Revista Presei – 21 iunie. PSD redivivus – sfidarea Diasporei si a Justitiei
21/06/2016 | Autor Cetatean Categorii: Stiri / Revista Presei |
Buna dimineata intr-o zi de marti, 21 iunie. Vremea va fi călduroasă în majoritatea regiunilor. În sudul, estul şi local în centrul ţării disconfortul termic va fi accentuat, indicele temperatură umezeală (ITU) va depăşi pragul critic de 80 de unităţi, iar după-amiaza va fi caniculă, informează ANM. Cerul va fi variabil, cu înnorări temporar accentuate în vestul, nord-vestul ţării şi la munte, unde local vor fi averse care vor avea şi caracter torenţial, frecvente descărcări electrice şi intensificări de scurtă durată ale vântului. Punctiform se vor acumula cantităţi de apă de peste 25…30 l/mp şi va cădea grindină. În restul teritoriului manifestări specifice instabilităţii atmosferice vor fi izolat, mai ales în centru. Temperaturile maxime se vor încadra între 27 şi 37 de grade, cu cele mai ridicate valori în Muntenia şi Moldova. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 12 grade în depresiunile din estul Transilvaniei şi 24 de grade în Delta Dunării. Vremea va deveni caniculară, temperatura maximă se va situa în jurul valorii de 36 de grade, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăşi pragul critic de 80 de unităţi. Cerul va fi mai mult senin, iar vântul va sufla slab şi moderat. Temperatura minimă va fi de 18…20 de grade.
CCR discută revocarea lui Valeriu Zgonea. Judecătorii CCR discută în şedinţa de marţi două sesizări formulate de Valeriu Zgonea înainte de revocarea sa prin care acesta cere verificarea constituţionalităţii modificărilor aduse de majoritatea PSD la Regulamentul Camerei Deputaţilor şi a hotărârii de vacantare a funcţiei de preşedinte, potrivit Mediafax. Deputaţii au modificat articolul 21, alin. 4 din regulamentul Camerei, după cum urmează: ”Calitatea de Preşedinte al Camerei Deputaţilor (…) încetează înainte de expirarea mandatului ca urmare a revocării în condiţiile prezentului regulament sau, încetează de drept, în următoarele condiţii: lit. d) în caz de pierdere a sprijinului politic, potrivit art. 32, alin. (3) din legea nr. 96 / 2006, republicată, la data informării plenului Camerei Deputaţilor despre încetarea calităţii de membru al Biroului Permanent”. Articolul în vigoare anterior prevedea doar: ”Calitatea de preşedinte al Camerei Deputaţilor sau cea de membru al Biroului permanent încetează în urma demisiei, a revocării sau a pierderii calităţii de deputat”. O altă modificare a regulamentului Camerei pentru facilitarea demiterii lui Valeriu Zgonea a fost adusă articolului 26 şi prevede cine poate face propunerea de revocare din funcţie. Astfel, potrivit amendamentului depus şi adoptat, noul articol are următoarea formulare: ”Propunerea de revocare (n. r. a preşedintelui Camerei Deputaţilor) se face în scris de către liderul grupului parlamentar respectiv (n.r. care l-a propus). Articolul în vigoare prevede că ”propunerea de revocare se face în scris de către liderul grupului parlamentar căruia îi aparţine membrul biroului a cărui revocare se solicită”. Stirea, pe EVZ
Baronii vechi și noi. Majoritatea candidaților pentru șefia unor județe sunt figuri noi. Unii dintre ei, însă, și-au făcut ucenicia alături de vechea gardă a baronilor locali. Există, însă, și șefi de județe, precum Marian Oprișan sau Ion Prioteasa, care par de neclintit. Partidele se află în plin proces de negocieri pentru formarea de majorități în consiliile județene, foruri care își vor alege, în perioada următoare, președinții. Până acum PSD are majoritatea în 28 de județe, alături de ALDE și UNPR, dar, în unele cazuri, și cu sprijinul PMP sau UDMR. În unele cazuri, candidații PSD au emoții mai degrabă din cauza problemelor de imagine sau a luptelor din propriul partid decât din cauza opoziției. PNL ar urma să conducă opt județe, UDMR trei, iar în două cazuri (Bihor și Mureș) deznodământul este neclar. Analizând propunerile partidelor, este clar că peste două treimi din candidați sunt figuri noi, în condițiile în care 29 din șefii de județe aleși în 2012 aveau dosare penale în diferite stadii. Însă, în unele cazuri, nou-veniții au puternice legături cu vechea gardă. Liderul PSD Prahova, Bogdan Toader, va fi susţinut de majoritatea formată din consilierii PSD şi ALDE pentru şefia CJ Prahova, a anunţat Graţiela Gavrilescu (ALDE), după semnarea protocolului dintre cele două partide. Toader a fost vicepreşedinte al CJ Prahova și președinte interimar în perioada în care Mircea Cosma a avut interdicţia de a-și exercita funcția, prin măsura controlului judiciar impus de DNA. Numele lui Toader a fost menționat de presă în scandalul Păvăleanu-Alexe, alături de David Viter, consilier județean. Viter ar fi coordonat un dispozitiv de filaj în zona Parchetului Ploiești, iar Toader ar fi fost implicat în această operațiune. Pe de altă parte, la nivel central se vorbește, neoficial, despre o schimbare a deciziei de la nivel județean. Integral pe Romania Libera
