Argumentul “interesului naţional”
15/05/2013 | Autor theophyle Categorii: Editoriale, Magazin Politic |
Interesul national, pe limba diplomatilor “raison d’État”, este un argument invocat deseori de politicieni pentru a justifica actiuni “ante” sau “post”, depinde de circumstante. Dupa cum se stie nici un politician nu actioneaza in folosul propriu sau in folosul castei pe care o reprezinta ci in folosul poporului pe care-l slujeste. De aici este clar ca toti politicienii actioneaza in slujba “interesului national”, in special lucrurile sunt clare cind este vorba de Romania zilelor noastre.
Sintagma interesului national a fost folosita pentru prima data de faimosul Niccolo Machiavelli si implementata in sensul cel mai pragamatic de alt personaj faimos, Cardinalul Richelieu, care cu un cinism absolut i-a sprijinit pe Protestanti in “Razboiul de 30 de ani,” impotriva coreligionarilor sai, cardinal catolic fiind, doar pentru ca asa a vazut el interesul national al Frantei in momentul respectiv.
Timpul trece, interesele statelor se schimba, un singur lucru ramane in acelasi loc – popoarele, ale caror “interese nationale” sunt in discutie, raman neinformate suficient despre care ar fi interesele lor. Adevarat, lucrurile sunt atat de simple ca nici macar nu trebuie explicate. Este vorba de supravietuire statala, securitatea statului si a cetateanului, justitie, bunastare economica, onestitate politica. Explicatiile trebuiesc date despre mijloacele si costurile necesare pentru a atinge aceste tinte, de neatins complet in majoritatea statelor lumii.
Cardinalul Richelieu sugera ca aceasta “ratiune de stat” sau “interes national” trebuie cautat la mijlocul dintre “dictatul constiintei si necesitatile stringente ale afacerilor statului”. Cam ce a incercat Basescu sa faca pana astazi in Parlament, bineinteles fara a-l cunoaste pe Cardinal, maximum poate cunoscand un Richelieu din “Cei 3 Muschetari”.
Nu sunt sigur ca “trocul de coabitare” dintre dl Presedinte Basescu si Premierul Victor Ponta este in interesul national al romanilor, sigur insa nu este in interesul statului de drept si al justitiei. Bineinteles ca nu am sa sugerez dlui Presedinte si Premierului sa citeasca un eseu obligatoriu inainte de a discuta despre interesul national, pentru cine doreste sa inteleaga as propune totusi seminala lucrare a lui W.F. Church, “Richelieu and Reason of State””. Chiar se poate invata ceva.
Citind astazi blogul dnei Sorina Matei imi este dificil sa inteleg rationamentul invocarii “interesului national”, citez:
Cert este cã are de anuntat oficial magnificii parchetelor. Eu nu cred cã-i va numi pe toti. Cine picã ? E discutabil. Patru oricum n-au ce sã caute acolo din toate motivele din lume. Din ãatia patru, va pica cineva. Câti? Unul, sigur. Doi, vom vedea.
1. Laura Codruta Kovesi- va ajunge Procuror Sef DNA.
2. Codrut Olaru- va fi adjunct al Procurorului General.
3. Tiberiu Nitu- candidat pentru a deveni Procuror General al României- sus?inut de Victor Ponta.
4. Bogdan Licu- candidat pentru a deveni Prim- Adjunct al Procurorului General- sus?inut de Elena Udrea si altii.
5. Alina Bica- candidat pentru a deveni Procuror Sef DIICOT- sustinutã de Elena Udrea cu back-up Liviu Dragnea si altii.
6. Georgiana Hosu- candidat pentru a deveni adjunct al sefului DIICOT- sustinutã tot de Elena Udrea.Ce cautã Udrea si Dragnea în coabitare, nici asta nu mai e de înteles.
Interesul national este o poveste despre oameni, despre un popor, despre un prezent si un viitor incert din cauza greselilor comise de politicieni rupti de realitate si plini de toate interesele in afara “Interesului National”
Daca veti intalni pe “Raison d’État” al Romaniei trimiteti-l la mine sa-l cunosc si eu.
P.S. daca totusi politicienii nu citesc carti, sa se duca la film acolo il pot intalni pe faimosul “Interes National,” simplu dureros, uman – “Roma, oras deschis” (Roma, città aperta). Daca nu Richelieu, cel putin Rossellini!
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
salut ! ar fi o explicatie : poate ei – politicienii coabitanti sau aspiranti la coabitare – considera ca au un stat al lor ( stat din care face parte si asa zisul “electorat captiv” – al unei grupari sau a celeilalte grupari ) . iar cand statul asta al lor intra in trepidatie apar sforarii de prin alte zari si le da o indicatie- gata circul ca avem treaba , trebuie sa va administram resursele sau etc. astfel acesti politicieni plus captivii lor cu ochelari de cal considera ca ” facem in interes nationa” .
sal`tare tutulor,
“Cam ce a incercat Basescu sa faca astazi in Parlament”.
Marturisesc ca nu stiu ce s-a intimplat azi in Parlament si ce a facut piratul.
Si nici nu sint la curent cu efectul sustinerii unor procurori de catre Elenuta.
Buna ziua,
Off Topic! A mai plecat unul de la PDL, cred ca in curand nu vor mai avea de unde sa plece
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-14808768-deputatul-gabriel-andronache-demisionat-din-pdl-inscris-pnl.htm
mar salut
pe 24 mai jumatate din PDL pleaca spre noul partid, asa ca nu mai are importanta 😆
Panaramele au jucat la cacealma 🙁 anul trecut au stiut ca nu “au sanse”, au dat semnalul replierii in teritoriu si au trecut pe repede inainte la varianta de avarie. Daca nu le-a iesit pasentza, au scos iepurasul si joben si sar in barca de avarie. Interesante sunt “baile de multime”, ptr. cine se face promo, ptr. PP sau ptr. MP, vitzeversa sau impreuna 🙁
Oricum planul de fuziune prin implozie merge ceas
totul pentru alternanta la putere 🙂
“nimic nu se pierde totul se transforma”, important este sa fim pe braicade ptr. binele si prosperitatea “famigliei”.
