Constituția revizuită pentru « liniștea » infractorilor (IV)
25/03/2013 | Autor theophyle Categorii: Dosare, Editoriale, Eveniment |
Redactat de @Cetatean
Motto : « Mă gândeam, la un moment dat, înainte de a da cuvântul domnului senator Iorgovan, dacă nu era bine să supunem la vot ca stenogramele şedinţei noastre să fie secrete pe timp de 20 de ani » (Nicolae Vacaroiu, Presedintele Senatului, dezbaterile privind revizuirea Constituției, 28 august 2003).
Episoadele anterioare le puteti citi AICI , AICI si AICI
***
In episoadele anterioare am trecut in evidenta cateva articole-cheie din Constitutia din 1991, pentru a demonstra ca spiritul acesteia provenea in intregime din Constitutia RSR din 1965 si se manifesta sub forma acelor articole care confereau Marii Adunari Nationale (redenumita Parlament) prerogativele puterii absolute: controlul Justitiei (prin numirea CSM-ului de catre Parlament) si controlul constitutionalitatii legilor (prin casarea deciziilor CCR cu un vot de 2/3 din numarul parlamentarilor).
Spiritul Marii Adunari Nationale s-a manifestat in Constitutia din 1991 sub forma separatiei de fatada a puterilor: cand Parlamentul numeste membrii CSM si caseaza deciziile Curtii Constitutionale, putem vorbi fara nici un echivoc de o dictatura parlamentara, in care legiuitorul poate ridica faradelegea la rang de lege fara ca nici o alta putere sa il poata contra-balansa.
Din acest punct de vedere, Constitutia din 2003 a fost cu adevarat o constitutie moderna sub aspect juridic, deoarece a conferit consistenta principiului separatiei reale a puterilor in stat, insotind „separatia” cu corelatul ei necesar: „echilibrul”: „Statul se organizează potrivit principiului separaţiei şi echilibrului puterilor – legislativă, executivă şi judecătorească – în cadrul democraţiei constituţionale” (art. 1, al.4)
Fara principiul echilibrului intre puterile statului (adica fara capacitatea uneia dintre puteri de a contra-balansa o alta putere, prin necesitatea co-deciziei in problemele grave sau printr-un drept de opozitie – limitat sau absolut – ), orice Constitutie are inscrisa in ea posibilitatea unei dictaturi care nu va intarzia sa se manifeste in act.
Ideea ca dictatura poate fi doar a unui singur om (presedinte, rege, imparat, monarh etc), este o marota pe care Sistemul a stiut sa o agite de fiecare data pentru a masca cea mai perfida forma de dictatura: dictatura unui Parlament in care toate partidele provin din aceeasi matca PCR-FSN.
In episoadele anterioare am aratat ca, din punct de vedere constitutional, dictatura comunista a fost o dictatura parlamentara, iar Nicolae Ceausescu (ca Presedinte al Republicii Socialiste Romania ales de catre Marea Adunare Nationala), nu a fost dictator decat pentru ca sistemul functiona ca o dictatura parlamentara (a unui singur partid) cu aparenta prezidentiala (presedintele nefiind ales prin votul direct al cetatenilor).
Pentru ca o Constitutie sa garanteze drepturile civice si sa protejeze in mod real cetatenii de o dictatura, este necesar ca principiul echilibrului sa nu fie golit de continut (prin instituirea unor mecanisme care plaseaza una dintre puteri in pozitia de a anihila definitiv o alta putere care i s-ar impotrivi).
Mai mult decat atat, experienta istorica europeana a aratat ca este posibila instalarea, pe cale parlamentara, a unei dictaturi a Legislativului (este cazul atat al dictaturii naziste, cat si al celei comuniste – ambele survenite prin proceduri parlamentare) si de aceea este necesara instituirea unui mecanism de control si casare a legilor, prin intermediul Curtii Constitutionale, pentru a impiedica Parlamentul sa isi depaseasca prerogativele conferite de Constitutie.
***
Orice demers de revizuire a Constitutiei trebuie analizat avand in vedere doua aspecte cruciale:
a) viziunea despre separatia si echilibrul puterilor in stat pe care o propune
b) noul spatiu de joc politic pe care il face posibil
Pentru a avea o buna imagine asupra modului cum doreste USL sa revizuiasca Constitutia, nu trebuie sa ne lasam distrasi de elemente neeesentiale sau de propuneri nastrusnice care sunt avasate „la deruta”, ci trebuie sa urmarim aceste doua aspecte pe care le-am mentionat.
In nod normal, o revizuire a Constitutiei nu este un scop in sine, ci este facuta pentru ca s-a putut constata existenta unor limite de functionare a statului, unor blocaje intre puteri, unor lacune in legea fundamentala care au generat fie conflicte, fie interventia clarificatoare a Curtii Constitutionale.
Proiectul de revizuire inaintat de Presedintele Traian Basescu si examinat de CCR in Decizia nr. 799/2011 este dovada ca Presedintele a utilizat o pletora de decizii ale Curtii elaborate in perioada 2005-2011 (care solutionau multe din neclaritatile Constitutiei) in vederea imbunatatirii Constitutiei din 2003.
Am citat si explicat aceste decizii ale CCR in serialul Constitutia poporului suveran si Republica Judecatorilor, in episoadele:
III: Decizia 838/2009
IX: Decizia 384/2006
X: Decizia 98/2008
XI: Decizia 375/2005:
XX: Decizia 567/2006 si Decizia 1177/2006
XXI: Decizia 1222/2008
Sa nu credeti ca aceste sunt singurele decizii ale Curtii de care s-au folosit Presedintele Traian Basescu si Guvernul Emil Boc cand au initiat in 2011 proiectul de modificare a Constitutiei. Acestea sunt doar cele pe care eu le-am comentat (pe larg sau sumar) in serialul meu anterior si care au relevanta in problema revizuiri Constitutiei.
Solutiile Curtii din aceste decizii pot fi usor de reperat in proiectul de revizuire din 2011 si ele dovedesc fara pic de tagada ca Traian Basescu nu a avut nici o clipa dorinta de folosi procedura revizuirii pentru a afecta principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat, ci dimpotriva, a folosit Deciziile Curtii pentru a clarifica si intari acest principiu, urmarind sa inscrie in Constitutie modalitatile de solutionare a neclaritatilor care predispuneau la conflicte juridice intre puterile statului.
