Mierea de pe labele motanului. Cat de reformate sunt serviciile secrete romanesti ? (II)
29/10/2014 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Buna dimineata! Intrucat platforma a fost ieri offline din cauza unei enorme defectiuni tehnice a serverului pe care era gazduita iar acest articol care trebuia sa apara ieri dupa amiaza a fost publicat pe Contributors si pe Politeia veche (reamintesc cititorilor ca in situatii exceptionale cand platforma este cazuta pot accesa vechiul blog http://theophylepoliteia.wordpress.com/), astazi nu avem Revista Presei. Multumesc cititorilor care au accesat ieri vechiul blog (puteti citi aici comentariile). Ne cerem scuze cititorilor fideli pentru lunga absenta de ieri, datorata unei caderi generale a serverului care a fost independenta de vina noastra si de subiectul postarii.
***
In domeniul serviciilor secrete, adevarul spus public reprezinta o rara avis si disimularea este moneda curenta. Insa cand nici disimularea nu mai functioneaza, inseamna ca undeva, in adancime, a fost atins un punct nevralgic si ar fi bine sa nu trecem pe langa ocaziile rare in care se poate privi in haul negru al „secretului absolut”. Bunaoara, cand un om calculat si retinut iese la rampa si il admonesteaza public pe un judecator al Curtii Constitutionale (Daniel Morar), suparat ca o lege draga serviciilor (legea Big Brother, urmata de legea cartelelor prepay, cu aceeasi soarta nefericita) a picat la controlul de constitutionalitate, sa nu credem ca acolo e vorba de o scapare personala si de o iesire necontrolata „pe persoana fizica”. Nu. E vorba de exprimarea pozitiei institutionale a unui serviciu, atins in punctul nevralgic al functionarii sale de bisturiul taios al CCR, care a dat deoparte bandajul „reformei” si a expus gangrena „secretului absolut”.
In atare conditii, iesirea la rampa a sefului SRI (despre care am scris aici) cu gogosi fierbinti despre „afectarea sigurantei nationale” si „luptei impotriva coruptiei” este echivalenta cu marcarea teritoriului intr-un mod simbolic si cu mesaj bine tintit catre CCR, in special catre judecatorul Daniel Morar: „Nu va bagati peste borcanele noastre cu miere informationala, ca sunt secrete!”. Cand un om ca seful SRI ii bate public obrazul unuia ca Daniel Morar („Nu este nicio opoziţie între conceptul de drepturile omului şi securitatea individuală sau naţională. Dimpotrivă, eu cred că cel mai important drept al omului este dreptul la viaţă. Mă mir că oameni care au activat în domeniul aplicării legii, ca domnul Morar, de exemplu, care este în Curtea Constituţională, (…) nu poate privi lucrurile şi din această perspectivă”), el o face din cel putin doua motive:
– Daniel Morar a fost judecator-raportor la legea Big Brother, pregatind materialulul necesar celorlalti judecatori pentru a transa chestiunea supravegherii automate a comunicatiilor electronice. Pentru cei care nu stiu, munca judecatorului-raportor e decisiva, caci el face o munca de sinteza din legislatie si jurisprudenta relevanta si orienteaza astfel implicit discutiile in CCR pe chestiunea supusa examinarii. Un raport bun da cale libera unei decizii corecte si unei motivari absolut fabuloase ca cea din Decizia 440/2014 (din care am spicuit in postarea amintita) :
– in acea decizie, CCR s-a aplecat nu doar asupra „secretului absolut”, ci mai ales asupra garantiilor constitutionale si legale, care ne asigura ca, in numele sigurantei nationale, nu se savarsesc de fapt incalcari ale Constitutiei si legii, repede acoperite de lespedea de mormant a secretului absolut. Iar ceea ce scrie acolo CCR ar trebui lipit intai pe toate zidurile, insa mai cu seama pe usa SRI (si trimis si o copie la celelalte servicii, sa nu zica apoi ca nu au stiut).
***
Decizia CCR 440/2014 nu este importanta doar pentru ca a declarat neconstitutionala legea Big Brother, ci pentru ca, avand acest pretext legitim si legal, Curtea s-a aplecat si asupra altor legi in materie, elaborate in vremea de aur a lui Ion Iliescu (anii ’90) si ramase neschimbate de atunci. Este remarcabil ca un fost sef de serviciu secret ca MRU semnaleaza in acel interviu de pe Ziare.com un lucru decisiv, care ar permite intelegerea multor aspecte sensibile din activitatea serviciilor.
