Golemii care ne sug viata
30/05/2014 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
In Romania nu exista cimitire politice si nici un politician nu poate fi considerat vreodata mort si ingropat. Toti politicienii sunt nemuritori intr-un fel aparte : daca din oboseala, din lehamite sau din cauza esecului repetat vreunul s-ar considera pe sine muribund sau deja iesit din scena, colegii il resusciteaza printr-o oferta de nerefuzat care il readuce brusc la « viata ». Politicianul revenit dintre mortii-care-nu-exista e insa un golem care se misca, vorbeste si da din maini intocmai ca o fiinta vie, insa e lipsit de suflul viu al vietii politice, de increderea electoratului.
In ultimele zile am impresia ca asistam cu totii la un carnaval al golemilor. Politicieni aflati pe drumul spre locul care ar trebui sa fie cimitirul politicii romanesti (inexistent, din pacate) se opresc unul pe altul din drumul fara intoarcere si se sprijina reciproc-avantajos pentru a se mentine inca « in viata » si pentru a-si da iluzia ca sunt inca « vii » si ca meciul, pentru ei, inca « se joaca ».
Golemii din politica au insa o particularitate : sunt obsedati sa para cat mai vii si de aceea se tradeaza prin…exces. Poate nu intimplator pana mai ieri existau in piata publica anunturi de genul « Golemul traieste ! ». Golemul nu suporta se se comporte normal, firesc, natural. I se pare prea…putin. El trebuie sa dea neincetat probe de « viata »pentru ca cei vii sa il considere de-al lor, sa nu ii spuna in fata « mergi inapoi de unde ai venit ! ».
Invocarea prea stridenta si prea apasata a vietii tradeaza insa. Nici un om nu striga pe strada « Sunt viu, traiesc, sunt plin de viata !» asa de tare, asa de ciudat si asa de strident precum striga un golem. Stridenta demasca impostura vietii maimutarite.
De cateva zile insa un alt golem a dat buzna in piata. Unul fardat mai violent, cu miscari mai zalude, cu ranjet de nebun si clopotei mai zanganitori : « Golemul renaste ! ».
Vechiul golem promitea doar revolutie si razbunare, noul golem sufla praful de pe idealuri ce pareau de mult ingropate : reforma, bunastare, valori. De la inaltimea statutului sau de ultim (re)venit, noul golem da « certificate de viata » celor vii, considerandu-i deja expirati sau inca necopti.
Noul golem vrea sa faca legea: invita vii la masa, la negociere, la taifas, la botez, la nunta. Noul golem priveste spre viitor, ne umple visele de promisiuni de mult abandonate.
Daca vom ceda tentatiei si ne vom pune nadejdea in golemi, acestia se vor misca tot mai plini plini de indrazneala printre noi si ne vor face zilele un calvar, descompunandu-ne incetul cu incetul, sugandu-ne viata cea adevarata si hranindu-se noaptea cu seva visurilor si idealurilor pentru care noi ne ostenim ziua.
Trimiteti golemii acolo unde le e locul si nu va mai puneti nadejdea in ei, altfel intram cu toti in descompunere !
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
salut City 🙂
foarte reusita alegoria cu `golemul
o,de-am putea starpi “golemiada”asta.
Ziua buna tuturor!
For Those About To Curse, I Salute You!
Frumos articol, mai ales ca e si poetic 🙂 . Instructiv continutul si imbietor la schimbare. Foarte corect si sensul schimbarii sugerate. Dar cum putem sa facem noi asta cu Ilici ranjind si azi, printre noi, dintre ei? Cum?
salut! Golemii fac cartile si oamenii vii se uita ca fraierii la ei!
Salut! Pai nu ei au facut regulile de inceput de joc? In asa fel incat sa fie/para vesnici?
Golemul apare cand pe fruntea unei creaturi plamadite din lut se scrie “viata” (אמת) si se intoarce in tarana cand i se sterge prima litera si ramane scris doar מת, “moarte”.
Sa le stergem prima litera din frunte si sa se intoarca de unde au venit!
Regulile alea ar trebui schimbate, as zice ca aproape cu orice pret Caci in baza lor, vorba dvs, ne petrecem viata asta ca spectatori ai lor. Nu mai scriu, ca imi vine sa injur. Mai tarziu 🙂
Eu nu inteleg.
Cine sunt golemii?
Sunt Blaga,Antonescu,Basescu,… ?
Sau si MRU?
E un indemn pentru noi sa nu avem incredere in (vechii, rebranduitii ) politicien?
Sau e un indemn pentru MRU sa nu se increada ( alieze ) in (cu ) Blaga,Antonescu,Basescu… ?
Sau o alta interpretare?
Tiberiu, citeste cu atentie, postarea e facuta sa fie citita cu atentie.
N-ajunge numai atentia, credeti-ma… De fapt cred ca si stiti asta. Mai pe seara poate si dezvoltam nitel cu prietenii nostri mai tineri, mai vivace, mai din secolul vitezei 🙂 etc. Intre timp vor mai aparea si alte comentarii, pesemne mai edificatoare… And so on.