Aceasta este viziunea (primul din cele doua elemente de care aminteam mai sus) despre separatia si echilibrul puterilor in stat pe care se sprijina proiectul de revizuire din 2011.
Traian Basescu nu a avut ca principala precupare revizuirea Constitutiei in vederea delimitarii unui nou spatiu de joc politic (al doilea din cele doua elemente cruciale mentionate mai sus) in care el insusi sau viitorul Presedinte sa detina prerogative ce ii confera dreptul de a anihila principiul echilibrului puterilor in stat.
Pentru Traian Basescu, nu spatiul de joc politic (pe care urma sa il faca posibil noua Constitutie) a fost o prioritate, ci clarificarea principiului separatiei si echilibrului in asa fel incat puterile statului sa nu se mai obstructioneze din cauza unui joc politic care excede cadrele normale, iar in caz de obstructie, mecanismele de deblocare sa nu fie puse in mana unei singure puteri, ci mai degraba in mana Curtii Constitutionale sau a poporului insusi.
***
Cu totul altfel stau lucrurile in cazul revizuirii Constitutiei in varianta USL (varianta despre care nu discut astazi decat la nivel principial, fara a intra in amanunte).
Pentru USL, subtratul profund al revizurii Constitutiei este delimitarea unui nou spatiu de joc politic in care USL sa nu mai poata avea adversari reali.
In acest scop, USL actioneaza invers decat Presedintele Traian Basescu: in vederea delimitarii dupa pofta inimilor lor de securisti a unui spatiu de joc politic fara adversari adevarati si cu reguli croite exclusiv dupa cum doresc penalii, USL are ca tinta anihilarea principiului echilibrului puterilor in stat.
Spre deosebie de Presedintele Traian Basescu, USL nu considera ca jocului politic trebuie incadrat prin stabilirea in Constitutie a unor mecanisme clare care sa garanteze drepturile civice si sa intareasca principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat, ci, dimpotriva, ca Legea Fundamentala trebuie sa fie croita in asa fel incat cele doua partide ale USL sa aiba spatiu de joc politic cat mai mare, iar principiul echilibrului puterilor trebuie sa fie contorsionat sau anihilat complet pentru a nu dauna modului in care inteleg sa faca politica PSD si PNL.
Daca ar fi pusi in situatia de a modifica doar 3 articole din Constitutie, liderii si membrii USL nu ar ezita nici o secunda sa revina la Constitutia din 1991 si sa adopte: casarea deciziilor CCR cu un vot de 2/3 din numarul parlamentarilor (sau chiar desfiintarea Curtii Constitutionale, intr-o varianta si mai radicala), alegerea membrilor CSM de catre Parlament si amputarea la maximum a prerogativelor Presedintelui (ori chiar alegerea Presedintelui de catre Parlament).
Aceste sunt dorinte ale membrilor si liderilor USL pe care le-am auzit adesea afirmate in spatiul public. Departe de a fi expresia unor deziderate de moment suscitate la nervi de infrangerile suferite in fata Curtii Constitutionale sau a Presedintelui Traian Basescu, ele sunt expresia unei adanci dorinte a USL-ului (si nu numai!) de a reveni, prin revizuirea Constitutiei din 2003 (adoptata la presiunea intrarii in NATO si UE), la spiritul Constitutiei din 1965 (preluat de Constitutia din 1991). Altfel spus, la o Constitutie in care principiul echilibrului puterilor in stat sa nu mai existe, iar Parlamentul, dominat de un singur partid (cu doua sau mai multe masti), sa fie „supremul organ al puterii de stat”, asa cum era si Marea Adunare Nationala.
Dorinta USL-ului ca formatiune politica si a liderilor USL ca exponenti vizibili al unui mod de a gandi si actiona politic care este comun aproape tuturor partidelor (actualul PDL, UDMR, Minoritati si PP-DD nu fac exceptie) este aceea de a revizui Constitutia nu avand in vedere binele poporului suveran si viitorul acestei tari, ci beneficiile unei clase politice legate de interese transpartinice care doreste un spatiu de joc politic cat mai larg, fara arbitri si fara regului (sau cu reguli modificabile dupa bunul plac al celor care le incalca).
Or, pentru ca spatiul de joc politic sa fie cat mai mare (practic fara limite), USL urmareste sa anihileze principiul echilibrului puterilor in stat, precum si garantiile constitutionale ale eficientei acestuia.
Viziunea USL este o Constitutie in care puterea apartine in mod real Sistemului transpartinic (nu poporului), iar celelalte puteri sunt plasate in relatie de subordonare (mai mult sau mai putin vizibila) fata de Parlament, sediul Sistemului transpartinic.
(va urma)
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
CE PERVERS ESTE PAIATZA, cicä cere pärerea celor dela CC VENETIA;
CU CARE SE V-A STERGE UNDEVA. aceste mizerii si ipocrizii le auzim mereu,
dela un extremist neo-comunist.sper ca aceste creeaturi perverse, sä nu fie läsate
de capul lor.
ce s-a hotärat cu escrocul Voicu????
trebuie sä-l laud pe MRU, f. bun, punctual si la zi.
zilnic ar fii ideal. si mai luminat si zambitor.
felicitari pentru munca depusa City!
eu felicit pe totzi marii “luptätori,” de pe Blog;
EI SUNT ROMANII ADEVÄRATZI.si eu vä iubesc pe voi si Romania
din päcate sunt asa departe, poate odatä ,candva, sä ne cunoastem
Salutare all.
Off topic
Spune asa Tanarul de stanga in dimineata asta.
“Populismul legionar: In 1931 erau alegeri in Neamt, veneau legionari in sate, reparau un pod, o fantana, o casa a unui om mai necajit. Iar duminca urnatoare, ce sa vezi ? , dupa slujba de la biserica si inainte de hora , aparea Capitanul, in costum national, calare pe un cal alb, ajungea tacut in mijlocul satului, descaleca, saruta pamantul, se urca la loc pe cal si mergea mai departe. A castigat alegerile, desi, echipele electorale (numite atunci echipele mortii nu pt ca omorau oameni ci pt ca erau in pericol de a fi omorati) aveau interdictii puse de jandarmerie si sacaite de guvern.
Pentru sateni, tot teatrul asta era impresionant si a functionat. Bineinteles ca si ei promiteau ce nu puteau realiza dar asta e altceva
..
