Revista Presei 11 decembrie / Blaga se clatină
11/12/2012 | Autor theophyle Categorii: Stiri / Revista Presei |
Bună dimineata intr-o zi de marti. Jumătatea de sud a ţării şi Moldova se află de marţi, ora 12.00, până miercuri, la aceeaşi oră, sub cod galben de ninsori abundente, intensificări ale vântului şi viscol, potrivit unei atenţionări emise luni de Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM). La jumătatea săptămânii, în Bucureşti vor fi înregistrate, pe timpul nopţii, temperaturi de până la minus 20 grade Celsius. Vremea va fi rece pentru această dată. Înnorările se vor accentua treptat în toată ţara şi va ninge în orele dimineţii în sud-vestul ţării, iar după-amiaza şi noaptea ninsorile vor cuprinde treptat şi celelalte regiuni. În Dobrogea vor fi mai ales ploi şi lapoviţe, favorizând producerea de polei. În Oltenia şi Muntenia, iar noaptea şi în Moldova şi Dobrogea, vântul se va intensifica temporar, viscolind zăpada. În sud şi sud-est se vor acumula local 15…20 l/mp şi izolat 25….30 l/mp. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între -11 grade în Transilvania şi 5 grade pe litoral, iar cele minime se vor situa între -12 şi -2 grade, uşor mai ridicate în Dobrogea, spre 2…3 grade.
La Bucureşti: Cerul va fi mai mult noros. Va ninge după-amiaza şi noaptea, iar vântul va sufla moderat şi cu intensificări temporare mai ales spre seară. Temperatura maximă va fi de 1…2 grade, iar cea minimă va fi de -4…-2 grade.
Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 5339 RON; 1 USD = 3. 5133 RON; 1 EURO = 1. 2905 USD; Francul elvetian 3. 7584 RON. Gramul de aur 193.0133 RON.
Cu sufletul la gură: Cum ar putea arăta Bugetul ? Bugetul pe 2013 a devenit prioritatea numărul unu, odată terminată campania electorală. Prin excepție de la legea care cerea depunerea legii finanțelor publice pentru anul următor până la 15 octombrie ( termen ce va fi decalat la 15 noiembrie pentru a ține cont și de prognoza de toamnă a Comisiei Naționale de profil) în anii electorali se menționează drept termen ”15 zile de la preluarea funcţiei de către noul Guvern”.Evident, cu cât vom avea mai repede un guvern trecut prin toate procedurile legale, cu atât mai repede un buget național. Există deja un cadru general bazat parametrii construirii bugetului deja stabiliți, dar datele concret stabilite vor trebui să facă și obiectul examinării de către delegația combinată a FMI, CE și BM ce va examina stadiul îndeplinirii acordului cu România și va da sau nu undă verde pentru un eventual nou acord. După diminuarea deficitului bugetar de la 4,1% la 2,2 % din PIB ( de la 5,6% la 3% în temeni de contabilitate europeană ESA 95), aflată în derulare și care va fi probabil îndeplinită în acest an, ar trebui să urmeze o nouă reducere pentru echilibrarea finanțelor publice, cifra vehiculată fiind de 1,7% din PIB. De aceea, construcția bugetului se anunță foarte dificilă. Integral la CdeG
Din garsonieră în Casa Poporului. Cum a trecut Dan Diaconescu de la rolul de bufon de televiziune la cel de lider politic. Oameni cu carte ne explică felul în care Dan Diaconescu a trecut de la rolul de bufon de televiziune la cel de lider al celei de-a treia forţe politice a ţării. „Dacă Ceauşescu ar fi făcut talk-show-uri, ar fi trăit şi azi“, spune Dan Diaconescu de câte ori are ocazia. Ştie asta din propria-i experienţă. În oglindă, dacă nu ar fi făcut talk-show-uri, Dan Diaconescu nu ar fi existat. Azi este liderul celei de-a treia forţe politice, după rezultatele alegerilor parlamentare de duminică. 14% din cei prezenţi la urne au votat candidaţii Partidului Poporului Dan Diaconescu. Au votat, de fapt, DD, nu PP. Traseul fulminant al lui Dan Diaconescu de la omul-televiziune la omul-partid este explicat de sociologi în termeni simpli: „A ştiut să comunice“. Ce urmează pentru DD? Continuă ascensiunea? Poate el mai mult decât acest 14%? Dan Diaconescu s-a obişnuit cu rolul de martir. La finalul anilor ’90 avea o emisiune la Tele 7 Abc, întreruptă în dese rânduri pentru declaraţiile făcute acolo de invitaţi. Atunci s-a născut „…pentru că nici nu ştiţi ce pierdeţi“. A continuat în acelaşi rol atunci când televiziunii OTV i-a fost suspendată emisia de către CNA, în anul 2002. La fel – când a fost cercetat în stare de arest pentru şantaj, la fel când a organizat farsa privatizării Oltchim. Victimă. Integral in Adevarul
Derută totală în ARD. Scaunul lui Blaga se clatină. Preşedintele PDL poartă o mare parte din vină pentru eşecul ARD la alegerile parlamentare, au susţinut în tot cursul zilei de ieri mai mulţi analişti politici, jurnalişti, dar şi colegi de partid. Cel mai probabil, totul se va tranşa vineri la Colegiul Director al PDL. Pe Vasile Blaga îl așteaptă o retragere fără glorie din fruntea PDL. Preşedintele PDL, Vasile Blaga, şi-a condus partidul, alături de partenerii acestuia din ARD, spre o înfrângere usturătoare. Bilanţul este trist: numai 16% ca număr de voturi, un singur reprezentant al Alianţei, care şi-a câştigat mandatul cu peste 50% – şi acela din cadrul Forţei Civice – şi liderii PDL aşteptând redistribuirea pentru a afla care dintre ei a intrat în Parlament. EVZ a identificat 10 motive pentru care Vasile Blaga ar trebui să-şi dea demisia, multe dintre acestea fiind exprimate în cursul zilei de ieri de lideri de opinie şi politicieni. Actualul preşedinte al PDL se află la a treia înfrângere majoră din cariera sa. În 2008 a pierdut Primăria Capitalei, dând astfel startul seriei de înfrângeri înregistrate de PDL în Capitală. La alegerile locale din acest an, PDL a pierdut cea mai mare parte dintre Consiliile Judeţene câştigate în 2008. Blaga era şeful campaniei electorale, dar a scăpat să fie tras la răspundere, pasând vina în spinarea preşedintelui Emil Boc. Blaga, care a preluat şefia partidului, a explicat atunci că el, ca şef de campanie, nu a fost ascultat, argument pe care acum nu-l mai poate invoca. Integral in EVZ
Cine sunt “penalii” care au câştigat un mandat în noul legislativ. Rezultatele la Alegerile Parlamentare 2012 arată că în noul legislativ se va constituii un grup semnificativ de senatori şi deputaţi cercetaţi sau trimişi în judecată de către DNA. gândul a contabilizat până în prezent, doar pe baza rezultatelor preliminare, că din noul Parlament ar urma să facă parte 13 politicieni cu dosare penale sau urmăriţi penal. Dan Voiculescu, Liviu Dragnea, Relu Fenechiu, Monica Iacob Ridzi, Teodor Atanasiu sunt printre “penalii” din noul legislativ. Ei vor vota şi vor decide asupra unor legi care privesc şi Justiţia în faţa căreia trebuie să-şi dovedească nevinovăţia. Acestora li se va adăuga un alt contingent de deputaţi cu probleme de integritate. Potrivit numărătorii paralele a USL, Dan Voiculescu a câştigat un loc de senator în colegiul 8 din Bucureşti. Liderul conservatorilor a fost trimis în judecată de către DNA în dosarul privatizării frauduloase a Institutului de Cercetări Alimentare (ICA). Procurorii susţin că Dan Voiculescu a cumpărat 3,6 hectare de teren şi un hectar de construcţii in Băneasa, la un preţ de 75 de ori mai mic decât cel real. Dan Voiculescu a fost acuzat de infracţiunile de folosire de către o persoană care îndeplineşte o funcţie de conducere într-un partid a influenţei şi autorităţii date de această calitate, în scopul de a obţine, pentru sine sau pentru altul, bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, precum şi de spălare de bani. Celelalte persoane trimise în judecată în acest dosar sunt: Corneliu Popa, Sandu Jean-Cătălin, Mencipicopschi Gheorghe, Sorin Pantiş, Săvulescu Vlad-Nicolae, Domnişoru Gheorghe Marian, Sin Gheorghe, Baciu Constantin, Petre Alexandru, Marinescu Grigore, Ene Vica, Pop Flavius Adrian. Dosarul a fost judecat de Curtea Supremă până în luna iunie, când Voiculescu a demisionat din Parlament, după care speţa a fost mutată la Tribunalul Bucureşti. Acum, dosarul va fi trimis din nou la Curtea Supremă, pentru că Voiculescu va redobândi calitatea de senator. După mai bine de trei ani de la începerea procesului, în acest dosar nu există o sentinţă. Integral in Gandul
Trei scenarii despre viitorul premier. Cine câştigă şi cine pierde dacă preşedintele îl desemnează pe Victor Ponta în fruntea Guvernului. Victoria copleşitoare a USL îi lasă preşedintelui Traian Băsescu destul de puţine opţiuni pentru nominalizarea prim-ministrului, chiar dacă în perioada campaniei electorale spunea că nu poate trece peste propriile sentimente. E posibil însă ca negocierile să se amâne până după convocarea Parlamentului, potrivit unor surse bine informate. Deci este posibil ca după 20 decembrie să înceapă tratativele pentru numirea premierului, când toate părţile ştiu exact pe ce mizează. ScenariuL 1: Traian Băsescu îl acceptă pe Victor Ponta ca premier al USL. Preşedintele Băsescu are o experienţă destul de lungă cu Victor Ponta, cei doi se cunosc foarte bine, dar nu au încredere unul în celălalt. Cu toate acestea, majoritatea covârşitoare pe care o va avea USL în Parlament l-ar putea determina pe preşedinte să accepte rezultatul votului şi să-l nominalizeze pe Victor Ponta, pornind de la premisa că oricum premierul se va eroda masiv înainte să vină vara din cauza problemelor economice: FMI şi Comisia Europeană l-au avertizat deja pe premier, potrivit unor surse bine informate, că nu vor mai încheia un nou acord cu Guvernul Ponta 2, fiindcă Executivul nu a respectat nici una din promisiunile făcute în faţa principalilor finanţatori ai ţării. Ca atare, România nu va rămâne descoperită şi nici va mai avea cum să se împrumute din afară la dobânzi rezonabile.[…] Scenariul 2: Traian Băsescu îl refuză pe Victor Ponta şi face o altă propunere din USL; Scenariul 3: Traian Băsescu rupe USL cu ajutorul UDMR şi-l pune pe Victor Ponta premier. Integral in Romania Libera.
