2012: Campanie – Capcana cifrelor
23/11/2012 | Autor theophyle Categorii: Editoriale |
Mass-media ne pune pe masa atat de multa informatie ca fiecare dintre noi poate sa-si construiasca un “adevar personal” profund diferit de un alt “adevar personal” al unui interlocutor intamplator. Bineinteles, ambele “adevaruri personale” pot fi extrem de departe de adevarul faptic, poate mult mai simplu decat ambele enuntari particulare. Oamenii prezentului isi traiesc o istorie bazata pe “adevarul personal,” obtinut mai mult sau mai putin fara nici un filtru al obiectivitatii, atat cat aceasta poate exista.
“Adevarul personal” nu face parte din istorie, dar pentru un individ oarecare este singurul “adevar valabil.” O vedem prin violenta discursului pe internet, sau la televiziunile de nisa, comentariile care incearca sa impuna un “adevar personal” asupra altui “adevar personal”, bineinteles ca din aceasta ecuatie se exclud “derbedeii ideologici” platiti sau nu.
Constructia “adevarului personal” se bazeaza pe cei doi piloni antagonisti ai epistemologiei (teoria cunoasterii stiintifice) – “a priori” si “a posteriori”. Diferenta intre cei doi este simpla. Cunoasterea “ a priori” este independenta de experienta, ea exista pentru ca “cineva” sau “ceva” a pus-o in capul emitentului de “adevar personal.” Cunoasterea “a posteriori” este cheia intelegerii a perioadei pe care o traim. “A posteriori” necesita efort este dificil dar asigura rationalitatea unei gandiri constructive si conduce la asezarea lucrurilor intr-un proces care poate asigura progresul.
Avand in vedere explicatia de mai sus, o comunicare eficienta consta in una din cele doua posibilitati – prezentarea faptelor si concluziilor din aceasta prezentare, asta s-ar numi convingere sau alterarea opiniei existente prin distorsionarea acelor fapte si producerea unor concluzii complet diferite, asta s-ar numi in jargonul public manipulare. Ambele posibilitati sunt menite sa produca un “adevar personal”, ambele avand un continut epistemologic.
Astazi am citit unul dintre cele mai proaste articole scrise de un om inteligent. Articolul se numea “Despre “Antena 3″ – constatare sociologică”, autorul fiind dl Barbu Mateescu, pe care l-am citat deseori apreciativ, dar care a incercat astazi sa demonstreze ca nimeni nu se poate ineca intr-un râu cu o adancime medie de jumatate de metru. Articolul arata de ce Antena 3 nu este motivul pentru care ARD sta prost in sondaje si are sanse sa piarda alegerile din 9 decembrie, secretul lui Polichinele. Totusi m-as fi asteptat de la un sociolog echidistant sa nu-si inceapa articolul cu fraza – “Antena 3 este un motiv comod pentru a scuza previzibila înfrângere a ARD la alegerile care vin. Dar nu e un motiv potrivit”. Fraza, intr-o miscare “de condei” (sau ma rog, de tastatura), desfiinteaza aparenta neutralitate pe care autorul incearca sa o sustina.
Probabil ca dl Mateescu, desi sociolog, nu intelege cum merg lucrurile cu adevarat si cum se nasc “adevarurile personale”. In ultimul deceniu formula “bineinteles ca e adevarat, a scris in ziar” s-a schimbat in “bineinteles ca e adevarat, a fost la televizor”. Majoritatea oamenilor, care chiar daca nu vad o emisiune, isi creeaza o perceptie care sta la baza “adevarului personal” din discutiile prietenilor, care la randul lor au vazut sau poate au auzit si ei la randul lor ce a zis X sau Y in emisiunea lui Gadea sau Badea. Deci aici cifrele insirate de dl Mateescu in prezentarea lui sunt poate adevarate, dar nu reprezinta absolut nimic, chiar nimic. Dl Mateescu a transformat o initiativa care ar fi putut sa fie profesionista in fapt divers.
Daca dl Mateescu ar fi fost psiholog sau antropolog sau poate expert media si ar fi venit cu completari la cifrele prezentate, poate as fi inteles ceva, altminteri articolul scris de dl Mateescu induce in eroare si confera o justificare nemeritata celei mai vitriolice televiziuni din Romania, poate din Europa (nu am spus-o eu, a scris-o FAZ – Frankfurter Allgemeine Zeitung).
Ce pot spune eu? Exista o mica distanta intre compromis si compromitere, am impresia ca dl Mateescu a facut acel pas. Pacat!