Ideea este ca trebuie facut ceva deosebit la nivelul de intelegere al segmentului de votanti pe care il dorim de partea noastra. O inovatie, o imitatie creatoare, ceva”
Eu ii dau o replica, iar tanarul de stanga, prins ca de obicei cu mata-n sac, afirma ca eu sunt pe langa ? !
Poate ne explici si noua ce inseamna “Ideea este ca trebuie facut ceva deosebit la nivelul de intelegere al segmentului de votanti pe care il dorim de partea noastra. O inovatie, o imitatie creatoare, ceva”., mai ales ultima parte a afirmatiei tale???
PS. Lasa Miscarea Legionara in pace, nu te pricepi la ea, oricate carti ai citit despre subiect !
hehe reddog
In primul rand “sa ne explici si noua ” Cind spui Noua te referi la tine cu titlu de voievod sau la restul membrilor blogului ? Ei stiu inca din decembrie, cei ce urmaresc discutiile ca inovatia, imitatia creatoare sunt elemente inventate de Peter Drucker. Ca sa ne ajungi din urma, ori citesti tot ce am zis din decembrie, ori iti cumperi cartea Inovatia Antreprenoriala a lui Drucker. In romaneste a aparut prin 90 dar o gasesti pe amazon.com in engleza sau orice alta limba de circulatie
…
Pai replica ta domnu istoric era ca nu poti sa folosesti acum metodele vechi de 80 ani. neintelegind ca eu spun asa: Oamenii aia, au avut o inovatie. Oamenii nostri trebuie sa faca si ei o inovatie. — evident ca nu tot pe aia 🙂
Daca nu schimba ritmul, sau nu il accelereaza, — suntem la aproape 4 luni de la alegerile pierdute sub 5% noi si 17% toata dreapta , se intimpla ca in legea entropiei toate sistemele fizice lasate libere tind sa devina dezordonate, sageata evolutiei timpului fiind indreptata in jos. Citeste al doilea principiu al termodinamicii.
Vezi, eu te trimit la Drucker si la termodinamica, eu am incredere ca poti invata cite ceva. Tu in schimb spui ca oricit as mai citi despre un subiect ajuns istorie, nu am sa pricep nimic Probabil asa este, dar nu ma voi opri tocmai acum… 🙂
Ziua bună, politeieni 🙂
Salut tibi 🙂
Mulţumiri lui Citi pentru efortul de a traduce pe limba noastră ce vor jigo.. pardon juriştii usl în frunte cu repe.. pardon cu preşedintele senatului.
Buna ziua,
azi Alianta DA a vorbit si a vorbit bine:
http://www.ziare.com/mihai-razvan-ungureanu/forta-civica/ungureanu-si-pavelescu-orice-unificare-a-dreptei-va-trebui-inceputa-cu-alianta-da-1226280
Buna ziua,
au aparut si propunerile facute de “emanatii” majoritari
http://www.romanialibera.ro/usr/imagini/2013/03/25/289725-document.pdf
Cetatean ,iarta-ma ca nu comentez ce ai scris. parerile mele despre tot ceea ce faci, le stii.
Scuze ca acum dau un link total inafara subiectului , dar nu ma pot abtine:
http://www.ziare.com/victor-ciutacu/antena/ciutacu-lasa-antena-3-pentru-romania-tv-1226258
Ce sa insemne asta?
pai nimic 🙂
salve Cedric 🙂
si jeguri;le din media vor sa-si mareasca spatiul de manevra “politic”
ptr. ei e mai simplu,nu e nevoie de revizuirea constitutiei,e suficient sa te superi cu patronul(o presupunere) si sa treci la aliat. 🙂
habar n-am dar omul este,cred,nesemnificativ imo
@cedric, cred ca una din doua: ori sobolanii simt scufundarea navei si o iau la picior, ori tentaculele trebuiesc intinse si atunci devin pe fata ceea ce erau din umbra.
sobolanii pararsesc corabia varanica. poate se scufunda. oricum, scrie Ciutacu pe blog (despre postul tocmai parasit): a fost cel mai lungi si mai placut loc de munca avut. Asa zic si tiganii de la noi din groapa de gunoi de la Pata Rat (la Bucale, mai cunoscuta Groapa Glina): cel mai placut loc de munca. Ciutacu a schimbat o hazna cu alta ceva mai des decat isi schimba chilotii. Probabil l-a pus Ghita sa se spele bine pe gura, sa nu-l infecteze dupa ce-l pupa in dosulet (dupa ce tocmai ce s-a dezlipit de dosul lui Voiculescu).
…asa zic si tiganii de la Pata Rat …
😆
un balos ridicol de 2 bani
Buna ziua domnilor, doamnelor si domnisoarelor!!!
O noua zi, un nou proiect 🙂
Lupta pentru constitutie, nu este o lupta noua este adevarat, dar trebuie sa fie perseverenta.
Poate ca ideea Nonei cu fluturasii ar trebui dezbatuta mai pe larg si adoptata. Asa cum oamenii gasesc in cutia postala tot felul de reclame, tot asa ar trebui sa gaseasca si acesti fluturasi, ce pot avea mesaje scurte si clare, actualizate la problemele cu care se confrunta tara. Nu abandonati aceasta idee. Si eu am spus-o cu mult timp in urma. La noi (adica sua), acest fel de propaganda/publicitate este foarte raspandita si este de efect. Investitia este mai mica decat in cazul deplasarilor in judete si este mult mai eficienta.
Nu ştiu dacă aţi aflat, scuze dacă da, dar a fost azi conferinţă de presă MRU.
http://www.privesc.eu/Arhiva/15660/Conferinta-de-presa-sustinuta-de-Presedintele-Fortei-Civice–Mihai-Razvan-Ungureanu
eu nu am vazut-o, asa ca multumesc de link 🙂
salutare tuturor 🙂
felicitacion City ptr postare 🙂
ponta a declarat azi (la intrebarile unora despre morar) ca nu are nimic cu ccr,si-o doreste cat mai puternica(institutia)
Presupun ca n-ar risca ei o golire reala de continut al ccr sau chiar desfiintarea ei.Furtuna internationala ar fi prea mare si ar ingropa economic(dar si politic/social) definitiv tzara.Cred mai degraba ca o considera o reduta de cucerit(printre cele mai importante) dupa care aceasta sa functioneze la cerintele lor.