Rezultate oficiale parţiale la alegerile parlamentare. BEC: USL are 58,61% la Cameră şi 60,07% la Senat; ARD are 16,52% şi 16,72% – 99,56% din secţii de votare. USL a câştigat 58,61% din voturile pentru Camera Deputaţilor şi 60,08% la Senat, după numărarea voturilor din 95,83% din secţii, ARD având 16,58% la Cameră şi 16,79% din voturi, potrivit BEC. La rândul său, Alianţa România Dreaptă a întrunit, la Senat, 1.198.42 voturi, în timp ce candidaţii acestei alianţe au reuşit să cumuleze , la Cameră 1.189.369 voturi. Alţi competitori care au întrunit pragul electoral sunt Partidul Popular-Dan Diaconescu, care cumulează la nivel naţional, pentru Senat, 14,46% din voturi (1.031.890 voturi valabil exprimate) şi, pentru Camera Deputaţilor, 13,82% din voturi (985.730 de voturi). Potrivit datelor parţiale prezentate de BEC a întrunit, de asemenea, pragul electoral de 5% la nivel naţional şi UDMR – care a câştigat, pentru Senat, 5,31% din voturile valabil exprimate în toate colegiile de senator ( 379.099 voturi), iar pentru Camera Deputaţilor 5,21% din voturile valabile ( 371.568 voturi). Potrivit datelor centralizate de BEC până luni, la ora 13.00, ceilalţi competitor electorali care au propus candidaţi în alegerile parlamentare de duminică nu au reuşit să treacă pragul electoral. Aceste rezultate au fost obţinute prin centralizarea unui număr de 17.980 secţii de votare din cele 18.762 existente (95,83%). La alegerile parlamentare de duminică au participat 41,70% din cetăţenii cu drept de vot, potrivit datelor parţiale prezentate de BEC în urma centralizării a 95,83% din secţiile de votare, respectiv 17.980 secţii din cele 18.762 de secţii care au funcţionat cu ocazia scrutinului. Integral la Mediafax.
Votantul USL: bătrân şi de la ţară. Exit-poll-ul CSOP arată că ARD a fost votat în special în zona urbană, de cei cu vârste între 30-54 de ani, din Transilvania şi Bucureşti. Femeile au preferat, în proporție de 55%, Uniunea Social Liberală, iar aproape 60% dintre voturile persoanelor în vârstă au mers spre USL Conform sondajului de opinie realizat de CSOP (Centrul pentru Studierea Opiniei şi a Pieţei), în mediul rural au votat pentru senatorii USL 54% dintre cei care s-au prezentat la urne, pentru ARD 17%, 11 % au preferat PP-DD, iar 7% UDMR. Au refuzat să răspundă la întrebările operatorilor de sondaj circa 9% dintre cei chestionaţi. În mediul urban numărul celor care au votat pentru ARD a fost puţin mai mare, de 20%, în timp ce 55% dintre alegători au optat pentru USL, 9% pentru PP-DD şi 4% pentru UDMR. În ceea ce priveşte împărţirea pe regiuni, în Moldova 58% au votat pentru USL, 19% pentru ARD şi 13% pentru PP-DD. Procentajul cel mai scăzut l-a obţinut USL, aşa cum era de aşteptat, făcând o comparaţie cu alegerile anterioare, în Transilvania, unde a primit doar 47%; ARD a avut 20%, urmat de PP-DD cu 8% şi UDMR, cu 14%. În Bucureşti, USL a obţinut un procentaj mare, egal cu cel realizat în Muntenia, 59%. De asemenea, 21% dintre bucureşteni au preferat ARD, 5% PP-DD, cel mai mic scor din ţară pentru formaţiunea lui Dan Diaconescu (în împărţirea pe regiuni istorice), iar UDMR a avut 1%, la fel ca PRM. În ceea ce priveşte distribuirea voturilor pe criterii de vârstă şi sex, sondajul CSOP relevă faptul că, pentru Senat, acelaşi număr de femei şi bărbaţi au preferat USL (55%) şi ARD (19%); în timp ce bărbaţii au votat 10% pentru PP-DD, 9% dintre femei având aceeaşi opţiune, iar 4% dintre bărbaţi şi 5% dintre femei au susţinut UDMR. Jumătate dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani, au pus ştampila în dreptul USL, 21% ARD, 12% PP-DD şi 5% UDMR. Cei mai mulţi dintre susţinătorii USL la aceste alegeri (59%) au peste 55 de ani. Din această categorie de vârstă doar 16% au susţinut ARD, 9% PP-DD şi 5% UDMR. Persoanele cu vârste între 30-54 de ani au votat într-o proporţie de 21% pentru ARD, 53% pentru USL şi 10% pentru PP-DD. Integral in Evz.
Impostorii politici din sectiile de votare. Partidele politice au avut mii de ochi in sectiile de votare prin prezenta la procesul electoral a unor asa-zisi observatori independenti. In realitate, acestia au fost trimisi pe teren de ONG-uri afiliate unor partide politice. Sa observe atent, sa conteste nereguli si ilegalitati, sa sesizeze membrii biroului electoral. Pe scurt, acesta este rolul unui observator intern desemnat de organizatii non-guvernamentale pentru urmarirea procesului electoral. Observatorul trebuie sa fie independent si nepartinic. Ii este interzisa de lege afilierea politica. Trebuie sa vegheze la un proces electoral corect si democratic si sa denunte acele fapte care incalca legea, indiferent de apartenenta politica a celui care calca stramb. Acest rol este in mod clar deturnat daca organizatia din care face parte observatorul este apropiata de un anumit partid politic. Cu toate acestea, mii de observatori interni, independenti doar cu numele, au impanzit sectiile de votare. Numai in Bucuresti, mai multe ONG-uri care si-au acreditat observatori au legaturi stranse cu partide politice. Numai in Bucuresti, mai multe ONG-uri care si-au acreditat observatori au legaturi stranse cu partide politice. Legea 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului nu lasă loc de interpretări la acest capitol: “Pot fi acreditaţi, ca observatori interni, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale care au ca obiect principal de activitate apărarea democraţiei (…) şi în ale căror organe de conducere nu se află niciun membru al vreunui partid politic. Persoanele desemnate de aceste organizaţii ca observatori nu pot fi membri ai vreunui partid.” Integral in Romania Libera.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna dimineata!
In urma calculelor pe care au inceput sa le faca partidele si care raman sa fie confirmate de BEC, se pare ca numarul membrilor Parlamentului va fi de peste 580. Vor primi mandate, in etapa a 3-a de redistribuire, doar ARD si PPDD, ceea ce face ca USL sa aiba sanse mari sa scada cu vreo 15 parlamentari sub majoritatea de 2/3.
V-am zis, ca sa fim preveniti cand apare stirea 😉
ARD va avea, dupa cat se poate calcula minimul necesar de parlamentari si la Camera si la Senat pentru a ataca la CCR legile (minim 50 deputati si 25 senatori. In prima instanta era cu senatorii la limita).
TB va convoca Parlamentul intre Craciun si Anul nou si va chema partidele dupa Anul nou la consultari. Probabil ca investirea Guvernului va fi undeva in jur de 15 ianuarie, si apoi urmeaza bugetul. Exista in mod normal vacanta parlamentara de iarna, insa cred ca vor lucra si in vacanta (care se termina pe 1 februarie).
Ponta a vorbit de o noua lege electorala, pe sistem german, liste-uninominal, pe care va vrea sa o adopte in perioada februarie-iunie.
Impresia mea e ca TB stie ce are de facut, ca totdeauna 😉
Buna, City, cand vom sti clar care din candidatii nostri vor fi in parlament?
Buna Diineata Citi,
Da, ne asteapta o zi foarte interesanta, desi cred ca in sfarsit vom cunoate noul legislativ numai maine pe la amiaza. Asa cu m ti-am mai spus, cred ca legea electorala germana este foarte buna, poate insa numai in Germania, stat federeal. In orice caz trebuie terminat circul asta creat de legea noastra electorala.Nu cred ca romanii inteleg uninominalul si listele permiteau totusi o inima triere.
salut! 🙂
Romanii nu inteleg uninominalul si nici listele. Partidele vor liste iar oamenii ” pomana”, asa ca orice sistem s-ar alege, el va fi in favoarea populismului.
Legea germana e buna in Germania, la noi orice se face, se face pe sistem romanesc
buna ziua citi, Hi doc. Uninominalul e taaaaare bun, dar numai cu menu-ul complet (ca in UK): nu devii demnitar daca nu esti in parlament si esti premier atata timp cat esti seful partidului majoritar. Ambele clauze ar fi benefice: nu ar aparea impostori ca secretari de stat si USL nu e partid, ca sa dea automat un premier.
Este un cosmar pe care refuz sa il cred. Nu a simt reprezentata sub nicio forma!
http://teodorabrabete.wordpress.com/2012/12/10/romania-incotro/
Buna dimineata tuturor. Asta da austeritate bugetara cu 580 de parlamentari. Romania o tara mereu surprinzatoare are mai multi parlamentari decat SUA care are peste 300 milioane de cetateni. 🙂
Buna Clemy 🙂
austeritatea este pentru cetateni, nu pentru alesii lor!
Hi doc. Parlamentul isi voteaza propriul buget, iar ce zice Ponta e alta gargara pt. fraierii din presa (sau din UE – crede el).
Salut cinic 🙂
Ah vreau sa-l vad pe Ponta prin martie 🙂 Abia astept. Deocamdata am treaba cu blatistii din PDL. Dupa aia ne ocupam si baietii astia.
Buna dimineata tuturor.
Buna Diana 🙂
Cand se va face legea electorala, CCR a zis ca trebuie aplicat refendumul, adica redus parlamentarii la minim 300. Decizia 682/2012, am comentat aseara pentru ziggy:
http://politeia.org.ro/editoriale/sfarsit-de-ciclu-intr-un-perpetuum-mobile/2669/#comment-8472
Pentru interesati,
Europa: 11 decembrie 2012 / DW: O victorie pirica
Salutare !
Parlament de puscariabili.
De ce nu le punem gratii ?
Salut timi 🙂
Merge si pentru gradina zoologica!
Salut ! 🙂
Da, la sectorul “Cercopiteci”.
Sau mai degraba hrana pt. felinele mari.
Pe langa “Votantul USL: bătrân şi de la ţară.” merge si “sarac si ignorant, pomanagiu”.
Cultura pomenii la romani e bine intretinuta de clasa politica dar si de BOR.
Pomana a ajuns brand pt. Romania.
Plus batalia pt. moaste/sarmaua sfintita. 🙁
Timi,
asta este, si cu asta defilam. Atata timp cat tinerii vor popula molurile in ziua alegerilor si vor da sfaturi sau vor lua la “misto” pe cei implicati pe “retelele” sociale”, aici vom ramane cautand fiecare o “salvare individuala”, pentru ca cea colectiva nu o putem gasi! Cand se vor trezi copiii internetului si a molurilor ei vor incepe sa construiasca un “nou socialism” sau in cazul cel mai rau posibil, un nou canal. Eu cel putin voi trai cu constiinta impacata.