Eu am citit si prima data cu atentie. Problema (mea) este ca pot sa interpretez postarea in mai multe feluri ( nu diferite prea mult intre ele dar totusi nu ma pot decide la o singura interpretare).
in comentariile de la postarea anterioara parca anticipam postarea asta 🙂
cativa analisti importanti(printre ei si cristoiu) fac o diferentiere neta,clara intre presedintele basescu si sustinatorul basescu cu referire la beneficiul pmp.
gresit dupa parerea mea.
daca pmp-ului ii reuseste miscarea spectaculoasa ,nu mai spun care,si reuseste sa-si impuna vocile si imaginile credibile,piratul mai pierde inca odata.Si-a declarat si directionat de prea multe ori sustinerile ca sa poate trece “neobservate”
si cand ma gandesc ce “jucarie” i-a fost oferita pe tava 🙁
buna ziua !
cu alte cuvinte,piratului ii ramane `meritul `de a initia miscarea si a inscri-o pe orbita politica dar nu mult mai mult.Totusi pecetea lui va fi importanta.
cristian diaconescu nu va reusi sa recupereze procentele piratului ,sa le creasca nici atat-(votul anti auteritate lipit de pirat-ori sa se desprinda de presedinte pare a fi peste poate),va fi perceput ca unul care e pus acolo ca sa tina locul cald ptr. iesirea la “pensie” a lui basescu,chiar daca trece prin filtrul unor alegeri democatice corecte in pmp.Oricum ar fi nu este rau pt.pmp cu el in frunte,dar am indoieli in privinta prezidentiabilitatii sale,i se poate contrapune din partea stanga un challenger pe masura.Din orice unghi privesc mru pare cel mai potrivit,iar sustinerea lui cea mai sincera ar putea veni,mi s-ar parea,mai mult din partea asta decat dinspre fuzionisti-funeriu a fost f.clar in privinta asta si sunt convins nu e singular in pmp in sensul asta.
Salutare!
Cel mai tare ar fi ca, dupa un sir mai lung, asa, de piruete si de fandoseli, sa inceapa si unii, si ailalti, sa “traga” de MRU 🙂
PS: Scriu si eu mai tarziu despre piratu’, cum ii ziceti dvs etc.
salut
pana la urma e ca suma candidatilor de pe dreapta(eu as face ramasag ca vor fi cel putin 2) sa fie confortabil mai mare decat cel(singurul) de pe stanga astfel incat in turul 2 sa nu fie emotii prea mari(desi cred ca vor fi de ne va lua naiba 😆 )
Suma candidatilor de pe dreapta va fi nula daca vreunu’ poarta “pecetea” tovarasului inca prezidel. Ba chiar “pecetea” va garanta succesul zdrobitor al oricarui aspirant socialist din prima “tura”… iar asta se poate pune SI pe seama categorisirii apriorice a bugetarilor ca fiind “de stanga”.
Salut mircea (nice to see you, again) 😉
salut Kenny 🙂
mai,nu prea sunt de acord.Sau sunt de acord da` numai daca se incapataneaza stii si tu la ce 😆 Si la cat de scorpion e …
in discursul de turul 2(poate si primul) e obligatoriu deschiderea paletei,nu-ti imaginezi cat de multi “bugetari” sunt de dreapta
Nici nu stii “batrane” cati/e fosti/e colegi/e am prin sistemul bugetar.
Altfel spus: nu incerca sa-mi vinzi castraveti motivand ca au aprox acelasi procent de apa in compozitie precum au umblatoarele bipede.
Daca tot se poarta metaforele (si nu-mi place sa fiu off-topic, sanchi!) te rog sa te gandesti cat poti de critic/obiectiv cam cat reprezinta apa de ploa’e 😛
Iar daca dai curs indemnului nu uita ca maine e sambata 😀 … si poate fi a apei~
Da, desigur. Eu descriam un scenariu posibil (ala cu “trasul” de MRU) pana la inceperea campaniei. Nicidecum nu ma gandeam la candidat unic al tuturor, din prima. Nici nu stiu daca ar fi bine pentru turul intai. Mai mult ca sigur vor fi doi pe dreapta/”dreapta”. Cum si ailalti or sa aiba doi candidati, plus o gramada de “iepuri” si de “naluci” de atras/risipit voturile de dreapta/opozitie, ca de obicei. Sa vezi atunci cati doctoringineri, pensionariunitivati, economisti, patrioti, fundamentalisti, mudave, zambre, nicusoridani, uniticandidami, unitiscuipami or sa fie in primul tur. Ce mai balci o sa fie! Numai ca in turul al doilea tactica nu mai poate fi aplicata 🙂 , fireste.
In fine, nu mai vreau sa fac scenarii, astept niste clarificari mai edificatoare. Dar poate o sa revin cu ce scriam mai sus.
papuasii rosii vor avea un singur candidat si probabil vor incerca sa ia madatul din prima(depinde de miscarile de pe cealalta parte) ,pana il vor nominaliza insa,vor fi desigur multi si alergatori si iepuri si naluci,de acord 🙂
Nu v-a placut ca pontalione s-a lasat plimbat cu barca,ai?? Sa-l vedeti acu :http://www.hotnews.ro/stiri-politic-17387926-victor-ponta-titi-aur-echipaj-inscris-raliul-delta-dunarii.htm
INMH ule da prognoza ” corect” sau suna la A3 sa ti-o dicteze .