O noua constitutie,una revizuita,cred ca cel mai bine ar contine doar paragrafele referitoare la imparteala administrativ teritoriala/regionalizarea si corectiile impuse de ccr.
ref. 300/unicameral va fi o batalie mare
Salutare! 🙂
In episodul de azi nu am dorit sa intru in detaliul “propunerilor” de revizuire a Constitutiei, ci sa susprind viziunea de ansamblu. Detaliile decurg din aceasta. Cunosteam acest document, el a fost adoptat inca de pe 20 martie, insa abia acum a iesit in presa. Eu il am de catev zile. Asta ca sa va dati seama de cat de ‘transparenta” e procedura.
Din episodul urmator vom discuta mai in detaliu “propunerile’ de revizuire.
Buna 🙂
am banuit, dar m-am gandit ca unii cititori vor sa se “distreze”, mai ales ca presa “s-a foit” toata ziua cu anuntul. M-am gandit ca apare si dispare ca fata morgana, mai ales ca se poarta.
Eu am documentul ala al “comisiei de revizuire”. Planuiam sa scriu saptamana trecuta un episod, insa s-a nimerit sa apara zai, asa ca numai bine.
Off topic! stau si ma gandesc ce se intampla daca aveam o iarna grea, ca anul trecut :mrgrren: azi au decis inchiderea scolilor ptr. maine in zona de avertisment si “marele vice” a anuntzat ca “se vor inchide si drumurile” just in case Juri ca vine Marele Potop 🙁
Iar a facut puseu de tensiune
http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-14486113-dezbateri-finale-dosarul-care-fostul-senator-catalin-voicu-este-acuzat-fapte-coruptie-luni-inalta-curte.htm
pe dracu, vrea sa amane procesul.
la cata “slana” are pe el este firesc, oare amicul Bradisteanu a pregatit sala/salonul
Morar ia locul omului lui Ilici?
Da. Locul lui Acsinte Gaspar.
Victor Ponta: Numirea lui Daniel Morar la CCR este dreptul presedintelui Traian Basescu.
Victor Ponta: La modificarea Constitutiei nu schimbam nimic in legatura cu CCR, decat cu acordul tuturor partilor.
…măi, să fie!… Ce circumspect a devenit copy/paste…
salut,
i-aqu explicat la State Department cum stam cu democratia 🙂
sa speram sa nu uite prea repede explicatiile
Poate ca Antonescu e fraier si accepta sa fie doar paiata, dar Mona vrea Putere si nu o sa ii se opuna Ponta.
Fiti atenti, nu e chiar asa:
“Intrebat daca agreeaza propunerea ministrului Justitiei, Mona Pivniceru, referitoare la schimbarea componentei CCR cu cate trei reprezentanti ai fiecarei puteri din stat, Victor Ponta a spus ca ‘sunt niste variante incepand din 2016”. ”Poate fi o solutie buna. Poate fi o solutie cea pe care am spus-o mai demult si la care tin – aceea de a restrange aria celor care pot sa ocupe aceasta functie – de exemplu doar la magistratii de la ICCJ“, a precizat premierul.
Asta e ideea Monei (macar 3 judecatori sa fie de la ICCJ), insa dusa mai departe: TOTI cei 9 judecatori CCR sa fie de fapt Sandei.
pai, logic, adica in logica Muonei
e vreo posibilitate ca dupa eventuala revizuire a const.(unde desigur vor fi inscrise atributiile/felul numirilor/incompatibilitaile etc membrilor ccr) sa se poata modifica ceva referitor la ccr(nu ca asta-vara) ?
nu. Posibilitatea este sa se umble la legea organica pentru a amputa unele prerogative CCR, insa CCR a aparat asta vara si legea organica, ca fiind o extensie naturala a atributiilor care sunt scrise in Constitutie.
merci 🙂
e importanta precizarea ptr. ca in declaratia macacului spune ca sunt variante de luat incepand cu 2016.
Ori asa intra in contradictie cu termenul dat ptr. revizuire/ref.
Incepand cu 2016 pentru ca in 2016 expira mandatele a 3 judecatori numiti in 2007, si de atunci ar vrea sa ia in calcul numirile dupa noua moda (acces la CCR doar Sandei).
inteleg !
facusem alte conexiuni
Proun un articol interesant – Întoarcerea politicii spre agora ateniana
“Una dintre propunerile mele este să nu mai avem la Curtea Constituţională o singură etapă jurisdicţională. Cred că e bine să avem o procedură de recurs şi să avem o judecată în primă instanţă şi una în recurs, pentru că astfel se pot evita erori care s-au făcut şi pe care nu aş vrea să le mai amintesc aici”, a afirmat senatorul Tudor Chiuariu
http://www.evz.ro/detalii/stiri/liberalii-vor-ca-deciziile-curtii-constitutionale-sa-poata-fi-atacate-cu-recurs-1029698.html
Nicaieri in Europa nu exista asa ceva, recurs la deciziile CCR.
Scenariul lui Chiuariu face parte din ce spuneam eu azi: tentantia de a asigura Parlamentului ultimul cuvant, peste CCR. Intre timp, acea instanta care ar fi “deasupra” CCR va fi adusa, prin lege, sub puterea Parlamentului.
Au o minte perversa usl-isti astia si ar face orice pentru a-si asigura puterea dar nu stiu cum sa o mai pacaleasca pe coana Europa.
numirea lui morar la ccr are bataie lunga,tare si buna 😀
au aparut deja binevoitori care spun ca piratul nu putea sa nu-l rasplateasca ptr. faptul ca i-ar fi albit dosarul flota (???) si ce stiu ce alte comenzi politice.
in csm sunt cativa care cu sigurantza nu se bucura,mai putin haineala 😉
si in general sunt destul de multi care nu prea se bucura 😆
he-he
cristian diaconescu initiaza miscarea populara 🙂
deja e atacat,n-are voie domnule ,e consilieru piratului 😆
salut mircea
asta inseamna inca o optiune pentru prezidentia de la anul .
asa mi se pare mie de aici din Titan
salve tds 🙂
sa vedem ce front de lupta rep[rezinta fundatia.
poate fi o optiune care sa coaguleze dar nu cred ca e deja o optiune la presedentie.
inca sunt destule variabile
Astazi am decis, împreună cu colegii mei, să inițiem procedurile pentru înființarea Fundației “Mișcarea Populară”.
http://www.cristiandiaconescu.com/2013/03/sa-spunem-bun-venit-miscarii-populare/
Asta se vrea a fi tot o alba ca zapada? De cate fundatii mai avem nevoie.