Ilustratia caricaturala Hultanul de la Karikatura Politika
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
E prima “abatere epistemologica” a lui Barbu Mateescu, il iertam 🙂
Trei observatii:
1. Nu poti justifica formarea unei perceptii individuale si/sau colective doar cu cifrele ratingului si cu numarul presupus de privitori la un post.
2. Antena 3 e numele unui post, insa acel post are nenumarate “relee simbolice”, adica vectori care preiau si difuzeaza infirmatia. Persoane, ziare, comentatori. Acestea nu sunt cuantificate.
3. Antena3 prezinta o “viziune coerenta” despre realitate si politica din Romania. Forta ei e ca nu ofera doar “adevaruri”, ci le integreaza intr-o paradigma unificatoare care serveste patronului. De unde pericolul ei.
Mica observatie personala despre forta Antena3: acum aproape un an, o batrana de peste 75 de ani m-a intrebat dupa LIturghie (eram in curtea bisericii unde merg de obicei) daca e normal ca tara sa fie condusa de Guvernul Boc prin ordonante de urgenta.
Am recunoscut imediat dezbaterile de la Antena3, care exact despre acest lucru erau in acea perioada.
cand am citit dimineata articolul lui BM, nu-mi venea sa cred. sa-ti deschizi un articol sociologic (de popularizare, in fine) cu fraza:
Este aberant, nici macar oamenii de casa nu ar fi facut asa ceva. Cu fraza de mai sus ai terminat articolul.
sper ca a avut o zi proasta si ca a scris mai mult ca sa nu zica pentru sine ca nu formalizeaza intr-un articol ceva ce s-a gandit. Mai bine lasa gandul la nivel de idee personala, caci e pur si simplu fara acoperire.
Citi,
exista literatura in acest sens. Omul a studiat in state, sigur ca a cunoscut-o:
Barker, M. “the Newton Report: a Case Study in Common Sense’ in III Effects in the Media /Violence Debate, ed. Martin Baker and Julian Petey London: Rutledge, 2001
Flew, Terry and Humphrey, Sal. ‘Games: Technology, Industry, Culture’ in New Media: an introduction, ed. Terry Flew – South Melbourne: Oxford University Press, 2005
habar n-am de audiente, fineturi sociologice scl. dar: de la frizerii si buticul de la parterul blocului la birouri din UBB tembelizoarele merg intr-o veselie pe Antena 3, or, la firmele mai cu pretentii, pe I-realitati. Iar in timpul reclamei, pentru variantiune, se muta pe o hazna, de preferinta A 3. Si nu un singur taximetrist tine neaparat sa ma anunte ce-a mai zis antena nu stiu care (de regula 3). Deci, despre ce vorbim aici ? Si-am mai observat o chestie: in loc de divertismente de genul Dan Negru, se prefera “divertismente” politice A 3 Si de aceste niveluri, pina la a mai frunzari netul, mai este cale lunga (inclusiv in birouri dotate cu calculatoare).
Buna ziua,
am trimis materialul pe mail 🙂
Buna ziua!
Off-toppic, sa mai zambim (amar) putin cu “presedintele” Crizel:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/lui-crin-antonescu-i-a-venit-o-idee-vezi-cum-vrea-liderul-pnl-sa-revolutioneze-formulele-1012555.html
Salut,
Omul are probleme cu nervii. E clar!
Antena 3 a fost cel mai mare dusman in ultimii ani.
Si din pacate, nu cred ca va dispare decat odata cu patronul.
Chiar daca prezenta varanului la butoane este determinata totusi biologic, pentru ca antenele sa-si pastreze toxicitatea, urmasul (ii) ar trebui sa aiba (cel putin) la fel de mult de pierdut ca Felix intr-un stat cu adevarat de drept (care stat este inca undeva, in zare, or sub luminita de la capatul tunelului).
Daca mi se permite o parere din exterior: eu nu am avut si nu am incredere in articolele dlui B Mateescu.
Sint scrise cu schepsis subliminal pro USL; aproape toate. Dar are talentul de a nu se da de gol.
Scrie citeva lucruri care par evidente si care il lanseaza ca impartial, dupa care vine cu “Antena 3 este un motiv comod pentru a scuza previzibila înfrângere a ARD la alegerile care vin. Dar nu e un motiv potrivit”.”
Asta da semn ori ca omul chiar nu are habar ce impact criminal au avut si au A3, iRealitatea si Romania tv asupra unor minti mai putin lucide (ca sa nu folosesc alta rima) si incapabile sa discearna faptele.