Bag seama ca unii au inceput sa-l atace pe MRU, daca nu pot satvili “hemoragia” hai sa dam in ala care mai face cat de cat opozitie in tara asta si ne strica planurile.
http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/florea-mru-a-avut-sansa-uriasa-sa-vina-la-pdl-acum-saracul-oboseste-sa-vina-sa-faca-sa-dreaga-302028.html
teatru ieftin . o fi primit ordin de la ponta “ia mai dati in MRU daca vreti fonduri pe la primarii” .
Asa sa fie el sanatos 🙂 Ce flit a primit Blaga de la MRU alaltaieri 😆
Sa-i vedem pe ei in curand ce fac cu jumatate din partid
mar ceea ce este un mare scandal este sabotajul la PPE pe care il face PDL. Ieri Traian Ungureanu, vestitul TRU, ataca FC & MRU ca sa nu fie primit in PPE. Noroc ca reprezentantii Germaniei si Austriei au hotarat sa nu se treaca la vot. Tradarea e la pedelisti in sange
ce nu pricep idiotii este faptul ca “dragoste cu sila se cheama viol” si prin tradarea dovedita s-au sters pe bot, vor mai primi voturi cand va zbura porcul.
Bine de stiut. Hmmm, TRU… a stiut pana si BBC de ce l-au dat afara; dar n-au spus, acum incepe sa se vada.
Sa fie clar, MRU si FC vor fi loviti in toate ariile – inclusiv la Bruxelles, in primul rand de catre agentii de influenta post-sovietici ai Rusiei si organizatile asociate ale lor in Romania. Multi sunt cunoscuti pe liste, putini neasteptati apar in timpul care vine.
Chiar nu stiu si nu-mi pasa istoria lui TRU, nu cred ca el o face de capul lui, dar ceea ce se petrece in cazul respectiv este o ticalosie rar intalnita chiar pentru Romania. Norocul este sustinerea international de care se bucura MRU!
Asta spuneam, ticalosul cu har artistic nu o face de capul lui.
Pentru porci (de la “putere” sau “opozitie”) cea mai mare nenorocire a fost guvernul MRU si noua fata de scurta durata a Romaniei, iar cea mai mare amenintare ar fi revenirea acestei prezente parca din alte timpuri de demnitate si progres.
salutare Theophyle all 🙂
azi 15 mai ora 18:30 ora adevarului 🙂
Basescu iese la declaratii.
…
eu aprind o lumanare si spun o rugaciune.
Salut du-te 🙂
Iti spune eu ca a semnat!
🙁
In atentia USL si DNA
Lectie de competenta sau cum a fost ridiculizat si umilit SOVA – USL in accesarea de fonduri Europene
de catre trei primari ardeleni
Drum agricol, transformat in “Transalpina in miniatura”. Solutia inteligenta gasita de trei primari
Investitia, de peste 2,5 milioane de euro, scurteaza foarte mult din traseul catre Sebes, orasul cel mai important din zona. Noua sosea strabate peste 26 de kilometri printre dealuri si face legatura intre localitatile Ciugud, Daia Romana si Berghin. Si oamenii au scapat de varianta DN1, plina de TIR-uri si camioane care merg de la Sibiu spre Alba Iulia.
Unde mai pui ca drumul serpuit a fost gata in patru luni.
http://stirileprotv.ro/stiri/social/drum-agricol-transformat-in-transalpina-in-miniatura-solutia-inteligenta-gasita-de-trei-primari.html
MRU:
De la ora 18.00 mă puteţi urmări pe money.ro.
http://webtv.money.ro/live
Buna Mar,
o mica corectie nu dragoste cu sila ci sex cu sila se cheama viol. Nu intina nobleta cuvantului love.
Buna Mircea,
Spui “eu aprind o lumanare si spun o rugaciune”. Mai ai timp pana diseara ca dupa aceea Mercur in Gemeni vrea “mai mult dinamism, o mai multă mobilitate sau flexibilitate într-un context în care nici mintea, nici corpul nu sunt obişnuite să lucreze cu aşa ceva.”
Buna ,
ai dreptate, am uitat ghilimelele 🙁
Salut ion.
Consimtamantul (pt evitarea violului) poate avea si ate ratiuni/enterese decat lovu. Asadar… Mercur in Gemeni vrea mai mult dinamism… suna cam pervers 😛
Presedintele i-a nominalizat pe toti 6. Scuze @ion, ca nu te-am crezut pana in ultimul moment!
Salut Cedric,
ce sa mai spun eu? Nimic – Chiar nimic! Onoare pe care o datoram functiei o pastrez nestirbita. Despre dl Basescu chiar nu mai are rost sa scriu nimic. Fiecare cu crucea lui! El sa o duca pa a lui, noi pe a noastra! 🙁
urate vremuri traim 🙁
nu vremurile sunt urate Mar . unii oameni sunt “urati” 🙂 . 2 ani am tot scris despre cuplu de comici Kovesi-Nitu . despre noul cuplu nitu-kovesi nici nu-mi pasa.
blat asteptat si confirmat 100%
Theophyle.
imi pare rau de timpul pierdut din 2009 incoace in sustinerea presedintelui , cu trup si suflet, pe acest blog.
Nu regret nici un moment ca aici mi-am gasit rostul in aceasta lupta, am gasit oameni cu care am rezonat si am suportat mai usor si alegerile prezidentiale si suspendarile si atatea momente grele.
Imi vine greata ascultand discursul de acum al presedintelui! Nu cred nimic din ceea ce spune.
Cedric, ne vom bea impreuna si paharul de cucuta. Sper in zile mai bune. Crede-ma ca vor veni!
spoiala, spoiala, spoiala.
“Draga Solo…..” (lacrimi si scancete).
Dreptate si Adevar!
capitulare totala! Sa ne traiesti dle Presedinte. Iti doresc sa te simti toata viata cum ma simt eu acum!