Imi este un pic neclar , cine, ce, care, unde, cum…. colegi ?
pai …. just think …. 🙂
http://www.presidency.ro/?_RID=cons_p
Salutare tuturor,
O veste super buna numirea lui Morar la CCR. Piratul nu se dezminte de a ataca napraznic. O alta veste este numirea complettului cae va judeca recursul lui Bombo in dosarul Zambacian.Completul de 5 judecatori 1 Penal Rodica Aida Popa, Ioana Bogdan, Cristina Rotaru, Angela Dragne si Luminita Livia Zglimbea.
Doamne ajuta si la multi ani… de condamnare cu executare!
Pe Cristina Rotaru puteti oricum sa nu contati, ea l-a albit in completul de 3 din Dosarul Trofeul Calitatii.
femeile oare sa reprezinte nemesisul lui nastasea ? (incluzand aici si pe doamna dana 🙂 )
MArian Saniuta la Nasul, spune lucruri interesante despre economie.
Multumesc, nu stiam, oricum, preferabil lui Badin si dnei Tatoiu. Bot si Orcan au ceva spor, da’ e greu la deal cu companionii
Dupa ce i-a “ingropat” mai are si tupeu 👿
http://www.recolta.eu/daniel-constantin-sa-asteptam-putin-ca-lucrurile-sa-se-linisteasca-dupa-care-vom-face-toate-precizarile/
ioan oltean
obiectivele fundatiei miscarea populare se suprapun aproape in totalitate cu obiectivele pdl. 😆
bre,da au pdlisti o viteza de reactie de concureaza la aikido.
cred ca inghit in sec ca li s-a luat fatza de 2 ori
asa de tare li s-a luat fatza ca s-au reindragostit de pirat 😆
da, se suprapune si pe ce vrea Frunzaverde… si poate si pe miscarea populara Dan Diaconescu, si pe Republica Populara Romana de cand era tanar ion Iliescu.
Iar cum Cristian Diaconescu a fost coleg cu Centurista, cu generalul Izmana miscarea populara se suprapune pe….. imi e si frica sa ma gandesc 🙂
🙂 ))
nimeni nu-i opreste ca sa faca in sfarsit o selectie ca lumea,criterii ,varsta,felul dobandirii averii,orientare sexuala,religie …e sau nu e parlamentar ..si daca e in ce partid e samd 🙂
si eu la 19 ani am fumat canabis si coco marihuana si cantam solo si la chitara mai ceva ca ozzy osbourne si van halen la un loc 😆
Se pare ca i-a luat frica pe pedelistii bleagii.
MRU deseara la By Alexa
Cred ca pdl-isti(lui blagav) vor incerca sa arate votantilor ca ei sunt tot una cu TB doar, doar mai iau un vot doua. Geaba TB o sa spuna ca pdl este fsn, blagav va incerca sa copie orice miscare a FMP. (critici, actiuni, programe etc) mimand o dreapta care se va alatura pnl. Faptul ca ue si MM au ramas in pdl nu este un fapt care sa dea incredere lui blagav in viitorul lui. Foarte curand cred ca fi parasit si parte din sustinatorii lui.
Abia atunci s-ar putea ca pdl sa adere la miscarea populara. Se pare ca TB iar a inceput sa controleze agenda politica.
Cam asa e
Iar faptul ca la congresul manarit la greu de Blaga, cu oamenii lui cu tot .. abia… abia … a luat jumatate din voturi inseamna ca daca Toanta nu pleaca din partid, si nici MM deocamdata, inseamna ca se mai pot intimpla hurducari acolo. Iti dai seama cum s-a vazut in teritoriu … ca ala fugea cu urna 🙂 🙂
Hai sa iti spun ceva; daca MM nu pleaca din partid, nu inseamna ca acest partid mai poate fi reformat. MM nu mai este demult un barometru al gradului de “reforma[bilitate]” al unui partid.
MM nu mai e de mult un barometru ….. Nu demult … De vreo 6-8 luni de cind ti-ai schimbat tu parerea 🙂 Arunca un ochi pe arhivele Politeia
Pe cat punem pariu ca o vei vedea in cartile de istorie din 202o cind multi din corifeii de azi vor fi amintiri din epoca de piatra ? 🙂
Sa iti spun de cand: de cand i-a afcut jocul lui Blaga cu criteriile 11 si 12 ale Comisiei de Integritate ale ARD.
Nu oun nici un pariu. Depinde in intregime de ea daca va actiona pe viitor asa cum o stim noi din perioada ei de glorie sau asa cum vrea ea sa para.
Nu pune pariu dar in 2020 intreaba-te singur in oglinda.
Ca sa intelegi pozitia mea, ti-o reamintesc, desi ai vazut comentariul duminica:
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/conventia-pdl-ziua-sacalilor-live/8839/#comment-26952
hai sa ti-o spun ca sa intelegi cum merge cu politica m-am saturat de palavre. In comisia de etica MM a vrut sa o pice pe Udrea. Desy a spus ca nu exista temei legal, pentru ca Udrea se incadreaza in criteriile de trecere. Au votat si MM + pampalaul de la NR au fost sa o pice pe Udrea si Desy + Stolojan + fata de la Taranisti au trecut-o. Desi era semnata la “confidelitate”, MM sau unul din “ucenicii vrajitoarei” au scos la presa toate povestile in care Ioana d’Arc este ok si ticalosii sunt ceilalti. Deci despre ce vorbim si ce aliante. Imi bag picioarele in integritate si sufletele frumoase ale reformismului romanesc.
Trebuia sa rupi tu vraja povestilor cu zane adormite pe inorogi rumegatori…
Sa zicem ca atunci a baut o jumatate de Johnny Walker a gresit si nu a vrut sa recunoasca. Dar nu a omorit pe nimeni mai oameni buni, Si a fost impecabila pana atunci. Chiar daca aveti dreptate, gata ati ingropat-o pentru un rahat ? Avem si prea multi oameni integri in Romania, ca sa dam dea dura cu Monica Macovei.
Cum am ingropat-o si pe securista aia odioasa : Mona Musca.