Sigur ca mai fiecare avem adevarul personal, dar la foarte multi, chiar foarte multi, acest “adevar” a fost sadit si “ingrijit” de posturile tv amintite.
Sigur, demonstratia incercata de dl. Mateescu e simplista si sufera din multe puncte de vedere, dar si reactia de mai sus mi se pare exagerata. Mai ales in invocarea binomului compromis / compromitere. Cat despre fraza de deschidere a textului lui, nimic mai adevarat: multi vor arunca vina caderii PDL si a lui TB pe umerii Antenelor, fara sa vada si restul de cauze.
Salut,
Eu nu ma refer DE LOC la piererea alegerilor. Daca ai sa citesti postarile noaste ai sa vezi ca stim bine de ce si cum. Ma refer la lipsa de profesionaliam al Dl Mateescu. nu incepi un articol cu fraza: “Antena 3 este un motiv comod pentru a scuza previzibila înfrângere a ARD la alegerile care vin. Dar nu e un motiv potrivit”. Metodologia este aiuristica. Iei niste cifre si le prezinti fara a analiza alte aspecte legate de aceste cifre. Am postat mai sus bibliografie. Dl Mateescu a fost la fel de manipulator ca Antena 3. Sper ca este o gresala pe care o va recunoaste.
Corect, cred ca este prea departe sa se poata vorbi de compromis / compromitere.
Dar fenomenul propagarii mesajelor a la Antena 3 este cat se poate de real. Exemple personale vin chiar din partea unor prieteni si colegi de munca, de altfel persoane suficient de inteligente pentru a filtra informatiile, dar lipsite de interes real pentru politica. Cum nu multi urmaresc televizorul (sau il urmaresc exclusiv pentru Discovery, HBO si sport), informatiile lor vin de la rude, prietenii lor sau colegii lor. In dezbaterile noastre ma lovesc de multe ori refuzul de a crede parerea unui “basist” convins. Asta pentru ca pe langa mine alti 5 sau 10 ii spun contrariul. Cel mai des se ajunge la un compromis “toti sunt la fel”.
Nu stiu daca domnul Barbu Mateescu ignora intentionat acest aspect (plus factorii Realitatea si Romania TV), dar ca urmare articolul de pe Sociollogica este lipsit de substanta.
Regret situaţia, mai ales câ din câte înţeleg o mare parte din problemă se datorează formulării de start (de vreme ce este secretul lui Polichinele că Antena 3 nu este motivul pentru care ARD sta prost in sondaje si are sanse sa piarda alegerile din 9 decembrie, citez din Theophyle). Îmi pare rău că articolul – cu formularea de start sau fără, nu mai contează – a primit o reacţie foarte dură din partea Politeia, o comunitate pe care o apreciez şi din partea căreia am primit de-a lungul timpului foarte multă simpatie.
Barbu,
am vazut in tine un amic si in continuare te apreciez ca amic. Parerea mea a fost dictatta de simplismul nejustificat. Nu-mi pasa daca ARD iau 3% la alegeri. Indiferent de ce se va intampla, Antena 3 nu este factorul principal. Sa scrii un articol de genul asta in timpul campaniei electorale este gresit. Si sa-ti incepi articolul cu fraza mentionata indica partizanat. Sa-i dai o mana de ajutor “ministerului propagandei” este gresit nici o diferenta dintre Antena 3 si Völkischer Beobachter
Theophyle, am auzit această opinie (Antena 3 = factorul principal al alegerilor) de la mai mulţi oameni care susţin ARD. Nu de la tine. Regret neînţelegerea.
O mică clarificare pentru toţi cei care văd acest comentariu: Antena 3 joacă un rol foarte important în activarea electoratului USL, dar nu cred că are impact asupra a mai mult de, hai să zicem absolut maximal, 5 milioane de votanţi. Evident, oricine are libertatea să afirme că lucrurile nu stau aşa, şi că Antena 3 are un impact mai mare. Nicio problemă, fiecare este liber să gândească aşa cum doreşte.
Barbu,
nu am spus niciodata ca Antena 3 este factorul principal, dar este un factor auxiliar important. Nu cred ca ei merita ca cineva serios sa-i considere institutie media, pentru ca ei nu sunt. Sunt la fel de mass-media ca Scanteia, Pravda sau Völkischer Beobachter
Da si eu cred ca A3 nu este singura vinovata pentru pierderea alegerilor de catre ARD.
Dar A3 este sigur cauza castigarii acestor alegeri de catre USL la un scor jenant si penru ei. Va fi ca si cum mie mi-ar propune cineva de maine sa devin presedinta SUA ( garantat ). Si eu as accepta.
