Constituţia revizuită pentru « liniştea » infractorilor (VII)
28/05/2013 | Autor theophyle Categorii: Dosare, Editoriale |
Redactat de @Cetatean
Motto : « Mă gândeam, la un moment dat, înainte de a da cuvântul domnului senator Iorgovan, dacă nu era bine să supunem la vot ca stenogramele şedinţei noastre să fie secrete pe timp de 20 de ani » (Nicolae Vacaroiu, Presedintele Senatului, dezbaterile privind revizuirea Constituției, 28 august 2003).
Episoadele anterioare le puteti citi AICI , AICI , AICI , AICI , AICI si AICI
***
Ieri, 27 mai 2013, a fost ultima zi in care partidele au putut depune propuneri de revizuire a Constitutiei la comisia condusa de cel mai impartial membru al Senatului Romaniei, care (pura concidenta!) este si prezumtivul candidat al USL la presedintie in 2014 (un candidat asumat inca din 2011, pe modelul „cine se trezeste devreme, departe ajunge”).
La ora aparitiei acestui episod, inca nu sunt cunoscute propunerile oficiale ale USL, insa stim cateva lucruri de principiu (anuntate public sau pe surse):
- PSD-ul doreste ca Primul-Ministru sa provina din partidul care are cel mai mare numar de mandate in Parlament. Liviu Dragnea a insistat in cadrul discutiilor din USL ca in Constitutie sa fie inscris dreptul „partidului” (si nu „aliantei”!) cu cele mai multe mandate de a propune Primul-Ministru. Este usor de recunoscut in aceasta propunere siguranta pesedistului care se bazeaza, fie vara fie iarna, pe un bazin electoral captiv de 30-35% din totalul voturilor. Cu o astfel de idee de revizuire, PSD-ul isi asigura mereu dreptul de a propune Primul-Ministru, stiut fiind faptul ca o victorie a „dreptei” ar fi posibila doar in conditiile unei „aliante” politice sau electorale. Sigur, pe cei 30-35% votanti captivi, PSD-ul va fi mereu „partidul cu cel mai mare numar de mandate”, care, odata avansata propunerea de Prim-Ministru, va strange imprejurul sau parlamentari individuali sau partide mai mici, care vor sa fie la guvernare. Putem deja banui cum va arata scena politica in urmatoarele decenii: PSD-ul va da mereu premierul, iar satelitii care vor asigura majoritatea parlamentara se vor roti periodic: PNL, PDL, UDMR, minoritati (intr-o ordine aleatorie).
- PNL-ul (altfel spus, Crin Antonescu singur) nu este interesat prea mult de aspectul desemnarii Primului-Ministru, ci de prerogativele viitorului Presedinte. Prin urmare, Somnorosul Natiunii doreste alegeri prezidentiale anticipate in 2014 (undeva intre 1 aprilie si 1 noiembrie), iar in schimbul acestei iluzorii garantii a succesului sau este de acord ca PNL-ul sa sustina transformarea Presedintelui Romaniei intr-unul de paie, care semneaza orice propunere de premier ii vine de la PSD. Crin Antonescu nu are nici o jena sa accepte propunerea PSD, cata vreme dincolo de ea vede fata morgana a functiei prezidentiale atinse mai devreme de decembrie 2014.
***
Problema fundamentala a revizuirii Constitutiei nu consta in mecanismul desemnarii Primului-Ministru (pana la urma, daca acest lucru s-a dovedit ambiguu, el trebuie clarificat intr-un fel sau altul), ci in modul in care acest mecanism este schimbat pentru a asigura dominatia PSD-ului pe scena politica multi ani de acum incolo, indiferent cine va castiga Presedintia Romaniei in 2014, 2018, 2022.
Victoria lui Traian Basescu in 2004 a fost atat de dureroasa pentru PSD deoarece Traian Basescu a folosit la maximum prerogativele prezidentiale pregatite pentru Adrian Nastase: mandat de 5 ani si o marja enorma in desemnarea Primului-Ministru.