TDS,
nu ma intarata, ca-ti dau eu la integritate de nu se vede. Integritate? Mai bine lasa-ma sa tac! Crede-ma e mai bine!
ce sa mai zici ca a zis-o citi pe aia cu inorogu’ 🙂
Aleo, dai din casa 🙂
pai nu se mai poate mar, ea este Iona D’Arc si noi suntem ticalosii! Hai ca nici nu am inceput!
Stiu si banuiesc 😆 E nasol cand pica piedestalul, nu-l soca prea tare 😆
toanta= elena udrea?
Nu ma asteptam de la tine la asta? ai devenit “politic corect? ” 🙂
Trebuie sa apreciez la eu faptul ca a reusit sa stranga adeziunea a aproape 50%. Este drept ca TB a ajutat-o. Pe de alta parte daca TB ar fi ajutat-o pe MM in mod sigur nu ar fi avut mult mai multe voturi. Aici ,cred ca TB a optimizat rezultatele, neavand practic alta optiune.
Pai asa ii zic Tuta si toanta , E chestie de limbaj. ca sa stie toata lumea aici la cine ma refer.
Buna seara tuturor. Felicitari city ptr post.
referitor la numirea lui Morar la CCR, cred ca pana la urma si-a dat seama ca are zero sanse sa ajunga procuror geeral si incearca sa intareasca in schimb Curtea. Atat cat poate.
buna, clemy, merci! 🙂
Frumoasa surpriza din partea lui Traian Basescu. Cred ca Mona (de nervi) il va leaga pe Vlasov de pat si il va chinui pana in zori, pana lesina bosorogul ala
😆 😆
mai dormi la noapte 😉 ?
Mortal, de antologie 😆 😛
PDL nu mai are electorat. Fripturisiti lor vor migra la USL (daca nu au facut-o deja), iar cei care votau cu PDL pentru ca era inca “partidul lui Basescu” nu vor mai vota niciodata PDL. PDL nu mai are la ora actuala nici lider, nici viziune politica, nici plan de viitor.
….atunci de ce ramane Tuta acolo….. dupa ce a prins prestigiul lui 2000 de voturi ? ….. sau poate e doar miscarea pina apuca juma din partid sa fuga cu el spre Base sau unde stie ea ?
pentru ca asa e constiinta de clan in Romania: marginalizat in partid, poti fi inca ceva, intr-o zi; fara partid, esti sigur mort.
Nu ma intereseaza Udrea. Insa Monics Macovei, daca vrea sa mai faca politica si sa isi pastreze imaginea care a consacrat-o, are de raspuns la o intrebare simpla: cat mai sta in PDL?
de acord City 🙂 si cu blondina si cu mm
mircea, stiu ca ai o feblete pentru Munona, vezi ca am un comentariu… sugestiv despre ea mai sus 🙂 incearca sa iti imaginezi scena, pentru tine am plasmuit-o 😆
ca sa nu dispara ,tds 🙂
pana la urma incep sa cred ca piratul s-a folosit de ea ca sa separe apele pana la urma,blondina si-o fi dat seama si incearca sa se salveze cat de cat ,asa mai pe-o copastie.
Nu dispare. A iesit intarita din congres.
Plus ca are realizari cit a fost ministru.
Daca s-ar impaca cu MM ar face o echipa teribela moncher. 🙂
atat de intarita incat in fiecare seara de mai multe zile e prezenta pe sticla in prime time.Inclusiv acum de la ora 21.Oare justifica sau ataca ?
…
mi-e sa n-o infunde si mai mult pe mm
realizarile ei ca min.(unele bune cred eu) au stat in marimea lozului de care a dispus nu capacitatii manageriale extraordinare.E firesc sa fie sustinuta de pdlisti care si-au facut planul cu banii ei(gestionati de ea)
sacul cu peticul, echipa lu’ peste prajit! Bag seama ca te pricepi la femei
Eu am mai multa incredere in femei decit au unele intre ele. Bai v-ati scoate ochii intre voi. 🙂
Si nu ma pricep la toate femeile, ci doar la unele din ele. De altele fug mancand pamantul.
cezar preda te contrazice 😆
trebuie sa demonstram ca suntem un partid puternic,avem proiecte,avem viziune,putem sa demonstram ca suntem un partid puternic si atunci putem avea partener pe oricine,inclusiv pe traian basescu (aprox)
mda,
bla, bla, bla! Toti sunt prosti, ei sunt destepti.
Asta este categoric. partea proasta este ca votantii lui Basescu se vor imparti intre Miscarea Populara si DA. Aici Basescu a gresit flagrant.
Inca nu am date ca sa pot evalua. Am insa o idee pe care as vrea sa o verific in lunile care vin.
salut clemy,
foc de paie ude. Mult fum!
Salut. 🙂 Vedem cine a adus paiele si cine amnarul. In curand 🙂
dar de ce n-ar functiona largirea DA ? Doar s-a exprimat clar deschiderea spre structuri care share aceleasi valori
Salut. Asta ma intreb si eu.
Clemy,
Decamdata este Fundatia Miscarea Populara. Nu stim care sunt scopurile adevarate. Am impresia ca nu vrea sa fie partid ci o varianta de iccd.
Asta imi aminteste de creearea Aliantei civice si apoi a PAS. Nu a iesit nimic bun din aventura respectiva.
Buna seara,
Imi cer scuze ca intervin, si fara sa fiu la subiect, dar cunoaste cineva situatia?
http://www.revista22.ro/scrisoare-deschisa-catre-andrei-dan-muraru-presedinte-executiv-al-iiccmer-23829.html
Ce se intampla mai exact acolo?
nu stiu, Demo, nu sunt informat pe subiectul asta.
Ce sa se intample? Pogrom pur bolsevic.
Salutare din nou tuturor.
Citi,
Indiferent ce a facut Rotaru in dosarul Trofeul Calitatii” la fond in recursul la Zambacian decizia va fi luata in unanimitate.
Inca o veste buna, Cretinul de Mihalache (PNL) a pierdut la fond procesul cu ANI. Urmeaza recursul la Curtea Suprema.