Dar A3 este cea mai vinovata pentru spalarea creierelor ( reusita intr-o prea mare proportie ), pentru degradarea climatului politic, pentru rasturnarea valorilor . Pe scurt A3 a reusit sa-i transforme in daltonisti pe majoritatea care suporta acest post. Astia vad negrul alb si albul negru din “convingere” .
E ca un fel de secta.Daca de maine A3 incepe sa laude ARD si sa critice USL se prabusete USL si se ridica ARD. Este adevarat ca pentru acest scenariu trebuie sa dispara piedica.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13671500-live-text-bugetul-david-cameron-nu-inregistrat-suficiente-progrese.htm
Buna ziua.
Cred ca ceea ce a dorit dl. Mateescu sa scoata in evidenta este pur si simplu faptul ca cei 7-8 milioane de cetateni cu drept de vot care nici nu urmaresc Antena 3 si nici nu sunt votanti ai ARD in acest moment ar putea fi tinta pentru eforturile de promovare ale Ard in teritoriu. Asadar eu citesc – ma rog, incerc sa cred ca asta a dorit dl. Mateescu sa transmita – ca un indemn la cei care se ocupa de campania ARD (dar se ocupa cineva!?) sa nu mai incerce sa convinga pe cei care sunt imposibil de convins (cei care privesc la Antene) ci sa isi indrepte eforturile catre cei care declara ca nu vor vota, din diverse motive.
Inca mai sunt doua saptamani pana la alegeri. Cred ca o majorare a numarului total de votanti va scadea procentul final al USL-ului. Acesta ar trebui sa fie obiectivul.
Salut,
imi pare rau sa te deziluzionez, cu cat creste numarul de votanti cu atat mai mici vor fi procentele ARD.
Asta pentru ca ARD nu reuseste sa convinga oameni noi si mizeaza pe neprezentarea celor care nu ii sustin asa de vehement pe cei din USL. Asta era si ideea acelui articol, ca ar trebui sa se gandeasca la cele cateva milioane care nu mai voteaza de ani buni. Cine sunt acesti oameni?, ce profil sociologic au?, la ce ar reactiona?, etc. Cam toata clasa politica pana acum a marsat pe cresterea absenteismului si targetarea celor care vin la vot cu pomeni electorale. De exemplu Nicusor Dan asta vara a adus alegatori care altfel nu ar fi votat deloc. Iar daca vrei exemple de afara uita-te la ce a facut Obama (fie ca iti place sau nu de el), omul a adus oameni noi la vot, mai ales in 2008.
Parerea mea este ca Usl-ul si-a atins maximul posibilul de voturi la locale si la referendum. MAi ales la referendum fiindca atunci putem presupune ca au iesit la vot toti cei care il urau pe Basescu – asadar chiar mai multi decat potentialii votanti ai Usl-ului. Daca toti acestia vor iesi si acum la vot si daca toti vor vota cu Usl-ul tot nu ar fi 50% + 1.
Asadar o crestere a numarului de voturi nu ar face altceva decat sa reduca procentul general al Usl-ului.
Daca gresesc – ceea ce este bineinteles posibil – unde este greseala?
Pai daca USL ia 7 milioane de voturi cate au fost la referendum pentru demitere atunci o sa aiba vreo 70% in parlament. Analizele sociologilor arata ca din cei care declara ca voteaza PDL au venit cam toti la vot, fluctuatia mai mare e la cei care se declara pro-USL. De asta zice lumea pe aici ca prezenta mica inseamna mai putine voturi pentru USL, deci un procent mai mare al ARD. Pe de alta parte in ultimele zile se vorbeste si de demobilizarea votantilor ARD ca urmare a campaniei foarte proaste pe care o fac, asa ca nu mai sunt asa sigur ca o prezenta foarte mica la vot e neaparat de bine.
seara buna Theophyle all 🙂
interesanta postare
una peste alta eu cred ca latrinele au reusit sa construiasca o “realitate” de care trebuie tinut cont in orice calcule.Un anumit profil psihologic poate fi construit picatura cu picatura in timp nu peste noapte si sunt destule tehnici si metode ptr.asta.Unele simple,banale care ne fac sa radem altele mult mai complexe dar constante(dau dependentza).E suficient apoi stiindu-se profilul sa actionezi,captivul va reactiona ca un robotel.E valabil si ptr.politicieni.
Apar insa si anticorpi dar inca slabi.