Avertizare valabila deocamdata
În intervalul 29.05.2014 ora 06:00 – 03.06.2014, până la ora 18:00, pe Dunăre în judeţele Călăraşi, Constanţa, Ialomiţa, Brăila, Tulcea şi Galaţi,este cod portocaliu ; d-l Palada…alo…alo…,de vreti un post de consul prin Fiji sau Paraguay ,bagati tare !
n-au consiglierii nicio problema,
daca da inundatia peste ei trage copilotul o ordonanta,raliul delta dunarii se va numi regata delta ,gasesc aia solutii la orice,si are si antrenament cu barca pompierilor.Cred ca si titi aur se va descurca 😆
buna ziua
excelent cu golemii
dar
mai e un pericol= cu ochii cascati la dansul inutil al acestor golemi,sa nu se observe ca altii-nu cei buni-se misca si ocupa spatiul ce va fi lasat de golemi
cum nu ma prea pricep la metafore ,reiau clar: golemii gen blaga,antonescu-chiar si basescu- distrag atentia de la pericolul real,al ridicarii “noilor hamesiti”-ghita si ponta fiind doar doi din ei
astia ce vin,sunt complet malefici,cinici si lipsiti de orice empatie
Salut (acum e randul meu sa spun asa:) spre seara, intamplator 😀
Metafora e atat de stravezie incat doar cine nu doreste nu intelege ca golem este in primul rand cucuvaia. Talonata de inca_chiriasu’ tovaras, la brat cu febletea (era sa scriu flebita). Abia in pluton se mai disting oaresce. Iar din stravezie ce este (supusa fenomenului de evaporatie) naturalul efect al compensarii face ca, in ciuda sictirurilor, locul pe cale a fi eliberat sa se reumple cu alte triste figuri din gama celor deja amintite.
Salutare all.
Hai ca este misto ! Doi looseri se unesc si incearca sa ne vanda iar gogosi de “dreapta” ! Parca nu cu mult timp in urma nu numai ca se injurau, dar o faceau chiar cu spume ! Iar acum pupat Piata Independenti si dragoste mare, mare de tot !
Efectiv cand ii vad impreuna, blatistul Blaga si Paiata pucista, nu stiu cum va este voua, dar mie imi este sila !
Nici la PMP nu stau lucrurile bine. Blonda “terminatoare” nu se da dusa !
O zi buna la toti
Buna ziua,
nu stiu daca nuse da dusa dar azi n-a aparut la conferinta de presa a PMP. L-am vazut numai pe Tomac. Poate a facut pasul inapoi. Sau se pregateste pt. congres!
n0am urmarit,poate e totusi un semn de-al 12-lea ceas.
salut
se vede de pe statia spatiala=blaga&antonescu fac jocurile psd
oare de ce nu m-as mira sa aud peste 2-3 luni ca “negocierile au esuat”
Parafrazand binecunoscutul warning Houston, we have a problem…
in “deschidere” pun o intrebare
ajutatoare
pana recent
(si vreau sa fiu decent)
parca nutzica juca
(“pe fals”)
in echipa de stanga
trimisa la-naintare
de inca prezidel-tovaras
…
ntz ntz ntz… o dam cum ne convine
ps in completare:
(de dragul rimei)
se va auzi din zare
Dragi tovarasi, am… infrant…
(chiar din smarcuri de Rovine)
… a dreptei orice tentativa
poa’ sa vin-americanii zmei
ramanem pe… cooperativa
Salut! 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=Tz7rsliOOzs
http://www.youtube.com/watch?v=DgdcoHk_QF0 …
… sau… http://www.youtube.com/watch?v=E9AXUrELFaY 😉
salut Reddog 🙂
asta-i o stire nasoala.(cu terminatoarea),macar sa fi facut un pas-doi in spate.
fc mru,de unii singuri ptr. turul 2 va fi imposibil dupa parerea mea.
Dupa cum se pare, ne facem degeaba probleme cu “unificarea”; nu e asa de simpla cum cred Blaga si Antonescu:
http://www.evz.ro/pnl-zguduit-de-scandaluri-dupa-decizia-fuziunii-cu-pdl-liberalii-cer-fuziune-doar-sub-numele-pnl.html
Buna seara all 🙂
PNL si PDL o sa vorbeasca pana in toamna.
O sa vorbeasca si o sa ajunga la concluzia ca …. nu se inteleg !
Si pentru cei care injurau cu spune MRU si FC iata un articol care le de peste nas
http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/formula-succesului-la-prezidentiale–mru—reduceri-de-taxe—justitie-%E2%80%93-udrea-337202?c=q2561
Uitati una tare! Cica ministerul “de resort” al invatamantului (de stat) si biserica ortodoxa (… de stat) au incheiat un acord (pe bani de la stat, nu?), avand ca subiet cetatenii (statului), adica niste contribuabili (SI la stat). Eh, si cu toate astea, acest acord nu e public. Asa.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17388239-ministerul-educatiei-biserica-ortodoxa-incheiat-protocol-privind-predarea-religiei-scoli-protocolul-nu-public.htm
La astia ce alegorii/metafore/hiperbole sa le mai gasesti?
Simplu ca buna… seara Corvus
“Protocoala” amintita a fost posibila ca urmare a “reformei”.
Daca nu e clar, studiaza te rog len semnata de ala care se da mare refo’mist (mi-e sila sa-i scri numele)
ps (pt a evita oricare umbra de confuzie): vezi cine a infrant-cu-brio in colegiul Timis la recentele anticipate 😉
Indiferent de golemiada pentru mine e simplu. Daca candideaza MRU votez cu el (daca nu candideaza Aurescu) . In turul doi votez cu dreapta. Sigur mai e mult pana atunci si surprize deosebite nu sunt excluse ( dar sunt putin probabile ) .