Am ajuns si la anliza swot pe legea proprietatilor, mai lipseste matricea riscurilor
“Stolo”.
inca nu plange!
asta dupa ce se va naste nepotelul/nepotica
Daca as scrie tot ce imi vine in minte, mi-as iesi din minti. Noroc ca m-am pregatit sufleteste de mai inainte.
salve City
au fost cativa ani frumosi prin tumultuozitate si solicitare si plini de speranta
cred ca s-a cam terminat
salut! dimpotriva. Abia acum incepe adevarat politica, cea in care esti cu spatele la zid si nu mai ai nimic de pierdut.
sorry prieteni
am ajuns ca sa nu-l mai cred. 🙁
..
comentariile mele se vor rari f. mult
lasa Mircea ca avem si alte subiecte 😆
salut Mircea. dimpotriva comentariile tale trebuie sa fie mai dese . e ceva ce era de asteptat dar greu de recunoscut. asta-i viata , mergem mai departe. lectie pe viitor . nici nu are sens sa mai fie discutat acest subiect . il vor analiza “profesionist” sloganarii care ne vor spune in 2 3 ore cat de geniala e miscarea . :))
vedeti comentariile lui MRU la discursul Presedintelui pe http://webtv.money.ro/live
Resalut
Reamintesc ca la numirea doamnei Kovesi pe functia de procuror general , presedintele cerea public solutii juritice pentru impuscatii din 1989 . A vazut cineva ceva miscare in acest domeniu ?
Cu exceptia avansarii la gradul de general a procurorului Voicu si pensionarea prin decret prezidential ? Voicu e acelasi care a sustinut acuzarea farsa impotriva lui Ceausescu in imitatia de proces inscenata . Ulterior a fost insarcinat sa ancheteze crimele de atunci si a tras de timp ani de zile . Ca recompensa , pensionat si avansat in grad .
Acum la Nitu se cere acelasi lucru . 🙂
Ma face sa rid presedintele asta care e evident terminat.
Poate inventa ce vrea , fundatii , miscari , partide .
Votul meu nu il mai are veci . Nici el si nici “emanatile” de politicieni crescuti sub aripa lui ocrotitoare . Adios presedinte (de carton) .
salut stefan , te rog nu ma “plagia” ca dobandesti dusmani de “dreapta” . :)) ( g/m) .
Salut @zigzag
Theophyle poate confirma ca tot ce am prevazut se adevereste .
Basismul a fost si este doar o strategie de putere in interes personal .
Cinva si de mult timp le scriam lui si @cetatean ca o sa le iasa pe nas Basescu . Nu am gresit o virgula in previziune . Faptele confirma 103,5 %
asa se intampla cand apreciem un politician pe baza de sentimente si emotii. o lectie pe viitor.
iar eu ti-an raspuns, Stefane :), ca il sprijin, insa il si critic cand greseste.
Asa a fost mereu pozitia constanta, inca din 2010, cand scriam despre PDL si “ideile” Presedintelui.
Dreptate s-a facut: proprietatile confiscate s-au restituit in integrum.
Adevarul s-a spus: Nitu se va ocupa cu dosarele Revolutiei.
Ca sa parafrazez dintr-un clasic care spunea in 2007 cand declansa un referendum pe uninominal: societatea romaneasca e ca un avion care a decolat deja iar unii membri ai clasei politice inca alearga pe pista.
era un domn care spunea intr o seara la tv – ministrul pivniceru ( cea care i a propus pe nitu si irimia ) a fost o catastrofa pentru justitie. il astept pe acel domn sa ne spuna ce reprezinta pentru justitie numirea ( nu doar propunerea! ) tovarasului nitu si a fiicei prietenului lui tataia ilici la conducerea celor 2 institutii.
Nu cred ca merita sa mai caut explicatii! Si totusi , ma gandesc, o fi o manevra pt, distrugerea liberalilor?
desi nu e o scuza.
Imi scapase ca l-a lasat pe Ponta sa mearga in locul lui la Consiliul Europei!
Exista o limita in toate. Exista o limita a negocierii, a compromisului, a pasilor tactici.
Astazi linia aceasta a fost trecuta de cineva care isi facea un titlul de glorie din a nu negocia Justitia.
TB se lauda ca a numit “oameni pe care i-am mai vazut in functii”.
Nu, serios, domnule Presedinte, si cate dosare a solutionat Tiberiu Nitu cand a fost adunctul lui Kovesi timp de 3 ani si, daca era asa de bun, de ce nu a fost reinvestit ca adjunct in 2011?.
Ce ma amuza (amar) azi e ca TB ne serveste gogosi crezand ca le mai crede cineva.
Buna seara (are sens de salut/urare. altminteri… stiu ca nu prea e buna).
Nu ma mira pozitia si cele exprimate acum de Presedintele Basescu. Am avut f.mari rezerve fata de orientarile dumnealui. Unele le-am exprimat. Altele… ce rost ar mai avea? Din pacate n-a fost altceva decat un rau mai mic. Chiar mic 😉
Parafrazand o zicala batraneasca (cu pardon omori omu’) cu ‘enteresu’ nationa-lae omori speranta individuala 😛
buna seara. e obosit,depasit, fara compas, ridicol. pacat, urata iesire din scena 🙁 a ajuns sa repete ca un papagal argumentele copilotului
Salut.
Nici cand avea de ales + sustinerea politica n-a dovedit mai multa glagorie. Fractura flagranta de logica, bun simt (si alte asemenea) cand a girat infiintarea unor noi ministere si agentii nationale dupa ce latrase-ntruna despre restructurarea administratiei poate o fi fost prea <i.suptila pt unii. Dar recent tocmai a declarat ca e criminal sa majorezi taxele in vreme de criza. O fi scurta memoria romanilor dar tva-ul nu l-a crescut nici motocicleanu nici c/p.
Cand CEDO va condamna din nou Romania pentru ca noua lege a “restituirilor” nu respecta cel putin 3 decizii (Viasu, Draculet si Silviu Marin, nu mai zic de cauza-pilot Atanasiu), sper sa fie pusi la plata si fostii Presedinti ai Romaniei. SIMBOLIC.
“Premierul s-a inteles cu CEDO”? Hahaha, cat de idioti crede TB ca sunt fostii proprietati si societatea civila?!
Astept cu interes pozitionarea Presedintelui fata de revizuirea Constitutiei si cvorumul de 30%. Poate se intelege cu Ponta.