E o eroare totusi ca sa credem ca doar latrinele sunt culpabile. cam tot ce tine de media a contribuit la fertilizarea solului unde samantele sadite de antene de ex.au prins rod.Se poate extinde inspre social samd… o spirala negativa.Prioritatile omului au devenit cu totul altele fata de cele pe care mi le-as dori eu de ex.
…
intuitia mea de azi s-a dus naibii.se pare ca summitul se reia anul viitor-acum spunea asta presedintele, .interesant de vazut ce influentza poate avea asupra alegerilor/efectul asupra bugetului
Salutare !
Probabil ca formularea de inceput a domnului BM e nefericit aleasa.
Dar ganditi-va ca :
– nr. pensionarilor din Romania (trim. 2 2012) a fost de 5,49 milioane;
– nr. salariatilor bugetari (iunie 2012) a fost de 1,19 milioane,
adica un total de aproape 6,7 milioane.
Indivizii astia, la care se adauga familiile lor, au fost atinsi la buzunar prin taierile anuntate de Basescu.
Pe fondul asta, la care se adauga contrastul dintre sacrificiul solicitat pulimii si opulenta afisata de membrii reprezentativi ai PDL, nu e deloc dificil sa grefezi “eforturile” unor posturi TV ale varanului securist.
Si acum traim concret consecintele, care nici macar nu trebuie sa ne surprinda. 🙁
PS
Cunosc foarte multe persoane “basiste”-antipesediste inainte de reduceri care s-au transformat radical dupa, doar din acest motiv.
salut@all
Cred ca totul e mult mai simplu.In principiu,la noi comunitatile mici si mijlocii voteaza omul nu partidul.Multi stau acasa din simplul motiv ca nu vad cum cei care ii conduc pot rezolva din problemele lor si ale tarii in general.Oamenii astia pur si simplu nu mai au incredere in slogane belicoase si programe lungi si neinspirate.Pentru ei politicienii care vin la ei o data la patru ani cauta doar o cale usoara de imbogatire.
Nu cred ca latrinele au influentat prea mult intentia de vot pro USL,maxim 5% din electoratul care merge la vot.
Vad ca al naibii Pirat, e cat pe ce sa obtina o crestere cu 4 miliarde de euro a bugetului pe agricultura?!
WTF? Si noi care stiam ca se va taia mort-copt, iar problema era doar sa nu se taie prea mult?! 😆
“Stiu insa cert ca in momentul de fata pentru exercitiul bugetar 2014 – 2020, agricultorii romani vor avea la plati directe o crestere graduala de cel putin 5 mld euro. La cele 5,5 se vor adauga inca minimum 5 mld euro”.
Ponta, da-ti foc! 😉 (simbolic)
Ziua buna oameni buni,
Sunt “convins” ca TB nu ar fi avut acest rezultat daca nu ar fi avut indicatiile pretioase ale primului ministru si a parlamentului. Tui ceapa masii (fara cratima), asta ca sa citez un clasic in viata 🙂
Traian Basescu este un barbat de stat, nu o paiata ranjita si trasa pe sfori de un tata socru impuscat la o vanatoare nomenclaturista in locul unde ii vine mai greu voinicului.
Gluma/ misteau/ironie
Daca “idiotu’ ” de Ponta a fost in stare sa spuna ca TB este cam “molatec din fire” si trebuie ajutat sa se intareasca la negocieri. Ma apuca pandaliile….
si cofinantarea de 85 % ma mai linisteste..
si eligibilatatea TVA-ului pentru rambursare e importanta pe criza asta….
Deduc ca un Pirat suspendat de doua ori negocieaza mult mai dur decat caratorul de servieta al lui Nastase (Ponta) sau decat alti caratori de hoituri comunste inca umblatoare prin politica romaneasca.
Piratul este si a fost ok.Pacat ca nu l-e are la ales tovarasi de drum.Liderii judeteeni ai PDL i-au bagat imaginea in mormant.Pacat,mare pacat.
TB va ramane in cartile de istorie a Romaniei, insa liderii actuali ai PDL vor fi amintiti doar alaturi de cainele Vasile din Modrogan.
Exista insa ceva care nu trebuie sa scape celiui care va fi PM-ul Romaniei dupa alegeri 😉
“Nu vom avea marjă de manevră foarte mare pe deficit și era esențial să menținem aceste facilități, chiar dacă unele din ele le vom pierde pe acest exercițiu. Dar pe următorul, toată suma alocată Românie va fi pe aceste condiții”.
Si inca ceva:
“În concluziile Consiliului se preiau condiţionalităţile din Tratatul Fiscal“.
