Basescu in fata testului de “basism”. Politeia si “masina timpului”
21/08/2014 | Autor Cetatean Categorii: Editoriale |
Deruland filmul inapoi, putem spune, fara urma de indoiala, ca acest blog l-a sprijinit intotdeauna pe Presedintele Romaniei (inclusiv in cele mai grele momente ale carierei sale politice – realegerea in 2009, masurile de austeritate in 2012, incercarea de a reforma PDL-ul in 2011, suspendarea din 2012).
In acelasi timp insa, atat @Theophyle cat si subsemnatul, nu am incetat impreuna si separat sa tragem semnale de alarma legate de modul in care Traian Basescu intelege sa isi joace ultimile resurse, in ultima parte a celui de-al doilea mandat. Nu aveam atunci pretentia sa fim profeti (nimeni nu este!), ci doar sa atragem atentia ca Traian Basescu insusi abdica de la exigentele “basismului” si incepe sa faca jocuri politice care il transforma, din luptatorul anti-Sistem, intr-un complice al aceluiasi Sistem.
La vremea respectiva, postarile de pe Politeia au dat ocazia unor fosti membri sa paraseasca blogul (dreptul lor inalienabil), mergand spre alte zari de unde au inceput sa recite, liber si neingradit, osanalele pe care nu le puteau recita aici. Acest blog este semi-liber la acces si foarte liber la exit. Asa a fost si asa va ramane. Cei care au plecat de pe Politeia cantand osanale Presedintelui ar face bine sa scoata astazi la lumina postarile lor encomiastice si sa isi raspunda, sincer, la intrebarea: astazi, as mai scrie la fel?
Dupa memorabila (in rau!) emisiune de aseara in care Presedintele Romaniei a ales sa isi dezavueze semnatura de sustinere pusa pe Cristian Diaconescu si sa o sprijine pe “pragmatica si loiala” Elena Udrea, consider ca este timpul sa aduc in memoria cititorilor semnalele de alarma trase de acest blog. Le-am ales pe cele pe care eu le consider cele mai importante si cele mai clare. Nu sunt singurele, insa ele sunt decisive.
Fac asta pentru a arata ca Traian Basescu a devenit, de cel putin 2 ani incoace, previzibil in jocu-i politic, din ce in ce mai putin “basist” si cu gandul tot mai mult la propria supravietuire dupa terminarea mandatului (acest ultim aspect il vom analiza intr-o postare separata). Imi pare sincer rau ca s-a ajuns aici. In calitate de sustinator lucid, critic si care a facut, ca membru al societatii civile, ceea ce multi membri din partidul si anturajul Presedintelui nu au facut, pot spune azi urmatorul lucru: intre a pleca pe mare, cu brevetul reinnoit, si a ramane in cimitirul politicii, batranul marinar a ales a doua varianta.
***
Primul semnal: aprilie 2013.
Traian Basescu s-a „reevaluat” pe sine. Dupa ce in repetate randuri a declarat ca exista o lista de subiecte care sunt tabu din perspectiva compromisului politic, intrucat acestea nu pot fi atinse (pe primul loc securitatea Romaniei, pe al doilea loc independenta Justitiei), Presedintele reuseste sa se contrazica pe sine si sa il numeasca pe Cazanciuc la Ministerul Justitiei. Sigur, nu e pus Cazanciuc procuror, insa comparand declaratia din 16 iulie a lui Traian Basescu cu decretul de mesaj receptat de un simplu membru al societatii civile ca Presedintele nu mai „tine la Justitie” si nu o mai „protejeaza de astfel de numiri”. Sa ne asteptam deci la numiri la Sefia PG, DNA si DIICOT pe placul PSD, fara nici o rezistenta din partea Presedintelui care a fost suspendat anul trecut?
Presedintele Romaniei s-a repozitionat politic. Si, dupa parerea mea, intr-un mod care nu prevesteste nimic bun, intrucat a inceput sa o faca pe seama Justitiei (pana mai ieri pe locul II in ierarhia subiectelor tabu, ermetice oricarui compromis politic).
In cadrul acestei pozitionari politice, care nu prevesteste nimic bun, se afla si mai vechea sa idee de Miscare Populara. Insa problema moral-politica depaseste aspectul strict moral sau strict politic. Problema moral-politica poate fi formulata astfel: pana unde crede Traian Basescu ca poate merge cu „reevaluarile” politice fara a-si pierde credibilitatea chiar si in ochii putinilor sustinatori care i-au mai ramas dupa 8 ani de mandat? Cat de departe crede Traian Basescu ca poate intinde coarda care il mai tine legat de nucleul de sustinatori care, boicotand referendumul din 2012, l-a salvat de la o demitere sigura? Nu e cam tarziu pentru Traian Basescu sa demareze proiecte politice in al 8-lea an de mandat, facand loc Miscarii Populare prin decredibilizarea eforturilor depuse de partidele de dreapta care nu sunt PDL?
Daca Justitia a fost candva un subiect tabu pentru Presedinte (ermetic negocierilor politice) si a ajuns azi unul de negociere, poate ar fi bine si ca alt subiect pana acum tabu sa fie supus reevaluarii noastre: sustinerea acordata Presedintelui Romaniei de cea mai rezistenta parte a societatii civile.
Depinde numai de Presedintele Romaniei cum isi va petrece ultima parte a mandatului: negociindu-si un viitor politic incert si fara credibilitate sau respectandu-si propriile angajamente ca sef al statului”.
2. Al doilea semnal: octombrie 2013.
Presedintele Romaniei a declarat el insusi ca isi asuma raspunderea pentru numirea procurorilor si considera ca nu exista motive de ingrijorare ca procurorii propusi de Ponta in aprilie vor afecta independenta Justitiei. Azi Presedintele a tras cu toate armele retorice in Ponta, Nitu si Cazanciuc insa nu am auzit macar o SCUZA publica pentru ca acest Nitu este procuror gratie decretului prezidential nr. 480/2013.