Salut Citi.
Cred ca-n cel mult o luna vom afla cum ca enteresu nationa-lae o cere. Adica reducerea. Apropos… 30%? Mi se pare cam mult. Ar ajunge 20%. Hai… fie… treaca de la mine, 22%
Buna Ken,
cata generozitate! Daca mergem in ritmul asta nu cred ca va mai fi necesar un prag, din pacate ptr. noi “porcul a fost inghitit”, restul este o perdea de fum. Mare minune daca nu vor umbla si la alte prevederi si vom primi explicatii halucinante de genul….”este foarte bine asa”.
Eu inteleg ca scorpionii au vocatia autodistrugerii in sange, unii, dar din nefericire ne distruge si pe noi.
Din pacate sperantza a fost facuta una cu pamantul 🙁
Buna Mar.
Cu o prostitutie facuta dupa chipu si asemanarea unor bipede straine de realitati al caror interes e totuna cu enteresu nationa-lae vom primi raspunsuri uite-asa.
Sincer? Putin imi pasa de vocatiile personale ale scorpionilor/scorpioancelor. Reiau (scuze) ce-am scris mai sus: dpmeudv a fost doar raul cel mai mic. Dar mic. Singurul domeniu (sau punct) din fisa postului de care s-a achitat (relativ) bine a fost politica externa. Din pacate restul a fost dezastru. Si n-o spun doar comparand cu asteptarile 😉
Total de acord! Sper ca “raul cel mic” sa nu se transforme in ceva extrem de nociv/periculos, de ceva timp se joaca cu bricheta pe langa sticla cu benzina.
hi hi hi… pai nu tu ziceai ceva de purificarea prin foc? 😛
17% si e ultima strigare! (G/M)
… a doua oara! 😛 [g/m]
Salutare,
1. propunerile lui Ponta pentru procurori au fost excelente
2. legea retrocedarilor e buna si perfectibila, in acord cu Ponta
3.Ponta e supercapabil sa reprezinte Romania la CE in materie de gaze de sist
.
.
n. Dl. Presedinte regreta ca nu a numit asa bijuterie de premier inca din 2008. Ponta pare sa fie perla coroanei
Salut,
Geniile sunt recunoscute cu dificultate. Un adevarat diamant neslefuit 🙁
Incep sa cred ca nu a fost o “eroare” numirea lui Ponta.
pai nu a fost .
Buna seara la toata lumea!
Ma bucur pentru faptul ca am pierdut interventia presedintelui, macar am mai indulcit pilula amara, am aflat ceea ce ma asteptam, de la voi.
Nu stiu cat de mult ati crezut ca nu o sa semneze, poate ca doar ati sperat, dar in adancul sufletului stiati ca o sa semneze. Cum am mai spus si in alte dati, imbatraneste urat (in politica). Aceste compromisuri o sa-i dilueze foarte mult din actiunile bune ce le-a avut de-a lungul mandatului.
Salut maya,
speranta moare ultima. A murit! Acum avem una noua si singulara – MRU!
Theophyle, actiunile presedintelui din ultimele sase luni au aratat clar directia, pupat piata independentei. Cat despre MRU, nu mai este asa de “nou”, el a devenit speranta noastra inca de acum un an, de pe vremea in care era Premierul Romaniei. Asa cum spunea si @A A, mai sus, in scurta perioada a guv. Ungureanu, am putut vedea ca se poate si altfel.
Eu cred ca ar trebui cat mai putin timp si energie consumata cu ce va face sau ce nu va face TB in viitor (speram ca nu va strica prea mult), si sa strangem totata acea energie in sustinerea lui MRU. MRU o sa aiba multa nevoie de sustinere, o sa fie bobardat de peste tot. Sunt foarte putin cei ce chiar vor sa se schimbe ceva in RO, majoritatii ii este bine asa, prin rotatie ;(
Maya,
MRU a cerut 2 saptamani, care se termina dupa socoteala mea intre 23-25 mai. Eu zic sa astepti si sa vezi daca are sau nu sutinere 😆
eu ma refeream la romanii de rand, cat si la cei “de dreapta”, ce stau pe margine si spun ca “n-au cu cine”, ca toti “e la fel”. Uselisti, sunt cersetorii de serviciu, lor le este bine asa. Nu-i intereseaza cine candideaza, poate sa fie si o capra, tot ce conteaza este ce si cat primesc. Cei ce “nu fac politica” sau cei ce “n-au cu cine”, sunt ipocritii de serviciu. Atat timp cat pe liste nu sunt nume ca: Maica Theresa, Papa Ioan, Sfantul Petru sau Mahatma Gandhi, ei sarmanii nu au optiuni, asa ca nu merg la vot. Cei ce sunt cu adevarat responsabili, se bat cu morile de vant si in economie si in justitie si in politica.
Pe bune, nici nu merita sa ne amaram .Stiu ca ati pus sufllet (efort si timp) cu totii in sustinerea Presedintelui. Atat timp cat a actionat in acord cu principiile noastre. Acum a virat in alta directie. Ii dorim multe succesuri.
Eu cred ca si acum actioneaza in acord cu principiile noastre. Atunci avea insa 2 ture, 2 cai un nebun si 5 pioni. Acum dupa alegerile din decembrie castigate cu brio de ARD are doar un rege si un pion. Incearca o remiza . Voi vreti sa cistige partida. De ce naiba nu ii spuneti 4 mutari inainte: mutarea 1 , nu il numeste pe Nitu, dar mutarea 2 ? dar mutarea 3 ? dar 4 ?
Sti ceva TDS 🙂
Postarea despre teatrul absurdului in articolul de mai sus. Cum zicea un clasic in viata – Ma leshi. Haide basta ca nu mai merge! e deja circ de 2 bani
Cine e clasicul in viata cu ma leshi ? E molduvian ?
nu dragule e ardelean (cred)
mutarea 1 a fost acum 4 ani cand l a numit pe nitu. azi doar a confirmat ce ti scriam acum 2 ani. despre kovesi no coment : un om inteligent nu se mira cand vede ca oamenii lui ilici ofera posturi “oamenilor” lui Basescu. ps : a spus dna Macovei: kovesi si l dorea adj pe nitu din 2006. in rest liniste si pace .