Formidabil, asa e, Theophyle!…Ia-i libertatile acestui tineret si ai sa vezi ca-l aduci la urna (disperarii!).
Hi doc. Sugestie: intra pe http://www.luiza.daneliuc.ro si vezi ca sunt si YUP care gandesc altfel. Sunt putini, dar si comentatorii acelui blog dau semne de trezire.
Cinic, linkul nu este functional 🙁
sorry doc. este http://www.luizadaneliuc.ro, adica fara punct intre nume si prenume. Interesanta si ORIGINALA chestia cu responsabilitatea de a vota. Am avut o discutie pe viu cu blogaritza in cauza (a luat recent si un award). Ea spune ca articolul este rezultatul discutiilor si observatiilor pe o perioada mai mare de timp, adica fara legatura cu alegerile de acum. Daca consideri ca e un punct bun de plecare, poate ca avem ceva idei cum sa construim parghiile necesare pt. a convinge YUPs. Din profilul alegatorului USL nu reiese ca ar fi tineret de convertit pe acolo.
@Cetatene, Theo: Acum, dupa blatul facut de cam multi primari PDL, credeti ca daca se merge separat (PDL si FC in special) se luau mai multe mandate? Cat de prost e sistemul cu repartizarea, daca exista un blat …
Sub nici o forma.
Trebuia ca FC sa aiba minim 5% sau 9 colegii castigate, cea ce era imposibil.
Uita-te la unguri, cu vai nevoie au luat 5,2-5,4%.
FC nu putea in nici un caz sa castige nici 5% la nivel national, nici 9 colegii (6 deputati si 3 senatori).
Multumesc de raspuns 🙂
OK, next question: daca PFC lua “cu japca” dintre pedelistii mai dezghetati (ca erau destui cei cu dinte contra lui chiuahua si pe atunci) si batea cu pumnul in masa in fata lui Blaga, s-ar fi putut rezolva toata coordonarea campaniei mai bine? Sau atunci lupta ar fi fost pe fata?
NU.
Din cateva motive:
1. Nu a existat o campanie coordonata la nivel national: mesaj politic de forta anti-USL, “echipa” prezentata mediatic, implicare a primarilor din teritoriu. PDL a impus ARD mesajul ala idiot cu “Alege cu inima” si “75% oameni noi”. Asta nu a fost mesaj politic. Pur si simplu liderii PDL nu au raspuns la mesaj politic cu mesaj politic, au raspuns cu mesaj de auto-justificare.
2. Primarii PDL nu aveau ce promite trupetilor. Cand nu ai o idee cu care sa atragi votantii liberi, masa de captivi fuge si ea unde pare ca se concentreaza puterea. Primarii PDL au tradat pentru ca sau au fst constransi, sau au vazut clar ca nu exista la centru o strategie de lupta.
3. Blaga a alienat o enorma parte din electorat vorbin in noiembrie despre alianta cu PNL. Pai cand tu declari deja ca te aliezi cu cel cu care trebuie sa te lupti, in capul oamenilor apare ideea ce tu vrei sa ii pacalesti.
PFC nu are structuri in teritoriu inca, sau sunt foarte slabe, deci nu putea atrage decat din bazinul de oameni ne-captivi. Cu ce sa ii atragi, cu mesajele lui Blaga adresate exclusiv trupetilor PDL tradatori?
Nu ma refeream la votanti, ci la activisti PDL. Ma gandeam la ideea ca PFC sa fi facut ‘headhunting’, sa ia la ei oamenii mai potabili din ramasitele structurii regionale PDL.
Si dupa aceea, cu spatele ceva mai bine asigurat, sa bata cu pumnul in masa in fata lui bleaga si sa-si impuna strategia lor, nu cea a dezumflatului.
O, Doamne, nu iti amintesti ce tam-tam national si ce val de dezbatere a fost cand la FC au venit doi fosti PDL-isti si au fost alesi vicepresedinti? Ce mare zarva a fost cand Blaga si Macovei (da, Monica Macovei) au lansdat fiecare (pe fata sau voalat) ideea de “traseism” si ca FC e o “dezamagire” fiindca “Ungureanu accepta traseisti”?
Atunci ARD a inceput sa stagneze sau sa intre pe trend descrescator, fiindca in spatiul public MRU si FC a fost asociata de PDL-isyti cu ideea de trasesism, de frica sa nu le fuga electoratul.
Cockerul lui Blaga, recte Mihai Neamtu, a primis ordin sa sara la MRU cu acuzatia de treseism si ala a sarit cu parabola cu “vinul vechi in burdufuri noi”.
PDL a murit de frica atunci ca cei mai buni oameni ai lor sa nu plece la FC si a lansat in presa tema treseismului, desi iti pot spune ca mana pe inima ca la mine in judet Blaga a pus pe lista indivizi care au trecut pe la PRM, PNTCD si pe unde naiba au mai fost.
In fata FC era atacata cum ca e o “dezamagire” iar pe la spate Blaga a pus niste dubiosi pe liste, care numai de lupta nu aveau chef, ci sa candideze la plesneala.
da pana la urma electoratul nu a fugit, simplu nu s-a prezentat la urne!
exact! Eu cu cunosc o droaie de tineri care habar nu au cu ce se mananca politica.
Joi, inainte de alegeri, la o banca, functionara din fata mea de la ghiseu, mai tanara ca mine, habar nu avea cand anume sunt alageri, credea ca ele vor fi duminica viitoare!! Si afara erau flyere la greu si postere.
Cand i-am sus ca se prabuseste leul daca USL vine la guvernare, nu intelegea de ce ii zic asta.
“PDL a murit de frica atunci ca cei mai buni oameni ai lor sa nu plece la FC”
“De ce ti-e frica, de aia nu scapi”. Asta se va intampla oricum, insa daca erau destepti mai bagau cativa dintre barosanii lor pe remorca FC-ului.
Parerea mea despre Monica Macovei s-a schimbat in rau pe parcursul anului asta: e un tehnocrat ce nu se pricepe deloc la politica.
Despre Monica Macovei ca politician PDL voi scrie la momentul potrivit. Nu a sosit inca momentul.
Pana la urma cati parlamentari are FC?
Inca nu stim, dupa ce BEC-ul va distribui mandatele aflam.
Tot ce trebuia PDL sa faca era sa aiba o strategie coerenta de a face la nivel national ce a facut Boc sau Falca la Cluj: sa traga USl cam la 47% si sa mentina ARD la minim 23%, maxim 28-30%. Era de ajuns, dupa aia legea 35/2008 distribuia mandate mai degraba la ARD decat la USL in etapele 2 si 3. Important era ca USL sa iasa in prima etapa cu 1-2 mandate maxim in plus.
Insa cine sa priceapa? @Sare in ochi are un material foarte bun la el pe blog despre strategia asta la Cluj.
Theo si cu mine am gandit-o facand calcule pe un sfert din judetele tarii. Insa la PDL, alde Blaga stia el mai bine si oricum politica nu se face pe bloguri.
La Cluj si la Arad s-a aplicat strategia asta in mod instinctiv si fara sa ne intrebe cineva pe noi, si rezultatele au fost cam 90% aceleasi cu simularile mele.
si sa si puna candidati reali contra lui ponta si cacarau. chiar daca pierdeau duceau o lupta care se extindea la nivel national. iar langa un candidat real contra lui cacarau si ponta mai mergeau 2 3 “iepuri”.cat sa le rupa din voturi celor 2 sa-i coboare sub 50%. noi am scris aici toata campania dar cine sa priceapa ? blegosii au obtinut ce-au vrut – au fugit de guvernare. vor sta 2 ani cuminti sa pape tot ce au agonisit apoi vor incepe sa iasa in fata sa “lupte” contra bolsevicilor si a sistemului lui ilici promitand din nou dreptate si adevar bla bla bla bla.
O, da. Pot sa iti sun acum ca la mine in judet exista numai resapati pusi de Blaga pe liste, necunoscuti care au cotizat si doar 1 sau 2 mai de Doamne ajuta. Pana si eu, care sunt infirmat, ma intrebam cine dracu sunt aia. In multe colegii oamenii PPDD i-au batut de le-a sunat apa in cap pe aia de la ARD. si PPDD nu are primari, nu are structuri, nu are nimic!
Reteaua teritoriala a PDL e la pamant sub Blaga. Sub Boc a rezistat 4 ani si Blaga a distrus-o.
acum se vede ca o miscare noua independenta-anti sistem, cu un mesaj clar anti iliescu si anti rusi – dar cu un management politic ultra pus la punct ar fi reusit sa ia macar cele 14 la suta ale ppdd.
buna ziua. sunt si rau. Cand Felix ia 70% contra lui dl.Craciun, care ar fi trebuit adus in Parlament cu aclamatii, asta zice totul despre votantul roman. Zice chiar mai dur decat profilul zugravit mai sus.
Buna dimineata!
Esti cinic dar..realist 🙂
Si fara a lua in considerare si asta (nu stiu cum) nu facem decat…nimic. Parerea mea 🙁
buna dimineata ! am vazut revista presei externe : mafia bolsevica din Ro a reusit sa sperie UE. cat va mai fi RO membru cu statut deplin in UE ?
Categoric. In plus, ar fi trebuit sa refuze candidaturile unor personaje compromise si nu sa se joace de-a comisia de etica. ARD ar fi putut sa ajunga chiar la 25% daca se aplica la national strategia propusa de tine. Ma rog, se mai puteau face cateva lucruri dar unde nu e cap….
o zi buna tuturor. la munca, nu la vaicareala!
ce s-a intamplat duminica cu ARD se va intampla in curand cu USL. macar la Cluj s-a mai curatat PDL de cateva figuri.
Nu pot decat sa recomand inca o data cu multa caldura materialul lui @sare despre mandatele de la CJ:
http://sareinochi.com/2012/12/10/o-campanie-electorala-ciudata-dusmanii-din-interior/
Citez fragmentar ceea ce ma intereseaza acum:
“Asta inseamna:
USL 48,55%
ARD 23,51%
UDMR 14,54%
PP-DD 11,21%
REPARTIZAREA MANDATELOR PE C.DEP IN JUDETUL CLUJ VA FI: 4 USL, 3 ARD, 2 UDMR si 1 PP-DD. IAR DACA USL IA 5 MANDATE, ATUNCI ARD POATE RAMANE CU 2 (maxim 3) MANDATE, UDMR 1 (maxim 2) MANDATE, PP-DD 1 MANDAT”.
Observam ca ecartul 48-23 acorda USL un minim de 1 mandat in fata si un maxim de 2 mandate, aceasta doarece mandatul se acorda in functie de coeficientul CECI pe judet, si un mandat revine unui partid daca aceasta are in plus cam 7-8%.
Deci tot ce trebuia sa faca PDL era sa aiba o strategie coerenta la nivel national si local sa iasa din prima distribuire cu un “handicap” de maxim 2 mandate. Dupa aia urma compensarea.
Or, USl a luat toate mandatele cu 50+1 la 25 judete!!!
Salutare tuturor.