Aurescu sustinut de cine?
Imi permit o intrebare
(cumva in reluare)
iar mister Ungureanu sustinut de cine?
(presupund, ultra-optimistic_ca va castiga… )
cam asa gandesc si eu;deja imi “extinfd”optiunile
in 2012 ,rezidenta si in alta tara din europa
la inceput de an 2014-ca se arata “rosu”mi-am reinoit viza “aia pe 10 ani”/prin praga sau istanbul se ajunge repede
Reiau (nu neaparat ca sa ma simt “aparat”) in rare ocazii ne-am situat pe unde diferite 😉
Din pacate f.putina lume (e valabil si pt acest blog) a-nteles indemnul lansat de la “tribuna” prezidentiala: daca nu va convine, carati-va. Si chiar extrem de putina s-a uitat pe structura emigratiei din anii “reformelor”. Ca sa nu mai spun ca, votand FC la evropene, au votat in realitate* cucuvaia. Cu tot neamu’ ei 🙁
________________________________________________________________________
* prin redistribuire, c-asa-i in… tenis
Salut si aici! Anii reformelor coincid si cu anii de dupa intrare in NATO, UE, cu diverse liberalizari de circulatie, de piete de munca, de mintile oamenilor etc. Aveti o statistica defalcata si pe asa ceva? Exista? Ca altminteri, poate ca unii au plecat ca se putea sau ca sa vada cum e etc. Si noi ii punem si p-astia tot la reformati…
Liberalizarea despre care vb dvs s-a produs ceva mai devreme. Probabil ca n-ati vazut focurile de artificii lansate cu acel prilej din ordinul 4case-2condamnari… sau va prefaceti ca n-ati inteles “supstratul” comparatiei “capsunari” vs supercalificati. L-am mai postat dar, de dragul dvs il mai pun odata: http://www.zf.ro/zf-15-ani/cum-a-evoluat-numarul-de-salariati-din-romania-in-ultimii-15-ani-11706237
Multumesc! Dvs chiar credeti ca eu nu stiu cand si cum au inceput sa plece oamenii? Mai stiu (in mare si din experiente personale etc) si (cam) “de ce” relativ la cate un “cand” anume, dar nu am o statistica oficiala. Referitor la grafic: l-am vazut mai de mult; nu cuprinde elementele despre care vorbesc eu mai sus, deci eu nu ma-ncumet sa fac speculatii. Cand si daca o exista o atare statistica, o sa existe si interpretari. Om mai vedea.
Cu placere. Nu va banuiam de… naivitate. “Statistica” oficiala nu exista. Din varii rizuane. Orice tentativa de structurare a fost maturata de valul de critici occidentale cu privire la calitatea “emisarilor” initiali. Critici indreptatite de altfel.
Am insa o intrebare complementara: mai stiti vreun alt gubern (reformist indeobste) care, pus in fata realitatii fiscalizarii excesive a muncii sa se fi apucat sa modifice codul muncii? … si al carui “premier reformist” iesea seara-de-seara ca sa numere steagurile precum Pistanda? (care “steaguri” vb fie intre noi, erau aceleasi contracte vechi care erau reinregistrate conform cu_codu-refo’mat)
Am sa incep cu… un fel de gluma, daca-mi dati voie: daca am judeca in termen strict tehnici toate chestiunile, ar insemna ca, oarecum, guvernele comuniste au fost cele mai… capitaliste guverne: fondul de dezvoltare (investitiile, cum ar veni) reprezenta mereu cam 40 la suta sau mai mult din buget. De unde luau ei banii, eh, asta e alta treaba 🙂 ! Imi dadeau mie jumatate din salariu ca sa aiba ei cum sa faca fabrici si uzine (Ce oras frumos!) de care sa fie MANDRI (youtube.com/watch?v=XsSkcxUci0I)
Tot asa si cu CM-ul astora de dupa alegerile din decembrie ’89: mie nu mi s-a parut de bun-simt nici cand Nastase a adoptat CM-ul ala, care era intr-un mare fel, dar nici cand l-au modificat astia, in acelasi maret fel. Erau si pe invers, ca sa zic asa, variantele CM. Cred ca cel mai deranjant a fost ca fiecare dintre ei a facut treaba conjunctural si la modul marlanesc.
PS: Nu mai punem si noi o muzica, ceva?
N-am vreo “treaba” anume cu cm-ul. incercam sa subliniez cretinatatea unor masuri “reformiste” duse la extrem prin “asomare” in dauna celor logice, firesti si de bun simt. Din pacate mai am astfel de exemple firnizate de chiar d-astia “de-dreapta”.
Bref: daduse ou cum ca in “sistema-bugetara” nu mai incap noi-veniti decat daca pleaca cel putin 7, nu conteaza daca pleaca natural sau obligatl-fortat. Intrebare (oarecum retorica) oare inainte de infiintarea noului sinister de propa… pardon, de “apsorptie” a argintilor de la ‘ue a desfiintat 7 sinistere? sau macar agentii gubernamentale? Intreb, retoric, deoarece “reforma” devenise lege…
Din punctul asta de vedere, eu am sa par mai rau, pesemne: eu am ce am si cu felul magaresc in care au procedat, dar si cu CM rezultat. Domnule, o sa fie pana la urma ca in bancul ala cu “ultimul stinge lumina”, mama ei de lumina si de banc si de toate, ca si asa azi eram chitit pe injuratelea 🙂 .