Domnule Presedinte, Ponta l-a propus pe Tiberiu Nitu, insa Dvs l-ati numit fara ca macar sa va exercitati prerogativa respingerii acestuia (legea 303/2004, art. 54, al. 3 : « Preşedintele României poate refuza motivat numirea în funcţiile de conducere prevăzute la alin. (1), aducând la cunoştinţa publicului motivele refuzului »), asa cum v-au solicitat cei care nu erau de acord cu trocul Nitu la PG – Kovesi la DNA. Cum va asumati aceasta gravissima eroare ?
Cel care a crezut ca poate proteja independenta Justitiei prin « negocieri » netransparente cu Victor Ponta asupra procurorilor a devenit co-partas la afectarea independentei Justitiei. Or, in asemenea situatii, exprimarea unui regret public (tardiv, insa necesar) ar face bine imaginii unui batran lup, considerat pana nu demult genial in politica, insa care a ajuns sa fie mancat de trei oi pana mai ieri pasnice, de aseara cu dinti ranjiti la gandul macelului pe care il vor face intre procurori.
3. Al treilea semnal: iulie 2014.
Intrebarea care m-a framantat mereu si pe care nu am rostit-o, dar careia as vrea sa ii gasesc un raspuns (eventual prin citirea-vizionarea inregistrarilor consultarilor din 27 aprilie 2012) este urmatoarea: nedesemnarea vreunui candidat din partea PDL a fost o strategie a Presedintelui trimisa in plic la PDL (pe vremea aceea inca nu se consumase momentul “adio, PDL”) sau doar rodul unui plan “genial” al PDL-ului (comunicat Presedintelui) de se refugia in opozitie, dupa trantirea guvernului MRU? Ideea ca “doar Ponta a fost avansat ca propunere” e praf in ochi si poveste de adormit copiii, pentru cine crede. Daca era propus premier doar Dan Voiculescu, aceasta automat ar fi fost acceptat de Presedinte?
In interviul cu Cristoiu, Presedintele a mai spus cateva lucruri, pe care este bine sa le citim si sa le replasam acum in context:
“Preşedintele a mai spus că că liderii PDL erau pregătiţi, cu 24 de ore înainte ca Emil Boc să demisioneze, în privinţa propunerii pe care el avea să o facă liderului PSD Victor Ponta de a prelua mandatul de prim-ministru. “Ei erau pregătiţi şi pentru ca Victor Ponta să accepte funcţia de prim-ministru, şi pentru Mihai Răzvan Ungureanu”, a adăugat Traian Băsescu. “Şi miniştrii erau pregătiţi că Victor Ponta putea spune Da şi eu trebuia să spun public acest lucru”, a mai precizat şeful statului. Băsescu a explicat şi că formaţiunile din USL au fost chemate la consultări la Cotroceni înainte de PDL, “în această logică”. “USL a fost primul. PDL a venit după el şi nu puteam să propun la doi lideri funcţia de prim-ministru“, a spus şeful statului (sursa)
Niciodata nu e tardiv sa aflam, macar ca semn de respect petru alegatorii “basisti” care mereu l-au sustinut pe Presedinte, daca investirea lui Ponta ca Prim-Ministru dupa caderea guvernului MRU a fost un joc de poker (totul sau nimic, PDL in opozitie si PSD la putere) care a esuat lamentabil sau a fost doar efectul lipsei de vointa a PDL de a mai asuma guvernarea (pe care Presedintele doar a constatat-o).
Punand cap la cap consultarile din 6 februarie cu cele din 27 aprilie 2012, eu vad un Presedinte care ii ofera el insusi lui Ponta mandatul de Premier dupa demisia lui Boc, este refuzat (si vine MRU ca premier) si apoi ii mai ofera o data mandatul, dupa caderea guvernului MRU (da data aceasta sub pretextul ca Ponta a fost singurul nume propus de partide), iar aceasta accepta.
Al patrulea semnal: iulie 2014
Cum poti sa spui ca il sprijini pe Iohannis si ca l-ai vota, sa declari apoi ca Diaconescu nu va candida la prezidentiale, iar apoi sa il prezinti ca favoritul tau pentru Cotroceni? Orice om politic poate reevalua si pe dracul, insa nu are dreptul sa ceara electoratului sa faca asta la nesfarsit!
Sa ne reamintim: solutia imorala PUR in 2004, PSD-ul in 2009, UNPR-ul in 2011, Iohannis-Grivco in 2014…Ce mutare geniala mai pregateste marele sahist al politicii? Reevaluarea PSD-ului ca partid?
Cand o faci pentru interesul national, treaca-mearga! Cand insa o faci pentru interesul tau de viitor sef de partid este o crima!
Din pacate, meritele incontestabile (institutional) ale Presedintelui Basescu sunt umbrite, in aceste final de mandat, de calculele meschine ale omului politic Traian Basescu. Asa cum fiecare politician are o arma principala (sau mai multe) cu ajutorul careia iese din situatii dificile, si Traian Basescu are cel putin una. Aceasta este “reevaluarea” vechilor adversari (axioma 5) sau a persoanei proprii.
Or, avand in vedere ca Traian Basescu si-a propus sa ramana in politica si dupa 2014 (desi declarase ca nu o va face; orice om politic este insa liber sa se schimbe), consider ca toate miscarile sale in calitate de sef neoficial al PMP, toate pozitionarile si declaratiile sale politice trebuie citite nu in logica prezidentiala, ci in logica parlamentara.
Experimentatul politician Traian Basescu nu se da in laturi, in competitia prezidentiala care sta sa inceapa, sa faca parjol in jurul lui Cristian Diaconescu (desi stie ca aceasta nu va castiga) si sa ii distruga pe ceilalti candidati (fara exceptie) pentru ca el insusi ca om politic si PMP-ul ca partid sa apara drept salvatori ai patriei si ai dreptei in 2016, singurii care merita votul electoratului de dreapta dezamagit.