Traian Basescu nu a „incalcat” cu nimic Constitutia in 2004 si 2008 cand a desemnat diversi premieri, pentru simplu fapt ca nici un partid nu reusise castigarea majoritatii absolute, prin urmare marja sa de manevra a fost enorma. Chiar si in 2012 ar fi putut desemna pe altcineva decat Victor Ponta pentru ca: i) USL era o „alianta” politica iar Constitutia vorbeste clar de un „partid” care castiga marja absoluta; ii) Presedintele nu era obligat sa desemneze exact acel Prim-Ministru propus de partidul care ar fi castigat majoritatea absoluta. Insa Traian Basescu din 2012 nu a mai fost Traian Basescu din 2004.
Pesedistii au invatat lectia si, pentru a nu se mai trezi ca in 2004 (cu un Presedinte non-PSD ajuns la Cotroceni care ii lasa in afara guvernarii) se repliaza acum pe ceea ce au mai sigur: eternul bazin electoral captiv, care le furnizeaza mereu cel mai mare numar de parlamentari.
Propunerea USL referitoare la Primul-Ministru are insa doua tipuri de impact: unul strict politic si unul constitutional.
- impactul politic: PSD isi securizeaza aproape integral accesul la putere, indiferent de reusita sau esecul guvernarii. Electorat captiv, sosonari, pomanagii si oportunisti se gasesc din belsug in Romania, iar 30-35% e un scor usor de obtinut pentru PSD si in criza, si in perioada de boom economic.
- impactul constitutional: intreg sistemul constitutional va balansa spre dimensiunea parlamentar-partitocratica. Presedintele Romaniei, desi ales prin vot universal, nu va mai avea nici un cuvant de spus in problemele economice ale tarii, iar Primul-Ministru (mereu de la PSD) va fi persoana care va influenta cel mai mult vietile romanilor, insa fara ca el sa fie ales prin vot direct.
Paradox: vom avea astfel un Presedinte legitimat politic prin votul popular, insa ineficient la nivel juridic si un Prim-Ministru fara nici o legitimitate a votului direct, insa extrem de influent asupra vietilor noastre.
Practic, persoana care va decide cel mai mult nivelul de trai al romanilor va fi persoana cea mai putin expusa votului popular: Primul-Ministru, desemnat de Parlament. Si, cum desemnarea va fi mereu facuta de partidul cu cel mai mare numar de parlamentari (recte PSD), putem sa ne inchipuim de pe acum urmatoarele consecinte pe termen lung:
- PSD-ul poate „roti” in decursul a 4 ani oricati Prim-Ministri doreste. Cand PSD-ul va decide ca este necesara o remaniere guvernamentala pentru a se revigora in sondaje, ii va retrage Primului-Ministru sprijinul politic sau il va demite prin motiune de cenzura, iar Presedintele Romaniei va fi obligat sa numeasca tot un Prim-Ministru de la PSD (partidul cu cel mai mare numar de parlamentari, evident).
- PSD-ul poate folosi aceasta manevra pentru a „linisti” populatia nemultumita de nivelul scazut de trai. La o adica, va fi „sacrificat” acel Premier „ineficient” si va fi adus un altul, mai „reformist”, care insa va tremura sub cizma partidului si va executa orbeste ordinele primite de la partid.
- PSD-ul, de la inaltimea celui mai mare numar de parlamentari, va actiona ca partidul unic: va impune Primului-Ministru exact acei ministri si secretari de stat doriti de baronii locali sau de eminentele cenusii ale partidului, iar Primul-Ministru va fi omul de paie, care joaca asa cum ii canta colegii din partid. Primul-Ministru nu va avea, de facto, nici o putere in fara partidului care l-a propus, si nu va actiona in interesul romanilor, ci exclusiv in interesul propriului partid.