Sa te auda Dumnezeu
Si un “huo” sanatos pentru Mihalache! 😆
Mai avem un hop la CCR IN 28 MARTIE. Se discuta exceptiile de neconstitutionalitate emise de Constantin de la Arges si de medicul sef al Colegiului medicilor si rector al umf iasi Arastoaie. Sper ca tanti Aspazia sa vina la sedinta, va iesi frumos in iunie avand in vedere ca in locul ei va veni Morar.
Clemy, buna seara,
gresesti cand spui ca Piratul a gresit in cazul anuntului astazi a fundatiei Miscarea Populara, Vei vedea in aprilie ce rost a avut aceasta miscare.
NU. In locul lui Gaspar vine Morar, in locul Aspaziei vine dinozaurul Dorneanu.
Joi 28 Martie intre 9:30 si 12:30 cercetarea e in strada in fata Ministerului Educatiei. Motivul principal: amputarea bugetelor proiectelor castigate “pe vremea lui Funeriu” cu redistribuirea banilor catre “adevaratii oameni de stiinta aborigeni”
Bună seara,
@Cetăţean: Spuneţi-mi vă rog dacă logica mea este bună. Dintre cei trei judecători CCR care îşi încheie acum mandatul, Aspazia Cojocaru, Axinte Gaspar şi Ion Predescu, doar Aspazia Cojocaru a întors armele, şi s-a ‘desăndelizat’, pentru că ceilalţi doi, din câte îmi amintesc urmărindu-vă comentariile, sărută inelul în continuare.
Ori, în condiţiile în care acum se pensionează cei trei (doi săndei şi o judecătoare ((recent)) independentă), şi sunt înlocuiţi tot cu trei judecători (doi săndei – dl. Dorneanu, dna. Pivniceru şi un judecător independent – dl. Morar), nu se va păstra aceeaşi ..paritate, să zic, care a existat până acum? Şi deşi nu perfectă, CCR-ul a curmat totuşi multe atentate la statul de drept, până la momentul actual.
Adrian, sandeii sunt, stricto sensu, asa cum a demonstrat @Bascalosul in Sandeii mamii lor, judecatorii de la ICCj numiti de Iliescu si care au ramas acolo dupa expirarea mandatelor de 6 ani, sau judecatori “parasutati” de CSM prin “promovare”, ocolind decretul prezidential. Acestia se pot “de-sandeliza” ca modalitate de actiune, insa ei tot Sandei raman dpdv juridic, cata vreme nu au un decret prezidential pe legea 303/2004.
Aspazia Cojocaru nu e “Sandica”, strict vorbind, ci doar o judecatoare care, atunci cand PSD-ul se astepta sa actioneze la comanda, a votat respectand strict legea sau Constitutia.
La intrebarea ta: nu se pastreaza aceeasi “paritate” ca si pana acum, daca ne referim la…prezumtia de buna credinta a celor care pleaca, raportat la cei care vin.
Pleaca 3 judecatori numiti de PSD si vin trei judecatori, doi numiti de USL si unul numit de Presedintele Romaniei. Si eu am observat ca judecatorii numiti de Presedintele Romaniei (la CCR sau ICCJ) sunt oameni verticali.
Greseala de typo: “@Bascaliosul”
Sigur, când ziceam săndei, nu mă refeream la aspectele legale în spatele mandatelor lor şi felul în care li s-au prelungit ilegal, ci la modul lor de acţiune, şi de integritatea şi buna credinţă de care dau sau nu dovadă în luarea deciziilor.
Deci reformulând, din punctul de vedere mai sus exprimat, (reducând totul la o formulare simplistă) nu pleacă doi judecători ‘răi’ şi unul ‘bun’ (şi îi acord dnei Cojocaru titlul de ‘bun’ doar pentru deciziile ‘bune’ care le-a luat în ultima vreme, cele care i-au precipitat ameninţările de viaţă, nu pentru toată cariera dumneaei) şi sunt înlocuiţi tot de doi judecători ‘răi’ şi unul ‘bun’?
Inteleg unde vrei sa ajungi. Eu iti spun simplu (ca realitatea votului la CCR e complicata). Pleaca 3 judecatori numiti de PSD (Aspazia Cojocaru face parte dintre ei) si vin in locul lor doar 2 judecatori numiti de PSD si unul care e Daniel Morar. Iti dai seama si singur daca USL-istii sunt incantati de aceasta situatie…
“Viorica” la b1, este negru de suparare.
Inca una care a acaparat toata dreptatea universului. Habar nu am de ce Turcescu a hotarat sa-si omoare emisiunea! 😆
in schimb, la Nasul pare mai interesant, numai jurnalisti
S-a dat sentinta in cazul Voicu: Scaunul Electric!
http://media.realitatea.ro/multimedia/image/201303/w728/voicu2_80911600.jpg
😛
Pe 22 aprilie ICCJ a decis ca e ultima sedinta pentru Voicu. Porcul a reusit sa mai castige o luna. Insa pe 22 e chiar gata, se intra in pronuntare.
Pana pe 22 Aprilie se schimba Constitutia si ICCJ trece in subordinea senatului.
mai are o sansa 🙂
sa slabeasca pana devine de nerecunoscut si implicit de negasit.
iccj intra in pronuntare cu porcu in contumacie
da` cred ca prefera parnaia decat sa slabeasca.
azi i-a chemat in ajutor pe vanghele si hrebenciuc
este o mare porcärie, cä justitzia ii face metzele unui escroc precum VOICU;
IN DEFAVOAREA JUDECÄTORILOR, nu este corect.
dece sunt umilitzi judecätorii, de niste mafiotzi??????????????
Buna Huitzilopochtli,
Pai daca ai un Ministru al Cercetarii fara doctorat la ce sa te mai astepti. Unde erau in vara cand comisia Cnatdcu a dat verdictul de plagiat lui Copy/Paste.
Si inca un amanunt, nu sunt proiectele castigate pe vremea lui Funeriu. Funeriu a plecat in decembrie 2011. Competitia a fost finalizata iin august 2012. Evaluarea nu s-a mai facut cu evaluatori straini ci doar romani. Se bat sacalii cu lupii mai in varsta.
A turbat, a intrat in sevraj…………….poza face cat o mie de cuvinte.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/crin-antonescu-justitia-pentru-traian-basescu-se-reduce-la-daniel-morar-1029754.html
pentru el, Justitia se reduce la Mona Pivniceru, iar Parchetul, la Vlasov.