***
Si, ca sa ne intorcem la “celebra postare” in care facem un bilant provizoriu al basismului si care a starnit urlete de lez-basism. Iulie 2013. Mai este postarea de actualitate? Eu zic ca da!
Dupa 9 de mandat, Presedintele Romaniei nu mai are dreptul sa isi minta in fata electorii atunci cand, semnand decretele de investire ale unor procurori apropiati de PSD (vezi aici) sau promulgand o lege de „retrocedare a proprietatilor” care inseamna de fapt o a doua nationalizare (vezi aici) iese in conferinte de presa si anunta ca „a discutat” cu Ponta despre procurori sau ca a promulgat legea, intrucat „e mai buna decat nimic”. Cel care mereu s-a laudat ca nu negociaza Justitia cu nimeni a semnat ca primarul tot ce i-a pus Ponta sub nas (cei care au chef sa ridice argumentul cu USL-70% sunt rugati sa se abtina) si, mai rau, a devenit avocatul lui Ponta pe o lege care face posibila a doua confiscare a averilor, in dispretul CEDO si al dreptatii. Am dat doar aceste doua exemple, insa as fi putut alege si altele. Uman vorbind, Traian Basescu „Dreptate si Adevar” (2004) a devenit Traian Basescu „Combinatie si Minciuna” (2013).
Presedintele a pornit pe un drum obscur, care imi lasa impresia ca doreste de fapt ca dupa 2014 sa „faca legea” pe partea dreapta, asa cum o facea in vremurile bune cu PDL-ul. S-a trezit la spartul targului sa isi faca partid (in loc sa si-l faca atunci cand avea oameni loiali, timp si popularitate), iar despre ceilalti politicieni de dreapta afirma ca „nu sunt convingatori” (Udrea are „potential de crestere”, nu?). Ma intreb: el cati romani mai convinge? In loc sa isi exploateze judicios bazinul electoral care i-a mai ramas, se comporta de parca acum e in primul an de mandat.
Prin urmare, intreb: acest Presedinte al Romaniei din 2013 mai merita sustinut si aparat asa cum o fac azi „basistii” duri, in numele unei mosteniri politice niciodata evaluata critic? Eu consider ca nu.
Un cetatean nu este dator sa sustina pana in panzele albe un om politic, caci politicianul nu e Hristos, sa il urmezi pana la moarte. Politicianul insa este obligat sa ramana credincios angajamentelor facute si oamenilor care l-au votat. Daca de Traian Basescu s-au „lepadat” de-a lungul vremii multi sustinatori lucizi (cum se plang „basistii” duri), poate e (si) vina Presedintelui.
***
Asta am avut de zis azi. Greata si dezamagirea e prea mare ca sa mai adaug altceva.
Cititorii Politeia erau deja pregatiti. Altii s-au trezit abia aseara cu galeata de apa rece in cap, desi ea atarna acolo de peste un an! Insa ei nu, “Batman, Batman!”.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
buna ziua
excelent a fost si acest titlul ” Sfârşitul basmului cu bolşevici onorabili ” . 04/10/2013 – in revista presei .
Sfârşitul basmului cu bolşevici onorabili
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei-4-octombrie-sfarsitul-basmului-cu-bolsevici-onorabili/19537/
Super interesant articolul din wsj – http://online.wsj.com/articles/russia-ramps-up-information-war-in-europe-1408675046, cu subtitlul “Target: Germany”, unde Kremlinul, prin RT (russia today) este activa, nu numai prin sleeper cells, dar si intoxicare informationala – propaganda echivalenta cu cea din timpul razboiului rece. Se da un nou ton la cantec. Sa urmarim atent cine il fredoneaza.
Buna ziua,
foarte binevenita rememorare!
Cine are urechi de auzit sa auda si cine are minte sa traga concluzia evidenta. Sau macar sa nu mai blameze pe cei care avut si au alte pareri.
Intrebarea care se pune: noi cu cine votam?
Cred că mai trebuie dospită întrebarea asta. Lucrurile sunt încă prea încinse. Publicul Politeiei e quasi-stabil și înțelege repede. Cred că ne putem permite să mai așteptăm o lună, două să le dăm și celorlalți șansa democratică de a-și da în petec. După aceea oricum se vor alege apele într-un fel sau altul.
vorbim cand va veni ceasul!
ceasul va fi doar in ziua votului pt turul doi.
Salut.
care ceas?sa fie asta dar cu alte personaje?
https://www.youtube.com/watch?v=oVHmfAy35l4/
Năstase va fi eliberat condiționat. Asta apropos de bilanțul de la postarea trecută.
http://www.realitatea.net/adrian-nastase_1508140.html?utm_source=BreakingNews-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb
asta mai lipsea din ecuatie, va fi vai si amar in mlastina
Ce nashpa ca are si alte condamnari (interdictii). altminteri… era timp arhisuficient sa se stranga semnaturile 😛
Seara buna.
Buna, providenta ne-a salvat.
Sincer, grea dilema sa alegi intre un borfas dovedit si un plagiator tot dovedit.
dictatura a cazut! n0049 este liber. ponta fa-te ca lucrezi azi ca de maine nu mai ai loc in kiseleff
si slugile de la tv1 anunta eliberarea unui borfas cu b-news la ora 17.09
propun sa si faca o emisiune cu toti borfasii care ies din puscarie dupa ce isi ispasesc pedeapsa .
ho ho hooo… ce marinimos te simti astazi, Ziggy… dar mai are pana la ispasire. Si nu ma refer la aceea morala. Aceea n-ai s-o vezi 😉
Ziua buna,
m-am intors in timp si am recitit comentariile. Inca o data se confirma ca Theophyle avea un adevarat glob de cristal, practic a surprins involutia lui TB cu mult inainte ca unii sa priceapa de ce se trezesc dimineata. Nu stiu daca a fost profetie, experienta de viata sau vizionarism bazat pe o analiza corecta si fara patima, este cert ca nu s-a inselat. Mare pacat ca s-a prapadit, Dumnezeu sa-l odiheasca.