Mai omule, si daca Ponta spune la antena 3: Gata cu coabitarea ? Ce face Basescu cu 4 de la FC ? cu Elena Udrea ? si gata , ca nu stiu cine il mai sprijina in parlament ?
Asta e mutarea 1 a lui Ponta+Felix+Antonescu
Care e mutarea 2 basescu ?
@tds tu vezi politica ca dupa manual . e corect tot ce spui de marketing etc. doar ca nu tii cont de un aspect : in RO toate sforile le trag fostii securisti, nomenclaturisti etc. iar astia nu tin cont de mutare 1 , 2 etc . ei pur si simplu fac jocul. de 23 ani traim in minciuna lor . si ne dam replici acide unul altuia cand noi doi ,de fapt, vrem acelasi lucru. tine minte o vorba : ce naste din comunist , comunist ramane. toti au numitor comun asta – fosti nomenclaturisti sau copii de nomenclaturisti.
mutarea zero a fost in 89 cand si au capturat dosarele unii la altii.
@elablue, a virat mai demult.
A virat in clipa in care Udrea era un “politician cu potential” iar Alianta DA era nesemnificativa (am uitat exact cum s-a exprimat), dar acesta era sensul.
Nu m-am suparat ca o sustinea pe Udrea ( cu toate ca M Macovei trebuia sustinuta, iar actiunile lui Bleaga criticate), ci m-am necajit ca ducea in derizoriu toata lupta dusa de MRU, si din timpul scurtului mandat de premier, cat si din timpul in care incerca sa tina “dreapta” unita. Pe mine m-a pierdut din acea clipa, nu acum. Acum doar mi-a confirmat ca alegerea facuta de mine atunci, nu a fost doar la suparare, ci este cea corecta.
… sau putem merge pana prin 1998 cand, exponent de frunte fiind al uniunii social-democrate, dadea la greu in gubernu din care facea parte criticandu-i masurile de dreapta. Reale. Adica nu doar declarative precum cele din vremea 2004 – martie 2012. Asadar… virajul e doar aparent. Sau poate fi zig-zag – manevra de manual pt evitarea unor potentiale atacuri submarine si confuzarea tunarilor inamici.
Buna mayausa 😉
buna,
stii cum se spune, cand esti tanar ai scuze (sa fii comunist) dar daca persisti si dupa 30 atunci esti prost. Asa si lui, in “98 era in “tineretea” politica, dar acum nu mai are scuze 😉
Ok. Fie. Dar sa stii ca nu accept argumentatia din politete si respect fata de tine 😉 O accept doar pt ca l-a batut pe condamnatul-eliberat-inainte-de-termen 😛
🙂
Si inca ceva. Dupa conferinta asta de presa as astepta macar doua demisii dintre consilierii prezidentiali
nu ve-i vedea niciuna 🙁
cine sa demisioneze ? amicul lui bujor sion ? ehe ala are treaba .. acum e in plina reconstructie a dreptei.
A ajuns maestru in arta compromisului 🙁 – ” Presedintele Traian Basescu a anuntat ……….. ca a decis ca la Consiliul European din 22 mai sa participe premierul Victor Ponta, in baza unui mandat pe care urmeaza sa il aprobe. Potrivit sefului statului, decizia nu e un act de bunavointa, ci “un semn de incredere”. “Cred ca poate sa sustina punctul de vedere al Romaniei. Daca vorbim de energie, avand in vedere ca a fost de acord si el cu explorarea si exploatarea gazelor de sist, cred ca acest punct de vedere ar trebui sustinut si la Bruxelles”
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14810425-traian-basescu-decis-consiliul-european-din-22-mai-participe-premierul-ponta-nu-sunt-binevoitor-nimeni-semn-incredere.htm
am eu un sentiment asa nu vor mai imparti baietii astia resursele naturale ale RO dupa bunul lor plac si interes !
???
adica ?
mai sunt patrioti in tara asta . in servicii, in diplomatia militara. nu vor sta pana la nesfarsit sa vada cum marii politruci ai neamului vand tara la bucata si isi bat joc de oameni.
Hmm… nicaieri altundeva decat la Consiliul European. Adica acolo unde merg sefii de stat. Sefii de gubern merg la Comisie. Eventual si/sau Parlament. Desi inca nu cred in varianta c/p => catindat prezidentiabil asta se poate interpreta ca-l scoate la-ncalzire 😛
Te rog sa ma crezi ca nu m-am gandit la varianta asta, sper sa nu ai “tastatura aurita”. Marturisesc ca am o imaginatie bogata si un simtz al umorului bine dezvoltat, numai ca in momentul asta nu-l vad pe C/P in poza de grup langa/in preajma Angelei Merkel.
Tastatura aurita? as vrea io… macar niste casti mai de soi 😀
poi… tu nu-l vezi langa Angelika… dar crezi ca daciada-l vede?
ps: pe serioaselea… daca c/p nu e raul mai mic prin comparatie cu adormitu din padurea frumoasa 😉
Gata cu “raul cel mic”. S-a rupt filmul!
… ori a adormit manipulantu si lumea inca asteapta rola urmatoare 😛
Nu, categoric “nu e raul mai mic” este pisicul miaunel 😉 Juri ca niste maini mari, foarte mari si invizibile trag sforile de ceva timp de nu se mai intelege om cu persoana 🙁
Asadar… nici tu nu mai accepti raul cel mai mic 😛
Se pare ca nu suntem singurii care am sesizat derapajul.
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-14810417-avem-noi-procurori-sefi-coabitare-trei.htm
La cate d-astea ;( ai postat in aceast seara incep sa cred ca te-a “lovit” depresia Theophyle. Incercam sa spun ca nu’sh daca merita 😉
Ken salut
ai dreptate chiar nu merita! Mai costructiv ar fi sa ma duc si sa ma imbat!
… inseamna ca inca n-ai spalat butoiul cu varza 😛
Metaforic = betia s-o gatat… acum e doar mahmureala 😛
Imi aduc aminte cu nostalgie cum povestea Basescu ca dottore se facea presh cand ajungea la Cotroceni. Intreb si eu acum – cine se face presh?!