- Practic, cine are painea si cutitul in PSD va decide politica facuta de Primului-Ministru (cele doua persoane pot fi una si aceeasi, insa ele pot fi diferite). Prin urmare, cine va fi Presedintele PSD sau cine va avea camarila cea mai puternica din PSD va decide de fapt cat de bine sau de rau vor trai romanii.
***
Scenariile posibile descrise mai sus arata ca propunerea de revizuire pe care are de gand sa o avanseze PSD-ul (legat de mecanismul desemnarii Primului-Ministru) ne indreapta nu doar spre o republica parlamentara de facto, ci spre o partitocratie obscura, in care decizia politica va fi ferita ma maximum de votul popular.
Daca PSD-ul este atat de increzator in forta sa electorala ar trebui sa isi asume pana la capat republica parlamentara si sa introduca in Constitutie si alegerea directa a Primului-Ministru: odata cu alegerile parlamentare, fiecare partid propune electoratului si un candidat oficial la functia de Prim-Ministru, care va fi ales prin vot direct. Insa PSD-ul nu are nici un interes sa faca acest lucru.
Ceea ce a orientat intotdeauna gandirea politica si strategica a PSD-ului pe termen lung a fost evitarea la maximum a contactului individual cu votul popular, rezervata doar Presedintelui tarii. Pentru parlamentari, s-a preferat mereu si se prefera si azi votul „pe liste”, iar pentru Primul-Ministru, s-a preferat si se prefera alegerea de catre Parlament. Cauza acestei optiuni a PSD? Evitarea asumarii raspunderii directe, frica de optiuni politice asumate deschis, dorinta de negocia doar in culise, tendinta de a cauta mereu binele comun al unei haite numite „partid” – iar nu binele electoratului – . In acest punct, PSD-ul isi arata cel mai bine radacina provenita din Marea Adunare Nationala si tendinta ancestrala de a acapara puterea de la popor si de a o exercita mereu in folosul unei caste auto-reproduse care mimeaza jocul de-a democratia.
Dupa epoca Basescu, cu incercarea de a sparge monopolul partitocratiei PSD prin votul uninominal si referendumuri, se pregateste acum epoca PSD, in care votul popular va fi evitat in mod viclean iar deciziile importante se vor lua doar la varful partidelor.
Daca va fi adoptata Constitutia in varianta USL, pregatiti-va pentru o democratie de fatada (cu alegeri periodice care nu prea mai conteaza la nivel politic), pentru o suveranitate de carton a poporului si pentru Prim-Ministri de paie „rotiti” de PSD in functie de sondajele de opinie.
***
Cu toate acestea, cei din USL au cazut intr-o capcana saptamana trecuta, o capcana ce ii poate intarzia suficient de mult in procedura de revizuire a Constitutiei, cat sa se ajunga la un esec al intregii proceduri.
Nu voi discuta despre acest aspect, pentru ca astept sa vad daca Presedintele ales al Romaniei (si salvat la referendumul din 2012 de boicotul societatii civile) il sesizeaza si actioneaza in consecinta – pentru apararea suveranitatii reale a poporului si a suprematiei Constitutiei in fata pucistilor care in 2012 dadeau lovituri de stat.
Capcana de care vorbesc este reala, caderea in ea a USL s-a produs, ramane ca acum sa asteptam urmatoarea mutare a Presedintelui, care ne va arata daca el „coabiteaza” nepermis de mult cu gandul la viitorul sau in politica dupa 2014 sau doar asteapta greseala USL (care s-a produs deja). Fiecare zi din procedura reviziuirii Constitutiei este cruciala si de aceea orice greseala a USL care ii intarzie este importanta. Nu intimplator sefii USL vor acum adoptarea cat mai rapida a proiectului de revizuire in Senat, pana la vacanta parlamentara.
O revizuire a Constitutiei „pe sistem turbo”, cum ar zice un celebru manelist. Sa vedem cand apare culoarea rosie la semafor si zidul de beton in fata masinariei USL.