Citez: „Tragem insa ponoasele dezinteresului clasei politice fata de reconstructia pachetului de legi referitoare la siguranta nationala. Eu l-am gasit deja in a treia formula de constructie. Mai bine de 10 ani acest pachet mereu refacut nu a fost luat de nimeni in considerare. El adopta contextului actual legile de organizare a SRI si SIE. Apoi, e legea care vizeaza activitatea de informatii, stabileste gradul de prezenta discreta pe care un serviciu poate sa il aiba in societate. E delimitarea dintre democratic si nedemocratic”.
Pentru un fost sef de serviciu ca MRU este de apreciat sinceritatea acestei griji a demarcarii dintre democratic si nedemocratic si mai ales exprimarea unui adevar pe care insa tot el, in mod regretabil, l-a ingropat cu alta formulare despre „maturitatea serviciilor” (toate) si despre „comportamentul lor nonpolitic” (toate). Spune MRU: „El [pachetul de legi amanat de 10 ani] adopta contextului actual legile de organizare a SRI si SIE”.
Prin urmare, cand o persoana informata ca MRU spune asa ceva, avem o recunoastere a faptului ca legile de organizare a SRI si SIE sunt cel putin neadaptate contextului constitutional si politic actual (eu as fi folosit alti termeni). Si, la fel de bine, putem presupune cu suficient temei ca legile din 1991 si 1992 (cea a sigurantei si cea a SRI) sunt mai depasite decat legea SIE din 1998, in special din prisma raportului intre democratic si nedemocratic – semnalat de MRU) si prin prisma garantiilor oferite cu privire la neimplicarea in politica si justitie a serviciilor.
Sa comparam doar doua prevederi din cele doua legi:
Legea SIE: art. 9 alin 3: „Folosirea mijloacelor de obţinere, verificare şi valorificare a datelor şi a informaţiilor nu trebuie să lezeze în nici un fel drepturile sau libertăţile fundamentale ale cetăţenilor, viaţa particulară, onoarea sau reputaţia lor ori să îi supună la îngrădiri ilegale”.
Legea SRI: art. 36: „Personalul Serviciului Român de Informaţii nu poate face parte din partide sau alte organizaţii cu caracter politic ori secret şi nu poate fi folosit în scopuri politice. Serviciul Român de Informaţii nu va întreprinde nici o acţiune care să promoveze sau să lezeze interesele vreunui partid politic sau persoane fizice ori juridice, cu excepţia acelor acţiuni ale acestora care contravin siguranţei naţionale”.
Sper ca observati diferenta si ca va vine in minte intrebarea: „si cine stabileste care sunt acele actiuni care contravin sigurantei nationale, in temeiul carora pot fi lezate interesele unei persoane fizice ori juridice?”. Cum cine? Motanul insusi!
Nu comentez mai mult, a facut-o CCR in Decizia 440/2014, din care as vrea sa aduc doar cateva fragmente decisive pentru postarea de fata, aratand ca intr-adevar pachetul de legi dupa care functioneaza serviciile secrete este depasit si permite, foarte legal (insa neconstitutional!) abuzuri. Nu spun in aceasta postare ca ele s-au intamplat in mod real, insa ele sunt permise de bresele (intentionate sau nu) lasate in lege, de care se poate profita in mod cat se poate de…legal. Ar fi de dorit ca persoanele informate sa nu mai faca afirmatii transante de genul „legea nu permite” sau „legea interzice” (mai ales cand este vorba de legile de functionare ale altor servicii) pentru ca Decizia 440/2014 a CCR arata fara urma de dubiu ca:
– „legea” nu e atat de bine facuta incat sa „nu permita”;
– „legea” nu ofera suficiente garantii ca motanul nu-si bage laba nestingherit in borcanul cu miere.
