem linie, ajungem la un deficit bugetar final de circa 2,5% din PIB, fapt ce arată o abatere semnificativă de la angajamentele bugetare asumate, care se cifrează la 1,2% pentru 2016. Aceasta indică în mod clar o anumită imprudenţă fiscală. Dacă politica bugetară, politica cheltuielilor publice, va fi şi ea imprudentă, atunci ar putea apărea riscul procedurii de deficit excesiv, din care am ieşit abia acum doi ani. – În primul rând, remarcăm absenţa unei corelări elementare între priorităţile şi politicile fiscale, pe de o parte, şi priorităţile şi politicile bugetare, pe de altă parte. De exemplu, politica fiscală duce impozitele în jos, în timp ce politica bugetară ar duce cheltuielile în sus, dacă invocăm, de exemplu, creşterile de cheltuieli bugetare deja anunţate. Integral pe ZF.ro
Va urez o zi buna!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna dimineata.
Buna dimineata 🙂
Se spune ca nu poti baga inapoi cristaiul (cutit din panoplia SF-istica a lui Dune) in teaca pana nu vede sange.
La PSD cutitele au fost scoase din teci cam pe la 16/11 anul trecut. A crezut cineva ca acestea au intrat pasnice in tecile lor? Acum sa vedem cine are macete si cine doar desfacatoare de conserve. Spectacolul era previzibil, singura surpriza ar fi sa se treaca de la comediile de prost gust actuale la prost gust pur si simplu.
De cealalta parte ma mir ca partide si persoane ce pareau anti-ponta, au ajuns in halul acesta doar pentru ca o blonda a mers la WC-ul turcesc din arestul capitalei, cateva zile/luni. Poate ca dupa aventura respectiva, faptul ca premierul s-a operat la inteligenta in Stambul, il face frecventabil. PMP-ul a izbutit sa se plimbe bezmetic prin toate stadiile penibilitatii. De fapt e un efect colateral al faptului ca se sustin oameni pur si simplu, nu idei sau valori. Iar ideile sau valorile politicienilor nostri sunt hmmm… nu vreau sa vorbesc urat. 👿
As mai remarca faptul ca urgiile climaterice de la noi, modificarile imprvizibile ale conditiilor meteo (eg: vara e cald, toama ploua, iarna e rece si primavara vine dezghetul), duc la scaderea vitezei medii a trenurilor CFR si ca urmare la cresterea tarifelor de transport. Dupa sancrosanta formula PSD-ista: Orice scadere de calitate duce la cresteri de tarife. Nu stiu de ce se plang unii. CFR-ul va face cinstea sa va gazduiasca mai mult, asa ca scoateti banii. Viteza s-a redus doar putin – de la goana melcului turbat la sprintul vioi al melcului schiop.
P.S. de remarcat un aricol de pe blogul judelui Danilet:
https://cristidanilet.wordpress.com/2015/07/19/a-copia-sau-a-nu-copia-partea-a-ii-a-sa-copiem-inelul-lui-gyges-este-cheia-succesului-in-viata/
Salut!
La multi ani celor care poarta numele Sfantului Ilie!
Sfantului Ilie, cel care aduce ploaia, iar pt spinarea dracilor harapnicul care, “cand plesnea, slobozea foc si pocnea ca tunul”… de nu o mai ramanea nici unul.
salutare tuturor si multa racoare! 🙂 Postare noua!
http://politeia.org.ro/editoriale/planul-b-al-lui-ponta/39467/