Sunt bucuroasa ca nu ne-am inselat, ca toti am sesizat involutia “luptatorului antisistem” si mecanismul construit pentru a-si propulsa protejata 🙁
In situatia data nici macar piedestalul numai exista, s-a facut praf. Timpul a dovedit ca statuia a fost mai mult o holograma.
Nu cred ca este o surpriza eliberarea borfasului, azi a defilat fara catuse si i-a luat pe toti peste picior. Omul era extrem de relaxat, avea/are si programul pregatit de familie.
mie mi se pare ca e si bronzat . i-o fi instalat salon de bronzare artificiala in celula sau intre postarile pe blog a mai facut plimbari incognito pe litoral :))
Acu’… daca tot ai pomenit pot recunoaste ca, uneori, imi pun intrebarea daca nu cunva “bronzul” e contagios 😀
Salve.
Sau poate în cazul lui Năstase e natural?
posibil, era destul de natural.
salve ! are asa un look de casa de vacanta a fostei securitati sau a gospodariei de partid . 😀
ps : poate a facut dush si a iesit in evidenta rasa de tartasesti !
Așa, de curiozitate… Oare se întâlnește la un whisky cu președintele, ca pe vremea când erau vecini? 😛
interesul lui e sa intalneasca cu viitorul presedinte , tanti nutzy. ca intre minoritari , asa ! 😀
O sursa apropiata dezvaluie ca, in acele prilejuri, sticla dintre cei doi purta eticheta “Teachers -50-“. In ciuda insistentelor nu vrea sa spuna si care invata de la cine 😛
Păi cum să nu? Blended, bineînțeles, că așa ne-am obișnuit de pe vremuri. După cum orice local pentru foști se recunoaște după aerul inconfundabil de popotă upgradată, singurul loc în care oamenii se simt bine. Deformațiile profesionale mor greu. Oare s-ar potoli dacă le-ar da cineva un spațiu virtual cu provizii nelimitate de kent, blended whisky, adidași și doi trei nefericiți care să-i slugărească?
Virtual? C’mon… acu’ tot rumunu stie ce ie ala CGI. Cu doi-trei ospatari in camasa alba, maneci f scurte, in buzunarul de la piept pachetul de BT nedesfacut, un “sef-de-sala” gen Mihailescu-Braila… etc se rezolva prim planul. Dar mai trebuie si decorul gross-plan. cozile de sute de persoane de la “alimentara”, camionul frigorific murdar, manipulantii in salopetele jegoase care descarca lazile de plastic de o culoare incerta si continut nedefinit peste capetele multimii dezlantuite… dar ce pisic te faci cu tot CGI-ul proiectat de multiple nVidia quadro cand se ia buleftrica? mm?
buna ziua
eu unul nu ma bucur ca am avut dreptate,insa o regula simpla spune”nu pune toate ouale in acelasi cos”
si ca tot suntem la “evaluari”: “fiecare pasare pre limba ei piere”
pacat,de dl basescu/ce a “castigat”in tot mandatul a pierdut “intr-o mana”
daca dorea sa fie “pygmalion” putea sa aleaga o “eliza” nu o “elena”
:)) si nu uita, cativa amarasteni care sa fie serviti mai prost. Ca pe stangaci ii intereseaza diferentele, nu calitatea absoluta a serviciilor. Buleftrica nu mai cade daca-i bagam pe toti inauntru. Le facem un muzeu si le dam joburi de figuranti.
Da. Clar. Tot esafodaju’ national-comu’istoid avea “la baza” raportarea la africani. Inca-mi amintesc cum s-a facut schimbarea din tara agrar-industriala subdezvoltata in industrial-agrara in plina dezvoltare. Simularea trebuie sa stinga buleftrica. Macar vis-a-vis. Deci si asta check. Adevarata problema: oare s-o mai gasi BT pe undeva? ca_carpati-fara niet 😀
pentru nostalgici. versurile sunt aplicabile 100%, nu cred ca ne-am indepartat de “deceniile marete
https://www.youtube.com/watch?v=bfYuVQDccNA 🙁
nu sunt mari diferente, eventual de varsta. si aia si asta au taiat panglici, sadit pomi, au fost rezistente la efort, inteligente peste medie si s-au crezut doamne
Ba sunt diferente. Chiar multe…. fara sa ma refer la numerele de la cupe…
– una era savanta de renume mondial cealalta are doar cel mai mare potential de crestere
– una avea coc, cealalta are breton
– una juca septic cealalta sare cu parasuta
– una era tovarasa, cealalta se crede duamna
– una avea partid de 99,(9)% (salut cucuva’e), cealalta are “partid” de doar 6% (tiganii stiu de ce)
– una taia panglici, cealalta le scoate pe gura… si/sau din alte orificii 😛
– una… cealalta…
Eșafodajul socialist/comunist de oriunde e bazat pe obsesia poziției și câștigului relativ. Case in point: https://www.youtube.com/watch?v=pdR7WW3XR9c Pentru cine n-are răbdare, distracția începe la secunda 50.
Buna ziua,
O intrebare complet in afara subiectului, sper ca va fi acceptata.
Pe vremea cand sectiunea “Magazin Istoric” a blogului era activa (din pacate nu mai e cazul) articolele care faceau parte dintr-o serie cu aceeasi tematica aveau anexate pe pagina lor linkuri la articolele din aceeasi serie. Mi s-a parut un lucru foarte util si m-am intrebat recent de ce a disparut. Ar fi posibila reactivarea acestei caracteristici?
tzucre, voi examina sectiunea si voi incerca sa vad daca pot face ceva!
Romanii sunt foarte toleranti fata de hotie ( cam asa se exprima Basescu) . O dovada care ar fi caraghioasa daca nu ar fi tragica si care ne arata de ce PSD-ul are cei mai multi sustinatori este acest exemplu.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17939795-seful-aeroportului-iasi-citit-inaugurarea-noii-piste-mesaj-trimis-fenechiu-din-inchisoare.htm
// Ii multumesc lui Relu Fenechiu, parintele acestui proiect”, a spus Marius Bodea.