Nu cred ca “esteti” mai rau. Realist? mai degraba. Doar ca astea sunt “mizilice”. Adevarata fata a “reformelor” se vede in structura veniturilor bugetare. Repet: structura veniturilor bugetare. Cand lumea anal-itica o tinea gaia-matzu ca rss ro e mai presus de gretili… ma bufnea plansu… in timp ce “reforma” continua… Ba chiar, deunazi, s-a sculat impotriva agentiilor de rating care ne baga la fund. Dansele. Agentiile.
@Kenwood
Pai, un raspuns in prima auditie ar suna cam asa: de catre cei pe care reuseste sa-i convinga ca el e ala bunu’ si potrivitu’ si de catre cei care-i impartasesc, partial sau total, convingerile/ideile/programele. Un fel de joint (venture!) care sa aiba cat mai mari sanse sa excluda din deal cat mai mult gunoi, daca se poate. Simplu si greu de facut! 🙂 Asta tot… optimistic vorbind. Realistic… am mai explicat si mai pot reveni; sau puteti citi aici:
http://politeia.org.ro/editoriale/dusuri-reci-peste-dreapta/28178/#comment-80216
Ca sa ma raliez stilului (desi pe aici nu se poarta)
nu ma refeream la pulimea votanta
ba chiar, strict de dragul proiectiei, am propus premisa ca dl.Ungureanu a si castigat alegerile… si a preluat contractul de chirie de la tovarasu-prim-secr… pardon, prim-refo’mist…
so… (the real question) what’s next?
Dupa o asemenea raliere (si in ciuda modei) si dupa o proiectie atat de indrazneata, chiar va impiedicati dvs de un ciot numit “what’s next”?
Exercitiul era din gama povestilor nemuritoare cu feti-frumosi care seduc ilenele-votante… dar…
daca proiectia (dl.Ungureanu a si castigat alegerile) era (citat): atat de indrazneata inseamna ca intrebarea este de fapt retorica
… si nu este vb despre o asemenea raliere d-le Corvus Corax.
Dumneavoastra fiind ceva mai recent sosit pe aici probabil ca nu stiti ca mai demult mi-am exprimat dorinta de a vota pentru. Si ca printre exceptiile p*litice din rss ro care satisfac aceasta conditie se numara, in primul rand, dl.Ungureanu. Numai ca asta nu-mi pune ochelari de cal… si cu atat mai putin dopuri in urechi.
Acum am vazut asta. V-ati suparat degeaba… Ca nu sunt eu asa de nou p-aici pe cat imi doresc cateodata 🙂 , numai ca nu am intervenit. Se faceau brainstorminguri pentru NR. Ce vremuri! 🙂
Eram pe aici inca inainte de national-hortodocso-socialistu de neamtu. Ba chiar mi-am luat suturi cand am incercat (ca si acum) sa spun ca imparatul e gol.
https://www.youtube.com/watch?v=aAgztHiG1eg 😉
Sa va spun un secret: am asa o impresie ca toti imparatii sunt goi de nici noi nu gandim… Asta a propos si de ceea ce a scris @Cetatean azi si care tare mi-a placut.
Iata aici o poveste care poate incheia frumos (si temporar, fireste) toate cercurile discutiilor noastre de azi. Are niste versuri care dezvolta exact acest tip de poveste, dar si de… rezolvare.
youtube.com/watch?v=Pu5g-OnYT9I
Secret sau nesecret in cele mai multe dintre cazuri imparatii chiar isi permit sa se afiseze in… “reforma” goala.
Cercul ramane deschis (retorica, bat-o vina) deoarece dl.Ungureanu a mai fost “trantit” odata deoarece, in mai putin de doua luni de guvernare, a demontat toata “reforma” sculatilor-din-socialisti-culcati.
Ramanem fara “afaceristi”!
http://www.evz.ro/nori-negri-agenda-sefului-de-cabinet-a-lui-uioreanu-contine-si-alte-nume-grele-care-au-cotizat.html
as! ramanem fara psd , cf. TNR :
PSD intenţionează să-şi schimbe denumirea în PPDD: “Partidul Ponta Dragnea şi Diaconu”; 😀
ma lasati sa vorbesc singur…….da` va mai provoc o data …ex.: plesnitul “dreptacilor” de catre Dan Badea !
http://www.danbadea.net/2014/05/29/unificarea-dreptei-un-bordel-construit-de-blaga-frunzaverde-si-mafia-de-rit-vechi-cu-miros-de-gaz-lampant/
ATENTIE MRU !!
salut !
pai ce-ar mai fi de spus ? 😀
In Ardeal se strigă vecinii de pe-un deal pe celălalt:
– Măăă…vecinee!…
– Care-i baiu măăă?…
– Tu ce-ai dat la vaca ta cand o fost beteagă?
– Fotoghin, măăă!
Trece o săptămână…
– Măăă…vecinee!
– Ce-i baiu măăă…?
– D-apoi ce-ai zis c-ai dat la vaca ta cand o fost beteagă ea?
– Fotoghin, măăă!