Suna bine!!! 😈
Seara buna
-Opinia mea ca domnul Mateescu este un foarte bun profesionist in domeniul lui . Titlul articolului reflecta ce am citi si eu pe ceva bloguri .
– Legat de bugetaul UE .
Ca vor fi marite fondurile pentru agricultura acordate Romaniei , era stiut in “culisele” tratativelor . Fac parte din “esenta” schimbarilor in politica agricola a UE . Comisarul de resort e un roman . Pe ansamblu , aproape sigur ca acordarea de fonduri suplimentare in acest sector va fi insotit de taieri in alte sectoare a finantarilor UE catre Romania . Aici e momentan punctul nevralgic al tratativei nationale . Cit de ridicata poate fi aceptata acesta taiere INEVITABILA .
Buna dimineata!
Ca tot veni vorba de Ciolos:
isi mai aminteste cineva lupta lui Basescu si scandalul mediatic la propunerea de catre Romania a unui comisar?
Va mintiti de “oferta” usLASA?
Asa, ca ramanem cu “ultima impresie” (Blaga 🙂 )
Stef,
cine a spus ceva despre profesionalismul lui Mateescu. In cazul de fata NU s-a comportat ca un profesionalist. Dimpotriva!
Sefu
Am specificat : opinia mea .
Am citit si eu niste articole pe bloguri , niste comentarii unde toata vina era bagata pe tv lui Voiculescu . Care sint urmarite zilnic si de mama mea . La 76 de ani nu am ce munca de lamurire sa duc cu dinsa . 🙂
Nu am acuzat pe nimeni de nimic .
Sa-mi traiesti tu si TDS.
Baiatule tu chiar nu intelegi ce am scris? Nici un om echidistant nu-si incepe un articol prin care urmeaza sa demontreze ceva, cu fraza de care s-a folosit. Cifrele sunt adevarate, concluzia in mare poate, interpretatea lor nu este serioasa. Nu a luat in consideratie “colateralele”, daca lua in consideratie colateralele ar fi fost acceptabil. Nu poti face analiza aritmetica bazata NUMAI pe date de audiente.
Suntem mai multi baieti care nu intelegem ce ai scris. Scuze, te contrazici singuri la doua fraze. Si hotarasta-te: care e pacatul de moarte? Ca isi incepe articolul cu concluzia pe care vrea sa o demonstreze sau ca pentru demonstratie recurge la cifre care nu spun toata povestea? Ca pe mine partea a doua ma deranjeaza, nu ca incepe cu un adevar banal. De cand adevarul nu mai e echidistant?
calauza, cam devreme sa ma contrazici. In orice caz, pe Stefan il cunosc de doi ani, pe tine nu. Am sa o iau incet poate intelegi:
1. BM s-a prezentat foarte echidistant in conversatia pe care am avut placerea sa o am in aceasta vara. Fraza de intrare in articol este o porcarie de care nici un profesionist nu se foloaseste;
2. Nu exista adevaruri decat dupa consumarea faptelor. Au fost alegeri cumva si eu nu am aflat?
3. Au fost o gramada de predictii in 2009 ca Basescu nu se alegwe, in vara trecuta ca o sa fie invins cu o majoritate de 65-70%; S-a intamplat cumva si eu nu stiu?
4. Stiu cum scrie BM, de asta data a scris over-the-Hill.
Sper ca ai inteles, pentru ca aici am pus punct explicatiilor!
P.S. cred ca esti singurul care nu intelegi sau nu vrei sa intelegi!
Servus Theophyle,
Da, auxiliar A3 face rau. Nu poate fi de vina doar un post de stiri ca o tara este asa cum este dupa 22 de ani de asa zisa democratie.
In Mures nici un candidat nu are mesaje pentru astia ca subsemnatul. Am tot asteptat sa imi schimbe careva intentia de a nu vota si slabe sanse.
Nu intram in votantii tinta. Suntem mai greu de prostit.
Mai sunt doua saptamini si astept sa vad minunea 😉
In rest nu cred ca merita sa te superi pe Barbu Mateescu.
Bun Seara, Dan
Basescu a reusit atunci lovitura de maestru, era in campania prezidentiala. Si astia adusesera agricultorii la Cotroceni, TB s-a suit atunci pe un ghiveci ornamental cu o portavoce si a reusit sa linisteasca multimea.