De altfel, directorul Aeroportului Iasi a citit un mesaj adresat de Relu Fenechiu, incarcerat in Penitenciarul Iasi, unde isi ispaseste pedeapsa de cinci ani de inchisoare in dosarul “Transformatorul”.//
(Nu e relevant ca Fenechiu este PNL-ist si nu PSD-ist) .
Salut si felicitari City pentru felul in care arata varianta mobil a blogului. Simpla, full functionala…
A ramas de aranjat headerul ca e plecat in dreapta… Niste divuri nu sunt corecte presupun.
salut si merci frumos 🙂 asta e tot ce am putut face, fara sa bat la ca tehnicianul, care e in concediu 😆 Vedem noi cand vine!
Oare chiar se bucura? cu atat de multi “f”?
http://www.ziare.com/victor-ponta/premier/ponta-reactie-rapida-dupa-eliberarea-lui-nastase-ma-bucur-fff-mult-1317693
vorbeste bombo : bolfos , coafat . un unki de-al meu cand a iesit din puscarie, imi povesteau parintii ca l-au dus cu patura acasa – mai avea cca 40 kile ( fost ofiter al armatei romane )
fesenisti criminali !
Nastase, conferinta de presa: ar fi nevoie la anul de alegeri parlamentare anticipate!
Nici n-a iesit bine de la puscarie si are idei : vrea si o lege a gratierii (fara limite aberante de pana la 7 ani)!
Hai ca va fi interesanta viata de dupa puscarie!
Dar de ce va fi oare nevoie de alegeri parlamentare anticipate? Nu va putea coexista viitorul presedinte cu majoritatea? Iar lege a gratierii fara limite nu exista. Ma rog, in Evul Mediu regele te putea ierta de orice crima daca asa voia. Vremurile s-au mai schimbat insa.
Eu am inteles ca 7 ani e o limita aberanta, adica prea mare. Daca am inteles eu bine!
Pe de alta parte a zis ceva foarte prost pt Ponta:
“Am diverse idei extravagante, nici nu stiu daca o sa vi le spun, mai ales ca in ultimii zece ani ati dus-o bine fara mine, in ultimii doi ani si mai bine”
Oare ce guvern am avut in ultimii doi ani cand “am dus-o si mai bine”. Nastase a zis-o cu ironia caracteristica)
Ponta nu va avea zile usoare cu Nastase in libertate!
Da, mai ales daca a facut presiuni sa fie scos si nu a fost servit. In plus sunt multi care l-ar vrea revenit in partid.
Buna seara prieteni. Intr-adevar, semnale ingrijoratoare au fost mai tot timpul dupa caderea guvernului Boc. Multumiri city ptr ca ai reamintit aceste semnale. Unele lucruri nu trebuie uitate.
PS: ma asteptam la eliberarea lui Nastase.
salut! 🙂
si eu ma asteptam! am zis-o dimineata!
Salut @clemy
Superba reforma a justitiei . 🙁
In alta ordine de idei , nu stiu daca blatul presedintelui cu Ponta (ii asigura presidentia prin candidarea Elenei . Invinsa din start ) il va apara de razbunarea lui Nastase .
Toti comunistii nomenclaturisti au fost si sint razbunatori (de la Ana Pauker trecind prin Dej si terminand cu Brucan & Iliescu )
Ca fapt divers :
http://adevarul.ro/news/politica/udrea-primuldiscurs-prezidentiabil-teoriile-conspiratiei-spun-colabora-ponta-nuvoi-niciodata-asta-1_53f5c18f0d133766a8744225/index.html
Adica PMP nu va colabora cu PSD cit timp Ponta e presedintele partidului si prim ministru . 🙂
Nu spune dar e evident ca nu e nici o broblema daca Ponta ajunge presedinte de tara ( e obligat sa demisioneze si din partid dar si de pe functia de prim ministru) .
Astfel PMP vor obtine/sustine o intrare la guvernare iar Elena Udrea un post de ministru . Nu e sigur ca astfel Basescu e salvat de razbunare dar ciolanul ca si altceva , atrage multe muste .
Salut Stefane. Nici eu nu cred ca Basescu va fi ferit de razbunarea marelui boier. Cred ca cel mai avantajat ar fi fost Basescu de o majoritate de dreapta si de un presedinte dat de aceeasi majoritate. A ales altceva. Pacat.
Mai sa fie o fi din China sau de la Moskova? Nastase a primit “diverse oferte de la societati multinationale si de la un guvern strain”.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17941214-adrian-nastase-iesit-din-penitenciar-primit-oferta-guvern-strain-nevoie-anul-alegeri-anticipate.htm
Rusia. Relatiile pe linia China ale lui Nastase au fost mai intotdeauna reci. Inca de pe vremea cand Nastase era ministru de externe iar ambasada Romaniei la Beijing era mai mult societate de import-export decat ambasada. Chinezilor nu le-a placut, asa cum nu le-a placut nici faptul ca la repetatele lor semnale ca ambasadorul trebuia chemat acasa Nastase s-a facut mult timp ca ploua.
Clemy,
sa-l ia cu totul. Va fi foarte interesant daca accepta, se vor dezlega multe enigme.
Uraaaa! Bal mascat! Domnul dan strânge semnături pe numele Cristian Dan Diaconescu. Nu c-ar mai conta. http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-17940960-confuzia-negoita-negoita-alegerile-pentru-primaria-sectorului-3-cale-repete-prezidentiale-domnu-39-dan-culege-semnaturi-numele-complet-cristian-dan-diaconescu.htm
firesc, este acelasi laborator, un pic de confuzie nu strica.
Uau, a aparut si Varanul pe blog, s-a reactivat celula – “Adriane, Ma bucur mult pentru tine si familia ta.