Instructiuni comentarii:
Pentru a comenta sub identitatea de pe blogul anterior TheophylePoliteia autentificati-va mai intai, apasand pe iconul corespunzator din formular. [ Ex. pentru autentificare Wordpress apasati iconul ]
Buna ziua,@cetatean , bine documentat si bine gandit , ca de obicei. Doar ca imi creste tensiunea cand citesc! E clar ca n-ai nici o vina, dar am devenit sensibil la toate magariile, mai ales la cele mai putin evidente care insa imi scapa la o prima vedere.
In alta ordine de idei, Contantin Nicolescu , presedintele CJ Arges a primit un an cu suspendare pentru toate potlogariile facute. Halal justitie in care toti infractorii “au incredere”.
Excelenta analiza (ca de obicei)!
🙂 Taticu’
nu mai schimba nickul – te rog!
salut ! bravo si felicitari City. nu cred ca mai exista pe undeva o asa dezmembrare, de facto, a magariei grupului infractional – mascata in “procedura de revizuire a constitutiei”. cat despre Presedinte … se pare ca in zona cotrocenilor bantuie sindromul ” in gradina lui ion .. toate pasarile dorm” . ps : cica tov Cacarau doreste ca interceptarile sa se faca cu mandant de la un judecator — atentie– pe o durata de 48 ore :))
Sper ca aceasta coabitare, cu cresterea aferenta in sondaje, sa aiba ca scop pe termen mediu, tocmai oprirea modificarilor din Constitutie conform dorintelor USL. Asta e testul cel mai important.
Barengott salut 🙂
Mda’ si eu sper!
off top dar poate afla domnu’ Presedinte si il roaga frumos pe tov Ponta sa rezolve problema : http://www.ziare.com/scoala/elevi/5-000-de-elevi-romani-participa-anual-la-olimpiade-statul-uita-sa-ii-premieze-pe-castigatori-1237838
ce scarnavie de om e partzulescu asta
…
he he intuiam din comentul anterior ca urmeaza un nou episod asa cum ne-a zis City zilele trecute.
Salutare si aici tuturor 🙂
Salut City 🙂 f.buna decriptare a intentiilor astora.Excelenta postare.
Mai au pasul asta si cel putin un deceniu s-a terminat.La nivele inferioare restauratia 2000 e deja in floare si da energii nebanuite.Plaja de interpretare juridica la diverse chestiuni nou aparute e suficient de mare ca sa dea dreptul functionarului,oricare ar fi el, sa aplice liberul sau arbitru.Adica sfanta spaga transpartinica si transhumata inspre centru.
La nivel constitutional lucrurile par a se indrepta in aceeasi directie.Sa speram ca va exista forta necesara ptr. a i se opune.
Nemultumirile generale sunt evidente(dar cvasi-inexistente pe sticla ba chiar sunt intoarse din condei-e prima oara in 23 de ani cand avem excedent comercial,fara sa spuna unde e consumul ),pe trend crescator si subliniate de putini iar MRU nu are expunerea necesara din pacate.
Dar mi-e teama ca nu va fi destul.Fara o pozitionare decisiva de la cel mai inalt nivel(am dubii ca externul ar putea influenta deci piratul e decisiv) sansele par indoielnice.
…
imi tot apare “whoops” cand vreau sa scriu comentul.
Buna ziua si multumesc celor care au citit 🙂
buna ziua
chestia asta cu “partidul cu cel mai mare numar de madate” pute ,dar pute,rau
de ce o alianta formata chiar dupa alegeri sa nu fie indreptatita sa numeasca prim ministrul??