Buna dimineata,
Asta cu politica nu se face pe bloguri imi suna si mie in urechi de cand a iesit buldogul pamantiu la fatza in seara alegerilor.
Suntem in RHT pana peste cap, alegerile s-au terminat, asa ca pot sa ma racoresc felicitandu-l pe Blaga pentru dezastrul national si prostia fara margini egalata doar de orgoliul de fost sef al vamilor… deci tot un drac. Le-as ura bun venit la realitate dar sunt sigur ca si acuma refuza sa accepte ca au o problema.
Ma bucur nespus pentru MRU. Va fi mult de munca, si multa munca de rezistenta. Sper sa reuseasca sa se fereasca de capcanele pe care “prietenii”.
…pe care “prietenii” le vor seta pe traseu.
Nu ne obosim noi sa-l felicitam pe Blaga, am vazut cum il caina “colegii din usl” si cum se roaga pentru el sa intre in parlament.
Da, MRU va avea enorm de munca, are nevoie de oameni, multi si devotati, trebuie sa-si fereasca spatele de prieteni (gen Udrea, Blaga) si cred ca are nevoie de un grup apropiat care sa intuiasca si sa previna toate capcanele, cum ai spus tu.
salut si bine zis. USL se teme de o “radicalizare” la dreapta care sa puncteze imbecilitatile marxiste pe care vor INCERCA sa le bage in buget.
Esti optimist in privinta USL-ului dar nu se stie niciodata. Cat despre munca, ce pacatele mele sa mai spun ca am tocit multe unghii pe tastatura calculatorului in ultimii ani si am facut multi kilometri la volan ca sa votez. de la distanta nu pot face mai mult 🙁
@Clemy indivizii astia se distreaza pe seama noastra. noi ne dam de ceasu’ mortii si ei isi fac blaturile lor, socotelile lor. dupa ce se injura pe la tv zile insir se vad seara la un spritz si se distreaza de minune cum reusesc ei cu sistemul lor sa tina captiv si electoratul de dreapta si cel de stanga taiand orice sansa mai apara vreo noua miscare politica care nu e din sistemul lor
Salut,
stiti noi traim intr-o eroare enorma. Scriem ce gandim si ce credem noi ca este realitatea. Discutam despre perceptiile noaste care nu prea sunt adevarul in teritoriu. Dupa o saptamana campanie door-to-door lucrurile arata complet altfel. Astept o postare de la @demeter ca sa va schimbe poate o parte din perceptii. Tinerii activi NU voteaza, asta este marea tragedie!. Voteaza numai asistatii si astia nu au nici o treaba nici cu UE, nici cu Europa si nici cu dreapta-stanga.
Pai, daca tinerii nu voteaza, nu-i prea putem numi activi, nu?
A avea un serviciu, o sursa de covrigei si bere, nu inseamna a fi activ, ca si delfinii sar prin cercuri pentru o galeata de peste, iar pe ei eu nu i-as numi activi.
Buna dimineata Theophyle !e adevarat , tragic ca tinerii activi nu voteaza si destinul tarii depinde de o categorie sociala fara niciun viitor.uneori ,da scriu ce gandesc si mai cu patos.dar ce am scris mai sus ti-o spun din realitate. din realitatea zonei.sa vezi ce betii trag la un hotel de la poalele ceahlaului alde culita,gigi,rogin,marcoci,tocu,ouatu etc . si cum “se rad” ei pe seama prostilor apoi cununa ,boteaza,alaturi de marile scule din meletie,parkete,si alte servicii “funebre’ care cica se ocupa cu inteligence service. te ar durea sufletul sa stii tot adevarul.
Asta cu diferenta dintre realitate si ce credem noi imi aminteste de vesnica dilema din business: sa vinzi ce stii tu sa faci ? sau sa vinzi ce se cere?
Ca sa vinzi ce stii sa faci tu ar insemna sa faci multa educatie mai intai… sa creezi nevoia de produsul tau. Ori pentru asta capitalul si energia consumate sunt enorme.
Aplicata la politica, doctrina lui “a vinde ce se cere” insa, inseamna esecul unei societati intregi. 🙁
Cand ai un “viitor” de zeci de ani in fata si un trecut care se reduce la nota la chimie (zic si eu, asa), la intalnirea de duminica la balul bobocilor, e greu sa te manifesti ACTIV astazi.
@georgia, PDL nu mai exista. Nu are cine sa conduca partidul, nu mai are structuri in teritoriu. Orice pretentie ar ridica “colegi” de genul celor enumerati de tine va fi in van.
Din punctul meu de vedere, pdl poate sa si dispara, ne-a mancat nervii si vreo doi ani din viata. Persoanele valabile din pdl isi pot gasi locul, nu-mi fac griji. Cat despre Blaga, el pentru mine nu a mai reprezentat nimic de la momentul Cotroceni, mars politisti, lozinci mizerabile, Blaga fugit. Traiesc intr-un judet unde pdl a fost puternic, la locale s-a vopsit verde si a batut palma cu generalul izmana, iar acum, si-a abandonat candidatii, i-a lasat fara sprijin, finantare, chiar sedii, pentru ca avea de blatuit. Sunt furioasa, isi merita soarta. Din pacate ne trage si pe noi. Trebuie sa tinem cu dintii de singurul fir de speranta – MRU.
buna ziua.Judetele noastre cam seamana…
Repet ce am postat mai sus despre “implicarea tinerilor”:
Joi, inainte de alegeri, la o banca, functionara din fata mea de la ghiseu, mai tanara ca mine, habar nu avea cand anume sunt alegerile. credea ca ele vor fi duminica viitoare!! Si afara erau flyere la greu si postere.
Cand i-am sus ca se prabuseste leul daca USL castiga o majoritate clara, nu intelegea de ce ii zic asta.
I-am amintit de epoca lui Vacaroiu si de inflatie si mi-a zis ca era mica pe vremea aceea si nu tine minte mare lucru.
“I-am amintit de epoca lui Vacaroiu si de inflatie si mi-a zis ca era mica pe vremea aceea si nu tine minte mare lucru.”
Nu-i nimic, va afla in curand laiv pe viu in direct. Ea si toti blambecii cu salarii in lei si credite-n valuta.
Culmea ca era la o banca ce nu sta foarte bine insa care avea un curs excelent pentru mine (tocmai pentru ca nu sta foarte bine 😉 )
Era cumva banca al carei nume incepe cu ‘V’? 🙂
Nu, nu, cu alta litera 😉
Zi cu care, ca paote trebuie sa-mi mut depozitele. 😀
stai mai omule, ca nu da faliment D Insa are raportul intre depozite si credite mult subunitar, ceea ce nu e indicator de soliditate, in mod normal raportul depozite/credite trebuie sa fie supra-unitar sau cat mai apropiat.
Nu sunt expert financiar, insa eu privilegiez bancile cu politica de creditare prudenta si cu raport depozite atrase/credite acordate peste 1. Chiar daca asta insemna dobanzi mai mici.
Pai nu prea gasesti in Romania cu raport supraunitar in afara de CEC. Doar Transilvania stiu ca se mai apropia. Toate celelalte sunt de pe la 80% in jos.
Daca as avea depozite mari sau medii, as face o lista in functie de acest raport si m-as gandi unde sa tin banii pe termen lung. Insa cum nu am prea mult, tot ce am tin in portofel
In mod evident, fiecare om are apetitul sau de risc investitional. Al meu este zero sau sub zero, de aia relatia mea cu bancile este marcata de o circumspectie maxima.
Ca sa formulez pe scurt: “tinerii” (de orice varsta ar fi ei), nu mai stiu sau nu mai cred in legatura cauzala dintre politica si economie.
“Batranii” si “asistatii” (sub orice forma) stiu perfect legatura intre vot si cresterea pomenilor.
S-a dus o munca enorma pe directia ruperii in mintea electoratului a acestei legaturi.
Nu avem organizatii civice in adevaratul sens al cuvantului, care sa atraga mereu atentia asupra acestei legaturi. Nu se face educatie pe directia asta si se saboteaza gruparea celor cu aceleasi nevoi si coagularea in miscari. Se submineaza increderea in lideri pentru a preveni coagularile.
Era o directiva KGB chestia asta parca.
Numai ca si ea va avea reversul ei la un anumit moment. Pacat insa ca asta inseamna ca poporul sa sufere la greu pentru a se putea uita unii la altii si sa incerce sa se adune grupuri-grupuri.
Buna dimineata,
@Citi, gratulezi cu prea multa implicare tinerii, cand le atribui logica politica-economie. Din pacate raspunsul e mult mai simplu, dezinteresul e justificat elevat ” e trivial sa te implici in politica”. Si stiu ce vorbesc, ma muncesc din greu sa schimb trendul en vogue.
ai dreptate. acum cativa ani a trebuit sa fac desene pe tabla ca sa explic la o clasa de votanti diferenta intre sistemul de vot pe liste si cel uninominal.
bun ziua. iata si aparatorii neamului http://www.reportervirtual.ro/2012/12/contre-corina-dragotescu-bogdan-chiriac-pe-tema-antenei-3.html
astia o sa aiba nevoie de multi ingeri aparatori la iesirea sufletului din trup, cand dracii vor cere ce e al lor 🙁
O sa-i pape Ammit pe toti. 😀
din partea mea, sa le puna si sare!
S-a constatat un lucru evident : tinerii nu ies la vot.
I-ati intrebat si de ce ?
Dialogul meu cu persoane de 30-40 de ani :
– Nu mergi la vot ?
– Pai n-am cu cine vota; cu comunistii n-am votat si nici n-o sa votez dar nici cu ARD.
– ?
– Pai cu jigodiile alea de Ridzi, Blaga, Udrea, Placinta ?
Sigur ca Ridzi si Placinta au plecat dar “stampila” lor a ramas bine impregnata pe PDL/ARD.
In cazul bugetarilor e vorba de ranchiuna pt. taierea otova a salariilor (multe nu foarte mari), in timp ce PDL angaja in draci clienti politici pe salarii babane la companiile de stat.
E momentul, deci, pt. o analiza dura a cauzelor esecului.
Menajamentele dauneaza.
Corect Timi,
Placinta inca e considerata in PDL-ARD- dreapta, ca sa nu zic crestin democratie.
De analizat ce sa mai analizam daca am gasit deja vinovatul universal ? 🙂 Ne pierdem vremea 🙂
NU, TDS, nu ne pierdem vremea de loc, parerea mea.
O sa te astepte niste postari foarte grele legate de sabotajul gigantic pe care Blaga & blatistii l-au facut la alegeriile astea. Si pentru placerea colectiva (stiu ca nu a ta) ai sa auzi si cati banii l-au costat pe Cocos sa-si trimita nevasta ina o data la parlament. Gata nu-i mai suport pe acesti polticieni “dreptaci” devotati.
Da…. nu vad asta de loc cu placere…. Eu sunt un fel de Petoffi sau Balcescu ce incercau sa uneasca ungurii cu ardelenii in cazul revolutiei de la 1848 si sa nu se mai maciuceasca intre ei.