O vorba din strabuni spune: ‘Nu-i da romanului cat poate sa duca’. Traim intr-o dictatura care se apropie de final si sunt convins ca dupa aceea vor fi multe de construit in tara noastra”.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17941475-dan-voiculescu-mesaj-pentru-adrian-nastase-traim-intr-dictatura-care-apropie-final-vor-multe-construit-tara-noastra.htm
Ei sunt noii ilegaliști vânați de persecuția capitalistă 🙂
la canal , la autostrazi – la munca silnica cu ei.
Seara buna,Zigie! Ai umor!
In tara lui Petre Ion??? 😛
http://investigatiicenzurate.wordpress.com/2014/02/27/personajul-de-legatura-intre-dana-nastase-elena-udrea-si-corina-voiculescu-fabuloasa-poveste-a-unui-offshore-omenesc-pe-nume-petre-ion-un-hub-in-carne-si-oase-a/
Elena Udrea – Dorin Cocos, doua personaje care au mimat o casnicie timp de 5 ani ca sa nu-i strice imaginea doamnei si sa nu-si sfarame afacerile transpartinice.
Dana nastase, fiica de nomenclaturist comunist. Pe vremea lui Ceausescu cand era nevoie de tigari se gase o sursa sigura, la Dana Nastase/Miculescu. Nimic nu se pierde in sistem, totul se conserva/transfera.
Mda, dar pentru ce mize jenante! Peste tot banii și puterea generează încrengături și relații ciudate. Doar că parcă mai există și alt scop decât învârtitul găinăriilor. Asta e caracteristica noastră locală. Numai devalizări, vânzări la fier vechi și găinării. Reflexele șpăgii nomenclaturiste nu produc nici Siemens, nici Krupp, nici Harrods. De fapt ele nu produc nimic. Asta este, în fond, imoralitatea lor finală. În rest, relațiile de familie, prioritățile pe business în dauna conviețuirii firești între oameni sunt chestiuni personale. Fiecare alege ce vrea de la viață. Dar oamenii ăștia nu produc nimic. Singura diferență între idioții care și-au rupt dinții în primii zece ani după 89 și restul, e că ăștia, supraviețuitorii, s-au prins că vita de muls mai trebuie și întreținută cât să nu moară. Că altfel nu mai ai ce mulge.
am vazut linkul mai de mult – acolo are si datele din monitorul oficial .seara buna 😀
Zigie, nu era un Breaking News era doar un simplu remember despre formatia “Sistem”! 😉
“Am câştigat mulţi bani din munca mea, am avut şi exclusivitate pe fotografiile permiselor auto şi am făcut ce-am vrut cu banii mei”!!
http://www.stiri.com.ro/stire-3148/am-vorbit-cu-eugeniu-petrescu-.html#.U_Y-bcXWJBI
da, mi-am dat seama. astept sa infirme sau sa confirme datele de acolo dl Basescu. cand se apuca sa “dezbrace” candidatii la CV sa prezinte si un raport cu privire la afacerile lor. mai ales ca unele se desfasurau in timp ce in Ro rula filmul “prima suspendare” si tot poporul statea cu sufletul la gura .
Ar fi minunat să vină pe toți pe o scenă, “dezbrăcați” să-i vedem și noi. Sponsorizez eu ouăle și roșiile.
si eu, contribui cu unele mai vechi si mai rascoapte.
Păi și ei sunt cam vechi și răscopți, așa că merge.
mai are si aici material de studiu : http://www.riseproject.ro/articol/victor-ponta-avocatul-familiei-udrea-cocos/
Nice! De popularizat…
Eu nu am asteptari de astea fanteziste!
Avem justitie, Ziggie si stat de drept! Nu?
Ponta si Tariceanu- marile spirite se intalnesc intr-o idee fixa:
http://www.ziare.com/victor-ponta/traian-basescu/ponta-de-acord-cu-tariceanu-privind-suspendarea-lui-traian-basescu-1317711
Ponta dixit:
Enunțul perfect al primatului formei asupra fondului în capul lui Ponta și a poporului susținător. Adică ce ne roade pe noi? Locul sau conținutul unei discuții sau negocieri? Dacă Geoană se întâlnea cu Kondiakov sau cu altul la Washington era în regulă că nu-i la MOCKBA ?!
Probabil că face deja parte din jocul de reintroducere în circ a antibăsismului de care se tot vorbește aici de câteva zile. Dar infantilismul mesajelor e sinistru.
Cedric, asa va fi tot jocul antibasism vs antipontism! Iohannis inca nu stie cum sa se pozitioneze! Poate ii vine vreun ajutor de la Berlin sa-l mai scoleasca intr-ale comunicarii! 🙂
nemtii si comunicarea=baba si mitraliera
Păi ei în trecut au comunicat mai mult prin mitralieră 😀
Sa nu te mire Tudor, dar nu mai folosesc mitraliera! Iti poate confirma omu’ de la Dresda-tavarisci Putin! 😉
Intamplator eu nu am facut nicio referire la baba! 😛 Mitraliera e la Iohannis …cand vorbeste!:P
buna seara
sa incerc sa fiu “optimistul de serviciu”
azi dimineata se sugera ca speranta”prabusirea si renasterea “posibil putin probabil/dureaza generatii
insa “regenerarea” se poate produce altfel-prin canibalizare si implozie
toata adunatura asta numita “clasa politica” si afaceristii care ii sponsorizeaza traiesc pentru a fura si a face combinatii/shmenuri/este ratiunea lor de a fi
sunt invatati sa fure mult,mult de tot,tot timpul
problema e ca nu mai e de furat cat sunt ei obisnuiti/sunt aceasi care furau in 95,2000,2005,se cam termina “resursele”
avand mod de viata furtul,trebuie sa fure si la acelasi nivel,nu mai putin
de unde?
solutia la indemana,de la alti hoti din gashca
de fapt acest lucru a inceput de vreo 2-3 ani/a inceput “canibalizarea”intre gashcari
cum se va sfarsi?nu stiu,dar e un proces interesant,s-ar putea sa apara o “regenerare” a societatii/sanse sunt mici,dar nu inexistente
un exemplu:acum 3-4 ani,candidatura unui personaj cu pedigree-ul MM parea o utopie,azi e o realitate
Asta am crezut eu în 2004; că nemaifiind mare lucru de furat vor trebui să se apuce de treabă. Ceea ce de altfel au și făcut. Dar au venit fondurile europeene, investițiile străine, banii căpșunarilor și-au realimentat cangrena. Foamea e reală, nu știu dacă-i destulă. Singurul semn e că vin rechinii pe licitații pentru care în 2007 nu s-ar fi dat jos din pat.