Citez doar doua fragmente:
„Din analiza „legilor speciale în materie”, la care art.16 alin.(1) din Legea nr.82/2012 face trimitere, Curtea constată că organele de stat cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale pot accesa şi folosi datele stocate fără a fi nevoie de autorizarea instanţei de judecată. Curtea mai constată că, potrivit art.13 lit.e) din lege [Legea nr.51/1991 privind securitatea naţională a României], organele cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale pot, în condiţiile existenţei unor ameninţări la adresa siguranţei naţionale a României, astfel cum sunt definite acestea la art.3 din Legea nr.51/1991, să solicite obţinerea datelor generate sau prelucrate de către furnizorii de reţele publice, de comunicaţii electronice ori furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, altele decât conţinutul acestora, şi reţinute de către aceştia potrivit legii, fără ca acest articol ori art.14 din lege să prevadă că această solicitare trebuie să fie autorizată de către judecător”.
Si inca: „Curtea reţine, de asemenea, că, potrivit art.9 din Legea nr.14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, „în vederea stabilirii existenţei ameninţărilor la adresa securităţii naţionale, prevăzute la art.3 din Legea nr.51/1991 privind siguranţa naţională a României, cu modificările ulterioare, serviciile de informaţii pot efectua, cu respectarea legii, verificări prin: […] e) obţinerea datelor generate sau prelucrate de către furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice sau furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, altele decât conţinutul acestora, şi reţinute de către aceştia potrivit legii.” Dar, la fel ca şi prevederile Legii nr.82/2012 şi ale Legii nr.51/1991, nici dispoziţiile Legii nr.14/1992 [Legea SRI] nu prevăd obligaţia acestui serviciu de informaţii de a obţine autorizarea judecătorului pentru a avea acces la datele stocate”.
Deci, avand in vedere extraordinara rezistenta in timp a legilor iliesciene in cauza (legea-cadru a sigurantei, anume legea 51/1991, si legea de functionare a SRI – legea 14/1992) si mai cu seama avand in vedere bresele legislative semnalate de CCR (putem presupune rezonabil ca judecatorul Daniel Morar le-a identificat si le-adus in atentia Curtii, spre nemultumirea directorului SRI), poate acum devine mai usor de inteles de ce in Parlament nu s-a reusit modificarea lor, in ciuda celor 10 ani de mandat Basescu si a tentativelor facute de acesta inca din 2006. Este aceasta o dovada a unor interese ca legile iliesciene ale sigurantei nationale sa fie lasate neatinse, desi serviciile secrete sunt actualmente integrate in structura NATO? Eu zic ca da! Si daca va mai intrebati de ce, raspunsul este in Decizia CCR 440/2014: care motan ar da drumul dintre labe unui borcan cu miere informationala?
***
In aceste conditii, nu trebuie sa ne miram ca CCR a putut scrie in Decizia 440/2014, spre durerea unora (exprimata in public):
„Limitarea exerciţiului unor drepturi personale, în considerarea unor drepturi colective şi interese publice, ce vizează siguranţa naţională, ordinea publică sau prevenţia penală, a constituit în permanenţă o operaţiune sensibilă sub aspectul reglementării, fiind necesară menţinerea unui just echilibru între interesele şi drepturile individuale, pe de o parte, şi cele ale societăţii, pe de altă parte. Curtea a reţinut însă că nu este mai puţin adevărat, astfel cum a remarcat Curtea Europeană a Drepturilor Omului în Hotărârea din 6 septembrie 1978 pronunţată în cauza Klass şi alţii împotriva Germaniei, par.49, că luarea unor măsuri de supraveghere, fără garanţii adecvate şi suficiente, poate duce la „distrugerea democraţiei sub pretextul apărării ei”.
Si daca tot vorbim de „garantii constitutionale”, eu as spune ca ele trebuie cerute urgent si cu atat mai mult cu cat acolo unde Constitutia prevede incompatibilitate stricta intre magistrati si lucratori ai serviciilor (art. 125 alin 3 „Funcţia de judecător este incompatibilă cu orice altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior” si 132 alin 2 „Funcţia de procuror este incompatibilă cu orice altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior”), seful SRI emite o astfel de teza atunci cand este intrebat daca serviciile au lucratori acoperiti in Justitie ori Parlament:
„Dupa audierile din Comisia parlamentara de control a activitatii Serviciului din 12 februarie [2013], Maior a mai declarat ca “nu exista nici o incompatibilitate legata de activitatea Serviciului in raport cu membrii Parlamentului sau cu cealalta zona importanta a unei puteri din stat, ma refer la puterea judecatoreasca. Acest lucru este o declaratie ferma a conducerii Serviciului, pe care am facut-o in cadrul Comisiei, raspunzand unor intrebari punctuale legate de anumite discutii care au avut loc in mass-media sau afirmatii ale unor politicieni, afirmatii pe care le consider fie interesate, fie gratuite, fie emise in necunostinta de cauza” (sursa)
Daca aceasta este pozitia oficiala a unui serviciu secret „reformat”, intrebarea care iti vine in minte este urmatoarea: ce se mai ascunde sub scutul „secretului absolut”, cand Constitutia este sfidata in vazul lumii?