– Păi da vaca mea o murit măi!…
– Si-a mea măăă…
(fotoghin=gaz lampant)
no,ca amu imi adusei aminte de o strigare la hora’n sat(din folclorul nou)
“in tat cluju’ si bihoru’ nu-i flacau ca vibratoru'”
p.s imi cer scuze,dar este strict autentica/am auzit-o la o nunta langa turda
😀
Fara Duracell… tat dijeaba 😛
exista Cilit 😉
… auci…
@kenwood 6.29
eu am acest “drept”= “sa ma car”
am “construit socialismul multilateral dezvoltat dezvoltat vreo 25 ani,am construit capitalismul inca vreo 22”
nu cred ca mai e nevoie de mine pe aici,prin romania
am citit ce a spus obama la west point
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-27606537
si asa,ca om batran am citit dupa asta “the long telegram” cea trimisa de kennan in 1946 de la moscova
https://www.trumanlibrary.org/whistlestop/study_collections/coldwar/documents/pdf/6-6.pdf
concluzia mea: tot “peste garla” in vremurile ce vin va fi mai “safe”
ca sunt la “confidente”:singura problema e sa-mi conving copiii sa ma urmeze/unul e aproape convins,mai am doi
cred ca a ajuns stramosilor mei si mie sa fim batjocoriti de “romanii patrioti” /
atentie :nu spun strainii(alogenii)!!!!!!!!
nu mai vreau ca si copiii mei sau copiii lor sa aibe aceasi soarta
intamplator… (sau poate tocmai de aceea) ma cam aflu in aceeasi barca… insa eu chiar m-am convins ca nu mai pot impinge caruta socialista cata vreme caii p*litici trag in sens contrar. Si spun asta constient ca cei ai taranistilor au ajuns salam in galantarele ingratitudinii. Manati atunci de chiar intaiul-refo’mist de acum.
ha ha ..
“too late,too little”
acuma nici ca alde dudu sau ce mai era p-acolo in 98/9 erau “taranisti”
@kenwood /imi scriu memoriile si una din “piesele esentiale” e discutia mea cu Seniorul in jurul datei de 15 ian 90/habar n-aveam cine era/ma dusesem la pnt-in piata rosetti-sa le propun ceva it/in bulibaseala aia unul mi-a zis mergi la coposu,si ..m-am dus
parafrazandu-l pe zweig intalnirea asta a fost una din cele doua intalniri”astrale” ale mele( a doua fiind Avva Cleopa)
cei doi si parintii m-au facut sa inteleg ce inseamna “om liber”!!!
DA! SENIORUL reprezenta adevarata fata a libertatii asumate… aka jug al reponsabilitatii. Probabil ca altfel s-ar fi scris istoria acestui sfert de veac daca SENIORUL ar mai fi apucat pseudovictoria din 96.
Desigur ca PNTcd fusese infiltrat de alde dudu(-ie camara / varu si cu vara). Macar aia au avut un minim respect. Actualu’ prim-secretar (refo’mist-sculat-din-socialist-culcat) nici ca-l durea la basca lu’ mazare pe atunci. A fost primu’ care s-a opus astuparii gaurilor negre… iar aprox 10 ani mai tarziu a decretat pensia-minima-garantata in sictirul oricarui principiu al contributivitatii. In numele reformei, desigur. .
http://epochtimes-romania.com/news/maretie-evocata-la-sighet—218219
“Corneliu Coposu a fost mai aproape de Cer decât mulţi dintre noi, rolul jucat de el a arătat că materialismul nu poate zdrobi idealurile, dacă noi nu le abandonăm. A ilustrat eminent faptul că mizeria nu va învinge niciodată Măreţia şi că abjecţia la care asistăm nu este decât o piesă de teatru menită să ne testeze credinţa.”
18:47 – Republica Ceha planuieste sa lanseze, cu sprijinul altor trei tari din “Grupul de la Visegrad” (Ungaria, Polonia si Slovacia), o televiziune de stiri in limba rusa dedicata telespectatorilor din Ucraina, care sa reprezinte o alternativa pentru presa rusofona locala.
http://www.ziare.com/international/ucraina/ucraina-in-prag-de-razboi-bombardamente-la-slaviansk-live-1301776
e bine si cu intarziere – la ce propaganda bolsevica se face .
ihi,cu redactori “rusi”
cehia e “neutra”
ungaria spera sa “recupereze”ceva
p.s recomand tuturor vizitatorilor acestui blog sa citeasca telegrama lui g kennan trimisa in 1946
link-ul pentru versiunea originala-vezi mai sus
o buna analiza in limba romana
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/nebuna-viziune-lumii-kremlinului
multumesc pentru link . ieri am avut ocazia sa vad un link- cum actioneaza propaganda kgb in ucraina ( indobitocire, indoctrinare ) in timp real. nu pot pune linkul aici dar daca il doresti il are si Citi. e de vizitat cu maxima atentie ( fara clik pe linkurile lor deoarece , cum spunea DansSu – razboiul cibernetic e in floare )
Excelenta analiza lui Dan Badea! Brrr!
Deocamdata vad ca exista liberali care se opun acestei aliante. Poate nu le iese planul.
Ce fac insa “institutiile abilitate”? II lasa sa mearga pana la capat ca sa aiba argumente pt. a interveni (am vazut cazuri cu mafioti supravegeati o perioada lunga de timp, chiar mai mult de un an!) sau ii lasa sa-si rupa singuri gatul?