@mircea
cu excedentul comercial..cititi mai jos si aveti o imagine destul de reala;nu ca nicolescu ar fi demn de crezare-reprezinta interesele exportatorilor-dar anunta niste cifre si cam asta e trendul
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/exporturile-romaniei-incep-sa-scartaie-182540.html
nu mai are rost sa discutam de “strategia lu’ peshte” cu reducerea tva pana in 2016/eu unul am alta parere si nu vad deloc bine romania in urmatorii 2-3 ani,cu toate gazele se sist si gold corporation;alea -daca se fac- au impact marginal in economie;esenta e cat se absorb din fondurile europene si deocamdata a trecut 1/2 din anul asta si e mai rau ca anul trecut;perspectivele sumbre
Salut Theophzle. Salutare all.
Citizen, ca de obicei: clar si la subiect.
Intrebarea este: daca banditii USLamisti scad cvorumul ce este de facut? Boicotul nu prea mai esteo solutie. Va trebui sa mergem si sa votam masiv impotriva acestei Fake de constitutie.
In cazul in care presedintele nostru, coabitac pe stil nou, se sesizeaza in privinta capcanei de care vorbeai, ce sanse sunt ca masinaria USL sa se zdrobeasca efectiv de zid?
salut red 🙂
Salut! 🙂
Nu voi discuta inca despre capcana in care a cazut USL si care si-a adaugat in obstacol in plus in drumul spre Constitutia dorita de ei.
Sa vedem daca o scadere a cvorumuli trece de CCR.
Pregatiti-va. Maine se va vota in Plenul Camerei Deputatilor cvorumul de 30%.
Iata fisa legii, aseara comisia juridica a dat vot pozitiv in unanimitate. Cum altfel?
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=13300
iti dai seama ce macel o sa fie 🙁
buna seara!
buna ziggy
Funeriu si-a anuntat demisia din PDL la Badin in emisiune!
Mare canalie Radu F. Alexandru si toti din fruntea PDL!
salut cedric,
sigur canalie. vrea de la bleaga sa-l puna europrlamentar!
Era si timpul sa demisioneze Funeriu din PDL. Sa vedem ce va face in MP.
altii care au facut de ras uniforma : http://www.evz.ro/detalii/stiri/generalii-maciuca-si-tilinca-4-ani-cu-executare-in-dosarul-uniformelor-ripstop-1039628.html
o sa faca stat major de puscariasi. ce rusine 🙁
da . mai sunt si aia cu locuintele.. 🙁
Nu e usor sa gasesti tari in care niste generali si 2 ministrii ai apararii sa fie colegi de puscarie .
Am nedumeriri cum se avanseaza in grad in aceasta armata si am serioase dubii privind integritatea si profesionalismul in general .
Mai ales la nivel de virf tinind cont si de cazul Dobritoiu + restul anchetatilor fosti generali activi.
“atit a putut tarisoara asta ” 😆
astia sunt tot “mahari de atza”. Nu cred ca ofiteri combatanti s-ar comporta in acest fel. Toti s-au format in perioada lui Ceasca
Bineinteles ca ofiterii care au fost pe campurile de lupta straine sub mandat NATO/ONU au vazut ca e altfel militaria .
Din pacate , asa cum scri tu (si subliniez bine ) astia formati pe vremea lui Ceasca sint toti ori pensionati ori mega generali de carton preocupati doar de solda si furt .
Aia tineri profesionalizati pe campurile afgane nu au loc de burtosii astia inca pe functii si care asteapta sa se pensioneze anticipat prin decret prezidential cu avansarea in grad adiacenta .
Oricum , la 87 de mii de efective , aia care au fost in Afganistan , Irak sint foarte , foarte putini . Deci predominanta e masa de impostori cu ifose.
Cica au dungile de general pictate si pe pijamale . (G&M) 🙂
Stefan eu nu am vazut general american cu burta in viata mea. Poate sunt, eu nu am intalnit. In Romania nu am vazut general fara burta. Poate ca sunt dar tot nu i-am intalnit
Bai ce afaceri se fac in tara asta 🙁
http://adevarul.ro/economie/afaceri/dedicatie-relaxat-fenechiu-conditiile-participare-privatizarea-cfr-marfa-1_51a4dd24c7b855ff5635a1a4/index.html
Astia fura ca in codru!