Mi-ar place sa va vad fetzele la toti daca Basescu ar spune: Stiu ca v-am suparat, imi dau demisia . Urmeaza alegeri prezidentiale in 3 luni. Cacarau redevine presedinte interimar.
Nu prea TDS, nu prea – Liberalii stiu de ce! Da domle, nu am inteles chestia cu sacrificatul. Acum inteleg, Basescu se sacrifica ca MRU sa devina presedinte. Acum inteleg masinatia.
TDS, jale pe vale! Daca prin absurd se intampla, promit sa-ti transmit o poza in timp real.
La cate nenorociri s-au intamplat in ultimul an este raul cel mic. Toata aceasta nebunie ne-a lovit si ne v-a lovi, in primul rand financiar, astept cu interes maxim supra impozitarea la mia de euro.
Las ca vezi tu jalea pe deal (buciumul suna… ) 🙂 cu presedinte 10 ani Ponta. Si multumindu-i lui Base ca nu il ai presedinte 10 ani pe Cacarau. Impozitarea la mia de euro ? Eu nu sunt angajat, eu traiesc din dividende ca orice buticar.
Si alea nu sunt supra impozitate 😛 Nu pot sa ma gandesc la varianta cu 10 ani indiferent de varianta, intru in depresie si am o perioada incarcata 😉
Pai 10 ani uiti de televizor , de stiri politice, treci pe Animal Planet, pe filme, iei sedatif C,intri pe blogul meu de muzica, bei ceai de tei si sunatoare. Mai e o varianta sa pleci dreak de aici, dar tu esti …patrioata
TDS,
hai sa facem un pariu – Eu zic ca, viitorul presedinte al Romaniei o sa fie MRU
Ai grija, eu am spus 2 ani inainte ca MRU sa devina premier ca el o sa devina premier!
Stiu ca ai un “glob de cristal”, sper din tot sufletul sa ai dreptate.
Omul a cerut ragaz de 2 saptamani, in primul rand sa vedem ce si daca se intampla ceva uin aceste 2 saptamani. Eu zic ca MRU merita acest credit!
Si eu imi doresc asta, (de asta sunt si in dezacord cu prieteni buni de pe alte bloguri ) iar daca vom avea un presedinte de dreapta acela va fi MRU
……..dar nu sunt sigur ca el face tot ce ii sta in putinta sa ajunga acolo, si cu fiecare luna care trece devin mai sceptic … si nu imi este clar ca dreapta va cistiga presidentia in 2014
TDS,
MRU o sa primeasca voturi nu numai din dreapta. MRU o sa castige votul popular. Ai sa vezi, putina rabdare. Astazi ai vazut un exit in urmatoarele 10 zile o sa vezi inca doua!
Tu glumesti ? Pai daca s-ar baza doar pe dreapta ar fi pe locul 7 dupa Bratianu Cartof, Mudava, Zambra Iosipescu si Prostanacu
Pentru votul popular trebuie sa faca un gest clar, ca ala care a varsat lapte pe camp… altfel ramane doar la Nasu. Cind am spus ca ailalti 3 de la FC ar trebui sa faca o greva a foamei sau alta mastzucarie te-ai enervat pe mine 🙂
Ai vazut astazi interviul lui la Money Channel ? Daca nu l-ai vazut ar fi bine sa-l gasesti si sa auzi niste vorbe cu mult sens despre cateva lucruri care nu sunt prea discutate la nivel autohton si care ar putea sa ne ajute sa iesim din kkt-ul economic in care ne aflam
Da prietene, parca vorbesc la pereti : dar eu am un singur vot ! care e dat deja lui.!!!
El trebuie sa gaseasca pe Charles si Mary Lamb care sa repovesteasca ce spune el la Money Channel sa priceapa aia care pot influenta votarea lui.
Mare tristete si la Turcescu!
Liviu Negoita nu vrea sa-si spuna nici o parere. Cu asa oameni, PDL promite ca va avea un cuvant de spus!
Cedric care PDL, ala care ramane sau ala care pleaca 🙂 Pana pe 25 mai PDL-ul se desparte ca o ameba
cand au avut cei din PDL vreun cuvant de spus ? 😀
Salutam, cu respect, inclusiv pe ultimii mohicani 🙂
Pe undeva, tot ce se intampla, este bine. Nu ma bucur si sar in sus, ca atatia altii pe care ii vad voiosi si sprintari in voce si pas , dar trebuie sa constat ca lucrurile incep pe deoparte sa se calmeze (gen batista pe tambal), iar omul de rand (in toate acceptiunile) asta vrea, iar pe de alta parte vad o presiune pe pnl, care cel putin mediatic, este doldora de penali, sa isi asume lucrul acesta. Vad ca crin incepe sa vada ca politica “jos TB” s-ar putea sa nu dea rezultatele scontate (declaratia lui voronin este nepotrivita….!?! ), vad ca srs si fenechiu sunt in colimator. Ceva imi spune ca in doua saptamani apar niste clarificari.
Din pacate tb nu mai reprezinta , pentru moment-cel putin, dreapta. (adica acei 10-14-% din parlament). Din pacate singurul, pentru moment, care reprezinta dreapta corecta este MRU.
Stau si ma gandesc , daca intreb pe un “om de rand” (in toate acceptiunile) ce este dreapta, cine este si ce vrea, ce o sa imi raspunda ?. Oare cei care vor fi concediati vor dreapta? sau o stanga mai generoasa?
completare
Cand am zis “din pacate” m-am referit la faptul ca este singurul, ar fi fost bine sa fie mai multi. Pdl este pe duca, NR va reprezenta un nume de vanzare peste cativa ani.
eugeni am comentat mai sus, ai putina rabdare. MRU a cerut un ragas de 2 saptamani hai sa vedem ce se poate intampla in aceasta scurta perioada!
Salut eugeni,
cum sa nu stoe tot omul ce este dreapta? Este mana fara ceas, nu?
Lumea nu mai poarta ceas de la o vreme…
Sunt multi/e care n-au nici la cealalta.