Oricum sinistre figuri Blaga si Frunzaverde.
buna Cedric , care institutii abilitate ? esti de acord ca unul precum burtaverde nu avea ce cauta in fruntea ministerului apararii ?
ps – masonul de loja sovietica ( am spus si acum 3 , 4 ani ) este unul din artizanii “inscaunarii” Patriarhului Daniel – la acea vreme frunzverde era “om de baza” – chiar daca se stia public din 2001 ca e cu sortulet marca kondyakov.
Mi-aduc aminte f. bine inscaunarea patriarhului rosu, dar pana acum n-am facut legatura cu actiunile ulterioare ale lui Frunzaverde.
Se leaga toate! Poate unii stiu dar nu este momentul sa vorbeasca. Macar de ar actiona in tacere!
Da, treaba asta cu descompunerea e fff adevarata. E rau de tot.
Nu trebuie să ne punem nadejdea in astia, nu trebuie sa le mai permitem sa-si inoculeze modul lor eronat de gândire si standardele lor inversate de evaluare a binelui si a raului in viata noastră, nu trebuie sa mai acceptam raţional perversitatea şi înşelăciunea lor, devenind o parte a minciunii si răi in loc de buni si luptandu-ne intre noi in loc să ne unim.
Trebuie sa ne trezim, trebuie sa devenim constienti de natura lor malefică, trebuie sa putem recunoaste natura ticaloasă si nocivitatea acestui spectru demonic care ii posedă – comunismul.
Cucuvaia asta bolsevică… “powerful enough to serve as Lucifer’s earthly vessel”, nu se dă răpusă, cum nu s-a dat nici generalul ăla Giap, un comunist infocat, decat la o vârstă matusalemica (trecuse de o sută de ani).
Well, demons require a human vessel or “meat suit” to travel to Earth… so “a giant cockroach is wearing a Edgar suit”… si al nostru Edgar pare a fi, pentru bug-ul comunismului, un suit de cursa lunga, conservat, sanatos tun, plin de vitalitate cum se lauda mereu si numai apt pentru o noua crima.
@monik
azi sunt in “pasa pesimista”
din cei care au votat duminica trecuta ,cred,ca cel mult UNUL DIN SASE au gandit ce voteaza
cand tara asta gandeste -probabil in proportie de 80%-ca ” votez cu diaconu,ca e normal sa-si puna nevasta la servici si e normal ca el sa ramana director”
sperantele sunt minime
am senzatia ca minoritatea celor ce gandesc e in situatia
“garda moare,dar nu se preda”
cei care gandesc nu s-au predat nici in 1950 . macar noi umblam liberi ( inca ) . deci nici vorba de predat 😀 pentru ridicarea optimismului : un domn cu varsta 80+ , record la anii de detentie in Ro, nu se preda !
@ziggy
“un pesimist e un realist bine informat”
daca “policy makers” din US nu citesc/recitesc telegrama lui kennan,mi-e teama ca veti fi -peste ani-ca domnul 80+
pe mine m-a dezamagit “doctrina obama” /mi se pare wishful thinking
nu mai dau link-uri ,dar e un op-ed in nyt,care soune exact ce spunea de mult timp@theo=ne indreptam spre o noua “epoca feudala”= a vointei “stapanului”
Cam asta e viitorul! Cum vrea satapanul!
http://www.revista22.ro/angela-merkel-jeanclaude-juncker-trebuie-sa-devina-presedinte-al-comisiei-europene-42716.html
pun link la o carte online a domnului 80+ :http://ro.scribd.com/doc/69458/Caraza-Grigore-Aiud-insangerat
Despre pesimisti vb fiind… imi vine-n minte o replica din E Poi Lo Chiamarono Il Magnifico (Man of The East) 1972 potrivit careia optimistii ar fi de vina ca se scumpesc locurile-de-veci. Pe scurt/direct spus: hai sa-ti explic de ce e plin cimitiru de optimisti 😛
Buna seara!
Pai “carnaval al golemilor” e ultima forma a administratorilor de cantina de reformare prin resapare, revopsire, divizare, fuzionare, comasare, fredonare! Panica in grup? Cam mda! Cine ajunge primu’ la cartofu’ infipt in piata Revolutiei? 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=irUYtJAyNz8
http://www.youtube.com/watch?v=okrDeDitJhI 😛
https://www.youtube.com/watch?v=ukDs7wScLUI
7 Reasons You’re Still Hungry—Even After You Just Ate !
You’re wrong
prove: https://www.youtube.com/watch?v=mvVGksJRvG0 😛
ps: oricare asemanare cu persoane reale este pur si simplu intamplatoare 😉
Don’t believe in everything you hear or you see, there are always three sides to every story! 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=5Xan2dkMouM
Three sides? https://www.youtube.com/watch?v=S8K4qlKhXp4 daca tot e cu… golemi
Yeap!
Extreme – III Sides to Every Story (en.wikipedia.org/wiki/III_Sides_to_Every_Story)
“Tragic Comic”, de proba, asa:
https://www.youtube.com/watch?v=hoOKRR5DjZE
felix motanu si escadrila anti-kgb :)) https://www.youtube.com/watch?v=74mdJUaRNaA&feature=player_detailpage
Buna seara prieteni. Prea multi golemi in viata politica romaneasca.