Eu pariez ca MRU va incerca o platforma comuna a dreptei. cu PDL si PNTCD, asa ca sa nu ne grabim.
Sa asteptam rezultatele finale si vom vorbi pe cifre.
…..
Nu stiu citi bani a dat Cocos pe crucea aia inflacarata dar a meritat fiecare cent. A facut-o pe bruneta vopsita sa ia cele mai multe voturi din ARD desi era urita de o tara intreaga.
Sa-l intelegem.
Dupa o anumita varsta, pasiunile devin ravashitoare. 😆
Asa e Timi
Da, pasiunile inca ma mai ravasesc 🙂
Buna dimineata!
Eu inca nu retin cum o cheama pe cucoana pe care am votat-o la Camera. In zona in care stau nu am gasit macar o fila A4 scrisa de mana cu numele candidatilor ARD. Sa nu mai vorbesc de afise sau bannere. Cat priveste prezenta lor in mijlocul cetatenilor, nici nu se pune vorba.
Pai daca eu nu stiu cum o cheama (si ma consider un om informat) ce pretentie sa am de la nea Ion sau tanti Leana? E drept ca nici ei nu stiu pe cine au trimis in parlament dar au mers cu USL-ul ca oile.
Cuconu’ Biris a pus banere uriase , in statiile de metrou, Romana, etc. A scris lucrari si le-a imprastiat. Dar nea Ion si tanti Leana tot l-au ignorat.
Nea Ion s-ar fi ridicat el, dar cind a vazut cite suturi in dos a luat MNeamtu legionarul s-a abtinut (si el si Gheorghe)
Sa ne aducem aminte de amicitia dintre comunisti si liberali – Se află România-2012 în momentul ‘46 ? (2)
Cineva neinformat citind asta ar putea crede ca liberalii de azi sunt urmasii liberalilor din 46. NU ! PNL de azi sunt urmasi ai comunistilor din 46 !!!
Un profil de tanar liberal autentic Mihail Farcasanu aici : http://ro.wikipedia.org/wiki/Mihail_F%C4%83rc%C4%83%C8%99anu E o poveste lunga aici mai tare ca un film mai tare ca un roman
Mario Monti va demisiona la finele anului. Partidul lui Berlusconi si-a retras sprijinul dupa revenirea acestuia in politica.
http://www.bursa.ro/?s=international&articol=192582
Interesanta este reactia germanilor:
“Nu anticipăm niciun efect destabilizator şi aşteptăm ca Italia să-şi îndeplinească în continuare angajamentele luate faţă de Europa, respectiv să urmeze calea reformei”.
A se citi “va ia mama ‘reaku daca va trece prin minte sa clatinati barca.”
In alta ordine de idei, aceste evenimente arata motivul cel mai clar pentru care un guvern tehnocratic n-a fost, nu este si nu va fi vreodata o optiune viabila.
Nu imi place sa spun ca am avut dreptate, dar am avut dreptate 🙂 Vina este distribuita egal intre cei 4 lideri Blaga, MRU, Neamțu și Pavelescu. Toata constructia a fost o catastrofă.
Ia zi bre, ce vina a avut MRU? In afara de aia ca exista?
Ar fi putut sa stea la SIE ! A fost, ca nu mai stiu daca mai poate fi, in viitor, un foarte bun inalt functionar de stat.
semanticus salut,
am stiut si noi de la inceput (si am si scris). Bineinteles ca nu puteam critica in campanie. Vom vedea si ce se intampla mai departe, poate totusi exista si un sfert de pahar plin.
Semanticus, poate iti va povesti odata cineva cum au decurs “negocierile” in ARD, de partea cui este Neamtu in mod real, si cum au fost faultati oamenii lui Ungureanu mereu. Vei afla poate si multe despre tehnicile de negociere ale lui Blaga, cotizatiile la zi platite de Neamtu la PNTCD chiar cand era mare “Fondator” si capcanele intinse lui MRU de PDL numai ca sa ii ripa gatul si sa nu exista cineva pe dreapta care sa nu datoreze nimic PDL.
@Cetatean,
este vina lui ca nu s-a retras in acest context, dar ambitia sa politica a fost nemăsurată. MRU nu este om politic dar are cap pe umeri să sesizeze când îl lucrează cineva politic. Greșeala este a lui integral.
semanticus,
daca omul are cap, invata. Cat despre optiunea mea personala, este cel mai bun si mai decent pe scena politica. Sa fim sanatosi si vom vedea, sper!
Semanticus, daca avea ambitie politica nemasurata cadea la blat cu PDL-ul de nu il mai trada nimeni la motiunea ce cenzura 🙁
Salut tuturor,
Imi permit sa fac si eu cateva comentarii acum dupa dezastrul din alegeri.
Tinerii nu sunt activi pt ca nu sunt implicati. Cei care nu voteaza nu se regasesc in promisiunile niciunui partid. Promisiuni care in mare parte se axeaza pe ajutoare sociale ori pe initiative gaunoase fara tinta exacta. O promisiune clara cu subiect si predicat care de exemplu sa ajute mici intreprinzatori poate reusea sa ajunga la ei. O scutire de taxe pt firmele noi in diferite domenii in care Romania sta prost. O promisiune clara cu termene privind votul electronic. Si exemple se pot gasi. Doar declaratii ca vrem o Romanie dreapta dar fara exemple concrete nu ajunge pt tineretul de azi. Ca sa-i aduci la vot trebuie sa-i castigi cu ceva. Multi imi spun ca e circ si nu ii intereseaza. Chiar discutam la un moment dat cu cineva si ma intreba daca in marketing este institutuita regula sa nu faci campanie de marketing pe spatele concurentilor de ce nu s-ar putea face si-n politica. Ar schimba tema negativa a campaniei si s-ar discuta mai mult despre solutii decat despre ce a facut celalalt.
Trebuie sa ne uitam la cauza nu doar la efect. Nu-i intereseaza daca le spui ca nu sunt bani pt promisiunile usl-ului. Nu-si fac probleme pt asta. Am colegi care nu-i intereseaza inflatia, cursul sau alte lucruri. La salarii de peste 1500-2000 de euro inflatie de 5-7% nu se simte. Lasa mai mult bacsis la un club decat inflatia aia. Ce se discuta in capanie pt ei nu este relevant. Traiesc cu impresia ca pe ei nu o sa-i afecteze pt ca ei oricum castiga mult si este irelevant si nu merita efortul.
Trebuie identificate problemele celor ce nu participa la vot si gasite solutii pt ei. Acestia daca sunt atrasi in procesul electoral vor vota cu capul. Daca vrem sa schimbam Romania trebuie adus electoratul educat la vot iar ponderea lui sa fie insemnata. Altfel mereu asistatii sociali or sa decida pt noi.
Vina nu este in totalitate a lor.
Si mai este un efect bun al aducerii electoratului educat la vot. Acestia sunt vazuti de ceilalti ca fiind educati si pun pret pe ce spun. Un electorat educat poate influenta pe cei din jurul lui mai usor si mai eficient. O convinge pe mama pensionara sau pe unchiul bugetar ca bani pt pensii sau salarii nu se culeg din copac ci trebuie ca intai sa produca el ca cei din jur sa primeasca. Poate translata mai eficient promisiunile ce i se potrivesc lui celor din jur. Acest electorat se poate folosi fara sa-si dea seama ca agent electoral extrem de puternic si credibil. Dar asta numai daca este convins si atras cu ceva ce ii aduce avantaje.
Stiu, poate suna utopic, dar alta soarta in fata usl-ului cu promisiunile lor, niciodata un partid de dreapta nu o sa faca fata.
Salut laurentiu,
totul e frumos si adevarat. Chestia cu “Tinerii nu sunt activi pt ca nu sunt implicati”, cu scuzele de rigoare, este o gogomanie. Cine vrea sa se implice se implica. Din nefericire multi tineri doresc functii contra implicari, si asta nu merge. Functiile se obtin prin munca si alegeri. Deci poveste cu implicarea tinerilor nu este relevanta
nu, nu vorbesc de cei ce trebuie sa se implice efectiv in viata politica pt functii. aceia sunt tot asistati sociali 🙂 vorbesc de cei ce trebuie convinsi sa mearga la vot. cei care au deja functii si salarii bune. cei care partea materiala nu se bazeaza pe ajutoarele sociale. acestia trebuie atrasi sa se implice. nu sa intre in partid ci sa-l faci sa vada clar diferentele intre un partid de stanga si unul de dreapta si apoi sa-l transmita mai departe.
ca sa ajunga sa vrea sa se implice trebuie convins cu ceva. nu doar ca noi suntem de dreapta si ceilalti sunt de stanga. pt multi este irelevant asta.
Baieti si fete, nici nu viseaza USL la ce propunere de PM va face Basescu
Daca stai si citesti comentatorii de profesie, iti vine sa te crucesti 😆
http://adevarul.ro/news/politica/note-alegeri-1_50c6c504596d720091e63bff/index.html
“Singurul om care ar putea aduce pacea în ţară este Părintele Patriarh. Chiar dacă pentru unii poate fi surprinzător, este evident că polarizarea socială nu mai poate fi reparată decât de singura persoană reprezentativă sub aspect moral pentru aproape întreaga naţiune, deoarece acum nu s-a lovit în sentimentul politic al cetăţeanului, ci mai ales în starea lui de normalitate, adversarii politici din orice tabără fiind demonizaţi – în mare măsură, pe bună dreptate”.
Pai da, ca ala se pricepe la economie. 😛
Chairman & CEO al S.C. B.O.R. S.R.L. e un siviu al naibii de greu.
Probabil ca urmeaza o ingropaciune/parastas si atunci Prea-Fericitul e cel mai indicat s-o faca. 🙂
Patriarhul Daniel stie mai multa economie decat toti parlamentari USL care au intrat acuma, la un loc 😀
aia nu e economie omule, e sclavagism cu fata umana, la adapostul amenintarilor cu mutarea disciplinara, caterisirea sau faultarea subtila :(. Stiu perfect ce zic.
Si asta difera de ceea ce se intampla in multe supercorporatii multinationale… in ce fel anume?
Si eu as sti mai multa economie daca nu as plati impozite. 🙂
Patriarhul Daniel ar trebui sa primeasca sute de ani de inchisoare pentru evaziunea fiscala pe care o fac unitatile economice ale bisericii pe care le pastoreste.
Bisericile de parohie gem sub “impozitele” care trebuie platite si la Patriarhie si la protoieria locala. Sunt preoti care tremura cand le vine protopopul si consilierul juridic in inspectie, ca aia vin cu gand sa jecmaneasca si pentru patriarh, si pentru ei.
la multinationale iti pierzi jobul si iti gasesti altul. in BOR ierarhia te ameninta cu aruncarea din barca. daca esti laic, nu e o problema, te duci la alt preot mai intelept, insa daca esti preot/calugar, esti sub gheara ierarhiei si nu ai ce face. Conceptul de “ascultare” e folosit de cei de sus ca sa justifice comportamente ce numai duhovnicesti nu sunt. Mai nou, tot ce se ruleaza financiar in BOR trebuie dirijat spre templul ala idolesc numit Catedrala Mantuirii Neamtului.