Salutare tuturor,
Deci Piratul astazi nu a fost sluga la Consilil European ci s-a batut pentru agricultori . De fapt imi aduc aminte in campania din 2009 cum avea proiecte pentru lumea de la tara respectiv pentru fermieri. In schimb citesc ca Copy/Paste i s-a plans lui Hollande ca dupa Victor Ponta s-a sfătuit cu preşedintele Franţei, Francois Hollande, că preşedintele Băsescu nu îl va nominaliza pentru funcţia de premier după alegerile parlamentare, potrivit B1tv.ro. In schimb se da cocos in fata lui Daniel Morar, citez: “Morar sa dea informatii despre neregulile de la Oltchim dupa ce termina cu mascarada de la CSM”. Pai cum sa dea tov. Prim Plagiator, procurorul general informatii din dosarul unui procuror de caz?
ion, Ponta e o rusine pentru lumea procurorilor, de fapt el s-a ocupat ca procuror cu tragerea de limba a lui Panait si cu alte manareli ale Sistemului.
Salut @cetatean
Cind un procuror delireaza ca parlamentul poate trece peste decizile CCR , fac ceva pe diploma lui de drept . Si pe toti profesorii care au dat notele de trecere unei astfel de nulitati .
Gunoaie si iar gunoaie .
subscriu.
nici nu ai e ce sa faci, Sefane 🙂
Ala nu are diploma, ala are hartii colorate xeroxate!
Se poate remedia usor . 🙂
Constructia canalelor e mult dorita in Romania . Mina de munca , la lopata si tirnacop nu ar fi o problema . 😆
Ponta ar fi bun la impins vagoane cu pamant. Are masa corporala (nu musculara)!
Vad ca tovaarasu s-a transformat in Mama Omida Referindu-se la posibilitatea ca preşedintele Băsescu să nominalizeze un alt premier după alegerile parlamentare, Ponta a declarat: “Nu se va întâmpla. Chiar şi preşedintele, sunt sigur, va face totul pentru stabilitatea ţării (extras dintr-un interviu acordat Wall Street Journal)
Salut Stefan total de acord cu tine avem multe cadre didactice din invatamantul superior adevarate prostituate.
Salut,
E adevarat ca A3 poate influentra 5 milioane de votanti.
Necazul este ca ne influenteaza si pe multi cei de aici. Nu dau nume ca sa nu fie perceput ca am atacat onoarea cuiva, A3 ma influenteaza si pe mine. Imi este greu sa gasesc 5 defecte ale lui Laszlo Borbely sau Varujan Vosganian sau chiar Berceanu si imi e extrem de usor, din somn sa gasesc 5 defecte ale Elenei Udrea, Monica Macovei, Emil Boc, TBasescu , Roberta Anastase.
Si pe cele pe care le spun eu trezit din somn , aceleasi le vad chiar si aici din cand in cand.
S-a creat un stereotip dinamic, o poezioara in creierasele noastre si in mentalul colectiv.
Daca spui blonda cu vuitton sau baschetbalista fura voturi imaginea este clara.
@ tds
1 – azi sefu e racit + e nervos . Nu intarita si tu . 🙂
2- in afara celor 2-ua saptamini din vara , nu am avut “placerea” sa urmaresc antenele . Am posturi mult mai interesante de vizionat . Vezi si tu ca doara esti pe “cizma” in vizita . 🙂
Tu vad ca il intariti. Poti sa explici motivele de intaritare
Cu grija ta sugerezi ca ar putea fi intaritat. Nu cred ca procedezi corect.
Stai cuminte,nimeni nu ma intarata. 🙂
Borbely, 5 defecte:
– a sustinut mereu ca e mai bine o alianta cu PSD-ul
– a atacat voalat (nu ca Frunda) dar a atacat Justitia cum ca e aservita
– este adeptul parlamentarismului de cumetrie, in care Parlamentul decide daca un membru de-al lui merita sa se duca in fata procurorilor
– isi ascunde si el, ca toti UDMR-istii care considera ca nu e cazul sa raporteze, diverse parti din avere
– are niste afaceri parca cu Blaga (de asta nu sunt sigur)
Citi esti dulce; Poti sa dai si 10 defecte ale lui Borbely
Ceeace spun eu este ca daca rogi 4 persoane diferite sa dea 5 defecte – le vor da in mare procent diferite. La persoanele vizate de A3 – majoritatea subiectilor dau ACELEASI defecte, si deseori in aceiasi ordine,
Si eu recunosc ca atunci cind vad o sticla de Johnny Walker si sloganul Keep walking , ma gindesc automat la Monica Macovei.
Mai TDS,
pana la urma si tu esti un romantic. La fel ca majoritatea celor de pe acest blog. Lancelotii care cautam in van o masa rotunda! Regele Artur a murit si noi nu vrem sa o acceptam!