Iulian Chifu e si el in Miscarea Populara, si Sebastian Lazaroiu s-a inscris
…consilierii lui TB
CUM DRACU II APUCÄ BOALA; CAND SE APROPIE JUDECATA???????????
nu-si dau seama magistratzii si sunt manipulatzi de escroci?, vreau
escrocul sä fie condamnat, cum meritä.
“”Specialistul in psihiatrie Crin Antonescu vorbeste pe un post de televiziune despre instabilitate psihica. E ca si cum ai intra intr-un spital de boli nervoase si unul din pacienti te impina spunandu-ti ca el e medicul de garda.””
🙂 )))
am citit toate postärile
unele nu trebuiau scrise, pärerea mea, nu trebuie sä stricäm noi, ce ar putea
face unii, oamni cu multä competentzä. iar pälävrägeste si inproascä venin cineva
NU ESTE BINE!!
noapte bunä.
Salut Ion!
Din informatiile pe care le-am aflat astazi se pregateste reducerea drastica a bugetelor proiectelor din competitiile 2010 si 2011 (IDEI, PCCA, PCE, PCCE, TE) adica a celor care au fost evaluate de catre experti straini. NU stiu daca stiati dar in 2011 Ambraburica a fost declarata ne-eligibila ca director de proiect deoarece nu indeplinea criteriile minime (2, 3 articole in reviste din zona medie a clasamentului).
Competitia 2012 este blocata, au fost anuntate punctajele dar nu si proiectele finantabile. Conform pachetului de informatii asta trebuie sa se intample in Septembrie 2012.
Astazi este vremea lui Mang si Andronescu care se intorc in forta pentru ca nu-i asa, “asa suntem noi plagiatorii mai votati”.
dezechilibratul cretin, este monument de talhärie
nu-i este rusine acestui schizofrenic? CRIN-CRETIN
Huitzilopochtli,
In 2010 nu a fost competitiela proiecte, pentru ca inca trebuiau finantate prin decalare cele castigate in 2008. Aici sunt in tema ca am fost castigator la un grant idei. Si atunci au fost ajustari ale bugetelor datorita taierilor din 2010. Si atunci a fost Funeriu ministru. Tin sa-ti amintesc ca de exemplu la mine finantarea pe cei trei ani a fost cam 60% din ceea ce s-a incheiat in 2008. La competitia din 2011 bugetul total per ansamblul alocat proiectelor mentionate de tine mai sus a fost cam 70% din ceea ce am avut in 2008. Deci din start competitia din 2011 a plecat cu un handicap. In ceea ce priveste competitia din 2012 procesul este compromis pentru ca trebuiau deja sa se incheie contractele dar nu s-a facut acest lucru pana in prezent. Cred ca anul 2013 va fi ffff. slab finantat.
Da ai dreptate la competitia din 2011 au fost evaluatori straini dar la cea din 2012 nu.
Eu cu TE 2011 am mers brici pana in ianuarie anul acesta cand s-au decontat faza 2012. De atunci nu mai merge nimic. Anul trecut de exemplu documentele pentru deschiderea finantarii s-au depus in perioada 2 – 9 februarie. Acum e aproape aprilie si de la ANCS si UEFISCDI nu raspunde nimeni la mail-uri. Am oameni care si-au platit cheltuielile de deplasare din buzunar in 2013 si nu stiu daca si le mai pot deconta. Aveam si invitati din strainatate care trebuiau sa vina in mai in Romania pentru colaborari si au trebuit pusi in stand-by. Salariile sunt neplatite de 3 luni, nu s-a mai incasat nici regia, facturile la curent si gaze au blocat cutia postala…
Si cica bugetarii sunt de stanga si n-au nici o grija :/
Cred ca in 2012 totusi evaluatorii au fost (si) straini. Uite ce zice unul din comunicatele CNCS:
“Pentru al doilea an consecutiv evaluarea a fost realizată preponderent cu experţi cu afiliere internaţională (din spațiul OECD)”
blaga a fost pe tvr(acum cateva min. s-a terminat emisiunea)
cat am vazut,nu stiu daca gresesc,ptr.anumita categorie de oameni(mai in varsta,submediu,cu o mentalitate relativ formata pe nostalgii,si desigur nemultumiti de noile biruri puse de uslasi,impozite marite ptr.animale,teren cultivat,etc,i-a facut incnstienti pe cei doi pacalici cu toate actiunile lor,inclusiv vara trecuta) deci ptr. cativa ar avea ceva priza.
incearca sa reintre in siajul piratului sau joaca la doua capete.
Citoaien, multzam fain pentru efortul depus.
In alta ordine de idei
La nashu’ MN se compara cu Nutzi. Eu sunt mai bun decat Nutzi pen’ ca ea are pantofi cu cui si geanta d’aia de fitze si n’am. Eu pot sa castig bani pe spezele mele,Eu pot sa fiu profesor si sa castig bani. Nutzi nu poate castiga bani de ea singura….
EU nu este preferata mea dar daca ar trebui prin nushce chestie ciudata sa aleg intre Eu si MN , as alege pe EU fara indoiala.
MRU la Nasul.
Alexa
nu se poate intra la Nasul- cineva saboteazä.
Nona, incearca aici.
http://live.nasul.tv/
Huitzilopochtli,
Trust me in 2012 nu au fost evaluatori straini. Am fost evaluator pe Idei si Parteneriate pentru ca nu am depus la competitia din 2012 nici un proiect. proiect. Eu am o postdoctoranda care nu si-a mai primit salariul din decembrie, o am angajata cu 8 ore pe zi. Ca sa supravietuiasca a primit niste plata cu ora de pe didactic. Echipa noastra are programate anul acesta doua deplasariin strainatate nu stiu cum le vom face fata.
mar,
multzumesc .
eu nu intzeleg, dece acum cei nemultzumitzi, nu strigä JOS PONTA;
JOS; USL;
ASTA TREBUIE SÄ STRIGE LUMEA:
cu multa placere 🙂 Se va ajunge si in acest punct, usor dar sigur.
Sunt nebuni, Oprescu a ajuns mai rau ca borfasii 👿
http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-14490791-moda-demolarilor-miezul-nopitii-pimaria-capitalei-inceput-demontarea-halei-matache-dupa-lasarea-intunericului.htm
Oprescu este un borfas infect.
Buna Dimineata
Postare noua – Revista Presei – 26 Martie / PDL x 2 şi o Mişcare Populară