Vezi, de-asta sunt eu impotriva religiilor cu ierarhie administrationala…
Edit: “organizational-administrativa”.
banul e ochiul dracului si in Biserica.
Asta nu stiam, ma refer la constrangeri. Imi retrag cuvintele
nu ai de ce sa le retragi. Daniel stie economie evazionista. Biserica a fost scutita de texe pentru ca banii ei nu sunt bani “de investit” cu scop financiar, ci pentru ca ei sa mearga spre nevoiasi si spre intretinerea locasurilor de cult. Sub Daniel banii sunt luati de la talpa si dusi spre varf. Hipercentralizare cum nu iti poti inchipui.
Votantul majoritar -usl- Batrin si de la tara…..
Am banuit ca la tara masa critica pentru dreapta nu e inca coagulata. I-am spus atunci Georgiei ca voi reveni dupa alegeri – Imi pare rau ca a fost ca mine –
Spunea Giorgia:
“Eu am exemplul unei comune unde masa critica a fost depasita, si-au ales primarul si il au de DOUA mandate. Ma enerveaza dispretul asta atot-stiutor. Mergi la tara si vei vedea ca logica ta formala nu face doi bani. Oamenii acolo au bun simt, muncesc, ai ramane surprins sa afli cati intra pe internet (si cati citesc blogul asta), vor “mai bine” dar nu au ancora. Si spre stiinta ta, afla ca satele noastre nu mai sunt toate pline de mosi si babe.
Ma intarati 🙂
Afla ca in comuna respectiva s-a votat masiv pdl. In comuna aceea oamenii citesc blogul lui Thephyle, si da, in comuna aceea oamenii au bun simt, au copii superbi, au fabricuta pentru produse din lapte de capra si una pentru lapte de vita. Oamenii aceia muncest muzicuta. Eu nu-mi retrag cuvintele. Nu ma mai zgandari ca nu esti deloc elegant.
Eu, sunt extrem de elegant in cazul de fata si neviolent .. … dar eu am spus si spun altceva.
Un prieten care a citit atunci postarea aia mi-a trimis-o amuzat suparat de populismul si agresivitatea ta lipsita de blindete. Macar Mar a revenit si a indulcit pilula. 🙂 Nu e nici o problema. Daca in urmatorii 4 ani comuna de care vorbesti tu se multiplica la scara nationala ar fi extraordinar. Vorbim… daca apucam…peste 4 ani
Musicalule, dincolo de multe parteri, ceea ce spui (comuna de care vorbesti tu se multiplica la scara nationala ar fi extraordinar.) este singura SOLUTIE 🙂
Cum o implementam? E mai greu! Ceea ce s-a DOVEDIT este ca nu putem sa “ardem etapele” 🙂
salutare all 🙂
Miscarea presedintelui va fi cu adevarat surprinzatoare de-a dreptul socanta ptr. multi ptr. ca ii va prinde pe toti cu izmana in vine 😆
va vacanta pozitia de presedinte prin demisie dar inainte de asta va desemna singurul personaj care poate readuce echilibrul in parlament.Analizele pe care le va face dupa consultarea in forta a partidelor il vor impinge inspre o singura concluzie.Adica se va desemna pe sine 😆
Antenescu nu va refuza ca sa ajunga interimar,amintirile de pe canapeaua sau pupitrul de la cotroceni ii sunt foarte vii.Stie ca va fi ultima lui sansa de a le mai vedea si va profita de asta asa ca piratul si ministri sai vor depune juramantul in fata lui crizel.Mai prinde antenescu asa o ocazie,sa jure basescu in fata lui,sa-i semneze decretul de numire ? io nu cred
Piratul va trece guvernul prin parlament asa cum numai el stie s-o faca,tuturor le vor tremura chilotii.
Va reusi sa impuna modificarile la constitutie cele mai corecte in timp record si referendumul ptr. const.(in care se vor regasi prevederile ref. 300) se va tine simultan cu alegerile prezidentiale,toate acestea fiind organizate sub directa sa indrumare.
😆
….
Ce frumos suna 🙂
Un cald salut de amiaza catre sufletele din spatele baricadelor 😀
Se clatina bleaga? Si ce daca? Pe termen mediu si lung va fi profitabil.
Prafrazand una dintre putinele poezii strecurata prin sita ideologiei de partid si de stat bleaga reprezinta lanturile folosite de Zeus-pdsr (aka vechi mentalitati comu’isto-securisto-religioase) pt a incatusa noile tendinte (vine vremea noua, cu huruit de roti sa-ti bata-n porti).
salut! 🙂 sa se clatine si sa se duca dracului la tata socru cu care se intelege!
The real (and big) question is: Mihai Razvan Ungureanu doreste sa-si asume rolul de Prometeu? … pana chiar dincolo de te pune-n patru labe si manaca, omenire?
Eh, Kenwood, aici eu cred ca ai pus un foarte mare punct pe “i”. Ramane de vazut, pentru ca asta este un test de anduranta extrem de greu.
Multumesc Georgia 🙂
Tocmai cu gandul la anduranta pomenita de tine am pus intrebarea.
Nu esti sanatos la cap, azi ai gustat ceva canepa? 😆
salut!
ha-ha 😆
TB va cumpani in liniste pana intre Craciun si Anul nou si apoi va convoca Parlamentul, apoi va chema partidele la consultari. Nu e nici o graba.
(azi am vazut primul semnal de imapcientare la USL).
eu sper ca ref. 300 sa fie o f.puternica baza de negociere ptr. elaborarea modificarilor constitutiei.
Vad ca deja uslasi au iesit la atac consistent.Legea initiata de ei ptr. reducerea nr. de parlamentari ,muuult mai buna (n`asha?) decat ref. a fost blocata de fosta putere cu toate parghiile,aratandu-si dispretul fata de ceea ce doreste poporul roman.
Deci ,inteleg eu,faptul ca sunt asa de multi parlamentari intra in responsabilitatea directa a pdl nu a usl care s-a dat cu fundul de pamant sa nu aplice ref.300
Va fi imposibil de impus acum cand vor fi550-580 parlamentari.Gandeste-te, jumate din ei n-ar mai avea sperante pt. 2016 …
vor trebui sa aleaga intre ponta si restul,daca bineinteles vor putea fi adusi in dilema asta 🙂 )
Pai Socaciu, nu e la ei? Nu cumva exprima parea intregii “clase politice” cum ca poporul este DOBITOC si ei, alesii neamului, decid?
Buna ziua,
il aud pe Blaga , se pare ca nu isi va da demisia: el a demisionat de doua ori (cand a pierdut primaria si de la MAI), acum ” va trebui sa reconstruim partidul”!!
Un articol foarte bun al doamnei Guseth cu o comparatie excelenta cu lumea modei:
http://adevarul.ro/news/politica/colectia-toamna-iarna-politichia-damboviteana-1_50c6ff6b596d720091e7dcbd/index.html#
fain 🙂
Il auziti pe Blaga acum la b1? Omul asta e captiv intr-o mentalitate invechita. El pur si simplu nu intelege ca nu e bun de lider, a pierdut intotdeauna toate bataliile, acum vrea sa imparta vinovatiile 😡
A demisionat un kkt, a ramas in partid sa il astepte pe Boc la cotitura, acuma, ca e dezastru, tot el reconstruieste partidul?!
@City, cum sa demisioneze bleaga? n am zis noi aici ca indivizii astia fug de guvernare ca dracul te tamaie? pentru blaga si acolitii lui 17% este un succes. baietii astia n au vrut sa castige puterea, nu vor sa guverneze.
nu vor sa demisioneze pentru ca la ei “infrangerea” nu exista. Numai taiarea pensiilor si salariilor sunt sperietori, insa o bataie sora cu moartea in alegeri, mai merge.
totul se adevereste : psd fuzioneaza cu unpr -vor ocupa felia de centru stranga.pnl ramane cu pc -vor ocupa centru dreapta. udmr si pdl-bleaga vor fi balamale pentru cele 2 blocuri noi ale sistemului. si vor fi pe rand opozitie/putere. ne mai miram ca nu vine lumea la vot ? ca sa ce ? sa-l voteze pe unu si sa se trezeasca ca ala e de fapt din tabara celuilalt?
PSD isi pregateste terenul pentru la anul, cand ii va da o copita PNL-ului si il va pune pe Oprescu candidat la prezidentiale. Antonescu va urla si va ameninta, insa PSD ii va spune ca nu e nici o problema PSD+UNPR +ungurii din parlament plus ceva tradatori vor face jumate de parlament.
Antonescu va juca, avand alaturi Antena3, cartea “Opozitiei” si a prezidentiabilului “de drept”, in timp ce PSD isi va tura motoarele in teritoriu, fara prea multa vorba.
Antonescu va avea supriza vietii lui, si va vedea ca Antena nu ii e de ajutor in fata teritoriului PSD-ist. Dragnea ii va zice “sorry, prietene, interesele de partid primeaza, oricum imi esti dator asa ca mucles”.
Antonescu se va radicaliza si va redescoperi ca e “de dreapta”.
Va fi prea tarziu.
MRU trebuie sa ocupe de pe acum teritoriul, pentru ca Paiata sa nu mai aiba cum sa vireze spre “dreapta”.
da omule ai perfecta dreptate .si eu spun acelasi lucru de un an de zile. am trait toti intr un film dinainte planificat si acum ne trezim la realitate.
stiam asta, ziggy. Basescu a incercat mereu sa rupa intelegerile transpartinice. Or, asta se face numai refuand jocul si facand lupta pe fata, ceea ce Blaga e incapabil structural sa faca.
decalarea alegerilor face sa avem cadenta: 2014 prezidentiale – 2016 parlamentare. Chestia asta face scena foarte fluida inca. PSD nu a renuntat niciodata la dorinta de a da Presedintele, iar Antonescu nu vrea decat asta. Serpii aia din PSD sunt infinit mai smecheri decat Antonescu si Varanul, asa ca le-o vor trage rau in 2014.
Cu Presedintele PSD-ist ales in 2014 si cu Parlamentul dominat de PSD la final de mandat, in 2016, planurile PSD sunt de a da premierul in 2016 fara ajutor de la nici un partid.
Antonescu e un aliat de conjunctura impotriva lui TB pana in 2014 si pentru pulverizarea dreptei.
da .de asta ti am zis la un moment dat ca si jiji bekali e o scula trimisa de hrebe in pnl sa anihilize tot ce mai e pe acolo. visul lui ilici @ co este ca dreapta in Ro sa NU existe.iar orientarea politicii externe sa fie asa : de fatzada ne dam pro vest in fapt suntem slugi la moscow. Exista dovezi clare , de netgaduit ca in timp ce RO se straduia ( 2001 2002) sa faca pasul spre NATO la nivel declarativ …. anumiti indivizi din sie se kinuiau sa racoleze oameni de stiinta romani care lucrau in sua si sa si spioneze .asta n o stiai ?:D
asta cu spionajul nu o stiam 🙂
Insa cu Ilici, Hrebe si Jiji o stiam.