General american: Rusia transferă trupe mai rapid decât NATO, putând distruge orice ţară, inclusiv SUA. Moscova poate transfera mai rapid decât Alianţa Nord-Atlantică efective militare, avertizează generalul american Ben Hodges, propunând crearea unui “Spaţiu Schengen militar” în Europa şi avertizând că Moscova poate distruge orice ţară, inclusiv SUA, Germania şi Marea Britanie. “Ruşii pot transfera efective militare semnificative şi cantităţi mari de echipamente foarte rapid, pe distanţe lungi. Alianţa Nord-Atlantică trebuie să fie capabilă să atingă aceste performanţe. În doar trei zile trebuie să fim capabili să transferăm militari şi echipamente”, a declarat generalul Ben Hodges, comandantul forţelor americane din Europa. Peste 31.000 de militari din 24 de ţări au participat, în perioada 7-17 iunie, la exerciţiul NATO “Anaconda 2016”, desfăşurat în Polonia. “Cel mai mult sunt îngrijorat de libertatea de mişcare (a armatei ruse – n.red). Eu, personal, sunt surprins de fiecare dată când efectuează exerciţii inopinate. Şi puteţi înţelege de ce sunt îngrijorat. Începând din anul 2007, Rusia şi-a antrenat forţele pentru a putea efectua orice tip de operaţiune. O viitoare criză va implica metode militare hibride, inclusiv crearea unui mediu cibernetic dificil”, a adăugat generalul Hodges. Stirea, pe gandul
Strategia lui Putin de a relua afacerile cu UE şi a destabiliza NATO. Preşedintele rus Vladimir Putin a transmis un mesaj pentru Uniunea Europeană: hai să lăsăm toate conflictele în urmă şi să ne vedem de afaceri. Pe de altă parte, Putin încearcă să influenţeze deciziile summit-ului NATO de la Varşovia, ce va avea loc între 8 şi 9 iulie, prin intermediul liderilor unor state sensibile la „rugăminţile“ şi presiunile Moscovei.„Există câteva capitale europene care ar vrea să reia legăturile cu Rusia, sub o formă sau alta, iar Putin s-a prins de acest lucru, aşa că speră să bage zâzanie printre statele membre”, spune pentru Bloomberg specialistul în relaţii diplomatice Joerg Forbrig. Chiar şi preşedintele Comisiei Europene, a cărui prezenţă la formul de afaceri de la Sankt Petersburg a fost criticată de mulţi, a declarat că „problemele dintre cele două părţi trebuie rezolvate urgent şi că ar fi inutil, ba chiar periculos să ne prefacem că ele nu există”. Sancţiunile UE expiră pe 31 iulie şi statele membre trebuie să voteze în unanimitate prelungirea lor. Cel mai probabil, ele vor fi extinse cu încă 6 luni, dar apoi se va trage linie. Germania a transmis luna trecută că există o frustrare în blocul comunitar, pentru că şi afacerile comercianţilor de pe Bătrânul Continent sunt afectate, având în vedere că Rusia a interzis produsele din UE. Rusia tatonează terenul pentru a construi a doua conductă pe teritoriul Germaniei. Deşi la nivelul UE se discută despre faptul că un nou gazoduct va creşte dependenţa de resursele ţării conduse de Putin, la Berlin a avut loc o schimbare a strategiei. Ministrul german de Externe, Frank-Walter Steinmeier, a transmis că e posibil să relaxeze sancţiunile chiar şi înainte ca planul de pace pentru estul Ucrainei să fie implementat 100%, dar doar dacă vor exista progrese semnificative din partea ruşilor. Integral pe Adevarul
De ce nu are dreptul un alegator sa verifice rezultatele alegerilor. Legea electorala nu permite unui simplu alegator sa verifice, nici direct, nici prin intermediar, daca rezultatele trecute in procesele verbale intocmite la finalul scrutinului coincid cu realitatea din sacii cu buletine. In Romania, aceasta restrictie te poate face sa nu ai incredere in rezultatele finale si, mai rau, te poate face sa nu te mai duci la vot. Haideti cu totii sa demonstram cetatenilor ca votul lor este doar al lor si ca alegerile din Romania reflecta vointa lor”, transmitea Autoritatea Electorala Permanenta (AEP) cu putin timp inainte de alegerile locale din 5 iunie. Frumos spus, dar ce te faci cand pe Internet apar tot felul de informatii care pun la indoiala felul in care s-au stabilit rezultatele finale, conform zicalei binecunoscute “nu conteaza cine voteaza, conteaza cine numara“. Precizam inca de la inceput ca AEP nu are nicio atributie