Comparati aceasta afirmatie cu cea facuta de MRU (ianuarie 2013): Forta Civica va initia un proiect de lege pentru ca in Parlament “sa nu se mai gaseasca agenti sub acoperire”, a declarat, miercuri, presedintele FC, Mihai Razvan Ungureanu, aratand ca parlamentarii trebuie sa se ocupe de legiferare si “sa nu aiba slujba dubla” „Noi credem ca este absolut necesar sa despartim apele. In momentul in care esti parlamentar te ocupi de legiferare, nu ai slujba dubla! Si de aici o sa vedeti mai departe cum procedam” (sursa)
Din pacate, orice lege de acest fel (initiata de oricine, nu doar de MRU, care intre timp si-a abandonat proiectul) ar putea fi usor conturnata, cata vreme legile iliesciene mentionate ar ramane in vigoare, iar garantiile constitutionale nu ar avea forta si aplicabilitate reala. In acest domeniu nu legea sau procedurile interne ale serviciilor sunt miza, ci garantiile constitutionale reale si efective.
(va urma)
***
Sondajul Politeia va fi inchis astazi la ora 18.[polldaddy poll=8401215]
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
buna dimineata
welcome back
eu unul am crezut ca blogul devine prea “suparator” si “unii”au decis sa-l lichideze
buna! 🙂 nu, nu, probleme tehnice, atat.
buna dimineata !
multumiri expertului pentru efortul depus 😀
buna dimineata! 🙂 Ziggy, a fost o cadere masiva, nu una punctuala. Expertul s-a batut ca un leu cu hostingul, incercand sa ii preseze sa remedieze cat mai repede ceea ce tinea de ei!
Buna dimineata,
Bine ne-am regasit! Dar ce buna este “rezerva”, ne-am “petrecut ” si ziua de ieri impreuna.
Fara aceasta posibilitate ar fi greu de tot!
buna, Cedric 🙂 asta e motivul pentru care Theophyle insusi a lasat vechiul blog activ: ca arhiva si ca rezerva.
Buna dimineata tuturor…welcome back.
Multumiri si felicitari specialistului in WordPress & PHP 🙂
Putem face oe revista a presei mentionand fiecare ce i-a atras atentia. De exemplu:
http://www.evz.ro/surprinsi-de-paparazzi-personaje-cheie-din-afacerea-microsoft-eads-au-avut-o-intalnire-secreta.html
Exact, buna sugestie, Diana! 🙂
Fiecare poate face propria sa revista a Presei, semnaland un articol si punand un scurt extras si link la articol. Multumesc mult!.
America sancţionează axa Moscova-Budapesta: Regimul Orbán îşi schimbă atitudinea sau pleacă
O analiza de Dan Dungaciu
„A pune sub semnul întrebării democraţia şi statul de drept din Ungaria este o ofensă la adresa memoriei martirilor din 1956”, rostea grandilocvent Gergely Gulyas, vicepreşedintele Parlamentului ungar, pe 24 octombrie, la Berlin, scrie în exclusivitate pentru „Adevărul“, Dan Dungaciu, directorul Institutului de Ştiinţe Politice al Academiei Române.
Nu toată lumea este însă de acord cu această afirmaţie. Pentru unii, gulaş-putinismul lui Viktor Orbán şi alinierea iresponsabilă a Ungariei la politica (geo)energetică a Rusiei este, în realitate, ofensa cea mai mare adusă martirilor din 1956 striviţi de şenilele sovietice. Aşa, cel puţin, a gândit Departamentul de Stat când a decis recent să sancţineze drastic Budapesta pentru faptul că a ales să devină „calul troian” cel mai eficace al Moscovei în spaţiul euroatlantic. Dar să o luăm cu începutul.”