@td
e o supozitie ce am scris si e bazat -hai sa zic-pe perceptii proprii-sper ca sunt destul de impersonale,nefiind implicat(din 2005 lucrez exclusiv pentru firme straine si nu focalizat pe romania.folosesc experienta “romaneasca”acumulata vreo 15 ani)
cunosc comportamentul “gashcarilor”(termen folosit mereu aici pe blog intentionat)/e cumva asemanator cu cel al haitei=il mananca pe cel slab cand nu au altceva
sa incerc /de unde pot fura?
fonduri europene: da,dar slab ,ceva la 2-5 %( ei fiind invatati cu doua cifre)
investitii straine:dupa 2007 a secat “vrei afacere,sta in pixul meu,ce-mi iese? si in plus-paradoxal-a aparut institutionalizarea la fisc /n.b putina lume remarca dar fiscul s-a profesionalizat/nu ne place fiscul dar trebuie spus ca e o diferenta uluitoare intre comportamentul arbitrar din vremea lui nastase si azi
banii capsunarilor: nu vad cum alimenteaza conturile gashcarilor/cred ca sunt bani de consum/supravietuire trimise celor ramasi/daca vor sa investeasca in romania cert nu mai sunt dispusi sa dea “taxa de intrare”
una peste alta cred ca mai ramane ca “sursa”instituirea de noi taxe/e ce se intampla/efectele se vad,nu colecteaza cat cred ei
investitorii straini ex EU
turcii si spatiul islamic: nu mai considera romania atractiva
rusia:are probleme mari acasa+reorienteaza resursele pentru armata/investesc “punctual”politic in x,y sau z
china:numai cine nu a facut afaceri cu ei isi inchipuie ca pot fi o sursa de “tzepuit”(vezi tarnita-ultimul exemplu,sau reactoarele 3&4 cernavoda)/fara garantii guvernamentale nici o companie chineza”privata”nu investeste
japonia:no way pentru “shpagari”
ce ramane pentru ei?sa se canibalizeze
ce poate rezulta? cativa “pocaiti”/nu m-ar mira ca nastase-un tip cu iq mult peste medie-sa fie unul din ei
ca sa inchei acest eseu- “vom vedea,zis-a orbul”
Așa e. Cu banii de căpșunari e vorba doar de alimentarea consumului. Multe din firmele gășcarilor sunt firme chioare de import și revânzare (gen ASESOFT). Japonia, de-aia lucrează de multe ori prin interpus român. Ce nu va face firma mamă, va face Țiriac (de exemplu). Să-i țepuiești pe chinezi e sinucidere. Vom vedea 🙂
@td
o completare
da,se lucreaza prin “interpus/ agent’,e uzual,(think global,act local),pretul e controlat de furnizor,agentul ia numai comision
cred ca si in IT a trecut vremea “tunurilor”-investigatia recenta a dna doar nu credeti ca au initiat-o ei
e un plan de “investigatie”
posibil sa urmeze partea de “resurse primare” si “medicamente”
unde vad eu speranta? “amaratii”care lucrau pentru un profit net de 10% se obisnuiesc repede cu unul normal,cu o cifra
“gashcarii” pot pricepe greu sau mai degraba deloc ca vremea lui “30%” a trecut
simplificat e ca dobanda la depozitul bancar/nea gica nu pricepe -si nu va pricepe-cum nu mai poate el trai din dobanda luata lunar de la ce a pus in depozit
nu cred ca exista vreo diferenta intre nea gica si gashcar
Da, retailul e cu o cifră. Dacă vrei 30%, se poate, dar trebuie să faci altceva: producție, implementări, consultanță, start-up și exit, ceva. Nu cumpăr cu 10 și vănd cu 11.
in romania chestia asta -dupa stiinta mea- a fost facuta-in mod profesionist/onest si planificat-numai de georgescu si talpes
mai stiu cativa -nu IT-care au fost suficient de deshtepti (au realizat oportunitatea)si si-au vandut “afacerea”in 2005/8/erau producatori si au inteles ca ,,,,,,cumparatorii nu doreau “productia”.doreau “segmentul lor de piata”
au facut bani buni
una peste alta ,dupa mine,oportunitati de business-oneste!!!,cu toate piedicile- intre 90-2005 ca in romania cred ca apar cel putin odata la 50-100 ani/eu unul sunt norocos si fericit ca am trait asa ceva/a fost o fereastra de oportunitate in care puteai combina “short terms”cu ” investitii patrimoniale” in romania sau aiurea
o completare
bunicul meu mi-a spus( ca segment de timp eu sunt la -70)=nu e important cat primesti,e important cat lasi
avea numai 4 clase,a pierdut tot ce acumulase,dar a transmis “lectia”asta urmasilor
sper sa fiu si eu in stare sa “transmit” aceasi lectie si nepotilor
Halucinant………sunt nebuni de camasa de forta
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17940882-remus-pricopie-estimez-din-anul-2018-invatamantul-obligatoriu-varsta-3-ani.htm
eu estimez ca e cazut in cap sau e lovit la scufita!
varianta 2, nu gresesti.
mda, si eventual la 3 ani sa invete si imnul PSD! Hai sictir lepre pagane, nu aveti de gand ca sa le puneti copiilor sa asculte Internationala inca de cand sunt in burta mamei?
Intre noi fie vorba, nu poti obliga parintii sa isi dea copii la gradinita la 3 ani.