E vorba despre C.Rauta.
asta? http://ro.wikipedia.org/wiki/Constantin_R%C4%83u%C8%9B%C4%83
da.in 2001 parca s a reincercat racolarea lui dupa ce se incercase si in 96 .si s a lucrat cu oameni din academia Ro!
credeau ca a ramas “activ” si ca raspunde inca la comenzi.
Blaga si Videanu au avut ieri o intalnire la in restaurant unde au pus la cale un plan ca sa reziste in fruntea partidului.
Cosmin Gusa a iesit deja in presa cu justificari si cu mesaj clar pentru Blaga: rezistati!
USL are tot interesul sa ramane Blaga la conducerea PDL pentru ca e un lider slab, prost si blatist!!
tii minte , si cand a demisionat de la ministerul de interne ce plangeau uslinosii dupa bleaga ?
cum sa nu? Blaga este omologul lui Geoana: prost si manipulabil.
Nu imi sta in fire sa citez Blogary, insa o voi face, ca exceptie:
“Concluzie? La localele din 2008 PDL a avut 2 239 440 de voturi, la parlamentarele din 2008, PDL a avut 2 228 860 de voturi, la localele din 2012, PDL (împreună cu alianțele locale) a avut 2 121 976 voturi.
PDL condus de Boc și sub influența lui Băsescu, după 4 ani de guvernare pe timp de criză și măsuri de austeritate, a pierdut 100 000 de voturi. PDL condus de Blaga, după 7 luni de opoziție și o guvernare catastrofală a USL, a pierdut în jur de 800 000 – 1 000 000 de voturi. Dreapta trebuie să înțeleagă clar că nu există viață după sau în afara lui Băsescu. Punct”.
De data asta, Blogary a avut dreptate.
Mosternirea lui Basescu: lupta cu USL pana la capat.
Mostenirea lui Blaga: blat pana la capat.
buna observatia din blogayr
Buna ziua 🙂
deceptie mare si durere in teritoriu, sunt oameni care au crezut in victoria ARD. Exista teama de radicalism si intoarcere la fantomele trecutului. Bruma de sperantza este legata de PFC si perspectiva unei consolidari/relansari politice care sa aduca echilibru.
PS. ce am scris este oful unui votant PFC care duminica a strans vecini, rude, prieteni si i-a dus la vot, oameni care nu au mai votat din 90.
Adevaratele caractere ies la iveala in momente de cumpana, Mar. Stiu ca stii asta 😉 … si mai stiu si ca stii ca speranta unei victorii a ARD-ului era desprinsa din povesti nemuritoare. Adica in contextul actual. Reconstructia e cheia. Batraneste (ca la tara), incepand cu temelia. O fundatie corect proportionata iti permite o dezvoltare eleganta pana la mansarda… si chiar dincolo de aceasta 😀 Desi adevarati reformisti, taranistii au scapat din vedere tocmai asta. SENIORUL avea limitele sale.
salut! 🙂 sper ca FC sa aiba un grup parlamentar (10 dep) si MRU sa isi gaseasca vocea si cadenta ca sef de facto si de iure al Opozitiei.
si inca un “of” MRU sa-i scoata rapid la interval pe toti cei care l au tradat si au pus umarul la picarea guvernului Ungureanu.dar pe toti- de la cei din teritoriu pana la toate placintele aduse de clanul cucos in pdl.
faptul ca mru e in parlament si are un grup parlamentar e extraordinar !!
vedem azi si maine datele exacte.
pare ca si anastase intra in parl.
si oltean si ialomitianu(de ialomitianu parca nici nu-mi pare rau)
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13793257-vasile-blaga-prins-loc-parlamentar-surse-pdl.htm Vesti proaste ((:
poate ii face BEC-ul o supriza.
slabe sanse.sistemul are nevoie de el.la o adica unde s 580 de parlamentari ii aduce si lu’ bleaga un scaunel si fac 581. nu-l pot pierde client.
Cred ca vor fi spre 588-590.
Buna ziua!
Revin si spun; MRU va fi faultat si obstructionat tocmai din interiorul PD-L din varii motive: pretul coabitarii cu USL pe de o parte, ranchiuna, prostia si inconstienta pe de alta parte. Intotdeauna PD(L) si-a devorat oamenii capabili si valorosi, acestia fiind nevoiti ori sa plece, ori sa se adapteze situatiei…
pfc va fi un grup distinct.Daca va sti sa negocieze la sange si va juca intotdeauna carti mari poate sa creasca si in parlament si in electorat.
nu te grabi. E nevoie de minim 7 senatori sau de 10 deputati.
Planurile lui Blaga si Videanu:
“Vasile Blaga și Adriean Videanu au discutat, luni, cu mai mulți lideri ai PDL, cu ocazia unui prânz la restaurantul Piccolo Mondo, dintr-o zonă selectă a Capitalei. Chiar în timp ce șefii PDL puneau țara la cale, un comunicat al partidului anunța pentru vineri convocarea Colegiului Director, la sala Grupului Parlamentar, de la Camera Deputaților.
Din surse DeCe News, urmează ca la această ședință să se tranșeze situația din partid. Singura certitudine este denunțarea înțelegerilor cu partidele din ARD. Ca urmare, PDL va merge singur în perioada următoare, șansa lui Neamțu, Ungureanu sau Biriș de a aparține unui grup parlamentar fiind demisia din Forța Civică sau Noua Republică și înscrierea în PDL. Avertizați de intențiile conducerii PDL, unii lideri ARD au anunțat, la rândul lor, părăsirea Alianței”.
Nu e nevoie sa demisioneze, insa trebuie sa ramana in grupul parlamentar ARD si deci sa accepte comanda si patronajul lui Blaga.
“(5) Senatorii aparţinând partidelor sau organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care nu întrunesc numărul necesar pentru a forma un grup parlamentar se pot afilia altor grupuri parlamentare sau pot constitui grupul parlamentar mixt”
de urmarit ce se intampla in pdl
de ex ialomiteanu spinea(aprox) ca se bucura de faptul ca blaga a intrat in parlament si ca este un om care ar trebui sa se regaseasca in structurile de conducere ale partidului(intrebarea era clara,despre sefia partidului)
cumva cumva trebuie sa gaseasca solutia ptr.oameni necesari ptr. grup(la cd) la senat va fi practic imposibil-un singur senator chiar daca e mru.Eu sper.
Oameni buni nu intelegeti ca sistemul are nevoie de Blaga, este bionul care inclina balantza ca sa poata fi conservata constructia, sa nu se ridice capacul.
Sistemul va incepe sa se dezintegreze cand vor intra oameni noi, memajniti si nelegati cu fire invizibile. Pana atunci, sunt aceleasi figuri sau unele noi dar legate cu fir trasor, este suficient sa-l detectezi si vezi toata urma.
Inca nu s-a terminat euforia, dar sunt oameni care incep sa realizeze haul in care am fost aruncati de Blaga&Co.
PDLul se va pulveriza datorita erorilor pe care le face si au fost facute de Blaga&Co, se va duce dupa PNTCD. Sa nu credeti ca regret, ptr. ca m-am confruntat cu ei in ultimii ani si stiu ca au fost mai rai, mai catastrofe decat mulkti altii. Practic eu rafinat metodele.
Se vor duce dupa PNTCD ptr. ca au ucis si bruma de sperantza care mai exista in tara asta, au ras eforturile si sacrificiile facute de palmasii acestei tari, care au muncit de le-au sarit capacele fara nici un sprijin in sperantza ca vom iesi la liman si rezultatul este ca ne-au intors in timp, ne-au aruncat in bratele socialismului cu fatza umana.
Chapeau Mar 😀
Menajand orgolii am tot incercat sa subliniez ororile produse de mult-laudatul pdl auto-intitulat “reformator”. Absolut corecta observatia cu privire la bataia de joc, rafinarea metodelor si uciderea brumei de speranta. Se poate regasi lesne in rezultatele scrutinului. Pot incerca anal-istii s-o scalde in explicatia votului dat de pensionarul de la tara. Regret ca repet ceea ce-am spus ieri: a fost un vot negativ la adresa pdl & co. Altfel spus, una este sa-ti bati joc de ‘tza Leana care o tine pe ma-sa-n geam ca sa-i incaseze pensia si alta este sa-ncerci sa-i pacalesti pe adevaratii contribuabili si profesionisti. Oare cati/e dintre cei si cele care sunt fideli/e acestui blog l-au injurat pe TB in mai 2010 spunandu-i (fie si-n gand): bah populistule jegos, tu vrei profesionalism si constiinciozitate la pret de colhoz?
au fost exponenti negativi a caror imagine a fost super speculata de aici perceptia de distrugere a sperantelor.Un om corect Boc, -(chiar daca nu intotdeauna f.competent) din fruntea lor nu a reusit sa gaseasca solutia ptr. a contrabalansa acest fapt.Asta si din cauza unora care l-au flancat.
tot in vine in minte replica asta as zice celebra,spusa de basescu: ptr. clienti dati cu piciorul la milioane de voturi(adica oameni care si-au pus speranta in ei)
una peste alta,sunt mielusei fata de uslasi(sunt desigue si careva exceptii notabile :D)
Pot fi de acord cu tine. mircea. Dar numai punctual. Baselu’ a fost reales in 2oo9 inclusiv cu voturile beneficiarilor pensiei minime garantata. Un simplu calcul statistic releva ca prin aceasta masura jegos-populista apasarea pe bugetul asigurarilor sociale a crescut cu peste 1oo mil euro. Lunar. Prin comparatie, comu’ista taiere a salariilor bugetarilor cu 25% n-a acoperit decat, cel mult 2/3 din “apasarea” anterior amintita. Si ca sa treaca dincolo de cutumele comu’iste, “taierea” n-a fost nici macar unitar aplicata. Stiu ca nu se vb despre asta. Este poate prea dificil pt “specialisti”. Dar ca element de comparatie: unui militist/politian/jandarm i s-au taiat sporurile cu 25%. Celorlalti bugetari li s-au eliminat cu totul. N-as dori sa se-nteleaga ca tin partea vreunei categorii. Dar imi vine-n gand faultul la logica despre desfiintarea unor posturi din administratia locala (salariu mediu de pana la 1.4k) si infiintarea unor noi structuri centrale (salariu mediu de 5-6k). Si chiar musiu umil-poc se-mpauna cu asta.
aveam mai demult niste boxe kenwood f. puternice 🙂 mult timp a fost brandul 1 in materia asta.
de acord cu tine ,si explicatia mea este relativ punctuala,tine mai mult de imagine speculata de media.Dedesubturile,stiute de multi dar mai putin prezente pe sticla au cantarit asa cum spui,interesele fiind transpartinice,La vremea respectiva s-a criticat de aici felul taierii,felul comunicarii,efectele negative (s-au spus si cele pozitive) s-a vorbit de perceptia publica etc.in general felul abordarii si a punerii in practica.