… dar e simpatica precizarea venita tocmai din partea cuiva caruia ii atarna lantisorul 😛
Salut. Azi, in Dosarul Transformatorul:
http://www.bzi.ro/live-text-declaratii-explozive-in-dosarul-transformatorul-fenechiu-se-indreapta-cu-pasi-repezi-spre-puscarie-update-364986
“Catre noi au fost livrate 15 transformatoare din care azi mai sunt 9. Pretul depasea cu 25% pretul unui transformator nou. Cele 15 erau vechi si ruginite. Prima problema am intampinat-o cand am depus devizele de plata pentru ca am depasit cu 50% pretul unui transformator nou. Datorita pretului mare al componentelor s-a ajuns ca pretul unui transformator reparat sa fie cu 50% mai scump decat unul nou.”
Salut,
asta da afacere! Al naibi escroc!
C’mon guys. Metoda a fost patentata de vodcaroiu. Prin celebra reevaluare a mijloacelor fixe stabilita de horror capetenia patrulaterului rosu un 286 ajunsese la o valoare aproape dubla fata de un pentium. Asadar… ba’etii au dat dovada de oaresce simt civic si-au mers doar (sac!) pana la 150% 😛
asta inseamna ca au fost escroci “decenti” 😆
Da. Mai ales ca respectivul, acum mare boss la curtea-de-cioante, vine si-i controleaza.
Aaaa, da, ii controleaza de da pe dinafara. Ca doar CC e cel mai eficient madular al statului, mai ales de la modificarea legii de functionare, facuta in mod surprinzator pe ultima suta de metri a guvernarii Nastase…
clar madular
dar
expresia: modificarea legii de functionare, facuta in mod surprinzator pe ultima suta de metri a guvernarii Nastase e cumva pleonastica. Adica ce n-a fost surprinzator in gubernarea de trista amintire?
Eeh, incercam si eu sa fiu sarcastic…
… iar eu am subliniat 😛
Cred ca in urma cu 2 ani a fost impusa periodic reevaluarea mijloacelor fixe/cladiri, dupa metoda respectivului. Stiu o situatie in care s-a ajuns la valori halucinante.
Se prea poate sa fie o necorcondanta “ciontabela”. Aberatii au fost multe. Proveneau de la foste amortizari progresive schimbate-n liniare prin reevaluare si reincadrare-ntr-o alta grupa..
Incredibila nesimtirea lui Negoitza …………”mergem in teritoriu sa consolidam organizatiile”, care or fi alea? A uitat telefoanele date in teritoriu, anul trecut in februarie/martie, prin care a fost dat semnalul migrarii.
mar,
merg in teritoriu sa culeaga praful de pe toba!
in teritoriul cui? 🙂
tu iti amintesti chestia cu chiulitul. Cand vroiai sa chiulesti te duceai in teritoriu, dispensar, bunica bolnava, inmormantai o matusa imaginara,,,etc. cam asta e teritoriul lor
da 🙂 😛
L.Negoita: important este sa te certifici… raspuns la intrebarea lui Robert despre discutiile din dreapta pt coagulare si desemnarea unor catindati unici.
Adica sa te certifici ca el, sa pierzi primaria de sector si dupa aia sa dai lectii!
lasa ca se cetifica el in cateva zile de o sa ii iasa sufletul
Stiu la ce facea aluzie 😉
… iar app de bataia luata… macar nu l-a caftit unu’ mai de soi.
Ponta bate campii evident .
Dupa ce a fost numit “doctor” prin masluire in Italia , macar sa vada acolo cum e averea lecita sau ilecita .
Cine e condamnat definitiv pentru coruptie , spaga , etc . poate avea INTREAGA AVERE CONFISCATA .
Nu conteaza ca mafiosul e condamnat pentru 100 grame de cocaina sau 5 cartuse si un pistol descoperite detinute ilegal in casa .
Daca obtine condamnare definitiva si irevocabila pentru criminalitate organizata (afiliat la mafie , complice extern in activitati mafioase ) toata averea si de oricare tip e confiscata definitiv de stat .
Sint o gramada de cazuri de sechestrari preventive de avere (pina vine sentinta definitiva ) si pentru coruptie sau spaga .
Al dracului ca nu sare nimeni in sus . Nici macar Berlusconi .
Romanasii astia pe functii nu stiu cum sa mai garanteze averea hotilor .
Sa il intrebe pe Nastase de unde dracu a avut 700.000 euro pentru despagubiri. Dupa declaratia de venit nu avea nici macar 10 % din suma .
In Italia era imediat condamnat din nou pentru evaziune fiscala . Cretini dar cu diplome si pretentii . 🙁
760k Stefan… si uiti c-a mostenit o matusa 😉
Aseara a facut Radu misto crunt despre ~. Daca_condamnatul-eliberat-inainte-de-termen ar avea o cat de mica umbra de bun simt… azi am fi aflat ca s-a sinucis. Adica pe bune.
Inregistrarea: http://inregistrari.b1.ro/view-lumea_lui_banciu-85.html faza cu nascase incepe pe la min 14. Enjoy.
” Am promulgat și legea de accelerare a restiturilor. Am primit solicitări să o resping. Rezist și acestui tip de presiune.Legea are și puncte tari și slabe, prefer să o promulg, decât să o trimit la Parlament, de unde nu știm cum o ieși. Este mai transparentă față de legislațiile anterioare.” treaba asta e si mai urata decat faptul ca ilici si a numit din nou procurori de casa cu mana marelui Reformator!
Nebunie!! – “Printre modificarile propuse se regaseste si obligativitatea posesorilor de caini in varsta de peste sase luni din Capitala de a-i steriliza in termen de un an de la data intrarii in vigoare a hotararii.”
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14810710-sorin-oprcescu-pensionarii-mearga-cateii-pensionari-cainii-nu-trebuie-mai-umble-liberi-strada.htm
E cam veche 😉 … si incompleta. De fapt hotararea. Nu mentioneaza nimic despre cotoi. Nici macar subspecia celor care au turnat.
Pisica nu musca/zgarie pe strada, in plus nu am vazut matze zburdand ca maidanezii.