http://adevarul.ro/international/europa/america-sanctioneaza-axa-moscova-budapesta-regimul-orban-isi-schimba-atitudinea-pleaca-1_5450a5780d133766a8557acc/index.html
Buna dimineata 🙂
“Ieri, cand am ajuns acasa de la ferma, nevasta-mea mi-a pus un cupon pe masa, si m-am uitat cu atentie la el. Domnul Ponta si domnul Daniel Constantin, extrem de rusinos, ii trimit lui nevasta-mea, care a lucrat putini ani si are o pensie sub 4 milioane (lei vechi – n.r.), ii trimit un cupon. Cupon pe care ii transmit ca are de ridicat, are de luat nevasta-mea, da? (…) cuponul fiind adresat grupurilor defavorizate. Eu nu stiu cat de defavorizata e nevasta-mea, probabil ca ma are pe mine ca barbat e un pic defavorizata, trebuie sa recunosc lucrul asta la felul in care sunt eu… Bai frate, dar nu-i trimiti tu lui nevasta-mea, ma, cupon, sa-i dai faina, zahar. Sunt in stare sa am grija de ea sa-i dau sa manance. Domnul Ponta si domnul Daniel Constantin, dar chiar nu va e rusine sa folositi institutiile statului?”, a spus Caras rupand cuponul primit de la Guvern.”
http://stirileprotv.ro/stiri/politic/vicepresedinte-pnl-am-100-de-vaci-in-curte-si-guvernul-ponta-mi-a-trimis-cupon-pentru-defavorizati.html
“tratamentul” coabitacului din fruntea guvernului pentru romanii care muncesc : lasati-va de munca ca va dau cupoane moca de la UE !
Perchezitii la CNA!
http://www.b1.ro/stiri/eveniment/procurorii-anticorup-ie-desfa-oara-perchezi-ii-la-consiliul-na-ional-al-audiovizualului-94684.html
Buna dimineata,
Sigur Pinalti a ciripit. Si daca a ciripit despre CNa, sper a ciripit si despre altii/altele
Nu m-am gandit la Pinalti! S-ar putea ca actiunile sa se lege!
http://www.evz.ro/perchezitii-dna-la-cna.html
excelenta treaba procurorilor! 🙂
😀 http://www.gandul.info/puterea-gandului/guvernul-cauta-urgent-6-milioane-de-cersetori-vezi-daca-te-califici-13451387
E icoana sau nu e icoana? e sfintita sau nu e sfintita?
Cine spune adevarul: PSD sau purtatorul de cuvant al BOR?
Daca tot au facut blasfemia , era cazul sa o duca pana la capat: sa-l puna pe Ponta pe revers!
http://www.gandul.info/politica/mandrul-ortodox-victor-ponta-il-face-pe-sfantul-parinte-arsenie-boca-agent-electoral-exclusiv-reactia-bisericii-13479137
Gibonul dement remarcat peste tot
http://www.ziare.com/victor-ponta/candidat-alegeri-prezidentiale-2014/ce-scriu-afp-si-reuters-despre-pericolul-ponta-presedinte-1330402
securistul de Daniel vinde orice pentru niste bani! 🙁
E posibil ca acesti doi nemernici sa-l elibereze pe Voiculescu?
http://www.evz.ro/se-lucreaza-la-eliberarea-lui-voiculescu.html
Foarte posibil, sunt amandoi niste sofisti!
Salut de amiaza
In sfarsit s-au hotarat sa intre si-n cuibul de viespi:
Percheziţii DNA la Consiliul Naţional al Audiovizualului, inclusiv în biroul Laurei Georgescu. Preşedintele CNA: Nu ştiu în ce dosar sunt percheziţiile
http://www.mediafax.ro/social/perchezitii-dna-la-consiliul-national-al-audiovizualului-inclusiv-in-biroul-laurei-georgescu-presedintele-cna-nu-stiu-in-ce-dosar-sunt-perchezitiile-live-text-13478868
Buna ziua,
Biroul Electoral Central va da publicității, în premieră, în noaptea de 2 spre 3 noiembrie, rezultate parțiale pentru primul tur al alegerilor prezidențiale. Purtatorul de cuvant al BEC, Marian Muhuleț, a explicat pentru Stiripesurse cum vor arăta parțialele din noaptea de după alegeri și când vor fi anunțate rezultatele finale.
BEC va anunta rezultate partiale oficiale, la orele 02.00, 05.00, 09.00, 11.00, 17.00 si 20.00.