Pai zici ca nu e tara bananiera ? 🙂
Vad o stire la b1: Alianta DA respinsa la Tribunalul Bucuresti. Stiti ceva?
Da,
Cedric. Numele a fost respins si nu alianta. Un viciu de procedura deja corectat si depus din nou. Deci nu alianta ci NUMELE 🙂 Mare diferenta!
Sigur ca e mare diferenta! Asta e presa romaneasca, da titluri complet aiurea si nu numai in cazul asta.
Am gasit explicatia pt. batjocura de sentinta (simulacru) data lui Nicolescu (PSD Arges):
http://www.evz.ro/detalii/stiri/scandalos-sotia-unui-condamnat-pentru-coruptie-a-dat-achitari-revoltatoare-in-dosarul-bar-1039.html
Asta e. IGNORANTA TOTALA. Am vazut si eu – greu de crezut 🙁 Brabatul fugit si ea ii face fugiti pe alti. Sa innebunesti
Salutare tuturor,
Cedric eu sunt optimist. Daca Doby de judecatoare n-a putut sa- l achite pe Nicolescu inseamna ca sunt probe solide in dosar. Vom vedea recursul la CAB.
Problema e alta si CSM-ul ar fi trebuit demult sa transeze situatia. Mai avem un exemplu elocvent Madame Costiniu. Cand Morar a cerut CSM-ului ca judecatorii care au rude condamnate pentru coruptie sa se abtina sa judece cauze in care sunt implicati procurori DNA, CSM-ul a zis Niet
Salut!
@ion, CSM-ul nu a zis Niet, ci a fost vot de 4 la 4 in sectia de judecatori (sunt 9 in total, reamintesc celor care nu stiu).. A lipsit “strategic” la acel vot… Horatiu Dumbrava.
Prin urmare, cererea lui Morar nu a putut fi aprobata din cauza lui Horatiu Dumbrava, care nu a vrut sa se puna rau cu camarila lui Costiniu! Find vot egal, situatia a jucat in favoarea celor care ar fi fost loviti de cerere.
Pentru cei care nu au vazut conferinta lui MRU, aveti aici un mic rezumat:
http://www.agerpres.ro/media/index.php/politic/item/198879-Ungureanu-Boicotam-un-referendum-de-revizuire-a-Constitutiei-daca-vom-avea-un-text-care-omoara-democratia.html
Resalut
Citesc in aricolul dat : “schimbarea componenţei Curţii Constituţionale astfel încât ea să fie formată din 27 de judecători. ” ca una din masurile sustinute de FC si MRU .
Ma intreb daca nu e greseala de tipar ca de la 9 la 27 de membri , e cale lunga .
Imposibil de explicat si fara egal in nici o democratie occidentala .
NU, e 27. Am inteles ca se pastreaza exact acelasi mod de numire, numai ca cei 9 judecatori care vor judeca spetele (ca si pana acum) sunt trasi la sorti de Presedintele CCR in fiecare luna. Miza ar fi aceea a alegerii aleatorii (lunar) a judecatorilor care judeca doferitele spete.
Ma rog, e optiunea FC. Personal nu o gasesc rea in sine, insa mi se pare excesiva. Sincer, eu nu as fi umblat la componenta CCR, nici chiar pentru a o imbunatati.
Insa ideea de a interzice strict fostilor sau actualilor parlamentari sa fie numiti la CCR mi se pare excelenta!
Sa numesti macar o tara care are 27 de membri la curtea constitutionala .
Chiar daca doar 9 judeca prin tragere la sort , e o fortare a logicii juritice universal valabile .
Plus ca aia 27 vor beneficia de salarii pe masura , indiferent ca judeca sau nu .