n-au stiut sa se opuna forfetarului cand erau cu psd,apoi mai tarziu,companiile au ramas aproape neschimbate(directori-salar k lei,subalterni=clienti politici 3,4 k lei) blocari de posturi deseori nejustificate in zone/domenii unde frigea buza ,discriminari pe diverse categorii-asa a fost perceput desi cred ca s-a vrut o minima logica,etc. pensia min.garantata a fost si n-a fost buna(eu cred ca a fost mai mult rea decat buna oamenii care aveau pensii mici,de ex dupa o viata de c.a.p/sma etc puteau fi ajutati altcumva) in fine sunt multe.Cred ca piratul a avut de dus niste lupte pe acolo si boc a reusit ca sa fie o interfata buna.Exista progrese evidente mai ales pe zona de justitie(din pacate asta nu da de mancare imediat a doua zi, ci trebuie timp)
Justitia este floarea care n-aduce primavara. Respectiv exceptia de la regula. In rest a fost un fault grosolan (avand in vedere pretentiile) la bunul simt, logica si elementarele cutume economice. Drept urmare, fireasca a fost acordarea cartonasului rosu. Ma distra teribil impaunarea (prostul, daca nu e si fudul nu e prost destul) caracteristica unor “lideri” pdl in prezentarea “reformelor”. Nici macar cota unica n-a fost implementata pana la capat. In fapt a fost un simulacru de impozit simplificat. Cam cum a fost “mareata reforma” educationala. Pentru oricare prs cu tiglele pe casa revelatia unor cronice deficiente descoperite (sac!) prin introducerea camerelor la bac ar fi insemnat ca se impun masuri radicale in invatamantul preuiniversitar. Horror “reformisti” ce fac? Se apuca sa “asomeze” o lege care schimba, preponderent, invatamantul universitar. Adica inc-o masura din genul: una vorbim si alta fumam, precum a fost codul muncii.
Sunt eu neatent, Kenule, sau ai uitat din “inventar” cele doua saptamani de munca fara salariu pentru bugetari prin toamna lui 2009?
De incadrat se poate oriunde; inclusiv la populism. Dar nu trebuie uitat chiar daca, la o adica, se poate reevalua 🙂
Asa, de dragul INVENTARULUI 🙂
N-am uitat emil. Merci pt precizare 😀
Doar ca m-a distrat teribil revelatia unora cu privire la “bugetarii draqu'” cand au realizat ca, de fapt, rss tzigania nu numai ca-si plateste execrecabil functionarii publici, ba chiar ca respectivii nici macar nu sunt in media ue. Sigur ca, potrivit unui curent care bantuie zdravan si pe acest blog, ar fi benefic pt batroni ca fp sa aduca bani de-acas’ in schimbul onoarei de a lucra la stat. Spun asta de dragul inventarierii pomenite de tine 😛
Kenule, cu intarziere:
aia ii plateau.
sa vedem astia 🙁
Pentru interesati:
The Economist: The newspaper industry
Salutare all. Salut Theophyle.
Theo, am inteles ca este miros de niscaiva “sange” de madame Cocos si Blega? Go ahead ! Sa curga, mai ales ca suntem “insetati” !
Da, chiar daca tinarul de stanga ma va acuza din nou ca am ceva cu aceasta blonda, da, vreau capul madamei Cocos ! Si cum se impauna ea duminica si ieri ca a obtint cel mai mare scor din ARD ! Nu zau cucoana ! Cum pizda matii – iertati-ma pentru limbaj – te poti impauna cu acest scor cand ai fost batut fara drept de apel, in fief PDL, cu o caruta de bani aruncta in campanie, de un neica nimeni USL-ist ? Mai obtinea Bratescu 2 procente si inchidea colegiul tampita naibii !
Nici dupa acest dezastru cucoana Cucos nu se astampara ! Acum ea stabileste responsabilitati, ea denunta ARD si ataca pe MRU si ceilalti ! Nu zau cucoana ! Dar faptul ca o tara intreaga te detesta, oare cui i se datoreaza? Ca doar nu toti sunt indobitociti de Antenele lui Felix ! Mata, madame Cucos, nu ai nici o responsabilitate, ai? Nu tu sali de sport in comune fara populatie, nu tu patinoare, nu tu parcuri in mijlocul padurilor, toate pe sume fabuloase ?
Cealalta panarama, Bleaga, zis si “Buldogul” ! In fapt un maidanez jigarit, incapabil si blatist ordinar !
A sarit la beregata lui Boc in iunie, dar acum, dupa acest dezastru, dupa ce intra pe usa din dos in Parlament si asta intr-un fief PDL, ei bine dupa toate astea, el nu este vinovat de nimic ! Mai mult se pregateste de noi blaturi cu USL si de rafuieli cu cei care in campanie nu au mimat lupta ci s-au batut cu adevarat ! Un singur cuvant am pentru acest blatist: AJUNGE ! Ai distrus partidul asa ca MARS ! 👿
Salut Red,
incep astazi, mai tarziu, sa ma ocup de buldogul cu proteza dentara! Blonda bruna oleaca mai tarziu!
salut reddog …. go ahead 🙂
Speram sa vrei capul lui Felix sau Constantin sau a celor 70% din bucurestenii mei care au votat pt ei. Dar daca vrei sa o rushinezi pe bruneta-blonda fa-o. Personal ca marchetator si geambas de oameni spun ca a avut o campanie buna. Campanie buna a avut si Anca Boagiu, dar pacat ca a fost atit de verticala si a candidat acolo unde a candidat intotdeauna – in sect 2
Ancuta? O insula de bun simt intr-o mare de compromisuri mercantile. Nota bene: mai e si sexy 😛
Ken…. Toate femeile sunt sexi…. trebuie doar sa vrea asta.
… si berea sa fie in cantitate potrivita 😛
Altminteri… debitarea cardului cu scopul nobil de a pune desu-uri sexy pe o sperietoare de ciori tine, spiritual vb, de fantezia fiecaruia. N-as dori deiscutii despre latura patologica 😛
b1:Blaga ,Anastase, Igas,MRU, Cezar Preda, Ialomitianu vor intra in parlament!
De la FC au mai intrat 2 oameni!
Cine?
Dan Cristian Popescu si Danut Culetu
buna ziua,
am tot cautat dar poate nu stiu unde…. vreau sa stiu daca dl Biris a intrat in parlament, ar fi mare, mare pacat sa nu se intample. daca aveti info noi, poate ni le spuneti.
multumesc !
Daca nu intra e pacat pentru idiotii dracului din sectorul 2… si pentru idiotii din toata tara.
Dar nu m-as mira….copiii lor au picat jumate la bac anul asta…. de ce nu ar pica si parintii lor la testul din 9.12
scuze … sectorul 1
Din nefericire dl. Biris nu a intrat 🙁
multumesc, s au publicat rezultatele in adevarul si romania libera, dar… nu apare bucuresti si nici brasov ( eu atat am observat ).
imi pare tare rau, a fost aproape singurul candidat de la aceste alegeri care avea un program si niste propuneri coerente. se pare ca n avem nevoie si nici nu ne place. :(.
Cica si Solomon a intrat in parlament!
http://www.youtube.com/watch?v=OqkHPsY8p84
multe subintelesuri si posibile similitiduni,f.tare serialul 🙂
proverbul japonez e tare,ideea(haina face omul) se regaseste in multe filme chiar comedii de succes.
Trebuie sa recunosc: l-am descoperit relativ recent. Aduce in prim plan o serie de elemente de care multi/e se feresc. Dar si mai f.tare este Boss. Anulat insa de Starz prezinta politica nuda cu tot cu pilozitati, excedent de negru sub unghiile netaiate, compromisuri care sfideaza reguli elementare. Enjoy.
Risc un pariu: in cat timp Danut Culetu “nu se va mai regasi” (sic!) in PFC.. eu dau termen pana in primavara; cat priveste pe Florin Gheorghe de la pdl… nu-l apuca primavara. Din cate stiu, Mazare decide cine iese si la PD-L… 🙁
Realitatea: În Bucuresti, ARD va avea 6 deputati si 3 senatori, între care Boagiu, Paleologu, Rădulescu
Mai avem un om la Botosani care a intrat.
Au aparaut acum inca 2 ajungem cam la 6, cred. Inca nu sunt sigur. Asa zicea Pirpiliu
Naspa, a intrat si Radulescu 😀
Naspa, … a intrat si Sorin Rosca Stanescu… 🙂
😆
foarte naspa… toti securistii astia ( srs ,felix etc) au intrat in parlament cu aportul maxim al lui bleaga.
Foarte “interesant si constructiv” – SRS, Varanul deodecic, Doamna invatatoare si Becali …..sa vezi strategii, dialog constructiv, propuneri legislative, reforme structurale ….. 👿
Saraca tara bogata, cu bruma de oameni responsabili care o mai populeaza si mana de romani care nu au uitat tara in care s-au nascut. Grele vremuri ne asteapta, vremuri ptr. care tb “sa multumim” uni blatist ordinar cu pretentii de mare buldog si care de fapt este un maidanez demodecic, care face sluji oamenilor din umbra .
sunt sanse tot mai mari ptr. grupuri parlamentare.Sincer,nu ma asteptam ca fc sa aiba mai multi senatori decat MRU.
e bine 🙂
imi pare f.f. rau de biris 🙁
N-au intrat Sulfina Barbu, W. Branza! O fi intrat Socaciu? au candidat in acelas colegiu din diaspora.
Am inteles ca a intrat si Ionela Prodan? Daca e asa, s-au tampit si romanii dinafara!
Nu-ti trebuie prea multa minte ca sa culegi capsuni.
Astept cu drag sa vad cum a votat diaspora
Papahagi si-a pierdut mandatul cu seful PDL Cluj Buda. Pare socant dar am vazut ca asta au declarat. Mai raude atat se poate? Se pare ca da.
Seful PDL Cluj are un nume mai bun pentru un parlmentar.
halucinant
mare pacat si de papahagi
Ehee.. cu ricul de a supara, is de acord cu Daniel Buda in locul lui Papahagi… Papahagi voia doar sa intre in Parlament; aproape prin orice mijoc!
Credeţi că Băsescu mai poate salva pe cineva?
De la 7,4 milioane voturi anti-Băsescu la referendum la 4,4 milioane voturi pro-USL acum
Concluzii: wp.me/pjejF-3MR
🙂 buda cred ca este un jurist bun(vorbeste cam naspa) si este si adaptat junglei din parlament 😀
papahagi cred ca este un om onest,si pe la invatamant(comisie,etc) ar fi facut lucruri corecte.
Credeţi că Băsescu mai poate salva pe cineva?
De la 7,4 milioane voturi anti-Băsescu la referendum la 4,4 milioane voturi pro-USL acum
Concluzii: http://wp.me/pjejF-3MR
Postare noua – Vasile Blaga – un milion de voturi lipsă în gestiune