Constitutia:
(1) Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor.
Deci du-te tu undeva, Pricopie, ca maica-ta prost te-a crescut, insa asta nu inseamna ca tu trebuie sa priveszi copii de parintii lor la 3 ani, copil din flori al Androneascai!.
Si daca tot veni vorba, il trimit undeva si pe genialul de Funeriu, ala care a acceptat sa fie iepurele Elenei Udrea la sefia PMP. Uite ca se leaga. In chestia asta e la fel de idiot ca Pricopie.
“Ulterior, fostul ministru al Educatiei Daniel Funeriu a anuntat ca sustine aceasta propunere. “Este o masura corecta. Daca Ministerul o va pune in practica, cred ca este o masura care trebuie sustinuta pentru ca atunci cand aduci un copil mai devreme intr-un mediu educational, sansele sale educationale cresc foarte mult”, a precizat Funeriu”
Mda, “sansele educationale”. Funeriule tata, nu vrei sa iti aduci tu fetita din Germania in Romania, sa ii dai o sansa educationala in scolile PSD?!
alt cretin 🙁 s-au cretinizat total
ca sa aplice o asemenea tampenie iti trebuie bani-si nu putini-e vorba de bani pentru a “institutionaliza 2 ani de nou nascuti” cam 380 -400 mii;
vorbeste gura fara el,sau, se baga si el in seama
Etatiști din reflex. Te învață sistemul ce trebuie să crezi. Plus încă o piață.
pe langa cea a doctoratelor! http://www.gandul.info/stiri/fabrica-de-doctorate-romania-o-afacere-top-secret-promovarile-din-universitati-au-fost-secretizate-de-ministerul-educatiei-8522374
Si cand eu ziceam acum doi ani undeva pe vremea asta in timpul scandalurilor diplomelor (Standford, Mang, Co-Chilotul) ca Funeriu a fost o alegere proasta ca ministru, ca si-a irosit timpul cu aiureli in loc sa destructureze cele doua mari mafii (a titlurilor universitare si a invatamantului liceal), au fost comentatori care mi-au ras in nas. Eu am zis inca de pe atunci ca nivelul sau maxim de competenta ar fi fost secretar de stat in minister, nu decident final.
bun, acuma eu m-am racorit pe Funeriu, in chestiunea educatiei la 3 ani. Nu as vrea sa deviem, insa cert este ca la un moment dat, omul a scapat haturile (daca le-a avut vreodata) si s-a pierdut el insusi in birocratia pe care voia sa o eradicheze. Un exemplu. Desi legea a aparut la inceput de 2011, pana in aprilie 2012 nici el nici urmasul sau nu au dat actele necesare titularizarii prin concurs a directorilor de scoli. Au lalait-o lasand PSD-ulu o mina de aur pentru fidelizarea supusilor din invatamant.
da’ “Soimii patrei” de la un an jumate, cu pampersii la fund, nu s-ar putea?
I-ar “taia” pe comunisti care le pusesera uniforma doar la gradinita!
eu zic sa puna mamele sa nasca numai in sediile PSD! si cu poza lui Nastase sub pat!
Baga tot felul de rahaturi jalnice de-astea, dar nu-s in stare de o reforma serioasa a sistemului de crese (ca in primul an e concediu matern, de la 4 ani ii faci vant la gradi, insa intre cele doua etape e nexam).
salut! 🙂 reformatorii lui peste prajit, astia au toti (insumat!) coeficientul de inteligenta al lui Vanghelie!
Scuze, Citi, salutare tie si tuturor cititorilor inca treji la aceasta ora.
salut dupa miezul noptii 🙂 sa bag niste poze cu nastase din inchisoare, ca tot e ora filmelor…deocheate? 😉
Alea nu-s deocheate, ci de-a dreptul horror.
😀
@cetatean
o corectie-din constatare directa-vanghelie e incult dar nu prost!
aveti dreptate 😀
Buna noapte!
Referitor la educatie: se anuntase de ceva timp ca, din 2015, grupa mare de la gradi va deveni obligatorie. Probabil se inspira din sistemul anglo-saxon unde scoala, daca nu ma insel, incepe pe la 5 ani. Conform unor informatii, in acest sistem, la inv. primar, profesorul/invatatorul de la clasa are un „ajutor”/asistent profesor. In schimb la noi, invatatorul este singur la clasa, in conditiile in care uneori nr de elevi poate fi de 30-34. Introducandu-se costurile per elev (calculate la 25 elevi la clasa), s-a ajuns in unele scoli ca efectivul de elevi la clasa sa depaseasca 30 elevi. Si daca intre acesti copii sunt integrati si elevi cu cerinte educationale speciale (CES), este o presiune foarte mare pusa pe un singur profesor la clasa. Recent, o absolventa de psihologie imi spunea ca se vorbeste cam de un procent de aprox. 9-10% de copii cu diferite afectiuni in domeniul neuro-psihiatric, dupa unele cercetari/statistici.
Prin obligativitatea grupei mari se ajunge la inv. oblig de 10 ani (grupa mare – clasa a VIIIa). Dar ca sa devina si nivelul 1 (grupa mica+gr.mijlocie) obligatoriu este cam exagerat, mai ales ca la varsta asta copiii se imbolnavesc destul de des si absenteaza cu zilele de la gradinita. Si apoi, sunt destui care mai si intarzie la prima ora, 🙂
buna dimineata 🙂 astia se inspira din sistemul stalinist, nu cel anglo-saxon!
au vazut documentare cu sistemul de educatie din Japonia. documentarele cu sistemul de educatie din Finlanda sau Olanda sunt prohibite , sau netitrate si politrucii nu se pot inspira .
Olanda si Finlanda, tarile ale “comuniste” la nivel de educatie? Las’ ca fac ei o educatie progresista, multiculturalista, atee si social-democrata!
neata, revista Presei 🙂
http://politeia.org.ro/stiri-revista-presei/revista-presei…ctive-politice/30722/