sau responsabilitate privind stabilirea rezultatelor finale, ocupandu-se doar cu organizarea alegerilor. Buletinele de vot intra in responsabilitatea prefecturilor si birourilor electorale. Va intrebati ce poate face un simplu alegator care are suspiciuni legate de felul in care s-au numarat voturile si s-au stabilit rezultatele? Va raspundem noi: Nimic. Sau aproape nimic. Precizam inca de la inceput ca AEP nu are nicio atributie sau responsabilitate privind stabilirea rezultatelor finale, ocupandu-se doar cu organizarea alegerilor. Buletinele de vot intra in responsabilitatea prefecturilor si birourilor electorale. Va intrebati ce poate face un simplu alegator care are suspiciuni legate de felul in care s-au numarat voturile si s-au stabilit rezultatele? Va raspundem noi: Nimic. Sau aproape nimic. Integral pe Ziare.com
România, burnout: Actualul model de creştere, bazat pe investiţii străine şi împrumuturi externe, forţă de muncă ieftină şi bine calificată, pe reduceri de taxe şi macrostabilizare, s-a epuizat şi nu există un altul. În 1996-2000 România avea un PIB anual de aproximativ 40 de miliarde de dolari/euro, cu exporturi anuale de 8-10 miliarde de dolari/euro. Din 1996, odată cu schimbarea puterii, au început să intre timid investiţiile străine prin procesele de privatizare, iar acceptul informal de aderare a României la Uniunea Europeană de la Copenhaga din 1999-2000 a dus la accelerarea acestor investiţii străine până în 2008. Într-un deceniu, România a crescut de patru ori la nivelul PIB-ului şi de cinci – şase ori la nivelul exporturilor. Dar şi cu datorii externe, stat şi privat, de aproape 100 de miliarde de euro. Modelul de creştere economică a fost: deschiderea economiei pentru multinaţionale, forţă de muncă ieftină şi bine pregătită, deschiderea pieţelor de consum, deschiderea sistemului bancar, liberalizarea contului de capital, ceea ce a atras miliarde de euro în România, scăderea inflaţiei şi a dobânzilor, stabilitatea preţurilor, privatizarea utilităţilor, liberalizarea treptată a preţurilor administrate etc. Cu investiţii străine de aproape 70 mld. euro, România a înregistrat o creştere economică accelerată până în 2008, ceea ce a atras noi locuri de muncă mai bine plătite în multinaţionale, apoi creşteri salariale în celelalte companii şi mai ales majorări salariale la stat. Integral pe Zf.ro
Va urez o zi buna!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Bun gasit 🙂
pentru ca este deosebit de cald,liberalii “baltesc” in neputinta si saracia ideilor , totusi,un om curajos se lupta cu sistemul :
Clotilde Armand
23 hrs ·
În ideea că nu schimbăm acum structura bicamerală, cerem limitarea numărului de parlamentari la maxim 300, din care 100 pentru Senat și 200 pentru Camera Deputaților. Propunem câte doi senatori și 4 deputați pentru fiecare județ, sector al Bucureștiului și Diaspora.
Cerem ca parlamentarii să muncească efectiv 8 ore pe zi, 5 zile pe săptămână și să nu aibă decât maxim 5 săptămâni de vacanță pe an, la fel ca restul angajaților.
SUA au 535 parlamentari la o populație de peste 300 milioane locuitori, în timp ce România are 588 de parlamentari pentru numai 20 milioane de locuitori.
Un parlament mai mare nu aduce beneficii. În România post-1990, procesul legislativ a fost în fapt preluat de Guvern, care legiferează prin Ordonanțe de Urgență, fenomen necunoscut în SUA. Între 2003-2014 au fost emise 1548 ordonanțe de urgență, în medie 145 OUG pe an, sau o situație de urgență la fiecare 2,5 zile.
Numărul și costul parlamentarilor devine de nesuportat pentru populația României. Numărul de parlamentari, salariile parlamentarilor, bugetele Camerei Deputaților și Senatului, pensiile și avantajele materiale ale parlamentarilor cresc metastazic de la un an la altul.
Prin aceste măsuri propuse, vrem să evităm hei-rupismul permanent, vrem ca procesul legislativ să se desfășoare în Parlament cu o viziune pe termen lung, iar OUG să nu mai fie folosite decât în cazuri cu adevărat excepționale.”
PS ce ziceti domnule Johannis ? ne demonstrati o data pentru totdeauna ca faceti o altfel de politica ,o
politica in folosul democratiei.al oamenilor ? Puteti ca impreuna cu PM sa aplicati rezultatul
referendumului valid cu reducerea numarului de parlamentari la 300 ? O colaborare cu PM ar fi
indicata ,cel putin in acest caz.Ar fi un excelent inceput de recredibilizare a Dvs.,in tara si peste
hotare. Sau nu va mai intereseaza al doilea mandat?? Daca nu ,ma scuzati…
salutare, postare noua!
http://politeia.org.ro/editoriale/diaspora-intre-fantome-si-nepasare-mioritica/47341/