Buna seara,
Danilet la Tapalaga (b1)
Danilet zice ca madam Pivniceru n-ar trebui sa mearga la presedinte cu propunerea celor doi respinsi de CSM. N-as prea crede!
Nici Danilet nu crede!!
saracu Danilet, are si el dreptatea lui cand zice “CSM a evoluat” si “Presedintele trebuie sa tina cont de decizia CSM”.
CSM NU a evaluat, ci deocamdata membrii CSM sandelisti sut mai putini si “reformistii” inving la vot. Insa asta nu e motiv sa ceri ca de acum incolo Presedintele sa devina notarul CSM (chiar daca ne convine ce voteaza CSM).
Presedintele trebuie sa tina cont, insa nu sa devina un presedinte-notar.
Atentie mare la optimismul inca fara acoperire pe termen lung al lui Cristi Danilet, sa nu pierdem din vedere esentialul. Reforma din Justitie e departe de a incheiata.
Presedintele a filtrat toate propunerile anterioare (vezi cazul Kovesi). De data asta cred ca ii convine verdictul CSM.
Tot legat de UE
Cameron vrea taieri de salarii si personal la birocratia UE . 🙂
Stie ca asa ceva arunca in aer oricare tratativa . 🙂
Ultima propunere a comisiei prevedea ca birocratii UE sa lucreze 40 ore saptaminal pe acelasi salariu anterior . Care era pentru 35 de ore (parca si daca nu gresesc ) .
In ianurie se vor intilnii din nou sa discute despre buget . Pina atunci , rabdare si tutun (asta ultimul nu ca am lasat dracului dar am pus 10 kg pe mine 🙂 )
Lasa ca la vara o sa-i dai jos 😆
Succese pe toate fronturile . 🙁
http://www.adevarul.ro/financiar/Otelariile_detinute_de_Mechel_in_Romania-inchise_temporar_0_815918613.html#
Acum nu se leaga, urla pe sticla ” Dumb and Dumber” de rusi ? 😆
TDS, faza cu “keep walking” si MM mi-o amintesc, insa doar pentru ca atunci am aflat ca marca aia de whiskey avea un slogan (ignor daca e ceva curent sau e o exceptie, sunt nul la bauturi).. Si imi amintesc si ca EVZ si-a cerut scuze dupa aceea.
Vezi tu, si eu imi amintesc, insa nu doar o parte si nu din acelasi motiv 🙂
The Road Not Taken,
Robert Frost
…Two roads diverged in a wood, and I,/I took the one less traveled by/And that has made all the difference. Keep walking!
…betivii compulsivi (pentru ca nu exista slogan pentru bautorii de vodka, iar “saniuta”este copyrighted) au impus o alta interpretare expresiei, de frica alaturarii MM ideii de cursa lunga, solitara in padurea uscaturilor din politica din Ro. Campioana ostracizarilor, MM imparte azi cu EU si TB podiumul cu trei ghilotine construit de…cei care nu sunt urmariti decat de vreo cateva milionute de cetateni (alegerile din SUA se castiga la diferente de zece ori mai mici). “If your going through hell, keep going!”, zicea cineva, tot intr-un moment de singuratate. Tot un politician, injurat la fel si la fel de injurat. Pana cand a castigat.
Daca tot vorbim de varan: http://www.reportervirtual.ro/2012/11/e-foame-de-bani-in-antenele-lui-voiculescu.html
daca e foame de bani cu USL la guvernare, e de bine! 🙂
Buna seara!
Dupa alegeri ce vor face?
Apai, daca lumea voteaza aiurea, vor prospera. O vreme.
Criminali si nimeni nu-i trage la raspundere:
http://www.ziare.com/social/spital/interesele-care-au-amorsat-o-bomba-cu-ceas-1203453
buna seara/
e off topic,dar..
azi am avut o situatie limita a cuiva foarte apropiat,limita aceea reala=viata&moarte
nu pot decat sa spun multumesc celor de la salvare si celor de la sectiile de urgenta a doua spitale din bucuresti;
” oameni” este singurul cuvant care-i poate defini;niciunul nu s-a plans,niciunul nu a sugerat macar ca ” trebuie cotizat” si toti s-au comportat exemplar in situatie limita pentru prietenii mei si -probabil-normala pentru ei
nu am trait in lume paralelea,am fost in lumea reala si cred ca arata mai bine,mult mai bine decat cea din media.
Sper ca situatia s-a rezolvat intr-un mod pozitiv.
Buna Dimineata,
Postare noua – Sfârşit de săptămână: 24 Noiembrie / oameni de nimic cu chipuri de plastic