O nouate este anuntarea prezentei la vot. BEC va comunica acest lucru la 11,30, 14,30, 17,30, 20,30 si 22,30. Potrivit lui Muhulet, datele vor fi mult mai exacte.
“O noutate este prezenta la vot din toate sectiile de votare si nu doar dintr-un esantion, adica o sa stim exact in fiecare sectie cati alegatori au votat pe parcursul zilei.”, a spus vicepresedintele BEC.
Intrebat cand o sa anunte BEC rezultatul final din primul tur al alegerilor prezidentiale, Muhulet a declarat: “Cel mai tarziu pe miercuri (5 noiembrie, n.red.), probabil, dupa ce vin toate procesele verbale de la judete la BEC si daca nu se intampla lucruri iesite din comun, precum fraude electorale, dar sa speram ca nu va fi cazul de asa ceva”
Sondajele de pana cum sunt destul de apropiate ca rezultate:
http://i.imgur.com/iuxlQk3.jpg?1
Sa vedem diseara cum iese votul Politeia 🙂
Buna! 🙂 Sondajul se inchide azi la ora 18, insa rezultatele vor fi difuzate maine dupa amiaza, la ora 14, odata cu ultimul episod din serialul “Mierea de pe labele motanului”.
Poate c-ar fi mai bine ca rezultatele sondajului (eventual plus intepretare) precum si comentariile sa fie intr-o postare separata 😉
@kenwood, si eu zic la fel, ar fi utila o postare pe tema asta
Si intre timp a mai aparut un sondaj de la csci (sultanescu-ponta):
http://i.imgur.com/x1PHfI8.png?1
Ungaria : http://www.aljazeera.com/news/europe/2014/10/protests-held-hungary-against-internet-tax-2014102823593610819.html
Romania se uita la tv , la criminalii lacomi care si au umplut buzunarele in timp ce romanilor li se taiau salariile, apoi Romania se culca linistita si fericita ca are unul din cele mai mari Tva-uri din Europa.
Trezirea prieteni !
vesti ” bune ” : http://www.comisarul.ro/politic/avertisment-livia-stanciu-reformele-din-justi%C5%A3ie-n_257911.html
Livia Stanciu pune punctul pe i. Fara protectia CCR, reformele din Justitie vor rezista cat ajunge OUG-ul la publicare!
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-18410602-imagini-procurorul-sef-diicot-alina-bica-elena-udrea-cumparaturi-franta.htm
Berbeceanu le-a facut foto 😀
Si tot Livia Stanciu face praf propunerea lui Serban Nicolae:
http://www.b1.ro/stiri/eveniment/pre-edinta-iccj-despre-amendamentul-privind-dezvaluirile-din-dosare-la-comisia-juridica-o-sa-prezint-un-punct-de-vedere-video-94708.html
De ce oare, o actrita cunoscuta, simte nevoia sa linga, intr-un mod absolut scarbos, pe ticalosul asta?
Ce ii iese ei la afacerea asta? mai multi bani? O burta de mancare pe la vreo pomana PSDista?
Daca n-ar exista astfel de specimene abjecte, politicienii ar fi mai atenti la modul in care fac politica si nu s-ar ajunge la cultul personalitatii prin care le ia Dumnezeu mintile:
http://www.gandul.info/politica/noaptea-limbilor-lungi-florina-cercel-oda-conducatorului-la-antena3-domnule-ponta-m-am-simtit-brusc-bine-cand-am-dat-mana-sunt-senzitiva-si-simt-aura-oamenilor-ferice-de-mama-care-v-a-nascut-13479255
o fi rugat-o “frumos” securistii din spatele lui ponta dupa ce i-au aratat vreun dosar de ‘ciripoi’ pe numele Florina Cercel 😉
buna ziua
scurt
sper sa se sterga la c..r cu sondajul/
in bucuresti ,cu cine vorbesc de o saptamana ,ponta e “inamicul public nr 1″
inclusiv functionari din primarii,angajati de la fisc,”pietarii”
toata lumea il injura pe ponta/s-au saturat de el
daca si ies la vot ,si la fel in orase,ponta e ras
partea proasta e ca “la sate”in sud,oamenii “il voteaza pe ponta ca sa scape de basescu”!!!
astae nivelul romaniei”profunde”