Nu vad nici o imbunatatire prin cresterea de membri salariati .
CANTITATEA nu asigura CALITATEA nicaieri .
FC asta nu stiu ce experti are dar in justitie vad ca sint varza .
Sorry Theophyle dar niste chestii unicat mondial nu ma atrag .
Nu, cica ii platesc in functie de sedinta.
Ti-am spus, nici eu nu sunt fan al maririi numarului (ca sa se asigure complete prin tragere la sorti). Inteleg rationamentul celor de la FC, insa mi se pare excesiv. In plus, am inteles ca asta a fost una din propunerile primite la FC si insusite apoi de FC. Personal, cred ca mai bine nu si-o insuseau. Eu prefer stabilitatea verificata unor experimente (care, pe hartie, suna bine).
daca te “incalzeste” si eu si Citi am fost IMPOTRIVA!
Nu bag fitile si nici nu vreau sa creez polemica .
Constat ca masura propusa e aiurea .
Data viitoare cind esti contra si vezi ca nu reusesti cu argumente logice (pe care stiu ca le ai ) , tine in mana un M9 si sa vezi cum o sa te asculte . (G&M)
Buna Citi,
Eu ma refeream la a doua interventie a lui Morar cand a cerut plenului CSM sa intomeasca reguli pentru aceste situatii. Uite aici este de apreciat judecatoarea Barsan care de cand este cercetata de DNA isi cere permanent abtinerea/recuzarea cand are pe rol astfel de cauze.
salut! a doua interventie mi-a scapat. sincer.
Buna seara tuturor. City, felicitari ptr text care explica excelent pericolul viitoarei Constitutii in viziunea PSD.
Merci 🙂 placerea mea (as fi putut zice, insa nu este 🙁 )
Se pare ca bietul Danilet mai are de asteptat decizia de suspendare a deciziei de revocare din CSM. In schimb AMR a cam ramas cu buzele umfflate Citez din solutia instantei, din 20.05.2013
“Respinge, ca inadmisibilă, cererea de intervenţie accesorie formulată de intervenienta AMR în interesul pârâtului CSM. Cu apel în termen de 5 zile de la pronunţare pentru părţile prezente şi de la comunicare pentru cele lipsă. Suspendă judecarea cererii până la soluţionarea căii de atac. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 20 mai 2013.
E greu pentru Danilet. Il vor purta pe drumuri luni de zile pana la o solutie, in timpul asta el nu are salariu caci nu mai e membru CSM. Nu mai are nici activitate de judecator, deci nu are nici un alt venit.
Nici ALina Ghica nu sta mai bine Cererea sa de la Curtea suprema a fost declinata si se va judeca la CA Brasov.
Dar noi stam bine vazand ca Cioflender de Popoviciu propune excluderea lui fUNERIU DIN pdl. O tempora….
ICCJ a actionat ultra vires. Nu avea puterea de a-si declina competenta, cata vreme CCR a stabilit ca Hotararile CSM de revocare sunt hotarari care orivesc “cariera” magistartilor, deci ele sunt automat de competenta ICCJ.
Insa ICCJ s-a facut ca ploua.
O gramada de pensionati din un foc .
http://adevarul.ro/news/eveniment/dosarul-angajari-ilegale-interne-basescu-semnat-trecerea-rezerva-patru-angajati-ministerului-interne-1_51a4b5b3c7b855ff56350a70/index.html
Nu inteleg de ce le semneaza pensionarea daca sint condamnati .
sal`tare
vezi ce inseamna sa fii pornit pe cineva?
Acolo scrie “Băsescu a semnat trecerea în rezervă”,
nicidecum pensionarea, care nu este in sarcina unui Presedinte.
Trecerea in rezerva ca urmare a unei condamnari in Justitie; voiai sa-i omoare 😛
Buna Dimineata,
Postare noua – Revista Presei – 29 Mai / Blaga prezintă: mizerabilul!