… dar de turbat turbeaza si dumnealor. Si fac si mai urat decat cainii. Mai ales cand vad robe. Prin comparatie taurii care vad rosu par niste pisoiasi. Mai stii reclama la daewoo-cielo?
la asemenea discurs “Am primit solicitări să o resping. Rezist și acestui tip de presiune”, un sincer…. somn usor si vise placute, Mr. President.
Uite unde erau “presiunile”, la asociatiile de proprietari si la MRU.
Cat despre proocurori, regret di ntoata inima ca nu a fost propus de Ponta si acel Ioan Irimie la DNA (propus de Pivniceru). Ar fi fost perfect.
A, si sa nu uit. Poate ar fi fost mai bun Ilie Botos la Parchetul General. Asa, ca pe vremurile bune.
macar pe vremea lui botos nea ilici a dat o tura pe la parchet de era sa faca atac de cord acolo :))
Cred ca e ceva in aerul sau apa de la dna. Cum ajung acolo cum toti si toate se-mbolnavesc de inima-rea. Subit. Presupunand ca rudele ar fi de acord cu disectia ma-ntreb oare cine ar accepta vreun transplant 😀
trimite omul un memorandum si primeste raspuns ” rezist si acestui tip de presiuni” . urat !
Asta-i din ciclul “alti actori politici s-au dovedit nesemnificativi”.
prosteala pe fatza.
Mda. Cred ca la cum merge politica mai nou, Udrea si Ponta vor fi nasii nepotului/nepoatei lui Basescu. Asa, sa nu se supere nimeni.
Barbu Mateescu. Partidul care da presedintele in 2014 va guverna in 2016 🙂 http://www.contributors.ro/politica-doctrine/de-ce-sunt-importante-alegerile-prezidentiale-din-2014/
Ce mai zice DPA pe feisbuc:
“Care e baza politica pur cantitativa pe care ii se cere sa opereze? Matematica, numerele sunt cele care sunt. Aveti alte numere?
Cu ce baza politica si cu ce consecinte ii cerem sa opereze?
I-am trimis la ultimele alegeri un desant electoral in ajutor? NU.
Am iesit masiv in strada sa sustinem aia si aialalta? NU
Am iesit ne-masiv in strada sa sustiem aia si aialalta. NU. Nici macar. Au fost 5 oameni. CINCI la demonstratia de la Cotroceni.
Timp de 10 ani a demonstrat ca poate sa lupte importiva Cartelului daca are conditiile minime. Sa-i dam macar atat credit.
Chiar asa: Trimite pe unu de unul singur ca se lupte cu hoardele si apoi indigneaza-te ca nu invinge sau nu se sinucide (asta daca nu l-au omorat aia printr-un miracol)”
Si mai zice (si sunt absolut de acord) :
“Oamenii politici la dreapta, de bine de rau, incearca ceva, cauta formule, incearca sa construiasca ceva nou. Asa arata un santier. In dezbatere, polemica dura uneori: multe idei, orgolii, planurii, ambitii.
Si asa e bine. Asa e normal.
Ce nu e normal e ce se intampla la stanga.
Comparati tacerea complice si asurzitoare de la stanga. Tot ce vine de la ei e fie transformat in propaganda pura fie interjectii legate de ciolane si plocoane. Dezgustatoarea lipsa de idei, idealuri, coloana vertebrala a sustinatorilor USL si a contingentuli de jurnalisti si intelectuiali asociati lor.
Si e bine sa nu uitam asta. Problema e cu ei, nu cu acea minoritate care de bine de rau face ce poate in conditiile date ”
PS
Citi, sa nu exageram, pana una alta MRU a fost la nunta lui Ponta , nu este asa? Pana alta MRU la reevaluat pe Ponta dupa discursul din parlament, dupa care la rereevaluat.(si asta foarte rapid). Si nu zic ca a gresit, ca s-a compromis, ci zic ca asta intra in dinamica normala a vietii politice.
PPS. Cum am mai spus inainte , MRU este , decamdata, singurul reprezentant doctrinar al dreptei.
Cu DPA sunt de obicei de acord. Dar acum are o logica viciata. Ca parca tot timpul trebuie sa lucram pe baze cantitative. Asta e om de dreapta!?!?
Adica daca 80% din 45% sunt cretini, 10% din 45% sunt OK, altii 10% din 45% nu se stie exact cum sunt si restul de 55% sunt apatici, e vina alora 10% ca nu-s ei 70% si ca cel care trebuie sa-i reprezinte lucreaza pentru cretini. Ca parca asta e fisa postului de presedinte, sa faca jocul hotilor si cretinilor… Pai daca vroiam unul care sa nu se bata cu cretinii si hotii il votam pe Gionel sa ne pupam pe gingii!
Ovi,
Nu vreau sa “tin” partea lui TB in mod special pentru ca nu cred ca trebuia sa “cedeze” atat de mult.
Pe de alta parte o antagonizare simultana a lui panta si crina ar fi strans randurile usl in fata “dusmanului” comun. Este posibil (desi usor improbabil) ca TB considera ca inca nu este momentul. Este posibil ca totul sa faca parte dintr-o sceneta pusa la punct in sfere mai inalte si s-ar putea ca jocurile sa fie un pic mai complicate, nu pot sa nu ma gandesc ca Maior este nasul lui ponta si anumite constrangeri sa vina si pe linia aceea. Daca Dragnea (oare o fi intrat in dizgratie in urma prieteniei cu crin? ) ajunge la judecata si este condamnat ?. Cum se face ca crina a inceput sa il “apere” pe TB? el fiind ca un taur care vedea rosu cand se aducea vorba de TB.
Oricum, psd nu are interesul sa il aiba pe crin presedinte, si cred ca aici TB putea sa isi traga spuza pe turta lui.
totul este posibil. Un lucru este insa clar. Basescu a pactizat cu Ponta-PSD.
Postare noua – Revista Presei – 16 Mai / Un fleac, ne-a ciuruit !
Buna dimineata,
n-am o eplicatie, dar , culmea, aseara m-am culcat la 22.30 ca niciodata! Cred ca m-au obosit evenimentele de ieri sau nu mai aveam ce astepta!
Un articol destul de criticat de comentatori:
http://www.ziare.com/basescu/presedinte/capitularea-lui-traian-basescu-1235527