Seara buna! 🙂
Desi @intamplator cica e pesimistul de serviciu azi, raspund si eu :
1. Mai e loc
2. Mai e mult loc
3. Ganditi-va ca astia care inca nu sunt vor fi, iar cei care sunt deja nu vor disparea
4. Si tot va mai fi loc
Cum e? 🙂
E.. loc de-o taxa pe golemi ! 😀
Vineeee baiatuuuu’!
Unii au domiciliu deja in Elvetia, MB si Franta (incetateniti)! Cam Greu! Raman gurguii cocotati pe schela! Daca ii zguduie “cineva” poate ca mai stang de un mic sau o curca fripta! 🙂
Very good idea…. mean really good.
… si uite-asa se mai poate da o/un pensie/venit minim(a) garantat(a)
Adicatelea de ce sa se traga bani doar din tva-ul pus la acciza (te salut ta(r)nasescule)
taxa pe “votul liberalilor ” a functionat , kakarau si-a dat demisia iar “dreapta” se uneste :)))
Ma rog, se uneste intr-un candidat. Inca nenumit. Si asta ar trebui sa fie Solutia miraculoasa a “revigorarii” dreptei.
Imi place ca la linia deschisa de @clemycali s-a creat, cumva, o atmosfera de toi de nunta d-aia greaua, de pe vremuri, pentru conoseuri 🙂 Sau cel putin asa mi se pare mie; oi fi obosit, mai stii?
Nu nunta corvus ci priveghi vessel 🙂
Si asa; ca la romani… Deci nu era numai o iluzie. Multumesc.
Nope. E reality over the show…
– cand umerasu de sutana evalueaza, cinstit, dotarile vaduvei in perspectiva unei confesionari in multiple pozitii…
– cand gazda lipeste argintaria cu prenadez de fundul sertarelor;
– in care cersetorii cu norma-ntreaga si loc licitat-adjudecat cu multe belete-de-banga iti pun piedica pe scarile bese-aricii;
– cand groparii iti lasa coparseul in soare pe motiv ca n-au avut parte de “bonbuane” de la coliva;
– cand rudele iti reproseaza ca n-ai dat macar linguri de inox
– iar copiii-si pun piedici reciproce ca s-ajunga la “banalele” din varfu bradului;
… si cineva fura legatura de la chisioarili cadavrului ca sa faca magie neagra.
In tot acest timp… in invatamantul reformat din rss ro copchii-nvata cum se fura rata din cotet… mai apoi se merge la furat de cirese… pana cand s-a furat mireasa… (ce mai conteaza daca e cu R sau cu T… ia, o liter-acolo)
Daca achieseaza si cei din stanga care au votat pe dreapta…deal-ul e ca si parafat daca nu intervine vreun boshiman din Senegal! 😛
@cc
va rog cititi telegrama lui kennan si discursul lui obama
nimic nu e nou sub soare/viitorul presedinte al US sigur isi va aduce aminte de asta/ca sa fiu optimist,de data asta romania pare a fi “in carti”/for the record,la sf ani 40 ,omul care “impartea fara chitante banii americanilor prin europa-cam cum au facut in afghanistan recent-fusese rezident la bucuresti;a avut numai insuccese/al naibii de mult conteaza experientele “personale” chiar si in societati”institutionalizate”
]la anii mei chiar nu sunt”pesimist”(ma rasfat)
sincer,sunt bucuros ca am avut o sansa care exista la odata intr-un secol= schimbarea unei ideologii
noapte buna/trebuie sa joc bridge prin internet cu rabinul din brooklyn/peste 3 ore apune soarele si la el/are 85 ani si eu sunt partenerul “junior”preferat de el
Felicitari. Ce face internetul 🙂 Acum nu e rabinul tau singurul din Brooklyn 🙂
Da. Dar si al d-sale, si din Brooklyn e numai unul 🙂
Am citit intreg articolul, discutia si tot ce e acolo inca de pe la pranz, de cand a aparut. Iar aia cu pesimistul de serviciu era o gluma care trata o alta gluma, evident.
Rabi din Brooklyn, daca era originar din Romania, ar fi prins doua schimbari din alea… La fel ca ai mai batrani de printre noi…
La bridge se ureaza “bafta”? Sau cum/ce?
Om mai vorbi si maine, domnule, salutare!
Apropos de experiente personale corect ar fi “insuccesuri” 😛
Rasfatul inca este inaccesibil muritorilor, intamplator. Probabil ca atunci cand va fi societatea comu’ista & multilateral dezvoltata se va intalni la fiecare colt de evropa unita (pana la Vladivostok). Iar despre schimbarea ideologiilor se va vorbi doar cu referire la cre(s)tinatate. Dezbaterea majora va fi (si atunci) daca punem crucea pe noi (catolico-style) ori ne pitim in umbra iluzorie (hortodocso-style). La (foarte) mare pret vor fi numerele de telefon care incep cu 8264 sau 8246 😛
“Piesa-i gata, trag oblonul.
Hei, ce ploaie e afara!
Daca v-a placut bufonul,
Mai poftiti sï maine seara!”
http://www.trilulilu.ro/muzica-diverse/dan-andrei-aldea-cantecul-bufonului
Noapte buna!
For Those About To Doze, I Salute You!
buna dimineata, Revista Presei!
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei…de-la-buzunare/28345/